HTML

Boldogok a sajtkészítők

- Következő! … Kereszthalál? - Igen. - Kimész az ajtón, balra fordulsz, fogsz egy keresztet. - Következő! ... Kereszthalál? - Igen. - Jó. Kimész az ajtón, balra fordulsz, fogsz egy keresztet. Következő!... Kereszthalál? - Ó nem. Szabadláb. - Mi? - Engem elengedtek. Azt mondták, nem csináltam semmit, szabadon élhetek valahol egy kis szigeten. - Hú! Az nagyon jópofa dolog. Hát akkor eredj! - Nem. Én csak ugrattalak. Valójában kereszthalál. - Ó, már értem! Nagyszerű! Nagyon jó, nagyon jó! Hát, kimész az ajtón... - Igen tudom. Ki az ajtón, balra fordulok, fogok egy keresztet. - Nagyon jó, kösz' szépen. Kereszthalál? - Igen. - Jó...

Friss topikok

  • Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: Itt az orvosok egyik esetben sem lehettek volna jók. Azért ez milyen már? (2021.11.08. 19:30) Lengyelországban gyilkosság történt
  • midnight coder: @MEDVE1978: Igen baloldalinak nem nevezhetõk, de liberálisnak pláne nem. (2021.07.28. 15:57) Válogasd meg a szavaidat!
  • szekertabor: A probléma lényege, amit bárki, aki járt már nudista strandon, megerősíthet: a közszemlére bocsájt... (2021.07.28. 09:52) Bimbószabadságharc
  • evilwolf: " és nem kellene a méregdrága Pegazusra költeni az adófizetők pénzét." Azért a kínai vakcina sem v... (2021.07.20. 18:33) Következetesen a lehallgatásról
  • apro_marosan_petergabor: @Homo fideszbirkusz: Helyettem ne igyekezz véleményt mondani. A megzsarolt, megritkított, folyama... (2021.06.10. 21:06) Miért nem találkozik a pápa Orbánnal?

Linkblog

Gábor, én félek tőletek!

2009.06.05. 16:50 Ratius

Ma délelőtt levelet kaptam Dr. Fodor Gábortól, az SZDSZ elnökétől. Hozzám hasonlóan valószínűleg mind a kétszázezer+1 iwiwes ismerősének elküldte az elnök a szavazásra hívó levelét, ezért a válasz is több lehet, mint magánlevél. Az egyszerűség kedvéért itt teszem közzé.

Íme:

 

Kedves Gábor!

 
Hetek óta tervezgetem, hogy levelet írok neked itt, az Iwiwen, mert az EP-kampányban, illetve annak uszályában megjelenő szabad demokrata propaganda egyszer-kétszer jócskán átlépte ingerküszöbömet. De hát ki vagyok én, hogy üzengessek neked?
Most megelőztél. Üzenetedet a sors üzenetének veszem, olyasféle jelnek, mint Brian saruját, amelyet követni kell, s ez a jel azt sugallja nekem, válaszoljam meg szavazásra buzdító soraidat.
 
De nem lesz ez olyan egyszerű! Mivel emberileg nagyra becsüllek, ellenállok a kísértésnek, hogy rád zúdítsam azokat a bűnöket, amelyeket az SZDSZ elkövetett az elmúlt években. (Ezeket egyszer már különben is leírtam itt:
Most olyasvalamit akarok írni neked, elsősorban személyesen neked, de másodsorban persze mindazoknak, akik elolvassák ezt a bejegyzést, ami megtisztel téged azzal, hogy a frappáns szlogeneken túl, őszintén feltárja előtted a helyzetet.
 
Nos, Gábor, a szomorú helyzet az, hogy eljárt fölöttetek az idő, és ti nem vettétek ezt észre!  
Ti nem vettétek észre, hogy az európai társadalmat új törésvonalak osztják meg, s a harmincas évek repedéseit betemette az idő. Még mindig a fasiszták ellen harcoltok, pedig a fasisztákat már régen elvitte az ördög. Ti nem vettétek észre, amit már minden modern európai társadalomtudós észrevett, azt, hogy a szélsőjobb és a szélsőbal egészen közel került egymáshoz, mert ugyanazokra a problémákra keresnek radikális választ. Ezek pedig nem a hagyományos liberális kontra konzervatív kérdések, hanem a globalizáció kihívásai. A bevándorlás-politika, a multinacionális tőke túlhatalma, a média összemosó hamissága, s nem utolsó sorban a politikai elit mélységes elidegenedése a társadalmi valóságtól, a hétköznapi problémáktól.
Ti azt hirdetitek, hogy a globalizáció - mint hajdan a kommunizmus, vagy még korábban az ész uralma, esetleg még előbb a keresztény eszmék diadala - majd automatikusan megoldja az emberiség problémáit. Pedig dehogy oldja meg! Ép ellenkezőleg: eltöröl egy csomó problémát, és helyettük új kihívásokat állít elénk. És mivel ezt minden ember tudja, alig hihető, hogy éppen ti ne tudnátok. Ha viszont tudjátok, akkor nem a kiszolgáltatottak, az üldözöttek, a globalizáció veszteseinek oldalán álltok, hanem éppen, hogy az ellenoldalon. Kirekesztésről beszéltek, miközben nincs nagyobb kirekesztettség annál, mint amit a multinacionális tőke, a politikai elit, vagy éppen a média produkálni tud. Mert ebbe bele lehet halni!
És ti, ahelyett, hogy igaz liberálishoz méltóan, feltárnátok, melyek azok a veszélyek, amelyek a modern világban valóban fenyegetik az egyéni szabadságot, még mindig fasizmusról kiabáltok, antifasiszta harcot folytattok. Úgy jártatok, mint az óceániai szigeten rekedt egyszeri japán harcos, aki évtizedekkel a háború után is védelmezte állásait.  Valaki elfelejtette megmondani nektek, hogy a háborúnak vége. Győztek a  liberális eszméket képviselő szövetségesek, és eszméik azóta már az Elbától keletre is elterjedtek.
 
