A tehetetlenség fogságában
2012.04.26. 15:09 Ratius
173 komment · 5 trackback
A bejegyzés trackback címe:
Trackbackek, pingbackek:
Trackback: Viktor szappanoperája és az IMF-hitel 2012.04.27. 09:03:39
Trackback: Az IMF jön – Orbán marad? 2012.04.26. 17:35:31
Trackback: Orbán feje csúnyán eltorzult az elmúlt 20 év alatt 2012.04.26. 16:47:03
Trackback: Mennyibe került nekünk a Fidesz szabadságharca? 2012.04.26. 16:44:45
Trackback: Matolcsy György életrajza 2012.04.26. 16:42:25
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Dour ® 2012.04.26. 16:46:20
Az volt a bűnöm, hogy majdnem végigolvastam.
Az elkúrt két évet is inkább undor-todox gazdaságpolitikának nevezném.
Mária 2012.04.26. 16:53:28
Reméljük, a beismerő "őszödi beszéd" és az azt követő bukás sem marad el, majd végül azt is megérhetjük, hogy a Fidesz, mint párt, a saját fennmaradásának érdekében kiveti magából a fideszes "reformereket", pontosan úgy, ahogyan az MSZP kivetette magából Gyurcsányt és a mai DK tagokat.
Trompf · http://trompf.blog.hu 2012.04.26. 17:04:40
"az MSZP kivetette magából Gyurcsányt és a mai DK tagokat. "
Fura.. Az ember azt hinné, hogy Gyurcsány verziója szerint kiváltak, avagy Mesterházy verziója szerint kiléptek.
De most megismertük végre Mária verzióját miszerint az MSZP kivetette magából a gaz Gyurcsányt..
Ez igen.
2012.04.26. 17:06:05
egy diktátort összehasonlítani egy hebehurgya, kudarcot kudarcra halmozó demokratával egyszerűen nevetséges
paráznabillegető 2012.04.26. 17:07:40
a szerzo igyon parat, es kezdje elolrol...
Fishwalker 2012.04.26. 17:13:04
A piac egy dolgot várt el, ésszerűen, meggondoltan egy program szerint kormányozzon. A programra 2 évet kellett várni. A "készen állunk a kormányzásra" kormánynak.
A DK kilépését, kiválást akárhogy nevezhetjük, a lényeg, hogy a régiek eltűntek, az MSZP pedig elindult a megújulás útján.
mendson 2012.04.26. 17:13:37
KömKel · http://komkel.blog.hu/ 2012.04.26. 17:16:02
Nézzük meg az angolokat.
Vannak hosszútávú kitűzések, amelyek nem változnak attól, hogy kicserélődik a politikai paletta. Csak a nevek változnak, a szakemberek és programok zömében maradnak a helyükön.
Basszus, egy rohadt kisvállalkozást sem lehet beinditani, mert nem lehet ebben a szar országban 3-4 évre előre tervezni...
Vannak vállalkozási ötleteim a korábbi évekről (is), és épp nemrég nézegettem az üzleti terveket. Hát basszus, a tavalyit már át kellene dolgozni, a 3 évvel ezelőtti meg totálisan kuka.
Engem nem érdekel milyen szín van a "trónon". Kiszámitható, tervezhető országot akarok.
Idefyt · https://www.facebook.com/ElegAPolitikaiAmokfutasbol 2012.04.26. 17:17:12
Tisztességes, becsületes politikai vezetőket akarunk, akik nem a saját és elvbarátaik zsebét tömik, hanem szolgálják az országot és lakóit!
Nem akarjuk tovább fizetni az ő meggazdagodásukat.
A "radikális adócsökkentés" kormánya kimutatta a foga fehérjét. Újabb és újabb adóemelések, mindenféle új adók, különadók, melyeket természetesen az adózó állampolgárok fizetnek meg, mert átterhelik rájuk a szolgáltatók és a bankok.
Elegünk van a teljhatalommal rendelkező hatalommániás őrült miniszterelnökből, elegünk van a hazug, korrupt politikusokból.
Az elmúlt 22 év politikusai többszörösen bebizonyították alkalmatlanságukat arra, hogy egy országot vezessenek.
Bebizonyosodott, hogy mindössze két dologhoz értenek:
1. Szétrabolni az országot. Mindegyik hatalomra került erő egyetlen dologgal foglalkozott, de azzal éjjel-nappal. Milyen módon lehet a legtöbb pénzt ellopni, hogy lehet a lehető legjobban megtömni saját és elvbarátaik zsebét.
2. Minden fontos pozícióba cimborát, sógort, komát, rokont ültetni. Mit számít a szakértelem, kit érdekel, hogy a posztra helyezettnek halvány lila segédfogalma sincs arról a területről, aminek a vezetője lett. A lényeg, hogy lojális, és mindig megteszi, amit kérnek tőle.
"Munkálkodásukkal" sikerült elérni, hogy az ország romokban hever, emberek milliói nyomorognak, miközben ők tömött erszénnyel vidáman élik mindennapjaikat.
Köszönjük szépen, de ebből nem kérünk tovább!
Tájékoztatjuk a "tisztelt" képviselőurakat és képviselőhölgyeket, hogy nincs több lenyúzható bőr rajtunk. Tessék észrevenni, hogy a birkán már nincs bőr, csak a csupasz, véres húscafatok.
Nem lehet az embereket tovább sarcolni, nem lehet az emberekkel tovább megfizettetni a gazdasági és politikai dilettantizmus kamatát.
Nem kérünk tovább a politikusok hazudozásaiból, akkor sem, ha elismerik hogy hazudtak (Gyurcsány), akkor sem, ha ezt tagadják (Orbán). Gyurcsánynak és Orbánnak, valamint az ország mostani katasztrófális helyzetéért felelős minden politikusnak egy helyen lenne szabad csak közös levegőt szívni - valamelyik büntetésvégrehajtási-intézmény cellájában.
Nem kérünk a "gazdasági szabadságharcból". Ez a harcot csak elveszíteni lehet, ahogy elveszítettünk minden háborút Augsburg óta.
Nem volt kötelező csatlakozni az Európai Unióhoz (bár gazdaságilag és politikailag is indokolt és szükségszerű volt), viszont ha csatlakoztunk, be kell tartani a játékszabályokat. Focimeccsen sem lehet gólt dobni, mivel a szabályok szerint kézzel nem lehet gólt szerezni.
Lehet harcolni az Eu-val és az IMF-el, de minek? Egy egér nem fogja legyőzni az elefántot. Legfeljebb annyit ér el, ha sokat szemtelenkedik, az elefánt eltapossa.
A most regnáló kormány a "radikális adócsökkentés" kormányának hirdette magát.
Össze tudjuk számolni, hány új adót vezettek be? Össze tudjuk számolni, hány új "különadót" vezettek be?
Ugye nem gondoljuk komolyan, hogy a különadókat azok a cégek, bankok fizetik meg, akikre ezt kirótták? Ugye tudjuk mindannyian, hogy ezeket az adókat, mi fizetjük meg, a "birka nép", akin már nincs több bőr.
És most jön még csak a feketeleves. Most jönnek azok az új adók, amik tényleg nagyon fognak fájni (sárgacsekk adó, netadó, telefonadó). Meddig fogjuk még fizetni a dillettantizmus árát?
Meddig hallgat és tűr a "birka nép"?
A birka egy nagyon türelmes állat, hang nélkül tűri, hogy nyírják, De egyszer a birkának is elfogy a türelme. Amikor a birkanyíró már a húsába vág, akkor nem fog tovább csendben és némán tűrni.
Elég volt az elmúlt 22 év politikai és gazdasági ámokfutásából!
Tisztességes, becsületes, az országért, és a benne lakókért dolgozó képviselőket és vezetőket akarunk.
Szakembereket akarunk minden felelős posztra, olyan szakembereket, akik tudásuk és tehetségük okán kerülnek a posztra, és nem azért, mert a vezetők haverjai, cimborái, rokonai.
Azt akarjuk, hogy a választott képviselők vállaljanak felelősséget a munkájukért, ahogy bármelyik dolgozó vállal ma hazánkban. Ha rosszul végzi a munkáját, ha kárt okoz a munkaadójának az ORSZÁG BÁRMELY ÁLLAMPOLGÁRÁNAK, akkor fizessen az okozott kárért.
Hazánk romjain tort ül a korrupció. Hazánk a mutyiország.
Elég volt ebből, nem akarunk mutyiország lenni, nem akarunk banánköztársaság lenni.
Rendet akarunk, kiszámítható gazdaságpolitikát, munkahelyeket, tisztességes fizetéseket.
NEM VÁRHATUNK TOVÁBB, HA CSENDBEN TŰRÜNK, AKKOR ÉHENHALUNK!
atomarc 2012.04.26. 17:17:54
Mérhetetlenül gyenge post! A legnagyobb hibája, hogy semmiféle megoldási lehetőséget nem villant fel. Meg kellene tanulni, hogy a kritika jó dolog, de ha nem építő jellegű - értsd, nem mutatja meg a helyes utat - akkor nem egyéb, mint hülye rinya.
sok-sok 2012.04.26. 17:19:34
Plusz azért ezeket elméletben lehet csak ilyen elegánsan elválasztani, mert mondjuk, ha az MSZPs képviselőnek nem gyújtják fel a házát, nem dobálnak rá molotov koktélt, akkor talán kitartóbban támogathat bizonyos reformokat.
És még azt mondja meg valaki, hogy szocik mikor építettek Felcsúton stadiont? (Mutatis mutandis)
Golem 2012.04.26. 17:20:05
Van még kérdés?
Nem volt itt semmiféle ország sorsát jobbító elképzelés.
Sztrapacska 2012.04.26. 17:30:49
Azt nem nevezhetjük reformnak, hogy hetente kitalálunk valami adót. Mindegy mit, csak a pénz jöjjön. Ami pedig koncepcionális volt, (pl. az egykulcsos adó) az pedig alapvető közgazdasági tévhitre épült!
@Fishwalker: Egyetértek veled, de milyen programról beszélsz? A Szél v2.0-ról? Az is csak lapátolóművészet. Semmi nincs benne, amitől fenntarthatóbb lenne ez egyensúly. Sőt! Ha végiggondolod, akkor beláthatod, hogy az ilyen formájú adókivetés csak visszafogja a gazdaságot. Ezzel jövőre még több pénzt kell beszedni, ami újabb adókat fog eredményezni. Nem program ez, hanem kapkodás.
