HTML

Boldogok a sajtkészítők

- Következő! … Kereszthalál? - Igen. - Kimész az ajtón, balra fordulsz, fogsz egy keresztet. - Következő! ... Kereszthalál? - Igen. - Jó. Kimész az ajtón, balra fordulsz, fogsz egy keresztet. Következő!... Kereszthalál? - Ó nem. Szabadláb. - Mi? - Engem elengedtek. Azt mondták, nem csináltam semmit, szabadon élhetek valahol egy kis szigeten. - Hú! Az nagyon jópofa dolog. Hát akkor eredj! - Nem. Én csak ugrattalak. Valójában kereszthalál. - Ó, már értem! Nagyszerű! Nagyon jó, nagyon jó! Hát, kimész az ajtón... - Igen tudom. Ki az ajtón, balra fordulok, fogok egy keresztet. - Nagyon jó, kösz' szépen. Kereszthalál? - Igen. - Jó...

Friss topikok

  • Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: Itt az orvosok egyik esetben sem lehettek volna jók. Azért ez milyen már? (2021.11.08. 19:30) Lengyelországban gyilkosság történt
  • midnight coder: @MEDVE1978: Igen baloldalinak nem nevezhetõk, de liberálisnak pláne nem. (2021.07.28. 15:57) Válogasd meg a szavaidat!
  • szekertabor: A probléma lényege, amit bárki, aki járt már nudista strandon, megerősíthet: a közszemlére bocsájt... (2021.07.28. 09:52) Bimbószabadságharc
  • evilwolf: " és nem kellene a méregdrága Pegazusra költeni az adófizetők pénzét." Azért a kínai vakcina sem v... (2021.07.20. 18:33) Következetesen a lehallgatásról
  • apro_marosan_petergabor: @Homo fideszbirkusz: Helyettem ne igyekezz véleményt mondani. A megzsarolt, megritkított, folyama... (2021.06.10. 21:06) Miért nem találkozik a pápa Orbánnal?

Linkblog

Köztársaság koronával

2010.06.17. 12:49 Ratius

 

Bekerül az alkotmányba a Szentkorona-tan. Legalábbis így értelmezhető a kereszténydemokraták módosító indítványa, mely szerint át kell tekinteni, hogy a hatályos alaptörvény megfelelően tartalmazza-e ,,alkotmányfejlődésünk történeti értékeit”. Boross Péter, volt miniszterelnök, az alkotmányozó testület egyik tagja is úgy nyilatkozott, hogy mindenképpen jó gondolat lenne, ha olyan alkotmány születne, amely az elmúlt 1000 évet felöleli és hitet tesz a folytonosság mellett. Ennek pedig része a Szent Korona is…
 
Operettállam
 
Kívülről, a modern Európa, az informatikai szupersztráda, vagy éppen a kozmopolita életöröm felől nézve a Szentkorona-tan meglehetősen anakronisztikus valami lenne a XXI. századi Magyarország alkotmányában. Ha nagyon liberális akarnék lenni, azt is mondhatnám, röhejes kezdeményezés. Igazi előrelépés az operettállam felé. Olyan, mint a király nélküli királyság a két világháború között…
Jut eszembe: az megvan, amikor a magyar hadüzenet kapcsán az amerikai külügyminiszter megkérdezi a magyar nagykövetet?
- Hmmm… Magyarország… Magyarország… Hol is van az?
- Mi egy Közép-Európai királyság vagyunk.
- Királyság… hmm… És ki a királyuk?
- Nincs királyunk, kormányzónk van. Vitéz Nagybányai Horthy Miklós tengernagy úr őfőméltósága.
- Áh, tehát önök egy tengerparti ország…  
- Nem.
- Hát, hogy őszinte legyek, nem egészen értem, miért akarnak hadba lépni ellenünk… Van esetleg az USA-val szemben területi követelésük?
- Nincs.
- Valamilyen más országgal szemben?
- Igen. Szlovákiával, Romániával...
- Értem. És azoknak is hadat üzentek?
- Nem, ők a szövetségeseink.
De ne legyünk ennyire elfogultak. A Horthy-rendszerrel szemben. Akkoriban sok szempontból kényszerpályán mozgott az ország. Most azonban elvileg nyugodtan építhetnénk, modern, korszerű, alapelveiben is demokratikus, minden ízében újszerű, már-már jövőbemutató, futurisztikus országot.
 
Korszerűtlen emberek
 
Elvileg. Mert gyakorlatilag azért a vegytiszta liberális eszméknél bonyolultabb a valóság. Belejátszanak abba az érzelmek, hagyományok, megszokások is. Nehéz az embereket rávenni ara, hogy mostantól kezdve korszerűen éljenek, gondolkozzanak, viselkedjenek, tudományos elvárások szerint, korszerűen viszonyuljanak a világhoz. Az emberek nem ilyenek. Szükségük van a hagyományra, a megszokásra, a szívet melengető emlékekre, még az államéletben is.
Ami pedig a Szentkorona-tant illeti, hát az valóban elég rugalmas, és meglehetősen demokratikus összefoglalója a középkori magyar államfelfogásnak.  
A Szentkorona-tan lényegében Magyarország történelmi alkotmánya. Lényege megmaradása mellett a történelem folyamán a társadalmi-gazdasági fejlődésnek megfelelően formálódott. Legjellemzőbb állandó vonásai a következők:
1.       A Szentkorona egyesíti az egész magyar politikai nemzetet. A ,,politikai nemzet” fogalma azonban változó, s alkalmasint tartalmazza azt a kiterjesztést, hogy viszonyoknak megfelelően a társadalom különböző rétegei is tagjai lehetnek. A Szent Korona tagja tehát a ,,politikai nemzet” valamennyi egyéne, valamint az uralkodó.
2.       Magyarországon minden hatalom forrása a Szent Korona. A hatalmat a tagok közösen, azaz az uralkodó és a politikai nemzet együtt gyakorolják.
3.       A Szent Koronában nem a királynak van országa, hanem az országnak van királya. A magyar király hatalma nem ,,isteni eredetű”, nem korlátlan uralkodó, hanem a nemzet választotta. Az uralkodóházon belüli trónutódlás is a nemzet akaratából, illetve jóváhagyásával valósul meg.
4.       A magyar állam területe, földje a Szent Korona tulajdona. A föld használója a Szent Korona jóvoltából birtokolta, vér szerinti örökös hiányában a föld birtokjoga visszaszállt a Szent Koronára.
 
Giccses önképek
 
Olyasféle rendszer ez, mint briteknek a piros kabátos, medvekucsmás testőrgárda, a mohamedánoknak a saria, a franciáknak a nemzeti gloire… és így tovább. Egy közösségi jelképrendszer, a nemzeti önazonosság lehetséges megfogalmazása. És ebben az értelemben akár nagyon hasznos, sőt kellemes is a jelenléte a közgondolkodásban, mi több, akár a hivatalos állami létben, de akár az alkotmányban is. Függetlenül attól, hogy modern eszünkkel anakronisztikusnak tartjuk.
Hiszen azt is pontosan tudjuk, hogy a töltött káposzta, meg a marhapörkölt egészségtelen, a cigánynóta fülsértő giccs, Petőfi versei meg többnyire lapos közhelyek. Ám e tudásunk mit sem változtat azon, hogy szeretjük ezeket a biedermeier közösségi nippeket, annyira szeretjük, hogy nemzeti önmeghatározásunk szerves részeiként még azonosulni is hajlandóak vagyunk élvezetükkel. Hiába randa és giccses a nagymama csipketerítője, hiába foglal el iszonyú nagy helyet a nagypapa kényelmetlen fülesfotelje, azért a családi önmeghatározás részeként majd minden lakásban megtalálható.
Hát valahogy így tekinthetünk a Szentkorona-tanra is. Idétlen, béna, elavult, anakronisztikus, de a miénk, és mi magyarok részben általa válunk ,,mi”-vé.    
 
 

320 komment · 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://boldogokasajtkeszitok.blog.hu/api/trackback/id/tr622088800

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Tóta W. - BKV és az egyházi mutyi 2010.06.17. 22:22:48

"Istenek alkonya: A MutyiBirodalom megrendülése." Avagy a kereszténység politikai lobbija és nyomulása mennyibe is kerülhet nekünk? Most a hétvégén két olyan posztot is olvastam és merültem bele ott a társalgásba, amely látszatra teljesen ...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Iparos 2010.06.17. 18:16:29

@IGe:
Akkor te is csak egy holdkóros vagy mint a többi hívő. Vagy csak magadban hiszel. Az a mese meg kit érdekel.
Egyébként nagyon helyes hogy elismered, hogy ti is csak egy vallás vagytok.

Sir Galád (már foglalt) 2010.06.17. 18:20:19

a törökökkel kétszer is élt együtt a magyar nép, nem jelent semmit, hogy több szvaunk van tőlük.

IGe · http://vilagnezet.blog.hu/ 2010.06.17. 18:24:10

@Iparos:

Nem teljesen. Meg igen is. Szóval paradoxon a bölcsek köve. Megleltem a vallási téboly ellenszerét, ami nem olyan bonyolult hiszen benne van a Süsü a sárkány oktatófilmben is. "Sárkány ellen sárkányfű" Vallás ellen sok-sok vallást kell létrehozni.

Másrészt részben már Dawkins is leírta a vallási mémek terjedésének a tulajdonságait, de a gyógyításukra nem lelt megfelelő módszert mémi autóbuszos hirdetéseken kívül.

Nos a gyógyító vakcina gondolatvírusok a megfelelő ellenszer. Annyira jól terjed képzeld el, hogy az egyik próbámnál 10 hónap kellett hozzá, hogy hazánkban orba-szájba mindenki a vatikáni szerződésről beszéljen.

A másik ilyen vakcinám például beépült a jobbikba és ott fejti ki gyógyító hatását. Sőt még a legidültebb kurucinfóra is elterjesztették, sőt egy hónapig ott ingyen hírdették. Sőt visszafogottam még most is hirdetik:

kuruc.info/r/10/57527/

Kattins a magyarvallás.hu linkre és ami mögötte jön be az is az én Gyógyító Vakcina Gondolatvírusom terméke. :-)

IGe · http://vilagnezet.blog.hu/ 2010.06.17. 18:25:22

Ide is idézem mert annyira röhejes a dolog, mert a jobbikosok ennyire keresztények:

"Árpád Rendje - magyarvallás.hu

Adja adója 1%-át Árpád Rendjének! Törjük meg a turáni átkot és térjünk vissza ősi vallásunkhoz!
http://www.magyarvallás.hu"

kvadrillio 2010.06.17. 18:29:15

Bár a történelmet mindig emberek csinálják, azért higgyük már el, hogy a történelem ura, Isten !

Annak meg csak örülni kéne, hogy ilyen hozzáértő, szakavatott, a magyar HAZA iránt elkötelezett, az alkotmányfejlődést kiemelten kezelni tudó nagy tudású emberek kerültek be a Parlamentbe.

kéne.......de a sírás kerülget......dühömben....

