HTML

Boldogok a sajtkészítők

- Következő! … Kereszthalál? - Igen. - Kimész az ajtón, balra fordulsz, fogsz egy keresztet. - Következő! ... Kereszthalál? - Igen. - Jó. Kimész az ajtón, balra fordulsz, fogsz egy keresztet. Következő!... Kereszthalál? - Ó nem. Szabadláb. - Mi? - Engem elengedtek. Azt mondták, nem csináltam semmit, szabadon élhetek valahol egy kis szigeten. - Hú! Az nagyon jópofa dolog. Hát akkor eredj! - Nem. Én csak ugrattalak. Valójában kereszthalál. - Ó, már értem! Nagyszerű! Nagyon jó, nagyon jó! Hát, kimész az ajtón... - Igen tudom. Ki az ajtón, balra fordulok, fogok egy keresztet. - Nagyon jó, kösz' szépen. Kereszthalál? - Igen. - Jó...

Friss topikok

  • Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: Itt az orvosok egyik esetben sem lehettek volna jók. Azért ez milyen már? (2021.11.08. 19:30) Lengyelországban gyilkosság történt
  • midnight coder: @MEDVE1978: Igen baloldalinak nem nevezhetõk, de liberálisnak pláne nem. (2021.07.28. 15:57) Válogasd meg a szavaidat!
  • szekertabor: A probléma lényege, amit bárki, aki járt már nudista strandon, megerősíthet: a közszemlére bocsájt... (2021.07.28. 09:52) Bimbószabadságharc
  • evilwolf: " és nem kellene a méregdrága Pegazusra költeni az adófizetők pénzét." Azért a kínai vakcina sem v... (2021.07.20. 18:33) Következetesen a lehallgatásról
  • apro_marosan_petergabor: @Homo fideszbirkusz: Helyettem ne igyekezz véleményt mondani. A megzsarolt, megritkított, folyama... (2021.06.10. 21:06) Miért nem találkozik a pápa Orbánnal?

Linkblog

Egymillió munkahely?

2010.07.30. 12:40 Ratius

Fogyik a magyar!

3. rész
 
Az elmúlt hetekben a hazai sajtóban rendkívüli visszhangot váltott ki a hazai népességfogyás legújabb adata, amely szerint az idén tízmillió alá csökken nemzetünk lélekszáma. A most következő sorozatban a népességcsökkenés megfékezésére teszek heroikus kísérletet, külön elemezve a népszaporulathoz kötődő egyes kérdésköröket. Szó lesz tehát a család, a foglalkoztatás, az oktatás és emancipáció, az egészségvédelem ügyéről és sok egyéb érdekes problémáról.
De arra már most felhívom olvasóim figyelmét, hogy aki itt szelíd és sokoldalúan érvelő elemzéseket vár, az már most elkattinthat. Az alábbi írások rendkívül provokatívak és szemtelenek lesznek.
Mert ami a szakadék szélén áll, azon csak taszítani érdemes!  
 
 
Egymillió munkahely?
 
 
A helyzet nyilvánvaló. Körülbelül másfélmillió munkahely hiányzik az országból. (Szerintem egyébként jóval több, de ez valószínűleg egyéni szociopatológiás tünet.) Mindenesetre legalább egymillió embernek kellene munkát, értelmes elfoglaltságot adni viszonylag belátható időn belül. Nem csupán azért, mert ma Magyarországon képtelenül magas az eltartottak aránya, de azért is, mert a munkanélkülivé válás réme a népességcsökkenés talán legfontosabb oka, a legnagyobb ellensége a gyermekvállalásnak. Hogy a munkanélküliség ilyen nagyságrendű felszámolása a hagyományos keretek között megvalósíthatatlan, az is nyilvánvaló. Bár Orbán Viktor egymillió új munkahelyet ígér, tíz éves távlatban, ez az ígéret – a jelen gondolkodási keretei között - betarthatatlan.
 
 
A termelő kapitalizmus vége
 
Egymillió új munkahelyet egészen egyszerűen nem lehet teremteni. Ez képtelenség. Lehet támogatni a hazai vállalkozásokat, lehet segíteni a lakásépítést, lehet fantasztikus terveket kieszelni a gazdaság fejlesztéséről, ám mindebből akkor sem lesz egymillió új munkahely, ha Matolcsy György egy nagy mágikus szeánsz keretében - Henry Georgetól Ernst Schumacherig - az összes alternatív közgazdászt segítségül hívja. Persze ez az igyekezet azért nem fölösleges. Jónéhány munkahely születhet így. S, ki tudja: talán több is, mint most képzeljük, egymillió munkahely azonban nem.
De van itt egy másik bökkenő is. Nevezetesen az, hogy egymillió új munkahelyet nem is szabad teremteni. Legalábbis úgy nem, ahogyan azt Orbán Viktor szavai alapján el kell képzelnünk. A miniszterelnök szerint ugyanis véget ért a világkapitalizmus, azaz a spekulatív kapitalizmus korszaka, és ami most jön az termelő kapitalizmus lesz. Nem tudom, mit ért a kormányfő a termelő és a spekulatív fogalmak alatt, de, ha azt, amit általában jelent, akkor elképesztő tévedés áldozata. A helyzet sajnos pont fordítva áll: pillanatnyilag a termelő kapitalizmus rúgja az utolsókat és a pálya immár a spekulációé. Persze spekuláció alatt nem csupán a banki, pénzügyi, részvénytechnikai manipulációkat értem, hanem mindazt, amit a csavaros gondolkodás alatt érteni szoktak.
A kapitalizmus új korszaka – immáron jó húsz esztendeje – nem a termelésről szól, hanem a szolgáltatásokról, a hozzáadott értékről, a marketingről, az információról, azaz mindarról, amivel az emberi ész és értelem felruházhat egy terméket. Ma már nem mosóport veszünk, hanem intelligens mosóport, nem számítógépet üzemeltetünk, hanem elsősorban szoftvereket, nem ruhát veszünk, hanem márkaterméket, és így tovább.
Egymillió termelő munkahely létrehozása maga a csőd. Kis túlzással olyan, mintha egymillió halász-vadász- gyűjtögető számára keresnénk helyet a nap alatt. Jó, ha tudjuk: a hagyományos termelés tekintetében olyan monumentális túlkínálattal birkózik a világ, hogy ha újabb egymillió ember kezdene gyártani, mondjuk autókat, vagy valami egyszerűbb kínai típusú gagyit, azzal nem nagyon jutnánk előbbre. De azzal sem, ha beterelgetnénk ezt a rengeteg munkanélkülit az államigazgatásba… Mindez nem sokat segítene rajtunk. Ugyanúgy a dolgozók tartanák el őket, mint most, de akkor még kárt is tudnának okozni.
 
 
Mozgásba hozni a munkaerőpiacot
 
Azt persze nem állítom, hogy nem férne el Magyarországon még néhányszázezer termelő, de egymillióra biztosan nincs szükség. Amit lehet tenni, az valami egészen más. Valójában nem közvetlenül a munkanélküliekkel kell foglalkozni, nem a szűken vett munkanélküliséget kell megoldani, hanem valami egészen mást. Van is a meghirdetett Széchenyi tervnek egy passzusa, ami nagy reményekre jogosít. Matolcsy György szerint a koncepció a foglalkoztatás átstrukturálását is ígéri. És ezzel el is érkeztünk a leglényegesebb kérdéshez.
Tekintetve, hogy azt a másfélmillió munkanélkülit ma is eltartja a társadalom, a kérdés elsősorban nem az, hogy miként adjunk munkát ezeknek az embereknek, hanem az, hogy a dolgozók-eltartottak arányát miképpen lehet úgy átalakítani, hogy az ne káros, hanem hasznos legyen a társadalom egésze számára. A kérdés az, hogy miképpen lehetne elérni, hogy a ma munka nélkül maradók helyett mások, olyanok távozzanak a munkaerőpiacról, akik ezért vagy azért, amúgy is hasznosan töltenék felszabaduló idejüket, s így helyet teremtenének azoknak, akik ma tétlenül várják a segélyeket. Azaz magyarán - a társadalom számára kívánatos folyamatokat erősítve, az egészségtelen folyamatokat pedig korlátozva - mozgásba lehet-e hozni a munkaerőpiacot?  
Hogy ezt megtehessük, elsőbben is megegyezésre kellene jutnunk abban, hogy mi hasznos a társadalom számára. Nos, a legszűkebb ilyen terület a tanulás. A közelmúltban olvastam egy tanulmányt, amely szerint a tudásba fektetett tőke elképesztő mértékben térül meg. (Ami persze nyilvánvaló is a posztindusztriális társadalmak korában.) A tudás fontossága kétségtelen. Maradjunk tehát ennél.    
 
 
Tanulni, tanulni, tanulni!
 
A megoldás tehát a következő: a munkanélküli tanuljon! Sőt, mindenki tanuljon, aki éppen nem dolgozik. Tanuljon a gyesen lévő kismama, tanuljon a nyugdíjas nagyapó, és tanuljon a munkát nem kapó frissdiplomás. A segélyeket, nyugdíjakat, de még a támogatásokat is kössük a tanuláshoz. Ha a segélyt lehet a gyermek iskolalátogatásához kötni, ugyan miért ne lehetne mindenféle állami kifizetést a tanuláshoz kötni? Miért ne fejezhetné be a cigány segédmunkás az általános iskolát, miért ne végezhetne nyelvtanfolyamot az elbocsájtott tanár, miért ne járhatna pszichoterápiás foglalkozásra a depressziós rokkantnyugdíjas?
Na, de ez még semmi! A lényeg most következik: dolgozzunk ki egy ösztöndíjrendszert – azaz egy hatékony támogatási formát, egyfajta fizetett szabadságot - azoknak, akik bármilyen okból, bármilyen formában tanulni akarnak! Lehessen évente egy-két hónapig, vagy néhány évente fél évig igénybe vennie mindenkinek ezt a támogatási formát. Sőt, bizonyos szakmákban eleve tegyük kötelezővé a különféle szaktanfolyamok elvégzését, azaz a tanulási szabadság igénybe vételét. Ez nem csak egyre magasabbra fogja emelni az emberi erőforrás értékét, de munkát ad rengeteg embernek, azoknak, akik a tanításban helyezkedtek el. És még csak azt sem gondolom, hogy mindez nagyon sokba kerül, hiszen az így eltartottak munkahelyére léphetnek azok, akiket most eltartunk, mert munka nélkül maradtak.
A magam részéről hasonlóan gondolkoznék a sportról, az egészséges életmódról, a családról, a környezetbarát megoldásokról, de ezeknek kifejtésével túl hosszúra nyúlna ez a cikk. Ráadásul közülük egy csomó már beépült a Széchenyi tervbe, vagy tükröződik a kormány elképzeléseiben.
A tanulás és a tudás, a tudásszolgáltatásban rejlő elképesztő lehetőségek azonban sajnálatosan csekély szerepet kapnak a kormány tervei között.

102 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://boldogokasajtkeszitok.blog.hu/api/trackback/id/tr842186949

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

AutosVilli 2010.07.30. 13:59:23

Off
Üzenet az indexnek: Kapjátok be hogy fasz szallagcimmel hozzátok ezt a pöcs posztot.

