HTML

Boldogok a sajtkészítők

- Következő! … Kereszthalál? - Igen. - Kimész az ajtón, balra fordulsz, fogsz egy keresztet. - Következő! ... Kereszthalál? - Igen. - Jó. Kimész az ajtón, balra fordulsz, fogsz egy keresztet. Következő!... Kereszthalál? - Ó nem. Szabadláb. - Mi? - Engem elengedtek. Azt mondták, nem csináltam semmit, szabadon élhetek valahol egy kis szigeten. - Hú! Az nagyon jópofa dolog. Hát akkor eredj! - Nem. Én csak ugrattalak. Valójában kereszthalál. - Ó, már értem! Nagyszerű! Nagyon jó, nagyon jó! Hát, kimész az ajtón... - Igen tudom. Ki az ajtón, balra fordulok, fogok egy keresztet. - Nagyon jó, kösz' szépen. Kereszthalál? - Igen. - Jó...

Friss topikok

  • Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: Itt az orvosok egyik esetben sem lehettek volna jók. Azért ez milyen már? (2021.11.08. 19:30) Lengyelországban gyilkosság történt
  • midnight coder: @MEDVE1978: Igen baloldalinak nem nevezhetõk, de liberálisnak pláne nem. (2021.07.28. 15:57) Válogasd meg a szavaidat!
  • szekertabor: A probléma lényege, amit bárki, aki járt már nudista strandon, megerősíthet: a közszemlére bocsájt... (2021.07.28. 09:52) Bimbószabadságharc
  • evilwolf: " és nem kellene a méregdrága Pegazusra költeni az adófizetők pénzét." Azért a kínai vakcina sem v... (2021.07.20. 18:33) Következetesen a lehallgatásról
  • apro_marosan_petergabor: @Homo fideszbirkusz: Helyettem ne igyekezz véleményt mondani. A megzsarolt, megritkított, folyama... (2021.06.10. 21:06) Miért nem találkozik a pápa Orbánnal?

Linkblog

A tehetetlenség fogságában

2012.04.26. 15:09 Ratius

A legújabb, már-már szürreális adócunami, a várhatóan meginduló IMF tárgyalások, az újraszabott Széll Kálmán terv, a kabinet kilátásba helyezett átalakítása, s egyúttal a félidejéhez érkezett kormányzati ciklus keserű tapasztalatai alapján immár kimondhatjuk: nem sikerült. A második Orbán-kormánynak fel kell adnia gazdasági szabadságharcát, unortodox gazdaságpolitikáját, s vissza kell térnie oda, ahonnan elindult, oda, ahonnan szabadulni akart, oda ahonnan mindannyian szabadulni akartunk általa.
Ez a bejegyzés azonban, nem fogja sem a kárörvendők, sem a bűnbakkeresők amúgy is túlságosan népes szekértáborát gyarapítani. Inkább arra teszek kísérletet, hogy megmutassam: miért nem sikerült. 
 
 
Orbán elgyurcsányosodása
 
Azt eddig is sejtettük, hogy valami nagyon komoly gond van ezzel az országgal. A gazdasági elemzők szerkezeti reformok szükségességéről beszélnek, a váteszek erkölcsi megújulást sürgetnek, a kiábrándultak a züllött politikai elit leváltásáról blogolgatnak. A proletárok magasabb béreket, a vállalkozók alacsonyabb adókat, a befektetők kiszámíthatóbb környezetet követelnek. S a mögöttünk hagyott évtizedben e követelések, javaslatok, kezdeményezések, csak ismétlődni tudtak, mert a tettek visszhangja soha nem felelt rájuk.  
S bár Orbánék vitathatatlanul kísérletet tettek arra, hogy a maguk válaszát megadják e kérdésekre, mára már ők is csak azt ismételgethetik: ezt a rothadó országot ki tette a cipőmbe? Orbán Viktor sajnos minden tekintetben a gyurcsányi útra lépett. A sikertelen reformfelbuzdulást katonás hátra arc követi, a meghirdetett programnak éppen az ellenkezőjét kezd megvalósulni, az ellenfelek hírtelen baráttá, a barátok, hipp-hopp, ellenfelekké válnak, s így a továbbiakban ismét rendületlenül menetelhetünk azon az úton, amelyen évtizedek óta baktatunk.   
Orbán elgyurcsányosodásából azonban nagyon súlyos következtetést kell levonnunk. Súlyosabbat, mint amire Gyurcsány Ferenc kormányzásából következtetni tudtunk. Azt ugyanis csak a legádázabb MSZP-gyűlölők bírták elképzelni, hogy a szocialisták valami ördögi, nemzetveszejtő elszántság okán kormányoztak oly katasztrofálisan. A józanabbak azt gondolták, egyszerűen nincs elég erős felhatalmazásuk ahhoz, hogy meghozzák a szükséges döntéseket. Gyurcsány kétségbeesett vergődése, a meghirdetett reformok gyors bukása, a program és a valóság látványos ütközése, mind-mind arra utalt, hogy a kormánynak nincs elegendő hatalma ahhoz, hogy keresztülvigye akaratát. Megköti kezét a párthierarchia vezérei által képviselt lobbiérdek, megköti kezét a parlamenti gyengeség, az SZDSZ állandó gáncsoskodása, végső soron a partikuláris érdekek ezernyi érvényre jutó szándéka. 
E hitben adtunk szinte korlátlan felhatalmazást Orbánnak. És, ismervén a Fidesz tekintélyelvű belső szervezetét, úgy reméltük, hogy Orbán akaratát nem fogja kerékbe törni a pártelit sokfelé húzó szándéka, a koalíciós társ követelőzése, s a kétharmados többség birtokában valóban kierőszakolhatja azokat a reformokat, amire szükség van az országnak, legyenek azok gazdasági, politikai, vagy éppen erkölcsi természetűek.  
 
 
A diktátor korlátai
 
A kormányzás félidejéhez érkezve, a Barrosoval kötött megállapodás tükrében, az új adók bejelentése után egyértelművé vált, hogy tévedtünk. Orbán – feltehető nemesebb szándékai ellenére is – éppen azt az utat járja, mint Gyurcsány: az állam működőképessége érdekében szorít egyet az adóprésen, kurtít egyet a kiadásokon, és újabb IMF-hitelért tartja kalapját. És mindebből – még a legelvakultabb pártkatonák, váteszek és elemzők számára is – nyilvánvalóvá kell, hogy legyen: a magyar társadalom válsága mélyebb annál, semhogy a széleskörű politikai felhatalmazás megoldhatná. Úgy tűnik, mindegy, mit akar a politikai vezetés. Úgy tűnik, semmi nem múlik azon, mekkora hatalommal bír a miniszterelnök. Úgy tűnik, még egy valóban teljhatalmú diktátor sem tudná rendbe szedni ezt az országot. 
Amikor Orbán megpróbálta bevezetni a maga reformjait, pontosan azokba a falakba ütközött, amelyeknek Gyurcsány is nekirohant. Bár Orbánnak nem kellett megküzdenie a pártelittel, a koalíciós partnerrel, azért nagyon is sűrű konfliktusokat kellett vállalnia a társadalom számos rétegével, más esetekben pedig azokkal a nemzetközi erőközpontokkal, amelyek értelemszerűen rossz szemmel nézik a nemzetközi rendszer megbontására tett agresszív kísérleteket. És itt nem valamiféle összeesküvésről beszélek. Én az effélékben nem hiszek. Hanem egyszerűen arról, hogy konfliktus esetén a nemzetközi környezet minden egyes szereplője úgy reagál, ahogyan azt érdekei megkívánják. A befektető óvja befektetéseit, a spekuláns extraprofit reményében vesz és elad, az újságíró szenzációt keresve leleplező cikket ír, a politikus pedig eszmék és elvek hű harcosának szerepét játszva dörgedelmes szavakat olvas a renitens szövetséges fejére. Részben spontán folyamatok ezek, részben a nemzetközi hatalmi, gazdasági játszmák részei.  
A kudarcos orbáni, gyurcsányi kormányzás, mi több, a kudarcos magyar rendszerváltás legfőbb tanulsága tehát az, hogy egy gyökeresen hibás működésmódot kénytelen fenntartani az ország. Úgy tűnik az történt, hogy az elmúlt húsz esztendőben, sőt, tulajdonképpen már a hetvenes évektől kezdve, olyan pályára lépett hazánk, amelyről nagyon nehéz, szinte lehetetlen letérni. Egy életképtelen, fenntarthatatlan, működésképtelen társadalmi gazdasági rend integrálódott, egy ugyancsak nem hiba nélkül való nemzetközi környezetbe. Így gondjaink nem egyszerűen jogi-politikai természetűek, hanem két egymásra ható tényező átkos metszéspontjai. Az előrejutásunkat amúgy is megnehezítő társadalomszerkezeti – azaz a gazdaság, a politika és a kultúra számos struktúráját érintő – hibáink összekapcsolódtak a Magyarország életét jelentősen befolyásoló nemzetközi környezetből származó problémákkal. 
 
