HTML

Boldogok a sajtkészítők

- Következő! … Kereszthalál? - Igen. - Kimész az ajtón, balra fordulsz, fogsz egy keresztet. - Következő! ... Kereszthalál? - Igen. - Jó. Kimész az ajtón, balra fordulsz, fogsz egy keresztet. Következő!... Kereszthalál? - Ó nem. Szabadláb. - Mi? - Engem elengedtek. Azt mondták, nem csináltam semmit, szabadon élhetek valahol egy kis szigeten. - Hú! Az nagyon jópofa dolog. Hát akkor eredj! - Nem. Én csak ugrattalak. Valójában kereszthalál. - Ó, már értem! Nagyszerű! Nagyon jó, nagyon jó! Hát, kimész az ajtón... - Igen tudom. Ki az ajtón, balra fordulok, fogok egy keresztet. - Nagyon jó, kösz' szépen. Kereszthalál? - Igen. - Jó...

Friss topikok

  • Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: Itt az orvosok egyik esetben sem lehettek volna jók. Azért ez milyen már? (2021.11.08. 19:30) Lengyelországban gyilkosság történt
  • midnight coder: @MEDVE1978: Igen baloldalinak nem nevezhetõk, de liberálisnak pláne nem. (2021.07.28. 15:57) Válogasd meg a szavaidat!
  • szekertabor: A probléma lényege, amit bárki, aki járt már nudista strandon, megerősíthet: a közszemlére bocsájt... (2021.07.28. 09:52) Bimbószabadságharc
  • evilwolf: " és nem kellene a méregdrága Pegazusra költeni az adófizetők pénzét." Azért a kínai vakcina sem v... (2021.07.20. 18:33) Következetesen a lehallgatásról
  • apro_marosan_petergabor: @Homo fideszbirkusz: Helyettem ne igyekezz véleményt mondani. A megzsarolt, megritkított, folyama... (2021.06.10. 21:06) Miért nem találkozik a pápa Orbánnal?

Linkblog

Igen, lehet!

2012.11.18. 14:50 Ratius

Sok mindenben lehetne más a hazai közélet. Lehetne demokratikusabb, lehetne kevésbé korrupt, lehetne kritikusabb, lehetne belátóbb, lehetne bölcsebb… Sok minden lehetne. De leginkább talán bátrabb lehetne. Mondjuk, olyan merész, mint amilyennek az LMP kongresszusának küldöttei bizonyultak szombat éjszaka.
Mert a bátorság nem ahhoz kell, hogy két rossz közül a kevésbé rosszat válasszuk, hanem ahhoz, hogy el merjük utasítani a hamis alternatívákat.
Szombat éjszaka valami új kezdődött Magyarországon. Szombat éjszaka olyasmi történt Csillebércen, mint ami megtörtént csaknem hetven esztendeje Szárszón, negyedszázada Lakitelken, s megtörtént egy tavaszi éjszakán a Bibó István Szakkollégium alagsori termében. Született egy bátor csoport, amelyik hajlandó végre feladni az olcsó és hazug kompromisszumokat és meri-e vállalni a maga igazát.

Bűnös, ki sikkaszt, lop, rabol
vagy koponyát bever,
de legbűnösebb mégis az,
ki gondolkodni mer.

Olvasom az LMP kongresszusi döntésével kapcsolatos híreket, még nagyobb érdeklődéssel a hírekhez írott kommentárokat. Szomorúan olvasom. Ilyenek volnánk mi, magyarok: megalkuvók, lapulók, gyávák, kudarctól rettegők… S ezért valóban félázsiaiak.
A hírekhez hozzászóló olvasók java része azt várta volna az LMP-től, hogy hozza meg a maga aljas kompromisszumát, ahogyan a magyar társadalom többsége mindig is meghozta azt. Azt várta volna, hogy a zöldpárt adja föl elveit, álljon be a sorba, legyen hajlandó a kisebbik rosszat választani, ahogyan a magyarok sokasága mindig is megtette azt. „– A moralizálás egy pontig szép, aztán kontraprogukltív” – írja az egyik hozzászóló. S ezzel mindent elmondott önmagáról, a magyar társadalom tragikus gondolattalanságáról, félelméről, önfeladásáról, hitetlen opportunizmusáról.
Mindent elmondott arról, miért gyűlhetett össze az a hatalmas tömeg a Hősök terén '56 késő őszén, mindent elmondott a kádári kisember keserű valóságáról, a rendszerváltó nemzedék borús apátiájáról, Horn Gyula miniszterelnökségéről, a békemenet néma százezreiről, a bal-jobb logika kisebbik rosszáról, a magyar élet minduntalan megalkuvó kisebbik rosszáról.

Hogy boldog lehess, fogd a szád,
görnyeszd a hátad,légy süket
állj be más milliók sorába,
vakon kövesd lépésüket.

Hányan, hányan vannak azok, akik ki mernek állni: én más vagyok, én mást akarok, én másképp akarom? Hányan vannak, akik nemet mernek mondani az olcsó kompromisszumokra? Hányan, akik önmagukra, hitükre, igazukra igent kiáltanak? Hányan lehetnek, akik a bukás esélyével szembenézve, a kudarc félelmével dacolva megkísértik a sorsot?
És mennyien lehetnek a megalkuvók? A hétköznapok sarába belefulladók? A két rossz között választani tudók? Mennyien vannak, akik elfogadják a rossz házasságot, csak egyedül ne maradjanak, akik belenyugvással járnak robotolni minden átkos napon, s a nyugdíj megváltásában bíznak, akik a ma gondját a holnapra tolják, hitelbe fulladva, döntés elől szaladva, elégve, zuhanva, nyomorba bukva? Akik csodát várnak, de nem mernek tenni érte?
Pedig ők is tudják: két rossz között csak rosszul lehet dönteni.
A jó döntés a rossz alternatívák elutasítása.
Mindkettőé.

Boldog leszel,miként az állat,
mely kopaszt kövér legelőt,
s ha bárki 'embernek' csúfolna,
üsd le a semmirekellőt!

Hányszor, de hányszor hallottam az elmúlt két évtizedben, ki milyen okosság mentén adta le voksait. Hogy erősödjön kicsit, aki megszorongathatja emezt, hogy ellensúlya legyen amannak, hogy koalícióra kényszerüljön, hogy ne szerezhessen kétharmadot, hogy biztosan bejusson, hogy biztosan kiessen…
A kávéházi politikusok lapos okoskodása, az elrontott életek szomorú tükörképe, a két rossz között választó gyáva döntések keserű visszhangja, a kudarctól rettegő, próbálkozni félő, önfeladó rabszolgalét ópiuma.
De most, szombat éjjel, Csillebércen akadt pár bátor ember, aki már tudja: véget kell vetni ennek az aljas, okoskodásnak, ennek a szemforgató, életkeserítő, tragikus, féreg-filozófiának.
Ők és csakis ők adnak esély arra, hogy megváltozzon a hazai közélet. Lett egy párt, amelyik vállalni meri önmagát, amelyik vállalni meri saját értékvilágát, amelyik igaz, helyes és őszinte döntések mellett mer kiállni. Amelyik nem volt hajlandó két rossz között választani, amelyik a jót akarja, amelyik kitart a maga igaza mellett, amelyik reményt ad mindannyiunknak: igen, lehet más a politika.

Ha tetszett a bejegyzés, ha örömmel olvasod a BASK (Boldogok a sajtkészítők) megrázóan provokatív, üdítően szellemes és elkeserítően valósághű írásait, lájkold a BASK  facebook oldalát, oszd meg barátaiddal a felszabadító, vagy éppen felháborító cikkeket, mert előfordul, hogy egyébként izgalmas posztok nem kerülhetnek ki az Index címoldalára.

