HTML

Boldogok a sajtkészítők

- Következő! … Kereszthalál? - Igen. - Kimész az ajtón, balra fordulsz, fogsz egy keresztet. - Következő! ... Kereszthalál? - Igen. - Jó. Kimész az ajtón, balra fordulsz, fogsz egy keresztet. Következő!... Kereszthalál? - Ó nem. Szabadláb. - Mi? - Engem elengedtek. Azt mondták, nem csináltam semmit, szabadon élhetek valahol egy kis szigeten. - Hú! Az nagyon jópofa dolog. Hát akkor eredj! - Nem. Én csak ugrattalak. Valójában kereszthalál. - Ó, már értem! Nagyszerű! Nagyon jó, nagyon jó! Hát, kimész az ajtón... - Igen tudom. Ki az ajtón, balra fordulok, fogok egy keresztet. - Nagyon jó, kösz' szépen. Kereszthalál? - Igen. - Jó...

Friss topikok

  • Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: Itt az orvosok egyik esetben sem lehettek volna jók. Azért ez milyen már? (2021.11.08. 19:30) Lengyelországban gyilkosság történt
  • midnight coder: @MEDVE1978: Igen baloldalinak nem nevezhetõk, de liberálisnak pláne nem. (2021.07.28. 15:57) Válogasd meg a szavaidat!
  • szekertabor: A probléma lényege, amit bárki, aki járt már nudista strandon, megerősíthet: a közszemlére bocsájt... (2021.07.28. 09:52) Bimbószabadságharc
  • evilwolf: " és nem kellene a méregdrága Pegazusra költeni az adófizetők pénzét." Azért a kínai vakcina sem v... (2021.07.20. 18:33) Következetesen a lehallgatásról
  • apro_marosan_petergabor: @Homo fideszbirkusz: Helyettem ne igyekezz véleményt mondani. A megzsarolt, megritkított, folyama... (2021.06.10. 21:06) Miért nem találkozik a pápa Orbánnal?

Linkblog

Visszafizetni a képzést!

2012.02.03. 14:02 Ratius

Orbán Viktor pénteken az MR1-Kossuth Rádió 180 perc című műsorában a felsőoktatással kapcsolatban kifejtette: az nem megy, hogy „állami pénzen drága képzésben részesülnek fiatalok, majd utána - érthetően egyébként, a nehéz helyzet miatt - fogják a batyujukat, és ezzel a tudással együtt elmennek nyugatra, és mi, akik fenntartottuk az ő képzésüket, semmit sem kapunk vissza abból a tudásból, amihez hozzásegítettük őket"

 

Igaza van a miniszterelnöknek! De mi lesz a középiskolai képzéssel? Mi lesz azokkal, akik a középiskola elvégzése után távoznak külföldre? Azoknak a képzését nem mi fizetjük? És az általános iskolai képzés? Azt miért nem kell visszafizetnie annak, aki kivándorol? És az óvoda? És a gyes, gyed, családi pótlék? Azt csak úgy megkapja, ajándékba a nyavalyás disszidens?

Nem is beszélve drága szülőanyja áldozatkész munkájáról! Nem is beszélve szeretett édesapja nevelő odaadásáról! Az semmit nem ér? De igenis ér! Aki gyermeket nevel, az jóval kevesebbet dolgozik a köz javára. Mert családjára fordítja idejét, energiáját. És a társadalom bölcsen tűri ezt, remélve, hogy felnőve majd a gyermek is hozzájárul közösségünk gyarapodásához. De nem teszi az alávaló, mert inkább az NSZK-ban játssza az emigráns magyart. Ezt a ráfordítást talán nem kellene visszafizetnie az aljas szökevénynek? Hát dehogyisnem! Kiszámították, hogy egy gyermek fölnevelése anyagiakban és befektetett munkában közelítőleg harmincmillió forintjába kerül egy családnak. És ezt a harmincmilliót jórészt a köztől vonja el a család. Mert ahelyett, hogy plazmatévét venne, pelenkát vesz, ahelyett, hogy moziba menne, otthon gügyög a hülyegyerekének, ahelyett, hogy dolgozna, vásárolna, egyszóval pörgetné a GDP-t, mesét olvas, meg csúszdázni viszi azt a kis köcsögöt.

És nagyszülei, dédszülei, apái apáinak apái vajon semmit nem tettek az ilyen nyomorult migránsért? Kiontott vérükkel védték e hont, hogy mást ne említsek! Itt ezredévnyi szenvedés kéri jogos jussát az ilyen rohadék hazaáruló, külföldi szemétre ácsingózó kivándorlótól!

 És, ha már itt tartunk, vajon jogos-e az, hogy egy ember, aki szőröstül-bőröstül ennek a társadalomnak a terméke, aki az általunk, a mi közösségünk által megteremtett szocializációs feltételek nélkül egy farkasokkal üvöltő Maugli volna, egy majomember, egy elfuserált missing link, hogy ez az ember nem akarja a közösség javára kamatoztatni képességeit? Tőlünk tanult beszélni, általunk tud két lábon járni, mi mutattuk meg neki, hogyan használja a két kezét, mi tanítottuk írni, olvasni, számolni… Mindent nekünk köszönhet! És ő csak úgy, fizetés nélkül távozna?

Hát nem, abból nem eszik! Tessék csak szépen visszafizetni a kölcsönt! Tessék csak szépen nekiállni, dolgozni, gyereket vállalni, közösséget építeni, tessék csak szépen tovább adni a tőlünk kapott génkészletet, tudást, és mindazt az emberi erőforrást, amit nekünk köszönhet! Az ugyanis a miénk. S, ha valakinek talán nem volna kedve ahhoz, hogy itt, e közösség javára kamatoztassa a tőkét, amit bele ruháztunk, hát rendben, ez egy szabad ország. De kéretik visszafizetni! Addig innen egy tapodtat sem mehet, amíg ki nem fizette a tartozását! Meg vagyok értve?

Majd mindjárt kiszámolja a pénzügyminisztérium, hogy mennyibe kerül Magyarországon egy emberi lény létrehozása, felnevelése, taníttatása, s, mekkora az elmarad haszon, ha külföldre távozik. Mindjárt kiszámoljuk, mennyi a be nem fizetett adója, tb-járuléka, nyugdíjalapja, a meg nem dolgozott munkája, az el nem költött pénze, a fel nem nevelt gyermeke után keletkező kiesés, és akkor annyi lesz az annyi!   

Az ugyanis nem megy, hogy állami pénzen drága képzésben részesülnek fiatalok, majd utána fogják a batyujukat, és ezzel a tudással együtt elmennek nyugatra, és mi, akik fenntartottuk az ő képzésüket, semmit sem kapunk vissza abból a tudásból, amihez hozzásegítettük őket!
 


A Boldogok a sajtkészítők immár a Facebookon is megjelent.
Érdemes bejelölni, mert előfordul, hogy egyébként izgalmas posztok
nem kerülhetnek ki az Index címoldalára.

 

210 komment · 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://boldogokasajtkeszitok.blog.hu/api/trackback/id/tr764059169

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Kedves magyarországi gimnazisták! Nem kéne valamit csinálni?! 2012.02.03. 14:57:21

Felkelek az ágyból, felrakom a kávét, bekapcsolom a gépet, bedugom az NDK-melegszendvicssütőt, megnézem az indexet, meglátom, hogy a HÖOK virrasztást szervez a felsőoktatásért, eldurrantom a vérnyomásom....

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mahet 2012.02.03. 16:35:18

@inebhedj - szerintem: a vizitdíj bevezetése minimális állampolgári költség mellett óriási hatékonyságnövekedést biztosított volna.

A 7-8%-os TB mellett eltörpül az évi maximum 6000Ft-os vizitdíj.

Minden olyan adót, kifizetést támogatok ami közvetlenül érvényesül, szemben a levont x%-al.

csipaka 2012.02.03. 16:36:34

Már bocsánat, de nagyon sok gyerek x évig jár általánosba ( ha már lejjebb megyünk) és nem biztos, hogy 8.-ból marad ki. Itt azért komolyabb gondok vannak. Arról nem is beszélve,hogy szerez egy diplomát és semmihez sem ért. Lehet, hogy egy szinten van egy dipis és a 6.-ból kimaradt? Azért ez egy kicsit súly! :(

dagiiron 2012.02.03. 16:36:53

Én nem értem ezt a sok kiakadt embert. Miért is baj, ha a felsőfokú képzést finanszírozó elvár bizonyos ellentételezést? Aa a céged tanulmányi szerződéssel támogatja a továbbtanulásod költségeit, cserébe előírja, hogy hány évig kell ott dolgoznod, hogy lenullázd a támogatást, s ne kelljen fizetned, ha elmész. Ezt miért ne tehetné meg a magyar állam is? Itt senki sem emlékszik már a Miért pont Alaszka? dokijára, akinek azért kellett az erdő mélyén dolgoznia, mert az ottaniak állták az ösztöndíját? Szerintem ez teljesen normális dolog. Az nem normális, ha 1millióFt/félévért képzünk egy orvost, aki azonal megpattan a svédekhez, ahogy végez...Aki nem akar röghöz kötést, az fizessen.. valamit, valamiért. Az élet már csak ilyen..

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2012.02.03. 16:37:17

@This_is_Sparta:
"Ha valami fizetős itthon és külföldön is, és a hallgató meg tudja fizetni a kinti képzést is, (ne adja Isten, még a nyelvet is rendesen bírja) úgy minden bizonnyal a kinti képzést fogja választani, és valószínűleg nem jön majd haza. "

Az a baj, a szomszédban nem csak hogy ingyenes a képzés, hanem jobb is, és a bérek is sokkal jobbak...

kissiú 2012.02.03. 16:38:29

@0Hagyma0: "Én szeretném, ha az ÉN adómat olyan dolgokra költenék, amiből NEKEM is van hasznom."

