HTML

Boldogok a sajtkészítők

- Következő! … Kereszthalál? - Igen. - Kimész az ajtón, balra fordulsz, fogsz egy keresztet. - Következő! ... Kereszthalál? - Igen. - Jó. Kimész az ajtón, balra fordulsz, fogsz egy keresztet. Következő!... Kereszthalál? - Ó nem. Szabadláb. - Mi? - Engem elengedtek. Azt mondták, nem csináltam semmit, szabadon élhetek valahol egy kis szigeten. - Hú! Az nagyon jópofa dolog. Hát akkor eredj! - Nem. Én csak ugrattalak. Valójában kereszthalál. - Ó, már értem! Nagyszerű! Nagyon jó, nagyon jó! Hát, kimész az ajtón... - Igen tudom. Ki az ajtón, balra fordulok, fogok egy keresztet. - Nagyon jó, kösz' szépen. Kereszthalál? - Igen. - Jó...

Friss topikok

  • Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: Itt az orvosok egyik esetben sem lehettek volna jók. Azért ez milyen már? (2021.11.08. 19:30) Lengyelországban gyilkosság történt
  • midnight coder: @MEDVE1978: Igen baloldalinak nem nevezhetõk, de liberálisnak pláne nem. (2021.07.28. 15:57) Válogasd meg a szavaidat!
  • szekertabor: A probléma lényege, amit bárki, aki járt már nudista strandon, megerősíthet: a közszemlére bocsájt... (2021.07.28. 09:52) Bimbószabadságharc
  • evilwolf: " és nem kellene a méregdrága Pegazusra költeni az adófizetők pénzét." Azért a kínai vakcina sem v... (2021.07.20. 18:33) Következetesen a lehallgatásról
  • apro_marosan_petergabor: @Homo fideszbirkusz: Helyettem ne igyekezz véleményt mondani. A megzsarolt, megritkított, folyama... (2021.06.10. 21:06) Miért nem találkozik a pápa Orbánnal?

Linkblog

Örmény őrület

2012.09.03. 09:23 Ratius

Fékeveszett agresszió hömpölyög keresztül országunkon. Az örmény őrület megfertőzte a szentimentális lelkeket, az egyházakat, a sajtót, a bloggereket, de még a kormányt is. A teljes magyar közélet a jereváni szemfényvesztés bűvkörébe zuhant. Senki nincs, aki rákérdezne: mi ez? Nincs egy külügyi szakember, nincs egy nemzetközi elemző, nincs egy értelmes blogger, aki felkiáltana: Megállj! Cipolla áldozatai vagytok mindahányan!
Illetve egy van. Íme.

A tények, vélemények nélkül

hipózis 2.jpgIgazán nem vádolható kormánypárti elfogultsággal ez a blog. Engem egyszerűen a hülyeség zavar. A kormánypárti is, meg a kormány-ellenes is. Most éppen a Magyarországgal szemben örmény agresszió hozott ki a sodromból. Mert jó, ha látunk néhány dolgot a baltás gyilkos ügyével kapcsolatban.
Elsősorban azt, hogy az örmény fellépés aránytalanul túlméretezett. A diplomáciai kapcsolatok megszakítása, a Magyarország elleni szankciók kezdeményezése, a világ örmény kisebbségének magyarellenes mozgósítása egyszerűen elképesztő. Olyan lépések ezek, amelyekre – a nemzetközi diplomácia hagyományai szerint – csak nagyon komoly konfliktus esetén, általában valamilyen fegyveres összetűzés, határincidens, vagy durva titkosszolgálati akció megtorlásaként kerülhet sor. A hadüzenet előtti végső adukat teríti elénk Jereván. Függetlenül attól, hogy a magyar kormánynak milyen felelőssége van a gyilkos szabadon engedése ügyében, ezek a lépések teljességgel indokolatlanok, túlzóak, és mindezekkel összefüggésben igen-igen agresszívek.
Másodsorban érdemes világosan látni azt is, hogy az örmény fellépés – a maga szűk vonatkoztatási rendszerén belül – teljességgel kontraproduktív. Semmi értelme a magyar diplomáciai fiaskót ennyire felfújni, mert ettől semmi nem változik. A Magyarország elleni örmény agresszió egy lapos ázsiai bosszúhadjárat, amelytől semmilyen eredmény nem várható. Legalábbis a baltás gyilkos ügyében nem. Bármit is tesz a közeljövőben Magyarország, a gyilkos sorsa immár nem rajtunk múlik. Mi már semmin nem tudunk változtatni. Lehet, hogy nagyon elrontottuk. Lehet. De az biztos, hogy bármilyen kemény is legyen az örmény fellépés, az azeri gyilkos ügyében ma már tehetetlenek vagyunk.
Harmadrészt pedig jó, ha egészen világosan látjuk: az azeri gyilkos elengedése nem annyira a magyar diplomácia felelőtlenségét, vagy cinizmusát tükrözi – bár nyilván azt is –, de sokkal inkább tükrözi az örmény diplomácia kudarcát. Örményország megtehette volna, hogy figyelemmel kíséri a magyar-azeri tárgyalásokat, figyelmeztethette volna a magyar külügyet a bakui közhangulatra, esetleg előzetesen tehetett volna komoly lépéseket a kiadatás ellen. Noha szombaton azt közölte az örmény külügy, ők figyelmeztették a magyarokat, arra, hogy a gyilkos nem fogja letölteni büntetését Azerbajdzsánban, ez a csendes levelezés a mai jereváni fellépéshez képeset nyilvánvalóan semmitmondó, tartalmatlan és üres.  Tetszettek volna akkor ilyen hangosan üvölteni, tisztelt örmény urak, amikor még lett volna értelme ennek a hisztériának!  

A vélemények, tények nélkül

hipnózis 3.jpgAz, hogy a magyar ellenzék a lehető legaktívabb módon kihasználja az örmény konfliktust, érthető. A botrány tökéletesen alkalmas arra, hogy a kormány hitelét aláássa. Az gyilkos ügyében követett kormányzati irányvonal valóban tragikus. Nélkülöz minden körültekintést, vélhetően igencsak cinikus, egyszóval pontosan olyan, amilyen döntéseket a kormány, úgy általában, hozni szokott. Csak ennek ugye súlyosabban a következményei, mint az összes többi, hasonló döntésnek.
Súlyosabbak, mert ez az eset kiválóan alkalmas arra, hogy a szentimentális közvélemény felsorakozzon – ha egyelőre nem is az ellenzék mögött – de bizonyosan a kormánnyal szemben. Az örmények Magyarország ellen elkövetett diplomáciai atomtámadása óriási légnyomással taszította az ellenzéki oldalra a magyar közgondolkodást. Hipnotikus transzba zuhant egyházatyák, törpepárt-vezérek, politikai pojácák, facebook csoportok lepik el a hazai közéletet, igazságot követelve a végtelenül igazságtalan örmény diplomáciának.  
És, ami a legszomorúbb: a kormány ugyancsak a jereváni szemfényvesztés áldozata lett. Nincs egyetlen hideg fejjel gondolkodó szakember, aki megértené a helyzetet, aki felfogná, miféle háborúság kellős közepébe pottyantunk, és ennek megfelelően kezelné a helyzetet. Nem. A kormány, a külügy, az igazságügy és az egész Fideszes nomenklatúra a teljes zűrzavar állapotába jutott. Kényszeredetten hebeg-habog a szóvivő, sőt, megfelelve az örmény elvárásoknak, illetve az örmény-párti hazai és nemzetközi közvéleménynek, elkezdi mérgezni a nehezen kialakított azeri kapcsolatokat.
Őrület.  
De hát így járnak azok, akik a szakértelem helyére a tekintélyt, az tudás helyére a politikai megbízhatóságot, az értelmes, szakmai vita helyére pedig az opportunista hallgatást teszik.