110 komment · 7 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://boldogokasajtkeszitok.blog.hu/api/trackback/id/tr534912906

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: LMP: sem borotvaél, sem hurrá, inkább ciao! 2012.11.19. 12:26:04

A hétvégi LMP kongresszus Bajnai Gordon nevével fémjelzett E14 összefogással kapcsolatos döntését követően elemzés-cunami jelent meg, okkal. A párt döntése kapcsán megjelent értelmezések alapvetően két nagy csoportot alkottak. Az egyik csoport üdvözö...

Trackback: LMP, a magányos primadonna 2012.11.18. 23:12:10

I. Felvonás „A stratégiáról az LMP kongresszus dönt majd, de abban mindenki egyetért, hogy egyedül indulnak majd, és nem érdekeltek egy „ellenzéki összeborulásban” Jávor Benedek II. Felvonás A kongresszus határozata az LMP részvételéről...

Trackback: kezdetét veszi a lehetetlen: LEHET MÁS A POLITIKA !!!! 2012.11.18. 23:06:36

A forradalmak mindig elbuknak, az LMP pedig pontosan ugyanúgy nézett ki, mint valami forradalom. Már láttuk is a bukását, mindent láttunk, az összes képregény kockát, egyszerűen így volt megírva, megtervezve. Magyarország a legdrámaibb és mondjuk ki, l...

Trackback: Nyolvannégy 2012.11.18. 20:45:42

Döntés született, hallotta a nemzet,Nyolcvannégy harcos becsületet nemzett.Megmaradni igaznak, megmaradni a zöldnek,Erőt adni a kitikkadt földnek.Kardunk a Vágy, Célunk a fegyver.Lovunk oldalán Hitünk a kengyel,Miénk az út, rajtunk szem ezer,Nem leszün...

Trackback: Az LMP a legjobb döntést hozta 2012.11.18. 19:30:44

Tegnap azzal, hogy mint logikusan tervező csapat, lefektette a későbbi együttműködésekre vonatkozó szabályokat. Igazából akármilyen döntés is született volna, mind a HVG, mind a kuruc.info rajtunk borzongana, ha van sapka, ha nincs. A hírekben pontosa...

Trackback: Az LMP nem fog becsavarodni 2012.11.18. 18:51:55

Schiffer András bebizonyította, hogy vannak még kemény legények a gáton. Akiket nem lehet egyszerűen besöpörni az újonnan formálódó Együtt 2014 ökobarátságtalan, könnyen szakadó nejlozsákjába. Akik dacolva az új választási rendszer kihívásaival és alac...

Trackback: Az LMP jól döntött 2012.11.18. 18:02:38

Az LMP tegnap éjjeli kongresszusi döntése legfeljebb annyiban csalódás, hogy nem szavaztak még többen az Együtt 2014 elutasítására. Azt mondjuk előre tisztázzuk: sem az LMP, sem a 4K! nem azt döntötte el, hogy nem működik együtt a következő választá...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gaius Plinius Secundus 2012.11.18. 19:13:38

Semmi baj az LMP-vel csak túl sok benne a zsidó.

Kéne egy zsidómentes liberális párt végre, akkor talán a zemberek szavaznának is rájuk.

just sayin

Mpatikus Eszetlenellenes 2012.11.18. 19:16:46

@bárisnya:
A poszt már-már lirai hangvétele és eposzi kellékek bevetése nélkül is megszégyenítően tiszta és szép érvelését nagyban rontaná, ha IGAZAD LENNE.
Remélem nincs...

machelo 2012.11.18. 19:18:05

Szerintem meg az LMP-nek kutya kotelessege lett volna kuzdeni azert, hogy a jelenlegi realitasoknak es politikai helyzetnek megfeleloen tudja kepviselni azt, amiert letrejott: hogy igenis lehet mas a politika. Azzal, hogy nem vesz reszt az E14-ben, elmulaszt egy olyan lehetoseget, hogy egy eros polus alakuljon ki a szovetsegen belul, akik bizony nagyobb erovel kepesek a DK-MSZP fele csoportosulast legyurni. A kovetkezo kormany, akarhogy is nezzuk, kompromisszum eredmenye lesz (ha csak a Fidesz nem nyer). De nem mindegy, hogy milyen ez a kompromisszum es kik jonnek ki belole nagyobb folennyel.

Ha valaki le akarja valtani a mostani rendszert, annak ossze kell fognia. Ennyi. Pont. Ugyanugy en sem akarom viszont latni az MSZP-DK fele korrupt bandat. De ki fog ezek utan szavazni az LMP-re? Par megrogzott greenpeaces?

Mpatikus Eszetlenellenes 2012.11.18. 19:19:26

@Gaius Plinius Secundus:
De honnan tudod, hogy ki is a zsidó...?
Szegedi Csanád storyja után vicces lenne, ha egy komolyabb családfaelemzést követően a felmenőid között Te is találnál ilyet.
ELÉG NAGY a valószínűsége, a történelmi Kárpát-Medence olvasztótégelyben...

draft22 2012.11.18. 19:20:18

Ez egy erkölcstelen IGEN a pénzre, pozícióra stb.

lobster thermidor 2012.11.18. 19:20:28

Most majd a fiúk, lányok néhány évre visszabújhatnak a Gödörbe, és onnan ugathatják a holdat!

Hefe 2012.11.18. 19:25:54

Magyarorszagon a "zold" partoknak nincs tamogatottsaguk. Kulonosen akkor nem, amikor a zemberek fele eppen ehen halni keszul.

Kormányváltás, önáltatás. Volt, lesz. (törölt) 2012.11.18. 19:30:58

Annyiból nem örömmel, hogy évek után is ki vagyok akadva bizonyos, most ide nem tartozó gusztustalan közléseid miatt, de kénytelen vagyok leszögezni, EZ A POSZT A LEGKIFOGÁSTALANABBUL ELSŐRENDŰ. Még akkor is, ha esetleg olyasmi – egy kalkuláló hátsógondolat – motiválta volna amiről nem beszélsz. Bármi motiválta, ez így igaz. Teljes egyetértésem.

Member · http://lehetvelem.blog.hu 2012.11.18. 19:33:43

Egyenesen megható, hogy a blog az Csillebércet a parasztpárti kezdeményezésekhez hasonlítja, jól esik olvasni.

kifordított nagyanyó 2012.11.18. 19:34:59

Talán van igazsága az lmp-nek a döntésében de ezt a hazaáruló bandát mindenképpen el kell takarítani!

Kormányváltás, önáltatás. Volt, lesz. (törölt) 2012.11.18. 19:35:17

@Gaius Plinius Secundus:

Zsidómentes országot nem kívánsz esetleg? Világot?

Vagy csak négykézláb járhassanak, de kizárólag Budapesten kívül?

Te fasz.

Mindössze említem.

almodhi 2012.11.18. 19:38:12

Majd a gyerekemnek, aki momentán választhat, hogy vagy az Orbán-rezsim országlására esnek a legszebb évei vagy elhúz innen és elfelejt magyarul, ... no, neki meséljetek a az LMP morális felsőbbségéről.

Az igazi sztrovacsek 2012.11.18. 19:40:50

Lefordítom magyarra, miről szól az LMP önállósága.
Mi még nem loptunk, de nagyon szeretnénk.

ob.szerver 2012.11.18. 19:41:43

"Mondjuk, olyan merész, mint amilyennek az LMP kongresszusának küldöttei bizonyultak szombat éjszaka."

