HTML

Boldogok a sajtkészítők

- Következő! … Kereszthalál? - Igen. - Kimész az ajtón, balra fordulsz, fogsz egy keresztet. - Következő! ... Kereszthalál? - Igen. - Jó. Kimész az ajtón, balra fordulsz, fogsz egy keresztet. Következő!... Kereszthalál? - Ó nem. Szabadláb. - Mi? - Engem elengedtek. Azt mondták, nem csináltam semmit, szabadon élhetek valahol egy kis szigeten. - Hú! Az nagyon jópofa dolog. Hát akkor eredj! - Nem. Én csak ugrattalak. Valójában kereszthalál. - Ó, már értem! Nagyszerű! Nagyon jó, nagyon jó! Hát, kimész az ajtón... - Igen tudom. Ki az ajtón, balra fordulok, fogok egy keresztet. - Nagyon jó, kösz' szépen. Kereszthalál? - Igen. - Jó...

Friss topikok

  • Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: Itt az orvosok egyik esetben sem lehettek volna jók. Azért ez milyen már? (2021.11.08. 19:30) Lengyelországban gyilkosság történt
  • midnight coder: @MEDVE1978: Igen baloldalinak nem nevezhetõk, de liberálisnak pláne nem. (2021.07.28. 15:57) Válogasd meg a szavaidat!
  • szekertabor: A probléma lényege, amit bárki, aki járt már nudista strandon, megerősíthet: a közszemlére bocsájt... (2021.07.28. 09:52) Bimbószabadságharc
  • evilwolf: " és nem kellene a méregdrága Pegazusra költeni az adófizetők pénzét." Azért a kínai vakcina sem v... (2021.07.20. 18:33) Következetesen a lehallgatásról
  • apro_marosan_petergabor: @Homo fideszbirkusz: Helyettem ne igyekezz véleményt mondani. A megzsarolt, megritkított, folyama... (2021.06.10. 21:06) Miért nem találkozik a pápa Orbánnal?

Linkblog

Te tényleg azt hiszed, hogy lesz nyugdíjad?

2010.11.30. 12:52 Ratius

 

Folyik a nagy nyugdíjügyi adok-kapok. A nép egyszerű fiai felháborodnak, hogy a kormány lenyúlta a pénzüket, a kormány meg úgy tesz, mintha éppen az elherdálástól mentette volna meg a polgárok félretett garasait. Az ellenzék igyekszik meglovagolni a kormányellenes hangulat hullámait, a kormány meg lepofoz mindenkit, aki szembe fordul vele.  Az egész meglehetősen randa ügy mindenről szól, csak éppen arról nem, amiről egyszer már beszélni kellene végre: miért olyan fontos ez a gusztustalan nyugdíjmizéria.
Te már elgondolkoztál azon, miért fizetünk egyáltalán nyugdíjat?  Miért kell amúgy életerős, alkotókész férfiakat és nőket kivonni a munkaerőpiacról, és hazaküldeni? Miért bizonyos – amúgy a kormány pillanatnyi érdekei szerint meghatározott – korhatár fölött lévőket küldjük nyugdíjba? Miért ne lehetne a nyugdíjas fizetett szabadságát szétteríteni a társadalomban és fiatalnak öregnek juttatni belőle? Mondjuk ösztöndíjat adni a tanulni vágyónak, átképzési lehetőséget kínálni a munkanélkülinek, vagy egyszerűen megfordítani a dolgot, és a tankötelezettség korhatárának radikális emelésével nem az öregeket parkoló pályára küldeni, hanem a fiatalokat hozzásegíteni ahhoz, hogy több tudást, szerezzenek, s e tudást a jövőben mindannyiunk javára gyarapíthassák?
Te már elgondolkoztál azon, hogy ha a demográfiai folyamatok miatt, hosszú távon amúgy is fenntarthatatlan a nyugdíjrendszer, akkor minden nyugdíjreform pusztán egy halálra ítélt struktúra agóniáját hosszabbítja meg? Eszedbe jutott már, hogy ez a hosszas haláltusa mennyi felesleges indulattal, feszültséggel, de legfőképpen milyen őrületes pénzpocsékolással jár? Ha úgyis tudjuk, hogy nem működik, ha úgyis biztosak lehetünk benne, hogy a nyugdíjrendszer ma ismert formái mindenképpen megbuknak, ha úgyis lehetetlen fenntartani azokat, akkor nem lenne jobb a mesterséges életben tartás helyett valami mást kitalálni?  
Te már elgondolkoztál azon, hogy azt a rengeteg pénzt, amit ma a nyugdíjasokra költünk, nem lehetne-e hasznosabban, értelmesebben felhasználni? Miért nem a fiatalabbakra költjük? Miért nem a gyermeket vállaló családoknak adjuk? Miért nem az oktatásra, a jövő nemzedékeinek kiművelésére áldozzuk? Vagy miért ne lehetne ugyanezt a pénzt az egészségmegőrzésre fordítani? Mindjárt kevesebben lennének azok, akik hatvanegynéhány évesen már tényleg képtelenek értelmes munkát végezni. Vagy, még jobbat mondok: miért ne lehetne vállalkozásfejlesztésre fordítani? Hiszen akkor lehetőség nyílna arra, hogy a ma munkához nem jutó százezrek valamennyiünk érdekében kamatoztassák erejüket, s még azoknak is juthatna munka, akiket ma nyugdíjba zavar a társadalom…
Te már elgondolkoztál azon, milyen borzalmas dolog nyugdíjasnak lenni? Milyen szörnyű élet az, amelyben a társadalom többé nem tart igényt a munkádra, amelyben a „vén hülye” állandó, eposzi jelzője lesz a nevednek, amelyben a fölöslegesség érzése mindennapi kísérőtársaddá válik. Bár most talán azt hiszed, hogy a hobbik és az unokák majd kitöltik az életedet, lelked mélyén nyilván tudod, hogy ezek csupán az üres és tartalmatlan napok pótszerei lesznek. Igazi feladat, igazi kihívás, igazi munka nélkül senki nem élhet. S talán te is tudod, amit minden nyugdíjas érez, ha bevallani talán nem is meri magának: a nyugdíjazással az ember a halál előszobájába lép.
Te elgondolkoztál már azon, milyen ostoba, hazug és embertelen rendszer körül folyik most a kormány és az ellenzék csatája? Feltűnt esetleg, hogy olyasmiért harcolnak, ami pár év múlva már biztosan nem létezik? Neked már eszedbe jutott, hogy kilépj a hagyományos és sokszor nagyon is álságos szemléleti formák keretei közül, és úgy tekints rá a világra, amilyennek te magad látod, s ne úgy, ahogyan a megszokás mutatja? Hiszen a nyugdíj pusztán egy szokás. A modern, európai ipari társadalmak viszonylag új keletű hagyománya. Száz évvel ezelőtt nem létezett. És száz év múlva sem lesz. Miféle szükségszerűség írja elő mai létét? Miért kellene most lennie? Akkor pedig nem lenne hasznosabb azon elmélkedni, hogy mi legyen helyette?   

213 komment · 6 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://boldogokasajtkeszitok.blog.hu/api/trackback/id/tr542483380

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Országos politikai operettbál 2010.11.30. 22:51:58

A Fidesz ugyan élvezheti kétharmada áldásait, de lassan szocialista mértékű karanténba zárja magát. Nem maradt iránta semleges párt a porondon. Mára a szélsőséges, magát radikálisnak nevező párt a legkevésbé ellenséges, de az is alig vállalja az együtt...

Trackback: 24%-os jövedelemadó növekedés és a közösségen kívüliek közössége 2010.11.30. 20:30:22

A nyugdíjpénztárak államosításával és az emberek nyugdíjra félretett pénzének a kizsarolásával  kapcsolatban már sokan nyilatkoztak úgy, hogy ők bizony élnek a "szabad" döntés jogával és maradnak magánnyugdíjpénztári tagok. Én is így dön...