Artie 2010.07.30. 14:04:43

@AutosVilli: Off
kapja be az is, aki írástudónak tartja magát, és azt írja, hogy szallag.

Dé208 2010.07.30. 14:05:42

Szalag Villikém ! Szalag. Meg ,hogy...
Egyébként tényleg pöcs a poszt, de mint látható
valami van benne.

AutosVilli 2010.07.30. 14:06:38

@Artie: Nyelv újitó vagyok bazee,ne kötözködjé mán.

Flashy7 2010.07.30. 14:07:01

engem eleve a szóhasználat is idegesít: ne csak munkahelyet hozzanak létre, hanem egymillió embert eltartó munkát biztosítsanak. simán munkaHELY, ahol embereket fizetnek valamiért, most is túl sok van. így csinálták régen azt, hogy nem volt munkanélküli, csak akkor senkit nem érdekelt, hogy mínuszba megy minden, mert mindenkinek volt munkahelye, tekintet nélkül arra, hogy amit csinált, annak van-e értelme. de legalább ez megnyugtatta az embereket valamennyire.

orient 2010.07.30. 14:07:31

Egyetértek. Nem örülök neki, de a világ-e felé megy sajnos.

Vámpír\\\'08 2010.07.30. 14:07:53

Ja, minek termelni valamit is?
Adjunk el egymásnak körbe valamit, aztán jól van.

midnight coder 2010.07.30. 14:08:52

A spekulatív kapitalizmus eredménye az, hogy a gémkapocstól a laptopig nagyjából mindenre az van írva hogy Made In China. Na most, ha mindent a kicsi kínaiak gyártanak és mi pedig csak vásárolunk annak előbb utóbb az a következménye hogy elfogy a pénzünk, még akkor is ha a kínai zokni nagyon ócsított. Erősen mínuszban van mindenki évek óta az USA-tól az EU vezető tagországaiig, csak az a kérdés hogy ki mekkora mínuszt produkál. És nem igazán látom hogy ez mitől is változna meg mondjuk a következő 20 évben. Persze azt sem hiszem, hogy ezen a folyamaton magyarország élén különösebben változtatni tudna az Orbán, de ha már azt sikerül elérni hogy kicsit javul a segílyke+közszolgák / versenyszféra aránya már sokat javított a helyzeten.

egy-fo-epitesz 2010.07.30. 14:10:12

én is utánaszámoltam. tegnapelőtt az egymillió munka-helyes sajtónyilatkozatban a végén ott volt egy konkrét adat az ÚSZT től 3 év alatt 30ezer munkahelyet várnak. azaz 1 milla=100 év. nem látok semmi lehetetlent.
bár akkor már kit fog érdekelni... itt 10-20 millió zsidrák, vagy kínai fog élni

index-cenzura.biz 2010.07.30. 14:11:50

nem értem, mit buzerálják az Ország Vezérét!

Kérdés: Fogy a magyar?
Válasz: a pálinkafőzés adómentes lesz.

Megígérték, megcsinálták!!! [X]
Elkúrták [ ]

kézcsókolom

bátorító 2010.07.30. 14:12:59

Mindennek az alapja a kölcsönös bizalom és a becsületességre való törekvés lenne. Esetleg hozzátehetnénk a hosszútávú gondolkozást is. Ma Magyarországon ez csak nyomokban mutatható ki, minden a rendszer kijátszására, megkerülésére, csalásra, hazugságra épül. Természetes, hogy a munkanélküli támogatást felvevő dolgozik mellette, hogy a rokkantaknak fenntartott helyen hamis rokkantigazolványos parkol, hogy a horgász négy bottal horgászik, mert "a plusz két bot a feleségéé, csak éppen lment pisilni", stb. estig sorolhatnám a példákat. Minden önbevallásra, önmérséklésre, közösségért tevésre alapuló kezdeményezés eleve kudarcra van ítélve.

porthosz 2010.07.30. 14:13:54

Engem egy kicsit jobban aggaszt a következő:

-Mi van akkor ha kiderül hogy például ma magyarországon másfél millió ember munkájára nincs szükség?

Hisz nincs szükség még másfél millió programozóra, sem tanárra, de még csak dinnyekapáló munkásra sem, mert gépekkel olcsóbb és hatékonyabb megcsinálni.

És ez elég félelmetes ha belegondoltok, mert egyre inkább ez irányba halad az összes fejlett ország és nem igazán látszik a megoldás.

face to face 2010.07.30. 14:15:24

Tanulni folyamatosan kell!De tiltakozom az ellen hogy a gyerekemből lényegében egy karrierista zombit kell(ene) nevelnem: "tanulni, tanulni, tanulni!" felkiáltással. Aki egy irodában fog "szolgáltatni" és lefelé tapos felfelé nyal hogy előrébb jusson.Boldog embert ilyen ilyen országban nem látni.
Az édes egyensúly a megoldás.

orient 2010.07.30. 14:19:48

@Mikorka Kálmán: enyhe túlzás, nem kell nyalni sem taposni sem. Csak dolgozni. De azt tisztességesen. Ezzel már el lehet érni valamit.

É2I 2010.07.30. 14:20:02

Sajnos igenis sokba kerülne, kurva sokba.
Figyeled te egyáltalán mit nyög egy család már egy iskolás gyerek esetén?
Egy alap nyelvvizsga 100 ezrekbe kerül. Hogy csak két példát említsek.
Az önmagában nemes cél, hogy tanuljunk. Marad a kérdés mit? Mire tanítsuk a jó népet addig amíg nincsenek gazdasági célok? Az oktatásnak mai rákfenéje, hogy mindenki ügyvéd, közgazdász, bölcsész akar lenni. Ergo minél kevesebb munkával, minél nagyobb pénzt keresni.
A nyilván való az, hogy ebből a tanári pályán lévők meg az oktató stúdiók profitálhatnának a tanulónak meg jobb esetben lenne egy többedik szakmája, amire kereslet meg semmi.
Nem a levegőbe puffogok; három szakmám van és nem ezekben dolgozok.

panteon 2010.07.30. 14:22:45

Ekkora baromságot!!
A postoló tutira nem közgazdász de osztja az észt!
Simán lehetne egymillió munkahely(persze produktív), és akkor nem kellene az utólsó szöget is külföldről hozni.

egy-fo-epitesz 2010.07.30. 14:23:02

lenin köztünk él....
(és blogger lett...)
élt, él és élni fog

kutya_zzr · http://www.hegylakok.hu 2010.07.30. 14:24:47

Egymillió "szabad" munkahely jelenleg is rendelkezésre áll: ennyi ember bármikor elhelyezkedhetne a "legalja" munkákban, ill. saját vállalkozásban.
Más kérdés, hogy a helyi (középméretű város) szinten keresett két-háromezer ember egyszerűen nem létezik: munkára alkalmatlan munkanélküliek, és betöltetlen állások állnak párhuzamban. Ők azok, akik a végtelenben sem fognak találkozni.

(félreértés ne essék: nem egyetemi végzettségről beszélünk. Emberi megjelenésről-megszólalásról, és dolgozni akaró emberekről. Hiánycikk mindkettő.)

egy-fo-epitesz 2010.07.30. 14:25:43

@bátorító: ne fojtasd... félek a megoldástól.
börtön, rendőrség határozott fellépés.
szerintem meg taní-tani-tani demokráciára az embereket és tudatosságra és felelősségre.
ujratervezés. fordulj vissza AMIG lehet!

Kulmar 2010.07.30. 14:25:53

OFF

@AutosVilli: annyira nyelv újító vagy, hogy a nyelvújítót külön írod?

ON

fasza lenne, ha a jó munkásemberem a normál szabadságán kívül még kötelezően elmenne egy-két hónapra. Ki dolgozna akkor?

DocBulywood 2010.07.30. 14:25:54

@porthosz:

A megtanult dolgokat senki nem veheti el senkitől, ez tény.
Az is tény, hogy napjainkban az ú.n. versenyhelyzetben nem lehet egy terméket - autót, monitort, stb. -, kézzel összerakatni.

Elértük a tömegtermelés korát, ahol az emberi tényezőt a lehető legnagyobb mértékbe ki kell küszöbölni a lassúsága és a pontatlansága miatt. Magyarul, ha egy monitort a gyártósor 40 mp alatt rak össze, Józsi bácsi a szalag mellett legalább 20 percet elszüttyög. Ezt megengedni nem lehet, mert a konkurencia lenyom - sokkal többet összerak 20 perc alatt és elárasztja vele a piacot.

Vagy: a Magyar Gyapjúfonót bezárták a '90-es évek elején - a Soroksári úton volt. Miért? Mert a kínai import termékek ELÁRASZTOTTAK minket. Manapság 200Ft-ért veszel 5 pár zoknit, ha kétszer veszed fel, már megérte.

Viktorka jót akar, én értem, de a fenti példa alapján ki fog 5 pár zoknit megtermelni... mennyiért is? Frei Tamásnak egyszer volt egy érdekes műsora, hogy a kínai textilipari munkásnak forintra átszámítva mennyi az órabére. Kiderült, hogy 63Ft-ért dolgozik óránként, összehasonlításképpen 8Ft egy db zsemle ott.

Kérdezem: ki lenne hajlandó itthon 55 Ft-ért megszakadni, hogy versenyezzen a kínai ember-robottal?

Szóval jó dolog az 1millió munkahely. De mit kell csinálni? A kínaiak mindent megcsinálnak, idehoznak.

No most mit kellene tenni?

Mária 2010.07.30. 14:29:36

"Ha a segélyt lehet a gyermek iskolalátogatásához kötni, ugyan miért ne lehetne mindenféle állami kifizetést a tanuláshoz kötni?"

Azért, mert ma az egyik országos mutyi a felnőttképzési központok számára az, hogy bezsebelik az állami támogatást meg az uniós támogatást és nem adnak érte cserébe semmit.

Elsősorban színvonalat nem adnak, másodsorban nem azt az értéket adják, aminek az árát zsebre rakják, harmadsorban nem a legjobbak, hanem a legcsókosabbak tanítanak általában.

Esetenként még az is előfordul, hogy az oktató úgy kapja meg a nem kevés pénzét, hogy életében nem találkozott azzal, akit oktatnia kellett volna.

Salvor_ 2010.07.30. 14:29:42

Az oktatas szinvonala mar most is katasztrofalis. El lehet vegezni ugy egy egyetemet, hogy valaki a szorzotablat sem ismeri. Ugyan mi lenne a kovetkezmenye egy ilyen "allandoan mindenki tanuljon" rendszernek? Egyszer felvetettem egy oktatasi foembernek, hogy surgosen vissza kene terni a 90 elotti oktatasi rendszerre. Amire azt valaszolta, hogy o nem szeretne olyan orszagban elni, ahol egy korosztaly 25%-a szerez erettsegit (mig akkor, amikor ezt modta, talan 85%). Ekkor megertettem: nem a tudas itt a lenyeg, hanem a papir meg a minosites. Ha azt akarnank, hogy 100% szerezzen erettsegit (akik kozott szellemi fogyatekosak is vannak - egyebkent a 85% kozott is), akkor csak le kell vinni a szinvonalat oda, hogy ha le tudja irni a nevet, akkor megkapja az erettsegit. Egy masik oktatasi szakember azt mondta egyszer (egyik sem nagy nyilvanossag elott), hogy az erettsegi az altalanos iskolai zarovizsga, es a szintjet a fradi b-kozep szurkoloinak szintjere kell beallitani.