Erről a régi vicc jut eszembe a cigány által eladott vak lóról, csak fordítva:
Nem bátor az, instállom, csak vak.

kajagugu 2012.11.18. 19:42:03

Álmodik a posztoló,osztán majd fölébred,mer bilibe ér a keze..

ijontichy 2012.11.18. 19:43:37

@poszt: Sorry, én egy eredményorientált, reálszférában dolgozó vagyok. Rohadtul nem vagyok vevő arra, hogy tán jó húsz év múlva Schiffer, mellét verdeső szakállal hurrázzon, hogy lám jogkorrekt módon győztünk. Ez egy piac, és az LMP standján található árucikk nekem nem kell. További jó köldökrekoncentrálós okosokodást, és magvas vitákat kívánok nekik. Ja mellesleg: pont azok ott Lakitelken kezdték azt a gödröt ásni, amiben most épp benne vagyunk. Meglehet jószándékú, ám ostoba humok.

rockseiaXLL · http://nemfasza.blog.hu/ 2012.11.18. 19:50:27

Kurva jó a poszt, már csak azt kéne tudni, hogy igaz-e. Márminthogy lehet más, vagy csak a fideszfil fél legyőzte a szocifil felet.

monddazigazatmar 2012.11.18. 19:53:24

Komolyan és őszintén kérdezném, hogy mit akar az LMP. Zöldpárt? Az miben nyilvánul meg? Mi a programja?

fchris82 2012.11.18. 19:58:57

@Nohát: "Ahhoz, hogy értékek mentén döntsünk és ne adjuk fel az eszméket, amik szerint élni szeretnénk, bátorság kell, és ezt a bátorságot kevesen mondhatják magukénak Magyarországon. "

A Don kanyarnál is baromira bátran harcoltak az emberek, aztán bátran meg is haltak. Persze, egyesek szerint szép dolog eszmék mellett kiállni, csak néha fel kell ismerni, amikor az adott eszme melletti harcot el kell napolni, és a végső cél érdekében, szövetségeket kell kötni.

Én szeretem a sakkot. Onnan ismerszik meg a profi, amikor a táblára nézve tudja, hogy vesztett, és nem játssza végig a még hátra lévő x lépést, hanem feláll, kezet nyújt és feladja. Majd legközelebb talán ő lesz az ügyesebb. Egyet értek azzal, hogy az LMP nem az eszméivel szerzett szavazatokat, hanem azzal, hogy se nem MSZP, se nem Fidesz, se nem Jobbik. Most az elején még inkább formálója lehetett volna az egésznek és jobb tárgyalási pozícióból indul, mint később. Ez ostobaság volt, a profizmus szikrája sem látszik a döntésben.
4 éve vannak választások, egyértelmű, hogy ezen a választáson nem fognak tudni kormányt alakítani, ezt nyilván senki nem gondolhatja komolyan. Az új választási törvény szerint az aprózódással, és azzal, ha nem jutnak be, a Fideszt támogatják. Tehát azzal, hogy nem szövetkeznek az E2014-gyel, a helyzet speciális adottságai miatt, szövetkeztek Fidesszel, még ha ezzel papíron nem is született semmilyen dokumentum!

Mert ha még legalább feltételeket szabtak volna, hogy így vagy így IGEN, az megint más. De ez az ostobaság netovábbja, amiről végül döntöttek.

Blogger Géza 2012.11.18. 20:03:39

@elwood: A "Fidesz rendszere" gyakorlatilag ugyanúgy kezeli a kis pártokat, mint előtte. Önállóan induló kis pártoknak eddig sem volt sok esélyük győztes egyéni jelöltre (a mostani LMP frakcióban sincs ilyen), a küszöb maradt 5-%os. A listás helyek ugyanúgy kb a felét teszik ki az összlétszámnak. OK, ez utóbbiban volt némi aránycsökkenés, de nem túl jelentős. Ezzel ellentétes viszont az, hogy megszűnt a kopogtatócédulázás, ami komoly kihívás volt az LMP típusú pártoknak. Ha az önállóan induló LMP kb ugyanolyan eredményt ér el, mint 2010-ben, kb ugyanakkora lesz a súlya a parlamentben, mint most.

Valójában egy brit típusú rendszer bevezetése nyírná ki az önálló kis pártokat, na akkor micsoda sírás-rívás lenne itt...

rockseiaXLL · http://nemfasza.blog.hu/ 2012.11.18. 20:05:00

@monddazigazatmar: Mondanám, hogy olvasd el, nemrég dobták össze, a honlapjukon biztos megtalálod, de inkább azt mondom, ne olvasd el. Nem érdemes.

monddazigazatmar 2012.11.18. 20:11:14

@rockseiaXLL: az lmp.hu-n valami lehet maradandót programozni cimu informatikai cég van.
De tényleg érdekelne, hogy tulajdonképpen mit is akarnak.

rockseiaXLL · http://nemfasza.blog.hu/ 2012.11.18. 20:39:16

@monddazigazatmar: Hát én is valami link alapján találtam rá, le is vágnám saját kezem, ha mindenféle párthonlapokat nézegetnék. De írd be a keresőbe, hogy lmp programja, vagy mittudomén.
Tíz piros kisfröccsért megkeresem.

kalapocska 2012.11.18. 20:40:05

Mindig ki voltam bukva Teleki Pal ongyilkossagan.
A legrosszabb modjat valasztotta a moralizalasnak. O olyan helyzetben volt ahol tehetett volna valami erdemlegeset. talan. talan. de ha nem akkor ugyanaz lett volna a vegeredmeny mint igy.
Az LMP nem tanul a tortenelembol. NEM dicsoseg ongyilkosnak lenni ha harcolni kellett volna. Szegyen!

Nohát 2012.11.18. 20:45:11

Szerintem az előttem megszólalók nagy része mintapéldája annak, amiről a cikk szól. Legyen reál a politika? Adjuk fel meggyőződésünk, hogy a kisebbik rosszat választva kerüljük el a nagyobbat? Aki ilyeneket ír - még ha le is lehet vezetni, hogy miért van igaza - az csak azt nem érti, amiről a poszt szól.

Lehet más. Lehet a szerint is élni, hogy az ember meggyőződése nem esik egybe egyetlen regnáló, vagy a hatalom közelébe igyekvő erővel és akkor nem választ, nem szavaz rájuk. Neked sem kell kidekázni, hogy az egyetlen szavazatod ide-oda adásával vajon hogy járhatsz a legjobban. Végiggondolva, ésszerűen, akkor járnál jól, ha nem esélyek mentén, latolgatva, hanem a meggyőződésed mentén, azokat felvállalva szavaznál. Ekkor lenne esélyed arra, hogy olyan világban élhess, amiben jól érzed magad. Ha veszít a jelölted, ez persze nem következik be, de volt rá esélyed. Ha csak a kisebbik rosszra szavazol és nyersz velük, annak a vége még mindig az lesz, hogy rossz, neked nem igazán tetsző lesz a világ.

Az LMP-t tényszerűen lehet, hogy nem kellene idekeverni, mert nem ez a magyarázata a döntésüknek, de egy külsős olvasata akár ez is lehet. És őszintén szólva, néha amilyen aljas megoldásokról lehet hallani, én inkább szeretném elhinni, hogy vannak olyan politikusok, akik a meggyőződés útját járják.

kigyurt álat 2012.11.18. 20:47:02

Általában nem értek egyet az LMP véleményével, de elismerem, hogy ez most pozitív lépés volt a részükről, így hitelesek tudnak maradni. Ha beálltak volna Bajnai mögé, akkor azonnal el is vesztették volna az arcukat, mert az derült volna ki, hogy nem lehet más a politika. Beolvadtak volna, és tényleg nem maradt volna belőlük semmi, így meg még van esélyük.
Mondjuk a zöld gazdaság és iparfejlesztés innovációs alapon éppenséggel szimpatikus lenne (ha lenne ilyen program).

Parajpuding 2012.11.18. 20:47:53

Nahát, ebből az irományból megtudhattuk, hogy mekkora király dolog igazi egyéniségnek, elvei mellett kitartónak, egyenesnek, értékvilágát vállalónak lenni.......holtan.

MacPhisto 2012.11.18. 20:48:49

Jó poszt. Végre valaki érti, miről van itt szó...