De nem, nem akarok ennyire elszakadni a hétköznapok valóságától! Másról kellene írnom neked!
Mondjuk arról, hogy eljárt fölöttetek az idő, és ti nem vettétek észre.
Ti nem vettétek észre, hogy ma Magyarországon és Európában nem azok fenyegetik az európai értékvilágot, a szabadság eszméit, akikkel szemben álltok, hanem éppen, hogy azok, akiket meg akartok védelmezni.
Nem a Jobbik áll szemben a szabadelvű gondolattal, hanem a cigányság egy része a tulajdon eszméjével. Nem az európai konzervatívok állnak szemben a szabad letelepedés eszméjével, hanem az európai mohamedánok egy része a vallásszabadsággal. Nem a holokauszttagadók állnak szembe a történelmi igazággal, hanem azok, akik börtönbe akarják zárni őket, azok állnak szemben a gondolatszabadság eszméjével.
Ma az európai közgondolkodásba – így a magyarba is - mélyen beépültek a felvilágosodás eszméi. Nincs esélye a harmincas évek diktatúráinak, terrorrendszereinek az újjáéledésre. Efféle álmokat még a legszélsőségesebb csoportok sem kergetnek. Ezt nyilván te is tudod. Az én ismereteim szerint, a legszélsőségesebb pártok is kitartanak a legfontosabb európai értékek, a szólás- és gondolatszabadság mellett, elutasítják az emberek közti faji, vallási, nemi és mindenféle egyéb megkülönböztetést, és hívei az életmód szabad megválasztásának.  
Ám egyre több olyan csoport bukkan fel Európában, amelyek tagadják a mi kétszáz esztendős értékrendünket. Magyarországon a törzsi értékvilágot képviselő cigányság, Európában a teokratikus iszlám mozgalmak, vagy éppen a történelmi igazságot kisajátító csoportok jelentenek veszélyt, s nem a szélsőjobboldal.
Eljárt fölöttetek az idő, Gábor, és ti még csak azt sem vettétek észre, hogy ellenfeleitek legkésőbb a hatvanas, hetvenes években, a diáklázadások során, a popkultúra elterjedésével végképp kimúltak. És mivel ezt nem vettétek észre, most fantomokkal hadakoztok! Olyan szellemekkel, amelyek nincsenek! És mivel nincsenek, hogy léteteket, harcotokat igazoljátok, ráhúzzátok a rasszista, fasiszta, kirekesztő, antiszemita lepedőt mindazokra, akik egy kicsit is mást, vagy másképp gondolnak, mint ti, liberálisok!
Gábor, én félek tőletek!
Olyanok vagytok, mint a középkor inkvizítorai, a dominikánusok, akik bárkit hajlandók voltak eretneknek kiáltani, s megégetni, csak, hogy bizonyítani tudják: Istennek igenis vannak ellenségei ezen a földön.
Ha kívülről látnád pártodat, megdöbbennél, mennyire félelmetesek lettetek.
Hát mit gondolsz, azért gyűlöl titeket mindenki, mert rasszistákból áll az ország?
Nem, Gábor, nem azért!
Azért gyűlölnek titeket, mert félnek tőletek!
Tudnod kell: nem hibákat követett el az SZDSZ, mint ahogyan írtad, hanem szörnyű bűnöket. És ebben a bűnlajstromban nem is az a legszörnyűbb, ami közszájon forog, hanem az, amiről mindenki hallgat, mert kimondani is képtelenség. Az ugyanis, Gábor, hogy az SZDSZ a koncepciós perek logikája, az eretneküldözések szelleme szerint válogatja ki ellenfeleit, mert annak az eszmének, amit képvisel valójában már régen nincsenek ellenfelei. Hovatovább odáig jutottatok ezen az úton, hogy képesek voltatok a parlament elé terjeszteni egy törvényjavaslatot, amelynek értelmében börtönnel fenyegetitek azokat, akik nem értenek veletek egyet.   
Gábor! Én félek a te pártodtól!
Gábor, én igaz liberálisként nem szavazhatok rátok.
 
Köszönöm, hogy megtiszteltél azzal, hogy elolvastad soraimat, és külön köszönöm, hogy el is gondolkodtál állításaimon.
Kívánok neked sok sikert a politikán kívüli polgári életben.
 
Őszinte tisztelettel
 

147 komment · 6 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://boldogokasajtkeszitok.blog.hu/api/trackback/id/tr721165817

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Kifordított ország 2009.06.05. 22:25:29

Fodor előre iszik a medve bőrére......annál nagyobbat fog zakózni. Szeretettel és barátsággal meghív mindenkit, bárkit az SZDSZ Gizella utcai irodájába a sikeres Európai Parlamenti választás ünneplésére. Mivel szavazni felmegyek Budapestre, erősen gondolk…

Trackback: MALAC NEWS 2009.06.05. 21:28:18

Játszani is engedd! Mottó: Június 7-e után június 8-a jön. (Göncz Kinga, az MSZP EP-listavezetője, 2009. május 25.) Mielőtt nekikezdenék ennek a rövid posztnak, lássunk egy tegnapi hírt: "A pozsonyi

Trackback: Kettős Mérce 2009.06.05. 20:48:46

Az SZDSZ-es anti-LMP kampány folytatódikAz LMP nevében küldtek ki ismeretlenek az LMP-sek emberijogi liberális szavazóit elbizonytalanítani igyekvő hamis levelet. A leveleket most is olyanok kapták meg, akik korábban már valamilyen formában kapcsolatba ke…

Trackback: Kettős Mérce 2009.06.05. 20:48:19

SZDSZ-es lejárató kampány az LMP ellenKedves Kettős Mérce blog olvasók! Remélem nem fogtok megharagudni, hogy az alábbi posztot utólag anonymizáltam. A forrás közzététele szükséges volt ahhoz, hogy a levél hitelességét bizonyítani tudjuk, ezen túl azonban…

Trackback: Konzervatórium 2009.06.05. 20:32:16

Lehet más az SZDSZ?Szabad Demokraták Szövetsége = liberalizmus + európaiság + tolerancia + ésszerű politizálás + minden, ami jó. Hosszú éveken át ebben a képletben párszázezer ember valóban úgy hitt, mintha egy matematikai igazság volna. A publicisztik…

Trackback: Konzervatórium 2009.06.05. 20:31:27

Lehet más az SZDSZ?Szabad Demokraták Szövetsége = liberalizmus + európaiság + tolerancia + ésszerű politizálás + minden, ami jó. Hosszú éveken át ebben a képletben párszázezer ember valóban úgy hitt, mintha egy matematikai igazság volna. A publicisztik…

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Netuddki. 2009.06.05. 22:00:00

Nem szép dolog a döglött oroszlánt rugdalni. Hát még a döglött nyulat.

Dr. Trebitsch 2009.06.05. 22:00:38

@ozirisz: Én hallottam már elvakult, vérkomcsi Katyn-tagadóról is... :)

Egy holocaust-tagadó ismerősöm mesélt róla...

Gabo1000 2009.06.05. 22:01:22

Annyira szabadelvüek, hogy még a csalással nyerő elnöküket sem zárták ki... Szégyen ez az egész tömörülés. Nem véletlenül lépett ki már minden értelmes ember 15 éve. 10 évig voltak kormányon és semmit nem valósítottak meg programjukból. Igaza volt Megyónak, csak a korrupció. Arról nem beszélve, hogyha mindenki egyformán állna a törvény előtt, akkor nem keresné senki sem az ilyen meg olyan faj, felekezet, nemzetiség, szexuális irányultságú bűnbakokat. Egyszerűen csak élné mindenki a nyugodt kiszámítható életét, a rendőr megfogná a bűnözőt, a képviselőnek eszébe nem jutna nem a választóit képviselni, nem kft-k szakítanák a parkolási pénzeket, és nem kerülne egy 200 milliárdos beruházás 3x annyiba, úgy hogy a leglényegesebb elemei a külvárosi, elővárosi kapcsolat illetve a P+R parkoló nem kerül kiépítésére. Ez nem szabad és legfőképp nem demokrata banda.

