HTML

Boldogok a sajtkészítők

- Következő! … Kereszthalál? - Igen. - Kimész az ajtón, balra fordulsz, fogsz egy keresztet. - Következő! ... Kereszthalál? - Igen. - Jó. Kimész az ajtón, balra fordulsz, fogsz egy keresztet. Következő!... Kereszthalál? - Ó nem. Szabadláb. - Mi? - Engem elengedtek. Azt mondták, nem csináltam semmit, szabadon élhetek valahol egy kis szigeten. - Hú! Az nagyon jópofa dolog. Hát akkor eredj! - Nem. Én csak ugrattalak. Valójában kereszthalál. - Ó, már értem! Nagyszerű! Nagyon jó, nagyon jó! Hát, kimész az ajtón... - Igen tudom. Ki az ajtón, balra fordulok, fogok egy keresztet. - Nagyon jó, kösz' szépen. Kereszthalál? - Igen. - Jó...

Friss topikok

  • Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: Itt az orvosok egyik esetben sem lehettek volna jók. Azért ez milyen már? (2021.11.08. 19:30) Lengyelországban gyilkosság történt
  • midnight coder: @MEDVE1978: Igen baloldalinak nem nevezhetõk, de liberálisnak pláne nem. (2021.07.28. 15:57) Válogasd meg a szavaidat!
  • szekertabor: A probléma lényege, amit bárki, aki járt már nudista strandon, megerősíthet: a közszemlére bocsájt... (2021.07.28. 09:52) Bimbószabadságharc
  • evilwolf: " és nem kellene a méregdrága Pegazusra költeni az adófizetők pénzét." Azért a kínai vakcina sem v... (2021.07.20. 18:33) Következetesen a lehallgatásról
  • apro_marosan_petergabor: @Homo fideszbirkusz: Helyettem ne igyekezz véleményt mondani. A megzsarolt, megritkított, folyama... (2021.06.10. 21:06) Miért nem találkozik a pápa Orbánnal?

Linkblog

Ötszáz bizony dalolva ment...

2011.07.07. 13:52 Ratius

 

Na jó, nem dalolva, inkább sírva-ríva, de a lényegen ez mit sem változtat: ment, vagy pontosabban megy. A közmédiumok 3041 munkatársa közül 550 dolgozót kirúgnak. Az ellenzéki sajtó jajveszékel, a pártatlan média hümmög, a kormánypárti újságok pedig magyarázkodnak.
A felmerülő alapkérdések ilyenek:
Mi lesz azzal a félezer újságíróval, akit most utcára tesznek? Mert, hogy a hanyatló értékesítési adatokkal küszködő hazai médiavilágban közülük kevesen találnak majd munkát, abban biztos vagyok. A kirúgottak csekély része nyugdíjba vonulhat, ám a fiatalabbaknak valami kenyérkereset után kell majd nézniük. Hogy miből fognak megélni, legyen az ő bajuk. Elég sokaknak nem akad munkája manapság. De abban szinte egészen biztos vagyok, hogy jelentős részük, hogy kiélhesse közéleti érdeklődését, blogot kezd majd írni. S mivel nem egy tehetséges tollforgató is akad az elbocsátott médiamunkások között, nekünk, hétköznapi bloggereknek fel kell majd kötnünk a gatyát. Éles verseny indul hamarosan az Index címlapért…  
Miért éppen 550 embert tesznek utcára? Nehéz megérteni, miféle elgondolás rejlik az elbocsátások mögött. A hírek szerint az MTVA új vezetőinek egyelőre nincs semmiféle elképzelésük arról, milyen műsorokkal, milyen struktúra szerint fognak működni a jövőben a közmédiumok. De akkor miért pont 550 embert rúgnak ki? Miért nem százat, vagy kétezret? A közmédiumok társadalomra gyakorolt csekély hatása miatt, műsoraiknak minősége alapján, jövedelmezőségük, vagy pontosabb, ha úgy mondom, jövedelmezőségük hiányában azt is kérdezhetném, miért nem 3041 a kirúgottak száma?
Hiszen a fő kérdés az, mit akar kezdeni a kormány a közmédiumokkal? Van valamiféle koncepciója valakinek azzal kapcsolatban, hogy miképpen fognak működni ezek az intézmények a jövőben? Miféle küldetés, miféle cél vezeti majd a szerkesztők golyóstollát? Az eddigi kormányzati intézkedések ugyanis igen erősen mutatnak abba az irányba, hogy a közmédiumok a hatalmi propaganda eszközei lesznek. Hasonulnak majd azokhoz a pártos sajtótermékekhez, amelyekkel eddig is tele volt a hócipőnk, függetlenül attól, hogy amúgy mi, a közönség, melyik oldalon állunk. Én akkor sem szeretem a kormánypropagandát, ha egyébként kormánypárti vagyok. Hát még mennyire nem szeretem akkor, ha ellenzékinek tartom magam.
És akkor ezzel kapcsoltban itt is van az utolsó kérdés: Ki a fene fogja nézni, hallgatni, olvasni az átalakuló közmédiumokat, amikor gyakorlatilag már régen elvesztették a versenyt a piaci szereplőkkel szemben? Vagy úgy is feltehetném ugyanezt a kérdést: mi értelme van annak, hogy a kormány a maga szándékainak megfelelően átformálja, megszállja, birtokba veszi az MTVA rendszerét? Olyan struktúrát foglal el ugyanis, amely a végletes kiürülés felé halad, amelynek egyre kevésbé van létjogosultsága, s amely kormányzati kommunikációs eszközként alig hatékonyabb, mint egy párttaggyűlés.

174 komment · 4 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://boldogokasajtkeszitok.blog.hu/api/trackback/id/tr593047243

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Durva visszhangja lett a néma csendnek 2011.07.07. 20:20:01

A közmédiában durva leépítések vannak, amelyek mögött finoman szólva sem látni koncepciót. A hivatalos ok, a pénzmegtakarítás, jogos lehet, de ezt nehéz magyarázni úgy, hogy Szalai Annamária Médiahatósága 29 milliárdból gazdálkodik. (A Médiahatóság bér...

Trackback: Fehér Könyv vs. médiatisztogatás 2011.07.07. 20:16:21

A közmédiában a létszámleépítésnek nyilvánvalóan politikai éle van. A névsorokból látszik, hogy idősebb, nagy tapasztalatú kollégáktól válnak meg (többüktől nyugdíj előtt néhány hónappal). A fiatal, a pozíciójukat kevésbé biztosnak érző kollégák valósz...

Trackback: Közszolgaság 2011.07.07. 17:38:03

- Kedves kollégák! Most, hogy véget ért a megtisztítás, bocsánat ésszerű racionalizálás, értekezletet tartunk, ahol a tévé új arculatáról hallhattok. Azt azért a vezetőség nevében szeretném közölni veletek, hogy aki ma kimaradt, nem biztos, hogy holnap...

Trackback: Súúúhanterz: Schmitt Pál Snoop Doggal rittyent 2011.07.07. 16:46:52

Ma reggel felhívott minket Kiss Norbert, a Köztársasági Elnöki Hivatal Társadalmi Kapcsolatok Hivatalának vezetője és személyes találkozóra invitált minket, a Súúúhanterz rovat szerkesztőit. Nem árulta el mit akar tőlünk, csak annyit közölt, hogy az üg...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Diocles 2011.07.07. 19:39:12

a posztoló az uccsó bekezdéssel szerintem mellélőtt, pl. a közrádió még mindig piacvezető, tehát a kormány szempontjából érdemes volt bevenni.

a magam részéről inkább azon csodálkoztam, h eddig megtűrték ott a nyíltan ballib munkatársakat, mégpedig sokszor vezető szerkesztői poziban.

parttalan 2011.07.07. 19:52:46

Zsuzsika-kdnp-s ex-szóvívő, és a két echós: Gulyás István és Obersovszky gondolom marad.