Cang 2012.04.26. 17:35:50
Jelenleg az ország úgy táncol, ahogy OV fütyül, az van amit ő csinál, és amit ő dönt. Lehetne Orbán bármekkora bölcs, akkor sem érthet mindenhez. Ha továbbra is megmarad az üldözési mániából fakadó, paranoid, kényszeres kézi vezérlés, a akkor továbbra is szabadesésben zuhanunk a végkimerülés fele.
A demokráciának elvileg az lenne az egyik értelme, hogy nincsen korlátlan hatalommal rendelkező személy. Viktornak be kellene végre látnia, hogy neki sem szabad bármit, hogy nem lehet és nem is szabad mindet egy kézbe összpontosítani.
Szamiz67 2012.04.26. 17:36:43
ijontichy 2012.04.26. 17:41:33
ha a megvilágosodást önmagában kellőképp élvezni tudod. Egyébként nincs ok örömködni.
s 2012.04.26. 17:57:55
Kopi3.14 2012.04.26. 17:58:33
balf 2012.04.26. 18:03:51
Arra meg nagyon jó volt.
Nagy gratula, Ratius!
vajdasagi 2012.04.26. 18:11:43
Az a baj, hogy egyrészt kár egy Tesco-t elüldözni innen, mert a CBA egy nagy rakás szar, még ha "hazai kézben" van is.
De legfőképpen az a baj, hogy ezeket a csatákat nem nagyon lehet megnyerni, és nagyon széles nemzetközi ellenállásba ütközünk emiatt. Márpedig ha egy csatát nem lehet megynerni, akkor nagy hiba volt azt elkezdeni. Én úgy látom, nagyon rosszul mérte fel a Fidesz a nemzetközi gazdasági/politikai erőviszonyokat.
Az persze egy másik baj, hogy a korrupció és a haverok helyzetbe hozása semmivel sem lett kisebb, mint a szocik idején. És akkor még enyhén fogalmaztam.
Mindennek ellenére: ez a cikk elég jó. Igaz: nem mondja meg, merre van az előre, de hát az nem is könnyű :-(
soulclipse · http://soulclipse.blog.hu/ 2012.04.26. 18:11:59
Te elhiszed ezt a blődséget amit leírtál?
soulclipse · http://soulclipse.blog.hu/ 2012.04.26. 18:13:04
Csak egy példát írj le.
ezanicknevem 2012.04.26. 18:14:29
Szerintem sem hangsúlyoztad eléggé Gyurcsány bukásában a Fidesz szerepét. Az akkori legnagyobb ellenzéki pártnak egyszerűen semmi sem volt drága: mindent bevetettek, hogy keresztbe tegyenek neki, akár az ország helyzetének további rontása árán is. Mondhatják, hogy nem a Fidesz volt kormányon. Erre azt mondom, hogy lehet, hogy nem ők tekerték a kormányt, és lehet, hogy a sofőr nem állt a helyzet magaslatán, de legalább egy kereket tuti ők szúrtak ki. Nem érdekelte őket, hogy fának megyünk, csak szálljon ki az előző sofőr.
"Orbán – feltehető nemesebb szándékai ellenére is – éppen azt az utat járja, mint Gyurcsány"
Nem szívesen megyek át személyeskedésbe, de ezt nem tudom szó nélkül hagyni. Miféle nemesebb szándék? Egyáltalán mit keres Orbán és a nemesség egy mondatban? Legközelebb milyen jelzőt fogsz használni rá? Nagyvonalú? Tisztességes?
Orbán a legrosszabb dolog, ami belpolitikailag történt a rendszerváltás utáni Magyarországgal. Legfőképp ő tehető felelőssé azért, hogy a politikai kultúránkból kiveszőben van a más vélemény iránti tisztelet (nem egyetértést várok el, hanem tiszteletet) és hogy a józanság helyét a fanatizmus veszi át. Ő durvította bulvárossá a politikai viták hangnemét (a kormány "hazudik", "pofátlan" végkielégítések - mi ez, a Blikk szerkesztősége este hatkor vagy államférfiak gyülekezete?).
Ezt a cinikus ámokfutást, amit elkövetett az elmúlt 22 évben, egy célnak rendelte alá, a hatalom minél teljesebb megszerzésének. Mikor ez 2010-ben sikerült, nekiállt lebontani a demokratikus rendszert - ez a megszerzett hatalom konzerválását szolgálja.
Mindazt a pusztítást, amit az ország belpolitikájában végrehajtott, egyetlen egy dolog tudná igazolni, ha egyáltalán bármi. Ez pedig az őszinte jobbító szándék lenne. Igazán szeretném ezt feltételezni róla, de sehogy sem megy. Egyébként ezt a feltételezést az eredmények sem igazolják, mert az ország helyzete egyre csak romlik.
Szóval én is örülnék, ha a posztoló részletesen kifejtené, hogy mik Orbán "nemesebb" szándékai. (Ez a jelző Orbán neve mellett, még mindig nem hiszem el.) A helyzetünkön ez persze nem javítana, de legalább úgy érezném, a dolog nem a mostani vezetőinken múlt.
"E hitben adtunk szinte korlátlan felhatalmazást Orbánnak."
Már aki. Az ország szavazóképes állampolgárainak kevesebb mint a fele, köztük nem kevés protestszavazó, az akkori (és azóta csak súlyosbított) választási törvény sajátosságainál fogva megszerezte neki a parlamenti helyek kétharmadát. Megjegyzem, olyasvalaki, aki az első Orbán-kormány idején felnőtt fejjel ebben az országban élt, ép ésszel, működő memóriával és felelősséggel még ebben az indulatokkal teli időszakban sem szavazhatott rájuk. A demokrácia romlása valójában itt kezdődött, hogy a szavazók nem tanultak az első Orbán-kormány antidemokratikus tendenciáiból. Mint az egyszeri szegény asszony, aki visszafogadja Jóskát, mert azt hiszi, hogy megjavult, és többé nem iszik...
Hagyjuk.
soulclipse · http://soulclipse.blog.hu/ 2012.04.26. 18:15:19
Már bocs, de ezzel a mondattal elárultad magad, hithű fideszes vagy, xar lehet most neked.
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2012.04.26. 18:17:22
Orbán, amikor hatalomra került, az adó egykulcsosításával felemelte a saját fizetését, most, hogy kifelé áll a rúdja a hatalomból, eltörölte a 98%-os büntetőadót!
Azt feszegetni, hogy mit AKART tenni, az egy faszság!
Orbán MINDENT megtett, amit akart!
Olyan szabályokat rúgott fel, amik a civilizált világban erős tabuk (visszamenőleges hatályú jogalkotás).
Orbán, amit nem tett meg, azt vagy nem is akarta megtenni, vagy csak nem jutott az eszébe, hogy meg kéne valósítani.
soulclipse · http://soulclipse.blog.hu/ 2012.04.26. 18:17:43
Na nem olvasom tovább, aki ilyen hüleséget le tud írni, rosszabb mint a legelvakultabb droidok.
A lopásokért, a nulla gazdaságpolitikáért, a hazudozásért stb. a társadalmat felelőssé tenni...szégyeld magad.
vajdasagi 2012.04.26. 18:24:15
Jóság és józanság együtt kell ahhoz, hogy valaki sikeres vezető legyen.
Dr. simonmondja. · http://off.blog.hirszerzo.hu/ 2012.04.26. 18:25:33
akkor azért is mi vagyunk a felelősek.
A diktátor is csak a hozott anyagból tud dolgozni...
Én csak azt tanácsolom, hogy legyen diktátor inkább egy olajsejkségben, vagy Amerikában,
mert ott nem gond a nemes stadionos terveit finanszírozni.
Micsoda látványos olimpiai megnyitókon tündökölhetne...
Sztavrosz_ (törölt) 2012.04.26. 18:36:29
Arthur Dent 2012.04.26. 18:38:52
partikuláris érdekek
buta befolyásolható nép
alacsony morál
Én tudom a tutit attitüd minden vezetésben.
Mit csodálkozunk?
Emellett kapunk jócskán politikai dilettantizmust is.
röhögő 2012.04.26. 18:41:17
Dr. No 2012.04.26. 18:52:47
A hibás koncepcióra csak egy példa: a mezőgazdaság. A mezőgazdaságunk nem azért épült le, mert "fejlődése nem esett egybe a fejlett övezet érdekeivel", hanem azért, mert egy fejlett gazdasági tevékenységre alkalmatlan birtokszerkezet jött létre. Ennek a mozgatója pedig nem "a fejlett gazdasági övezet" volt, hanem a Torgyán-féle kisgazdapárt. Kivéve persze, ha utóbbi funkcionált "a fejlett gazdasági övezet" ügynökeként, de a tény éppen nem ezt mutatják.
ob.szerver 2012.04.26. 18:54:51
"olyasvalaki, aki az első Orbán-kormány idején felnőtt fejjel ebben az országban élt, ép ésszel, működő memóriával és felelősséggel még ebben az indulatokkal teli időszakban sem szavazhatott rájuk."
Pontosan. És nem győzök csodálkozni azokon a "jobboldali" személyiségeken, akik most meglepetten figyelik ami folyik és publikációkban igyekeznek némi distinkciót kimutatni rezsimtől.
Hol a faszban éltek idáig?
almatermelő 2012.04.26. 18:56:57
A felsorolás (és nem nevesített) szereplők tényleg úgy reagálnak, ahogy tőlük természetes, a politikusban viszont tévedsz, vagy tudod, de nem mered leírni. A politikus a mai magyar környezetben a közjavak rövidtávú tulajdonosa és ami ebből következik (én sem merek pontosabban fogalmazni). Politikust csak a magasszintű belső erkölcsi értékrendje kényszeríthetné arra, hogy ne múljanak az évek hiába. Ezt az értékrendet nem látni a tettekben - tisztelet a kivételnek.
Nero Bianco 2012.04.26. 19:05:50
Konkretice milyen reformokat is akart bevezetni orbán?
Mert én úgy emlékezem, hogy amit akart azt átverte.
