HTML

Boldogok a sajtkészítők

- Következő! … Kereszthalál? - Igen. - Kimész az ajtón, balra fordulsz, fogsz egy keresztet. - Következő! ... Kereszthalál? - Igen. - Jó. Kimész az ajtón, balra fordulsz, fogsz egy keresztet. Következő!... Kereszthalál? - Ó nem. Szabadláb. - Mi? - Engem elengedtek. Azt mondták, nem csináltam semmit, szabadon élhetek valahol egy kis szigeten. - Hú! Az nagyon jópofa dolog. Hát akkor eredj! - Nem. Én csak ugrattalak. Valójában kereszthalál. - Ó, már értem! Nagyszerű! Nagyon jó, nagyon jó! Hát, kimész az ajtón... - Igen tudom. Ki az ajtón, balra fordulok, fogok egy keresztet. - Nagyon jó, kösz' szépen. Kereszthalál? - Igen. - Jó...

Friss topikok

  • Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: Itt az orvosok egyik esetben sem lehettek volna jók. Azért ez milyen már? (2021.11.08. 19:30) Lengyelországban gyilkosság történt
  • midnight coder: @MEDVE1978: Igen baloldalinak nem nevezhetõk, de liberálisnak pláne nem. (2021.07.28. 15:57) Válogasd meg a szavaidat!
  • szekertabor: A probléma lényege, amit bárki, aki járt már nudista strandon, megerősíthet: a közszemlére bocsájt... (2021.07.28. 09:52) Bimbószabadságharc
  • evilwolf: " és nem kellene a méregdrága Pegazusra költeni az adófizetők pénzét." Azért a kínai vakcina sem v... (2021.07.20. 18:33) Következetesen a lehallgatásról
  • apro_marosan_petergabor: @Homo fideszbirkusz: Helyettem ne igyekezz véleményt mondani. A megzsarolt, megritkított, folyama... (2021.06.10. 21:06) Miért nem találkozik a pápa Orbánnal?

Linkblog

Orbán Viktor esete a korrupcióval

2010.04.16. 11:28 Ratius

A minap egyik állami nagyvállalatunk egyik igazgatójával beszélgettem. Régi barátom. Ő is, mint annyi más tűzközeli ismerősöm – polgármesterek, vállalatvezetők, képviselők – arról mesélt, milyen mélyen és szervesülten szövi át a korrupció a magyar politikai-gazdasági elitet. Mint azt a városi legendákból, de akár a mostanában kibukott BKV-ügyek kapcsán sejthetjük, a hazai korrupció minden képzeletet felülmúló mértékű. Nagyjából úgy néz ki, hogy az állami, önkormányzati, hivatali és állami-vállalati szférában nincs egyetlen olyan kifizetés sem, amihez ne kötődne valamilyen sötét elem. E szabályszerűség alól talán csak az alsóbb szintű alkalmazottak fizetése, vagy a szűken vett működési költségek jelentik a kivételt, minden más kifizetés a visszaosztás, a magángyarapodás eszköze. Egyik szocialista főkorifeusunk szerint a magyar társadalom – mármint az elit társadalom - összetartó kovásza, kohéziós ereje a korrupció. Mármost a kérdés az, hogy miképpen lehet visszaszorítani ezt a hallatlanul virulens és láthatóan jó egészségnek örvendő umbulda-kultúrát. Illetve a kérdés még ennél is izgalmasabb: van-e szándék az új parlamenti többségben arra, hogy visszaszorítsa a korrupciót, és vannak-e eszközei arra, hogy megtegye?  

 
Igény, szükség, lehetőség
Jóhiszemű ember vagyok, s így azt feltételezem, hogy a Fidesz legfőbb vezetése felismerte a korrupció veszélyeit, és nagyon remélem, hogy Orbán és köre keményen fel is lép majd ellene. Három józan érv is szól e feltételezés mellett: Elsősorban az emberi tényező. A Fidesz legfelső vezetését ugyanis olyan emberek alkotják, akik – bár nyilván szeretnek jómódban élni – az anyagi sikert nem tartják az élet mércéjének. Ők többnyire nem lettek milliárdosok, nem lapátoltak össze hatalmas vagyont az elmúlt évtizedekben, nem állnak üzleti kapcsolatban nagyvállalkozói csoportokkal. Ők a hatásban, a társadalomra gyakorolt hatóképességben, azaz a hatalomban hisznek. Erre tették föl az életüket. Mint minden jó politikus. Könnyen elképzelhető tehát, hogy ez a Fideszes élcsapat valóban megvesztegethetetlenül fogja, vagy akarja vezetni az országot. Ráadásul – és ez a második tényező – most olyan helyzetbe került a Fidesz, hogy nincs is szüksége többé a korrupciós pénzekre. Ha ezek az emberek eddig esetleg szemet hunytak a mutyik fölött, azt többnyire pártérdekből tették. A kétharmados többség birtokában azonban képesek lehetnek kialakítani egy olyan pártfinanszírozást, amely fölöslegessé teszi a korrupciót. Erre egyébként Gyurcsány Ferenc is tett kísérletet, de az ő korrupció ellenes csomagja megbukott párttársainak ellenállásán…  A harmadik tényező pedig az, hogy Orbán és köre nálamnál nyilván sokkal jobban tudja, hogy a korrupció ma már az állam működőképességét veszélyezteti. Sőt, talán az is igaz, hogy a gazdasági válság éppen a korrupció miatt érintette ilyen hihetetlenül mélyen a magyar társadalmat. Ebből viszont az is következik, hogy gyors és látványos sikert pontosan a feketegazdaság és a korrupció visszaszorításával érhet el a kormány. Biztos vagyok benne, hogy az állami kiadásoknak legalább húsz, de talán harminc-negyven százalékát is a vesztegetési pénzek adják. Ha ebből sikerülne valamit lefaragni, az nagymértékben növelné a kormány mozgásterét. Márpedig a Fidesznek erre a szélesedő mozgástérre égető szüksége van. E nélkül nem tudja megvalósítani céljait, nem tud sikeresen kormányozni.
 