És az érdekek

hipózis 1.jpgMert azért ahhoz olyan borzasztó nagy ész nem kell, hogy kitaláljuk, mi motiválja Jereván drámai fellépését. A tragikus örmény-azeri konfliktusban Örményország szénája nem áll valami jól. Miközben Azerbajdzsán, a maga gáz- és olajvagyonának megfelelően egyre jelentősebb ország lesz, miközben Baku, a készülő vezetékek nemzetközi súlya miatt egyre fontosabb, miközben a dinamikusan fejlődő ország befektetési lehetőségek sokaságát kínálja a nemzetközi tőkének, azonközben Örményország megmaradt annak, ami eddig is volt: egy jelentéktelen kaukázusi köztársaságnak. Baku intenzív kapcsolatokat épít a világ minden országával, gazdasága lendületesen fejlődik, Jereván viszont keveset tud felmutatni.
Örményországnak égető szüksége van arra, hogy, ha a gazdasági térben nem tudja, hát legalább a lelkekben ellensúlyozza a kialakuló azeri erőfölényt. Meg kell próbálnia elszigetelni Azerbajdzsánt, meg kell mutatnia, hogy mindazok, akik Bakuval barátkoznak, a legsúlyosabb örmény megtorlásra számíthatnak.
Az aránytalan és durva örmény fellépés így végső soron a régi konfliktus világméretű kiterjesztésére tett   agresszív kísérlet.
Magyarországnak pedig – bármilyen buta, felületes és érdekorientált a vezetése, bármilyen könnyen befolyásolható a közvéleménye, bármilyen nagy az örmények iránti megértése, bármilyen mélyen elítéli a baltás gyilkos tettét – nem kellene felülnie ennek a provokációnak.
 

Ha tetszett a bejegyzés, ha örömmel olvasod a BASK (Boldogok a sajtkészítők) megrázóan provokatív, üdítően szellemes és elkeserítően valósághű írásait, lájkold a BASK  facebook oldalát, oszd meg barátaiddal a felszabadító, vagy éppen felháborító cikkeket, mert előfordul, hogy egyébként izgalmas posztok nem kerülhetnek ki az Index címoldalára.

443 komment · 12 trackback

Címkék: Címkék

A bejegyzés trackback címe:

https://boldogokasajtkeszitok.blog.hu/api/trackback/id/tr634748656

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Menteni a menthetetlent 2012.09.04. 14:37:01

Ezzel próbálkoznak sokan, mikor az azeri ügyben a kormány felelősségét próbálják elmismásolni, és az ügyön felháborodókat meg leszólni. Szíve joga ez bárkinek, a gond csak az, hogy könnyen cáfolható érvekkel teszik.  Hagyjuk most azokat a elmeháborodo...

Trackback: Menteni a menthetetlent 2012.09.04. 14:36:51

Ezzel próbálkoznak sokan, mikor az azeri ügyben a kormány felelősségét próbálják elmismásolni, és az ügyön felháborodókat meg leszólni. Szíve joga ez bárkinek, a gond csak az, hogy könnyen cáfolható érvekkel teszik.  Hagyjuk most azokat a elmeháborodo...

Trackback: A Safarov gyilkosság képregényben? 2012.09.04. 08:02:50

Még a legvadabb álmomban sem gondoltam, hogy ennek a blognak valaha is köze lesz akár a leghalványabban is aktuálpolitikához (tulajdonképpen pont azért is indítottam ebben a témában). De rá kellett döbbennem, hogy a lányok egyik kalandjuk során egy o...

Trackback: Karabahi székelyek? 2012.09.03. 19:16:58

Az elmúlt napok gumicsontja kétségkívül a baltás azeri katonatiszt kiadatása és felmentése volt. Politikai szekértáborok feszülnek egymásnak, pro és kontra ontják a blogok az érveket (megjegyzem az Index címlapon kizárólag örménypárti és Orbán ellenes ...

Trackback: Tökös gyerekek 2012.09.03. 18:46:10

Az örményes ügyben mindenki azt találgatja, hogy a magyar kormány elővigyázatlanul vagy szándékosan cselekedett-e. Nyilván az első verzió cseppet sem izgalmas, csak tanulságos. Miközben belecsöppentünk két másik ország konfliktusába. arra is gondoljunk...

Trackback: Tökös gyerekek 2012.09.03. 18:46:06

Az örményes ügyben mindenki azt találgatja, hogy a magyar kormány elővigyázatlanul vagy szándékosan cselekedett-e. Nyilván az első verzió cseppet sem izgalmas, csak tanulságos. Miközben belecsöppentünk két másik ország konfliktusába. arra is gondoljunk...

Trackback: Gagyi faxot lobogtatva bizonygatja ártatlanságát a baltás gyilkos kiadatásában a kormány 2012.09.03. 12:27:48

A Magyar Nemzet szerint ez a fax tartalmazza Azerbajdzsán Igazságügyi Minisztériumának kötelezettségvállalását: * * Nézzük meg, mit ír a kiadatási kérelem formai és tartalmi követelményeire vonatkozóan a nemzetközi bűnügyi jogsegélyről 1996. évi XXXVII...

Trackback: Hülyének néz minket a kormány a baltás gyilkos kiadatásával kapcsolatban 2012.09.03. 11:46:13

Giro-Szász András azt állítja, hogy Magyarországnak nem volt más választása, mint hogy kiadja Azerbajdzsánnak az örmény katonatársát egy magyarországi gyakorlaton álmában agyonverő, a hírekben baltás gyilkosként emlegetett azeri katonatisztet. Ez nem i...

Trackback: Emberkereskedelem ára 2012.09.03. 10:45:06

Az F.MPSZ-KDNP kormány az erkölcs és az etikaoktatás csúcspontjait verdesi tetteivel.  Persze ez csak egy szarkasztikus kijelentés. Ezek akarnak a gyerekeinknek bármit is tanítani? Erkölcsöt és etikát? Na ne! Sokan javasolják, hogy a következő hatalom,...

Trackback: Örvényben 2012.09.03. 10:42:13

Elbaltázták, de nagyon. Vagy azért, mert iszonyatosan amatőrök, vagy azért, mert teljesen gátlástalanok – ez még kiderül – a magyar diplomáciának az azeri gixerrel sikerült bennünket egy évtizedek óta dúló, elmérgesedett konfliktus közepébe sodorni. So...

Trackback: Örvényben 2012.09.03. 10:42:08

Elbaltázták, de nagyon. Vagy azért, mert iszonyatosan amatőrök, vagy azért, mert teljesen gátlástalanok – ez még kiderül – a magyar diplomáciának az azeri gixerrel sikerült bennünket egy évtizedek óta dúló, elmérgesedett konfliktus közepébe sodorni. So...

Trackback: Az Alku 2012.09.03. 09:57:03

"Ilham Alijev azeri elnök hosszú idő óta követte a magyar és azeri jogi irodák munkáját, és az ügy lezárásához végül az az egyezmény vezetett, amely Orbán Viktor magyar miniszterelnök azeri látogatásakor született." Kivonat Ali és Ovi tárgyalási je...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kedves legény 2012.09.03. 16:52:05

@Arrius (ex-Nathan D'Xantine): : Jaj-jaj... hagyjuk azt a civilizált világot.

Ez a világ minden, csak nem civilizált. A pénz mozgat mindent. A nagyok is, kicsik is próbálnak boldogulni, mindenki úgy, ahogy tud. Csak ugye nagyokat, nincs aki felelősségre vonja... nekik lehet.

Obamától pl ki fogja számon kérni azt a rengeteg ártatlan áldozatot, akik meghaltak az olajért, ásványkincsekért folytatott háborúikban ?!

Nem konkrétan ideillő hasonlat, de azért elmegy egynek..

Persze tudom, hogy most az összes balliberális nagy örménybarát lett, ezen fognak csámcsogni 2 hónapig, mert ez az ügy miatt igazán jól lehet fikázni a kormányt. (megjegyzem: félig-meddig jogosan)

s 2012.09.03. 16:53:14

@Arrius (ex-Nathan D'Xantine): Akkor javítsunk! Heréljük ki a vén kappant a bandzsa ökör haverjával együtt!