Dr. Trebitsch 2009.06.05. 22:02:01

"...hívei az életmód szabad megválasztásának. "

Mármint a pártok, tényleg?
A KDNP is?

kafferbivalybalamber 2009.06.05. 22:03:27

@VIKUNYA: A kettő nem zárja ki egymást.

kafferbivalybalamber 2009.06.05. 22:04:59

@kovi1970:
Még nem döglött az az állat. (Oroszlán vagy nyúl, mindegy.)
Majd ha kiesett a parlamentből, de még inkább, ha 1% alá kerülnek, és nem kapnak az adómból.
Addig nem.

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2009.06.05. 22:05:13

A poszt íróját rendkívül értelmes embernek gondolom. Tökéletesen igaza van.

ladislaus 2009.06.05. 22:05:39

mi jogon tekinti magát szadesz liberálisnak amikor kirekesztő és megbélyegez mást mert ellenvéleményt fogalmaz meg az ő általa preferált dolgokrol??? Hol van itt az egyén szabadsága?
Suttyo banda! De felrugnám az összeset!

ozirisz · http://el-maszat.blog.hu 2009.06.05. 22:07:06

az viszont egy komoly probléma - szerintem -, hogy hazánkban jelenleg nem létezik valódi, liberális eszméket követő politikai szerveződés. ameddig így van, marad továbbra is a kisebbik rosszra szavazás lehetősége.

kafferbivalybalamber 2009.06.05. 22:11:43

@ozirisz: "marad továbbra is a kisebbik rosszra szavazás lehetősége."

Kisebbik rossz = SZDSZ.
:)

csekk 2009.06.05. 22:14:31

Minden gondolatoddal egyetértek.
Az szdsz pedig húzzon a picsába

ozirisz · http://el-maszat.blog.hu 2009.06.05. 22:14:39

@kafferbivalybalamber: én ezt nem így látom. elképzelted, milyen lenne egy 2/3os szdsz-kormány?

Fandorin 2009.06.05. 22:15:19

A levélíróval ellentétben én nem félek tőlük csak 1994 óta nem szavazok rájuk. Most sem teszem. A szadi szépen kimúlik. Viszlát...

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2009.06.05. 22:18:46

Én azért megemlítettem volna azt is, ami szerintem a fő oka annak, hogy az szdsz támogatói és tagsága nagy része elpárolgott: azt a tényt, hogy ez a banda mocskosul elárulta a rendszerváltás minden eszményét és az emberek reményét abban, hogy bámi is jobb lehet itt. Hát ezekkel a bűnözőkkel a bársonyszékekben ugyan mi lehetne jobb? Felelősségrevonás kellene és egy igazi rendszerváltás.

kafferbivalybalamber 2009.06.05. 22:18:52

@ozirisz: Nem akarom elképzelni. Ha horrorra vágyok, akkor megnézek valami klasszikust, mondjuk a texasi láncfűrészes gyilkost, de egy 2/3-os szdsz kormány... Nincsenek ehhez nekem idegeim. :)

(Nem fejtettem ki eléggé a jelek szerint: nagyobbik rossz=MSZP. Kisebbik rossz=SZDSZ. Ők a rosszak koalíciója.)

2009.06.05. 22:19:01

Őőőőő, nem tudom, mennyi az írás igazságtartalma, de az biztos, hogy tetszetős, jó írás. Azért nem mondom, hogy olyan, minthat én írtam volna, mert én nem tudnék ilyet írni. Gratulálok.

keb_26 2009.06.05. 22:20:20

Itt van mindjárt öregmogyi, akibe mint látod nem épített bele sem a popkultúra sem a felvilágosodás semmit sem. De olvassa a Kuruc infót, tájékozódik...
20 kommentből már egy bebizonyítja hogy silány e cikk, pont azzal egyetért vele

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2009.06.05. 22:21:21

Személy szerint pedig azért vagyok a legjobban berágva rájuk, mert miattuk nem nevezhetem ma ebben az országban magamat liberálisnak, pedig alapvetően az volnék. Ezekkel a rasszistázó, kirekesztő, gyűlölettel teli, milliárdokat eltolvajló, hazaáruló gazemberekkel nem tudok közösséget vállalni.

terszim 2009.06.05. 22:22:36

@kafferbivalybalamber: "(Nem fejtettem ki eléggé a jelek szerint: nagyobbik rossz=MSZP. Kisebbik rossz=SZDSZ. Ők a rosszak koalíciója.) "

: ))) Ez jó volt! : )))

Lomposfarkas 2009.06.05. 22:23:26

Ez rendben volt! Majdnem minden betűje. A stílusa pedig kikezdhetetlen.

terszim 2009.06.05. 22:24:13

@Bukowszky: én is valahogy így érzek!

momka40 2009.06.05. 22:36:12

Jó kis poszt, télleg. de:
' Az én ismereteim szerint, a legszélsőségesebb pártok is kitartanak a legfontosabb európai értékek, a szólás- és gondolatszabadság mellett, elutasítják az emberek közti faji, vallási, nemi és mindenféle egyéb megkülönböztetést, és hívei az életmód szabad megválasztásának.'
én ismerteim szerintem ez nagyon nem igaz. Nem is értem, hogyan gondolod. aszem itt lóg ki a lóláb, akárhányan is rühellik a szadeszt, meg ilyenek... rühellem én is persze, de amit abban az idézetben írsz az mindenképpen otromba baromság. meg lehet, hogy éppen emiatt a 'konzetvatív liberális' eszmeiség miatt kéne mégis elmenni szavazni ezekre a barmokra

gitáros 2009.06.05. 22:37:32

@kafferbivalybalamber:
Drága barátom, van pár zsidó ismerősöm, aki mélyen hiszi, hogy családjuk nagy részét kiirtották úgy hatvanvalahány éve.

garizim 2009.06.05. 22:44:03

Kedves Ratius!