Trackback: Adalékok a nyugdíjvitához 2010.11.30. 19:53:58

 Az elmúlt napokban sokat már kiveséztük a magánnyugdíjpénztári megtakarítások "államosításának" várható gazdasági hatásait, a kormányerők által alkalmazott izomból politizálás rendkívül visszatetsző voltát és persze a fideszes politikus...

Trackback: Öngondoskodás államilag 2010.11.30. 17:55:53

 Lassan már mindenki elmondta a véleményét a magánnyugdíj-pénztárakról. Nincs ezzel másképp Matolcsy György sem.     - Így hát garantált, hogy a többség visszalép.  - Igen, a döntő többség a visszalépés mellett fog dönten...

Trackback: A nyugdíjkérdés végleges megoldása 2010.11.30. 17:36:44

A hatvanéveseket a Mars kolonizálására küldenék, ám az expedíciók tagjai nem térhetnének vissza. Az ötlet nem a science-fiction kategóriába tartozik, nem a generációs ellentétek, sem pedig az elöregedő társadalom által generált problémák megoldására sz...

Trackback: MNYP: menni vagy maradni? 2010.11.30. 17:26:52

Első látásra úgy tűnik, nincs min gondolkozni, engedni kell a zsarolásnak és azonnal át kell lépni az állami nyugdíjrendszerbe. Mi azonban nem vagyunk ebben olyan biztosak. (Fotó: regionaplo.hu) A múlt hét óta tudjuk, hogy akik magányugdíjpénztá...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

_Szom Ki-Van · http://csollima.blog.hu/ 2010.11.30. 19:23:00

Az itteni bohózat helyet inkább példát kéne venni a népi Koreáról. Kabaré!

2010.11.30. 19:24:23

@Da Moon Iz Black (Saigo O Wasamono): 100 éve mnyp sem volt. Miért kéne szétverni az egészet?

És ebből derítsd ki, hogy mellett vagy ellene vagyok annak, amit a Fidesz most csinál.

Biry- 2010.11.30. 19:24:34

Először is: a felvetés érdekes, de szerintem nagyon rossz oldalról közelítitek meg ezt a kérdést!

Azért legyünk már tisztában azzal, hogy EMBEREK vagyunk és nem a PÉNZ körül forog a világ! (egyszerűen nem szólhat erről az élet 1.0 nevű játék)

És igenis: ha valaki az életéből 60 évet már lehúzott, ennek kétharmadát munkában töltötte, legyen már meg a joga ahhoz, amiért idedobták erre a földnek nevezett szemétdombra!!! TALÁN nem a pénz volt az! Ezen már elgondolkodtál???

Miért akarod, hogy haláláig dolgozzon mindenki?
Aki nagyon unatkozik, az hidd el: most is talál magának - akár munkát is jelentő - elfoglaltságot nyugdíjas éveire...

A rendszer abból a szempontból korrekt, hogy amíg dolgozol befizetsz és amikor eljutsz a nyugdíjazásig, akkor ebből visszakapsz valamennyit!

Bizonyám, valamennyit!!! Merthogy az emberek többsége azelőtt távozik ebből a világból, mielőtt visszakapná a pénzt, amit 40 év alatt befizetett! (szerintem)
ERGO: aki tisztességesen dolgozott 40 évig, de 65 évesen távozik, az egy zsák pénzt hagyott bent a rendszerben...

A rendszer egyetlen helyen bukik meg tisztelt kollégák: az ország jelentős része minimálbéres luxusautós barom, egy másik része segélyen élő munkanélküli, egy harmadik csoport pedig (hozzáteszem arányaiban igen kis súllyal) DOLGOZIK!

Így valóban nem lehet fenntartani a rendszert!
De talán a "dolgozz halálodig", vagy a "nyugdíjkorhatár elérésekor azonnali halálbüntetés" jelszavaival nem kellene dobálózni!!!???

Spermahajder 2010.11.30. 19:28:27

Elgondolkoztál már azon, ki a túró tartotta el nyugdíjas nagyszüleidet, szüleidet? Talán csak nem az aktív dolgozók a befizetett járulékból? Szerinted amit befizettek, az után nem jár némi visszatérítés mint nyugellátás? Jobb, ha ezen kezdesz agyalni, te szellemi óriás!

Pierre73 2010.11.30. 19:33:06

ez az egyik legjobb blog-oldal.

mentanyuszi 2010.11.30. 19:47:14

Wow! Nagyon tetszik a post! Igaza van, érdemes időnként kicist eltávolodni a problémáktól, és messzebbről megvizsgálni... Nem kell aztán feltétlenül mindent kidobni, de új ötletek csak így lehetnek. Persze ez csak vitaindító, finomítandó, de... szerintem mindig az a baj, hogy egyszerűen képtelenek vagyunk árnyalatokban gondolkodni. Csak merev standardokat látunk. Nyugdíjkorhatár - 65 év (vagy mennyi). Katona, rendőr?-40 évesen nyugdíjba mehet (most csak hasamra ütöttem, csak a példa kedvéért). Vagyis: miért menjen nyugdíjba az aktatologató a rendőrségen? Miért menjen nyugdíjba egy szellemileg friss, és világ életében szellemi munkát végző. Vagy aki még jól bírja magát? Nos, azért nem tudunk szelektálni, mert az emberek nem "felnőttek" többségében. Mert csak azt látja, hogy neki jár. Hogy "ingyen" húzza a lét. És a "rosszhiszeműek" korlátozásával a jóhiszeműeket is sújtjuk.
És ha továbbgondolnánk, kb vmi olyanhoz jutunk, hogy "mindenki képességei szerint, és mindenkinek szükségletei szerint". De félek, hogy ez sokaknak ismerősen fog hangzani, és a mai kurzusban nem igazán népszerű. Pedig ott sem az elvekkel volt baj, "csak" a megvalósítással.
Szóval, szerintem igenis lehetne cél, hogy mindenki saját igénye és állapota szerint menjen nyugdíjba... de ez nem holnap lesz.
Még egy gondolat: ugye, elfogadjuk, hogy a kismama, amikor otthon van, akkor munkát végez? Ha mást nem, akkor a nagymama-nagypapa végzi a munkát otthon, amikor unokázik, kertet gondoz, házat javít. Kinek dolgozik? A családnak! Ki tartsa el? A család!... de legalábbis részben. Igen. A mikrokörnyezet szorosabb összetartása, egymásrautaltsága sok szempontból jó lenne. (Erről korábban egyszer olvastam egy jó cikket, sajnálom, hogy nem tudom jobban idézni.)

Diktatúra Pécsett, új céget foglalt el a Fidesz! 2010.11.30. 19:51:01

Orbán Ráhel / a Viki nagylánya/ nem nagyon szereti a magyar egyetemeket, inkább külföldön tanul / Franciaország, Kína.../, de a luxus Lexus terepjárót azt már igen!
A 20 éve gyesen , gyeden levő, de ez idő alatt dúsgazdaggá lett mama, beszerelt nyomkövetővel és személyi testőrökkel követi minden lépését.

EZ AZ ÁLSZENT, SUNYI, KÉPMUTATÓ MAGYAR VALÓSÁG ORBÁNÉKNÁL!

Orbán eltárs, elmenni, nem kéne már?

