HTML

Boldogok a sajtkészítők

- Következő! … Kereszthalál? - Igen. - Kimész az ajtón, balra fordulsz, fogsz egy keresztet. - Következő! ... Kereszthalál? - Igen. - Jó. Kimész az ajtón, balra fordulsz, fogsz egy keresztet. Következő!... Kereszthalál? - Ó nem. Szabadláb. - Mi? - Engem elengedtek. Azt mondták, nem csináltam semmit, szabadon élhetek valahol egy kis szigeten. - Hú! Az nagyon jópofa dolog. Hát akkor eredj! - Nem. Én csak ugrattalak. Valójában kereszthalál. - Ó, már értem! Nagyszerű! Nagyon jó, nagyon jó! Hát, kimész az ajtón... - Igen tudom. Ki az ajtón, balra fordulok, fogok egy keresztet. - Nagyon jó, kösz' szépen. Kereszthalál? - Igen. - Jó...

Friss topikok

  • Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: Itt az orvosok egyik esetben sem lehettek volna jók. Azért ez milyen már? (2021.11.08. 19:30) Lengyelországban gyilkosság történt
  • midnight coder: @MEDVE1978: Igen baloldalinak nem nevezhetõk, de liberálisnak pláne nem. (2021.07.28. 15:57) Válogasd meg a szavaidat!
  • szekertabor: A probléma lényege, amit bárki, aki járt már nudista strandon, megerősíthet: a közszemlére bocsájt... (2021.07.28. 09:52) Bimbószabadságharc
  • evilwolf: " és nem kellene a méregdrága Pegazusra költeni az adófizetők pénzét." Azért a kínai vakcina sem v... (2021.07.20. 18:33) Következetesen a lehallgatásról
  • apro_marosan_petergabor: @Homo fideszbirkusz: Helyettem ne igyekezz véleményt mondani. A megzsarolt, megritkított, folyama... (2021.06.10. 21:06) Miért nem találkozik a pápa Orbánnal?

Linkblog

Hadüzenet

2011.07.12. 09:50 Ratius

 

Történelmi csúcson a svájci frank. És bár a kormány időről időre előáll egy-egy frankhiteleseknek szóló mentőcsomaggal, az elemzők azt állítják, sehogyan sem tudnak jól járni a devizahitelesek. A frank bődületes ereje a legtöbb kísérletet kudarcra kárhoztatja.
 
Pedig van megoldás. Igaz, radikális, furcsa és szokatlan, de az Orbán-kormány már bebizonyította, hogy egyáltalán nem fél az efféle huszáros megoldásoktól. A bankadó, a multikra kivetett sarc, a médiatörvény, az alkotmány, vagy legújabban a választási törvény tervezete mind-mind olyan intézkedések, amelyek sokaknál verték ki a biztosítékot. Ugyan, miért kellene meghátrálnia kormányunknak egy igazán különleges megoldástól a frankhitelesek ügyében? 
Nos, az én javaslatom az, hogy üzenjünk hadat Svájcnak.
Igen. Berni nagykövetünk holnap besétál az államfőhöz, közli vele a magyar kormány követeléseit, s figyelmezteti, Svájcnak 24 órája van a követelések teljesítésére, ellenkező esetben a hadiállapotot beálltnak tekintjük.   
A követeléseket természetesen úgy érdemes összeállítani, hogy a majdani béketárgyalások alkalmával legyen mozgástere a magyar diplomáciának, tehát most sokkal többet kell kívánnunk, mint amennyit valóban el akarunk érni. Mindenképpen elő kell állnunk valamiféle területi követeléssel, hogy hitelesebb legyen a kezdeményezés. Logikus, ha mondjuk az olasz határ közelében található anniviersi völgyet igényeljük, arra hivatkozva, hogy az ott élő pár ezer ember talán hun, vagy magyar leszármazott. Számos gazdasági jellegű követelést is meg kell fogalmaznunk, közöttük természetesen a svájci frank radikális leértékelését.
Na, persze a helvét állam nem fog megijedni, és azt fogják üzenni, hogy sürgősen kezeltessük magunkat, lehetőleg valamelyik svájci elmeklinikán. De sebaj, mert ekkor mi majd lefoglaljuk a magyarországi svájci érdekeltségeket, közöttük a frank alapú adósságokat is. Azaz, ettől kezdve a frankhitelekkel a magyar államnak tartoznak az adósok, az meg annyit enged el belőle, amennyit akar.
A hadiállapot akár évtizedekig is tarthat, tényleges hadműveletekkel nyilván egyik fél sem próbálkozna. Aztán, idővel majd megindulnak a béketárgyalások, és lesz valamilyen megállapodás. De lehet, hogy addigra Svájcot elmossák az elolvadó gleccserek, Magyarország kihal, vagy az is elképzelhető, hogy az egész globális pénzügyi-gazdasági rendszer összeomlik.  
 

147 komment · 3 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://boldogokasajtkeszitok.blog.hu/api/trackback/id/tr213059796

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Adósságválság – Kinek tartoznak az országok? 2011.07.13. 10:44:07

A héten újra előtérbe került a pénzpiacokon az adósságválság problematikája. Az eddigi kis államok (Görögország, Portugális, Írország) mellé azonban most igazi nagyágyúk csatlakoztak, jelesül Olaszország és az USA. Ezzel egyszersmind a százmilliárd d...

Trackback: Törvénnyel kiszorított versenytárs 2011.07.13. 09:31:06

A Fidesz sorozatban veri át a parlamenten a személyre szabott törvényeket, amelyekkel egyes politikusaiknak kedveznek; a lex Borkaitól a lex Szapáryn át a lex Esztergomig hosszasan lehetnek sorolni a nem kifejezetten jogállami eseteket. A január elseje...

Trackback: Nyerj 10.000 Ft-ot egy LIKE-kal! 2011.07.12. 19:33:40

Most nagyon egyszerűen megnyerhettek 10000 Ft-ot, ugyanis a közeljövőben 10.000 Ft-ot sorsolunk ki a rajongóink között. Ahhoz hogy megnyerd ezt az összeget, csak ennyit kell tenned: LÁJKOLD a ViccÓra blogot ide kattintva! Ezután kiválasztjuk az eg...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

is 2011.07.12. 15:34:31

ja, a jovo heti AKK kotvenykibocsatasra meg 0, aza nulla ajanlat erkezik. 3 honapon belul csod.

rohogni persze jo, de a hollandokat megtamado poszt jobb volt. meg ilyen alapon az osztrakokat is megtamadhatjuk, atdobva par kezigranatot a hataron, megint lenne Monarchia.

Hattory Hanzo 2011.07.12. 15:39:48

Sokkal egyszerűbb, és kézenfekvőbb a frankhamisítás szép hagyományát feléleszteni. Ráadásul akkor akár fel-, akár lemegy, nekünk jó. Tipikus win-win szituáció.

passaran 2011.07.12. 15:47:14

Az elegáns megoldás: addig OK, hogy hadat üzenünk Svájcnak. De a többit másként kéne csinálni. A javaslatom: a hadüzenet után a Magyar Honvédség igenis támadja meg Svájcot! Gondoljatok bele: ha nincs támadás, Svájc kiröhög minket :) Nem kell sok katona, 10-15 elég is lesz bőven kokit, sallert meg tockost osztani :)
A svájci ellentámadás után 2 perccel azonnal és feltétel nélkül megadjuk magunkat és egy füst alatt az új magyar bábkormány kéri, hogy az ország új kantonként Svájc része legyen = hivatalos fizető eszköz a frank lenne. Kis benyalással elérhető lenne egy 100-120 HUF / 1 CHF váltási arány.

sunavadász 2011.07.12. 15:48:33

Inkább a bankoknak kéne hadat üzenni, s felgyújtani, földig rombolni, a bankárokat pedig fellógatni. Ez is szokatlan, de célravezető megoldás.

Solid 2011.07.12. 15:49:51

@sunavadász: Engedd meg, hogy biztosítsalak a támogatásomról!

