HTML

Boldogok a sajtkészítők

- Következő! … Kereszthalál? - Igen. - Kimész az ajtón, balra fordulsz, fogsz egy keresztet. - Következő! ... Kereszthalál? - Igen. - Jó. Kimész az ajtón, balra fordulsz, fogsz egy keresztet. Következő!... Kereszthalál? - Ó nem. Szabadláb. - Mi? - Engem elengedtek. Azt mondták, nem csináltam semmit, szabadon élhetek valahol egy kis szigeten. - Hú! Az nagyon jópofa dolog. Hát akkor eredj! - Nem. Én csak ugrattalak. Valójában kereszthalál. - Ó, már értem! Nagyszerű! Nagyon jó, nagyon jó! Hát, kimész az ajtón... - Igen tudom. Ki az ajtón, balra fordulok, fogok egy keresztet. - Nagyon jó, kösz' szépen. Kereszthalál? - Igen. - Jó...

Friss topikok

  • Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: Itt az orvosok egyik esetben sem lehettek volna jók. Azért ez milyen már? (2021.11.08. 19:30) Lengyelországban gyilkosság történt
  • midnight coder: @MEDVE1978: Igen baloldalinak nem nevezhetõk, de liberálisnak pláne nem. (2021.07.28. 15:57) Válogasd meg a szavaidat!
  • szekertabor: A probléma lényege, amit bárki, aki járt már nudista strandon, megerősíthet: a közszemlére bocsájt... (2021.07.28. 09:52) Bimbószabadságharc
  • evilwolf: " és nem kellene a méregdrága Pegazusra költeni az adófizetők pénzét." Azért a kínai vakcina sem v... (2021.07.20. 18:33) Következetesen a lehallgatásról
  • apro_marosan_petergabor: @Homo fideszbirkusz: Helyettem ne igyekezz véleményt mondani. A megzsarolt, megritkított, folyama... (2021.06.10. 21:06) Miért nem találkozik a pápa Orbánnal?

Linkblog

Ellenzéki szerepre készül a Jobbik

2010.01.21. 12:37 Ratius

 

Hiába állít egyebet, ellenzéki szerepre készül a Jobbik! Elkészült és az utóbbi napokban nyilván sokak által megrágott, megemésztett programja igazi parlamenti-ellenzéki program. Pont olyan koncepció, amely mentén kifejtheti nézeteit egy jobboldali képviselő, számon kérheti a kormány hibáit, sőt még törvényjavaslatokat is benyújthat, egyébre azonban nem alkalmas.
Kormányon
A napvilágot látott programnak vannak olyan pontjai, amelyek igen távol állnak a jobboldali radikalizmustól. Mondjuk, többnyire jobboldaliak, de némelyik elképzelés teljesen neutrális, sőt baloldali. Akár a Fidesz programja is lehetne például az önkormányzatok megerősítésével kapcsolatos elképzelés, vagy az adócsökkentésre tett javaslat.  E kezdeményezéseket látva, olvasva azt hihetnénk, hogy a Jobbik egy unalomig megszokott, és persze kormányzásra készülő párt. Ezek az elképzelések meg is valósulhatnak - már, ha nagyjából egybe esnek a Fidesz elképzeléseivel - s a Jobbik majd elégedett lehet, hogy ellenzékből is képes nagyfontosságú törvényeket keresztülvinni.
Koalícióban
Ámde akadnak másféle elemek is ebben a programban. Olyanok, amelyek egy koalíciós társ-szerepre készülő párt, mondjuk a NDNP, vagy az SZDSZ programjának részei lehetnének. Ezek a tervek szépen hangzanak ugyan, ám nyilvánvalóan csak részben megvalósíthatóak. Ilyesféle ügynek látom a cigánysággal kapcsolatos elképzeléseket, a magyarság vagy a családok ügyét.  A koalíciós partnerpárt persze előre tudja, hogy koalíciós partnerpárt lesz, ezért eleve úgy fogalmazza meg programját, ahogy a Jobbik: nagyhangú kezdeményezés, csekély eredmény. Ám mivel a Jobbik vélhetően nem lesz koalíciós társ, e programpontokból kevés fog megvalósulni. Kevés, de azért arra alkalmasak lesznek ezek a részletek, hogy alkalmi szövetségek szülessenek kormánypárt és konstruktív ellenzéke között.
Ellenzékben
Végezetül van egy halom olyan pontja a programnak, amelyek messze állnak mindattól, amit most racionálisnak gondolunk, ám jelenlétük – egy ellenzéki párt esetében – egyáltalán nem zavaró. Olyasféle programpontok ezek, amelyek kijelölik a párt politizálásának elvi, szellemi alapjait. Ezeket persze általánosságokban szokták megfogalmazni, hogy mondjuk szabadság, egyenlőség, testvériség, itt meg nagyon is konkrétan vannak összefoglalva, mint amilyenek a határon túli magyarokkal foglalkozó részek, vagy a multikat kiváltó hazai vállalkozásokkal összefüggő fejtegetések. De hát ennek nagy jelentősége nincs, úgysem kell megvalósítani azokat. A Jobbik nem készül kormányzati szerepre.
Jé, nem is fasiszta!
Mindazonáltal a program inkább szimpatikus, mint nem. A zsigeri gyűlölködőkön kívül kevesen tudják rá azt mondani, hogy a fasizmus szálláscsinálója volna. Azt a következtetést is könnyedén levonhatjuk belőle, hogy négyévnyi parlamenti ténykedés után, azaz közelebbről látva a nagypolitikai folyamatokat, akár olyan programot is megszülhet majd a Jobbik, amely nagyobbrészt megvalósítható. Na, erre leszek igazán kíváncsi.  