 
Róka fogta csuka
 
Így aztán nem lehet egyoldalúan, csak a hazai reformok szükségességéről értekezni, mint ahogyan értelmetlen a nemzetközi környezet káros hatásait ostorozni. A kettő kéz a kézben jár. Az Európai Unióba, a globális politikai, gazdasági és kulturális térbe ugyanis nem valami elvont fogalomként integrálódott hazánk, hanem majd minden elemében, és lényegében minden hibás struktúrájával együtt. A kialakult globális integrációnak nem csupán a Magyar Köztársaság lett a része, de része lett a magyar energiafüggőség, az alacsony bérrendszer, a képtelen adózás, a fenntarthatatlan nyugdíjpénztár, a fikciókra épülő fogyasztási kosár, és társadalmunk ezernyi más problémás eleme. Intézményeink, vállalkozásaink, családjaink együttesen és jórészt egyenként is tagjai ennek az integrációnak. 
„A felzárkózást előmozdító tényezők közül csak azok tudnak kibontakozni, amelyek létrejötte egybeesik a fejlett övezet érdekeivel. Amelyek nem – mint például a mi esetünkben a mezőgazdaság – elsorvad a sorvadást szolgáló intézkedések, ideológiák, gazdasági elméletek, durva esetekben politikai manipulációk bevetésének segítségével.” – írta 2009-ben Róna Péter.
Amikor aztán a kormány reformokat kezdeményez, rögvest szembe találja magát az adott terület nemzetközi kapcsolathálózatával. Annak ellenére egyébként, hogy a külső környezet fontos szereplői pontosan ugyanúgy tudják, mint mi, hogy a magyar társadalom hosszabb távon fenntarthatatlan lesz.
A kettős probléma igazi róka fogta csuka helyzet. A szükséges hazai reformok elakadnak a nemzetközi integráció ellentétes érdekei miatt, az integráció fenntartása, netán elmélyítése viszont csak rövidtávon enyhíti a hazai szerkezeti gondokat. Hosszabb távon azonban fenntartja, illetve elmélyíti azokat. Ugyanakkor az integráció oldása, netán felmondása azonnali gazdasági és társadalmi összeomláshoz vezetne, miközben a talpra állás feltételeiből semmiféle elképzelésünk nem lehet. Magyarország minden tekintetben, tehát nem csupán gazdasági, de politikai és kulturális értelemben is olyannyira együttműködővé, nyitottá, és ezzel együtt kiszolgáltatottá vált az elmúlt évtizedekben, hogy az integráció mértékének csökkentése a legsúlyosabb következményekkel járhat. 
Az orbáni kormányzás bűne e szempontból nem az, hogy rossz irányba indult, hanem az, hogy az irányváltás alapjait nem teremtette meg, mi több, konfrontatív politikájának oltárán feláldozta a maradék tartalékainkat. És nem elsősorban a pénzügyi megtakarításainkra gondolok, hanem az emberi erőforrásokra: a kisvállalkozások haláltusájára, a családok anyagi és érzelmi összeomlására, a közoktatás felszámolására, az autonóm társadalmi, gazdasági, kulturális kísérletek elfojtására. Az orbáni kormányzás bűne az a téves eszme, hogy rövid idő alatt, huszáros rohammal átalakítható lesz a társadalom, és a szükséges, bár nyilvánvalóan fájdalmas reformok után erőre kaphat Magyarország. Az orbáni kormányzás bűne az a tudatlanság, aminek következtében a kormányzásra készülő Fidesz, nem mérte föl előre a problémák mélységét, s abba a hitbe ringatta magát, hogy a megoldás csak erő kérdése lesz. De ez egyben a magyar társadalom egészének bűne is. 
 
 
A Boldogok a sajtkészítők immár a Facebookon is megjelent.
Érdemes bejelölni, mert előfordul, hogy egyébként izgalmas posztok
nem kerülhetnek ki az Index címoldalára. 
 

173 komment · 5 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://boldogokasajtkeszitok.blog.hu/api/trackback/id/tr714474845

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Viktor szappanoperája és az IMF-hitel 2012.04.27. 09:03:39

Lehet valamit rosszul csinálni és csendben maradni, hiszen érzi az ember, a párt, a tábor, hogy vannak dolgok, amikről jobb lesütött szemmel hallgatni. Meg persze lehet valamit rosszul csinálni úgyis, hogy közben ezerrel bömböljük, hogy minden milyen f...

Trackback: Az IMF jön – Orbán marad? 2012.04.26. 17:35:31

Miután az Európai Bizottság szabad jelzést adott, a jelek szerint elhárultak az akadályok a magyar kormány és a Nemzetközi Valutaalap között újrakezdendő tárgyalások elől. Kérdés azonban, hogy mindez milyen mértékű változtatásokat tesz szükségessé a ko...

Trackback: Orbán feje csúnyán eltorzult az elmúlt 20 év alatt 2012.04.26. 16:47:03

Hogyan lett a huszonéves, a kádári diktatúra ellen lázadó srácból hatalommániás, acsarkodó diktátor? Az ilyen volt – ilyen lett fotó nem tudja a választ, csak a kiinduló állapotot és a végeredményt mutatja. (Kép: esbalogh.typepad.com)   Update 04...

Trackback: Mennyibe került nekünk a Fidesz szabadságharca? 2012.04.26. 16:44:45

Naponta 700 millió, hetente 5 milliárd, havonta 20 milliárd, éves szinten pedig 250 milliárd adóforintba. Fejenként naponta több, mint 70, hetente 500, havonta 2000, éves szinten 25.000 forintjába kerül minden egyes magyar adófizető polgárnak a Fidesz ...

Trackback: Matolcsy György életrajza 2012.04.26. 16:42:25

Unortodox nemzetromboló gazdaságpolitikusunk soha nem dolgozott a versenyszférában, ám MSZMP-s és “demokrata” múltja alatt is sokat igazgatott, elnökölt, kurátorkodott. Hogyan irányíthatja egy ország gazdaságát az, akinek egyetlen nap munka...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Csetepaté márki 2012.04.26. 20:27:08

@ob.szerver: A befektetők nem engedik, és az államadósságot.

Csetepaté márki 2012.04.26. 20:29:17

@Dr.Bio74: A magyar államadósság több mint a fele az IMF-nél van? Ezt nem is tudtam. Mert most úgy néz ki, csak lesz.

ob.szerver 2012.04.26. 20:31:41

@subrik:

"Lehet, hogy mégiscsak jótékonysági egylet az IMF, csak én látom rosszul.+

Igen rosszul látod, az IMF valóban jótékonysági egylet. Nem profitorientált, így a piaci forrásoknál lényegesen olcsóbban finanszíroz.
Az IMF a mi bankunk, ahogy Orbán is megmondta, és alapvetően azért találták ki, hogy a nemzeteket megvédje saját kormányaik ámokfutásától azáltal, hogy racionális gazdaságpolitikára kényszeríti őket.

Ppix 2012.04.26. 20:32:13

Elképszetően vicces, ahogy a szerző koptatja a reform szót egy olyan kormányzás kapcsán, ami _semmilyen_ lényeges reformot sem hozott!
Átstruktúrált, összevont, központpsított, de _semminek_ sem változtatta meg a működését.
Nincs koncepció gazdaságélénkítésre (bocs van, csak téves - az egykulcsos adó). Nincs ötlet befektetés ösztönzésre, állami kiadások lefaragására, hatékonyság növelésre, stb.

Orbán személy szerint leginkább egy óvodáshoz hasonlítható, aki elképzeli mit csinál egy miniszterelnök - hidat avat, alkotmányt (sőt történelmet) ír, zászlót bont, elhelyezi a nemzeti együttműködés nyilatkozatát minden közhivatalban, stb.
Aztán tényleg pontosan úgy kormányoz mint egy óvodás tenné. Mintha ezektől a szimbólikus tettektől és hősies konfrontációktól bármi is megváltozna.

Inkompetens a csávó teljesen, ezen felül sunyi kispályás csaló is, a 2/3-ad birtokában sem tud elegáns módon méltósággal kormányozni, a vak gőg miatt folyamatosan törvényszegésekkel, béna trükkökkel és hazugsággal kénytelen operálni, mert koncepciótlan támadások után fél bevallani hogy tévedett és istennek sem vonulna vissza vagy módosítana egy mondatot is...
Szánalmas hogy az ország leghatalmasabb emberének tekintélye a béka segge alatt van, mert szimplán hazug.

A jogsértések kérdése még enyhe ügy, hiszen 2/3-al visszamenőleg átírhatják az előre megszegett törvényeket, akár a jogszerűség szellemiségét sutba dobva is, de pl. a közgazdaságtan nem ismerete és ignorálása már százmilliárdokba fáj az adófizetőknek.
Az nem stratégia, hogy szabadságharcot hirdetünk, majd feladjuk. Előre lehetett tudni, hogy az IMF olcsó hitele nélkül nem megy a finanszírozás. Csak az volt a kérdés hogy hány hónapon keresztül akarunk bukni százmilliárdokat.
A mostani "adóelképzelések" meg kb. az ország sírjának megásárára jók, minden olyan évet ami ilyen kompetenciájú kormányzással telik 3x ennyi év alatt lehet majd visszahozni a lemaradásból a régióhoz képest. Már most is 5 év hátrányban vagyunk...

Kanstruktív 2012.04.26. 20:32:34

Szar a cikk, összevissza beszél, nettó hülyeség.

Miazmás · miazmas.blog.hu 2012.04.26. 20:13:35
Igazad van, hol voltak itt reformok? Sajnos Mo-on az utolsó rendes reformokat Rákosi Mátyás csinálta. Utána minden maszatolás volt.

ikszel 2012.04.26. 20:32:57

@ob.szerver: "...amikor az IMF hitelnek már a LEHETŐSÉGÉRE csökkennek a kamatok, a kockázati felárak, erősödik a forint árfolyama, tehát KEVESEBBE kerül finanszírozni az országot..."

Ha ez így van, miért kellett ezzel két évet várni??

Lez · http://lezlands.blog.hu 2012.04.26. 20:33:11

Az IMF kölcsönnel - ha lesz - az a legnagyobb baj, hogy ha nem tudjuk a piacról re-finanszírozni, akkor ismét mehetünk az IMF-hez kuncsorogni-pucsítani. Itt az alsó határ, ennél már ne legyen lejjebb.

Szóval egy alternatíva: menjünk csődbe, értékeljük le a forintot, és várjuk a tömeges turista-hordákat akik itt verik a pénzüket, mert itt minden rohadtul olcsó. A mezőgazdaság pedig végre jövedelmező lenne így lehetne fejleszteni is.

Ja, hogy nem tudjuk leértékelni a pénzünket, és nem tudunk pénzt kibocsátani, mert az EU megtiltja... És a devizahitelesek is bebukják a lakásukat... Így a nyugdíjasok és a közalkalmazottak is éhen halnak, ha nincs pénz? Itt az árfolyamgát és az Erzsébet utalvány ami megoldás lenne a gyenge forintra és a pénzkiadás tilalmára...

Csak itt mindenki (jogosan) a korrupcióra hivatkozik, ezért vígan fizetjük a francia cégeknek a Sodexo utalványokra a profitot, ahelyett hogy bevenné a gyomrunk a korrupciótól rothadó, de mégis, csődhelyzet esetén a nyugdíjasok rendelkezésére álló Erzsébet és Szép utalványokat. Ha már meg van tiltva a pénz kibocsátás.

