Az Orbán-beszéd és az új adószedők
2010.10.13. 17:03 Ratius
315 komment · 8 trackback
A bejegyzés trackback címe:
Trackbackek, pingbackek:
Trackback: A nemzetiszín magyar paraszt dala 2010.10.13. 22:48:25
Trackback: A gyermekekkel fizettetik meg a nyugdíjat? 2010.10.13. 22:36:01
Trackback: Nem értem: mi lesz akkor most a magánnyugdíjjal? 2010.10.13. 21:19:59
Trackback: Fizetnek-e adót a multik? 2010.10.13. 20:16:45
Trackback: Robin Hood 2010.10.13. 19:21:11
Trackback: A Karib-tenger adópolitikusai, második felvonás 2010.10.13. 19:00:36
Trackback: Milyen hatással van a magas adóterhelés a vállalkozásokra? 2010.10.13. 18:58:36
Trackback: Lelép a multi, vagy csak lassú lesz a net? 2010.10.13. 18:50:13
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
gányolás (törölt) 2010.10.13. 18:35:05
Nekünk, magyaroknak zene füleinknek a ti siránkozásaitok ...
Kivlov 2010.10.13. 18:37:24
ennyi.
mondjuk szerintem sem adóemeléssel kéne operálni (habár a felsorolt szektorok profitját lehetne csapolni), mert úgyis tovább terhelik a lakosokra. kiadást kéne csökkenteni, csak ahhoz mindegyik puhapöcs...
butcher__ 2010.10.13. 18:38:05
Kivlov 2010.10.13. 18:38:33
ja! azt én is. pl úgy, hogy az ilyen hagyó féle tolvaj férgeket felakasztjuk az első villanyoszlopra és hagyjuk száradni elrettentő példának...
cartoon65 2010.10.13. 18:40:29
DrCinizmus 2010.10.13. 18:47:49
Karmadealer · www.sajtoszsemle.blog.hu 2010.10.13. 18:48:40
A gyereket válallni képes és hajlandó középréteg, aki a hátán viszi a társadalmat végre vastagon jobban jár mint korábban, pontosabban nem büntetik úgy mint régen, a zsebében hagyják amit így is- úgy is el fog a gyerekekre költeni. Mennyi az szja? 16 %. Mennyi az ÁFA? Na ugye.
Ha elég tökös a kormány és marad az adópolitika, akkor már a ciklus végére iparkodhatnak a bölcsiépítéssel az önkormányzatok, mert jönnek az Orbán-bébik.
Fel kell fogni a kurva egyszerű alapigazságot: a jövő nyugdíjait a jövő adófizetői, a ma csecsemői fogják megtermelni. Ha nincs ma gyerek akkor holnap felkopik a nyugger álla.
Önámítás és gazdasági tohuvabohu az öngondoskodás neoliberális mítosza: ha a ma megtakarításait plusz gyerekek helyett állampapírokba és részvényekbe gyömöszöljük, akkor húsz év múlva lesz egy csomó adósságlevél a birtokunkban, csak éppen nem lesz aki a benne foglalt tartozást megfizesse nekünk: kitörölhetjük vele a vén ráncos seggünket.
És igen, a kormány átcsoportosít jövedelmeket, hasznokat, profitokat. Én leegyszerűsítésnek érzem azt a logikát hogy az extraprofitok megcsapolása automatikusan áremeléshez vezet: egy versenyhelyzetben levő piacon három évet ki kell bírni fogcsikorgatva is a telekomoknak ha nem akarnak piaciot veszíteni (akkor sem csípte senki szemét a füst amikor a macska is szivarozott, mert annyit kerestek)
Quadrille Lobster · http://oriblog.blog.hu/ 2010.10.13. 18:49:54
Csak nem az árban, hogy a buta is lássa.
Kinél voltak mostanában, hogy az egséz társasházban pár misiért ki kell cserélni a csöveket/cirkókat,, ezt-azt, különben kikapcsolják a gázt.
(Mondjuk mindenképp kikapcsolják, októberben.)
Veszélyes cirkó, ezt a számot tessék hívni - és még a szerelők is kérhetnek egy kis mellékest, mert a 40nm-es lakásodban túl közel van a cirkó az ágyhoz.
EZ MÁR AZ.
na4 2010.10.13. 18:50:16
No és kik miatt nagy a baj? A komcsik miatt, akik az elmúlt 8 évben 12 ezer milliárd Ft-tal adósítottak el bennünket. Ez kb. 3 millió Ft/perc még akkor is, amikor aludtunk :-(
Amúgy a távközlési cégeket nem kell olyan nagyon sajnálni. Akkor csökkentették az árakat, amikor megjelent a Skype, az msn, stb. Előtte szabályosan dőzsöltek a milliárdokban. Még így is bőven nyereségesek lesznek. Akár a bankok.
Homeoffice 2010.10.13. 18:50:45
A fiatal holgyeknél mi az egyik fontos kérdés egy állásinterjún..
Egy fizetésből meg ugyebár lakáshitel mellett NEM lehet eltartani egy 3-5 fős családot.
Akar e családot és mikor. (Burkoltan de felteszik.)
Másik. Portfólion megnéztem az adótáblát. (Sajnos még nincs gyermekünk de tervezzük:)) asszonnyal mindketten bukni fogunk.
Az üzletláncok adóivalegyetértek.
A magánnyugdíjpénztárakkal kapcsolatban az érdekel, hogy akkor a havi egyetlen pozitivum most az államé lesz, amit kapok a cégtől?
Vagy jóvá lesz írva, de nem lesz átutalva?
Kivlov 2010.10.13. 18:50:50
igaz, de akkor is hiányzik a kiadáscsökkentés. ha ott is mernének lépni, már jövőre lehetne szuperbruttó nélküli 16%-os szja...
Quadrille Lobster · http://oriblog.blog.hu/ 2010.10.13. 18:52:52
Új villanykörte, új bojler, új szigetelés (EU, angolok). Ez mind gazdaságélénkítés. Nem adnád ki a pénzed - ők majd elveszik.
És mindezt október közepén!
Még a főgáz sem annyira hülye, hogy télen szereljen gázt, csak most nincs idejük megvárni, hogy jövő tavasszal nyújthassák be a számlát.
A társasházak meg tejelnek.
Az oroszok is rájöttek erre: télen kell elzárni a gázt és hirtelen lesz pénz kifizetni.
na4 2010.10.13. 18:59:53
DrCinizmus 2010.10.13. 19:01:17
igazi hős 2010.10.13. 19:02:12
Ex0dus 2010.10.13. 19:02:48
Persze mivel ők is tudják, hogy addigra már muszáj lesz átalakítani a rendszert, ezt a pénzt gyak sosem kapod vissza.
Jobb helyeken ezt hívják lopásnak. :)
Dr. Bélus___ 2010.10.13. 19:02:58
BTW, még mindig többet fizetek, mint te (már ha kis keresetű vagy), szóval ha ugyanazokat a szolgáltatásokat kapod, mint én (egészségügy, oktatás, utak, választójog, stb...) annak ellenére, hogy kevesebbet adsz a közösbe, akkor szerintem ideje befognod és szépen megköszönni nekem a dolgot.
Karmadealer · www.sajtoszsemle.blog.hu 2010.10.13. 19:05:49
A sorrend sem mellékes: először le kell vinni az adókat, és utána pedig keményen meg kell baszni azt aki feketén foglalkoztat. Előbb-utóbb mindenki rájön hogy megéri a csökkentett járulékot meg a 16 %-ot leperkálni.
Mondom, ÁFÁ-ból bőven visszajön amit a lakosságnál hagynak.
Ami az állásinterjúkat illeti, szégyellje magát az olyan munkáltató. Ez még csak a kezdet, első, de nagyon fontos lépés a gyerekbarát társadalom felé. De kellenek azok az ösztönzők, is, hogy pl. egy közepes cégnek már megérje saját bölcsit fenntatani a gyár mellett, mert neki is kevesebbe kerül ha ilyen szolgáltatásokat is nyújt a dolgozóknak. Rengeteg lehetőség nincs kihasználva a részfoglalkoztatásra, távmunkára. Szét kell nézni a világban, Svédorszéágban, Franciaországban. Nem kell feltalálni a csőben a lukat: ha az embereknek nem veszik el a kedvét tőle, potygtatják a tojásokat: mert gyereket vállalni menő dolog. Különben is, a gyerekek a legnagyobb arcok.
igazi hős 2010.10.13. 19:07:08
DrCinizmus 2010.10.13. 19:07:44
Nem fog többet emelni, mint amúgy emelt volna. Ez egy hülye ellentáboros szöveg, hogy "majd ezt is a kisemberek fizetik meg.."blablabla...De ugye rosszul értelmeztem, hogy te inkább ezek ellen az adók ellen drukkolsz?
Blogger Géza 2010.10.13. 19:09:19
Hát az nem most derült ki, hanem évek óta tudjuk. Most az derült ki, hogy az új kormány úgy néz ki, hogy komolyan gondolja a hiány lefaragását (ami amúgy EU-s kötelezettségünk is). Ezekre az intézkedésekre várt a piac, mert azt lehetett tudni, hogy a nagyarányú általános adócsökkentés (SZJA, TAO) és a fegyelmezett költségvetés kombinációhoz még kell némi pluszbevétel.
"még kevésbé hajlandó olyan pályán tovább vinni az országot, amelyen az elmúlt nyolc évben haladt."
Nagyon helyes, ezért is választották meg.
"a növekedés beindítása, a válságból való kitörés, és az egyensúly fenntartása egyszerre sikerülhet. "
Hát ebben nem csak ő hisz, szerintem minden hozzáértő számára ez tűnik kiútnak, nem az, hogy még évekig stagnáljunk, vagy az, hogy megint hagyjuk borzalmasan elszaladni a hiányt ("elkúrtuk"), mint az MSZP-SZDSZ idején.
"A távközlési vállalatkora, az energiaszektorra, és az áruházláncokra kivetett monumentális pótadó ugyanis mindenképpen a polgárok pénztárcáját fogja terhelni"
Ahogy azt Móricka elképzeli... a távközlési tarifáknál, kiskereskedelemben is igen erős az árverseny, majd meglátjuk, mit sikerül összehozni.
Homeoffice 2010.10.13. 19:09:33
Mindketten legális jövedelemmel rendelkezünk a párommal.
Egyetértek.
Családbarát adórendszer.
Kérdezek egy szörnyű dolgot.
Mi a helyzet azokkal a párokal akiknek nem lehet gyermekük?
Ugyanis ez egyre gyakoribb. .