Joe69 2012.11.18. 21:04:23

Aki azt sugallja, hogy az Együtt 2014 című formáció különbözik az MSZP nevű párttól, az vagy nagyon hülye, vagy beépített provokátor a fidesztől vagy a maszoptól, vagy a jobbiktól. Az LMP-sek többsége pedig nem óhajtotta a pártot szervezetoleg bevinni egy mszp-s bagázsba mint SZDSZ 2.0. Ez persze nem jelenti azt, hogy nem tárgyalhatnak.

Az antiszemitáknak meg annyit, hogy pont ez a jelentős részben pesti belvárosi zsidókból álló szadeszes v. "fazekaslistás" vonal szenvedett vereséget a "böcsületes magyar emberekből" álló , a vidékieket magában tömörítő vonaltól:)) Elégedettek vagytok ?

MSZP+mikroszkopikus Ludmilla-buziktól eltekintve mindenki örülhetne.

gomorra 2012.11.18. 21:06:08

@dr. Balta$ár: de oktondi is vagy doktor úr

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2012.11.18. 21:10:34

Szerintem is jó írás.
Bár magam se tudom, hog az LMP döntésében mekkora szerepe volt az erkölcsi szilárdságnak és mekkora másnak és az is tény, hogy egész bizonyosan elveszítették amúgy is csekély támogatói bázisuk jó részét.
De legalábbis reménykeltő feltételezni, hogy esetleg tényleg akadnak olyanok, akik képesek kitartani elvek mellett és nem belemenni olyan kompromisszumokba, ami erkölcsi hullává degradálja őket.
Más kérdés, hogy ezzel valójában mint olyan politikai párt, mely az embereket kéne képviselje és arra való, hogy ezt minél hatékonyabban tegye, meglehetősen kiírták magukat a jövőből. Lehetnek majd morális "bezzeg"-ek, de abból nem lesz politizálás...

Egyébként azok, akik most fikázzák őket, ha mégis beálltak volna Bajnaiék mögé, valószínűleg ugyanígy fikáznák őket, csak másik előjellel, ti. "feladták minden erkölcsi tartásukat" meg "kibújt a szög a zsákból, az SZDSZ-MSZP koalíció ismét együtt" és hasonlók...

Pop40 2012.11.18. 21:11:42

@profilo:
"Most,hogy dobtak titeket,már finnyásak vagytok."

El vagy te tévedve, pajtás, nem kicsit. Az LMP szavazóinak döntő része kormányváltást akar. "Dobtak titeket", mégis kiket? A párt dobta a szavazóit?:D

Rossz hírem van: A szavazók nincsenek hozzánőve a párthoz. Mihelyst látják, hogy velük nem elérhető a Simicska-maffia eltakarítása, úgy húznak el, hogy a lábuk nem éri a földet.
Az lmp-re meg majd szavaznak a fideszdroidok, hálából :) Vagy nem. De ez már legyen az ő bajuk.

gomorra 2012.11.18. 21:12:20

@Az igazi sztrovacsek: te is oktondi cinikus vagy kispofám

turósmácsik 2012.11.18. 21:35:13

Jó írás.
Remélem az LMP is így, vagy legalább hasonlóan gondolkodik, mert akkor övék a szavazatom.
Mert elég már a hazug csűrés-csavarásokból, akkor is ha realitásnak, vagy éppen üzletnek tekintjük a politikát. Meg persze mindenféle stratégiaépítők játékának.
Egyenesen, világosan kell már végre gondolkodni, működni.

FOUREY · http://baloldaliliberalis.blog.hu/ 2012.11.18. 22:01:25

bevallom, nem értem ezt a cikket. mi abban a morálisan felsőbbrendű, hogy valaki úgy érzi, az e2014-gyel való együttműködés esetén elvesztené az esélyt a jobbközép szavazók megnyerésére? ez kőkemény politikai racionalitás (megalapozott vagy sem, másik kérdés), nem morális kérdés. emellett, az is egy érdekes kérdés, mi a morálisan értékes abban, hogy egy párt éveken keresztül alig párszáz fős marad, tagfelvételi stoppot tart, s a választói igényeinek képviseleténél fontosabbnak tartja ennek a kis élcsapatnak a saját megfontolásait? az lmp a bázisdemokrata rizsa ellenére egy mélyen elitista párt. márpedig szerintem csak akkor lesz magyarországon minőségileg jobb a politikai kultúra, amikor nem lesz MINDEN EGYES párt ennyire elitista, a saját választóit megvető, hülyére vevő. ebben az országban élek én is, tudom, hogy nem könnyű nem azt gondolni, hogy itt mindenki hülye, de sajnos tudomásul kellene venni, hogy a demokrácia azon a hiten alapul, hogy a választópolgárok alkalmasak önnön életük alapkérdéseinek megválaszolására (pl. vezetőik kiválasztására). lehet valaki morálisan nagyon következetes és tiszteletreméltó személyiség, de nem igazi demokrata, ha ebben nem hisz. ezért nem érdemes a morális következetességre hivatkozva megvédeni egy pártot, amelynek szűk kis csoportja semmibe veszi a jelenlegi választóit leendő választók reményében, s ilyen módon olyan jelszavakhoz ragaszkodik következetesen, amelyeket láthatóan nem vesz komolyan.

peetmaster · http://nemdohanyzom.blog.hu 2012.11.18. 22:08:30

@monddazigazatmar: lehetmas.hu a főcím. Ott megtalálsz mindent.

vitéz Thapóccay néma bárány 2012.11.18. 22:10:08

Őfelsége boldog sajtkészítője megveregette a talpasok vállát: nem lázad az okos paraszt, jól van, ügyesek vagytok, kockacukor.

Érdekes, hogy ennek a blognak mi érte el az ingerküszöbét az utóbbi egy hónapban. A Bajnai fóbia megy, a regisztráció, a választási törvény, a megszorító csomagok nem mennek.

Sajtüzeme a nernek.

dr kíváncsivagyok 2012.11.18. 22:14:27

"Azt várta volna, hogy a zöldpárt adja föl elveit, álljon be a sorba, legyen hajlandó a kisebbik rosszat választani, ahogyan a magyarok sokasága mindig is megtette azt. „–"

Milyen elveket , baszki....fújgyúrcsán és fújbajnai ?!
Ezek elvek ?

dr kíváncsivagyok 2012.11.18. 22:15:46

"Mondjuk, olyan merész, mint amilyennek az LMP kongresszusának küldöttei bizonyultak szombat éjszaka. "

Vagy olyan bátor , mint a cigány lova ?!

Ppix 2012.11.18. 22:15:47

"Az LMP egyik fele rendesen félreértelmezi a saját helyét, erejét, szavazóbázisát. Komolyan úgy gondolják, hogy 2010-ben a zöld faszságokra meg a kormányzóképes szakértelmükre szavaztunk, és nem pedig arra, hogy ők nem Gyurcsány és nem is a felcsúti Napóleon. "
Ennyi.
Az LMP-nek vége.
szpokember.blog.hu/2012/11/18/onalloan_leszunk_senkik?utm_source=ketrec&utm_medium=link&utm_content=2012_11_18&utm_campaign=index

dr kíváncsivagyok 2012.11.18. 22:18:23

@FOUREY:
"bevallom, nem értem ezt a cikket. mi abban a morálisan felsőbbrendű, "

Sőt , ezen az alapon tisztelnünk illik a harakirit elkövető szamurájt is....hisz milyen bátor !
( Az ebben az esetben is mellékes , hogy ha életben marad,...harcolhatott volna a JÓ ügyért !!)

dr kíváncsivagyok 2012.11.18. 22:20:00

@Ppix:
"Ennyi.
Az LMP-nek vége."