A sokat emlegetett eletthosszig tarto tanulasrol is meg van a velemenyem: a gyakorlatban ez azt jelenti, hogy mig a regi oktatasi rendszerben 5 ev alatt megtanult vatamit valaki, mondjuk az egyetemen, az most ezt elete vegeig sem fogja megtanulni.

világoszöld 2010.07.30. 14:30:56

Sajnos az egymillió új munkahely nagy álmát nem csak az ocso kinai munkaerő oltja ki, hanem az automatizálás, ezért a XXI. sz. nagy problémája a munkanélküliség lesz, mégpedig " globálisan". Amit régen 3000 munkás termelt meg egy gyárban, azt ma max. 30 plusz szuper hiper automatizált gépsorok. Régen a nagyvállalatoknál egész osztály müködött bérelszámolásra, ez ma egy félperces újmozdulata a pénzügyi vezetőnek és igy tovább. Úgyhogy inkább azt kellene megnézni, mik azok a területek, ahol nem lehet munkaerőt kiváltani /pl. idegenforgalom, vendéglátás, szolgáltatások/. Vagy pl a mezőgazdaságban váltani a munkaerőigényes termékekre, pl zöldség , gyümölcs,. Meg persze a környezetvédelem, amire adna is pénzt az EU, és jó feltételekkel. Az idei árvízek megmutatták, milyen fontos lenne több víztározó létrehozása, amelyek úgy az árvízes időszakokban, mint a nagy szárazságok idején védenék a mezőgazdaságot az időjárás kilengéseitől, és ezek létesítése sok embernek munkát jelentene pont az ország legkritikusabb területein.

Noinfo (törölt) 2010.07.30. 14:31:18

Heló! Régóta egymillió ADÓZÓ munkahely a szóhasználat. Azt meg meg lehet teremteni a minimálbér adókötelessé tételével is...

face to face 2010.07.30. 14:31:24

@panteon: Rendben is lenne, ha annak bizonyos szögnek az előállítása nem kerülne duplájába mint Kínában.Nekünk abban kellene jeleskednünk amiben jók vagyunk.

egy-fo-epitesz 2010.07.30. 14:31:46

@DocBulywood: kimenni kínába. szétverni a robot-zombi-szocializmust.
vagy beépíülni, egyvegyülni a kínaiak között és szakszervezetet alakítani nekik...
vagy beküldeni szexlapokat és gorenjét, a párt cenzurat kijátszva, akkor az igényeket szítanánk fel, az nem jönne ki 55 ft ból...

Rwindx 2010.07.30. 14:32:16

"A helyzet sajnos pont fordítva áll: pillanatnyilag a termelő kapitalizmus rúgja az utolsókat és a pálya immár a spekulációé. Persze spekuláció alatt nem csupán a banki, pénzügyi, részvénytechnikai manipulációkat értem, hanem mindazt, amit a csavaros gondolkodás alatt érteni szoktak."

Amellett hogy vannak jó meglátások is a posztban ez itt konkrétan hajmeresztő hülyeség.
A csavaros gondolkodás nem spekuláció, és a spekuláció nem feltétlenül csavaros gondolkodás.

A hozzáadott érték ugyanúgy termelés, és alapvetően köze nincs a spekulációhoz. Azaz ha gyártasz robot alaktrészeket, a megtervezése az spekuláció lenne? A robot szoftvereinek fejlesztése spekuláció lenne? A termék értékesítésének logisztikai része spekuláció lenne? Egy figyelemfelkeltő marketing ami bemutatja a terméket az spekuláció lenne?
Nah.

Mária 2010.07.30. 14:32:49

@DocBulywood:

"Manapság 200Ft-ért veszel 5 pár zoknit, ha kétszer veszed fel, már megérte."

Egyszer szánj rá párezer forintot és vegyél magadnak rendes zoknikat.

Utána érteni fogod, hogy miért nem jó a kínai. Addig nem.

DocBulywood 2010.07.30. 14:34:03

@Mária:

Nem értetted meg, mire céloztam.

egy-fo-epitesz 2010.07.30. 14:34:08

@Salvor_: TÖKÉLETESEN EGYETÉRTEK
14 év egyetemi oktatás + előtte 5 év tanulás után

pakesz (törölt) 2010.07.30. 14:36:40

ez az 1 millio munkahely arrol szol, hogy az 57% os foglalkoztatottsagot fellokjek 65% -ra, na az 800e "uj munkahely" es ezt csakis ugy lehet elerni ha a mostani nyuggereket kifuttatjuk
amugy Orban ezt 10 ev mulva igerte hogy meglesz, ami pont errol szol!!!

a tobbi meg mar elkezdodott, szoval az mar csak adminisztracio kerdese hogy a segelyeseket kozmunkara valo kenyszeritest mi segelynek vagy mukanak nevezzuk...
ja es a fel millio rokinyuggerrol ne feledkezzunk el!!!

tehat VASTAGON meglesz az a +1 millio munkahely!!!

tölgyes 2010.07.30. 14:37:55

Újabb milliót meg kell szüntetni! Az a felemelkedés feltétele..:::)))
Látom már megint ellenkampányt szervez valamelyik ostoba mszp-libsi, mint 2006-ban a teljes foglalkoztatottság ellen... Úgy látszik félnek az elvtársak, hogy majd még DOGOZNI KÖLL.. A MUNKA PEDIG NEKIK BÜDÖS.

egy-fo-epitesz 2010.07.30. 14:38:13

@pakesz: papíron...
"lepapírozzuk"

Martian (törölt) 2010.07.30. 14:38:50

@É2I: A tanuláson nem a végzettségek, nyelvvizsgák megszerzését kell érteni, hanem a szellemileg igényes szakmákban a rugalmas lépéstartást az új ismeretekkel, szemlélettel, stb. és azt lehetőség szerint integrálni a gyakorlatba.

Morfologista 2010.07.30. 14:41:38

A kedves post-író jó lenne ha először is tájékozódna, mielőtt baromságokat ír ország-világ szeme láttára. Egyrészt, ha a "kapitalizmust" mint olyat, "termelő" és "spekulációs" skálára helyezzük, akkor a "termelő" kapitalizmusba mindenképpen bele kell érteni a szolgáltatások és immateriális javak létrehozását. De nem kell ehhez könyveket olvasni. Orbán is elmagyarázta kormányalakító beszédében, hogy ő személy szerint termelőnek nevez minden olyan tevékenységet melynek nyomán új érték jön létre, amely gazdagítja nem csak a termelőt, hanem az egész közösséget. Míg spekulációnak nevezi azt, mely során a spekuláns csupán a maga részére húz hasznot, más kárára. Ebben az értelmezésben Orbánnal nem lehet vitatkozni.

egy-fo-epitesz 2010.07.30. 14:42:56

a tanulásnak nagy becsülete van manapság.
kiütsz pár embert és a MOB elnöke leszel.
a mob elnöke vagy és KE is lehecc...
fábry meg főügyész lesz...
"ti meg csak tanuljatok, zombik, intelligens robotnak!"

egy-fo-epitesz 2010.07.30. 14:44:00

@Morfologista: orbánnal nem azért nem lehet vitatkozni...

soproni1 2010.07.30. 14:48:09

Ha az idősek munkába állását támogatjuk, akkor a fiataloknak nem lesz munka, majd fordítva. Ha az állam támogat kisvállalkozókat, akkor az utcában több kisbolt lesz, kevesebb haszonnal. Ahogy Hofi mondta: hatodik ötéves terv, vagy ötödik hatéves terv az ugyanaz. Legjobb, ha nem támogatnánk senkit, inkább hagyjuk békén azt, aki dolgozni akar, ne küldjük rá a " kikelet hadműveletet ", meg hasonlókat.

Gerolsteiner 2010.07.30. 14:48:37

Ha nem akarnál mindenáron belekötni, és hülyeségeket adni a szájába, magadtól is rájönnél, hogy Orbán pont azt mondja amit te. Olyan munkahelyekben gondolkodik, amelyek hoizzáadott értéket termelnek. Tehát nem a bányászatot és a magyar nehézipart akarja feltámasztani. Pont.

Fittipaldi 2010.07.30. 14:49:25

"Spekulációnak azt tekintsük, hogy valaki úgy keres pénzt, hogy valaki másnak kárt okoz, míg munkának, amikor valaki értéket hoz létre, így a közösségnek is hasznára van."
A spekulációt illetően a fenti mondatból kellene kiindulni, ugyanis Orbán ezt érti alatta. (Persze aki akarja, úgyis félremagyarázza.)
www.napi.hu/default.asp?cCenter=article.asp&nID=448260

Másrészt termelés alatt nem azt kell érteni, hogy majd egymillióan csavart fognak gyártani, hanem hogy olyan munkát végezzenek, aminek hozzáadott értéke van. Lehet az gyártás, fejlesztés, kutatás, szolgáltatás, bármi, még a normális kereskedelem is.
Remélem a hozzáadott érték fogalma világos. Sajnos manapság olyan "munkák" tömkelegét lehet találni, aminek nincs hozzáadott értéke, hanem mások átbaszásán alapul, ezeket kell megszüntetni.

Gerolsteiner 2010.07.30. 14:49:36

Most látom, hogy Morfologista már megírta a tutit.

uni1002 2010.07.30. 14:51:40

@Mária: Tiltakozom. Kitűnő zokniaim vannak, 20 forint volt párja. Török és román gyártmány. Valamikor az átkosban vettem két pár angol zoknit, 30 éve, két felhúzás után szétrepedtek.

Seravy 2010.07.30. 14:55:15

Egyszerű a képlet.

1.A technológia fejlődésével egyre többet lehet termelni egyre kevesebb munkaerő igénybevételével (és kevesebb költséggel emiatt).
2.Emiatt egy ember szükségleteit egyre kevesebb és kevesebb ember tudja ellátni, egyre kevesebb munkaidőben. Míg a régi időkben ez az arány rendben volt, és mindenkinek volt munkája, most jóval kevesebb, ergo minden földön élő ember szükségleteinek a kielégítéséhez elég volna ezen emberek töredékének a munkaereje. (Hogy mennyi az a töredék azt nem én fogom kiszámolni, erre biztos vannak szakemberek)
3.A következmény egyértelműek : a munkaerőpiacon nincs elég hely minden (munkaképes) embernek.