Nálam M1 rég törölve, M2 még van, Dunát meg valahogy nincs szívem törölni, de még ez is eljöhet.

fd 2011.07.07. 19:56:44

"Mi lesz azzal a félezer újságíróval, akit most utcára tesznek?"

500 uj közmunkás = 500 uj munkahely
a helyükre felvett 875 csókos barát= 875 uj munkahely
statisztikai pontatlanságok: 1-10%
mindez összesen: minimum 3000 uj munkahely (hiszen a közmunkás az korlátozott ideig, korlátozott munkaidővel dolgozhat csak, igy az 500 közmunkáshely egy év alatt minimum 2000 embert foglalkoztat)

egyenlítő 2011.07.07. 19:58:24

@Budapesti Szexipari Vállalat:
"Prima Primissima Díjat vehetett át magyar sajtó kategóriában Veiszer Alinda, a Magyar Televízió műsorvezetője. A díjakat december 3-án, péntek este Budapesten, a Művészetek Palotájában adták át tíz kategóriában. A magyar szellemi élet, a művészet, a tudomány és a sport képviselői nyolcadik alkalommal részesültek elismerésben a vállalkozók napján.
...
Veiszer Alinda, az m2 Záróra című műsorának házigazdája a díjátadón megköszönte „a sok álmatlanságban szenvedő nézőnek”, hogy az éjszakai vetítési időpont ellenére is rendszeresen követik a portrésorozat adásait, hozzátéve, igyekszik még rászolgálni az elismerésre a következő 40-50 évben."

egyenlítő 2011.07.07. 19:59:03

"Négy új főszerkesztője van az Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alapnak (MTVA). Az Index szerint egyikük az a riporter, aki Daniel Cohn-Bendit magyarországi látogatásakor pedofil vádakkal próbálta támadni az EP-képviselőt, és hamis tudósítást készített magyarországi szerepléséről."

Nem, őt most nem rúgták ki. Ő az a senki, aki kirúg valakiket.

mokkaczuka 2011.07.07. 20:40:26

@Androsz: "Másodszor: a kormánynak is megvan a maga joga ahhoz, hogy elmondja a saját verzióját, "

Ahhoz igen. Csakhogy a kormány hazudik, ferdít, elhallgat. Egy dolog, hogy a Gyurcsány vagy a Medgyessy alatt kissé elfogult volt a média a szocik felé, bár azt már illene tudomásul venni, hogy a sajtó, a média, mint olyan: balos. Ez olyan alapdolog, mint hogy kék az ég. De teljesen más lapra tartozik az, hogy hirtelen lett még három Hírtévé, ráadásul az adófizető pénzéből.

Én amúgy fölöslegesnek tartom az egész úgynevezett közszolgálatiságot, amit a britek találtak ki a BBC-vel, akiknek erre volt pénzük. Én úgy bezárnám mindet, hogy csak úgy füstölne, wazze. De az, hogy Orbán királynak a meglévők mellé még további szócsövei legyenek, kissé túlzás.

Spiro 2011.07.07. 20:42:42

A közmédiumok, média közalapítványok és az Üzemben tartási díj pótlásá cirka 60MRD-ba kerülnek évente. Ennek kb, ¼-e bérköltség, 0 közeli nézettség mellett.

A munkájukat elvesztő embereket sajnálom, de könyörgöm hiába sugározzák az éterbe az adást, ha nincs aki nézi.

Egyébként nincs egy szervezetbe integrálva az összes közszolgálati rádió-, tv csatorna, hírügynökség, archívum, stb., max. 10 MRD/év költséggel. Számos nálunk fejlettebb országban sem költenek erre többet (ha tényleg a közszolgálat a cél).

Trompf · http://trompf.blog.hu 2011.07.07. 20:49:24

Hír 2002-ből:
www.gondola.hu/cikkek/13230-_Mi_lesz_itt___-_gondola_osszeallitas.html

– Az előfizetési díj eltörlésével és költségvetési átvállalásával megnő a kormány befolyása a közmédiában, mivel 50 százalékos költségvetési tétellé változik a média feletti gazdasági ellenőrzés, amely eddig kétharmados többségű döntést igényelt

– A kormány visszavonja a Magyar Televíziónak és a Magyar Rádiónak nyújtott kormányzati garanciavállalást. Ezt követően lemond előbb Csermely Péter az MTV hírigazgatója, majd Mendreczky Károly elnök

– Az MTV megbízott elnökét most először a civil delegáltak nélkül nevezi ki a kuratórium. Az elnökség később elutasítja a civil delegáltak rendkívüli kuratóriumi ülés összehívására vonatkozó indítványát. Az ügyben ügyészségi vizsgálat zajlik

– Az MTV új ügyvezető alelnöke Ragáts Imre, korábbi gazdasági igazgató, akinek „gazdasági” működése alatt a televízió több milliárdos veszteséget termelt

– Az MTV kulturális igazgatójának, Híradó, Hét, Ma Reggel, Aktuális szerkesztőségének távozása. A személycserék után a Ma Reggel nézettsége drasztikusan csökken

– Az MTV társadalmi kurátorainak testülete közleményben tiltakozik a személycserék és az új hírszerkesztés miatt.

– Az MTV felmondja az Ezüsthajó Kft. (Sikkes, Koffer, Millenniumi Mesék) szerződéseit

– Az MTV kulturális igazgatóhelyettese Sugár Ágnes lesz, aki az MSZP kampányrendezvényeinek korábbi háziasszonya

– Újabb 500 fős elbocsátás előkészítése az MTV-ben

Budapesti Szexipari Vállalat 2011.07.07. 20:50:03

@Mister Gumpy:
Olvastam. Ma már nem.
De hogy nem pártatlanabb a Népszabinál, az tuti.
Elég csak a vezércikkeket elolvasni, bármelyik pártlapban megállnák a helyüket (illetve mióta a Szadesz ment a kukába, nem tudom, de addig nagyon).

@puffatag:
Hát én azért nem így emlékszem. Többek közt azért is hagytam abba az olvasását 2006 körül (még a választások előtt).
Nem vagyok jobboldali, de álliberális sem, mint az SZDSZ. Ők ugyanis lopásra berendezkedett liberálisok voltak, a liberalizmus azt jelentette náluk, hogy mindent el szabad lopni, amihez hozzáférsz.
Sajnos, a liberalizmus valójában NEM ezt jelenti.

Ami pedig a hirdetések megtiltását illeti, nos, az 2002 elején, a választási harcok idején tényleg megtörtént.

@α Ursae Minoris:
A média jelent sajtót is úgy egyben (bár arra ott a magyar sajtó szó, még csak nem is hosszabb), meg tömegtájékoztató eszközt is (tehát média egy lap vagy egy tévécsatorna is).

@egyenlítő:
Nem gondolod, hogy ezek a díjak nincsenek előre lezsírozva...
A csajt magas szinten dugja valaki a MTV-nél, ezért kap ekkor hátszelet. És persze a díjat is elintézik neki.
Az a baj, hogy a Záróra egy kurva jó műsor lehetne, ha nem ez a liba vezetné, hanem valaki, aki ért is hozzá, és felkészül a riportalanyokból, meg odafigyel rájuk (pl. mint a most kirúgott Rózsa Péter - ő tutira sokkal többet ki tudna ebből hozni, csak hát férfi, meg nem is buzi, úgyhogy kicsit nehezebb helyzetben van, neki dolgoznia kell a hírnévért, nem elég szopnia).

puffatag 2011.07.07. 20:52:46

@egyenlítő: papp dániel hamisított riportot kohn-benditről, másnap, miután kiderült a hamisítása, kinevezték főszerkesztőnek... most ez a féreg rúgja ki az embereket

fidesz = házmesterek pártja 2011.07.07. 20:53:30

@Androsz: ostoba komcsi disznó! Ja, bocs: a disznóktól...