Spermahajder 2010.11.30. 19:51:20

@SZPIITII: Az okfejtésed kifejezi a tökéletesen embertelen, számításokra alapozott észjárást. Ebből kiindulva, nyugodtan lehet a nyugdíjba lépés után 5 évvel az euthanazia örömeiben részesíteni a pácienst. Nagyon remélem, itt még nem tartunk, és nem is fogunk.

mentanyuszi 2010.11.30. 19:59:22

@newtehen: egyetértek, valami ilyesmi felé gondolkodtam én is: ha kicsit személyesebb a dolog, akkor nagyobb értelme van mindennek: befizetéseknek (elvonásoknak), gyerekvállalásnak, stb

SZPIITII 2010.11.30. 20:08:26

@Spermahajder: tudod ha egy csordában van egy lassu állat és lemarad a csordától, akkor azt a ragadozó állatok elkapják és felfalják.
Miért lehetsz lassu? Mert idős vagy, mert beteg vagy, sérült vagy stb. Ha a csorda minden ilyen egyén megpróbálna megvédeni, akkor a csorda a létével fizetne. Ez van.
Jelenleg próbálnak mindenkit életben tartani/vegetálásába lökni, mert ez "jó" és az a gond, hogy mindenki azt hiszi, hogy ez jó, mert ezt sújkolták belé..
De ha akarsz egy életképes példát, akkor tekints vissza Spártára.. talán mégis van alapja annak amit mondok, vagy csak a túlérzékeny lelked nem viselné el, ha egy embert meg kéne ölni, holott több ezren halnak meg éhségben például? Nem azokon kellene segíteni, akik tehetnek a közösségért?

gmower (törölt) 2010.11.30. 20:11:28

@mentanyuszi: Van ennél sokkal fontosabb hozadéka is ennek az ötletnek: az élet legnagyobb munkáját, a társadalom számára hasznos polgár felnevelését jutalmazza. Ha az ember semirekellő munkakerülő, vagy feketében halászó utódokat nevel, öregkorára rosszul jár... :)

mentanyuszi 2010.11.30. 20:14:59

@gmower: teccik:-). Csak azt az egyet szeretném még kívánni, h a szüleimnek fizetendő járulékom, v adóm NE az apehen keresztül menjen, mert egyszer csak arra ébredek, hogy valami Fontos Ember jobb helyet talál a pénznek...

gmower (törölt) 2010.11.30. 20:16:27

@SZPIITII: Szerintem ha az idén elkapod az influenzát, legyél Te az első, akit a Dunába lövünk :)

zsebninja 2010.11.30. 20:21:57

Popper Péter szavaival élve

"...mi azt próbáljuk megideologizálni, hogy az öreget nyomorra ítéljük. [...] s akkor ehhöz elkezd alkalmazkodni a társadalmi közgondolkodás - eltartottak - az ELTARTOTTAK. Én tartom el őket.

Én elmondtam már, elmondom még hússzor, hogy a rendszerváltás előtti években bementem a Demográfiai Intézetbe, és megkérdeztem, hogy hogy van ez az eltartottság a valóságban. S a Demográfiai Intézetben megmutatták nekem, hogy egy magyar szakmunkás, aki eltartott volt mint tanuló, aztán eltartott lett mint nyugdíjas, de a közbülső harminc évben termelő volt... egy átlagos magyar szakmunkás annyi értéket hoz létre, hogy neki személyesen százhuszonhat évig kellene élni, hogy felélje az általa létrehozott értékeket. Már rég a föld alatt van, s a társadalom még mindig abból az értékből él, amit ő megtermelt.

Hát így eltartott ő - tetszik tudni - a valóságban. Így eltartott. Ez egy tévedés, ez egy gonosz torzítás az eltartottság ügyében. A fenét eltartott. Ő tartja el még ma is a társadalom egy jelentős részét. Ő tartja el."

(Mesterkurzus: Magára hagyott generációk)

Kivlov 2010.11.30. 20:22:42

@SZPIITII:
nem kéne ilyen durván csinálni.
csak annyit kifizetni nyugdíjakra, amennyi befolyik a kasszába...

novákandris 2010.11.30. 20:27:41

Na végre, értelmes beszéd!

Szüntessük meg a nyugdíjakat és a pénzt rakjuk az oktatásba!

mentanyuszi 2010.11.30. 20:28:53

@Kivlov: És akkor megint eljutunk oda, hogy alapvetően nem is biztos, hogy a nyugdíjakkal van a baj. Lehet, hogy mindig az a baj, hogy egy csomó ballaszt van. Ügyintézők, vezetők, beszállítók, eszközök - csak hogy tologassuk a lóvét. Jaj, ha lehetne valami kevésbé bürokratikusat....!

Kivlov 2010.11.30. 20:35:40

@mentanyuszi:
alapvetően persze, h nem a nyugdíjakkal.
hanem azzal, hogy kvázi 1 millió ember tart el kilencet.
és mivel az eltartók körét szélesíteni kissé időigényes és a magyaros (tartsuk a béka s*gge alatt a béreket) felfogással eléggé esélytelen is, maradna az eltartottaknak adott összeg csökkentése.
csakhogy ezt meg orbánék ilyen nyugdíjkamu trükkökkel elodázzák, sajna, megint.

Gempacsöki boborján 2010.11.30. 20:39:33

Engem az érdekelne,hogy a nyugdíjakra befoly összeg,egészen biztosan nem elég a nyugdíjakra,avagy bővel elég rájuk,csak az állam ezt sosem vallaná be,így kizsarolva a néptől a még több pénzt?

mentanyuszi 2010.11.30. 20:39:48

@Kivlov: egyetértek....

na, megyek is, hányok egyet, ahogy mostanában mindig, ha a politikára gondolok...

Gempacsöki boborján 2010.11.30. 20:41:37

Ki tudja az ellenőrizni hogy valóban annyi nyugdíjas van e,mint amennyit állítanak?

Roquentin 2010.11.30. 20:42:30

És te, kedves posztíró, elgondolkoztál-e már azon, hogy a munka (ezt már a Bibliából is tudjuk) - büntetés?

Hogy kevés szánalmasabb dolog létezik, mint ha valaki komolyan képtelen kitölteni az életét, amikor már nem kényszeríti semmi arra, hogy dolgozzon?

Hogy micsoda rabszolgamentalitás ez, amelyik életfogytig tartó kényszermunkára ítélne mindenkit - feltételezem, legfőképp azért, mivel el sem tudja képzelni, hogy nyújthat annyi boldogságot a szabadság, mint egy kihajtható mobiltelefon?

Kevesebbet kéne dolgoznunk, és sokkal többet játszanunk, gondolkoznunk, beszélgetnünk, olvasnunk - nagyságrendekkel többet javítana ez szerencsétlen országunk állapotán, mint egy kamionnyi pénz.

mentanyuszi 2010.11.30. 20:46:55

@Roquentin: hmm. igen, van alkotó munka, meg hivatástudatból végzett munka, de igazad van: rabszolgák vagyunk. Valahol úgy olvastam: költséghelyeket teremtünk magunknak - ez a felnőtteknek való Barbie: lakás. lakásba bútor. lakásba jobb bútor. hifi...autó...autóba benzin...telefon. telefonba feltöltő...
és pörög a mókuskerék.

Kivlov 2010.11.30. 20:47:17

"Kevesebbet kéne dolgoznunk..."

persze, annak aki most is dolgozik.
annak viszont, aki a f*szt veri egy életen át sokkal többet! és ilyenből több van, mint sztahanovistából...

gentry 2010.11.30. 20:48:17

Szerintem egyáltalán nem borzalmas dolog nyugdíjasnak lenni, és én qrva jól ellennék munka nélkül. De még mennyire, hogy meglennék...

belekotty 2010.11.30. 20:50:50

@novákandris: "Szüntessük meg a nyugdíjakat és a pénzt rakjuk az oktatásba! " - oszt mitkezdesz a sok egyetemi tanárral?

Kivlov 2010.11.30. 20:51:42

@belekotty:
oszt mit kezdesz a sok nyugdíjassal? :)

gmower (törölt) 2010.11.30. 20:52:13

@Roquentin: "Kevesebbet kéne dolgoznunk, és sokkal többet játszanunk, gondolkoznunk, beszélgetnünk, olvasnunk - nagyságrendekkel többet javítana ez szerencsétlen országunk állapotán, mint egy kamionnyi pénz."

