HTML

Boldogok a sajtkészítők

- Következő! … Kereszthalál? - Igen. - Kimész az ajtón, balra fordulsz, fogsz egy keresztet. - Következő! ... Kereszthalál? - Igen. - Jó. Kimész az ajtón, balra fordulsz, fogsz egy keresztet. Következő!... Kereszthalál? - Ó nem. Szabadláb. - Mi? - Engem elengedtek. Azt mondták, nem csináltam semmit, szabadon élhetek valahol egy kis szigeten. - Hú! Az nagyon jópofa dolog. Hát akkor eredj! - Nem. Én csak ugrattalak. Valójában kereszthalál. - Ó, már értem! Nagyszerű! Nagyon jó, nagyon jó! Hát, kimész az ajtón... - Igen tudom. Ki az ajtón, balra fordulok, fogok egy keresztet. - Nagyon jó, kösz' szépen. Kereszthalál? - Igen. - Jó...

Friss topikok

  • Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: Itt az orvosok egyik esetben sem lehettek volna jók. Azért ez milyen már? (2021.11.08. 19:30) Lengyelországban gyilkosság történt
  • midnight coder: @MEDVE1978: Igen baloldalinak nem nevezhetõk, de liberálisnak pláne nem. (2021.07.28. 15:57) Válogasd meg a szavaidat!
  • szekertabor: A probléma lényege, amit bárki, aki járt már nudista strandon, megerősíthet: a közszemlére bocsájt... (2021.07.28. 09:52) Bimbószabadságharc
  • evilwolf: " és nem kellene a méregdrága Pegazusra költeni az adófizetők pénzét." Azért a kínai vakcina sem v... (2021.07.20. 18:33) Következetesen a lehallgatásról
  • apro_marosan_petergabor: @Homo fideszbirkusz: Helyettem ne igyekezz véleményt mondani. A megzsarolt, megritkított, folyama... (2021.06.10. 21:06) Miért nem találkozik a pápa Orbánnal?

Linkblog

Mi legyen a romákkal?

2010.03.26. 11:12 Ratius

 

A cigánykérdés van! Nem csak azóta, hogy a Jobbik feszegeti, de van már vagy száz, kétszáz éve. Nagyjából azóta, hogy elindult nálunk a polgári átmenet, amely nem szívta magába a magyarországi cigányokat. Na, de, ha egyszer van kérdés, akkor kellene találni valamiféle választ is.
Mégpedig nem arra, hogy hogyan lehet megfékezni a cigánybűnözést, nem arra, hogy miként lehetne munkába állítani a cigányokat, még csak nem is arra, hogy hogyan lehetne felszámolni a mélyszegénységet. Sokkal alapvetőbb kérdés van itt: mi legyen a cigányokkal? Hogyan képzeljük el a magyarországi romák jövőjét? Mit várunk tőlük, mit várunk magunktól ez ügyben?
 
Törzsek és polgárok, avagy ki fog kipusztulni?  
 
Kiindulási pontként egy felemás, semerre sem mutató helyzetet kell elfogadnunk. Egyfelől adott egy döbbenetes lendülettel növekvő, szaporodó, terjeszkedő embertömeg, másfelől ugyanerről az embertömegről elmondhatjuk, hogy a gazdasági, kulturális és szociális viszonyrendszernek olyan távoli perifériáján él, amelyből semmiféle út nem vezet a társadalmi integráció felé. Szociális szempontból úgy léteznek közöttünk a cigányok, mint a kipusztulásra váró őslakosok Amerika vagy Óceánia távoli vidékein, haldokló nemzetségi, nagycsaládi struktúráikkal, ősidőkből származó ököljog rendjükkel, a modernitást – az oktatás előnyeit, a munka és jövedelem összefüggéseit – tagadó szemléletükkel. Demográfiai szempontból azonban fordított a helyzet: ők szaporodnak és sokasodnak, mi pedig lassan elfogyunk.  
Hogy mi, többségi nemzet taszítottuk-e ebbe a helyzetbe a cigányságot, vagy ők tartották magukat távol az integrációtól, az most már mindegy. Most ugyanis az van, hogy valami végleges koncepciót kellene kimódolnunk arra, mi legyen a cigányokkal. A probléma megoldása immár nem tűr halasztást.
És itt most nem olyanokat kell mondani, hogy megélhetési gyermekvállalás visszaszorítása, meg munkára szoktatás, meg iskoláztatás! Végre egyszer meg kellene mondani, mi legyen a cigányokkal! Mi legyen velük hosszú távon, milyennek képzeljük el a cigányság helyzetét húsz, ötven vagy száz év múlva, merre szeretnénk haladni. Ez a kérdés.
És erre a kérdésre akkor tudunk értelmes választ adni, ha két szélsőséges víziót, két homlokegyenest ellentétes koncepciót, két végleges megoldást rajzolunk a magyar jövendő napfényes egére.    
Lássuk!
 
Lesszé fer lesszé passzé, avagy Kis-Románia koncepció
 
Ennek az elgondolásnak az volna a lényege, hogy kormányzati szinten lehetőleg továbbra is csak látszatintézkedésekkel kezeljük a cigánykérdést. Mondjuk minden cigánysorra csendőrlaktanyát állítva megfékezzük a cigánybűnözést, hatalmas segélyprogramokkal felszámoljuk a cigányság nyomorát, nagyívű közmunkaprogramokkal munkába állítjuk a romák egy részét, remélve, hogy ezek az intézkedések legalább a szociális feszültségeket enyhítik.
Ugyanakkor továbbra is támogatjuk a cigányság kulturális felemelkedését, roma iskolákat, ösztöndíjakat alapítunk, különféle kvótákkal helyzetbe hozzuk a kiemelkedő cigány értelmiségieket, és így tovább.
A folyamat következménye kettős lehet. Egyfelől megtörténhet, hogy a felemelkedő roma lakosság egyre jobban eltávolodik gyökereitől, s mint az amerikai bevándorlók, néhány generáció után beolvad a magyarságba. Ennek a lehetőségnek ellene mond azonban az a rendkívüli szaporaság, amely ma még jellemző a cigányságra. És mivel a magyar nemzetgazdaság nyilvánvalóan nem bírja el milliós tömegek felzárkóztatását, mindig csak nagyon kevesen lesznek a kiemelkedők és nagyon sokan azok, akik továbbra is nyomorban élnek. A cigányság öntudatos vezetői tehát előbb-utóbb megelégelik a tarthatatlan helyzetet, és önálló cigánypolitikát követelnek. És beindul az etnobiznisz. Előbb kulturális, majd területi autonómiát igényel a cigányság, majd a roma elit felfedezi az államalapítás-bizniszt.  Kedvező pillanatban a cigány többségű területek kimondják függetlenségüket és megalakul a mai Észak-kelet Magyarországon Romania, azaz Kis-Románia.  
 
Kulturális genocídium, avagy Árja Nemzet
 
A másik végpont a cigányság megsemmisítés lehetne. No, nyilván nem gázkamrákkal és gyűjtőtáborokkal végrehajtott endlösungról van szó, hanem arról az erőszakos asszimilációról, amit a modern polgári államok előszeretettel gyakoroltak és gyakorolnak kisebbségeikkel szemben. E lehetőség szerint a cigánykérdést nem részproblémáiban kell megoldani, hanem gyökerénél megragadva, a roma identitás és életmód felszámolásával.   
Egy ilyen megközelítés esetén a cigánykérdés kezelésére kialakított programok elnyomóak. Az iskoláztatás, a gyermekvállalás támogatása, a munkába állítás a teljes beilleszkedés elvárásának keretei között zajlik, sokszor erőszakosan is fellépve a hagyományos cigány életvitellel szemben. Elképzelhető a cigány közösségek drasztikus felszámolása, a roma családok ellenőrzött széttelepítése az országban, a roma nyelvek tiltása és üldözése, a roma kultúra ma még fennmaradt elemeinek megsemmisítése.  
E folyamat eredményeként a romák – elszakadva kulturális kapcsolataiktól - egy-két nemzedék alatt beilleszkednek a többségi társadalomba és megszűnik cigányságuk. A magyarok száz év múlva kissé barnább bőrűek lesznek, küllemükben erős indo-árja vonásokat hordoznak.
 
A két lehetséges végső megoldás között természetesen számtalan átmenet, ha és esetleg létezhet, ám ezek hosszabb távon elég nagy valószínűséggel torkollnak az imént ismertetett koncepciókba. Így részletes bemutatásukra e helyen nincs szükség.
Arra viszont égető szükség volna, hogy végre világosan megfogalmazzuk, mit akarunk kezdeni a cigánysággal.

137 komment · 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://boldogokasajtkeszitok.blog.hu/api/trackback/id/tr441870057

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: A törvényen kívüli falu 2010.03.26. 13:37:05

Néha olyanokat lehet olvasni, hogy az ember csak fogja a fejét, és mondogatja: ilyen nincs, ilyen nem lehet! A következő cikk a szoljon.hu portálon jelent meg. Be is másolom a blogba szó szerint, nagyon nincs mit hozzátenni. Figyeljétek, hogy mennyire ...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

harcsabajuszos 2010.03.26. 12:51:02

A remény éltessen mindenkit, hogy a következő kormány ezt a kérdést megoldja.
Én minden eshetőségre készen azért járok az asszonnyal a lőtérre és telivásárlom a páncélt, abból még nem volt baj.

lobellone 2010.03.26. 12:53:37

Pontosan ez a helyzet, és most kell dönteni, mert néhány évtized múlva már a fehérek lesznek kisebbségben!