2011.07.12. 15:53:31

Kerülni kell a zsidó bankokat, én is ezt teszem.
Nem kell hitelért könyörögni, és akkor a visszafizetéssel sem lesz gond! ;)

2011.07.12. 15:55:36

Goooood. :):):) a rohamot Viktor vezesse fehér lovon, és esküszöm bárhova követem
@sunavadász: egy füst alatt a politikusokat máglyára vethetjük? :)

rostast 2011.07.12. 16:06:09

Szerintem ebből viccet csinálni elég morbid.... Valszeg nincs Chf hiteled....

fatia-negra 2011.07.12. 16:09:09

@rostast: mit aggócc? megmentett a szíjártó! vagy mencsen meg a zorbán!

fatia-negra 2011.07.12. 16:09:44

egyébként a kép az NAGYOOOONN JOOOO

nepszavazo.com · http://www.nepszavazo.com 2011.07.12. 16:10:58

Én szerintem a legdaliásabb magyar férfiak vezessék a rohamot, ne Orbán Viktor. Ő egy hegyről nézze a csatát, mint Napoleon. Fehér lovon (Lázár fivérek szállítják).

Arra gondoltam, hogy ha a Szijjártó - Rogán - Révész Március sor nyitná a rohamcsapatot, mint a legszebb testfelépitésű honfiaink. A hadüzenetet Pali bá írná meg, hejesen. Semjén elvtárs a tábori lelkész lenne, szőke Gabriella meg a markotányosnő. Simicska kezelné a zsoldkosszát. A háborút Demján és az OTP finanszírozná. A gulyáságyúba a moslékot a CBA szállitaná.

2015-ben pedig lenne egy új nürnbergi per.

fatia-negra 2011.07.12. 16:10:59

ja. ha hadiállapot. akkor itthon értelemszerűen a közbeszerzések is hanyagolhatók... hadi állapot... sőt a közmunkásoknak még azt a picit sem kell kifizetni...

Bozdurgán 2011.07.12. 16:13:08

@sunavadász:

amennyiben lincselére kerül sor, szeretném ha engem is bevennétek:)

blah 2011.07.12. 16:19:08

ez szép volt, gratula :)

nepszavazo.com · http://www.nepszavazo.com 2011.07.12. 16:23:28

+ kieg: A közmunkások lennének a munkaszolgálatosok. Árkokat ásnának s svájci hegyek körül, hogy ne tudjanak lejönni onnan a svájciak. Phillip ismét nevet változtatna, ezúttal Heindrich-re, HH-as monogrammal. A HírTv egész nap nemzeti vérpezsditő indulókat sugározna, így ősi hun és kun népdalokat. A sereg tábori várát -matyómintásan - Makovecz épitené akácból, a sebesülteket ráolvasással Kun professzor látná el. Érzéstelenitőt csak a FIDESZ KB és PB tagok kapnának. No meg Pozsgai és Szűrös elvtársak.

fedkvas 2011.07.12. 16:25:39

vezessük be inkább a svájci frankot a forint helyett

Link Elek 2011.07.12. 16:30:00

szerintem minden frankhiteles szivjon jol be, akkor se lesz jobb, de akkor legalabb nem erdekli oket semmi.

egyebkent 280 is lehet a frank, csak annyi kell hozza hogy jul22-ig ne tudjanak megegyezni az amerikai politikusok, hogy hogyan novelik a "debt limit"-et. akkor akkora panik lesz, hogy oriasi penzek fognak svajci frankba menekulni.
ha az amerikaiak megegyeznek, akkor menekul valutanak ott lesz a $ is. akkor is fog erosodni a svajci frank, de nem lesznek oriasi ugrasok

hegyilany 2011.07.12. 16:32:18

@rostast: Ehhh, ne legyünk már keserűek... Nekem van frankhitelem, megoldási javaslatom mégis Link Elekére hajaz: bezavarni egy jó másfél liternyi fröccsöt, aztán pihegni az árnyékban. :)))

soproni1 2011.07.12. 16:34:22

Ingyen át kellene adni a magyar közigazgatást a svájci államnak ! Magyar embert még a közelébe sem szabadna engedni ! Egy év múlva 1 CHF = 1 Ft

Napi Konzultáció 2011.07.12. 16:37:58

Elgondolkodtató ötlet :-D

Ppix 2011.07.12. 16:45:23

Zseniális, kár hogy a létező CHF adósság elenyésző része "svájci érdekeltség".
Belga, holland, osztrák, német, francia, amerikai, stb. bankoknak tartozunk és csak elenyésző részben svájciaknak.
Ezeknek is mind hadat üzenünk, vagy csak államosítjuk az összes bankot?
Hiába no, pénzügyi műveltség nélkül nem jutunk messzire...

JR69 · http://komlomedia.hu/ 2011.07.12. 16:52:26

A svájciak tudják egyáltalán, h ennyire haragszunk rájuk? :D
Azért valaki szólhatna nekik ;)
komlomedia.hu/hir.php?hir=238
komlomedia.hu/hir.php?hir=235

Kassian 2011.07.12. 16:59:52

@sbronzo: Hülye vagy, mint a seggem...

Publius Decius Mus 2011.07.12. 17:07:26

Szerintem a zúnió hamarabb fogja megtámadni Svájcot a frank miatt. A franciák mgkapják Genfet, a németek pedig Zürichben fékeznek.

Publius Decius Mus 2011.07.12. 17:10:26

Egyébként valóban a svájci frankos tartozásai a népnek osztrák, német, amerikai és olasz bankok felé vannak. Namármost ezek olyanok mint a tablettás bor, sohasem láttak svájci frankot, ez csak az elszámolási rendszer, a bankok halálra keresik magukat rajta, szívják el a GDP-t.

bazs 2011.07.12. 17:14:19

Publius Decius Mus 2011.07.12. 17:07:26 ezt már elszúrtuk. Már nem vagyunk soros elnökök. Akkor még simán lehett volna az EU nevében hadat üzenni és becsatolni Svájcot az EU-ba, rájuk kényszeríteni az EURO-t kb. 2 CHF = 1 EUR árfolyamon és akkor mindenkinek jó lenne. Főleg, hogy a befektetők, akik eddig CHF-be menekültek, azok most HUF-ot vennének, nem győznénk nyomtatni. Aztán amikor már 2 EUR = 1 HUF, akkor az EU bevezeti mindenhol a HUF-t, dobva az EUR-t, és máris itt a tejjel-mézzel folyó kolbászból van a kerítés állapot. Illetve lett volna, ha még EU elnökként hadat üzenünk. Most várhatjuk a lengyel barátainktól ugyanezt...

Walter Melone (törölt) 2011.07.12. 17:15:16

Inkább csak adjuk meg magunkat nekik lehetőleg már másnap.

Minél előbb Svájchoz csatolnak minket annál jobb!

Nem mellékesen megoldódna a hitelesek árfolyamkockázata is, sőt az EU is jobban járna, hiszen azonnal zuhanni kezdene a Frank! :-)))

veny 2011.07.12. 17:16:50

Sajnos az a tendencia, hogy akinek mi hadat üzenünk, az azonnal felértékelődik.

Miért nem üzenünk hadat végre magunknak? :)

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2011.07.12. 17:17:10

van egy jóval egyszerűbb megoldás, igaz, ehhez módosítani kell az új alkotmányt: Magyarország fizetőeszköze a svájci frank.

peca1000 2011.07.12. 17:17:56

Impotens Orbán és csapata miért nem hoz egy olyan törvényt, hogy minden frankhitelesnek a hitelfelvételkori árfolyamot kelljen csak fizetni, és a bankok fizetik (bebukják) az az feletti részt.

Ennyire egyszerű lenne!

Vagy nem?

Hülyeséget mondtam?

Ronin2010 2011.07.12. 17:24:00

De hülyék vagytok. Hála Istennek! Sajnos ez már a kínunkban röhögünk eset.

.com 2011.07.12. 17:25:02

@nepszavazo.com: revesz marcius jo
O hadviselt ember, tobb gimubotot meghajlit(ott) mar a homlokaval!

JR69 · http://komlomedia.hu/ 2011.07.12. 17:33:13

@bazs: Sztem kb. 2001 óta nem nyomtathatunk mi semmit, csak amit a gazdáink megengednek.
Akkor mintha exportáltuk volna a pénznyomtatás lehetőségét...

fd 2011.07.12. 17:40:20

JR69 17:33:13
visszaállamosítjuk. a kiművelt emberfők megvannak hozzá kellő tapasztalattal a nem annyira nyilvános háttércsapatban.

fatia-negra 2011.07.12. 17:45:12

lehet uyganilyen poszt jelent meg a II. vh. ban mielőtt hadatüzentűnk az USA-nak, vagy a SZU nak...

itt röhögtek... a kommentelők... akkor is... és mi lett belőle. jó viccnek tűnt pedig...

ampelmann 2011.07.12. 17:49:28

@peca1000: Mert a bank is a piacról/más banktól veszi a külföldi devizát, ergó az árfolyam változást nem biztosan kompenzálja a kamat. Ha meg magas a hitel kamata akkor meg mit érdekli a bankot az áfolyam? Jah hogy ilyen a HUF hitel... Hát olyan is van...
Ez itt el van qrva már rég, EUban. Kiszipkodnak minket, új tagállamokat, olcsó munkaerő vagyunk nekik, ennek örülnek és a cuccukat is el tudják adni nálunk olcsóbban és már is jól jártak... mindegy. szopás az egész. Vegyen a faszom hitelre Tv-t autót, stb... de ha vki iphonet is részletre vesz... nah akkor ne sírjon senki itt....
btw, csak röhögök ezeken és csak drukkolok hogy bukjanak ezek az országok! megérdemlik!