A jelek szerint amúgy is csődbe fogunk menni, a kérdés csak az, hogy mikor. Szerintem.

Netuddki. 2012.04.26. 20:37:27

"E hitben adtunk szinte korlátlan felhatalmazást Orbánnak."

Adott a tököm! Ugyanis én még nagyon jól emlékeztem mit műveltek 1998 és 2002 között. Akkor még rá lehetett fogni a programtalanságot, ötlettelenséget arra, hogy még ők sem gondolták volna, hogy megválasztják őket. De most? Ugyanazok az emberek, ugyanolyan üresfejű banda mint akkor voltak...

Martian (törölt) 2012.04.26. 20:38:37

Viktor egy puhapöcs. Két éve annektálni kellett volna a Nemzeti Bankot, rögzíteni a forint árfolyamát, hitelfelvétel helyett pedig nyomtatni forintot, eurot dollárt... :)

Miazmás · http://miazmas.blog.hu 2012.04.26. 20:38:55

@Kanstruktív: Pedig lennének ötleteim kiadás csökkentésre.... Aztán meg reformokra.

Netuddki. 2012.04.26. 20:39:59

@Lez: "Szóval egy alternatíva: menjünk csődbe, értékeljük le a forintot, és várjuk a tömeges turista-hordákat akik itt verik a pénzüket, mert itt minden rohadtul olcsó."

Még az a szerencse, hogy nem te vagy a pénzügyminiszter. mi lenne olcsó B+? Semmit nem lehetne kapni...

csabakirályfi 2012.04.26. 20:41:08

"Amikor aztán a kormány reformokat kezdeményez, rögvest szembe találja magát az adott terület nemzetközi kapcsolathálózatával."

Nono. Az előző kormány a Fidesszel találta szembe magát, minden kezdeményezést megöltek, ahogy Orbán ígérte 2002-ben a két választási firduló között.
Amennyire emlékszem, addig ez az eszement HARC nem volt jellemző az országra. De a kritika nélküli választói akolt jól össze lehet tartani az osztályharc éleződésének folytonos sulykolásával, mégsem Rákosi pajti volt a legjobb tanítvány, ezek a kereszténymagyarkonzervatív "fiatal" "demokraták" sokkal jobban megtanulták a leckét.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2012.04.26. 20:41:09

@Lez: "Az IMF kölcsönnel - ha lesz - az a legnagyobb baj, hogy ha nem tudjuk a piacról re-finanszírozni, akkor ismét mehetünk az IMF-hez kuncsorogni-pucsítani. Itt az alsó határ, ennél már ne legyen lejjebb."

Már most lejjebb van!
A piacról nem tudjuk finanszírozni az országot, és nem valószínűleg nem tudjuk, hanem megpróbáltuk, és nem sikerült.
Így mehetünk pucsítani, az IMF-nek nem kell kockázatot elemezni, hogy mi lesz, ha nem ő ad, hanem a kínaiak, vagy a szaudarábok, mivel más nem fog adni...

komplikato 2012.04.26. 20:41:40

"a vállalkozók alacsonyabb adókat," - Nem járulék lesz az?

Nero Bianco 2012.04.26. 20:47:19

@Lez:

Államcsőd esetén az Erzsébet utalvány annyit se érne, mint a papír, amire nyomtatták.

Csetepaté márki 2012.04.26. 20:47:36

@ob.szerver: "Igen rosszul látod, az IMF valóban jótékonysági egylet. Nem profitorientált..."

Most megadom magam, meg vagyok győzve. Tényleg! Végre egy pénzügyi szervezet, aminek semmi köze a profithoz, na ez hiányzott eddig, mert a befektetőkkel meg a profitjukkal sok helyen tele a jónép hócipője.

Légvárak 2012.04.26. 20:47:40

@Lez: Ugye ezt a leiratodat nem ide hanem a H.Cs.-ba akartad írni? Bár élcelődésnek is óvódás szint.

ob.szerver 2012.04.26. 20:48:45

@ikszel:

"Ha ez így van, miért kellett ezzel két évet várni?? "

Megtisztelsz, hogy engem kérdezel, de nem én vagyok az illetékes.

Viccet félre. Azért, mert ami gazdasági ámokfutásnak látszik (és az is) az egy teljesen tudatos stratégia, ami egyetlen célt szolgál: az ország erőforrásainak átjátszását a fidesz oligatcha-maffia részére. Mindez nehezebben ment volna jogállami keretek és egy funkcionáló demokratikus intézményrendszer belső, illetve az EU és az IMF külső kontrolmechanizmusai mellett. Ezért volt eddig a szabaccságharc.

Mára egyrészt az ország gazdasága eljutott a falig, másrészt sikeresen bebetonozták a fidesz gazdasági-politikai egyeduralmát. Ezért lett vége.

Dr.Bio74 2012.04.26. 20:49:59

@subrik:
Most már elárulhatnád, hogy mi ez a kibaszott nagy szabadságharc. Hol is van a lényege akkor amikor a nemes érzelmekkel felvértezett orbán képtelen külső finanszírozás nélkül működtetni az országot. Kurvára nem értem, hogy a szabadságharc lényege, az hogy pénzt követelünk, mert mi vagyunk a kizsákmányolt Magyarország? Kurvára nem értem, hogy a szabadságharc lényege, hogy minél drágábban finanszírozzuk magunkat, csak azért mert belső reformot nem ismerjük. Kurvára nem értem, hogy mi a tökömet lógsz az IMF vérszívói kitalációján, akkor amikor a fityisz folyamatosan feléli az ország minden tartalékát és meglép minden olyan adóbevétel növelő lépést, mely ellen szavazatvásárlói ellenzéki politizálásában annyira ellen volt, mert ne e népet nyúzzák.
Azt voltam szíves felemlíteni neked, hogy lassan minden megvalósul amivel az IMF előre is meg lett gyanúsítva, de az agymosottak számára még mindig ez a nemzeti? A nemzet érdekeit az mondja meg aki magát nemzetinek kiálltja ki? Ez csak nekem tűnik baromságnak?
Lassan fizetünk a levegőért is, de a droidok még mindig az imf barbár népnyúzó szemét mivoltával vannak elfoglalva.

Gatinho 2012.04.26. 20:50:07

@Mária:

"Reméljük, a beismerő "őszödi beszéd" és az azt követő bukás sem marad el, majd végül azt is megérhetjük, hogy a Fidesz, mint párt, a saját fennmaradásának érdekében kiveti magából a fideszes "reformereket", pontosan úgy, ahogyan az MSZP kivetette magából Gyurcsányt és a mai DK tagokat."

Nyelvet ki a maszop seggéből!! :)

komplikato 2012.04.26. 20:52:29

@Szamiz67: Önkormányzati alkalmazottakhoz azért hozzányúltak, gyorsan még utoljára kedvezményesen nyugdíjba küldtek akit lehet, így elkerülve azok munkanélkülivé válását és növelve a potenciális 3 milliós nyugdíjas létszámát, mint potenciális választó. Zseniális húzás volt. Más tészta, hogy X év múlva ki és miből fizet majd nyugdíjat?

Lez · http://lezlands.blog.hu 2012.04.26. 20:53:31

@kovi1970: a bor ami a pincékben pihen, az itthon termelt élelmiszer, az összes szolgáltatások, szállás, közlekedés, forma-1 stb. mind olcsóbb lenne euróban számolva.

Ugyanakkor az exportra termelő cégek bevétele megnőne.

Egyébként komolyan... ha az állam csődben van, miért ne lehetne kapni a boltokban ugyanúgy bármit??? Az import áruk megdrágulnának, a hazai áruk nem (vészesen).

Persze tudom, hogy pár évig rohadtul fájdalmas, sok cég is csődbe menne, de még mindig jobb mint 20 éven keresztül kinlódni és nyomorogni, és egyik faszt a másik után elkergetni a kormányról.

ob.szerver 2012.04.26. 20:54:40

@subrik:

"Végre egy pénzügyi szervezet, aminek semmi köze a profithoz..."

Egyáltalán nem gond, hogy ironizálsz, és csak jóindulatúan szólok, hogy magadat égeted. Olvass utána (persze ne a lakájmédiában). Ezek egyszerűen hozzáférhető információk.

Csetepaté márki 2012.04.26. 21:03:42

@Dr.Bio74: "a szabadságharc lényege, hogy minél drágábban finanszírozzuk magunkat, csak azért mert belső reformot nem ismerjük"

Hát most majd jön előbb-utóbb a "belső reform", ha annyira hiányzik, kb a fentebb leírt módon. Ha a szabadságharc "lényege"(inkább retorziót mondanék), hogy drágán finanszírozzák az adósságot, az "européerség" lényege akkor az olcsón nyakig eladósodás, ahogy rohamosan eladósodott pár év alatt gyakorlatilag az összes eurozónás tag.

ob.szerver 2012.04.26. 21:11:19

@subrik:

"szabadságharc "lényege.....hogy drágán finanszírozzák az adósságot, az "européerség" lényege akkor az olcsón nyakig eladósodás"

Tehát, ha jól értem:
Aki olcsón finanszírozza magát, az nyakig eladósodik. Ezzel szemben Orbánék szándékosan drágán finanszíroztatják magukat, nehogy eladósodjanak.

Azt hiszem, most kell abbahagynom ezt az intellektuális párbajt.

Csetepaté márki 2012.04.26. 21:13:03

@Dr.Bio74: "orbán képtelen külső finanszírozás nélkül működtetni az országot"

Tisztázzunk valamit:az országot nem a külső finanszírozás működteti.Ez nagy közhely, de még nagyobb marhaság.
Ha az országot finanszíroznák, valami plusz jelenne meg, nem? Ezzel szemben a költségvetésben ott figyel egy Kamattörlesztés feliratú boríték. Tehát nem pénz jön, hanem nagyon sok megy. Mivel nem az "országot finanszírozzák",(midig röhögnöm kell ezen a hülyeségen) hanem egy értelmetlenül görgetett adósság állandó megújítását. Na ebből nincs kiszállás.

Dr.Bio74 2012.04.26. 21:13:07

@subrik:
Ne haragudj, de szerintem csak a felszínt kaparászod, és feltétel nélkül elfogadsz jól hangzó összefüggéseket és kapcsolatokat.
Szerintem nincs olyan hogy nemzeti orbán és gonosz imf. Vannak viszont racionális tények, melyek ha nem is tetszenek, de alakítják életünket és a világot. Ezekre kellene jó válaszokat adni.
Na jó éjt mindenkinek, vár a munka.

