HTML

Boldogok a sajtkészítők

- Következő! … Kereszthalál? - Igen. - Kimész az ajtón, balra fordulsz, fogsz egy keresztet. - Következő! ... Kereszthalál? - Igen. - Jó. Kimész az ajtón, balra fordulsz, fogsz egy keresztet. Következő!... Kereszthalál? - Ó nem. Szabadláb. - Mi? - Engem elengedtek. Azt mondták, nem csináltam semmit, szabadon élhetek valahol egy kis szigeten. - Hú! Az nagyon jópofa dolog. Hát akkor eredj! - Nem. Én csak ugrattalak. Valójában kereszthalál. - Ó, már értem! Nagyszerű! Nagyon jó, nagyon jó! Hát, kimész az ajtón... - Igen tudom. Ki az ajtón, balra fordulok, fogok egy keresztet. - Nagyon jó, kösz' szépen. Kereszthalál? - Igen. - Jó...

Friss topikok

  • Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: Itt az orvosok egyik esetben sem lehettek volna jók. Azért ez milyen már? (2021.11.08. 19:30) Lengyelországban gyilkosság történt
  • midnight coder: @MEDVE1978: Igen baloldalinak nem nevezhetõk, de liberálisnak pláne nem. (2021.07.28. 15:57) Válogasd meg a szavaidat!
  • szekertabor: A probléma lényege, amit bárki, aki járt már nudista strandon, megerősíthet: a közszemlére bocsájt... (2021.07.28. 09:52) Bimbószabadságharc
  • evilwolf: " és nem kellene a méregdrága Pegazusra költeni az adófizetők pénzét." Azért a kínai vakcina sem v... (2021.07.20. 18:33) Következetesen a lehallgatásról
  • apro_marosan_petergabor: @Homo fideszbirkusz: Helyettem ne igyekezz véleményt mondani. A megzsarolt, megritkított, folyama... (2021.06.10. 21:06) Miért nem találkozik a pápa Orbánnal?

Linkblog

Karácsony csapdája

2021.05.18. 06:20 Ratius

Bajban lesz a Fidesz. Nagyobb bajban, mint gondolnánk. Mert, hát persze, hogy Karácsony Gergely lesz az összefogott ellenzék miniszterelnök-jelöltje. Éppen azért lesz ő, mert komoly, sőt megoldhatatlan fejtörést okozhat a kormánypártoknak.

karacsony_1.jpeg

Lehet-e vitázni?

Karácsony zseniális miniszterelnök-jelölti antréja, a néhány nap alatt mögé sorakozó ellenzéki politikai elit határozott kiállása, a párhuzamos aspiránsok várható visszalépésével, visszaléptetésével kapcsolatos találgatások sokasága arra mutat, talán nem is kell előválasztás ahhoz, hogy a főpolgármesterből ellenzéki kormányfő-jelölt váljon.

Persze azok, akik minden nemtetszésük dacára is jobban szeretnék a kipróbált polgári-konzervatív kormányzást, mint a kiszámíthatatlan ellenzék hatalomátvételét, nyilván nem örülnek Karácsony várható diadalmenetének. De vajon mit tudnak tenni ellene?  Miképpen lehet az ellenzéki jelölttel úgy konfrontálni, hogy az a lényeget érintse, ne a felszínt kapargassa? Hogyan lehet a Karácsony által felvetett komoly kérdésekkel kapcsolatban alternatívákat felmutatni? Hogyan lehet elmondani azt, hogy az ellenzék programja veszélyt jelent a középosztály számára? Vajon lehet-e Karácsonnyal szemben Karácsony-kompatibilisen érvelni?

Nos, azt hiszem, nem lehet. És ezért lesz nagyon nagy bajban a Fidesz.

karacsony_2.jpg

Ki lesz hazai pályán?

A Fidesz trollmédiája ugyanis Gyurcsányra, meg az O1G-re van optimalizálva. A diktátorozó, forradalomról fantáziáló, felcsúti perről álmodozó, mészároslőrincező primitív és ostoba hisztériának primitív és ostoba tükörképe. Ereje addig hatalmas, ameddig saját pályáján mozog, amíg veszedelmes migránshordákról, gyermekmolesztáló genderbuzikról és a korábbi kormányok által ellopott ezermilliárdokról beszélhet.

Amikor azonban a közbeszédet nem ezek a bárgyú propaganda-jelszavak határozzák meg, hanem felmerül annak esélye, hogy igazi kérdések kerüljenek a fókuszba, akkor a Fidesz-média tehetetlenné válik. Látjuk, hogy kapaszkodnak rá a kormánypárti megmondóemberek Karácsony hiányos angol-tudására, be nem fejezett doktorijának kérdésébe, pedig a főpolgármester éppen, hogy csak felvetette: jó lenne tartalmi kérdésekről vitázni.

„Nem abban kell versenyezni az ellenzéki előválasztáson, hogy kinek bővebb a szókincse a kormány szidására. Ebben talán kicsit erős a mezőny. Csakhogy itt és most az egymáshoz méltányos, okos és érvelő vitákban annak kell eldőlnie, hogy ki képes egyben tartani és megerősíteni a sokszínű ellenzéki szövetséget. Ki képes kiszélesíteni a változást akarók táborát. Ki képes a 99 százaléknyi többsége érdekében legyűrni az egy százaléknyi kiváltságosok uralmát. Mert nem az ellenzék élére, hanem az ország vezetésére keressük a legalkalmasabb személyt...” – fogalmazott, s nagy kérdés, hogy vajon az ellenzéki politika és média képes lesz-e „méltányos, okos és érvelő vitákra”. Ha igen, akkor érdemes lenne higgadt és értelmes szavaikkal higgadt és értelmes szavakat szembe állítani. De sajnos hiába lehet elvileg elmondani, hogy Karácsony és a mögé felsorakozó pártok programja nem lesz jó a magyar polgárságnak, gyakorlatilag mégsem lehet felhozni semmi ellenérvet. A kormánypártok hívei – beszélgető polgárok, konzervatív publicisták, fideszes Facebook-csevegők – nem tudják elmondani, miért érdemes Orbánt választani Karácsony ellenében. 

karacsony_3.jpg

Érvek vagy indulatok?

A trollhadsereg végtelenül egyszerű handabandázása ugyanis elnyom minden értelmes hangot, józan ideát, megfontolásra érdemes gondolatot. Az okos szó nem fér meg egy platformon az ostoba uszítással, a bárgyú és erőltetett viccelődéssel, a felvilágosodás-ellenes hecckampányokkal, a keresztény fundamentalizmus röhejes anakronizmusával, a Soros-összeesküvés hülye rémképével. Mindezek – mint gondolatok, mint tematikus közegek, s mint szerzői közösségek – egyaránt vállalhatatlanok azok számára, akik értelmesen tudnának érvelni Karácsonnyal szemben. Így aztán azon a szinten, ahol ő szeretne kommunikálni, nem lehet, s nem is érdemes vitára kiállni.

Lehet, hogy 2022-ben még legyőzi a primitív indulat a józan érveket, de ha az ellenzék nemcsak véletlenül választott kampányarcnak okos és higgadt érvelőt, s négy év múlva is ilyen jelölttel áll elő, akkor a Fidesz kommunikációs csapdába kerül: minél erőteljesebben képviseli a maga érzelmekre építő, agresszív kampányait, annál kevésbé lesz eszköze arra, hogy értelmes vitában is helytálljon. Nemcsak kampánystratégáit, lapjait, szerkesztőit, újságíróit kellene lecserélnie, de youtubereit, trolljait, és kommenthadseregének tagjait is. Herkulesi feladat!

Szerencséje a kormánynak, hogy az ellenoldalon hasonló a helyzet. Ott is inkább vagdalkozni szeretnek szerkesztők, szerzők, kommentelők. Kicsi az esély arra, hogy Karácsony értelmes polémiákat tudjon nyitni.

 

 

Ha tetszett a bejegyzés, ha örömmel olvasod a BASK (Boldogok a sajtkészítők) megrázóan provokatív, üdítően szellemes és elkeserítően valósághű írásait, lájkold a BASK  facebook oldalát, oszd meg barátaiddal a felszabadító, vagy éppen felháborító cikkeket, mert előfordul, hogy egyébként izgalmas posztok nem kerülhetnek ki az Index címoldalára.

 

 

249 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://boldogokasajtkeszitok.blog.hu/api/trackback/id/tr716564414

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.05.18. 07:58:09

Kétségtelen, hogy Kari Geri(nctelen) a legnehezebb ellenfél. De nyerni ettől még nem fog.

midnight coder 2021.05.18. 09:43:04

Vegyük azt a forgatókönyvet hogy KariGeri nyer. Vajon hány hét kell ahhoz, hogy Fletó hátbaszúrja ?

ulpius66 2021.05.18. 11:13:13

"Karácsony Gergely lesz az összefogott ellenzék miniszterelnök-jelöltje. Éppen azért lesz ő, mert komoly, sőt megoldhatatlan fejtörést okozhat a kormánypártoknak."

Jó, jó!

De azért Orbán nem tarlós, és Magyarország nem Budapest!

ulpius66 2021.05.18. 11:14:52

"Karácsony Gergely lesz az összefogott ellenzék miniszterelnök-jelöltje."

Figyusz!

Erről tud a többi jelölt is????????
(ha meg így van, akkor minek ez az "előválasztósdi"?)