51 komment · 2 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://boldogokasajtkeszitok.blog.hu/api/trackback/id/tr161689887

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Politikusbűnöző a Jobbikban 2010.01.21. 18:05:19

A Jobbik rendet és közéleti tisztaságot ígér. Ebben más politikai erőkkel szemben könnyíti a helyzetét, hogy csak kevés helyen került hatalmi pozícióba. Márpedig a népi bölcsesség szerint a csúnya lányoknak mindig könnyebb szüzen maradni. Azonban most ...

Trackback: A Jobbik önleleplezése 2010.01.21. 16:54:13

Ungváry Krisztián a kádári állambiztonságról szóló könyvében így ír arról, hogy kiket tekintenek szerzőtársával, Tabajdi Gáborral ügynöknek: "...azt nevezzük hálózati személynek, akit az ebből szempontból leginkább kompetens szervezet, az állambiz...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Morci úr · http://suttyok-ket-kereken.blog.hu 2010.01.21. 17:04:38

A jobbik leghatásosabb ellenszere az lenne, ha a magasan képzett újságíróink néhány hónapig nem vennének róluk tudomást.
De egész egyszerűen ők tartják életben az egész pártot. :(

Nazareus 2010.01.21. 17:25:16

Nézd, szeretném összehasonlitani a többi párt programjával, megadnád az MSZP és a FIDESZ programjának a linkjét?

tusuanzen 2010.01.21. 17:28:22

@Morci úr: az emberek tartják életben a jobbikot, keményvonalas liberálisból, Morvai egyetlen élőben hallgatott beszéde után(úgy értem, nem összeollózott ,nem tüntetésen ) lettem jobbok szimpatizáns.Egyébként a program tök jó, csak egy kicsit szájenszfiksön....

Yendi (törölt) 2010.01.21. 17:32:37

Tévedés.
A Jobbik ellenszere az LETT VOLNA, ha talán az elmúlt 20 évben normálisan ment volna minden.. Ezért nem értem Lendvait, Kövért, Gusztost, Bajnait, Dávid Ibit, hogy miért siránkoznak. Ha normálisan megy minden, van munka, az embereknek van jövőképe, van megélhetésük, létbiztonságuk, tudnak fejlődni, a rendszerváltás után normális alkotmány kerül ki normális jogrenddel, nem verik szét az ipart, akkor most nem lenne szükség a Jobbikra.. Ezt meg nem kell a válságra fogni, nem mindenki bukott bele..

Csak ugye az egyszerű ember képtelen gondolkodni, és sokat felejt.. Tocsik, Ezüsthajó..
A média csak egy szenzációéhes valami egy rakás feltűnési viszketegséggel..

