HTML

Boldogok a sajtkészítők

- Következő! … Kereszthalál? - Igen. - Kimész az ajtón, balra fordulsz, fogsz egy keresztet. - Következő! ... Kereszthalál? - Igen. - Jó. Kimész az ajtón, balra fordulsz, fogsz egy keresztet. Következő!... Kereszthalál? - Ó nem. Szabadláb. - Mi? - Engem elengedtek. Azt mondták, nem csináltam semmit, szabadon élhetek valahol egy kis szigeten. - Hú! Az nagyon jópofa dolog. Hát akkor eredj! - Nem. Én csak ugrattalak. Valójában kereszthalál. - Ó, már értem! Nagyszerű! Nagyon jó, nagyon jó! Hát, kimész az ajtón... - Igen tudom. Ki az ajtón, balra fordulok, fogok egy keresztet. - Nagyon jó, kösz' szépen. Kereszthalál? - Igen. - Jó...

Friss topikok

  • Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: Itt az orvosok egyik esetben sem lehettek volna jók. Azért ez milyen már? (2021.11.08. 19:30) Lengyelországban gyilkosság történt
  • midnight coder: @MEDVE1978: Igen baloldalinak nem nevezhetõk, de liberálisnak pláne nem. (2021.07.28. 15:57) Válogasd meg a szavaidat!
  • szekertabor: A probléma lényege, amit bárki, aki járt már nudista strandon, megerősíthet: a közszemlére bocsájt... (2021.07.28. 09:52) Bimbószabadságharc
  • evilwolf: " és nem kellene a méregdrága Pegazusra költeni az adófizetők pénzét." Azért a kínai vakcina sem v... (2021.07.20. 18:33) Következetesen a lehallgatásról
  • apro_marosan_petergabor: @Homo fideszbirkusz: Helyettem ne igyekezz véleményt mondani. A megzsarolt, megritkított, folyama... (2021.06.10. 21:06) Miért nem találkozik a pápa Orbánnal?

Linkblog

Az ország, a hatalom és a dicsőség, ja, és a pénz

2012.07.19. 06:58 Ratius

Nehéz megérteni a Simicska-jelenséget. Valójában ugyanis nem az a kérdés, miért lopnak a Fideszesek, nem az okozza a kognitív nehézséget, hogy megmagyarázzuk, miért korrupt a rendszer, a megoldandó talány inkább az: miért volt, illetve van szükség arra, hogy valamennyi guruló forintot egy központi, kvázi Nemzeti Korrupciós Központ irányába csatornázzon be a rezsim.  Orbán Viktor minapi kijelentése azonban talán némi bepillantást enged a nagy terv részleteibe.
(Figyelem! Az alább következő írás teljességgel a képzelet szüleménye, a valósággal való bármiféle konvergenciát utólag arra fogom felhasználni, hogy a Boldogok a sajtkészítők váteszi karizmáját alátámasszam.)


Szemek a láncban
korr 4.jpgLegelsősorban számoljunk le mindenféle álszent, rajongó, naiv és délibábos fantazmagóriával a korrupció ügyében. Korrupció van és kész. Lehet nem szeretni, lehet ellene küzdeni, lehet törekedni a felszámolására, de annak, aki látta már az államigazgatás nevű veszélyes állatot, pontosan kell tudnia, hogy ez a küzdelem, ha nem is teljesen kilátástalan, azért igazi szélmalomharc. Egy rendszer ugyanis nem pusztán azért korrupt, mert a struktúra lehetővé teszi, mi több, el is várja a korrupciót, de egyebek mellett azért is, mert a megvesztegethetőség idővel a szervezeti kultúra részévé válik. Márpedig a szervezeti kultúra egy igazi brontoszaurusz. Gyakorlatilag kikezdhetetlen, mozdíthatatlan, és még ha maga akarja, akkor is nehezen moccan, mert elképesztően hosszú idő kell ahhoz, hogy egy elképzelés a fejtől, mondjuk, a lábig eljusson. A szervezeti kultúra megváltoztatása még viszonylag kicsiny rendszereknél is, mint amilyen például egy középvállalat, hónapokat, sőt éveket igénylő munka, folyamatos tréningekkel, ellenőrzésekkel, s nem utolsó sorban a dolgozói állomány részleges cseréjével.
Egy efféle programot keresztülvinni a hazai államigazgatásban majdnem olyan izgalmas kihívás, mint, teszem azt, hadat viselni az Egyesült Államok ellen, vagy szabadságharcot vívni a nemzetközi bankrendszerrel szemben. A győzelem esélye minimális. Azért ugyanis, mert ugyanaz a szervezeti kultúra, ami kitermeli az államigazgatás bornírt működését, jelen van a hétköznapokban, jelen van a társadalomban, jelen van a magyar élet minden szegmensében és minden pillanatában. A korrupció uralma is csak olyan, mint bármiféle egyéb, velőig ható zsarnokság: minden és mindenki szem a láncban.
És akkor még szó sem esett magáról a rendszerről, a közbeszerzések, állami kifizetések, vagy éppen a pártfinanszírozás ormótlan kásahegyéről, amelynek eltakarítása kapcsán előbb jut eszünkben az atombomba, a vízözön, és a kivándorlás egy másik országba, másik kontinensre, még inkább egy másik dimenzióba, mint az, hogy az előttünk álló monumentális szemetet megpróbáljuk emberszabásúvá formálni.  