Ez a poszt egy orbitális tévedés, egy nem létező helyzet értékelése.
nu pagagyí 2012.04.26. 19:09:59
Nem is értem miről szól a poszt. Milyen kérdésekre akart választ adni Orbán? Egyáltalán mi köze Orbánnak ehhez a néphez? Ő egy idegen test, egy UFO, semmit nem értett meg az országból, nem is érdekli, elődei a törökök, Habsburgok és az oroszok voltak.
bepe22 2012.04.26. 19:20:27
Csetepaté márki 2012.04.26. 19:26:34
Szerintem meg kellene azért mondni, mi a jó irány, nem? Nem csak folyton ajvékolni.
Két út van:Orbáné, vagy IMF-Unio-befektetők társulat. Ennyi.
Lehet, hogy Orbánt lenyomja az IMF uniós segítséggel, de abban nem lesz köszönet. A sok elmeroggyant ballib már két kézzel kapna az IMF hitelért, Orbán meg valahogy nem igazán.
A magyarázat egyszerű . Ha az IMF a fidesz mintájára 2/3-ot szerez az államadósságban, ugyanazt kapjuk a pofánkba, mint a görögök meg a románok: rövid időn belül borítékolható kb 25%-os nyugdíj-és állami alkalmazotti bércsökkentés, százezres leépítések, a szociális juttatások gyakorlatilag teljes lenullázása. És persze mindenkinek kuss. Akkor lehet majd ugatni a demokráciáról,európai értékekről meg diktátorozni Orbánt. Meg ilyen fos posztokat írni meg idiótábbnál idiótább kommenteket írogatni.Lehet, hogy a sok fajankónak a nemzeti szuverenitás semmit se jelent, de ha a kormányt lenyomja az IMF az EU asszisztálásával, rövid időn belül megnézhetik magukat, milyen brutál és vég nélküli megszorításokat kapnak a fasza olcsó kölcsönért cserébe.
Nero Bianco 2012.04.26. 19:31:24
Na, ez az a felütés, ami orbitális baromság.
Most már értem, hogy miért a teljességgel a valóságtól elrugaszkodott értékelés és elemzés.
Ha eddig neked nem tűnt volna fel, akkor ez a bazi nagy unortodox bárakármi azért csődölt be, mert egy hihetetlen marhaság volt, ami leszarta a valóságot, és nem azért, mert baromi nagy volt az ellenállás.
Nem volt ellenállás, a matolcsy féle idiotizmus átgázolt mindenen, nem állt meg egyetlen pillanatra sem.
Oszt kiderült, hogy valóban idióta a fidesz gazdaságpolitikája, és a perpetum mobile még kétharmados megerősítéssel is ökörség.
De hogy ezt az orbán et co. által generált kudarcot a társadalomra meg a világ józanabbik felére kéne fogni, az maga a tömény pofátlanság.
És ebbe belekeverni Gyurcsányt, az meg finoman fogalmazva is a helyzet totális félreértése.
vinyi 2012.04.26. 19:31:32
HowAreYouOneAVetésün? 2012.04.26. 19:32:27
1100 milliárd Ft az kb 100 tonna arany -évente.
A török megszállást olcsóbban megúsztuk.
vinyi 2012.04.26. 19:33:28
HowAreYouOneAVetésün? 2012.04.26. 19:39:03
hisztérikus hörgés a kerítés mögül.
egy maréknyi dollár 2012.04.26. 19:48:52
Azért én módosítanám az ötletedet:szerző igyon egy párat és utána menjen el aludni.Vagy készítsen sajtot.
Mária 2012.04.26. 19:52:43
"Az ország szavazóképes állampolgárainak kevesebb mint a fele,"
SOKKAL kevesebb, mint a fele.
A szavazásra jogosult választópolgárok harminchárom százaléka hatalmazta fel Orbánt, hogy kormányt alakítson.
Arra sajnos még a pártjára szavazók sem tudták felhatalmazni, hogy valósítsa meg a választási kampányban ismertetett programját.
Választási programja ugyanis nem volt sem neki, sem a pártjának, csak egy kék borítós propagandaanyag, tele nagyívű hazugságokkal.
-- dr kotász -- (törölt) 2012.04.26. 19:53:42
De hát az egy hősi cselekedet lenne, nem? Csak a sok primitív buta ember nem lássa a lényeget benne...
@Nero Bianco:Hmm, elég magabiztosnak tűnsz ezen a téren. Esetleg mondhatnál konkrét intézkedéseket, hogy hogyan kellett volna.
"És ebbe belekeverni Gyurcsányt, az meg finoman fogalmazva is a helyzet totális félreértése. "
Tekintve, hogy például az államadósság nem nullázódik le a kormányváltáskor, annyira nem...
Csetepaté márki 2012.04.26. 19:57:31
Választási programra utánatok nem is volt szükség, ezért nem is volt. Erre nem kellene olyan büszkének lenni.
ob.szerver 2012.04.26. 19:58:00
"Két út van:Orbáné, vagy IMF-Unio-befektetők társulat. Ennyi."
Tolod a lakájmédia hazugságait, amiből semmi sem igaz. Olyannyira, hogy az IMF egyik kifogása Orbánék ellen éppen a szociális érzéketlenségük, és emiatt kritizálják az egykulcsost.
Tehát, amikor az IMF hitelnek már a LEHETŐSÉGÉRE csökkennek a kamatok, a kockázati felárak, erősödik a forint árfolyama, tehát KEVESEBBE kerül finanszírozni az országot, akkor az IMF, Orbánék brutális megszorításainál is többet követel.
Ez így logikailag is sántít. Tudom persze, hogy a hívőket a logika, a tények és a számok sohasem érdekelték.
Crescendo 2012.04.26. 20:00:10
Erre vannak mindenfele szivhezszolo indokok, nemelyek jogosak is, de ettol a rendszer nem fog valtozni.
Amig magukat ertelmesnek gondolo emberek ervelnek pl. egy kozos nyugdijkassza mellett nem lesz valtozas.
-- dr kotász -- (törölt) 2012.04.26. 20:00:15
A választási rendszerről legalább a legalapabb dolgokat néznéd át (egyéni körzetek pl).
De ha elfogadjuk ezt a sületlenséget, hogy a mostani kormánynak csak 33%-os felhatalmazása van, akkor adja magát a következő kérdés, hogy akkor az eddigi kormányok épp hogy 50%-os eredménye valóban hány % lehet. És, hogy akkor ők milyen jogon hozhattak az ország sorsát évtizedekre meghatározó törvényeket?
almatermelő 2012.04.26. 20:00:30
Azt írod, hogy az IMF megállapodásnál nyugdíjcsökkentés.
Kérdésem: most van pénz pl. nyugdíjakra? Nincs, mert deficites a költségvetés. Kell a hitel! A piacról felvett most túl drága, ez a biztos csődbe visz.
Mikor lesz olcsóbb a piaci hitel? Ha az ország takarékosabb, úgy gazdálkodik, ahogy pl.IMF javasolja és ráadásul nem csak mondja a kormány, hanem szerződésbe foglalja (IMF megállapodás) és teszi. Javasolj alternatívát!!
Ekkor a piaci hitel is olcsó lesz, de továbbra is egyre nagyobb összeggel tartozunk, mert deficites költségvetést csinálunk. A GDP-hez viszonyított százalék persze csökkenhet, de már ált.isk.-ban megtanultuk, hogy szép százalékot mindíg lehet előállítani.
Mária 2012.04.26. 20:02:40
""Reméljük, a beismerő "őszödi beszéd" és az azt követő bukás sem marad el" De hát az egy hősi cselekedet lenne, nem?"
Hősi cselekedetnek nem mondanám, de mindenképpen érett személyiségre utaló döntés lenne.
Ezért nem lesz szerencsénk Orbán beismerő beszédéhez.
Crescendo 2012.04.26. 20:03:07
-- dr kotász -- (törölt) 2012.04.26. 20:05:04
De azért pár kommenttel korábban még reménykedsz, hogy lesz... :)
Dr. Gy. Dr. Fűegér 2012.04.26. 20:05:51
Tökéletesen igazad van.
A poszt már ott el van baszva, hogy Orbánnak valamiféle racionális államférfiúi képességeket tulajdonít, holott csak egy egy elmebeteg ámokfutásáról van szó.
Szar ügy, nekünk ez jutott.
Mária 2012.04.26. 20:07:58
"Választási programra utánatok nem is volt szükség, ezért nem is volt. Erre nem kellene olyan büszkének lenni."
Mi lenne, ha érvelési hiba helyett VALÓDI érvekkel próbálkoznál, kedves Árokásó Barátom :)
Csetepaté márki 2012.04.26. 20:12:03
dr. Bubó 2012.04.26. 20:12:44
dögöjjenek meg. rohat szemét fidesz komcsik... alkalmatlan tehetségtelen HITVÁNY nemzetvesztő hazaáruló gané csürhe...
Miazmás · http://miazmas.blog.hu 2012.04.26. 20:13:35
Konkrétan milyen reformok akadtak el?
Csetepaté márki 2012.04.26. 20:14:27
Miazmás · http://miazmas.blog.hu 2012.04.26. 20:16:12
strappa 2012.04.26. 20:16:31
Milyen régiek tűntek el? A jelenlegi frakció névsorából pár élharcos
Dr. Baja Ferenc
Dr. Bárándy Gergely
Boldvai László
Burány Sándor
Dr. Hiller István
Juhász Ferenc
Káli Sándor
Kiss Péter
Kovács László
Dr. Lamperth Mónika
Lendvai Ildikó
Mandur László
Nyakó István
Puch László
Dr. Steiner Pál
Szabó Imre
Dr. Szanyi Tibor
Dr. Szekeres Imre
Tóbiás József
Dr. Ujhelyi István
Dr. Veres János
Éljen a megújulás!
Mária 2012.04.26. 20:16:42
Felesleges személyeskedned, meg egyéb érvelési hibákat sorakoztatni is felesleges.
Azt, hogy a Fidesz mást csinál, mint a programja, azt nem én mondom, hanem azok, akik programnak vélték a fentebb említett kék fedelű propagandaanyagot. Én nem néztem annak, én tudtam, hogy a Fidesz program nélkül vág bele a kormányalakításba.
A kormánynak márpedig 33%-os felhatalmazása van, hiszen FELHATALMAZNI azok hatalmazták fel a Fideszt, akik rájuk szavaztak.