2llkedő 2012.09.03. 16:54:34

@kedves legény: "Persze tudom, hogy most az összes balliberális nagy örménybarát lett,"

El vagyol tájolódva!

Elvek! Erkölcs!

nu pagagyí 2012.09.03. 16:55:16

Az örmények kiszámíthatóan reagáltak. Az azeri lépés sem lephette meg a magyar kormányt, tudni lehetett, hogy náluk a darabolós gyilkost hősként tisztelik.

Mondom én. De ezt az idióta magyar kormányt nem lehet normális mércével mérni. Símán lehettek olyan hülyék, hogy nem gondolták végig tetteik következményét. Sikerült két ellenséget szerezni néhány nap alatt, egyrészt az örményeket, másrészt az azerieket, akiket végül is hazugsággal kellett megvádolnunk, hogy megőrizzük szalonképességünket. Hosszú még az a két év, ami a választásokig hátra van. Ez a dilettáns kormány még rengeteg kárt tud okozni az országnak.

2llkedő 2012.09.03. 16:56:32

@kedves legény: "Akkor tehát a költségvetés egy sikersztori lesz? "

""""A kormány választhat, az MNB-től vagy az IMF-től vár milliárdokat. Egyelőre mindkettőre számít, így biztos, hogy fájdalmas bukás lesz a költségvetés."""""

"""""Lengyel lapok szerint 70 milliárd forintnyi befektetés, 7-8 ezer állás valósul meg inkább náluk.""""""
/index/

roki 2012.09.03. 16:58:14

@Gondolkodni Próbáló Birca:

'Az örmények megszálltak azeri területet (az Örményország és Karabah közti területsávot),'

Nem csak a Lacsin-átjárót szállták meg '88-ban, hanem megszálltak ezen kívül 6 azeri járást is pufferzónaként az átjárón kívüli területen, ahonnan etnikai tisztogatás keretében részben elüldözték az azerieket, erre volt válasz a bakui pogrom '89. január 13.-án.

Területi agressziót az örmények indították, de abban az időszakban ők voltak a kezdeményezők az etnikai nyomulás terén is.

kispista1 2012.09.03. 16:58:48

végre egy értelmes írás,gratula

roki 2012.09.03. 17:00:50

@nu pagagyí:

Probáld talán megkeresni azt az összefüggésrendszert, amiben már nem idióta a magyar kormányzati cselekménysor..... mert van ilyen.

Természetesen, ha ragaszkodsz a prekoncepcióhoz, miszerint a kormány kurvaanyját, akkor nem szóltam... egészségedre.

Jorgos Vadefakisz 2012.09.03. 17:01:37

Sajtoskám, te beteg vagy. Realitás- és arányérzéked zéró.
Na szeva', húzok innen - te meg olvasgass inkább az írás helyett: annyit.blog.hu/2012/09/03/az_ormeny_fiasko

nu pagagyí 2012.09.03. 17:03:02

@greatwideopen: Schmitt esetében konkrét tényeket ismertettek, mindenki ellenőrizhette, akit érdekelt. Gyurcsánnyal kapcsolatban csak a szokásos jobboldali szardobálás folyt. Még a diplomamunka sem került elő, amit össze lehetett volna hasonlítani akármivel. Minősítgetések, sejtetések, megvásárolt tanúk, ahogy ezt a jobboldal szokta csinálni.

Viktor Miniszterelnök Asszony 2012.09.03. 17:03:38

Az első vh. pont ilyen bagatell túlreagált okból következett be.
hu.wikipedia.org/wiki/Szarajev%C3%B3i_mer%C3%A9nylet

Sok kis túl-reakció oszt az lett belőle, ami.

nu pagagyí 2012.09.03. 17:03:48

@roki: Jóindulatú voltam. Írhattam volna sunyit is.

Fullánkos Algol 2012.09.03. 17:04:01

@magyar bucó: Magyart viszont annál többet.
@Arrius (ex-Nathan D'Xantine): Nem gondoltam volna hogy szövegértésből ekkora problémáid lesznek.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.09.03. 17:04:11

@roki:

Háborúban szokás megszállni idegen területeket. A cél önvédelem volt, mert az azeriek meg akarták kaparintani Karabahot.

Az örmények ma is hajlandók kivonulni az számukra érdektelen azeri területekről ha cserébe az azeriek lemondanak alaptalan igényeikrtől, de erre a azeriek nem hajlandóak.

Viktor Miniszterelnök Asszony 2012.09.03. 17:06:16

@nu pagagyí: most hogy jön ide gyurcsány? bazz.
Mit keres oszkópéter a vizerben?

kedves legény 2012.09.03. 17:06:45

@Arrius (ex-Nathan D'Xantine):

"(Talán dereng valami arról hogy kit is tartanak felelősnek az I. vh kirobbanásáért...
Iiiigen. Minket, magyarokat.)"

Te nem vagy komplett.

Az 1. vh kirobbanásáért minket tartanak felelősnek ? Csak minket ?

Mert én úgy emlékszem, hogy akkor Osztrák-magyar monarchia volt... az osztrákok nem hibásak ? Csak mi ? :D Sejtettem... mindenért ezek a szarszemét szarmagyarok a hibásak.

Még véletlenül sem a szerbek, akik terrorakciójukkal megölték a trónörököst és feleségét.

Csatlakozom Bucóhoz.. Ne nevettesd ki magad.

K.Z 2012.09.03. 17:06:51

@ROBERTO: A szarkenegetést átengedem másoknak, pl. Orbán Viktornak, akinek kábé 10 éves megfeszített munkája fekszik abban, hogy saját és sleppje pitlák hatalmi érdekei miatt lezüllessze a magyar társadalmat 50 évvel ezelőtti és 2000 kilométerrel keletebbi szintre.
Tudod, van valami egyszerre vicces, de iszonyatosan ijesztő abban, amikor a szüntelenül keresztény erkölcsről, meg nemzeti összetartásról papoló ún. jobboldal zsinórban hülyének tetteti magát, ha valami égbekiáltót elkövetnek a vezetői. Ez a "ki a szart érdekel" kitételed (amúgy szellemes, tényleg!) már visszaköszönt vagy ezerszer Schmitt Pálnál éppúgy, mint Orbán Viktor ezer más nyomorult stiklijénél.
Amit a kilóra megvett magyar karrier-jobboldal nem óhajt felfogni, hogy ahogy a féreg, gyenge anyagból fércelt Schmitt Pált sem egy nemzetközi összeesküvés mondatta le, úgy a magyar nép gyomra ezt az örmény ügyet sem fogja bevenni. "A nemzet érzi, és mi odadobtuk a becsületét" Ismerős ugye? Vannak ügyek, amelyeknek pártfüggetlennek. Ilyenek például az alapvető morális kérdések, amelyeket politikusaink, élükön Orbán "seggszáj" Viktorral fütyörészve átlépnek, mert nem mérik fel, vagy éppenséggel nem érdekli őket, hogy az ilyen nyomorult árulásokat később ezerszeresen beárazza az élet a nemzet számára. A Kubatov-lista, Nyírfa-ügy, Tokaj, Kaya Ibrahim, Közgép, de lehet őszödöt, strabagot, autópályákat és köröshegyi völgyhidat is emlegetni - gusztustalan, piti ügyek, amivel az átlagmagyar csak úgy van, hogy része annak az úri huncutságnak, amit a politika jelent. Azonban az azeri ügy ennél jóval súlyosabb. Itt olyan alapvető, morális értékeket vett semmibe a kormány, ami mindenkinek az igazságérzetét súlyosan bántja, függetlenül attól, hogy azelőtt az illető tudta-e Jereván vagy Baku hol van. És a társadalom elemi erejű felháborodása bizony jogos: az ilyen nagy aljasságok hamar leszivárognak a mindennapi életünkbe, megkeserítik az ételt és fullasztóvá teszik körülöttünk a levegőt. Tetszik vagy nem tetszik ugyanis egy kormány - illetve annak vezetője - az, aki zsinórmérceként szolgál az egész ország számára abban, hogy hogyan intézze az ügyeit. Márpedig ha ez lesz a követendő példa akkor Magyarország hamar kipottyan abból az európai közösségből, ahová annyi szenvedés árán, de 1000 éve helyt kapott.
És ahogy az azeriek által Orbánéknak lökött 3 milliárdos konc hamar eltűnik (Simicska :) ) úgy később az ország vezetésének az aljasságát éppen úgy beárazza a piac, ahogy ezt egy fülig korrupt közép-afrikai ország esetében teszi. Iszonyú árat fogunk fizetni ezért a 3 milliárdért és ha ezt az ún. jobboldal szó nélkül végigasszisztálja úgy rájuk ugyanaz a szó érdemes, amit ők olyan szívesen aggattak minden piti ügy kapcsán másra, nevezetesen : hazaáruló.

vakapad 2012.09.03. 17:08:08

Az írásból egyértelműen kiderül, hogy:

1./ a magyar kormány nagyon elszúrta,
2./ és most már nem is tehet semmit, maximum az azerieket küldheti el a hazug k. anyjukba (és akkor már 0:2),
3./ viszont az örmények túlzóan reagálnak, és különbenis.