Netkalóz (törölt) · http://narancsfolde.blog.hu/ 2010.10.13. 19:09:45
Karmadealer · www.sajtoszsemle.blog.hu 2010.10.13. 19:10:42
Karmadealer · www.sajtoszsemle.blog.hu 2010.10.13. 19:12:47
RAMBO · http://szolo.blog.hu 2010.10.13. 19:15:06
Kivlov 2010.10.13. 19:17:09
hiszem ha látom azokat a tintanyalókat az utcán...
számomra ez csak a kiadáscsökkentés egyik rész lenne. a nagyobbat a segélyek két kézzel szórásán kellene fogni. utazási kedvezményeken, korai nyugdíjazásokon, 6 állásban "tevékenykedő" politikusokon, gyerekgyártásból élő naplopókon...
sanyix 2010.10.13. 19:17:21
DrCinizmus 2010.10.13. 19:18:09
14 hónapos befizetés után szerinted mennyit kapnál belőle, miután jelenleg tőzsdéznek a pénzeddel és rendre veszítettek az elmúl 1-2 évben? Miről beszélsz?
Sziszifusz 2010.10.13. 19:19:57
RAMBO · http://szolo.blog.hu 2010.10.13. 19:20:00
RAMBO · http://szolo.blog.hu 2010.10.13. 19:22:22
Karmadealer · www.sajtoszsemle.blog.hu 2010.10.13. 19:22:26
Quadrille Lobster · http://oriblog.blog.hu/ 2010.10.13. 19:22:42
Hehe, Sztálin elvtárs is megoldotta ezt a problémát!
Ugyanígy.
Feltaláltad az árhivatalt, nagyokos.
Helyedre mehetsz, elégtelen.
Laikus érdeklődő (törölt) 2010.10.13. 19:24:41
Te viszont pont az a típusú rohadtzsidókomcsilibsiző agyatlan seggfej vagy akik miatt nehéz nyíltan felvállalnom hogy én is Fidesz szavazó vagyok.
Karmadealer · www.sajtoszsemle.blog.hu 2010.10.13. 19:25:48
index.hu/belfold/2010/09/27/huszmilliardra_perlik_a_hm-et/
Itt egy Sávoly, ott egy völgyhíd, amott egy síkvidéki alagút.
Ha ilyen bombák nem lesznek a költségvetésben, már súlyos százmilliárdokkal beljebb vagyunk.
Ex0dus 2010.10.13. 19:26:01
DrCinizmus 2010.10.13. 19:26:05
Nem minősítelek, ha nem baj. Egy szóval sem mondtam, hogy elveszítette csak arra próbáltam célozni, hogy nem szarabb az államnak fizetni, mint magán nyp-ba, ahol még játszanak is pénzeddel...
Rwindx 2010.10.13. 19:27:40
A sallang kivételével pont ugyanezt akartam írni.
Kivlov 2010.10.13. 19:27:42
szűk a mozgástér? hány 1000 mrd az éves ktg.vetés? fentebb olvasd a kiadáscsökkentő tippjeimet...
Karmadealer · www.sajtoszsemle.blog.hu 2010.10.13. 19:27:43
rexus (törölt) 2010.10.13. 19:28:10
:)))
remélem amikor nekiállsz gyereket gyártani, előtte fölszögeled az ágy fölé a Viktor-ikont...
Ex0dus 2010.10.13. 19:29:30
Hugo2010 2010.10.13. 19:30:09
A kettő között viszont ott a különbség, hogy az államiban befizeted, aztán majd így-úgy kiszámolják mennyi jut neked a nagy közösből.
A magánnál meg folyamatosan, min. évente látod, hogy mennyi pénzre számíthatsz majd, az adott időszakban hogyan gazdálkodtak vele. Ami azért nem mindegy.
Sziszifusz 2010.10.13. 19:31:21
mozikiller 2010.10.13. 19:31:27
Amorphis 2010.10.13. 19:32:13
Hugo2010 2010.10.13. 19:32:43
Bár lehet, hiszen minden szentnek maga felé hajlik a keze.
mozikiller 2010.10.13. 19:32:50
Sziszifusz 2010.10.13. 19:33:58
Amiben nem vagyok biztos: baj-e, ha a német kormány zumbáspíl megpróbálja védeni az érdekeit és aztán nem sikerül neki. Kicsuknak az EU-ból? vagy mi lesz
sanyix 2010.10.13. 19:34:16
Amúgy az árhivatal nem sztálin találmánya... a 30-as évektől volt ilyen magyarországon is.
Ülj le fiam, egyes!
Hugo2010 2010.10.13. 19:34:27
jobbbalmind1 2010.10.13. 19:34:46
Orban elfelejtette megemliteni, hogy a birosag, szabadlabra helyezte a MAL vezert. Pedig epp eleg nagy kozonseg lett volna itt is...
ON
16% (20) SZJA nem er semmit ha kozben az arak emelkedes elviszi a bernovekedest. Arrol nem is beszelve, hogy igy nehez lesz munkahelyeket teremteni.
Karmadealer · www.sajtoszsemle.blog.hu 2010.10.13. 19:34:48
Buktak is mint Rottenbiller.
De így vagy úgy, sokkal átláthatatlanabb a költségszerkezetük mint bármely egyéni befektetésnek (magyarul: annyit vonnak le portfoliókezelésért amennyit nem szégyellnek)
Ennél még az állami nyugdíj is jobb lehet, mondom úgy, hogy abszolút a felosztó-kirovó rendszer pártján állok az egyéni számlással szemben, ugyanis mint fentebb levezettem, utóbbi egyszerű szemfényvesztés és csupán látszatbiztonság, mely feltételezi a kellő népszaporulatot. Viszont a kettő együtt nem megy!
mozikiller 2010.10.13. 19:37:01
Sziszifusz 2010.10.13. 19:37:17
Karmadealer · www.sajtoszsemle.blog.hu 2010.10.13. 19:38:04
Viktort a mai hírért meghívom egy sörre, de a söralátétet neki kell hoznia. :-)
gorcsev54 2010.10.13. 19:40:03
igazi hős 2010.10.13. 19:40:59
Blogger Géza 2010.10.13. 19:41:40
Karmadealer · www.sajtoszsemle.blog.hu 2010.10.13. 19:42:29
Hugo2010 2010.10.13. 19:42:30
Míg az államinál akár évente változhat a számítás módja.
Pl. édesapám 41 év folyamatos munka után (állami cég középvezető) 2 éve nyugdíjas 115 e. De több mint 10 hónapig tartott míg kiszámolták, hogy mennyi jár neki a kalapból.
Közöd??? 2010.10.13. 19:42:36
Kivlov 2010.10.13. 19:43:36
pont, hogy nem fog, mert az nem dolgozik!!! hoppá!
tapasztalteladó 2010.10.13. 19:43:41
Sziszifusz 2010.10.13. 19:44:36
Hugo2010 2010.10.13. 19:44:43
Karmadealer · www.sajtoszsemle.blog.hu 2010.10.13. 19:45:25
Sziszifusz 2010.10.13. 19:46:45
igazi hős 2010.10.13. 19:47:00
NGL 2010.10.13. 19:48:45
Éljen a közteherviselés!!!
Ex0dus 2010.10.13. 19:50:15
Ez az egyik legalapabb makromodell. Ha kivetnek t adót egy vállalatra, akkor ö csökkenti a kibocsátást és növeli az árakat, hogy újra egyensúlyba kerüljön. Szerintem itt egyik fogalmat se kell megmagyarázni.
Arról meg ne is beszéljünk, hogy mi van ha nem tudja emelni az árait. Na akkor jön az úgynevezett belső átalakítás vagy más néven a tömeges elbocsátás.
flippant 2010.10.13. 19:50:40
flippant 2010.10.13. 19:52:07
fraulein praxa 2010.10.13. 19:52:29
Sziszifusz 2010.10.13. 19:52:30
Sziszifusz 2010.10.13. 19:53:31
Kekeckokec 2010.10.13. 19:54:53
"aki gyereket vállal, az pluszterhet vállal, ezt kompenzálni kell"
Nahát erről tudok mesélni némely dolgokat. 5 gyermekem van, már -egy kivétellel- mind nagyok.Amikor Viktor 1998-ban hatalomra került, az első dolga volt, hogy befagyasztotta a családi pótlékot.
Soha nem felejtem el neki, szerinted mennyibe került ez 5 gyerek mellett?
A gyerekek a legnagyobb arcok, ebben, látod, egyetértünk. Mondom ezt, immár 4 unokával, 45 évesen.
Nem vagyok egyik oldal mellett sem; dolgozom, és próbálok túlélni. Nem érdekelnek sem az energia-sem a távközlési szolgáltatók, sem pedig a kereskedelmi láncok-vajmi kevés összeget hagyok náluk, ugyanis van, hogy 600 ft-om van egy hétre!
De idegesít, hogy a jelek szerint, akár az is lehetséges manapság, hogy besétál valaki a magánvállakozásba, ahol dolgozom, és közli, hogy mától másé a cég -vagy, hogy egyetlen tollvonással elvehetik az egyetlen lehetőséget, hogy idős koromban legalább néhány évet nyugalomban tölthessek.
tapasztalteladó 2010.10.13. 19:55:04
Hugo2010 2010.10.13. 19:55:19
Fizetsz-fizetsz aztán majd kapsz valamennyit. Ja, és ha előtte meghalsz akkor ugrott az egész addig befizetett összeg.
igazi hős 2010.10.13. 19:56:31
Karmadealer · www.sajtoszsemle.blog.hu 2010.10.13. 19:56:45
Sziszifusz 2010.10.13. 19:57:35
igazi hős 2010.10.13. 19:58:14
igazi hős 2010.10.13. 19:59:18
fraulein praxa 2010.10.13. 19:59:28
nem tőle várom, isten őrizz..:-DD
de hadd ne kényszerítsem már magam össze valakivel hipp-hopp csak azért, hogy gyorsan legyen 3-4 gyerekem... aztán meg majd jól elválunk, ha nem jön be, ugye? nem minden egyedülálló boldog attól, hogy az, és nem mindegyik ilyen önérzetes cosmómaca, a dolgok ennél azért jóval összetettebbek.:-)
thur 2010.10.13. 20:00:08
igazi hős 2010.10.13. 20:00:59
Sziszifusz 2010.10.13. 20:01:55
szita szita péntek 2010.10.13. 20:02:16
Karmadealer · www.sajtoszsemle.blog.hu 2010.10.13. 20:02:21
Olvass a számról NINCS-ÁL-LA-MO-SÍ-TÁS!
Ami van az egy felügyelőbiztos, aki megakadályozza hogy a kártérítés későbbi fedezetét a tulajok elvonják.