Részvétem. Ha komolyan írtad, ebben az -isztánban nem sok jóra számíthatsz. Talán próbálkozz egy demokráciában.

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2012.02.03. 16:39:05

@This_is_Sparta:
Igen, de nem a pénzen van a hangsúly. Az említett mérnökképzés nyilván így is többe kerül fejenként, mint a büfé szakok, de a felszerelések elavultak, valamint alig jelentkezik jó képességű hallgató. Szóval lenne mire elkölteni azt a pénzt, nem kellene ezen a téren spórolni, csak jobban kellene felhasználni.

Haloperidol 2012.02.03. 16:40:27

@Zabalint: Igen, de erre meg azt mondom, ok, ha fizetni akar egy kamu gazdasagi vagy franctudja milyen szakert, akkor ok, fizessen, majd meglatja, mit tud vele kezdeni.
Egyebkent az egyetemi nemzetkozi rangsorba az is beleszamit, hogy a (volt) hallgatokat is nezik elegedettseg, elhelyezkedesi arany, fizetes szempontjabol. szoval, az egy dolog, hogyha egy egyetemen tanit egy Nobel dijas prof, aki lehet, hogy amugy szar oktato, de igazabol a hallgatok szempontjabol ha az "oktatas, mint befektetes a jovobe" jelenik meg, akkor az allas es a kereset parametereknek van sokkal nagyobb jelentosege. Es igazabol ez adja egy diploma erteket, ezert van az, hogy pl szivesebben vesznek fel BME-s gepeszmernokot, mint a ZSKF-es gepeszmernokot.

desw 2012.02.03. 16:40:46

@dagiiron:
"Én nem értem ezt a sok kiakadt embert. Miért is baj, ha a felsőfokú képzést finanszírozó elvár bizonyos ellentételezést? "

Mert sajna 22 évvel a rendszerváltás után még mindig a komcsi reflex él az emberekben: finanszírozzunk mindent a nagy közösből. Ja, hogy pont ezért nem működik semmi az országban...

mahet 2012.02.03. 16:41:11

@dagiiron: szerintem is fizetni kellene, csak nem ilyen ostoba röghöz-kötéssel szórakozni.

Tandíj van, aki jól tanul az pedig kap ösztöndíjat.

Egészségügynél van egy minimális alapellátás a többit old meg magadnak - ha többet használod többet fizetsz vagy jobb biztosítást kötsz a (magán)biztosítódnál.

A lényeg az, hogy húzzon ki az állam a lehető legtöbb területről és ne akarjon gondoskodni az emberekről - kivéve a valóban szociális juttatásokat.

kissiú 2012.02.03. 16:41:17

@Kurgán: "Azokkal mi van, akik azzal okoznak kárt az országnak, hogy itthon maradtak? "

:)
Sok név jutott nekem is eszembe, némelyik ösztöndíjjal járt Ámerikában is..

Haloperidol 2012.02.03. 16:43:24

@dagiiron:

Meg @masok is:

Szoval szerinetetek a "roghoz kotes" jobban megeri az allamnak, mint normalis fizetes biztositasa?

Ha egy mernok kimegy kulfoldre, az ottani keresetebol jatszva kifizeti azt a par millio forintot, azzal nincsen kisegitve az allam. Sokkal nagyobb hasznot hoz, ha a rendes szakembert jol megfizetik, akkor otthon termel hasznot, noveli a GDP-t. Az a par millio HUF apropenz.

dagiiron 2012.02.03. 16:49:09

@LION_heart:

Piacgazdaság van, s egy magyar cégek többsége soha, de soha sem fog tudni versenyezni mondjuk a BMW fejlesztői részlegén adott fizetésekkel, így mindig lesz olyan külföldi ajánlat, amiért kimennek. Ja, s az állam nem mondhatja meg a B Kft-nek, hogy mennyit is keressenek az emberek. Érdekes módon a Mercédesz nem olyan fizetést ad a kecskeméti gyárban, mint a németországiban, pedig ugyanazt a munkát végzik, s a megélhetési költségei a melósoknak egyre-jobban közelítenek egymáshoz.

gnme 2012.02.03. 16:49:10

@LION_heart: általában úgy csinálják, hogy kipróbálják az embert, aztán azt mondják:

- Öcsi, mennyi a tartozásod? Nesze itt a lé, kifizetem neked. Aláírunk egy szerződést, hogy ezért itt fogsz nálunk maradni négy évig. Ennyi a feltétel. Havi négyezer ojrót fogsz kapni mint fizu. Na öcsi? Nesze itt a papper, karcoljad a nevedet a' sztá' haladjunk , rengeteg a melódia. Na dobjunk be erre valamit.

Aztán öcsi aláírja, kifizeti belőle az államnak a tartozást és kiröhögi a magyar államot. Négy év alatt betegre keresi magát, van biztos helye, megismeri a környezetét, és ottmarad. Asszimilálódik.

Majd ba*ik az hazajönni, hisz a szüleitől azt hallja a telefonban: kisfiam, becsüld meg magad kint, mert itt szegénység van. Nagy szegénység.

Mária 2012.02.03. 16:50:31

"Majd mindjárt kiszámolja a pénzügyminisztérium, hogy mennyibe kerül Magyarországon egy emberi lény létrehozása"

Nincs is pénzügyminisztériuma az országnak.

Van NGM a Matolcsyval, meg NEFMI a Láslónéval :)

Ebből tessék választani, hogy az Eltolcsy, vagy a Lászlóné legyen az, aki kiszámolja XD

kissiú 2012.02.03. 16:50:32

@sanyix: "A diploma és felsőoktatás, még az "analóg" korban volt szükségszerű, ma bárki otthonról, internettel olyan mennyiségű információhoz és tananyaghoz fér hozzá, aminél többet sehol máshol nem talál."

Gondolom te is Wikipédia-orvoshoz viszed a gyereked, ha beteg.

dagiiron 2012.02.03. 16:50:44

@mahet:
A tandíj nem megoldás szerintem, mert az aztán tényleg keményen gátolja a tehetséges, de szegényebb háttérrel rendelkező fiatalok tovább tanulását.

inebhedj - szerintem 2012.02.03. 16:51:15

@mahet:

A TB járulék mértéke 200 E Ft-os bruttó fizetésnél kb. 180 E Ft, 140 E Ft-os bruttónál kb. 120 E Ft, 80 E Ft-os bruttónál kb. 72 E Ft volt ebben az időszakban, tehát a 6 E Ft-os max. vizitdíj ebben a sávban 3-8 %-al emelte volna meg az adófizető egészségügyi költségeit úgy, hogy a szolgáltatás színvonala változatlan (sőt a vizitdíj fizetgetés miatt döcögösebb a dolog). A magasabb jövedelműek esetében valóban eltörpül, az alacsonyabb jövedelműeknél (akik ráadásul többen vannak), egyre kevésbé, a számukra az inflációt 2-3x meghaladó mértékű növekedés egyáltalán nem csekélység.

Mint írtam volt, ha megkérdezed az embereket, hogy akarnak-e ugyanazért vagy rosszabbért többet fizetni, erős marketingre lesz szükséged a meggyőzéshez. Egy arányos járulék csökkentés (én pl. 10 %-ot írtam, azaz a 7 %-ról mondjuk 6,3 %-ra) ilyen marketing eszköz.

desw 2012.02.03. 16:52:49

@dagiiron:
"Érdekes módon a Mercédesz nem olyan fizetést ad a kecskeméti gyárban, mint a németországiban, pedig ugyanazt a munkát végzik, s a megélhetési költségei a melósoknak egyre-jobban közelítenek egymáshoz. "

Nyilvánvalóan a Mercedes azért dolgoztat Magyaroszágon, mert így kevesebbe kerül neki, és nem szívjóságból.

mahet 2012.02.03. 16:53:09

@dagiiron: ösztöndíj, diákhitel

diákhitelel teljesen jó.

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2012.02.03. 16:54:10

És, ha valaki meghal? Az még rosszabb. Az ilyent támasszuk fel és zombiként dolgozza le!

@dagiiron:
De ott nem töröltették el a tandíjat.
Itt se lenne baj azzal, hogy van tandíj, de az állam hajlandó meghitelezni, aztán a hitelt ledolgozhatod.
Az őszinte dolog lenne.

Az viszont, hogy nincs tandíj, de le kell dolgoznod, az a választó hülyének nézése.

Leveskocka 2012.02.03. 16:54:29

Ez egy marhaság, égbekiáltó hülyeség. Úgy, ahogy van. Az elejétől végéig. Sírnivalóan együgyű poszt.

Member · http://lehetvelem.blog.hu 2012.02.03. 16:54:47

Azért én meg tudom érteni, hogy a büfészakosok nem akarnak itthoni McDonaldsban és Tesco-ban dolgozni... Inkább a külföldiben. Mondjuk olyan ismerősöm is akad, aki gyógypedagógus és inkább elmegy műanyagüzembe betanított munkással, mert még az is jobban fizet neki, mint az oktatás.

dagiiron 2012.02.03. 16:54:48

@desw:

Pontosan, így ha a kinti cége megkeres valakit, hogy dogozzon nála, akkor valszeg magasabb bért kap, mint itt. ebből kiindulva, az isten sem akadályozza meg őt, hogy ha akar, akkor kimenjen. Tehát, legalább fizessen..

mahet 2012.02.03. 16:56:18

@inebhedj - szerintem: miért lenne ugyanaz vagy rosszabb?
Kisebb terheltség, több bevétel, jobb gépek és fizetés.

Ettől függetlenül persze a TB-t csökkenteni kell és a legtöbb ellátást fizetőssé tenni.