Feltették egy lapra , hogy Bajnait nem fogadja el a köznép ( nem Közgép !)...és tévednek !

dr kíváncsivagyok 2012.11.18. 22:23:34

@kigyurt álat:
"Ha beálltak volna Bajnai mögé, akkor azonnal el is vesztették volna az arcukat, mert az derült volna ki, hogy nem lehet más a politika. Beolvadtak volna, és tényleg nem maradt volna belőlük semmi, így meg még van esélyük."
1.) Nem bajnai mögé kellett volna beállniuk , hanem a E14 partnereként.
2.)Milyen arcukat ? fújgyurcsány - fújbajnai ?! - mást nem tudni róluk...
3.) Így már nincs esélyük...

kamill77 2012.11.18. 22:27:43

szerinte, pedig kibújt a szög a zsákból, kibújt egy csoport... amelyik nyíltan vállalja, hogy csak a pártja érdeke fontos. eszelősök. sehol az államnők, sehol az államférfiak...

Jenyei 2012.11.18. 22:31:22

@Gaius Plinius Secundus: gondolom buszra is azért nem szállsz, mert sok a zsidó rajta. Mennyi ilyen agyhalott rohangászik ebben a szerencsétlen országban...

doyoulikesomeicecream? 2012.11.18. 22:41:34

Örülök, hogy az Lmp kiállt az elvei mellett, és nem kötött elvtelen kompromisszumot.
Sok sikert nekik a 2014-ben, így ők lehetnek a hiteles harmadik erő!

kivisziat 2012.11.18. 23:58:43

Ha itt ez a sírás megy, mi mehet a ludmilla honapján? És mit érezhet az a BALfék, aki megrendelte Hahn Endrééktől a nevetséges 24%-os felmérést? Mit a folyómeder alá szorult egykori fősodor értelmisegg, amely most megint mainstreamként akart véleményt formálni és nyomást gyakorolni? És mit a politikai hullák föltámadni hiába remélő népes csapata?

folyamatábra 2012.11.19. 00:08:14

Nem az a kérdés, hogy lehetséges-e a Fidesz kontra MSZP rendszeren kívül politizálni, hanem az, hogy meg kell próbálni. Ez a döntés erről szól. És mint ilyen, tiszteletre méltó.

kamill77 2012.11.19. 00:20:01

@folyamatábra:

ezt csinálják 2009 óta, nem nagy sikerrel... ez az, amiről képtelenek voltak váltani. folytatják tovább az eredménytelen úton...ugyanazzal a vak makacssággal, kompromisszummentesen. akár orbán és matolcsy

2012.11.19. 00:22:29

Az LMP is eléggé megosztott ebben a kérdésben, a döntés távolról sem volt egyértelmű. A hírek is eléggé felemásak, valaki szerint ez egy végleges nem (az összes volt miniszterelnök ellen), mások szerint ez egy 'még nem, 'így nem...

Mondjuk azzal már nem lehet vádolni az LMP-t, hogy sótlan lenne, sikerült kiborítania a fél baloldalt, mert nem törekszik minden áron arra, hogy a patást elűzzék. Eddig csak a Fidesz, és a MSZP tudod ilyen nagy sikerrel érzelmeket kiváltani az emberekből:)

folyamatábra 2012.11.19. 00:27:44

@kamill77: A "nem nagy sikerrel"-ben benne van az is, hogy ez eddig a döntésig számomra - és esetleg még pár ember számára - nem volt világos. Én mostantól fogok rájuk figyelni. Mert mostantól elhiszem.

kamill77 2012.11.19. 00:37:38

@folyamatábra:

akkor te leszel az egyik új szavazójuk...
amennyiben eddig nem volt pártod. ha volt, akkor nem hinném, hogy ez egy akkora löketet adott neked, hogy egyből komolyan kezdj bennük gondolkodni...

kamill77 2012.11.19. 00:40:30

@kamill77:

folyt-köv. kivéve, ha eddig is lmp-s voltál

akkor viszont nem ad plusz szavazóbázist eme döntés, csak elvesz belőle. a maradékból kell átlépni a küszöböt.

a sokféleséget hirdető lmp-kép is valahol elveszett eme döntéssel, azért azt is be kell látni. amennyiben ellentmondást nem tűr párton belül sem.

folyamatábra 2012.11.19. 00:47:05

@kamill77: Nem tudom, hogy leszek-e szavazó(juk). Az a rész csak ezután jön. De én meg pont azzal a sokféleséggel nem tudtam mit kezdeni, ami végül feltehetőleg a Fidesz vagy az MSZP karjaiban landol. Ez, hogy kijöttek ebből a kétosztatúságból, számomra az utóbbi idők legelfogadhatóbb ellentmondást-nem tűrése :)

kamill77 2012.11.19. 00:59:28

@folyamatábra: ezzel azonban ahogy mondod: "végül feltehetőleg a Fidesz (... ) karjaiban landol."

folyamatábra 2012.11.19. 01:00:09

Miért? Ezt most nem értem

Zigomer Trubahin · http://ertedmar.blog.hu/ 2012.11.19. 01:06:21

Egyetértek a poszttal. Én jobboldali létemre az LMP-re fogok szavazni, ha tényleg továbbra is távol tartják magukat a komcsiktól, egyszerűen azért, mert a "jobboldal" futóbolondok gyülekezetéből áll, olyan alakulatra pedig, amelyben ott figyel az MSZP, én soha, semmilyen formában nem szavazok. No meg emellett úgy néz ki, ezek az LMP-sek legalább igyekeznek tisztességesek lenni. Ezzel máris túlteljesítették a magyar politikai élet összes szereplőjét.

Egyébként nem az a párt neve, hogy "lehet más a politika"? Hogy a picsába lehetne más, ha összeborulnak Gyurcsánnyal meg Szanyi kapitánnyal? Ha meg így nem jutnak be, hát nem jutnak be. Legalább tudni fogjuk, hogy olyan pártnak, amelyik eddig nagyjából tisztességesnek tűnt (az összes többiről biztosan tudjuk, hogy nem azok), és mindkét vérszívó maffiára nemet mondott, nem volt ma 5%-nyi szavazója Magyarországon.

Johnnybgoode 2012.11.19. 01:10:52

Szerintem az LMP egyetlen szavazatot sem vesztett.
Akik régen csak azért szavaztak rájuk, mert nem fidesz és nem mszp, azokat úgyis elvitte volna az E14.
Szóval csak pozitívan jöhetnek ki ebből.

kamill77 2012.11.19. 01:13:36

@folyamatábra:

te magad mondtad, hogy ha az egyik irányba dől el, az egyik, ha a másik irányba, akkor a másik karjaiba dől...addig billegett középen, míg sokféleség volt benne...

folyamatábra 2012.11.19. 01:16:32

Hm. Szerintem most tudnak "középen" - inkább "kívül" maradni, ha lesz bennül elég kraft. Ha nem lesz, eltűnnek. Most viszont én tűnök el...

Nemetsek Tibor 2012.11.19. 01:47:50

Ennek semmi köze a morálhoz. Kifejezetten visszataszító ez a magas lóról köpködés. Csak a neveltetésem tart vissza attól, hogy kifejtsem miért érvényes az "az vesse rá az első követ" itt is.

Arrogáns, buta, farizeus banda.

Rigor_mortis 2012.11.19. 02:58:33

@folyamatábra: "Szerintem most tudnak "középen" - inkább "kívül" maradni, ha lesz bennül elég kraft."

Igen, most tudnak kívül maradni a parlamentből és a politikából, de ezután majd morlizálgathatnak a pinceklubjukban.

Mellesleg vicces, hogy pont a minden erkölcsi tartást nélkülöző "Sajtkészítők" dicsérik az LMP tartását...

flamer 2012.11.19. 03:03:54

@Rigor_mortis: Dehogy vicces, teljesen kiszámítható:

"A jobboldali sajtó a messzire tekintő Schiffert az önálló politika, az autonóm viselkedés mintapéldájának tartja, miközben ugyanitt Jávor és Karácsony az opportunista szdsz-es szerepét kapja."

torokgaborelemez.blog.hu/2012/11/18/478_ketto_az_egyben

röhögő 2012.11.19. 05:08:20

Gyönyörű. :-((

Kétharmaddal, szétbaszott választási rendszerrel szemben ellenzéki megosztottság. Menni kell ebből az országból.