Iparos 2010.06.17. 18:30:23

@alessandri:
A fasizmus igen érzékenyen érint mert ugye egyes őseimet bántották. Más őseim meg kizsákmányolták egyes őseimet. Amiért bizonyos őseim fellázadtak ellenük, vagy nem.
Mindenesetre az én francia ismerőseim nem tartoznak azok közé, akik megszabadultak volna a "klerikális handabandától", sőt pap is van köztük, és gondolom a szavaikból ítélve a franciák sem szabadultak meg ettől a "mételytől". Az pedig hogy valaki nem kap munkát nem jogosít fel törvénytelenségekre.
Az általad felsorolt íróknál nem zavar ha a hitről és Istenről beszélnek?
A "lecture" pedig egy nem korszerű és nem használható kategória.

Iparos 2010.06.17. 18:33:11

@IGe:
Nagggyon jó!!!!! :)

IGe · http://vilagnezet.blog.hu/ 2010.06.17. 18:42:18

@Iparos: Ezek is egy ateista, majd pogány egyházat szerettek volna ötletként alapítani, majd rájuk beszéltem, hogy Árpád Népe Egyház, vagy valami hasonló legyen és a turáni átok levétele és az Árpád fejedelem a valódi államalapítónk legyen a fő vezérvonal.

Minden esetre már egy órás élő televíziós vitában közszerepeltem arcommal és nevemmel is. Amikor a katolikus pöspöki lótusfaktusz körlevelére válaszoltunk az általuk úgynevezett újpogányság terjedésével kapcsolatosan.

Ilyeneket írtam és mondtam:

A katolikus egyház jelenleg sokkal „pogányabb” és „barbárabb” szokásokat vall magáénak, mint azok a vallási közösségek, amelyeket ezzel az általa pejoratíve használt jelzővel illet és támad. Elég csak fő mítoszalakjuk, Jézus vérének jelképes megívására és testének megevésére utalnunk, amit szertartásaikon űznek. Ami pedig egyik fő jelképüket, a feszület illeti, ez számunkra csak egy ókori kivégzőeszközön szenvedő, haldokló ember mementója, amely inkább félelmet és riadalmat kelt, semmint megnyugvást és kiengesztelődést sugároz. A valódi emberszeretet és az egészséges életszemlélet nevében mi elzárkózunk e barbár szokásoktól....

vilagnezet.blog.hu/2009/10/12/arpad_egyhaz_allaspontja_a_katolikusok_korlevelere

IGe · http://vilagnezet.blog.hu/ 2010.06.17. 18:53:24

Ha nem lesz arra érdemes reagálási téma, akkor részemről ez lenne most itt a megfelelő zárszóm.

" 2009. szeptember 20-án olvasták fel a Magyar Katolikus Püspöki Konferencia körlevelét, amelynek a legfőbb mondanivalójával - talán első hallásra meglepő módon - mi is tökéletesen egyetértünk, noha az iromány tartalma eléggé önellentmondásos és általánosságban kritizálható is. Egyetértünk azzal, hogy a magyarság ősi tradicionális vallását és az attól teljesen idegen katolicizmust nem lehet összevegyíteni. Az általunk ismert -ősmagyar- jellegű vallási közösségek között, sajnos, nem leltünk egyetlen egyet sem, amely ne próbálkozna ezzel. Mint ahogyan egyre több európai országban feléled az ősök és vallásuk tiszteletének a hagyománya, úgy mi is igyekszünk feléleszteni mindazt, amit őseink a katolicizmus egyeduralkodása előtti természetes vallásukban tiszteltek. Más kérdés, hogy ők nem voltak olyan szerencsések, mint az az internacionalista vallás, amely a kommunista-szocialista időszakot is képes volt átvészelni. Ezzel szemben a mi vallásunk egykori intézményrendszerét lerombolták, vagyonát elrabolták, vallásos rituáléit betiltották, papjait legyilkolták, híveit üldözték, ráadásul pedig még a történelmi szerepét és az emlékét is meghamisították. Mindezt egy akkor alig ezeréves múltra visszatekintő, türelmetlen és látomásos vallás nevében követték el a történelemelőtti időkből származó, sok ezer éven átívelő, organikusan felépülő tudásanyag megsemmisítése végett. E rombolás ideológiai alapjait a Római Katolikus Egyház teremtette meg, jórészt a gyakorlatba is átültetve azokat. Táltosaink a vallásuk és szokásaik sárba tiprása láttán jövendölést tettek. Ez volt az úgynevezett turáni "átok", amely szerint mindaddig, amíg idegen vallás uralkodik hazánkban, itt mindig széthúzás és ellenségeskedés lesz magyar és magyar között.

Meggyőződésünk szerint ennek csak akkor lesz vége, ha visszatérünk ősi gyökereinkhez, ismét felfedezzük és birtokba vesszük a -gyökérmetszők- által elfeledésre ítéltetett hagyományainkat, és újra felépítjük azt az organikus társadalmat, amelyet ezer éve leromboltak. Visszaadni a határainkon belül és kívül élő véreinknek az ősidőkben létrejött, az őshazából származó, a sajátos lelki alkatunkat tükröző -magyar vallásunkat-, az igazi nemzeti identitásunkat, és így megszüntetni a széthúzás és az ellenségeskedés okát - ez a legfőbb célunk.

Árpád Rendjének Jogalapja Tradicionális Egyház vezetősége" amelynek tagja vagyok és ez az én fogalmazásom némi mások általi minimális belejavítással.

alessandri 2010.06.17. 18:54:26

@Iparos: mert a szentkoronatan egy korszerű és használható kategória? Szegény..
A kórt szubjektív ideaizmusnak hívják. Sartre-ral és Beauvoirral vége is lett.

medveir 2010.06.17. 18:58:05

Egyszer egy szobafestő ördögi befolyásra tett szert. Kezdtek szivárogni perverz eszméi, találtak neki egy ősi szimbólumot... és percek alatt kész lett a rémuralom.

Ma a francos korona az Alkotmányba készül. Holnap tilos rossz szót szólni azokra, kiknek hatalmukat erősíti, holnapután kész az inkvizíció.

Mikor Jézus élt, szeretett. Könyv nélkül is milyen jól tudott szeretni! Egy szóval nem mondta, hogy bárki írja le, hogyan élt. Aztán őt nem ismerő árulói írtak, irattak rá hivatkozva iszonytató förtelmet, ami mocskolja a szeretet, a szerelmet, a testet - pedig egyik sem az ördög teremtménye.

VESZÉLY, hatalmas veszély fenyeget. KÖZTÁRSASÁGNAK MI KÖZE A KORONÁHOZ? Dózsa György is a történelmünk. Meg a kannibalizmusra kényszerítő pap is a történelmünk. Legyen hát benne az Alkotmányba? Legyen benne a boszorkányüldözés? Meg sokunk történelme a kisdobos-úttörő - akkor ezt is bele????

A Fidesz építi a diktatúra alapjait. Egyetlen halvány utalás Istenre - istenkáromló. Ő nem parancsba adta a hitet, hanem lehetőségnek kínálja.

KI A FRANC TERVEZTE A JELENLEGI CÍMERT?

Az a mocskos kurva Mária Terézia alaposan elintézte Hazánkat századokra.
Meddig kell még szenvednünk a magyargyűlölök béklyójától?
Ha a Fidesz megpróbálja istentelen módon az Istent az Alkotmányba tenni, AZONNAL LE KELL FEJEZNI. Mert a sok vízfej gyorsan szaporodik.

Nyunyócska 2010.06.17. 19:03:42

"Azt mondja ki, hogy az országban minden jog és hatalom forrása a Szent Korona, mely ilyen értelemben jogi személyiség. A Szent Korona tagja az ország összes állampolgára, akiket ugyanazok a jogok illetnek meg. A hatalmat pedig (mivel a Szent Korona-tan "érvényessége" idején Magyarország királyság volt) a király és a nemzet közösen gyakorolja, utóbbi az Országgyűlés által."
(...)
"Az 1944 óta eltelt időszak felszámolta a Szent Korona-tannal fémjelzett uralmi, közjogi viszonyokat. Ez 1946-ban történt meg hivatalosan a köztársaság kikiáltásával. Az ezt felfüggesztő kommunista diktatúra után viszont a köztársasági államformához tért vissza az ország 1989-ben, ez a többség által azóta is elfogadott a jelenlegi politikai rendszer alapjaként.
Ennek következtében napjainkban a Szent Korona-tannak nincs alapja. Nem azért, mert elavult társadalmi rendet valósít meg. Egyszerűen nincs rá szükség, mivel a népképviseletre vonatkozó része érvényesül, a királyi hatalomra vonatkozó részének pedig nincs alanya. Király és közjogi tartalom nélkül jogi aktusokhoz, eskütételhez használni pedig - ahogy Antall György a Heti Válaszban megírta - parvenüség."
(Forrás: www.hirszerzo.hu/cikk.kell-e_nekunk_szentkoronas_alkotmany.113027.html)

"A Szent Korona-tan ellentétben áll a Magyar Köztársaság hatályos alkotmányával, amely kimondja, hogy „Magyarország: köztársaság”, ahol „minden hatalom a népé”."
(..)
1-2. A Szent Korona mint jogi személy, jogilag a Magyar Államnak megfelelő. Ezen túlmenően az állam, mint elvont, megfoghatatlan gondolat fizikai megtestesülése."
Forrás: wikipedia.hu- Szent Korona-tan)

Akkor most hogy is? Vissza a monarchiához? És egyáltalán: miért kell az Államnak, mint fogalomnak fizikai megtestesülése legyen? Értem én ezt így is, mint azt az elvont fogalmat, hogy szerelem, meg igazság. Nem kell, hogy tárgyiasuljon.

"6. Mivel a Szent Korona a legfőbb szuverén, ezért az uralkodó sem állhat fölötte, az ő hatalma is csak a Koronától ered." (wikipedia.hu)
Az ilyet meg már hallottuk párszor, hogy ki mindentől eredt néhány "uralkodó" hatalma. Nem lett jó vége. Akkor majd Orbán hatalma is a Szent Koronától ered? Nem, nem és nem látom miért kell plusz valakit fogalmilag betenni a nép (jelen esetben a 2/3) és az "uralkodó" közé.

inebhedj - szerintem 2010.06.17. 19:06:33

"idétlen, béna, elavult, anakronisztikus"

Hm.

Lehet, hogy bennem van a hiba, de valahogy nem találom az indoklást az írásműben a fenti állításra.

A többé-kevésbé elfogadható zanza, amiben összefoglalja a Szentkorona-tant, az éppenséggel ennek az ellenkezőjéről szól, Leginkább a Rousseau-féle népfelség elvhez hasonlít, azonban ahhoz képest biztosít egy rendkívül fontos védelmet, ami leegyszerűsítve annyit tesz, hogy népnek nincs joga megfosztani saját magát az alapvető jogaitól. (Ez utóbbinak máskülönben a jelenleg folyó alkotmányozási mizéria kölcsönöz egy kis aktualitást.)