Tényleg, mi történne, ha azt mondanánk, hogy holnaptól heti 3 munkanap van?

bogancs · http://nivo.blog.hu 2010.11.30. 20:53:04

Sőt! Egészségügyre sem kellene költeni. Majd vigyáz mindenki az egészségére. Azt a sok pénzt meg, amit most egészségügyre költünk, azt felhasználjuk gazdaságélénkítésre.

Sőt! Oktatásra se költsünk! Úgyis csupa baromságot tanítanak ott, amit az életben nem fogunk használni. Költsük ezt is gazdaságélénkítésre!

Sőt! Gazdaságélénkítésre se költsünk! Csökenthetjük így a környezetszennyezést és egészséges környezetben élhetünk. Elfelejthetjük végre az anyagi javak hajszolását, és élhetünk boldogan, gondtalanul egymás örömére.

Egyáltalán! Emberek! Gyerünk vissza az őskorba! Már csak a mammutokat, a kardfogú tigrist és a barlangi megvét kellene feltámasztani valahogy, és minden meg van oldva!

Baromság!

Gempacsöki boborján 2010.11.30. 20:53:13

szerintem meg mindenki tartsa el idős hozzátartozóját közvelenül.aki nem csinált köccöt,az ne tartsa a markát,aki nem tudott csinálni orvosi okoknál fogva,az kapjon segélyt időskorára ha munkaképtelen lesz.mindjárt megoldódnának a demográfiai gondok is.

Utó Pista 2010.11.30. 20:54:29

Te elgondolkoztál már azon, hogy mi a francért engednek közel 600 ezer nyugdíjast dolgozni, miközben fiatalok munka nélkül vannak?

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2010.11.30. 20:55:49

@Gempacsöki boborján:
Ez okozza a fejlődő világ tragédiáját, ugyanis ezen okból 10-15 gyereket csinálnak, mert gondolják annyi csak el tudja tartani őket. De ha mindenki ennyit csinál, akkor a 10-15 mind éhezni fog és egynek sem lesz pénze a szüleire.

Mellesleg Európában komoly szerepe volt a demográfiai robbanás megállításában a nyugdíj rendszernek.

mentanyuszi 2010.11.30. 20:58:12

Tudom, hogy Bokros barátunk nem nagyon népszerű, de a Reformok kritikus tömege címmel az És-ben megjelent dolgozata (neten fenn van, természetesen:-) ) azért igen tanulságos. Mert mi is ezt pedzegetjükitt, hogy ezek a nagy rendszerek mind összefüggnek egymással, és ha az egyiket "megrángatod", akkor a többiben is van következmény. Szóval, lehet más rendszert kitalálni, de valószínűleg elég sok dolgot egyben kell látni...

EG0 2010.11.30. 20:59:52

"megtakarítás, felhalmozás, majd felélés".
Ez tetszik. A sokak által irigyelt pesti magasan kvalifikált jól keresők a belüket kidolgozzák. Aztán gyomorfekély, szívroham, alkoholizmus, pszichés betegségek, széteső családok, végkimerülés.
Miért? Hogy effektíven nap 2-3 órát dolgozó, munkahelyükön szigorúan 8:00 órát töltő közalkalmazottakat, TV előtt rohadó munkanélkülieket, média- és kommunikáció szakos fősulisokat, korkedvezményes rendőröket, kutyabaja rokkantnyugdíjasokat tartson el?

Egyetértek, szüntessük meg a nyugdíjat. Egyúttal az összes szociális, "ingyenes" (kinek?) juttatást.
Legyen "minimálbérért közmunkát" program.
Rögtön többen dolgoznának, sőt, ugyanaz a munka mennyiség jobban eloszlana.

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2010.11.30. 21:01:06

@SZPIITII:
A spártai módszerek genetikai elkorcsosulást okoztak. Ennek fő oka az volt, hogy nem voltak hajlandóak más népekkel keveredni, ők meg kevesen voltak, ezért belterjes volt a szaporodásuk. De erre simán ráerősített a módszerük, hogy egy bizonyos szempont szerint szelektálták a csecsemőket, ezzel komolyan szembeszállva a genetikai változatossággal.

múvemáccsó 2010.11.30. 21:01:21

@gorcsev54: ők 1 városban laknak.és egy kerületben....

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.11.30. 21:04:08

A demográfiai mutatók milyensége nem mond semmit a nyugdíjrendszer fenntarthatóságáról.

Hiába van sok ember, ha nincs munka.

Most is van xmillió munkanélküli.
Mennyivel lenne jobb a helyzet, ha lenne még kétmillió munkaképes ember?
Azoknak lenne munkája?

És ugyanez előrefelé.
Ha mindenkinek lenne három gyereke, akkor azok a LÉTÜKKEL eltartják majd a szüleiket?

Szar ez az egész.
Hazugságra épül minden demográfiai alapú érvelés.

Gempacsöki boborján 2010.11.30. 21:05:16

@Zabalint: Az európai ember sehol nem csinál 10-15 gyereket,de ezen is lehetne segíteni pl a harmadik gyerek után magasabb adóval visszaszorítani a további szülési kedvet.

Ezek a demográfai dolgok hamarosan omlani fognak a világban több helyen is szerintem.

Gempacsöki boborján 2010.11.30. 21:07:27

@kolbászoszsömle: A középkorban hogy oldották meg ezeket a dolgokat?Akkor is voltak bőven demográfiai eltolódások.

SZPIITII 2010.11.30. 21:10:33

@gmower: Légyszíves számolj velem, hátha rosszul látok valamit.

"Több mint egymilliárd ember szenvedett alultápláltság és éhezés miatt 2009-ben. Az éhezés fő oka nem az élelmiszerhiány, nem is a művelhető földek hiánya és még a népességrobbanás sem. Az emberiség hatoda azért alultáplált, mert egyszerűen nincs pénze enni."
www.origo.hu/tudomany/20101013-ehezes-a-vilagban-tenyek-adatok-elelmezesi-vilagnap-2010.html

"...az év elején 3 millió 31 ezren – az előző évinél 23 ezerrel kevesebben – részesültek
nyugdíjban..."
"A nyugdíjak és nyugdíjszerű ellátások forintösszege .. 3062,6 milliárd forintot tett ki"(2008)
mek.niif.hu/07400/07449/07449.pdf

Tehát egy nyugdíjasra levetítve ez kb. 1.000.000 Ft/év.

Ha egy éhezőnek 500 Forint elég naponta, akkor egy évben ez 180.000 Forint.

Tehát egy magyar nyugdíjas nyugdíjából kb. 5,5 éhezőnek tudnánk ételt adni egy éven át.

Kérdés:
Kinek adnád a pénzt, 3 millió magyar nyugdíjasnak, vagy 16,5 millió éhezőnek?
A, magyar nyugdíjas
B, éhezők
(azt is vedd figyelembe, hogy minden élet megfizethetetlen és ugyanolyan értékes)
[és azt se feledd, hogy afrikai munkaképes korú éhezőről van szó, akinek is családja van]

Természetesen a C válasz a jó, csak teszteltelek, fizessünk dupla járulékot és fizessünk mindenkinek..

pannonfunk 2010.11.30. 21:13:40

Sose hittem, hogy lesz nyugdíjam....

Egy fél napja azon jár az agyam, hogy ha Matolcsy nem hülyült meg teljesen, akkor csak egyetlen magyarázat van az ámokfutására, feketén-fehéren kiadja az ukázt: Ratkó-unokák, pár évetek van hátra, csináljatok gyereket, különben meg fogjátok szívni. Klasszikusokat idézve, hozzátehetjük még: nem kicsit, nagyon.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.11.30. 21:13:43

@Gempacsöki boborján: A középkorban nem voltak nyuggerek (tollasbál, ha már nem tudta ellátni magát, nem pelenkázták éveken keresztül az öreget), és a középkor életszínvonala, valamint termelékenysége meg sem közelítette a mai szintet.