Felicitasz · http://felicitasz.blog.hu 2012.02.03. 16:56:30

@0Hagyma0: " igenis kell, hogy legyen visszatartóerő."

A posztíró szerint is, csak szerinte a "fizesse vissza" az pont nem az lesz.

"Én szeretném, ha az ÉN adómat olyan dolgokra költenék, amiből NEKEM is van hasznom. Azt hiszem ez érthető."

Abszolút érthető. Nem tudom, felmerült-e benned, hogy mindenki más is ezt szeretné, tehát néha megesik, hogy két ember két adója mögött egymással ellentétes haszonértelmezések állnak, vagyis mindenki egyszerre lesz kedvezményezett ebben és békanyelő abban. Ez a dinamika teljesen oké az emberek többsége számára - AMEDDIG LEGALÁBB KÖRÜLBELÜL FOGALMUK VAN ARRÓL, HOGY HOL A PÉNZ.

M@LION_heart: Egy ilyen rendszerben lehet hogy mi még otthon lennénk :-) Like.

Egyéb: mi ez a marhaság, hogy "legyen fizetős az egészségügy"? Már most is az, nekem ez akkor állt össze, amikor Kanadában rájöttem, hogy ott nem a TB-járulék befizetése utáni állapotot hívják "ingyenesnek". De mégsincs hálapénz.

Na, demagógia be is fejezve mára.

Mária 2012.02.03. 16:57:04

@röhögő:

"Az egyetem nem kötelező, az egy befektetés az életbe. Aki ingyen kapja, adjon abból vissza a magyar társadalomnak."

Hát tudod, ahhoz is pofa kell, hogy itthon egy kormány bevezesse a tandíjat, majd másnap a közszolgálati rádióban arról legyen műsor, hogy a magyarok uniós polgárként bárhol az unióban tandíjmentesen tanulhatnak és a pénzt se kérik tőlük vissza.

Ez lenne a "csavaros" magyar észjárás? Lenyúlni, lerabolni a potya felsőoktatásért más országokat?

"Kalandozás" meg portyázás XXI. századi módra? Amíg megint jól orrba nem vágják a sok furfangos magyart?

midnight coder 2012.02.03. 16:57:53

@mahet: Ezek a dolgok nem ennyire egyszerűek.

Egyrészt, itt a gyarmatokon soha senki nem fog annyit keresni mint Brüsszelben. Sem az orvos, sem a mérnök, sem a bkv ellenőr. Azért nem, mert az itteni munkavállalónak kb. az az alternatívája hogy elmegy a gyenge hazai céghez bagóért, vagy elmegy a multihoz bagóért. Te nem azért keresel kevesebbet mert állam bácsi elveszi, hanem mert nincsenek hazai cégek csak a multik - azaz a munkaerőpiacon sok az eszkimó és nagyon kevés a fóka.

Ettől persze állam bácsinak is ki kell(ene) vennie a zsebünkből a kezét, de nem azért mert többet vesz el mint Pl. az EU-ban, hanem azért mert addig nem lesz érdemleges hazai gazdaság amíg a gatyáját is adóra fizeti ki mindenki. És a multik is igazán oda mennek, ahol kevés léhűtőt kell az adókból eltartani.

desw 2012.02.03. 17:02:26

@inebhedj - szerintem:
"Mint írtam volt, ha megkérdezed az embereket, hogy akarnak-e ugyanazért vagy rosszabbért többet fizetni, erős marketingre lesz szükséged a meggyőzéshez. Egy arányos járulék csökkentés (én pl. 10 %-ot írtam, azaz a 7 %-ról mondjuk 6,3 %-ra) ilyen marketing eszköz. "

A gond az, hogy 3,2 millió vizitdíj elleni szavazat volt, de csak ca. 2 millió érdemi adozó van az országban. Tehát legalább 1,2 millió fő úgy szavazta le a vizitdíjat, hogy EGYSZER sem fizet az eü. ellátásért.

Qwer 2012.02.03. 17:03:40

@endike:

"Legyen minden ugyanúgy ezután is ahogy eddig! És vegyünk föl még IMF hitelt kétpofára! Jó lesz ez."

Kedves Endike! A szociális népszavazáson mire szavaztál? Ugye már akkor is a tandíjra, meg a vizitdíjra?

Nem az a baj önmagában, hogy van tandíj, hanem hogy amikor a Gyurcsány akart ennél sokkal finomabb tandíjat, akkor habzó szájjal adtak neki sallert. Most meg bevezetnek egy sokkal durvábbat!

gnme 2012.02.03. 17:06:34

@dagiiron: fhhh' áhhh.. elfolyik a taknyom

kiviszi innet betanulásra a kinti cég fél évre, ... a delikvens ezalatt az idő alatt nemhogy betanul.. megkeresi a cégnek azt a pénzt, amit a cég a tanulóidő után odaad neki, hogy : öcsi, itt a lé, fizesd ki a magyar zállamnak amivel tartozol, itt a munkszerződésed, te az én emberem vagy

azt öcsi kipicsázza a magyar zállamot, meg ki is röhögi

és ez a jéghegy csúcsa

Ngelina 2012.02.03. 17:07:13

@fda: de érti. ennek ellenére az "ellene" és "mellette" (tehát a szélsőségek) között is bőven vannak fokozatok, ez például a "értem de azért lenne pár kérdésem..." fokozat.
Úgy általában értik az emberek de itt nem ez a probléma. Hanem ott, hogy miért pont ott van a határ, ahol.
Pl. miért nem a tanköteles kornál húzták meg? Biztos, hogy csak a felsőoktatás a lehetőség és ami alatta van az mind kötelező?
Azt gondolom, ez a téma azért késztet ilyen postok megírására, kommentelésére bennünket, mert talán abban nem vagyunk biztosak, hogy itt megáll a dolog. Án úgy gondolom, hogy nem. Ott, ahol egy állam államformáját, alkotmánybíróságát a polgárai beleegyezése nélkül el lehet kaszálni, ott én nem bíznék abba, hogy ez itt megáll.
Remélem, most már Te is érted, mi a kérdés. Mert nem az, hogy jó-e vagy sem ez a rendelkezés.

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2012.02.03. 17:10:32

@desw: 1. tehát helyes a keretszámcsökkentés. 2. tehát szerinted a 18 éves majd eldönti, hogy mi akar lenni. faszt. ezért van ennyi felesleges diplomás. bezzeg a matek az nem tetszik nekik. mérnököt meg úgy kell összefogdosni.

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2012.02.03. 17:12:31

@tucano: akkor te felfoghatod úgy is, hogy mindenkinek fizetős, de ki lehet váltani pár munkával itthon. nincs itt semmi hiba.

inebhedj - szerintem 2012.02.03. 17:15:51

@mahet:

Hogy miért lenne ugyanolyan?

(Jó) néhány évvel ezelőtt az ÉS hasábjain megjelent egy hosszabb (több részes) elemzés a magyar egészségügyről viszonyairól (mivel fizetős az online, így mindenkire rábíznám a megkeresés izgalmait). A szerző nem elméleti TB-igazgatósági portás volt (ha jól emlékszem főigazgató-főorvos), és az elemzés odalyukadt ki, hogy a hazai eü viszonyok és állapotok nem elsősorban pénzhiány folytán alakulnak ahogy, hanem a forrás-elosztás, a szervezés, a bürokrácia, a mindent átszövő korrupció és a jól megszokott hazai igazgatási káosz elegye, azaz a felelős vezetés és igazgatás (minden szinten jelentkező) hiánya eredményezi a permanens állapotokat. (Szép magyarsággal, egyszerűen nincs átfogó és felelősséggel bíró/terhelt menedzsment.)

Sajnos a kórházprivatizációk során azt láthattuk, attól, hogy 1-1 kórház magánkézbe kerül, a helyzet nem, hogy javulna, de egyenesen - és rendkívül jelentősen - romlik, ami egyfelől azt jelenti, hogy a magánvállalkozások ugyanúgy nem rendelkeznek a hiányolt menedzsmenttel, mint az állami/önkormányzati cégek, másfelől azt, hogy a keretrendszer maga úgy rossz, ahogy van, és mint ilyen, metasztázisokat bocsát ki (szabályozások, hivatalok, eljárási módok és "szakemberek" formájában), tehát az esetleges "forradalmi" kezdeményezéseket is megöli.

A vizitdíj bevezetése során viszont ilyesmiről ("forradalmi" kezdeményezésről) szó sem esett. Egy kis vizitdíj csakúgy a levegőbe (+automata biznisz), egy kis privatizáció, és néhány, egy másik bolygóról származó sajtórendezvény a kórházi étkeztetés átalakításáról, valamint egy családi kirándulás Afganisztánba (a repülő úgyis odament, úgyhogy külön költség nem merült fel a plusz utasok miatt) - nagyjából ezt a történetet hívjuk manapság "vizitdíj" ügynek.

Úgyhogy megfordítanám a kérdést: ugyan mitől lenne egy fikarcnyival is jobb? Mitől lenne kisebb a terheltség, több a bevétel, jobbak a gépek és fizetések?

desw 2012.02.03. 17:16:58

@droid_:
"1. tehát helyes a keretszámcsökkentés."
Az állam honnan tudja, hogy 8-10 év múlva mennyi jogász v. gépészmérnök kell? Sehonnan! Tanuljon, aki akar, és amit akar, de fizesse meg!

" 2. tehát szerinted a 18 éves majd eldönti, hogy mi akar lenni. faszt. ezért van ennyi felesleges diplomás. bezzeg a matek az nem tetszik nekik. mérnököt meg úgy kell összefogdosni. "

B+ a 18 éves szar takonynak van szavazati joga!! Tehát a SAJÁT életével kapcsolatban nem képes FELELŐSSÉGGEL döntéseket hozni, de belepofázhat 10 millió ember életét meghatározó kérdésekbe?? Nooormális???