2011.07.12. 17:55:32

@Kassian: Na mi van magadra ismertél? Te is sorban álltál, most meg haragszol a világra ami összeesküdött ellened? LOL

pizzaboy 2011.07.12. 17:59:31

A jelenlegi monetáris-gazdasági rendszer mindig is a gyengébbek kizsákmányolására építkezett. Aztán amikor elfogynak a kizsákmányolandó államok akkor meg nincs megoldás, és mindenki a vállát vonogatja miközben beszáll a legújabb kínában/afrikában gyártott BMW terepjárójába.

De mindegy, amúgy Európa megérdemli azért, hogy elmúlt pár évszádban szétrabolta a világot.

Lacusru 2011.07.12. 18:25:05

Csak azt tudnám meg végre, hogy ki volt az, aki bárkit is CHF alapú hitelfelvételre kötelezett!
Azokat az erőszakos bankárokat tömlöcbe zárnám, kerékbe törném, stb.
Azokat a túliskolázott, agyatlan barmokat pedig, akik maguktól vették fel a CHF hitelt, még külön jól szemközt is köpném, mielőtt kilakoltatják...
Hozzá teszem, ismerek olyat, aki önszántából vette fel, mert bízott benne, hogy majd jól jár vele. Valóban, 2008-2009 tájékán jobban is jött ki a törlesztőjével, de amikor már a vak is látta, mi történik a világban, gyorsan vissza fizette az egészet. (át is lehetett váltani kedvező forintalapúra 2009 nyarán pl.)

Szóval aki sír most, az csak nézzen tükörbe és köpje szembe magát... vagy könyvelje el, hogy egy primitív barom, aki megásta a saját sírját! (ja és gyorsan feküdjön bele, ne okozzon több kárt az emberiségnek)

driopios 2011.07.12. 18:27:32

Először Lichtensteint kéne elfoglalni, majd onnan, a svájcra meredező magyar fegyverek árnyékában már sokkal nagyobb nyomásgyakorlásra lennénk képesek. Lichtenstein ideális, egyrészt mint a magyar haderő által biztonságosan megtámadható legnagyobb ország, másrészt pedig nem NATO tag, ezért az ötös cikkelytől se kell félnünk.

gaen 2011.07.12. 18:29:46

Ha jól emlékszem, de lehet , hogy nem, akkor a dél koreaiak úgy oldottak meg a válságukat anno, hogy megkértek a népet, adjak mar le ingyért az aranyat amit birtokolnak /ékszert/. A koreaiak meg megtettek. 1-2 hónap alatt kifizettek az állam adósságot és kezdtek építeni a gazdaságot, kicsit másként.

fatia-negra 2011.07.12. 18:30:30

@Lacusru: egy példát csak... hogy értsed a bank hitelezés is szakma (lenne)

pl Kolontár lakópark. hőszigetelés nem fért bele a 400eFt/nm árba...
(szerinted erről a Mariska néni tehet? aki örül mint majom a farkának, hogy 100eFt/nm t kap ingyen utat-közművet, 80-100 at a lakásba.... és azt se tudja hogy hitele van a tobbi 200-220ra... csak a jelzálog gyanus...)

de a lényeg a hőszigetelés döntés... szerinted ő a hibás?

realista-001 2011.07.12. 18:31:29

Marha jó! Üditő a média iszonyú marhaságai között. Csak sajnos kicsit veszélyes is, mert véletlenül a mai politikai vezetésben valaki komolyan veszi, és a 2/3-os "többség" elinditja a csapatainkat Genfbe. Persze csak akkor, ha tudják, merre kell menni.

Neménvoltam! 2011.07.12. 18:32:25

Nemrég, mikor Kadhafi még regnált, a fiát kibaszták Svájcból, mint macskát szarni, mert paraszt volt egy szobalánnyal. Kadhafi erre ordítva követelte az ENSZ-ben, hogy Svájcot osszák fel a szomszédai között.

Kiröhögték...

Már látom magam előtt Magyarország svájci nagykövetét, amint hadat üzen...

Amúgy az ötlet is lejárt, aki nem hiszi, annak javaslom, nézze meg az Ordító egér című filmet.

Neménvoltam! 2011.07.12. 18:34:02

@driopios: Azt nem is nehéz, mert az osztrák porosz háború után megszüntették Lichtenstein hadseregét. Mind a 80 főt. Pedig nem is harcoltak...

Lacusru 2011.07.12. 18:34:30

@peca1000: Hatalmas hülyeséget mondtál... látszik, hogy lövésed sincs, miről is van szó.

Tudod ez kb. olyan, mint amikor választhatsz, melyik pólót veszed. Van az olcsó kínai vacak és van a drága, márkás "sznoboknak gyártott"
A kínai 6mosás után szétszakad, kifakul, stb. A drága, márkás 10év múlva is hasonló színű, hordható, stb. Az "okosok" vesznek vacakot, és utána szidnak mindenkit, hogy átverték őket, becsapták, stb.

No, itt kicsit azért másról volt szó. Egy kisebb kamatért cserébe vállaltad azt a kockázatot, amit az árfolyamváltozás (kockázat) okoz. Van aki jól járt vele, van aki nem. Az, hogy az emberek nagy része azt sem tudta, mit ír alá, csak a saját hibája. A bankokat hibáztatni ezért nem szabad... sőt! mondjam azt, hogy ők ugyan olyan nehéz helyzetben vannak a sok bedőlt hitel miatt, mint a hitelfelvevők? A nagyság miatt más persze... de hidd el, nekik sem jó ez az egész. Mégis minek köszönhető mindez? Azoknak a buta embereknek, akik a mai napig nem értik, miről is van szó pontosan...

u4hgn 2011.07.12. 18:38:11

Szerintem a zorbán hozzon egy olyan törvényt, hogy elengedik azoknak a tartozását, akik annak idején nem játszották a Janit a hiteles autójukkal meg kérójukkal a hiteltelenek előtt.

gaen 2011.07.12. 18:42:08

@Lacusru: igazad van abban, hogy nem kötelezte senki őket. De ne avasd szenté "a szegény bankokat" őket sem kötelezte senki, hogy hitelt vegyenek fel arra hogy hitet adhasson, sem arra hogy ingatlan és internetes lufikba fektesse a pénzed, amit csak hitelből meg állami pénzből tudott, ha tudott kifizetni. Ami szintén a te pénzed.

Lacusru 2011.07.12. 18:46:05

@fatia-negra: Az egy teljesen más tészta... elfogadni nem kötelező, beköltözni sem. Lehetett választani tudomásom szerint a teljes kártalanítást is.
(az már más kérdés, mivel jár jobban az ember)

thelizardking 2011.07.12. 18:46:47

Nem olvastam vegig a kommenteket, de nekem lenne egy humanusabb megoldasom. Svajc nem tagja az EU-nak, viszont kothetnenk vele egy gazdasagi egyuttmukodest, kb. olyat mint most Kinaval. Magyarul Svajccal felvasaroltatjuk Magyarorszagot. Illetve a forintot, mint fizetoeszkozt teljesen elfelejtjuk, termeszetesen az eurot is. Helyette bevezetnenk a svajci frankot, az olyan orszagok mintajara, mint akik az eurot hasznaljak, de nem tagjai az euroovezetnek (Montenegro, Andorra, San Marino, stb.). Mivel a svajci frank eros, es tovabb is fog erosodni, az auro viszont sokat zuhanhat a kozeljovoben. Valoszinuleg az arfolyamkulonbsegek miatt sokat nyerhetnenk a bolton. Ha vannak itt gazdasagi szakemberek, akkor mondjak meg hogy hulyeseg amire gondoltam vagy esetleg meg lehetne valositani? Bocsi, de ekezet nelkuli billentyuzetem van...

csoko20 2011.07.12. 18:47:17

Mivel a Fidesz ugyis testvérpárti kapcsolatot létesít a Kínai Kommunista Párttal, jobb ha mindnki befogja a pofáját a Lajtától nyugatra!