Az ellenzék tehát ne fikázza a kormányt, mikor az örmények hülyék. Igaz, hogy a kormány is, de akkorse, merazörmények.

kedves legény 2012.09.03. 17:11:17

@félázsiai 2llkedő: Hahaha:)

Inkább egy jó kis orbánfikázás nem?

nu pagagyí 2012.09.03. 17:12:13

@Viktor Miniszterelnök Asszony:
Asszonyom! Ne engem kérdezzen, én is csak reagáltam az előttem szóló hülyeségére. A férjét viszont kösse meg, amíg nem császkál, addig nem okoz kárt!

roki 2012.09.03. 17:12:20

@Gondolkodni Próbáló Birca:

Dehogy volt önvédelem, az örmények kezdék el tömegtüntetéseken követelni Karabah Örményországhoz csatolását és léptek is katonailag.
Karabah a Szovjetúnió felbomlása előtt jogilag Azerbajdzsán integráns része volt, ez volt az ok, hogy az örmények támadólag léptek fel megszerzése érdekében, sőt az utánpótlási vonal védelme érdekében pufferzónaként azeriek lakta azerbajdzsáni járásokat szálltak meg rögtön a konfliktus legelején és etnikai tisztogatásokban megnyilvánuló túlkapások történtek.

vakapad 2012.09.03. 17:17:03

@roki:

Azt hiszem, az nem vitás, hogy az ilyen konfliktusokban mindkét oldalról nyilvánvaló túlkapások történnek, így aztán utálják is egymást, mint a kukoricagölödint. A mostani, aránylag csöndesebb helyzetet viszont sikerült egy kicsit felpörgetni. mégpedig nekünk. Most aztán egyértelmű, hogy újabb túlkapások fognak történni, viszontcsapást viszontcsapás követ, és ennek minden nyugati szövetségesünk és keleti barátunk nagyon fog örülni.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.09.03. 17:22:15

@roki:

Karabah sosem volt Azerbajdzsán része, ez az alapvető tévedés. Karabah a Szovjetúnió része volt, azeri állam nem létezett 1991 előtt.

Természetes, hogy a karabahiak megvédték földjüket az azeri agressszió ellen. Miért kellett volna másképp tenniük?

Túlkapás nélkül pedig nincs háború, abszurdum az örményeket hibáztatni, hogy ők is követtek el háborús túlkapásokat.

roki 2012.09.03. 17:24:08

@vakapad:
>>és ennek minden nyugati szövetségesünk és keleti barátunk nagyon fog örülni.

Valószínűleg többen örülni fognak neki, mert Azerbajdzsán is válaszút előtt áll. Ha nem nacionalista kardcsörtetés és szekularizmus, akkor iszlamista irányú bebukás.

Az örmények utóbbi forgatókönyv megvalósulása esetén sem járnának jól, mert dzsihadistákat kapnának a nyakuk közé, akik keresztényvért akarnának inni Karabah környékén.

Szerintem sokkal jobb Alijev szekuláris impotenciája és jelképpolitizálása, mint a robbanóöves örjöngés a Kaukázusban.

Panzer 2012.09.03. 17:29:42

@Muad\\\'Dib:

Es ez mentseg, vagy magyarazat?

:(

roki 2012.09.03. 17:31:39

@Gondolkodni Próbáló Birca:

'Karabah sosem volt Azerbajdzsán része, ez az alapvető tévedés. Karabah a Szovjetúnió része volt, azeri állam nem létezett 1991 előtt. '

Már hogyne létezett volna?
1936-tól fennállt az Azerbajdzsáni SZSZK, ami közigazgatási egység magába foglalat Karabahot.
Ugyenennek a felállásnak párhuzama Ukrajna esetében a Krím félsziget... .ami máig ukrán.

A Szovjetúnió szétesésekor tehát Azerbajdzsán volt jogon bellül és az örmények a függetlenné váló Örményország tevékenységével összefonódó szeparatista törekvése volt az agresszió, nemkülönben az elfoglat 6 azeriak lakta járás volt az, amit nyilvánvalóan korridorként akartak hozzácsapni a karabahi területi szerzeményhez és ahol etnikai tisztogatást hajtottak végre.

Panzer 2012.09.03. 17:34:51

@Gondolkodni Próbáló Birca:

Ez a kivonulos sztori sajnos nem teljesen igy van.
A kilencvenes evek elejen-kozepen meg valoban hajlandoak lettek volna kivonulni a megszallt nem-karabahi teruletekrol (amelyek egyebkent maig sem lakottak - porig rombolt rommezo az egesz.).
Az elmult husz evben azonban a vedelmi vonalaikat (amelyek az egyetlen erdemi eselyuket jelentik az egyebkent sokkal erosebb azeri hadero ellen) ugy epitettek ki, hogy a megszallt megyek is benne vannak, nem is szolva az Ormenyorszaggal osszekottetest biztosito Lachin-i korridorrol.
Ha feladsz akarcsak egy megszallt megyet is, ertelmetlenne valik az egesz erodrendszer.

Ergo mostanra a megszallt teruletek visszaadasa sem egyertelmu, sot... Lachint biztosan nem adjak vissza (nagyjabol soha), es necces a Karabah es Ormenyorszag kozti megyek helyzete is. A keleti-delkeleti megszallt megyek visszaadasa talan osszejohet egyszer, de szerintem sajnos ez a maximum.

2llkedő 2012.09.03. 17:36:23

@kedves legény: Ami szar, az szar. Nincs mit szépíteni.

Dr. Verőköltő 2012.09.03. 17:37:22

Csak 2 apróság kedves blogger:
1: Gyurcsányt lehet utálni de ő is nyilatkozta, hogy nála is próbálkoztak az Azeriek de tudták, hogy el fogják engedni ! Vagyis Viktornak is tudnia kellett, hogy ezzel a lépéssel belegyalogolunk az Örmények lelkébe!
2: Malina Hedvig esetével mit csináltunk? Nem győztünk mocskos szlovákozni stb....

2llkedő 2012.09.03. 17:37:43

@vakapad: "Az ellenzék tehát ne fikázza a kormányt, mikor az örmények hülyék. Igaz, hogy a kormány is, de akkorse, merazörmények."

Meg különben is, Gyurcsány takarodj!

2llkedő 2012.09.03. 17:40:44

@Gondolkodni Próbáló Birca: @roki: @Panzer:

Csak kérdezném:

Miért nekünk kell igazat adni egyik, vagy a másik fél mellett? Miért nem lehetünk semlegesek végre egyszer a történelemben?

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.09.03. 17:45:19

@roki:

Amit állítasz az anakronizmus.

Az az elv, hogy országok szétesése esetében a belső határokból nemzetközi határok lesznek, csak a 90-es évek közepén született meg a jugoszláviai dezintegráció folyamatában. Ez az elv korábban nem létezett, azaz nem hivatkozkatsz rá korábbi eseményeknél. Márpedig a karabahi ügy korábbi.