Yendi (törölt) 2010.01.21. 17:34:29

@tusuanzen:
Néhány helyen amúgy vannak olyan ötletek, amik szembemennek EU-s szabályokkal.. de még talán ebben a legkevesebb a hülyeség. :D

agyvihar · http://agyvihar.blog.hu/ 2010.01.21. 17:36:29

@tusuanzen: ezt most nem értem. Jobbik szimpatizánsnak tartod magad, de programjukat sci-finek tartod? Akkor miért támogatod őket? Csak a szépszavú Krisztina beszéde miatt?

vargánya 2010.01.21. 18:04:22

@Yendi: Igazad van! Radikális problémákra, helyzetre radikális válasz. Ez mindig így volt a történelemben. A liberálhiszti "értelmiségnek" meg azt üzenem: nem kell beszarni, nem fog fájni!

spänot 2010.01.21. 18:06:05

Honjaim! Ne marháskodjunk már!...
Ki az, aki ezt elhisz? Mitől szelídültek volna meg? Most akkor pl. a Morvait kirúgják, vagy átnevelő táborba utalják?

m.logic 2010.01.21. 18:11:04

"Végezetül van egy halom olyan pontja a programnak, amelyek messze állnak mindattól, amit most racionálisnak gondolunk"

Ez a gáz, már el sem hiszi az ember, hogy nagyon másképp is működhetnének a dolgok. Hogy sokkal igazságosabb világ is létezhetne. Az erre törekvés ekkor lesz irracionális.

torró 2010.01.21. 18:12:51

Yendi! Ez így igaz. És még oldalakon keresztül lehetne sorolni azt a rengeteg disznóságot amit itt egyesek a hatalom árnyékában elkövettek a NÉP NEVÉBEN A NÉP ELLEN!!!!! És ők vannak felháborodva és olyan naiv képet vágnak a Tv műsorokban hogy legszívesebben az ember belevágná a képernyőbe a fejszét! Álszent szemét banda!

torró 2010.01.21. 18:18:13

Bocs ! Azt nem írtam oda mielőtt bárki téves következtetést vonna le, NEM VAGYOK SEMMILYEN PÁRT SZIMPATIZÁNS!!! Én a legszívesebben az újság írókkal együtt irány a Marianna árok. Hogy mi lenne a legjobb megoldás az ország vezetésére még nem tudom. De így biztos nem jó!

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2010.01.21. 18:26:44

@Morci úr: Igazából ezt eljátszhatták volna 2000-2002ben az szdszel és az emeszpével, és akkor most nem lenne miről beszélnünk. :P

Másrészről az internet megjelenésével a média egy jelentékeny része ténylegesen szabad piaccá vált. Így a szolgáltatást a kereset-kínálat szabja meg.
Ha te nem írsz a Jobbikról, majd ír mást, és az ő látogatottsága lesz nagyobb. Nem véletlenül a kuruc a harmadik legolvasottabb magyar hírportál.

rockjano 2010.01.21. 18:31:08

Jjjahj istenem.

Én nem tudom mi a "fasiszta" azt tudom látom hogy néhány részben a jobbik programja általános és érdektelen, nagyon sok helyen gazdaságilag teljesen irracionális, kivitelezhetetlen, demagóg és elnézést a kifejezésért marhaság.

Világnézetileg szélsőjobboldali és elég markáns kommunisztikus nézetek keverednek benne, kétségtelenül szimplán lenácizni azért nem lehet.

Nomost aki élt már néhány évtizedet az elmúlt rezsimben mint én az elég furcsán érzi magát amikor a fiatalok körében igencsak népszerű párt választási programjában reprivatizációról, államosításról olvas. Aki dolgozott azokban az állami vállalatokban az tudja miről beszélek. Én tudom.

Nekem az egész nem bátor és újszerű hanem naftalin illatú zagyvaság valami a Horty rendszerre hajazó furcsa maszlag.