Szerintem te nem MO-n élsz, vagy bevettél valami rossz gyógyszert. Szerinted MO-n jelenleg nincsenek nácik? Te ezt tényleg komolyan gondolod? Ha igen, akkor nem biztos, hogy van értelme a jövőben visszatérnem erre az oldalra.
A szélsőjobb, és szélsőbal a '30-as években is közel állt egymáshoz. (Nemcsak az én véleményem szerint) Hallottál már Sztálinról, és Leninről? Tudod, hogy a náciknál több embert öltek meg? (Köztük igen sok zsidót) Tudod, hogy a náci párt nevében nem véletlenül szerepelt a szocialista szó?
Nem azért volt Sztálin Hitler ellensége, mert utóbbi náci volt, hanem mert megtámadta a Szovjetuniót.
Az pedig, már ne is haragudj nem mérvadó a náci minősítés szempontjából, hogy mire válaszul született meg a mozgalom. Bár NO-ban éppenséggel egy nagyon komoly gazdasági válság jelentős mértékben közrejátszott a hatalomra kerülésükben. A gazdasági válság most is fennáll.
Nagyon nem szeretem az SZDSZ-t, de abban, hogy MO-n náci-veszély van, kivételesen egyetértek velük.
Hozzáteszem, hogy nemcsak nem szeretem az SZDSZ-t (az MSZP-t sem), de nem is rájuk fogok szavazni.
Ja, és határozottan állítom, hogy sem liberális, sem konzervatív nem vagy.

elhinchaviola 2009.06.05. 22:44:18

Minden szavával egyetértek a cikknek, egy mondatot kivéve.
A holokauszttagadás nem a józan belátás kérdése, hogy gondoljon amit akar róla az ember. A holokauszt a magyar történelem szerves része nem kevésbé, mint Németországban vagy Ausztriában, hiszen a magyar adminisztráció lelkes és buzgó támogatásával történt mindez, amivel jó volna szembenézni.

kafferbivalybalamber 2009.06.05. 22:44:22

@gitáros:
Ez nem hit, hanem tény kérdése. A dogmának nem az a fő jellemzője, hogy hamis. (Lehet persze az is, de ez nagyjából mindegy.) Valós, megtörtént tény is lehet dogma. A megkérdőjelezhetetlenség, és a vallási kötődés a két peremfeltétele a dogmának.
Ha egy megtörtént tényt kérdőjelez meg valaki, de ez a tény nem vált dogmává, nem kötődik valláshoz, vérmérséklettől függően vagy kinevetik, vagy elküldik a francba, esetleg gyógykezelésre. (Van ilyen, sok, egyik ismertebb agylövet szerint pár évszázadot belehazudtak a középkorba, meg se történt... :)

rooklin 2009.06.05. 22:44:26

"Nem a holokauszttagadók állnak szembe a történelmi igazággal [...] "

Hiába van értelme az írásodnak nagy vonalaiban, csak kimutatod a fogad fehérjét. Annyira jellemző ez rátok, hiába van igazatok sok dologban, mindig kibuggyannak ezek a banális faszságok is, vállalhatatlanná téve mindent (jót-rosszat), amit vallotok.

Félreértés ne essék, ettől még nem vagytok nácik, összeesküvés-elmélet hívő hülyék vagytok..

momka40 2009.06.05. 22:46:14

@Bukowszky: komám, ha te liberális vagy, akkor én vagyok űrlény lajosDDDD meg a komment írója is.
én meg Ú.P-vel értek egyet gs igenis van motorosbűnüzés... jézus... mondtam is ma a zsinagógában, a motorosok uralják a világot, szíjják a vérünket. egyébként a poszt írójának igaza van. nem fasiszták vannak, hanem eccerűen hülyék... méh

rooklin 2009.06.05. 22:47:16

Mindezek ellenére egyetértek azzal, hogy ne lehessen elítélni a holokauszttagadókat. Könnyebb kiszúrni a barmokat :)

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2009.06.05. 22:50:44

@garizim: A szélsőjobb, és szélsőbal a '30-as években is közel állt egymáshoz. (Nemcsak az én véleményem szerint) Hallottál már Sztálinról, és Leninről?

hát épp ez az! és az szdsz lefeküdt a sztálinista párt jogutódjának! az egész magyar baloldal bűnös! ne csodálkozzatok már, ha ezért a jobb érzésű emberek hazaáruló gazembereknek tartanak titeket.

nyomasek_bobo · http://sopron.e-cafe.hu 2009.06.05. 22:51:21

Jó írás! Max. a Föld kisbetűjébe tudnék belekötni..

momka40 2009.06.05. 22:52:19

@rooklin: én meg veled értek egyet. mondom, csak hülyék...

Balangó 2009.06.05. 22:54:49

Ebben az évben ez a legjobb írás, amit olvastam. Le a kalappal!

momka40 2009.06.05. 22:55:03

@Bukowszky: az jó, ha az egész magyar baloldal bűnös, mer azér a jobboldal se kutya, úgyhogy kész is a bűnös nemzet. te slota haverje vagy Bukko?)

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2009.06.05. 22:55:23

szerintem az szdsz-i értelemben vett nácik egészen elenyésző számban vannak csak a mai társadalomban, és semmiféle valós veszélyt nem jelentenek.

van viszont több százezer ember, akit napi szinten terrorizálnak a cigányok, és ők azt látják, hogy egyetlen nagy párt sem hajlandó még csak beszélni sem a nagyon is valós és vérkomoly problémáról, és azt is látják, hogy a budapesten 2-3%-os, vidéken 0%-os támogatottságú pártocska örjöngve rasszistázza és fasistázza a tisztességes magyar embereket. Mit kellene ezeknek az embereknek gondolni az szdszről? hm?

kafferbivalybalamber 2009.06.05. 22:56:30

@rooklin: Kezdd el tanulmányozni a felvilágosodás korát, eszméit. Abban az időben ők a keresztény egyházak dogmái ellen léptek fel, hogy a dogmák ne lehessenek jogforrások, bírósági ítéletek alapjai. Az volt ugyanis akkoriban műsoron, mint most a holokauszt. Az egész dolog attól teljesen független, hogy Jézus élt-e valóban (ami a kereszténység egyik alapvető dogmája), vagy hogy a holokauszt megtörtént vagy sem. Az a lényeg, hogy senkit ne lehessen azért börtönre vagy máglyára ítélni, mert hülye. Ez az egyik, talán a legfontosabb liberális alapeszme, mert a gondolat szabadságát védi. Akkor se, ha rosszindulatú az a hülye - ameddig megmarad a beszéd szintjén. Embereket a tetteikért szabad elítélni, és nem a gondolataikért, legyenek azok bármilyen sötétek és gonoszok is. Gondolkodni akkor is szabad, bármit, bárhogyan.

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2009.06.05. 22:56:41

majd ha felelősséget vállal és bocsánatot kér a magyar baloldal a bűnökért, több millió ember haláláért és megnyomorított életéért, akkor majd nem fogom azt mondani, hogy az egész baloldal és minden baloldalt támogató szavazó bűnös..

gitáros 2009.06.05. 22:57:12

@kafferbivalybalamber:
"Valós, megtörtént tény is lehet dogma. A megkérdőjelezhetetlenség, és a vallási kötődés a két peremfeltétele a dogmának."

Most akkor a valós, megtörtént tény egyúttal megkérdőjelezhető? Vagy ez az ügyes definíció kizárólag a holokauszt számára van fenntartva?

momka40 2009.06.05. 22:58:01

@rooklin: meg különben is, lassan 10 százalékon vannak. hol van 1 milla férőhely?