Morál, erkölcs, jellem
Hát, ez eddig mind szép és jó, csakhogy van itt egy kis bökkenő. Ha igaz a feltevés, hogy a korrupció ennyire nagyléptékű és ennyire általános, akkor ez nem holmi kis eltévelyedett hivatalnokocskák magánbűne, hanem politikai rendszerünk közerkölcse: a magyar politikai és gazdasági elit szubkultúrájának része. Ebben a közegben nem morális bűn a korrupció, hanem normális viselkedési forma. A bennfentesekkel többé-kevésbé nyíltan lehet róla beszélni, s aki kimarad belőle az nem becsületes, hanem idióta. S természetesen ez a szemlélet leszivárog az elitből a közép, és alsóbb rétegek felé is. A hétköznapi beszélgetésekben – olyanokban, mint amivel e bejegyzést kezdtem – őszintén mesélnek az elit tagjai a kisembereknek a korrupcióról, akik maguk is elfogadják az, ,,aki itt becsületes, az idióta” morálját, s ha véletlenül ilyen vagy olyan vezető posztra kerülnek, a felsőbb rétegek mentalitásának megfelelően, többnyire maguk is korrupt módon fognak cselekedni.
Márpedig ebből a szemléletmódból rettenetesen nehéz kitörni. Alapesetben a Savonarolák vezette közösségek tudják gyorsan megváltoztatni az ilyen mélyen berögzült össztársadalmi jellemhibákat. Csakhogy a Savonarolák máglyákat szoktak gyújtani, és nem csupán könyveket égetnek azokon. Ráadásul Orbán, bármennyire is karizmatikus politikus, nagyon messze van attól, hogy lánglelkű prófétaként vezesse népét. Gyanítom, nem is akarja. Úgy érzem, távol áll tőle az efféle heroizmus. Modernebb, felvilágosultabb és demokratikusabb személyiség ő ennél. És nyilván azt is tudja, hogy a modern szociológia hatékonyabb és humánusabb módszereket is kidolgozott az utóbbi évtizedekben a nagy rendszerek szervezeti kultúrájának átalakítására. Igaz, ezek a módszerek - a humánerőforrás menedzsment mai állása szerint – borzasztó lassan hatnak, és igen-igen drágák. Ráadásul minél nagyobb egy szervezet, annál nehézkesebb az átformálása. Évekig is eltarthat, mire, mondjuk, egy komolyabb áruházlánc el tudja érni, hogy eladói mosolyogva, készségesen fogadják a vásárlókat. És itt most ennél sokkal nagyobb a tét, sokkal nagyobb a feladat. Itt egy egész államigazgatási rendszert kellene olyasvalamire rászoktatni, ami szemben áll az érintettek személyes érdekeivel. Példátlan kísérlet lesz.  
 
Hűség, tudás, becsület
Csakhogy Orbánnak és a Fidesz vezérkarának rendelkezésére áll egy dolog, amivel a példabeli áruházlánc vezetőinek nem bírnak. Nem, nem a törvények erejéről van szó, bár nyilván az is fontos tényező lesz. Ez a valami nem egyéb, mint a karcsúsítás lehetősége, sőt szükségessége. Amikor ugyanis a leendő kormánypárt vezetői arról beszélnek, hogy csökkentik az önkormányzatok számát, és az önkormányzati képviselők létszámát, amikor a parlamenti helyek radikális visszametszéséről beszélnek, amikor általános támadást terveznek indítani a bürokrácia ellen, akkor nem csupán egy takarékossági, ésszerűsítési programot fogalmaznak meg. Nem. Orbán e szavakkal egyben sajátjaihoz is beszél. Azt üzeni a Fidesz kádereinek, hogy véget ér politikai és hivatali karrierje mindazoknak, akik könnyűnek találtatnak.  
És még csak az sem igaz, amit az ellenzék majd nyilván felemleget, hogy ugyanis a nagy válogatás, a megcsappanó hivatali státusok betöltése, a felére csökkentett 2014-es képviselői helyek szétosztása a lojalitás alapján történik majd. Ezen már régen túljutott a Fidesz. Már régen nem játszik a Fideszben olyan szereplő, akinek párthűsége és elkötelezettsége kérdéses lehetne. Így aztán Orbán nagyon is könnyű helyzetben lesz. Olyan helyzetben, amilyenben a közelmúltban volt. Ha most, a 2010-es választások előtt – hűségükben kipróbált emberei közül - valóban a teljesítmény alapján állíthatta össze a képviselők, illetve a leendő miniszterek, főhivatalnokok listáját, akkor az elkövetkezendő időszakban a korrupcióhoz való viszonyuk alapján is válogathat közülük.
Lassú folyamat lesz ez, és látványos lebukások kísérik majd. A Fidesz-kormány – bürokráciaellenes és politikai elitet csökkentő programja révén - abban kényelmes helyzetben lesz, hogy saját korrupt kádereit sem kell kímélnie. Ez alkalommal talán valóban reménykedhetünk abban, hogy nem csupán az ellenoldal térfeléről, de a mieink közül is fülön csípnek majd néhány korrupt politikust. Sok józan érv támasztja alá e reményt. És talán Orbán Viktor is szívesen vonulna be úgy a magyar történelembe, mint az az államférfi, aki véget vetett a pártoskodó zsákmánypolitikának, és rendet tett végre a korrupt magyar közéletben. Talán…      

89 komment · 2 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://boldogokasajtkeszitok.blog.hu/api/trackback/id/tr661926408

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Kérdések az új miniszterelnökhöz 2010.04.16. 14:02:12

No, hát hamarosan elkezdődik a szép új világ, csak az a baj, hogy még mindig nem lehet pontosan tudni, hogy mi is fog pontosan történni, miképp fogja Orbán áthidalni azt a szakadékot, ami a korábbi ígéretek és a realitások között állnak. Csöpögtetések ...

Trackback: Kívánjuk a sajtó szabadságát 2010.04.16. 12:01:51

A Fidesz kétharmados hatalmának nem a korrupt szocialisták, hanem a független sajtó lehet az igazi ellensúlya. Tegnap olyasmire került sor, ami a rendszerváltozás utáni magyar sajtó történetében szinte példátlan. Az Index a fideszes Balog Zoltánnal k...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Alex3000 2010.04.16. 11:58:14

Eszköz mindig mindenre van, a kérdés, hogy meg van-e a szándék hozzá?

Kósza 2010.04.16. 11:59:51

"A Fidesz felső vezetés nem áll üzleti kapcsolatban nagyvállalkozói csoportokkal,.... " Te melyik bolygóról írsz?

M. Laci · http://palferi.blog.hu 2010.04.16. 12:00:56

azért érdemes észrevenni, hogy a fidesz-kormány idején (98-02) a korrupció "volumene" töredéke volt a mainak. ennek részben oka a fidesz (mint párt) nagyon eltérő szerkezete és működése, részben az MSZP nagyobb országos beágyazottsága (több éhes száj) -- a tünetei pedig a gazdasági mozgékonyság, gyorsabb döntéshoztal és végrehajtás, fegyelmezettebb költségvetés.

messze nem voltak tökéletesek, nyilván -- és az is tuti, hogy a fideszt is finanszírozni kellett valahonnan. csak épp nekem mint adófizetőnek nem mindegy, hogy évente 100 mrd a korrupciós veszteség vagy 500 mrd.

Jimbo75 2010.04.16. 12:03:29

Szeretném, ha igazad lenne, de sajnos mindannyian tudjuk, hogy itt is ugyanúgy lesz lopás, korrupció stb, mint az MSZP alatt volt...