Trompf · http://trompf.blog.hu 2011.07.07. 20:55:58

2002. augusztus 30. 01:00

www.mn.mno.hu/portal/99812

Heteken belül 20-25 műsorkészítőtől, a jövő év elején pedig mintegy ötszáz munkatársától válik meg a Magyar Televízió (MTV Rt). Információink szerint az elbocsátási hullámot a Szabadság téri székházból való elköltözéssel indokolja majd a televízió.

egyenlítő 2011.07.07. 21:03:19

@Budapesti Szexipari Vállalat: "A ma este díjazott „primisszimák” és „prímák” a Prima Primissima Alapítvány Alapító Okiratában meghatározott eljárás szerint kerültek megválasztásra. Az Alapító, a VOSZ kibővített Elnökségének tagjai, a Társadalmi Tanácsadó Testület tagjai, a Prima Primssima Alapítvány kuratóriumának tagjai, továbbá a szakmai- és érdekképviseleti szervezetek, valamint a korábbi évek „primisszimái” és a Társalapítók, valamint a támogatók jelölhettek. A beérkezett jelölésekből idén nyár elején a Társadalmi Tanácsadó Testület és a Kuratórium együttes ülésén, titkos szavazással választotta meg a tárgyévi „prímákat”: kategóriánként hármat. 2010. december 3-án délben a „prímák” sorából mind a 10 kategóriában egy-egy „primisszimát választottak titkos szavazással a VOSZ kibővített Elnökségének és a Prima Primissima Alapítvány Kuratóriumnak tagjai."

Jó nagy gruppen lehetett akkor szerinted :-)

egyittlakó (törölt) 2011.07.07. 21:04:20

Különösebben nem érdekel, hogy a diktátor most újabban 550 embert dob ki az utcára. Holnap majd kétezret fog... igaz, azt hazudta, hogy 1 millió munkahelyet fog teremteni, de ezt nem kéri számon a birkahad... nem is meri.
A magyar nép tökéletesen megérdemli azt, amire szavazott. Engem nem ez ragadott meg, hanem az Orbán-rezsim embertelensége, ahogy emberi sorsokat tesznek tönkre egyetlen tollvonással. Szívtelen és kegyetlen eljárás magyar embereket lehetetlen helyzetbe hozni, közben azt óbégatni, hogy mindenkinek dolgoznia kell.
Köszönöm Orbán Viktor kedves vezetőnek, Pártunk és Államunk legfelsőbb vezérének, az EU rémének, hogy megismerhettem a nemzeti együttműködés rendszerét.

Budapesti Szexipari Vállalat 2011.07.07. 21:06:00

@egyenlítő:
Nem, elég egyvalakit szopnia, az meg pénzzel vagy a kapcsolatain át egyéb kedvezményekkel elintézi a többit.

Te tényleg ennyire naiv vagy?

Hagrid 2011.07.07. 21:11:12

@Trompf: Végre, más is emlékszik...már azt hittem csak én vagyok itt ennyire öreg.:D

egyenlítő 2011.07.07. 21:11:58

@Budapesti Szexipari Vállalat: "a VOSZ kibővített Elnökségének és a Prima Primissima Alapítvány Kuratóriumnak tagjai"

Lehet, hogy naiv vagyok, de szerintem ezt a csapatot elég nehéz akár ténylegesen, akár képletesen lefizetni. Hacsak nem a tudjukkik ... :-)

Budapesti Szexipari Vállalat 2011.07.07. 21:15:48

@egyenlítő:
Á, ezeket aztán nem...
Te tényleg ennyire naiv vagy?
(Vagy ezt már kérdeztem?)

Gáborom 2011.07.07. 21:18:37

Szerintem túlspilázzák a dolgot az ellenzéki oldalon.
Bár én is csodálkozom egyes neveknél, de az biztos, hogy ekkora országnak nem kell ennyi közszolgálati tévé, pontosabban a három csatornának nem kell kettő intézmény.
Én egyetértek a leépítéssel, spórolni kell, azzal nem, hogy már megint politikai szempontok is közrejátszanak.

egyenlítő 2011.07.07. 21:21:44

@Hagrid: Bizony, eddig már több tisztogatáson estünk át. De:

-A kezdet az Antall kormány idején volt (Hankiss, Gombár és sokan mások). Azóta csak a visszaütés megy, egyre nagyobb erővel.
-A jobbosoknak valahogy mindig sikerült valakiket elküldeni, és senkiket ültetni a helyükre.

egyenlítő 2011.07.07. 21:23:24

@Gáborom: És ahhoz mit szólsz, hogy majd külsős cégekkel fogják elkészíttetni a kiesett műsorok pótlását (MTV vezető, ma reggel)? Lesz ám itt megtakarítás!

Romkocsmák félhomályában merengő, félázsiai BPBP 2011.07.07. 21:24:00

Egy dolgot nem értek csak! Hogy lehet az, hogy ha már ilyen leépítések zajlanak a közmédiában (médiumokban), akkor miért nem készíthetnek róla egy műsort, vagy legalább miért nem szerepelhet ez a hírekben?!

Egyszer sem hallottam pl. a Kossuth rádióban, hogy hírek közt ezt bemondták volna! Legalább egy hír szintjén. Ennyire meg vannak "rendszabályozva"?! Lol!

egyenlítő 2011.07.07. 21:27:21

@BPBP: Tilos, tilos, tilos! Háromszor is tilos! A múlt héten tiltottak le egy MTI-st, mert egy MTI-re vonatkozó hírt nem engedélyeztetett közlés előtt.

Romkocsmák félhomályában merengő, félázsiai BPBP 2011.07.07. 21:28:17

@egyenlítő:
De hát ez már katasztrófa! Nem is tudom mi ez?! Önmeghasonulás?! Önmagam szembeköpése?! Mármint az ott dolgozók részéről!

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2011.07.07. 21:31:00

@al kotmány aláiro álamfö: Feltételezem, hogy komcsizás úgy értendő, hogy én vagyok komcsi, eddig stimmel? Azzal, hogy kijelentettem, a mostani, komcsiellenes kormánynak igaza is van, amikor kirugdossa legalább egy részét a léhűtőknek, és meg is értem őket, ha akarnak egy olyan tévét, ami azt mondja, amit ők. Ha azt állítod, hogy én ezzel komcsi vagyok, akkor sajnos nem értelek.

Tőlem egyébként a kormány csinálhat egy egész tévécsatornát szó szerint az ő közleményeik beolvasására, meg olyan régivágású filmriportok bemutatására, ahol Kövér László átvágja a szalagot a megnyílt óvoda előtt. Bárcsak lenne egy csomó ilyen filmriportunk. Engem az érdekel, hogy egy ilyen szócső ne kerüljön sokba. Egyébként pedig nem automatikusan hazugság minden, amit mondanak, szóval nem baj az, ha valahol őket is halljuk, anélkül, hogy valami "pártatlan" hülye kiemelne a kis riportjában néhány összefüggéstelen mondatot a szóvivő beszédéből. Aztán majd eldöntöm, hogy elhiszem-e nekik, amit mondanak, vagy nem.

Az értelmesebbje mellesleg tavaly tavasszal sem hitte el, amit mondtak. A púder a homályosabb elmék irányítását szolgálta, mindegyik párt szövegelésében.

politologus · http://politologus.blog.hu 2011.07.07. 21:41:46

Politikai szempontból a fő kérdés nem az, hogy a köztévés kirúgásoknak van-e politikai oka, hanem az, hogy ennek a kormánynak az eddigi politikája (különösen a kinevezések és a média világában) után kizárható-e egyáltalán a politikai motívum.