2012.11.19. 05:38:07

Olyan mindegy hogy ott vannak vagy nem, ők sem különbek a többi pártnál.
Ők is elvannak mint a nagyi befőttje, jó pénzért, a brahiért és miközben jön a havi" misi" a számlára, csak ökörségeket beszélnek.
Mert bármilyen okosnak is hiszi magát Schiffer, azt azért ne felejtse el, hogy éppen olyan megélhetési politikus lett, mint Mesterházi, vagy Rogán vagy éppen Vadai vagy Vona.

czjanos 2012.11.19. 05:45:17

Pl. Mile Lajos, egykori MDF-es, majd Néppárti, most meg LMP-s. Tényleg, melyik az igazi arca, amit most vállalni mert?

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2012.11.19. 06:33:27

Az LMP-ben az szimpatikus, hogy nem állnak össze az MSZP-s Bajnaival, akinek a támogatására felszólított a fél MSZP-SZDSZ holdudvar.
Az kevésbé szimpatikus, hogy most a 3 legnormálisabb tisztségviselő mondott le a döntés után.

Az alakulás után pár évvel bekövetkező pártszakadás újabb pont, amiben hasonlítanak a Fideszre. Kíváncsi vagyok, hogy ők is túlélik-e a pártszakadást, mint a Fidesz a balról jobbra vett fordulatot, amikor a vezetők fele átment az SZDSZ-be...

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2012.11.19. 06:36:59

@jános515: Tudomásom szerint Schiffer még mindig dolgozik ügyvédként, szóval nem megélhetési politikus.

kirsten 2012.11.19. 06:47:53

@online távmunkás: Az lehet de hogy orvbán embere az is biztos. Direkt szét akarja verni az ellenzéki egységet, de nem tudja mert egy mocskos vakond.

felcsutisuttyo 2012.11.19. 06:55:33

Most látszott igazán.., hogy az LMP egy szarkupac, aki azt képzeli magáról, hogy lekvár mert felkerült egy polcra:DDDD
(igaz hogy kis kupac,... de szar) ez beigazolódott,

" Kongresszusosdit játszottatok"? hülye gyerekek? -:D

A..3 százalékos "tocska."(pontocska) a palettán.?......mert pártocskának sem lehet nevezni az LMP-t.
......s eldöntötték, hogy élősködtök még egy másfél évet az adófizetők pénzén...és utána oszlás van...!!!!!!!!! Megérdemlik ezt a " Pető Iván" fazon Schiffert...
...Igaz, mindenki kell (ene) az Orbán Maffia Diktatúrájának eltörléséhez és az új 2/3 hoz... de LMP nélkül is meglesz.!!!!Nem kellenek! Sőt jobb i így!!
Nem is kell ilyen kerékkötő LMP Banda az E 14 hez!!!!!! Jobban is jár az E.14. Csak örök akadékoskodás lenne...és veszekedés, önfejüsködés bomlasztás.
Az LMP csak egységet bomlasztó tényezők . Még Ők akarnak feltételeket szbni, hogy kivel egyesüljenek Bajnaiék??? azaz aE14???????Ti ? Akik ilyen pici támogatottsággal bírnak?...és bohóckodnak ????

Most Magyarországot kell megmenteni és nem zöld bóvlikról tárgyalni...

Most már egyen értéküek Orbánnal a rosszat akarjátok az Országnak. TAKARODÓ!!!!!
A 2010 es 2/3 ot is az LMP nek köszönheti az Ország!!!!!!!Nem felejtettük el!!!!!!!
Lehet Más a Politikában csak Ti nem!

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2012.11.19. 07:09:17

@felcsutisuttyo: örülök, hogy új ellenséget találtál...remélem jól ébredtél.

---

azért örülök, hogy a blog-okon keresztül totál lejön ki hova és miért...és mit a nagy együttben, az nagy mszp-ben és a ballib oldalon, mit is gondolnak pl. az lmp-ről. remélem az lmp szavazók most olvassák ezeket a gyalázkodó és acsarkodó hozzászólásokat...és meglegyinti őket az amit a jobbosok kapnak immáron lassan 20 éve. de sebaj, akkor is jusson ez eszükbe, ha mégis bejutnak a parlamentbe, vagy leülnek a bajnaival esetleg tárgyalni.

magam részéről kalapom megemelem előttük, bátor és vagány döntés volt.

---
off
úgy látom suttyóka ezt mindenhová behányta ami az lmp-ről szólt ma reggel.

savanyújóska 2012.11.19. 07:40:13

"Lett egy párt, amelyik vállalni meri önmagát, amelyik vállalni meri saját értékvilágát, amelyik igaz, helyes és őszinte döntések mellett mer kiállni. Amelyik nem volt hajlandó két rossz között választani, amelyik a jót akarja, amelyik kitart a maga igaza mellett, amelyik reményt ad mindannyiunknak: igen, lehet más a politika."
Legjobb emlékeim szerint annak idején majdnem pontosan ugyanezekkel a szavakkal ünnepelték az MDFet, amikor szakítottak Viktorkával.

Niebur 2012.11.19. 07:44:46

Az LMP teljes szereptévesztésben volt és van. Moralizálás helyett csak egy példa: nem életszerű, ha az egérnek vétójoga van az elefántcsorda vezérének megválasztásában.

browning 2012.11.19. 08:21:35

2010 ben az lmp uzenete, hogy "lehet más" a politika tehát lehet másként, más eszkozokkel, civilebben politizálni. Ez szimpi volt mindenkinek. De ott volt az a bizonyos harmadik szó a nevukben, a" politika" a politika nem lehet más. Mert nem egyedul csinálod. A politikusnak néha be kell sározódni, néha mást kell mondania, mint amiben hisz stb. Ezzel persze nem értek egyet, de nem is megyek politikusnak. Most az derült ki - s milyen szép a demokrácia, 7 szavazat kulonbségggel - hogy a "lehet más" fontosabb a párt számára, mint a "politika". Ezt emberként elismerem, megfövegelem, de mint politikai döntést, fából vaskarikának tartom.

Bogyó 2 2012.11.19. 08:29:11

@Pop40: "El vagy te tévedve, pajtás, nem kicsit. Az LMP szavazóinak döntő része kormányváltást akar."

Te is el vagy tévedve, ugyanis a mondathoz az is hozzá tartozik, hogy az LMP szavazóinak jelentős része véletlenül se kívánja az MSZP-DK bagázst a hatalomban látni, a nevüket hozzáadni meg főleg nem. Hogy ennek nincs realitása? Igen, erről szól a cikk. Vajon az 1994-ben 6%-ot kapott Fidesznek érdemes lett volna-e részt vennie Horn kormányában, mert volt megkeresés feléjük? A helyzet annyiban más, hogy volt egy összecsukló MDF. Nem 2014-ig kellene látni, s valószínűleg Schifferék se 2014-ben gondolkodnak elsősorban. Semmivel se kevésbé kockázatos ez az út, mint beállni és beolvadni MSZP-csatlósként, s a kisgazdák sorsára jutni. Akik most siránkoznak, azok elsősorban Orbán eltakarításában gondolkodnak, s kevésbé érdekli őket az LMP sorsa, az első cél érdekében elfogadják az MSZP újabb országlását is. Akik kárörvendenek, azok meg birkamenetesek. Schifferék pedig reménykednek. Akik számára Orbán eltakarítása az elsődleges és szinte kizárólagos cél, azok lépjenek be az MSZP-be!