A PSZÁF már évekkel ezelőtt rendszeresen kirendelt felügyeleti biztosokat befektetési alapok, biztosítók élére akik átvették a pénzügyi vállalkozás irányítását ha a kisbefektetői érdekek veszélyben forogtak. Az intézmény tehát egyáltalán nem új, államosításról beszélni pedig egyszerű szamárság.
Hugo2010 2010.10.13. 20:02:34
Azzal, hogy elveszik a mnyp pénzét baromira nem fog megoldódni az alapvető probléma. Azt max. csak elég jelentős átalakítás után lehetne megoldani. De gondolom egyszerűbb a mnyp-s pénzt elvonni, mint az átalakítás miatt pár millió nyugdíjast felbőszíteni.
ne most 2010.10.13. 20:03:45
Jovanotti 2010.10.13. 20:03:54
Az elmúlt 20 évben szívták a vérünket, folyamatosan lapátolták ki a pénzt az országból. Most, hogy valaki fel merte emelni ez ellen a szavát, sőt tesz is érte, azonnal sípákolnak, sírnak rínak. Ha drágítanak a multik azonnal versenyhelyzetbe kerülnek a kicsik, és tudnak fejlődni. A versenyhelyzet nagyon hamar ki fogja tudni alakítani a multik emberközeli piaci alapokon alapuló viselkedését, mert ha nem akkor menni fog. És azonnal érkezik helyette másik, akinek még ez a helyzet is csábító lesz, a piac már csak így működik.
Példa az autóbiztosítások, azt hiszem nagyon régen volt annyira olcsó a biztosítás mint idén,(2000ccm vidék,30év felett, B10, 13.500/év !!!) pedig azt mondják válság van. És ez minden területen így fog működni, nem a multi határozza meg az árat, hanem a piac, a kereslet, a verseny.
Magánnyugdíjpénztár?????? Muhahaha, már a kifejezés is rossz, ha csak szimplán BÁRMELYIK banknak fizettem volna, akkor is SOKKAL több pénzem lenne mint most....
sourcerror 2010.10.13. 20:06:45
Csak szólok, hogy a nagy Ámerikában a nyugdíjpénztári befizetéseik felét elbukták az emberek a válságon. (401k) Az Enron csődbemenetelekor 100 000 ember vesztette el a nyugdíját (vállalati részvényben kapták ugyanis). Szóval biztos, hogy az állam a hunyó?
2010.10.13. 20:07:24
Amorphis 2010.10.13. 20:08:04
Karmadealer · www.sajtoszsemle.blog.hu 2010.10.13. 20:08:33
A sajtótájékoztatót berekesztem. A megjelenteknek köszönöm a figyelmet. További építő vitát!
thur 2010.10.13. 20:09:24
Sterintem a nyugdij mindig aranyos kell legyen az orszag teherbirokepessegevel es az illeto jarulek formajaban tortent befizeteseivel.
Hugo2010 2010.10.13. 20:09:36
bitblueduck 2010.10.13. 20:10:25
@Ratius: "a kormány adóbehajtónak használja a legfontosabb, tulajdonképpen nélkülözhetetlen szolgáltatásokat nyújtó közüzemi vállalatokat."
Szerintem a bankok, telekommunikáció, TESCO és tsai nem ez a kategória. Az energiaszektor is vagy nyereséges, vagy túl sok megy zsebbe mindkét esetben van miből elvenni. Sokan túl sokat keresnek Magyarországon. Én szeretem az ilyen lépéseket, nem vagyok az ész nélküli liberalizmus, lopásnak minősülő haszon és monopol/kartellezés híve.
Már csak az kellene, hogy megakadályozzák ezeknek az átlagemberekre terhelését.
Netuddki. 2010.10.13. 20:11:15
Ha plusz adót vetnek ki a kereskedőkre, az a minimum, hogy az ügyeskedőket lefülelik.
Hugo2010 2010.10.13. 20:11:26
szita szita péntek 2010.10.13. 20:14:34
- Energiaszektor: Nincsenek kicsik, nincs minek erőre kapni.
- Távközlés: dettó.
- Áruházláncok: Mer? A sarki közértes nem a Metróból vásárol? Debizonyhogy! Az ő árának is emelkednie kell szükségképpen.
Ráadásul mivel a versenyhelyzetben lévő multik mindegyikét érinteni fogja a plusz adó semmilyen "verseny" sem tántorítja el őket az általános áremeléstől, illetve nem jobban mint most. Te fogod megfizetni ennek az árát is! Ne áltassuk magunkat a keménykötésű gyerekek ahhoz mégiscsak puhapöcsűek voltak, hogy adót, ÁFÁT emeljenek. A jobbik előretöréséből leszűrték a tanulságot: a jónép nem szereti a multikat, hát most ők őket sarcolják. Hát ja. Amilyen szerencséjük van a magyar átlaghülye meg nem lát előre két lépéssel és ennek még örül is.
bontókalapács...... http:/ /sportblog.blog.hu 2010.10.13. 20:14:59
thur 2010.10.13. 20:15:01
Ex0dus 2010.10.13. 20:16:12
Ellenben kevés vállalat van, amelyre ténylegesen azt mondhatjuk, hogy ilyen helyzetben van.
thur 2010.10.13. 20:17:24
"életében nem dolgozott"
Ne haragudj, de kifejtened, te mit ertesz munka alatt?
Hugo2010 2010.10.13. 20:17:36
thur 2010.10.13. 20:19:45
Egyebkent az extra ado azokat a cegeket erinti, akik monopol helyzetukbol adodoan extra profittal rendelkeznek.
mamitirtok sír( k)alaposderék (kommensevik) · http://namivanma.blog.hu/ 2010.10.13. 20:21:25
Nemcsak ez a különbség, Tisztelt Hölgyeim és Uraim!
A magán örökölhető, az állami nem!
Ebbe (is) tessenek belegondolni, ha megy!
kovacsguszti68 2010.10.13. 20:22:03
Ezzel nem teljesen tudok egyetérteni: Az idei évi osztogatások (a Bajnai-Oszkó féle költségvetést felülírva vállalt népszerűségnövelő intézkedések, mint pl. gázártámogatás, társasági adó, atb) cca 100 milliárd forinttal kurtítják meg az idei büdzsét. A jövő évre tervezett adókönnyítések - a társasági adó idei módosításával együtt - becslések szerint 300-400 milliárd forintot vesznek ki a büdzséből. Szóval a baj nem olyan nagy, csak ahhoz, hogy ezeket a népszerűségnövelő intézkedéseket (amelytől a gazdaság élénkülését várja a kormány) valamiből finanszírozni kell.
A legnagyobb baj szerintem az, hogy ismét a jövőt kívánja felélni a kormány: a magánnyugdíjpénztárak államosításával egy egyszeri nagy összeghez jut, amiből 3 év múlva semmi nem lesz (hasonlóan a korábbi privatizációs pénzekhez) Az extra adók sokáig nem tarthatók fent, mivel a gazdaságot mégiscsak a vállalkozások (ezen belül a leginkább a multik) tudják felpörgetni, a háztartások vajmi keveset tesznek ehhez hozzá.
Ami a családi adókedvezményt illeti: nem hiszem, hogy az évi cca. 400 eFt/gyerek adómegtakarítás miatt fog valaki plussz harmadik vagy negyedik... stb. gyereket vállalni: egy gyerek felnevelésének a költsége (18 éves korig) egy mostani felmérés szerint 15 millió Ft. Ez évi 830 eFt, tehát az adókedvezmény alig a felét fedezi a költségeknek. De sajnos az egyszerű nép ezt nem látja át, csak tapsolnak örömükben, hoy lehet 3. gyerek, és vesszen a multi. Basszák meg a 2/3-ot!
szita szita péntek 2010.10.13. 20:22:44
Beszerzem x-ért, ehhez hozzáadom y-t, amit az államnak fizetek, arra ráteszem z-t, ami az én hasznom. No most majd növeli y-t...
Blogger Géza 2010.10.13. 20:22:48
Hugo2010 2010.10.13. 20:22:48
mamitirtok sír( k)alaposderék (kommensevik) · http://namivanma.blog.hu/ 2010.10.13. 20:23:58
Az utolsó röfit kivéve egyetértek!
Ex0dus 2010.10.13. 20:24:27
Szerinted miért vonják be a konszolidálásba az olyan cégeket, amelyekben ugyan 0%-ot birtokol az anyavállalat, de mondjuk irányítási szerződése van vele?
Egy ilyen helyzetben bármit meg lehet csinálni a céggel, miközben a törvényes tulaj tehetetlen.
Hogy valami egyszerű hasonlattal éljek. Van egy kocsid, amelyet holnaptól nem használhatsz, de továbbra is neked kell tankolnod és a te neveden van. Megnyugtat?
combo 2010.10.13. 20:25:00
soproni1 2010.10.13. 20:25:54
A hiperek áthárítják a beszállítóikra az extra adót, a beszállítók ezt az ott dolgozókon spórolják meg.
Ahogy a nagy gondolkodó mondta : végre nem az emberek fizetik a vizitdíjat, hanem az állam !
Ez brutális megszorítás, de most a papagájt elnevezték Bodrinak.
A kiadáscsökkenéssel egyetértek, a közszféra 2/3-át át kellene tolni a versenyszférába.
Mondjuk ez a két jó képességű "szakember" ( Matolcsy- Varga ) vitája sem használ a befektetői bizalomnak.
tlvajferi 2010.10.13. 20:25:55
a legnagyobb hiba amit a horn kormány elkövetett, az volt, hogy elkótyavetyélte őket külföldi befektetői köröknek
ez egy bűntény volt a maygar nép ellen
azóta ezek a "befektetők" lepusztították őket, kisibolták a profitot és évente, az elmúlt szocionista kormányok TELJES EGYETÉRTÉSÉVEL, emelték az árakat
államosítás lett volna a megoldás...
Blogger Géza 2010.10.13. 20:26:19
bontókalapács...... http:/ /sportblog.blog.hu 2010.10.13. 20:26:56
tlvajferi 2010.10.13. 20:27:20
Hugo2010 2010.10.13. 20:29:59
Ex0dus 2010.10.13. 20:30:27
bontókalapács...... http:/ /sportblog.blog.hu 2010.10.13. 20:31:39
thur 2010.10.13. 20:32:30
" No egy monopol cég ígyen gondolkodhat:
Beszerzem x-ért, ehhez hozzáadom y-t, amit az államnak fizetek, arra ráteszem z-t, ami az én hasznom. No most majd növeli y-t..."