M. Laci · http://palferi.blog.hu 2010.04.16. 12:03:46

"Jóhiszemű ember vagyok, s így azt feltételezem, hogy a Fidesz legfőbb vezetése felismerte a korrupció veszélyeit, és nagyon remélem, hogy Orbán és köre keményen fel is lép majd ellene. "

én meg nem most jöttem le a falvédőről és pontosan látom, hogy ez a bevezető egyszerű kommunikációs eszköz: álnaivan magasra teszed a lécet és megmutatod, hogy lám, nem képes átugrani. megmosolyogtató.

M. Laci · http://palferi.blog.hu 2010.04.16. 12:04:26

@Jimbo75:

csak nem mindegy, mennyi. én mint finanszírozó nagyon boldog lennék a 98-02 közötti korrupciós szinttel.

old_field 2010.04.16. 12:06:41

@Jimbo75: tuti...!! csak ezek ügyesek és azért nincsenek benne a BKVban, meg nincsenek Zuschi-nál sem, meg nem buknak le, mert a maszop 1 gyenge párt volt, nem pártállami háttérrel.
stb.rtb...uncsi a lemez. csere...

jozsiahorgasz 2010.04.16. 12:09:09

"Ők többnyire nem lettek milliárdosok, nem lapátoltak össze hatalmas vagyont az elmúlt évtizedekben, nem állnak üzleti kapcsolatban nagyvállalkozói csoportokkal. Ők a hatásban, a társadalomra gyakorolt hatóképességben, azaz a hatalomban hisznek. Erre tették föl az életüket. Mint minden jó politikus. Könnyen elképzelhető tehát, hogy ez a Fideszes élcsapat valóban megvesztegethetetlenül fogja, vagy akarja vezetni az országot."

Ez most valami vicc, vagy tényleg ilyen naív vagy? Sajnos nem bírtam tovább olvasni, úgy leesett az állam.

Gurney Halleck 2010.04.16. 12:09:17

"Ők többnyire nem lettek milliárdosok, nem lapátoltak össze hatalmas vagyont az elmúlt évtizedekben, nem állnak üzleti kapcsolatban nagyvállalkozói csoportokkal."
Jézus! Hány éves vagy királyfi?
@Mészáros Laci: Imádom ezt a "kicsit lopni szabad" mentalitást.:)

Jimbo75 2010.04.16. 12:10:50

@Mészáros Laci:

Nyilván nem mindegy, csaj azt kell látni, hogy nem elég, ha Orbán és mondjuk 15 hűséges embere nem lop, ha a többi x ezer pártfunkci, Fidesz közeli stb ember lop, akkor sokkal beljebb nem vagyunk. Márpedig se Orbán, se a 15 hűséges ember nem fog tudni felelni az x ezer ember működéséért.

Kósza 2010.04.16. 12:16:50

A MOL a választások másnapján kipenderített 3 bal oldalhoz köthető igazgatóság, FB tagot, és kiket ültetett be, na kiket? Súgok, nem LMP-seket! :)

valamit · http://darwin.freeblog.hu/ 2010.04.16. 12:19:11

@Kósza:
Ez egyszerű véletlen egybeesés. Szakmai okok indokolták a cserét :P

:)

Rókakígyó 2010.04.16. 12:21:16

A poszt naív, de emellett felmerül szerintem egy sokkal nagyobb kérdés: eltűrik-e Viktornak, hogy lefelezze a káderréteget. Ez, ha tényleg komolyan gondolja és elkezd válogatni a sajátjai között - ami szintén nem annyira egyszerű, mint amennyire a poszt leírja - óriási érdeksérelmeket fog eredményezni és akit sértenek vele, az nem fog visszariadni radikális lépésektől sem. A szándék szép és nemes, kíváncsi leszek a megvalósítására és Viktor állagára a változtatás után.

Kósza 2010.04.16. 12:23:11

Pintér Sándor lánya felügyelte az Eclipse milliárdos állami megrendeléseit,... a szocik nem válogattak a korrupcióban, jutattak a Fidesznek is annyit a 8 év alatt, hogy életben tudjanak maradni, és ez nem lesz másként eztán sem, csak megfordul a pénzcsorgás iránya.
Tovább is van, mondjam még?

Artie 2010.04.16. 12:23:54

@Mészáros Laci: mer' te akkor ott voltál, és tudod, hogy az mennyi, és ott volt a szociknál is, és azt is tudod, hogy mennyi.

Jó neked, ennyit tudás birtokában könyvet kellene írnod.

Nagyon egyszerűt mondok: abból, hogy nem tudod, hogy ott mennyit loptak, mert nem borultak ki nagy (BKV-szintű) ügyek, nem kén' feltételeznek, hogy nem is voltak.

Artie 2010.04.16. 12:25:50

@Kósza: sajnos itt a pont. Itt már régóta a "lopni és lopni hagyni" hagyományai szerint működik. Némi konc, és csönd van.

Vajon a MIÉP miért tűnt el négy év alatt? Csendesen ücsörögtek négy évig, megkapták a maguk koncait, és hirtelen a nagy hőzöngőkből csendes senkik lettek.

Nem kell aggódni, nem fog más történni sem a Jobbikkal, sem az LMP-vel. A két "nagyról" meg szólni sem érdemes.

fluentlime 2010.04.16. 12:27:26

@Jimbo75: Ha nem tudja visszafogni az embereit és folytatódik az ami eddig ment ebben az országban akkor nagyon nagy bajok lesznek. Ez az ország már annyira sarokba van szorítva hogy nincs hova hátrálnia ha ezt az új klientúra nem érzékeli és nem fogja vissza a kutyáit akkor el lesznek söpörve mint az Mszp.

Öreg Sam 2010.04.16. 12:29:40

@Jimbo75:
Erről van szó!
Nagy összegekben fogadok,hogy a Fidesz több milliárdos adóssága a ciklus végére nullszaldós lesz.
Amúgy meg korrupció az,amelyből engem kihagytak... :))

Kósza 2010.04.16. 12:30:20

@Rókakígyó: nagyon jó a felvetésed, először is meg kellene szavazni a frissen választott parlamenti képviselőknek, hogy az otthoni bázis, akik segítették a győzelmét, most fele annyi önkormányzati posztot kapjon. Aztán meg kell szavaztatni, hogy ugyanezen parlamenti képviselők beletörődjenek, 4 év múlva egymás torkának esve kell küzdeniük a pártjelöltségért, lévén kisebb lenne a Parlament. Lesz itt még kofalárma, sértődés, átülés, kiülés, függetlenedés! Lesz dolga a régi/új belügyér úrnak

Anyád a baráthal 2010.04.16. 12:38:37

@Rókakígyó: Egyetértek veled.