Szerintem ki lehet mondani a Jobbikosokról hogy ostoba emberek akik egy ostoba pártot támogatnak. És ez tanultságtól és diplomák számától független, sajnos nagyon tanult emberek is lehetnek elképesztően ostobák.

szomorutojas · http://tojas.blog.hu 2010.01.21. 18:31:17

@TaTa86.: áhh a pina.hu olvasottabb hírportál, meg ott több a kép is.

kitvalasztanal.hu - Választási tippért notebook! · http://www.kitvalasztanal.hu 2010.01.21. 18:40:35

Raitus: Nem is a programmal van baj. Bár abban is akad pár olyan rész amin meglepődik az emeber.
A kommunikációjukkal. Meghallom Morvai Krisztinát és feláll a hátamon a szőr. Nem tetszik ahogy és amit mondanak. Olyanok mint a báránybőrbe bújt farkas, de azért időnként kilátszik az nagy fog, az éles körmök. És ez sehogy sem jó így...

@Nazareus: Jól tudom, hogy még el sem kezdődött a kampány időszak? Miért ilyen sürgősek a programok? Majd lesznek, biztos lehetsz benne :)
Jó munkához idő kell: ősi magyar közmondás!

@agyvihar: rá mondják azt, hogy vallásos

Joe84 2010.01.21. 18:58:14

Az elmúlt 20 év bizonyította, hogy a többi párt programja sz*rt sem ér.

Ha kormányprogram lehetne a Jobbik programja, akkor kiderülne, hogy mi a különbség a Jobbik és az elmúlt 20 év között.

rockjano 2010.01.21. 19:02:31

@Joe84: Igen rájönnénk hogy az elmúlt húsz év maga volt a paradicsom...

Thresher 2010.01.21. 19:05:59

@Joe84: "Az elmúlt 20 év bizonyította, hogy a többi párt programja sz*rt sem ér."

De a jobbiké befog válni nem?

Erről mindig egy ateista mondás jut eszembe:
"Mutasd meg mi a gond a másik vallásával, és én megmutatom mi a baj a tieddel."

warren buffet 2010.01.21. 19:40:20

@Joe84:

ha kormányporgram lenne az elég rendesen alánkvágna.

örülök ha neked kp-re vett valakid egy lakást, de az átlagember hitelre vesz.ami azt jelenti hogy egy 350es euronál meg egy 250es svájci franknál egyszerűen csődbe menne.
tekintve h ez kihat olyan 1,5 millió családra, igy a jobbik programja életveszélyes.

Nazareus 2010.01.21. 19:53:31

@Jómunkásember: Érdekes feltételezés ez a 350-es Euro meg 250-es frank. Elmondanád mire alapozod?

H Stahl 2010.01.21. 20:06:22

@Nazareus: Szerintem arra, hogy sokkal jobban utálnának minket nemzetközi szinten, mint most. :)

Ebben nem lennék olyan biztos.

warren buffet 2010.01.21. 20:09:55

@Nazareus:

persze.
megvan 2008 ősze?
akkor szó sem volt multimegzabolázásról és az EU-s alapelvekkel gyökeres szembemenetelről. csak "szimplán" el lettek baszva a dolgok, de rendesen.

na akkor volt 320 és 225.
egyéb kérdés?:)

S. Annyi 2010.01.21. 20:12:02

Ha még egyszer meghallom a szavakat, hogy fasiszta, holokauszt, akkor ütök. Unom, de nagyon.

warren buffet 2010.01.21. 20:12:38

@H Stahl:

nem, ez nem ilyen demagog dolgokrol szól, hogy azért "szolom le" mert nem szimpatizálok velük.

azért szolom le mert ez gazdaság, pénzügy és nemzetközi politika.és ez rendesen el lenne kefélve hogyha megprobálnák ezt megvalositani.

Nazareus 2010.01.21. 20:14:01

@Jómunkásember: Igen. 2008-ban az MSZP volt kormányon és felment 320-ra az Euro. Nem foghatod olyanra, aki a hatalom _közelében_ sem volt akkor.

Tehát alapvetöen sántit az elméleted.

H Stahl 2010.01.21. 20:19:23

"azért szolom le mert ez gazdaság, pénzügy és nemzetközi politika.és ez rendesen el lenne kefélve hogyha megprobálnák ezt megvalositani."