Lehetséges "megoldások" :

I. Növeljük az emberek szükségleteit mesterségesen. Ezt hívjuk úgy hogy fogyasztói társadalom, elsősorban ezzel probálkozunk. Sajnos ez a megoldás megbukott mert a nagyobb fogyasztástól az emberek nem lesznek boldogabbak, ellenben a föld erőforrásai hamarabb elfogynak. A legnagyobb gond ezzel mégis az hogy egy nap csak 24 órából áll mindenkinek, nem lehet a szükségleteket a végtelenségig növelni, hiszen ahhoz hogy fogyasszunk, idő is kell. Mindegy hogy étel, könyv, film, vagy szolgáltatás, egy határon túl nem lehet belőle többet igénybevenni, mert nincs rá idő. Úgy meg pláne nincs ha mellett napi 8 órát dolgozni is akarnak az emberek, és utána túl fáradtak hogy mást csináljanak, ergo 2 napjuk van hetente résztvenni a fogyasztói társadalomban, a hétvége.
II. A szükségleteket nem növeljük de csak azért is termelünk. Na ebből lesznek a nagy túltermelési világválságok, amikor mindenki csődbe megy mert nem tudja eladni amit termelt. Ez sem járható út, de most errefelé is haladunk.
III. A szükségleteket nem növeljük de csak azért is termelünk, viszont felesleges dolgot amit nem kell eladni (pl. növeljük a bürokráciát és az állami alkalmazottak számát). Na ezzel meg az a baj hogy a felesleges dolog termelése is pénzbe kerül, ami hosszútávon hitelfelvételhez, adósságcsapdához, és államcsődhöz vezet. Ez a legkevésbé értelmes lehetőség, mert az emberek morálját is rombolja, ha azt látják hogy feleslege dolgokra megy el az ő pénzük és/vagy munkájuk.
Ez is bevett "megoldás" ezért is van majdnem minden ország nyakig eladósodva.
IV. Csökkentjük a munkaidőt, drasztikusan. Így sokkal több embernek jut munka, mert kevesebbet dolgoznak fejenként. Ezzel az egyetlen probléma hogy nem hatékony, a járulékos költségek miatt (pl. alkalmazott betanítása), vagy mert a munkát átadni másnak hogy folytassa körülményes (számítógép programozás). Addig amíg a munkaadó a saját érdekei szerint dönt, ez sem fog megvalósulni.
V. Elfogadjuk hogy ez emberek nagy részének nem lehet értelmesen munkát adni, és kidolgozunk egy megoldást, hogyan élhetnek ők is elfogadható szinvonalú életet mégis. Ezzel meg az a baj hogy aki dolgozik az sajnálni fogja a nem dolgozótól az ingyen pénzt.
VI. Egyéb megoldás, de sajnos ilyenről nem nagyon tudok egyenlőre.

Gerolsteiner 2010.07.30. 14:56:29

@uni1002: A zoknik cimkéjén meg ez volt gondolom:
Angol zokni. Gyártja: Vörös Október Ruhagyár

uni1002 2010.07.30. 14:57:14

Olvasgatni kell az orosz tudományos-fantasztikus /sci-fi/ irodalmat, a hatvanas évekből.
A jövő társadalma egy kommunisztikus, egyenlőségen és egyéni szükségletek kielégítésén alapuló közösség lesz. A társadalom max. 20%-a fog dolgozni, az automatizálás és a termelékenység nem kíván több embert. És ők fogják a 80%-ot ellátni, ha tetszik, ha nem.

Iridium 2010.07.30. 14:58:43

Néhány százezer embert szinte rögtön ki lehetne zavarni a földekre dolgozni, persze ha még lenne magyar mezőgazdaság.
Másik néhány százezret lehetne találni a nem bejelentett alkalmazottak között.
Újabb néhány százezer az évtizedekig-rokkant-és-a-kisujját-sem-tudja-mozdítani-de-mindenhova-elmegy-a-suzukijával emberek közül.
Még biztos lenne párszázezer, de most készült el a leves, meg beszart a kutya is, úgyhogy Orbánra hagyom a maradékot.

is 2010.07.30. 14:59:31

@Vámpír\\\'08: felhivnam figyelmed, hogy egy ideje mar automatizalt gepsorok fosnak minden termeket, egy gyarcsarnokban ket felugyelo munkassal. errol beszelunk, amikor a termeles halalarol szolunk. a termeles el van magaban, munkas nelkul.

is 2010.07.30. 15:01:11

@uni1002: es meg is valosult. aki szerint Svedorszag nem szocializmus, az nem erti Marxot.

uni1002 2010.07.30. 15:01:25

@Gerolsteiner: Tényleg angol volt, meg is lepődtem, valószínű a hullák öltöztetésére készült, a magyar állam behozta, valamilyen barter üzlet keretében. Egy szövetkezeti ABC-ben árulták. Ha Vörös Október Ruhagyár lett volna, még hordanám. Tudtak tartós dolgokat csinálni.

AnnaKarenina 2010.07.30. 15:01:53

Sok gondolattal tudok egyetérteni, legfőképpen azzal, hogy a mindenképpen munkanélkülinek is értelmes tevékenységet kellene biztosítani, legyen az fizikai, vagy szellemi munka. A lényeg a közhaszon, amit a valóban pénzteremtő munka finanszírozna+adományok. Pl. ilyen luxusdolgokra gondolok: állatvédelem, helytörténet, városfotózás, levéltári anyakönyvi mikrofilmek adatainak digitalizálása, önkormányzati segítők, akik a közvetlen környezetükben tudnak fellelni, jelezni veszélyes, hibás, javítandó dolgokat, szóval amikre amúgy nem jut pénz.
A tanulás nagyon hasznos, de azért ezt a fiataloknak hagynám elsősorban, mert tanulásra mégis az a legfogékonyabb időszak. Több szakmával, több nyelv ismeretével jobban tudnának boldogulni.

A nyugdíjasokat azonban békén hagynám, a maiak abszolúte megtették a magukét, nem segélyen élők. Hagyjuk meg őket a családnak, ott is nagy szükség van rájuk. (Másrészt az, hogy ki milyen fizikai, szellemi állapotú nyugdíjas lesz, nem tudható.)

I am who I am 2010.07.30. 15:06:00

@Seravy:

A 6-ra: tereljük át a felesleges munkaerőt a tudományos kutatásba. Sok mindent szeretne még az emberiség megismerni, aminek hasznát is láthatnánk, de jelenleg nincs rá "erőforrás". Vannak a tudományos kutatásnak területei, ahol egy betanított munkás nagyon jó munkát tud végezni. Volt is egy ilyen projektje pár éve a NASA-nak. Képeken kellett sémákat meglátni és jelölgetni, az ezen dolgozók képzetlen önkéntesek voltak és "cklickworkers"-nek nevezték őket. Finanszírozhatósága: pont, mint a 3. pontnak, csak nem idegesítené annyira az embereket.

házisárkány 2010.07.30. 15:08:52

Lehet fröcskölni ellene, de sajnos abban igaza van a posztírónak, hogy muszáj folyamatosan tanulni, képezni vagy pláne átképezni magunkat. Ma már hiába végzel el egy iskolát, tanfolyamot, nem biztos, hogy öt év múlva 1. szükség lesz arra a szakmára, 2. az ismereteid nem avulnak el ennyi idő alatt. Vegyük pl. a tördelőket. 20-30 évvel ezelőtt a nyomdákban kézzel szedték ki az ólombetűket. Ma viszont már mindenki számítógéppel dolgozik. Így sokkal gyorsabb, hatékonyabb, egyszerűbb a munka, szebb a végeredmény. De egy csomó embernek el kellett járnia tanfolyamra, hogy megtanulja kezelni a számítógépet, különben elveszítette volna az állását. A szoftverek pedig olyan gyakran frissülnek, hogy folyamatosan karban kell tartaniuk a tudásukat. De lehetne még számtalan példát említeni, rengeteg olyan szakma létezik, ahol nem elég, ha egyszer levizsgáztál, és onnantól kezdve csak lógatod a lábadat. Ma túl gyorsan változik a világ, és ha nem alkalmazkodsz, akkor lemaradsz. Én bizony örülnék neki, ha államilag támogatnák pl. a nyelvtanfolyamot, mert a fizetésemből nem nagyon tudom kigazdálkodni, viszont szükségem lenne rá.

Ronin2010 2010.07.30. 15:10:31

Orbán Viktor megmondta Kálmán Olgának, hogy az egymillió munkahely teremtése csak elhatározás kérdése.

Látom az egymillió képzetlen, ámde böcsületesen dolgozó cigány embert, amint éppen naponta 1 kosarat fon. Tíz nap múlva minden magyarnak, még a csecsemőknek is lesz 1 kosara. Azután Európa következik.

Mi leszünk az európai Kosárfonó, Seprűkötő Tigrisek!

Devil 2010.07.30. 15:11:27

"Nem tudom, mit ért a kormányfő a termelő és a spekulatív fogalmak alat"
Megmondom neked: a termelo kapitalizmus az a megvalosult szocializmus. Mindent az allam iranyit, az allamot pedig a part iranyitja.
A spekulativ kapitalizmus az meg azok akik erre leertekelik a forintot. Meg az IMF. Meg az EU, es nemsokara az EBESZ is.

orient 2010.07.30. 15:14:41

@uni1002: nem kell olvasni ehhez orosz scifi könyveket. Csak Magyarországra kell költözni. Itt dolgozik TELJEST ADÓZÁSSAL max. 20-30% a többi vagy nyugger, vagy gyerek, vagy rokkantnyugdíjas, vagy adócsaló. Gyakorlatilag a 20-30% tartja el őket. Na már a jelenben van a jövő. Nem is voltak olyan hülyék ezek az oroszok akkor. :)))

DocBulywood 2010.07.30. 15:15:21

Megoldás:
- kettőnél több gyerek vállalása esetén adófizetés, elkötés
- nyugdíjkorhatár 100 évre emelése, hogy ne kelljen nyugdíjat fizetni
- amikor a munkaerő-igény és munkaerő 1:1 stádiumba kerül, akkor elértük a célt.

Tessék tudomásul venni, hogy a nyakra-főre szaporodás csak újratermeli és növeli a munkanélküliséget. Ha viszont ezt megszüntetjük, akkor előbb-utóbb csökken a munkanélküliség, ideális állapot lesz.

Mayday 2010.07.30. 15:15:34

a környező országokkal összevetve nálunk hivatalosan 6-800 ezerrel kevesebben dolgoznak, mint az átlag. innen nézve az 1 millió mhely igaziból csak mondjuk 200 ezer új helyet jelent, a többi nem más mint a most nem hivatalosan dolgozók munkájának hivatalossá tétele és/vagy a környezetünk átlagának elérése.

igy nem csőd ez.

Devil 2010.07.30. 15:16:00

Munkahelyeket ugy lehetne teremteni ha jarulekot, adot csokkentenenek, az pedig ugy lehetne csokkenteni ha az allami ujraelosztast csokkentik, tehat az adokat, jarulekokat.
Az nem megoldas hogy az SZJA helyett bankado lesz, ezzel egyik kezukkel elengedik a gyeplot a masikkal meghuzzak azt.
Igy az ujraelosztas nem csokken (azert baj a nagy ujraelosztas mert az allam nem hatekony - senki sem ellenorzi a hatekonysagat, az eddigi keves ellenorzo szervezet parthu vezetokkel lett feltoltve vagy meg lett szuntetve - es korrupt) mert ez nem erdeke az allamnak, a partnak.

MickthePick 2010.07.30. 15:17:21

@panteon: hát de hogy te se lősz egy dekát se a közgéhez, az is tuti.
Figyi csak: nem azért vesszük az utolsó szöget, és minden mást is kintről, mert itthon nem lehetne megcsinálni.
Meg lehetne, csak 5ször annyiért, mint a kicsi sárga Xenghouban a gépsoron.
Vagy mégis hogy képzeled, hogy a havi 50 USD fizujából mégis mit fog enni az itthoni, immár eladható árú szeget készítő melós?
Tudom, bonyesz tudomány, de ez van.

Poszttal pedig simán egyet lehet érteni.