Csetepaté márki 2012.04.26. 21:20:24

@ob.szerver: "Tehát, ha jól értem:
Aki olcsón finanszírozza magát, az nyakig eladósodik. Ezzel szemben Orbánék szándékosan drágán finanszíroztatják magukat, nehogy eladósodjanak"

Majdnem jól érted: Aki olcsón finanszírozza magát(gyurcsány), az nyakig eladósodik, ezzel szemben Orbánékat szándékosan drágán finanszírozzák, mert kell a további eladósodás az olcsó hitellel.

parttalan 2012.04.26. 21:21:16

@-- dr kotász --: "Nagyon nem megy ez ma neked. Ha a fidesznek nincs is programja, akkor hogy lehet 2 éve azzal vádolni, hogy homlokegyenest mást csinál, mint a programja? "

Valódi választási programja - taktikából - valóban nem volt, kőkemény demagóg választási szlogenek és atomdemagóg 8 évnyi ellenzéki retorika bejáratott és unalomig ismert hangzatos jelszavakkal viszont igen. Ahhoz képest tényleg homlokegyenest másról szólt az elmúlt két év.

Légvárak 2012.04.26. 21:22:29

@komplikato: Egyszer mesélje már el nekem valaki, hogy mitől potenciális választók a nyugdíjasok, hogy ki számolta ki azt a faszságot, hogy az átlagnyugdíj ma és itt 93 nettó! Csak az ismerettségi körömben (beleértve vidék is) egyetlen fidesz-párti nyugdíjasról sem hallottam. Vagy ez is egy propaganda a nyugdíjmegszorítás kezdeményezésére?

Jack Torrance 2012.04.26. 21:32:34

A posztíró nyilván egy másik ország másik Orbánjáról beszél.

Mária 2012.04.26. 21:48:31

@Lez:

"ha az állam csődben van, miért ne lehetne kapni a boltokban ugyanúgy bármit?"

*

Talán azért, mert amikor az "állam" van csődben, akkor tulajdonképpen az EMBEREK kerülnek csődhelyzetbe.

Nem fizetik ki az állami alkalmazottak bérét. Nem fizetik ki a nyugdíjakat, egyéb szociális ellátásokat. Zárolják a bankszámlákat. Bezárnak a cégek, mert se fizetni nem tudnak, se őket nem fizetik ki. Az emberek nem jutnak a fizetésükhöz, megtakarításaikhoz. Amíg a pénz valamenynire őrzi az értékét, addig felvásárolják az élelmiszert, majd miután elértéktelenik a pénz, elindul a cserekereskedelem, és jó eséllyel a fosztogatás is, hiszen az emberek többségének nem lesz értéke, vagy valutája, amit élelmiszerre cserélhetne.

*

"Bájos" elképzelésnek nevezném, ha tényleg úgy véled, hogy majd az "állam" jól csődbe megy, miközben az emebrek élik tovább az életüket, mintha semmi se történt volna.

Crescendo 2012.04.26. 22:09:21

@Mária: mirol beszelsz amugy?
Allamcsod, annyit jelent, hogy a magyar allam nem ill. reszben fizeti ki hitelezoit.
Egy allamon, ellentetben egy maganszemellyel vagy ceggel, nem lehet behajtani az adossagat. Hacsak nem tamadjak meg az orszagot es rohanjak le.
Ilyen esetben nem tud hitelt felvenni az allam nagy valoszinuseggel kulfoldrol.
Nincsenek nagy Audik a kormanynak, stb. meg az allami penzen eloknek ez nagyon gaz atmenetileg, de aki tisztesseges ertekeloallitasbol el annak nehez, de nem egy atveszelhetetlen idoszak.
Mellesleg az allam beveteleinek 30%-a megy jelenleg adossagtorlesztesre (minimum fizetes a hitelkartyan). Ha nem kell fizetni, oriasi penzek maradnanak itthon, szoval kozel sem olyan fekete-feher a dolog ahogy beallitod.
Gondolom te az allamtol kapod a bered, igy ertheto, ha aggodsz.

szobatars 2012.04.26. 22:12:40

@Mária:

Látom ismételten sikerrel alakítod Sgt. Major Dickerson figuráját.

Big-B 2012.04.26. 22:15:48

@Lez: "a bor ami a pincékben pihen, az itthon termelt élelmiszer, az összes szolgáltatások, szállás, közlekedés, forma-1 stb. mind olcsóbb lenne euróban számolva."

Persze, csak épp nem igazán dőzsölünk az EURO-ban per pillanat. Ugyebár.
Mert hiába lenne olcsó EURO-ban számolva, ha az a rossebb munkahely meg forintban fizet, ami államcsőd esetén éppen arra lenne jó, amire már nem lenne akkor szükségünk, jelesül a seggünket kitörölni.

Dörmögő_Dömötör · http://montewehro.blog.hu/ 2012.04.26. 22:23:50

Azt hiszem, az a poszt Orbánt akarja mosdatni, de hasztalan. Akármeddig sikálod a négert, annak fekete marad a bőre.

Kuviklacz · szemelyesadatok.blogspot.com 2012.04.26. 22:29:43

@vajdasagi: Ez a cikk abból indul ki, hogy Orbán reformot akart csinálni. Ez meg nem igaz. Ráadásul nem ütközött bele semmibe gazdasági vonalon, csak saját hülyeségébe - az EU és az IMF kifogásai egyrészt a gazdasági racionalitást, másrészt a demokráciát reklamálják, semmi mást. A többi összeesküvéselmélet.
A kétharmadba az is belefért volna, hogy elkezdik az emberek agyába is plántálni, amit kell ahhoz, hogy elinduljon a közkultúra is jó irányba. Csak ehhez nem kellett volna ekézni a "megszorításokat" az önrészt (vizitdíj, tandíj), meg nem lenyúlni a MANYUP-okat, persze akkor nem lehetett volna egykulcsos adó, ami amúgy is baromság volt.
Az Orbán-hívők mindent elhisznek amúgy is a vezérnek, az "ellenzéki" értelmiség meg tudja magától is.
Lásd még: a népet nem lehet leváltani.

Mária 2012.04.26. 22:30:35

@szobatars:

Attól, hogy tudatlan vagy, attól még nincs igazad, bármenynire is úgy érzed. Csak arról van szó, hogy nem vagy képes felmérni a saját korlátaidat.

@Crescendo:

Láttál már saját szemeddel államcsődöt, aranybogár?

Én már láttam.

szobatars 2012.04.26. 22:31:37

@Mária: mondom én, hogy sikerrel alakítod
:-)

Kuviklacz · szemelyesadatok.blogspot.com 2012.04.26. 22:34:27

@Crescendo: Szerinted mivel jár, ha leáll a tömegközlekedés, nem fizetik az állami alkalmazottakat (ennek folytán azok eleve jóval kevesebbet vásárolnak), nem működik az infrastruktúra jelentős része (hiába magán az áramellátó, ha a MAVIR leáll).
Amúgy Argentína - nagyobb magángazdasági hányaddal, mint mi - kipróbálta. Gyalázatosan fájdalmas volt mindenkinek.

Crescendo 2012.04.26. 22:48:26

@Kuviklacz: alternativa: az allamot kepviselo politikai elit rovid tavu hatalommegszerzesi, megorzesi es kiterjesztesi intezkedeseivel a teljes orszag barmilyen remenyet egy jobb eletre szinte visszafordithatatlanul elveszi. Ezt jo szivvel turi tobb millio honfitars, akik abbol a keves adofizetobol elnek. Ezert a rendszer fennmarad.
1000 eve itt maradt ez a nep es tulelt szinte mindent, ezt a lassu belso bomlasztast nem fogja. A fajdalom itt nem gyors, hogy eszhez terjen a nep, hanem eleg lassu ahhoz, hogy mire eszbe kapna mar keso.
En tulelesparti vagyok. Te?

Crescendo 2012.04.26. 22:50:58

@Mária: es melyik lett volna az az allamcsod?
Nem lehet, hogy hiperinflaciorol beszelsz veletlenul?

Lez · http://lezlands.blog.hu 2012.04.26. 23:06:07

@Big-B: ezt az euróban értelmezett árat így értettem:

a forint leértékelődik az euróhoz képest, a külföldi pedig hozza az euróját és - számára - potom pénzért jóllakik, etc.

a csőd gyalázatosan fájdalmas, mint az, hogy 30 éves hiteleket görgetünk magunk előtt, amibe szépen lassan belerokkanunk. értem én hogy szar dolog az adóemelés, de ugyanolyan szar a hitelre túlfogyasztás is (elmúlt 30 év).

Államcsődből ezerféle van, lehet strukturáltan, összeszedetten csinálni. (google: structured default)
Egy dolgot nem engedhetünk meg magunknak: újabb és újabb megszorításokat bevezetni, majd amikor már tényleg mindenki a padlón van (mindig van lejjebb ugyebár), váratlanul és ezért felkészületlenül csődbe menni.

Mária 2012.04.26. 23:06:40

@Crescendo:

Két ostoba kérdést tettél fel, pökhendi stílusban.

Nem kívánok hasonló stílusban válaszolni, ezért nem válaszolok egyikre sem.

Szűtté mamá? Szűjjé! 2012.04.26. 23:13:17

@Trompf: Nem ez a lényeg, kit érdekel Gyurcsány, meg az MSZP? Azt írd le, hogyan éled meg, hogy a kedvenc pártod tegnapról mára megint 180 fokot fordult? Komolyan, hogy bírjátok ezt követni ti pártkatonák és hogy veszi be a gyomrotok?

KömKel · http://komkel.blog.hu/ 2012.04.26. 23:31:43

@Kuviklacz:
Bármennyire is utálok egyetérteni a Jobbikos "tagadjuk-meg-az-államadósságot" dologgal, sajnos én is szinte már csak ezt az alternativát látom.