Akik NEM rájuk szavaztak, vagy egyáltalán senkire nem szavaztak, azok NEM hatalmazták fel a Fideszt a kormányzásra.
És a választásra jogosultak 66%-a NEM TETTE a Fidesz neve mellé az ikszet a karikába. Ők tehát NEM adták a Fidesznek a felhatalmazásukat.
ob.szerver 2012.04.26. 20:18:07
"Az adósságcsökkentést egyszerűen nem engedik.."
Ez még eddig nem hallottam. Kifejtenéd, hogy ki nem enged és mit?
Mária 2012.04.26. 20:18:19
Ha nem bánod, akkor ezt a meccset veled kihagyom, mert agresszívan kiabáló emberekkel nem látom értelmét a társalgásnak.
Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2012.04.26. 20:20:32
Mármint hogy a reformokat az SZDSZ gáncsolta volna el? Ne hülyéskedjünk már itt kérem szépen...
Pár éve még az volt a szöveg, hogy az SZDSZ-t reformdüh hajtja, és emlékezzünk már arra is ,hogy az egészségügyi reformban pont az SZDSZ vérzett el az MSZP-s mutyizó hátrahúzókon meg a FIDESZ überdemagóg népszavazásán, és a kormányból is akkor szálltak ki, amikor Gyurcsány hátraarcot csinált reformügyben.
Csetepaté márki 2012.04.26. 20:21:01
Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2012.04.26. 20:22:21
Nero Bianco 2012.04.26. 20:26:14
"Esetleg mondhatnál konkrét intézkedéseket, hogy hogyan kellett volna"
Nem, nem mondok.
Majd ha kapok én is havi másfélmillát, meg a kezembe a megbízható adatsorokat, akkor majd mondok.
Amúgy meg a magyar gazdasági élet mondta, csak ők ugye le lettek szarva.
Dr.Bio74 2012.04.26. 20:26:32
"A magyarázat egyszerű . Ha az IMF a fidesz mintájára 2/3-ot szerez az államadósságban, ugyanazt kapjuk a pofánkba, mint a görögök meg a románok: rövid időn belül borítékolható kb 25%-os nyugdíj-és állami alkalmazotti bércsökkentés, százezres leépítések, a szociális juttatások gyakorlatilag teljes lenullázása. "
Már megtörtént, akkor jöhet az ájemef?
Csetepaté márki 2012.04.26. 20:29:17
ob.szerver 2012.04.26. 20:31:41
"Lehet, hogy mégiscsak jótékonysági egylet az IMF, csak én látom rosszul.+
Igen rosszul látod, az IMF valóban jótékonysági egylet. Nem profitorientált, így a piaci forrásoknál lényegesen olcsóbban finanszíroz.
Az IMF a mi bankunk, ahogy Orbán is megmondta, és alapvetően azért találták ki, hogy a nemzeteket megvédje saját kormányaik ámokfutásától azáltal, hogy racionális gazdaságpolitikára kényszeríti őket.
Ppix 2012.04.26. 20:32:13
Átstruktúrált, összevont, központpsított, de _semminek_ sem változtatta meg a működését.
Nincs koncepció gazdaságélénkítésre (bocs van, csak téves - az egykulcsos adó). Nincs ötlet befektetés ösztönzésre, állami kiadások lefaragására, hatékonyság növelésre, stb.
Orbán személy szerint leginkább egy óvodáshoz hasonlítható, aki elképzeli mit csinál egy miniszterelnök - hidat avat, alkotmányt (sőt történelmet) ír, zászlót bont, elhelyezi a nemzeti együttműködés nyilatkozatát minden közhivatalban, stb.
Aztán tényleg pontosan úgy kormányoz mint egy óvodás tenné. Mintha ezektől a szimbólikus tettektől és hősies konfrontációktól bármi is megváltozna.
Inkompetens a csávó teljesen, ezen felül sunyi kispályás csaló is, a 2/3-ad birtokában sem tud elegáns módon méltósággal kormányozni, a vak gőg miatt folyamatosan törvényszegésekkel, béna trükkökkel és hazugsággal kénytelen operálni, mert koncepciótlan támadások után fél bevallani hogy tévedett és istennek sem vonulna vissza vagy módosítana egy mondatot is...
Szánalmas hogy az ország leghatalmasabb emberének tekintélye a béka segge alatt van, mert szimplán hazug.
A jogsértések kérdése még enyhe ügy, hiszen 2/3-al visszamenőleg átírhatják az előre megszegett törvényeket, akár a jogszerűség szellemiségét sutba dobva is, de pl. a közgazdaságtan nem ismerete és ignorálása már százmilliárdokba fáj az adófizetőknek.
Az nem stratégia, hogy szabadságharcot hirdetünk, majd feladjuk. Előre lehetett tudni, hogy az IMF olcsó hitele nélkül nem megy a finanszírozás. Csak az volt a kérdés hogy hány hónapon keresztül akarunk bukni százmilliárdokat.
A mostani "adóelképzelések" meg kb. az ország sírjának megásárára jók, minden olyan évet ami ilyen kompetenciájú kormányzással telik 3x ennyi év alatt lehet majd visszahozni a lemaradásból a régióhoz képest. Már most is 5 év hátrányban vagyunk...
Kanstruktív 2012.04.26. 20:32:34
Miazmás · miazmas.blog.hu 2012.04.26. 20:13:35
Igazad van, hol voltak itt reformok? Sajnos Mo-on az utolsó rendes reformokat Rákosi Mátyás csinálta. Utána minden maszatolás volt.
ikszel 2012.04.26. 20:32:57
Ha ez így van, miért kellett ezzel két évet várni??
Lez · http://lezlands.blog.hu 2012.04.26. 20:33:11
Szóval egy alternatíva: menjünk csődbe, értékeljük le a forintot, és várjuk a tömeges turista-hordákat akik itt verik a pénzüket, mert itt minden rohadtul olcsó. A mezőgazdaság pedig végre jövedelmező lenne így lehetne fejleszteni is.
Ja, hogy nem tudjuk leértékelni a pénzünket, és nem tudunk pénzt kibocsátani, mert az EU megtiltja... És a devizahitelesek is bebukják a lakásukat... Így a nyugdíjasok és a közalkalmazottak is éhen halnak, ha nincs pénz? Itt az árfolyamgát és az Erzsébet utalvány ami megoldás lenne a gyenge forintra és a pénzkiadás tilalmára...
Csak itt mindenki (jogosan) a korrupcióra hivatkozik, ezért vígan fizetjük a francia cégeknek a Sodexo utalványokra a profitot, ahelyett hogy bevenné a gyomrunk a korrupciótól rothadó, de mégis, csődhelyzet esetén a nyugdíjasok rendelkezésére álló Erzsébet és Szép utalványokat. Ha már meg van tiltva a pénz kibocsátás.
A jelek szerint amúgy is csődbe fogunk menni, a kérdés csak az, hogy mikor. Szerintem.
Netuddki. 2012.04.26. 20:37:27
Adott a tököm! Ugyanis én még nagyon jól emlékeztem mit műveltek 1998 és 2002 között. Akkor még rá lehetett fogni a programtalanságot, ötlettelenséget arra, hogy még ők sem gondolták volna, hogy megválasztják őket. De most? Ugyanazok az emberek, ugyanolyan üresfejű banda mint akkor voltak...
Martian (törölt) 2012.04.26. 20:38:37
Miazmás · http://miazmas.blog.hu 2012.04.26. 20:38:55
Netuddki. 2012.04.26. 20:39:59
Még az a szerencse, hogy nem te vagy a pénzügyminiszter. mi lenne olcsó B+? Semmit nem lehetne kapni...
endike · http://barathendre.wordpress.com/ 2012.04.26. 20:40:32
csabakirályfi 2012.04.26. 20:41:08
Nono. Az előző kormány a Fidesszel találta szembe magát, minden kezdeményezést megöltek, ahogy Orbán ígérte 2002-ben a két választási firduló között.
Amennyire emlékszem, addig ez az eszement HARC nem volt jellemző az országra. De a kritika nélküli választói akolt jól össze lehet tartani az osztályharc éleződésének folytonos sulykolásával, mégsem Rákosi pajti volt a legjobb tanítvány, ezek a kereszténymagyarkonzervatív "fiatal" "demokraták" sokkal jobban megtanulták a leckét.
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2012.04.26. 20:41:09
Már most lejjebb van!
A piacról nem tudjuk finanszírozni az országot, és nem valószínűleg nem tudjuk, hanem megpróbáltuk, és nem sikerült.
Így mehetünk pucsítani, az IMF-nek nem kell kockázatot elemezni, hogy mi lesz, ha nem ő ad, hanem a kínaiak, vagy a szaudarábok, mivel más nem fog adni...
Csetepaté márki 2012.04.26. 20:47:36
Most megadom magam, meg vagyok győzve. Tényleg! Végre egy pénzügyi szervezet, aminek semmi köze a profithoz, na ez hiányzott eddig, mert a befektetőkkel meg a profitjukkal sok helyen tele a jónép hócipője.
Légvárak 2012.04.26. 20:47:40
ob.szerver 2012.04.26. 20:48:45
"Ha ez így van, miért kellett ezzel két évet várni?? "
Megtisztelsz, hogy engem kérdezel, de nem én vagyok az illetékes.
Viccet félre. Azért, mert ami gazdasági ámokfutásnak látszik (és az is) az egy teljesen tudatos stratégia, ami egyetlen célt szolgál: az ország erőforrásainak átjátszását a fidesz oligatcha-maffia részére. Mindez nehezebben ment volna jogállami keretek és egy funkcionáló demokratikus intézményrendszer belső, illetve az EU és az IMF külső kontrolmechanizmusai mellett. Ezért volt eddig a szabaccságharc.
Mára egyrészt az ország gazdasága eljutott a falig, másrészt sikeresen bebetonozták a fidesz gazdasági-politikai egyeduralmát. Ezért lett vége.