Jozsó_ 2010.07.30. 15:17:21

Valaki már írta, de én is megerősítem. 1M új munkahely? Minek? A mostaniakat sem lehet betölteni. Évek óta próbáljuk feltölteni a létszámunkat, de képtelenség. A legtöbb ember bejön, ja, itt dolgozni kell? És már fordul is kifelé.

Betanított munkást, szakmunkást képtelenség ma Mo-on kapni.

Akinek meg van egy gagyi főiskolája annak meg annyira a felhőbe ér a orra, hogy azért nem megy el sehova. Olvastam, hogy a friss diplomások vhol 250-300k körül képzelik a bruttójukat. Realitás: 80-150 (200). Persze így inkább maradnak "tanulni" vmit, vagy egyből mennek munkanélkülire.

blacklord 2010.07.30. 15:17:29

Nekem tetszik az elgondolás. Ha Mo. tényleg előre akar lépni, akkor új, néha radikálisnak tűnő megoldások kellenek, amelyek szigorúan érték (ld. tudás) és nem ideológia-alapúak.

DocBulywood 2010.07.30. 15:18:57

@Mayday:

Ez egy átbaszás, nagyon jó nyelvtannal felépített mondat volt.

Ugyanis az egymillió új munkahely pontosan MIT jelent? Ha van ugyan ennyi munkanélküli, úgymond azt felszippantja? NEM.

Mert ha Gipsz Jakab tol- és vajkereskedőnek eddig volt 3 embere, de mivel ebből egy nem kellett, akkor maradt kettő.

Viktorka megmondta neki, hogy 3% adókedvezményt kap, ha egy munkanélkülit foglalkoztat.

Gipsz Jakab tol- és vajkereskedő visszaveszi a kirúgott barátját, máris eggyel több munkahelyet betöltöttek, csökkent a munkanélküliség.

Zelefánt 2010.07.30. 15:19:06

Már rájöttem: elkezdődik a piramis építése, amely mintegy húsz év alatt felveszi -- és el is használja -- ezt az egymillót.
És még kőbánya is van hozzá.
Sikertörténet ám ez a javából.

Mayday 2010.07.30. 15:19:40

@Jozsó_: nem képzelik, meg is kapják. csak jó helyen kell a diplomát szerezni.

endike · http://barathendre.wordpress.com/ 2010.07.30. 15:28:09

A jólét témaköre kimaradt mind a bejegyzséből, mind a hozzászólásokból. Ezért az egészet nem lehet komolyan venni. :)
Azért röviden összefoglalom: a nagy jólét pár évtizeden belül megszűnik.

Devil 2010.07.30. 15:30:40

Ja a tanulasrol par szot.
A jelenlegi felsooktatasi rendszer nem ad hasznalhato tudast. Az egyetemek, foiskolak - mivel tamogatast a diakok utan, per fo kapnak - annyyi diakot vesznek fel amennyit csak birnak, valahogy lediplomaztatjak oket, mindenaron az egyetem falai kozott tartjak azt is aki nem oda valo, csak fizessen erte az allam - csak epp tudast nem sikerul rejeszteniuk. Nincs minoseg-ellenorzes.
Ugyanis azt senki sem nezi, hogy milyen eredmenyesek a valo eletben a frissdiplomasok, az egyetem, foiskola tamogatasa ettol nem fugg.
A tandijkotelezettseg megszuntetesevel (tipikus neo-kadarista mentalitas) a diakok felelosseg-erzete is lenullazodott - naja minden ingyen van.

trendo+ 2010.07.30. 15:30:54

@világoszöld: Barátom, egy vésztározót ugyanúgy néhány nagyteljesítményű földmunkagéppel, pár szakképzett emberrel ki lehet alakítani. Mint ahogy egy metró fúrópajzsot is csak 16 ember üzemeltet.
Ezért olcsó demagógia, hogy pl. út és vasútépítésre lehetne több tízezernyi közmunkást alkalmazni és ezzel "megoldódna a cigánykérdés" stb. stb.

Dr. No 2010.07.30. 15:34:57

1. Már Kína sem a legolcsóbb a munkaerő szempontjából. Akkor már inkább Vietnam. A kínai munkások ugyanis az elért eredmények alapján kezdik követelni az életszínvonal emelését:
talkingunion.wordpress.com/2010/06/11/honda-workers-strike-another-parts-plant/
www.nytimes.com/2010/06/11/business/global/11strike.html?_r=1
2. Hogyan vesszük rá a népességet, hogy tanuljon? Hiszen a tanulás fáradságos, képességek hiányában teljesen kivitelezhetetlen, ráadásul egyáltalán nem menő tevékenység. Mindezek mellé jóval egyszerűbb otthon recskázni unalmunkban, esetleg dugni vagy verekedni, ha a segélyből is megvan a rezsire való. A dologtalan emberi népesség igen kis hányada kezd értelmes alkotótevékenységbe a rendelkezésre álló végtelen szabadidőben a tapasztalatok szerint.

endike · http://barathendre.wordpress.com/ 2010.07.30. 15:35:59

@Devil: ez is tök nagy igazság. Csak azt felejted el, hogy az országot diplomások irányítják, és ők ha baj van, összezárnak... a leendő diplomásokkal is. Esély sincs ellenük.

Dr. No 2010.07.30. 15:39:22

@Dr. No: Még annyival kiegészíteném, hogy a dologtalan emberi népesség alatt nemcsak a munkanélküli bevándorlókat, de az angol lordokat és a szaúdi olajmilliárdosokat is értem.

Mayday 2010.07.30. 15:47:47

@DocBulywood: simán azt jelenti hogy 10 év mulva hivatalosan 1 millióval többen fognak dolgozni.
mást nem jelenthet, ez meg ugye nem csoda, ha az előbb említett 6-800 ezres lemaradást figyelembe veszed.

Lefetyke 2010.07.30. 15:50:16

Ehh... akkor ne csináljunk semmit, maradjon minden úgy, ahogy van.
Nyafogás meg fikázás az van mindenre. Nem kell "Viktor-fannak" lenni ahhoz, hogy tele legyen a tököm az örökös vinnyogástól.

Ha lesz munkahely, szar a kormány. Ha nem lesz munkahely, szar a kormány. És már megint nincs rajtuk kalap.

RAMBO · http://szolo.blog.hu 2010.07.30. 15:53:41

Azt hiszem, ha 20-30 évre előretekintünk, az olajválság nagyon is megoldja a problémák jelentős részét. Ugyanis ma ún. "erőforrás rabszolgák" dolgoznak helyettünk. Traktorok, gyártósorok, stb. Ahogy elfogy az olaj, úgy drágul meg a mezőgazdasági termékek ára, úgy leszünk egyre inkább rákényszerítve arra, hogy sokkal többet dolgozzunk (pl. elgyalogoljunk a tömegközlekedésig, felmenjünk az emeletre) és természetesen nem lehet majd minden munkafolyamatot géppel végezni.

Iszonyat tömegeket fog felszívni ez a fajta "New deal", úgyhogy lazán meglesz az a sok munkahely. Ugyanis nem lesz pénz az "in time" raktárgazdálkodásra sem, így minden iparcikk ára sokkal drágább lesz.

vargacsabi · https://photovargacsabi.hu/ 2010.07.30. 15:55:40

szerintem meg fogyjon csak a népesség!
de nem csak itthon,hanem az egész világon is,pl Kína!
és akkor kevesebb munkanélküli is lesz,meg a földet is talán kevésbé basszuk tönkre.

kvadrillio 2010.07.30. 15:58:24

A kapitalizmus jó dolog.
A kapitalizmus a multiknak jó dolog.
A kapitalizmusban megszüntetnek iparágakat, lerokkantosítják majd eladják, fölszámolják őket, hogy ezzel is segítsék a múltit saját kezébe kaparintani a termelést és ezzel hatványozottan növelnie a milliárdjait.
A dolgozókból munkanélkülit csinálnak, u.mond rabszolgát, mert találnak elég minimálbéres munkavállalót a világban. Most még !!!
Fölszámolták a vas- és acélgyártást nálunk ?
Igen !
Jól megy a világ legnagyobb acélgyártójának
2010. július 28. 15:15

MNO - KA
Sorban a negyedik negyedévet zárta nyereséggel júniusban az ArcelorMittal, a legnagyobb acélgyártó vállalat a világon.

Ha tetszett a cikk, ossza meg ismerőseivel
Megosztás az IWIW-en Megosztás a Facebook-on Csiripelés Twitter-re Küldés e-mailben
A társaság szerdán megjelent beszámolója szerint az adózás utáni profit 1,7 milliárd dollár volt, az egy évvel korábbi 0,8 milliárdos veszteség, és az év első három hónapjában elért 0,7 milliárd dolláros nyereség után. A cég áprilistól kezdve három hónap alatt összesen 22,8 millió tonna acélt szállított le a megrendelőknek, közel másfél millió tonnával többet az előző negyedévinél. A 21,7 milliárd dolláros bevétel az előző negyedévit 16 százalékkal, az egy évvel korábbit pedig 43 százalékkal haladta meg. A mutatók főként a 2008-ban elmélyült válságból kiemelkedő Egyesült Államok és Európa növekvő acéléhségének hatására javultak.

A működéshez kapcsolódó kamat- és adófizetés, tőketörlesztés és értékcsökkentési leírás előtti eredmény (EBITDA) 3 milliárd dollár, ami 59 százalékkal több az idei első negyedévinél, és messze felülmúlja az egy évvel korábbi 1,22 milliárd dollárt. Az július-szeptemberi negyedévben azonban visszaesés várható, az EBITDA 2,1-2,5 milliárd dollár között alakulhat a nyári időszakra jellemző alacsonyabb kereslet és a kínai gazdaság lassuló növekedése miatt - közölte az indiai eredetű, luxembourgi központú multinacionális vállalat. A több mint 60 országban összesen 310 ezer embert foglalkoztató társaság tavaly 73,2 millió tonna acélterméket állított elő, ami a globális acéltermelés 8 százaléka.

(MTI)

Iridium 2010.07.30. 15:59:45

Most evés közben jöttem rá, mit is csinálhatna 1 millió unatkozó magyar :D

www.youtube.com/watch?v=GwKWttrEaSM&feature=related

kvadrillio 2010.07.30. 16:02:39

A magyar acélgyártást meg direkt tették tönkre !

A vagyonkezelőnél tüntettek a Megyeri híd építői

* MTI

2009. április 6., hétfő 15:16 | Frissítve: 2009. április 6.

Újabb demonstrációt tartottak a Megyeri híd ki nem fizetett alvállalkozói hétfőn a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. székháza előtt. A pénzükre váró tiltakozók a pénzük kifizetését követelték, valamint azt, hogy a vállalataiknak tartozó Ganz Acél vezérigazgatója mondjon le tagságáról a Nemzeti Vagyongazdálkodási Tanácsban.