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2011.07.07. 21:45:01

Mondok egy remek példát a "független" média szakmai hitelességéről, hozzáértéséről, újságírói etikájáról, az olvasók befolyásolatlan tájékoztatásáról. Az Index oldalán jelen pillanatban nyitó hír a News of The World című angol bulvárlap megszűnése, annak folyományaként, hogy kiderült, mekkora aljas gennyládák dolgoznak náluk, akiket most az egész világ utál. Így szól a cím: "Bezárják a világ leggyűlöltebb lapját". Alatt egy kép, rajta a The Sunday Times és a News of The World cégtáblái egy épület téglafalán.

Mondom: mi a fene, megszűnik a Sunday Times? Nézem a hírt, még csak nem is említik a nevüket. Akkor mi van most? Utánakerestem a neten a dolognak, merthogy a szakmailag bizonyára magas szinten álló médiamelós híréből erről semmit sem tudtam meg. Kiderült, hogy a két lap között az az összefüggés, hogy ugyanaz a tulajdonosuk. És ezek szerint közös székházuk is van valahol. Ennyi.

Ha én a The Sunday Times gazdáinak a helyében lennék, szarrá perelném az Indexet a súlyos hitelrontás miatt. Vétlenek a kérdéses ügyben, mégis besározta őket valami barom, és nem feltétlenül csak az Indexben, mivel ők szakmailag nyilván hozzáértő módon vesznek át gyakran híreket más forrásokból, úyszólván szó szerint. Hát ez az az újságírás, amit most annyian védelmeznek, dühödten.

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2011.07.07. 21:49:38

@Androsz: Mielőtt valaki ebbe kötne bele: én azt gondoltam, hogy a NOTW a TSD által futtatott bulvárlap, vagy egy rovata, különkiadása, mittudomén. Valahogy benne kell lenniük az ügyben, ha már a képen őket is mutatják. Nincsenek benne.

Imre Laci · http://magyarasztal.blog.hu 2011.07.07. 21:50:50

@makacshalacska: Egy 2/3-os fülkeforradalmi párt fog. Hidd el.

kdlla 2011.07.07. 22:26:44

A demagógok figyelmét csak egy dologra szeretném felhívni. Igen, sok szövőnő, acélgyári munkás, pedagógus, satöbbi veszítette el az állását mostanában. Tán lehet, hogy nem kapott ekkora nyilvánosságot az ügy, mint a "komcsi, ballibsi", és még ki tudja, hányféle jelzővel illetett médiamunkások esetében.

Hogy ez nagyobb nyilvánosságot kapott talán, annak van egy fontos oka. A szólásszabadság, a véleményszabadság korlátozásától való félelem is itt van a levegőben. Mert itt nemcsak munkahelyelvesztésről van szó.

És még mielőtt az következik, hogy ez faszság, meg a szocik is ezt csinálták, meg így, meg úgy, csak kíváncsi lennék, ha a demagógok nem írhatnák meg a véleményüket mégsem a kommentekben, mekkora lenne a felháborodás. Valahol ugyanarról van szó. Természetesnek vesszük, hogy a véleménynek hangot adunk, jövünk rögtön kommentet gyártani. Akkor miért ne lehetne irtózatosnak érezni azt, hogy egy médiumot tisztogatnak (de igen, de igen, ne dugjuk homokba a fejünket)?

Az ember úgy van kitalálva, hogy szereti megmondani a véleményét. És nem szereti, ha mások mondják meg neki, mi legyen az. Még mielőtt rám lenne sütve bármi, én nem a médiamunkásokhoz, hanem mondjuk így, a szövőnőkhöz tartozom. Hányok az összes politikustól, egyhez se tartozom. És igen, engem is leépítettek. Igen, idén.

dr kíváncsivagyok 2011.07.07. 22:34:15

Lehet , hogy a Nenyi mintájára kötelező lesz a Fidesz TV - ket és rádiókat nézni-hallgatni ? Mert hírszolgáltatás már csak egy van...

Egyed Ildikó 2011.07.07. 22:40:06

Ünneprontók vagytok. Szerintem megér ennyit, ha jobbak lesznek a műsorok. Arra meg mérget veszek.

egyenlítő 2011.07.07. 22:43:14

A jövő:

MTV1: közvetítés a Párt kongresszusáról
MTV2: közvetítés a Párt kongresszusáról
A többi csatornán gumibotját lóbáló rendőr: Kapcsolgatunk? Kapcsolgatunk?

egyenlítő 2011.07.07. 22:44:28

@Egyed Ildikó: Mostantól csak monoszkóp? HD felbontásban!

Egyed Ildikó 2011.07.07. 22:48:38

Nemrég láttam egy BBC filmet, arról hogy hogy működött Hitler alatt döntéshozás. Kurva nagy fejetlenség volt. Mindenki nyomult, hogy túlteljesítse azt, amivel úgy gondolta, hogy bevágódhat Hitlernél. Nem Hitler adta ki a parancsokat, már önjáróvá vált a dolog, amit beindított. Ő csak nyomta a lózungokat, hogy "harcban állunk", meg "az ellenség milyen alávaló". Maximum olyat csinált, hogy több embert bízott meg egy feladattal, hogy azok majd úgyis kinyírják egymást. Deja vu.

Kandabula 2011.07.07. 23:03:46

Tisztogatás, tisztogatás. Ez segíti a tisztánlátást. Mindazonáltal - miután a nézettség-hallgatóság - minimális, az állami TV és rádió szerepe igencsak eltúlzott. Ott hat, ahol csak a központi programokat tudják venni. Ilyen gyenge propagandisztikus cél elérésére valóban nincs szükség ennyi dolgozóra. Sajnálom az érintetteket, akárcsak sajnáltam a bányászokat és az olvasztárokat. Gondom- mint egyébként is - a politika.

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2011.07.07. 23:09:04

@kdlla: "Az ember úgy van kitalálva, hogy szereti megmondani a véleményét." ... "Akkor miért ne lehetne irtózatosnak érezni azt, hogy egy médiumot tisztogatnak"

Az nem IRTÓZATOS, bazmeg, ha egy, egyetlen egy csatornán a főnök másféle irányú vagy hangnemű híreket óhajt közzétenni. Irtózatos az lenne, ha MINDEN csatornán ez lenne. De nincs így, és nem is lesz. Mert bár sokan nagyon szeretik élvezettel emlegetni, hogy mindjárt jön az új Hitler, és jaj lesz nekünk, a szabad gondolkodás utolsó védelmezőinek, még éppolyan messze állunk a szabad sajtó elpusztításától, mint évekkel ezelőtt. EGY csatornáról kirúgtak pár semmittevőt, akik nem tetszettek a gazdának. Ha a Subudubi magazintól rúgnak ki pár nem tetsző alakot, az is a sajtószabadságot tiporja?

A királyi tévé a királyé, mert az pénzeli, és nem egy német vagy amerikai, persze a sajtószabadságot a profit elébe helyező multimilliárdos konzorcium, természetesen ők is az általunk fizetett pénzekből, amit ők a hír árának neveznek, és nem adónak. Azt számon lehet MAJD kérni a kormányon, ha a királyi tévén erőteljesebb hülyítés kezd zajlani, mint az RTL Klubon. És azt is, ha ez sokba kerül nekünk. Meg azt is, ha más hírcsatornákat megpróbálnak a tisztességes, etikus újságírói viselkedés elvárásánál erőszakosabb elnyomás alá vonni. Most ilyesmiről szó sincs. Most csak kirúgtak egy csomó embert egy veszteséges cégtől. Nem meglepő módon az maradt, egyelőre, aki a tulajdonosnak szimpatikusabb. Hát, itt a világvége.

mizrolist 2011.07.07. 23:13:49

@Egyed Ildikó: kirúgták a parlamenti közvetítés teljes stábját. Azzal a műsorral volt probléma? Elbocsátottak rengeteg embert a kulturális műsoroktól, amelyek talán az utolsó nézhető adások közé tartoztak. Sőt, még a sportriporterek közül is dobtak ki, miközben állítólag több sportot akarnak majd közvetíteni a jövőben...

egyenlítő 2011.07.07. 23:17:32

@Androsz: "Meg azt is, ha más hírcsatornákat megpróbálnak a tisztességes, etikus újságírói viselkedés elvárásánál erőszakosabb elnyomás alá vonni."