[Sven] 2009.06.05. 22:58:34

Ma este csupa jó írásokat olvasok, e cikk szerzőjének is gratulálok!

hengerfejtömítés 2009.06.05. 22:59:16

@garizim: Kedves garizim! Te is leragadtál a 30-as évek terminológiájánál. Az akkori értelemben vett nácik ma nem léteznek - viszont akik ideológiailag a legközelebb állnak hozzájuk: az az szdsz.

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2009.06.05. 23:01:48

Azon kívül, hogy a felvilágosulás minden "értékét" tagadom, mindennel egyet értek! Remek írás!

kafferbivalybalamber 2009.06.05. 23:01:53

@gitáros: Bármilyen tény megkérdőjelezhető. Feltéve, ha liberális vagy, és nem szdsz-es. :)

Legalábbis a büntetőjog szempontjából. Mondhass akármilyen ökörséget, de ne csukhassanak be emiatt, ez a lényeg. Az egy másik kérdés, hogy mit kapsz azért, ha hülyeséget beszélsz, és megtörtént tényt kérdőjelezel meg - a többiektől. De nem a bíróságtól.

Ennél jobban nem fogom tudni elmondani. Ha még mindig kevés: szavazz az SZDSZ-re. :)

garizim 2009.06.05. 23:04:13

@Bukowszky: Válogasd meg a szavaidat velem szemben! Én nem sértegettelek. Egyébként, mint kiderült, nem olvastad végig az írásom. Írtam, hogy nem szavazok rájuk. A szocikkal a legnagyobb problémám, pont az, hogy nem határolódtak el az előző rendszertől. Meggyőződésem, hogy a rendszerváltás utáni történetüket ez jelentős mértékben befolyásolta.
DE ez nem ment fel másokat! Úgyhogy erre hivatkozva, nem érdemes védeni a Jobbikot. Tudniillik kicsit röhejes. Ha én elkövetek egy bűnt és nem vallom be, nem bánom meg és nem is vonnak felelősségre, attól te még nem követhetsz el következmény nélkül egy másik bűnt.
Egyébként írásom úgy is lehet olvasni, hogy a Jobbik közel áll a komcsikhoz... Szerinted mi lett a volt munkásőrökkel? Hol vannak most? Megtippeljem?

momka40 2009.06.05. 23:04:15

@kafferbivalybalamber: na ebben amúgy igazad van. de te is tudod, nem igazán a szadesz akar ilyen törvényt elfogadni az elmúlt 1-2 évben

momka40 2009.06.05. 23:06:13

@Bukowszky: igen, de ki kérjen bocsánatot tőled, mond? Ki az egész magyar baloldal hangja, hm?

momka40 2009.06.05. 23:07:08

@gitáros: mér? az is egy dogma, hogy a föld gömbölyű. ezen is mennyien meggazdagodnak.e

garizim 2009.06.05. 23:07:19

@hengerfejtömítés: Történelemből karó. Három karó.
(Ennél többre nem érdemesíteném a hozzászólásod)

momka40 2009.06.05. 23:08:41

@hengerfejtömítés: DDDD télleg nem léteznek már az akkori értelemben vett nácik, mint ahogy az akkori értelemben vett emberek sem, akiket lemészároltak. akkori értelemben vett komcsik sem léteznek

garizim 2009.06.05. 23:09:39

Sajnos mennem kell. Ha lesz mire, majd holnap válaszolok.
Jó éjszakát!

hengerfejtömítés 2009.06.05. 23:09:49

@garizim: Valószínűleg rosszul tippelnél..

"A szocikkal a legnagyobb problémám, pont az, hogy nem határolódtak el az előző rendszertől."

Nem határolódtak el?? Horn "pufajkás" Gyula vagy Lendvai "cenzor" Ildikó és a többiek hogyan, és főleg miért határolódtak volna el saját maguktól?

momka40 2009.06.05. 23:09:52

@gitáros: na azt spec a jobboldal húzta be. bár kétségtelen rá lehet verni kun bélára

Blogger Géza 2009.06.05. 23:11:00

Ritka jó írás, gratulálok. Én csak az MDF-től kaptam e-mailt, de nem hiszem, hogy olvasnák a válaszomat, így nem erőlködöm. :)

Igazitrebists: Most azt nem mondd már, hogy attól rettegsz, hogy a KDNP kormányra kerülésekor kötelező lesz templomba járnod. :) Már többször voltak hatalmon, akkor se kellett. Ha mégis ettől rettegsz, pszichiáter felkeresését javaslom.

Másik tény:

Valószínűleg nincs még egy "liberális" párt, amelyik annyi adóemelést és új adót szavazott volna meg, mint az SZDSZ, és amelynek 7 éves kormányzása alatt a GDP-arányos államadósság ezzel párhuzamosan mégis 55%-ról 80%-ra (év végére várható érték) nőtt volna.

z 2009.06.05. 23:12:50

@garizim:
Náciveszély márpedig nincs. Kire jelentenek veszélyt a magyar "nácik"?
Csak azok mondják, hogy tényleg van náciveszély, akik valamilyen oknál fogva már azt is kötéllel büntetnék, ha valaki "ráutaló magatartást tanusít." Ami most van, az pár száz aktív ember és az önképzőkörük, akik eddig még egy légynek sem ártottak, meg van egy hozzájuk közelálló párt, akik szintén nem szólítottak még föl senkit se népirtásra, de még egy doboz gyufa ellopására sem.
És egyébként ezek sem nácik (hol vannak pl. a horogkeresztes zászlók?), csak lassan elkezdik az emberek a saját kezükbe venni azokat a problémákat, amikre a kormányuk nem talál, meg nem akar megoldást találni. Nekem sem tetszik ez, de ez egy következmény.

hengerfejtömítés 2009.06.05. 23:14:26

@garizim: Úgy látszik mégis többre érdemesítetted :p
Majd ha felkeltél legyél szíves definiáld a modern kori náci ismérveit, úgy látszik nem értjük meg egymást.
Jóéjt!

borzzz 2009.06.05. 23:20:45

Tk. értem és megértem a posztírót, hovatovább egyetértek vele (a lényeget illetően). Pusztán arra hívnám fel a figyelmet, hogyan vezet orbitális aránytévesztéshez két picike, alig észrevehető csúsztatás.

1. nem egészen igaz az, amit a széljobb szalonképességéről és és az európai értékekhez való kínos ragaszkodásáról állítasz

2. és nem egészen igaz az sem, hogy az szdsz börtönbe akar juttatmi mindenkit, aki másként gondolkodik - nevezz meg az elmúlt 20 évből akárcsak egy, a párthoz köthető törvényjavaslatot (hogy elfogadott törvényről már ne is beszéljünk), ami börtönbüntetést adna véleménynyilvánításért! Voltak és vannak ilyen próbálkozások, de vicces azt állítani, hogy ezeknek az szdsz volt az élharcosuk.