A három közül az előző 20 évben mikor és meddig volt akár csak 1 is nem elkefélve?

warren buffet 2010.01.21. 20:20:45

@Nazareus:

nem érted amiről beszélek.
azt hiszem világosan látszott abban amit irtam h az mszp elbaszta de nagyon, ergo kurvára nem védtem semmit, mert nem is védhető.az erkölcsi része szintén nevetséges mert amint kiderül egy öszöd aki azt mondja annak politikailag vége, lemond, ennyi.ebben nincs vita köztünk.

én a közgazdasági részét probálom meghomályositani.az h az mszp elköltötte azt a pénzt is ami nem volt az nem azt jelenti h az uj jelölt tiszta lappal nyit.sajnos.mert jogfolytonos utodja az előzőeknek (MDF, FIDESZ, MSZP kormányok).

jelen állapotában sem az állam (közvetlenül) sem a háztartások (közvetetten) nem képesek finanszirozni a hiteleiket a nemzetközi szervezetek segitsége nélkül.pláne az itt termelo multik hozzáadott termelési értéke és az államnak befizetett adoi nélkül.
ergo az amit a jobbik akar az megvalosithatatlan.

warren buffet 2010.01.21. 20:25:43

@H Stahl:

nézd, ez nem fekete fehér.is-is.mondok egy-egy példát mindegyikre.

szerintem nem volt elkefélve a:
- NATO/EU csatlakozás,
- a privatizácio kisebbik része,
- pénzügy szinten pedig a forint drasztikus leértékelése 1995ben ami után 8 évig ugy lehettunk a régio éllovasa h kb semelyik párt nem tett semmit csak nem kurta el.persze aztán az mszp jött és elbaszta.:)

vitathatatlanul el volt kefélve:
- a töketlenkedés a Fico-s szlovák magyar vitában pl.
- a 100 napos program/13dik havi nyugdij
- és az h nem maradt meg a forint csuszo leértékelés még egy pár évig VAGY nem vezettuk be az eurot.

H Stahl 2010.01.21. 20:30:17

@Jómunkásember: Az emberek akarnak az Országházban olyan politikusokat, akik körmökre néznek, tököket szorongatnak és seggeket rúgnak szét. Ami szerintem is teljesen rendben van. A szavazóik jó része ezért rakja oda az x-et, nem azért, hogy kormányra juttassák.

warren buffet 2010.01.21. 20:34:05

@H Stahl:

igen, és ez a része szerintem is jogos.

csak ők is ugyanabba a hibába esnek amibe mások hogy olyan dolgokat igérnek amiket lehetetlen megvalositani.

a tök szétrugás az kell, azzal baj nincs.:D

Nazareus 2010.01.21. 20:42:58

@Jómunkásember: Tévedsz a jogfolytonosságban. Ez pusztán megállapodás kérdése. Egyékbént se értem én ezt a jogfolytonosságot, mert az MSZP kijelentette, hogy nem az MSZMP utódja, mert nincs jogfolytonosság. Akkor meg mi az istenért van jogfolytonosság az MSZMP által felvette irdatlan méretü kölcsönben?

Egyébként közkeletü tévedés az, hogy a Jobbik kizavarná a multikat. Nem zavarná ki, csak pont ugyanannyi adót kellene fizetniük, mint másnak. Azaz az adókedvezményüket szüntetnék meg. Hidd el, attól még nem vonulnának ki, csak kisebb lenne a profitjuk.

Kivlov 2010.01.21. 20:43:19

@Jómunkásember:

+ elkefélés:
ügynöklisták eltitkolása
65ös ingyenes utazás bevezetése
gyerekgyártás támogatása
minimálbér adómentessége
szoc.segély hegyek
közszféra létszámának duzzasztása
engedékeny nyugdíjszabályok

úgy hirtelen ennyi...

Szebb jövőt!

hitelflotta.hu · http://hitelflotta.hu 2010.01.21. 20:44:55

A Jobbik a csalódottak, elégedetlenek.
A Jobbik dühös-mérges .
A kérdés csak az, a parlamentben kik fognak velük működni?
Mert ha eredményt akarnak elérni a politikába, akkor mindenképp szükségük lesz partnerekre.....