Az, hogy Oroszország nem vitatatta a Krím hovatartozását, döntés kérdése. Az oroszok elfogadták, hogy Oroszország területe egyezik Szovjet Oroszország területével, s nem léptek fel ellenkező igényekkel. Ugyanakkor Örményországra ez nem rótt kötelezettséget.

Más részről pedig a nemzetközi jog korántsem egyértelmű már azóta. Amióta több nagyhatalom elismerte Koszovót, a koszovói precedens igenis lényeges. Koszovó autonóm tartománya volt a Jugoszlávián belüli Szerbiának, pont mint ahogy Karabah is autonóm tartománya volt Szovjet Azerbajdzsánnak. Ezek után nincs érv Karabah függetlensége ellen.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.09.03. 17:48:22

@Panzer:

Persze, a helyzet bonyolult. De van egy alapkérdés, melyet el kell dönteni. Ez az alapkérdés pedig az, hogy Azerbjdzsánnak hivatalosan le kell mondani Karabahra vonatkozó igényéről. Amíg ez nem történik meg, nem lehetséges a témában semmilyen megoldás. Az örmények SOSEM fogják elfogadni, hogy azeri szuverenitás alatti autonóm terület legyenek, még akkor sem, ha ez az autonómia magas fokú. Ráadásul az egésznek nincs is semmi értelme.

cosmopol 2012.09.03. 17:48:56

Akárhogy is olvasom a cikket, valahogy az jön ki belőle, hogy mindez főleg az örmények hibája.

Szóval a három fél közül nem azé a felelősség, aki döntési helyzetben volt, mint a magyarok (kiadják vagy sem), meg az azeriek (elengedik, vagy sem), hanem az örmények, akiknek nem is osztottak lapot. Megáll az eszem.

Merthogy nem tiltakoztak eleget. Mármint előtte?? Meg nem jelezték, hogy ez lesz (dehogynem). S ezek lennének a "tények."

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.09.03. 17:50:51

@félázsiai 2llkedő:

Éppenhogy a magyar fél lépése a semlegességet sértette, hiszen Mo. nyíltan kiállt az azeri oldal mellett ezzel a lépésével. A semleges az lett volna, ha az azeri szadista leül annyit amennyit hasonló ítéletnél egy magyar elítélt ülne le, s akkor szépen szabadon engedik menjen ahová akar.

2llkedő 2012.09.03. 17:53:24

@Gondolkodni Próbáló Birca: Én is ezt mondom, ezért nem kellene Ádám Éváig végigelemezni, hogy ki, kinek és mit tett ott.

déjá vu39 2012.09.03. 17:55:29

@poszt: Világos, tehát az örmények a hibásak.
Engem is zavar a hülyeség.(Ne felejtsük: a cikk írója kezdte a lehülyézést).

roki 2012.09.03. 17:56:45

>>Az az elv, hogy országok szétesése esetében a belső határokból nemzetközi határok lesznek, csak a 90-es évek közepén született meg a jugoszláviai dezintegráció folyamatában. Ez az elv korábban nem létezett, azaz nem hivatkozkatsz rá korábbi eseményeknél.

Ez az állításod hamis, mert ugyanis a nemzetközi jog már korábban is azon az alapon állt, hogy az önrendelkezéssel bíró entitások határa válik államhatárrá.
Ukrajna esetében a Krím, Moldova esetében a Dnyeszteren túli területek példája kellene, hogy irányadó legyen Karabah esetében is.

nu pagagyí 2012.09.03. 17:58:27

Nem lenne ügy, ha maradt volna magyar dutyiban a magyar bíróság által életfogytiglanra ítélt gyilkos. A kormány saját hülyeségét próbálja szétkenni mindenhová. Szánalmas és megalázó az országra nézve.

nu pagagyí 2012.09.03. 18:03:22

A gyilkos és áldozata közül a gyilkos oldalára álltunk. Dermesztő az a hülyeség és érzéketlenség ami posztból ránkömlik. A kormány bunkóságát már megszoktuk, de értelmes embernek nem kell azonosulnia vele, mert úgy marad.

Panzer 2012.09.03. 18:03:25

@félázsiai 2llkedő:

Amit mondasz, azt ugy hivjak, hogy hamis dilemma.
Ugy teszel (remelem, nem tudatosan), mintha csak ez a ket lehetoseg lenne.

Pedig a kerdes valojaban nem az, hogy kinek van a karabahi konfliktusban igaza.
A kiadatasi ugy megitelese szempontjabol teljesen irrelevans, hogy konkretan mi ujsag Karabahban. Csak annyi szamit, hogy az ormenyek es az azeriek utaljak egymast.

A kiadatasi ugy kapcsan az a kerdes, hogy a Legfelsobb Vezeto es csapata konkretan inkompetens volt-e (mert az azeriek at tudtak verni oket a kiadatas utani szabadlabra helyezessel), vagy vegtelenul aljas es szamito (mert pontosan tudtak, hogy Szafarov fel oran belul szabadlabra kerul)

Szafarov miatt persze most utalnak minket az ormenyek. Asszem, ez jogos (es ezt te sem vitatod)
Elvegre mi is utaljuk az ir gazolo ugyet, pedig az a kanyarban nincs a baltashoz kepest, stb.

De annak, hogy az ormenyek most utalnak minket, nincs koze Karabah-hoz - ergo amikor arra kersz, foglaljak allast, hogy kinek van igaza, akkor a "hamis dilemma" nevu hibat koveted el veletlenul, ill. ezt a retorikai eszkozt alkalmazod tudatosan (megfelelo alahuzando)

roki 2012.09.03. 18:03:50

@Gondolkodni Próbáló Birca:

>>Amióta több nagyhatalom elismerte Koszovót, a koszovói precedens igenis lényeges

Az elismerés oka a szerb agresszió, ami agresszió ugyanis a nemzetközi jogban lehetővé teszi a kisebbség önrendelkezésének önálló állam formájában történő megvalósítását, hiszen a többségi nemzet tette nyilvánvalóvá az együttélés lehetetlenségét.

A nemzetközi jogban kisebbségben levő entitás egy adott nemzettel szemben akkor szerezhet szeparatista törekvéssel önállóságot, ha nincs még adott helyen kisebbségben levő etnikumnak máshol független országa.

A karabahi örmények csak tárgyalásos úton kerülhettek volna Örményországhoz, illetve kikiálzhatták volna függetlenségüket, ha az azeriek megteszik nekik a szívességet, hogy a koszovói mintára agressziót hajtanak végre velük szemben... de nem tették.

A karabahi helyzet esetére a jog nem áll az örmények mellett, legfeljebb az ököljog, hogy nekik mindent szabad, majd a világ utólag rábólint.

Macropus Rufus 2012.09.03. 18:06:37

@magyar bucó: miért nem idézted tovább? :o

". 1994-ben mintegy 32 000 (!)ember adott le voksot a kisebbségi önkormányzati választásokon az örményekre. A több tízezer szimpátia-voksot feltehetően örmény származású, de magyar nemzetiségű állampolgárok adhatták le. "

így azért már más a helyzet nem? Az is számít mennyien szimpatizálnak velük. Hidd el nekem ez az esemény ezt a 32ezeret lehet meg többszörözte.

http://hu.wikipedia.org/wiki/Magyarországi_örmények

2llkedő 2012.09.03. 18:07:56

@Panzer: "ergo amikor arra kersz, foglaljak allast, hogy kinek van igaza,"

Bocs, de én éppen arra kértelek benneteket, hogy ne foglaljatok állást. A vitátok éppen arról szólt (amennyire követtem), hogy kiderüljön, ki kezdte, kinek van igaza az ellenségeskedésükben. Ami ugye tök mindegy az ügy szempontjából. Nevezhetnénk az egyik országot "A"-nak, a másikat "B"-nek, hogy ne legyenek előítéletek egyikkel kapcsolatban se.

rágógumó 2012.09.03. 18:09:48

Igazad van kedves blogíró, az örmények valódi bajkeverők, akik megtámadták a szegény, elesett és ártatlanul butuska magyar diplomáciát és az európaiság szentélyének számító magyar kulturális hagyományokat! Nem mehet ez így tovább! Ez az örmény diplomáciai túlzás és nemtelen támadás felháborító! Túllihegték! Valóban nincs fegyveres konfliktus (bár azóta volt valamihatárvillongásban), de ez az ő hibájuk, Magyarország természetesen nem tehet róla.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.09.03. 18:13:07

@roki:

"A nemzetközi jogban kisebbségben levő entitás egy adott nemzettel szemben akkor szerezhet szeparatista törekvéssel önállóságot, ha nincs még adott helyen kisebbségben levő etnikumnak máshol független országa."