Ugyanis nagyon durva sokk nélkül az egész politikai bagázs megint csak helyet cserél, és még a nyakunkon marad 20 évig. (mindegyik egykutya egytől egyig. A két régi nagy, és a két új is (DK is))

Tegnap egy nagyon jól élő barátnőmmel beszélgettem, aki jövő héten megy Rotterdamba állásinterjúra. Sosem politizált, dolgozott keményen. Van hitelmentes felújitott lakása, autója, megtakaritása.
Viszont ez az utóbbi 1 éves ámokfutás betett neki, elege van. Nem akar egy ilyen országban élni, ahol ezek a szemétláda poltikusok irányitanak.
Ő is lelép, ahogy nagyon sokan...

Az én ismeretségi köröm 90%-a már külföldön él. Fiatalok, eszes, dolgos emberek. Legtöbbüknek esze ágában sincs hazajönni többet.
El nem tudjátok képzelni milyen nyugodt az élet, ha a politika csak a háttérben "zajong", és 1-2 kivételtől eltekintve nem tolakodik be a mindennapokba. (éltem pár évet kint én is)
Keményen kell dolgozni a megélhetésért ott is, nem kolbászból van a kerités.
Viszont a hátország békés, nyugodt életet biztosit. Ezt itthon egyik párt sem fogja biztositani soha, a jelenlegiek közül.

Magyarvagyok_Nemturista 2012.04.27. 00:09:10

Csókoltatom a rövidlátó jobbereket és ballereket, akik egymást túllicitálva utálják a gondolkodó embert. A rövidlátásotok a kommentekben már-már mulatságos.

Az a bajotok, hogy fel sem fogjátok miről szól az írás, de szerintem még csak végig sem olvastátok, pedig érdemes lenne, mert csuda okosságok vannak benne.

Persze az itt felvetett problémákra nem lehet olyan könnyen megoldást találni, mert félre kellene tenni a vörös vagy narancs (tökmindegy) posztót, de az nehéz. Ahhoz gondolkodni kell, ahhoz pedig ti kedves barátaim kevesek vagytok. :)

És most döfjétek a tőrt! Imádlak titeket! :D

Mária 2012.04.27. 00:12:14

@Kőmíves Kelemen:

Én akkor se értem, miért jobb évekre, évtizedekre, vagy akár örökre elmenekülni a saját hazádból, mint EGYSZER összefogni, és a helyükre tenni a dolgokat?

Magyarországon az emberek SOHA nem szólnak semmiért. Pedig szólhatnának.

Mégis mi bajuk lenne?

Matolcsy kivetne rájuk még egy adót?

Magyarvagyok_Nemturista 2012.04.27. 00:14:13

Nemrég a NAV-nál álltam sorban, és egy feltehetően baller hölgy azt bizonygatta egy gyaníthatóan pénzügyi végzettségű nyugdíjasnak, hogy a magyar kormány egymaga, ha akarná letörhetné az inflációt, csak az elszántság hiányzik, mert azok mind abban érdekeltek, hogy mi éhezzünk. :D Itt is valami hasonló van! :)

De hová tűnt Columbo felesége? 2012.04.27. 00:17:43

@Légvárak:

Balos érzelmű környéken lakhatsz. Magam számos fideszes nyugdíjast ismerek. Pont olyan elánnal beszélnek Orbánról, mint Kádárról. No persze, hisz őt látják benne - nem is tévednek nagyot.

A nyugdíjasok sokan vannak, így bizony igen nagy szavazati potenciált jelentenek.

***********

ON:

A cikk kvázi nettó baromság, telis-tele téves következtetésekkel.

Orbánnak mára sikerült oda jutnia, hogy igazmondás-reciproka meghaladja Gyurcsányét (good job, well done!).
A mi Viktorunk bukott politikus, fülkeforradalma ugyanis megbukott. Ő hirdette, és megtette azt a szívességet, hogy rossz politikájával saját magát buktatta meg (kénytelen volt, mert erre a perpill teljes, töketlen ellenzék nem lenne képes).

Nem kell mást tenni, csak elő kell venni az elmúlt 2-3 év EU-s és államadósság témában tett orbáni nyilatkozatait, illetve szembesülni azzal, hogy a Medgyessy-kormány 100 napos programját csont nélkül szavazta meg frakciója, illetve, hogy később a GYF-kormány idején végig roadshow-zta fél Brüsszelt, hogy beárulja a csúnya és hazug szoci kormányt.
MIcsoda hazafi tett, micsoda taktika!
Ahhoz az EU-hoz futott, akitől most kunyerál, vagy ezt a látszatot kelti, s azzal a Barroso-val parolázik a zsé reményében, aki "kell a francnak még egy görög helyzet! - felkiálltásal nem engedte Viktorunknak, hogy 3% fölé vigye a hiányt.
Még szép.

Mindez csak a felszín, mert e fidesz-kormánynak megannyi ordas és hazug tette volt e két év alatt - ezt mosdatni (mert a cikkben érzek ilyen szándékot) eláég blőd és ciki a történtek ismeretében.

Persze ezek nem mentik fel a korábbi korményokat hibáik alól, a bilibe mindegyik keze beleér.
De az Orbán-kormány praclija khakisabb, mert abban a szerzőnek viszont igaza van, hoyg 2/3 birtokában sokkal többet lehetett volna tenni az ország jövőjéért.
A baj csak az, hogy Viktor vérszemet kapott, s az egász országot tette fel arra, hogy a miniszterelnöki székből mehessen nyugdíjba.

Klasszikust idéznék: elqúrta, nem kicsit, nagyon.

De hová tűnt Columbo felesége? 2012.04.27. 00:42:48

@ob.szerver:
"Azért, mert ami gazdasági ámokfutásnak látszik (és az is) az egy teljesen tudatos stratégia, ami egyetlen célt szolgál: az ország erőforrásainak átjátszását a fidesz oligatcha-maffia részére. Mindez nehezebben ment volna jogállami keretek és egy funkcionáló demokratikus intézményrendszer belső, illetve az EU és az IMF külső kontrolmechanizmusai mellett. Ezért volt eddig a szabaccságharc. "

Erről van szó kérem, végre leírta valaki.

Még azzal egészíteném ki, hogy lehetett ez külső nyomás is (egy kicsit megtekerték a csapot a pénzszivattyúban).
Ezt az országot feji a külföld (bizony) és feji az ezt kiszolgáló mindenkori poltikai elit (???) is (plusz most a fidesz slepp-holdudvar is)

Az a baj, hogy ezt a lakosság (szavazók) jó része nem érti, vagy nem akarja érteni, mert hívő fideszes/mszp-s.
Kíváncsi vagyok: most, hogy a szemük előtt lopják szét az országot, mit gondolnak.

Mert én azt, hogy '89-ben nem ezt vártam, nem ilyen lovat akartam...

2012.04.27. 00:48:16

@subrik: "Hol az érvelési hiba? Hogy utánatok program nélkül lehetett 2/3-ot szerezni? Ez igaz vagy nem? "
Nem akartam beleszólni, de rondán csúsztatsz.
Nem ezt írtad ugyanis.
tehát megint érvelési hibába estél.

I_Isti 2012.04.27. 05:30:39

@subrik: Agyilag mosott-e vagy? Bajnai megmondta amikor leköszönt, hogy mi az elfogadható irány. Azt kellett volna tartani, és strukturális reformokkal olcsóbbá tenni az állam működését. Ennyi.

Légvárak 2012.04.27. 05:45:20

@Elhárított királycsel (ex-Zébácsi): Tévedsz, nem lakom balos környéken, de lehet az átlagnál több értelmes emberrel érintkezem. Szerintem tök mindegy , ki nyugdíjas ki nem, ha valaki csak egy kicsit józanul gondolkodik és csak kicsit mást is néz a köztévén kívül, az észreveszi, hogy ennyire elmebeteg, elvakult országáruló politikát max. a Közel-Keleten folytatott néhány diktátor. Nagyon sokan összetett kézzel várják, hogy ezek a gazemberek eltűnjenek a politika színteréről - bármilyen áron, de minél előbb. Nem vagyok sem politikus sem közgazdász, de ha az egyetemekről néhány jó szándékú, okos fiatalt odaállítanánk többre vihetné az ország. Honecker és Jruzelsky keresztezéséből egy Timoschenko papával az élen is csak ájtatos, kedves manó születne ezekhez képest...

midnight coder 2012.04.27. 06:06:41

@Légvárak: Szerintem azok az "értelmes" emberek max. utcaseprők lehetnek.

Aki itt élt az elmúlt 20 évben, az Pl. emlékszik arra, hogy Megyó megköszönte hogy milyen jó állapotban kapta meg az országot, illetve még 2002-ban is 2008-as magyar Eurót vizionált. Ezt egyébként az akkori makrogazdasági mutatók is alátámasztják. És arra is emlékezhet, hogy Fletó a közvetlen államcsőd elől menekült 2009-ben, és hogy a helyére érkezett Bajnainak csak azért nézte el mindenki, hogy a 13. havi visszavonásán kívül lényegében nem csinál semmit, mert a megoldást mindenki Orbánéktól várta. És arra is, hogy maga Bajnai sem akarta folytatni - nyilván kiszámolgatta az ujjacskáin hogy mi várható.

És akik Orbánék távozását várják, pofára fognak esni. Aki utána jön, az sem lesz jobb, sőt. Még annyi mozgástere sem lesz mint Orbánnak volt - és 100%-ban biztos lehetsz benne, hogy aki 2014-ben megváltást ígér a népnek és megnyeri vele a választást, az vagy hülye lesz vagy gazember, vagy mindkettő.

A mostani bajainkat egyébként úgy 20%-ban köszönhetjük Megyóéknak és a jóléti rendszerváltásnak, az igazi probléma Európa, és a fejlett világ válsága. Hosszú távon nem fog menni, hogy a világra az van ráírva, hogy Made In China, és ezen túl is van még egy rakás gond, a népesedéstől a fogyó fosszilis energián át a társadalom és a kultúra válságáig. Egy haldokló birodalomba kapaszkodva próbálunk kimászni a válságból.

nemecsek ernő áruló 2012.04.27. 06:16:28

@midnight coder: "Pl. emlékszik arra, hogy Megyó megköszönte hogy milyen jó állapotban kapta meg az országot"
Akinek meg volt minisztériumi ismerőse, az tudja, hogy kormányváltáskor 2002-ben székek és asztalok sem maradtak a minisztériumokban.