Centrális kleptokrácia
korr 1.jpgEzek után talán kicsit józanabb elmével tűnődhetünk azon, mit is kezdhetünk a korrupcióval. Üldözni, rettenetesen büntetni, kínai típusú tarkón lövéssel megtorolni persze lehet, és nyilvánvaló, hogy az efféle eljárás radikálisan csökkenti a visszaéléseket, csak sajnos az a baj, hogy egyúttal aláássa a rendszert magát. Amennyiben ugyanis a rendszernek szerves része a csúszópénz, akkor hiánya megbénítja a működést.
Ha tehát igazi, rendszerszintű átalakításba nem tud, vagy nem akar belevágni a hatalom, akkor a korrupcióval sem tehet semmit. Mármint magával a jelenséggel nem. Az irányával azonban igen.
A korrupciónak ugyanis elég jól feltárható útjai vannak. A mindenkori hatalom szempontjából pedig viszonylag könnyen megoldható az, hogy itt-ott tilalomfát helyezzen ki, másutt pedig széles sztrádát építsen, ha befolyásolni akarja a megvesztegetések irányát.
És nagyjából ezen a ponton vagyok kénytelen elhagyni a valóság talaját és rálépni egy lehetséges, de nem feltétlenül létező realitás kétes ösvényére. Azt ugyanis elég kevesen tudhatják, hogy az alábbi koncepció valóban ésszerű terv, vagy pusztán a véletlenek és a változó körülmények zavaros összjátéka.  Nekem mindenesetre tervnek tűnik, egyre világosabban körvonalazódó tervnek.
A Fidesz-hatalom, úgy tetszik, több lépésben terelte a maga ásta mederbe a korrupció áradatát. Egyrészt a helyi szintű vesztegetéseket ragadta nyakon. Minden Fideszes polgármester, képviselő, osztályvezető és főosztályvezető tudja, mert már megválasztása, illetve kinevezése előtt közölték vele, hogy a számára adott büdzsét hogyan, miképp, és főleg kiknek kell majd kiosztania. Az, hogy egy alacsonyabb szintű kifizetőhelyen a maga pecsenyéjét sütögesse valaki, szinte kivihetetlen, mert minden korrupciós lehetőséget hordozó pénzhez már előre hozzárendelte a pártvezetés a maga kedvezményezettjeit.
Aki beszélgetett már enyhén spicces polgármesterrel, akinek már elsírta keserves sorsát a teljesen részeg állami vállalatot vezető igazgató, netán akinek volt szexuálisan túlfűtött kalandja a fiatal főosztályvezető asszonnyal, az nem egy sztorit hallhatott arról, hogy a Fideszes középkádereket kik és miért keresték meg, mielőtt elérhették posztjaikat.
Másrészt a hagyományos mutyikat számolta, pontosabban szippantotta föl a párt. A meggyökeresedett együttműködések az állam és az államnak dolgozó cégek között sok esetben még a rendszerváltás idejéből származtak. A régi bürokraták, és a régi technokraták vidám és gondtalan uram-bátyám világába tenyerelt bele az új és hatalom. Hirtelen elapadtak a korábban csordogáló források, hirtelen új szereplők jelentek meg a közpénzeket elnyerő vállalkozások tulajdonosai között, hirtelen semmiből felbukkanó, új cégcsoportok kezdték nyerni a megbízásokat. A Simicska-birodalom ide is, oda is beférkőzött, s hatékony érvrendszerrel vett át tulajdonrészeket és részvénycsomagokat.
Végezetül a korrupció legnagyobb haszonélvezői, a multinacionális vállalatok kerültek terítékre. Új alkuk születtek a dolgozószobák párnázott ajtói mögött, sőt sok esetben a multik helyére kisgömböcként nagyra nőtt hazai vállalatok léptek, amelyek persze maguk is készségesen megvesztegethető partnerei lettek a külföldi vállalatóriásoknak. A multik ma már nem közvetlenül, hanem például a Közgépen keresztül kapcsolódnak az állami újraosztás nagy rendszeréhez, s nyilván a korrupciós forintok is a Fidesz-közeli oligarchákat gyarapítják.
 
Próféták és oligarchák
korr 2.jpgMindezt persze eddig is tudhattuk és, éppen mert tudtuk, azért nem értettük. A dolognak ugyanis van egy rendkívül érzékeny pontja: miért támogatja, vagy akár csak tűri Orbán azt, hogy egy olyan gazdasági hatalom szülessen kormányzása alatt, amelyet a későbbiekben nyilvánvalóan nem fog tudni irányítani?
A miniszterelnök néhány héttel ezelőtt tett egy olyan megjegyzést, hogy most legalább a hazai vállalkozások kerülnek előnyös helyzetbe, a parlamenti oligarcha-vita kapcsán pedig ismét azt hangoztatta, hogy a hazai nagyvállalkozókat kívánja támogatni. De az azért nagyon nehezen megragadható, hogy az a tucatnyi nagyvállalkozó, aki most valóban nyeregbe kerül, miként fogja meghálálni a gátlástalan segítségnyújtást.
 Más oldalról megközelítve: miért nem felel meg a hatalomnak, ha a helyi, egyébként Fideszes, polgári elkötelezettségű, jobboldali kötődésű vállalkozások kapirgálnak a helyi szemétdombokon, miért nem elég az, ha a korrupcióból, ahogy eddig is, részt szerez a hatalom, miért kell kiebrudalni az egyébként szépen és bárkinek tejelő multikat a hatalom közeléből? Miért változtatott Orbán a kleptokrácia húsz év alatt kiforrott rendszerén? Miért vállalja a Nemzeti Korrupciós Központ létrehozásával és fenntartásával járó óriási politikai kockázatot? Mi az ördögöt akar kezdeni azzal a bődületes mennyiségű pénzzel, amennyire az új rendszerben, a centrális kleptokrácia struktúrájában rá tudja tenni a kezét?
És ezen a ponton két megjegyzést kell tennem. Elsősorban azt, hogy a valóban csak tucatnyi kézben összegyűlő monumentális jövedelemátcsoportosítást pusztán kapzsisággal magyarázni, meglehetősen lapos elképzelés. Túl nagy árat kell ezért fizetni. Hatalomtechnikai és politikai szempontból egyaránt túlságosan kockázatos ez a rendszer ahhoz, hogy egyszerűen azt lehessen rá mondani: lopnak, mert jól akarnak élni. Másrészt némi jóhiszeműséggel is tekintenünk kell a politikusainkra. Én ugyan pokolba kívánom az egész hazai politikai elitet, de azt azért nem gondolom, hogy valóban annyira hülyék, mohók és önzők lenének, amennyire indulati életünk elítéli őket. Annak, aki politikusnak áll, a maga haszna mellett valamiféle közjó is lebeg a szeme előtt, még akkor is, ha e közjó nem túl nagy jelentőségű az eseti döntések meghozatalának pillanatában. És különösen is azt gondolom Orbánról, vagy a Fidesz őskádereiről, hogy ők bizony nem afféle pojácák, akik a gyors meggazdagodás oltárán feláldoznák politikai karrierjüket. Nem, barátaim. Ők történelmet akarnak csinálni. Nem csupán jó üzletnek látják a politikát, mint annyi más fehérgalléros bűnöző, hanem igazi hivatásnak, sőt küldetésnek tartják a maguk közéleti szerepét. És ebbe a felemelően magasztos, profetikus önértelmezésbe bizony nehezen lehet elhelyezni azt a lealacsonyítóan kisszerű munkát, amit a korrupció átszervezésében betölt a kormányzat.