A nemzetközi jogban eleve nincsenek ilyen automatikus jogok. A nemzetközi jog egyszerre ismeri el a szuverenitást és az önrendelkezést, de alapvetően az utóbbinál nem fogadja el a szeparatizmus jogát automatikusan.

Ha így is lenne, ahogy mondod, nem lehetne Koszovó sem, hiszen már van egy albán állam.

roki 2012.09.03. 18:15:30

@Gondolkodni Próbáló Birca:

Érdektelen.
Továbbra is az lett volna Azerbajdzsán államhatárain belül, a nemzetközi jog ezt preferálja.

Nem álltak fenn a függetlenséghez vezető feltételek, elsősorban mert Azerbajdzsán tárgyalásos úton nem adta, mert miért adta volna?.. ez mellett pedig arra sem volt hajlandó, hogy a függetlenség kikiáltásához elégséges módon nyomta volna el a karabahi örményeket.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.09.03. 18:16:11

@roki:

"A karabahi örmények csak tárgyalásos úton kerülhettek volna Örményországhoz, illetve kikiálzhatták volna függetlenségüket, ha az azeriek megteszik nekik a szívességet, hogy a koszovói mintára agressziót hajtanak végre velük szemben... de nem tették."

Nem éppen. Karabah elszakadat a SZU-tól és független lett, mint ahogy ezt megtette Azerbajdzsán is.

"A karabahi helyzet esetére a jog nem áll az örmények mellett, legfeljebb az ököljog, hogy nekik mindent szabad, majd a világ utólag rábólint."

Alapvetően ez az alapelv. Ha kiharcolja a kisebbség és megvédi szeparatista jogát, akkor idővel rábólintanak, hogy "oké, nyert az önrendelkezés", ha meg a többség nyer, akkor meg ismét rábólintanak, hogy "oké, nyert a szuverenitás".

Namir 2012.09.03. 18:17:07

@AnnaKarenina: Úgy értem, hogy ha megtehetjük, hogy ennyit foglalkozik ezzel az üggyel az ország (politika, média és hírfogyasztó/teremtő/kommentelő civilek), akkor bizonyára nincs ennél fajsúlyosabb kérdés/probléma az országban, amit közösen meg kell oldanunk. Hála Istennek, hogy csak ennyi a gondunk!

roki 2012.09.03. 18:17:08

@Gondolkodni Próbáló Birca:

Ez nem automatikus jog, hanem korlátozó feltétel.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.09.03. 18:19:37

@roki:

A karabahiak pedig másképp gondolták: ők kikiáltották és megvédték új államukat. Nem kívántak az azeri államhoz tartozni, ahová soha nem tartoztak. S nincs az az erő, melyen ezen változtatna.

Nem az egyetlen ilyen eset manapság. Még 8 állam hasonló helyzetben van, s van amelyik régebb óta, mint Karabah. Idővel a nemzetközi közösség úgyis elismeri a tényeket.

roki 2012.09.03. 18:19:48

@Gondolkodni Próbáló Birca:

Koszovó a szerb agresszió miatt kaphat lehetőséget az önállósodásra..... amiből teljesen nyilvánvaló lesz, hogy mivel Miló nem volt hatökör, ismerte a nemzetközi jogot, eleve az volt a szándék, hogy az albánokat ki akarták túrni a szerb államból valami módon, mert feltehetőleg féltek tőle, hogy gyorsan leszaporodva a szerbeket, átveszik a dominanciát. A többi már csak riszálás.

dr. Trebitsch 2012.09.03. 18:20:23

@nu pagagyí: nekem is ez a semlegesség téma az érthetetlen, de úgy látom, ahogy több száz éve, most is az lesz, hogy addig ugrálunk, míg jól pofán leszünk vágva. Az baltás meggyilkolta egyik vendégünket, le kellett volna ültetni, ahogy ez Magyarországon szokás, amikor meg leülte, akkor mehet Isten hírével. De mi állandóan azt képzeljük, hogy mi olyan hatalmasok vagyunk, hogy majd mi igazságot teszünk olyan kérdésekben, amikben a nagyok sem tudnak dönteni. Aztán csodálkozunk, hogy nem kedvelik a magyarokat (mert sajnos ez tény)

roki 2012.09.03. 18:23:17

@Gondolkodni Próbáló Birca:

Ilyenek az örmények, jogot magasról leszaró, erőszakos érdekérvényesítő népség... csak aztán semmi csodálkozás, ha mások pedig baltát ragadnak, látva, hogy az örménnyel szembeni konfliktusban az írott vagy íratlan jog az eleve egy hatástalan kategória.

Ezt tette Safarov is... miért is dobnánk rá követ????

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.09.03. 18:23:20

@roki:

Pedig nem is erről szólt az egész. Az egész arról szólt, hogy Szerbia vezetése nyugatellenes volt, s meg kellett ezért büntetni. Ha Szerbia nyugatbarát lett volna, az USA és szövetségesei gonosz terroristáknak nevezte volna ugyanazokat, akiket bátor szabadságharcosoknak nevezett.

Namir 2012.09.03. 18:26:58

Most végre kiderült, hogy a 10 millió futballszakértő, (és mindenféle sport szakértő), nemzetközi makroközgazdász stb. mellett a nemzetközi politika és a nemzetközi diplomácia és -jog, sőt az iszlám/keresztény és az azeri/örmény konfliktusok szakértőinek országa is vagyunk. Mégsem véletlen az a sok Nobel díj. Van itt ész dögivel. (Vagy csak sok internet kapcsolat, rengeteg szabadidő és a wikipédia?) :)

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.09.03. 18:28:41

@roki:

Milyen jog? Semmi sem írta elő 1991-ben, hogy Karabahnak az akkor létrejövő azeri államhoz kellene tartoznia.

A karabahiak döntöttek és kikiáltották független államiságukat, majd fegyverrel megvédték azt. Ez a helyzet.

Mint az USA a XVIII: sz. végen, amikor "jogtalanul" kikiáltotta függetlenségét az Egyesült Királyságtól, majd megvédte azt.

dr. Trebitsch 2012.09.03. 18:30:05

@Gondolkodni Próbáló Birca: a politikában nincs értelme a "ha" kifejezésnek. Csak az eredmény létezik, aki tévedett, az vesztett, rossz politikus, aki nyert, az jó politikus. Más nem számít.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.09.03. 18:41:31

@dr. Trebitsch:

Alapvetően így van, azonban itt nem ez volt a kérdés.

dr. Kóser Malac™ (a legnagyobb demokrata civil)! 2012.09.03. 18:42:32

@Namir: Meg az is, hogy a legtöbb baloldali nicknek van legalább egy örmény barátja (a jobbaknak több is)...

dr. Bubó 2012.09.03. 18:42:52

drorvbűnt és drsimicskát menyniért agyjuk ki?

roki 2012.09.03. 19:00:23

@Namir:

Figy..
Ez nem szakértés, hanem egy átlagos műveltség kérdése. Olvasottság, tények, információk, esetleg némi összefüggés felismerés. Hidd el, sokkal jobb, mint a mélyről jövő orbákolás.

roki 2012.09.03. 19:05:11

@Gondolkodni Próbáló Birca:

Ne tedd magad nevetségessé, ilyen alapon 1991-ben bármelyik falu kikiálthatta volna a függetlenséget.

Hallottál a Kesztölci Köztársaságról?