E két szerény csúsztatás vezet az abszurd következtetéshez: "félek tőletek". Már megbocáss, de nehezen hiszem el, hogy éjszakénként álmatlanul hánykolódsz a mára teljességgel súlytalanná vált és erodálódott szdsz-től való zsigeri félelmedben:-))
Lehet bírálni (utálni, pokolba kívánni) az szdsz-t, ehhez tömeges egyetértést szerezni, például az enyémet, de a félelmedben nem tudok osztozni.

momka40 2009.06.05. 23:20:54

@kafferbivalybalamber: ez oké, azért írtam, hogy az elmúlt 1-2 évben. mer addig az volt a baj, hogy az szdsz elgáncsolja mindég

Blogger Géza 2009.06.05. 23:24:22

Nem tudjátok, ki a náci? Pedig ez a legegyszerűbb. Hogy ki a náci, azt az SZDSZ mondja meg. Márpedig aki náci, azt persze ki kell rekeszteni. Szóval kik is akkor az igazi kirekesztők?

"Wer ein Nazi ist, bestimme ich." Hátha így egyértelműbb az utalás. :)

kafferbivalybalamber 2009.06.05. 23:25:09

@momka40: Ez speciel, amit belinkeltem, múlt vasárnapi cikk. Hogy a parlament mikor tárgyalta, azt nem tudom, és keressen rá a fene. Az SZDSZ és az MSZP a fő szorgalmazói a gondolatbűnnek, Lendvai Ildikó főcenzornővel az élen. Ő legutóbb azt nyilatkozta, hogy mindenki tegyen hozzá olyant, amilyent csak akar, azt is bünetni rendelik majd, függetlenül attól, hogy az az adott dolog épp reális veszély vagy sem.
Én speciel Jézus, mint megváltó tagadásának a tilalmát fogom beterjeszteni a parlament elé valahogyan.

momka40 2009.06.05. 23:30:36

@kafferbivalybalamber: lendvaival ne piszkálj, van nekem elég bajom.. amúgy... khm... hogy finom legyek, a holocaust az őőőő ugyanúgy tény ám, mint 56, meg 48, mely ilyenek, meg árpád, meg mátyás, meg cook kapitány, kit mondjak még,... Jézus meg? Ő ugye más tény, legalábbis. szóval nagyot csúsztatsz ám, azzal együtt is, hogy én sem örülnék ha pl. a holocaust-tagadást a nyilvános, szabad és demokratikus kiröhögésnél jobban megbüntettnék.

Teker 2009.06.05. 23:36:12

/respect
jó poszt. én nem is tudtam volna így megfogalmazni, minden szavával egyetértek
csak így tovább, Ratius!

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2009.06.05. 23:39:48

@garizim: bocs, nem személy szerint téged akartalak lehazaárulózni, csak te vetettél fel vmit a kommentedben, amit kicsit tovább ragoztam..

VIKUNYA 2009.06.05. 23:42:50

azért egy pesgőt elpukkantok, ha nem ugorják meg a küszöböt!

Blogger Géza 2009.06.05. 23:43:26

A klasszikus liberalizmus által kitűzőtt célok megvalósultak. Ki merné azt állítani, hogy Magyarországon az állam fenyegetné az állampolgárok élethez való jogát? Szögi Lajos, v Marion Cozma életét sem az állam vette el.

Vagy hogy nincs ma Magyarországon vallásszabadság? Még máshol destruktívnak minősített szekták is szabadon működhetnek, (szcientológusok helyzete itt és Németországban), kormánypártokba is erősen beszivároghattak (Hack Péter és társai).

Vagy hogy a holokausztot leszámítva valakit a véleményéért államilag üldöznének. Ugyan.

Vagy hogy az állam erőszakkal venné el mások tulajdonát. (Téeszesítés, zsidó vagyonok elkobzása.)

A vagyonra ma két oldalról leselkedik veszély: a közvagyont a korrupt politikai elit (a Tocsik-ügy óta az SZDSZ nem tehet úgy, mintha ez őt nem érintené), a magánvagyont meg a megfékezhetetlenek tűnő (cigány és nem cigány-) bűnözés fenyegeti.

Ezekre a valós kérdésekre az SZDSZ-nek nincs igazi válasza. Mint ahogy a környezetvédelem, a migráció, az etnikai egyensúlyok megbomlása vagy a gazdasági válságmenedzselés kérdésében sem tud semmi hasznosíthatót felmutatni mára a klasszikus liberalizmus. Eljárt felette az idő, nem az államegyház, a Tanácsköztársaság meg a Kristályéjszaka korában élünk már.

falatkenyér 2009.06.05. 23:44:38

Azért én nem csókolgatnám Morvai Krisztina seggét sem a helyetekben!Ő is egy uszító rohadék.Elég!

kafferbivalybalamber 2009.06.05. 23:48:20

@momka40: Nem érted a lényeget. Nem számít, hogy tény valami, vagy sem - az számít, hogy bíróság elé állíthatnak-e, ha tagadod. Ha tény, ha nem. Nincs itt csúsztatás, csak nem érted (sorry, de így látom).

De beterjeszthetem a parlamentbe, ha gondolod, az afrikai Hutu-Tuszi népirtás tagadásának a tilalmát büntetendő javaslatot is, vagy a volt jugoszlávia etnikai tiszogatásának a tagadását tiltó BTK paragrafust. Ezek is tények voltak, és nemigen különböztek a holokauszttól. (A halottak számolgatásába ne menjünk bele, ha lehet.)
Annyi a különbség, hogy a holokauszt tagadását ma bizony a legtöbb európai országban büntetik. Afrika, balkán nem érdekel senkit.
Ha ma valakinek eszébe jutna, hogy szervezett népirtást rendez a zsidók ellen, kb. 4 másodperc alatt találná szemben magát az USA, a komplett NATO, és Izrael hadseregével. Nagyon helyesen.
Ugyanezek a hadseregek nem mozdultak meg hutu-tuszi ügyben. A balkánon is késve, lassan, nyögvenyelősen.

selyemhegedu 2009.06.05. 23:48:50

sok igazsag van a posztban, de azert ez a mondat minden szempontbol teves:
"Az én ismereteim szerint, a legszélsőségesebb pártok is kitartanak a legfontosabb európai értékek, a szólás- és gondolatszabadság mellett, elutasítják az emberek közti faji, vallási, nemi és mindenféle egyéb megkülönböztetést, és hívei az életmód szabad megválasztásának."

mond, te olvastal mostanaban kuruc.info-t?

inmem 2009.06.05. 23:51:13

most csak a holokauszttagadásért járna kötél, később akármi másért....

Röhej...

Demokrácia, szólásszabadság ... nincs itt semmi szabadság ha még hülyeséget se beszélhet valaki... (a szélsőjobbos kártyát meg ki tudja ki vetette be, az szdsz vagy az mszp - mindenesetre bejött nekik mert azóta épeszű ember nem mer kimenni tüntetni mert fél, hogy lelövik, lecsukják vagy testüregvizsgálják)

Jó cikk.