Mindenesetre jelen formájában a szerző azt a benyomást kelti bennem, hogy fogalma sincs arról, amiről ír, de ez egyáltalán nem gátolja abban, hogy idétlen, béna, elavult, anakronisztikus elméletek gyártson.

Lehet, át kellene dolgozni ezt az írást, hogy legalább vitaalapot képezhessen.

IGe · http://vilagnezet.blog.hu/ 2010.06.17. 19:11:11

@Nyunyócska: 1/3 az a 2/3 helyesen. A választópolgárok 1/3 szavazott rájuk.(vagy még ennél is kevesebb) Akik elmentek szavazni, abból sem volt meg a 2/3 hanem talán 58-59% . A Parlamenti 2/3 az igaz, de akkor így is használjuk, mert a többi csúsztatás lenne.

pikkbubi 2010.06.17. 19:11:46

@alessandri:

kit érdekel h milyen a Szentkorona tan?
ha bekerül az alkotmányba nem fog 1 embert sem bántani, és nem a korona fog dönteni a 13. havi fizetésről sem...vagy nincs pénz annyi tintára amennyi ehhez a 2 mondathoz kell??

egy minimum 800 éves, magyar államiságot jelképező koronáról beszélünk amelyre büszkék lehetünk (ha az angolokat nem zavarja a "good save the queen")...a befogadó prosperáló középkori magyar állam pozitív példa lehet közép európa számára

szép dolog az ezeréves jogfolytonosság és a konzervatív, liberális ideológia alapja a tolerancia elfogadás...
-sokaknak öröm
-senkinek sem árt
-kihangsúlyozza, amire büszkék lehetünk

stratez 2010.06.17. 19:11:57

Hülye vagy, édes fiam, leülhetsz. Szó sincs a Szent Korona-Tannak az alkotmányba emeléséről, csak utalás lesz a preambulumban a Szent Koronára. Amúgy meg uncsik vagytok már ezzel a múltat végképp eltörölni komcsi, posztkomcsi tempóval, megbuktatok eszméstől, pártostól...

IGe · http://vilagnezet.blog.hu/ 2010.06.17. 19:14:25

@pikkbubi: Ilyen alapon a vörös csillag és a sarló kalapács, vagy a szvasztika (horogkereszt) sem kellene, hogy senkit sem zavarjon. A Szvasztika egy több ezer éves buddhista vallási szimbólum, amit ugyan Hitler, de rajta kívül a coca-cola és több biztosító társaság is némileg átértelmezett.

Most legalább annyi embert zavar a szvasztika, mint a kereszt és a feszület.

Nyunyócska 2010.06.17. 19:17:09

Én mindig fázom attól, hogy a mellemet verve legyek büszke valamire. Éltem kinn külföldön kiküldetésben, mindig haza jöttem, mert haza akartam jönni, de ha mégsem úgy alakult volna az életem, akkor is büszke lennék a hagyományainkra és a nyelvünkre, éltetném is tovább. Nem attól büszke valaki, hogy látványosan demonstrálja. Sőt! Számomra kifejezetten taszító.

Ige: Igen, igazad van, ;)

alte trottel 2010.06.17. 19:19:45

BAROMSÁG!

A töltött káposzta egészséges étel! Ha jól készítik el, közel ideális arányban tartalmaz állati fehérjét, rostot, zsírt, szénhidrátot!

alessandri 2010.06.17. 19:20:10

@inebhedj: azért egy modern állam demokratikus alkotmánya lehet, több védelmet ad a népnek mint a szenkorona-tan, hogy megfossza magát alapvető jogaitól

pikkbubi 2010.06.17. 19:23:24

@IGe: jó vicc. a horogkeresztről és vöröscsillagról nem sok pozitívum jut szembe a magyar történelemmel kapcsolatban...

A Szent Korona viszont 800 (900?) éve a mienk senki másé...
Mennyi pénzt fizetett Mátyás Király (egyik legnagyobb királyunk) h hazahozassa??

tehát a horogkereszt és sarlókalapács kérdésére térjünk vissza 850 év múlva...

Da Moon Iz Black (Saigo O Wasamono) 2010.06.17. 19:24:58

@Csore60: a Szent korona nem kizárólag egy tárgy, hanem gyakorlatilag az első magyar alkotmány.
Jó lenne ezt felfogni. Én baromi liberális vagyok, de engem nem zavar - sőt értékesnek tartom a kezdeményezést.

A Szent korona nem a királyságot jelképezte, hanem azt a tényt, hogy a király a NÉP-től kapta a hatalmát, azzal vissza nem élhet, és elszámolással tartozik a nemzetségfőknek! Ezt a jogi intézményt nevezte el az 1800-as évek végén Deák Ferenc, a haza bölcse Szent korona tannak.

pikkbubi 2010.06.17. 19:27:24

1464. évi II. törvénycikk

a szent korona megőrzéséről

Továbbá, mivel tudjuk Mi és tudják összes főpap uraink és báróink és az ország egész közönsége is tudja, hogy milyen módon és miképen jutott a szent korona, annak helytelen őrzése és gondozása miatt, ez országból idegen kézre.

1. § A mely idegen kézre kerüléssel ez az ország helyrepótolhatatlan károkat, kimondhatatlan pusztitásokat és sok viszontagságot szenvedett, és e korona csak nem régiben sok munka és fáradság után és nagy költséggel volt az országközönség pénzén visszaváltható:

2. § Mi tehát, tisztünknél fogva, a szent korona kellő megőrzése és megtartása czéljából e helyen a főpap- és báró uraknak meg országunk nemeseinek közös megegyezésével és akaratából egy különben megszokott helyről és arra alkalmas személyekről kivánunk gondoskodni, nehogy (a mitől Isten őrizzen) a korona ismét ez országtól idegen kézre kerüljön.

Nyunyócska 2010.06.17. 19:28:06

Én nem értem, hogy egyesek az identitásukat miért kell, hogy VALAMIHEZ, ráadásul tárgyhoz- kössék? Nem elég, hogy belül érzitek?
Jaj, Mátyást nem kell emlegetni, hiszen akkor azé volt a hatalom, akinél a korona. Ha nincs korona, nincs legitim koronázás, nem legitim a kormányzás.

"A Szent Korona viszont 800 (900?) éve a mienk senki másé... " Oké, tiszta sor, értem én, sőt értem az akkori értékét, funkcióit és értem a mait is. De a kettőt ne akarjuk már egyenlővé tenni.

nabu 2010.06.17. 19:29:51

Nagyon helyes, ha a Szentkorona-tan bekerül az alkotmányba. Az is fontos, hogy ha már a komcsik '49-ben tönkretették a történeti alkotmányunkat, akkor ebből most valamit visszakapjon az ország. A Szentkorona-tan egy nagyon érdekes dolog, egyáltalán nem elavult, óriási legenda veszi körül és sok demokratikus gondolat szimbóluma. Attól nem lesz egy ország elmaradott ha tiszteli a múltját, az elmúlt 20 évben ez a tisztelet hiányzott és mégsem lettünk modernebb nemzet. Nem az a baj, ha az ember tradíciókhoz ragaszkodik, hanem ha olyan tradíciókhoz ragaszkodik, amik csak hátráltatnak, rossz szokásokhoz. Ami kevésbé tetszik az az, hogy a kereszténységet bele akarják rakni az alkotmányba, szerintem ez már kicsit inkább a rossz szokás kategória. Sok vallású ember lakik az országban és már azok se nagyon hisznek semmiben, kicsit bántó lehet, hogy ha egy bizonyos értékrendet tekint elsőrendűnek egy ország alkotmánya és figyelmen kívül hagyja a többit. Én hivatalosan keresztény vagyok, de nem vagyok vallásos, engem ez nem bánt, de azért nem tartom szerencsésnek.

IGe · http://vilagnezet.blog.hu/ 2010.06.17. 19:31:08

@pikkbubi:

Sokkal ősibb a mi valódi magyar vallásunk, az ami bennünk él csak azt elnyomták, megölték, kiirtották. Ez bármikor újra feléledhet.

A korona egy idegen vallási, uralkodói és behódolói jelkép. A tanok szerint, ami szerintem nem igaz, ugyebár az akkori pápa ajándékozta. Nos nézd meg az akkori pápákat, milyen életet éltek. Sztálin és Hitler együtt kismiska sem volt egyetlenegy akkori pápa rémtetteihez képest.

Tehát a korona kb olyasmi, mintha egy Sztálin által Rákosi Mátyásnak a legügyesebb magyar komcsi embernek küldött akármilyen ajándékot mítízálnátok.

A magyarság ősi szimbólumai az életfa, a főnixmadár, a kerecseny sólyom stb, mind mind erősebbek ennél. Sőt sokkal régebbiek.

Dr Kangörény 2010.06.17. 19:34:07

Alig várom, hogy a szent korona tan bekerüljön az alkotmányba. Ígérem, minden nap gyalázni fogom a neten és röhögni fogok azokon az idiótákon, akik ez miatt habzó szájjal követeleik, hogy nyakazzanak le!

Szörnyű az a tudatlanság, ami a XXI. században süt azokból, aki valamilyen koronához ragaszkodva tudják csak nemzeti identitásukat fenntartani.

Melchi Zadok 2010.06.17. 19:40:14

magyarországnak pont ez hiányzott. eddig is minden fasza volt, de hogy a szentkorona tan vagy mi a szar is bekerül az alkotmányunkba, nos, ennél jobbat nem is tehetett volna velünk a kdnp. ennyi. emberek ez itt már a kánaán.

pikkbubi 2010.06.17. 19:41:31

@IGe:

Kit érdekel h kitől kaptuk a Koronát??
a lényeg, h 8-900éve minimum egybeforrt a magyar néppel (ugyanazt jelenthette 500 évvel ezelőtt itt élő -akár tót v. oláh ősödnek, mint a most élő magyaroknak)
Az angolok sem azért büszkék a monarchiájukra mert szerintük király nélkül nem boldogulnának...nem az számít nekik h néhány német nemes néhány erdélyi magyar gróf később angol előkelők házasságaiból létrejött a Hannover ház (később Windsor)
A dicsőséges angol történelmet jelképezik.

mellesleg a magyar ősvallás is vmilyen hatásra lett a vallásunk (bizonyára egy másik nép eröltette ránk)

IGe · http://vilagnezet.blog.hu/ 2010.06.17. 19:41:54

Orbán Viktor végül is jó komcsi munkásember. (Kommunista Ifjúsági Szövetség ) Megteheti összefogva a klérussal, de figyelmeztetem, hogy ebbe bele fog bukni, mert az ország építése helyett megint ellenségeskedést szít.

"Táltosaink a vallásuk és szokásaik sárba tiprása láttán jövendölést tettek. Ez volt az úgynevezett turáni "átok", amely szerint mindaddig, amíg idegen vallás uralkodik hazánkban, itt mindig széthúzás és ellenségeskedés lesz magyar és magyar között."