A Penta (törölt) 2010.03.26. 12:54:34

Adjunk nekik telkeket az Északi sarkon!!!
Ingyen!
Vagy nem adom vissza a vadász engedélyem!

oscar dirlewanger 2010.03.26. 12:56:16

a cigány pina azért nem rossz, ha friss....

midnight coder 2010.03.26. 12:56:32

Egyszerű: a "cigánybűnözés" büntetési tételeinek drasztikus felemelése, segílyke szép lassú felszámolása, az 5. gyerek után már ne járjon semmiféle támogatás (de cserébe az első 4-é növekedjen meg, feltéve ha a gyerek jár rendesen iskolába). Az iskolából a gyereket ki lehessen rúgni, utána új iskolát keresni a szülő felelőssége legyen - és amíg nem talál addig a gyerek után nincs semmi támogatás. Ha valamelyik szülő börtönben van, az összes segílyke automatikusan feleződik. Ha a gyereket nem lehet eltartani, akkor állami gondozás.

Ezen túl aztán hogy cigányul beszél-e vagy nem, hegedül-e vagy lapátol az már az ő magánügye.

Így 20-30 éven belül garantáltan megoldódna a cigánykérdés.

t0thl 2010.03.26. 13:05:07

Hihetetlenek ezek a cikkek. Nem lehetne leegyszerűsíteni ? Ha dolgoznak - Esznek. Ha nem, nem esznek. Ha lopnak - Kikapnak. Ilyen kurva egyszerű.

Fittipaldi 2010.03.26. 13:06:26

Csak azt az egy elvet kellett volna követni, hogy aki nem dolgozik, ne is egyék, de elkúrták.

Mindenféle segélyt sürgősen meg kell szüntetni, mert ez súlyos kontraszelekciót okoz a társadalomban: akinek az alacsony életszínvonal megfelel, amit a segély által kap, az kitermeli ugyanezt az életmódot a következő generációkban, és pár generáció alatt a társadalom összeomlik.

redriot77 2010.03.26. 13:09:44

Cigányos vagy pinás posztcím, index címlap, és máris egekben a látogatottság. Lesz itt nemsokára 300+ komment.

bubastis2 2010.03.26. 13:11:10

nem tudom, mi lesz, de hogy a kormány semmit nem fog tenni, amíg rombolásba nem fognak a tömegek, az biztos. én kiváltom a fegyvertartási engedélyem, mert az én családomat nem fogja egy senkiházi kirabolni az utcán. ja, hogy nem lehet az utcára fegyvert vinni? én kezdtem-e, basszameg?

f.fredericks 2010.03.26. 13:12:07

Adjuk nekik Észak-Kelet Magyarországot. Aztán meglátjuk mit kezdenek magukkal. Ha nagyon ugrálnak, akkor meg lebombáztatjuk őket a NATO-val.:)

vagyok59 2010.03.26. 13:14:55

Szóval nem arra, meg amarra sem, hanem arra, hogy mi hogy viszonyulunk.

Ahogy a nem cigánnyal szemben. Ha bűnözik sitt. Ha nem tanul és csavargó lesz belőle, akkor mint a fehéreknél, segély nuku. Éljen meg ahogy tud, de ha bűnözik, akkor sitt.

Nem értem miért van itt cigánykérdés, egyenlően kell őket kezelni a fehérekkel és kész.

azallamenvagyok 2010.03.26. 13:17:01

a hagyományos emberi életvitel a gyűjtögető-halászó-vadászó életmód... le kéne rombolni a társadalmat, oszt jóva

mükkemakk 2010.03.26. 13:19:49

Hagyjuk már észak-kelt magyaroszágot, adjuk nekik oda a Ferenc József földet, vagy a Spitzbergák kellemes klímájú szigetét, ott alapítsanak államot. pápá....

tudomcsunyadolog 2010.03.26. 13:20:30

@oscar dirlewanger: én hozzá nem nyúlnék akár hány éves is BRRRRG%!%!%

Sátán meg a Jocó 2010.03.26. 13:20:36

Hemzsegnek az állásajánlatok Észak-Magyarországon

(...)
„A legtöbb betöltetlen állás Borsodban volt. A munkaadók továbbra is főleg szakképzetleneket keresnek, az üres állások több mint felét segédmunkások tölthetik be az észak-magyarországi régióban.”
(...)
(MTI – Hírszerző)

Kérdés van?

devadel 2010.03.26. 13:20:43

a cigánykérdésnél sokkal súlyosabb probléma, hogy mit kezdjünk azokkal az alapvetően sötét, buta, tudatlan emberekkel, akik a fentiek ellenére még okoskodni is próbálnak.

másképpen, mit lehet válaszolni, ha már a kérdés is hazugság?

Nicodemus · http://eletdolgok.blog.hu 2010.03.26. 13:21:16

Kedves cikkíró, a kérdés nem az, hogy mi mit szeretnénk a cigányoknak elképzelni. A kérdés az, ők mit szeretnének? Ugyanis amíg ők nem akarnak normális, civilizált ember módjára élni, addig mi kiírthatjuk őket, erőszakosan megpróbálhatjuk asszimilálni, vagy hagyni őket úgy, ahogy most vannak, nem fog semmi sem történni velük. Ha ők nem akarnak változni, akkor mi ha megszakadunk, akkor sem fogunk semmit elérni.

-JzK- 2010.03.26. 13:24:46

Mondjuk kezdetnek legyen az mint Szlovákiában. Magyarul az eddigi életvitelük alapján egy petákot sem kapnak. Elképzelhető, hogy akkor egy jelentős részük új hazát keres a messzi ajrópai unijóban, ahol menő, ha valakinek a bőre sötét és a segély is magas?:)

izlésrendőrség 2010.03.26. 13:26:19

1. amelyik kest ränt, gyilkol, verekedi: köfejtöbe vele min. 30 erve, ha nem dolgozik nem adni neki, felölem bätram ehen dögölhet

2. amelyik cigänypina szül mint a gep, ugy hogy se szakmäja, se munkahelye, egy fillert sem adni neki, a purdekat elvenni töle, soha ne läthassa többet, elszegregälni aki ertelmes, a csalädtol, bentlakäsos koleszba

3. amelyik nem müveli a kertjet annak segilyt elvenni

4. amelyik nem järatja iskoläba attol elvenni, szülöket köfejtöbe

bm613 · http://izland2009.blog.hu 2010.03.26. 13:31:45

@Sátán meg a Jocó: Nincs. Csak az, hogy szerinted a munkalehetőségek ugyanott vannak-e, mint a nyomorban élő emberek. Mert nekem az az érzésem, hogy egy világvégi zsákfaluban, ahova napi 2 busz megy, inkább vannak a nyomorgók, az álláslehetőségek meg mondjuk főként Miskolcon. Hiába nem nagy a távolság légvonalban, ezeknek az embereknek az is megoldhatatlan, hogy néhányszor elmenjenek a városba, különböző álláslehetőségek ügyében. Hosszú az út, és pénzük sincs rá. Ha már megkapják a munkát, akkor lenne, meg ugye a munkáltató köteles fizetni az utazás árának nagy részét, de egyszerűen oda sem tudnak menni ezek a szerencsétlenek.

Archenemy 2010.03.26. 13:34:38

Azért durva kulturális genocídiumnak nevezni a társadalmi beillesztés alapjainak elsajátítását

senki nem akarja megtiltani a színes ruhákat, a cigány nyelvet, a hegedülést, sőt a nagy családokat sem

a lopást, ököljogot, csalást, élősködést meg ne nevezzük kultúrának

Kmg42 2010.03.26. 13:37:28

Biztos hogy az nekünk hogyha bármilyen részük is mint a kultúrájuk vagy a genetikájuk belénk épül? Miért kell mindenáron asszimilálnunk őket?

Ők még most is csak a hívatlan vendégek kategóriába tartoznak. Akkor nem lehetne egyszerűen elküldeni őket? Olyan törvényeket hozni ami a többségi, jogkövető társadalomnak betartható és elfogadható, rájuk nézve viszont elfogadhatatlanok és ha nem tetszik nekik akkor motyózzanak és tűnés, vagy ha megszegik akkor a Szlovák mintára erőszakkal elfojtani és megfegyelmezni.

izlésrendőrség 2010.03.26. 13:37:45

na de en sietek is vissza a munkähoz, me meg meg kell termelnem egy - ket sittescigäny vacsoräjära valot, nehogy ehezzenek azok a derek idösembereket legyikolo, kirabolo hazafiak, akiket eddig is en tartottam el, a nevelöintezetben...igyekszem többet termelni, szevasztok

Malícia 2010.03.26. 13:38:43

"Arra viszont égető szükség volna, hogy végre világosan megfogalmazzuk, mit akarunk kezdeni a cigánysággal."