A mintegy két tucat demonstráló azt is kifogásolta, hogy Ganz Acél vezérigazgatója, Varga Gusztáv sorban küldi vissza a számláikat, és az azokban szereplő összegnek csak egy részét akarja kifizetni. A vezérigazgató viszont az MTI-nek azt mondta, hogy csak a számviteli szabályoknak meg nem felelő számlákat küldte vissza.
Ő nem tehet róla

Varga Gusztáv a Ganz Híd-, Daru-, Acélszerkezetgyártó (Ganz Acél) Zrt. az MTI-nek elmondta, hogy a Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. irányító szerve, a Nemzeti Vagyongazdálkodási Tanács tagjává a köztársasági elnök nevezte ki, ő maga nem tartozik senkinek, csak az általa vezetett cég. A cég tartozása is önhibáján kívül keletkezett, tette hozzá.

A vezérigazgató korábban azt nyilatkozta az MTI-nek, hogy a Ganz Acél a múlt év elején került nehéz helyzetbe, amikor egy bank nem újította meg a 2 milliárdos hitelkeretét. Ezt követően a tulajdonosok - a Vegyépszer és a Hídtechnika - 800 millió forint tulajdonosi kölcsönt adtak a társaságnak, de ez már kevés volt ahhoz, hogy ne épüljön le a termelés.
hirdetés

A Ganz Acél helyzetét az is nehezítette, hogy a Megyeri híd utolsó elszámolásánál a két fővállalkozó, a Strabag és a Hídépítő – ez utóbbi cégcsoporthoz tartozik felerészt a másik fele részben Vegyépszer-érdekeltségű Ganz Acél – átnyúltak a feje felett. Ez azt jelentette, hogy a Ganz Acél egyes alvállalkozóit kifizették, majd ezt az összeget levonták a végszámlából. E beszámítás értéke 1,3 milliárd forint volt.
Mennyi az annyi?

A demonstrálók fő követelése az, hogy a Ganz Acél fizesse ki a számláikat, amelyeket alvállalkozókként állítottak ki. Horváth László, a ki nem fizetett alvállalkozók képviselője nyilatkozata szerint mintegy 50 cég 2 milliárd forint követeléséről van szó.

Varga Gusztáv azonban ennél kevesebb cég mintegy 700 millió forintos követeléséről tud. A cége által visszautasított számlák pedig állítása szerint olyanok, amelyek nem felelnek meg a számviteli törvény előírásainak, például hiányzik mögülük a teljesítés igazolása. Az egyik demonstráló úgy vélte, a teljesítés igazolásának elmaradására hivatkozni azért furcsa, mivel áll a híd.
Eladták, elvitték

A demonstrálók úgy tudják, hogy a Ganz Acél 3 milliárd forintért adta el egy kínaiak által tulajdonolt magyar bejegyzésű cégnek a társaság Gogol utcai telephelyét. A vételárból elvileg jutott volna pénz az alvállalkozók kifizetésére, de 2 milliárdot azonnal elvitt belőle egy bank, biztosított követelése fejében - nyilatkozta az MTI-nek Varga Gusztáv.

Az APEH és a helyi adó miatt az önkormányzat is hívott le a vételárból, így jelenleg bő 700 millió forint van a Ganz Acél számláján, amellyel el tud számolni, és amelyet a hitelezői kifizetésére fordíthat - mondta a vezérigazgató.

A Ganz Acél vezérigazgatója tájékoztatása szerint hamarosan összehívja a hitelezőit, ahol bemutatja a reorganizációs programját, és a követelések fedezetét. Ennek azonban gátat szabhat az, ha közben a bíróság elrendeli a cég felszámolását.

Na így megy ez a globális kapitalista tőkés milliárdosulás szerte a világon !

Mi lesz a magyar másfél millió munkanélkülivel ?
Kit érdekel !
világforradalom lesz ebből.........

hulyeinformatikus 2010.07.30. 16:03:47

@Mária: Ne haragudj, de általánosságban leírva ez hazugság.

Barnamaci 2010.07.30. 16:06:05

Nem igazán tudom minek 1 millió munkahely, mikor nem lesz ennyi ember, aki dolgozni is akar :-) Az európai fehér nép szimplán lusta -bocsánat persze vannak kivételek - de nézzünk szét Németországban, Angliában, Franciaországban: Angliában az orvos indiai, Németországban az autószerelő török vagy szerb vagy afrikai, Ausztriában bolti eladót igazi osztrákot már nemigen találsz kb. a tű a szénakazalban esete. Itt a baj. A kinai legalább nem lusta dolgozni volt is erre egy nagyon frappáns levél, aztán majd ne csodálkozzunk, ha idejönnek aztán szépen kitessékelnek minket úgy anblokk Európából vagy ha szerencsénk lesz, akkor pucolhatjuk a vécéiket.

"Valljátok be, utáltok minket. Mi is utálunk titeket, de ezúttal beszéljünk csak rólatok. Panaszkodtok, hogy tönkretettük a könnyűiparotokat. Röhögtök, hogy minden termékünk gagyi. Rinyáltok, hogy büféink elárasztották városaitokat. Rettegtek, hogy megmérgezünk benneteket az édes-savanyú szószunkkal. Szorongtok, mert már mindenütt csak kínai árut kapni – nemcsak a piacokon és boltjainkban, hanem plázáitokban, márkaboltjaitokban, műszaki áruházaitokban is. Mindenhol. Anyáztok, hogy csempészáruval töltjük meg az országotokat. Hogy mindent hamisítunk. Hogy ellopjuk szellemi termékeiteket. Hogy nem tanuljuk meg tisztességesen a nyelveteket.

Nem mondhatnánk, hogy mindez alap nélkül való. Azonban tisztázzuk: nem mi kezdtük. Hanem ti. Ti, nyugatiak. (A nyugatiakhoz titeket, magyarokat is hozzászámolunk; legalábbis amikor Nyugaton jártok, mindig azt hangsúlyozzátok, hogy mennyire nyugatiak vagytok. Persze amikor felénk kolbászoltok, megpróbáltok állítólagos ázsiai eredetetekkel kicsikarni némi szimpátiát, de nem gondolhatjátok komolyan, hogy csak azért, mert valamelyik ősötök kétezer éve talán épp a mi határvidékünket fosztogatta, olcsóbban fogjuk adni nektek a zoknit és a processzort. Szóval maradjunk abban, hogy ti is a Nyugat része vagytok.)

Mi évezredekig remekül megvoltunk nélkületek, eszünkbe sem jutott, hogy áruinkat rátok tukmáljuk, s az még kevésbé, hogy bármit is vegyünk tőletek. Ti jöttetek hozzánk, hogy vehessetek egy kis selymet, porcelánt, teát, csupa olyan dolgot, aminek gyártásához bénák voltatok. Ha már ott voltatok, kaptatok a termékeinkből valamennyit, bár az üzleten nem mi gazdagodtunk meg, hanem a ti kereskedőtársaságaitok.

Aztán feltaláltátok a „szabad kereskedelem” nevű dolgot, ami tőlünk teljesen idegen volt. S mivel mi nem akartunk alkalmazkodni, jöttek a hadihajóitok, szétlőtték a kikötővárosainkat, megbénították a belső hajóforgalmunkat, s ha ellenálltunk, lemészároltatok minket. Mindezt azért, hogy szabadon hozzájuthassatok kincseinkhez, s hogy eladhassatok nekünk mindenféle szir-szart, amire semmi szükségünk nem volt – olcsó angol szövetet, ópiumot (amit egyébként Indiában termeltettetek rabszolgamunkával) és vasutakat. Tízmilliószámra mentek tönkre a kézműveseink, csatornai hajósaink és rakodómunkásaink, elitünk pedig kábítószeretek rabja lett. Aztán a sanghaji parkba kitettétek a táblát: „Kutyáknak és kínaiaknak belépni tilos!”

Ami titeket, magyarokat illet, mondhatjátok, hogy a fentiekből lényegében kimaradtatok. De ez nem azért volt, mert jó fejek voltatok, hanem mert gyengék. Amikor aztán egyetlen egyszer alkalmatok adódott belénk rúgni, meg is tettétek: a bokszerfelkelés idején nyalka magyar huszáraitok is ott masíroztak a nagyhatalmak büntető expedíciójának tagjai között, s jutalmul Tiencsinben egy egész városnegyedet kaptatok „koncessziós területként”, ahol aztán alig építettetek bármi maradandót. S akciótokra annyira büszkék vagytok, hogy Hadtörténeti Múzeumotok bejáratát ma is az ekkor tőlünk zsákmányolt kínai ágyúk szegélyezik.
Amikor aztán a Nyugathoz képest mintegy száz év késéssel nekiláttunk, hogy ősi birodalmunkat modern nemzetállammá alakítsuk át, az egész Nyugat kínai nacionalizmusról, nagy-han sovinizmusról, erőszakos asszimilációról sikoltozott. Nyaldossátok a tibetiek sebeit, de azért hadd tegyük fel a kérdést: Hol van a független Baszkföld? Hol ülésezik a szuverén breton parlament? Hány skót kérte, hogy Nagy-Britanniához tartozhassék? S ki hívott be titeket Irakba, Afganisztánba?

* * *

Na, de térjünk vissza a gazdasági agresszióra, amire ti tanítottatok minket, s amivel mostanában vádolni szoktatok.
Hát igen, az utóbbi időkben fordult a kocka, most mi árasztunk el titeket az áruinkkal. De talán nem elhanyagolható különbség köztünk, hogy mi saját határainkon kívül nem alkalmazunk erőszakot. Még a görény mongoloknak sem sózunk oda, pedig azok igazán megérdemelnék. Senki nem kényszerít rá a világon senkit, hogy kínai alsógatyában járjon, kínai csap alatt mosson kezet, kínai polcra pakolja a könyveit, kínai laptoppal blogoljon. Mindezt ti választjátok nap mint nap. Persze lassan már nincs is más választásotok, de erről is csak ti tehettek, hiszen nem volt igényetek a drágább, máshol gyártott cuccokra.