Ezert fagyasztotta be a kormany pl. a lakossagi enegia arakat. z fog csokkenni...
hatR 2010.10.13. 20:32:39
bontókalapács...... http:/ /sportblog.blog.hu 2010.10.13. 20:32:53
igazi hős 2010.10.13. 20:33:10
Jovanotti 2010.10.13. 20:34:12
Átsiklottál a lényeg felett: érkezik helyette MÁSIK (biztosító, energiaszolgáltató, távközlési szolgáltató, stb)
Csak azt tudom ismételni, hogy idén szinte minden olcsóbb lett mint eddig (nyilván van kivétel), és ezt nem fogja befolyásolni a plusz teher sem.
Hogy miért ?
Egy multicégnél dolgozó középvezető ismerősöm (építőipar) a napokban mondta, hogy nincs lehetőségük válogatni a munkák között, és mivel, nem dolgozni sokkal többe kerül, mint nagyon KEVÉS pénzért dolgozni, ezért nem válogatnak, hanem akár nullszaldóval is bevállalnak munkát. Az más kérdés, hogy ebből hogyan hoznak ki hasznot (mert azért van rá mód), de itt a tendencia a fontos.
mamitirtok sír( k)alaposderék (kommensevik) · http://namivanma.blog.hu/ 2010.10.13. 20:34:29
Visszaolvastam...
combo 2010.10.13. 20:35:22
A másik pedig az, hogy szerintem nem elsősorban a pénz az oka annak, hogy nem születik elég gyerek, noha szeretjük magunkat ezzel ámítani. Ha megnézitek, minél szegényebb egy család, annál több gyereke van. A jobban kereső tanult értelmiségiek eleve sokáig tanulnak, egyetem után pedig nem egyből gyerekekkel kezdik, és hopp, mire megszületik az első gyerek, már nem is vagyunk olyan fiatalok...
bontókalapács...... http:/ /sportblog.blog.hu 2010.10.13. 20:36:02
igazi hős 2010.10.13. 20:36:47
soproni1 2010.10.13. 20:37:00
Viszont télen volt gázfűtés a lakásokban, mert a kizsákmányoló kapitalista tudott vásárolni, tárolni.
Horn Gyufa akkor ezzel a pénzzel mentette meg szorgalmas, munkaszerető népünket az éhen halástól.
Minden ami azóta állami tulajdonban maradt, az szar, lepusztult lett és állandóan kunyiznak az államtól.
Erre az alu cégre is pusztulás vár, ha állami alkalmazottak fogják irányítani.
Ezt a magánosítást a lemaradó milliók sosem fogják megbocsájtani azoknak, akik mertek kockáztatni. Ha egyszer végig lehetne vinni egy jobboldali gazdasági programot, brutális fejlődés jöhetne, de a posztkomm országokban nem megy egyik napról a másikra.
gramercy 2010.10.13. 20:37:33
es te gondolod magad konzervativnak te fekete lyuk te?
igazi hős 2010.10.13. 20:41:07
vagy a KSH-t.
(Tudom vacak rím, de nem bírtam kihagyni :-)
Paralelepipedon 2010.10.13. 20:41:23
Magyarul a ballibberek már odáig fejlődtek az erkölcsi megújulásban, hogy egyenesen hiba, ha valaki nem hazudik?
---
"az is kiderült a beszédből, hogy elkerülhetetlen az, amit Orbán mindenáron szeretett volna elkerülni: sajnos ténnyé vált, hogy a gazdaságpolitika árát – függetlenül attól, hogy ez hosszabb távon előnyös, vagy csak rövid távon életmentő – igenis az emberek fogják megfizetni."
Hamis logika! Ha ez ennyire egyszerű lenne, akkor egyáltalán nem lenne értelme vállalatokat adóztatni. De ez sehol a világon nincs így.
---
"Nyilván a miniszterelnök sem gondolja azt, hogy a sokszor monopolhelyzetben lévő, rendszeresen kartellező nagyvállalatok akár egy fillér profitról is hajlandóak lemondani. Nem, ez elképzelhetetlen."
Délelőtt még azt kommunikáltátok, hogy milyen előítéletesek azok, akik megkérdőjelezik a MAL vezetőinek tisztességét. Hazudjatok csak tovább, reggel, délben, meg este.
Drága ballibberek! Hány harmadra kell leszavazni benneteket, hogy elhúzzatok már végre a büdös francba?
mrs. white 2010.10.13. 20:42:14
gramercy 2010.10.13. 20:42:43
maga kommunista?
soproni1 2010.10.13. 20:43:01
Nullszaldóval bevállalják, de nem fizetik ki a beszállítókat, jön a körbetartozás. Ez a másik nagy rákfenéje a gazdaságnak. Nemcsak a hidat nem fizetik ki, hanem a távhőt, közösköltséget, villanyszámlát, hitel törlesztést.
Például egy kórház kiszervezi a takarítást, védelmet, hogy az adófizetőnek kevesebbe kerüljön közalkalmazott létszámot tartani. A külsős beszállítót meg nem fizeti ki, tehát egyik oldalról az adófizető spórol, másik oldalról az alvállalkozó sem fizeti ki az ő költségeit, tehát ördögi kör.
bontókalapács...... http:/ /sportblog.blog.hu 2010.10.13. 20:44:20
flippant 2010.10.13. 20:45:06
bontókalapács...... http:/ /sportblog.blog.hu 2010.10.13. 20:45:49
errrrrrrrrr 2010.10.13. 20:45:56
nincs ingyen ebéd!
multiknál meg pláne. ha elvesznek tőlük 1 forintot akkor 2-őt hajtanak majd be.
és ennek semmi köze a politikához. ez színtiszta biznic.
bontókalapács...... http:/ /sportblog.blog.hu 2010.10.13. 20:47:21
Paralelepipedon 2010.10.13. 20:47:52
gorcsev54 2010.10.13. 20:48:13
telephone 2010.10.13. 20:48:29
Ha az iparág tökéletesen versenyző, akkor viszont a vállalatok kénytelenek árat emelni az adóemelés hatására, mivel már ez előtt se volt extra profitjuk. Az adóemelést teljes egészében áthárítják a fogyasztókra.
Oligopol (nem tökéletesen versenyző, de nem is kartellező) piac a fenti két eset között van. Emelkednek az árak, de nem a teljes extraadónak megfelelően.
bontókalapács...... http:/ /sportblog.blog.hu 2010.10.13. 20:52:30
Jovanotti 2010.10.13. 20:53:00
- internet, telefon
- gáz (gas.hu)
- ha igaz, jövőre a villany (EON -10%)
- autó bizti
- lakás bizti
És ha azt veszem, hogy nem lett drágább mint tavaly, akkor:
-alapvető élelmiszerek (tej, kenyér, hús)
-mobiltelefon (percdíjak)
Igen drágább is lett pl a benzin, de azt lehet kompenzálni (kevesebbet megyünk kocsival)
Biztos, hogy lehet még bővíteni a listát, de ezeket, amiket írtam, kivétel nélkül MULTITÓL veszem.
Falusi (törölt) 2010.10.13. 20:53:22
Diktatúra Pécsett, új céget foglalt el a Fidesz! 2010.10.13. 20:54:49
A gonosz törpe így nem a zembereket bünteti közvetlen , hanem sumák módon a szolgáltatókon keresztül!
A katasztrófáért ő is felelős, miért nem záratták be időben a gyárat búbos banka emberei.
Érzi Orbán a vesztét, ezért is engedték ki a Bakonyit.
A nyugdíjpénztár is kemény dió lesz!
Orbán "itt az idő" húzz a fenébe és/vagy a p.csába!
gorcsev54 2010.10.13. 20:55:16
bontókalapács...... http:/ /sportblog.blog.hu 2010.10.13. 20:55:29
bontókalapács...... http:/ /sportblog.blog.hu 2010.10.13. 20:56:38
bontókalapács...... http:/ /sportblog.blog.hu 2010.10.13. 20:58:57
Jovanotti 2010.10.13. 20:59:05
A kórház nem azért nem fizet, mert nem akar, hanem mert nem tud.
Egy biztos, hogy akinek kórház tartozik, az meg fogja kapni a pénzét.
Akinek xy kft tartozik, na az már nem biztos...
iqlight (törölt) 2010.10.13. 21:03:31
iqlight (törölt) 2010.10.13. 21:05:21
És ki a jóbüdös francot adóztatnál meg te okostojás?
gramercy 2010.10.13. 21:06:04
lassan mondom hogy te is felfogjad miert oszodi beszed:
ad1: egyszeri nagy aranyu adocsokkentes
ad2: bankado, most meg ezek az adok, osszesen ~felezer milliard forint
ez szerinted nem volt orbitalis hazugsag?
Paralelepipedon 2010.10.13. 21:08:11
flippant 2010.10.13. 21:09:57
Nem tudom, nem is érdekel! 2010.10.13. 21:10:33
flippant 2010.10.13. 21:10:49
Paralelepipedon 2010.10.13. 21:11:27
Paralelepipedon 2010.10.13. 21:13:30
Nem lopják el, át lehet lépni. A Bajnai kormány is csinált hasonlót az 52 éven felüliekkel.
Paralelepipedon 2010.10.13. 21:15:04
Werewolfmayer 2010.10.13. 21:15:38
Jovanotti 2010.10.13. 21:16:05
Már többen leírtuk, hogy ha "csak" bankban lenne a pénzünk, akkor SOKKAL több lenne. 2008-ban minden pénztár, 2009-ben a legtöbb elb@szta a befizetett pénzeket. Nem hozamot termelt, hanem VESZTESÉGET.
eleve lehetetlen 2010.10.13. 21:16:55
Karmadealer · www.sajtoszsemle.blog.hu 2010.10.13. 21:24:04
"A kasszák ettől a lépéstől természetesen nem szűnnek meg, a felhalmozódott 2800 milliárdnyi vagyon kezelése azonban költséges. Ezeket a kiadásokat a kasszák a folyó befizetések 4-5 százalékából fedezték, a kormány terveinek igen negatív következményeként azonban a működés finanszírozásának forrása novembertől elapad."
4-5%, ismételjük meg hangosan!
És most nézd meg bármelyik befektetési alap kezelési szabályzatát, mennyi az alapkezelési díjuk.
jellemzően 0,5-1-1,5%. Ennyit a hatékonyság mítoszáról...
Ami pedig a további neolib mítoszokat illeti, az öngondoskodás illúziója egy hosszútávú pilótajáték játékpénzekkel.
Persze lehet fehéredő kézzel kapaszkodni a CDS swapokba és a strukturált tőkepiaci termékek színes-szagos kosarába, csak amikor vén tataként kenyeret kell venni meg gyógyszert, majd néznél nagyokat. A gyerekkel jobban jársz, hidd el.