Van egy gyanúm, ha beindul a kínai gőzhenger akkor újra megmoshatjuk kardunkat az Atlanti óceán vízében:))))))

gaen 2011.07.12. 18:50:39

A svájci bank attól lett hiteles, hogy minden esetben az ügyfelet tartotta szemelőt. Diszkréten és pontosan fizetett. Ha az ügyfél baromságot akart csinálni, hetvenszer megkérdezte biztos e a dolgában. Na azok a bankok amik a válságért felelnek, nem így tettek.Nem egyedül persze, felelős az állam is, meg a buta ügyfél, de o meg azért buta, mert az állam által összeállított alaptantervből kimaradt a gazdaságtan. is.

NightmareDominator 2011.07.12. 18:56:14

" sunavadász 2011.07.12. 15:48:33

Inkább a bankoknak kéne hadat üzenni, s felgyújtani, földig rombolni, a bankárokat pedig fellógatni. Ez is szokatlan, de célravezető megoldás. "

Isten mentsen attól, hogy védjem a bankokat, de mielőtt ilyen megoldásokhoz folyamodnál, add vissza a lakásod / kocsid kulcsát, amit hitelből vettél, és családostól költözz be valamelyik híd alá!

Alterix 2011.07.12. 18:56:54

@trz176: Annak idején pont ő mondta, hogy 3 szoba, 4 kerék.
A sok istenbarma meg azt gondolta, hogy ez nekik jár! Meg eljött a Kánaán....
Amúgy a sok devizás most fizet annyit, mintha Ft-ban vették volna fel.
Legközelebb meggondolják...

gaen 2011.07.12. 18:57:10

@thelizardking: okos gondolat lenne bevezetni a frankot, csak mégse, mert most nagyon erős és mi van ha esni kezd az a fránya árfolyam? mondjuk azért mert, kiderül, hogy Svájcnak, csak frankja van, meg hegyei, de egy élelmiszer válságban nem terem meg a búza? A rizsről nem is beszelve. Minden pénz annyira erős amennyire a gazdasága. régebben ezert volt a nemzeti valuták mögött aranyfedezet, az garantálta az árfolyamot. Ma mar ez nincsen igy, ezert is instabilak a valuták.

varvizib 2011.07.12. 18:57:28

További ötletek:

1. (ezt egy blogon olvastam)
Svájc vezesse be a forintot, vagy mi a svájci frankot nemzeti valutaként! - Elvégre állítólag Svájc sem akar ennyire erős valutát. Kiküldjük Kósát és Szíjjártót, hadd tartsanak egy rövid prenzentációt a svájci gazdaságban fellelt csontvázakról. Másnapra minden bizonnyal már meg is lenne az egyensúly mindkét fél elégedettségére.

2.
Svájc nyomjon ki egy csomó svájci frankot (mint ahogy a FED nyomta eszetlenül a dollárt). Így CHF minden bizonnyal gyengülni fog, ez elvileg egy határig még nekik is jó, és természetesen nekünk is.

3.
Ha már hadat üzenünk, rögtön jelentsük is be, hogy elvesztettük a háborút, ilyesformán Magyarország ezentúl Svájchoz tartozna. Kapnánk egy új vezetőséget, megszűnne a hitelek árfolyamkockázata, és együtt függetlenek lennénk külső hatalmaktól. Mi magyarok pedig tekinthetnénk úgy, mint ha Svájc csatlakozna hozzánk.

Kelly és a szexi dög 2011.07.12. 18:58:29

A szemét bankok is átvállalhatnának valami terhet végre - vagy legalább ne akarjanak még ennél is több profitot és vegyék vissza a kamataikat akkorára, amekkorát ők fizetnek a svájci frankért.

gaen 2011.07.12. 19:01:32

@Kelly és a szexi dög: ne annyira, annyira amennyiért ők vettek akkor, amikor kifizettek azt amit te vettel.

varvizib 2011.07.12. 19:04:00

@Alterix:

A folytatást elfelejtették közölni (ez már nem volt része a marketingnek), íme a teljes verzió:

Három szoba,
Négy kerék,
Ötágú csillag,
Hatalmas adósság.

malacz rezignált · https://www.facebook.com/pages/Malacz69-vil%C3%A1ga/173965402643571 2011.07.12. 19:04:23

Hadüzenet?
Miért, Magyarországnak van még hadra fogható serege?

gaen 2011.07.12. 19:06:21

@malacz69 eurofanyalgó: nincsen. :) de tele a padlás olyan politikusokkal és bürokratákkal akik írhatnának hadüzenetet.

gaen 2011.07.12. 19:07:46

@gaen: @malacz69 eurofanyalgó: A hadra foghatatlan sereg amúgy is csak bajt okozna, meg a végen lőni akarnak.

malacz rezignált · https://www.facebook.com/pages/Malacz69-vil%C3%A1ga/173965402643571 2011.07.12. 19:09:39

Az azért szánalmas, ha a frankhitelesek problémájának megoldatlanságáért az Orbán-kormányt kérjük számon. Sok mindent elkúrtak eddig, de ez igazán nem az ő saruk.

És alapból az a kiindulás, h aki adós, annak vissza kell fizetni azt.

Annyian mentek már ebben az országban rabpórázon, szívesen látnék már olyan embert is, aki felel azért, h ennyien nyúltak felelőtlenül CHF-hez. Mondjuk a hajdani MNB vezér? A hajdani pénzügyminiszter? Hajdani PSZÁF vezér?

JR69 · http://komlomedia.hu/ 2011.07.12. 19:14:48

@Kelly és a szexi dög: Hehe, a bankok mit tudnának átvállalni? A Monopoly dobozból adták neked kölcsön a játékpénzeket :D
Há nekik sincs semmijük. Más pénzét meg én is kölcsön tudnám adni neked kamatra. Vagy tévedek?
@varvizib: ez jónak hangzik...terjeszd a 2/3 elé. Mondhatni Forradalmi Ötlet :D

gaen 2011.07.12. 19:15:27

@malacz69 eurofanyalgó: Jó a lista, őket kenőpénz elfogadásáért de legalábbis szándékos semmittevésért, kellene elítélni. Egy állampolgárért elsősorban a saját állama felel. Ezert az állam kötelessége megakadályozni, hogy az állampolgár "butaságot" tegyen. Meg azt is hogy egy külföldi érdekeltség tegye ezt vele.
"Voltam én is bajban,
volt úgy, hogy én akartam és
volt úgy, hogy más akarta, hogy én akarjam úgy"

regress 2011.07.12. 19:18:22

a tetves fideszeseket,és a papokat is ,keresztre fesziteném.minden tulajdonukat

közlekedési bűnöző (törölt) 2011.07.12. 19:18:34

@Lacusru: "Mégis minek köszönhető mindez? Azoknak a buta embereknek, akik a mai napig nem értik, miről is van szó pontosan... "

Meg az első magyarországi banknak, aki kitalálta, hogy jobb feltételekkel tud hitelt kihelyezni (azaz versenyelőnybe kerül a többi bankkal szemben), ha CHF alapú konstrukciókat nyújt. Aztán meg azoknak is akik követték és boldog, boldogtalannak adtak minimálbéres kereset mellett hozomra 30.000.000 forintny CHF-ben nyilvántartott hitelt. Szóval vannak fasz állampolgárok, akik nem látták, hogy mi lesz a következménye a dolgonak és vannak a fasz bankok, ahol hemzsegnek a közgazdászok, de ők sem látták (pontosabban nem akarták látni) , hogy hova vezet ez. Ki a nagyobb hibás? Aki csak szimplán hülye, vagy az akinek a szakmája szerint tudnia kellene, hogy nem OK és mégis meglépi?

regress 2011.07.12. 19:22:18

@regress: elkoboznám.a legnagyobb bűnszövetkezet, az emberiség történetében

Sunder 2011.07.12. 19:23:51

Ugyan már, ha lúd, legyen kövér.

Szerintem igenis támadjunk, ha már nekikezdünk a hadüzenetnek.

Az első sorba mehetnek a nyugdíjasok kiegyenesített kaszával (lőfegyver drága) rohamra (rengeteg nyugdíjkiadástól mentve meg az országot önfeláldozásukkal).