Hozzáteszem, nem értem azokat, akik azzal jönnek, hogy "de itt is lesz korrupció". Persze, hogy lesz. De igenis nem mindegy a mértéke, másrészt nagyon fontos, hogy képes lesz-e a Fidesz bezárogatni a kapukat. Vagyis képesek lesznek-e olyan intézkedéseket, és törvényeket hozni, amellyel saját maguk korrupciós lehetőségeit is lecsökkentik.

A kádercsökkentésről:
Orbánnak ezt a legelején, az eufória hatása alatt kell még elkövetnie (ennek tulajdonítható az, hogy az elsők között szeretnék megszavazni a kisebb parlamentről szóló törvényt is). Később már - az érdeksérelmek miatt - sokkal nehezebb lenne ezt átverni.
Ha elindul egy folyamat, és "hozzászoknak" a káderek, hogy őket (is) vágják, akkor talán könnyebben el fogják fogadni. Ehhez azonban gyors, határozott és következetes tettek kellenek.
Drukkolok nekik és reménykedem. (Pénzt sajnos nem mernék a sikerükre tenni.)

Martian (törölt) 2010.04.16. 12:40:01

A korrupcióellenes kormányprogram az kb. olyasmi, mint a lébőjtkúrás étlap a kisvendéglőben.
A korrupció mindenféle hivatali apparátus összenőtt, lényegi része... és ahogy a történelem folyamán egyre nőttek a hivatalok, úgy nőtt a korrupció.
Az EU forradalmi teljesítménye, hogy a korrupciót is sikerült intézményesítenie. :)

Gurney Halleck 2010.04.16. 12:40:44

És, ha megcsinálják a kétkamarás parlamentet? Mert erről is volt szó. Hely van a Házban, és lesz hová dugni a "kiselejtezetteket".

Csore60 2010.04.16. 12:46:24

Sosem kedveltem Orbánt, de ha megteszi azt, amit az elemző szerint meg fog tenni, akkor megemelem a kalapomat, és akkor valóban kiérdemli a nagy politikusoknak kijáró tiszteletet.
Kíváncsian várom.:)

Martian (törölt) 2010.04.16. 12:46:41

@Gurney Halleck: kétkamarás parlamentnek akkor van értelme, ha az egyik a szakmai szervezetek delegáltjaiból áll és nincs közük (közvetlenül) a pártokhoz.

Salvor_ 2010.04.16. 12:48:13

Lehet, hogy a fidesz alatt nem fog annyi korrupcios ugyre feny derulni. Az ugyeszseg mar reg a fidesz kezeben van, es ugye ok ugyeket vehetnek el a rendorsegtol, megtagadhatjak a nyomozast stb. Igy volt ez mar 98-02 kozott is. Kaya Ibrahim, Schlett Csabas, Sarazsadany-szarhegydulo stb. En azon csodalkozom, hogy hogy nem vette eszre az mszp az ugyeszseg kulcsszerepet.

Salvor_ 2010.04.16. 12:52:06

@Kósza: Ebbe mar beleegyeztek. Orban minden kepviselojelolttel alairatott egy papirt, hogy tudomasul veszik az ogy. es az onkormanyzatok csokkenteset, ami lehet, hogy oket magukat is erinti.

is 2010.04.16. 12:55:06

nos, az adatok nem nagyon zavartak a poszt megírásában. kettőig jutottam, továb nem bírtam:

1. azt írod, hogy Orbánék nem milliárdosok. 1998-ban a választás másnapján bement egy ember a Dunai vasműbe, és annyit mondott: nevem ORBÁN Győző. az addigi alapanyagbeszállító ki lett picsázva, Orbánék szállítottak be kizárólag (benne volt az újságban, hónapokig). Orbán Viktor a 'nemjegyzőkönyvben' mondja: ne nyerjünk már annyit. ezek pont ugyanannyira szdték meg magukat, mint Gyurcsány, azaz bőven forintszázmilliók felett ücsörögnek, ha nem máshogy, hát többemeletes budai villákban, egyéb, kiadott ingatlanokban.

2. "az állami kiadásoknak legalább húsz, de talán harminc-negyven százalékát is a vesztegetési pénzek adják"

az állami kiadások kétharmadát a bérjellegű kifizetések adják, és soha sehol nem olvastam újságcikket, hogy valaki nem kapta volna meg a bérét, nyugdíját. mivel épül autópálya, meg működnek az iskolák, bíróságok stb. ezért a maradék egyharmad nagyrésze is megvan. a korrupció az állami kiadások 3-5%-a lehet max. és valahol az is visszajut a gazdaságba, mert a korrupt hivatalnok is elmegy fodrászhoz, meg eszik étteremben.

most vagy magadtól vagy ilyen hülye, vagy még terjeszteni is akarod a sötétséget. mindenesetre a kommentelőknek javaslom, hogy nagyon óvatosan, mert netto sötétség, amit írsz.

kpetya 2010.04.16. 12:56:25

@Mészáros Laci:

nem, hanem az ügyészség nem engedte kinyomozni

Ki mondta, "ne mi nyerjük a legtöbbet"?
Kinek a papája szállított kavicsot a sztrádaépítésknél?
Ezüsthajó? Országimázs?

kulup 2010.04.16. 13:00:37

Vajon miért nem beszélnek az adócsalások visszaszorításáról ? Ott is elfolyik pár száz milliárd. Én megkérdezném a Viktort, hogy mikor fog a gázszerelő számlát adni.

Gazz 2010.04.16. 13:03:48

Vadászgépbeszerzés, Sávoly, Kocsis István ügyei?
A Fidesz korszak korrupciója semmivel sem lesz kisebb, csak az elkövetők lesznek mások.
Ilyen naiv posztot is rég olvastam már.

ati27 2010.04.16. 13:05:37

@Gazz:
Fideszesként vannak ilyen félelmeim.. De ha nem tudnak vele mit kezdeni, 4 év múlva mennek a levesbe..

nemecsekerno_007 2010.04.16. 13:05:58

Szánalmas kis ország ez. :(

Arra leszek kíváncsi, hogy az új kormány megszünteti-e a lopás lehetôségeit, ugyanis ha így marad akkor jönnek mások. Engem meg teljesen hidegen hagy, hogy ki lopja a közpénzeket, max az érdekel, hogy mennyit. :(
Továbbra is figyelnünk kell rájuk, ehhez itt egy kis segítség:

www.magyarnelopj.hu/

Kopi3.14 2010.04.16. 13:07:30

Orbántól távol áll a heroizmus? A nap vicce.
A többit mások kivesézték, nem folytatom.

vernarancs 2010.04.16. 13:08:55

Szkeptikus vagyok ezugyben. Abban sem igen hiszek, hogy 98-02 kozott sokkal kevesebbet loptak mint utana. De lassuk a medvet, van 4 ev ra, hogy bizonyitsanak.

nemecsekerno_007 2010.04.16. 13:11:37

@Jimbo75:

- kevesebb állami funkció
- kisebb állami aparátus
- kevesebb ingyenes állami juttatás
- egyszerübb adórendszer

azé jó ez mert:
- kisebb így könnyebb ellenörizni
- kevesebb a pénz amibôl lopni lehet
- hatékonyabb müködés
- alacsonyabb adók
- öngondoskodó polgárok kevésbbé fogékonyak a mantrára

Ahol szándék van, ott van mód is. Itt eddig nem volt szándék.