Zebugatta 2012.02.03. 17:17:23

Mi van a bevándorlókkal.

Azokkal a külföldi diplomás állampolgárokkal akik letelepednek nálunk.

Ők ezen az elv alapján plusz pénzt kérhetnek az államtól.

Esetleg egy nemzetközi nyilvántartó rendszert kell létrehozni és akkor elszámolunk. Jött 12 diplomás a Németektől, akkor tőlünk is 12 mehet oda.

Netalántán el kellene érni, hogy ne menjenek az emberek külföldre a jobb gazdasági, politikai, társadalmi, emberi lehetőségek miatt hanem inkább ide jöjjenek.

Soha ennyi ember nem hagyta el az országot mint a zorbán csávó elmúlt két éves uralkodása alatt

Zebugatta 2012.02.03. 17:18:23

Hány magyar diplomás egyenlő egy Oxfordival?

dukeekud 2012.02.03. 17:24:17

Orban Viktornak maximalisan igaza van. En meg az altalanos iskolai, de meg az ovodai kepzest is vissza fizetetnem, azzal tetuvel, aki elhagyja az orszagot.

inebhedj - szerintem 2012.02.03. 17:24:28

@desw:

Ez ismét egy több rétegű probléma (bár a szavazókról azt írtam: "[eltekintve azoktól, akik csakúgy gondolkodás nélkül elutasították - lévén ez a csoport minden kérdésben hasonlóan viselkedik]").

(Azt is csak zárójelben jelzem, hogy nem tudjuk biztosan a szavazók mekkora része volt nagykorú eltartott, mennyien nyugdíjasok, illetve, azon szavazók, akik nemmel szavaztak, és a szavazás idején nem fizettek TB-járulékot, azok vajon soha nem fizettek, és soha nem is fognak?)

Kérdés, hogy kimondhatjuk-e egyértelműen, hogy a TB-járulékok fedezik az állam és önkormányzatok teljes hozzájárulását az eü költségeihez?

Amennyiben nem, abban az esetben viszont vélhetően az adóbevételek egészítik ki a költségvetést, adót pedig gyakorlatilag mindenki fizet Magyarországon (legalábbis azt gyanítom, hogy statisztikailag is elhanyagolható azok száma, akik egy atombomba segítségével Bruce Willis oldalán felrobbantottak egy Föld felé tartó meteoritot, így örökre mentesültek az adófizetés alól - a pénztárgép programozók nagy örömére).

Ettől függetlenül van igazság abban, amit írsz, de ez már az ún. polgári demokrácia alapvető problémáit érinti (kik és hogyan vehetnek részt a döntéshozatalban, illetve azok részvétele, akik legfeljebb manipulatív célok miatt vesznek részt, nem károsabb-e a társadalom számára - vö.: "a tömeg holt súlya").

2012.02.03. 17:26:31

@dukeekud:
:):) kezdjük SP három lányával a vissza fizettetést :):)

2012.02.03. 17:27:36

fordítsuk meg: van, akinek fizetnénk, csak takaroggyon :):):)

sulcus (törölt) 2012.02.03. 17:34:02

Kedves Vekker Viktor!
Ígérem nem kell visszafizetned az egyetemi képzésed árát,de sokunk nevében kérlek,távozz külföldre,Észak-Koreában éppen megüresedett egy állás számodra!
Tisztelettel,sok alattvalód.

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2012.02.03. 17:34:43

@desw: hát biztosan jobban tudja, mint a 18 éves. de tőlem lehetne minden fizetős. ehhez képest engedmény, hogy amire biztosan szükség lesz (tanár, orvos, stb) és amiből hosszú ideje nincs elég (mérnök, informatikus), azt meghitelezi az állam, legalábbis a jól teljesítőknek (keretszám!) és cserébe elvárja az ellenszolgáltatást. nincs vita köztünk szerintem.
nekem csak attól durran el az agyam, hogy azt tanulok, amit akarok, ingyér, oda megyek ahova akarok, mert a jogaim... az egyén érdeke mindig hátrébbvaló a közösségénél és ezalól a felsőoktatás sem szabad hogy kivétel legyen.

M&Ms (törölt) 2012.02.03. 17:37:10

Nem az állami finanszírozást kéne eltörölni, megkurtítani, arra akár tetszik akár nem, állambácsi ide, állambácsi oda, van aki ha akarna se tudna fizetni. Hanem a büfészakokat megszüntetni. Szerencsére voltam most nyílt napon NYF-en és hálistennek azt hallottam, hogy MEGSZŰNIK a kommunikáció és média szak. Ezt országossá kéne tenni, úgy tudom sajnos csak itt van ez.

Egyébként azt se értem aki egy kommunikációt elvégez, azt hiszi, ő lesz az új Szellő István, vagy mi? :D

finalNmbr 2012.02.03. 17:39:26

A középiskola ezért kell, hogy ne az állam tartson el utánna. Az egyetem ugyanilyen befektetés de arra, hogy az országodnak plusszt adj, építs, tervezz, teremts. Aki kimegy és államin tanult az fizesse vissza.. ennyi!

Csiken Disztroly · http://youtu.be/ipFHAAR8H-A 2012.02.03. 17:42:05

@Ianas: A helyzet az, hogy az "olyan körülmények" kialakítása alsó hangon is évtizedekbe telik, a probléma meg most van. Ezt nagyon helyesen ismerte fel, aki ezt a fizetős dolgot kitalálta.

sulcus (törölt) 2012.02.03. 17:42:52

Kedves Viktor!
Úgy hallottam, évértékelő beszédet fogsz tartani február első napjaiban. Biztos hosszú lesz, hiszen annyi minden történt, nemcsak 2011-ben. Ennek kapcsán pontokba szedem, mit köszönhetek Neked és Kormányodnak és szeretném kinyilvánítani mélységes hálámat is, a teljesség igénye nélkül.

-Először is köszönöm a 16%-os, egykulcsos adót, aminek hatására kevesebbet viszek haza. Külön öröm, hogy ezt a pénzt azok a nagykeresetű emberek kapják, akiknek eddig is több százezer volt a fizetésük.
-Köszönöm azt a rengeteg új adót, amivel kellemesebbé tetted életem, hiszen levetted azt a súlyos terhet a vállamról, amely az okozott, mire költsem a pénzemet. Te kitaláltad, inkább fizessem be az államnak. Külön köszönet jár a eddig 25%-os áfa 27%-ra való emeléséért.
- Köszönöm a magánnyudíjpénztári vagyon einstandját, melyek csak eltőzsdézték a befizetők vagyonát. Később aztán megvettétek a MOL jelentős hányadát, aminek az értéke nem sokkal később a felére esett. De hát ez nem tőzsdézés.
- Köszönöm, a 425 forintos benzinárat, hiszen ez biztos nem a Ti hibátok, mivel Szijjártó Péter 2008-ban megmondta, az akkor is magas üzemanyag ár a kormány miatt van. Az a fránya "elmúltnyolcév".
- Ennek folyományaként köszönöm, hogy a folyamatos gazdasági ballépések miatt ilyen gyenge a forint az euróval szemben, mely az összes pénzügyemre hat.
- Köszönöm a gazdasági szabadságharcot és hogy megmutattátok: kik a fasza gyerekek Európában, az ennek következtében riogató államcsődöt, valamint azt, miszerint csak 3 hitelminősítőnél vagyunk bóvliban. Ez elképesztő teljesítmény, hiszen ezt eddigi kormányok közül egynek sem sikerült elérni, pláne nem ilyen rövid idő alatt.
- Köszönöm továbbá, hogy az összes gazdasági és pénzügyi lépésed következtében a gazdagoknak még több pénzt adtál, tőlem meg, aki a túlélésért harcol, meg folyamatosan elveszel.
-Köszönöm ezen felül a tandíj bevezetését is. Igaz, 2008-ban még ez ellen lázadoztatok nagyon, de most önköltségnek hívjátok és szembementek a választóitok akaratával.

Elévülhetetlen érdemeket szereztél az állam és annak működésének forradalmasításban is.
- Köszönöm, hogy megkérdezésünk nélkül új Alkotmányt fogadtál el. Külön meg kell említenem a választójogi törvényt, mellyel szintén óriási könnyebbséget jelent életemben: nem kell gondolkodnom, kire szavazzak majd legközelebb, hiszen rájöttem, jó vagy Te tíz évig is vezetőnknek, tényleg, minek is ide választás?
- Köszönöm azokat a nagyszerű kinevezéseket, melyek garantálják azt, hogy szinte kizárólag mindenhol a Te embereid üljenek, valamint azoknak a rokonai.
- Köszönöm, hogy véget vetettél annak idején az Alkotmánybíróság garázdálkodásának is. Egy ilyen maradi testület miért is áll a Te forradalmi hevületed útjába.
- Köszönöm az olyan médiahatóság felállítását, melyben ellenzéki tag nem ül és az egész médiát ők felügyelik. Külön és kiemelt köszönet a Klubrádió elhallgattatásáért.
- Köszönöm azt a közmédiát, ahol szintén csak a Te híveid ülnek, akik a párt érdekeinek megfelelően hamisítják meg a valóságot és manipulálják a közszolgálati médiumokat. Köszönöm továbbá a legjobb szakemberek kirúgását és hogy olyan remek emberek lettek munkanélküliek azért, mert nem állnak be a Te szolgálatodba, mint például Nagy Navarro Balázs vagy Szávuly Aranka.
- Köszönöm azt a remek érzést, hogy az ember már nem meri véleményét felvallani sehol sem, mert lehet, másnap ezért el lesz ezért küldve a munkahelyéről.
- Köszönöm, hogy lebontottad a demokráciát, valamint kiiktattad a fékeket és az ellensúlyokat, melyek csak gátolnának Téged. Igazad van, nem is kell ide más párt, jó a Fidesz évtizedekre.
- Köszönöm, hogy összes lépésednek következtében cikinek érzem magyarságomat. Ennek következtében itthon, de leginkább külföldön ég a legjobban a b(l)őr a képemről.
Írhatnék még jó néhány dolgot, ez csak nagy töredéke azoknak a nagyszerű ötleteknek, amikkel megreformáltad az országot, de nem akarlak nagyon untatni. Addig is maradok irántad nagy hűséggel és alázattal:
sok sok alattvalód

desw 2012.02.03. 17:44:41

@inebhedj - szerintem:
"Ez ismét egy több rétegű probléma (bár a szavazókról azt írtam: "[eltekintve azoktól, akik csakúgy gondolkodás nélkül elutasították - lévén ez a csoport minden kérdésben hasonlóan viselkedik]").