Boldeone Bull 2021.05.18. 19:15:37

Èn is úgy látom, a kormány propagandagèpezetènek Karácsony jelenti a legnagyobb fejtörèst. Túlzottan fluid, soft, kitárulkozó, èrzelmes , merengő, önkritikus figura - ami a hagyományos módon felèpített, fideszes karakatergyilkosság -kampányharcnak nem kedvez.
Most követ el számos stratègiai hibát a Fidesz , amely narratívája eddig az volt, hogy Karácsony mennyire gyenge ès jelentèktelen figura , ezzel szemben vasárnapi beszéde után elemi erővel támadt neki az "elit" lakájèrtelmisèg, kormánypolitikusok ès a kormánypárti sajtó , lejárató fizetett hirdetèsek tömegèvel elárasztva a társadalmat - elárulván magukat, hogy valójában mègsem annyira jelentèktelen figura Karácsony ,sőt, tőle fèlnek egyedül....
A vak is látja , hogy valami elindult vasárnap , olyan nagy a ribillió kormányoldalon . Karácsony beszèdèvel ütött , èrdemi kritikát amely cáfolta volna nem is olvastam, csak a szart dobálják rá, ami improduktív lehet ... Az emberek - többek között ezèrt is - látják hogy elindult valami...
Szerintem , Pálinkás József ès több jobboldali csúcsèrtelmisègi is be fognak állni mögè ...Az előválasztás pedig gyakorlatilag tematizálni fogja 2020- ban a magyar közèletet. Először 2010 után , az ellenzèk írhatja a politika forgatókönyvèt ...
Karácsonnyal lehet nyerni ! Szerintem , csak vele lehet nyerni, aki Orbán tökèletes " antitèzise " nem pedig egy új Orbán...

birka menet 2021.05.19. 09:17:11

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: @midnight coder: @ulpius66:

Jól érzitek kisfidernyák IQ hadsereg, hatalmas bajok előtt áll a Putyin szolga Orbán. Egyre kilátástalanabb és bonyolultabb a világ. Lejáratod Gyurcsányt, kapsz helyette Karigerit. Lejáratod Karigerit, kapsz helyette Jakabot. Az meg a betonba tapossa egy lépéssel az egész fidesst. Kötéllalca minden héten élőben mutatja be, ogy az idegei teljes összefosásban vannak ha Jakab megszólal.

Csakhát a helyzet még ennél is szarabb számotokra. Karigeri már most hozza Budapestet kétharmaddal (ha azonnal leszedné azt a barom biciklisávjait akkor egyenesen "négyharmada" lenne), Jakab egyedül hoz a vidékről 30%-ot, ehhez ad még a Momentum 5%-ot, plusz a DK-maszop 10%-ot.

Ezzel 2022-ben vége is a magyar történelem pöcegödörbe való orbáni 12 évének, az országot lehet újra alapítani.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.05.19. 09:18:41

@birka menet:

Baj egy szál se.

A ballibbantak most éppen egymást gyepálják. Humoros látvány.

A háború nyertesei mindenképpen mi vagyunk.

Galerida 2021.05.19. 09:23:05

Karácsony a maga töketlenségével ideális előőrs Dobrev Klára számára. Gál J. ravaszul teljesen hülye dolgokat ad a szájába és így garantáltan lejáratja magát. Akkor aztán a ballib oldal megváltójaként Ferenc a diplomadolgozata helyett Klárát rántja elő és a kiéhezett diszproletárok, meg Gyuri bácsi emberei mást nem is támogathatnak...
Kell még valamit mondanom, Ildikó?

Ghengis Smith 2021.05.19. 09:51:44

@Galerida: igen. a "Gyuri bácsi" nem eléggé érthető a fideszeseknek, tessék kimondani: Soros!

Igazamvanvagyigazamvan? 2021.05.19. 09:52:15

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: nem, a háború nyertesei nem a kisemberek. Nem, a zoofilek sem.

kárárámaispj 2021.05.19. 09:53:16

"Karácsony Gergely lesz az összefogott ellenzék miniszterelnök-jelöltje. Éppen azért lesz ő, mert komoly, sőt megoldhatatlan fejtörést okozhat a kormánypártoknak."

Mintha már egyszer indult volna, nem? Kapott is vagy 3 százalékot.

Egyébként én mérges vagyok a fideszre, megint addig fogják bizonygatni ennek a balfasznak az alkalmatlanságát, amíg szánalomból fog szavazatokat kapni.

Ekrü 2021.05.19. 09:56:58

"Mert, hát persze, hogy Karácsony Gergely lesz az összefogott ellenzék miniszterelnök-jelöltje."-Akkor minek is ez a szavazósdi? Ezek szerint az ellenzék hülyére veszi a szavazóit,lezongorázik egy látszat előválasztást miközben a szavazók háta mögött meg megegyezik a pozíciókról? Mit fognak ehhez szólni a jobbikos szavazók? Mert ugye a neten ők a legaktívabbak az ellenzék bázisai közül.És hogyan akarjátok ezt elérni? Ha mégsem a Karácsony jön ki akkor meghamisítjátok az eredményt?Hisz láthatóan még itt az Indexen is kétszer annyi szavazatot kapott Jakab mint Karácsony....

kárárámaispj 2021.05.19. 09:57:34

"A kormánypártok hívei – beszélgető polgárok, konzervatív publicisták, fideszes Facebook-csevegők – nem tudják elmondani, miért érdemes Orbánt választani Karácsony ellenében. "

Mert Karácsony egy semmihez nem értő idióta. Ennyi.
Naponta leírja, hogy mit kellene csinálni az országban, a minap elköltött papíron 6ezer milliárd hitelt, de a várost sem képes vezetni.

röf 2021.05.19. 10:07:33

Jó lesz nektek Karácsony. Mert megérdemlitek....

Ekrü 2021.05.19. 10:10:44

"Persze azok, akik minden nemtetszésük dacára is jobban szeretnék a kipróbált polgári-konzervatív kormányzást, mint a kiszámíthatatlan ellenzék hatalomátvételét, nyilván nem örülnek Karácsony várható diadalmenetének. "-Mi is ez a "diadalmenet"? A bejelentésekor a körülötte üresen kongó szülőföldi utcák? Láthatóan nem volt rá ott kíváncsi senki.Vagy a behazudott nyelvvizsga és PhD?
Ha meg az eddigi eredményeit nézzük,akkor a be nem tartott ígéretei? A DK-s őskövületek pozícióba emelése? A BKV ritkítása járványhelyzetben?Pesti úti öregek otthona?Az autósok vegzálása?
Elfelejtetek egy egyszerű tényt.Karácsony fénye bizony megkopott az elmúlt 1,5 év alatt az idióta intézkedéseinek köszönhetően.Az emberek már látják mi vár rájuk ha az ellenzék jut hatalomra,elég csak megnézni a baloldali vezetésű kerületeket.Botrány botrány hátán...
"Látjuk, hogy kapaszkodnak rá a kormánypárti megmondóemberek Karácsony hiányos angol-tudására, be nem fejezett doktorijának kérdésébe, pedig a főpolgármester éppen, hogy csak felvetette: jó lenne tartalmi kérdésekről vitázni."-Hát elhiszem,hogy szabadulna...:)))) Nem csak a hiányossággal van ott gond,hanem azzal ,hogy behazudta őket....Aki ilyen dolgokban hazudik,attól mit lehet várni ha miniszterelnök lesz?Hazudik majd reggel,délben meg este á lá Gyurcsány?
" Így aztán azon a szinten, ahol ő szeretne kommunikálni, nem lehet, s nem is érdemes vitára kiállni."-Mi is ez a színt? Az,hogy az ellenfelem alacsony és kövér?Mert ugye ze a tahóság szintje....

lobaszopiatej 2021.05.19. 10:14:47

A felvilágosult liberális Budapest (érdek-)harca az elmaradt vidéki templomos feudalizmussal.

Clyde Sandy 2021.05.19. 10:18:19

Karácsony csak egy dolog, a lényeg az ellenzéki összefogás, és az őket támogató szavazók, akik többen vannak és lesznek mint a korrupt hazug kormányra szavazók.

kárárámaispj 2021.05.19. 10:24:47

@lobaszopiatej:
"A felvilágosult liberális Budapest "
Én ezt annyira bírom. Amikor nem lehet autózni két kilométert anyázás nélkül, amikor a megállóban majdnem késelések vannak, hogy ki szálljon fel előbb. Mennyire nagyon emelkedett és felvilágosult is ez a Bp...

zord íjász · zordidok.blog.hu 2021.05.19. 10:28:07

A poszt korrekt, az illusztrációk kitűnőek és kiábrándítóak, és mellesleg a kutyaviadalt szervező/néző geciket pedig halomra kellene lőni, ami több szempontból is hasznos lenne.

Messze van még 2022. Addig még van ideje a NER-nek elkoptatnia Karácsony idegeit. Is. Nem fognak válogatni az eszközökben, ez az élő tapasztalat 2010 óta.

Karácsony egy olyan világot szeretne maga körül átni, ahol értelmes emberek, józan és korrekt módon ütköztetik az érveiket, egy normális, európai (idealizált) kampányon/választáson/előválasztáson belül és kívül.
Aztán majd jön a valóság, és neki döntenie kell melyik utat választja, és mennyire tudja megőrizni a választott úton önmagát.