Van-e szándék? Van-e szándék?

homér 2010.04.16. 13:11:39

Orbán és a korrupció :)
Egy korábbi post-hoz, megjegyzés: Orbán apja fia kormányzása idején zúzott követ szállított az autópályépítésekhez. A korábbi beszállítókat az áraival kitúrta. Olyan árakat adott, ami alacsonyabb volt, mint a többi vállalkozó bányabérleti díja + a szállítás üzemanyagköltsége. És akkor még hol a bér-, járműpark költsége, haszon, stb.?
Ááááá, dehogy volt itt korrupció :)
Már csak az nem értem, hogy miért kellett a vegyépszernek olyan sok ciprusi alvállalkozót foglalkoztatnia :) És az oda folyó tíz-, százmilliárdokból vajon hány centiméter autópályát újítottak fel.
De azóta van hírtv-nk, orbánnak páncélozott járműparkja (ismeretlen forrásból, lévén megnevezni nem kívánt külföldi magánszemélyektől kapta), stb.
Még jó, hogy orbán nem korrupt :)

bgp 2010.04.16. 13:12:48

@Jimbo75: Azért ez kicsit ferdítés, hogy Orbán meg a legközelebbi haverjai nem lopnak :D
Mindegyik lopott, lop és lopni fog. A szőlőbánya sem volt kamu.
Orbánék már az első uralkodásuk alatt ügyesebbek voltak mint a maszop, csak most ott a Jobbik. Lesz itt még buli.

Jimbo75 2010.04.16. 13:13:06

@fluentlime:

Az biztos, hogy Orbánék most nagy esélyt kaptak, de ugyanakkor nagyon nehéz dolguk is van. Ha ésszel csinálják és csak egy picit is kevesebbet lopnak és a különbözetet a "nép" felé visszaforgatják, esetleg egy picivel jobban fogunk élni, akkor hosszú időre a hatalomban tudják tartani magukat. Másik oldalról viszont, ha ők is ellopnak minden, ami a szemük elé kerül, akkor vége, bezárhatjuk a boltot, csőd. Az utolsó órában és a lejtő legmélyén vagyunk, hogy két szaros közhellyel fejezzem be:-)

Öreg Sam 2010.04.16. 13:14:44

@Gazz:
Nagyjából-egészében erről van szó!
Tudjátok,anno én rajongtam egy sovány szakállas fickóért,aki "kizavarta" az oroszokat.
Próféta volt,megszállott.
Node láttatok már elhízott(agyilag) gazdag prófétát?
Röhögséges...
Mondom mindezt pártkötődés nélkül,mielőtt valami sötét alak lekommerezne
Viktornak életében nem volt pénzkereső foglalkozása,mégis valami "csoda" folytán övé fél Tokajhegyalja,nem böjtöl prófétához illően,stb..
Én a legegyszerűbb megoldást választottam:nem mentem szavazni.
Undoritó ez az egész.
Most lehet ekézni!

nemecsekerno_007 2010.04.16. 13:19:43

@kpetya:

hombre, 2010-et írunk. Azóta eltelt 12 év nem vagyok naív, de azért - lassan ugyan- de változott a társadalom. A devizahiteleseknek már nem nagyon kell magyarázni, hogy mik azok a makrogazdasági mutatók. :) Pl.

Amúgy az új kormányt is nagyon figyelni kell, nagyon naív az aki azt hiszi, hogy 4 évente elég X-elni. Aki közpénzt lop azt el kell kapni, ill. a rendszert kell úgy kialakítani, hogy nagyon kockázatos legyen lopni. Azt kell figyelni a médiában, hogy ebbe az irányba mennek-e a dolgok v. nem. Nem elég az, hogy majd 4 év múlva mennek ezek is a levesbe. Amúgy itt van egy kis segítség, ez egy civil kezdeményezés féle, remélem azért a többség érteni fogja:

magyarnelopj.hu/

vernarancs 2010.04.16. 13:20:53

@Öreg Sam: pedig az egyetlen hely ahol er valamit a velemenyed az a szavazofulke. Igy, hogy ott nem mondasz velemenyt mashol sem kellene.

pg2 2010.04.16. 13:21:54

Jaj.

"az emberi tényező"

Először is pl. a tokaji mizériák nem támasztják alá a Fidesz-vezetőkkel szembeni jóhiszeműségedet. Másrészt nincs összefüggés. Vélekedhetünk úgy is, hogy aki komoly magánvagyont tudott összehordani, annak lehetnek eszközei, döntési gyakorlata, rálátása, releváns véleménye a nagy gazdaság helyzetéről, működéséről. Ráadásul a hatalomban való hit semmivel sem vonzóbb, mértéken túli hajtása szörnyűbb következményekkel jár(hat), mint a multimilliárdos magánvagyon. Szóval ez a megközelítés kilőhető.

"A kétharmados többség birtokában azonban képesek lehetnek kialakítani egy olyan pártfinanszírozást, amely fölöslegessé teszi a korrupciót."

Tényleg? Milyen formán? Adókat egyenesen a pártkasszába? Alapvetően az elvvel van a baj: a pártokat a párttagok, szimpatizánsok, támogatók helyett az adófizetők tartják el. Viszont ez ellen menetelni politikai öngyilkosság, erre még a 2/3-ad sem fog leszavazni.

"Már régen nem játszik a Fideszben olyan szereplő, akinek párthűsége és elkötelezettsége kérdéses lehetne."

Ez már nem is optimizmus vagy jóhiszeműség, hanem ostobaság. A jelöltállítási mizériák, a késlekedő kormánynévsor elég jól mutatják, hogy a Fidesz belül fortyogó massza, és nem egy monolit konglomerátum. Nem katonák, hanem választott képviselők fognak a parlamentben ülni, a pártvezetésnek meg kell őket győzni. Velük is könnyen előfordulhat, ami a szadival: a pártvezetés és a parlamenti frakció vetélkedése. (Ráadásul a frakciónak jó része nem listáról, hanem egyéniben jut be. Szarhatnak a pártfegyelemre, mert bármikor kiülhetnek függetlennek.)