Jobban tenné ha hallgatna z ősi magyar vérére, ha az csörgedez az ereiben. Akkor egy idegen vallással és jelképeivel nem szégyenítené meg hazáját. Nem csókolgatna kezet, hajbókolna Vatikán Állam kiszolgálóinak.

www.virtus.hu/user_gfx/20091126/tn_aid1766_20091126012400_325.jpeg

Da Moon Iz Black (Saigo O Wasamono) 2010.06.17. 19:43:09

@Nyunyócska: a Szent Korona nem egy tárgy, hanem egy jogi személy, elvont fogalom.

@Kangörény_: én nem követelem, pont nem érdekel hogy bekerül-e vagy sem. Az én problémám az, hogy tudatlanul vitatkoznak egyes emberek, anélkül hogy a mélységét átlátnák egy témának.

A Szent korona tant az ezredfordulón már hozzá akarták kötni a mai Alkotmányhoz oly módon, hogy a mostani Alkotmány elődjének tekintik azt. Dávid Ibolya volt ennek az egyik legnagyobb szószólója. Csak épp akkor leszavazták az ellenzék elképzelését.

Oknyomozó 2010.06.17. 19:43:58

Ez már mindennek a teteje.
A múltkor egy törvényjavaslatot olvastam, akkor is égnek állt a hajam.
Kb. ez volt "Mi akik hiszünk Istenben és mi akik más erőkben hiszünk...".
Ez minek 2010-ben?
Ideje lenne átírni a kesergőt:
"Isten áldd meg a magyart
Jó kedvvel, bőséggel ...."
Ha nem vagyok vallásos, hogyan énekeljem ezt?

Már nagyon régóta nem mondom ezt sem, köszöntéskor:
Isten éltessen!

Még egyszer leírom: 2010 van, nem 1500.
El kellene olvasni mit mondott Engels, kiből lesz a hívő. Egyrészt abból, aki elvesztette önmagát, másrészt abból, aki még nem találta meg önmagát.

pikkbubi 2010.06.17. 19:44:16

@Kangörény_:

Nem semmi frusztráltság lakozhat benned ha ennyire gyűlölsz vmit ami rád semmilyen negatív hatással nincs..

Engem nem zavar ha te kapsz fizetésemelést, téged miért zavarha, ha mások vágya teljesül és 2 semmitmondó mondattal több lesz az alkotmányban??

ellenszenvesfigura 2010.06.17. 19:45:30

ti mind rohadtul betegek vagytok.

IGe · http://vilagnezet.blog.hu/ 2010.06.17. 19:49:06

@Oknyomozó:

Egyszerű:

Zeusz álld meg a magyart....

Én már több évtizede koccintásnál is Zeusz-Zeusszal koccintok.

Na jó néha néha Karakutty-Karakutty is szokott lenni.

Nos a Mindenek Előtt Lévő Határtalan Karakutty az Isten teremtője, de ezt kevesen tudják. Nekem feladatom terjeszteni, mint Karakutty prófétájának.

Tehát Jézus apukája Zeusz
Isten apukája Karakutty

Kész az apa a fiú és a nagypapi truimvirtátus:-)

Nyunyócska 2010.06.17. 19:51:15

Ja, amit linkeltem, abban épp a Jobbik kérte tavaly a Szent Korona-tan alkotmányba vételét. Nézzétek meg a cikket.

DMIB...: "a Szent Korona nem egy tárgy, hanem egy jogi személy, elvont fogalom." Aha, akkor pont olyan, mint az ÁLLAM. Nemdebár? Akkor miért is kell variálni? És azt a jogi fogalmat úsztatgatták anno? Minek? :O

Várom, hogy (I.) Szent László törvényei is feléledjenek a 3 csapás törvényeiben, miszerint a magántulajdont eltulajdonítót megvakítják, levágják kezeit, stb., tekintet nélkül a "megélhetési" bűnözésére.

Antifaszok Réme 2010.06.17. 19:56:12

MAGYAR KIRÁLYSÁGOT !

NEM KELL A SZABADKŐMŰVESEK KÖZTÁRSASÁGA !

www.youtube.com/watch?v=aQpOvut_IHk&feature=player_embedded#

Da Moon Iz Black (Saigo O Wasamono) 2010.06.17. 19:57:32

@Nyunyócska: DMIB...: "a Szent Korona nem egy tárgy, hanem egy jogi személy, elvont fogalom." Aha, akkor pont olyan, mint az ÁLLAM. Nemdebár? Akkor miért is kell variálni? És azt a jogi fogalmat úsztatgatták anno? Minek? :O

Sajnos még mindig homályban tapogatózol! Nem kell variálni! Egyszerűen azt akarják az Alkotmányba rögzíteni, hogy annak a jogi elődje a Szent korona tan (mint korábbi, ősi Alkotmány). Szerintem ezen nem kellene feleslegesen ennyit pörögni.

Arról meg nem tehetek, hogy a jobbik már ezt is magába integrálta, mint "szent célt".

pikkbubi 2010.06.17. 20:00:14

@Nyunyócska:
"Várom, hogy (I.) Szent László törvényei is feléledjenek a 3 csapás törvényeiben, "

viccen kívül a németeknek, angoloknak, hollandoknak franciáknak nem ártana tanulmányozni Könyves Kálmán törvényeit

# A régi hitükhöz ragaszkodó izmaeliták büntetéséről

Ha valaki izmaelitákat böjtölésen kap rajta, vagy evésen és a disznóhústól való tartózkodásban, vagy mosakodásban avagy más vétkes szokásukban, az ilyen izmaelitákat küldjék a királyhoz. Aki pedig őket bevádolta, vagyonukból kapjon részesedést.

# Az izmaeliták áttelepítéséről

Az izmaeliták minden falujának megparancsoljuk, hogy templomot építsenek, s azt ugyanazon falu területéből adománnyal lássák el. S miután a templom felépült, az izmaeliták falujának a fele költözzön el a faluból, és másutt telepedjenek le; hogy miképpen most egyforma szokásúak lesznek velünk az együttlakásban, úgy Krisztus egy és ugyanazon egyházában, ti. az isteni hajlékban is egyetértők legyenek velünk.

# Az izmaeliták leányainak férjhez adásáról

Az izameliták közül senki se merje leányát a saját népéből valóhoz adni férjhez, hanem csak a mi népünkből valóhoz.

#
Az izmaeliták étkezéséről

Ha valamelyik izmaelitának vendégei vannak, vagy valakit lakomára hív, mind ő, mind vendégei csupán disznóhúst egyenek.

érdekes, de mi 900 éve meg tudtuk oldani a muzulmán gastarbeiter problémát :DD

IGe · http://vilagnezet.blog.hu/ 2010.06.17. 20:04:13

A legősibb alkotmányunk a vérszerződés.

Után a legjelentősebb az Ópusztaszeri szerződés

aztán az Aranybulla

meg egy rakás többi hasonló dolog

A keresztény terror hőse (szent) érdemrenddel kitüntetett állítólagos pápa ajándéktárgy mítosza marhára nem fedi le ezeket, sőt a töténelmi folytonosságot sem, ha a többit kihagyják.

wabel 2010.06.17. 20:06:59

@IGe: Basszus, ha már ilyen jól nyomod az őstörténetünket és sok szimpatikus dolgot is írsz, kkor minek keversz össze dolgokat?

Nem a pápától kaptok a koronát.... Illetve csak visszakaptuk, mert az már akár Atilla korában is létezhetet és a MIÉNK volt.
Mert pl a zománcképek egy bizonyos technikáról árulkodnak amit egy bizonyos korban használtak, tőlünk keletre.... így a Szent Korona "jött velünk" csak rossz kezekbe került. És ahogy Mátyás visszaszeretzte úgy István is, illetve inkább Géza.

Da Moon Iz Black (Saigo O Wasamono) 2010.06.17. 20:13:50

@IGe: egy kicsit hézagos a történelem tudásod, frissíthetnéd...

IGe · http://vilagnezet.blog.hu/ 2010.06.17. 20:14:58

@wabel: Mit is írtam pontosan???

"állítólagos pápa ajándéktárgy mítosza "
előtte meg azt, hogy szerintem ez nem is igaz.

Minden esetre az iskolában nekem így tanították és ma is így tanítják nagyon sok helyen. Nem hiszem el, mert az egész kereszténység egy nagy hazugság és még az a része is, ami a kommunista - szocialista időszakban megmaradhatott belőle.

Szerintem egy a korona éppen ugyanolyan kamu, mint a torinói lepel.

IGe · http://vilagnezet.blog.hu/ 2010.06.17. 20:16:19

@Da Moon Iz Black _ RIP Kieth 'GURU' Elam :(:

Annak is szántam. Csak néhányat említettem meg. Jöhet általad a többi. Hadd lássuk mennyire vagy pontos.

Hypofx 2010.06.17. 20:20:22

@wabel: Az egy dolog, hogy miközben a kereszténységről és a keresztényi szeretetről papolsz, közben mocskos kirekesztő vagy. Vagy a "szeresd felebarátodat, mint önmagadat" a te bibliádból hiányzik? Az, hogy a Parlament előtt hanuka-gyertyát gyújtanak, csakúgy mint Washingtonban a Fehér Ház előtt, New Yorkban aTime Square-n és nyugat-európai kultúrált, de keresztény gyökerekkel rendelkező országokban mindenhol, annak inkább örülni kéne. Mert ez is azt mutatja, hogy ebben az országban demokrácia van, és mindenki szabadon gyakorolhatja azt, amiben hisz. Attól szép az ország, ha nem írják elő azt, hogy miben higgy; lehetsz attól még jó, becsületes magyar állampolgár, hogy ateista, buddhista, keresztény, zsidó és akármilyen vallású vagy. Mielőtt orgazmust kapsz a szent koronától, javalom forgasd a Bibliát. Mert nem külsőségekben, jelképekben kell a keresztényi értékeket képviselni, és nem attól vagy nagyobb magyar, hogy minden ruhadarabodra árpádsávot raksz.
A királyság a királynak jó, és a koronát is ő hordja.

IGe · http://vilagnezet.blog.hu/ 2010.06.17. 20:23:51

@IGe:

Ja ha véreskezű Pityú dolgaira hivatkozol, azokról nem feledkeztem meg, de a legtöbbről kiderült, hogy utólagos hamisítványok.

"teljesen egységes Szent István-kultusz van. Nem furcsa ez?