Gempacsöki boborján 2010.11.30. 21:19:01

@SZPIITII: A C válasz sem jó,mert ezzel beleavatkozol a természetbe,az emberi evolúcióba is természetes kiválasztódásba és nem is gondolsz arra,hogy földanyádat túlterheled.

Gempacsöki boborján 2010.11.30. 21:21:09

15 év és az energiaválság miatt úgy is minden meg fog oldódni magától,ha akarjuk ha nem,és akárhogy kapálózunk is.

Cserépke 2010.11.30. 21:31:45

Én az öngondoskodás dolgot nem értem. A párommal nem keresünk 200ezret összesen, nemhogy öngondoskodás, de még gyerek sem jöhet szóba. Így 30-hoz közelebb egyre inkább úgy tűnik, hogy még egy jó darabig nem is lesz gyerkőc. És ez elég elszomorító. Néhány évre nem lehet tervezni, nemhogy azon gondolkozni, hogy mi lesz 30-40 év múlva.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.11.30. 21:37:48

@Cserépke: Ha mindig vársz valamire, sosem lesz gyereked.

mentanyuszi 2010.11.30. 21:42:34

@Cserépke: nem tudom persze a konkrét körülményeidet, és véletlenül sem akarok ítélkezni, de mindenképp javaslom, hogy tudatosan nézzetek körül a világban. Vannak fontos és kevésbé fontos dolgok...
Asszem, ebben a pillanatban válok közellenséggé (fogyasztásra épülő társadalmunkban), amikor azt mondom, hogy nem kell mindent megvenni, amit a reklámok kínálnak (meg a divat, meg a szomszédnak is van...). Ne vedd személyesnek, csak általában mondom: annyi minden sz-ra költünk, csak mert ezt sugallják nekünk!
És épp azért kell öngondoskodni MERT nem látunk előre...

Devil 2010.11.30. 21:43:31

@kolbászoszsömle: Nem egészen. Azért (is) van sok munkanélküli mert túl magasak a járulékok, adók; és ezek az adók, járulékok részben a sok nyugdíjkiadás miatt ilyen magasak.
A teljes kép persze sokkal árnyaltabb de egyértelműen akadálya a foglalkoztatásnak a magas járulékteher.

RAMBO · http://szolo.blog.hu 2010.11.30. 21:43:55

Nagyon jó cikk, mert segít fordítani a gondolkozásomon. Én azért nem akarok felosztó-kirovó rendszerből nyugdíjat kapni, mert nem szeretném, ha bárki eltartottnak tartana. Há bárkitől függenék. A saját pénzemből szeretnék élni, amit magamnak gyűjtöttem. Akkor nem lennék kolonc, és nem érezném magam kiszolgáltatottnak.

Tényleg klassz cikk.

komissarlajos 2010.11.30. 21:44:14

Te már elgondolkoztál azon, milyen borzalmas dolog nyugdíjasnak lenni?

A tököd borzalmas!

Te már elgondolkoztál azon, hogy azt a rengeteg pénzt, amit ma a nyugdíjasokra költünk, nem lehetne-e hasznosabban, értelmesebben felhasználni?

És, hogy én mennyi pénzt fizettem be neked, és anyádnak az életem során?

Te elgondolkoztál már azon, milyen ostoba, hazug és embertelen rendszer körül folyik most a kormány és az ellenzék csatája

És te, hogy milyen hülyeséget írsz?

komissarlajos 2010.11.30. 21:45:08

Ja!
Nekem van nyugdíjam!
És jó!

tarzus 2010.11.30. 21:45:38

Jó a post! A témát gyökereinél fogja meg.
Számomra egyébként az is igen figyelemre méltó, hogy pl. a Bibliában szinte az összes mai, "korszerű" gazdasági, társadalmi, szociológiai megoldás csíráját megtalálod, de egyetlen szót nem találsz holmi "nyugdíjról".

errrrrrrrrr 2010.11.30. 21:48:39

ma a fa..ságok napja van az indexen. de legyen. vegyük el a szüleid vagy nagyszüleid nyugdíját, szívesen veszek egy új led tévét a lóvéból magamnak.
60év fölött kötél? nehogy már az én pénzem vegye el a sok vén hülye, mi?

Devil 2010.11.30. 21:50:31

@Cserépke: Ha kevesebb lenne a járulékteher neked is több pénzed maradna, akár félretenni, akár gyerekvállalásra.

Devil 2010.11.30. 21:53:48

@errrrrrrrrr: Hamarosan nem lesz aki eltartson. Akkor mit fogsz mondani?
Nem kell a nyugdíjat felszámolni, csak fenntartható mértékűre csökkenteni. Ha te szülő vagy a gyereked fontosabb mint a saját kényelmed, és sokaknak nem a LED TV a kérdés hanem hogy tud-e gyereket vállalni vagy sem lsd @Cserépke:

gorcsev54 2010.11.30. 21:54:01

@SZPIITII: Tehát amikor elérem a 63 évet (ami nekem ár nincs messze) akkor mint inaktív felesleges ember akasszam fel magamat ,hogy kegyeteknek ne hogy keljen 24% -ot fizetni(persze amíg tanultál addig is a szüleid meg mi voltunk vagyunk a felesleges inaktívok).Mond ezt a szüleidnek vagy nyírd ki őket ne hogy pénzedbe kerüljön és remélem a te gyerekeid is majd így gondolják,és remélem meg is teszik.Ezt lehet tiszteltnek mondani! Nekem is ki kellett volna végezni a szüleimet akik felépítették az országot a romokból a háború után (közel sem volt olyan gyerekkoruk mint neked, háború Rákosi rendszer ,56 ,megtorlás stb.és még közben engem mint inaktív emberkét felneveltek .Erre csak azt tudom mondani,hogy "nagyszerű gondolat" Jó lenne a világ.Csak gondolom nem éppen nyugdíj előtt állsz és már agyondolgoztad magadat a nyugdíjasokért

beavereater [AT] 2010.11.30. 22:01:38

@Gempacsöki boborján: sehogy, a középkorban mindig piramis alakú volt a korfa

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.11.30. 22:03:29

@Devil: Világ életemben azt hittem, hogy azért van sok munkanélküli, mert nincs elég elvégzendő munka...

Amíg nem volt kombájn, egy egész falu, és egy egész idény kellett néhányszáz hektár búza learatásához.
Ma két nap.

A szántásnál ugyanez a helyzet.

Amíg nem volt CNC, esztergályosok, köszörűsök, marósok tömkelege buzizott a gyárban, ma két ember eteti a robotot.

Amíg nem volt betonszivattyú, tömkelegek hordták a maltert a rengeteg kőművesnek, akik cspkodták a falra.
Ma két ember áll a gépi vakolócső végén.

Egy kubikos napi elvárható teljesítménye 3,5 köbméter szűzföld.
Ezt kb egy perc alatt meregeti ki egy nem is túl komoly markoló.

És ezen nem segít az, hogy mekkora a teher a béreken.
Nem lehet mindenki agysebész.