Még valami a reformok iránti elkötelezettséghez. Nem tűnik fel senkinek, hogy a Fidesz az összes polgármesterét beállította parlamenti jelöltnek?

Öreg Sam 2010.04.16. 13:25:01

@vernarancs:
Én már csak szemlélődöm,mint a pók a sarokban.
Igenis Nagyuram,máris kuss üzemmódba tettem magam....

pg2 2010.04.16. 13:25:59

@Artie: Hogy a viharba ne borult ki ott is. Posta? Nem rémlik semmi? (Az Ezüsthajó csak zsebpénz volt ahhoz képest.)

Kalmár 2010.04.16. 13:29:39

@Öreg Sam: Nem kell ekézni, lehúzod te magad enélkül is.
Ha a miniszterelnökség és a képviselőség nem pénzkereső foglalkozás akkor mi?
Akkor a tanár sem az, mert nem készít homokból kvarcórát?
Aki nem szavaz, azt jobb helyeken pénzbüntetéssel súlytják.
Itt csak megkérünk, hogy ha nem tettél érte, akkor ne ugass bele. És még nem is kötelező, kényelmes nem? Én Tokajtól egy kőhajításnyira lakom. Kár ostobaságokat írnod, hogy övé fél Tokajhegyalja. Egyébként ha az övé lenne sem lenne baj. Fletóval sem az volt a baj, hogy gazdag, hanem az, hogy hazug, tolvaj, keselyű.
Lehet, hogy a pesti orbánördög köpködésbe belepasszol, de a valóságba nem. Persze ne zavarjon.

spänot 2010.04.16. 13:33:09

"A Fidesz legfelső vezetését ugyanis olyan emberek alkotják, akik – bár nyilván szeretnek jómódban élni – az anyagi sikert nem tartják az élet mércéjének. Ők többnyire nem lettek milliárdosok, nem lapátoltak össze hatalmas vagyont az elmúlt évtizedekben, nem állnak üzleti kapcsolatban nagyvállalkozói csoportokkal."
Hogy is gondolhat bárki ilyet! Josip Tot, Kaya Ibrahim és társai csak egy kis huncutkodás volt.
"Ráadásul Orbán, bármennyire is karizmatikus politikus, nagyon messze van attól, hogy lánglelkű prófétaként vezesse népét. Gyanítom, nem is akarja. Úgy érzem, távol áll tőle az efféle heroizmus. Modernebb, felvilágosultabb és demokratikusabb személyiség ő ennél."
Az már megszokott, hogy vannak, akiknek mindíg kell egy ügyeletes segg, de azért ekkorát hazudni csúnya dolog...

gpetersz 2010.04.16. 13:33:13

@vernarancs: kiscsávó, én szavaztam, akkor én pofázhatok? Vagy újra jönnek a házmesterek, olyanok mint te?

Elolvastam a posztot, de inkább egy Showder-klubbos megszólalásnak érezném, ha nem lenne benne annyi fals dolog. Nem lettek milliárdosok? Nincs kötődésük a pénzes körökhöz? WTF? Semmi jót nem várok.

Öreg Sam 2010.04.16. 13:33:57

@Kalmár:
Igenis Nagyuram!
Kérek engedélyt meghunyászkodni!
Azért a helyesirási szótárt megtallózhatnád :))

Kósza 2010.04.16. 13:34:40

@Kalmár: SÚJTJÁK, és nem "súlytják" ennyit a véleményed, és szavazatod hiteléről, értékéről. Persze, ne zavarjon!

Muad Dib 2010.04.16. 13:34:56

Az is biztató, hogy a fidesz programjának rendteremtési, "elszámoltató" részét az a Lázár János Jegyzi, akit Vásárhelyen "Tíz százalékos" Jánosként emlegetnek...

spinat 2010.04.16. 13:36:18

Hajj, 10 év nagy idö. Emlékszik még valaki a a közgyülés jellegü találkozón elhangzott "ne mi nyerjük a legtöbbet" mondatra? Posztoló akkoriban hány éves volt?

Nyers Fa 2010.04.16. 13:37:39

@nemecsekerno_007: Az átláthatóbb egyszerűbb és teljesíthetőbb szabályozást, engedélyezést (pl: építésügyi stb...) én még idevenném, sőt szerintem ez az egyik legfontosabb.

Banović Strahinja 2010.04.16. 13:40:38

"És talán Orbán Viktor is szívesen vonulna be úgy a magyar történelembe, mint az az államférfi, aki véget vetett a pártoskodó zsákmánypolitikának, és rendet tett végre a korrupt magyar közéletben."

Ámen.

:-)

Valahol Máshol (lemondott Dr. Prof.) 2010.04.16. 13:42:36

A poszt szerzője tökéletes állatorvosi lova annak, hogy miként szerezhet kétharmados támogatottságot a Fidesz!

1. Sok-sok tűzközeli ismerőse van, állítja ő, akik mind-mind versenytámulnak a korrupció miatt.

"Nagyjából úgy néz ki, hogy az állami, önkormányzati, hivatali és állami-vállalati szférában nincs egyetlen olyan kifizetés sem, amihez ne kötődne valamilyen sötét elem."

Az önkormányzatok nagyobb része Fideszes, nem? Jaaa, csak a maszoposak loptak, értem, neked vannak tűzközeli ismerőseid.

2. (a.),Jómódban élnek, de a (b.), kapitalista érdekek kiszolgálásához közük sincs.

a., Autópályaépítéshez szállított alapanyagok apuci érdekeltési körébe tartozó bányákból? Ezüsthajó? Országimázs, Kaya Ibrahim? Felcsúti fociakadémia, Tokajhegyalja... és ezek azok amik kiderültek, mik lehetnek azok, amik után nem ment az ügyészség/sajtó, mert nem volt szabad?

b., "Ők többnyire nem lettek milliárdosok, nem lapátoltak össze hatalmas vagyont az elmúlt évtizedekben, nem állnak üzleti kapcsolatban nagyvállalkozói csoportokkal."

Demján? Széles? Csányi? Hernádi? Ők az x millió létminimum környékén élők közé tartoznak, mintha a Mónika meg a Józsi-showban szerepeltek volna többször is... vagy tévedek?

A választások első köre után Hernádi Zsolt a MOL teljhatalmú főnöke kicsapta a három maszopost a felügyelőbizottságból, beültetve három fidesznyiket.

3. A szentek és szüzek maradnak csak hatalomközelben a leépítések, karcsúsítások után.

"Azt üzeni a Fidesz kádereinek, hogy véget ér politikai és hivatali karrierje mindazoknak, akik könnyűnek találtatnak."

Kik alkotják az Orbán-közeliek csoportját, kik kaphatnak fontos tisztségeket a hírek szerint?

Gyerekkori haverok, szobatársak (simicska), apuci korábbi üzlettársai, patyolattiszta egykori belügyisek, stb.