Na, azt is jól meghítták a Népszövetségbe, csak nem mertek elmenni a kikacagás veszélye miatt.

Jogilag Karabah Azerbajdzsán része volt 1991-ben és máig annak ismeri el a nemzetközi jog.
Ezért kell tárgyalni a jövőbeni státuszáról, mint ahogy Ter-Petroszján helyesen ítélte meg.

roki 2012.09.03. 19:15:41

@dr. Trebitsch:

'De mi állandóan azt képzeljük, hogy mi olyan hatalmasok vagyunk, hogy majd mi igazságot teszünk olyan kérdésekben, amikben a nagyok sem tudnak dönteni.'

Nem akar itt dönteni senki örmény-azeri kérdésben, azt magasról leszarja mindenki.

Itt az azeri társadalmi berendezkedés a kérdés, mert ugyanis a látszattal ellentétben az eléggé ingatag és bármikor bedönthető iszlamista irányba, mert pl. az sokak érdekét szolgálja és pénzük is megvan hozzá, hogy megcsinálják.

Most annyi történt, hogy Alijev kapott egy külön bejáratú hőst, aminek isegítségével fényezheti önmagát, rezsimjét, kiccsaládját.
Továbbra is az a sajnálatos tény, hogy a mohamedán vidékeken ideológiai dekonjunktúra van és az iszlamizmuson kívül csak nacionalizmussal lehet átmozgatni a társadalmat.

Safarov átengedésével lehet, hogy sértjük az örményeket, alátettünk az ajatollahoknak, magunkra haragítjuk az iszlamista térnyerések mögött buheráló Párizst és Washingtont, de segítjük Izraelt, akiknek kellenének azok az azeri bázisok a visszaúton és segítjük Moszkvát, akiknek nem hiányzik az összefüggő kaukázusi iszlamista tér.... és naponta metrórobbantgatás.
Szerintem vannak még érdekeltek a pozitív oldalon, de maradjunk csak ennyiben.

Messze nem biztos, hogy csak veszíthetünk.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2012.09.03. 19:21:06

Érdekes gondolatmenet. A lényege, hogy a gond ott kezdődik, hogy ők "visszaütöttek". Nahát, csúnya örmények, ejnye-bejnye.

Szerintem meg sokkal elegánsabb, ha mindenki a saját háza táján sepreget...

Mackósajt 2012.09.03. 19:38:01

@Gondolkodni Próbáló Birca:

Tévedés.

<i>"A 19. század első harmadában még muszlim többségű Jereván, Karabah, Nahicseván és Zangezur népességének megoszlása és hovatartozása a 20. században nem egy vitára adott okot. Tény, hogy a cári időszakban az orosz-perzsa és az orosz-török háborúk eredményeként jelentős örmény bevándorlás és betelepítés történt (többek közt Jereván és Karabah az utóbbi 180 évben vált örmény többségűvé), miközben számos muszlim család költözött Perzsiába, mindennek következtében a 20. századra Karabah örmény többségűvé vált."</i>

katpol.blog.hu/2012/05/30/18_eves_fagy

Ennek alapján Karabah kb. az azeriek Erdélye, csak még annál is később történt az etnikai arányok eltolódása.

Az örmények nagy területen szétszóródva éltek a térségben a 20. század előtt. Jóval nagyobb területen mint most, viszont szinte sehol nem voltak egyértelmű többség.

torró 2012.09.03. 19:41:10

És ha már okokat keresünk, kezdődött 2004-n amikor tudni kellett volna az akkori vezetésnek, hogy figyelni illett volna ezt a két embert, mert gyakorlatilag ellenségesek voltak egymásnak.Akkor elmondhatjuk, hogy az akkori vezetés is mulasztást követett el, mivel nem akadályozott meg egy gyilkosságot. Ez hogy tetszik? Sőt ha nem adósítanak el bennünket, most nem kéne mindenkinél pénzért kuncsorogni. De hát, tudom , akkor is a zorbán a kurva! Hogy micsoda jó alkalom az anyázásra vitathatatlan. De csakis itt nálunk. Egyébként úgy látom, mindegy mit csinál a zorbán, aki utálja , az hangot is ad neki. Azért van demokrácia. Amúgy szarban vagyunk, és ilyenkor bele lehet szaladni a balegyenesbe. A kényszer nagy úr, és a taktikázás veszélyes. Az Örmények természetesen kihasználják a magaslabdát. Ez van!

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.09.03. 19:43:29

@roki:

Bárki kikiálthat bármit, a kérdés, hogy meg tudja-e védeni. Az államok többsége pontosan úgy jött létre, hogy valaki kikiáltották. Az államok nem az égből hullanak alá.

Mackósajt 2012.09.03. 19:44:49

@torró: Van egy jelentős különbség. Nyilvánvalóan nem a kormány osztotta ki a szobákat 2004-ben, az egy több lépcsővel alacsonyabb szintű balfaszság volt. A mostani kiadás viszont a kormány balfaszsága.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.09.03. 19:45:33

@roki:

"Jogilag Karabah Azerbajdzsán része volt 1991-ben és máig annak ismeri el a nemzetközi jog."

Tudom, hogy a nemzetközi jog Azerbajdzsán részének tekinti mint ahogy Koszovót is Szerbia részének meg Abháziát is Grúzia részének, de a tényleges helyzet nem ez. Ténylegesen Karabah sosem állt az azeri állam szuverenitása alatt, egy percig sem.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.09.03. 19:48:42

@Mackósajt:

Az, hogy voltak etnikai mozgások a térségben nem változtat a lényegen. Nincsenek "történelmi" jogok. A jog azé, aki képes azt elismertetni. S a jog MINDIG elismeri előbb vagy utóbb a tényleges helyzetet.Mert ugye manapság senki sem állítja, hogy az USA az Egyesült Királyság része, mivel annak idején "jogellenesen" szakadt el?

Mackósajt 2012.09.03. 19:52:51

@Gondolkodni Próbáló Birca: Egyetértek. Mindössze arra hívtam fel a figyelmet, hogy a "Karabah sosem volt azeri" kijelentés nem felel meg a valóságnak. Nem állítom, hogy ebből bármi következne az "Kinek van igaza" jellegű értelmetlen kérdésekben vagy jogilag értelmezhető tényező lenne.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.09.03. 19:56:30

@Mackósajt:

Pedig Karabah nem azeri volt, hanem oszmán, perzsa, stb. Azeri állam nem volt akkoriban. Eleve az azeri nép egy új nép.

roki 2012.09.03. 19:58:31

@Gondolkodni Próbáló Birca:

Ezt nem így van.
Szerbek is kikiabáltak maguknak enklávékat, még meg is tudták védeni, ámde a kutya nem ismerte el őket, aztán mit tehetnek, szépen visszalapátolgatják a szart a lóba.

Mackósajt 2012.09.03. 20:07:48

@Gondolkodni Próbáló Birca: Eh, a poszt szempontjából lényegtelen kérdés, és azon belül is csak finomságok, de ha mér elkezdtük...

Nincs olyan, hogy új nép, kivéve talán, amikor összekevert telepesekkel tényleg létrehoznak egy újat (amerikai). Lehet, hogy nem használták rájuk az azeri kifejezést, de kb. a mostani azeriek ősei voltak.

Karabah egyike volt a kis (nem oszmán) török kánságoknak.

Államilag meg Örményország sem létezett kb. a (szeldzsuk) törökök megérkezésétől kezdve. Az oroszok csinálták meg újra.

De papíron Karabah az azeriekhez került, amikor az ő országukat a Örményországgal párhuzamosan megcsinálták az oroszok.

vakapad 2012.09.03. 20:08:00

@torró:

Úgy hallottam, hogy valamennyivel jobban állnánk, ha a jelenlegi kormány az egykulcsossal nem üt 500 milliárdos lyukat a költségvetésen, valamint az IMF-es pávajáték is úgy 100 milliárdba kerül évente. És ez még nem is az örmények áskálódásából adódik.

roki 2012.09.03. 20:08:43

@Gondolkodni Próbáló Birca:

A Szovjetunió megléte alatt teljes mértékű legitimitása volt a bakui vezetésnek Karabah fölött.
Az, hogy ez a '90-es évek elején nem folytatódott, az annak köszönhető, hogy Bakuba 25.000 orosz vonult be és tankjaikkal szabályosan letaposták a az állami integritást helyreállítani akaró mozgalmat.