"Aki szörnyekkel küzd, vigyázzon, nehogy belőle is szörny váljék. S ha hosszasan tekintesz egy örvénybe, az örvény visszanéz rád." (1886, F. N.)

kárárámaispj 2021.05.19. 10:31:42

@Clyde Sandy:
Ok. Összefogás. Megnyerik. ÉS UTÁNA????
Mondd már el, hogy mégis milyen irányt vesznek a dolgok? Mert ahány párt annyi elképzelés, és az egyetlen közös pontjuk az az, hogy O1G. Na, ha eltűnik a geci, akkor mégis mi lesz?
Katások? Csok? Menekültek? Adójóváírások? Rezsi? Közmunka? Segélyek?
Családtámogatások, adójóváírások megszűnnek, közmunka helyett segélyek lesznek megint, migrik jöhetnek, kata eltörölve?

Karigeri műhelyében már el is költöttek papíron 6000 milliárdnyi kölcsönt. Valahogy erre volt ideje ennek a ferdefejű baromnak.

kárárámaispj 2021.05.19. 10:36:44

@zord íjász: "NER-nek elkoptatnia Karácsony idegeit. Is. Nem fognak válogatni az eszközökben, ez az élő tapasztalat 2010 óta."
Hát igen, ez a különbség a haladó bal és a paraszt bunkó ner között.
Hogy igazi úriemberek csapata a baloldal. Ők soha de soha nem találnának ki olyanokat, hogy
orbán orsós, orbán náci, a malév azért zárt be mert orbán lekéste, hogy azért nincs eurovízio mert orbán kedvence a joci kiesett, hogy orbán elvesztette a gyerekeit, hogy orbán grazban volt, hogy orbán veri a feleségét, hogy orbán idegrángásos. Ezek mind távol állnak a baloldaltól.

"Karácsony egy olyan világot szeretne maga körül átni, ahol értelmes emberek"
Ja. mint orbán kicsi, én meg szép magas vagyok, mi?

Karácsony meg az értelmes emberek marhára távol állnak egymástól.

Buchhalter 2021.05.19. 10:47:19

@kárárámaispj: azért a Fidesz elég sok hibát követ el mostanában: egyre több munkahelyen morognak a 25 feletti dolgozók, hogy a kezdők benyelik az SZJA-t. Lefújta az új HÉV járművek beszerzését. BKV,VOLÁN, MÁV .posta és szociális munkások nem kaptak béremelést.Sztrájkolni is akarnak. Nem épített szociális bérlakásokat. Lásd Bécsben él 1,6 millió ember és 38 000 bérlakás van. Budapesten él 1,7 millió ember és alig van 6 000 bérlakás és azt is átjátszaná magánba. Az általad említett CSOK és társai csak megemelték a lakásárakat brutál szinten és így százezerek számára örökre elérhetetlenné vált. A saját lakás egyik hátulütője, hogy a delikvens nem mobil. A kórházak államadóssága a csúcsokat verdesi és a covid mellett is nagy a a lakosság mortalitása. Az oktatást szétverte a jól működő OKJ képzést beszántotta. Egyre több felsőoktatási hely fizetős míg nyugaton pont a fordítottja. A szociális hálót is csökkentette. Soroljam még? Ha annyira jó minden ,miért nem akar hazajönni 600 ezer magyar külföldről? Sőt, pár év alatt 40 000 lettek más államok állampolgárai. Csak Németországban 1240 magyar gyerek született meg. Vajon miért?

zord íjász · zordidok.blog.hu 2021.05.19. 10:55:24

@kárárámaispj: Vetítesz, terelsz, ködösítesz, de nekem nem kell magyaráznod, és ne vergődjél azon, hogy megpróbálsz olyan kijelentéseket tulajdonítani nekem, amit én a kommentben nem írtam le. Nem fogok védekezni olyasmi miatt, amit csak te mondtál, és nem én. Vitatkozz önmagaddal, hátha győzöl.

Én tudom hol élek, és nekem arról, ahogy mindkét oldalon kiengedik a féket, sziklaszilárd véleményem van. Index címlapon volt a poszt, nem olvasókat gyűjtök.

zordidok.blog.hu/2017/09/04/partos_honfiver

Szóval előttem hiába tolod ezt az ipart. Rólad szól a bloggertárs posztja. Tedd, amit tenned kell.

Serény Vélemény 2021.05.19. 11:11:27

A legfőbb érv Karácsony mellett, hogy milyen jól teljesít Budapesten.
Tényleg, milyen jól is? Amióta ő a főpolgármester, Bp kizöldült, elültettek 10000 fát. (Ja, nem, az Tarlós volt.)
Amióta ő a főpolgármester a Lánchíd felújításának költségét ügyesen lealkudta, és kevesebbe kerül. (Ja, nem többe kerül, és a műszaki tartalom csökkentése egyben azt is jelenti, hogy a Budapestiek tovább fognak szívni, amikor az alagútnak is kénytelenek lesznek nekiállni.)
Amióta ő a főfőpolgi, azóta ügyesen elkészült karácsonyra a csepeli hév és a hidainak felújítása.
Igen, melyik karácsonyra? a következőre bizti...
A hármas metró felújítása is milyen klasszul tök időben tök jól halad, és nem is okoz semmilyen közlekedési káoszt, (4 éve tart...)
És a biciklisávok mekkora sikertörténet!
A mol bubi is mekkora sikertörténet!
És így tovább...

birka menet 2021.05.19. 11:56:05

@Galerida:

Cicabogár, akkor most Karigerit ki irányítja a Takonyárpi Nagy Trollképző könyve szerint: Soros vagy Gyurcsány?

Arra Roggyant Tóni kidolgozta már a képletet, hogy Jakabot, Fegyőrt, meg a maszopot ki irányítja?

És azzal a képlettel mi van te IQ janicsár, hogy a magyar szavazókat ki irányítja?

Galerida 2021.05.19. 12:04:40

Karácsony annyira határozott karakterű, hogy lehetetlen irányítani! Ezt a kategóriát inkább terelgetni kell...
Erre ott vannak körülötte Ferenc megbízható mamelukjai, akik nélkül még doktorálni sem tudna...

birka menet 2021.05.19. 12:09:10

@Serény Vélemény:

Tarlós eftársad sikerlistája egy mondat: 10 év semmittevés. Ja nem is, mert nagy sikerei vannak:

Margithíd: 8 milliárdba tervezte a felújításst, 35 milliárdba került. Nem értett hozzá.
Lánchíd: 10 évig fogadkozott, hogy felújítja. Ja nem is, hanem hagyat teljesen lerozsdásodni.
Fövárosi dugók megszüntetése dugódijjal, P+R-dal. Ja nem is, erröl is csak 10 évig vakarta a valagát.
Eltüntek a kutyaszaros utcák. Ja nem is, hanem megmaradtak
Eltüntek a kátyúk. Ja nem is, megmaradtak
Metró: világhirü 19.századi technikájával gyártott, lepukkadt, önamaguktól kigyulladó metrókat vett a 21. században. Tarlós eftársnál így kezdödött meg a jövő.
Az összes Hév-et is hidat felújította 10 év alatt. Ja nem is, egyet sem, erről is csak álmodozott meg vakarta.
A várost kórházak helyett stadionokkal építtette tele. Mert a (covid) betegeket nyilván ott kell ápolni a gyepen, nem a kórházakban.

Tarlós eftárs egy sikertörténet, ha még egy ciklust marad, utolérte volna Ceuacescu eftársa sikereit. Ezért távozott megkeseredetten és még a mai napig se heverte ki a traumáját, hogy Rogygant tóni propagandaosztályának a féleszü trolljai sikeresen buktatták meg ezeknek a hatalmas sikereknek az ellenére.

birka menet 2021.05.19. 12:10:43

@Galerida:

Téged meg Takonyárpi irányít. orbán gazdádat meg Putyin.
Mi is a problémád cicabogár?
Hogy nincs egypárt rendszer?

citrix 2021.05.19. 12:27:38

@birka menet: Tarlós elvtárs a nemzetvezető fővárosi helytartója volt. Mindenben a főnökéhez szaladgált az egykor szdsz-es Tarlós, akiből konzervatív nemzeti érzelmű díszpinty lett. Ahogyan a nemzetvezetőnk múltjában is található néhány kanyar amint KISZ titkárból a liberális internacionálé alelnöke lett, ám rádöbbent hogy ő valójában nagyon vallásos konzervatív szuverén magyar akar lenni. EU-s pénzből kommunista országok jegyese, autokráciák kiszolgálója és követője lett mára. Ez van, de semmi se tart örökké.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.05.19. 12:36:39

@zord íjász:

Kari Geri(nctelen) nyugatias, nyitott, szivárványos társadalmat szeretne, ahol minden a profit, a férfi nem férfi, a nő nem nő, a gyerekek átoperáltatják magukat, a magyar zászló helyett az EU-s és a szivárványos leng minden sarkon.

A nép viszont nem ezt akarja. Hanem normalitást.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.05.19. 12:37:43

@kárárámaispj:

A ballibant etikai kódex kimondja: a ballibek korlátlanul kampányolhatnak, de ellenfeleiknek ez tilos.

ulpius66 2021.05.19. 12:40:46

@Galerida:

DE HOL VAGYUNK MÉG KARIGECI JELÖLTSÉGÉTŐL??