Az minek számít, hogy a pályázati kiírás szerint a Klubrádió frekvenciáját csak zenés, helyi híreket közvetítő rádió nyerheti el?

lanyi 2011.07.07. 23:23:26

@Egyed Ildikó:

Nekem is feltünt a kisérteties hasonlóság Hitler és Orbán rezsimje között.

Megérne egy egész blogbejegyzést ennek a kitárgyalása elemezgetése.

Mondjuk aztán lehet, hogy jönne egy fekete autó...

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2011.07.07. 23:25:10

@egyenlítő: Nem tudom minek számít. Nem tudom azt sem, hogy a Klub Rádió miféle volt. Félévente egyszer ragad el a kalandvágy, és hallgatok valamilyen rádiót, meg persze a fodrásznál kénytelen vagyok rá. Az, ha helyi híreket kell közvetíteni, az elnyomás? A kormány a helyi? A kiírásban benne van az is, hogy országos híreket nem sugározhat a nyertes? Benne van az is, hogy hébe-hóba nem adhat egy színházi közvetítést vagy focimeccset sem? Nem ismerem a feltételeket. De mivel ma minden rádió zenés, és csak bulvárhíreket közvetítenek óránként két percben, a példád nem vág mellbe.

Egyed Ildikó 2011.07.07. 23:25:33

@mizrolist: Nem azzal van a baj, hogy kirúgták a nevesebb képernyősöket, akik öt perc múva úgyis találnak új állást egy másik csatornánál. Hanem mert a tehetségtelenje maradt ott. Azokkal meg garantált a szar műsor. Két hattérszakember közt meg nem nehéz elképzelni, hogy politikai alapon döntöttek.

parandroid 2011.07.07. 23:28:15

@Androsz: "A királyi tévé a királyé, mert az pénzeli, és nem egy német vagy amerikai, persze a sajtószabadságot a profit elébe helyező multimilliárdos konzorcium, természetesen ők is az általunk fizetett pénzekből, amit ők a hír árának neveznek, és nem adónak. "
bocsánat, de én úgy gondolom, hogy a "király" én vagyok (és te és az összes többi kedves olvasó), és nem az általam/d/unk az ügyeink intézésére és a magántulajdonunk védelmére szerződtetett embercsoport (ti. kormány) vezetője. már persze ha a népfelség jelent még valamit. ezért az a mindenkori személy, akire szerintem Te "király" megnevezéssel utalsz, véleményem szerint nem rendelkezik tulajdonjoggal a közmédiumokban. az pedig, hogy majd számonkérhetjük a kormányon, az egy vicc. mármint komolyan, ebben az országban kin volt bármi is VALÓBAN számonkérve, pártfüggetlenül? mármint úgy igazából. mert az, hogy a mindenkori kormány "elkergethető", számomra elég karcsúnak tűnik.

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2011.07.07. 23:28:38

@lanyi: "Mondjuk aztán lehet, hogy jönne egy fekete autó..."

De nem fog menni, te barom. Tudom, örülnél, ha menne, mert akkor igazolást nyerne a rettegő fantáziád, de nem fog menni. Hozzánk legközelebb Kínában van olyan, állítólag, abban a Kínában, amelynek ma a világ összes többi országa tartozik, a legtökösebb demokráciamániás országok is. Akkor mondd, hogy menne a fekete autó, ha majd egyetlen egy esetben előfordul az országban. Addig ne basztass bennünket ilyen marhaságokkal.

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2011.07.07. 23:30:23

@parandroid: "bocsánat, de én úgy gondolom, hogy a "király" én vagyok"

Ember, te még ennél a kommunista mesénél tartasz? Meg a demokrácia tündérénél? Nem kéne már ágyban lenned, a maciddal?

parandroid 2011.07.07. 23:30:39

hirtelen még az jutott az eszembe, hogy vajon szegény Déri János most a lapát melyik oldalán lenne? Ha már Rózsa Péter a szélesebbik felére került, szerintem elég szégyenletes módon.

lanyi 2011.07.07. 23:33:55

@Androsz:

Hitler a nagytőkések írányába különböző gesztusokat tett, például korlátozta a munkavállalól sztrájkhoz való jogát.

Soroljam még?

Kandabula 2011.07.07. 23:34:13

@egyenlítő: A Klubrádióval kapcsolatos "elvárások" sima világbotrány. Valami olyasmi, hogy előírják, milyen könyveket olvassak, milyen zenét szeressek. Előírják, hogy mi kell nekem. Szörnyű. Mintha egy szépségversenyen feltétel lenne, hogy a versenyző lecsúnyítsa magát.

parandroid 2011.07.07. 23:36:13

lehet jópofizni a másik személyén, én úgy gondoltam, hogy megpróbálok a Te véleményedre a sajátommal reagálni, csak úgy elvi síkon, ha már hozzászólásod is hasonszőrű volt. hiba volt, én kérek elnézést. (jelzem, a majd számonkérhetjük a kormányon, ha a királyin erőseb blesz a hülyítés-motívum is megér egy macit, ha már ez a mértékegység. mindegy, hagyjuk is.)

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2011.07.07. 23:38:36

@parandroid: Rózsa Péter, amilyen kiváló újságíró, szerintem hamar új állást fog találni. Remélem. Hogy miért rúgták ki? Ezer oka lehet. Dugta a főnök barátnőjét. Látta, amikor a főnök dugta az ő barátnőjét. Tudja, hogy hová tűnt el a tavalyi nyereség. Részegen rávert a román nagykövet seggére. Vagy éppen tele lett a töke ezzel a töketlenkedéssel, amit a kormány művel. A maradék 995 okot legközelebb mondom el.

Kandabula 2011.07.07. 23:38:48

@Androsz: figyelj, Te "barom". Csak ennyi. Macid?

lanyi 2011.07.07. 23:39:35

@Androsz:

Hitler felismerte, hogy hatalmas ereje van a médiának.Meg is szerezte az egészet.
Választási kampányban irdatlan mennyiségű tömegrendezvényt tartott.

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2011.07.07. 23:41:56

@lanyi: Hogy is kapcsolódik ez ide? És ismersz te egy nagyorrú táncművészt, aki mindenkinél lelkesebben tett nagy szívességeket külhoni nagytőkéseknek, aminek eredményeként most már nincs semmi eladható dolog az országban? Igen, a fasizmus definíciójának része a nagytőke támogatása, árulásig menő fokon. Olvass utána, hogy az SZDSZ-szel általában mi baja volt az átlagembernek.

lanyi 2011.07.07. 23:43:50

@Androsz:

Hitler munkatáborokat hozott létre( szovjet mintára), ahol munkára akarta nevelni a társadalom szerinte nevelésre szoruló rétegét.
Volt egy felirat is minden táboron.

Mondjuk Orbán még nem valósította meg ezen álmát csak megbízta egy hű emberét a kivitelezéssel.

öregbuksi 2011.07.07. 23:44:54

@kdlla:Pl.: nem tudom emlékszik-e, emlékezhet-e Rózsa Péter áldásos tevékegységére '90-'94 között? Ő is, és sokan mások is, elmodták a véleményüket, ami köszönő viszonyban sem volt a valósággal. Tették mindezt a közmédiákban, a többségi, szabadon választott Parlament és annak felhatalmazásából megalakult kormány ellen! Az Ön érvelése erősen sántít amikor ezt mondja " Az ember úgy van kitalálva, hogy szereti megmondani a véleményét." Nem! Csak igazat mondhat és írhat.
@mokkaczuka:" bár azt már illene tudomásul venni, hogy a sajtó, a média, mint olyan: balos." Nem kellene ezt alaposan átgondolni?

lanyi 2011.07.07. 23:46:01

@Androsz:

Hitler propagandagépezetével felmutatott a társadalom számára egy réteget (zsidók)akit felelőssé tett a társadalomi problémákért.