B.J.: Nem. Hiszen a Szent István-kultusz múltunk újkori meghamisítása, és csak alig háromszáz éves. Múltunk meghamisítása pedig mindegyik idegen gyökerű politikai irányzat érdeke. A középkori Magyarországon Szent László- kultusz volt. Nagy Lajostól Rudolf királyig aranypénzeinken Szent László ábrázolták. Ő Nagy Lajosnak éppen úgy, mint Zsigmond királynak a lovagi példaképe volt. A Vazul-ág kiirtására törekvő István abszolút negatív személynek számított az Árpádok idején. Halála után, jó száz évvel később Könyves Kálmán az első király, aki szintén Fehérváron, a „családgyilkos” mellé temettette el magát. Szent Istvánról nincsenek mondák-mesék, mint Lászlóról. A nép számára is taszító volt. Jellemző, hogy az egész Árpád-kor nem tud az Intelmekről, amit különben csak a XV. században „találtak meg” Bécsben a Habsburgok. Hitelességét az teszi kétségessé, hogy nyelvezete nagyrészt XII. századi latin, és szövegének a legminimálisabb magyar vonatkozása sincs. A szakemberek szerint valahol a Rajna mentén írták egy tartományi úr (burgundiai, lotharingiai?) trónörökösének."

vallaskritika.virtus.hu/index.php?id=detailed_article&aid=87136

A Valláskritika Virtus főszerkesztője vagyok eléggé régóta és van mit olvasnom.

IGe · http://vilagnezet.blog.hu/ 2010.06.17. 21:07:32

Egy ilyen ember, aki egy idegen hatalom, idegen ideológiáját szolgálja a magyarság érdekei helyett, sincs sok jövője.

www.hirszerzo.hu/imgpool/3139_5.jpg

epa.oszk.hu/00800/00804/00414/semjen_600dpi.jpg

nrw.wojtyla.hu/imgs_news/640/23513.jpg

KG2000 2010.06.17. 21:09:34

Mit is adtak az országnak, világnak az úgynevezett "liberálisok" (szó sincs róla, hogy azok lennének), akiknek magyarországi hívei most éppen a Szentkoronatan ellen handabandáznak? A világban a pénzügyi válságot, Magyarországon szintén, meg a káoszt, a hazudozást, képmutatást, a korrupciót, az áltoleranciát. Nagyon helyes, hogy a többség döntése után most egy kicsit más lesz az országban - az alkotmány ügyében is.

hrcs_123 2010.06.17. 21:25:06

Ha nem lenne abszurd az egész, még azt gondolnám itt valakit tényleg megkoronázni készülnek. Pilisen, hogy fürössze őtet a szívcsakra sugara (aza van neki?) közben.

antal.daniel · http://antaldaniel.blog.hu/ 2010.06.17. 21:25:24

A Szent Korona tan nem feltétlenül royalista, vagy teljesen bolond dolog, inkább a feudalizmusnak egyfajta absztrackiója, ami az alkotmányosságnak akkor is megtartotta a folyamatosságát, amikor éppen megszállva volt az ország vagy fele részben nem magyarok lakták. Evvel együtt nagyon megfontolandó, hogy milyen korszerű értelmezést lehet neki adni. Mondjuk az, hogy az uralkodótól eltávolítja az államiság fogalmát, az éppen ma is aktuális volna. A Szent Korona-tan territoriális követelései viszont garantáltan rossz viszonyt teremthetnek a szomszédokkal.

IGe · http://vilagnezet.blog.hu/ 2010.06.17. 21:26:13

@KG2000: Minden rossz a bibliai Isten meghasadt tudatának a másik fele a Sátán az oka. Hiszen a személy egy és ugyan az, csak egyszer Istennek, másszor meg Sátánnak hiszi magát. Ez a magyarázat az állítólagos "jósága" mellet a rémtetteire, tömeggyilkosságaira, háborús uszításaira.

Egy nép és tömeggyilkost népszerűsítő ideológiát, tehát a kereszténységet, meg inkább kitiltani kell és szégyenfalra kirakni, mint alkotmányba beemelni. Semmi szüksége a fiatalságnak sem a sok pedofil példaképre:-)

tölgyes 2010.06.17. 21:35:43

@Dohányzó Zsiráf: Ezzel szemben fesztelenül folyik a keresztény egyházak gyalázása is (a nem keresztényeké szintén).. Az állam alkotmányos erejű nemzetközi szerződéseket semmibe vesz.. felrúgja az egyházakkal kötött szerződéseket... Tehát ez a joggyakorlatban nem érvényesül.

Nekem kicsit olyan érzésen van mi nt a 70-es években, amikor egy felsőoktatási intézmény felvételi bitzottságának tagjaként szót emeltem azért, hogy egyházi intézményekbe végző gyerekeket ne zárjanak ki az egyetemről..Az alkotmányra hivatkoztam, mert ott is benne volt a szövegben a mondat: "A Magyar Népköztársaság alkotmánya mindenkinek lelkiismereti szabadságot biztosít.." Amikor ezt idéztem döbbent csend lett, majd a minisztérium képviselője azt mondta "Az elvtárs még túl fiatal. Az alkotmány szövegét nem úgy kell érteni, ahogy maga érti."

Most se kell úgy érteni..ha egy jogszövegbe belekerül a lelkiismereti szabadságnak megfelelő mondat, akkor megindul a hujjogás.... vagy megteszik azt, hogy felrúgnak nemzetközi szerződést is, miközben jogokat sértenek.

Tehát megismételem: nincs garanciális elem a mai alkotmányban sem.

tölgyes 2010.06.17. 21:36:31

Megismétlem: az alkotmány történelmi értékei nem jelentik a Szent Korona Tan beépítését. az alkotmányba.

Brain$torming 2010.06.17. 21:37:08

Zsidókám, nyugodtan kimehetsz Izráelbe, ott nyugodtan elgondolkozhatsz azon, miért nem akarnak veled együtt tanulni az ortodox zsidók?
Ja, ők lehetnek kirekesztőek?
Bocsi.

IGe · http://vilagnezet.blog.hu/ 2010.06.17. 21:46:08

@tölgyes: nyugalom, ha hazánkban üldözni fogják a keresztényeket, akkor én fogok legelőször a védelmükre kelni, mint eddig is keltem több esetben is neosztálinista ateistákkal szemben.

Viszont itt a keresztények egyenlőbbek, polgárabbak kivánnak lenni. Előjogok, favorizálás viszont nem jár nekik. Az is érthetetlen, hogy az állam miért dotálja a kereszténységet és egyházait egy piacgazdaságban? Ha annyira jók az elveik és annyira igény lenne rájuk, akkor miért nem élnek meg saját maguk állami támogatások nélkül.

www.virtus.hu/user_gfx/20060112/tn_aid825_20060112221454_523.jpeg

www.virtus.hu/user_gfx/20060129/tn_aid825_20060129155900_163.jpeg

vilagnezet.blog.hu/2010/02/08/keresztenynek_lenni_ego

Martian (törölt) 2010.06.17. 21:51:55

@Oknyomozó: "El kellene olvasni mit mondott Engels, kiből lesz a hívő. Egyrészt abból, aki elvesztette önmagát, másrészt abból, aki még nem találta meg önmagát."

Engelsnek nincs igaza... elsősorban abból lesz, akit az elkárhozás félelem-vallásában nevelnek fel.
Ha a valódi lelki szabadság lenne a kereszténység felvételének alapja, jó ha tizedennyi "hívő" lenne.
Az önismeretet, a válaszokat a Nagy Kérdésekre lehet keresztény dogmatika nélkül is keresni... sőt, igazából jobban lehet keresni, még ha pl. buddhista is az ember.

tölgyes 2010.06.17. 21:54:21

@IGe: Megteheti! Sőt már évek óta tennie kéne!!!! Az egyházi iskolákban folyó képzéstől évek óta elvonják a nemzetközi szerződésben is vállalt támogatást..Miközben a hozzáadott értéket nézve az egyházi iskolák kimagaslóan a leghatékonyabbak.

Spanish VVax 2010.06.17. 22:00:58

A szent korona tan egy tudománytalan, az emberi butaságra, tudatlanságra, hiszékenységre és a népi spirituális legendákra épitő humbugkatyvasz. Elolvastam, kösz, nem kérek belőle.

Előrángatása nem más mint egy tizenkilencedik századi restaurálási kisérlet a magyarok kétségbeesett identitáskeresésében.

Zorbán igy akarja előkésziteni magának a trónt...ez teljesen nyilvánvaló.

tölgyes 2010.06.17. 22:09:19

@Spanish Vax: Ön hol olvasta, hogy Orbán a Szent Korona Tant be akarja építeni az alkotmányba????.. A tan abból a szóösszetételből nem vonható le hogy figyelembe kell venni "alkotmányfejlődésünk történelmi értékeit."
A cikk írója, aki erre következtetett ebből a félmondatból, az egyszerűen ostoba.

Az ugyanis tagadhatatlan tény, hogy a 1949 előtt a országnak TÖRTÉNELMI ALKOTMÁNYA VOLT (Ahogy az angoloknak ma is az van) .. és ennek tagadhatatlanul voltak értékei.

baliquez 2010.06.17. 22:10:51

Nekem tökmindegy de a gonosz kis bosszúálló igazmondó törpét ne koronázzák meg mert elbujdokolok Kubába.

IGe · http://vilagnezet.blog.hu/ 2010.06.17. 22:11:10

@tölgyes: Hát igen a szocializmusban annyira üldözték hazánkban az egyházakat, hogy a legtöbb egyházi vezető szép kis besúgó lett. A vallási iskolák is működtek. A vatikáni szerződést inkább ne említsd, mert szégyen annak az ALKOTMÁNYBIRÓSÁGI vizsgálata. Az akkori alkotmánybírók ilyen-olyan vallási szervezetetek elkötelezett tagjai voltak. Kihozták, hogy nem alkotmányba ütköző, holott egyértelműen az.

Nem az ellen van kifogásom, hogy ne kapjanak az egyházi iskolák állami támogatást, kapjanak, de ne ilyen törvénytelenül és pofátlanul.

A Cseheknél a kormány elfogadta a parlament meg visszautasította a vatikáni hasonló sarcot. Még is vannak ott is vallási iskolák.

Nos nézd csak kik dönthettek egy ilyen kérdésben akkoron és a lista nem is teljes:

Dr. KILÉNYI Géza
Publikus cím:
Pázmány Péter Katolikus Egyetem, 1088 Bp., Szentkirályi u. 28. Tel.: (1)338- 4640.

Dr. Zlinszky János
Publikus cím:
ázmány Péter Katolikus Egyetem, 1088 Bp., Szentkirályi u. 28. Tel.: (1)338-4040.

Dr.SÓLYOM László
1996- a Pázmány Péter Kat. Egy. tszv. egy. tanára.
Dr. TERSZTYÁNSZKY Ödön
1996- a Pázmány Péter Kat. Egy. JTK polgári eljárásjogi és iparjogvédelmi oktatója.

Dr. VÖRÖS Imre
1990- a Keresztény Isk.testvérek tanító szerzetesrend ügyvivoje.

Dr. Lábady Tamás
Született 1944-ben. (volt)Alkotmánybíró. Az Alkotmánybíróság (volt)helyettes elnöke. Kandidátus. Magánjogot tanít a JPTE és a PPKE jogi karán. Nős, feleségével a Házas Hétvége Katolikus Lelkiség pécsi régiójának a felelőse

stinki 2010.06.17. 22:13:54

@Spanish Vax: legföbb ideje volna azt a cifra sapkat a zorban fejebe huzni! rögtön tele lenne szarral az a szent edeny, akarom mondani, korona...