Rögtön mögöttük a cigányok szamurájkarddal, machetevel és bugylibicskával (rajság alapján szétoszandó), máris megszabadulunk vagy két-háromszázmilliárdnyi szoc.segély kiadásától, elbocsáthatjuk a fél rendőri állományt (alternatívaként mehetnek ők is sebességet radarozni, yeah!) és 150%-al javul közbiztonság (elsősorban vidéken).

Ha még mindig lőnek a köcsög svájcerek, akkor rájuk uszítjuk a Fradi balközép társaságot, hátukba kerülünk az Újpest szurkolótáborral, és a svájciakat tönkreverik az egymás fele törtető konkurrens szurkolók. További rendőrelbocsátások, etc.

Ha még mindig nincs rendben a büdzsénk ÉS továbbra is van svájci töltény, akkor nosza!, mehetnek a munkanélküliek és leszázalékoltak is eltakarítani a hullákat. Közben őket is lelövik, és a felszabaduló összeget hozzápótolva az eddigiekhez kifizethetjük az államadósságot.

-----
-----
Tudtam én, hogy pályát tévesztettem. Generális köllött' vón' legyek. :-)

portis · http://www.online-szallas.com 2011.07.12. 19:24:22

@chipanddale74:
Mi sem egyszerűbb ennél, veszel egy jegyet az Easyjet Genfi járatára, néha 4500 HUF ért is lehet kapni, keresel melót, bérelsz egy lakást oszt annyi.

VLADISZLAV 2011.07.12. 19:26:55

Valakik úgy megszedik most magukat lóvéval a színfalak mögött, hogy csuda. Mi meg belerokkanunk. Az emberi, banki telhetetlenségnek nincs határa.

csoko20 2011.07.12. 19:28:24

@malacz69 eurofanyalgó: "szívesen látnék már olyan embert is, aki felel azért, h ennyien nyúltak felelőtlenül CHF-hez. Mondjuk a hajdani MNB? vezérHajdani PSZÁF vezér? "

Ugye nem gondoltad komolyan, hogy Járainak vagy Szász Károlynak tennél felkérdéseket??? :)))

Amúgy érdekes, hogy a bankadót egy idő után simán benyelő bankoknak egy szavuk sincs. 2-3 évig fizetik a különadót, azután meg nem sokkal letelik a hitelesek türelmi ideje és gyakorlatilag a már egyszer kihelyezett hitelek kamatainak a kamatait fogják beszedni. Persze azt már különadó nélkül. Mintha ezzel lene befogva a szájuk....

Nge Swazili Mbeko 2011.07.12. 19:30:46

@malacz69 eurofanyalgó: Mennyire kéne visszamenni? A retkes Gripenekig talán? (bányásznapon született a csodálatos döntés, nem kétséges, a Vezér ritka megvilágosodásának egy ihletett pillanatában, csak az a fránya emútnyócév felemésztette a nyereséget...) Vagy mégse? Elég az emúnyócévre visszanézni?
Neked biztosan elég. Hát nekem nem lenne. De már leszarom az egészet, magasról.

is 2011.07.12. 19:31:21

@Bozdurgán: jo, teged fogunk fellogatni. kedves NMHH: ez csak egy buta gyerekes vicc volt, ne tessek eljarast inditani senki ellen.

is 2011.07.12. 19:33:59

@peca1000: nem hulyeseg, parlamenti ketharmaddal barmit lehet, csak a holnapi AKK kotvenykibocsatason 0, azaz nulla ajanlat lenne. 3 honapon belul csod. ezzel a kovetkezmennyel egyutt te minek minositened a javaslatod?

JR69 · http://komlomedia.hu/ 2011.07.12. 19:36:35

Nah segítek egy kicsit: komlomedia.hu/hir.php?hir=142
A rajzfilm nagyon állat :D
De miért kéne hadüzenet? A nagyok így csinálják: komlomedia.hu/hir.php?hir=142
Merjünk nagyok lenni :DDD

is 2011.07.12. 19:37:04

@malacz69 eurofanyalgó: hat pedig ki volt az, aki beinditotta a lakashitelezest az orszag eladositasa aran 2001-ben? ki volt akkor a miniszterelnok? ki hajtotta bele az embereket a malnasba, hogy lehet uj lakasuk, csak almodjanak rola? ki meselte be nekik ezt a hulyeseget?

malacz rezignált · https://www.facebook.com/pages/Malacz69-vil%C3%A1ga/173965402643571 2011.07.12. 19:37:33

@csoko20:

A dolog ott kezdődött, h ahelyett, h a kedvezményes (támogatott) forinthiteleket átalakították volna úgy, h kiszűrjék a spekulációt és azt a réteget, amelyik nem szorul támogatásra, egyszerűen megszüntették.

Mivel 2003. végén szűnt meg a kedvezményes forinthitel, és azután egy darabig pangott az ingatlanpiac, Szászt pedig 2004. május 18-án Medgyessy Péter jogellenesen menesztette, ezért rá nem húznék vizes lepedőt, inkább az utódára. Az ki is volt?

JR69 · http://komlomedia.hu/ 2011.07.12. 19:37:51

@JR69: Elb*tam a linkelést :D
www.youtube.com/watch?v=eDQKOgaX-OY
Nah így csinálják a nagyok!

is 2011.07.12. 19:39:35

@malacz69 eurofanyalgó: "szívesen látnék már olyan embert is, aki felel azért, h ennyien nyúltak felelőtlenül CHF-hez."

Fegyvert szegeztek valaki fejehez? Nem. Torvennyel koteleztek? Nem. Felretajekoztattak a kockazatokrol? Igen, de azok banki alkalmazottak voltak. Mindig is volt forinthitel. Az a rablanc banki alkalmazottakbol allna, nem kormanytagokbol, meg MNB vezerekbol. Mondjuk Csanyi Sandort azon a rablancon en is szivesen latnam.

malacz rezignált · https://www.facebook.com/pages/Malacz69-vil%C3%A1ga/173965402643571 2011.07.12. 19:41:16

@is:

"beinditotta a lakashitelezest az orszag eladositasa aran 2001-ben?"

Muhaha, az ország eladósítása árán. Emiatt adósodott el az ország, mi? Gyurcsány is erre hivatkozott az őszödi beszédben, mi?
Muhaha.

És ami utána jött, az sokkal jobb lett, mi?
Muhaha.

Vicces egy droid vagy te, @is.

is 2011.07.12. 19:48:03

@malacz69 eurofanyalgó: te direkt probalsz keverni? ki mondta, hogy utana jobb lett? mutasd kedves malaczka, hol allitottam en ilyet? en azt mondtam, o kezdte, es keptelen vagy egy ertelmes valaszt adni ra, tehat igaz, barhogy is faj. most, 2011-ben evi boven szazmilliard forint felett fizetunk tamogatott forinthitelt.

koszi, bevetetted a Gyurcsanyozast, a legaljat a legaljanak. megcsak meg se probalsz az allitassal foglalkozni, de mar a szemelyeskedes sem megy, akkor Gyurcsanyozunk egyet, igaz? jon ki beloled az allat, malacz, ugye? te nem vagy droid. te szimplan hulye vagy, es meg a sajat szemedbe is megprobalsz hazudni. kedves malaczka.

na jot rohogtunk, menj vissza szepen az olba.

malacz rezignált · https://www.facebook.com/pages/Malacz69-vil%C3%A1ga/173965402643571 2011.07.12. 19:58:41

@is:

A gyurcsányozás jogosan jön képbe, ugyanis

1. te állítottad, h "beinditotta a lakashitelezest az orszag eladositasa aran 2001-ben?"

2. gyurcsány az őszödiben ezt nem igazolja vissza, sőt éppen ellenkezőleg, a maguk hibáját ostromolja.

3. Van kedvezményes lakáshitelem, 6%-os, az inf. pedig jelenleg éppen 3,5%. Hoznál egy linket az állításodra, miszerint 100 milliárd felett fizet az állam támogatást a 3 év (vagy kevesebb) alatt felvett forintalapú lakáshitelekre?