Elhiszem, hogy most Orbán Viktor a megváltó és magam is vallom, hogy majd a tettei után ítéljük meg, sőt... más választásunk úgysincs. Hogy miért? Mert akárhogyan is kormányoz, döntésre lehetőségünk csak négy év múlva lesz. Addig pedig ő diktálja az irányvonalat. Ha jól teszi a dolgát 4 év múlva megdicsőül, ha nem akkor maximum megy ellenzékbe, neki, a családjának, az udvartartásának egy életre biztosítva lesz az anyagi boldogulása. Hogy van rajtuk kívül még többmillió állampolgár? Nekik most sorsfordító 4 év jön...

daito 2010.04.16. 13:47:40

Ugye azt nem gondoljátok komolyan, hogy ha egy autópálya építést jellemez a korrupció, akkor az csak MSZP-s önkormányzatnál járt kenőpénzzel?

Ne legyetek már hülyék, az összes fontos cég, szervezet felügyelőbizottságában, igazgatóságában ott ültek, ülnek a mindenkori ellenzék emberei. Persze az arány 9-1 a kormánypárt(ok) részére, de látják, tudják, átélik azt, hogy zajlik a "mutyi". Igen, a Fidesz emberei az elmúlt 8 évben elegánsan befogták az orrukat, nem néztek oda, nem vettek észre semmit, pláne nem vettek részt benne.

Sőt, amikor kormányváltás van, akkor 2 megoldás szokás a vezetőségek cseréjénél. Hoznak egy külsőst, aki évek óta a téma közelében sem volt (ez rohadt jó, közpénzen fizetjük azt, hogy valaki tanulgassa az adott cég, szervezet vezetését hónapokig); vagy hozzájuk hű-kedves belsőst választanak. Az meg tudja, hogy ment odáig, pont lát mindent, még erőlködnie sem kell a "hálózat" kialakításánál, csak átveszi a szerepet.

Basszus, próbálj meg egy fideszes városban úgy munkát találni, hogy nincs fideszes hátszeled; nem lesz könnyű. Nemcsak az önkormányzatnál, vagy a hozzá tartozó hivataloknál; hanem a helyi cégeknél. Ha nem vagy fideszes-jobbos, akkor úgy elkaszálnak, hogy a lábad se éri a földet.

A korrupció titokzatos dolog. :)

nestrot10 2010.04.16. 13:51:07

Előszőr ..fel kell göngyölíteni amit a Pohl Péter eltusolt a Fityisz bandának: Ezüsthajó pénzeltüntető társaság, Orbánimázs pénznyelő központ, Millenáris pénznyelő központ, A Széchenyi terv vissza nem téritendő segély a klientúrának s( csak a Fidesz pártkasszába vissza juttató korrupciós pénzek)....
Josip Toth Kaja Ibrahim..csalások, Simicska Lajos APEH-nál végzett adócsalások eltüntetésére a 3 órára leállított computerek ügye...a Tokaj ( ne kapjuk a legtöbbet), szőlő ügye... az Orbán bányák , megbízások dolga , a Debreceni .... 10 % kötelező leadása a Lali Királynak TEHÁT AZ ÖSSZES FIDESZ KORRUUPCIÓK után jöhet a többi párt addig Orsósnak KUSSS!!!!

mojszipupi 2010.04.16. 13:51:09

Érdekes utópia de sajnos semmi alapja nincs. De neked legyen igazad

Murderface 2010.04.16. 13:55:13

@Mészáros Laci:
"azért érdemes észrevenni, hogy a fidesz-kormány idején (98-02) a korrupció "volumene" töredéke volt a mainak."
Nem a volumene, hanem a lebukások voltak töredékei, na meg az idő megszépíti az emlékeket. Én még emlékszem rá, amikor felvettek valami fideszes pártfunkci jó barátját egyik állami épületbe haletetőnek, meg akváriumpucolónak havi 2 millás fizetésért. Akkor kb. 3 napig volt ez téma, aztán szépen lassan elsikkadt.
De van ismerősöm, aki az akkoriban kormányzó egyik párt megyei ifjúsági szervezetének a vezetője volt. Ő akkor annyira megszedte magát kapcsolati és egyéb tőkével, hogy azóta vezérigazgatói székből vezérigazgatói székbe vándorol, függetlenül attól, hogy ki van kormányon.
Ugyanúgy menni fog a szabad rablás mint eddig, ne legyetek naivak. Minden országban ott a korrupció, de ami nagy különbség, az az, jobb helyeken leszedik a sápot, de közben megcsinálják amit kell, itt meg ha van egy beruházás, akkor annyira szétlopják a francba az egészet, hogy nem készül el időben, és ha el is készül valamikor, abban sem lesz köszönet, mert egyből szétesik.
Nagy sikere lenne a Fidesznek, ha sikerülne olyan szintre lecsökkenteni a lopásokat, hogy a beruházások időben, és/vagy megfelelő minőségben elkészüljenek.

Silent Bob 2010.04.16. 13:58:36

@spinat: De legalább elhangzott. ;)

nemecsekerno_007 2010.04.16. 14:14:57

@Nyers Fa:

nyílván ezek is beletartoznak :) Másként megint meg lehetne indokolni, hogy mér' kell annyi ügyintézô az önkormányzatnál, apeh-nál etc...

egyablakkos ill. online ügyintézés. Mingyá lehetne adót is csökkenteni. :)

Kopi3.14 2010.04.16. 14:25:12

a Fidesz korrupcióellenességéhez egy adalék: mond még valakinek valamit a hosszú bájtok éjszakája? ha kell segítség, adok: APEH központban számla nélkül aranyékszert vásároló föemberhez köthetö eemény.

2010.04.16. 14:25:51

Lopott itt 20 év alatt, kormány és ellenzék is. Jutott lóvé, a haveroknak, a családtagoknak, a rokonoknak, a komáknak,a sógoroknak és a lyuksógoroknak is. Csak egy valamire nem volt pénz--az országot rendbe tenni.Hogy miért? Mert sok volt-és ma is sok a zsivány. Ugy nevezik magukat, hogy a magyar politikai elit.

Yeeger 2010.04.16. 14:25:51

Azért egy dolgot ne felejtsünk el, hogy a BKV botrány nem azért van, mert csak ott loptak, hanem, mert ott fogyott el a szél a vitorlából, amikor elkezdett szétesni az szadesz.
Szóval csak arra kell figyelniük, hogy nehogy kifogyjon a hátszél!
Arra meg az a legjobb, ha adok belőle a másik oldalnak is.
Szóval Viktorék is biztos adnak a másik oldalnak is, csak most nem kell már sokat, mert a pirosoknak úgyse lesz szavuk

Kopi3.14 2010.04.16. 14:31:23

@Yeeger: A jobbikot mennyibel tudják betömniß

balfék 2010.04.16. 14:46:15

Én meg hallottam fül és szemtanutól, mikor fidesznyikek egyeztek meg egy magasles pályázati árában.86 millió forintot fizettek ki egy magaslesért.

vernarancs 2010.04.16. 15:00:58

@gpetersz: kiscsavo, nem megy az olvasas?
En csak azt mondtam, hogy aki nem a szavazournanal alkot velemenyt az mire fol osztja az eszt mashol ahol kb. semmit sem er el vele.