és amiről nincs infóm:
A Jobbik vajon eddig milyen eredményt ért el az EU-ban ? Kik támogatják az ö elképzeléseiket? Kik tartják fontosnak az ő véleményüket?

hitelflotta.hu

warren buffet 2010.01.21. 20:49:57

@Kivlov:

a minimálbért meg a fidesz duplázta fel, stb.
az is ugyanolyan elkurás attol függetlenül h igaz amit irsz.

warren buffet 2010.01.21. 20:51:57

@Nazareus:

ez ilyen szitokszó ez az adokedvezmény ami egy netto hulyeség.

ha nem 1 autot veszel hanem 3-at te is kedvezményt kapsz.ugyanigy a zsomlénél.

ha idejön egy multi és egyben felvesz 5000 embert és gyakorlatilag megszunteti a munkanélküliséget egy térségben miért nem élvezhet adomentességet 5 évig?ha nagy hozzáadott értéku munkáról van szó utána majd adozik és nekunk még igy is boven megéri....lásd audi....

Kivlov 2010.01.21. 20:52:20

@Jómunkásember:

nem a mértéke a fő probléma (bár nevetségesen alacsony), hanem az adómentessége

H Stahl 2010.01.21. 20:54:47

@hitelflotta.hu: Bármelyik EU képviselő milyen eredményt ért el? Kik támogatják az elképzeléseiket? Kik tartják fontosnak a véleményüket?

EU-s képviselők tevékenységéről többnyire a Jobbik oldalán találhatsz infót, mert a többi párt képviselői nem serénykednek azon, hogy tájékoztassanak minket a "nemzetközi helyzet fokozódásáról".

H Stahl 2010.01.21. 21:00:14

@Jómunkásember: Az Audi kizsarolta, hogy a szolidaritási adót leírhassák a K+F-ből, így 12 millió eurót bukott az állam csak azért, mert 1 millió euró befektetés (és a beígért munkahelyek) visszavonásával fenyegetőztek.
www.privatbankar.hu/html/cikk/cikk.php?kommentar=15864

Marhára megéri!

nyekk 2010.01.21. 21:02:56

@hitelflotta.hu: Aki nem dühös, meg nem haragos, mikor folyamatosan pofán vágják, kifosztják, megalázzák, hanem jóságosan, megbocsátóan, együgyűen mosolyog, az egy debil idióta. (vagy gazember)

A Jobbik az egyetlen, amelyik a társadalmat érdeklő valós kérdésekkel foglalkozik, és túlnyomó részt normális, megvalósítható (és nagyon sűrgősen megvalósítandó) megoldásokat kínál rá. (Szemben a többi párttal)

warren buffet 2010.01.21. 21:04:44

@Kivlov:

a megadoztatásával nem tudod elcsipni a nagyhalakat a kicsiket meg rendesen leszopatod.

jobb megoldás lenne ha kiderülne h honnan a tökömböl van itten minden második 25-35 közötti gyuros seggfejnek 30 millios terepjároja miegymás.

ez azért megérne egy pár vizsgálatot. ;)

warren buffet 2010.01.21. 21:08:30

@Nazareus:

ezt én is olvastam, nem hiszem h itt kéne mély szakmai tévedésekbe belemenni....
ez szerintem nem az a blog, de ha gondolod szivesen lelevelezem veled privátba.

a pénzugypolitika nem ugy mukodik ahogy a jobbik elképzeli h holnaptol 1 USD = 1 HUF és akkor minden funky.a megtermelt cucc 80% exportra megy.hova akarsz bezárkozni egy ilyen helyzetben?:D

Nazareus 2010.01.21. 21:11:09

@Jómunkásember: Jó, értelek én. Mindenesetre a megadott linken konkrét számokkal támasztják alá, hogy miért tévedés, hogy a multik olyan hatalmas hasznot hoznak.

Persze lehet vitatkozni a dologgal, mindenesetre az eddig párbeszédünk alapján azt gondolom, hogy a kiinduló tézis, mely szerint a Jobbik programjának megvalósulása esetén 350 Ft lenne az Euro, téves ill. nem eléggé megalapozott, mert kizárni nem lehet, de nem egy kökemény érvelésen alapuló szám, hanem egyfajta feltételezés.