Arra volna égető szükség, hogy a cigányság döntse el, mit akar kezdeni magával. Mert a beilleszkedést a többségük eddig elutasította. Ha pedig nincs meg a szándék a részükről, akkor a többségi társadalom elég keveset tehet. Addig minden próbálkozás kudarcra van ítélve. Egy nomád nép csak önmagát telepítheti le.

Kmg42 2010.03.26. 13:40:23

"Biztos hogy JÓ az nekünk ..." :-)

bluesky 2010.03.26. 13:41:49

Választás elé kellene őket állítani, akarnak-e dolgozni vagy megemelt segélyen akarnak élni? Amelyik dolgozni akar, annak segíteni. Amelyik segélyen akar élni, azt összeszedni egy rezervátumba és amikor egyhelyen vannak, akkor lebombázni a területet napalmal. Ez lenne a tisztitótűz fedőnevű akció.
Egyébként én a bűncselekmények elkövetőit ivartalanítanám. Ezáltal nagy mértékben csökkenne a cigány populáció.
Esetleg még kötelezni kellene a cigány nőket, hogy kórházban szüljenek. Csak úgy kapnának segélyt. Aztán az első gyerek után azokat is lehetne ivartalanítani.
Az állatokkal is így szokták csinálni. De azok legalább nem kérnek segélyt.

phoenixe 2010.03.26. 13:41:54

Kis-Románia koncepció ???

Na ne! Meg a tiszta, 100% roma nepessegu falvak sem eletkepesek. Ez ellen meg a romak is tiltakoznak. Nincs mibol szoc. segelyt fizetni, nincsenek boltok, kocsma, mert tul sokszor kiraboltak mar....

LakatosWinnetou 2010.03.26. 13:45:24

@f.fredericks:
Én nem adom. Én nekem kurvajó itt északon.
Adjad te a saját portádat, ha nagyon akarod.

helota (törölt) · http://www.bibliotecapleyades.net/biggestsecret/biggestsecretbook/images/biggestsecretbook42.jpg 2010.03.26. 13:46:54

Eddig senki nem említette a szénbányákat. Pedig az energiafügetlenségért mennyi sokat tehetnének.

kuki123 2010.03.26. 13:49:44

barikad.hu/node/49807

a cigányságnak 1 lehetősége van : beilleszkedik tanul mosakszik európai kultúrát vesz fel

vagy

megy vissza indiába

nem mi fogunk hozzájuk leereszkedni!

khmm... 2010.03.26. 13:51:21

"Előbb kulturális, majd területi autonómiát igényel a cigányság, majd a roma elit felfedezi az államalapítás-bizniszt. Kedvező pillanatban a cigány többségű területek kimondják függetlenségüket és megalakul a mai Észak-kelet Magyarországon Romania, azaz Kis-Románia. "

Abszolút irreális...! Mit gondolsz, honnan vennék a sok segílykét...? A gazdag cigányok eladják a fuxaikat...? :-DDDDDDD Parazita életmód soha nem törekszik az önállóságra. Hiszen az a halálát jelentené.

Serio (törölt) 2010.03.26. 13:54:02

Minden rasszizmus nélkül is a HÁRMAS lehetőség, egyedül.
Erre a kultúrkörre ma nincs szükség, nincs helye nem hogy Magyarországon, de az egész fejlett világban sehol.

Ha százötven év múlva pár cigány gyökereit felfedező egyetemista és doktorandusz megteremti a cigány kultúrális reneszánszt, hát annál jobb. Az már nem EZ a cigány kultúra lesz, hanem annak europizált, idealizált formája, népzenei koncertekkel és roma nyelvű költőkkel, írókkal, roma nyelvújítással roma identitásukra ébredt nyelvészprofesszorok által...
Szipus kurvák, családonként 20 gyerek, kiskorú bűnöző tinédzserek, szokásjog által legitimált családon belüli erőszak és társaik nélkül.

Mindenkinek jobb lesz, a romáknak leginkább. Fasisztának hangzok? Ha ez fasizmus, akkor igen, az vagyok, és vállalom.

Kabarészínész 2010.03.26. 13:56:02

AJÁNLANÁM A JOBBIK FIGYELMÉBE:

A börtöntartás (mostani börtönköltségek feléért) kiadása Oroszországnak. Majd legapróbb lopások, erőszakos tetteknek is súlyos 10-20 éves büntetési tételt adni. A megmaradó pénzből megerősíteni, felnyomni a rendőrség létszámát.

Aztán majd mikor minden 2. kigyúrt izomkancigány eltűnik a szibér sztyeppékre tartó vagonokban, majd átrendeződik a gondolatviláguk.... úgy érzem.

f.fredericks 2010.03.26. 13:56:30

@paráznabillegető: Kertem nincs. De van egy üres telkem azt felajánlom nekik ingyen és bérmentve, ha nem hagyják el azt a területet.

bubastis2 2010.03.26. 14:00:52

ha fogalmam sem volna, kik a cigányok, akkor is a következő képet látnám innen az ablakomból az Almássy-téren: a sarkon 6-8 bőrkabátos rajcigány szotyizik - ököljog, a szelektív hulladékgyűjtő körül három csöves alszik (nem hinném, hogy cigányok), a pingpongasztalokon kb 8-10 fiatalabb cigánlány társalkodik, éktelen ricsajt csapnak, üvöltöznek, a tér másik végében egy cigányasszony hihetetlen szavakkal káromkodik, de nem mer a (feltehetően) férje közelébe menni, aki épp most pisálta le az egyik fa tövét (imbolyogva, mint a szaros nád), a tér szélén a kőpárkányon négy középkorú roma férfi szintén szotyizik, köpköd, úgy tűnik, ez korosztálytól függetlenül laza, és kannás bort iszik. Természetesen nem akarok a cigányság egészére általánosítani, de állítom, hogy ennyi fehér embert így viselkedni nem látni, bár magyar társaimat sem akarom védeni (sem a spanyolokat, az olaszokat, és megjegyzem, a norvégok öngyilkos hajlama sem jön be). Stb stb

Nicodemus · http://eletdolgok.blog.hu 2010.03.26. 14:01:13

@helota: miért elégtelen? nem én vagyok az egyetlen, aki ezt kérdezte.

Serio (törölt) 2010.03.26. 14:02:05

GYESt, GYEDet, családi pótlékot megszüntetni teljesen, helyette:

- Minden édesanyának anyasági juttatás a gyerek bölcsödés v. óvodás koráig, de kizárólag szigorított védőnői felügyelet mellett. Ha a körülmények vagy az édesanya hozzáállása nem alkalmasak a gyermek egészséges fejlődésének biztosítására, a gyereket állami gondozásba kell venni.
- Minden gyerek után drasztikus adókedvezmény a szülőknek, akár a teljes adó-, és járulékmentességig.

Így aztán nem cseszünk ki se a kismamákkal, se a nagycsaládosokkal, viszont a megélhetési gyerekvállalókkal csúfosan ki...

f.fredericks 2010.03.26. 14:05:12

@Serio: sajnos nem érne semmit, mert megfenyegetik a védőnőt, hogy kiírtják a családját, ha nem azt a jellemzést adja, mint ami a támogatáshoz kell.
Ugyanez van azokkal az önkormányzati emberekkel akik környezettanulmányra mennek ki. Ha nem olyan a tanulmány eredménye amire megkapja a segélyt, akkor jön az erőszak. Minden védőnőhöz meg nem adhatsz egy komplett kommandós egységet.

Dr Kangörény 2010.03.26. 14:08:23

@bm613: amit írtál az színtiszta bullshit.
Tudom, mert a mi cégünk tartott helyszíni toborzót Borsodban, az eredmény nulla felvett ember. Még utazniuk sem kellett az álláslehetőségért, házhoz mentünk és így sem érdekelte őket az állás.

nickita 2010.03.26. 14:17:51

@izlésrendőrség:
mit csinálsz te annyi kővel? :)

Serio (törölt) 2010.03.26. 14:22:28

Hm... a súlyosan hátrányos helyzetű kistérségekbe rendőrségi védőnők kellenek katonai kiképzéssel, géppisztollyal és a különleges jogosítványokkal. (Licence to kill, ugye...)

tusuanzen 2010.03.26. 14:23:04

@bubastis2: nálunk is ez a divat, azt hittem elszigetelt jelenség:P

@bm613: A szülőfalumban ugyanennyi pénzért ugyanilyen távolságokra járnak dolgozni az emberek, magam is reggelente fél négykor keltem, hogy beérjek dolgozni a kezdet kezdetén, nem kell itt a szerecsen mosdatás...

nickita 2010.03.26. 14:27:51

"A magyarok száz év múlva kissé barnább bőrűek lesznek, küllemükben erős indo-árja vonásokat hordoznak."
cö-cö, adjál még hozzá 2-300 évet. amerikában már a hatvanas-hetvenes évek óta pozitív diszkriminációban részesülnek a feketék, de a fekete-fehér vegyes házasságok aránya csak a 3%-ot közelíti az összesből. kell itt is min. 100 év, hogy megszünjön a roma-nem roma házasságokkal szembeni előítélet. ez a mi életünkben (sőt gyermekeink életében) sem fog még eltünni valószínüleg.

georg 48 2010.03.26. 14:33:54

Nem írom le, mert kimoderálnak!!!!!!
Viccen kívül! Lehet, hogy fasisztoid, diktatórikus megoldást javasolnék, a következőt!! Akár erőszakkal, de a gyermekeket valamilyen módon kényszeríteni kellene a tanulásra!!
Nem megoldás, hogy évtizedek óta / az én emlékezetemben / ráhagyják a cigány családokra a választás lehetőségét. Generációk sokasága nő fel úgy, hogy a tudatlanságot, a társadalmi beilleszkedésre való hajlandoság elutasítását görgetik maguk előtt és a különféle buzeráns kormányok kitalálnak barom ptogramokat.

redriot77 2010.03.26. 14:36:44

@Látnokzsálya: a németek(?) mintha csináltak volna hasonlót, vagy rosszul tudom? Mármint orosz börtönökben helyeznek el bizonyos bűnözőket.