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2011.07.07. 23:48:42

@lanyi: A reklámozók is felismerték a média erejét, meg is szerezték az egészet. Most azt hallod, amit a reklámozók mondanak. Hitler dumája legalább egy ideig lelkesítette a köznépet. Megjegyzem, végül a köznép, nem a kormány, a köznép tette olyan veszedelmes erővé Hitlert, amikor lelkesen teljesítették, túlteljesítették a beteg terveket. De ennek az egésznek semmi köze a köztévétől elbocsátottakhoz.

Választási kampányban mindenki elképesztő mennyiségű tömegrendezvényt tart. Az MSZP is, a Fidesz is. Ez a szokás. Ez a demokráciáról szóló tündérmese életben tartásának az általunk megfizetett ára. Szerintem is felesleges. De az átlagfogyasztót nagyságrenddel hatékonyabban lehet irányítani, ha a Barátok köztbe csempésznek valami követendő irányelvet, mint ha az m1 híradójában bemondanák, hogy Orbán Viktor a legjobb családapa, az ország atyja. Az RTL Klub szerintem még nem a kormány rühes kutyája, hanem a külföldi nagytőkéé.

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2011.07.07. 23:50:02

@lanyi: Igen, a történelmet ennyire én is ismerem. És?

lanyi 2011.07.07. 23:50:38

@Androsz:

A nemzetiszocializmus nem egyenlő a fasizmussal.

Ebben az országban nem Gyurcsány Ferenc tiltotta be a sztrájkot, hanem úgy hívják az illetőt hogy Orbán Viktor.

Senkifia 2011.07.07. 23:50:59

@Budapesti Szexipari Vállalat: mikor pár éve az Operaház 1200 alkalmazottjából kirúgtak vagy 3-400at, semmi botrány nem volt. Ja hogy azt a szocik csinálták? hát ez van. pénz beszél, a kutyu meg vauvau. Szinte mindenhol az alkalmazottak bérére megy el a legtöbb pénz. Ergo az embereken lehet spórolni a legtöbbet. Aztán persze bele lehet magyarázni a politikát, elhallgattatást,miegymást. Biztosan az is benne van.

Egyed Ildikó 2011.07.07. 23:56:09

@Androsz: a köznép nem csinált semmit, csak tapsolt, meg a karját lengette, mert be volt szarva, hogy másnap elviszik. Olyan is volt a BBC filmben, amit láttam, hogy egy nyolcvanéves nyanya (echte német) orra alá tolták a levelet, amiben felnyomta a szomszédját (echte német), mert nem köszönt "Heil Hitlerrel". Csak vonogatta a vállát. Tömegpszichózis volt. A balhét azért Hitler, meg a talpnyalói viszik el.

Senkifia 2011.07.07. 23:57:20

@Budapesti Szexipari Vállalat: na dehát ha a wales-i is velszinek van írva, akkor ennyit szabad . Ha Arany átír egy egész népet, szegény tehetséges (? :)) szerző ne írhatna át egy pár sor Aranyt??? :D

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2011.07.07. 23:57:58

@Senkifia: "A nemzetiszocializmus nem egyenlő a fasizmussal."

Úgy van. Ezért mondtam fasizmust és nem nácizmust. A külföldi nagytőke kiszolgálása a fasizmus jellegzetessége. Hitler nem igazán volt fasiszta, ezzel szemben Németország önálló fejlődését akarta látni, és kiirtani a zsidókat, akik elég nagy egyezést mutattak a kül- és belföldi nagytőkével. Hol szolgálja ez a tény a mi jelenlegi vitáink megoldását?

lanyi 2011.07.08. 00:04:00

@Androsz:

Az a kérdés, hogy szerinted, minek minősül a sztrájk betiltása egy országban?

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2011.07.08. 00:04:57

@Egyed Ildikó: "A balhét azért Hitler, meg a talpnyalói viszik el."

Ez egy tökéletesen pontos megállapítás volt. A balhét Hitler viszi el, pedig a birka nép volt a bűnök végrehajtója. Most is jó lenne, ha nem a kormányt cseszegetnénk, amely szerintem ostoba módon hallgat, nemhogy agyakat mosna. Inkább cseszegessük a szomszédot, ismerőst, amiért összevissza beszél mindenféle hülyeséget, amiket elszórt féligazságokból és teljesen megalapozatlan agyalmányokból (sajtó) kombinál össze magának és ivócimboráinak. Ők több kárt okoznak.

A feljelentgetésekkel kapcsolatban mellékesen említem meg, hogy egészen meghökkentő, ide vonatkozó történeteket hallottam nemrég egy Hollandiában dolgozó ismerőstől. Hollandia, a rasszizmusmentes ország, ahol minden magától megy, feljelentgetősdit játszik. nyilván nem mindenhol és mindig, de ha egyetlen ember egy-két év alatt megfigyelt több esetet is, az több, mint meglepő.

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2011.07.08. 00:06:29

@lanyi: Az öncélú elégedetlenkedés megszüntetésétől a véleménynyilvánítás szabadságának megsértéséig sok dolognak nevezhetjük. Nem tudok róla, hogy betiltotta volna valaki a sztrájkot.

kdlla 2011.07.08. 00:07:04

@öregbuksi: tehát Rózsát most azért tették lapátra?

lanyi 2011.07.08. 00:10:22

@Androsz:

Orbánnak hívják azt aki betiltotta a szrájkot és magyarországon.

Nem mered kimondani a véleményed?

Szerintem a sztrájk betiltása diktatórikus lépés, ami rettenetesen káros a munkavállalókra, és növeli a tőkések profitját.

A létesítendő munkatáborokról hallottál?

kdlla 2011.07.08. 00:10:33

@Androsz: Kedves Androsz, "bazmeg", ha már bele kellett építeni a mondanivalóba, legyen így nálam is. "EGY csatornáról kirúgtak pár semmittevőt, akik nem tetszettek a gazdának.", írja. Örülök, hogy ön ennyire ismeri a "királyi" tévé mindennapjait, ezek szerint a kirúgott vágók, újságírók, operatőrök, és egyéb semmirekellő munkásságát. Ossza meg velünk, hogy érti, hogy semmirekellőek.

Senkifia 2011.07.08. 00:13:12

@Androsz: öööööö...én egy másik hsz-t írtam,nem volt benne semmi fasizmus,meg nácizmus :)
operaház vs szocialisták volt,or something... szerintem nézz utána,valaki másnak akartál válaszolni :)

Egyed Ildikó 2011.07.08. 00:15:40

@Androsz: Én nem akarom összehozni Orbánt Hitlerrel, csak a dolgok, természetükből adódóan, analóg módon működnek. Egy vezetőt, aki mindenben egyszemélyben akar dönteni (lehet, hogy azért mert azt gondolja, hogy ő hozza a legjobb döntést), olyan bábok fognak körülvenni, akik állandóan a kegyeit keresik, próbálnak megfelelni, akár egymás rovására is. Nem tudom ezeket a jegyeket nem leolvasni a Szíjártó, Lázár és Navrasics-félékről.

samer 2011.07.08. 00:15:56

@lanyi: Na öreg ki is verete szét a tüntetőket 2006-ban...?

samer 2011.07.08. 00:17:45

@lanyi: nem , csak közmunkáról, tudod, "aki nem dolgozik ne is egyék..." ja és a New Deal-ről hallottál, tudod amikor az USA is közmunka programmal küzdött a válság idején.

Senkifia 2011.07.08. 00:20:50

@Androsz: ja most látom, lanyinak ment volna a fasisztás válasz :)
hát akkor küldd el még1x :)

lanyi 2011.07.08. 00:25:08

@samer:

30.000 ft-ból egyen?