4. Milyen jó, h fogalmad sincs arról, mennyi szidom mostanában a kormányt, a Fideszt, Orbánt, aszt droidozol itt bután.,

S. Annyi 2011.07.12. 20:16:54

@regress: Próbáld az alanyt az állítmánnyal egyeztetni! Vagy a pártiskolán a SZU-ban ilyet nem tanultatok?

we 2011.07.12. 20:25:59

@peca1000: van ilyen, úgy hívják, hogy forint alapú hitel:)

Húsleves 2011.07.12. 20:28:38

Szerintem egyszerűbb lenne pénzmosás vádjával lefoglalni az összes svájci pénzt. Mivel köztudottan ebből élnek, meg közgazdaság tankönyvek írásából.

sportswear 2011.07.12. 20:39:12

Svájccal nem járnánk jól.
1. A svájciak nagyon keményen dolgoznak.
2. A svájciak nagyon odafigyelnek a pénzükre, nagyon kevés ember játsza a rongyrázást.
3. A svájciak nagyon jól szervezettek.
4. A svájciak betartják a szabályokat.(mindenhol, mindig)
Mennek is 5-ről 6-ra, anélkül, hogy a hegyeken, meg a kérődzőkön kívül lenne valami másuk. Mi ebből a 4 dologból semmit sem akarunk csinálni, mindig is a béka segge alatt leszünk.

tikk 2011.07.12. 20:39:45

hú de jót mulattam én itt ma este
kedveseim! köszönöm! köszönöm!

gyilkos fűegér 2011.07.12. 20:39:55

Értem a poént, jókat is röhögtem, de csak a tények kedvéért, aki azt hiszi, hogy Svájcnak valami gagyi operett-hadserege van, az alaposan téved:
en.wikipedia.org/wiki/Military_of_Switzerland

:)

Filhipposz 2011.07.12. 21:18:33

@soproni1: Jó poén volt, de azt azért talán mégse felejtsük el, hogy amikor ténylegesen magyar emberek vezették az országot, akkor a svájci frank és a magyar fizetőeszköz 1:1 volt.

KG2000 2011.07.12. 21:38:22

Ugyan miért is háborúzna a magyar állam az idióta magyar állampolgárok miatt, akik svájci frank hitelt vettek fel?

Filhipposz 2011.07.12. 21:41:12

@KG2000: Srácok! Most közlöm mindenkivel,aki még mindig nem fogta fel, hogy az emberek NEMMMMMM svájci frank hitelt vettek fel, hanem FORINT hitelt, egyértelműen!!! Ezeknek a termékeknek csak az elszámolása történik a CHF-HUF árfolyam alapján! További jó gondolkodást!

mamitirtok sír( k)alaposderék (kommensevik) · http://namivanma.blog.hu/ 2011.07.12. 21:47:20

@Lacusru: Csak jelzem, a sznoboknak is Kínában gyártják, csak az árrés nagyobb egy kicsit. Sőt, tudomásom szerint a különböző márkákat is ugyanott gyártják csak a címke változik időnként..:-P

währenßhöhleigkeitigchen 2011.07.12. 21:49:32

Kedves szerző, ez csak akkor működne, ha a svájci bankokban nem lenne a Svájc által lefoglalható magyar vagyon. De szvsz van, még ha nem is tudunk róla. És pont azok vagyona, akik a hadüzenetről dönthetnének ... OK, hogy nagyságrendileg kevesebb (legalábbis remélem), de az övék. Míg a svájci frank alapon menthetetlenül eladósodottak nem ők.

Szal, bukta, na.

misinator 2011.07.12. 21:54:12

Megy itt a polémiázás, hogy a nyóc év v. 2001 v. mi a hibás, hogy ide jutottunk.
Az én válaszom: Az elmúlt nagyságrendileg húsz év!

Ugyanis a cocizmus után itt volt a lehetőség, hogy politikusaink jó törvényeket, jó arányú törvényeket hozzanak, ezzel keretet adva egy normális országnak.
De neeem, ezek minden törvénynél összeszedték a külföldi rossz példákat.
S íme megvan az eredménye!
Megírtam egy másik szösszenetben hosszabban, de most csak röviden: A cocizmusban - egy torz renszerben 40 év alatt adósodott el, fulladt ki az ország; most, a haszonelvűség világában elég volt a fele(!) a privatizáció, ÁFA, személyi jövedelemadó, leépített hadsereg stb., stb. ellenére!

Persze nem a politikusok a hibásak, hanem mi, a nyájas választópolgárok, hisz bebizonyítottuk ezeknek, hogy BÁRMIT megtehetnek az országgal, az állampolgárokkal, következmények nélkül.
S még lenézzük a türkméneket.
Bazzze...

misinator 2011.07.12. 21:54:50

Ja, és a poszt nagyon ott van :-)

mamitirtok sír( k)alaposderék (kommensevik) · http://namivanma.blog.hu/ 2011.07.12. 21:56:58

@gaen: És ne kettősbötű, se jö nincsen benne, így akár hejesen is irhattya S.P., nem?

zstem 2011.07.12. 22:10:02

Tááámadááás!!! :))

én majd a távolból nézem (usa) mert én és családom azt a megoldást választottuk hogy egészségügyisként kimegyünk, és már kaptunk is munkát.. és hát a bank viheti a két autót a házat a plazmát meg amit hátrahagyunk.... Sajnálom nagyon a sok frankhitelest és remélem megoldódnak a problémáik vagy így vagy úgy.. mi az a kategória vagyunk amikor nem mi buktunk hanem a bank(ok)..

fatia-negra 2011.07.12. 22:16:11

@misinator: nem 20 év nem 40, hanem: 1011 év feudalizmus...

Filhipposz 2011.07.12. 22:38:31

@namitirok: Ezt most, jóindulatúan, nem penetráns butaságnak, hanem sima provokációnak tekintem. És igenis el kell gondolkodni azon, hogy abban a rendszerben nem a GDP meg a CHF állt a politikum fókuszában, és valahogy (szép lassan) ennek ellenére (vagy épp ezért? népiskolák, hazafias nevelés, maximális közbiztonság stb.) beindult a gazdaság, és MÉG MINDIG 1:1 lett a CHF a hazai fizetőeszközzel.

nepszavazo.com · http://www.nepszavazo.com 2011.07.12. 22:47:43

Ha már legyőztük Svájcot a reguláris seregünket kövessék lomis honfitársaink. Ők 3 nap alatt izekre szedik a svájci vagyont és hazahozzák Ladákkal. Itthon Simicska könyveli (kockás füzetbe + APEH-os HDD-re) a sarcot (azért ad 1-2 használt svájci sapkát az MSZP pénztárnoknak is). Végül az teszi be a kaput Svájcnak, hogy Matolcsy lesz a svájci pénzügyminiszter. És sok keserves évszázad után újra lesz magyar hóditás, Tokaj géniuszát megkoronázzuk a Mont Blanc ( új nevén: Nemzeti Együttműködés Sziklája) csúcsán. A királyi alapitó levelet is Pali bá szövegezi (hejesen) és a római pápa egy olyan pecséttel billogozza, melyet kiskorú fiúgyerekek faragtak két kapott cukorka között.

fatia-negra 2011.07.12. 22:54:16

van egy jó hírem... a kormány már elkezdte a készülődést a HADJÁRATRA ... Wilkie Úr intézi a beszerzéseket... szakmai vezető Durien százados

"A hatalmas hangárban ott feküdt felhalmozva minden. Wilkie úr (aki változatlanul civilben járt), Podvinecz és Durien derekas munkát végeztek. Csak a kétszáz darab gumikesztyű okozott némi gondot. A lakktáskákat és a napszemüvegeket valahogy elhordja majd a legénység, de a gumikesztyűt mire használják? Teniszütőből hála istennek csak negyvenet kellett venni.

A katonák felszerelését Durien írta elő. De nem kívánta meg a sereg számára a gumikesztyűt, teniszütőt, és azt a hetven tucat MacWulf-Grober patent biztosítótűt, ami utoljára került elő a csomagokból. Ez rejtélyes ügy volt és nem firtatták. Ő csak összeírta egy listán, ami a légióban elengedhetetlenül szükséges. Így festett a dolog:

Leltár, a csapat számára beszerzendő elengedhetetlen jelszerelési tárgyakról:
1. Minden ember számára egy tejes öltözet egyenruha, a hozzátartozó lábszárvédőkkel és hatlövetű pisztolyokkal.
2. A sivatagban előforduló heves napsütésre való tekintettel egy-egy napszemüveg, kulacs, sapka és aprópénztárca továbbá oldalfegyver.
3. Minden közlegény számára önborotvakészletet, két pótszappannal, hogy a másodnaponként kötelező borotválkozás a Szaharában ne okozzon fejtörést. Egy csajka, egy ivópohár, egy kulacs, hat zsebkendő és a szükséges lövedékek (revolver-, puskagolyó stb. stb.).
4. Három fehérneműkészlet, fél tucat harisnya, egy francia zászló, egy csomag kötszer (fejenként).