A finneknek is vannak fegyintézeteik Lappföld lakatlan részein, ahol kerítés sem kell, mert kb. 1000 kilométeren belül nincs semmilyen település.

izlésrendőrség 2010.03.26. 14:39:23

@nickita:

a kinai falat befejezem hogy körbeerjen, 200 eves szerzödest kötök kinäval, fegynecekkel epittetem fel :)

mik-sa 2010.03.26. 14:39:26

1. variáció: Nekikadni tirpákiát!!! magas szögesdrót kerítéssel körbevenni, belevezetni a delejt!!! Kaput bezárni, kulcsot eldobni...1 év múlva meglássátok, már kiirtották egymást...

Ezt én találtam ki:
2. variáció: Ausztráliában 1 $-ért lehet bérelni 1 mérföld2 "földet" (sivatag) ezen 50 évig szabadon bányászhat aranyat. meghirdetni közöttük, hogy aki 10 társát beszervezi, annak ingyen van a repülőjegy. Ismervén az orkok különös vonzódását az arany iránt, tömeges kivándorlás várható.
Nekem pedig szobrot emelnek....

MEDVE1978 2010.03.26. 14:45:10

Aki a kis Románia koncepciót lehetetlennek és életképtelennek találja vagy fikcióként értelmezi, annak rámutatnék a példára. Bizony az albán maffia a XXI. században államot hozott létre a Balkánon Koszovó névvel.
Valaki írta, hogy életképtelen. Nem az, kérem szépen. Szép XVIII-XIX. századi állapotok, hihetetlen nyomor, csempészet, bűnözés, prostitúció mellett elműködhet. A szart (menekültek, bűnözők, kábítószer) meg exportálja szépen a környezetébe.
Miért ne lehetne roma állam is? Ez úgy is divat. A kurdok már majdnem megkapták Irakban, a koszovói albánok megkapták. Majd jön a következő extrademokratikus hype, hogy Európa elnyomott kurdjainak is jár egy terület...

ora et labora 2010.03.26. 14:45:25

Erdélyben 1850-ben még voltak cigány rabszolgák.

150 év nem elég, hogy egy rassz tagja rabszolgából szabad, felelős, értelmes emberré szocializálódjanak.

A zsidóknak például 2500 éve nem sikerül.

Lelkükben a mai napig csak rabszolgák ivadékai a zsidók és a cigányok is.

Ezt kívülről nem lehet megváltoztatni se segéllyel, se országgal.

Szellemileg kell átugorniuk sok-sok lépcsőfokot, hogy az európai ember eszméinek akár csak a közelébe jussanak.

És ez nem megy nekik, amint az jól látszik rajtuk.

Sátán meg a Jocó 2010.03.26. 14:46:04

@bm613: jaj, bocsánat, elfelejtettem, hogy a kifogások, azok mindig vannak.

haromt · http://90es.blog.hu 2010.03.26. 14:47:34

Mi az, hogy nekik kell eldönteni mit akarnak kezdeni magukkal? Ők már rég eldöntötték, hogy ez nekik jó. A 95%-uknak tökéletesen megfelel, hogy a szarban úszik. Amíg erőszakkal nem kényszeríted őket más útra addig megmarad a mostani "kultúrájuk"

A magyarság áttérése a keresztény hitre se ment erőszak nélkül...

anti_troll (törölt) · http://senkinemmondja.blog.hu 2010.03.26. 14:51:26

Többen is írták már az igazat:

HA ők nem akarnak, nem tudnak magukkal mit kezdeni, az egyelőre többségi társadalom hiába erőlködik.

Amíg ők nem akarnak tanulni, dolgozni, civilizálódni, addig ezt senkinek sem volna szabad erőltetni. Hagyni kellene őket, éljenek gettókban, ahogy tudnak.

Persze egy fillér támogatás, segély, gyes, minden nélkül.

Nicodemus · http://eletdolgok.blog.hu 2010.03.26. 14:52:03

@haromt: nem, nekik azt kéne eldönteniük, hogy tesznek magukért, vagy sem. Ha nem, akkor nem probléma, de ne az én adómból éljenek meg. Mert ha nem kéne ennyi embert segályezni, akkor nekem sem kéne ennyi adót fizetnem...

nyugdíjköztársaság 2010.03.26. 14:56:27

Ha továbbra is finanszírozzuk a szaporodásukat, akkor 50 év múlva többségben lesznek az országban. Akkor pedig menthetetlenül lesüllyed az ország a rosszabb afrikai országok jelenlegi szintjére.

Nem mi küldünk majd élelmiszersegélyt más országokba, hanem mi kapunk majd másoktól.

2010.03.26. 15:01:22

Adjunk nekik házat a rózsadombon vagy környékén, és utána nézzük meg, hogy a jogvédök tiltakoznak e, amikor a kisebbség mindennapos dolgairól tapasztalatot gyüjtenek. Észak-Magyarországot pedig kéretik békén hagyni, mert ez az ország egyik legszebb vidéke.

nyugdíjköztársaság 2010.03.26. 15:06:08

@MEDVE1978: pedig valószínűleg nem volna életképes egy ilyen romaállam. Írod, hogy csempészet meg bűnözés - na de mit csempésznek és mit lopnak el, ha nincs termelés?

Skin 2010.03.26. 15:08:59

Ez a kérdés úgy gondolom még nagyon sokáig megoldatlan marad, annak ellenére, hogy a társadalom döntő része tudja, hogy ezt nem lehet a végletekig hajszolni. És had vigyek bele egy kis politikát. Most nem Jobbikozni, fideszezni, megy emeszpézni akarok... de úgy gondolom, hogy addig nem lesz semmiféle előrelépés, míg a politikai pártok szavazótábora is ezekben az emberekben van. Hatalmas tömegről van szó, az a párt nyer, aki meg tudja őket szólítani. Ki merné felvállalni azt, hogy szembemegy a már lassan közel 1 millió főből álló táborral? Kinek éri meg az, hogy 600ezer fő ne szavazzon rá egy választáskor? Ha meg nő a számuk, biztos vagyok benne, hogy egy párt sem fogja megengedni, hogy szembe megy velük. A következmény az lesz, hogy a mai politikai pártok elcigányosodnak, egyre több cigány származású ember lesz a pártokban. Akkor majd lehet már tényleg csak egy párt lesz az, ami szembe fog velük menni... De ez inkább ne történjen meg.

Az asszimiláció pedig nem fog sikerülni. Egyszerűen nem tudnak semmilyen társadalomba beilleszkedni. Itt a közelben felépítettek nekik egy falurészt 3 éve. Zsír új épületekkel, nagyon szépen kialakított kerttel, tényleg sok ember megirigyelhette volna. Hát nem kell mondanom, ma meg kell nézni, hogy néz ki. De a 6-7 gyerek ott van a házban.

viszhall!

Viktus 2010.03.26. 15:09:38

érdekes kis írás kár, hogy a cigányokról fogalma sincsen a szerzőnek.

"Ennek a lehetőségnek ellene mond azonban az a rendkívüli szaporaság, amely ma még jellemző a cigányságra."

Azon roma családok, ahol becsületes munkát végeznek a szülők netán tanultak legalább v.mi szakmát a szaporulat ugyanott van, mint bármely más hasonló magyar családnál.
A nincstelen tömegek nyomják ki a focicsapatnyi gyereket.

bugajakab2000 2010.03.26. 15:10:05

@jános515: Ezt én is támogatnám. Talán a gyakorlati tapasztalat sok embet elgondolkoztatna.

Yves Laurent 2010.03.26. 15:11:25

@fene_vad: Nagyon eltérőek a tapasztalataim az eddigi hozzászólókétól. Egy olyan kisvárosban lakom, ahol a leggazdagabb ember - valószínűleg a leggazdagabb - egy cigány. Továbbá: nemrég jártam egy olyan főiskolára, ahol a rektorhelyettes, egyben a pszicholgia- romológia tanszék vezetője cigány. Három diplomája van. Romológia szemináriumra jártam hozzá két szemeszteren át. Mindig jelest írt be vizsgajegyként az indexembe. Úgyhogy "jó volt nálam".