2010.11.30. 22:05:16

Miért miért miért miért…… Hát mert nincsen jobb azé. Egyébként nincs a nyugdíjrendszerrel semmi probléma. Azzal van a probléma, hogy ezt a kibaszott országot feje búbjáig ellepte a mocsok. Akárhová túrunk bele, mostmár mindenhol velejéig rohad az egész, és a rohadás elérte a nyugdíjalapot is, mivál más említésre méltó lopható vagyon már nem maradt. Sokkal hamarabb észhez kellett volna térni ennek a nemzetnek, de mi híresek vagyunk az önsanyargató létünkről, és arról, hogy amig személyesen hozzánk nem kopogtat be a behajtó, addig nem veszünk tudomást minket körülvevő szarról. Hát itt az eredmény. Még néhány évig talán elevickél ez a kilyukadt gumicsónak a kárpát medencei fostengerben, de valszeg ami most megy az már csak odázás semmi egyébb. Én mikor tavaly megkaptam a magánnyugdíjpénztári elszámolásomat, és szembesültem azzal hogy felbaszták a globális rulettre a nyugdíjamat, már akkor elbúcsúztam tőle. Nem érdekel, márcsak azért sem, mert az én korosztályom nem lesz nyugdíjas. Mire odaérünk 130 év lesz a nyugdíjbavonulási korhatár, és 40év az átlagéletkor. Ha addig el nem visz valami szutyok betegség.

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2010.11.30. 22:05:54

@Gempacsöki boborján:
Pedig csinált az európai ember 10-15 gyereket, 100 évvel ezelőtt még simán, igaz a gyerekek többsége nem élte meg a felnőtt kort. Attól még hogy gáz a lakosság csökkenés, még mindig nagyobb gáz lenne egy komoly demográfiai robbanás.

Cserépke 2010.11.30. 22:06:47

@mentanyuszi: Igen, egyetértek. Már jó ideje figyelünk azokra a dolgokra, amelyek feleslegesek lehetnek. Ilyen volt régebben pl. a kábel tv. Turiból öltözködünk, a fűtést a napokban kapcsoltuk be... igazán nem tudom miről lehetne még lemondani, de hát valahogy megoldjuk, mert nagyon szeretnék babát.

mentanyuszi 2010.11.30. 22:08:08

@gorcsev54: Azért azt végigszámoltátok már?: Ha valaki tanul, akkor kb 25 évig inaktív. Aztán dolgozik, a korábbi rendszer szerint pl nőként 55 éves koráig, az 30 év. Aztán elmegy nyugdíjba, és ha a genetika, meg az életmódja megsegíti, ma már simán elélhet 90 éves koráig, ami ugye újabb 35! év inaktívan. Szóval mennyit is dolgozott életében? Ez egy példa, de ilyen is van: 30 : 60!!!!

mentanyuszi 2010.11.30. 22:13:39

@Cserépke: nem akartam okos lenni, és minden tiszteletem a tiéd, ha felelősen beosztod, amit haza tudtok vinni. Ezek után csak a tanulás, és a lehetőségek folytonos keresése marad - meg a lottó és a távoli, gyermektelen gazdag nagybácsik felkutatása...de ez csak poén kedvéért...
esetleg egy olyan világ keresése, ahol jobban díjazzák az erőfeszítést...

SZPIITII 2010.11.30. 22:14:04

@gorcsev54: tehát A válasz, egy magyar nyugdíjasnak fizessünk az 5,5 afrikai éhező helyett.
Így is fel lehet fogni a dolgot. Végül is valamilyen szinten mindenki önző, a kérdés az, hogy le tudod-e győzni ezt magadban és képes vagy-e a gondolkodásra az érzelmeket félre téve.
A fontos dolgok fájnak, ez nagy igazság, szóval lehet félteni a javaidat, az életedet, de ettől még ha meg kell tenni valamit, akkor meg kell tenni. Ennyi.
Kívánok hosszú életet neked! (és természetesen elég nyugdíjat, ha még lesz egyáltalán ilyen rendszer)

Cserépke 2010.11.30. 22:14:24

@kolbászoszsömle: ez igaz, csak alapvető dolgok, mint pl. étel, meleg szoba stb. nem árt a gyereknek. Mi felnőtt fejjel megelégszünk 16-17 fokkal, de egy pólyás nem biztos.

errrrrrrrrr 2010.11.30. 22:20:22

@Devil:
hmmmm. szerinted mennyi ma az átlagnyugdíj? mennyit vennél el belőle? számokat mondj, ne mellé beszélj. a mai átlagnyugdíjasnak nem a kényelem hanem a túlélés a legfontosabb. egy rendszert kivezetni mennyi áldozattal járhat? igaz, szarni rá. hulljon a férgese. talán nem ez a legjobb megoldás, nemde?
gyerekvállalás mióta pénzkérdés? egy nő és egy férfi kell hozzá. összeteszik amijük van aztán kész is. ja, hogy nem is akarjuk mert akkor kicsit jobban kéne hajtani, az meg nem kényelmes? mibe kerül egy gyerek? kérdezd meg azokat, akik nettó 200 alatt is bevállalták. vannak páran.
de még többen vannak, akik sírnak hogy nincs pénz. vegyük el a nyugdíjasoktól. azoknak minek már? a farkuk fel sem áll, kurvázni nem tudnak.
foguk sincs, nem tudják megrágni a kaját a menő étteremben. akkor minek nekik a pénz?

mentanyuszi 2010.11.30. 22:26:47

@Cserépke: gondold át, te milyen értéket termelsz (a társadalomnak). Ha az ellentételezés rendben van (fizetésed nagyságrendileg annyi, amennyit ilyen munkáért adnak), akkor tanulj, keress más lehetőséget, stb. Ha nagyságrenddel vacakabbul fizetnek meg, akkor keress olyan helyet, ahol megbecsülnek. Ha a hideg, meg a kevés pénz zavar legjobban, akkor változtass az élőhelyeden (nem csak országra gondolok). Csak egyet ne: ne legyél áldozat a saját életedben! Legyél cselekvő részese! Más úgyse teszi helyetted...

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.11.30. 22:27:18

@Cserépke: Nekem is ez volt a bajom, és arra jutottam, hogy tulajdonképpen _mindig_ lehet találni valami kifogást, hogy most éppen miért nem!

Azt kell végigzongorázni, hogy van-e kilátás arra, hogy változni fog a helyzet záros határidőn belül, és, hogy ezt a változást érinti-e a gyerek léte/nemléte. (mittudomén, ha nem lesz gyerek, akkor el lehet menni egy olajfúrótoronyra).
Ha nem érinti, mert a férj kinevezése, bizniszkedése hozná magával a helyzet javulását, akkor nem érdemes várni, mert a döntéstől (hogy most lesz gyerek) kezdve kb. két éven keresztül csak a "vanság" lesz (ha nem trendizel, nem kerül sokba a csecsemő, gyakorlatilag a családi pótlék fedezi a kiadásokat).

Két évet meg akkor sem látsz előre, ha azt hiszed, hogy most rendbe jöttek a dolgok...

Szóval, véleményem szerint bele kell vágni.
Tizenhét fok elég a gyereknek. Kiskorukban szeretnek meztelenül lenni.
Meg szinte csak itt Magyarországon gondolják azt a szülők, hogy jól fel kell fűteni egy kisgyerekes házat.
Angliában pl pont 17 fokot ajánlanak a gyerektartáshoz. Meg heti háromszori fürdést.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.11.30. 22:28:59

@kolbászoszsömle: "Tizenhét fok elég a gyereknek. Kiskorukban szeretnek meztelenül lenni." - Kiskorukban NEM szeretnek meztelenül lenni...

gorcsev54 2010.11.30. 22:29:38

@SZPIITII: A jó kívánságokat köszönöm.Azt ,hogy mit kell megtenni azt nem tudom(ha tudnám akkor a parlamentben lennék és 55 évesen nyugdíjas ( majd ha marha lennék amíg több millát szakíthatnék az adófizetők pénzéből 90 éves koromig ülnék ott )Azt nem mondtam ,hogy valamit nem kell tenni , de nem a nyugdíj megszüntetése a megoldás.Az 5,5 afrikai éhezőre csak annyit egy anyahajó ára.(de azt is tudom ha nem lenne fegyverkezés ,háború akkor fejlődés is kisebb lenne, tehát az én összehasonlításom se állja meg a helyét) Az életemet meg csak annyira féltem mint más és szívesen dolgozok még tovább (legfeljebb kevesebbet vagy könnyebb munkát) de a probléma inkább az ,hogy lesz -e munkám még 6,5 évig.