Európában a 21. században van példád a közmunkatáborokra?

Az a rendőrtábornok verette szét a tüntetőket 2006-ban, akit Orbán a közmunkatáborok megszervezésére vett fel helyettes államtitkári rangban.Gondolom te is a Rebisz parancsnokára gondoltál.

samer 2011.07.08. 00:28:26

@lanyi: Nem, én Gyurcsányra gondoltam, azt hiszem te is tudod, és ne csúsztass mert te is tudod hogy 30000-ért nem kell minden nap dolgozni, de el kell indulni, és ne táboroz, legfeljebb a családoddal, mert ilyenről sehol nincs szó. Van munka ebben az országban csak keresni kell, lehet nem ott és amilyen de van, én is voltam közmunkás, nem volt rosszabb mint más munka, de kihasználtam az idő és tanultam mellette.

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2011.07.08. 00:29:14

@Senkifia: Valóban, elnézést, eggyel feljebb lett volna a kattintás helye.

@Egyed Ildikó: Ebben már eléggé igazat is adok neked. Nem tudom, hiszen erről érthető módon nem engednek semmit tudnunk, hogy a kormányon belül hogyan zajlanak le a döntési jelenetek. Mennyire Orbán irányít vagy mennyire csak vállalja az ország előtt a döntéseket, például. Az utóbbinak is lenne értelme, hiszen egy időben benne láttuk sokan a változtatás esetleges megindítóját. Tévesen. Viszont a jelenlegi reménytelenségben én azt állítom, és nem itt először, hogy egy király kevesebbet ártana nekünk, mint egy töketlenkedő, huzakodó éltábor, esetleg koalíció. Annak ugyanis megvan az esélye, hogy a király jól dönt, és jó irányba mozdulunk el. Az elmozdulásnak, a jó irányba történőnek is akadálya, ha a sokfejű sárkány önmagával veszekszik. Akkor nem jutunk sehová.

@lanyi: "Orbánnak hívják azt aki betiltotta a szrájkot és magyarországon."

Sajnos még mindig nem tudom, miről beszélsz. Valószínűleg nagyobb vihart kavart volna a dolog, mint amennyi ahhoz elég volt, hogy elkerülje a figyelmemet. És a munkatáborokról sem tudok. Te a közmunkáról beszélsz? Az nem munkatábor.

samer 2011.07.08. 00:30:50

@Androsz: ezeknek? király? Ezek csak az anarchiát szeretik.

lanyi 2011.07.08. 00:34:24

@Androsz:

Látod mire képes a propaganda nem is tudsz róla, hogy jelenleg jogszerűen nem lehet sztrájkolni.

Lehet azért vannak az elbocsátások hogy ne is tudj róla.
A németek sem tudtak a munkatáborokról...

Egyed Ildikó 2011.07.08. 00:34:52

@samer: Vigyázz, nagyon nehéz jó királyt kifogni. A legtöbb buzi, vérbajos, nyomi és degenarált volt.

samer 2011.07.08. 00:36:53

Nem én emlegettem királyt, és nem érdemlünk mást mint a mostani politikai elitet... sajna

samer 2011.07.08. 00:39:28

@lanyi: Na azért ez már erős, gondold meg mit írogatsz, mert ez már csak uszítás.

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2011.07.08. 00:43:02

@lanyi: "jelenleg jogszerűen nem lehet sztrájkolni."

Nézd, én nem ragaszkodom ahhoz, hogy mondd meg legalább körülbelülre, hogy miféle törvény, rendelet, alkotmánybírói döntés, bírói állásfoglalás, kiáltvány, röplap vagy egyéb írásmű deklarálja azt, hogy a sztrájk jelenleg jogszerűtlen, de ha mégis megtennéd, azért sokan lennénk hálásak neked ebben az elnyomott blogban.

@Egyed Ildikó: Ssss... A buzi és a degenerált együtt említve... Te kis homofób. Őszinte homofób. :-)

Nehéz jó királyt kifogni, de jó kormányt is.

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2011.07.08. 00:50:50

@lanyi: "A németek sem tudtak a munkatáborokról..."

Te biztos tudtál volna róla. Ők ugyanis az idiótákat is munkatáborokba küldték. Mi szavazófülkékbe.

átlátó 2011.07.08. 02:07:54

Büfészakosztály volt már évek óta az egész...majd látjuk, hogy mit csinálnak belőle... jut eszembe... asszem a Baló havi majd kétmilláért nem jár be, mert nem tud azonosulni... értem.

Budapesti Szexipari Vállalat 2011.07.08. 02:35:54

@tök hülye:
Ha ennyire hülye vagy a magyar nyelvhez, akkor talán ne nyilatkozz nyelvészeti kérdésekben.
Idióta...

@BPBP:
Médiákban. A médiumok a halottlátók.

@Androsz:
Na ja, pl. a vörösiszapos cég vezetőiért sem ment a fekete autó Orbán Visszárjonovics személyes utasítására...

Ja, és a királyt meg úgy értette az illető, hogy az ő (meg a te meg az én) pénzéből pénzelik a király tévét.

Hogy Rózsa Pétert miért rúgták ki?
Ne keress 995 indokot. Elég 1: nem Fidesz-párti.
Manapság ennyi bőven elég ahhoz, hogy bárhonnan (állami intézményből) kirúgjanak.

"Ők ugyanis az idiótákat is munkatáborokba küldték. Mi szavazófülkékbe."
Ez tény. És mind a Fideszre szavaztak. Gondolom, köztük te is.

@Senkifia:
Nem hiszem, hogy a szocik-nem szocik választóvonal mentén dől ez el, inkább a sajtó-nem sajtó választóvonal a nyerő.
Mert azt a saját kutyájuk kölykének érzik.
Még az indexesek is, akik közt egy újságíró sincs szerintem, max. pár érettségizett.

@parandroid:
Déri nem jobbos volt, úgyhogy a válasz sejthető.

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2011.07.08. 04:30:06

@Budapesti Szexipari Vállalat: "Ne keress 995 indokot. Elég 1: nem Fidesz-párti."

Ez csak 1 lehetséges indok az ezerből, de legyen, tegyük fel, hogy valóban ez az indok, miért is ne. Nem tudom megérteni, hogy ez miért okoz mindenkinek ekkora ámulatot.

Képzeljük el, hogy te egy jól ismert üzletember vagy. Adott egy cég, amelynek az egyik sajtófelelőse rendre azt a véleményét hangoztatja a cégen belül, de még a cél ügyfelei között is, hogy te egy töketlen barom vagy, és gőzöd sincs arról, hogy mi az üzlet, egyébként pedig állandóan a világ megszállásáról ábrándozol, amíg nem kapod meg a gyógyszered. Egyszer csak úgy alakul, hogy ez a cég a te irányításod alá kerül. Te mit teszel? Magadhoz kéred ezt az embert, és elmondod neki, hogy ha majd jobban összeismerkedtek, bizonyára meg fog változni rólad a véleménye? Vagy kirúgod, és örüljön, hogy ennyivel megúszta? Én az utóbbira tippelek, bizony ám.

ALkalmaznál-e olyan védőügyvédet, akiről tudod, hogy haragszik rád? És könyvelőt, titkárt, testőrt? Igen? Akkor te nem vagy magadnál. Normális ember nem bízza a titkait, a pénzét, az életét olyanra, akiben nem bízik meg. Méghozzá azért nem bízik meg, mert az illető már többször elmondta, hogy haragszik rád. Bizalmi állásra bizalmi embert szokás alkalmazni. Ebben nekem nincs semmi csoda.