Bogyó 2 2012.11.19. 08:41:49

@folyamatábra: "Nem az a kérdés, hogy lehetséges-e a Fidesz kontra MSZP rendszeren kívül politizálni, hanem az, hogy meg kell próbálni. Ez a döntés erről szól. És mint ilyen, tiszteletre méltó. "

Pontosan. Ha beálltak volna Bajnaiékhoz, akkor meg arról menne a rizsa, hogy feladták az elveiket, megélhetési politikusok, a zsíros állások reményében elárulták a választóikat, akik a se MSZP, Se Fidesz, hanem a Lehet más utat választották és így tovább.
Általában azok siránkoznak, leginkább akik Mszp-sek, lásd Gálvölgyi_Hajós szópárbaját a Heti Hetesben. Gálvölgyiék felhasználnák az LMP-t a saját céljaikhoz, aztán bedarálnák őket, s azért szűnne meg. Láthattuk az elmúlt 20 évben, hogy kurvára nincs reálpolitika abban se, ha a kispárt összefekszik az elveitől távol álló másikkal. Bármilyen furcsa, de 10-15 év ellenzéki pozíció is több hasznot hozhat az országnak és nekik, mint 4 év kormánypártiság, aztán megszűnés.
Torgyánék az intő példa!
Persze nyilván nagy az esély az egyedüli indulás sikertelenségére is, kétségtelen! De akkor az ember inkább emelt fővel haljon meg, mint a megalkuvóként a darálóban.

Bogyó 2 2012.11.19. 08:48:56

@Niebur: Igen. Pl. a 6%-os Fidesz is elutasította a koalíciót a nagy MSZP-vel 1994-ben. A Hülyék. És még azt hitték, hogy egy ilyen kis pártként majd ők valamikor is meghatározó tényezők lesznek....

Lehet, hogy most nem így lesz, de ezzel a logikával Viktor se lett volna miniszterelnök sohasem.

Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló ! · http://www.youtube.com/watch?v=Fe_6EavXIwA 2012.11.19. 08:49:05

Nincs ebben semmi furcsaság.

Az agyatlan MSZP párti kommentelők mindig is felül reprezentáltak voltak a neten.
Nekik mindegy kit szidnak.

Midenkit aki az MSZP-től elhatárolódik.

Hívhatják azt Fidesznek, LMP-nek, nekik tök mindegy.
Sok az MSZP-s, Bajnai zombi a neten.

Nem kell velük foglalkozni.
Ennyi.

mithrandir 2012.11.19. 08:50:51

Egyetértek alapjában a poszttal, csak sajnos elég slendrián, szokás szerint.

Legalább is nem értem, hogy az 1956 ősz végi tömegek, miért az opportunizmus példái.
Az '57 (és összes többi) május elsejei tömeg sokkal inkább. az.

Ha valamit félreértettem, elnézést kérek.

Bogyó 2 2012.11.19. 08:57:52

Török Gábor írja: "A jobboldali sajtó a messzire tekintő Schiffert az önálló politika, az autonóm viselkedés mintapéldájának tartja, miközben ugyanitt Jávor és Karácsony az opportunista szdsz-es szerepét kapja. Balról viszont Schiffer a Fidesz bérence és szekértolója, míg Jávor és Karácsony az ország sorsa iránt aggódó igazi demokrata. Nem azt állítom, hogy senkinek sem lehet igaza: egyszerűen csak látni kell, hogy ezek a megszólalások más pártok gondolkodását, politikai céljait tükrözik, azaz – bár látszólag így tűnik – elsősorban nem az LMP-ről szólnak. "

Pontosan erről van szó. Ha valaki az LMP jövőjét tekinti, s ők miért ne azt tennék, akkor nem így gondolkodik. Ha valaki nem tartja üdvösebbnek Bajnai visszatérését Orbán 2. ciklusánál, akkor miért is kellene odafeküdnie bárhová, amikor egyáltalán nincs garancia arra, hogy az nem végezné ki ugyanúgy a pártot mint az egyedül maradás.

Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló ! · http://www.youtube.com/watch?v=Fe_6EavXIwA 2012.11.19. 09:00:32

@Bogyó 2:
Ha valaki veszi a fáradságot és megnéz az LMp 2010-es önmeghatározását, akkor rájön hogy nem is vol más válsaztásuk, minthogy megtagadják az MSZP-vel való együttmőködést.
A "Lehet Más" gyakorlatilag és fizikailag is azt jelenti, hogy se MSZP, se Fidesz 2010 óta.

hirposta.hu/cikk/2150673/Nem_vagyok_sem_komcsi__sem_Orban_ugyvedje________mondja_Schiffer_Andras__a_Lehet_Mas_a_Politika_listavezet__je/
A jobboldali sajtóban Ön „komcsi gyerek" volt, baloldalon viszont „Orbán ügyvédje", hogy a többiről ne is beszéljünk.

- Onnantól kezdve, hogy már kilátszottunk a földből, azonnal megkaptuk a jelzős szerkezeteket. Az életrajzomból mindenki annak megfelelően mazsolázott, hogy milyen füleknek kedves összeesküvés-elméletet akart fabrikálni, és azzal a másik oldalt besározni. Nekik azt üzenem, hogy játsszák le egymás között ezeket a meccseket, és minket majd csak a végeredményről értesítsenek. Tudtuk, hogy ha összejönnek a kopogtatócédulák és az országos lista is, mindkét szekértábornak elemi legitimációs érdeke lesz minket a másik oldalra áttolni. Egyszerűen azért, mert megjelenésünkkel azt hitelesítjük a választók, a magyar társadalom előtt, hogy az eddigi bal-jobb felosztás és a politikai hidegháború tagadásával is létrejöhet életképes alternatíva.

Don Quixote de la Ferko 2012.11.19. 09:11:40

Ez a szerencsétlen bagázs csak két dolgot hagyott teljesen figyelmen kívül.

Az egyik az igazából buta filmes közhely: az ellenségem ellensége a barátom.

A másik sokkal komolyabb, és teljes tanúbizonyságot ad arról, hogy fogalmuk nincs arról, hol vannak, milyen a való világ körülöttük: nem tudták agyilag felfogni, hogy a fentebb említett ellenség a fidesz. Náluk nincsenek szabályok, törvények, megegyezések. Az egyetlen céljuk az egypártrendszer áldemokráciába csomagolt kialakítása, a hatalom, és ezen keresztül a kasszakulcs megtartása. És ezért bármit megtesznek, ha az a világ normálisabb részein megszokott valódi demokráciákban nem elfogadható, bűnnek számít és büntetik is, akkor egyszerűen hoznak rá egy törvényt, és maguknak no meg a kilóra megvásárolt agyatlan szavazóiknak igazolják a gaztetteiket.

Scagnetti 2012.11.19. 09:20:00

Lehet Más a Politika. Ezzel a névvel nem is csatlakozhattak volna az MSZP-t visszahozó Bajnai mögé. Ha megteszik, azzal leköpik az őket a Parlamentbe juttató szavazóikat.

A szoci tábornak persze ez nem tetszik. Ezen nem kell meglepődni. Aki nincs velük, az ellenük van. Csakhogy nem a szoci tábornak kell megfelelnie az LMP-nek, azok úgysem szavaznának rájuk sosem.

Don Quixote de la Ferko 2012.11.19. 09:23:03

@Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló !:

Elolvasva életrajzát, úgy döntöttem egy kicsit átírom a sajátomat:

Egyetemi tanulmányaim megkezdése előtt a Magyar Televízió, majd a Gamma művek munkatársa, és gyakornoka voltam.

A valóság nem a mai magyar szóhasználat szerint:
1 hónapig voltam lóti-futi lámpa-cipelő, létrára-mászó, bemondót-legyező segédmunkás.
5 hónapig voltam a Gamma Művek szerelőcsarnokában nyolcezres szériákat forrasztó szalagmunkás.

Kb. ennyit jelentett Scifike önéletrajzában a ... Központi Könyvtárának munkatársa..." szóösszetétel. Friss érettségizett kölyökként az egyik utolsó senki volt, akit valószínűleg a komcsi körökben jól fekvő, csóró gyári munkásnak nehezen mondható családnak köszönhetően toltak be egy nyugis helyre az egyetem elkezdéséig.

sötéthülye.tahóbarom 2012.11.19. 09:25:18

Ha 14-től megint Fidesz-kormány lesz, az mennyiben más?