Miért van az, hogy itthon a hazafi, és a gengszter rokon fogalmak?

"Még annyi mozgástere sem lesz mint Orbánnak volt"
Ez azért nem igaz. Az előző kormánynak például amikor volt a szúnyogok légi irtására vonatkozó EU-irányelv bevezetése, sikerült kiharcolniuk, hogy Magyarország a kivétel alá essen, mert ami működik Franciaországban, az nem működik a Balaton partján.

Orbánnal első perctől fogva felmosták a padlót, bármelyik Brüsszeli képen megnézed, látszik az arcán, hogy ki van készülve, pofonokért ment oda.

Egy ilyen ember jó, hogy nem tud érdeket érvényesíteni! Hogy lehet, hogy Gyurcsány tudott?

És ha már ott tartunk, hogy Gyurcsány tudott, akkor nem éri meg egy hazafinak inkább őt oda küldeni? Az ORSZÁG érdeke nem való előbbre mint valami szimbolikus izé, amire a maffia-szervezet folyton hivatkozik?

Légvárak 2012.04.27. 06:19:32

@midnight coder: Nem minősítettelek sem téged, sem a hozzád közel álló embereket. És ne akard megmondani nekem, hogy miért tartunk itt, mert az eddig leírt kommentjeidből egyértelműen kiderül, hogy csak fröcsögsz balfasz teóriákat. 89-ben úgy ugrott rá minden politikus - szinte kivétel nélkül - az állami javakra mint éhes kutya a szemétdombra. Ennek az összeredménye a mostani végső csontrágás. Nagy részetek csak fröcsög, libsibolsizik, zsidózik, cigányozik, de igazán nem termel értéket és nem ért semmihez. Ha rajtam múlna a gép közeléből is eltiltanám ezt a "kiművelt" réteget.

Pipas 2012.04.27. 06:24:42

@I_Isti: "Agyilag mosott-e vagy? Bajnai megmondta amikor leköszönt, hogy mi az elfogadható irány."

Akkor könnyű megmondani az okosat, amikor leköszön az ember. Miért nem akkor mondta meg, amikor miniszter volt... vagy amikor miniszterelnök?

midnight coder 2012.04.27. 06:52:47

@nemecsek ernő áruló: Mikor tudott Gyurcsány érdeket érvényesíteni ? Mi lett a következménye annak amikor a szlovák nácik nem engedték meg a Sólyomnak hogy bemenjen az országba ? Vagy amikor szépen és nyíltan megmondták neki hogy micsoda és mekkora ? Én szégyelltem magam, pedig soha nem szavaztam rá...

És milyen remek gazdasági eredményei is lettek annak, hogy érvénysítette. Kész diadalmenet volt az a 8 év... :-D

Sohse volt ilyen jau 2012.04.27. 06:56:10

@Pipas: Ha nem csal az emlékezetem, Bajnai nem csak megmondta, hanem meg is csinálta. 1300 milliárdos kiigazítást hajtott végre, növekedési pályára állította a gazdaságot. Viktorék beleültek a jóba, semmi mást nem kellett volna csinálniuk csak folytatni amit a libás elkezdett.

De nem, ő inkább szabadságharcot kezdett - a szövetségeseink ellen. Akiknek az adófizetői polgárai az utóbbi tíz évben 30 milliárd eurót dobtak nekünk össze....

béla a görög (törölt) 2012.04.27. 07:04:17

Te miről beszélsz? Milyen reformokról?

"minden egyes szereplője úgy reagál, ahogyan azt érdekei megkívánják. A befektető óvja befektetéseit, a spekuláns extraprofit reményében vesz és elad, az újságíró szenzációt keresve leleplező cikket ír"

Ember, visszakérdezek - nem ez a dolga? A dolgát csinálja - nem tudtad? Azért ostorozol valakit mert tudja mi a dolga és azt csinálja? Mert racionálisan viselkedik?

"Az orbáni kormányzás bűne az a téves eszme, hogy rövid idő alatt, huszáros rohammal átalakítható lesz a társadalom"

Ebben egyetértünk. Már csak az nem tiszta, hogy mégis mivé akarta átalakítani...

midnight coder 2012.04.27. 07:06:37

@Légvárak: Légy erős barátom, már sokkal előbb ráugrottak. Mi még javában építettük a cuculizmust amikor már az elvtársak rég spontán privatizéltek.

De az igazi gond már akkor sem az volt, hanem az hogy az akkori iparunk egy nyúlketrecet sem tudott versenyképes minőségben előállítani. Ami azt jelenti, hogy a béketáborban még jó volt, de azon túl komoly probléma volt az eladásokkal, pláne hogy a cuculizmus múltával a valós költségeket is érvényesíteni kellett volna az árban.

De az igazi probláma a kínaiak megjelenése volt a globális piacon. Azzal, hogy oda mentek a cégek és nem ebbe a régióba elvágták a lehetőségét annak, hogy mi produkáljunk hasonló növekedést - azaz annak a lehetőségét hogy tizenéven belül beérjük a nyugat-európai életszínvonalat.

buddha 2012.04.27. 07:09:13

ha Viktor ismerné és szeretné a számokat,nem itt járnánk.
de nem feltétlenül kell ismernie,viszont ,legalább okos emberekkel venné körbe magát,hát az eredményt tudjuk...
azt azért érdemes lenne megnézni,hogy mióta "dolgozik"vitya ,csak politikai pályát futott be,és szép kis vagyonra tett szert.
hogyan és miből???

hattyú 2012.04.27. 07:09:41

Magyarország pontosan Orbán Viktort érdemli, ennyi, felesleges filózni, sőt szerintem Orbán-Jobbik koalíció kellene, hogy reális legyen a kép.

midnight coder 2012.04.27. 07:13:14

@béla a görög: A lepra baktériuma is racionálisan cselekszik a maga szempontjából, mégsem szeretjük.

midnight coder 2012.04.27. 07:16:15

@buddha: Ugyanezt elmondhatjuk Fletóra is. És a többi politikusra dettó. Viszonylag kevés köztük az olyan aki vájárként kezdta a pályáját valamelyik bányában. Persze tegyük azt is hozzá, hogy ez önmagában véve még nem annyira lenne hátrány. A politikus is ugyanolyan szakma mint bármi más a mérnöktől a marketingesig.

Melchi Zadok 2012.04.27. 07:17:37

@ezanicknevem: Hat basszus, szor szora ezt akartam irni, koszi, hogy megsporoltad nekem! :-)

Csak annyit tennek hozza, hogy ez a poszt semmi mas mint egy csalodott fidesz-szavazo onigazolast, felmentest kereso virtualis sebnyalogatasa.

Aki nem latja meg most sem, hogy a fidesz gyakorlatilag a masodik kadar rendszert epiti, az vagy komplett idiota, vagy haver.
Nincs tobb lehetoseg.

midnight coder 2012.04.27. 07:20:04

@Sohse volt ilyen jau: Bajnai lényegében _semmit_ nem csinált, azon kívül hogy leállította a 13. havit. És azért tudott talpon maradni, mert senki nem is várt tőle semmit. Mindenkinek az volt az érdeke, hogy húzza ki a választásokig - nem csesztette sem ellenzék, sem a párttársak, sem a befektetők, sem az EU, sem senki. Mindenki a következő kormányt várta, Bajnai pedig elvolt mint a befőtt. De ha marad, akkor neki is lépnie kellett volna valamit, márpedig akkor vagy azt lépi mint Fletóék illetve most Orbán, vagy megpróbál kitörni, de annak centire ugyanez lett volna a vége.

nemecsek ernő áruló 2012.04.27. 07:27:29

@midnight coder: Én mondtam egy esetet, amikor sikerrel jártak, te mondtál egy esetet, amikor lehet, hogy nem is próbálkoztak (ez még így is 50% szemben Viktorék 0%-ával), de végül is az Elnök Úr minden létező mozdulatával az ő akadályozásuk érdekében cselekedett, mi okuk lett volna harcolni azért, hogy az Elnök Úr egy magyar nemzeti ünnepet külföldön töltsön? És egyébként is: miért menekült az Elnök Úr külföldre egy magyar nemzeti ünnepen?

Egy dolog, hogy Szlovákia Uniós jogot sértett, és megszegte a schengeni szerződést, de ezt csak egy olyan párt bírta kommunikálni, akiket az unióban szarba sem vesznek a konfrontatív politikájuk miatt. Sólyom rosszul választott támogatókat talán.

midnight coder 2012.04.27. 08:00:21

@nemecsek ernő áruló: Az, hogy egy ország valamelyik főméltóságát (köztársasági elnökét, miniszterelnökét) nem engedik be egy országba nem csak az adott személyre nézve gáz, de az egész országra nézve az, függetlenül a pártszimpátiától. Ezért nem örültem Pl. én sem annak, amikor Fletó megkapta a szlovákoktól azt amit kapott. És bármit is gondolok amúgy a Sólyomról (én sem igazán kedveltem) de akkor és ott ő volt a magyar köztársaság elnöke. És nem mint agyament környezetvédő kapta a pofont hanem mint az ország második embere.

Az pedig, hogy Fletónak sikerült áttörést elérnie a szúnyogirtás területén, valahogy nem vitte túlzottan előre az országot. Tartana csak ott az ország, mint amikor Fletó színre lépett, egye fene, még a szúnyogokat is elnézném.

nemecsek ernő áruló 2012.04.27. 08:08:11

@midnight coder: Mondom, nem állítottam, hogy jól van így, csak megértem az indokokat, amiért leszarták, hogy Sólyom nem tudott magyar nemzeti ünnepen külföldre menekülni.

A szúnyog-írtós egy példa volt csak, sok volt még ezen kívül, csak azok nem kaptak ilyen nagy nyilvánosságot. Furcsamód a nagy hitel-pánikot leszámítva 2008-ban az államadósság sem nőtt jelentősen, pedig ha a magadfajta droidokra hallgatunk, 8 évig osztogatás volt, meg minden, csak nem gazdaságpolitika. De akkor is 10%-ról Gyurcsányék levitték 4% körülire az éves hiányt egy év alatt, nyugdíj-einstand nélkül. Ha ezt valaki még egyszer megcsinálná, null-szaldós lenne a költségvetés.