Remélem egyszer végre felelősségre fogják őket vonni a tetteikért plusz azt a rohadék demszkit is lecsukják jónéhány évre valami indokkal - mert indok az lesz, Budapest teljes tönkretételét nem kéne megúsznia...

(nagyanyám volt nagy szdsz szavazó - egyszer kérdőre is vontuk emiatt ő meg azt mondta, hogy azért, hogy nekünk jobb legyen ... nagyon röhöghettünk mert azóta nem szavaz az szdsz-re...)

momka40 2009.06.05. 23:56:06

@kafferbivalybalamber: hm.. értem én, amit írsz, hidd el, sorry, de így gondolom. És, hangsúlyozom, a holocaust tagadást nem büntetném nyilvános kiröhögésnél jobban, de egyáltalán nem mindegy, hogy valami tény-e, vagy dogma, ezzel együtt. Az igazat megvalva pont azt nem értem, ha tudod, hogy vannak fontosabbjsúlyosabb dolgok is a holokauszt tagadók problémájánál, mert hát tényeket csak hülyék, vagy rohadékok tagadnak, ők "meg kit érdekelnek", akkor miért ők fájnak annyira nagyon??? Hogy kapnak mondjuk egy kis pénzbírságot, oké, nem kéne, de miért olyan mega nagy probléma is ez?

kafferbivalybalamber 2009.06.06. 00:02:38

@momka40:
Azért olyan "mega nagy probléma" ez, mert az egyik liberális alapelvet, a gondolat (és szólás) szabadságát sérti súlyosan.
Márpedig a liberális alapelvek (szerintem) jók, beváltak, és ha az alapelveket meg akarja sérteni valaki, azt semmiképpen sem szabad hagyni. Csomó dologban lehet, szabad kompromisszumot kötni - alapelveket sértő kompromisszumot viszont soha.
A gondolatnak, a szólásnak szabadnak kell lennie.

(Jóvanbazmeg, mondok itt ilyen nagyokat. Akkor is. :)

Blogger Géza 2009.06.06. 00:03:18

A kuruc.info mióta párt?

momka40 2009.06.06. 00:05:06

lkafferbivalybalamber: lényeg, hogy a holo-tagadás törvényi büntetlenségével egyetértünk, másban, úgy láttam nem nagyon.))) ez is valami

momka40 2009.06.06. 00:07:56

@kafferbivalybalamber: még annyit: szerintem sokkal nagyobb probléma, ha verik az utcán a buzikat pl, vagy gyerekeket lőnek távcsöves puskával, mintha 25000 forintra megbüntetnek egy holo tagadót. bár mondom ez utóbbit se szeretném.

tompus 2009.06.06. 00:10:30

@Zoltanius: Te hol élsz? Én semmiféle rohamcsapatot nem látok az utcán. A médiában igen. De ha ők nem fújnák fel a dolgot, akkor senki sem venne tudomást róluk. A cikkírónak ebben is igaza van, hogy a média az egyik nagy veszély. Gratula a posztért, nagyon jó!

kafferbivalybalamber 2009.06.06. 00:12:57

@momka40: Sokkal nagyobb probléma... Hát ha lenne ilyen, akkor az lenne. De a buzikat nem verik az utcán (csak paradicsommal dobálják őket a köcsögparádén az Andrássí úton). gyerekeket meg egyáltalán nem lőnek távcsöves puskával, én legalábbis nem tudok ilyenről.
Az egyetlen rasszista indíttatású gyilkosság, amiről én tudok, az Szögi Lajos meglincselése volt, amint azt a bíró az első fokú ítélet indoklásában kimondta. "Öld meg a magyart!" kiabálták a cigányok.
Persze biztos vannak ennél sokkal nagyobb, képzeletbeli problémák is.

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2009.06.06. 00:17:32

igen, beszélni kellene a sima, adót fizető, dolgozó magyarok ELLENI rasszizmusról is.. A cigányok többsége vastagon magyargyűlölő rasszista! ilyenkor hol van az önjelölt liberális elit? hm?

momka40 2009.06.06. 00:20:23

@kafferbivalybalamber: azé ez komoly: szögi van, a többi nincs? igaz lelkedre, a többiről nem hallottál?

kafferbivalybalamber 2009.06.06. 00:24:01

@momka40: Igaz lelkemre: semmilyen bizonyított esetről nem tudok, ahol legalább egy nem jogerős bírói ítélet szólna a rasszista indíttatású gyilkosságról.
Ha te tudsz: oszd meg velem, légy szíves.
(Találgatás, meg egyéb hülyeség persze van sok, azt én is tudom. Abból kösz, nem kérek.)

kafferbivalybalamber 2009.06.06. 00:27:48

Mellesleg: az mszp.hu és a fidesz.hu betartja a kampánycsendet. (Éjfél elmúlt.) Az index.hu is.

A jobbik.hu, és az szdsz.hu meg nem.

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2009.06.06. 00:31:03

mondjuk amikor egy cigány úgy akart kirabolni még gimis koromban, hogy "hé fehér gyerek, add csak ide a pénzed"? ááá dehóóógy volt az rasszista támadás... azt akkoriban a derék szdsz-es barátaink megélhetési bűnözésnek hívták.. mi meg csak pislogtunk, hogy ezt mégis hogy...

Jurganov 2009.06.06. 00:57:53

@momka40:

amennyiben az a 25000 ft az 3 év letöltendő, kicsit megváltoztatja a dolgokat. amúgy érdekes olvasni azokat a hozzászólásokat ahol amellett érvelnek egyesek, hogy miért jó ha a hatalom megmondja mit gondolj.

@Bukowszky: ne legyél rasszista. félelmében tette, rettegett közben.

ehhh 2009.06.06. 09:34:33

furcsa, hogy elkezdesz egy ertelmes gondolatmenetet, aztan egyszer csak hulye ciganyozasba, meg iszlamozasba kezdesz.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2009.06.06. 14:21:08

"Nincs esélye a harmincas évek diktatúráinak, terrorrendszereinek az újjáéledésre. Efféle álmokat még a legszélsőségesebb csoportok sem kergetnek. Ezt nyilván te is tudod. Az én ismereteim szerint, a legszélsőségesebb pártok is kitartanak a legfontosabb európai értékek, a szólás- és gondolatszabadság mellett, elutasítják az emberek közti faji, vallási, nemi és mindenféle egyéb megkülönböztetést, és hívei az életmód szabad megválasztásának. "

Ezt ugye te sem gondoltad komolyan... Az esély tényleg kicsi, de hogy ne kergetnének ilyen álmokat... Meg hogy mik mellett állnak ki? Szoktál te kommenteket olvasgatni más blogokon?