AlbaZen 2010.03.26. 15:14:54

Minek őrizgessünk egy bűnöző és élősködő alacsonyabbrendű törzsi létformát a 21. században? Én a második megoldást támogatom. Ha a cigánykérdés felszámolása a többnyire értéktelen primitív kultúra elveszejtésével oldható meg, én nem leszek túl szomorú. Üdvözlöm a magyar érzelmű és becsületesen, magyarul gondolkozó cigányokat. Remélem, létezik ilyen. Vagy az akkor már nem is cigány?

bugajakab2000 2010.03.26. 15:15:14

@Yves Laurent: Kívánom , hogy minden cigány ilyen legyen. Volt neki 8-10 gyereke ?

anti_troll (törölt) · http://senkinemmondja.blog.hu 2010.03.26. 15:16:17

Vannak pozitív példák is, szerintem mindenki ismer tisztességesen dolgozó, és élő roma családokat, és nem gondolom hogy eszébe jutna bárkinek is bántani őket.

Itt a túlnyomó többségről van szó.

bugajakab2000 2010.03.26. 15:17:28

@Yves Laurent: Egyébként Te ezt a kérdést hogyan oldanád meg ?
Tényleg nagyon kíváncsi lennék egy ' másik oldalon állóra is' .

choko 2010.03.26. 15:19:05

...jelenleg erre egyik európai ország kormánya sem tudja a megoldást...de kiváncsian várom a "magyar verziót"-t!

Szabó bakter 2010.03.26. 15:28:53

Jó lenne valami megoldás, de ez több száz éve senkinek se sikerült...

Ratius 2010.03.26. 15:29:08

@Yves Laurent:
Természetesen, és szerencsére nagyon sok olyan cigány, vagy inkább cigány származású család van, mint akiket te bemutatsz. A cigányságnak van egy rétege, amely már régen asszimilálódott, és derék tagja a társadalomnak.
Nyilván nem róluk szól a bejegyzés.

van-e szándék 2010.03.26. 15:32:58

@Nicodemus: "normális, civilizált ember módjára élni" - már amennyiben százmilliók/milliárdok sikkasztása, a mindennapos adócsalások, a gyermek- és házastárs-bántalmazások, a gátlástalan és felelőtlen környezetszennyezés és nem utolsó sorban egy közösség minden tagjának megbélyegzése származás alapján civilizált és normális életmódnak számít... máskülönben elmész a picsába... hm?

nyugdíjköztársaság 2010.03.26. 15:38:28

@van-e szándék: a cigányok valóban nem sikkasztanak nagy létszámban, de gondold át, hogy ahhoz munkahely is kellene...

adót se csalnak, mert ugye miféle adóról beszélünk az ő esetükben?

bugajakab2000 2010.03.26. 15:39:49

@van-e szándék: Nem minden tagja , ezt Te is tudod.
Sarkítasz nagyon.
Egyébként várnám a Te megoldási javaslatodat is !

tjunior 2010.03.26. 15:40:16

Észak-Magyarországot nem adnám, talán mert ott élek, de mondjuk a Borsodi romák "vadasabbik" részének a Bodrogközből csinálni kellene egy rezervátumot. Hidak felrobbantásával szépen el is lehet őket szeparálni. Csak a Bodrogzug nemzeti parkot sajnálnám, mert az semmi perc alatt letarolnák.

Alikam 2010.03.26. 15:40:51

@bm613: na most erre azt tudom írni, hogy én anno diákmunkásként a fehérvári IBM-ben voltam pár hetet, volt ott melós az ország minden tájáról, volt olyan cigány, aki Nyíregyházáról jött és minkásszállóban lakott, úgyhogy ez a zsákfalu egy nagy nulla kifogásnak.

Ha valaki akar dolgozni az meg fogja találni a módját.

f.fredericks 2010.03.26. 15:40:59

@nyugdíjköztársaság: ha meg van munkájuk, akkor meg simán. Lásd Kolompár Orbán.

van-e szándék 2010.03.26. 15:41:29

@nyugdíjköztársaság: ha én és egy velem azonos kvalitású roma bemegy egy munkahelyi interjúra, nagy eséllyel én kapom az állást, méghozzá azért, mert nem vagyok roma... ezen is tessenek elgondolkodni...

f.fredericks 2010.03.26. 15:43:36

@van-e szándék: én azért nem olyan sok romát láttam állásinterjún.

van-e szándék 2010.03.26. 15:45:38

@f.fredericks: és ez mennyiben reprezentatív? segítek: semennyiben

bugajakab2000 2010.03.26. 15:46:14

@van-e szándék: Ha Te és egy veled azonos kvalitású roma jelenkezik a OCÖ-nál felvételre kit vesznek fel ?

NastroAzzurro 2010.03.26. 15:48:16

Amíg a büntetésnek nincs elrettentő ereje addig bűnözni fognak... márpedig jó nekik odabent is... megvan mindenük .. A legéletképesebb megoldás szerintem tényleg az Orosz bérbörtön lenne :) ez nem is annyira radikális..

nyugdíjköztársaság 2010.03.26. 15:48:38

@van-e szándék: A "hírnevükről" kizárólag saját maguk tehetnek. A német, ukrán, szerb stb. kisebbségek vajon miért nem örvendenek közutálatnak?

van-e szándék 2010.03.26. 15:49:23

@bugajakab2000: e kérdés alatt már nagyon kevés szint van...

f.fredericks 2010.03.26. 15:49:47

@van-e szándék: miért Te olyan sokszor interjúztál együtt romákkal? Csak nem a színesfémiparban dolgozol?:) Ennyi erővel a Te feltételezésed se reprezentatív.

Sicc 2010.03.26. 15:50:36

A rezervátumot én is jó ötletnek tartom. de csak úgy, hogy szabad akaratból.
Szerintem ez volna a legjobb megoldás, mert évszázadk bizonyítják, hogy a cigányságot nem lehet integrálni a magyar nemzetbe. És ezt ők maguk sem akarják. Más országokban is hasonló tapasztalatok vannak Olaszországtól kezdve Skandináviáig.

A másik megoldás, hogy menjenek vissza a gyökereikhez, Indiába. Ugye vannak más nemzetek, akik ugyanezt megteszik tömegével.

A cigányság nagyon gyorsan szaporodik. Igen inproduktív, alkalmazkodás-képtelen. Lépni kell, ez tény, de úgy, hogy az lehetőleg senkinek ne fájjon, és megmaradjon az önként vállalt sors, döntési lehetőség mindenki számára - és mindezt erőszak nélkül.

Másképpen mondom:

Ha valaki hozzám jön vendégségbe, akkor elnézem a szokásait, de én mondom meg azt, hogy az otthonomban mit lehet, és mit nem. És ha bemegy cigizni a gyerekszobába, vagy túrkál az íróasztalfiókomban, vagy a feleségem fenekét fogdossa, akkor kihajítom, mint a szart.

Hát így ...

choko 2010.03.26. 15:50:54

@f.fredericks: ...teljes mértékben igazad van...sőt kiegésziteném....
....a "sikeres" cigányoknak kellene gondoskodni a többiek "beilleszkedéséről"...sajna nem látok ilyet és sajnálom! Pedig csak ők tudnának segiteni:-(((

bugajakab2000 2010.03.26. 15:53:28

@van-e szándék: Bezzeg Te nagyon magas szinten nyomod.

HencegőLajos 2010.03.26. 16:01:14

"Vissza Indiába": ez csacsiság! Indiából nem önszántukból üldözték el őket. Ott becsületes, jóravaló népek élnek. Nem tűrték meg maguk között őket.

A CIKK HANGVÉTELÉRŐL. Az elmúlt négy évben eljutottunk oda, hogy az egyik legliberálisabb sajtótermék (index.hu) kiteszi címlapjára ezt az írást. Ezért egyébként gratulálok, mert őszinte írás. De azért ott még nem tartunk hogy ugyanilyen őszintén beszéljünk másról is, például a rasszizmusról, zsidóság szerepéről.