Viszlát Joseph Stiglitz, viszlát Milton Friedman, heló paradigmaváltás! Nehéz kidugni a fejed a dobozból és szétnézni a valóságban, igaz?
Hungeralien 2010.10.13. 21:24:45
Az, meg hogy a magánnyugdíjat elveszik, hát az végülis csak 8% jövőbeni jövedelemcsökkenés....
Ki lehet bírni... Fő, hogy 30-40 Forinttal olcsóbb a benzin ahogy Orbán megígérte.
megint 2010.10.13. 21:25:24
Tesco féle multikat meg egyáltalán nem sajnálom, lófaxt nem fizetnek az ott dolgozóknak, kiviszik a nyereséget, és fizetni is alig akarnak a hazai beszállítóknak.
martianhellacopter 2010.10.13. 21:26:17
Érdekes olvasni a véleményeket, vitákat;ezt meg kell hagyni.
"Most ültették belém az ötödik hatéves tervet...azt mondja hatodik öt...akárhonnan szorzod 30..."
Hungeralien 2010.10.13. 21:26:51
Olvasd el még egyszer, tehát a "a folyó befizetések 4-5 százalékából", nem a teljes kezelt vagyon 4-5%-ából. Érzed a különbséget vagy nem?
Persze gondolom te örülsz hogy a 8% megy a közösbe és nem a számládra állampapírokba.
Hungeralien 2010.10.13. 21:27:59
A Tesco kevesebbel.
Persze jövőre is ugyanannyi lesz az árrés, ne legyenek illúzióid.
soproni1 2010.10.13. 21:29:25
A kórház úgy rendeli meg a munkát, hogy tudja, nem fog fizetni. Ez szerintem bűncselekmény.
Komplett iskola felujítást rendeltek úgy hogy az átadáskor mondta meg az iskolaigazgató, hogy bocs...
Persze a polgármester meg az igazgató pózol a szülők/szavazók előtt, hogy milyen fasza gyerek.
soproni1 2010.10.13. 21:32:32
Ez most jól jött a politikának, mert senki sem a megszorításokkal foglalkozik. Politikus egyszer mondott igazat, 2006-ban, amikor bevallotta, hogy hazudott. Szíjjártó azóta folyamatosan hazudik. Meg a többi is.
szita szita péntek 2010.10.13. 21:33:06
2010.10.13. 21:33:22
Jovanotti 2010.10.13. 21:34:15
A kitett áron van 33%, a "bónusz" 6-16%, amit év végén egy összegben kérnek a beszállítótól.
Ha akciós a termék, akkor a 33% csökken 20-ra, de de ennek a felét 10%-ot a beszállító áll, ráadásul kötelező jelleggel pénzt kell fizetni az akciós újságban történő megjelenésért. Ha nem fizet a beszállító, mert nem akar az újságba kerülni, akkor jövőre keresnek mást...Sajnos ez saját keserű tapasztalatom.
Tóth Ágas 2010.10.13. 21:38:24
2010.10.13. 21:43:32
NightmareDominator 2010.10.13. 21:44:09
Paralelepipedon 2010.10.13. 21:44:27
Zsit (nyau és rémizé) · http://ittanyugatihatarszelen.blog.hu 2010.10.13. 21:49:17
nem akartam telhetetlennek látszani
orient 2010.10.13. 21:50:40
Mellesleg nem azért pöcs az orbán mert ezeket az adókat kiveti, hanem a mérték a durva. Ha mondjuk 100 milliárd alatt lenne a multi adó (nem 160) szerintem még be is nyelnék a békát. Vagy ha mondjuk 160 akkor azt mondanák ok csak 2010 és 2011 ben kell fizetni addig olyan jól helyrehozzuk az országot, hogy utána nem kell. Szerintem még ezt is benyelnék, de ekkora adót és 3 évig???
Természetesen sokkal egészségesebb lett volna ezt a pénzt hozni egy önkormányzati reformmal és kisebb multi adóval. De hát valahol ki kell majd lapátolni ezt a sok lóvét. Az "önkormányzati" projecteknél jobb "legális" lopás nem létezik...
Menjenek a francba!
2010.10.13. 21:52:57
2. Mint a katolikusok: azt ütik, aki ott van: annyira nem lehetnek barmok, hogy azt higgyék, ezt a nehány milliárdot nem fogják rajtam, és másokon behajtani áremeléssel, és onnantól kezdve kitörölhetem a seggem a adócsökkentéssel.
3. Elmehetnek a búsba.
szita szita péntek 2010.10.13. 21:55:02
pakesz (törölt) 2010.10.13. 21:59:09
ott vannak a klasszikusok
- a Zegeszseg nem uzlet
- ha nem talicskaval tolnak ki a penzt, akkor nem kellene megszoritani
- a vörösiszap rárontott a nemzetere
amugy nem tudom ki emlekszik arra a szarvasmarhas apro szosszenetre...
en sehol nem talalom az eredeti verziot!!!
pedig ott is milyen retorikai bravurrol tett tanubizonysagot, hogy nem fejtette ki a valosag minden apro reszletet...
bontókalapács...... http:/ /sportblog.blog.hu 2010.10.13. 22:00:37
szita szita péntek 2010.10.13. 22:00:53
szita szita péntek 2010.10.13. 22:04:13
szita szita péntek 2010.10.13. 22:04:45
orient 2010.10.13. 22:07:00
csak egy kis részlet a pályafutásának kezdetéről:
"President Carlos Andrés Pérez came into office after a campaign where he promised to go against the Washington Consensus and IMF. "
Ismerős a dolog?? :)))
Igaz nálunk washington nem volt, de van az őt reprezentáló multik. Chávez-nek sem amerikával mint országgal volt a baja, hanem nyilván a cégekkel. Emberek szarul éltek és bevették ott is a maszlagot hogy mindenről az ucsa meg az ájemef tehet. NEm a rohadt geci korrupt politikusok...mert a rohadt kapitalista fellegvárakban mint Svédország, Németország, Svájc az emberek mind ki vannak semmizve a rohadt multikon és ájemef-en keresztül, de a bezzegországok ahol betesznek nekik virágzik minden. Lsd.: Venezuela
Nem mintha az USA-t akarnám védeni mert őket sem kell félteni, sem a multikat, de lehet ezt úgy is csinálni okosan, hogy annyi pénzt szedni tőlük amennyivel az állam és emberek is jól járnak, de ugyanakkor nem szopják meg (áremeléssel, elbocsátásokkal...esetleg kivonulással...).
bontókalapács...... http:/ /sportblog.blog.hu 2010.10.13. 22:08:38
szita szita péntek 2010.10.13. 22:11:05
Samuzia 2010.10.13. 22:11:57
megint 2010.10.13. 22:12:22
szita szita péntek 2010.10.13. 22:13:22
orient 2010.10.13. 22:19:30
Karmadealer · www.sajtoszsemle.blog.hu 2010.10.13. 22:24:45
Sok kis buzi.
Végre egyszer nekünk is jó lesz.
/A Nép/
mamitirtok sír( k)alaposderék (kommensevik) · http://namivanma.blog.hu/ 2010.10.13. 22:26:44
A nekünk az mellik alapszervezet?
k-zoltan 2010.10.13. 22:27:46
szita szita péntek 2010.10.13. 22:28:12
mamitirtok sír( k)alaposderék (kommensevik) · http://namivanma.blog.hu/ 2010.10.13. 22:30:20
Hogy mi lesz utána? Vízözön!
Waldi! 2010.10.13. 22:30:47
Azert ennel tobbet is levonhatunk, konkretan, hogy a Fidesz 8 eve belahazudik a pofankba, hogy semmi mast se kell csinalni, mint azonnali, radikalis adocsokkentest es a haza fenyre derul, de ezek a nemzetnyuzok inkabb sanyargatjak a nepet.
Mondjuk ki, Orban Viktor ma ratamadt a nemzetere. Kilopja a magan!!! nyugdijunkat a zsebunkbol, emeli az energia, benzin, tavkozles, a hetvegi bevasarlas arat, a banki szolgaltatasok arat, elveszi a BKV berletet, valoszinuleg a legtobb embernek emelkedi az SZJA, (ismet) ellopja a nyugdijemelest, stb.
Es mindezt miert? Hogy forditott Robinhood-kent szabasag harcot vivhasson az IMF, a Valutabank es az EU ellen, hogy tobbet tomhessen a havi 500.000 Ft-ot keresok zsebebe? Hogy kifizethesse az oligarcha haverjait, akik a kampanyt es a babpartja finansziroztak evek ota?
Mert, hogy egy intezkedest nem lattunk, ami gazdasagi novekedest hozna, azt azert el kell ismernunk, tisztelt hogyeim es uraim.
igazi hős 2010.10.13. 22:30:57
Az alapvető élelmiszerek ár pedig nőtt, legfeljebb te mást raksz a kosaradba: téliszalámi helyett párizsit és máris micsoda defláció van.
2010.10.13. 22:32:45
igazi hős 2010.10.13. 22:38:18
orient 2010.10.13. 22:39:01
Blogger Géza 2010.10.13. 22:45:25
butcher__ 2010.10.13. 22:46:56
Blogger Géza 2010.10.13. 22:51:56
igazi hős 2010.10.13. 22:54:26
igazi hős 2010.10.13. 22:55:59
orient 2010.10.13. 22:56:01
k-zoltan 2010.10.13. 22:56:52
szita szita péntek 2010.10.13. 22:59:47
- Kaptak má' a bankok is effélét (bár ez korábbi ügy vót) : No itt kérem a kis ember szív, aki nem tud hitel nélkül házat, ótót (urambocsá mosógépet) venni.
- Külön adót kap az energia szektor: Ezt kérem mindenkinek fizetnie kell majd (más kérdés, hogy csak a szegényebbek nyögik)
- A mocskosmulti kereskedő láncoknak is jár egy kis plusz adó. No, ki vásárol a TESCO-ban? No ki? Vajh módosabbék, vagy épp ócsójánosék élnek onnan? Na?
- Kommunikáció: Ezt mindenki használja, talán a legeslegszegényebbek kevésbbé, de talán nem túlzok, ha mégis azt mondom, hogy gyakorlatilag mindenkit sújt.
No ebből láccik, hogy Az új "csomag" bezony megincsak a szegénylegények ruháját szaggassa meg jobban. Hm. Akkó nézzük meg, hogy a bevételek mire is mennek majd! Ebbül eledigg csak egyetlenegy láccik tisztán:
- Egykulcsos adórendszer. No ez kinek jó? No kinek? Hát csak nem tán a módosabbaknak?