Amit persze majd könnyű lesz eladni a nyolcmillió vidéki emberkének, "HOGY KARIGECI MINDEN PÉNZT BUDAPESTRE FOG KÖLTENI, A VIDÉK KÁRÁRA"

Nyilván már csak emiatt is a vidékiek NEM SAVAZNAK BUDAPEST FŐPOLGÁRMESTERÉRE!!!!!

HISZEN KARIGECI NEM MINDEN MAGYAR MINISZTERELNÖKE LENNE, HANEM CSAK A BUDAPESTIEK MINISZTERELNÖKE!!!!

ulpius66 2021.05.19. 12:43:46

A ballibsik mán most ezért vették elő azt a vonalat, hogy KARIGECI NEM BUDAPEST FŐPOLGÁRMESTERE, HANEM VALÓJÁBAN EGY NYÍRTASSI TIRPÁK!

Rodney_2 2021.05.19. 12:51:31

@birka menet: Te debil fasz, azt nem fogod fel, hogy az ellenzék azon kívül hogy Brüsszel parancsára lebontja a határkerítést, bevezeti a kötelező buzulást, betelept a konyhádba egy 10 tagú nigger családot, felemeli az adódat és leállítja az összes folyamatban levő beruházást és helyettük bicikliutakat építenek, kb semmi másra nem képes. Jó lenne ha képes lenne, de ez a kontraszelektált debilekből és pszichopatákból álló söpredék már bizonyított az önkormányzatokban, egy része pedíg a Gyurcsány kormány alatt is. Kiváncsi vagyok, hogy 4 éve múlva miket fogsz kommentelni, kb addigra sikerül majd mindent lerombolni és fogy el "a mások pénze" ahogy Thatcher okosan mondta a ballibekről,
A Karácsony meg azért lesz a közös jelölt, mert azon kívül hogy magas, sovány és hülyén vigyorog mert nem érti, hogy mi történik körülötte, nem áll mögötte komolyabb politikai erő. Így minden "erős ember" el tudja fogadni, mert tudják hogy majd kényükre kedvükre rugdoshatják körbe (volt már néhány ilyen király és pápaválasztás a történelemben, pl ezt a szerencsétlen idióta Papa Francesco-t is így találták ki). A parlament is úgy fog kinézni, hogy lesz néhány erősebb frakció amelyik mind mást akar és pont Karácsonynak nem lesznek saját emberei. Ha nem lennél teljesen hülye, akkor azért láthatnád, hogy ez a kormányzás nem fog aranykorként bevonulni a magyar történelembe :((( Gyurcsány abba bukott bele, hogy egy 2 párti koalíciót nem volt képes irányítani, pedig Karácsonynál fényévekkel jobb politikus.

blaubner 2021.05.19. 12:52:38

karácsonyt be lehet tolni összellenzéki miniszterelnök jelöltnek, és meg is lehet nyerni vele a választást (ha az ellenzék taktikus és a fidesz továbbra sem veszi komolyan a kormányzást).
viszont utána szerintem vagy dróton rángatják majd a nagy pártok (lásd zugló és most budapest) vagy simán megpuccsolják, ahogy medgyessyvel is tették anno.

DFK 2021.05.19. 12:52:49

Pedig KariGeri egy nyilvános vitában 5 perc alatt porig alázható. Elég lenne ha konkrétumokat kérdeznének tőle. Mennyi lesz az SZJA, mi lesz a családi adókedvezménnyel, mi lesz a KATA-val, mi lesz a CSOK-kal, lesz f@szpénz a cigóknak (családi pótlék), mi lesz közmű díjakkal, mennyi Ahmedet hoznak be, piedesztálra emelik-e a homárkodást?
Mert az első öt kérdésben színt kell ám vallani. Már most.
Csak az a baj, hogy a baloldaliak imádják a töketlen, tehetségtelen, nyámnyila alakokat.

chrisred 2021.05.19. 13:17:35

@kárárámaispj: "Ja. mint orbán kicsi, én meg szép magas vagyok, mi?"

Nem mondta, hogy szép magas, a saját értékítéleted, ha lenézed az alacsony embereket.

nemecsekerno_007 2021.05.19. 13:18:14

Ha Kártékony Geri és az Egyesült Moslék kormányra kerül azt meg is érdemelnétek.
Csak sajnos az ország jobbat érdemelne.

Ha kormányra kerülnek, akkor az országnak reszeltek.

Persze 1-2 évig lehet majd örömködni, de utána jön a kijózanodás.

Buchhalter 2021.05.19. 13:18:42

@DFK: aha,csak te és a Fidesz fanok nem akarják észrevenni, hogy minden adó csökkentésnek ára van. Nyugaton mindenhol magasabb és progresszívabb adók vannak. De ha baj van , van mihez nyúlni és cserébe jobbak a nyugdíjak az eü ellátás az oktatás és arányaiban többen tanulhatnak állam költségen a felsőoktatásban. A Fidesz egyenes utat nyitott antiszociális lépéseivel egy latin amerikai modellhez. Lásd Brazília és társai. A külpolitikája szintén hányinger lett: kereszténynek vallja magát de például az azeri-örmény konfliktusban török kérésre az azeriek oldalán állt. Több mint undorító! Kína seggét nyalja mélyen aki szintén nagyon "baráti" a keresztény felfogással. Szerinted meddig lehet játszani ezt a kétkulacsos politikát? Ha történelemből rémlik Thököly kurucvezér pont erre faragott rá. Hol a törökkel hol az osztrákokkal pacsizott és végül elvesztett mindent , mert már senki sem bízott benne. A normális magyarok is egy idő után tömegével ott hagyták. A Fideszre is ez vár mind bel mind külpolitikailag ha nem hagyja abba ezt a kettős játékot.

chrisred 2021.05.19. 13:19:13

@DFK: "Mennyi lesz az SZJA, mi lesz a családi adókedvezménnyel, mi lesz a KATA-val, mi lesz a CSOK-kal,..."

Ezek mikor szerepeltek a Fidesz választási programjában?

Ekrü 2021.05.19. 13:30:34

@zord íjász:
"Karácsony egy olyan világot szeretne maga körül átni, ahol értelmes emberek, józan és korrekt módon ütköztetik az érveiket, egy normális, európai (idealizált) kampányon/választáson/előválasztáson belül és kívül."-Aha,és gondolom ezt próbálta illusztrálni a "én magas és vékony vagyok ,Orbán meg alacsony és dagadt" szöveggel.Mert ez olyan józan és korrekt.Tiszta europér.Na ne röhögtess....

nemecsekerno_007 2021.05.19. 13:48:55

@chrisred: Te komolyan képes vagy ekkora faszságot kérdezni? És az ilyen gondolkodást szeretnéd te kormányon látni?

Galerida 2021.05.19. 14:05:27

A budapestiek több cikluson át megválasztották az a Demszkyt, aki szutykos, reménytelenül lerohadó Budapesttel jutalmazta őket.. Aztán leváltották Tarlóst, aki kivakarta őket a koszból és az adósságból, hogy a helyére ültessék a mindenre alkalmatlan Karácsonyt. Lelkük rajta, de az ország garantáltan nem fogja megválasztani Karigerit min. elnöknek, mert az már nem csak a főváros lepusztulását jelentené...
Mennyi szavazatot kapott, amikor legutóbb indult a min. elnökségért? A szűk családét?

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2021.05.19. 14:26:29

Karácsony már azzal szimpatikus, hogy az összes narancstálib összeszarja magát a neve hallatán.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2021.05.19. 14:27:20

Karácsony a kisemberek pártján áll a harácsoló fideszmaffiával szemben.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2021.05.19. 14:28:01

Karácsony nem enged a fideszes finánctőke nyomásának.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2021.05.19. 14:29:48

Karácsony birca legnagyobb félelme. Na jó, az ánusz repedés összevarrásától jobban fél.

konrada 2021.05.19. 14:32:49

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:
"Karácsony nem enged a fideszes finánctőke nyomásának. "

Még jó hogy! Nem azért rakták oda Fletóék, hogy a másik nomenklatúráját etesse, amikor ott a sok éhes saját száj!;))

Ekrü 2021.05.19. 14:33:13

"Karácsony zseniális miniszterelnök-jelölti antréja, a néhány nap alatt mögé sorakozó ellenzéki politikai elit határozott kiállása, a párhuzamos aspiránsok várható visszalépésével, "-Szerintem ne igyatok előre a medve bőrére.Még csak most jön az előválasztás a hozzá tartozó sárdobálásokkal együtt az ellenzéki térfélen.A kormánynak nem kell mást tenni,csak kérni egy kávét és hátradőlni. A helyzet/hangulat ugyanis megváltozott az önkormányzati választások óta,példa rá az Index miniszavazása,ahol ugye Jakab kétszer annyi szavazatot kapott mint Karácsony .Nos,ha itt az Indexen,ahol erősen segítik, sem tudta Jakabot megverni, akkor egy előválasztáson pláne nem fogja. Ekkor pedig az ellenzék két dolgot tehet.Vagy beáll Jakab mögé (kétlem) vagy megbundázza az előválasztást,viszont akkor szembetalálja magát a dühödt Jobbikosokkal,akik ezek után nagyon valószínű,hogy nem fognak egy nyámnyila Karácsonyra szavazni.
Mindenesetre mulatságos ősznek nézünk elébe...:)))))

frikazojd · http://kocs.ma 2021.05.19. 14:36:25

jópofa hogy idejön az összes pincelakó fidesztálib bérkommenter és a poszt minden szavát élőben bebizonyítják.

