Hannibal ante portas! Az ellenség szőrös keze betette büdös lábát demokráciánk virágzó konyhakertjébe! Hohó, nem a Jobbik és a Tettrekész Sünök paktumáról fog szólni ez a bejegyzés: az csak a jéghegy csúcsa! És, aki látott már közelről jéghegyet, netán sajátélményt szerzett a Titanic katasztrófája során, az tudja, hogy az árpádsávos lobogók alatt a parlament felé masírozó Jobbik ezer szállal szőtte bele magát demokráciánk virágoskertjébe, hogy - mint valami fonalizékkel terjedő gombás fertőzés - szörnyű gyűlöletbe, meg abba a másik hogyishívjákba (abba, a... na..., amit a Senki Alfonz is tud…), abba borítsa országunk demokratikus és szabad közéletét.
Mert, aki nem vette volna észre, annak most elújságolom: a Jobbik emberei megszállták az MSZP és az SZDSZ kampányagytrösztjeit. Nem pusztán a valószínűség magas fokán vélelmezhető, de egyenesen a kétségtelen bizonyosság, sőt afféle fenomenológiai magától értetődőség szintjén állítható, hogy a két (esetleg másfél) kormánypárt választási kampányát a Jobbik szervezi és irányítja. Mert olyat nem tesz épeszű marketinges, hogy piacvezetőként egy gerillát kinevezzen oldaltámadónak!
És akkor most egy pillanatra félre téve a tréfát, lássunk egy kis alapszintű marketingismeretet! Nem vagyok valami hű, de jártas a témában, de ilyeneket azért tudok: a legnagyobb piaci részesedéssel rendelkező vállalatok, a piacvezetők egészen más marketingstratégiát kell, hogy folytassanak, mint az úgynevezett piaci kihívók, vagy oldaltámadók, s megint másféle stratégiára van szükségük a gerilláknak, azoknak a kisvállalatoknak, amelyek egy-egy apró piaci szegmens igényeit elégítik ki.
Nagyjából hasonló a helyzet a pártok versenyében is. A piacvezető pozícióját, ha a kormányzati oldalról nézem, akkor az MSZP-SZDSZ foglalja el, ha a népszerűség szempontjából vizsgálom, akkor a Fidesz tartja. Az mindenesetre biztos, hogy ennek a két (illetve három) pártnak egymással kellene versenyeznie a választók fejében elfoglalt helyért. S afféle gerillaként, a Jobbik begyűjtheti a maga szélsőséges szavazóinak voksait.
Ezzel szemben a kibontakozó kampányban az MSZP és SZDSZ a Jobbik ellen indított elsöprő támadást, mintha bizony az árpádsávosoknak esélyük volna leváltani a kormányt. Az üzenet végtelenül egyszerű: ha nem akarod a szélsőségeseket, válaszd az MSZP-t, illetve az SZDSZ-t! Csakhogy ez a flinta visszafelé is elsülhet: ha nem akarod az MSZP-SZDSZ kormányt, válaszd a Jobbikot!
Körülbelül olyan ez a kampány, mintha a Walt Disney Company - tévében, rádióban, filmjeinek elején, és lapjainak minden hátoldalán - azzal reklámozná termékeit, hogy ha nem akarod a (blogomban is hirdetett, de amúgy igazi gerillaként működő) Mozaik gyermeklapot olvasni, vásárolj Disney-magazinokat! Kinek tenne jót egy ilyen kampány? A Mozaiknak vagy a Disneynek?
(A helyesen válaszolók között Mozaik képregényeket, árpádsávos kitűzőket és megmaradt Hiller-haver pólókat sorsolunk ki.)
Most tehát az a helyzet, hogy az MSZP és az SZDSZ tetemes kampány-költségvetésének súlyos millióiból a Jobbikot reklámozza, a Jobbikkal verseng, a Jobbikot emeli ki a gerillák közül, s hozza új státuszba, a piaci kihívók helyzetébe. A másik oldalról szemlélve persze ezzel a kampánnyal az MSZP és az SZDSZ is oda kerül, ahol mostanáig a Jobbik volt, az LMP, a Munkáspárt vagy a Vitézi Rend mellé, azaz a gerillák közé.
A nagyvonalú baloldali plakáthadjáratnak köszönhetően megjósolhatóan nőni fog a Jobbik népszerűsége. A gyűlöletkampány ugyanis csak addig hatékony, amíg a gyűlölet tárgya arctalan, elvont, s mint ilyen, valóban szorongást keltő fantom. Ha arccá válik, mindjárt alternatíva is lesz!
A most folyó kampányban tehát, alternatívaként jeleníti meg a Jobbikot a baloldali agytröszt. Baloldali? Dehogy! Nyilvánvaló, hogy a kriptojobbikosok állnak az ügy mögött! Meg egyszer leírom: az MSZP és az SZDSZ választási kampányát a Jobbik szervezi és irányítja! Demokráciánk bimbózó rózsakertjében elszaporodtak az árpádsávos jéghegyek! Titanic ante portas!