Dr.Bio74 2012.04.26. 20:49:59
Most már elárulhatnád, hogy mi ez a kibaszott nagy szabadságharc. Hol is van a lényege akkor amikor a nemes érzelmekkel felvértezett orbán képtelen külső finanszírozás nélkül működtetni az országot. Kurvára nem értem, hogy a szabadságharc lényege, az hogy pénzt követelünk, mert mi vagyunk a kizsákmányolt Magyarország? Kurvára nem értem, hogy a szabadságharc lényege, hogy minél drágábban finanszírozzuk magunkat, csak azért mert belső reformot nem ismerjük. Kurvára nem értem, hogy mi a tökömet lógsz az IMF vérszívói kitalációján, akkor amikor a fityisz folyamatosan feléli az ország minden tartalékát és meglép minden olyan adóbevétel növelő lépést, mely ellen szavazatvásárlói ellenzéki politizálásában annyira ellen volt, mert ne e népet nyúzzák.
Azt voltam szíves felemlíteni neked, hogy lassan minden megvalósul amivel az IMF előre is meg lett gyanúsítva, de az agymosottak számára még mindig ez a nemzeti? A nemzet érdekeit az mondja meg aki magát nemzetinek kiálltja ki? Ez csak nekem tűnik baromságnak?
Lassan fizetünk a levegőért is, de a droidok még mindig az imf barbár népnyúzó szemét mivoltával vannak elfoglalva.
Gatinho 2012.04.26. 20:50:07
"Reméljük, a beismerő "őszödi beszéd" és az azt követő bukás sem marad el, majd végül azt is megérhetjük, hogy a Fidesz, mint párt, a saját fennmaradásának érdekében kiveti magából a fideszes "reformereket", pontosan úgy, ahogyan az MSZP kivetette magából Gyurcsányt és a mai DK tagokat."
Nyelvet ki a maszop seggéből!! :)
komplikato 2012.04.26. 20:52:29
Lez · http://lezlands.blog.hu 2012.04.26. 20:53:31
Ugyanakkor az exportra termelő cégek bevétele megnőne.
Egyébként komolyan... ha az állam csődben van, miért ne lehetne kapni a boltokban ugyanúgy bármit??? Az import áruk megdrágulnának, a hazai áruk nem (vészesen).
Persze tudom, hogy pár évig rohadtul fájdalmas, sok cég is csődbe menne, de még mindig jobb mint 20 éven keresztül kinlódni és nyomorogni, és egyik faszt a másik után elkergetni a kormányról.
ob.szerver 2012.04.26. 20:54:40
"Végre egy pénzügyi szervezet, aminek semmi köze a profithoz..."
Egyáltalán nem gond, hogy ironizálsz, és csak jóindulatúan szólok, hogy magadat égeted. Olvass utána (persze ne a lakájmédiában). Ezek egyszerűen hozzáférhető információk.
Csetepaté márki 2012.04.26. 21:03:42
Hát most majd jön előbb-utóbb a "belső reform", ha annyira hiányzik, kb a fentebb leírt módon. Ha a szabadságharc "lényege"(inkább retorziót mondanék), hogy drágán finanszírozzák az adósságot, az "européerség" lényege akkor az olcsón nyakig eladósodás, ahogy rohamosan eladósodott pár év alatt gyakorlatilag az összes eurozónás tag.
ob.szerver 2012.04.26. 21:11:19
"szabadságharc "lényege.....hogy drágán finanszírozzák az adósságot, az "européerség" lényege akkor az olcsón nyakig eladósodás"
Tehát, ha jól értem:
Aki olcsón finanszírozza magát, az nyakig eladósodik. Ezzel szemben Orbánék szándékosan drágán finanszíroztatják magukat, nehogy eladósodjanak.
Azt hiszem, most kell abbahagynom ezt az intellektuális párbajt.
Csetepaté márki 2012.04.26. 21:13:03
Tisztázzunk valamit:az országot nem a külső finanszírozás működteti.Ez nagy közhely, de még nagyobb marhaság.
Ha az országot finanszíroznák, valami plusz jelenne meg, nem? Ezzel szemben a költségvetésben ott figyel egy Kamattörlesztés feliratú boríték. Tehát nem pénz jön, hanem nagyon sok megy. Mivel nem az "országot finanszírozzák",(midig röhögnöm kell ezen a hülyeségen) hanem egy értelmetlenül görgetett adósság állandó megújítását. Na ebből nincs kiszállás.
Dr.Bio74 2012.04.26. 21:13:07
Ne haragudj, de szerintem csak a felszínt kaparászod, és feltétel nélkül elfogadsz jól hangzó összefüggéseket és kapcsolatokat.
Szerintem nincs olyan hogy nemzeti orbán és gonosz imf. Vannak viszont racionális tények, melyek ha nem is tetszenek, de alakítják életünket és a világot. Ezekre kellene jó válaszokat adni.
Na jó éjt mindenkinek, vár a munka.
Csetepaté márki 2012.04.26. 21:20:24
Aki olcsón finanszírozza magát, az nyakig eladósodik. Ezzel szemben Orbánék szándékosan drágán finanszíroztatják magukat, nehogy eladósodjanak"
Majdnem jól érted: Aki olcsón finanszírozza magát(gyurcsány), az nyakig eladósodik, ezzel szemben Orbánékat szándékosan drágán finanszírozzák, mert kell a további eladósodás az olcsó hitellel.
parttalan 2012.04.26. 21:21:16
Valódi választási programja - taktikából - valóban nem volt, kőkemény demagóg választási szlogenek és atomdemagóg 8 évnyi ellenzéki retorika bejáratott és unalomig ismert hangzatos jelszavakkal viszont igen. Ahhoz képest tényleg homlokegyenest másról szólt az elmúlt két év.
Légvárak 2012.04.26. 21:22:29
Jack Torrance 2012.04.26. 21:32:34
Mária 2012.04.26. 21:48:31
"ha az állam csődben van, miért ne lehetne kapni a boltokban ugyanúgy bármit?"
*
Talán azért, mert amikor az "állam" van csődben, akkor tulajdonképpen az EMBEREK kerülnek csődhelyzetbe.
Nem fizetik ki az állami alkalmazottak bérét. Nem fizetik ki a nyugdíjakat, egyéb szociális ellátásokat. Zárolják a bankszámlákat. Bezárnak a cégek, mert se fizetni nem tudnak, se őket nem fizetik ki. Az emberek nem jutnak a fizetésükhöz, megtakarításaikhoz. Amíg a pénz valamenynire őrzi az értékét, addig felvásárolják az élelmiszert, majd miután elértéktelenik a pénz, elindul a cserekereskedelem, és jó eséllyel a fosztogatás is, hiszen az emberek többségének nem lesz értéke, vagy valutája, amit élelmiszerre cserélhetne.
*
"Bájos" elképzelésnek nevezném, ha tényleg úgy véled, hogy majd az "állam" jól csődbe megy, miközben az emebrek élik tovább az életüket, mintha semmi se történt volna.
Crescendo 2012.04.26. 22:09:21
Allamcsod, annyit jelent, hogy a magyar allam nem ill. reszben fizeti ki hitelezoit.
Egy allamon, ellentetben egy maganszemellyel vagy ceggel, nem lehet behajtani az adossagat. Hacsak nem tamadjak meg az orszagot es rohanjak le.
Ilyen esetben nem tud hitelt felvenni az allam nagy valoszinuseggel kulfoldrol.
Nincsenek nagy Audik a kormanynak, stb. meg az allami penzen eloknek ez nagyon gaz atmenetileg, de aki tisztesseges ertekeloallitasbol el annak nehez, de nem egy atveszelhetetlen idoszak.
Mellesleg az allam beveteleinek 30%-a megy jelenleg adossagtorlesztesre (minimum fizetes a hitelkartyan). Ha nem kell fizetni, oriasi penzek maradnanak itthon, szoval kozel sem olyan fekete-feher a dolog ahogy beallitod.
Gondolom te az allamtol kapod a bered, igy ertheto, ha aggodsz.
Big-B 2012.04.26. 22:15:48
Persze, csak épp nem igazán dőzsölünk az EURO-ban per pillanat. Ugyebár.
Mert hiába lenne olcsó EURO-ban számolva, ha az a rossebb munkahely meg forintban fizet, ami államcsőd esetén éppen arra lenne jó, amire már nem lenne akkor szükségünk, jelesül a seggünket kitörölni.
Dörmögő_Dömötör · http://montewehro.blog.hu/ 2012.04.26. 22:23:50
Kuviklacz · szemelyesadatok.blogspot.com 2012.04.26. 22:29:43
A kétharmadba az is belefért volna, hogy elkezdik az emberek agyába is plántálni, amit kell ahhoz, hogy elinduljon a közkultúra is jó irányba. Csak ehhez nem kellett volna ekézni a "megszorításokat" az önrészt (vizitdíj, tandíj), meg nem lenyúlni a MANYUP-okat, persze akkor nem lehetett volna egykulcsos adó, ami amúgy is baromság volt.
Az Orbán-hívők mindent elhisznek amúgy is a vezérnek, az "ellenzéki" értelmiség meg tudja magától is.
Lásd még: a népet nem lehet leváltani.
Mária 2012.04.26. 22:30:35
Attól, hogy tudatlan vagy, attól még nincs igazad, bármenynire is úgy érzed. Csak arról van szó, hogy nem vagy képes felmérni a saját korlátaidat.
@Crescendo:
Láttál már saját szemeddel államcsődöt, aranybogár?
Én már láttam.
szobatars 2012.04.26. 22:31:37
:-)
Kuviklacz · szemelyesadatok.blogspot.com 2012.04.26. 22:34:27
Amúgy Argentína - nagyobb magángazdasági hányaddal, mint mi - kipróbálta. Gyalázatosan fájdalmas volt mindenkinek.
Crescendo 2012.04.26. 22:48:26
1000 eve itt maradt ez a nep es tulelt szinte mindent, ezt a lassu belso bomlasztast nem fogja. A fajdalom itt nem gyors, hogy eszhez terjen a nep, hanem eleg lassu ahhoz, hogy mire eszbe kapna mar keso.
En tulelesparti vagyok. Te?
Crescendo 2012.04.26. 22:50:58
Nem lehet, hogy hiperinflaciorol beszelsz veletlenul?
Lez · http://lezlands.blog.hu 2012.04.26. 23:06:07
a forint leértékelődik az euróhoz képest, a külföldi pedig hozza az euróját és - számára - potom pénzért jóllakik, etc.
a csőd gyalázatosan fájdalmas, mint az, hogy 30 éves hiteleket görgetünk magunk előtt, amibe szépen lassan belerokkanunk. értem én hogy szar dolog az adóemelés, de ugyanolyan szar a hitelre túlfogyasztás is (elmúlt 30 év).