Senkifia 2010.06.17. 22:14:48

@IGe: nem, ez nem statisztikai hazugság,hanem tény. az hogy te nem mentél el, nem azt jelenti,hogy a fideszt nem támogattad,hanem SENKIT nem támogattál. ergo a tiltakozásod arányosan oszlik, és a fidesznek megmarad az érvényes szavazók kétharmada. és mellékesen, ahogy egyszer egy liberális mondta: aki nem veszi a fáradtságot,hogy elmenjen, és tiltakozásképp érvénytelenítsen egy szavazatot, az a következő 4 évben nincs mit kommentáljon, se pro se kontra,hogy ki mit tett vagy nem tett a kormányban,vagy ellenzékben. szóval lehet hazugágról beszélni,meg ja én nem mentem el szavazni-meséket mondani. a tény, hogy akit érdekelt annyira,hogy elmenjen, kétharmados többséget adott a fidesznek. Tudod, olyan ez,mint a lakógyűlés. 18 órára meghirdetik, x-y pontokról kell majd szavazni. ha szavazásképtelen a gyűlés,mert sokan nem jönnek el, akkor 18:20kor megismétlik, és akkor részvételi aránytól függetlenül döntőképes. és ha én megyek el egyedül, te meg otthon tévézel,akkor az van,amit én akarok,és neked meg nincs mit kommentálni. ennyi.

hammer 2010.06.17. 22:15:09

Egy rakás félművelt vagy teljesen műveletlen ember hablatyolása olvasható fentebb hosszan.
Sem a történelmet, sem a jogtudományt, és pláne nem a jogtörténetet nem ismeri a legtöbb.
Semmi "anakronisztikus" meg ciki nincs a szent korona tanban. Az angoloknak történeti alkotmányuk van, nem írott. Érdekes, ezt minden libsi joghallgató tudomásul veszi. A magyar szent korona tan, a magyar történeti alkotmány volt, egészen a gusztustalan, mesterséges és rendkívül antidemokratikus és korszerűtlen írott alkotmány előtti időkig.
Az ateizmus és az etnomazochizmussal kevert hagyománygyűlöletben nincs semmi "haladó". Sőt, rohadtul ciki. A szent korona tanban nincs semmi anakronisztikus, viszont Engels az, akitől valamelyik félművelt szerencsétlen kretén itt idézget.
A történelmünk és hagyományaink megvetése nem haladó és modern, hanem szánalmas és ostoba.
A szent korona tan egyidős az angol történeti alkotmánnyal. Az angolok (és az egész angolszász világ, pl az amcsik, ti szegény buta, liberális kis ostobák) nem csak büszék rá, de ma is ezt alkalmazzák. Nekünk miért is kellene szégyellni? Miért is lenne anakronisztikus? Mivel modernebb a szovjet sz@r?
A szent korona tannak és Istennek is ott a helye az alkotmányban, Engelsnek meg a liberális "modernizmusnak" pedig a történelem szemétdombján.
Ha pedig valamit nem értetetek olvassatok, művelődjetek, tanuljatok. Tudom, hogy nehezebb mint a pökhendi fröcsögés, de hosszú závon megéri:)

stinki 2010.06.17. 22:15:17

@tölgyes: es ön hol szokott szopni? a bazilikaban vagy a matyas templomban?
te barom

IGe · http://vilagnezet.blog.hu/ 2010.06.17. 22:20:21

Tóta W. - BKV és az egyházi mutyi
2010.02.20. 05:07 IGe

"Istenek alkonya: A MutyiBirodalom megrendülése." Avagy a kereszténység politikai lobbija és nyomulása mennyibe is kerülhet nekünk?

vilagnezet.blog.hu/2010/02/20/tota_w_bkv_es_az_egyhazi_mutyi

...Míg I. Viktor 4 év alatt "csak" 2.75 -szeresére emelte az egyházak közpénzből történő állami támogatását, 2002-ben a Medgyessy kormány költségvetési tv.javaslata szerint egy év alatt több mint a további duplájára emelkedett 33.23 milliárdról 67,7455 milliárdra! (Tehát ez egy hír 2002, 2003-ből)

"Az SZDSZ kimutatása szerint az egyházak 2004-ben mintegy 36,5 milliárd forint költségvetési támogatásban részesültek. A mi kimutatásunk szerint, – ami nem teljes –, ez az összeg 92,2528 milliárd forint volt" forrás az MSZP honlapjáról (ez meg 2005-ből eredő hír)

Mekkora korrupció és káosz lehet ott, ahol 3 szoros az eltérés a két kormánypárt kimutatásában? Mára ez már átlépte és meghaladta a az évi több száz milliárdos szintet... Nos ebből már van mit visszaosztani különféle trükkökkel a pártoknak és hát nem is véletlen, hogy a legtöbb párt látensen, vagy nyíltan dörgölőzik a nagy hazai egyházakhoz. Nos ha itt is kiborulna végre a bili, akkor nem lenne olyan kelendő a kenetteljes kamuzás.....

Iparos 2010.06.17. 22:26:53

@IGe:
Te kis agent provi :)
www.ateizmus.abbcenter.com/
mek.oszk.hu/05200/05266/index.phtml
Gondolom ezek a te katekizmusod és Bibliád. :)

Nálunk a kollégák a vallástudományi tanszéken Máthé Tóth vezényletével már foglalkoznak veletek.

Horváth Pál vallásfilozófus a meg. elődadó. Kurzusterv: 1. A vallás mint bölcseleti téma és a vallásbölcseleti hagyomány 2. A filozófiai teológia rendszerei 3. Fenomenológiai vallásfilozófiák 4. Analitikus irányzatok 5. Az ateizmus mint vallásfilozófia 6. Isten léte és mibenléte 7. Antropológiai és morális vallásértelmezések 8. "Az ördög és a Jóisten" 9. Örök élet, halhatatlan lélek 10. A hitről és a tudásról Kötelező irodalom: Richard Schäffler: A vallásfilozófia kézikönyve, Osiris, Budapest: 2003. További irodalom: B. Davies: Bevezetés a vallásfilozófiába, Kossuth, Budapest: 1999.; N. Fischer: A filozófusok istenkeresése, AMATECA 2., Agapé, Szeged: 2001.; Mezei B.: Vallásbölcselet 1-2., Attraktor, Gödöllő: 2005.; Turay A.: Istent kereső filozófusok, SZIT., Budapest: 1993.; R. Swinburne: Van Isten?, Kossuth, Budapest: 1998.; Horváth P.: Vallásfilozófia és vallástörténet, Harmattan, Budapest: 2006.

Iparos 2010.06.17. 22:34:43

upsz elírtam:
Máté-Tóth

tölgyes 2010.06.17. 22:36:43

@IGe: Kinek az érdekeit szolgálta a szocializmus besúgó rendszere???? Kik voltak azok, akik ezt a besúgó rendszert kiépítették? Kik voltak azok aki az embereket a besúgásra rákényszerítették?? Abból amit ideírt az derül ki, hogy ezekről a kérdésekről még soha nem gondolkodott.

Akkor röviden. Az előző rendszer hivatásos, FIZETETT politikai apparátusainak(MSZMP, KISZ, SZOT, MUNKÁSŐRSÉG stb.), munkatársainak (ma is vezető politikusok: Gyurcsány Ferenc, Kis Péter, Lendvai Ildikó, Szűcs Erika stb.)érdekeit szolgálták a besúgók. Ők voltak a rendszer haszonélvezői és működtetői.

Én hajlandó vagyok elismerni, hogy az egyház tagjai között épp úgy mint a két háború közötti időszak arisztokratái, kispolgárai, középosztálybeli tagjai között voltak jellemhibás emberek, akik besúgok lettek.. de a többségüket durva eszközökkel kényszerítették erre..Gondoljon Esterházy Péterre, akinek az apját szintén beszervezték.. és Ő még jelentett is.

Az egyház se volt mentes a besúgoktól. A rendszerváltás előtt a katolikus püspökök közül 4, vagy 6, a református püspökök közül mind a 4, az evangélikus egyház püspökeii közül pedig 2 besúgó volt..Ehhez tegye azt hozzá, hogy a püspököket AZ ÁLLAM NEVEZTE KI!!! AZ EGYHÁZAK VEGZÁLÁSÁRA PEDIG EGY KÜLÖN HIVATALT IS FENNTARTOTTAK.

Ha az előzményeket is megnézi, akkor egy kicsit többet is megért ebből. Ravasz László püspököt az állam lemondásra kényszerítette, helybe a kolaboráns Bereczky Albertet nevezték ki. Ordas püspök (evangélikus) nem volt hajlandó a besúgásra.. őt emigrációba kényszerítették Svájcban halt meg. Mindszenthy bíboros ellen koncepciós pert kreáltak, börtönbe zárták.. majd hosszas nemzetközi alkudozás után engedték ki az országból..több katolikus papot meggyilkoltak

Ha mindezeket a tényeket csak egy kicsit végiggondolja, akkor rá kell jönnie, hogy álláspontja nem csak cinikus, de aljas is.

IGe · http://vilagnezet.blog.hu/ 2010.06.17. 22:38:05

@Iparos: Az adott hely úgy látom Viola Zoltán neosztálinista ateista félőrült műve. Annyi közöm van hozzá, hogy az egyik általam alapított vallás tagja kívánt lenni és feladtam neki egy vizsgafeladatot, de megbukott rajta. Van több elítélő cikkem róla. Pölö:

www.virtus.hu/?id=detailed_article&aid=1490

Mété Tóth Andrással szoktam levelezgetni és legutóbb, ha Magyarországon lett volna együtt szerepeltünk volna egy órás tévévitában. Üdvözlöm és bármikor állok szívesen a segítségére bármiben.

Ha érdelek ez a téma, akkor érdemes lenne mondjuk ezt elolvasnod és értékelned érdemben:

vilagnezet.blog.hu/2007/05/01/anzelm_istenerve_avagy_az_emberi_ostobas

neurotikk! (törölt) 2010.06.17. 22:38:07

@Muad\\\'Dib:
:DDDD
Ilyen kepmutato es vegletesen tulzo boffenet varhato volt. : )))
Jah, ma mindenki kepletes sarga csillagot hord es szerencsetlenul erzi magat az orszagban, meghozza azert, mert egy elavult alaptorvenyunk van. Csakis!

Igen, ez az elsorendu probelma ma, ez a vilag osszes bajanak az okozoja, teljesen atirjuk minden pontjat a kurva kommunistak alkotmanyanak es onnantol fellelndulunk mint az USA! Es meg a kerites is kolbaszbol lesz.

Gratula. Jol elvagytok az alomvilagban.

Hat jo szorakozast a kis idiota jatekokhoz, kell a nepnek a cirkusz, hat most megkapjatok.