DFK 2021.05.19. 14:37:06

@Buchhalter: És vagyunk mi olyan fejlettek, hogy megengedhessük magunknak a progresszív adózást? Egyébként a progresszív adózású ballibsi érában jobb volt-e az egészségügy? Hát bizony ők magasabb adók mellett tömegével zárták be a kórházakat... Szerinted ha az alsó középosztály jövedelmét szarrá adóztatod, abból mi fog kisülni?

Az tény, hogy a baloldal magasabb adók mellett nem sok mindent épített, amit mégis az teljes lopás volt (ld sík terepen alagút az autópályának, 160 milliárd lopás a szent négyes metrónál, vagy mondjam, hogy strabag demokraták szövetsége).

Kicknick 2021.05.19. 14:37:29

Az első 4 komment hűen tükrözte a fidesstroll hozzáállást :D

Serény Vélemény 2021.05.19. 14:40:17

Egyébként meg, ha meg nem bundázzák szokásosan, akkor Jakab a befutó. Papírforma szerint is, meg mindenhogy.
De jó is lesz egy volt nácinak stemplizettre szavazni az összes liberális szavazónak...

DFK 2021.05.19. 14:41:10

@chrisred: viszont ez fog fájni (nem kicsit, nagyon) az embereknek. Amikor pofán röhögi a ballibsi és jól felemeli az adóját, miközben a megélhetési gyerekgyártók közé helikopterezi (faszpénzként) a tőle beszedett adót.
De nem kell lapítani. Álljatok ki és mondjátok jó hangosan: ha ránk szavazol, megemeljük az adódat, megemeljük a kiadásaidat, de elvesszük az összes kedvezményedet. Mert ugye ti balibbsik olyan őszinte gerinces emberek vagytok. Ja, mégsem...

Slejmi bá 2021.05.19. 14:46:16

@zord íjász: "Karácsony egy olyan világot szeretne maga körül látni, ahol értelmes emberek, józan és korrekt módon ütköztetik az érveiket, egy normális, európai (idealizált) kampányon/választáson/előválasztáson belül és kívül."

Aztakurva! Tudom, hogy senki se lehet olyan éleslátású függetlenelfogulatlan, mint Te, általában nem is felejted el ezt kinyilvánítani, de én is itt élek 40 éve, és kurvára nem látom, amit te... Erre Jámbor, Vágó vagy Gyénémet pozicióba emelése a bizonyíték? Nyilván mgetévesztettvidékifideszes vagyok, de erről a fickóról évek úgy látom, hogy tehetségtelen és raádasul egy balfasz, talán még lusta is, de ez nem biztos. A Gyurcsifélék megeszik kaláccsal-habbal.

Slejmi bá 2021.05.19. 14:49:17

miért nem lehet szerkeszteni... :)

"megtévesztett", "ráadásul", ha van még, bocs

Buchhalter 2021.05.19. 15:00:21

@DFK: Egy szóval se dicsértem az MSZP-t. Csak arra céloztam, hogy a nagy adó csökkentésnek ára van. Hosszabb távon a nyugdíjakkal is gond lesz. Szerintem már nem kéne tovább feszegetni az adókat. Max a 27%-os áfa kulcs levitele 25-re. A társasági adó miatt már így is keményen támadják Brüsszelben a Fideszt . Lásd 9%. A legalacsonyabb jövedelműeket meg ki nem szarja le? Itt jön az, hogy fontos az oktatás és a minőségi szakképzés. Itt nem arra a jól bevált magyar dologra gondolok, hogy aki fizet zsebbe és haver az átmegy a vizsgán a többit meg szívatom. Magyarországon még mindig alacsonyak a bérek, de a lakás,lakhatás nyugati árakon van. A fogyasztói kosár szintén. Az is nevetséges, hogy a cigaretta Németországban 10-15 % -kal még mindig olcsóbb, vagy a ruha és cipők szintén és még a minőség is jobb ugyanazon márkáknál! Ezt kár a nyugatra fogni. Ez a helyi geng mocska.

kárárámaispj 2021.05.19. 15:04:57

@zord íjász: Na, mész te a picsába.
Közlöd, hogy milyen csúnya a fidesz, mert majd karaktergyilkolni fog, erre amikor megmutatom a baloldal karaktergyilkossági kísérleteit akkor megsértődsz. Szánalmas.

kárárámaispj 2021.05.19. 15:05:58

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:
Senki nem szarja össze magát ettől a seggfejtől.
De értjük a hozzáállást, inkább bukjon a picsába ország, gazdaság, csak ne legyen a patás.

kárárámaispj 2021.05.19. 15:15:06

@Buchhalter:
"azért a Fidesz elég sok hibát követ el mostanában: egyre több munkahelyen morognak a 25 feletti dolgozók, hogy a kezdők benyelik az SZJA-t."
Igen, a baloldal erre a legprimitívebb legaljasabb emberi irigységre mindig is épített, gratulálok hozzá.

" Lefújta az új HÉV járművek beszerzését.BKV,VOLÁN, MÁV .posta és szociális munkások nem kaptak béremelést."
Lehet, hogy éppen van egy világválság? Tudod, itt van egy járvány

"Nem épített szociális bérlakásokat. Lásd Bécsben él 1,6 millió ember és 38 000 bérlakás van. Budapesten él 1,7 millió ember és alig van 6 000 bérlakás és azt is átjátszaná magánba."
Nagyon helyesen. Kellenek a francnak a gettók, másik részről pedig nem is értem, hogy miért jó, hogy életed végéig ne legyen tulajdonod, semmi. Ez elcseszett egy elv.

" Az általad említett CSOK és társai csak megemelték a lakásárakat brutál szinten és így százezerek számára örökre elérhetetlenné vált."
Ez egy faszság. A lakásárak megemelkedtek, mert megemelkedtek az anyagok, a munkaerő. Ha nincs csok, nem épül semmi új. Ennyi.

" A saját lakás egyik hátulütője, hogy a delikvens nem mobil."
Az előnye pedig, hogy nem tudja senki kibaszni az utcára.

"A kórházak államadóssága a csúcsokat verdesi és a covid mellett is nagy a a lakosság mortalitása. "
De az egészséges életmód nem tetszik a magyarnak, hiszen tiltakoztok a napi tornaóra ellen, annak ellenére, hogy nálunk van az unióban a legtöbb kövér gyerek.

"Az oktatást szétverte a jól működő OKJ képzést beszántotta."
Marha jól működött, tényleg.

" Egyre több felsőoktatási hely fizetős míg nyugaton pont a fordítottja."
Hahahahah. Akkor biztos minden amerikai film hazudik.

"Ha annyira jó minden ,miért nem akar hazajönni 600 ezer magyar külföldről?"
Jaj, hagyjuk már ezt. Külföldön jár neki az ingyen egyetem meg a saját tulajdonú lakás? A román 2 milló, a lengyel 5 millió miért nem akar hazajönni?

" Sőt, pár év alatt 40 000 lettek más államok állampolgárai." Csak Németországban 1240 magyar gyerek született meg. Vajon miért?"
Hát az tényleg rengeteg baszod. Tudod, van itt egy unió, lehet menni.

birka menet 2021.05.19. 15:19:59

@Ekrü: "Mindenesetre mulatságos ősznek nézünk elébe...:))))) "

Nem is kell öszig várni, már most lehet nagyokat röhögni azon, hogy a fidernyák gazdaid meg az itteni trolljai teljesen a gatyájukba csinálnak az egységes elenzéktöl. Az összes IQ-jukból annyi jön ki hogy: Gyurcsány!

Én már azt is kétlem, hogy ezeket a fidernyákokat ember szülte volna és nem majom.

birka menet 2021.05.19. 15:21:56

@kárárámaispj:

te bértroll, új stadiont kell azonnal építeni, mert orbán 30 ezer covid halottaj már be se fér a Groupama meg a Felcsúti arénákba, a vége már az utcán lóg.

birka menet 2021.05.19. 15:24:48

@kárárámaispj: "A román 2 milló, a lengyel 5 millió miért nem akar hazajönni?"