Te kinél bankolsz?
korr 5.jpgMindent egybe vetve, kell, hogy legyen valamiféle magyarázata mindannak, ami történik, kell, hogy legyen valamiféle egységes, koherens, összefüggő értelmezhetősége a hazai korrupció-történet legújabb fejezetének, kell, hogy legyen egy többé-kevésbé logikus rendszer a jelenségek mögött, amely választ ad a felvethető kérdések többségére: Miért vállal a Fidesz vezérkara ilyen jelentős hatalmi kockázatot? Miért engedi erodálódni közéleti hitelességét? Miért kell szűk körben összevonni a korrupciós pénzeket, s miért nem juthatnak hozzá ezekhez a lehetőségekhez a párt közelében egyébként szép számmal megtalálható kisvállalkozók? S végezetül, miképpen lesz ebből az újszerű korrupciós rendszerből valami proszociális eredmény? Hogyan lehet, legalább részben a társadalom javára fordítani az összegyűlő milliárdokat? Azaz hogyan lehet felfűzni az orbáni, nemzeti-konzervatív eszme logikájára mindazt, aminek tanúi vagyunk?
Nos, én elképzelhetőnek tartom, hogy igenis van válasz ezekre a kérdésekre.
Amikor Orbán Viktor azt mondja, hogy az alapvető közszolgáltatásokat nonprofit jelleggel kell működtetni, vagy amikor megfogalmazza azt a képtelennek tetsző mondatot, amely szerint a hazai bankrendszer ötven százalékának magyar kézbe kell kerülnie, akkor felsejlik valami mindabból, ami a miértekre értelmes választ tud adni.
A bankrendszer efféle átalakítása – a gazdasági portálok hevenyészett számítása szerint – úgy tizenötezer milliárd forintba kerül. Feltéve, ha piaci körülmények között zajlik a folyamat. Ha azonban hatalmi, politikai tényezők, törvények, szabályok, különadók, vagy külön-kedvezmények is szerepet játszanak benne, akkor nyilván jóval olcsóbban megvalósítható. Ha az új bankrendszer kialakítása során az állam tulajdonosként is megjelenik, akkor nyilván a töredékét sem kell ténylegesen elkölteni annak a bődületes összegnek. Egy olyan helyzetben, amikor a kihelyezett banki hitelek – mondjuk, egy családvédelmi kormánydöntés miatt gyakorlatilag behajthatatlanná válnak – az új, hazai bankok meglehetősen olcsón vásárolhatják fel ezeket a követeléseket.
Ám egy ilyen bankrendszer, egy ilyen közszolgáltatási struktúra valóban minden kérdésre választ adna. Szoros korlátok közé kényszerítené a ma veszélyesen nagyra hízottnak tűnő Fidesz-oligarchákat, jelentős közéleti mozgásteret biztosítana a Fidesznek, mi több hosszú távon is garantálná, hogy a nemzeti együttműködés rendszerének lánglelkű prófétái megvalósíthassák küldetéstudattal terhelt ország építő programjukat.
Egy olyan országban, amelyben a családok, a vállalkozások és az önkormányzatok közvetlen pénzügyi függés által kapcsolódnak a hatalomhoz, meglehetősen nehéz nem úgy táncolni, ahogy a kormány fütyül. Mert akié a pénz, azé az ország, a hatalom és a dicsőség.

Ha tetszett a bejegyzés, ha örömmel olvasod a BASK (Boldogok a sajtkészítők) megrázóan provokatív, üdítően szellemes és elkeserítően valósághű írásait, lájkold a BASK  facebook oldalát, oszd meg barátaiddal a felszabadító, vagy éppen felháborító cikkeket, mert előfordul, hogy egyébként izgalmas posztok nem kerülhetnek ki az Index címoldalára.

46 komment · 5 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://boldogokasajtkeszitok.blog.hu/api/trackback/id/tr564665556

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Milyen(eza)ország 2012.07.19. 13:14:59

Ma reggel két olyan magyar blogot is találtam, amiben arról gondolkodik a szerző, hogy vajon mi mozgatja Orbán Viktort. Önmagában ez még nem lenne különös, államférfinak, felelős döntéseket hozó embernek a szándékait kutatni érdekes, sőt néha elkerülhe...

Trackback: Milyen(eza)ország 2012.07.19. 13:14:34

Ma reggel két olyan magyar blogot is találtam, amiben arról gondolkodik a szerző, hogy vajon mi mozgatja Orbán Viktort. Önmagában ez még nem lenne különös, államférfinak, felelős döntéseket hozó embernek a szándékait kutatni érdekes, sőt néha elkerülhe...

Trackback: Milyen(eza)ország 2012.07.19. 13:13:58

Ma reggel két olyan magyar blogot is találtam, amiben arról gondolkodik a szerző, hogy vajon mi mozgatja Orbán Viktort. Önmagában ez még nem lenne különös, államférfinak, felelős döntéseket hozó embernek a szándékait kutatni érdekes, sőt néha elkerülhe...

Trackback: Milyen(eza)ország 2012.07.19. 13:13:37

Ma reggel két olyan magyar blogot is találtam, amiben arról gondolkodik a szerző, hogy vajon mi mozgatja Orbán Viktort. Önmagában ez még nem lenne különös, államférfinak, felelős döntéseket hozó embernek a szándékait kutatni érdekes, sőt néha elkerülhe...

Trackback: Mandiner blogajánló 2012.07.19. 10:21:01

Ezt a posztot ajánlottuk a Mandiner blogajánlójában.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

naiszen · https://www.rebelmouse.com/holczermarton/ 2012.07.19. 09:33:06

Le a kalappal: igen, szerintem is ezek a kulcskérdések, és igen, a válaszod reális. A központosított korrupció nem véletlen, ez őrizheti meg Orbánék mozgásterét Magyarországon. Olcsóvá teszik a vágyott célpontokat, idehaza csak nekik lesz pénzük akkor is, ha már a jogszabályalkotás nem is lesz a kezükben, miközben a külföldi befektetők nem fognak egyik napról a másikra visszatérni akkor sem, ha kormányváltás van. A "bebetonozott" főtisztségviselőik problémája eltörpül emellett.
Plusz, amit az elején mondtál: folyamatosan arról vitatkozunk, hogy melyik párt, kivel összeállva rosszabb/jobb/kisebbik rossz. Nekem a második kérdés az izgalmasabb: kik és hogyan fogják üzemeltetni az államigazgatást, ha alig van emberünk erre, aki nem ebben a szervezeti kultúrában szocializálódott.