Sobrijóska 2010.03.26. 16:02:21

Nem érdemes erőlködni ezen a témán. Ugyanis az ilyen kérdéseket nem tervek fogják megoldani, hanem maga az élet. Ugyanúgy, ahogy annak idején a cro-magnoni ember kiszorította a neandervölgyit, ugyanúgy fogják a mai modern fehérembert a sárgák, indiaiak, romák, feketék, latinók kiszorítani. Persze nem kell ezt katasztrófaként megélni, csak el kell fogadni, hogy esetleg az ükunokáink már félig roma, néger vagy ferdeszeműek lesznek.

choko 2010.03.26. 16:02:37

@Sicc: ...Róma elég sokáig birta a "romarezervátumot"...de nemrég "kiborult a bili", mert megszaporodtak a bűncselekmények a városban, igy a rezervátum sem jelent megoldást, sajna!

bugajakab2000 2010.03.26. 16:11:54

@Sobrijóska: :) igen , de akkor az ész, erő , leleményesség döntött. Most a liberalizmus. :)

Csak ezek a szerencsétlenek azt nem tudják , hogy addig van liberalizmus ameddig 50%+1.

nyugdíjköztársaság 2010.03.26. 16:14:24

@Sobrijóska: igaz, amit írsz, a baj csak az, hogy ez a kiszorítás a mi pénzünkből megy - szinte kikényszerítjük, hogy szorítsanak ki bennünket, hiszen akkor kap segélyt, ha sok gyereke van

Sobrijóska 2010.03.26. 16:16:40

@bugajakab2000: mindig az dönt, aminek kell :-). Végül is a fehérember kezében ott van a high-tech, lehet atomot küldeni a szaporákra. De mintha ezzel az elvvel már valaki befuccsolt volna. Vagy ha nagy lesz a gáz, újra előveszik?

kangep 2010.03.26. 16:19:07

már többször, több helyen leírtam, hogy amikor dél-korea gazdasági válságba került, a lakosságnak az aranykészletét be kellett szolgáltatnia, hogy kihúzzák az országot a szarból. vitte is be mindenki becsülettel a nagyi láncát meg medálját, meg a többi örökölt és vásárolt cuccost.

szerintem most magyarország van szarban. szerintem ami aranyam van, szívesen odaadom, ha mindenki más is. végre a cigányok is tehetnek valamit a közösségért, és békében, hálában, szeretetben élhetünk.

f.fredericks 2010.03.26. 16:23:10

@kangep: na azt megnézném amikor a Merdzsós cigó odaviszi a félkilós aranyláncát az országért merő jó szándékból.

bugajakab2000 2010.03.26. 16:25:46

@Sobrijóska: Nyugodt lehetsz. Biztosan tesztelik már az olyan 'vitaminokat' amelyek 3 gyerek után meddőséget okoz. :)

Érdet, ész, leleményesség a fenmaradáshoz.
Mint a történelem kezdetén csak most high-tech.

Serio (törölt) 2010.03.26. 16:38:02

@Sobrijóska et al:

Alapvetően nem a bőrszínnel van a baj. Sőt, azzal egyáltalán nincs baj. Én láttam már amerikai feketét és afrikai feketét is.
Az amerikai fekete, az márpedig kérem szépen "fehér ember". Az amerikai protestáns kultúrkörből származó, erősen individualista és teljesítményorientált, nyugati ember.
Az afrikai fekete, az meg "néger". Aki járt már Afrikában, vagy afrikai buliban Budapesten, az tudja miről beszélek.

A rasszok kialakulását a földrajzi elszigeteltség tette lehetővé, a globalizálódással, a gyors közlekedéssel és az emberek egyre nagyobb léptékű áramlásával természetes, hogy az emberiség egy közös nagy rassz felé konvergál.

Amit nem szabad nekünk, fejlett világbeli embereknek hagynunk, hogy ez a konvergencia kultúrális felhígulást is jelentsen. Szerencsére a protestáns gyökerű szekuláris nyugati kultúra olyan előnnyel indul munkafegyelme, céltudatossága és együttműködési készsége folytán, amit nehéz behozni - maximum a hasonlóan szorgalmas és talán még szigorúbb munkafegyelemmel bíró kelet-ázsiai kultúrák kelhetnek velünk versenyre, de ők annyira nem is idegenek tőlünk.

Magyarul, lehet hogy nem vagyunk objektíven, filozófiai értelemben felsőbbrendűek mondjuk a cigánysori írástudatlan romáknál, de azért igenis legyünk büszkék a kultúrára ami a hátterünket adja, higgyünk benne és védjük meg.
A relativizmus jól mutat a filozófiai töprengésekben, de a gyakorlatban kevés haszna van.

blacklord 2010.03.26. 16:43:49

Ez a blog bmeg... Kemény, na.

bugajakab2000 2010.03.26. 16:44:29

@Serio: Hasznos beírás ! Sok hasonló kellene.
Én köszönöm.

gauche caviar 2010.03.26. 17:01:09

@lobellone: "néhány évtized múlva már a fehérek lesznek kisebbségben! "
nem akarlak elkeseríteni, de a fehér ember mindig is kisebbségben volt, elég ha 2 milliárd kínaira és egymiliárd indiaira gondolsz. és még ki sem mozdultunk dél-kelet ázsiából.
Apokalipszis, itt a világvége!!!

nyekk 2010.03.26. 17:06:25

@Sobrijóska: Pont a hülye liberális ("toleráns") "ogvédők tezik védtelenné a klasszikus fehér társadalmakat.
Éppen ezért kell felvennük a kesztyűt, és nem jólfizetett belső ellenségeket (Szdsz, Mszp) beengedni a vezetésbe.
Ilyen hülye népséget, mint ők még nem látott az evolúció: "Gyertek egyetek meg bennünket, aki meg védekezik közülünk, nem hagyja magát eltiporni (lásd kesznyéteni uborkás, elektromos kerítéses ember), azt meg becsukjuk holkamu tagadásért, rasszizmusért, vagy kisebbségek elleni izgatásért", vagy akármiért.

Ráadásul a jelenlegi szociális rendszer egyenesen tenyészti a ránk komoly veszélyt jelentő csoportokat.
Azt nem mondja senki, hogy írtani kell, de legalább magunk ellen ne segítsük, ne szaporítsuk, ne bátorítsuk őket.

dessert eagle 2010.03.26. 17:07:26

Íme egy videó arról, hogyan kezelik a „magyarok” a romakérdést:

kukker.manna.ro/showvideo/1622/miert_nem_jon_le_a_hegyrol_a_roma?

Nekem középtávon ez így teljesen megfelelne.

Nicodemus · http://eletdolgok.blog.hu 2010.03.26. 17:08:45

@van-e szándék: én nem sikkasztok, a fizetésem is teljes egészében be van jelentve, TB-t, adót fizetek, törlesztem a hiteleimet. Igyekszem a megélhetésemet magam biztosítani, törvényes keretek között, másokat nem megkárosítva.

Nekem az, hogy százmilliókat/milliárdokat sikkasztanak egyenértékű azzal, hogy az én adóm magasabb azért, mert valakinek, aki baszik dolgozni (csak baszik) kurva sokat fizet ki az állam. Mindegyik fáj, mert én fizetem meg. És nem akarom senkinek a jólétét megfizetni, én megdolgozom a pénzemért. Aki elsikkasztja a befizetett forintjaimat, azzal börtönbe (pártállástól függetlenül), aki meg nem _akar_ dolgozni, az meg ne is egyék. Az más téma, hogy nem tud. De ne legyünk már ennyire álszentek, hogy szegények azért nem kapnak munkát, mert cigányok. Lófaszt. Dolgoztam olyan cégnél, ahol voltak cigányok csoportvezetők is. Akartak dolgozni. Volt munkájuk. Volt olyan cigány technikus, aki amikor elment a cégtől, a cég vezetése ott akarta tartani magasabb fizetéssel (pedig annál a cégnél nem volt jellemző a fizetésemelés, pláne soron kívül). Szóval aki dolgozni akar, az tud. A gond az, hogy a többség nem akar dolgozni, csak eltartatni magát. Meg azt hiszi, hogy nulla képzettséggel egyből vezérigazgatói állást fognak neki adni. 8 általános végzettséggel vagy kevesebbel nem fogja magát senki hülyére keresni. Nagyon sokszor többel sem.

Ja, és nem csak a nem cigányok sikkasztanak, lásd OCÖ elnök és baráti köre.

Sátán meg a Jocó 2010.03.26. 17:09:15

Én azt szeretném kérdezni, hogy a sok fotelből, képernyő előtt cigányokat vehemensen mosdató "haladó szellemű" libsi konkrétan milyen személyes tettekkel járt elöl, példát mutatva ennek a reakciós a rasszistafasiszta többségnek. Élt-e köztük, ha igen, mennyit és hol, fogadott be örökbe csillogó szemű cigány árvát, illetve mennyi cigány szomszédja van. Továbbá szeretnék hírt hallani az általuk végzett minden bizonnyal rendszeres karitatív munkáról a cigányok között.

Ide lehet írni a tételes listát:

1.

gauche caviar 2010.03.26. 17:11:47

azért a post azt az apróságot felejti el (megemlíteni) hogy a növekvő egzisztencia fordítottan arányosan hat a születésszámra, egyszerűbben: a gazdagok kevesebbet szülnek. ezt láthatjuk épp európában.
mert ugye itt mindenki rinyál, hogy milyen szaporák a cigányok.. de miért is? (nem azé az ország aki teleszüli? fankadelitől idézve) miért nem szül akkor 6 gyereket a 'magyar' anya is?
mert hogy a cigány a segélyért szül?
1, mert annyira giga biznisz segélyből élni nem? 6 gyerekkel a putriban, az olyan király dolog nem?
2, ha a segélyből olyan jól meg lehet élni, akkor pláne miért nem szül minden 'magyar' anya 6 gyereket?
Pontosan tudjuk, hogy azért nem, mert akinek már van egy minimális 'vesztenivalója' az mérlegeli a gyermekvállalást. a putriban élő, 100% kilátástalanságban élő cigányoknak milyen egyéb alternatívájuk van az érvényesülésre, mint a nagy család?
(nem beszélve arról milyen szinten a törvényen kívül élnek ezek az emberek. nem, nem a megélhetési bűnözésre gondolok, de pl ha az uzsorás veri az asszonyt, akkor kijön a rendőr a putriba? hiszen mégiscsak egy magyar állampolgárt ér fizikai agresszió... dehogy jön ki, cigányok, egymás között elintézik. de ha ilyen szinten törvényen kívül élsz - mondjuk - akkor a rendszeresen szeretett törzsi életmódból egyenesen következik, hogy a minél több utód jelenti a legjobb túlélési stratégiát, mind egyénre vonatkozólag, mind családra vonatkozólag. Az ilyen 'cigányok nemzete' meg titkos 'cigány világösszesküvés' vonalakat talán hagyjuk is...)