Ebben keményen benne van a Orbánék felelőssége.

"(Azt is csak zárójelben jelzem, hogy nem tudjuk biztosan a szavazók mekkora része volt nagykorú eltartott, mennyien nyugdíjasok, illetve, azon szavazók, akik nemmel szavaztak, és a szavazás idején nem fizettek TB-járulékot, azok vajon soha nem fizettek, és soha nem is fognak?)"

A jövőt senki sem ismeri, de ahogy írtam: LEGALÁBB 1,2 millió fő az elutasítók közül nem fizet egyszer sem.

"Kérdés, hogy kimondhatjuk-e egyértelműen, hogy a TB-járulékok fedezik az állam és önkormányzatok teljes hozzájárulását az eü költségeihez?"

Nem fedezi. Ezért kell egyre hosszabb várólista, mert ha adókból pótolják, akkor a költségvetési hiány nő.

"Amennyiben nem, abban az esetben viszont vélhetően az adóbevételek egészítik ki a költségvetést, adót pedig gyakorlatilag mindenki fizet Magyarországon "

Ne keverjük össze az áfá-t, amit mindenki fizet, és az szjá-t, amit csak 2 millió fő, jó? Az szjá-t fizetők áfát-t IS fizetnek.

És ugye ha MO-ra jön Malvinka külföldről, akkor nem azért kap eü. ellátást itt, mert áfát-t fizet, hanem mert külföldön fizet eü. járulékot és van megállapodás a két ország között. (nem sűrgősségi ellátásról beszélek.)

"Ettől függetlenül van igazság abban, amit írsz, de ez már az ún. polgári demokrácia alapvető problémáit érinti (kik és hogyan vehetnek részt a döntéshozatalban, illetve azok részvétele, akik legfeljebb manipulatív célok miatt vesznek részt, nem károsabb-e a társadalom számára - vö.: "a tömeg holt súlya"). "

Magyarán a jelenlegi demokrácia izét sem ér, mert már sokkal több az eltartott a választópolgárok között, mint az eltartó.

GoVegan (törölt) 2012.02.03. 17:45:48

en a nyugati mintara, a kozepsuliban is bevezetnem a tandijat. maradna a szar allami es a jo penzes kozepsuli, aztan nincsen rinya... mondtam 14 eve. persze hozzateve, hogy elotte bele kellene pumpalni egy kis penzt az oktatasba es utana termelje ki 'maganak' a tandijjal, teremtsen europai szintu oktatast, stb. azota meg az akreditalt egyetemek szama se nagyon novekedett.

A bóvli kormány most már a lottóval is csal!! 2012.02.03. 17:47:58

Amikor 2006 szeptemberében 69,4 millió svájci frank névértékű kötvényt bocsátottak ki H.vásárhelyen, és az adósságot megtestesítő papírokat az Erste vette meg az önkormányzattól, a lépés az akkori 174 forintos frankárfolyamon 12 milliárd forint többletforrást jelentett a városnak.
Az Állami Számvevőszék (ÁSZ) 2009-es jelentése szerint a város Lázár megbízásából 2007. szeptemberében és októberében hatszor kötött devizaeladási ügyletet, ezekkel összesen 187 millió forint árfolyamnyereséget és opciós díjbevételt zsebelt be az önkormányzat.

A NYERESÉGET MIÉRT NEM PRÓBÁLTA MEGOSZTANI, ELFELEZNI ez a jellemtelen, sz.rjankó?

A kötvénykibocsátásból eredő kockázatokat (ilyen például az árfolyamkockázat vagy a kamatlábkockázat) mindig a kibocsátó vállalja, ezért kedvezőbbek és rugalmasabbak a kötvény feltételei, mint egy „sima” hitelnek. Ezért ezt normális esetben a bankok sem átvállalni, sem megosztani nem tudják és nem is szokták, de a határidős devizaügyleteken elért nyereségből sem kaphatnak. Ráadásul az, hogy a forintgyengülés miatt egy önkormányzatnak a kötvény visszaváltásakor többletköltsége van, nem jelent a banki oldalon extranyereséget.

Ilyen a sunyi fideszes gondolkodás, a jó az nekem jár, a rosszért meg más a felelős!

Budai kopó Gyula azonnali vizsgálatot és függesszék fel Lázár „hazárdőr, sz.rjankó” Jánost!

M&Ms (törölt) 2012.02.03. 17:53:23

@droid_: lehet, de akkor ne legyen 27%-os áfa, adójóváírás megszüntetés, meg tehetősebbeknek kedvező egykulcsos szja.

A másik meg miért ne dönthetné el egy 18 éves, hogy milyen egyetemre akar menni? Mennyi is a zországban a felnőttkorhatár? Vagy úgy is kérdezhetném, akkor ki döntse el helyette. Hülye lenne kihasználni a lehetőséget, én is így tennék a helyében. Persze büfészakra soha. Akkor inkább bármi, amihez végzettség se kell.

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2012.02.03. 17:55:50

@tucano: amúgy meg rossz az ellenpéldád, mert itthon veszed igénybe a szolgáltatást, nem külföldön, tehát itt adj ellenszolgáltatást. a példa pedig a szabad mozgáshoz való jog túlzott kiterjesztéséről szólt. ezt gyakran elkövetik, pl. elállták a tüntetők a Parlament parkolóját és bevitték őket személyes szabadság megsértéséért. pedig oda mehettek a kedves képviselők, ahova akartak. még a jogi analfabéta is rögtön tudta, hogy hülyeség volt a gyanúsítás.

desw 2012.02.03. 17:56:08

@droid_:
"hát biztosan jobban tudja, mint a 18 éves."

Ok, csak akkor vegyük el a 18 éves mameluk egyetemista szavazati jogát.

"ehhez képest engedmény, hogy amire biztosan szükség lesz (tanár, orvos, stb) és amiből hosszú ideje nincs elég (mérnök, informatikus), azt meghitelezi az állam, legalábbis a jól teljesítőknek (keretszám!) és cserébe elvárja az ellenszolgáltatást."

Az igaz, hogy ez JOBB megoldás, mint a korábbi, csak betartható-e? Szerintem nem, mert a köv. választáson benne lesz az ellenzék kampányában, figyeld meg! Sőt, ügyes jogászok meg fogják támadni! Adjon az állam munkát és akkor maradok! Figyeld meg! Ja, és most van szarban az ország...

"nekem csak attól durran el az agyam, hogy azt tanulok, amit akarok, ingyér, oda megyek ahova akarok, mert a jogaim... az egyén érdeke mindig hátrébbvaló a közösségénél és ezalól a felsőoktatás sem szabad hogy kivétel legyen. "

Ebben nincs vita!

nemjogasz 2012.02.03. 17:56:43

Annyira provinciális szemlélet ez az "állam állja, az állam adja, a nemzet adja". Nem, kurvára nem azért volt eddig államilag finanszírozott felsőoktatás, mert az állam annyira jó fej volt. Beszed kurva sok adót, és ezért szolgáltatás jár cserébe, ha a dolgozók nettójával megegyező mértékű adót szed be, azért jár állami felsőoktatás. Ha meg a szolgáltatást csökkenti, akkor csökkentse az adót. Ez ilyen egyszerű. Ha az állam kihúzza a kezét a polgárai zsebéből, akkor lehet beszélni szolgáltatáscsökkentésről, amikor még az áfát is emeli, akkor nem.

inebhedj - szerintem 2012.02.03. 17:57:30

@desw:

Ami Orbánék felelősségét illeti a vizitdíjjal kapcsolatos szavazásban, az csak akkor igaz, ha kimondhatnánk, ha a Fidesz (Orbán) nem lett volna, akkor senki nem kezdeményezett volna népszavazást az ügyben.

Én nem hiszem, hogy ezt megtehetjük.

A többit pedig már korábban kifejtettem (ti. hogy erős marketing - vagy még erősebb hit - kell ahhoz, hogy az akkori feltételek és elképzelések mellett valaki támogassa a vizitdíjat egy népszavazáson).

Tőlem rendkívül távol áll(t) a Fidesz, de ha elmentem volna a népszavazásra, én is a vizitdíj ellen szavazok. Természetesen. Függetlenül attól, hogy ezzel a szavazattal a Fidesz-szel, az SzDSz-szel, az MSzP-vel, vagy az MDF-fel kerültem volna egy platformra.

Öltönyösrabszolga · http://oltonyosrabszolga.blog.hu 2012.02.03. 17:58:50

Szerencsésen könnyű helyzetben vannak, akik Bölcsi után lépnek le, 2 évnyi Dajkabér még nem olyan sok, amit vissza kell fizetni, és szerintem ha a plüssállatokat leadja, akkor a PM méltányosságból elengedheti a tartozás egy részét.