errrrrrrrrr 2010.11.30. 22:30:36

az élet meg úgy működik, hogy a szükség nagy úr. ha majd ott lesz az a gyerek akkor motiválva lesz a kedves szülő, hogy megteremtsen neki mindent.
bármi áron.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2010.11.30. 22:32:28

KÖTELEZŐBŐL A Z ÖNKÉNTESBE KELL ÁTRAKNI A PÉNZT AKKOR nincs adó!!!

gorcsev54 2010.11.30. 22:36:03

@mentanyuszi: Ezt nem nehéz kiszámolni ,és azt se hányan halnak meg nyugdíj előtt vagy alig pár év nyugdíj után.55 évesen már rég nem mehetnek el a nők se ,tudomásom szerint.Itt a probléma inkább egy elég nagy réteg rendőr ,katona stb.nagyon korán nyugdíjba mehet, ill.a rokkant nyugdíjasok nagy száma és a munkahelyek hiánya.

Cserépke 2010.11.30. 22:37:12

@mentanyuszi kolbászoszsömle
Köszi az észrevételeket és a tapasztalatokat!

errrrrrrrrr
"Bármi áron" > Már most érzem, hogy ez valóban így lesz. Értem és páromért is megtettek mindent a szülők (és a hangsúly nem feltétlen a pénzben mérhető dolgokon volt). Így természetes nekünk is.

mentanyuszi 2010.11.30. 22:39:45

@Gyurma73: amíg nem jön az ötlet, hogy azzal a pénzzel milyen közjót idézzünk elő:-). bár épp most vmi olyat olvastam, h Matolcsy barátunk az önkéntest fontosnak tartja, és a februári ötletparádéban erősíteni akarják... meglássuk
ja, és asszem csak a hozamot teheted át. és vajon az összest, vagy csak az infláció felettit? Amúgy a nyugdíjpénztári ügyfélszolgálat nagyon készséges, de mivel korábban nem kellett nyilvántartani, azt nem tudja megmondani, mennyi a hozam infláció feletti része...

Gyurma73 · https://plus.google.com 2010.11.30. 22:42:57

@mentanyuszi: nem fontos hogy itthoni számla legyen önkéntesnél.

Diktatúra Pécsett, új céget foglalt el a Fidesz! 2010.11.30. 22:43:45

Az oroszok összekeverték Orbánt Gyurcsánnyal (fotóval!)

Az ITAR-TASZSZ orosz hírügynökség tudósításában összekeverte Orbán Viktor miniszterelnököt Gyurcsány Ferenc volt kormányfővel.

www.napi.hu/default.asp?cCenter=article.asp&nID=466557&place=hirlista

Ennyire jegyzik a törpediktátor "elnök urat"!

mentanyuszi 2010.11.30. 22:49:00

@Gyurma73: na, ez érdekelne... utána tudok valahol olvasni? itthonról is megy, vagy nekem is menni kell:-)?

Csoszi* 2010.11.30. 23:04:38

@abaka: www3.arcanum.hu/onap/opt/a090302.htm?v=pdf&a=start

Ide beírod keresőszónak, hogy nyugdíj, és már láthatod is a nyugdíjazásról szóló 1861-es országgyűlési naplókat.
Bizony.

SZPIITII 2010.11.30. 23:15:29

@gorcsev54: fiatal vagyok igaz, de ha megnézed a következő rövid számolást, akkor nem döntenél-e úgy hogy inkább éljek 65 éves korig (ami kb. az átlagéletkor férfiaknál) és megkapom addig azt a 16 (24) millió forintot és addig jobban élek, akkor ezt választanám.

Havi 100.000 bruttóból 76.510 Ft a nettó kifizetett bér. A munkavállalói nyugdíjjárulék(9,5%) 9.500 Ft. A vállalkozást terhelő nyugdíjjárulék (24%) 24.000 Ft. Összesen 33.500 Ft / hó az összes nyugdíjjárulék. 40 év alatt 16 milla a befizetett nyugdíjjárulék összege.

(150.000 bruttónál, 107.215 a nettó, 50.250 Ft az összes fizetett nyugdíjjárulék és kb. 24 milla a befizetett nyugdíjjárulék összege 40 év alatt)

Szerintem jobban járnának az emberek, ha nem lennének nyugdíjas éveik, viszont addig a nyugdíjjárulék részét megkapnák. Persze lehet másként gondolni, de ha 65 évesen túlhajszoltság miatt valamiért meghalsz, akkor az a sok milla, ami téged illetne, elmegy másra..

gorcsev54 2010.11.30. 23:35:53

@SZPIITII: Nekem ezt nem kell kiszámolnom mivel egyenlőre cégvezetőként dolgozom a saját cégemben.Én könnyen lehet ,hogy meghalok 65 évesen vagy előbb a túlhajszoltság miatt (nem fizikai) tehát az én pénzem bukik,nekem is jól jönne a plusz,de az állam úgyse adná oda mert akkor más címen vonnák el, mint ahogy a példa mutatja.Itt beszélünk nyugdíjról de sokan megfeledkeznek Magyarország eladósodásában nem ez a legnagyobb tétel, sok sok más van amiről egy rohadt szó nincs 20 éve.

rajnaig 2010.11.30. 23:53:55

"Miért nem a fiatalabbakra költjük? Miért nem a gyermeket vállaló családoknak adjuk? Miért nem az oktatásra, a jövő nemzedékeinek kiművelésére áldozzuk? Miért ne lehetne vállalkozásfejlesztésre fordítani?"
Már bocs, de Logikád szerint:
ha a szomszéd gyerek nem ad nekem nyugdíjat, miért fizessem az ő oktatását, vagy munkábaállását?
Miért fizessek a vállakozók futtatására adót? Ki garantálja, hogy ő alkalmazni fog engem, vagy a családomat? Ha pedig sikeres vállalkozó vagyok, akkor minek fizessek azért, hogy a kormány felfuttassa a konkurrenciát is?
Minek támogatni a gyerekvállalást úgy egyáltalán, ha nincs nyugdíj? Kevesebb gyerek=több munka az idősebbek számára. Az érzelmi töltet mindekinek a magánügye, az állam (jobb esetben) nem cukrosbácsi.
Egyáltalán minek építsek olyan államot, ami bevételt generál, amiből az állampolgár nem részesedik? Hát kim nekem az állam, hogy rabszolgát játtszak neki a nagy büdös l.f.szért cserébe?

farkamatvakarva 2010.12.01. 00:17:02

gyerekeseknek ne adjanak pénzt, kalányosék, orsósék így is sokan vannak már, ráadásul belterjesek is, a sok fogyatékost megintcsak eltartani...
inkább ne adjanak pénzt a sokgyerekeseknek

Arcturus 2010.12.01. 09:28:03

@gorcsev54: "Én csak azt mondtam nehéz öngondoskodni amikor már kifosztották az ember erkölcsileg fizikailag és gazdaságilag"

Nem, a világ strukturálódik át. Hiába vagy jó kovács és elkalapálsz naphosszat, nem vagy versenyképes egy minden részletében kimatekolt, optimalizált folyamatok alapján gyártó, gépek százait működtető gépgyárral szemben.

Lehet persze azt mondani, hogy ez mind rossz és térjünk vissza kicsit a régi dolgok felé, de vásárlói oldalon te is olcsó termékeket akarsz. Az IKEÁban veszel inkább szőnyeget 50ezerért és nem a kézművestől 150ezerért. Nem akarsz éveket spórolni egy talicskára, egy kályhára, egy evőeszköz-készletre. Jó dolog a tévé, az internet, a dvd, a mobiltelefon, stb. Ez utóbbiak meg NEM is gyárthatók kisüzemben (ha más nem, akkor a mikroelektronika és a műanyagok biztosan nem).