Talán mert azok is utálják az ő semmirekellő rohadt korrupt orbán diktátoraikat meg a kétharmadnyi birka felszopó népségét? Kijaf.sz akar a félazsiai szartelepekre hazamenni élni?

kárárámaispj 2021.05.19. 15:35:54

@Buchhalter: " a lakás,lakhatás nyugati árakon van."
A nagy lófaszt

kárárámaispj 2021.05.19. 15:36:39

@birka menet:
Mondjuk anyád az a brendel-ribanc

kárárámaispj 2021.05.19. 15:44:54

@frikazojd: Tiltsd ki őket demokratikusan

kárárámaispj 2021.05.19. 15:48:54

Egyébként van arról valami hír, hogy mégis hogy képzelik ezt az előválasztás nevű marhaságot?
1. Hogy zárják ki, hogy 2 millió fideszes ne szavazzon a leghülyébbre?
2. A pofára osztályozáson kívül mi a különbség köztük? Lesz valami vita, amin előadják, hogy melyik miért okosabb meg jobb mint a többi? Elmondják, hogy egyik vagy másik mit akar csinálni, vagy leülnek és mondogatják, hogy O1G?

chrisred 2021.05.19. 15:56:12

@nemecsekerno_007: Milyen gondolkodást? Igen, nyilvánvalóan ismerni kellene a kormányzati szerepre törekvő politikai erők terveit az adózásra vonatkozóan.

body_andras 2021.05.19. 15:56:34

Hű de nagy bajban van a Fidesz! Jön a Karácsony, meneküljetek!
Ja nem. Semjén Fucking Zsolt kéri a kávéját. Már megint.

zord íjász · zordidok.blog.hu 2021.05.19. 15:57:07

@birka menet: Hagyjuk ki ebből a történetből a majmokat.

chrisred 2021.05.19. 15:58:47

@body_andras: Bár csak a kávéját kérné ki, és nem egy 68 milliárd forintos vadászati kiállítást.

body_andras 2021.05.19. 15:59:19

@ulpius66: Tarlós megverte volna, ha leáll vele vitázni. Van az a tévhit hogy ezt a Fidesz nem hagyta. Valójában csak annyit mondott: "nem fogok olyan műsorban részt venni amit Gulyás Marci moderál". Meg tudom érteni, jobban vágyott a nyugdíjra mint +5 évre.

body_andras 2021.05.19. 16:00:04

@chrisred: ha ott véletlenül a seggébe dördülne egy puska, akkor megérné azt a 68 mrd-ot :D

chrisred 2021.05.19. 16:02:00

@body_andras: De a felállás, hogy az ő kezében van a puska, mi meg fizetünk, mint a katonatiszt...

A Joda visszatér 2021.05.19. 16:13:46

@kárárámaispj: Mérő már megtalálta a megoldást. Nyilvánosságra kell hozni a szavazók listáját, és akkor helyi szinten majd látják a ballerek, hogy "fideszesek" is szavaztak, és akkor őket le kell vonni. Sőt megfigyelőket kell telepíteni a szavazás helyéhez, akik majd figyelnek , hogy "kik érkeztek hívatlanul az esküvőre".
Komolyan, és ez a barom Magyarország legokosabb embere.

A Joda visszatér 2021.05.19. 16:14:26

@chrisred: Egy foci EB mennyibe került volna?

kvadrillio 2021.05.19. 16:15:40

naháááát, milyen jól élnek, reneszánszoznak egyesek ebben a rokkanttá tett Magyarországban !!! Kik is ezek az izzig-vérig magyarok ???!!!

Legalább 43 magántőkealapot kezelnek a kormányhoz közel álló üzletemberek
Belföld

2021. május 19. – 15:18
Pál Tamás
Pál Tamás

Másolás
Vágólapra másolva

A Válasz Online gyűjtése alapján legalább 43 olyan magántőkealap van Magyarországon, amit egyértelműen a kormányközeli felsőelit tagjai kezelnek. A lap szerint 2016 óta sorra jönnek létre azok a magántőkelapok, ahol a regisztrált alapkezelőket „strómanként tolják maguk előtt a bizniszeket ténylegesen vezénylő háttértulajdonosok”. Ez a gazdasági forma lényegében intézményesítette a rejtőzködést, az anonimitást.

A magántőkealapok befektetőiről ma gyakorlatilag semmilyen nyilvános információ nem érhető el. A magántőkealapnak még természetes személy ügyvezetője sincsen, csak egy másik cég, egy alapkezelő irányítja. A Válasz Online a nemzeti bank hatályos nyilvántartásaiból szedte össze, hogy pontosan hány magántőkealapot kezelnek a közelmúltban bejegyzett alapkezelők.

Eszerint a koronavírus-járvány időszakában egyre több magántőkealapot hoztak létre, a számuk mostanra már a hatvanat is meghaladja. Olykor egy-egy kormányközeli vállalkozó elismeri, hogy nála vannak valamelyik magántőkealap befektetési jegyei.

Mészáros Lőrinchez közvetlenül tíz magántőkealap kapcsolható, míg a Mészáros-holdudvarhoz tartozó más személyekhez további tizenhárom alapkezelőt lehet kapcsolni.
Tiborcz István érdekeltségi köréhez nyolc magántőkealap kezelése köthető.
A Matolcsy családdal hat alapkezelő hozható kapcsolatba.
Hernádi Zsolt Mol-vezér egyik cége két magántőkealapot vett a gondozásba.
Jászai Gellért egyik vállalkozása három magántőkealap felett diszponál.
A volt londoni nagykövet, Szalay-Bobrovniczky Kristóf cége is kezel egy magántőkealapot.

orbán... orbán....! rábaszol a sompolygásaidrahhh !!!!! :O)Ö

Buchhalter 2021.05.19. 16:18:02

@kárárámaispj: komoly észérveid vannak és mosod a szezont a fazonnal.Egyik nagy marhaságod: ki beszélt amerikai felsőoktatásról?? Én uniosról beszéltem, ahol a többség államilag a tehetsége alapján szerezhet diplomát! Az OKJ jó volt az új egy faszság A MÁV-os és a többi jogosan akar sztrájkolni,mert amíg a Fidesz haveri kör osztogatja a pénzeket magának 130 ezer emberről elfeledkezne. A bérlakáshoz való hozzáállásod enyhén szólva is antiszociális.És a saját lakás amin hitel hegyek vannak a többségnek, meddig tart kiraknia bank-követeléskezelő -végrehajtó szentháromságnak?Bármi történhet! Egy rokkantság, válás ,gazdasági válság, munkahely elvesztés.Nyugaton cirka 40 % vagy még több ember él albérletben .Érdekes , nem verik magukat a földhöz. Remélem egyszer úgy padlót fogsz , hogy abból sose állsz fel.Hidd el ,ezzel a szemlélettel megérdemelnéd a küszöbrágást. Igaz a sors néha lecsap az olyanokra is mint te

A Joda visszatér 2021.05.19. 16:23:38

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: Kellemes emlékeket idéz a bamba égimeszelő. Amikor április 8-a napfényes délutánján-az MSZP miniszterelnök jelöltjeként-a megszaladt részvételi adatokat látva előre ivott e medve bőrére, és elkezdte utasítgatni a köztársasági elnököt.
Aztán este tíz körül jött a hideg zuhany.:)

nemecsekerno_007 2021.05.19. 17:15:42

@chrisred: Te kinek hiszel ha az adózásról van szó? Most komolyan?! Kinek hiszed el, hogy tovább csökkentik az adókat? Kormány vs. ellenzék.

Két opció van, ebből bármelyik jó lenne:

1. egyszerű többséget szerez a Fidesz

2. 3/4-et szereznek és ezzel végre eltakarodik a jelenlegi ellenzék és lesz egy normális 10-15 év múlva

Ha mégis kormányra jut a moslék, jön a szopórollerezés. Kinek előbb, kinek utóbb.

nemecsekerno_007 2021.05.19. 17:16:28

@chrisred: A PPP koncesszióban épült autópályák eddig mennyibe kerültek? Szerinted?

kewcheg 2021.05.19. 17:20:00

Erröl az a véleményem, hogy Orbán 4/5- del nyerne, ha olihargátlanítaná a fideszt.Megtehetné.Minden kétes, korrupciogyanus, ellenszenves figurát kicsapna, leléptetne....Csak egy szavába kerülne, a nép követné hisz szereti.

eßemfaßom meg áll 2021.05.19. 17:20:17

https://hu.wikipedia.org/wiki/Vágyvezérelt_gondolkodás

11 Favágó 2021.05.19. 17:20:59

@zord íjász: Szerinted
Karácsony egy olyan világot szeretne maga körül átni, ahol értelmes emberek, józan és korrekt módon ütköztetik az érveiket, egy normális, európai (idealizált) kampányon/választáson/előválasztáson belül és kívül.
Első körben azért megnézném azt az ütköztetést Karigeri meg Jakab között. Pl arról, mi a tököt keresnek a Gyurcsány-klán zsebében? Ugyen mindkettőkük pártja kb. Gyurcsány és a mostani bp-i városvezetés ellen jött létre.
Qrvára européer érvrendszer kellhet ennek a megválaszolásához.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2021.05.19. 17:32:53

@nemecsekerno_007: A Mátrai Hőerőmű mennyibe került eddig?