Az meg aztán pláne nem a mi hibánk, hogy olcsók vagyunk. Asszonyaitokat semmi nem akadályozza meg abban, hogy pár dollárért napi 12-14 órát görnyedjenek a varrógép előtt. Csakhogy ők erre nem hajlandók, a mi asszonyaink igen. Ti is kalapálhatnátok a sárhányót, csavarozhatnátok a barkácsgépet, polírozhatnátok az asztallapot, szerelhetnétek a bicikliváltót, sodorhatnátok a kábelt, fújhatnátok az üveget látástól vakulásig fillérekért, s aludhatnátok a munkahelyeteken, vagy egy zsúfolt munkásszálláson a földön, csakhogy nem teszitek. Aztán csodálkoztok, ha a mi termékeink olcsóbbak. Persze ne higgyétek el a mítoszt, miszerint mi, kínaiak, szeretünk dolgozni. Valójában ugyanúgy utálunk, mint ti. Csakhogy ha mi nem dolgozunk, éhen halunk. Nálunk nincs nyugdíjrendszer, nincs ingyenes oktatás és egészségügy, nekünk annyink van, amennyit kínkeservvel megkeresünk.
Dolgozunk hát, mert muszáj: nekünk nemcsak magunkat kell eltartanunk, hanem gondoskodnunk kell idős szüleinkről, valamint gyerekünk tandíjáról, a bölcsödétől az egyetemig. Ha nem muszáj, mi se dolgozunk: állami hivatalnokaink például a legtetűbbek a világon, de ez legyen a mi bajunk. Mondhatjátok, hogy a kínai termékek rabszolgamunkával készülnek, sérülnek az emberi jogok stb. Pedig nem: a munkásokat senki nem kényszeríti dolgozni, s éppen annyi pénzt kapnak a munkaerejükért, amennyi annak a piaci ára. Amennyit ti, vásárlók készek vagytok fizetni a munkájukért. Egyébként ha van valami ötletetek arra, hogy hogyan lehetne másként, mint iszonyú kemény munkával eltartani a világ népességének 21%-át a termőterület 7%-án, szóljatok, a megoldási javaslatot továbbítjuk illetékeseinknek.
Ha el akarjátok lesni a titkunkat, nem kell Vuhuba utaznotok. Elég, ha átmentek a bűzös Deák téri aluljárón a lerohadt Kiskörutatok alatt. Van odalenn mindenféle bolt, újságos, virágos, ilyesmi. Az egyik fülkét egy ázsiai család bérli. Figyeljétek meg jól, az a bolt hajnaltól késő estig nyitva van. Már mindenki rég bezárt, már a koldusok is hazamentek, de ők továbbra is árulják a cigit, csokit, piát. Méghozzá jórészt magyar árukat, mert még a Pécsi Dohánygyár termékeinek értékesítésében is ügyesebbek, mint ti. Na, ők speciel vietnamiak, de ti úgyis kínainak nézitek őket, úgyhogy a lényegen ez nem változtat. Vagy menjetek ki a Hold utcai vásárcsarnokba. A földszinten van vagy hat kifőzde, köztük egy kínai büfé. Az öt magyar kifőzde délután kettő felé, miután a környék irodistái és brókerei mind jóllaktak, fogja magát, és bezár. Csak a kínai büfé marad nyitva, úgyhogy az a néhány ember, aki valami miatt ebédszünet után megy csak ebédelni, kénytelen cukros disznót enni. Nem nagy üzlet ez, délután pár ezer forintot lehet csak keresni, de ők mégis mindenkit kiszolgálnak mindaddig, amíg a piac külső kapuit le nem lakatolják a biztonsági őrök.

* * *

Azt mondjátok, hogy az áruink szarok. Akkor, baszki, minek veszitek? A helyzet az, kedves barátaink, hogy az egyszer használatos zoknijainkat, a rázós karácsonyfaizzóinkat, a hulló szőrű plüssállatainkat úgy veszitek, mint a cukrot. Amikor kimentek a Négy Tigrisre, vagy bementek a sarki Pagoda Áruházba, pontosan tudjátok, hogy mire számíthattok. Mégis hozzánk jártok vásárolni. Ráadásul az igazság az, hogy bármit bármilyen minőségben képesek vagyunk legyártani, ha megbízható űrhajóra volna igényetek, s meg tudnátok fizetni, azt is szállítanánk. De ti jobbára a gagyit veszitek, így mi sem törjük magunkat. Megjegyezzük továbbá, hogy a kínai áruk zömét nem is mi hozzuk be – a ti nagykereskedőitek, árubeszerzőitek, üzletkötőitek járják be Kínát, hogy felhajtsák vagy legyártassák a legolcsóbb árut. Gondoljátok, mi kopogtatunk a Tesco, az Ikea vagy a Praktiker ajtaján? A francokat, ők jönnek hozzánk – ti meg megveszitek, amit mi rájuk sózunk.

Szemünkre vetitek, hogy csempészünk, adót csalunk, nem fizetünk vámot. Szerintetek hogy tud bárki becsempészni nyolc konténer tornacipőt? Eldugja a hátsó ülés alá? Vagy az övtáskájába? Nem, a megoldás egyszerűbb: le kell fizetni a ti vámosaitokat, hogy kerülje el a figyelmüket pár tonna áru, vagy értékeljék a cuccot a valós ár tizedére, s így a vám is tizede lesz a normálisnak. Nekünk vérünkben van a megvesztegetés – mondjuk úgy, a kultúránk szerves része –, de ahhoz, hogy sikerrel járjunk, arra is szükség van, hogy ti elviseljétek és fenntartsátok a világ egyik legkorruptabb állami rendszerét. Ne feledjétek, a korrupcióhoz legalább két fél kell, s mikor mi idejöttünk, a másik felet már itt találtuk. Ha pedig – a korrupciótól most tekintsünk el – adóhatóságotok hagyja, hogy adót csaljunk, rendőrségetek, hogy árut hamisítsunk, ellenőrző szerveitek sora, hogy mérgező, veszélyes, értéktelen szemetet árusítsunk, akkor talán először a saját házatok előtt kéne sepregetnetek, s csak utána megtalálni minket.

Természetüknél fogva boltjaink, üzleteink, éttermeink nem titokban működnek, hanem teljesen nyilvánosan, bármikor bejöhettek ellenőrizni, lecsaphattok ránk, razziázhattok. Ha tovább folytathatjuk nem egészen törvénye tevékenységünket, akkor bizony ti vagytok a hülyék. Ami pedig a márkahamisítást illeti, arra kár is a szót vesztegetni. Ha valaki akkora barom, hogy hamis Nike pólóban szeretne járni – ezt kétszáz méterről fel lehet ismerni –, s mi kielégítjük ezt az igényét, akkor inkább dicséretet érdemlünk, mint gyalázkodást. Nem csapunk be senkit. Vagy szerintetek bárki is komolyan gondolja, hogy az Arany Sárkány Üzletházban valódi Adidas sporttáskát kap? Bár, amilyen hülyék vagytok, még ezt is el tudjuk képzelni.

Hasonlóan nevetséges, amikor azért kárhoztattok minket, mert büféink minden városotokat ellepték. Pedig itt is ti voltatok a barmok. Amikor a rendszerváltásotok idején bezártak az üzemi étkezdék, menzák, kifőzdék, vállalkozóitok kárpótlási jegyekkel és lila zakókkal csencseltek, ahelyett, hogy észrevették volna a piaci rést, s gyorsétkezdéket nyitottak volna. Mi voltunk, s lényegében máig mi vagyunk az egyetlenek, akik olcsón, gyorsan, kiszámítható minőségben meg tudjuk tölteni a gyomrotokat. Mi nem túrtunk ki senkit a helyéről: az általatok elhagyott lyukakat béreltük ki, s hoztuk létre országotok legnagyobb gyorsétterem-hálózatát. A kaja, amit adunk, valóban gyalázatos – de nektek ez is jó (egyébként már rég tönkrementünk volna). Mi pedig, nem tudjuk, megfigyeltétek-e, nem járunk a saját büféinkbe. Nektek se lenne muszáj, mégis megteszitek, hát magatokra vessetek.

Sokat röhögtök rajtunk, amiért nem tudjuk megtanulni a nyelveteket. Nos, a helyzet az, hogy nem is akarjuk. Hiedelmeitekkel ellentétben eszünk ágában sincs elfoglalni az országotokat, vagy akár csak végleg megtelepedni benne. Nem olyan jó hely ez. Sőt, nem akarunk titeket elkeseríteni, de Shenzhen, Shanghai, Qingdao, Hangzhou sokkal jobb helyek. Mi azért jöttünk ide, hogy pénzt keressünk, s ha elég pénzt kerestünk ahhoz, hogy továbbállhassunk egy jobb helyre, akkor továbbállunk. Aki igazán sikeres volt közülünk, az már rég továbbállt Angliába, Franciaországba, Amerikába.
Sokan visszamentek Kínába, mert ott is jobb lehetőségek vannak, főleg, ha az embernek sikerült összegyűjtenie némi tőkét. Eszünk ágában sincs magyar állampolgárságért folyamodni, már csak azért sem, mert ezzel elvesztenénk a kínait, ami nem feltétlenül jó üzlet. Ráadásul a hülye, folyton változó jogszabályaitok miatt nem is érdemes hosszú távra terveznünk, mert tizenöt átgürcölt év után is sokszor azon múlhat egy-egy tartózkodási engedély meghosszabbítása, hogy a bevándorlási hivatalban az ügyintéző hölgyet előző este megdugták-e, s ha igen, mennyire. Egyszóval nem fogjuk azzal tölteni a drága időnket, hogy a bonyolult nyelveteket magoljuk – s ha lehet, gyerekeinket is a kínai-magyar kétnyelvűbe, az amerikai iskolába meg az IBS-be adjuk.

* * *

Szóval lehetne egy kicsit kisebb az arcotok. Az igazság az, és kérünk titeket, ne sértődjetek meg, hogy képmutató, igénytelen és ostoba olcsójánosok vagytok. Mi azt mondjuk: ahelyett, hogy embargó alá helyeztek minket, inkább gyártsatok olcsóbb és jobb cuccokat, mint mi. Ahelyett, hogy bojkottáljátok áruinkat, inkább próbáljatok olyasmit gyártani, amire nekünk is szükségünk van, s amit csak ti tudtok készíteni. Ahelyett, hogy a hülye politikusaitokat külditek hozzánk – akik úgysem csinálnak semmit, csak esznek-isznak és a ti pénzeteken nézik meg a Nagy Falat –, lepjék el Kínát az ügyes üzletembereitek a visszautasíthatatlan ajánlatokkal.

Rinyáljatok kevesebbet és dolgozzatok többet. Reméljük, azért barátok maradunk."

2010.07.30. 16:17:18

Senki nem mondta, hogy közben hány munkahely fog megszünni!

na__most__akkor 2010.07.30. 16:20:02

Elhangzott néhány hasznos dolog, néhány igazság.

1. Sok embernek tanulni kellene.
Mit?
- helyesírást
- ékezetek használatát számítógépen
- erkölcsöt (mondjuk nem tudom, a világ melyik sarkából kellene toborozni a tanárokat hozzá)

2. Orbán Viktor egy seggfej. Meg akik megválasztották.
Ezzel mondjuk egy ideig nincs mit kezdeni. Mondjuk nagyobb valószínűséggel meg lehetett jósolni, mint egy vulkánkitörést, de hát amelyik ész későn jön meg, az akár el is maradhat.

3. Mi okosat is találtam még ?
Na mindegy, ha megint megtalálom, visszaszólok.

---------------------------
Meg elhangzott egy csomó baromság.
Nem sorolom. Valaki azt mondta, hogy "ne fojtasd".

Бабаяга 2010.07.30. 16:20:44

Igen, én is mindig arról ábrándoztam, hogy diákbérlet után majd nyugdíjast veszek. Aztán negyven után kénytelen voltam megvenni első felnőtt bérletemet.

Viccet félretéve: az ötlet nagyon matolcsys, magyarul az álom, édes álom kategóriája. De azért támogatom, hiszen a sok papírom között, amit nem használok van számos, ami tanításra jogosít fel.

kvadrillio 2010.07.30. 16:21:39

iGAZAD VAN, NEM ÉRT VÉGET A KAPITALIZMUS SPEKULATÍV KORSZAKA, MERT "a forró spekulatív tőke, ugyanis sok befektető zéró közeli kamatszinten vesz fel hitelt az Egyesült Államokban, amelyet máshol, például Magyarországon fektetnek be."

EZ HAJTJA A TŐZSDÉT !!!!!

És amíg ez életben marad, mert már évszázadok óta életben van, addig újra meg újra lesz munkanélküliség, mely egyre nő, hogy ez a spekulatív tőke, tőkések, egyre jobban gyarapíthassák a milliárdjaikat !