Utóbb kiderült, hogy néhány nem túl jelentős felszerelési tárgy kimaradt a leltárból, például minden ember számára legalább egy pár cipő, de ettől eltekintve pompás volt a felszerelés."

poa ogapo 2011.07.13. 00:35:11

Sok sok emberi tragédia lesz még ebből. Azt hiszem a lakásgyújtogatások elharapóznak majd. Biztosítok már egy esetben sem fizetnek lakástűz esetén, ha hiteles volt az ingatlan. Minden esetben perre mennek.

Persze aki el tud intézni egy villámcsapást, vagy azt, hogy a tűz a szomszéd házáról lakásáról terjedt át azoknak még van esélye a bíróságon. Ezt nagyon nehéz elintézni :)

anyam_borogass 2011.07.13. 00:53:41

A hozzászólások többsége iskolapélda arra, miért is kellene alapfokú pénzügyi ismereteket oktatni... Sőt a Filhipposzok kedvéért pénzelmélet és gazdaságtörténet sem ártana :-))

Peca1000: imádlak, feltaláltad a forinthitelt.

Filhipposz: volt 1:1 az árfolyam, csak szigorúan szabályozott devizagazdálkodás volt (nem lehetett szabadon beváltani a pengőt frankra. Úgy könnyű...) Mellesleg Horthyék hamisították is a frankot, jó kis botrány volt, csak a honi sajtó valamiért nem sokat írt róla, és a népiskolákban sem tanították.
A kötött devizagazdálkodás egészen a rendszerváltásig megmaradt, 40 fölöttiek még emlékezhetnek a valutalapra ( 3évente 50 dollárt lehetett személyenként kiváltani, mai szemmel mondjuk igen jó árfolyamon). Nem összekeverendő a Valutaalappal, eggyel kevesebb "a" betű van benne! Lehet hogy Matolcsyné férje is ezért utálta meg őket?

Én meg a motorháztetőt sem tudom kinyitni, nemhogy megszerelni a motort, de kussolok is a szervizben.. Majd a Zinterneten, ott jól megmondom a tutit....

csicskalangos 2011.07.13. 03:16:23

Hát ez egy baromira felesleges post volt srácok

Márk vagyok 2011.07.13. 03:19:45

@zstem:
Na igen, és te azért tükörbe tudsz nézni úgy, hogy nem köpöd szemen magad, mi?

A bankok jók voltak, amíg fel kellett venni a pénzt.
Amikor vissza kéne fizetni, akkor meg lelépsz.

És ezzel még dicsekszel is.

Király magatartás.

bazd meg 2011.07.13. 03:20:12

Mentek a levesbe magyarok, ott a helyetek hihiihi

Márk vagyok 2011.07.13. 03:23:02

@anyam_borogass:
Évente lehetett 50 dollárt, de csak 3 évente mehettél nyugatra a 150 dollároddal.

De ez csak az 1980-as évek közepétől volt pár évig.
Addig ugyan 3 évente mehettél külföldre, de a beváltható összeg jóval magasabban volt korlátozva (talán évi 300 USD, de lehet, hogy 500).

Toll (törölt) 2011.07.13. 07:23:06

@Link Elek: Szerintem az USD mar most egy menekulo valuta lett. Tul sok, furcsa penzugyi leminosites tortent az EU-n belul, raadasul olyan gyorsan, hogy az mar nem lehet veletlen. Amerika is legatyasodott, de ez az egesz katyvasz az EUR korul, az USD javara nagyon jol jon amerikanak... Vagy megsem??? :-)

hááááát 2011.07.13. 07:25:45

@nepszavazo.com: Nostredamus, te élsz?
Hát jól kezdödött a reggelem.
Mondjuk Tibike és Petike semmit nem csinál?

Bambulka 2011.07.13. 07:26:53

Vagy csatlakozzon Magyarország Svájchoz :-) Biztos örülnének !

hattyú 2011.07.13. 07:41:59

@bazs: küld el az ötleted Varsóba :) hátha meghallgatásra talál! :D

matyesz007 2011.07.13. 08:23:46

Cinikus patkány cikk, mint általában az összes többi. Pesti tápos patkányok undorítóak vagytok.

Phrascarica 2011.07.13. 08:32:02

nemnem, b@sszunk ki a svájciakkal úgy hogy gynegítsük a forintot és a eurót annyira hogy 500 Ft/CHF legyen az árfolyam, ott már tuttira tönkremegy Svájc és akkor 1-1 be váltják a forinttal :DD
Egyébként meg nagggyon jó úton haladunk ez irányban :)

Victoorius · http://www.konzolcenter.hu 2011.07.13. 08:49:31

@peca1000: Nem mondtál hülyeséget. Pontosan ez a megoldás.

Ugyanis amikor az ember felvette az X összegű CHF hitelét, azt az adott bank X - marzs összegen vette fel a bankközi piacról. Azaz, a te hiteled ennyibe került a banknak összesen, neked ezen az árfolyamon kéne törlesztened, ami hangsúlyozom már tartalmaz marzsot. Erre jönne még a hitel kamata.

Milyen jogon kéri tőled bármelyik bank a lassan kétszeres árfolyamon való törlesztést? Ez extra sarc, amit a bank lenyel.

Na, ezt kéne törvényileg megszüntetni, mert ilyen a világon nincs!

Victoorius · http://www.konzolcenter.hu 2011.07.13. 08:53:47

@Filhipposz: Sajnos tárgyi tévedésben vagy. Frank hitelt vettek fel, én is azt vettem, frankra pontosan tudom az összegét. Az, hogy a folyósítás forintban történik, az nem azt jelenti, hogy forinthitelről van szó.

WildBear 2011.07.13. 09:12:12

@Victoorius: Bocs, de minden szerződés két félen áll.
Aki CHF alapú hitelt vett fel, az határidős devizaügyletet kötött, még ha ez nem is tudatosult benne.
Nem tartom korrektnek, hogy ezért a magyar állam (=magyar adófizetők) fizessenek.

Jelzem, hogy a hizelből vett lakás nem a tiéd, hanem a hitelezőé (banké), mert az ő pénzéből vetted.
Azaz nem kell sírni, ha a bank visszaveszi.

Victoorius · http://www.konzolcenter.hu 2011.07.13. 09:17:04

Szó nincs arról, hogy az állam fizessen. Arról van szó, hogy az extra nyerészkedést kell betiltani törvényileg.

A lakás tulajdonjoga az enyém, 1/1-ben én vagyok a tulajdonosa. Miről beszélsz?

2011.07.13. 09:20:15

Csak azt felejtik el a bankok, hogy a gazdasági rendszer ugyan sok aránytalanságot elvisel, de ha borulni kezd akkor nincs ami megállítsa. ŐK lesznek az elsők akik bedőlnek, ami a jelen állapotot látva lehet, hogy már csak hetek kérdése.

rókafogta 2011.07.13. 09:24:21

@Victoorius: "Ugyanis amikor az ember felvette az X összegű CHF hitelét, azt az adott bank X - marzs összegen vette fel a bankközi piacról. Azaz, a te hiteled ennyibe került a banknak összesen, neked ezen az árfolyamon kéne törlesztened, ami hangsúlyozom már tartalmaz marzsot. Erre jönne még a hitel kamata.

Milyen jogon kéri tőled bármelyik bank a lassan kétszeres árfolyamon való törlesztést? Ez extra sarc, amit a bank lenyel" Az egészben ez a leglényegesebb mondat! De sajnos az a helyzet, hogy az "én befizetésemből" a bank újra SCHF vett és másnak megint kiadta ( persze neki már már árfolyamon) most annak is emeli az árfolyamot tehát duplán triplán csap be mindenkit. A bank amikor megvette az SCHF et már akkor nyert rajta amikor átváltotta forintra kiadta a hitelt (forintban fizetett)és nem havi törlesztésben fizeti vissza az anyabanknak .

2011.07.13. 09:24:31

@nepszavazo.com: naggyon jóó :)) kis magyar háború fusiban.

Victoorius · http://www.konzolcenter.hu 2011.07.13. 09:25:01

@rókafogta: Az egésszel pont ez a probléma. Na ezt kéne szabályozni törvényileg.

2011.07.13. 09:26:43

@Victoorius: "Milyen jogon kéri tőled bármelyik bank a lassan kétszeres árfolyamon való törlesztést?"