Más:

"Sokan írnak róla hogy nem talélnak munkát, közben azt olvasom hogy nincs pld elég ápolónő."

Mert a fiatalok inkább egy bankban akarnak ülni, kosztümben, mint mások szarát mosni.

"arról már nem is beszélve, hogy a bérekhez képest óriásira drágák az ingatlanok"

Az a baj, hogy eladták olcsón a bérlakásokat, ahelyett, hogy egy államilag felügyelt, biztonságos bérlakáshálózat lenne, amelyben tudod, hogy mondjuk az inflációval nő a lakbér és nem tudnak csak úgy kirakni.

gorcsev54 2010.12.01. 11:15:16

@Arcturus: Amit leírtál az mind igaz és ezekkel a tényekkel nem vitatkozom.Mint írtam egy kis céget vezetek 16 éve 21 éve a tagja vagyok(akkor még 20 -an dolgoztunk most 4-en) és ennyi ideig még sikerült versenyképesnek lennem megéltünk,ha nehezen is (nem is gazdagodtunk meg ) de most nem látok jövőt és közben az idő elmúlt . (én eredeti szakmák elektr. és irodagép műszerész ill. számítástechnika de mint mondtam már 16 éve nem igazán van csavarhúzó a kezemben de azért könyvelőnek nem mehetek és főleg nem ápolónőnek, de mint vezető (valamicske gyakorlattal )amikor megpályáztam egy művezetői állást (Csak azokat kellett volna irányítani akik füvet kaszálnak árkot pucolnak az autópálya mellet még csak le se szartak (iskolám meg van hozzá). A barátom is (56 évesen) település őr igazi minimálbérért nettó 60 .000Ft (állami alkalmazott-ezt a minimál bérért kiabálóknak írom) az egyik volt dolgozóm (53 év) a Kika üzletében segédmunkás 6 hónapig aztán munkanélküli aztán megint 6 hónap munka)-ennyit a vidéki lehetőségről.A bérlakásokhoz nem tudok hozzászólni nem abban lakom de ami van arra se kedvezményes hitelt se szocpolt semmit nem kaptam (sőt fizettem az államnak- a mi korosztályunk valahogy mindig kimaradt abból a kevés jóból ami volt)

Arcturus 2010.12.01. 12:03:10

@gorcsev54: Sajnos az van, amit leírtál, egyáltalán nem jó. De ez ismét csak a versenyképesség miatt van: a fiatalt jobban meg lehet dolgoztatni, túlórákat jobban bírja. Ma már a huszonévesek is jobb helyzetben vannak, mint a harmincasok, mert az előbbieknek még nincs gyerek, vagy család sem, megint csak több idejük van dolgozni és teperni a karrierért. A vége pedig az olcsóbb szerszám, mosógép, telefon, stb.

A másik tényező, amit kevesen vesznek elő, az az, hogy a fejlesztés külföldön van, a multik csak a rabszolgamunkát végeztetik itthon. Na és akkor mi legyen? A helyzet adott. Magyarország kicsi ország, sok történelmi hagyatékkal, nincs multinacionalitásra igazán alkalmas vállalata. Annyit tud tenni, hogy rabszolgákat ad ide, vagy agyat a külföldi központokba.

Jó pár (többségében zöld irányultságú) véleményalkotó azt mondja, hogy kevesebbet kellene dolgozni, kevesebbet kellene hajtani, jó néhány igényből meg lejjebb adni. Akkor talán a családok is jobban egyben maradnának térben, versenyképesebb lenne a kisüzemi termelés és a helyi termékek.

Valaki már írta feljebb, nem teljesen a témához kapcsolódva (de mivel minden nagy rendszer összefügg, mégis van köze a témához), hogy az erőforrásválság majd egy kicsit konszolidálja mindezt. Nem éri majd meg mindent reptetni fel és alá a világban, nagyobb értéke lesz a helyi árunak, mert az addigra megnövekedett szállítási költségek miatt a helyi áruk versenyképessége is növekedni fog. Nem éri majd meg spanyol almát ideszállítani, meg argentín körtét. Ismét lesz értelme gyümölcsösöket telepíteni (kár, hogy azok megtérülése sok évben mérhető, nem azonnali).

Arcturus 2010.12.01. 12:09:20

Ja, és sajnos az Orbán hívők és Orbán sem tudják megakadályozni a világ nagy változásait.

Az sem véletlen, hogy Kína ennyire feltört. Ott jóval alacsonyabb életszínvonalon, jóval többet dolgoznak, mint itt, ráadásul nem nagyon sírhatnak, nincs demokrácia. Itthon senki nem akar dolgozni, mindenkinek mindenféle érdeke van, azt gondolja, hogy ez jár, meg amaz jár.

A technikailag fejlett, nyugati fogyasztói társadalom és demokrácia egy rendkívül drága dolog. A technika magasan képzett embereket igényel és sok erőforrást, a fogyasztói társadalom pazarol és olcsó árukat akar, a demokrácia pedig egy tehetetlen és nagy fogyasztású valami.

kirbekurba 2010.12.01. 14:17:13

Igen, elgondolkoztam...

őszecske 2010.12.01. 14:19:35

Borzalmas dolog nyugdíjasnak lenni... legalábbis a többségnek...

Mária 2010.12.01. 16:27:32

@Devil:

"Sokan írnak róla hogy nem talélnak munkát, közben azt olvasom hogy nincs pld elég ápolónő. "

Nem azért nincs elég ápolónő, mert senki nem jelentkezik, hanem azért, mert a kórházak nem tudják annyi ápolónő bérét kigazdálkodni, ahány ápolónőre szükségük lenne.

Így egyrészt kevesebb ápolónő van, mint kellene, másrészt, hiába jelentkezik valaki ápolónőnek a kórházba, nem fogják felvenni.

De ez nagyjából minden szakmára igaz.

gorcsev54 2010.12.01. 17:40:07

@Arcturus: Az amit leírtál mind igaz. Azt nem tudom megmondani mikor lesz valami változás ,( mondjuk a lényom a világ egyik legnagyobb multicégénél dolgozik ő aztán tudna mesélni világan össze vissza "keringő " árútól alkatrészről Megértem én a globalizációt is meg mindent ( de nem vezet alapjaiban jóra.) az ember azért ember . hogy magának is és a többi embernek egyre jobb élete legyen -legalább is ez volna a helyes.De valóban sokat nem lehet tenni! Bár azért lehet ?!Mindezek a nyugdíj problémából jöttek elő ami valóban nagy probléma de azért megoldható én nem tudok pontos számokat mindegy is (hogy Magyarország) hiányában mennyi a nyugdíj miatt de még azzal senki nem foglalkozott mennyi a korrupció, a fekete munka, a privatizáció a politika a a pazarló állam a nem megfelelő adó rendszer stb.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.12.02. 16:41:58

Az meg a másik fele, hogy aki nyugdíj mellett elmegy dolgozni, attól automatikusan megvonnám a nyugdíjat. Persze gyűlne tovább a nyugdíjalapja a 8% -a alapján, meg minden, de ha tud dolgozni, és akar is, akkor köszönjük, dolgozzon, fizessen adót, mint mindenki más. Ha meg nem, akkor üljön le, pihenjen, jár a nyugdíj. De vagy-vagy!

hoplita 2010.12.11. 11:40:40

@eszterencs:
A novella 54-es, én a heledben úgy is kezelném.
Már ha van hangyafasznyi fogalmad arról azokról az időkről....persze, tudom tanultad az iskolában.:DDD
süti beállítások módosítása