És legalább nem rokonoknak osztogatták ki a földeket, mint most: index.hu/belfold/2012/04/26/itt_vannak_angyan_oligarchai/

Valamint 800 kilométerrel bővült az autopálya hálózat.

A Mercedes gyárat is Gyurcsányék hozták ide, semmit nem jelent, hogy Viktor vágta át a szalagot.

Mondom: a szúnyog-írtós eset csak egy volt a sokból. Akkoriban az ország érdekében dolgozott a kormány, a mostani kormány a választási kampányában meghatározottakért dolgozik: CSAK A FIDESZ!

bolondanya 2012.04.27. 08:12:03

Kedves Kommentelők!
Ugyan hagyjuk már ezt a trágár stílust.
Aki 35 évnél idősebb, az mind érintve volt az átkosban. Ha máshogyan nem, hát a kisdobos nyakkendőre felesküdött.
Így a parlamentben és az országban is igen kevesen maradtak, akik nem voltak "komcsik".

Ebből kiindulva igen is be lehet és kell ismerni - még ha fájó is - ha valaki valamit elk..t.
Ezt Fletó megtette, igaz zárt ülésen.
Ha annyira stabil az a bizonyos 2/3-ad, akkor nyugodtan kiállhatna Vitya is, a 2/3-ad még a lába nyomát is megcsókolná, milyen rendes ember, őszinte, az emberekért van.
Még nem lenne késő.
Minden eltelt nap azt bizonyítja, hogy egyáltalán nem különb Fletonál, SŐT!

Én szándékosan kis pártokra szavaztam nem meggyőződésből, hanem azért, hogy "több szín" kerüljön a parlamentbe.
Két év múlva lehet, hogy a FIDESZ ellen leszek kénytelen szavazni. MEGGYŐZŐDÉSBŐL.

bolondanya 2012.04.27. 08:16:16

@buddha:
jaj de kis gonosz megjegyzés.
Hát tisztetsséges munkából.
Biztosan örököltek is valami idegenbe szakadt nagybácsitól.
Tudod, LJ is megmondta, mindenki annyit ér ......
Vitya sokat ér, látszik a családi vagyonon.

röhögő 2012.04.27. 08:33:14

@midnight coder: Az a 13. havi is vagy 400 milliárd volt, míg valaki a 2006-os választási kampányban 14. havit is ígért. Mellesleg én már a semmivel is kiegyeztem volna, de Orbánék az egész ország hitelességét lerombolták, a tartalékokat felélték.
Bajnai egy dolgot biztosan nem tett, nem ártott.

Crescendo 2012.04.27. 08:35:12

@Mária: reszleteket nem kozoltel, hogy hol es mikor lattal allamcsodot, megvalaszolatlan kerdesek tomeget hagyva nyitva. Amikor erre megprobaltam rajonni, azt mondod pokhendiseg. Nem ertelek.

peti6 2012.04.27. 08:42:09

@almatermelő: Te nagyon ostoba!!!! Az IMF valóban takarékosságot fog javasolni /előírni/, de azok olyanok lesznek, mint pl. a románoknál. Konrét nominális nyugdíjcsökkentés /a románoknál 25%,./ konkrét nominális bércsökkentés, stb .Ez a jó megoldás?????
Erre varjál gombot.......Ehhez mit fog szólni a magyar társadalom??????

flort 2012.04.27. 08:52:15

a poszthoz: "Amikor Orbán megpróbálta bevezetni a maga reformjait, pontosan azokba a falakba ütközött, amelyeknek Gyurcsány is nekirohant."

Az állítás alighanem teljesen igaz, de a szerző csak mellékesen említi meg, hogy a szóban forgó fal nem más, mint maga Orbán Viktor, illetve a finomkodva konfrontatívnak nevezett (az egyszerű nép nyelvén arrogáns, agresszív, olykor nyegle) stílus.

Tetszik, vagy nem, európában a konszenzusos megoldásokat részesítik előnyben, ami sok egyeztetést és folyamatos kompromisszumokat igényel. Némely elemzők a keddi Barroso-Orbán eszmecsere kapcsán is a "kompromisszum" szót elmlegetik a legtöbbet és meg is lett az eredménye: legalábbis a médiában jól eladható mindkét fél számára az előrelépés.

De ezt is lehetett előrre látni, nem csak a Fideszen belüli túlzott hatalomkoncentrációt, amely egyébként amúgy is azért jött létre, hogy nem kelljen mindenben megegyezésre jutni: ha a főnök azt mondja, majd jobbra fog tekeredni a villanykörte és kész.

És mivel előre látható volt és tudott, hogy ezt a viselkedést a létező külvilágban nem díjazzák, nem értem a mostani nagy ráébredéseket.

Peterpapo 2012.04.27. 09:00:31

@Fedor:

"Még amikor jónak indult, amint csinálni akart, az is elszúrta azzal, hogy kőbaltával állt neki fogpiszkálót faragni..."

Annyira aranyosan vagy naív, hogy csak na! :)

Orbán soha a büdös életébe nem akart jót!

A blogról annyit, hogy jó kis magyarázkodás, de ez a kormány is csak a saját, és haverjai meggazdagodását támogatja, mint az előzőek. Nem kell ezt annyira túl misztifikálni. Számomra az egyetlen hiteles ember jelenleg Ángyán József.

Kivlov 2012.04.27. 09:08:20

"Az orbáni kormányzás bűne, hogy konfrontatív politikájának oltárán feláldozta a maradék tartalékainkat."

Nem. a bűne az, hogy a 2/3 birtokában sem mert (vagy csak épphogy) hozzányúlni a szent tehenekhez. A nyugik juttatásaihoz, a segélyesekhez, a közszférához, az állami mamutcégekhez...

Kivlov 2012.04.27. 09:09:14

@peti6:
peti6 2012.04.27. 08:42:09

jaja. Ezt javasolná/javasolja majd. Ezt is kellene csinálni...

nyomasek 2012.04.27. 09:20:21

Ad1. Demokrácia, demokratikus választói rendszerrel működő gazdaság csak akkor életképes ha a többség dolgozik. Amint az inaktív tömegek kerülnek többségbe, azonnal felborul a gazdaság, hiszen az inaktív réteg a minél magasabb adó és járulékelvonásban érdekelt.
Ad2. A közszférában nem volt rendszerváltás, a kommunista rendszer kiszolgálói a mai napig döntéshozói jogokkal vannak felruházva.

Lenne még sok-sok probléma, de alapvetően ezek már felrajzolják a jövőt. Hogy mit lehetne tenni a megoldásuk érdekében, napnál világosabb, viszont demokratikus eszközökkel erre nincs lehetőség.

bolondanya 2012.04.27. 09:23:06

'I have a dream..."
mondta egy klasszikus.
Igaz, másról szólt, de most úgy érzem annyira mégsem.

Nekem is van egy álmom:
oldaltól függetlenül kiáll elénk az aktuális politikai elit és őszintén megmondja ez van.
Tényekkel, számokkal, nem a múltra mutogatva, nem a másikra köpködve.
És elmonjda érthetően, hogy így és így lehet ezen változtatni. 1-2-3 sok évig nagyon nehéz lesz, de lassan megváltozik és jobb lehet.
Csak ez nem érdeke a mai politikai elitnek (egyik oldalról sem). Minél butább, minél szegényebb a jobbágyság, annál nagyobb rajtunk az Ő hatalmuk.
Pedig ha azt mondanák, hogy x ezer forint EGYSZERI különadó/minden magyar állampolgár, illetve tartózkodási engedéllyel rendelkező lakos megfizetése után el lehet kezdeni a normális munkát, még be is fizetném (a bankhiteleket együk ki a kalapból, azt mindenki intézze maga).
Nem millás nagyságrendben, de összekaparnák a családok.
De utána nincs sunnyogás, meg mutogatás.
Ha utána elk....k, akkor irány a börtön. Az egész parlamentnek!

komment-elo 2012.04.27. 09:26:59

ja persze, kizárólag külső okokból nem jön össze...
szét ne röhögjem magam. érdekes, a lengyel mezgazd nem sorvad.

azért tartunk itt, mert ennyit tudunk. orbán azért vitte a társadalmi és gazd csőd szélére az országot, mert ennyire volt csak képes. nincs ennek más oka. és mivel a legnagyobb kisebbségnek (lásd 33%) ez frankó, és tetszik, és imádja, ez van. ő van.

a tőlünk sikeresebb keleti országok, pl. csehek nem ugyanabban az eu-ban, meg világban élnek?

bolondanya 2012.04.27. 09:57:19

@komment-elo:
óvatosan a számokkal :-)).
Talán tegnap oktatott ki valaki, hogy az ellenzék összesen nem éri el az 50%-ot?!!!

Tudod, a 33% ma Magyarországon = 2/3

Új matematikai gondolkodás!
Lehet, hogy néhány év múlva a gyermekeim az tanulják majd töriből, hogy a Viktorista szemlélet szerint .....

an hero please 2012.04.27. 11:22:00

@bolondanya: Csak mondom, hogy ez előző kormányoknak még ekkora felhatalmazása volt.

debreceni.blog 2012.04.27. 12:58:46

Brüsszel a palánkon

„Utólag azt mondhatjuk, hogy simán átverték a megnyomorított magyar demokráciát az utolsó védőbástyán is. „
Sajnos így igaz.
www.vagy.hu/tartalom/cikk/2162_brusszel_a_palankon

De hová tűnt Columbo felesége? 2012.04.27. 13:26:29

@Légvárak:

Köszönöm korrekt válaszod.

Csak feltételeztem és lehet, hogy tévedtem. Bocsánat. De hidd el, rengeteg fideszes nyugdíjast ismerek, aki vakon bízik, és istenként hisz Viktorban. Sőt, rengeteg okor, tanult embert, aki szintén e mezsgyén mozog.
Ez önmagában nem baj, hiszen az emberek hitét és politikai irányultságát dőreség lenne vitatni, kétségbe vonni, ez nem lenne elegáns (persze kivétel, ha ordas eszmék állnak a háttérben).
Aki gondolatilag szabad és beállítottságát tekintve humanista, az nem is tehet egyebet, minthogy elfogadja a másikat - és lehetőség szerint érvekkel, jüszándékkal igyekszik meggyőzni a másikat.