A kenyer reszrol ellenben itt mindenki elfeledkezik. Foleg azok akiknek nagyon nagy felelosseguk van az allampolgarok kepviseletevel!
Baszott jol megy egyeseknek, foleg a mas farvizen bejutott tulfizetetteknek. A kenyer mar nem kerdes nekik, ertheto, nekik foloslegben van, csak a cirkusz fontos.
Ugyes.

En is megmagyarazom, hogy ertsd:
A tobbsegnek, batran merem mondani, hogy tobbsegnek, sokkal nagyob baja is van mint a tortenelmi dolgokon nyafogni es ragodni. Ezer ag huzza, es ennek nagyon nagy resze a tulburjanzo es nem hatekony allami szabalyozasokbol fakad, ami azokon mulik akik most elfoglalatak a hagyomanyokkal.
Fuggetlenul attol beirjak e azt a ket szot az alaptorvenybe, hogy 'szent korona', vagy azt hogy 'tortenelmi hagyomany', vagy barmi ami felmerult mostansag a kisebb parlamenten kivul, az szart sem szamit, attol meg nem fog mukodni se ma se holnap!!! Massal kellene foglalkozni most, hogy biztositsak a mukodest.
Kapis?!
Nem erted, mi?1
A tulnyomo tobbseg nem er ra hagyomanyokkal foglalkozni, mert ugy megnehezitik az eletuket MA a kozeletiek egymas meg a tortenelem seggeben bujkalas kozben elhanyagolt fontosabb feladatukkal, hogy majd beledoglenek!

Konyorgom, lojunk le mar mindenkit akire ra lehet fogni hogy csunyat csinalt valaha barmit es foglalkozzunk mar azzal a kurva jovovel is vegre!!! Leszarom az elmult husz ev multvajkalasat es mindenkepp maskent csinalasat, meg a kommunista idoszakot is, elmult, foglalkozzunk mar azzal hogy kitalaljuk hogy a legoptimalisabb ma es a jovoben.
Mukodtessuk a dolgokat!
Bar az kurva nehez feladat, tudom, ertem en, nehezebb mint regmult, regen mukodo elveken, masokon meg a multon szajtepni, tudom, ertheto. A ma mukodo elveket vagy a jovo elveit megtalalni mint ahogy a regi idok emberei megtettek az allandoan hivatkozott fasza regi alaptorvenyeikben az o jovojukre, a nekunk mar multra, az nem megy, konnyeb masolni regi korulmenyek kozott mukodott regieket.
Tokom tele van hogy a sok fontoskodo torteto elszallt selejt a tortenelem seggeben bujkal evrol evre. Mikozben rohad korulottuk minden. Elalelva simogatjak a nagyi ekszeret a sajat szarukban furodve. Nyugdijak, egeszsegugy, burokracia, eladosodas, ezek mind mind kevesbe fontos mint a szent korona tan meg tortenelmi hagyomanyok kifejezese, ezen kell agyalni inkabb? Gratula.
Feloluk szet is eshet az egesz fasszsag, nem fogjak eszrevenni mert a multon ragodnak allandoan.
Hulyek.
De a legenyhebb fogalmazas szerint is abszolut felresiklott a prioritaserzekuk...
Megyek is innen a faszba, tenyleg Gyurcsannak van igaza.

tölgyes 2010.06.17. 22:42:07

@stinki: Olyat, hogy barom.. én is tudok írni.. még ennél cifrábbat is, de ehhez még egy tyúknyi ész se kell.. de Önt is kérem: mondja meg miből következik, hogy a Szent Korona Tan része lesz a magyar alkotmánynak.. mert a történelmi alkotmány értékeiből ezt a következtetést nem vonhatja le.. mert nekünk történelmi alkotmányunk volt akár csak az angoloknak..:)

-JzK- 2010.06.17. 22:43:40

Ajánlok néktek link formájában egy kis olvasnivalót, ha már a kereszténység, mint olyan - is szóbakerült:
maranatha.uw.hu/kijezus.htm
www.freeweb.hu/katolikus-honlap/0904/gabriel.htm
mek.oszk.hu/05300/05394/05394.htm
mek.oszk.hu/07800/07883/html/index.htm

tölgyes 2010.06.17. 22:45:33

@neurotikk!: Kérem intézze már el, hogy Gyurcsány legyen a MASZOP elnöke.. ő majd felszámolja a pártot.. már majdnem sikerült neki, de sajnos lemondott!!!:::)))

IGe · http://vilagnezet.blog.hu/ 2010.06.17. 22:51:16

@-JzK-:

istenteszt.blog.hu/

1 millió forintos kihívás ateistáknak
2007.10.20. 03:07 IGe

1 millió forintot fizetek annak, aki a tudományos igényességgel létrehozott, Általános Isten meghatározása istenérvemet, levezetésemet cáfolni tudja. Logikus és racionális érvekkel írásban, vagy bemutatással, demonstrációval hogy az alapjaiban hibás...

Iparos 2010.06.17. 23:02:59

@IGe:
Szép történet ez a Viola Zoltánról. :)
Anzelm dolgáról pedig csak annyit, hogy informatikus, matematikus és fizikus lévén a logikáról és a véges axióma kijelentésekről a jó öreg Gödel jut eszembe, így nem is értem hogyan gondolták hogy ez így bizonyítható lesz.

IGe · http://vilagnezet.blog.hu/ 2010.06.17. 23:12:07

@Iparos:
Jómagam automatizálási fejlesztőmérnökként, azaz CNC gépek tervezőjeként kezdtem a pályámat. Logikából nekem szakmámból kifolyólag jónak kellett lenni. Ja és amit terveztem, annak működnie is kellett.

Gödelnek is van egy úgynevezett istenérve, de az azért is fura, mert sohasem publikálta. Maga is viccnek szánhatta. A halála után lelték meg, de az is gyakorlatilag Anzelm érve. Erről is van több írásom:

Gödel ontológiai istenérvének a cáfolata
2008.07.24. 10:15 IGe
Régebben már megcáfoltam Anzelm istenérvét is és talán még Gödel is kiérdemli, hogy foglalkozzam vele.

vilagnezet.blog.hu/2008/07/24/godel_ontologiai_istenervenek_a_cafolata

Ezt tényleg érdemes elolvasnod, mert a paradoxon elméletek is vannak benne. Mert vannak feloldható és feloldhatatlan paradoxonok.

stinki 2010.06.17. 23:12:10

@tölgyes: hat lebarmozni valakit, valoban nem igenyel különösebb felkeszültseget, de jelen esetben, a teged es a masik templomhülyejet olvasva, abszolut helytallo...

Iparos 2010.06.17. 23:21:40

@IGe:

Köszi!

Nem túl szép a guglifész rólad. :)

"Nocsak, nocsak. Lehet, hogy Iván Gábor Elemér visszatér?"

IGe · http://vilagnezet.blog.hu/ 2010.06.17. 23:34:46

@Iparos: "Nem túl szép a guglifész rólad. :)"

Ezen mit értesz??? Nem értem a zsargont.

Ha esetleg "Iván Gábor Elemér" szóösszetételre való google rákeresésre érted, akkor van rá tudományos magyarázatom:

vilagnezet.blog.hu/2007/08/31/remelem_bosszantom

Ajtony 2010.06.17. 23:37:36

@Oknyomozó: Érdekes, az elfelejtetted kiből lett "engels", mit hoztak a részben nevében uralkodó gazemberek. Vagy ez neked kedvezett? Hülye kérdés, persze.

Ajtony 2010.06.17. 23:41:06

@IGe: Szia IGE! látom a "gumicicád meg, -és jól van" :-)
Örülök, hogy topon vagy.

stinki 2010.06.17. 23:45:28

indy.media.hu/node/4600
kis aprosag ennek a seggfej ivannak a megismeresehez...

IGe · http://vilagnezet.blog.hu/ 2010.06.17. 23:47:14

@Ajtony:

Tudod, igazán nem értem a katolikusokat,
sem a múltban, sem a jelenben.
Öltek az életért,
harcolnak a békéért,
gazdagszanak a szegényekért,
szeretkeznek a szüzességért,
kiközösítenek a toleranciáért,
gyűlölnek a szeretetért.

Iparos 2010.06.17. 23:48:02

@IGe:
Igen, és a Wikipédia, vitafal, zoknibáb. :)
Mindegy. A Gödel istenérv cáfolat tetszett. :)
Bár én máshol fogtam volna meg.
Jó éjt!

IGe · http://vilagnezet.blog.hu/ 2010.06.17. 23:59:37

@Iparos:

Gödel istenérve. Nos ezeket régebben munka mellett írtam szórakozásból. Érdekelne a más fogalmazásmódod. Egyszer ha ráért beleírhatnál az adott posztba. Engem is érdekel, mert ne tudni, mikor lelek rá egy új gondolatra.

A magyar wikipédia tele van hitkomisszárokkal. Te is tudod, hogy valamilyen indok kellet hozzá, hogy eltávolíthassák az olyan személyeket, akik igazolni tudták, hogy II. János Pál pápa nem lehet pacifista, hanem inkább háborús felbujtó, I. István nem volt a magyar állam abszolút alapítója, hanem max az első magyar királyi államé. Aki létrehozta egy lexikonban a TUDOMÁNY szócikket, ami addig több éven keresztül senkinek sem hiányzott, mert akkor a pápák meseszerűen kiszínezett és kiszépített élettörténeteinek szócikkei fontosabbak voltak. Tudod ez a hatása, ha az RKAT-nak van informatikai képzése. Erre használják.

Amikor már egyértelműen láttam mire megy ki a játék, direkt csináltam mítoszt magamból. A mai napig ott vagyok a szerkesztők kollektív tudatában, de írok a valóságban is. Számomra ezek amolyan kis társadalmi modellezések, helyzetelemzések voltak.

Eléggé sok saját és mások által írt kritikai cikk található ebben a rovatban a wikipédiáról, de ezt biztosan nem lesz időd elolvasni, mert túl sok adat.

vallaskritika.virtus.hu/index.php?id=list&where=2751

Viharzóna 2010.06.18. 00:19:05

"Fontos, hogy megtanuld: nem szerethet téged mindenki.
Lehetsz te a világ legfantasztikusabb szilvája, érett..., zamatos..., kívánatosan édes, és kínálhatod magad mindenkinek, de ne feledd: lesznek emberek akik, nem szeretik a szilvát. Meg kell értened: hogy te vagy a világ legfantasztikusabb szilvája, és valaki akit kedvelsz nem szereti a szilvát, megvan rá a lehetőséged, hogy banán legyél. De tudd ha azt választod, hogy banán leszel, csak középszerű banán leszel. De mindig lehetsz a legjobb szilva. Vedd észre, hogyha azt választod, hogy középszerű banán leszel, lesznek emberek akik nem szeretik a banánt. Töltheted életed további részét azzal, hogy igyekszel jobb banán lenni, ami lehetetlen hisz te szilva vagy, de megpróbálkozhatsz megint a legjobb szilva lenni..."