Hűűűűű, azta kutyafáját, teringettét meg a nemjóját! Hát kellett nekem ezt végiggondóni?
szita szita péntek 2010.10.13. 23:01:47
Azé azt be köll látni, hogy pénz a semmiből nem lesz. Ha az államnak csengő forintra van szüksége, akkor azt csak és kizárólag a lakosságától tudja elvenni, akár hogy is kommunikál. A békát bezony mi fogjuk lenyelni. A kérdés az újraelosztás logikája: kitől veszünk és kinek adunk. No, akkó nézzük meg ígyen is a kérdést:
- Kaptak má' a bankok is effélét (bár ez korábbi ügy vót) : No itt kérem a kis ember szív, aki nem tud hitel nélkül házat, ótót (urambocsá mosógépet) venni.
- Külön adót kap az energia szektor: Ezt kérem mindenkinek fizetnie kell majd (más kérdés, hogy csak a szegényebbek nyögik)
- A mocskosmulti kereskedő láncoknak is jár egy kis plusz adó. No, ki vásárol a TESCO-ban? No ki? Vajh módosabbék, vagy épp ócsójánosék élnek onnan? Na?
- Kommunikáció: Ezt mindenki használja, talán a legeslegszegényebbek kevésbbé, de talán nem túlzok, ha mégis azt mondom, hogy gyakorlatilag mindenkit sújt.
No ebből láccik, hogy Az új "csomag" bezony megincsak a szegénylegények ruháját szaggassa meg jobban. Hm. Akkó nézzük meg, hogy a bevételek mire is mennek majd! Ebbül eledigg csak egyetlenegy láccik tisztán:
- Egykulcsos adórendszer. No ez kinek jó? No kinek? Hát csak nem tán a módosabbaknak?
Hűűűűű, azta kutyafáját, teringettét meg a nemjóját! Hát kellett nekem ezt végiggondóni?
Blogger Géza 2010.10.13. 23:03:53
mamitirtok sír( k)alaposderék (kommensevik) · http://namivanma.blog.hu/ 2010.10.13. 23:07:16
A törvényben meghatározottak szerint a befizetések java részét államkötvénybe kell fektetnie a nyugdíjpénztárnak egyébként!
Fijjúg, most mi lesz akkor, nem fektetnek az államkötvénybe? Ez így nem lesz túl jó az álmoskönyvek szerint...
Blogger Géza 2010.10.13. 23:07:47
De még egyszer, lássuk, hogy nálad kicsit okosabbak hogyan látják:
"Ágazati szakértők szerint a távközlési szektor ezzel újabb nyomás alá kerül, a mobilszolgáltatóknak például a rájuk vonatkozó szabályozás miatt folyamatosan csökkenteniük kell a percdíjaikat, a roamingdíjakat, ezen kívül frekvenciahasználati díjat is kell fizetniük a hálózatuk bővítésekor. Ennek ellenére nem tartják valószínűnek, hogy a befektetéseikre komoly hatással lesz a sarc, nagyobb az esélye annak, hogy a részvényárfolyam és az osztalékok sínylik meg a válságcsomagot."
Blogger Géza 2010.10.13. 23:10:05
doktor.dikhed 2010.10.13. 23:12:47
Manapság már annyira irritáló Orbán előadásmódja, hogy inkább az írott anyagokból derítem ki, hogy mit mondott, de képtelen vagyok végighallgatni.
Blogger Géza 2010.10.13. 23:15:06
Igen, hát megpróbálja meggyőzni az ellenzéki pártokra szavazókat is... :)
Tajbor77 2010.10.13. 23:16:06
Tajbor77 2010.10.13. 23:17:05
igazi hős 2010.10.13. 23:19:47
Szóval ne nagyon tapsoljunk hozzá.
szita szita péntek 2010.10.13. 23:20:59
Karmadealer · www.sajtoszsemle.blog.hu 2010.10.13. 23:22:36
Te vagy a Marx Károly Közgazdaságtudományi Egyetemen tanultál Bokros Lajostól, vagy Pszilocibingombát vacsoráztál.
Karmadealer · www.sajtoszsemle.blog.hu 2010.10.13. 23:27:18
De ha megnövök, majd én leszek a King of Orient, a király"
Cigány zsidó munkanélküli, rokkant, adócsaló vállalkozó politikus vagyok, de munkaviszonyban, ezen kívül homokszekszuális is vagyok, de nem a férfi sztiptízbárba vagyok bejelentve ahol esténként dolgozom. Téged is megbaszlak.
Blogger Géza 2010.10.13. 23:32:26
Rövid távon sem az emberektől veszi el, mert rövid távon meg az alaphoz kerül a hozam, amelynek jelentős részét amúgy saját fenntartásukra költik.
Iustizmord 2010.10.13. 23:32:50
mit is mondtak anno tisza kálmán min. elnökről?
beszélni mint óriás, cselekedni min törpe...
Blogger Géza 2010.10.13. 23:34:41
Karmadealer · www.sajtoszsemle.blog.hu 2010.10.13. 23:40:22
Felelősség, szolidaritás, lelkiismeret, tisztesség, bátorság, nemzeti érdek (jujj!) ezek a szavak olyan idegenül csenghetnek neked.
No problemo, majd nem politizálsz. A szemét nemzeti banda meg elintézi hogy megtehesd hogy a gyökértelen sutyerákok gondtalan életét élhesd felelősség nélkül.
Blogger Géza 2010.10.13. 23:53:45
Iustizmord 2010.10.14. 00:05:27
majd ha a te szja-dra nyomnak ki plusz 25%-ot, jól megmagyarázod h enélkül nem lehetséges kovács néni 10%-os nyugdíjemelése és az én 3. gyerekem ingyen iskolája.
de komolyan: tegnap(előtt?) volt vadász istván(?) a könyvelők/könyvvizsgáló főmuftija a rádióban (gazdasági?) és erról beszélt hogy az adósemlegességet (jogász vagyok de nem hallottam róla, de bizti van ilyen elv) sérti a robinhood adó, ti hogy ad hoc onnan vonok el ahol van.
és igaz ,
ilyenkor az állam egy modern rablólovagot jáccik, csak törvényt hoz rá.
elveszi mert kő.
és mert szuverén.
mert csak, és még akár indoka is van.
és a PM-ban (jah most nemz.gazd-ért felelőtlen min.) úgy mingyák h ELVONÁS.
baszki ha én azzal érvelnék a büntetőbíróságon h védencem nem ellopta / rabolta/ sikkasztotta hanem ELVONTA, engem is elítélne a bíró...
Karmadealer · www.sajtoszsemle.blog.hu 2010.10.14. 00:11:42
Blogger Géza 2010.10.14. 00:23:45
Egyébként leírtad azt, amit amúgy is mindenki tud, hogy az állam azért vet ki adót, mert szüksége van az így befolyó forrásokra. Ez már évezredek óta így van, szokj hozzá.
igazi hős 2010.10.14. 00:40:36
Volt már egy rendszer, amelyik kinyilvánította, hogy szerinte kinek van túl sok tulajdona és elvett belőle. Gondolom az is tetszett, most nosztalgiázhatsz.
Táskás Tóni 2010.10.14. 00:46:34
igazi hős 2010.10.14. 00:47:00
szita szita péntek 2010.10.14. 01:27:16
Mindenesetre feltételezhetjük, hogy kormányunk gazdaságpolitikájában ezek tervezett lépések voltak, amelyek alapvetően meghatározzák a költségvetési mozgásteret. Milyen fura, hogy ezt nem sikerült meglépni a zönkormányzati választások előtt... Milyen furcsa...
Karakán (törölt) 2010.10.14. 02:02:12
1. Telefontornyokat tartok karban és újakat rakok fel a cégemmel
2. Tegnap azt mondta az egyik nagy cég, hogy minden projektet megállít ha OV ma bejelenti az extra adót
3. Folyamatosan keresek munkát a határokon túl
4. Ha nem lesz munka itthon vagy kint akkor én sajnos felmondok több melósnak
5. Nekik mindegy lesz mennyi az adó mert a munkanélküli segélyből nem kell adózni
6. Az én kis részem a GDP növekedésből lejön
Tehát OV nem(csak) a multikat bünteti hanem a beszállitókat is. OV hazudott az elmúlt 8 évben, de nincsen bátorsága ezt bevallani. Amit az elején mondott az egy zavaros ember zavaros gondolatmenete volt a világról.
Nem érti hogyan működik a kapitalizmus. Miért is tudná? Sohasem dolgozott. Egyetem után rögtön 20 év a Parlamentben (bár ettől igen gazdag lett ...). Barátai és tanácsadói a magyar jobboldali oligarcha tagjai, akik az elmúlt 20 évben szedték meg magukat. Ő a hadikommunizmust és a diktatúrát érti. Erre pedig a világ nagyobb része nem vevő. Az országunk többsége még igen, amíg a többség szeme kinyílik. Remélem azért a következő választásokat nem államosítja.
silver 2010.10.14. 02:56:06
- az energiaszektor összes szereplője csak az illetékes minisztérium beleegyezésével emelhet árat. ettől nem a duplája a gáz ára pl, mint ahogy azt a piac indokolná
- a telekom cégek szinte összes díja EU által maximalizált, vagyis ők sem dobhatnak az áron. az EU allergiás a monopóliumokra és a telekommunikáció fejlődésére. innen a kemény szabályozás
- a kisebb üzletláncok alig vagy nem fognak fizetni extra adót, így ha a nagyok emelnek, a kicsik helyzetbe jönnének, amit a nagyok nem szeretnének, mivel óriási haszonnal dolgoznak. inkább fizetnek változatlan árak mellett, mivel logikusan így tarthatják meg a közönséget, ami a profitot termeli.
kicsit illik utánanézni dolgoknak agymenés előtt..
igazi hős 2010.10.14. 06:07:01
silver 2010.10.14. 06:56:33
silver 2010.10.14. 06:57:56
kgonzo 2010.10.14. 07:59:52
Mindegy, egyetlen mondatom van: El a kezekkel a magánynyugdíjpénztári befizetésemtől!!!!
Az egy magánjogi szerződés két fél között, ha abba belepiszkál az állam, az egyszerű lopás!
bierkamp 2010.10.14. 08:03:49
Na akkor kiket adótat meg a gonosz törpe, hogy a kamu és szar 16 százalékos (GAZDAGOKNAK JÓ ADÓZÁST) bevezethesse? na?.....a hülye Fideszre szavazó és nem szavazó NÉP.
Munkahely nemhogy több lesz hanem kevesebb!--mert akitől elveszik a profit egy részét az LEÉPÍT inkább.
Persze még többet próbál beszedni a gonosz törpe, hogy legyen miből osztani valamit a " KLIENTÚRÁJÁNAK"--akiknek tartozik a Fidesz. ...és közben még VIKTATÚRÁT épít, hogy ne lehessen sehol kritizálni...