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2012.02.03. 18:01:59

@Dr. MMs drazsé: az első részét nem értem, sorry. a másik: persze, döntse csak el, hova SZERETNE menni tanulni, mit SZERETNE dolgozni. de azt ne gondolja, hogy majd a közösség ingyen kitaníttatja, meg a munkáltatók teljesítik a szíve vágyát, és adnak neki pont olyan munkát, amit megálmodott. nem ilyen az élet. majd olyan munkát kap, amit el kell végezni. ha elég jó, választhat, mi legyen ez. ha nem elég jó, akkor majd szépen megcsinálja azt is, amit nem akart volna saját választásból. ugyanez az oktatásra: tanuljon amit akar, de állami pénzen azt tanuljon, amire szükség van. azt pedig ő látja legkevésbé a gimnázium végén.

desw 2012.02.03. 18:06:27

@nemjogasz:
"Beszed kurva sok adót, és ezért szolgáltatás jár cserébe, ha a dolgozók nettójával megegyező mértékű adót szed be, azért jár állami felsőoktatás."

Ha az államnak megérné diplomásokat képezni, akkor senki sem szólna semmit. Sajna viszont jelenleg nem éri meg, kidobott pénz szinte az egész. Ha piacképes diplomája lesz valakinek, akkor jól eséllyel kimegy külföldre, a többi félhülye meg marad itt diplomás munkanélkülinek vagy ruhatárosnak...

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2012.02.03. 18:07:34

@desw: tőlem elvehetik a szavazati jogot is. sőt vegyük el a nyugdíjastól is. de azt ne feledjük, hogy egy szavazáskor 1 szavazat csepp a tengerben, pályaválasztáskor pedig - ha nincs külső korlát - egyszemélyben dönt, a többiek meg fizetik a döntését.

vargalukrécia 2012.02.03. 18:11:15

Láttam egyszer egy asszem olasz filmet, (de jó lenne ha valaki tudná a címét, előre is köszi!), abban volt az, hogy a családfő hagyományosan nemzedékek sora óta, a gyerek születésétől kezdve írta az összes kiadást, mindent gondosan feljegyezve az utolsó fillérig és a felnőtt fiúnak csak akkor születhetett utóda, ha mindent visszafizetett! :) De még ott sem volt szó az állami kiadásokról..., mesüge digók! :)
A posztról jutott eszembe, de az időközben felnőtt gyerekeimnek is meg akarnám mutatni, mennyibe is kerültek... :D

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2012.02.03. 18:11:38

@kis59: "évfolyam 70-80%-át -jogosan- elhasaltatom, előbb-utóbb megkapom a tarisznyámat." ugye-ugye? ezért ne az egyetem mondja meg, mi a támogatandó szak. mert csak a sok hallgató a fontos, abból lesz a fizetés. hallott már valaki olyat, hogy egy egyetem bevallotta: igen, ez a képzés értelmetlen, felszámolom ezt meg ezt a kart? vagy kevesebbet képzek, mert úgyse kell majd ennyi?

desw 2012.02.03. 18:17:27

@droid_:
"de azt ne feledjük, hogy egy szavazáskor 1 szavazat csepp a tengerben, pályaválasztáskor pedig - ha nincs külső korlát - egyszemélyben dönt, a többiek meg fizetik a döntését. "

Pont arról beszélek, hogy az fizessen, aki dönt. Jelen esetben a hallgató, esetleg a családja. Most a hallgató dönt, de az adófizetők fizetik a számlát.

Ianas 2012.02.03. 18:18:45

És van még egy fontos dolog. Mi van, ha magyarországon egyszerűen nincs olyan munka, amit az ember csinálna? Mi van, ha valaki mondjuk kutatóként akar elhelyezkedni, vagy mondjuk végzett tudósként valami komolyabb, mondjuk az ország határain túlmutató projektben akar részt venni, amivel mondjuk növelné az ország hírnevét?

És akkor még nem beszéltünk arról, hogy mi van, ha valaki kimegy 4-5 évre dolgozni, majd az ott szerzett tapasztalatokkal és pénzzel akar vállalkozást indítani Agyarországon? (Bár ekkora marhát nem tudok igazán elképzelni...)

Ezek a PRIMITÍV, POPULISTA hülyeségek, amit annyi ember bekajál, miért nem gondolkodtatják el a futyisz legalább kicsit értelmesebb szavazóit????

A világ nem olyan primkó egyszerű, hogy OVI Király álmai Mindent Irányító Joystickjével (a hatalom érzésétől álló farkával) a kezében elvezérelgetheti.

Bocs, de nagyon kiakaszt ez a kőkorszaki mentalitású kormányzás.

M&Ms (törölt) 2012.02.03. 18:24:04

@droid_: Bocsi arra céloztam, hogy írtad, legyen több fizetős szolgáltatás. Pl. kevesebb államilag támogatott hely, vagy valamilyen egészségügyi hozzájárulás kevesebb TB címen.

Az oktatásról meg való igaz, amit írsz, akik kommunikációra, vagy hasonlóra mennek, azok tényleg azt hiszik jó buli ez az egész, holott kb. egy papírral több lesz a fiókban, annyi az értelme. Sajnos ma már közgazdász is annyi van ebben az országban, hogy Dunát lehetne velük rekeszteni.

"azt pedig ő látja legkevésbé a gimnázium végén."

tisztelet a kivételnek, sokan mennek orvosnak, fogorvosnak, meg informatika szakirányba is. Csak hogy egy pár hasznos szakirányt említsek.

desw 2012.02.03. 18:26:26

@inebhedj - szerintem:

"Ami Orbánék felelősségét illeti a vizitdíjjal kapcsolatos szavazásban, az csak akkor igaz, ha kimondhatnánk, ha a Fidesz (Orbán) nem lett volna, akkor senki nem kezdeményezett volna népszavazást az ügyben."

Bocs, de sok a HA. Orbánék rendezték a színjátékot, nekik kellett volna felmérni a következményeket. Ja, mellesleg most rájuk fog omlani az a szarkupac, amit rendesen hordtak ők is. Azért az furi, hogy pár éve népszavazás a tandíj ellen, most meg ez így jó, mert csak...

"A többit pedig már korábban kifejtettem (ti. hogy erős marketing - vagy még erősebb hit - kell ahhoz, hogy az akkori feltételek és elképzelések mellett valaki támogassa a vizitdíjat egy népszavazáson)."

Na igen, Kádár népe. Ingyen kell minden!

"Tőlem rendkívül távol áll(t) a Fidesz, de ha elmentem volna a népszavazásra, én is a vizitdíj ellen szavazok."

Nincs ezzel gond, talán csak annyi, hogy amíg a szolgáltatást igénybe vevő és szolgáltatásért fizető között nincs EGYÉRTELMŰ kapcsolat, addig nem fog jól működni semmi. Amíg ingyen v. jóval a piaci ár alatt kapsz meg valamit, addig nem fogod megbecsülni. Ezért butaság a pl.: a gázártámogatás, és ez látható az eü.ben és a felsőoktatásban is.

nemjogasz 2012.02.03. 18:32:07

@desw: ha nem éri meg az államnak a felsőoktatás, akkor szálljon ki, de akkor az adókat is csökkentse. De ez nem megy, hogy felezik a létszámot, duplájára emelik a költségtérítést, röghöz kötnek, aztán még az összes adót is megemelik.

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2012.02.03. 18:33:49

@Dr. MMs drazsé: ja, nem fogalmaztam elég pontosan itt a sokféle (offtopic?) komment között. a legyen minden fizetőst a felsőoktatásra értettem. TB vitába nem mennék bele.
@desw: akkor megint egyetértünk.
@Ianas: a 4-5 évre kimegyek, aztán visszajövök hasznosulni hozzáállás tudtommal éppenhogy belefér ebbe a rendszerbe. ekkor nem kell visszafizetni semmit. csak nem ilyen összevissza fantáziálós, tényeket elhallgató blogokból kéne tájékozódni.

This_is_Sparta (törölt) 2012.02.03. 18:36:12

@Isten segíts, hogy Orbán eltünjön és béke legyen!:
"A kötvénykibocsátásból eredő kockázatokat (ilyen például az árfolyamkockázat vagy a kamatlábkockázat) mindig a kibocsátó vállalja, ezért kedvezőbbek és rugalmasabbak a kötvény feltételei, mint egy „sima” hitelnek. "

Ez igaz, de sem Te sem az Erste nem kalkuláltatok a 2/3-dal. Jani meg éppen a héten fordult a kormányhoz segítségért az ügyben, mint Kohn a bölcs rabbihoz. Ebből sok jó nem fog kisülni...az Erste-nek.

Egyébként Jani ezzel óriási kárt okoz a többi önkormányzatnak is, mert nem lesz olyan bank, amely ezek után bármely önkormányzatot is szívesen finanszírozna, ami elég nagy baj, mert az elnyert uniós fejlesztési támogatások jelentős részénél az önkormányzatok az önerőt bizony a bankokkal szeretnék finanszíroztatni, saját forrás híján.

desw 2012.02.03. 18:37:03

@nemjogasz:
"ha nem éri meg az államnak a felsőoktatás, akkor szálljon ki, de akkor az adókat is csökkentse. De ez nem megy, hogy felezik a létszámot, duplájára emelik a költségtérítést, röghöz kötnek, aztán még az összes adót is megemelik."

Adót a jelenlegi helyzetben sajna nem lehet csökkenteni. Látható, hogy barom jogászok próbálkoztak vele tavaly, aztán mi lett belőle.

Viszont az állami kiadásokat csökkenteni kell. Ennyi...