Államcsődből ezerféle van, lehet strukturáltan, összeszedetten csinálni. (google: structured default)
Egy dolgot nem engedhetünk meg magunknak: újabb és újabb megszorításokat bevezetni, majd amikor már tényleg mindenki a padlón van (mindig van lejjebb ugyebár), váratlanul és ezért felkészületlenül csődbe menni.
Mária 2012.04.26. 23:06:40
Két ostoba kérdést tettél fel, pökhendi stílusban.
Nem kívánok hasonló stílusban válaszolni, ezért nem válaszolok egyikre sem.
Szűtté mamá? Szűjjé! 2012.04.26. 23:13:17
KömKel · http://komkel.blog.hu/ 2012.04.26. 23:31:43
Bármennyire is utálok egyetérteni a Jobbikos "tagadjuk-meg-az-államadósságot" dologgal, sajnos én is szinte már csak ezt az alternativát látom.
Ugyanis nagyon durva sokk nélkül az egész politikai bagázs megint csak helyet cserél, és még a nyakunkon marad 20 évig. (mindegyik egykutya egytől egyig. A két régi nagy, és a két új is (DK is))
Tegnap egy nagyon jól élő barátnőmmel beszélgettem, aki jövő héten megy Rotterdamba állásinterjúra. Sosem politizált, dolgozott keményen. Van hitelmentes felújitott lakása, autója, megtakaritása.
Viszont ez az utóbbi 1 éves ámokfutás betett neki, elege van. Nem akar egy ilyen országban élni, ahol ezek a szemétláda poltikusok irányitanak.
Ő is lelép, ahogy nagyon sokan...
Az én ismeretségi köröm 90%-a már külföldön él. Fiatalok, eszes, dolgos emberek. Legtöbbüknek esze ágában sincs hazajönni többet.
El nem tudjátok képzelni milyen nyugodt az élet, ha a politika csak a háttérben "zajong", és 1-2 kivételtől eltekintve nem tolakodik be a mindennapokba. (éltem pár évet kint én is)
Keményen kell dolgozni a megélhetésért ott is, nem kolbászból van a kerités.
Viszont a hátország békés, nyugodt életet biztosit. Ezt itthon egyik párt sem fogja biztositani soha, a jelenlegiek közül.
Magyarvagyok_Nemturista 2012.04.27. 00:09:10
Az a bajotok, hogy fel sem fogjátok miről szól az írás, de szerintem még csak végig sem olvastátok, pedig érdemes lenne, mert csuda okosságok vannak benne.
Persze az itt felvetett problémákra nem lehet olyan könnyen megoldást találni, mert félre kellene tenni a vörös vagy narancs (tökmindegy) posztót, de az nehéz. Ahhoz gondolkodni kell, ahhoz pedig ti kedves barátaim kevesek vagytok. :)
És most döfjétek a tőrt! Imádlak titeket! :D
Mária 2012.04.27. 00:12:14
Én akkor se értem, miért jobb évekre, évtizedekre, vagy akár örökre elmenekülni a saját hazádból, mint EGYSZER összefogni, és a helyükre tenni a dolgokat?
Magyarországon az emberek SOHA nem szólnak semmiért. Pedig szólhatnának.
Mégis mi bajuk lenne?
Matolcsy kivetne rájuk még egy adót?
2012.04.27. 00:13:26
Magyarvagyok_Nemturista 2012.04.27. 00:14:13
De hová tűnt Columbo felesége? 2012.04.27. 00:17:43
Balos érzelmű környéken lakhatsz. Magam számos fideszes nyugdíjast ismerek. Pont olyan elánnal beszélnek Orbánról, mint Kádárról. No persze, hisz őt látják benne - nem is tévednek nagyot.
A nyugdíjasok sokan vannak, így bizony igen nagy szavazati potenciált jelentenek.
***********
ON:
A cikk kvázi nettó baromság, telis-tele téves következtetésekkel.
Orbánnak mára sikerült oda jutnia, hogy igazmondás-reciproka meghaladja Gyurcsányét (good job, well done!).
A mi Viktorunk bukott politikus, fülkeforradalma ugyanis megbukott. Ő hirdette, és megtette azt a szívességet, hogy rossz politikájával saját magát buktatta meg (kénytelen volt, mert erre a perpill teljes, töketlen ellenzék nem lenne képes).
Nem kell mást tenni, csak elő kell venni az elmúlt 2-3 év EU-s és államadósság témában tett orbáni nyilatkozatait, illetve szembesülni azzal, hogy a Medgyessy-kormány 100 napos programját csont nélkül szavazta meg frakciója, illetve, hogy később a GYF-kormány idején végig roadshow-zta fél Brüsszelt, hogy beárulja a csúnya és hazug szoci kormányt.
MIcsoda hazafi tett, micsoda taktika!
Ahhoz az EU-hoz futott, akitől most kunyerál, vagy ezt a látszatot kelti, s azzal a Barroso-val parolázik a zsé reményében, aki "kell a francnak még egy görög helyzet! - felkiálltásal nem engedte Viktorunknak, hogy 3% fölé vigye a hiányt.
Még szép.
Mindez csak a felszín, mert e fidesz-kormánynak megannyi ordas és hazug tette volt e két év alatt - ezt mosdatni (mert a cikkben érzek ilyen szándékot) eláég blőd és ciki a történtek ismeretében.
Persze ezek nem mentik fel a korábbi korményokat hibáik alól, a bilibe mindegyik keze beleér.
De az Orbán-kormány praclija khakisabb, mert abban a szerzőnek viszont igaza van, hoyg 2/3 birtokában sokkal többet lehetett volna tenni az ország jövőjéért.
A baj csak az, hogy Viktor vérszemet kapott, s az egász országot tette fel arra, hogy a miniszterelnöki székből mehessen nyugdíjba.
Klasszikust idéznék: elqúrta, nem kicsit, nagyon.
De hová tűnt Columbo felesége? 2012.04.27. 00:42:48
"Azért, mert ami gazdasági ámokfutásnak látszik (és az is) az egy teljesen tudatos stratégia, ami egyetlen célt szolgál: az ország erőforrásainak átjátszását a fidesz oligatcha-maffia részére. Mindez nehezebben ment volna jogállami keretek és egy funkcionáló demokratikus intézményrendszer belső, illetve az EU és az IMF külső kontrolmechanizmusai mellett. Ezért volt eddig a szabaccságharc. "
Erről van szó kérem, végre leírta valaki.
Még azzal egészíteném ki, hogy lehetett ez külső nyomás is (egy kicsit megtekerték a csapot a pénzszivattyúban).
Ezt az országot feji a külföld (bizony) és feji az ezt kiszolgáló mindenkori poltikai elit (???) is (plusz most a fidesz slepp-holdudvar is)
Az a baj, hogy ezt a lakosság (szavazók) jó része nem érti, vagy nem akarja érteni, mert hívő fideszes/mszp-s.
Kíváncsi vagyok: most, hogy a szemük előtt lopják szét az országot, mit gondolnak.
Mert én azt, hogy '89-ben nem ezt vártam, nem ilyen lovat akartam...
2012.04.27. 00:48:16
Nem akartam beleszólni, de rondán csúsztatsz.
Nem ezt írtad ugyanis.
tehát megint érvelési hibába estél.
Karnamantra 2012.04.27. 01:01:49
I_Isti 2012.04.27. 05:30:39
Légvárak 2012.04.27. 05:45:20
midnight coder 2012.04.27. 06:06:41
Aki itt élt az elmúlt 20 évben, az Pl. emlékszik arra, hogy Megyó megköszönte hogy milyen jó állapotban kapta meg az országot, illetve még 2002-ban is 2008-as magyar Eurót vizionált. Ezt egyébként az akkori makrogazdasági mutatók is alátámasztják. És arra is emlékezhet, hogy Fletó a közvetlen államcsőd elől menekült 2009-ben, és hogy a helyére érkezett Bajnainak csak azért nézte el mindenki, hogy a 13. havi visszavonásán kívül lényegében nem csinál semmit, mert a megoldást mindenki Orbánéktól várta. És arra is, hogy maga Bajnai sem akarta folytatni - nyilván kiszámolgatta az ujjacskáin hogy mi várható.
És akik Orbánék távozását várják, pofára fognak esni. Aki utána jön, az sem lesz jobb, sőt. Még annyi mozgástere sem lesz mint Orbánnak volt - és 100%-ban biztos lehetsz benne, hogy aki 2014-ben megváltást ígér a népnek és megnyeri vele a választást, az vagy hülye lesz vagy gazember, vagy mindkettő.
A mostani bajainkat egyébként úgy 20%-ban köszönhetjük Megyóéknak és a jóléti rendszerváltásnak, az igazi probléma Európa, és a fejlett világ válsága. Hosszú távon nem fog menni, hogy a világra az van ráírva, hogy Made In China, és ezen túl is van még egy rakás gond, a népesedéstől a fogyó fosszilis energián át a társadalom és a kultúra válságáig. Egy haldokló birodalomba kapaszkodva próbálunk kimászni a válságból.
nemecsek ernő áruló 2012.04.27. 06:16:28
Akinek meg volt minisztériumi ismerőse, az tudja, hogy kormányváltáskor 2002-ben székek és asztalok sem maradtak a minisztériumokban.
Miért van az, hogy itthon a hazafi, és a gengszter rokon fogalmak?
"Még annyi mozgástere sem lesz mint Orbánnak volt"
Ez azért nem igaz. Az előző kormánynak például amikor volt a szúnyogok légi irtására vonatkozó EU-irányelv bevezetése, sikerült kiharcolniuk, hogy Magyarország a kivétel alá essen, mert ami működik Franciaországban, az nem működik a Balaton partján.
Orbánnal első perctől fogva felmosták a padlót, bármelyik Brüsszeli képen megnézed, látszik az arcán, hogy ki van készülve, pofonokért ment oda.
Egy ilyen ember jó, hogy nem tud érdeket érvényesíteni! Hogy lehet, hogy Gyurcsány tudott?