BAROM MAGYAR NÉP-ezt nem látta és látja?????
bierkamp 2010.10.14. 08:04:51
xenuka 2010.10.14. 08:07:55
orient 2010.10.14. 08:08:14
orient 2010.10.14. 08:13:37
1. ez versenyszféra. Itt minden embernek van munkája, senki sem a te adódból ül ott. Örülj neki hogy van munkájuk, mert ezzel tudnak családot vállalni, fogyasztani ami bevétel az államnak, és adót is fizetnek kő keményen ezek az emberek, nem úgy mint a közalkalmazottak és magyar vállalkozó adócsalók.
2. akkor miért nem inkább azért kardoskodsz hogy a közalkalmazottak felét rugdossák ki akiknek tényleg semmi munkájuk nincs és csak szociális okokból tartják ott őket a TE meg az ÉN adómból. Abból nem 500 hanem 2000 milliárd bevétel lenne évente és tartósan , nem 3 évig.
Magyarország közalkalmazotti létszáma közel egyezik Németországéval. Jó mi? És te annak örülsz, hogy a versenyszférából rugdossák majd ki az embereket. Mi vagy te kommunista vagy mi?
bierkamp 2010.10.14. 08:13:43
NEM KELL A VIKTATÚRA!!!!!!!
varvizib 2010.10.14. 08:52:47
Ténnyé vált, egy nagy francokat! Tény majd akkor lesz, amikor megvalósul, egészen addig csupán fikció.
Orbán számos alkalommal kiemelte, hogy NEM a kisembereket akarja lehúzni, és gondoskodik azokról a mechanizmusokról, melyek ezt garantálják. Például a bankok megadóztatásával kapcsolatban is pont azért akarja megerősíteni a PSZÁF-t, hogy ne tudják a bankok az ügyfelekre terhelni a bankadót.
Persze azok, akik a baloldali politika szószólói, azok már a FIDESZ kormányzásának megkezdése előtt Orbán-királyságról meg diktatúráról papoltak, amióta elindult a kormányzás arról írnak hogy nincs kormányprogram, amikor tesz valamit a kormány akkor egyből megijednek nehogy alkotmányellenes legyen vagy sérüljön valamilyen jog, és minden egyes adó esetén meghúzzák a vészharangot, hogy úgyis az embereknek kell majd megfizetni.
Ennél többet nem tudtok?!
Én magam is kritikus szemmel nézem a kormány működését, de legalább nem hátráltatom azt, nem keltek alaptalanul pánikot, elismerem azokat a dolgokat, amelyek pozitívumok, és nem látok olyan dolgok mögött örgödi szándékot, ahol nincsenek.
Lehet ugyanis tények mentén is érvelni és lehet pusztán előítéletekre alapozva hangulatot kelteni. Ez utóbbi szerintem primitív és szánalmas, alternatívákat nem ad, és destruktív jellegű. Szóval nem feltétlenül blogra való...
Blogger Géza 2010.10.14. 08:53:19
Melee 2010.10.14. 09:05:22
Az áruházláncok eddig is nagyjából azt tettek a beszállítóikkal amit nem szégyelltek, mert a kistermelőket semmilyen honi szabályozás nem védi. Ezután még alacsonyabb lesz a szégyenküszöbük.
Egyetértek azzal, hogy nem csak az átlag/kisembert kell sarcolni. De egy ilyen adó kivetése törvényi felkészülést kíván, ha VALÓBAN az a cél, hogy ne az átlag/kisembert sarcolja meg. Ez az intézkedés is remekül illik a kormány eddigi intézkedéseinek sorába, gyorsan hozott és átgondolatlan.
Felmerül a kérdés, hogy vajon miért nem módosították az önkormányzati törvényt október 3-a előtt, mikor már tavaly áprilistól lehetett tudni, hogy idén a Fidesz alakít kormányt, ergo lett volna idő egy új önkormányzati törvény kidolgozására. Válasz: a siserehadnak helyet kellett biztosítani. Ez az átlag/kisemberek érdeke előtt volt.
orient 2010.10.14. 09:15:47
1. Azért mert az extra adók miatt fékezni fogják a működésüket és valóban nem lesz annyi munka, de ez pont az új adó miatt lesz. Tudod mikor olvasod a hírekben hogy xy cég bővíti a tevékenységét itt és ezért felvesznek mondjuk plusz 500 embert. na most pont ennek ellenkezője lesz. Csökkentik a tevékenységüket amennyire lehet. Ez a kisebbik probléma.
2, Nagyobb hogy pl ha van egy táv, energetikai vagy akármilyen cégnél x ember aki úgymond termeli a pénzt, szakember, nem fogják kirúgni, viszont van sok háttérszemélyzet. Asszisztensek, HR, pénzügy...stb. Elárulom ezek az emberek nem úgy dolgoznak mint a közalkalmazottak akik már 3-kor elküldenek a picsába a a hivatalban, pedig 5ig van fogadás, és nap közben is 2 kávé és pofázás között esetleg dolgoznak is keveset. A versenyszférában kő keményen nyomják 10-12 órában akár esetleg hétvégén vagy ünnepnapokon is. Tudod mi lesz? Majd egy osztályon 5 asszisztensből kirúgnak 2-t nem azért mert nincs munkája hanem mert majd a maradék 3 dolgozhat ezentúl 14 órában, és nem néha hétvégén, hanem minden hétvégén.
De ez jó ez mellett simán fent lehet tartani egy agybeteg önkormányzati rendszert, és 2x annyi közalkalmazottat mint amennyire szükség van, de lehet populistán eladni mi nem az emberektől veszünk el. Akkor kitől bazze, mert a multi biztos nem a profitjából fog engedni...
Mellesleg ha annyira nem tetszik az államnak a multi kulti akkor csináljon egy energetikai céget, távközlési céget és teremtsen versenyt. De ezzel a lépéssel csak a kis emberek fognak szívni...
igazi hős 2010.10.14. 09:17:05
varvizib 2010.10.14. 09:23:38
Van pénzügyi mozgástér? - Nincs. Az EU semmit nem engedett a hiánycélból, és az IMF is nagyon mereven állt a kérdéshez. Hiába ijesztegette a fél világot Kósa és Szíjjártó, sajnos az is csak arra volt jó, hogy látni lehessen, meddig ér a takaró. A nyugdíjszámokkal sem lehet trükközni, és közben nyakig ér az adósság.
Ahhoz, hogy be lehessen indítani egy növekedést, és lehessen adót csökkenteni, valamint kivédeni a rövid távon fellépő negatív hatásokat, mindenképpen némi mozgástérre van szükség. Főleg úgy, hogy a szakadék széléről akar visszatáncolni az ország.
Ha a FIDESZ képes rendesen megadóztatni azokat a szektorokat, melyek a legnagyobb profitot halmozták fel az elmúlt időszakban, és meg tudja akadályozni, hogy a behajtott adók nagy része a fogyasztókra legyen terhelve, akkor ebből kialakulhat egy pénzügyi mozgástér.
Na most. Írták a HVG-n elemzők, hogy szerintük ez a nagyságrend, amiről a FIDESZ beszélt, nem indokolt. Azaz arra utal, hogy nagy baj van.
Észre kellene végre venni, kedves baloldali (és liberális) elvtársak, hogy a FIDESZ nem adok-kapok politikára törekszik, hanem nyer-nyer helyzetekre. (Tudom, iszonyú nehéz átállítani a gondolkodást, megszabadulni az előítéletektől.)
Vagyis a nagyobb mértékű adókra valószínűleg nem azért lenne szükség, mert olyan nagy bajban van az ország, hanem inkább azért, hogy végre elkezdődhessen az érdemi munka és meg lehessen teremteni annak az alapját, ami a gazdasági növekedéshez kell. Például hiába vannak szép tervek Balaton parti turizmusról, geotermikus erőművekről meg gyógyfürdőkről, ha nincs pénz a megvalósításukra.
Viszont ha lenne, és beindulnak, akkor ez munkahelyeket is fog teremteni és egyúttal az életszínvonalat is emeli. Ezek egymásra épülő folyamatok, az adócsökkentés, a gazdasági növekedés és a munkahelyteremtés tehát egymást erősíti. DE: mindegyikhez pénzt kell először befektetni, azaz az induláshoz kell hogy legyen pénzügyi mozgástere a kormánynak. Ez józan ésszel belátható.
varvizib 2010.10.14. 09:34:28
Szerintem nagyon jó ötlet!!!
És alapítson bankot is.
Egyébként ha pusztán azt megoldanánk, hogy a multik ne vihessék ki a pénzt, hanem a keletkező hasznukat az országon belül forgassák be újra / költsék el, akkor senki sem utálná a multikat. Tehát nem kellene őket nagyon megadóztatni, épp ellenkezőleg, alacsony adókkal be lehetne csalogatni jópár multit az országba, hozzák csak a technológiájukat és pénzüket! Viszont: ne vihessék ki a megtermelt hasznot!
Azok, akik csak azért jönnének, hogy pénzszivattyúként használják az országot, azok nem is kellenek. A többieket viszont szivesen látjuk!
(Ez a véleményem nem ütközik a mostani adóbehajtási tervekkel, hisz az csak egy kiindulási pont, egy rövid távú terv, hogy a kormánynak is legyen mozgástere. Utána viszont elvárható egy ilyen irány.)
orient 2010.10.14. 09:34:40
Tudom a multik szemetek, vérszívók...stb. de ilyenek mindenhol a világban. Na most azért nézzétek már meg hol van jó élet és gazdasági növekedés? Kínában, Európában, USA-ban ahol a multik jelen vannak, vagy az olyan országokban ahol szívatják őket. Pl. Venezuela.
Értelmes rendszert kéne államigazgatást és közigazgatást kéne fenntartani és máris minden mehetne a maga útján.
"Viszont ha lenne, és beindulnak, akkor ez munkahelyeket is fog teremteni és egyúttal az életszínvonalat is emeli. "
Hol lesz munkahely? Mindenki megy a közszférába, meg kis magyar vállalkozásokba? Nézd már meg a mediterrán térséget? Olaszország, Görögország. Ahol nincs multi csak kis középvállalkozás mindenki szarul él. Észak olaszországban van jó élet mert vannak nagy cégek és iparuk, munkájuk. Kis és középvállalkozások nem tartanak el egy országot (dél olaszország)! Szükség van rájuk, de a nagy cégekre is. Ha pedig nagy magyar cégeket akarsz akkor inkább arra adjanak nagy adócsökkentéseket és hozzák őket versenybe a külföldiekkel szemben, de ameddig nem léteznek csak a mostaniak fognak elbocsátani és újak nem jönni egy ilyen kiszámíthatatlan országba. Szlovákok, Csehek , Lengyelek miért élnek jobban mint mi? Hát nem azért mert a multikat csesztetik az biztos...
bierkamp 2010.10.14. 09:37:08
Az az egyik legnagyobb gond ezzel az egésszel - mármint, hogy OV Robin Hood szerepében tetszeleg - hogy míg Robin Hood elvett a gazdagoktól, azt ő a szegényeknek adta.