This_is_Sparta (törölt) 2012.02.03. 18:43:41

@desw: "Nincs ezzel gond, talán csak annyi, hogy amíg a szolgáltatást igénybe vevő és szolgáltatásért fizető között nincs EGYÉRTELMŰ kapcsolat, addig nem fog jól működni semmi. Amíg ingyen v. jóval a piaci ár alatt kapsz meg valamit, addig nem fogod megbecsülni. Ezért butaság a pl.: a gázártámogatás, és ez látható az eü.ben és a felsőoktatásban is."

Pontosan ezért nem magyarázható észérvekkel pl. a veszteséges állami cégek támogatása adókból. Józsi bácsit Pusztaszentgilisztáson pl. qrvára nem érdekli a MALÉV sorsa, ha soha nem repült egész életében!

De ugyanez elmondható az egészségügy vs. átlag magyar életvitelére (alkohol, cigaretta, egészségtelen táplálkozás, mozgásszegény életmód) is! A magyar ember csak akkor figyelne jobban oda az egészségére, ha rájönne, hogy a magának okozott baj esetén bizony mélyen a zsebbe kell nyúlni.

inebhedj - szerintem 2012.02.03. 18:46:45

@desw:

Ha sok a ha, ha nem, teljesen alaptalan azt gondolni, hogy a Ló utcai bélyeggyűjtő kör nem kezdeményezett volna ugyanúgy népszavazást az ügyben. Ergo népszavazás mindenképpen lett volna. Ugyanúgy alaptalan azt gondolni, hogy lehetett volna olyan eredménye egy népszavazásnak, hogy legyen vizitdít, függetlenül attól, hogy a Ló utcai bélyeggyűjtő körről ír-e valamit az index, az magyar nemzet, a népszava vagy a kuruc.info.

Egyébként azt gondolom, hogy sehol a világon nem lenne ez másképp, a felvilágosult, művelt, tájékozott és mindenért megdolgozó amerikai szavazópolgár sem szavazta volna meg a vizitdíjat azon körülmények között. Hogy a választópolgárok valójában mennyire érettek a szavazati jogra, és ezt hogyan lehetne eldönteni, messzire vezet (az adófizetéstől való függés legalább annyira álságos, és áttekinthetetlen, mintha azt mondanám, hogy csak a legalább 30 éves, legalább 2 gyereket nemző polgár szavazhasson - mindkettő mellett vannak érvek, és ellenérvek), bár egyszer ezen is el lehetne vitatkozni (én amúgy az állampolgársági érettségi vizsga meglétéhez kötném).

Hogy világos legyen, én sem szeretem a járulékos elosztásos rendszert (sőt, ami azt illeti, nagyon nem, azért is írtam az első hozzászólásomban, hogy teljesen felszámolnám az állami finanszírozású oktatást, ideértve már a bölcsödét, óvodát is). Az érintett vizitdíjas történetben azonban én nem a megoldást láttam, hanem a helyzet tovább súlyosbítását (azzal együtt, hogy én magam 22 éve nem voltam tb-s orvosnál, a gyerekeimet nem érintette volna a vizitdíj, ugyanakkor, ha máskor nem is lett volna, a 2 gyerek születése körül volt alkalmam mélyrehatóan megismerkedni az eü és a tb gyakorlati működésével, továbbá láttam a saját tb történetemet is, amivel részben életem eladdig számomra teljesen ismeretlen része nyílt meg [azóta hiszek az ufókban és a testrablókban], másfelől mellberúgó élmény volt azzal szembesülni, hogy amit én laikusként egy "Jó napot kívánok, mi a panasza?" típusú köszönésként értékelek, az a TB költségei közt "C12434 - Általános pszichikai , szocializációs és orientációs vizsgálat" néven 350 E Ft-os díjjal szerepel).

desw 2012.02.03. 18:49:29

@This_is_Sparta:
"De ugyanez elmondható az egészségügy vs. átlag magyar életvitelére (alkohol, cigaretta, egészségtelen táplálkozás, mozgásszegény életmód) is! A magyar ember csak akkor figyelne jobban oda az egészségére, ha rájönne, hogy a magának okozott baj esetén bizony mélyen a zsebbe kell nyúlni. "

Én támogatom a kockázati alapú eü. járulék meghatározását.

P.Freddy 2012.02.03. 18:51:52

@Ianas:

"Ezek a PRIMITÍV, POPULISTA hülyeségek, amit annyi ember bekajál, miért nem gondolkodtatják el a futyisz legalább kicsit értelmesebb szavazóit????"

Rejtély ez valóban... de szerintem önértékelési problémát okozna, ezért baromi nehéz ezt nekik feldolgozni.

Hogy egy Selmeczitől ne legyen valakinek hányingere, hogy Lázártól ne legyen valaki rosszul úgy, hogy ŐKET támogatja a szavazatával, azt nem lehet mással magyarázni - az értelmesebbek estében legalábbis. Aki spirituálisan felvonul "szeretünk viktor" táblával, azoknak az értelméről csak annyit lehet mondani, hogy SAJNOS sokan vannak:)

desw 2012.02.03. 18:58:03

@inebhedj - szerintem:
"Ha sok a ha, ha nem, teljesen alaptalan azt gondolni, hogy a Ló utcai bélyeggyűjtő kör nem kezdeményezett volna ugyanúgy népszavazást az ügyben. Ergo népszavazás mindenképpen lett volna."

Azért ezt így merész dolog kijelenteni. Közel sem biztos, hogy a " Ló utcai bélyeggyűjtő kör" fel tudta volna annyira pörgetni az okos Népet, hogy meglegyen a népszavazás.

De mivel Orbánék műve, vigyek a balhét is ők, ne lapátoljuk a sz... t.

Senki sem állította továbbá azt, hogy a butuska 300 Ft-os vizitdíj egycsapásra megoldja a 20-50 éve rothadó eü. összes problémáját, viszont kezdetnek pont jó lett volna, hogy végre elinduljunk a nyűves balkánról az Eu felé. Öngondoskodás, semmi sincs ingyen, ..

Na, pont erről szólna a tandíj is.

Szűcslaci 2012.02.03. 19:07:40

@desw: Ne haragudj, de ez sántít. Ha én fizetek TB-t, akkro ne fizessek már vizitdíjat is. Érjék be azzal a nem kevés hányaddal, amit leszippantanak adó gyanánt ún. társadalombiztosításra. Ha lenne továbbtanulási adó, amit mindenki fizet, akkor ugyanilyen okafogyott gennység lenne tandíjat kérni. Minthogy ilyen nincs, így a tandíj sem utópia és nem is sarc.

desw 2012.02.03. 19:15:53

@Szűcslaci:
"Ne haragudj, de ez sántít. Ha én fizetek TB-t, akkro ne fizessek már vizitdíjat is."

Érdemben kb. 2 millió ember fizet járulékot, de 10 millió fő kap eü. ellátást. Ja, most még jönnek majd a T. határontúli magyarok is, kihasználva a szar magyar rendszert.

"Érjék be azzal a nem kevés hányaddal, amit leszippantanak adó gyanánt ún."

Beérik vele, de ki jár rosszul? Szerintem te, akit majd csak 1-2 év múlva műtenek meg pénzhiány miatt.

Szűcslaci 2012.02.03. 19:22:35

@desw: jah, akkor ne legyen járulék, ad-hoc jelleggel kelljen fizetni. Persze, most először is fizessék vissza kamatostul a fel nem használt összegeket.

desw 2012.02.03. 19:25:35

@Szűcslaci:
"jah, akkor ne legyen járulék, ad-hoc jelleggel kelljen fizetni."

Én benne vagyok, én jobban járnék így!

"Persze, most először is fizessék vissza kamatostul a fel nem használt összegeket. "

Azokat évről évre el is költötték, nincs belőle egy fillér megtakarítás sem. Sőt, legtöbbször még kevés is volt, adókból kellett átcsoportosítani.

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2012.02.03. 19:26:44

@desw: T. határontúliak miért is jönnek? mitől lesznek jogosultak?

tucano 2012.02.03. 19:28:46

@dagiiron: "Itt senki sem emlékszik már a Miért pont Alaszka? dokijára, akinek azért kellett az erdő mélyén dolgoznia, mert az ottaniak állták az ösztöndíját? Szerintem ez teljesen normális dolog. "
Most néztem meg, orvosi átlagfizetés Alaszkában: 142.000 dollár, szegény-szegény doki

@droid_: nekem nem a tandíjjal van van bajom (mind2 papíromat kifizette édesapám), hanem a röghöz kötéssel, annak minden következményével együtt.
Szerinted valaha egyetlen egyszer utánanéztek annak, hogyan működik ez máshol?
Például Portugáliában van egy kedves ismerősöm, egy fiatal belgyógyásznő. Neki a hadsereg fizette az egyetemet. Cserébe 4 évet kell a dipl. után egy katonai kórházban dolgozni 1200 euróért.. Még egy év van belőle hátra, és már naponta tárgyal felváltva kb. öt liechtensteini és svájci kórházzal. Akkor most ki járt jól? Az a baj, hogy szó sincs a probléma valódi megoldásával, egyszerűen megmutatjuk a medikáknak, hogy mennyit érnek: pár adóforintot. Sztem ennél minden tisztességesebb lenne.
Nekem azzal van bajom, hogy nem ösztönzésről, hanem büntetésről van szó. Miért nem lehet még több fiatalt tanulásra biztatni, akik ezt anyagi okokból nem tehetik meg? ja, mert nekünk munkásokra van szükségünk, bevándorlót nem akarunk, ezért inkább a népet butítjuk le. És a sok hülye, meg tapsol hozzá, hogy túl sok a diplomás! Tudásalapú helyett jobbágytársadalom, akkor mindenki elégedett lesz.

desw 2012.02.03. 19:33:15

@droid_:
"T. határontúliak miért is jönnek? mitől lesznek jogosultak? "

Az Eu-s szabályok miatt el KELL látni őket. A gond ott van, hogy az idióta magyar szabályok miatt az eü. intézmény dolga behajtani az ellátás költségét pl.: Romániától. Mivel T. kamu címet mond be, így a magyar kórház nem tudja behajtani a pénzt a román biztosítótól. (Romániában nem olyan fene szolidáris a rendszer, mint itthon: aki kint nem fizet járulékot, az nem kap ellátást, nem úgy mint itthon.