És ha már ott tartunk, hogy Gyurcsány tudott, akkor nem éri meg egy hazafinak inkább őt oda küldeni? Az ORSZÁG érdeke nem való előbbre mint valami szimbolikus izé, amire a maffia-szervezet folyton hivatkozik?
Légvárak 2012.04.27. 06:19:32
Pipas 2012.04.27. 06:24:42
Akkor könnyű megmondani az okosat, amikor leköszön az ember. Miért nem akkor mondta meg, amikor miniszter volt... vagy amikor miniszterelnök?
midnight coder 2012.04.27. 06:52:47
És milyen remek gazdasági eredményei is lettek annak, hogy érvénysítette. Kész diadalmenet volt az a 8 év... :-D
Sohse volt ilyen jau 2012.04.27. 06:56:10
De nem, ő inkább szabadságharcot kezdett - a szövetségeseink ellen. Akiknek az adófizetői polgárai az utóbbi tíz évben 30 milliárd eurót dobtak nekünk össze....
béla a görög (törölt) 2012.04.27. 07:04:17
"minden egyes szereplője úgy reagál, ahogyan azt érdekei megkívánják. A befektető óvja befektetéseit, a spekuláns extraprofit reményében vesz és elad, az újságíró szenzációt keresve leleplező cikket ír"
Ember, visszakérdezek - nem ez a dolga? A dolgát csinálja - nem tudtad? Azért ostorozol valakit mert tudja mi a dolga és azt csinálja? Mert racionálisan viselkedik?
"Az orbáni kormányzás bűne az a téves eszme, hogy rövid idő alatt, huszáros rohammal átalakítható lesz a társadalom"
Ebben egyetértünk. Már csak az nem tiszta, hogy mégis mivé akarta átalakítani...
midnight coder 2012.04.27. 07:06:37
De az igazi gond már akkor sem az volt, hanem az hogy az akkori iparunk egy nyúlketrecet sem tudott versenyképes minőségben előállítani. Ami azt jelenti, hogy a béketáborban még jó volt, de azon túl komoly probléma volt az eladásokkal, pláne hogy a cuculizmus múltával a valós költségeket is érvényesíteni kellett volna az árban.
De az igazi probláma a kínaiak megjelenése volt a globális piacon. Azzal, hogy oda mentek a cégek és nem ebbe a régióba elvágták a lehetőségét annak, hogy mi produkáljunk hasonló növekedést - azaz annak a lehetőségét hogy tizenéven belül beérjük a nyugat-európai életszínvonalat.
buddha 2012.04.27. 07:09:13
de nem feltétlenül kell ismernie,viszont ,legalább okos emberekkel venné körbe magát,hát az eredményt tudjuk...
azt azért érdemes lenne megnézni,hogy mióta "dolgozik"vitya ,csak politikai pályát futott be,és szép kis vagyonra tett szert.
hogyan és miből???
hattyú 2012.04.27. 07:09:41
midnight coder 2012.04.27. 07:13:14
midnight coder 2012.04.27. 07:16:15
Melchi Zadok 2012.04.27. 07:17:37
Csak annyit tennek hozza, hogy ez a poszt semmi mas mint egy csalodott fidesz-szavazo onigazolast, felmentest kereso virtualis sebnyalogatasa.
Aki nem latja meg most sem, hogy a fidesz gyakorlatilag a masodik kadar rendszert epiti, az vagy komplett idiota, vagy haver.
Nincs tobb lehetoseg.
midnight coder 2012.04.27. 07:20:04
nemecsek ernő áruló 2012.04.27. 07:27:29
Egy dolog, hogy Szlovákia Uniós jogot sértett, és megszegte a schengeni szerződést, de ezt csak egy olyan párt bírta kommunikálni, akiket az unióban szarba sem vesznek a konfrontatív politikájuk miatt. Sólyom rosszul választott támogatókat talán.
midnight coder 2012.04.27. 08:00:21
Az pedig, hogy Fletónak sikerült áttörést elérnie a szúnyogirtás területén, valahogy nem vitte túlzottan előre az országot. Tartana csak ott az ország, mint amikor Fletó színre lépett, egye fene, még a szúnyogokat is elnézném.
nemecsek ernő áruló 2012.04.27. 08:08:11
A szúnyog-írtós egy példa volt csak, sok volt még ezen kívül, csak azok nem kaptak ilyen nagy nyilvánosságot. Furcsamód a nagy hitel-pánikot leszámítva 2008-ban az államadósság sem nőtt jelentősen, pedig ha a magadfajta droidokra hallgatunk, 8 évig osztogatás volt, meg minden, csak nem gazdaságpolitika. De akkor is 10%-ról Gyurcsányék levitték 4% körülire az éves hiányt egy év alatt, nyugdíj-einstand nélkül. Ha ezt valaki még egyszer megcsinálná, null-szaldós lenne a költségvetés.
És legalább nem rokonoknak osztogatták ki a földeket, mint most: index.hu/belfold/2012/04/26/itt_vannak_angyan_oligarchai/
Valamint 800 kilométerrel bővült az autopálya hálózat.
A Mercedes gyárat is Gyurcsányék hozták ide, semmit nem jelent, hogy Viktor vágta át a szalagot.
Mondom: a szúnyog-írtós eset csak egy volt a sokból. Akkoriban az ország érdekében dolgozott a kormány, a mostani kormány a választási kampányában meghatározottakért dolgozik: CSAK A FIDESZ!
bolondanya 2012.04.27. 08:12:03
Ugyan hagyjuk már ezt a trágár stílust.
Aki 35 évnél idősebb, az mind érintve volt az átkosban. Ha máshogyan nem, hát a kisdobos nyakkendőre felesküdött.
Így a parlamentben és az országban is igen kevesen maradtak, akik nem voltak "komcsik".
Ebből kiindulva igen is be lehet és kell ismerni - még ha fájó is - ha valaki valamit elk..t.
Ezt Fletó megtette, igaz zárt ülésen.
Ha annyira stabil az a bizonyos 2/3-ad, akkor nyugodtan kiállhatna Vitya is, a 2/3-ad még a lába nyomát is megcsókolná, milyen rendes ember, őszinte, az emberekért van.
Még nem lenne késő.
Minden eltelt nap azt bizonyítja, hogy egyáltalán nem különb Fletonál, SŐT!
Én szándékosan kis pártokra szavaztam nem meggyőződésből, hanem azért, hogy "több szín" kerüljön a parlamentbe.
Két év múlva lehet, hogy a FIDESZ ellen leszek kénytelen szavazni. MEGGYŐZŐDÉSBŐL.
bolondanya 2012.04.27. 08:16:16
jaj de kis gonosz megjegyzés.
Hát tisztetsséges munkából.
Biztosan örököltek is valami idegenbe szakadt nagybácsitól.
Tudod, LJ is megmondta, mindenki annyit ér ......
Vitya sokat ér, látszik a családi vagyonon.
röhögő 2012.04.27. 08:33:14
Bajnai egy dolgot biztosan nem tett, nem ártott.
Crescendo 2012.04.27. 08:35:12
peti6 2012.04.27. 08:42:09
Erre varjál gombot.......Ehhez mit fog szólni a magyar társadalom??????
flort 2012.04.27. 08:52:15
Az állítás alighanem teljesen igaz, de a szerző csak mellékesen említi meg, hogy a szóban forgó fal nem más, mint maga Orbán Viktor, illetve a finomkodva konfrontatívnak nevezett (az egyszerű nép nyelvén arrogáns, agresszív, olykor nyegle) stílus.
Tetszik, vagy nem, európában a konszenzusos megoldásokat részesítik előnyben, ami sok egyeztetést és folyamatos kompromisszumokat igényel. Némely elemzők a keddi Barroso-Orbán eszmecsere kapcsán is a "kompromisszum" szót elmlegetik a legtöbbet és meg is lett az eredménye: legalábbis a médiában jól eladható mindkét fél számára az előrelépés.
De ezt is lehetett előrre látni, nem csak a Fideszen belüli túlzott hatalomkoncentrációt, amely egyébként amúgy is azért jött létre, hogy nem kelljen mindenben megegyezésre jutni: ha a főnök azt mondja, majd jobbra fog tekeredni a villanykörte és kész.
És mivel előre látható volt és tudott, hogy ezt a viselkedést a létező külvilágban nem díjazzák, nem értem a mostani nagy ráébredéseket.
Peterpapo 2012.04.27. 09:00:31
"Még amikor jónak indult, amint csinálni akart, az is elszúrta azzal, hogy kőbaltával állt neki fogpiszkálót faragni..."
Annyira aranyosan vagy naív, hogy csak na! :)
Orbán soha a büdös életébe nem akart jót!
A blogról annyit, hogy jó kis magyarázkodás, de ez a kormány is csak a saját, és haverjai meggazdagodását támogatja, mint az előzőek. Nem kell ezt annyira túl misztifikálni. Számomra az egyetlen hiteles ember jelenleg Ángyán József.
Kivlov 2012.04.27. 09:08:20
Nem. a bűne az, hogy a 2/3 birtokában sem mert (vagy csak épphogy) hozzányúlni a szent tehenekhez. A nyugik juttatásaihoz, a segélyesekhez, a közszférához, az állami mamutcégekhez...
nyomasek 2012.04.27. 09:20:21
Ad2. A közszférában nem volt rendszerváltás, a kommunista rendszer kiszolgálói a mai napig döntéshozói jogokkal vannak felruházva.
Lenne még sok-sok probléma, de alapvetően ezek már felrajzolják a jövőt. Hogy mit lehetne tenni a megoldásuk érdekében, napnál világosabb, viszont demokratikus eszközökkel erre nincs lehetőség.
bolondanya 2012.04.27. 09:23:06
mondta egy klasszikus.
Igaz, másról szólt, de most úgy érzem annyira mégsem.
Nekem is van egy álmom:
oldaltól függetlenül kiáll elénk az aktuális politikai elit és őszintén megmondja ez van.
Tényekkel, számokkal, nem a múltra mutogatva, nem a másikra köpködve.
És elmonjda érthetően, hogy így és így lehet ezen változtatni. 1-2-3 sok évig nagyon nehéz lesz, de lassan megváltozik és jobb lehet.
Csak ez nem érdeke a mai politikai elitnek (egyik oldalról sem). Minél butább, minél szegényebb a jobbágyság, annál nagyobb rajtunk az Ő hatalmuk.