Avatar 2010.04.16. 15:04:45

A Fidesznek is megvolt a maga Zuschlagja, csak éppen Várhegyi Attilának hívták.
Várhegyi Attilát 2002 őszén a bíróság folytatólagosan elkövetett, különösen nagy vagyon hátrányt okozó hűtlen kezelés bűntette miatt egyéves, felfüggesztett börtönbüntetésre, és fél millió forintra büntette. Vagyonkezelői kötelezettségét megszegve 154 millió forintos kárt okozott Szolnok önkormányzatának.
index.hu/belfold/lem1009/

Az összeg Cusiénak duplája volt, ráadásul 8 év inflációval ezelőtt (mai áron kb 230 MFt-nak megfelelő)... Fél millát visszafizetett, és felfüggesztettel megúszta.
Nem ám 8 év meg vagyonelkobzás!

Várhegyi ezután maradt a Fidesz pártigazgatója, 2006ban ő volt a kampányigazgató.
Ma is ott van a tűz mellett, és nem tétlenkedik...
www.k-monitor.hu/adatbazis/cimkek/varhegyi-attila

Avatar 2010.04.16. 15:07:51

@Murderface: "Nem a volumene, hanem a lebukások voltak töredékei, na meg az idő megszépíti az emlékeket."

Valahogy olyan nekem, amikor akár a Fidesz, akár az MSZP beszél a korrupció elleni harcról, mint amikor a katolikus egyház harcol a pedofília ellen...

old_field 2010.04.16. 15:12:59

ne lövöldözzetek...inkább bulizzatok fiatalok !

www.youtube.com/watch?v=wdBRPVi7uJQ

Rókakígyó 2010.04.16. 15:22:24

Azt nem tudom ki figyelte meg, h Viktor a kormányzást ott akarja folytatni, ahol abbahagyta. Back to time.

A szőlőbánya az új kor első kedvenc szava.

old_field 2010.04.16. 15:56:53

@Rókakígyó: persze-tuti...amúgy meg rasszista a cigányzsidó rasszista állat és nem is demokratikus, hogy ennyien szavaztak rá...

old_field 2010.04.16. 15:57:49

@old_field: na meg antiszemita is...majdnem elfeledtem... :)

azember 2010.04.16. 16:14:46

Költői kérdések sora: Hány fideszes polgármester van ma Magyarországon?Hány mszp-szdsz-es polgármester? Hány fideszes ül a sitten? hány mszp.szdsz-es ?Ugye, hogy elgondolkodtató?

tuono 2010.04.16. 16:30:44

Jót szórakoztam, köszönöm! Ez vmi fogalmazás órára készült? Külalak ötös, tartalom egyes. Fuss neki mégegyszer, csak előtte tájékozódja. Amit leírtál az utópia.

old_field 2010.04.16. 16:31:15

@azember: ne zavard össze őket a tényekkel... :)

Armanyi 2010.04.16. 16:42:41

Oszt nehogy ezek a rendes emberek konszolidálják az MFB-t és kiszaladjon az ajtón 250 md (milliárd).

Öreg! Hol élsz?
Ja, bértolnok vagy?

tbb 2010.04.16. 17:03:45

A korrupciót a fidesz biztos vissza fogja szorítani. Ami a helyzet normalizálódásán látszani is fog. Amit viszont sokan nem akarnak majd észrevenni. Részint saját hülyeségből, részint hergelésre. Tehát az igazi kérdés szerintem, hogy ez a korlát áttörhető-e. Nem vagyok róla meggyőződve, hogy igen. Mert az egyetlen hatékony eszközt, a transzparenciát, a fidesz sem szereti.

tbb 2010.04.16. 17:11:33

@nestrot10: Baszki, volt rá 8 évetek.

tbb 2010.04.16. 17:19:09

@Gurney Halleck: Mi meg a szabad az országot szétrabolni mentalitást utáljuk. Meg azokat akik ehhez asszisztálva, most erénycsőszként lépnek fel. De piszkosul ám.

Avatar 2010.04.16. 17:27:33

@tbb: Ebből most nem tudtam eldönteni, hogy mikor melyik pártra gondolsz.
"szabad az országot szétrabolni" - Megtette az MSZP is, meg a Fidesz is amikor alkalma volt rá.
"most erénycsőszként lépnek fel" - A Fidesz azt ígéri, hogy elszámoltatja az MSZPt a lopásokért, az MSZP meg azt, hogy majd ők nem hagyják újra lopni a Fideszt...

old_field 2010.04.16. 18:35:51

@Avatar: teljesen igazad van !
feltéve, hogy a bolha meg az elefánt ua. a kategória...
szerintem gyúrj még rá 1 kicsit...! :)

Móg 2010.04.17. 09:57:23

üdv.nektek

a Fidesz felsővezetése nem áll kapcsolatba,,,,,,
Ehhez képest Járai úr már hétfőn felkereste a MOL-t az uj igazgatóság névsorával{a jószág még az istállóban kérődzik de máris ugrunk a koncért-gáláns}

Móg 2010.04.17. 10:06:34

üdv. nektek

önkormányzatok létszámcsökkentése
HÁT?
Ez a cirkusz része a dolognak,ami kell a népnek.A kenyér részt nem forszirozzák{elég arról tudni az érdemeseknek}Pedig vannak zsiros falatok.
Az önkormányzatok közbeszerzései éppúgy a korrupció melegágyai mint az államéi.ezek azonban eseti dolgok eseti lenyulásokkal.Az önkormányzati vállalotok nincsenek fókuszban,pedig ez a folyamatos bőségszaru.

Móg 2010.04.17. 10:23:48

Az önkormányzatok vállalatot alapithatnak és alapitanak is{többnyire amugy is kötelező feladatok elvégzésére}Az ideológia az,hogy ezekben az inséges időkben némi bevételre tegyenek szert.FRÁSZT
Ha az önkormányzattól lopsz és,mert rosszul szólsz,vagyvalami hasonló,elkapnak az bűncselekmény.A Kft meg annyi veszteséget termel amennyit uri kedve tartja.A tulajdonos ömkormányzat fizeti,mint a katonatiszt teljesen törvényesen.Dolgozik is a Kft-nél vagy a Kft-nek rokon sógor,koma,párthű
hetediziglen.
süti beállítások módosítása