Ezt üzenem minden kommentelőnek, valamint az alkotmányt módosítani akaró, MSZMP csöcsökön felnőtt nagy " bölcseinknek" , akik az elmúlt negyed évszázadban tudták, hogy hová kell helyezkedniük
.
De mostanára az "agyuk" szelektíven kitörölte a " munkásmozgalmi múltjukat".

Azért senki se feledje A Magyar Népköztársaságban legalább kettő és félmillió " kommunista volt" ,- nem volt , csak az érdekük fűzte őket ahhoz az egypárthoz, hogy haladjanak felfelé bármi áron- akik mos hirtelen vallásossá vedlettek.
(A helyzet most ugyanaz, csak másképpen hívják a pártot és máképpen a vezért.)

Dicséretes és hazafias cselekedet. De Ők vajon bele mernek-e nézni a tükörbe?

Mit mesélnek az unokáiknak a múltról?

Hazudnak, vagy igazat mondanak?

Nem vagyok gyakorló vallásos ember , de a Tízparancsolat egyik pontja azt írja: Ne hazudj! No ehhez tartsuk magunkat.

dark future · http://www.andocsek.hu 2010.06.18. 02:19:43

"Hát valahogy így tekinthetünk a Szentkorona-tanra is. Idétlen, béna, elavult, anakronisztikus, de a miénk"

Ja. A tiétek.

dark future · http://www.andocsek.hu 2010.06.18. 02:23:48

@Viharzóna:

"Nem vagyok gyakorló vallásos ember , de a Tízparancsolat egyik pontja azt írja: Ne hazudj!"

Ezt speciel pont nem írja...

IGe · http://vilagnezet.blog.hu/ 2010.06.18. 09:12:37

@dark future:

Ajánlom a témában írt cikkemet:

Publicisztika
10 butítás, amit sokan 10 parancsolatnak hisznek
IGe - 2006.03.31 18:57

Az üttörőknek és a kisdobosoknak is volt 10-12 pontja, aztán rájöttek az emberek, hogy az csak egy torz ideológiát szolgált. Nincs ez másként a biblia mitoszmesekönyvben leírt 10 butasággal sem.

Még a mesében Mózes is összetörte a butaságát, ami több volt, mint önkritika. Mások ezt persze felkarolták hatalmi eszköznek. Egészítsük csak ki helyesen az értelmezést, amit a történelem igazolt tettekkel és tényekkel:

1. Ne tisztelj más isteneket, mert csak a miénk Über Alles
2. Ne csinálj faragott képet (bálványt) és ne imádd, mert ezt csak nekünk és a mi Führerjeinknek szabad.
3. Isten nevét hiába ne mondd, mert még kiderül, hogy kb 10.000 van belőlük.
4. Szenteld meg a hetedik napot, és járj ideológiai továbbképzésre és hülyitésre a templomoknak nevezett pártházakba.
5. Tiszteld apádat és anyádat, és WC-zés után moss kezet.
6. Ne ölj, mert azt csak nekünk szabad.
7. Ne törj házasságot (ne paráználkodj), mert ha már mi nem kefélhetünk egy jóizüt, akkor te sem.
8. Ne lopj, mert nem szeretjük a konkurenciát.
9. Ne tégy hamis tanúságot, mert hazudunk mi helyeted is.
10. Ne kívánd, ami embertársadé, mert az nekünk jár.

Átvernek? ne hagyd magadd!!!

popoper 2010.06.18. 10:23:12

jelentem a szent korona tan volt az a tan amely az akkori irányító réteget és a királyt fogta meg.az egyik legnagyobb dolog a honfoglalás után.nem hülyeség.

medveir 2010.06.18. 14:48:37

@Oknyomozó:
Idióta!

Hogy a francba lenne a kesergő a mi gyönyörű Himnuszunk!
Hazaszeretet, bölcsesség, példamutató értékrend - és a múlt tárgyilagos leírása.

A LEGFONOTSABB DOLGOG, AMIT KÖLCSEY KÉR - és vele együtt igen rég óta minden tisztességes magyar, akár ateista-vallású, akár más:
JÓKEDVET. Ez a helyes értékrend alapja, ahol a jókedv, a boldogság áll a bőség előtt.
És hogy megbűnhödtük a jövendőt is? Erkölcsi alapja megvan hát Hazánknak ahhoz, hogy Isten megáldja. Aki szerint ez kesergés, az fogja be a mocskos száját, ahelyett, hogy szent Himuszunkat becsmérli!

medveir 2010.06.18. 15:04:01

@stinki:
ez nagyon stimmel, mert a katolikusok szerint Mária tiszteletes edény, meg még ki tudja milyen... sok más jelzővel illetik az edényt.
Na de embert nevezni edénynek... ez a kat. istentelen tan. De akkor Vikinek fejre kellene állni, mert az edényt csak nem akarja a fejére borítani - vagy mi.

medveir 2010.06.18. 15:16:15

@neurotikk!:

Amikor jöttek diktátorok, akkor is voltak nagyon-nagyon szegény emberek. József Attila éltében alig lakott jól, és mégis képes volt nemzeti-nemzetközi gondokkal fogalkozni.

Az ideológia nem szelektál - nem a megélhetés a szempont, hanem az, hogy minél gyorsabban terjedjen. Először csak demokratikusnak látszó eszközökkel, aztán, hogy meg van az ideológiai, törvényi alap a diktatúrához, olyan brutálisan, ahogy csak lehet.

Horthy idején az iskolás gyerekeknek KÖTELEZŐ volt vasárnapi misére menni, és ha a mocskos ítészek úgy döntöttek, el vehették a szülőktől a gyereket azzal az indokkal, hogy nem megfelelő módon - istenesre - neveli a SAJÁT GYERMEKÉT.

A francos-koronás-alkotmánymódosítás ehhez készíti a talajt. Ha az Alkotmány módusolna a VénekTanácsa szája íze szerint, AZ MINDEN ESZKÖZT KIVENNE AZ EGÉSZ ORSZÁG KEZÉBŐL.

Jön egy törvényjavaslat, s a reakció: ALKOTMÁNYELLENES. Oszt még igaz is lenne. Mert, ha a törvény tisztességes, akkor a bemocskolt Alkotmánynak tuti ellentmondana.
Ezen tessen elgondolkodni. És egy kicsit hangosabban gondolkodni. A templomban nénike még nem biztos, hogy hallja.

neurotikk! (törölt) 2010.06.19. 03:34:08

@medveir: Nem biztos, hogy kovettelek.
Talan masra reagalok mint gondoltal.
De.
Jozsef Attila egy es egyszer volt. Ha nem tevedek.
Es. Igazan ehes (nem Jozsef Attila) embernek nincs alkotmany. Szerencsere ide nem fogunk mar eljutni, asszem.
De tovabbra is, ideologia csak onnantol van, hogy raer az ember....bocs
Kerdezd meg a ma es itt elo gazdasagi rabszolga nem Jozsef Attilakat, vajh, mit gondolnak a bemocskolt alkotmany elmeleterol. Ugy ertem szemelyesen, szembol szembe kerdezd meg. Nem beszelve a megelhetesi torvenyszegokrol. Vajh, nekik szamit minek mond ellen egy torveny, hm?

Szoval szalljunk le az eszmek felhoi kozul, mert abbol nem elunk meg, es ha nem elunk meg akkor nincs akinek eszmei legyenek. Ugyebar...

Art Mooney 2010.06.19. 18:09:51

@alessandri: ez az elképzelés nem változtatja meg azt a tényt, h a ballib bicskanyitogató, arrogáns felsőbbrendűséggel közelít ahhoz a "sajnálatos" problémához, h nem mindenki gondolkozik ugyanúgy, ahogy ők.

hiszen mint tudjuk, a más/másság is csak addig szép és tolerálandó, a véleménynyilvánítás szabadága is csak addig terjed, amíg az a más az nem jobbos... onnantól már fasisztanáci reakciós eltörlendő. fő a következetesség!

Art Mooney 2010.06.19. 18:22:39

már foglalt 2010.06.17. 17:43:34

"1. hogy jön ez az én állításomhoz, és egyébként is melyikhez?"

már foglalt 2010.06.17. 15:11:31 - "Azt pedig, hogy egy csoport miért ugyanazt mondja, valójában érdektelen kérdés, mert bármilyen szellemi közösségre ugyanúgy rásüthető."

visszaolvastam, a fonalat viszont én vesztettem el a hivatkozások tengerében. a cáfolatom helyesen: még ha igaz is lenne, h bármilyen csoport ugyanazokkal a panelekkel építi fel ideológiáját, nem következik ebből, h érdektelen kérdés, h a ballib értelmiség 2010-ben miért használja az elődeik arrogáns, kirekesztő, elitista paneljeit (miközben épp ezen hibák mentén támad mindenki mást).

azaz nem vizsgálom, h első állításod igaz-e, mert az állítás és a konklúzió közti logikai kapcsolatot támadom.

"2. persze hogy nem tudsz egyetérteni, de az emberek többsége inkább barátok köztöt néz, és azt se tudja mi az a pántlika"

a barátok közt népének nem fáj a pántlika az alkotmányban, de még ebből a rétegből is van, akinek fáj, ha Mo. egyes vezetői pld. 23milliórománoznak, később bevallva és bevállalva a szándékos manipulációt, és utólag még büszkék is rá. ebbe bele lehet bukni.

medveir 2010.06.24. 18:38:27

@IGe:

Árpád idején NEM VOLT VALLÁSUNK!!!

Napisten hívei a SZERETETET tartották a legfőbb jónak, és senkitől nem várták azt, hogy bármit is VALLjon.

A szeretetteli élet mutathatja meg egyedül, hogy a Teremtő elvárásait az ember teljesíti.
Nagyon lebecsülöd őseinket, ha azt mondod, hogy a szabad, istenszerető magyarok bárminek a vallását elvárták volna. MI A FRANCNAK KELLETT VOLNA ANNAK A VALLÁS ANNAK, AKI SZERETI AZ ISTENT, A MÁSIK EMBERT ÉS MAGÁT?

A vallást a vallóktól várják el a vallások.

A magyartól szeretet, segítőkészséget, leleményt, kitartást várt az egész kultúra. Ha így élt - Istennek tetsző volt; ha nem - akkor meg minek vallott volna bármi hülyeséget???
MINEK VALLOTT VOLNA BÁRMIT?

Vallás a vallóknak.
Istenszeretet az istenszeretőknek.
Bizonyosság az Istent-tudóknak.

vakvarju 2010.06.27. 20:54:07

@tölgyes: És még néhány név, csak úgy a tárgyilagosság kedvéért: Pintér úr, mint párttitkár + MSZP tag, Fónagy úr, mint párttitkár (Ózdi Kohászati Művek) + MSZMP tag, Orbán úr, mint KISZ titkár, Kövér úr, mint KISZ titkár, Rogán úr, mint KISZ titkár, Áder úr, mint KISZ titkár, Varga úr, mint KISZ titkár. Járai, Martonyi, Matolcsy urak, mint III/2-sek. Szóval seperjük csak a saját szemetünket, aztán segíthetünk a szomszédnak is.
süti beállítások módosítása