I_Isti 2012.07.19. 10:14:51

És a magyarbankok majd nem mennek csődbe, ha az adósaik ugyanúgy nem fizetnek nekik, mint a nem magyar bankoknak?
A magyar tulajdonú közművek nem ugyanúgy fognak működni, mint a 100%-ig magyar BKV?
A magyar cba-ban nem ugyanazt a kínai fokhagymát veszed meg sokkal drágábban, mint a tescoban?

zsg? 2012.07.19. 10:19:08

Nolám, valaki gondolozik is. Egyáltalán nem tűnik ez annyira fikciónak, mint amennyire a blogger mentegetőzik az elején. És valóban, a legjobb forrás mindig egy részeg polgi, meg egy kielégítetlen főosztályvezető asszony. Ez a mondat nagyban emeli a post hitelességét:) Esetleg egy becsapott és megélhetési gondokkal küzdő megyei fidesz kádert még hozzátehettél volna, és akkor tökéletes.

Amint meghallottam a "magyar bankok fele legyen magyar" című őrületet, nekem a következő forgatókönyv jutott eszembe:

1) leszerződnek az IMF-fel
2) relatíve gyorsan lehívnak egy nagyobb összeget, 5-8 milliárdot
3) Szarnak bele az egész IMF megállapodásba
4) Hoznak egy újabb "xxx védelmi törvény". XXX helyére azt írsz, akit akarsz, a lényeg, hogy ezzel tökreteszik a magyarországon működő bankok felét
5) Jön simicska és aprópénzért felvásárolja a bankokat
6) nekünk annyi

Sajnos a világosság az emberek agyát mindig utólag lepi el, a dolgok megtörténte után 6-12 hónappal. Amikor már elvették a nyugdíjpénzét, akkor már nyüsszögtek, hogy nem erről volt szó. Mit fognak mondani, amikor már ráült simicska a bankszámlájukra is? Utána már kár lesz hőzöngeni.

I_Isti 2012.07.19. 10:26:54

Még 1 apróság: a Kádár-korban volt itt néhány ezer darab kiváló minőségű szovjet harckocsi, és kb 3 hadseregnyi katona. Ez nagyban kijelölte a Magyarországon elérhető belpolitika egészen pontosan meghatározott sávját és irányultságát.
Az Orbán rendszer hátában csak néhány darab maffiózó van, akik a fideszt az ínséges nyócc évben pénzelték. Még tisztességes ÁVH-juk, és tisztességes minőségű besúgóhálózatuk, és tisztességes titkosszolgálatuk sincs.

tomwar 2012.07.19. 10:29:51

@I_Isti: Gondolod te...
Mit keres Lezer Jani a hirszerzes elen, hmmm?
Mert ert hozza? Ugyan...

I_Isti 2012.07.19. 10:34:11

@tomwar: P. Sándor ellensúlya.

Transylvanianmixedgrill 2012.07.19. 10:42:33

Szerintem a "mesterterv" többrétű.

Az első másfél évben, a terv első szakaszában a manyuppénzek ellopásától kezdve az szja csökkentésig egy irányba mutattak: a Fideszt hatalomra segítő hitelezők uzsorahiteleit és kamatait kellett kifizetni, ez sajnos ennyibe került.
A terv második felében kerülhetett sor a hitelezőitől megszabadult "Fidesz Zrt." valódi feltőkésítésére: ezt látjuk most a Középbe pumpált százmilliárdok esetében, azaz ezek a pénzek mennek már tényleg Fideszes magánzsebbe.
A terv harmadik fele az, amiről a blog írója beszél, ez is egy lehetőség, de nekem van egy másik fikcióm: a Fidesz Zrt. legszűkebb köre nem kívánja megnyerni a 2014-es választásokat, és a Középbe pumpált pénzekkel a főszereplők lelépnek 2014-ben. Ez az ellopott pénz bőven elegendő arra, hogy generációkon át - akár évszázadokon keresztül -multicsilliárdosként éljenek külföldön családostul.
Pont ez a csavar ebben a sztoriban: egyáltalán nem érdekli őket a közjó, a politikai karrier is csak ezköz a saját jólétük bebiztosítására.

I_Isti 2012.07.19. 10:47:06

@Transylvanianmixedgrill: Mivel az ügyészség általuk kézi vezérelt, a bírákat lecserélik sajátjaikra, nem kell elmenniük külföldre, itthon is vígan élhetnek, mindenféle veszély nélkül.

naiszen · https://www.rebelmouse.com/holczermarton/ 2012.07.19. 10:49:29

@I_Isti: "És a magyarbankok majd nem mennek csődbe, ha az adósaik ugyanúgy nem fizetnek nekik, mint a nem magyar bankoknak? "
Elfelejtetted, hogy a jogszabályalkotás a kezükben van, valamint visszaszerezhetik, azaz vissza is csinálható egy változtatás, ami a pénzintézetek lehetőségeit korlátozza. Egyébként is a jogot nem túl "jogszerűen" használják, ez megoldható technikai kérdés.
A többire: az csak a duma, hogy "magyar". Itt és most ez csak pár embert jelent.
Ezzel együtt valami olyasmire mutatsz rá, ami a kemény korlátja ennek a hatalomgyakorlásnak. Azon a határmezsgyén mozognak, hogy stagnál a gazdaság, kevés a bizalom, olcsó minden, ugyanakkor az államcsődöt el kell kerülni. Kérdés, hogy ezzel a hozzáállással meddig lehet elkerülni azt, hogy tömegesen rombolják le emberek megélhetését, hogy az egészségügy összeomlását ki kelljen mondani, hogy a nyugdíjrendszer összeomoljon... Mert onnantól ez a feudális kontroll nem sokat ér. De persze nehéz jósolni, sok folyamat indult, indul el...

Link Elek 2012.07.19. 10:49:35

>azt azért nem gondolom, hogy valóban annyira hülyék, mohók és önzők lenének

valoban, ugyanis sokkal hulyebbek, sokkal mohobbak es sokkal onzobbek ennél

zw007 2012.07.19. 10:52:29

Érdekes írás! Teszik (mármint a blog, nem az, hogy így van). Köszönöm, hogy olvashattam!