És most mennyibe vannak az autópályák?

alfahir.hu/2018/01/19/autopalya_szijj_laszlo_strabag_duna_aszfalt_colas_kozbeszerzes_korrupcio

"Az M30-as 3,2, míg az M25-ös 2,6 milliárd forintba fog kerülni kilométerenként. 186 milliárd forint helyett 215 milliárdot költünk, és természetesen nem maradhatnak ki ebből Orbán kedvenc üzletemberei sem."

s 2021.05.19. 17:33:50

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Ja. A mindenre (is) alkalmatlan jelölt végül Budapest főpolgármestere lett. Pedig mindenki megmondta, - még talán te is - hogy ez teljes képtelenség. Erről ennyit.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2021.05.19. 17:34:14

@A Joda visszatér: Karácsony a becsület oldalán áll és a becsület nem lehet vesztes.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2021.05.19. 17:43:16

@Slejmi bá: Sok eszed van! És Mészáros, Kósa, Kövér, Semjén? Na azok aztán észlények, igaz?

s 2021.05.19. 17:44:12

@Galerida: "az ország garantáltan nem fogja megválasztani Karigerit min. elnöknek"

A magad nevében beszéltél. Te azonban nem vagy az ország. Bízd a többiekre, kit választanak. Ők sem szólnak bele, hogy te kire szavazol.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2021.05.19. 17:45:35

@DFK: Ez te álmodod hogy emelik az adókat. A GDP arányos adókban nincs különbség mint a szocik alatt volt. A munkát terhelő adókban pedig Mo. a 3. az EU-ban, okoska!

s 2021.05.19. 17:45:58

@frikazojd: Pedig erre a posztnak amúgy semmi szüksége nincsen. Bár jó a bizonyosság.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.05.19. 17:46:53

@s:

Bárkit megválasztottak volna, aki ballib. Nem Geri(nctelen) személyes érdeme.

s 2021.05.19. 17:51:46

@nemecsekerno_007: Hülyegyerek! Az ország kicsivel kevesebb, mint fele NEM AKARJA ORBÁNT. Ebből lett fidesz 2/3. Kiket akarsz te eltüntetni? A fél országot? Nagyon hülye -e vagy -e?

s 2021.05.19. 17:57:03

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Akkor annál rosszabb most orbánnak. Ezek szerint BÁRKIT küldenek ellene, az leveri. Látszik is, hogy fosik. Minden állami vagyont kiment alapítványokba. Elfeldkezik arról, hogy az utána következő állam NEM KÖTELES magánalapítványokat finanszírozni az adófizetők pénzén. Az egyetemek értelmesebb vezetői már látják ezt a csapdát, de neked méltányosságból biztosítok még néhány évet, hogy rájöjjél, beleszartak a palacsintába a nutella helyett.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.05.19. 17:58:59

@s:

Bp-en ballib többség van. Ilyesmi még pár nagyvárosban van. Országosan nincs.

A ballibek bukják 2022-t.

zord íjász · zordidok.blog.hu 2021.05.19. 18:01:30

@11 Favágó: Különös, hogy keresnem sem kell a szavakat, mert elég, ha másolnom egy korábbi kommentemet:

"Ronald Reagan is demokratából lett republikánus, Orbán Viktor is a liberálisból lett...na, ennek a politikai életútnak nem tudom felsorolni minden fordulatát, irányát, és kanyarát, de most állítólag illiberális.

Az ember változik. Tapasztal, tanul, öregszik, bölcsebb lesz talán, és olyan közmondásokat hallgat, hogy aki 30 éves kora előtt nem lázadó, annak nincs szíve, de aki 30 éves kora után is lázadó, annak nincs esze, bár az életkor tekintetében vannak viták, pláne manapság, ilyen zord időkben, amikor a lázadás permanens állapot, mert állandóan harcban állnak a csapataink, mindig, mindenkivel, mindenhol, mindenért, és az ilyesmi nem tűri a lanyha szíveket egyik politikai oldalon sem."

zordidok.blog.hu/2021/05/08/dicserni_jottem_orban_viktort_nem_temetni/full_commentlist/1#c40635350

Innentől új, de az előző gondolat folytatása:

Tehát, ha a helyzet új és más, akkor új és más megoldásokat kell alkalmazni. És ha egy eszmei/ideológiai/politikai tábor úgy gondolja, hogy a közüs cél érdekében minden valós és vélt különbözőségüket félre lehet és félre kell tenni, akkor ezt meg fogják tenni. Itt élnek ebben a világban, látják, hogy mi történik körülöttük, a nap 24 órájában ömlik a szar a hírekből, és az a meggyőződésük, hogy ha ez így megy tovább, annak beláthatatlan következményei lesznek. És azért, hogy ezt a társadalmi krízist megakadályozzák, talán örömmel, talán fogcsikorgatva, talán nyitottan, talán kőkemény tárgyalásokkal, de végül megpróbálják megtalálni az összes közös nevezeőt ebben a történetben, legyen szó akár az adópolitikáról, akár az egészségügyről, akár a szociokulturálisan hátrányosan érintett térségek felzárkóztatásának mikéntjéről.
Nem szokatlan történet ez a világ civilizált országaiban, Európában meg pláne nem. Nálunk sokkal szélesebb a koalíciós kényszer merítése, így minden résztvevőtől nagyobb önfegyelmet és nagyobb lemondást követel az együttműködés: ez az egyetlen különbség. De nálunk a politikai ellenfél módszertana és hatalma is egészen más. Magyarországon minden illiberális és unortodox, még a liberális és ortodox megoldások is kifordulnak önmagukból, de legalább lehet moslékozni utána, ennyivel egyszerűbb a debilitas kommandó élete.

Erre a Gyurcsányozós/Gyurcsány-klán zsebét érintő KESMA-agymosás-fidesz troll propaganda szennyportál panel szövegre vastagon és européer módon szarok, ha nem haragszol, ezek engem nem érdekelnek, ezt tartogasd a komáidnak.

s 2021.05.19. 18:02:20

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: "Bp-en ballib többség van. Ilyesmi még pár nagyvárosban van. Országosan nincs."

Az ország meghatározó hányada Budapesten és nagyvárosokban él. Nem a falvak és a községek döntik el a jövőt.

zord íjász · zordidok.blog.hu 2021.05.19. 18:03:36

@zord íjász: közüs =közös, a többi elütést bogarássza aki akarja

Ménár Atya 2021.05.19. 18:04:53

@s: Hm.... akkor háromszor úgy döntöttek egymás után, hogy ovi legyen hatalmon.
De legutóbb azért mégis csak vidéken páholták el az ellenzéket :)
Azért ezt nehéz akkor megmagyarázni hol a többség :)

s 2021.05.19. 18:12:01

@Ménár Atya: Igen. Az idők azonban változnak. Nem akarok vidék - város ellentétet szítani, de a városiak valamivel előbb jönnek rá, hogy problémák vannak. A vidékiektől orbán maradhatna akár száz évig is.

s 2021.05.19. 18:14:59

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Fogadást ajánlok. Annál sportszerűbbet nem tudok elgondolni. Nem tudom, mit engedhetsz meg magadnak, részemről bármilyen tétet elfogadok.

Állításom: orbán 2022 -ben tövig beszopja a bucifaszt, és elmegy a jó büdös kurva anyja retkes picsájába.

Sir Gombóc 2021.05.19. 18:17:47

@kewcheg: de nem teszi, teheti meg, nem véletlenül.

luis5 2021.05.19. 18:19:17

Ezt a műsort már láttuk 18ban.
Akkor is Fenyőfa indult OV ellen. Mi változott?

Ekrü 2021.05.19. 18:19:30

@frikazojd:
"jópofa hogy idejön az összes pincelakó fidesztálib bérkommenter és a poszt minden szavát élőben bebizonyítják. "-Bezzeg te a "pincelakó fidesztálibozással" maga vagy a megtestesült kulturáltság.... :))))

Ménár Atya 2021.05.19. 18:21:21

gyurcsánynál 2006-ban egyszer már rájöttek a bajra.
Ezek szerint ovinál 12 év kellett?
Azért ez elég nagy idő szerintem.
A jelenlegi ellenzék nem alkalmas az ország irányítására.
Szedett vedett társaság.
Egy cél:orbánt leváltani.
Én meg annyit látok, hogy ez után viszont jön a harácsolás,kapkodás eladósítás, mint 2002 után.
De majd meglátjuk hogy döntenek az emberek a választáson.
Egyelőre, nem tudják az amerikai blm-antifa terrort tolni a pandémia miatt.
Az egyetlen értelmes ellenzékit Schiffert kinyírták, igy nem nagyon maradt más mint ovi és a fidesz.
A jelenlegi jelöltek pojácák, fletó bábok, komcsik nácik és olyanok akik azt sem tudják eldönteni, fiúk e vagy lányok gyülekezete...........
Hát ez részemről felejtős.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2021.05.19. 18:22:19

@Ménár Atya: Hagyjál már! Ha nem változtatják meg a választási szabályokat, már rég sehol sem lennének. Az ország nagyobbik része hány Orbántól. Volt meredek fideszesek is már a pusztulását szeretnék.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2021.05.19. 18:24:33

@Ménár Atya: "A jelenlegi ellenzék nem alkalmas az ország irányítására.
Szedett vedett társaság." - Ja, mert a mostani rablóban alkalmas, mi?

Ekrü 2021.05.19. 18:24:37

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: Na,hoztad a nap mondását. :))))))))
" Karácsony a becsület oldalán áll és a becsület nem lehet vesztes. "-A becsület oldalán,ja....A Draskoviccsal...meg a többi DK-s őskövülettel... :)))))))))))))))
Komolyan,rég szórakoztam ilyen jól....:))))))

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.05.19. 18:24:50

@s:

Nekem kell materiális tét. Elég az elismerés ténye.

Jóslatom: a Fidesznek nem lesz kérharmadja, de egyszerű többsége lesz. Fidesz alatt Fidesz-KDNP-t és minden velük szövetséges képviselőt értek (lásd, Mi Hazánk, kisebbségek, stb.).

Ha azt kérdezed, konkrétan mi lesz az eredmény: a ballibeknek összesen lesz 75-90 közti mandátumuk, azaz jelentősen javítanak, mert 2018-ban 65 volt nekik (benne az akkor még nem ballib Jobbikot és LMP-t is számítva).

Szóval amint elveszted a fogadást, hétfőn a választások utáni reggelen egyszerűen leírod mondjuk 3 címlapos blogban kommentben "maxval bircaman közírónak igaza volt, jól jósolt 2020 májusában". Én vállalomm ugyanezt, ha vesztek.