"Amelyik nem volt hajlandó két rossz között választani"

Dehogynem, választott, a harmadik Orbán-kormányt. Értem én, hogy a jót akarják, ezt még nem is vitatom, most mégsem azt választották.

Igazad van, tök jó _lenne_, ha lehetne teljesen önálló LMP (plusz még sok más kis rétegpárt). De ehhez először az kell, hogy a Fidesz eltűnjön, és a Fidesz-féle választási rendszerben ez önálló LMP-kkel nem lehetséges. Sajnos ez ilyen egyszerű.

Nemetsek Tibor 2012.11.19. 09:30:23

@jeansolpartre: ennek a részletei megismerhetők?

Niebur 2012.11.19. 09:51:58

@Bogyó 2:
Shiffer nem Orbán Viktor. Ha jól emlékszem, komolyan fel sem merült ilyen koalíció. De, ha felmerült is, a 6 %-s Fidesz biztos nem követelte, hogy vétójoga legyen a miniszterelnök jelölt személyében, vagy az ország energia politikájának ilyen meghatározó alakításában. Ez az egész sajnos a megboldogult SZDSZ túlértékelt szerepére emlékeztet. Egyébként Isten mentse meg ezt az országot, hogy 18 év múlva egy OV reinkarnáció kerüljön hatalomra.
Egy részlet Orbán Ottó verséből:
" Nincs vérengzőbb dúvad a
széplelkű értelmiséginél
ha ez tüzes tekintetében égő
rögeszméivel
a sors szeszélye folytán
hatalomhoz jut,
kitör belőle az ámokfutó,
és őrjöngve fürdik a csirkevérben...
Nem éhségből vagy nyereségért,
Isten és a közerkölcs nevében öl.
Megátalkodottságában képtelen minden alkura,
más szóval élet- és tárgyalásképtelen,
mert ugyan mi az élet,
amico mió, ha nem az igen
és a nem alkudozása?
De ő nem és nem. Ő a megtestesült elv.
Robbanjon csak föl a föld!
.....
(Kortárs 1993. március)

elwood 2012.11.19. 10:23:03

@Blogger Géza: "A "Fidesz rendszere" gyakorlatilag ugyanúgy kezeli a kis pártokat, mint előtte."

a kétfordulós rendszerben lehetett első körben ízés szerint szavazni, a másodikban a kisebbik rosszra, ezzel egy kis párt is kaphatott szavazatott a kpmpenzációs listájára az első fordulóban.

az új egyfordulós rendszerben ahol győztes bármilyen kis eredménnyel nyer, a kis pártokra értelmesen gondolkodó ember nem mer szavazni, mert kidobott szavazat lesz, és a fidesz jelöltje nyerhet 20%-al is ha a többi 20 alatt van.
ráadásul a kompenzációs listán a győztes is fog kapni maradék szavazatot, ezért a kompenzáció is sokkal kisebb.

ez az új rendszer sokkal inkább a nagy pártoknak kedvez.

Blogger Géza 2012.11.19. 12:43:24

@elwood: "a kis pártokra értelmesen gondolkodó ember nem mer szavazni, " Eddig is szavaztak, ez után is fognak, a lényeg az 5%os küszöb, ami nem változott. A győztes miatti kompenzációs különbözet elhanyagolható, azon sok minden nem múlik.

Blogger Géza 2012.11.19. 12:54:56

@kirsten: Nem lehet szétverni azt az "egységet", ami soha nem is volt. A baloldal az elmúlt 2,5 évben folyamatosan válságban van, szakadozik, az MSZP-ből kivált a DK, most megjelent mindkettőtől független erőként Bajnai, ott lappang a háttérben a tetszhalott SZDSZ, no meg Kuncze, Szili, Ungár meg ki tudja még kinek az alvó pártja.. Ott van a mindenkitől függetlennek lenni akaró 4K, zavaros tömörülések, mint a Milla meg a Szolidaritás. És ott van az LMP is. Mikor volt itt egység? A tendencia az, hogy egyre több erő lesz, nem egyre kevesebb. A baloldali szavazatokért folytatott verseny egyre kiélezettebb lesz...

coni 2012.11.19. 16:18:03

Az LMP hátramaradt része félreértette a helyzetet.
Bajnai azért szánta rá magát erre a kétségbeesett lépésre (megpróbálja összefogásra bírni a magyarokat ami évszázadok óta nem sikerült) mert helyesen, felmérte, hogy az ország a szakadék szélére jutott.
Két lehetőség merült fel bennem Schifferék döntésével kapcsolatban:

az első, hogy nem látják reálisan a baj nagyságát és azt, hogy muszáj 2/3-al helyreállítani a demokráciát és a gazdaságot.

a második lehetőség, hogy a fideszhez húznak és nekik érdekük, hogy maradjon ez a mostani rendszer, mert bíznak abban, hogy 5%-al elvegetálnak a parlamentben időtlen időkig (ezt csődveszéllyel a hátuk mögött nem gondolhatnák komolyan).
Karácsonyék viszik magukkal a szavazókat akik még nem pártoltak át Bajnaihoz, akinek reális elképzelése van arról, hogyan kell egy gazdaságot talpra állítani: jó szakemberekkel és nem pártkatonákkal!!!

Gaius Plinius Secundus 2012.11.19. 16:47:40

@Mpatikus Eszetlenellenes:

Ezt kétlem, ugyanis fele részben erdélyi, fele részben elmagyarosodott sváb kisnemesi felmenőkkel rendelkezem.

A zsidók egészen a 20. század elejéig maguk között házasodtak, többek között ezért is ilyen bűn rondák (aka a jeszenszky féle belterjesség a zsidókra is érvényes, többek között ezért magasabb sok mentális betegség aránya az askenázi zsidók között)

De egyébként unalmas vagy, ezt már egymilliószor hallotuk, ne szégyeld a közel/közép-keleti génjeidet, én sem szégyellem az árja génjeimet.

Namir 2012.11.19. 17:53:28

Mi ez a hisztéria az LMP körül?
Nem attól élünk demokráciában, hogy szabadon dönthetünk? Ők is (mármint az LMP-sek).

A többi hisztiről már nem is beszélve...

Namir 2012.11.19. 17:56:47

MAGYARORSZÁG a 10.000.000 (TÍZMILLIÓ)
- FUTBALLEDZŐ
- KÖZGAZDÁSZ
- POLITIKAI SZAKÉRTŐ
- ...(szabadon folytatható)
országa.
Mindenki nagyon okos, és tökéletesen tudja (na és persze kéretlenül el is magyarázza), hogy mit kell(ene) a MÁSIKNAK csinálnia.
Csak valahogy az eredmények, azok nem jönnek. :)

amergin 2012.11.20. 15:02:47

Bocsánat, szelíden és halkan megkérdezem: csak az én orromat fojtogatja itt elviselhetetlenül a nácibűz? Mert néhányan gyomorforgatóan zsidóznak itt - csak remélhetem, hogy ehhez az lmp semmilyen szinten sem partner.

peetmaster · http://nemdohanyzom.blog.hu 2012.11.20. 17:16:09

@amergin: nem, nemcsak a te orrodat, csak én gyakorlom a "ne etesd a trollt, különösen ha náci" elvet.
Az LMP a legkevésbé se ilyen, ezt alappal állítom.

amergin 2012.11.20. 17:31:34

@peetmaster: Igen, ebben egyetértünk: szerencsére az lmp-nek ehhez semmi köze. Félreértés ne essék: lmp támogató vagyok, csak az imént említett tényt (hogy az lmp-nek ezzel semmi dolga sincsen) akartam jobban aláhúzni.
süti beállítások módosítása