I_Isti 2012.07.19. 10:58:20

@naiszen: "Elfelejtetted, hogy a jogszabályalkotás a kezükben van, "
Persze. De ezek - valami okból - ezek sokkal jobban fosnak, mint az eddigi összes kormány együttvéve. Nyilván nem véletlenül pumpáltak a tek-be sok-sok pénzt, és nem véletlenül csak most számoltak le a konkurens maffiózókkal.

naiszen · https://www.rebelmouse.com/holczermarton/ 2012.07.19. 10:58:52

@naiszen: Eleve kifejezi a rendszer fenntarthatatlanságát, hogy piacot, céget "olcsón" szerezhetnek most a "kiválasztottak", de minden így nyert vagy így nyerhető szolgáltatás drágán és egyre drágábban működik, a kiskereskedelmi árak magasak, azaz a "kiszolgálók" rétege azt tapasztalja, hogy külföldön az alapvető fogyasztási cikkek olcsóbbak, mint idehaza, egyre kevesebbet ér a pénze. És ők vannak arányaiban sokan, nagyon sokan. Így nehezen jöhet létre olyasmi "hallgatólagos társadalmi szerződés", mint pl. a Kádár-érában.

tomwar 2012.07.19. 11:01:25

@I_Isti: Sanyie? Hmmmm...nem lesz ahhoz keves?

naiszen · https://www.rebelmouse.com/holczermarton/ 2012.07.19. 11:03:32

@I_Isti: Egyetértek. Gondolom, egyre inkább egymástól tartanak (főnök-főnök ellen, talpasok vs főnökök), keresztbe is tesznek egymásnak, és épkézláb politikai ellenfelek ki is tudnák használni ezt a paranoiát.

Transylvanianmixedgrill 2012.07.19. 11:10:10

@I_Isti:

Itthon nemsokára Mexikó és Brazília szintű nyomor lesz, pattanásig fokozott helyzettel.
Nem, ezek az emberek nem várják, nem kockáztatják meg, míg mindennapossá vállnak az utcai konfrontációk és a lincshangulat. Ilyen kifosztott és nem biztonságos országban nem éri meg elkölteni az ellopott pénzt.
Csak a külföld lehet a cél, ott biztonságban eléldegélnek.

naiszen · https://www.rebelmouse.com/holczermarton/ 2012.07.19. 11:21:08

@Transylvanianmixedgrill: Ennél azért jobban bíznak saját képességeikben, meg csak itt főnökösködhetnek, ez az ő életük nagy játéka. De joggal bízhatnak benne, hogy "legrosszabb esetben" még mindig könnyen távozhatnak.

Transylvanianmixedgrill 2012.07.19. 11:31:02

@naiszen:

A nyomor már elérte Budapest legelitebb kerületeit is, egyre több a lopás, rablás. Ideig-óráig az őrzött lakóparkokban még el lehet éldegélni háborítatlanul, de csak ideig-óráig. Vidékre nem költözik a gazdag, mert ott még rosszabb a közbiztonság és csak a pénzt viszi az ottlét, bevételt a kiszipolyozott vidékből nem remélhet, csak Budapest maradt, és mint vázoltam, Budapest már nemsokára elbukik a nyomor előtt, itt se tuti már a hosszú távú bevételforrás...
Nem akarnak ezek itt élni és kiskirálykodni a nyomorgó prolik felett, amikor a lopott pénzzel vígan élhetnek a világ elitebb részein...

naiszen · https://www.rebelmouse.com/holczermarton/ 2012.07.19. 11:40:21

@Transylvanianmixedgrill: Biztos van, aki lusta lesz befenyíteni a nyomorgókat, de akinek igazi politikai vénája van, az megkísérli. :)
Egyébként igazat adok neked abban, hogy érezhető, látható az elszegényedés Budapesten is, és ennek minden vonzata kikerülhetetlen.

Transylvanianmixedgrill 2012.07.19. 11:54:57

@naiszen:
M.o. egy gazdag szemében már nem perspektíva. Nem biznisz. Sem a legális, sem az illegális gazdagok szemében. Ez olyan szempontból nem lesz soha Mexikó, ahol a földeken kokót termesztenek, és a szomszédos USA-ba megy a narkó, ezért éri meg ott a nyomorgókat befenyíteni és persze maga Mexikó is nagyságrendekkel nagyobb belső narkópiac mint mi.
Ez túl kicsi és túl szabad ország ahhoz, hogy ráállítsák a nyomorgókat az alvilág termékeinek előállítására. Itt egyelőre nyitottak a határok, nem úgy mint Mexikóban, ahol ha nem akarsz narkót termesztve élni, nehezen tudsz átmenekülni az USA-ba, vagy ha sikerül, akkor visszatoloncolnak. Nem csak a gazdagok, de a nyomorgók is szabadon átmehetnek Ausztriába vagy tovább, ilyen szempontból nyűg itt belefogni az ilyesmibe, nincs ami itt tartsa a nyomorgót.
Aki itt jól és biztonságban akar élni élete végéig, az milliárdos nagyságrendben ellopja az adófizetők kínkeservesen összelapátolt pénzét, majd aki jól végezte dolgát, lelép külföldre.

is 2012.07.19. 11:59:09

@I_Isti: kétségtelen, hogy P.Sándor Orbán fejére nőtt. de azért lett TEK, és ezért nem hagyták, hogy P.Sándor hozzáférjen a titkosszolgálatokhoz. az LUD Zrt. (Legujabb Defend) nincs P.Sándor felügyelete alatt. Cs.sándor és O.Viktor erről gondoskodik.

@poszt: mivel is fogná meg a központosított pénzfolyamban a csapnál állókat Orbán? ha tönkremegy a gazdaság (és nagyon jó úton haladunk efelé), akkor annak Simicska se tud nagyon örülni, és belőle pl. második Hodorkovszkijt csinálni, az Orbánnak politikai öngyilkosság. én nem tekintenék ezért ennyire előre és a jövőbe. itt pusztán arról van szó, hogy a központosítással minden forint átmegy Orbán szeme előtt, tehát az ellenzék (leginkább MSZP) korrupciója is csak rajta keresztül történhet meg (megtörténik, lásd átlátszó, lásd Strabag). Orbán annyit ellenőriz, hogy a másik fél gazdaságilag ne lehessen túl erős. megfojtja itt-ott (pl. NEO, Est), lélegeztetőn tartja máshol.

és egyébként ez a királyság pénzügyi modellje. minden bevétel a királyé, aki a hűbéruraknak esetleg _bizományba_ átad termelőeszközöket és -erőket. de bármikor visszaveheti, hiszen ő a király. csak mondom, ehhez a "visszaveszem"-hez lenne egy-két szava nem egy-két embernek.

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2012.07.19. 12:05:38

Ennek a nagy tervnek egy része:

Frady Endre:
IMF TÁRGYALÁSOK

IMF és magyar kormány:
Két elefánt összefeszül,
S bezárt ajtók mögül ormány-
-szkander nyögés hallik neszül.

Valaki most halkan visít.
Egyik elefánt tán egér,
Vagy csak nyúzzák Varga Misit?
Ez a kölcsön bármit megér?

Bármit-e? Pont erről tárgyal
Odabent sok fontos ember
S csapkodnak pár tompa tárggyal…
„I am F! Please do remember!”