Orbitálisat tévedsz, a bank NEM várja ezt tőled. Te CHF-ben vetted fel a hitelt, fizesd vissza CHF-ben.

Ja, hogy olyan "okos" voltál, hogy nem ebben a valutában kapod a fizetésedet ? És erről a bank tehet szerinted !!???
a gonosz zsidó bank, ugye ? :) LOL

MEDVE1978 2011.07.13. 09:27:28

Egyszerűbb megoldás lenne, ha az unió közölné Svájccal, hogy ha nem gyengíti a frankot, akkor plusz vámot vet ki a svájci termékekre - csinál néhány újabb olyan akciót, amelyek a svájci banktitkot gyengítik.

A mélyen tisztelt svájci jegybankelnök szaladna, hogy bejelentse az intézkedéseket....

Victoorius · http://www.konzolcenter.hu 2011.07.13. 09:28:30

@Kulics: Ismét egy tévedő... A hitelszerződés kizárja a CHF-ben való havi törlesztést, és előtörlesztést is...

Mint a legtöbb CHF hitel esetében. Szerinted miért??

2011.07.13. 09:29:51

@rókafogta: jól írtad, de ilyen a bank működése, ez a valóság, nincs itt semmi összeesküvés.

@Victoorius: Nem minden banknál, nálunk simán kifizetheted CHF-ben, a bank NEM nyer az árfolyamon, mert ő is továbbadja a hitelező bankjának.
Ha ilyen szerződést aláírtál az nagy hiba volt.

gyongyi70 2011.07.13. 09:35:11

Az alapötlet az enyém már régen, csak én úgy valósítanám meg, hogy hadüzenet, elévesztjük a háborút és hagyjuk, hogy Svájc elfoglalja Magyarországot, mi leszünk az X-edik kanton, svájci kormánnyal, adórendszerrel stb. stb. Milyen jó lenne nekünk! (Svájcnak kevésbé...)

Emiksz 2011.07.13. 09:40:36

Továbbfejlesztem.
Támadjuk meg Svájcot (Schengeni övezet van, a tankjainkat nem ellenőrzik Hegyeshalomnál), lőjünk ki két-három svájci harckocsit, aztán adjuk meg magunkat!
Budapestre kitűzik a svájci zászlót, és mind svájciak leszünk.

Ki ne akarna az lenni?

Veder1 2011.07.13. 09:48:32

@Kulics az összes nagy banknál tilos a CHF-ben történő törlesztés, egyébként meg tökmindegy, az árfolyam nem a legnagyobb probléma. A kezelési költséget és a kamatot is az extraprofit, és a bedőlő hitelek finanszírozása miatt növeli a bank, na ezt kellene/kellett volna az államnak szabályoznia.

WildBear 2011.07.13. 10:25:37

@gyongyi70: Ha elveszítünk egy háborút Svájccal szemben, attól még nem csatolnak minket Svjcjhoz !!
Közös határunk sincs !!
Irakot sem csatolták Amerikához !!

nu pagagyí 2011.07.13. 10:58:41

Talán ügyeskedés helyett dolgozni kéne. Nem adót csalni, papírteljesítményt felmutatni és alacsony hatásfokú állami munkahelyeken az adófizetők pénzét elpazarolni. Államosítás helyett inkább privatizálni kellene, újabb és újabb területeket megnyitni a szabad vállalkozások előtt. Nem kell támogatni a vállalkozásokat, csak megrontja őket és amúgy sincs erre pénz, tanuljanak meg úszógumi nélkül úszni. Akit rákényszerítenek az megtanul.
A "megszorításoknak" akkor lenne értelme, ha a semmire sem vezető "gazdasági" szabadságharc helyett a jövőbe fektetnénk be. A megspórolt összeget, ha már másra nem futja, csak és kizárólag oktatásra és az esélyegyenlőtlenséget tompító intézményrendszerre (bölcsőde, óvoda, kollégiumok) költenénk, persze nem hoffmanni értelemben. Célul kell kitűzni, hogy minden ma született gyereket olyan helyzetbe hozzunk, hogy akarjon és tudjon saját erőből boldogulni. (Csak riogatásként: Dél-Koreában most szüntetik meg a tankönyveket, minden gyerek tablettet kap - ők gyártják) Ez esetben húsz év múlva jobb helyzetben lennénk. Persze ha el sem kezdjük, akkor húsz év múlva is húsz év kell majd.

félszemű ló 2011.07.13. 11:37:37

@nu pagagyí: Ott a pont.

Az összes többi csak poénkodás, meg hozzá nem értő fecsegés.

Az oktatással kellene foglalkozni.

De ebben az országban mindenki korrupt/bénult/demotivált/önző stb... A politikusok is és a választópolgárok is.

Ezen pedig csak az oktatás segíthetne.

Arra meg nincs sem pénz, sem politikai akarat...

Úgyhogy nagy bajban vagyunk, mint nemzet, mint ország. :(

Tippcsi 2011.07.13. 11:59:54

@malacz69 eurofanyalgó:
Jó az ötleted, ráadásul a hajdani PSZÁF vezér, akinek az elnöksége alatt kialakították és engedélyezték a CHF alapú hitelkonstrukciókat, az egyben a jelenlegi PSZÁF vezér is, tehát nem kell messzire menni érte.

Tippcsi 2011.07.13. 12:04:40

@malacz69 eurofanyalgó:
Minek ehhez link, nézd meg a költségvetési törvényt. Utána gondolj bele, mennyi lenne a kamattámogatás, ha nem alakították volna át, utána pedig nem szüntették volna meg. És ez az összeg túlnyomó részt a bankok zsebébe vándorol.

Tippcsi 2011.07.13. 12:07:11

@Vödör:
Amikor én vettem fel deviza alapú hitelt, választhattam, hogy Ft-ban kérem-e a folyósítást ésörlesztést, vagy devizában.

Ganter 2011.07.13. 13:13:33

már komplett elmebetegek írásait is belinkelik az indexen?
Kicsit leesett a színvonal, ami persze sose volt túl magas

ropy 2011.07.13. 17:19:09

Én sose fogom megérteni 2002-ben miért akartak az emberek változtatni..? Csak nem azért mert eljött az aratás-betakarítás ideje.. Meghát különben is aminek nem tudod útját álni, annak állj az élére..., 2 legyet ütöttek egy csapásra a polgárosuló rétegeket lekapcsolták, és a túlkompenzáció/júdáspénz is megvolt. A választási csalás sem valami olcsó mulatság. Megyó után sem volt igazi mandátuma senkinek.
Most meg dolgozz "nekik" kétszer annyit,feléért mint odaát, merthát valahogy véletlen elkúrták. Ja és ti vagytok a hibásak,sose feledjétek. A stressz csak a finom ráadás:) - én spec régebben a devizahitelröl azt "hittem" az az értelme, hogyha erösödik a valuta a piacon, majd kevesebbet fizetsz forintban és ugy járhatsz egyre jobban.. ja persze ez valojában külön tözsdeágazat, még jó hogy kihagytam..

CHF-röl perpill azt mondják hogy csak drágább lesz /föleg ha vennénk még/. egy átmeneti időszakban mindenképpen jobb lehet. Svájcban szép kis aranykészlet is lehet elfekvöben
Szlovákoknál gond nélkül vezették be az eurót, és misem vagyunk az a bazi nagy prosperálo gazdaság.

fatia-negra 2011.07.15. 21:33:58

235 Ft

Hódmezővásárhely, Esztergom, Debrecen aktuális tartozása kb 1-2 milliárddal emelkedett pár nap alatt...

fatia-negra 2011.07.15. 21:37:50

bocsika .... .... ... 236 Ft .... FELETT

fatia-negra 2011.07.18. 20:18:35

CHF = 238 Ft

biztos indult elfoglalni Svájcot... ez a 1947-es MIG... lehet üzemanyag nélkül?

lhsn.hu/lezuhant-a-felujitott-mig-15-uti/

ropy 2011.08.01. 09:10:07

Úgy tűnik elpöcsöljük.. :-//
De van Suisse-ben az a svájci Wir-jük is nekik . Arra még jok lehetnénk hogy bevezessük HUFmellé "Budapesten" (valuta code:CHW). Mertha egyszer a CHF le a CHW fel.
nem vok elemző, csak 1 tipp, de 280-as CHF-nél minden jobb

helyikozossegipenz.blogspot.com/2011/04/svajci-wir-helyi-szamlapenz-rendszer.html
süti beállítások módosítása