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2012.02.03. 20:00:23

@desw: értem, de akkor két megjegyzés:
1. ezek szerint "csak" olyan értelemben rossz a rendszer, hogy lehetőséget ad a csalásra (bűncselekmény?). és nem pl. igazságtalan.
2. nem csak a magyarok csalhatnak, hanem bármely (EUs?) polgár. a magyarokat kiemelni szerintem elég hmm gyűlöletkeltő.
jól értem-e?
@tucano: a portugál példa szerintem teljesen azonos az itt bevezetendővel, ha kicseréljük a hadsereget az állammal. mi ezzel a gond? a fizetések mások, elismerem, hogy az orvosoké (a nem "szerencséseké") nagyon alacsony. de a tanulmányi szerződés nem csak őket érinti. a jobbágytársadalommal kár vitázni, akkora túlzás. arról van szó, hogy bizonyos túltelített szakok állami támogatását erőteljesen megvágták. a hiányszakokét pedig tudtommal nem. ha nem képzünk ezrével még több jogászt, talán nem lesz mindenki jobbágy.

desw 2012.02.03. 20:09:30

@droid_:
"értem, de akkor két megjegyzés:
1. ezek szerint "csak" olyan értelemben rossz a rendszer, hogy lehetőséget ad a csalásra (bűncselekmény?). és nem pl. igazságtalan.

Ezt nem értem! ??

"2. nem csak a magyarok csalhatnak, hanem bármely (EUs?) polgár. a magyarokat kiemelni szerintem elég hmm gyűlöletkeltő.
jól értem-e?"

Gondolom nem a német v. francia állampolgár fog elutazni idáig, hogy élvezhesse a "csodás" magyar állami eü.-t. Bár biztos vannak kalandvágyó emberek, akik a jobb eü-ből vágynak a fosra. Az általam említett példa maga a valóság a keleti határszélről.

Csak Norris 2012.02.03. 20:09:36

@desw: mire széthullik az eu, pont elindulunk európa felé.

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2012.02.03. 20:09:48

ja meg a jobbágytársadalomról jut eszembe Zabalintnak egy feladvány:
ha évente pl 1500 FRISSEN VÉGZETT közgazdászra van szükség (növekedés, nyugdíjazás, stb), de 10 éve 4900-at képzünk, akkor hány évig kell 250-et képezni, hogy visszatérhessünk az egészséges 1000/év szintre?

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2012.02.03. 20:10:47

...1500/év szintre?

sok a szám, na :)

desw 2012.02.03. 20:10:48

@Desmond77:
"mire széthullik az eu, pont elindulunk európa felé.
"

Ja, de mivel mi nagyon előrelátóak vagyunk, már nem is küzdünk... :)

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2012.02.03. 20:25:20

@desw: mindegy, félreértettem. mivel a 2 millió befizető / 10 millió jogosult arányával kapcsolatban hoztad fel a határontúli magyarokat. arra gondoltam, valami igazságtalanság van a rendszerben. ezek szerint nincs. "csak" vannak, akik TB csalást követnek el (hamis adatok). erre a témára is kicsit túlérzékeny vagyok a 23 millió román munkavállaló rohama óta.

tucano 2012.02.03. 20:35:36

@droid_: A gond az, hogy a leányzó rögtön azután, hogy letudta a kötelezőt elmegy a fenébe. Az az 1200 euró ugyanis nem elég. Nálunk is ez lesz. Eleve a cél nem világos. Ezek az emberek x forintot érnek, tehát akkor fizessék meg az árukat és szabadok? Asszem erről szól a poszt is.
Vagy esetleg olyan körülményeket kellene teremteni, hogy a fiatal szakembereket ne kelljen rabosítani ahhoz, hogy otthon maradjanak? Ez az intézkedés szolgálja-e a célt bármilyen formában?

Azt, hogy ki lesz jobbágy, meg ki nem, szerintem kérdezd most meg bármelyik középiskolában, bizonyára meggyőző válaszokat fogsz kapni a jövő reménységeitől:( Ja, arról nem is szólva, hogy az égvilágon semmi nem igazolja azt, hogy milyen szakemberekre lesz szükségünk és mennyire a jövőben. Kivéve a kormányzati jósda hasraütéses módszerét.

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2012.02.03. 20:49:37

@tucano: nem az emberek érnek x forintot, hanem a képzésükre a közösből költöttünk x forintot. elvárható, hogy megtérüljön. ha a megtérülés után nem akar maradni, bye. vagy ha maga akarja megtéríteni, okés. de ha csak egy másik ország profitál belőle, és ez tömegjelenséggé válik, akkor elég nehéz lesz itt jó körülményeket teremteni. a rabosítás meg ilyenek csak hangulatkeltés. a hasraütés is az, fent már kifejtettem.
tippem sincs, ki a jobbágy a középiskolások szerint.

fda 2012.02.03. 20:58:56

@Ngelina:

"Ott, ahol egy állam államformáját, alkotmánybíróságát a polgárai beleegyezése nélkül el lehet kaszálni"

Ezt már annyian szajkózták. Hát senki sem olvasta az alkotányunkat? Idézek belőle:

ALAPVETÉS
A) cikk
HAZÁNK neve Magyarország.
B) cikk
(1) Magyarország független, demokratikus jogállam.
(2) Magyarország államformája köztársaság.

Az államforma tehát nem változott. Az ország nevét változtatták meg, mégpedig azért, mert Mo-ot eddig is mindenki Mo-nak hívta. Ha te pl. Bécsben összefutottál egy magyar ismerősöddel és kérdezte, hol laksz, mit mondtál neki? Hogy a Magyar Köztársaságban? Én simán azt mondtam volna, hogy Magyarországon.

tucano 2012.02.03. 21:23:55

@droid_: akkor nem értünk egyet:) Ez a cucc ugye egyáltalán nem szól arról, hogy fizessen vissza valamit a fiatal tehetség a közösbe, arról egy szó sincs. Csak és kizárólag arról, hogy mennyit lehet külföldön és otthon.

Csak Norris 2012.02.03. 22:21:52

@droid_: Magyaroszág sajnos híres arról hogy kimennek az emberek mert ott hagyják érvényesülni (ld. hány magyar találmány csak külföldön talált befektetőre ill. valósult meg), vagy hogy csak kicsiben gondolkodjunk, hagyják élni az embert.

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2012.02.03. 23:08:58

@fda:
Van egy hivatalos név és van egy hétköznapi név.
Szinte minden országnak, még az olyan reménytelen helyeknek is van hivatalos nevük, mint Afganisztán: Afganisztáni Iszlám Köztársaság.
Ez most kicsit olyan, mint amikor egy asztal társaságnál ül:
Lord Anthony Cecil Melchett Tábornok
Dr. William Badass professzor
Don Miguel Santos de la Vega
és
Pista.
Olyan snassz.

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2012.02.04. 11:27:56

@tucano: jaja, nem értünk egyet. itt egy rövid összefoglaló arról, miről is szól a cucc:

www.felvi.hu/felveteli/jelentkezes/aktualis/tudnivalok_a_hallgatoi_szerzodesrol

bárki fizetheti a saját költségét, ekkor semmi kötelezettsége nem keletkezik

ha valaki a magyar állam pénzén szeretne diplomát szerezni, tehát magyar joghatóság alatt álló munkáltatónál kell dolgozni a képzési idő x2 ideig az első 20 évből, azaz 6, 8, 10 de max 12 évet a 20-ból.

ez válasz egy korábbi kérdésre is. ha valaki mondjuk űrtudósként végzett az ELTÉ-n, akkor simán dolgozhat az USA-ban vagy akár a Holdon is, csak egy ideig pl a KFKI-n keresztül kapjon fizetést (legalább részben), hogy csorogjon valami az államkasszába belőle, és ekkor is ingyé' volt minden. vagy kapjon fizetést közvetlenül a NASA-tól, de vállaljon pl oktatást valamelyik magyar intézménynél. egy rakat módja lehet, hogy hálálhatja meg a nagyszerű kutató a képzését az országnak, de nekik pont nem lenne megterhelő egy kinti kutatói fizuból visszapengetni az egészet.

szóval ha neked ez elfogadhatóbb, tekints úgy, hogy mindenkinek van tandíj, de aki nem tud/akar fizetni érte, az a fenti módokon teljes egészében megválthatja a tandíjat. de ezt már javasoltam...

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2012.02.04. 11:31:08

jav.
tehát magyar joghatóság alatt -> akkor magyar joghatóság alatt

desw 2012.02.05. 09:51:16

@droid_:
"mindegy, félreértettem. mivel a 2 millió befizető / 10 millió jogosult arányával kapcsolatban hoztad fel a határontúli magyarokat. arra gondoltam, valami igazságtalanság van a rendszerben. ezek szerint nincs. "

Már hogyne lenne igazságtalan az, hogy 2 millió fizet, de 10 millió kap ellátást! Ezen is változtatni kellene már végre.

""csak" vannak, akik TB csalást követnek el (hamis adatok). "

Azért mondjuk ez is érdekes sztori a nagymagyarkodás közepette...

XCat 2012.03.25. 18:48:20

Nem szívesen mondok ilyet, de Orbán Viktornak most tökéletesen igaza van.
süti beállítások módosítása