„IMF vagy, emlékszem én,
Aki minket folyton megint.” -
- Látszik Varga Mihály szemén,
Nagyon elege van megint.

Elmondunk bár minden óhajt,
Feltételek kőkemények
S vége! Mihály nagyot sóhajt:
„Hazamennek a legények…”

illusztrálva:
fradyendre.blogspot.hu/2012/07/imf-targyalasok.html
:)

Kakimaki0123456789 2012.07.19. 12:06:55

@naiszen: "ugyanakkor az államcsődöt el kell kerülni"
Miert kellene? Abbol nem tudnak hasznot huzni?

naiszen · https://www.rebelmouse.com/holczermarton/ 2012.07.19. 12:10:05

@Transylvanianmixedgrill: Értelek én. :) Ez biztos így van a mostani fidesz-vállalkozók fiainál, lányainál (hol is vannak ők most helyileg? egy ksi újságírói munkát megérne.). Én csak azt gondolom, hogy akik most inkább politikai oldalról az arcukat adják a történethez azok - ahogy Ratius is írja - úgy érzik, történelmet írnak, és azt hiszik, ebből valami jó épül. A "nemzeti" nagytőke majd sok pénzt idehaza tart, nemzetközileg is versenyképessé lesz, és megfordul a trend, majd mi magunk hozzuk haza a profitot más országokból. Ennek végeredményeként pedig majd a többség is jómódúbb lesz. Azt biztos látják már, hogy ez nem megy olyan gyorsan, de nekik ez a politika a játékuk.
Aztán persze úgy járhatnak, hogy akik inkább szimplán pénzügyi oldalról ülnek a magaslatokon, meg a külföldön tanuló, az általad jelzett összefüggéseket felfogó "új generáció" tagjai úgy tesznek, ahogy mondod, aztán Orbánék meg magukra maradnak a számukra még vonzó szemétdomb tetején.
Szóval valaki inkább hatalomra gerjed, van, aki pedig a pénzre, és ennek alapján elválhatnak útjaik.

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2012.07.19. 12:10:14

Ja, amúgy e témában érdemes elolvasni Cieger András: Politikai korrupció a Monarchia Magyarországán c. könyvét.
bookline.hu/product/home.action?id=101874&type=22&_v=Cieger_Andras_Politikai_korrupcio_a_Monarchia_Magyarorszagan_1867_1918
Azt láthatjuk, hogy szinte semmi sem változott. A politika és a korrupció szinte mindig kéz a kézben sunnyog. Ez van. ;-)

naiszen · https://www.rebelmouse.com/holczermarton/ 2012.07.19. 12:14:08

@Kakimaki0123456789: Az kontrollálhatatlan. Aki a hatalomhoz ragaszkodik, annak szerintem ez nem lehet opció. Aki lelépne a dohánnyal, annak persze mindegy. De ha olyan szolgáltatásokat akar valaki a saját birtokába helyezni, amely amolyan nehezen kikerülhető szolgáltatásokat nyújt (közművek, közlekedés, pénzintézetek, telekommunikáció...), az nem a menekülésre játszik, hanem a tovább-üzemeltetésre.

ipartelep · http://ipartelep.blog.hu 2012.07.19. 12:19:23

Ki is mondta?: "A lét meghatározza a tudatot." No ez különböző mértékben mindenkire érvényes. A "különböző mérték" azért van, mert van aki jobban el tud vonatkoztatni a konkrét rögvalóságtól, és absztrakt, általános szabályszerűségeket is meg tud fogalmazni. De ilyen kevés van. A többségnél, nem hogy a "lét", de a "lé" határozza meg a tudatot, oszt jó napot.
Ez a törvényszerűség elég jól látszik a hozzászólásokból is. Úgy beszéltek itt, mintha azt hinnétek, hogy Fidesz banda tisztában van azzal, hogy ők egy nemzetrontó- népnyúzó maffia. Pedig ez nincs így, ők ezzel egyáltalán nincsenek tisztában. Orbán és bandája most is azt hiszi, hogy amit ők az országgal tesznek, az jó, üdvös, és helyes. Azt természetesen tudják, hogy vannak ellenségeik, de ez ügyben még csak nem is aggódnak nagyon, hiszen úgy gondolják, hogy ha a két évvel ezelőtti népszerűségük valamennyire el is kopott, azért még mindig vannak annyira jók (vagy lesznek, nem utolsó sorban a különféle választási szabályoknak, és stikliknek következtében -hadd ne soroljam őket), hogy a következő választásokat is kipipálják. És persze, ha mégsem így lesz, akkor meg úgy lesz, hogy az államapparátus- és igazgatás helyére bebetonozott fideszesek segítségével teljesen ellehetetlenítik a következő kormány életét, és kihúzzák minden fogát. Ebben is nagy már a gyakorlatuk. Vagyis ők egyáltalán nincsenek tudatában sem a tényeknek, helyzetnek (lásd Matolcsi-féle "tündérmese"), sem a nép véleményének, de ami a rosszabb (bár ezt természetesen régóta tudjuk róluk), hogy ez egyáltalán nem is érdekli őket.
Valószínűleg csak valamilyen líbiai módszerrel lehetne - és teszem hozzá, kellene is - eltávolítani őket. Máshogy bajos lesz. És már most is késő.

tarackos 2012.07.19. 12:21:00

A leírással még nagyjából egyet is értek a következtetéssel nem. Azért vállalják ezt a kockázatot mert nem önállóak vagyis nincs választási lehetőségük. Orbán vkiknek a zsbében van a többi jaffa meg Orbán zsebében van. Viktor az oligarchák zsebében van, az ő érdekükben hoz törvényeket vagy egyenes ők írják saját maguknak és Lázár, Rogán, Kósa benyújtja. Ebbe beilleszthető lenne a bankrendszer is, arra is fáj a foguk.

Egyébként a bankos témát éppen azért dobták be mint a többi elmúlt hetes őrültségeket: bármilyen módon elterleni a figyelmet az lmp közgép ellenes demonstrációjának végtelenül szánalmas és bohózatba fulladó kommunikációjáról.

Ha nem tudják kizárni, hogy vki a maradék 50% bankhoz menjen akkor az nem működik mint korlát. Persze olcsó pénzt, jó feltételekkel lehet adni, láttunk már VIP listát a '90-es években...

Squid 2012.07.19. 12:44:18

Nincs itt semmi misztérium, sem masterplan...

A Fidesz kényszerpályán volt, mivel 8 év ínséget hitelezőket ki kellett fizetni. Ezért van minden, elég csak megnézni a CBA,Közgép,Gerendai irgalmatlan térnyerését...