Ezzel ellentétben OV amit elvesz a gazdagok egyik csoportjától, azt a gazdagok másik csoportjának osztja vissza. ...és még a szegényektől is elvesz.....
.... egymillió új munkahely.... hmmm - akadt olyan agyatlan barom, aki ezt a választási lózungot el is hitte?
orient 2010.10.14. 09:37:21
bierkamp 2010.10.14. 09:41:27
bierkamp 2010.10.14. 09:49:55
"Szijjártó Péter ugyanakkor úgy vélte, hogy a szolgáltatók a rájuk kivetett adót majd a lakosságra fogják terhelni, ami például a magasabb villanyszámlában jelentkezik."
László Tamás (FIDESZ): Ez a törvény alkalmatlan arra, hogy a családok terheit csökkentsék - szögezte le a képviselő, kiemelve: az energiaszolgáltatók ugyanis áremeléseikbe bele fogják kalkulálni a cég plusz terheit.
fidesz.hu/index.php?Cikk=120712
Valóban el kellene dönteni, hogy mikor hazudtak, akkor ellenzékben, vagy most kormányon. Mert valamikor biztosan, hiszen ami a lakosság terheit növeli, az a lakosság szempontjából megszorítás.
És a hazugság az hazugság marad, akkor is,ha úgy valósítom meg, hogy más kezével (multik) húzom ki a pénzt a lakosság zsebéből.
bierkamp 2010.10.14. 10:07:33
A spindoktor spindoktora - Orbán titokzatos bizalmasa.A főtanácsadó, aki 2006-tól kizárólag Orbán Viktort „építi.
nol.hu/belfold/20101009-a_spindok tor_spindoktora
Spindoktor: Amerikai kifejezés. A spin doktor az a személy, aki a hírt/közleményt - illetve a szavakat - úgy csűri-csavarja, úgy pörgeti, amíg az végül pozitív üzenetként jelenik meg (bármilyen káros hírnek is tűnt elsőre). Elsősorban a politikai tanácsadókra, politikai kommunikációs szakemberekre használják a kifejezést az USA-ban, de manapság már a public relations tanácsadókra is ráaggatják.
bierkamp 2010.10.14. 10:18:42
EGYETÉRTEK. ..rég tudom, hoyg a FIDESZ nem párt, hanem egy pár emberből vezette Banda A Kormány t is 4-5 ember vezeti a többi a csicska "megélhetési" alamizsna vadász.
NEMZETI RABLÓ KORMÁNY
igazi hős 2010.10.14. 10:22:10
2. Miért fektetne be bárki Magyarországba, ha nem tudja kivinni a nyereséget?
xcrow · http://falevel.freeblog.hu 2010.10.14. 10:26:09
Gondolom ezért lett eltörölve a vagyonadó, és ezért nem fordul meg még véletlenül sem a fejekben, hogy újra bevezessék. Mint már máshol is említettem: 200+ m2 feletti ingatlanoknál vagyonadó (ésszel), 2000+ cm3 feletti autóknál, magánrepülőknél, yachtoknál nyugodtan lehetne tolni. Ebből azt hiszem nem kevés eltitkolt jövedelmet is meg lehetne adóztatni, ami sokkal igazságosabb lenne, mint az átlagbér alatt keresőket szopatni, és mosolyogni simogatni a buksijukat, hogy ez mindannyiunk érdeke, mindenkinek kell áldozatot hozni. Nekik igenis a legkisebb veszteség is nagyon fáj!
bierkamp 2010.10.14. 10:27:25
bierkamp 2010.10.14. 10:41:49
1. ha nem születik meg.:.Magyarország már virágozna, közelebb lenne a Nyugati demokráciák életszinvonalához, nem lett volna 20 évig kerék kötöje mindennek, uszítója a mindenkori kormány ellen...és a bandája sem lenne....
2.Ha más országba születik: Más ország tett volna tönkre bárhova születik, vagy kinyírták volna:) ( bárhova)
Mindenesetre a Jó Isten megverte a Magyar népet ezzel az beteg ORBÁNNAL!
Valaki azt énekelte dühében ISTEN VERD MEG A MAGYART...és megverte:)
bierkamp 2010.10.14. 10:58:23
bierkamp 2010.10.14. 11:12:21
Szép dolog elvenni a multik, a nyugdíjpénztár, meg a ki tudja még kiknek a bevételét. Gondolom, az istenadta nép ennek örül, s csak páran fanyalgunk rajta.
Ügyes ez az oszd meg és uralkodj taktika.
igazi hős 2010.10.14. 11:40:44
orient 2010.10.14. 11:57:30
Pl. Szlovákia. Hosszútávon úgy is rájönnek az emberek ki az aki az országért és értük tesz és ők lesznek sikeresek, lehet következő választást azért elbukját érte, de hosszútávon talponmaradnak. A populista baromság kormányzással pont az lesz mint az mszp-vel. Megvezetik az embereket, következő választást még talán nyerik aztán eltűnnek a francba, mert mindenki rájön egy dilettáns szar banda.
Példa: Melyik étterem marad talpon sokáig? Az amelyik kihozza a 100ezer forintos számlát 2 italért? Valószínűleg rövid ideig sokszorosa lesz a bevétele, mint más helyeknek, de hosszútávon pofára esik. Míg az a hely ahol rendesen dolgoznak, és jó terméket adnak lehet nem termel akkora profitot, veszteséges időszak is lehet, de még 50 év múlva is oda járnak majd az emberek, mert jó a híre.
Melee 2010.10.14. 12:55:58
Amellett kardoskodtál, hogy akkor ítéljük meg a hatást, mikor már látjuk. Íme, ez a Fidesz véleménye a különadókról.
Melee 2010.10.14. 13:04:33
silver 2010.10.14. 13:51:30
silver 2010.10.14. 13:55:27
Azt értsd meg kérlek, hogy az áremelés a teszkónak nem jó politika. Hál istennek elég nagy a verseny.
Más lenne a kérdés az energiaszektorban vagy a telekom területén, de ők nem emelhetnek, mint mondottam.
...erre bmeg a második következő hozzászólásban ordítja a birkája, hogy ADÓEMELÉÉÉÉÉÉS....
igazi hős 2010.10.14. 15:27:35
Csak a számtanpélda kedvéért legyen mindkét helyen 10% a profit, akkor az 1% extra adó ennek 10%-t viszi el. Az a kérdés, hogy aki nem nyeli be az áremelkedést, és szépen 1%-kal emeli az árait, az elveszít-e 10%-nyi vevőt. Ott ahol egy kupacon van 3-4-5 különböző láncnak is boltja, ott talán, de nem biztos. Ahol csak egy van, ott még mindig olcsóbb marad, mint a kis boltok, szóval bolond lenne nem emelni. Mivel a nagy láncok nyilvánosan monitorozzák egymás árait, nem is kell összebeszélniük ahhoz, hogy megcsinálják ami nyilvánvalóan mindegyiküknek nyerő.
igazi hős 2010.10.14. 15:31:05
silver 2010.10.14. 16:32:13
a nagyok pedig szerintem épp egymás miatt nem fogják csinálni, ugyanis aki ezt látványosan nem hárítja tovább, az jó eséllyel gyűjt még több vásárlót. a kereskedelmi láncoknál a kartellezés sosem működött.
silver 2010.10.14. 18:06:27
írja, hogy energiahivatali egyeztetés kell illetve a telekom díjak szabályzottak. akkor? :) Ne feledd, az indexnek is a kattintás a lényeg ;)
silver 2010.10.14. 18:09:56
mindenki fenyegetőzik, hogy elmegy innen. lószart mama. nagyon jó nekik itt...még így is és ezt ők is tudják. viszont hivatalból muszáj nekik durcásnak lenni. ne feledjük, hosszú távon profitorientált cégekről van szó. továbbmegyek: nekik is érdekük, hogy 1 a hiánycél tartható legyen 2 több maradjon az embereknek, hiszen belőlük származik a profit. (ezeket csányi a bankadónál el is mondta ha jól tévedek)
mamitirtok sír( k)alaposderék (kommensevik) · http://namivanma.blog.hu/ 2010.10.14. 18:18:08
"A szakértők egyöntetű véleménye, hogy a szerdán bejelentett extraadókat a piaci szereplők áthárítják a fogyasztókra. Az adó – ágazatonként eltérő – áremelést eredményezhet, és visszafoghatja a fejlesztéseket is."
ez itt akkor mi?
silver 2010.10.14. 20:32:47
"mondta kérdésünkre Felsmann Balázs, a Force Motrice tanácsadócég ügyvezetője, KORÁBBI szakállamtitkár"
"a Regionális Energiakutató Központ vezetője, az energiahiavatal VOLT vezetője."
Ezek az emberek most lettek leváltva. Szerinted merre húznak, "szakértenek" ?
Egy mondat sem szól arról, konkrétan hogy lesz áthárítva. Szerinted hogy? Az energiahivatal majd rábólint az áthárításra? Vagy az EU szabályokkal ellentétesen cselekszenek? Mégis hogyan?
silver 2010.10.14. 20:39:51
igazi hős 2010.10.14. 21:08:36
A szakértőkről: szerinted csak a frissen kinevezettek érthetnek ahhoz amit csinálnak? Szánalmas logika. Szerinted ki ismeri legjobban az adott témában elkövethető stikliket, ha nem az aki eddig ellenőrizte? Mit mondjon, olyan tényeket, amiket mindenki ismer, de nem tud bizonyítani, mert mindkét oldal számára kényelmetlen lenne? Az árampiac két állami szereplőjének együtt 200mrd a forgalma, ebben elég sok hely van ügyeskedni és pártkasszákat tömni. Nem hiszem, hogy a piaci szereplők ügyetlenebbek lennének náluk.
mamitirtok sír( k)alaposderék (kommensevik) · http://namivanma.blog.hu/ 2010.10.15. 12:45:41
index.hu/gazdasag/magyar/2010/10/15/emelkedik_a_nemet_mutatoujj/
meglátjuk, mit szólnak a mocskos szemét kapitalisták ahhoz, hogy megnyirbálják a részvényeik osztalékát!