Az örmények 'hősies' győzelme ezeknek az orosz alakulatoknak köszönhető elsősorban.
Mára annyiban változott a helyzet, hogy Moszkva Alijevben érdekelt, aki a szekuláris szemlélet sziklájaként, mint gát áll az iszlamista tengerben.

Mackósajt 2012.09.03. 20:10:20

@roki: Nem tudták megvédeni. Éppenséggel a horvátok lerohanták őket végül, ha a horvátországi enklávékra gondolsz. Ha a szerbek helyben elég erősek, hogy ennek elejét vegyék, még ma is ott lennének azok az enklávék.

torró 2012.09.03. 20:22:16

@vakapad:
Ez is igaz! De annyi HA van gyerekek, reggelig nem érnénk a végére. Ami csak annyit bizonyít, hogy a politikusaink íróasztalhoz jutva, valamivel megfertőződnek. Lehet , hogy az asztal sugároz valami elmét zavaró hullámokat? Pedig mindegyik kicserélteti, de nem használ:)

roki 2012.09.03. 20:25:56

@Mackósajt:

Republika Srpska volt eszemben, mikor írtam, amit nem ismert el a nemzetközi közösség, hiába kiáltották ki az államiságot, és aminek aztán kénytelen-kelletlen bele kellett menniük a dualista berendezkedésbe ENSZ főmegbízott vezetése és vétójoga mellett.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.09.03. 20:27:21

@roki:

Ez mindegy, Idővel minden rendeződik és az nyer, aki kitartóbb.

Karabah esetében pl. az ENSZ sosem fog fellépni az azerieken oldalán tényleges, csak szavakban. Az USA, Franciaország és Oroszország burkoltan támogatják a status quot, más-más okokból, de mivel nem akarják megsérteni az azerieket, időnként nyilatkoznak, hogy Örményország vonuljon ki a "megszállt" területről. Viszont határozottan ellenzik, hogy bárki is bármit tegyen a "megszállás" ellen. Így az idő az örményeknek dolgozik,

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.09.03. 20:31:45

@roki:

"A Szovjetunió megléte alatt teljes mértékű legitimitása volt a bakui vezetésnek Karabah fölött."

Ne viccelj. A szovjet időkben a bakui vezetésnek még Baku központja felett sem volt hatalma, minden fontos kérdésben Moszkvában döntöttek. Csak Gorbacsov idejében kezdtek valamiféle tényleges hatalommal rendelkezni a tagköztársaságok. Korábban a szovjet tagköztársaságok valós státusza egy picit gyengébb volt, mint manapság egy budapesti kerületé a főpolgármesteri hivatalhoz képest.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.09.03. 20:33:46

@roki:

"Az örmények 'hősies' győzelme ezeknek az orosz alakulatoknak köszönhető elsősorban.
Mára annyiban változott a helyzet, hogy Moszkva Alijevben érdekelt, aki a szekuláris szemlélet sziklájaként, mint gát áll az iszlamista tengerben."

Az oroszoknak nem érdekük a jelenlegi helyzet megoldása. Nekik a jelenlegi status quo a legjobb, mert így mind az azeriek, mind az örmények igyekeznek nem konfrontálódni az oroszokkal.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.09.03. 20:35:56

@roki:

A Republika Srpska azért szűnt meg, mert a horvátországi szerbek háta mögött Milosevics megegyezett a horvátokkal. A horvátok így szabad kezet kaptak, hiszen már nem kellett tartaniuk egy szerb-horvát háborútól. Így 3 nap alatt elfoglalták a horvátországi szerb államot.

Mackósajt 2012.09.03. 20:46:05

@Gondolkodni Próbáló Birca: A Republika Srpska magyarul a Boszniai Szerb Köztársaság, és még ma is létezik, csak társbérletben, ahogy roki is mondta.

Ezzel együtt azért a szerbeké az a terület, még ha a papírról le is mondtak.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.09.03. 20:57:38

@Mackósajt:

Már fáradok. Természetesen a Srpska Krajinára gondoltam!

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2012.09.03. 21:19:45

@Gondolkodni Próbáló Birca: Ez ugyan totálisan OFF, de hogy "mint manapság egy budapesti kerületé a főpolgármesteri hivatalhoz képest", na ne. Sajna a kerületek nálunk éppenhogy igazi kiskiráklyok, a főváros meg béna kacsa...

ON egyébként egyetértek, bár azt megjegyezném, hogy az a tény, hogy formailag hozzájuk tartozott, az könnyen azt az illúziót kelthette az azeriekben, mintha az tényleg az övék lett volna. Kb. úgy, ahogy a Monarchia Magyar Királyságában is sokan elfejetették, hogy a magyar szupremáciát nem az igazi magyar erő, hanem a Monarchia hatalma tartja fenn...

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.09.03. 21:28:34

@promontor:

Igazad van. Inkább azt kellett volna mondanom: egy magyar kisváros polgármesterének az ország miniszterelnökével szemben nagyobb manapság a hatalma, mint egy szovjet tagköztársaság pártvezetőjének volt a szovjet főtitkárral szemben.

Valódi hatalom Gorbacsov idején kezdett a tagköztársaságok kezébe kerülni, s csak a 80-as évek végén váltak tényleges hatalmi tényezővé, akiknek már nem lehetett utasítást kiadni, hanem konzultálni kellett velük. Akkor már valóban szövetségi állam volt a SZU - létezése utolsó 2-3 évében.

Karabah viszont már ekkor is kívül helyezte magát az azeri tagköztársaság hatalmán. Kb. 1988 óta. Szóval az azeri tagköztársaság a szovjet központi hatalommal szemben való önállósodásával, függetlenedésével párhuzamosan folyt Karabah de facto intergrációja Örményországgal. Az önálló azeri vezetés sosem uralta Karabahot.

roki 2012.09.03. 22:06:45

@Gondolkodni Próbáló Birca:

Ez ideiglenesen így van, de létezik olyan kifutás, ami létrehozza Nagy-Azerbajdzsánt az USA tervei szerint és az a 25 milliós siita, vallásos állam a nemzeti sértettségével, olajkutjaival egy rémálom lenne a messze alacsony hatékonyságú közösséget alkotó örmény államiság számára.

Nem tartom valószínűnek, hogy a jövő az örményeknek dolgozna azon a helyszínen.

Palestinenser 2012.09.04. 11:39:54

Ha lehetséges ne küldjünk majd katonákat a háborúban álló felek közé Karabah-ba.

kuruc.info/r/2/100845/

Celtic 2012.09.04. 17:01:16

@Palestinenser: Kurva jo cikkk :) Mindenki "hibazott", "nem megfeloen cselekedett", stb. Kiveve a baloldali ellenzek Magyarorszagon, akik "gyomorforgatoan undoritoak"
Aranyos srac a kis Vona :) Csaladfa-allitas volt mar, hatha kiderult, hoyg Vonos-bol magyarositott a dedapa.

arisztotela 2012.09.06. 18:22:59

Most akkor a posztíró megírta, hogy barmok az örmények (esetleg a magyar diplomácia utánanézhetett volna, hogy közelgő helyi választások vannak arrafelé, és fel lesz fújva, amit lehet), és nagyon hülyék a ballibek, mert eddig nem is tudták, hol van jereván, most meg rinyálnak.
Az azeriek helyesen jártak el, mert az utlsó pofont ők kapták (nem kurva mindegy, és mennyire felesleges volt ebbe belekeveredni), és csak egy apró kis tévedés volt, bocsi, hogy Viktorék nem egyeztettek ilyen lényeges kiadatási kérdésben sem az USával, sem az oroszokkal. Minek? Mi mindent úgyis jobban tudunk.
süti beállítások módosítása