Mivel ez a kényszerpálya kvázi predesztinálja 2014-et (hacsak a magyar emberek nem menthetetlenül hülyék), ezért be kell húzni minél több pénzt a következő két évben az ellenzékben való túléléshez, valamint minél több embert be kell betonozni..

Ennyi, fölösleges mást keresni mögötte..

rodeo36 2012.07.19. 13:02:54

a cikk érdekes de alapvetően téves, azért, mert ezek a bevételek (azaz az egész korrupciós centrálé) egyszeriek és megismételhetetlenek, az ország GDP-je 34000 milliárd évente plusz/mínusz 5%, az eddigi tőkefelhalmozás, hogy a cikket idézzem nem több, mint 8-9000 milliárd a ténylegesen elköltött vagy elbaszott 22000 vagy lehet hogy már 25000 milliárd elbaszott összegből, azaz kibaszott hatékonytalan másrészt a arra miről a cikk beszél évente 12000-16000 milliárdot folyamatosan el kell költeni de a jelenlegi pénzügyi (financiális) helyzetben ezt semmiképpen nem tudja megoldani még akkor sem ha az államkötvényeke vásárlása duplájára nő bármilyen okból azaz még a korrupciós centrálé hozzáférhető mozgótőkéje is töredéke annak mint amire szüksége van így ha bármiylen küldetése van azt 50 év alatt nem tudja megvalósítani

és addig a Dunán sok sok víz le fog folyni

úgyhogy nevetséges csak kicsinyes rablókról van szó, és mellette nem tudnak számolni

brühühühühühühühü

naiszen · https://www.rebelmouse.com/holczermarton/ 2012.07.19. 13:14:12

@Squid: Hm... Kevesebb beavatkozással a meglévő parlamenti ellenzéki pártok ismeretében simán nyerhető lenne a 2014-es választás. Ezzel indult neki Orbán is a kormányzásnak, és kötve hiszem, hogy éppen ezért csak 2014-ig tartott a perspektívája. Ratius alapkérdése ezért jó: miért központosított a korrupció és miért leplezetlen a közvagyon átmentése egy "nemzeti" tőkés rétegnek? Miért gondolja Orbán azt, hogy ezzel vmi jót tesz az országnak?

Squid 2012.07.19. 13:24:30

@naiszen: "Hm... Kevesebb beavatkozással a meglévő parlamenti ellenzéki pártok ismeretében simán nyerhető lenne a 2014-es választás. Ezzel indult neki Orbán is a kormányzásnak, és kötve hiszem, hogy éppen ezért csak 2014-ig tartott a perspektívája. Ratius alapkérdése ezért jó: miért központosított a korrupció és miért leplezetlen a közvagyon átmentése egy "nemzeti" tőkés rétegnek? Miért gondolja Orbán azt, hogy ezzel vmi jót tesz az országnak?"

Mert nem gondolja! Meg kell érten azt, hogy ennek az embernek csak a hatalom számít. A hatalomhoz vezető út pedig a pénzen (és nagyon sok pénzen) keresztül vezet! HA az összes nagyobb pénzforrás az ő kezükben van más nem tud megerősödni.

naiszen · https://www.rebelmouse.com/holczermarton/ 2012.07.19. 13:33:32

Ha csak a hatalom megszerzése/megtartása a fontos, minek avatkozik bele párhuzamosan az egészségügy, oktatás, közigazgatás, bankrendszer, stb... ügyeibe? Tudja, hogy választásokat (hangsúlyozom: választásokat) Magyarországon csak elveszíteni lehet ezzel.
Igen, persze hogy egy x éve a politikába belebolondult embernek az elsődleges a hatalom megszerzése és megtartása, minden "reformján" átüt, hogy ez a legfontosabb dimenziója a változtatásnak (bírák nyugdíjazása), de ha se neki, se semmelyik befolyásosabb fideszesnek nem lennének elképzelései valami nagyobb szemétdombbá válásra, akkor mi ez a túlmozgás? Az inkább a baj, hogy ezek kocsmai szintű ötletek.

Squid 2012.07.19. 13:42:50

@naiszen: Azok.. Kocsmai szintűek ez nem is kérdés..

Ne felejtsd el, hogy ezeknek az embereknek életükben soha semmi közük nem volt a Magyar Valósághoz!!! Fogalmuk nincsen a "való világról", mivel egy zárt világban éltek ahol voltak/vannak "mi" és "az ellenség" azóta a bizonyos kollégiumi szoba óta.

Soha az életükben nem dolgoztak sem versenyszférában, sem másutt, csak és kizárólag a "Hatalom" megszerzése volt a céljuk. Más funkciójuk vagy elérnivalójuk nincsen!!

Ez 22 év alatt olyan elmeállapotot eredményez ahol a cél szentesíti az eszközt.. Mindenáron! Gondolj bele némi empátiával a helyzetükbe!!!

naiszen · https://www.rebelmouse.com/holczermarton/ 2012.07.19. 13:47:51

@Squid: Ez nehezen vitatható. :) De inkább nem gondolok bele a helyzetükbe. ;)

Transylvanianmixedgrill 2012.07.19. 13:47:55

@naiszen:

Ezek a beavatkozások kizárólag a rövidtávú pénzmegtakarítás miatt vannak, semmi más értelmük nincs, semmi valódi strukturális átalakítás: forrás el- és megvonás, slussz.
Értsd: a kilopandó pénzt valahonnan össze kell harácsolni, ezért mindenhol drasztikusan elvonnak pénzt, megadóztatnak kegyetlenül.

I_Isti 2012.07.19. 14:05:37

@Squid: "HA az összes nagyobb pénzforrás az ő kezükben van más nem tud megerősödni. "

Van még két feltétel: 1) a magyarok ugyanolyan bamba birkák legyenek, mint az elmúlt 100 évben, és
2) a külföld ne akarjon Pannóniát csinálni belőlünk tényleg.

Squid 2012.07.19. 14:23:34

@I_Isti: "Van még két feltétel: 1) a magyarok ugyanolyan bamba birkák legyenek, mint az elmúlt 100 évben, és
2) a külföld ne akarjon Pannóniát csinálni belőlünk tényleg."

1. MNYP einstand... Ezek után nem hiszem, hogy ez kérdés, és még lenne mit említeni! A Franciáknál kb ugyanakkor emelték a nyugdíjkorhatárt 2 évvel. Tudod mi történt? DIÁKOK mentek ki az utcára és rendeztek akkora balhét, hogy Sárközy csak pislogott mint német turista az éttermi számlára a váci utcában!!!