Pedig ha azt mondanák, hogy x ezer forint EGYSZERI különadó/minden magyar állampolgár, illetve tartózkodási engedéllyel rendelkező lakos megfizetése után el lehet kezdeni a normális munkát, még be is fizetném (a bankhiteleket együk ki a kalapból, azt mindenki intézze maga).
Nem millás nagyságrendben, de összekaparnák a családok.
De utána nincs sunnyogás, meg mutogatás.
Ha utána elk....k, akkor irány a börtön. Az egész parlamentnek!
komment-elo 2012.04.27. 09:26:59
szét ne röhögjem magam. érdekes, a lengyel mezgazd nem sorvad.
azért tartunk itt, mert ennyit tudunk. orbán azért vitte a társadalmi és gazd csőd szélére az országot, mert ennyire volt csak képes. nincs ennek más oka. és mivel a legnagyobb kisebbségnek (lásd 33%) ez frankó, és tetszik, és imádja, ez van. ő van.
a tőlünk sikeresebb keleti országok, pl. csehek nem ugyanabban az eu-ban, meg világban élnek?
bolondanya 2012.04.27. 09:57:19
óvatosan a számokkal :-)).
Talán tegnap oktatott ki valaki, hogy az ellenzék összesen nem éri el az 50%-ot?!!!
Tudod, a 33% ma Magyarországon = 2/3
Új matematikai gondolkodás!
Lehet, hogy néhány év múlva a gyermekeim az tanulják majd töriből, hogy a Viktorista szemlélet szerint .....
an hero please 2012.04.27. 11:22:00
debreceni.blog 2012.04.27. 12:58:46
„Utólag azt mondhatjuk, hogy simán átverték a megnyomorított magyar demokráciát az utolsó védőbástyán is. „
Sajnos így igaz.
www.vagy.hu/tartalom/cikk/2162_brusszel_a_palankon
De hová tűnt Columbo felesége? 2012.04.27. 13:26:29
Köszönöm korrekt válaszod.
Csak feltételeztem és lehet, hogy tévedtem. Bocsánat. De hidd el, rengeteg fideszes nyugdíjast ismerek, aki vakon bízik, és istenként hisz Viktorban. Sőt, rengeteg okor, tanult embert, aki szintén e mezsgyén mozog.
Ez önmagában nem baj, hiszen az emberek hitét és politikai irányultságát dőreség lenne vitatni, kétségbe vonni, ez nem lenne elegáns (persze kivétel, ha ordas eszmék állnak a háttérben).
Aki gondolatilag szabad és beállítottságát tekintve humanista, az nem is tehet egyebet, minthogy elfogadja a másikat - és lehetőség szerint érvekkel, jüszándékkal igyekszik meggyőzni a másikat.
A baj viszont az, hogy ugyanezek az emberek nem emlékeznek, nem figyelnek és hitüket vak imádat itatja át. No persze, hiszen Viktor adja is ehhez a lovat, nem hagy ki egyetlen demagóg és populista fogást sem, hogy tompítsa az agyakat. Muníció van bőven, a közvetítő közeg (média) mindent megtesz, hogy az ige célt érjen.
Egyébként egyetértek veled, válaszodban reálisan értékelted a helyzetet.
Hogy miért tartunk itt?
Összetett dolog ez, messze a kádári érában gyökerezik (igen a fideszt is ez a rendszer nevelte ki) és a rendszerváltással nagy lehetőség úszott el.
22 év trutyija kavarog ebben a medencében, aminek kilöttyintéséhez most Viktornak lett volna óriási, talán SOHA vissza nem térő lehetősége.
Nem élt vele, a 2/3 rossz értelmezése történelmi esélyt hagyott tovaszaladni. Felelőssége nagy, már-már végzetes, mert az ország bizony lemaradt - jobban, mint az elődök hagyatéka progosztizálta volna.
Antall, Boross, Horn,Medgyessy, Gyurcsány, Bajnai-Oszkó? Mindegyiknek megvan a téglája ebben a siratófalban, de erre a falra most Orbán hibás politiája teszi rá a cserepet. Végtére is cementezés folyik, vagy mi, nem?
A gazdasági politikai dilettantizmus Mekk Elek-i magasságba emelkedett. Blőd.
Persze tudom, van e mögött logika (oligarcha- és egyéb érdekek), de akkor is: muszály nekünk a Móricz által oly tisztán megénekelt Rokonok-i úton maradnunk? Szervilizmus, despotizmus, miegymás.
Ész megáll.
Idézlek:
"Nem vagyok sem politikus sem közgazdász, de ha az egyetemekről néhány jó szándékú, okos fiatalt odaállítanánk többre vihetné az ország."
Mindent elmond az országról, hogy a leírtakban vélhetően sajnos igazad van.
A magyar gazdasági és politikai elit kvázi megbukott.
Közgazdász vagyok, a történések láttán csak kapkodom a fejem: de biztosan rossz egyetemre jártam...
Remélem, lesz változás és remélem, ez nem csak légvár...
Minden jót és üdv:
ex-Zébá
De hová tűnt Columbo felesége? 2012.04.27. 13:35:42
Igen, a fidesz kormány a 2/3 birtokában nem mert (akart) hozzányúlni a nagy pénznyelő rendszerekhez, ehelyett hozzányúlt a tartalékokhoz és elitista SZJA politikát vezetett be.
A kettő így összeér, egymásból fakad és egymásra hat. Lefelé tartó kettős DNS-spirál.
A reform és a megszorítás szitokszó, helyette unortodoxia van.
Klassz...
Annyira várom, hogy végre előbukkanjon egy olyan politikai gondolkodás, amelyik felnőttként kezeli, vagy megtanítja felnőttként élni a magyar társadalmat, a zembreket.
Nem érdekel, melyik irányból jön és ki az, csak menjünk végre okosan előre.
Kivlov 2012.04.27. 16:33:32
elitista SZJA? f*szt! Ahol egy bruttó 200 már soknak számít, meg a 300 gazdagnak az egy vicc, nem elitista. Egyébként sem bérből él, aki gazdag...
Légvárak 2012.04.28. 06:03:34
De hová tűnt Columbo felesége? 2012.04.29. 13:11:52
Ha az SZJA-rendszer jó lenne, akkor nem fordulna elő az, hogy az átalg alatt keresők nettó rosszul jártak vele.
Hát, nem is tudom: kérlek, vedd figyelmbe ezt:
- amennyiben a szülők jövedelme az ehhez megfelelő bruttó összeget eléri, úgy 62.00 szorozva 0.16- tal= 10 ezer forint/ fő marad a családi kasszában, háromgyermekes családoknál 206.250 szorozva 0.16-tal = 33 ezer forint/ fő.
Vonatkoztassunk el a fekete/szürkejövedelmektől.
Kérdezem, ki (mennyi) az a magyar család, akiknél havonta 206.250 Ft adóalap képződik? Tömegek nem keresnek ugyanis bruttóban ennyit, és rengeteg olyan család van, ahol az egyik altartó tartós munkanélküli.
Ugye, nem azok, aki minimálbéresek, vagy akárcsak átlagos jövedelműek lennének...
A gondolat jó, de a kivitelezés sokkal inkább a tehetősebb réteget segíti.
Az általános 16% SZAJ (valójában 20,3%) pedig sokkal inkább húsba vágó annak, aki 100e Ft körül keres és ugye nincs adójóváírás, mint annak, aki mondjuk 300-600e Ft körül (nekik ugyanis csökkent a havi adójuk).
Ez a téma lerágott csont, de az elosztás kissé igazságtalan és 600 Mrd Huf lyukat jelent a költségvetésen - amit ÁFA, Jövadó és NETA, meg sárgacsekk-adó kivetéssel igyekszik a kormény foltozni, jól megszivatva azokat, akiknél eleve kevesebb reáélbér maradt.
Az viszont igaz részedről, hogy az igazi elit nem a bérjellegű jövedelme miatt lett elit ( hanem tőkejövedelmei után zsebeli be a zsét).
Az elitista kifejezés egyébként nem saját, az mno.hu-n megjelenő, jobboldalhoz köthető szociológusok, közgazdászok cikkeiből való.
De hová tűnt Columbo felesége? 2012.04.29. 13:18:29
Ha ugyanis működne bennük a reflex, akkor nem fordulhatott volna elő, hogy 94-ben Hornt, 2002-ben Medgyessy-t, 2010-ben pedig Orbánt juttatják hatalomra, Orbánt ráadásul 2/3-nyi többséghez, ami irtzó veszélyesnek látszott már a választás előtt is - lám, sajnos veszélyes is lett, mert Orbán rosszul használja.
Az evolúció viszont tart, talán hamarosan magasabb szintre ér a nép demokráciafelfogása, választói józansága, de leginkább a kitermelődő politikai elit felelősségérzete.
Kérdés, van-e időnk mindezt kivárni és, hogy mit hagyunk örökül gyerkőceinknek, unokáinknak. Mert ami most van, az nem sok jót vetít előre...
Üdv.
Kivlov 2012.05.02. 08:14:40
Az a lényeg, koma, hogy vicc, hogy eddig több mint 1 millió ember nem fizetett SZJAt, mert ő "minimálbéres." Biztos van benne olyan is. De most legalább fizet Fizessen mindenki egy kicsit. Ez a lényeg. Ne pár100ezer ember tartsa el az országot.
Ja! És nem ezzel az SZJA-val jártak rosszul. Ezzel mindenki jól járt, csökkent a kulcs. Az elcseszett adójóváírással jártak eddig sokan indokolatlanul túl jól...
De hová tűnt Columbo felesége? 2012.05.02. 08:53:00
Nem, a lényeg az, hogy sokan MOST SEM fizetnek SZJA-t - vagy nem annyit, amennyit a tényleges jövedelmük után (zsebbe mani) fizetni kellene.
Az adójóváírás kivezetése része az SZJA politikának. Ha hibás része, akkor az egész adópolitika hibás.
Mellesleg: 600 Mrd HuF hiányt ütött a költségvetésen.
Kérdezem: ez miért is jó?
Vagy ha a szürke (fekete) gazdaságot húzóágazatnak tekintjük, akkor deklaráljuk azt.
Kivlov 2012.05.02. 09:50:01
Az adójóváírás kivezetése nem ütött lyukat, tévedésben élsz.