Annyira átlátható ez a kizsákmányoló kapitalista tőkés rendszer, hogy az már fáj !!!!!!!

agentT 2010.07.30. 16:22:15

Orbánnak igaza is van meg nincs is igaza, amikor a termelő kapitalizmus iránti elkötelezettségét bizonygatja. Illetve inkább azt mondanám, hogy ez így félreérthető. Ha a termelő kapitalizmus alatt azt a tevékenységet érti, mikor egy haszonorientált cég versenyképesen hoz létre értéket, akkor ennek a piedesztálra emelésével csak egyetérteni lehet. Azonban remélem, hogy nincs olyan tévképzete, mely szerint mondjuk frottírtörülközőt gyártani nemesebb és/vagy hasznosabb dolog, mint például számítógép programokat írni, vagy erőforrás-felhasználást racionalizálni. Ha a termelés Orbánnál pusztán a kézzel fogható anyagi javak elkészítésével azonos, akkor bajban vagyunk. (Jó esélye van ugyanakkor annak, hogy képes felismerni a szellemi javak - ide sorolom a szolgáltatásokat is - létrehozásának szükségességét, szerintem legalábbis erre utal, hogy az egyik minapi beszédében hosszasan taglalta a magyar ész és találékonyság nagyszerűségébe vetett bizodalmát.)

Ami a világképét illeti, az elég leegyszerűsített. Arról beszél, hogy a nyugati civilizáció hanyatlik, Kína és a többi, robbanásszerű fejlődést megléő állam pedig előtérbe kerül. Ebben igaza van, mint ahogy abban is, hogy ha nem sikerül az oroszokat integrálni az euroatlanti civilizációhoz a kereszténység révén, akkor nekünk reszeltek.
Ugyanakkor Orbán ezt az országok közötti liftezősdit mintha statikus háttér előtt képzelné el. Az ő jövőképében minden ugyanilyen lesz tíz év múlva is, csak az oroszok erősebbek lesznek, az USA kevésbé lesz erős, az EU lényegtelen mellékszereplő, Kína pedig a világ vezető hatalma. Holott maga ez a világ lesz egészem másmilyen, mint jelenleg.

2008-ban volt utoljára olyan nap a történelemben, mikor az energiahordozók kitermelési mennyisége megfelelt a világban fellépő igényeknek. Tíz év múlva a világ olajhiányban fog fúldokolni. Teljesen mindegy, hogy Kína mit mennyiért fog gyártani, mivel nem lesz gazdaságos módszer, amellyel el tudnák például a strandpapucsokat juttatni ide. A világ népessége addigra negyedével, de inkább harmadával lesz nagyobb mint most, és ami természeti katasztrófákból mostanában ízelítőt kapunk, azok csak óvatos előszelei a viharnak, amely kábé egy évtized múlva bekövetkezik. Olyan fontos országok, mint Anglia, Hollandia vagy Izrael, addigra jószerivel a tenger alá kerülnek, hogy egy konkrét példát is mondjunk.

Egy évtized múlva Magyarország területének durván fele sivatagos lesz. Az olyan luxus dolgok, mint pl. üzemanyag egy magánautóba, a megfizethetetlen kategóriába fognak tartozni. A termelés jó valószínűséggel arra fog törekedni, hogy a maradék nyersanyagok és energiahordozók (meg ha lesz eszünk, akkor a hulladékok) felhasználásával a minimális létfeltételeket megteremtse a lakosság részére, és senki nem is fog emlékezni arra a korra, mikor némelyeknek az volt a fő problémájuk, hogy a telefonon rajta van-e már az Android 2 vagy mittomén milyen oprendszer.
Magyarország az Unió tagja, ezért nem fogjuk tudni kikerülni azt a migrációs hullámot, amely az éhező, nyomorgó, katasztrófák súlytotta harmadik világból érkezik hozzánk. Valószínűleg a kontinensek közötti háborúk fedésben lesznek a helyi polgárháborúkkal.Ez utóbbiak borítékolhatóan fel fognak lobbanni, mivel már most is túlságosan színes etnikailag a kontinensünk, meg bátran merem állítani, hogy a hazánk is.

Ezért ha egymillió munkahelyet akarunk létrehozni, azoknak meg kell jelenniük például a kutatás-fejlesztésben, hogy ha még nem késő, létrehozzuk azokat a technológiákat, melyekkel életben maradhatunk. El kell kezdeni a geotermia kihasználását, a mezőgazdaság további intenzitásnövelését, egyáltalán mindent meg kell tenni azért, hogy a felszínen tudjunk maradni, mikor majd minden összeomlik.
Ellenkező esetben az átlag magyarnak esténként nem a meccsnézés lesz a hobbija webstream által, hanem a rőzsegyűjtés, a vadászat, meg a családjára törő hordák elrettentése. Ebben semmi science fiction sincsen.

Egely György, jövőkutató: „Aki 1960 után született, jó esélye van, hogy erőszak, járványok vagy éhínség végezzen vele.”

http://hunnianet.net/irodalom/Apokalipszis_2012-Egely_György_tanulmánya

kvadrillio 2010.07.30. 16:22:44

Talán, ha minden embert megvakítanának, akkor nem láthatná, hogy mi folyik a világban !!!

Kragor 2010.07.30. 16:29:42

likeolnám. FB nuku?

Iridium 2010.07.30. 16:36:37

@Barnamaci: Azért árnyalja a képet, hogy sok kicsi kínai nem önszántából dolgozik, ahogy az indiai 8 éves kisgyerekek sem. Persze, sok igazság van abban is, amit mondasz, de ne felejtsük el, hogy csak egy tollvonásba kerül mondjuk egy kínai vagy ánblokk egy ázsiai importtilalom. Hirtelen lenne pártízmillió ideges ember ott, rengeteg munkahely itt.
Na meg persze tapasztalatcserét is folytathatnánk a haditechnika emberekre gyakorolt hatásáról, testközelből.

Érdekes amúgy - valamelyik nap gondolkodtam rajta-, hogy nagyapáink és az ő felmenőik 1 fizetésből tartottak fent 5-15 tagú családokat. Általában a férfi dolgozott, a nő otthon volt, az 5-10 gyerek meg szépen felnőtt (jó, nem mind élte meg a felnőttkort). Ehhez képest ma egy átlagos ember fizetése arra elég, hogy kifizesse a létfenntartáshoz szükséges dolgokat, gyereket szinte csak úgy vállalnak ma már, ha kapnak állami támogatást. Van, akinek jobban sikerül, de a nagy többség ma nem élne túl néhány hétnél tovább támogatások nélkül (és ez nem csak Magyarországon van így). A tendencia pedig folytatódik, már az iskolából kikerülve adósok vagyunk, pláne a későbbiekben, ha netán lakásra, autóra vágyik az ember, szinte azonnal rabszolgává változik mindenki.

Szóval az 1 millió munkahely jól hangzik, de csak felületi kezelés egy sokkal nagyobb, globális problémára, amit ma még nem is látunk, nem tudjuk, hogy pontosan mi is az. Ki tudja mikor jön el az ideje, amikor beszarik ez a rendszer?
/remélem nem hangzott túl paranoidnak a hozzászólásom:D/

soproni1 2010.07.30. 16:51:20

Nincs egy normális burkoló, orvos, vízvezetékszerelő, tanár stb. Most van itt a kóklerek mekkája. Ezen a szinten minden fejlődés csak ront a szar munkaerő megélhetésén. Mint a Brian Életében:

Jött a szemét Jézus és kigyógyított a bénaságból, pedig régen még jól kereső koldus voltam !

Alf (törölt) 2010.07.30. 17:28:42

azért kell termelő munkahelyeket teremteni, hogy magyarország majdnem önellátó legyen mezőgazdaságilag, akár bioüzemanyag termelésileg, a vidék életre keljen, hatalmas potenciál van benne.

Pl franciaországat azért érinti legkevésbé a válság, mert nagyobbrészt termelő és önellátásra van berendezkedve.

Barnamaci 2010.07.30. 20:19:01

@Alf: simán lehetne igen. Lehetnének faluközösségek, vissza a kapához, lenne munka. Nem kell nekünk pomelo meg ananász, majd jóllakunk saját almával.

Épp a napokban "nosztalgiáztunk".

Anno amikor 5e Ft volt egy havi fizetés akkor 1,50 Ft volt egy buszjegy. 2500 db buszjegyet lehetett venni egy fizetésből. Ma, ha 5000 db buszjegyet akarnék venni egy hónapban (280 Ft -tal számoltam 1 db jegyet), 1,4 millió forintot kéne keresnem egy hónapban :-)) Elég vicces, nem?

rdos · http://h2o.ingyenweb.hu/tema/6.html 2010.07.31. 12:48:37

Szomorú hírt kell közölnöm. A baj nagyobb, mint amekkorának látszik.

Egy dolog, hányan születnek halnak meg évente. Fontosabb adat a termékenységi mutató (fertility rate), ami azt adja meg, hogy hány gyermek jut egy termékeny korú nőre. Ez a
mutató ha az ország átlagában 2,4 (db gyermek/termékeny korú nő) akkor várható a népesség lélekszámának jövőbeli VÁLTOZATLANSÁGA. Ha 2,4 gyermeknél kevesebb jut egy termékeny korú nőre, akkor a népesség várhatóan csökkenni fog. Ha több mint 2,4, a népesség növekedése várható.

Nyilván ez egy durva becslés, de első tájékozódásra jó.

És most jön a sokk. Mekkora volt a hazai termékenységi mutató 2009-ben?

1,36

Lényegében 4,3 millió lakossal leszünk kevesebben úgy 50-60 év múlva.

orient 2010.08.02. 09:05:46

@rdos: oh dehogy. Ugyan ennyien leszünk, vagy még többen csak a színek lesznek mások :))))

rdos · http://h2o.ingyenweb.hu/tema/6.html 2010.08.02. 09:27:53

@orient: Az 1,36 az magyarországi átlag. A mai, még domináns színvilág gyerekszáma jó ha egy. Az arányok módosulnak, csökkenő létszám mellett. Na ez a katasztrófa.

orient 2010.08.02. 10:15:53

@rdos: Nem (csak) ők lesznek a probléma. Lesz itt 10 millió hidd el. Kicsit konkrétabban: afrikai, muszlim negyedek, törökök, arabok...stbstb. Remélem most már érted. Nem biztos akarsz majd egy olyan helyen lakni, ahol a szomszédaid 20% lesz magyar mondjuk (és a cigányok is magyarnak számítanak ebben az esetben) a több pedig idegen. Pedig ez lesz 10-20 év múlva figyeld meg, nagyon valószínű. Muszlim barátaink megmondták. Ami nem sikerült nekik a középkorban karddal, az menni fog a 21. században kard nélkül. (EU iszlám hódítása)-Jelentős sikereket értek el már nyugatabbra.

Amit lehetne, hogy a az összes határontúli magyart beszippantani ide. Kérdés mennyire akarnak jönni, de az rövid ideig megoldaná a gondot, és legalább ők jönnének. Viszont határon túli magyarság és kultúra végképp kihalna.

rdos · http://h2o.ingyenweb.hu/tema/6.html 2010.08.02. 10:48:48

@orient: Mondasz valamit. A természet irtózik az űrtől :-(. Eu-s trendek alapján meg több mint valószínű a forgatókönyved.
süti beállítások módosítása