Az állami tévé az állam cége. A tulajdonosnak nem érdeke, hogy a cég az ő rossz hírét keltse. Lehet, hogy csak ennyiről van szó, és nem is kell odáig elmennünk, hogy az állam a cég hazug hízelgését óhajtja megtapasztalni. Ha csak annyira szüksége van az államnak, hogy legalább ez az egy tévé ne keltse állandóan az ő rossz hírét, hiszen tudjuk, hogy a rossz hírnek nagyobb a hírértéke ebben a mocskos pocsolyában, és a média már csak a fogyasztó megnyerése érdekéből is hajlandó szünet nélkül kígyót-békát kiabálni a hatalomra, nekik ebben van a jó bolt. Az állam szeretne egy lehetőséget arra, hogy a köznép, már ha egyáltalán képes a csatornára csábítani a köznépet, hallhassa azt is, amit ő akar mondani saját magáról.

Hát azt mondom, hogy az állam, legyen bárki kormányon, ezt a dolgot joggal kívánja. Nekem is érdekem, hogy ne csak a mindenben a rosszat kereső, kiválogató, felnagyító ellenségi média ugatását halljam, hanem meghallgathassam a kormány álláspontját is. Hiszen értelmes ember nem ragad le egyik oldalon sem, ugye. Nem tudom, hol hallhatnám meg a történetek másik felét, ha az összes hírcsatorna csak fúj a kormányra. A pártatlanság nevében egyoldalúak. Ez nem jó. És ha a kormány egy ilyen hírcsatorna fenntartását szeretné, akkor hülye, ha nem rúgja ki a bizalmi pozíciókról azokat, akik alattomosan betarthatnak neki, sőt akiktől erre még számíthat is. Lehet, hogy az állam tudja, hogy azok, akiket most kirúgott, alattomosan betartottak volna neki.

Én csak annyit tudok, hogy a családom egy távolabbi rokona valami szerkesztőcske (volt?) a köztévénél. Tudom tőle, hogy csak mennyi munkát kívántak meg tőle, rendes fizetésért. Ez pazarlás, márpedig sok elpazarolni való pénzünk már nincs, úgy tudom.

Mivel a média fennmaradó része ellenségi, ezért az eltávolított, ettől még jobban felmérgesedett újságírók bőven találnak más munkát. Ahogy sok olyan ember, akit azért rúgnak ki, mert egy fiatalabbnak kevesebb fizetett szabadság jár, vagy egy nőt azért nem vesznek fel, mert még nincs gyereke. Nem kéne lehorgonyozni ennél a "sajtószabadság"-gumicsontnál. Vannak ugyanis valódi problémák is, bár azokon nem lehet ilyen jóízűeket rémüldözni.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.07.08. 04:37:22

Na most az nem hiszem, hogy baj, ha az amúgy is elég "érdekes" közmédián spórolunk.
Csak az a baj, hogy mindenki tudja, 550 embert honnan rúgnak ki: tuti nem a léhűtő kamuvezetők közül, hanem azt jelenti ez, hogy az m1-nek ezentűl mondjuk nem 5 fotósa lesz, hanem 3, vagy egyenesen egy sem, és a kameramannok egyensúlyozhatják a másik kezükben a fényképezőgépet.

Hogy nem versenyképes a közmédia? Szerintem ne is feltétlen legyen az. Jelenthetne egy bizonyos minőségibb kultúraközvetítést, hogy aki nem a maunikasót akarja nézni, az is TV-zhessen. De jelenleg sajnos még csak ennyi sincs. És nem a pénz hiányától.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.07.08. 04:58:10

@Androsz: A hírtv-n meghallgathatod, amúgy, az a Fidesz tévéje. :)

Pendemonda 2011.07.08. 05:38:46

Adófizetői vélemény: ha működik a közmédia 550 emberrel kevesebbel is, akkor miért kellene 550 embert még adófizetői pénzből eltartani?

Arra a kérdésre pedig, hogy mi lesz a félezer újságíróval, valszeg az a válasz, hogy el kell menniük állást keresni vagy vállakozást csinálni - szóval ugyanazt csinálni, mint a nem-újságíróknak. Volt már ilyen, lesz is.

A kérdés az, hogy a szinvonallal mi lesz? Erre a kérdésre pedig így is úgy is csak az idő ad választ.

kej 2011.07.08. 06:30:29

@makacshalacska: abban igazad van, hogy az ellenzékben is számos kritizálandó dolog van. ugyanakkor ne felejtsd el, hogy nincs döntési helyzetben. csak a kormánypártok hozhatnak olyan döntéseket, melyek így-vagy úgy befolyásolják az életedet, a kormánypártok írják ki a közbeszerzési pályázatokat: ők mutyizhatnak, hiszen ők vannak a húsosfazék közelében. ebben az értelemben nagyon is ellenzéki műfaj az újságírás. emlékezz csak vissza: amíg a szocik voltak hatalmon milyen jó volt a célpont. nem véletlenül kapott pulitzer-díjat.

mondjuk én akkor is hiányoltam belőle az ellenzéki, fideszes önkormányzatok viselt ügyeit. jó hat év alatt tán egyetlen ügynek mentek neki, a hévízi fürdőfelújításnak, ám azt is hamar elfektették. ebben az értelemben (mármint, hogy az ellenzék körmére is rá kell néznie a sajtónak) igazad van, de azért elvitathatatlan, hogy a mozgástere jóval kisebb a kisebbségbe szorult politikai erőknek.

Meridian74 2011.07.08. 06:39:58

@spontan: "Azt nyilván senki sem várta a fidesz nyomulását látva, hogy kiegyensúlyozott köztévét akarnak majd csinálni"

No, hiszen.. akkor ez az az ~500 ember aki gyurcsány idejében asszisztált a hazudtunk éjjel és nappalhoz és az egész ország elkúrásához, akkor csak azt kapták amit érdemeltek. És ez a minimum elvárás a többség részéről.

Ha meg nem, akkor az állításod máris megdőlt.

De nem tapsolok én a Fidesznek, mielőtt azt hinnéd. Én Jobbikra szavaztam, azért, mert csak nekik hittem azt el, hogy lesz itt ténylegesen felelősségrevonás. A Fidesz csak pofázik. Meg mint látható a kiskutyákat és az alsó szinten lévő kiszolgálókat bassza meg, a NAGYKUTYÁKAT meg nem.

A Jobbik fordítva kezdte volna. Előbb a nagykutyákat és utána mentek volna velük együtt a levesbe aki velük asszisztált.

Namir 2011.07.08. 06:41:06

A kutya ugat, a karaván halad...

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2011.07.08. 06:44:09

Nem értem ezt a nagy rikácsolást. Én a Fidesz helyében ennyit sem vártam volna bizonyos elvtársak és elvtársnők kipicsázásával. Nyolc éven át a közmédiumok a balliberális politika nagyon durva szócsövei voltak. Most egyszerűen csak fordul a kocka. Magyarországon ez normális. Én személy szerint a műsorszerkezet radikális átalakítását várnám. Új, érdekfeszítő műsorokra lenne szükség, amelyek bizonyos szempontból konkurálhatnának a piaci médiumokkal, más szempontból meg nem. Ki a fasz akarna egy Juditka Show-t, vagy Igazi Élet reality show-t a Magyar1-en? Például tegnapp éjszaka egy vidám darabot adtak a Duna Tv-n. Főszerepben Haumann, Molnár Piroska, Kerekes Józsi, Hámori Ildikó, stb. (műsortól eltérően) Remek vidéki színházak vannak, amelyek előadásai a TV-n keresztül eljuthatnának az emberekhez. Biztos vagyok benne, hogy lenne rá igény.

egyenlítő 2011.07.08. 07:34:18

@Mr Falafel: De csak akkor, ha már megfelelő vezetők kerültek a színházak élére. És hogy ki a megfelelő vezető? Azt az dönti el, aki szerint a János vitézben Juliska a női főszereplő :-)

ericssonfan 2011.07.10. 21:26:02

@mokkaczuka: "bár azt már illene tudomásul venni, hogy a sajtó, a média, mint olyan: balos."

Hát elmész te a picsába.
süti beállítások módosítása