A baj viszont az, hogy ugyanezek az emberek nem emlékeznek, nem figyelnek és hitüket vak imádat itatja át. No persze, hiszen Viktor adja is ehhez a lovat, nem hagy ki egyetlen demagóg és populista fogást sem, hogy tompítsa az agyakat. Muníció van bőven, a közvetítő közeg (média) mindent megtesz, hogy az ige célt érjen.

Egyébként egyetértek veled, válaszodban reálisan értékelted a helyzetet.

Hogy miért tartunk itt?
Összetett dolog ez, messze a kádári érában gyökerezik (igen a fideszt is ez a rendszer nevelte ki) és a rendszerváltással nagy lehetőség úszott el.
22 év trutyija kavarog ebben a medencében, aminek kilöttyintéséhez most Viktornak lett volna óriási, talán SOHA vissza nem térő lehetősége.
Nem élt vele, a 2/3 rossz értelmezése történelmi esélyt hagyott tovaszaladni. Felelőssége nagy, már-már végzetes, mert az ország bizony lemaradt - jobban, mint az elődök hagyatéka progosztizálta volna.
Antall, Boross, Horn,Medgyessy, Gyurcsány, Bajnai-Oszkó? Mindegyiknek megvan a téglája ebben a siratófalban, de erre a falra most Orbán hibás politiája teszi rá a cserepet. Végtére is cementezés folyik, vagy mi, nem?

A gazdasági politikai dilettantizmus Mekk Elek-i magasságba emelkedett. Blőd.
Persze tudom, van e mögött logika (oligarcha- és egyéb érdekek), de akkor is: muszály nekünk a Móricz által oly tisztán megénekelt Rokonok-i úton maradnunk? Szervilizmus, despotizmus, miegymás.
Ész megáll.

Idézlek:

"Nem vagyok sem politikus sem közgazdász, de ha az egyetemekről néhány jó szándékú, okos fiatalt odaállítanánk többre vihetné az ország."

Mindent elmond az országról, hogy a leírtakban vélhetően sajnos igazad van.
A magyar gazdasági és politikai elit kvázi megbukott.

Közgazdász vagyok, a történések láttán csak kapkodom a fejem: de biztosan rossz egyetemre jártam...

Remélem, lesz változás és remélem, ez nem csak légvár...

Minden jót és üdv:
ex-Zébá

De hová tűnt Columbo felesége? 2012.04.27. 13:35:42

@Kivlov:

Igen, a fidesz kormány a 2/3 birtokában nem mert (akart) hozzányúlni a nagy pénznyelő rendszerekhez, ehelyett hozzányúlt a tartalékokhoz és elitista SZJA politikát vezetett be.
A kettő így összeér, egymásból fakad és egymásra hat. Lefelé tartó kettős DNS-spirál.

A reform és a megszorítás szitokszó, helyette unortodoxia van.
Klassz...

Annyira várom, hogy végre előbukkanjon egy olyan politikai gondolkodás, amelyik felnőttként kezeli, vagy megtanítja felnőttként élni a magyar társadalmat, a zembreket.

Nem érdekel, melyik irányból jön és ki az, csak menjünk végre okosan előre.

Kivlov 2012.04.27. 16:33:32

@Elhárított királycsel (ex-Zébácsi):
elitista SZJA? f*szt! Ahol egy bruttó 200 már soknak számít, meg a 300 gazdagnak az egy vicc, nem elitista. Egyébként sem bérből él, aki gazdag...

Légvárak 2012.04.28. 06:03:34

@Elhárított királycsel (ex-Zébácsi): Nem tudom lesz-e változás. Gyerekkorom óta azt hallom a politikusoktól, hogy "majd jövőre, majd 3 év múlva, majd 5 év múlva" - aztán nem lett az egészből semmi. 89-ben az emberek eufólikus hatás alatt ünnepeltek, megtört a jég! Megtörhetett volna, de nem ez történt. Nekem pl. több vállalkozásomat tették tönkre a szinte azonnal beözönlő multik. Biztosan lehetett volna váltani, de inkább vállaltam az alkalmazotti szerepet - kiszámíthatatlannak éreztem, mi jöhet még. Hát ezt sikerült összehozni cca. 24 év alatt... Az emberek nagy része nem ért a politikához csak politizál, a gazdasági tudományokhoz még úgy sem és nagyon kevesek kiváltsága "tűzközelből" betekintést nyerni a valós helyzetbe. Miért választanak az emberek? A gazdag réteg azért, hogy ne cseszegessék és legyen számukra kedvezőbb adórendszer, a szegények vagy a közép-réteg pedig annak a reményében, hogy akinek jobb rálátása van a gazdaságra az szervezze meg az egészséges elosztást. Ez utóbbit egyetlen kormány sem oldotta meg tisztességesen az elmúlt 24 évben. A mindenkori vezetésnek van módja, lehetősége (sőt kötelessége is lenne!) rálátni a társadalom legkülönbözőbb rétegeinek helyzetére, a "kis" emberek jórészt még a falujukból se nagyon mozdulnak ki (nem is nagyon van rá pénzük). Ergo a mindenkori vezetés dolga lenne kialakítani a többségnek megfelelő LEHETŐSÉGET a jobb életfeltételekre. Az élni és élni hagyni elvre már a legnagyobb multik is rádöbbentek, mivel kezdik veszélyben érezni saját létbiztonságukat. Hiába vannak milliárdok a zsebedben ha nem tudod értelmesen, biztonságban elkölteni. A korlátlan anyagi felhalmozás csak a zavaros agyú emberek sajátja, valójában ezek a saját életükkel nem tudnak mit kezdeni, leragadtak az alapfokú óvódai képzés kusza ösvényein. Egyebekben: köszönöm válaszod:)

De hová tűnt Columbo felesége? 2012.04.29. 13:11:52

@Kivlov:

Ha az SZJA-rendszer jó lenne, akkor nem fordulna elő az, hogy az átalg alatt keresők nettó rosszul jártak vele.

Hát, nem is tudom: kérlek, vedd figyelmbe ezt:

- amennyiben a szülők jövedelme az ehhez megfelelő bruttó összeget eléri, úgy 62.00 szorozva 0.16- tal= 10 ezer forint/ fő marad a családi kasszában, háromgyermekes családoknál 206.250 szorozva 0.16-tal = 33 ezer forint/ fő.

Vonatkoztassunk el a fekete/szürkejövedelmektől.
Kérdezem, ki (mennyi) az a magyar család, akiknél havonta 206.250 Ft adóalap képződik? Tömegek nem keresnek ugyanis bruttóban ennyit, és rengeteg olyan család van, ahol az egyik altartó tartós munkanélküli.
Ugye, nem azok, aki minimálbéresek, vagy akárcsak átlagos jövedelműek lennének...

A gondolat jó, de a kivitelezés sokkal inkább a tehetősebb réteget segíti.
Az általános 16% SZAJ (valójában 20,3%) pedig sokkal inkább húsba vágó annak, aki 100e Ft körül keres és ugye nincs adójóváírás, mint annak, aki mondjuk 300-600e Ft körül (nekik ugyanis csökkent a havi adójuk).

Ez a téma lerágott csont, de az elosztás kissé igazságtalan és 600 Mrd Huf lyukat jelent a költségvetésen - amit ÁFA, Jövadó és NETA, meg sárgacsekk-adó kivetéssel igyekszik a kormény foltozni, jól megszivatva azokat, akiknél eleve kevesebb reáélbér maradt.

Az viszont igaz részedről, hogy az igazi elit nem a bérjellegű jövedelme miatt lett elit ( hanem tőkejövedelmei után zsebeli be a zsét).

Az elitista kifejezés egyébként nem saját, az mno.hu-n megjelenő, jobboldalhoz köthető szociológusok, közgazdászok cikkeiből való.

De hová tűnt Columbo felesége? 2012.04.29. 13:18:29

Az emberek jobbat szeretnének (joggal), bízni akarnak az ígéretekben - így választanak, miközben memóriájuk egy papucsállatka kapacitásával egyenlő.
Ha ugyanis működne bennük a reflex, akkor nem fordulhatott volna elő, hogy 94-ben Hornt, 2002-ben Medgyessy-t, 2010-ben pedig Orbánt juttatják hatalomra, Orbánt ráadásul 2/3-nyi többséghez, ami irtzó veszélyesnek látszott már a választás előtt is - lám, sajnos veszélyes is lett, mert Orbán rosszul használja.

Az evolúció viszont tart, talán hamarosan magasabb szintre ér a nép demokráciafelfogása, választói józansága, de leginkább a kitermelődő politikai elit felelősségérzete.

Kérdés, van-e időnk mindezt kivárni és, hogy mit hagyunk örökül gyerkőceinknek, unokáinknak. Mert ami most van, az nem sok jót vetít előre...

Üdv.

Kivlov 2012.05.02. 08:14:40

@Elhárított királycsel (ex-Zébácsi):
Az a lényeg, koma, hogy vicc, hogy eddig több mint 1 millió ember nem fizetett SZJAt, mert ő "minimálbéres." Biztos van benne olyan is. De most legalább fizet Fizessen mindenki egy kicsit. Ez a lényeg. Ne pár100ezer ember tartsa el az országot.
Ja! És nem ezzel az SZJA-val jártak rosszul. Ezzel mindenki jól járt, csökkent a kulcs. Az elcseszett adójóváírással jártak eddig sokan indokolatlanul túl jól...

De hová tűnt Columbo felesége? 2012.05.02. 08:53:00

@Kivlov:

Nem, a lényeg az, hogy sokan MOST SEM fizetnek SZJA-t - vagy nem annyit, amennyit a tényleges jövedelmük után (zsebbe mani) fizetni kellene.

Az adójóváírás kivezetése része az SZJA politikának. Ha hibás része, akkor az egész adópolitika hibás.
Mellesleg: 600 Mrd HuF hiányt ütött a költségvetésen.
Kérdezem: ez miért is jó?

Vagy ha a szürke (fekete) gazdaságot húzóágazatnak tekintjük, akkor deklaráljuk azt.

Kivlov 2012.05.02. 09:50:01

@Elhárított királycsel (ex-Zébácsi):
Az adójóváírás kivezetése nem ütött lyukat, tévedésben élsz.
süti beállítások módosítása