Kivlov 2010.01.21. 21:17:35

@Jómunkásember:

nem is ezzel kell elcsípni a nagyhalakat. Viszont az meg vicc, h 1,5 millió minimálbéres van az országban, akik a közösből csak kivesznek.

warren buffet 2010.01.21. 21:18:07

@Nazareus:

egyrészt amit az a tanulmány ir gyors átfutás után is egy jo nagy ferdités.tudniillik aki itt multiként van még ha nem is adozik a járulékok befizetésével és a szja RENDES megfizetésével joval nagyobb költségvetési befizetést eszközöl honaprol honapra mint a boritékos cégek...

de igazad van térjunk vissza az original témához.

a pénzugy elsősorban bizalmi kérdés.ergo h a világ elhiszi-e nekünk hogy amit kölcsönad azt vissza is kapja.ha ez a tézis veszélybe kerül mert a szegedi csanád kiáll egyik reggel és mond egy akkora hülyeséget h az összes közgazdász pofájárol leég a bőr akkor ez elég ahhoz h dobjon -5%-ot.ha meg látna ennek a hulyeségnek a megvalositására is esélyt akkor -10%.
nem bonyolult, emlékezz már vissza mi volt '08 őszén, pár hét alatt....

warren buffet 2010.01.21. 21:19:25

@Kivlov:

irtam h részben igazad van.

de a min bér után már dupla járulékot kell fizetni, ez azért előrelépés.igaz nem olyan mint amilyen jo lenne, de azért kezdetnek megteszi.

bejelentve lenni kurva nagy szopás különben.:(((

nyekk 2010.01.21. 21:53:01

@Jómunkásember: Érdekes, '08 őszén mintha nem a Jobbik lett volna hatalmon, mégis csődközelbe került az ország.

A másik, hogy minden multinál mérleget kellene vonni: mennyit hoz az országnak (járulékok, adók), és mennyit visz (támogatások, kedvezmények).

Amelyiknél nem hoz egy elvárható szintet, esetleg negatív a mérlege, ott keményen tárgyalni, alkudni kell vele, a pozitív szaldó érdekében. Ha elmegy (a zöme nem fog elmenni) akkor isten áldja, mert annyival kevesebb lesz az ország vesztesége.

warren buffet 2010.01.21. 22:27:09

@nyekk:

igen, igy volt.
és ki segitett? ki mentett meg minket a csődtől?

a nagy rohadt imperialista nyugat bérenc koholmány ez a globalizácios mocsok: IMF.:D

ui.:és mégeygszer meg ne probáld rám kenni ezt az mszp dolgot.ha valaki én már anno mondtam h hitelből élni és csak költeni hát ez a nagy elbaszás lesz.

ui2.: kül. ha '08 őszén a jobbik van hatalmon vagy becsodolunk és szekérrel járnánk vagy pedig ugyanazt tette volna amit a kormány, IMF hitel.köszi.

daito 2010.01.22. 15:58:06

@H Stahl: Te belinkeltél egy cikket, amiben arról írnak, hogy 200-250 millió eurós befektetésre készültek az Audiék akkor. Nem forintos, eurós.

Ergo, a 12 millió euró ellenében 200-250 milliót "kockáztatott" a kormány.

Legalább azt olvassátok már el, amit belinkeltek.

daito 2010.01.22. 16:45:11

A Jobbik programja nem ezért érdekes.

Egyrészt, szép, és jó, hogy van egy párt, amelyik közel 100 oldalon megfogalmazza elképzeléseit, ezt pdf-ben felteszi weboldalára, letölthető, nyomtatható. Biztos a többi párt is így teszi, de ez azért tetszik.

Ami viszont nem.