Nem értem. Ha a cigányok legnagyobb részét törvényen kívül tartja a többségi társadalom, akkor miért várja el tőlük, hogy majd egyszer csak hiphopp asszimilálódnak, és majd mosolyogva köszön vissza a sarki zöldséges Oláh Lajos, meg veszi át a nóbel-díjat Ökrös Aranka?

A 'cigány kérdés' már ha van ilyen, egy bőségesen túllihegett hiszti. Többet kéne találkozni, jobban meg kéne ismerni egymást (igen, cigány tévébemondókat) és akkor már nem lesz gond.

lobellone 2010.03.26. 17:11:50

@gauche caviar: Jogos, de én speciel Magyarországra gondolok, ahol minden kormányok és pártok soha nem látott mértékű liberalizmusának "köszönhetően" előbb egyenlő, majd fordított arányú lesz a lakosság magyar-roma összetétele...és tényleg nem a bőrszín számít, de azt minden Magyarországon munkából élő (és a gatyáját leadózó) honpolgár tudja/érzi, hogy ez bizony a Magyarországként ismert 93 ezer négyzetkilométert tekintve maga lenne az Apokalipszis és országvége!

gauche caviar 2010.03.26. 17:13:43

@Sátán meg a Jocó: jajj istenem, a boltban is csak szar kenyér van meg jó kenyér van, ugye? Nincsen kevésbé száradt, meg sokkal inkább száraz, ugye?

Talán en abban oszd fel a világot, hogy jó emberek (mi) meg rossz emberek (azok) és akkor talán több kérdésedre is kapsz választ.

gauche caviar 2010.03.26. 17:15:45

@Nicodemus: tehát mivel az OCÖ elnök sikkasztott, ezért már a sikkasztás is a cigányokra jellemző bűnelkövetés.
Egyébként is, nem azt pofázza itt mindenki, hogy integrálódjanak a társadalomba?
Tessék. Amikor meg azt csinálják, mint a többség, akkor meg az a baj.
ejj, mégiscsak számít az a bőrszín.

Sátán meg a Jocó 2010.03.26. 17:16:46

@gauche caviar: értékelem az erőfeszítést, de ne adj a számba olyan szavakat, amiket nem mondtam.

esetleg elkezdhetet a kitölteni a listámat.

menni fog?

pusza.

gauche caviar 2010.03.26. 17:22:39

@lobellone: jajj jajjj, el ne sirassuk már magunkat azért. Egyelőre 9.5 millió 'magyar' és fél millió roma lehet(!) (pontos adatok ugye nincsenek, ezért is lehet borzongani azon, hogy talán már 12 millió roma él magyarországon) (amíg nem lesznek pontos adatok, addig bárki bármikor saját szája íze szerint használhatja fel az ismeretlentől való félelmeket).

Nos, egyelőre az átlag magyar az legalább 10x olyan jól él, mint az átlag roma, szóval azért van még mit ledolgozni.
Egyelőre a romák átlagéletkora férfiaknál 53 év, míg 'magyaroknál' 67 év.
Egyelőre egy magyar összehasonlíthatatlanul több és jobb egészségügyi ellátáshoz fér hozzá mint egy átlag roma. (persze, persze, rokkantnyugdíj, meg leszázalékolás, meg stb.)
Egyelőre egy 'magyar' gyereknek isszonyatosan több esélye van egyetemre menni (seggmereszteni a büfészakon) mint egy roma gyereknek.

Szál egyelőre kurvára nincs ok a fenti pánikra.

A rendszerváltás óta cirka 127 milliárd forint ment el konkrétan roma felzárkoztató programokra (ész nélkül, gyak. fölöslegesen). 20 év alatt ez a 127 milliárd forint döntené romba az országot?
/mo-n van cirka 3 millió munkavállaló. ebből 1 millió minimál béren pöcög, no ado. Van 1-2 millió állami- és közalkalmazott. Marad 800.000 ember aki igazából adót fizet. Na, ők verhetik a tamtamot, hogy hol a lóvé, de a 127 miliárd akkor sem igazán magyarázat az éves 8 ezer milliárdos gdp-hez képest arra, hogy ekkora szar az ország./

gauche caviar 2010.03.26. 17:23:49

@Sátán meg a Jocó: töltögessed te a saját kolbászodat, alapvetően hülyeség az egész feltevésed, mivel a véleménynyilvánítás és a tevőlegesség sehol nem függ össze (attól mert én nem játszom a Bajnokok Ligája döntőjében, még elmondhatom hogy Christiano Ronaldo mekkora egy pöcs, nem?)

gauche caviar 2010.03.26. 17:29:47

@Sátán meg a Jocó: hát, agyad mint a tekegolyó. ugyanakkorát üt.

bugajakab2000 2010.03.26. 17:30:18

@gauche caviar: Ha ismernéd Ronaldot , akkor igen.

nyugdíjköztársaság 2010.03.26. 17:32:10

@gauche caviar: Ha már ennyire sajnálnunk kell a cigányokat, na meg szerencsétlenek nem is a segély miatt szülnek, hanem az "érvényesülés" miatt van az a nagy család, akkor áruld el, hogy a többi kisebbséggel miért nincsenek problémák. Ők miért nem kilátástalanok, miért tudnak nagy család nélkül is érvényesülni, stb.?

f.fredericks 2010.03.26. 17:36:31

@gauche caviar: nem a 127 milliós felzárkóztató program itt a probléma, hanem az a TÖBB EZER MILLIÁRD forintnyi segély.Amit a mindenkori kormányok kifizettek a tisztességes adófizetők pénzéből.

Zelefánt 2010.03.26. 17:36:53

Mi a nyúlványtól nomádok ezek, mikor arra hivatkoznak úton-útfélen, hogy itt élnek már velünk 5-600 éve?!
Talán arra gondolnak, hogy miután lelaktak egy kérót, vagy kitelt a becsületük valahol, vagy éppen már kezelhetetlen mennyiségű adósságot halmoztak fel az adott lakóhelyükön, akkor továbbállnak?...
Ha valódi nomádok lennének, hát azt hiszem, senki sem feküdne keresztbe eléjük az úton ha nekiindulnának végre nyugatra... vagy keletre... vagy akárhová...

gauche caviar 2010.03.26. 17:44:43

@bugajakab2000: miért, te ismered? vagy ismersz valaki aki ismeri? vagy ismersz valakit aki ismer olyat aki allitolag ismeri? pocshuzogatas a homokozoban.

@nyugdíjköztársaság: jajj edes egy komam, hat nem en vagyok a wikipedia, meg a neprajzkutato kedves bacsi akinek feltehetsz kerdeseket es o vegtelen turelemmel valaszolgat rajuk.
ugyanazt az internetet hasznaljuk, beirod, hogy roma magyarorszag szociologia, oszt jon az adat, elolvasod, atgondolod, kovetkeztetsz (segitek, a kurucinfo meg jobbik programmal sokra nem mesz, ott lathatoan nem fogsz sok olyat olvasni amit eddig ne ereztel volna magadban).

hol hangzik el a "sajnaljuk a romakat" kijelentes?
leszarom kit sajnalsz meg kit nem, nekem tok mindegy hogy ki a szimpatikus meg ki nem. jogallamban elunk, aki betartja a szabalyokat az okes, aki nem az nem okes. ebben nem kell erzelmi dolgokat keresni. akkor mukodik jol a dolog ha ciganyra-'magyarra' egyarant es egyenlo sullyal vonatkozik mindez. mo-n ez most felborult.
de nem ugy ahogy azt te hinni szeretned, hogy az egyik iranyba. hanem a dolgok egymsba csusztak. vannak cigok akiket nem itelnek el rablasert, es vannak akiket meg olyanokert buntetnek meg 20.000 forintokra a romatelepen mert kopott a gumi a kerekparjan, vagy mert nincs nala szemelyigazolvany.

egyebkent, melyik masik kisebbseg van ugyanolyan helyzetben, mint a romak? szamaranyukat, egzisztenciajukat, kulturalis beagyazodottsagukat tekintve?
ertem en hogy mindenfel fajelmeletekre akarsz celozni, amikor kulonbseget akarsz felmutatni ember es ember kozott, de ha ilyesmire van igenyed, akkor esetleg egy gondolatkiserletig csereld le az evszamot 1970-re, az orszagot Romaniara, a ciganyokat erdelyi magyarokra. nagyjabol hasonlo futamok ott is elhangzottak.
De gondolom az biztos nem esne am olyan jol.
Vagy mondjuk amikor mennel kulfoldre, esetleg omerikaba es kozlik veled, hogy bocseszko, te egy East-European vagy, ezert fokozott veszelyforrast jelentesz. Jol felhaborodnal gondolom, hogy de hat nem is...