2009.06.06. 17:00:18

Köszönöm, hogy megtiszteltél azzal, hogy elolvastad soraimat, és külön köszönöm, hogy el is gondolkodtál állításaimon.

Nem igaz, hogy egyeseknek mennyi mindenre van ideje. Talán ez a baj.
Olyanok írásait olvasgatni elővételben akik óvatosan már a jövő gondolatrendőreinek a seggét nyalogatják.
Szégyelld magad Gábor, ezt is neked köszönhetjük!
(Te,bloggerkém, meg kapd be!)

ozirisz · http://el-maszat.blog.hu 2009.06.06. 19:44:52

@Fedor: bocs, de te komolyan el tudod képzelni, hogy a mai politikai-gazdasági helyzetben (eu, globalizáció, ilyesmi) fennáll a lehetősége egy fasiszta hatalomnak? tudom, sokan szeretnék elhitetni, hogy ilyen veszély valóban létezik, de szerintem ez csak egy paranoid rémálom.

tiffan 2009.06.06. 20:39:58

"Az én ismereteim szerint, a legszélsőségesebb pártok is kitartanak a legfontosabb európai értékek, a szólás- és gondolatszabadság mellett, elutasítják az emberek közti faji, vallási, nemi és mindenféle egyéb megkülönböztetést, és hívei az életmód szabad megválasztásának."

Szerintem elég szegényesek az ismereteid. Talán keress rá a neten pár LePen vagy Haider nyilatkozatra, kíváncsi vagyok, hogy nem olvasol ki belőlük faji-vallási megkülönböztetést?!

Egyébként én is örülnék, ha az SZDSZ eltűnne a politikai palettáról. De kisség komikusnak találom, hogy félsz tőlük. Pár hete egy étteremben ültünk vidéken, és egyszerre bemasírozott egy tucatnyi gárdista egyenruhában. Nem részletezem, hogy hány emberbe kötöttek bele és milyen kultúráltan videlkedtek, én mindenesetre tőlük jobban félek..

claudiopolis 2009.06.07. 13:53:37

kívánom a poszt írójának, és a vele egyetértőknek, hogy következő életükben szülessenek csereháti cigánynak, vagy buzinak bárhol térségünkben, vagy Németországba egy török bevándorló gyermekeként. És nézzétek abból a nézőpontból egy kicsit a világot. Máshogy fog kinézni, garantálom. De nem kell ehhez újjászületni sem, csak menjetek le egy szerencsétlen cigányfaluba, és töltsetek el ott egy hetet...

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2009.06.08. 10:02:22

@claudiopolis: nem tudnék egy cigányfaluban fehér bőrű emberként egy hetet eltölteni, mert néhány órán belül a gatyámat is lelopnák rólam, megvernének, és megkéselnének. És ezt te is pontosan tudod. Ne gyere nekem ezzel a demagóg szöveggel.

A lehetősége a tanulásra ma is minden cigánynak megvan, a legutolsó faluban is.

A párom falusi általános iskolában tanít. Nem tudsz nekem ebben a kérdésben újat mondani.

Az elmúlt 20 év cigánypolitikája, a hozzád hasonló cigányvédő ostoba emberek politikai korrektsége csődöt mondott. Akár lemész sajnálni őket a cigányfaluba, akár maradsz az ötödik kerületben, álszent módon fasistázva a tisztességes embereket, akik most kimondták: hogy a cigányok mentegetéséből most már tényleg ELÉG VOLT.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2009.06.08. 16:38:07

@ozirisz: Szövegértelmezéssel hogy állsz?

"Az esély _tényleg kicsi_, de hogy ne kergetnének ilyen álmokat..." olvasgass csak kuruc. info-t, meg a velük egy szellemiségen lévő blogokat, kommenteket, és láthatod, hogy milyen álmokat kergetnek. És ha más nem, az őket képviselő párt hétvégi sikere elgondolkoztathatna. Az talán nem bűn, ha én a magam és az országom jövője védelmében mindent meg szeretnék tenni, hogy ez az esély ne nőjjön, és még csak kipróbálni se legyen módjuk hagymázas ötleteiket...

ozirisz · http://el-maszat.blog.hu 2009.06.08. 18:39:05

@Fedor: tedd csak azt. ez a te véleményed, az enyém meg az, hogy kis szálasikat vízionálni a jobbik 3ik helyezése után paranoid dolog, ráadásul azt sem veszed figyelembe, hogy 60 év alatt egy hangyafasznyit változott a világ.

megjegyzem: a jobbik mostani sikerében az szdsz vastagon benne van, de sztem ezzel nem mondtam újat.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2009.06.08. 19:24:51

@ozirisz: "a jobbik mostani sikerében az szdsz vastagon benne van"

Ez sajnos tagadhatatlan. Elég nagy tragédia, hogy az SZDSZ annyira lejáratta magát, hogy már akkor is kontraproduktív hatást ér el, ha egy valóban jó ügy mellett áll ki...

ozirisz · http://el-maszat.blog.hu 2009.06.09. 07:09:05

tekinthetjük "kiállásnak" egy létező probléma minden eszközzel elhallgatását/elhallgattatását?

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2009.06.09. 07:44:37

leírtam a kis blogomban, hogy miért szavaztam a Jobbikra.

rolika 2009.06.09. 16:28:43

Ez egy nagyon jó cikk, gratulálok.
Az SZDSZ mehet a történelem pöcegödrébe.

Bogyó 2 2009.09.14. 12:58:45

Alapjában véve egyetértek, s jó olvasni, mert ritkán olvas az ember ilyesmit. Ahol valaki szembe megy a globalizáció istenítésével, a fasizmus-riogatással, de mindezt az alapvető demokratikus alapelvek elismerésével. S ezzel eljutottunk egy önellentmondáshoz.
Igen, ritkán olvas az ember ilyet, mert láthatóan nagyon is sokan vannak, akik ma is lövetnének, meg táborokat üzemeltetnének. Persze, ma komolytalannak tűnnek, de voltak már komolytalannak hitt, később hatalomhoz jutó őrültek.

Igen, ma sokkal nagyobb és jelentősebb problémák vannak, amelyekről nem folyik szó, nincs kellő kibeszélés, de teljesen elfelejteni a nácizmust sem lehet.

Igen, nincs jelentőségéhez képest kellő párbeszéd, s intézkedés a globalizáció, a többségi értékrendhez látszólag sem igazodó kisebbségi kultúrák stb. problémáiról, de pont ezek a problémák éleszthetik újjá a régieket is. A cigánysággal kapcsolatos gondok elkendőzése, felerősíti a régi reflexeket is, amelyek nem jó megoldások.

Jó úton kellene haladni a töketlenkedés és a brutalitás között.

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2010.03.11. 00:59:36

Istenem, de szeretnék ugyanolyan érzéssel olvasni jövőre egy blogposztot az mszp-ről, mint ahogy olvastam ezt most a szadeszről...
süti beállítások módosítása