1. Lózungok. Ezek velejárói a kampánynak, pl. "Tiszta gazdasági alapokkal megteremtjük a költségvetés egyensúlyát, megállítjuk az eladósodási folyamatot;". Na és ez mi, és hogy? Ezt csak úgy teremteni kell? Most koszosak az alapok?
2. Sok célkitűzés vágyálomszerű, valami olyan, ami jól hangzik, de a hogyan elmarad. "Megszüntetjük a szakszervezeti vezetőknek a munkáltató felé fennálló anyagi kiszolgáltatottságát." És ezt hogy? Értem, hogy mit akarnak elérni vele, de mi is a megoldás? A BKV szakszervezetisek az Opeltől kapják a fizetést? Vagy a minisztériumtól? Vagy mi?
"A segélyeket nem szabad készpénzben kifizetni, hanem azt szociális kártyán keresztül kell eljuttatni a segélyezetthez, ezáltal kizárva, hogy az erre a célra fordított adóforintok rossz helyre kerüljenek." Ezt megint értem, de pl. vidéki faluban, ahol az egyetlen bolt is bezárt, ott mit kezdenek a szociális kártyával? Egyszerűen a vidék nem feltétlenül áll készen a kp-nál modernebb, újabb módszerre.
3. Számos olyan célt tűznek ki, amit maximálisan érthetőnek tartok, sőt, okosnak: csak kétségesnek érzem megvalósítását. Pl. az a gondolat, hogy az állami szervezeteket átállítják nyílt forráskódú rendszerekre. (Pl. a Microsoft termékeiről Linuxos, OpenOffice-os rendszerekre.) Ezt valahol jó, elgondolkodtató ötletnek tartom; de azt tudom mondani, hogy a 35 feletti korosztály jelentős része a MS drága szoftvereit is nehézkesen használja; de legalább megszokta. Ha alájuk tolunk a megszokott XP helyett valami jófajta Ubuntut, akkor néznek, mint a moziban.
Most arról nem beszélek, hogy a komplett Windows alapú hálózatokat, rendszereket átállítani open-source-ra azért nem könnyű. (De kizártnak tartom, hogy pl. a Paksi Atomerőmű rendszerét csak úgy át lehetne lőni linux alapúvá, a tucatnyi kiszolgáló szoftverrel együtt.) És itt nemcsak arról van szó, hogy XP helyett Ubuntu fut, hanem a rendszergazda is értsen hozzá; legyen átképzés; a kiszolgáló és egyéb szoftverek is fussanak.

4. Aztán vannak azok az ötletek, amelyeket maximálisan támogathatónak, elfogadhatónak tartok, és jó, hogy megjelennek. Ilyen is van, nem egy. Ez is tény. (Pl. a környezetvédelemmel kapcsolatban szelektív hulladékgyűjtés, környezetvédelmi őrség, vagy mi.)

Azonban 2 fő baj van ezzel a "programmal".
ISZONYAT SOK MINDENT akarnak. Ez nem 4, de nem is 8 év munkája.
Másik gond az, hogy közgazdaságilag, pénzügyileg nem életképes. Egyszerűen annyi mindent írnak le, köztük egymással ellentétes dolgot (főleg pü. terén), hogy az elképesztő.
Pl. leírják, hogy a honvédelemre az eddigi GDP 1,2% helyett 2%-os forrást biztosítanának. Emellett visszapótolnák a hiányt, ami szerintük 1000-1500 mrd forint. Eközben visszafizetnék az államadósságot, és számos adót csökkentenének.

Ha ezt megcsinálják, akkor a világ összes makrogazdasági tankönyvét ki lehet dobni a kukába.
Ebben az egy tételben elköltene pluszban a 4 év alatt összesen 2500-3000 mrd forintot, ami azt jelenti, hogy évente 625 - 750 mrd forinttal többet költene csak a honvédelemre. Ezt tenné úgy, hogy közben megszüntetné a költségvetés deficitét, ami évente 1000 mrd forint körüli összeg, és visszafizetné az államadósságot. Amire évente 1000-1200 mrd forintot költünk.

Ez alsó hangon is azt jelentené (ebben az államadósság kontra deficit kontra honvédelem kérdésben), hogy a Jobbik talál éves szinten 2 ezer mrd forintot a központi költségvetésben; vagy pluszbevételként, vagy úgy, hogy hatékonyabban használja fel a meglévő forrásokat.

Ilyen nincs.

NRG44 · http://althir.org 2010.02.06. 02:25:16

@daito: De van.

reakcio.wordpress.com/2010/01/23/van-e-a-jobbiknak-programja/

Két szó : hosszútávú célkitűzések. 20 év ötarcú egypárti áldemokrácia - és mi fejlődött, a technikán kívül, de az nem a politikusok érdeme? Leépült itt az oktatás, a közlekedés, az egészségügy, nincs munka, nincs közbiztonság...

Az ezer mérföldes út is az első egy lépéssel kezdődik, de valahol el kell kezdeni.
süti beállítások módosítása