2. Ezt most nem annyira értem :D

alte trottel 2012.07.19. 14:35:19

@I_Isti:
Fején tanátad a lényeget édes elvtárs!
Szakadjatok már le erről az elmebeteg "nyakas, szabadságszerető, folytonrebellis kuruc magyarság" fasságról!
Ez a nép azóta egészen biztosan a sunyítás nagymestere, amióta Vajk Pityuvá lényegült át és behívta a tankokat (Páncélos!) és szétosztotta közöttük jobbágynak az apraját, felmáglyázta a nagyját. Valószínűleg már korábban is így volt, különben Pityu jobban megizzadt volna. Dehát már akkor is a "ne szólj izé - nem fáj bigyó" volt a trendi. Amíg a szomszédom belezik és zsoldosok gyakják halálra a kamaszlányát (hogy mert csinosabb lenni a rima mint az én eladóm?) addig még az is belefér, hogy viszik a tehenkét, gebét, gyesznókat, ürítik a hombárt, a gyócsgatyámat felhasogatják kapcának. Fő, hogy _NEKI_ szarabb a rohadéknak!
És láttuk: a puliszka igenis robbant, viszont a krumplileves _AZ_SOHA_!
Itt ha volt parasztfelkelés, azt egy sértődött nemes vezette (Budai Nagy Antal, Székely Dózsa György) vagy nem magyarok voltak (Szegedinác Péró, Cserni Jován, felvidéki koleralázadás) A Rákóczi-féle is pár sértett főnemes duzzogása volt, mert a töröktől visszafoglalt területeket nem ők kapták. 1848-ban a jobbágyfelszabadítást is kizárólag egy hülye rémhír miatt szavazták meg a tekintetes karok és rendek (Petőfi 40000 paraszttal áll a Rákoson)
Itt ha volt valami halk morgolódás, az kizárólag akkor, amikor a hülye hatalom engedett egy kicsit a satu csavarján!
A dájcsok ötvebháromban, a legkeményebb sztálinizmus alatt mentek neki az orosz tankoknak, mi csak akkor, amikor már Hruscsuv elmondta a beszédét és Rákosit seggberúgták, az ÁVH-t meg a saját főnökeik oszlatták fel.

A fiúk nem hülyék, ezt pontosan tudják és ennek megfelelően építgetik az ezeréves új Magyarisztánt! Mindig csak egypirinyót fognak csavarni ésmindig meglesz addigra az új bűnbak. Jelenleg a nyuggerokra szabják éppen a krampuszjelmezt, de nyugodjatok meg, minenki soeea fog kerülni. Többször is.

alte trottel 2012.07.19. 15:08:51

@alte trottel:
Lásd még A Mi Egyetlen Viktorunk kedvenc példabeszédét az élve főzött békáról.

oh no 2012.07.22. 08:42:17

A plakát jelmondata: Schluss mit der Korruption!
Ez a mai Magyarországon is egyre fülbemásztóbb választási szlogen lehet...

Na, és vajon kinek áll majd legkobban az öklös/odavágós grafika?

Netán a belvárosi, kissé lányos, nyafis LMP-nek? Ugyan...

Vagy maguk idejében a korrupció mocsarában hónaljig gázoló MSZP/DK politikusoknak?

Ugye, mondani se kell, naná hogy az "eszmetárs" Jobbik lesz a leghitelesebb, a "legodaütőképesebb".

Bár... Van ez a fránya Csanád, aki hangfelvételen kínálgatja az uniós pénzeket "teljesen legálisan".
Hú, ez alámosni látszik a Párt feltétlen tisztaságát.

Igen ám, de a Jobbik hatalmas szerencséjére ez valóságos ugródeszka lehet: itt ez a soraink közé férkőzött bibsi, aki nemcsak összezavarta a tisztavérű magyar párthívek fejét elhazudott tarnopoli vérvonalával, de - a vér ugye nem válik vízzé - beszennyezte a tiszta magyar forrást, azt a keserves-kaftános kútmérgező mindenségit neki!

És ugye ebből is látszik, hogy a magyar megmaradásának egyedüli alapja, ha távoltartja magától, a közélettől, a hatalomtól ezt az aljas és kártékony fajtát. Ahogy Szabó Dezső fogalmaz: Szabadságharc a mi antiszemitizmusunk.

Vagyis a dolgok jelen állása ugyancsak a Jobbik malmára hajthatja a vizet.

Nem kell mást csinálnia, mint fennhangon hirdetni a hatalom bűnös korrupcióját, és minden, a Csanádéhoz hasonló vérszennyezési kísérletet látványosan elutasítania magától.

Szép történet, azaz vezethet még lejjebb az út Magyarországon!

Qqriq 2012.07.26. 08:27:43

"Ez a nép azóta egészen biztosan a sunyítás nagymestere..."

Anyád, köcsög !
Szívesen kiviszlek a reptérre, ha nem retur jeggyel utazol....

alte trottel 2012.07.26. 10:55:30

Ellenállhatatlanul logikus, cáfolhatatlan és hibátlan logikai láncolatba rendezett (bár kissé bőbeszédű), minden lehetséges tudományos, történelmi és klasszika-filológiai szempontból alátámasztott, koherens érveid hatására megtértem és kanosszát járok! Visszavonom összes tézisemet és már csomagolok is, gondosan ügyelve a súlyhatárra. Holnap reggeltájt kész is leszek, légy szíves 7:45 és 8:00 között vegyél fel a Bérkocsis-Tolnai Lajos utcs sarkán. Mivel 114 kg vagyok és 25 kg engedélyezett mennyiségű poggyászt viszek magammal, javaslom, hogy alaposan melegíts be, nehogy túlerőltesd magad, netán meghúzódjon a hátad, mire kiérsz velem a Schwechatra.
Mivel ilyen alapos jellemrajzot adtál rólam. csak úgy félkézzel, biztosan fel fogsz ismerni, de azért menjünk biztosra, a kilincsorromon, familiárisan determinált hiperpigmentált bőrömön és az úgyszólván fejemhez nőtt sábeszdeklin (kipa) kívül még arró is felismerhetsz, hogy a gacsos lábaim alatt senyved a megtiport Magyar Becsület és a bal kezemben tartom majd Marx-Engels-Lenin-Kádár összes műveit.
Örök hálám.

alte trottel 2012.07.27. 17:28:23

@Qqriq:
Nos, balambér?
Mi történt? Hallottad Őkegyelmessége, Isten Kegyelméből Első Orbán Viktor beszédét a félázsiai népség nemzetkarakterológiai elemzésével és szöget ütött?
süti beállítások módosítása