@Sátán meg a Jocó: az hogy leszarlak, az idegesseget jelent? mert akkor stimmel: magasrol es vastagon.
meg valami hozzafuznivalod?

gauche caviar 2010.03.26. 17:47:46

@f.fredericks: ....??? milyen tobb ezer milliardnyi forint? te tisztaban vagy az allamhaztartassal, meg hogy ugy altalaban mire mennyit (tud) kolteni az allam?

vagy ezt egy olyan brossuraban olvastad ahol durvan le volt irva, hogy Magyarorszagon 40% tobb van abbol amibol mashol sargabb a galagonya?

biztos jol esik kicsit megborzongani meg nagy ujjal a ciganyokra mutatni minden bajunkert, csak a szomoru valosag az, hogy ez nem igaz, ezaltal a problemat sem oldja meg.
amitol persze lehet meg idegesebbnek lenni es megjobban gyulolni gyuloletunk targyat.

hajj, de kar, hogy nalunk nincsenek arab es afrikai bevandorlok... de jo lenne kicsit anyazni a sok geci torokot, marokkanert, meg fekabikat...

bugajakab2000 2010.03.26. 17:55:40

@gauche caviar: Kezd személyes lenni. Persze, én sem ismerem , de nem is mondok semmit.
Miért is ?
Mert nem ismerem.

f.fredericks 2010.03.26. 17:57:07

@gauche caviar: hát akkor számoljunk egy kicsit. Van becslések szerint (szerintem több, de ezt mint megtudtam nem reprezentatív) 500.000 cigány kb a 80%-uk kap segélyt. Különböző jogcímeken, legyen ez átlag 100.000 ft/fő/hó igaz többet kapnak, de most átlagolok, hogy te is velem tudj számolni. Van 12 hónap egy évben. És eltelt 20 év a rendszerváltás óta. Na ez most 400.000*100.000*12*20= 9.600.000.000.000 azaz KILENCEZER-HATSZÁZMILLIÁRD forint átszámolom neked euróba, mert az ilyen libes kis k*csögök csak abban számolnak. Több mint 35 MILLIÁRD euró.

kult 2010.03.26. 18:03:19

Be kell lásd igaza van f.fredericks-nek.

ridegfarkas 2010.03.26. 18:07:36

A cigányság mindig is idegen test volt az országban.Soha nem akartak beleolvadni a nemzetbe,ehhez joguk van,de ha már idejöttek,életteret kaptak,használják egy akárhogyan is,de működő társadalom előnyeit,kötelességeik is vannak,és nincs joguk parazitaként ráakaszkodni egy nemzetre.Ha itt akarnak maradni,fel kell mutatniuk az együtműködéshez való hajlamukat,szavakban és tettekben egyaránt.Erre nem a többségi nemzetnek kell őket kényszeríteni,hanem saját maguknak kell ezen kötelességüket felismerni és végrehajtani.Az emberi együttélés normáit kötelesek betartani és nekik is be kell tenniük a maguk részét a közösbe,nem csak kivenni onnan sunyi módon.Amennyiben ezen alapvető együttélési szabályokat nem tartják be,folyamtosan felrúgják azokat,élősködnek a társadalmon,a nemzetnek joga van velük szemben fellépni,védekezni,a legvégső esetben joga van a nemzetnek őket eltávolítani területéről.A dolog ennyire egyszerű,ha valakivel nem tudok egy fedél alatt élni,válni kell és ha a ház az enyém,neki kell mennie.

wrong 2010.03.26. 18:35:22

mindig is imádtam amikor a neoliberális értelmiség kulturális genocídiumnak nevezi azt, amikor a romáknak a többségi társadalom alapvető normáit meg kell tanulnia, értenie, és használnia a mindennapi életben. MERT NEM ARRÓL VAN SZÓ, hogy ne beszéljenek cigányul, vagy ne járjanak tinglitangli koncertekre csiriviri ruhákban, hanem hogy NE ÖLJENEK MEG SENKIT SE EGY EZRESÉRT. (amit aza néhány hihetetlenül senki liberális ember "megélhetési bűnözésnek nevez, ugye...)

fedélzeti kompót 2010.03.26. 18:40:15

@Ratius: bocs, de róluk is szól. Azért, mert amikor azt mondod hogy mi legyen a romákkal, az rájuk is vonatkozik, ők is romák. Ha a szegényekről, a tanulatlanokról, a munkanélküliekről vagy a bűnözőkről akarsz beszélni akkor ékes nyelvünk tartalmaz szavakat ezen csoportok megnevezésére is. Gondolom téged is hasonlóképpen bántott az osztrákok hírhedt "Ne lopj, magyar!" táblája.

f.fredericks 2010.03.26. 18:49:22

Van egy kis kavar a roma és a cigány szavak körül. Én azokat a romákat akik muzsikusok vagy építőipari munkások, vagy bármilyen más tisztességes munkát végeznek, azokat romának nevezem. Viszont vannak a cigányok, akik lopnak, ölnek, felveszik a segélyt és szarják a gyereket.

Hiába egy faj, mégis meg lehet különböztetni őket. Nem véletlenül hívják a cigánybűnözést cigánybűnözésnek, és nem romabűnözésnek.

Ratius 2010.03.26. 18:49:34

@fedélzeti kompót:
Nem mondtam, hogy a romák lopnak. Semmi rosszat nem mondtam róluk. Csak azt, hogy olyan szociokulturális közeget alkotnak, amivel kezdenünk kellene valamit. Természetesen azokra, akik nem tartoznak e szociális közeghez, nem vonatkozik írásom.

Malícia 2010.03.26. 18:50:58

Az olyan neoliberális idióták miatt tartunk itt a cigányokkal kapcsolatban, mint az itt kommentező egy-két kisebbségi jogvédő, akinek még nem éltek cigányok a szomszédságában. Akinek nem kötöttek a munkából hazafelé tartó feleségébe a szegény elnyomott szomszédok. Aki nyugodtan pihenhet a saját otthonában, mert a liberalisták agyszüleménye folytán betelepített cigányok folytonos családi ordítozásait nem kell hallgatnia. Lehet itt hősiesen védelmezni az etnikumot, de az emberek többségében kialakult cigányokkal szembeni elutasítás nem genetikus, hanem a mindennapi életből vett tapasztalatok generálták.

nyugdíjköztársaság 2010.03.26. 18:55:48

@gauche caviar: Szó sincs fajelméletről, csupán arról van szó, hogy valakik be tudtak illeszkedni azonos feltételekkel, valakik pedig nem. Szimpla megfigyelés. A cigányság ötezerszer megkapta a lehetőséget, ingyen lakást az adómból meg még ezer dolog, és nem éltek vele. A tetteikkel szavaztak, márpedig az ő tetteik hangosabbak a te elméleti fejtegetéseidnél.

Mozdulj majd ki egyszer a zárt álomvilágodból, és hasznos információkra bukkanhatsz a valódi világban. Az elméleteid sorra megbuknak a valóságban 5 perc alatt.

Sátán meg a Jocó 2010.03.26. 20:32:29

@nyugdíjköztársaság: ugyan már, az ilyen lilaködös fotel-okoskodókat az ilyesmi nem zavarja. Ha nincs igaza, akkor kijelenti, hogy leszar téged, vastagon :) és mondja, mondja tovább a baromságait a képzelt világáról. :)

harcsabajuszos 2010.03.26. 20:36:49

@gauche caviar: Nagyon tájékozott barátom, szeretnélek megkérni, ha meguntad a számítógépes észosztást, ismerd meg egy kicsit saját hazádat is.
Elsőként egy kellemes kiruccanást javasolnák a közeli Érdre, ahol találkozhatsz kedvenc szamurájkardos barátaiddal a Doberdón, de ha jobban szeretnél elmélyülni az etnokultúrális különbségek szakértésében, Észak Magyarország páratlan lehetőségeket biztosít számodra.
Például a Rakaca völgyében számos kis faluban látogathatod meg barátaid, s mivel ilyen nyíltan beszélsz nagyszerűségükről, ki is szállhatsz az autódból (ha már eddigre nem szállítottak ki) s szóba elegyedhetsz velük megbeszélni az élet ügyes bajos dolgait.
Aztán írj újra ide, ha még tudsz mivel.

harcsabajuszos 2010.03.26. 20:44:23

@gauche caviar: Meglepő módon meg sem említed a folyamatos bűnözésből származó bevételkiesést, károkozást, ami mostanra már fogalmam sincs, hogyan számszerűsíthető, lévén falvak mennek tönkre a bűnöző hordák állandó nyomása alatt.
A színesfémlopások terrorizmus kategóriájú cselekményeit, amelyeket babusgat az állam, a letarolt Natura 2ooo erdőket, fél Észak Magyarország holdbéli táj, iszonyatos látvány.
Mérhetetlen a kár, amit ezek a véglények okoznak a segélyezés és támogatások ellenére, ezért vagy betörnek vagy nincs jövőjük.

Lacc78 2010.04.14. 09:52:41

Engem azért érdekelne, hogy "Kis-Románia" miből fog megélni...
süti beállítások módosítása