Ménár Atya 2021.05.19. 18:25:22

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:
Igen, alkalmas.
Most megnyugodhatsz, hogy ilyen fontos információt tudhattál meg tőlem :)

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2021.05.19. 18:27:00

@Ménár Atya: "Én meg annyit látok, hogy ez után viszont jön a harácsolás,kapkodás eladósítás, mint 2002 után."

Államadósság:
2010 április 19900 milliárd forint
2021 március 37200 milliárd

Adósságráta
2020 december 31. 80,4 százalék.

Miről beszélsz?

Ménár Atya 2021.05.19. 18:28:16

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:
De megváltoztatták.
Mert 2/3-al megtehették.
Előtte pedig a régi szabályok szerint mosták le a gyurcsányféle rablőbandát, az alkalmatlan dilettáns elkúrókat.
Remélem ismér fontos információt oszthattam meg veled, miért nyert a fidesz háromszor egymás után. :)

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2021.05.19. 18:28:39

@Ménár Atya: A lopásra alkalmas. Ezek már a jogi egyetemen tanulták a lopást.

Ménár Atya 2021.05.19. 18:31:11

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:
Tehát a fidesz lassan 12 éve alatt egy százalékkal sem nőtt az adósság, főleg hogy egy lassan másfél éve elhúzódó válságban élünk.
Míg a gyurcsány kormány alatt mintegy közel 30%-al nőtt az adósságunk, és a lakosságot is sikerült devizában eladósítani.
De örülök hogy ismét segíthettem miért jobb gazdaságilag a fidesz,mint a szoci országrontók fletó vezérrel.

11 Favágó 2021.05.19. 18:31:27

@zord íjász: tényleg öröm veled kulturált, európai módon véleményt cserélni.

Ha az általad vert nyálhab nem takarta volna el a szemedet el tudtad volna olvasni, hogy a Karigeri - Jakab Petike korrekt előválasztási vitájára mentem rá. Az előbbi elég gondolatszegény, az utóbbiról meg nem derült ki, mivel neveletlen valósághű attitűddel sem tudott vagy akart még mondani valami hasznosat. Talán egyiket sem lehet politikusnak nevezni.
Ehhez vakkantanod sem sikerült.

Az 1. sz. kéréds esetükben pedig tényleg az, hogy sikerült annyira elveszteni a kalciumot gerinctájon, hogy Gyurcsány keze alá játszanak?
Ez pedig, hidd el, komoly kérdés, nagyon sok mindent elmond a a kedvenc jelölt-jelöltjeidről.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2021.05.19. 18:31:37

@Ménár Atya:
forint - euró

2010 - 270 Ft/euró
2021 - 360 Ft/euró

benzin

2010 - 300 Ft/liter
2021 - 420 Ft/liter

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2021.05.19. 18:33:33

@Ménár Atya: A lakosság eladósodása nem a kormány bűne. Különben most éppen óriási a lakossági eladósodás. Az adósság pedig úgy lett ekkora, hogy eltűnt a manyup és dőlt az EU-s lé.

Ménár Atya 2021.05.19. 18:33:48

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:
Hát persze, mert te azt mondod :)
A választás egyszerű, ha többen szavaznak valakire, akkor nyer.
A fideszre többen szavaztak, az lmp-re,jobbikra, maszopra meg kevesebben.
Goondolom ha nyert volna a maszop akkor tisztességes lenne a rendszer mi? :)
Ne ámítsd már magad, csalás 2006-ban volt, amikor gyurcsány elhazudta a valós gazdasági adatokat.
Ugye emlékszel még erre?

11 Favágó 2021.05.19. 18:34:14

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: szerinted melyik ország választási rendszere annyira demokratikus, hogy 20% alatti párt megnyerheti a választást?
Ja és az mitől demokratikus a 49%-os párttal szemben?

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2021.05.19. 18:35:44

@11 Favágó: Ki írta hogy megnyerte volna? Elég lenne hogyha nem lenne kétharmad, hogy ezek a mocskok ne tudjanak mindent szétlopni.

Ménár Atya 2021.05.19. 18:35:44

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: De, a kormányé,aki olyan idióta, hogy nem látja ennek veszélyét.
De nem az eladósodás, hanem a deviza eladósodás volt a gond, amit egy tollvonással megakadályozhattak volna.
Csak hát mivel a bankokat szolgálták,nem a választókat, így a hazaáruló miniszterelnök gyurcsány elsunnyogta ezt a lépést, ...is!

Ekrü 2021.05.19. 18:36:45

@s:
"Az ország meghatározó hányada Budapesten és nagyvárosokban él."-A 23 megyei jogú városból 13 Fideszes és csak 10 az ellenzéki. Százalékra levetítve 56,52 % szemben az ellenzék 43,47%-val.És ahogy megyünk a kisebb városok felé annál kevesebb % lesz az ellenzéknek. Ezt nem fogjátok a 14 Budapesti kerülettel ellensúlyozni,főleg úgy nem,hogy ez a 14 kerület egyáltalán nem is biztos Karácsony és az ellenzéki polgármesterek 1,5 éves ámokfutása után.

11 Favágó 2021.05.19. 18:37:03

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:
1986 - 3,60 Ft a kenyér
Most nem
Akkor jobban éltél.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2021.05.19. 18:37:26

@Ménár Atya: Hogy akadályozhatta volna meg? A 2001-es fideszes törvény szerint devizában is lehet szerződést kötni és ez az EU-s jogszabályok szavatolják. Marhára nem vagy képben.

Ménár Atya 2021.05.19. 18:39:24

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:
Majd ehhez okoska nézd meg a jövedelmeket is, és akkor rájössz, hogy milyen butus vagy.
Még a végén kiderül, hogy a 36-as euróból ma többet tudsz venni, mint a 270-esből :)
És igazad van, az olaj árát orbán szabályozza nem az opec :)
De szintén nézd meg akkor a 2010 es fizuból mennyi benyót vehettél, meg a 2021-ből mennyit.
Hát úgy vélem többet kapsz manapság. :)

Galerida 2021.05.19. 18:42:51

@s: "2021. áprilisi kutatási eredmények – Nézőpont
Hat százalékpontra nőtt a teljes felnőtt népességen belül a kormánypárt (40 %) előnye a baloldallal (34 %) szemben – derül ki a Nézőpont Intézet országosan reprezentatív pártpreferencia-kutatásából."
Ez azt jelenti, hogy ha az összes bolsi és/vagy liberális szavazó lenyeli a békát, hogy a gárdamellényesekkel árulnak egy gyékényen,valamint az összes cigány és zsidóüldöző keblére öleli az előbbieket, akkor is bukta van...
Ráadásul semmi garancia nincs arra, hogy a szavazóik ugyanúgy gerinctelenek, mint a pártjaik vezetői..
Addig meg álmodhattok makkal....

Ekrü 2021.05.19. 18:45:30

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:
Minimálbér:
2010-ben 73 500 Ft
2021-ben 167 400 Ft

Minimálbérből meg tudtál venni
2010-ben 245 liter benzint
2021-ben 398,5 liter benzint
Bocs,de én inkább a 2021-t választom.:)))))

Ménár Atya 2021.05.19. 18:47:30

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:
megnéztem:
2010 ben a 270 ft os euróból 488 at tudtál venni, 2019-ben a 360-as euróból 677 db eurót tudtál venni.
Ez azt jelenti, hogy az euró vásárlóerőd olyan 38 %-al nőtt az orbán kormány alatt 2019-ig.
Gratulálok ,hogy bebizonyítottad mennyivel jobban élünk. :)
net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=00000003.min&txtreferer=A0300080.TV

zord íjász · zordidok.blog.hu 2021.05.19. 18:48:22

@11 Favágó: Vakkantottam rá, csak te nem akarod észrevenni. Nem kell nevesíteni a problémát, és nem kell leszűkíteni Karácsonyra és Jakabra, mert ez a koalíció olyan, ahol az összes résztvevőnek az összes többi résztvevővel szemben lehetnek ütközési zónái az egyes megvitatandó kérdésekben. Körülbelül olyasmit kell elképzelni, mint amikor C.Z.J. nedves férfiálmoknak megfelelően hajlítgatja a testét a riasztórendszer ide-oda kúszó keresőnyalábjai között, hogy elérjen a terem túlsó végébe, a műkincsig, amit meg kell szerezni. Ebben a koalícióban rengeteg probléma lesz, minden probléma egy keresőnyaláb, és az összes résztvevőnek át kell kúsznia a termen. Biztos lehetsz benne, mert látom erre gerjedsz: ha Karácsony és Jakab leülne egymással vitázni, abból nem vita, hanem értelmes beszélgetés lenne, ahol nyilván harcosan ütköztetnék az álláspontokat. De ez egy sokismeretlenes egyenlet, és ezt ennek a koalíciónak minden tagja tudja.

Ez szinte lábra jött, és engem igazol:

index.hu/belfold/2021/05/19/elovalasztasi-versenyben-vizsgazik-a-hatparti-ellenzek/

Ha nem tudnak kulturáltan, értelmesen, józanul, européer módon megegyezni, összefogni, akkor a Mester hangos röhögése közben mennek a levesbe, és én utánuk is fogok köpni.

Boldeone Bull 2021.05.19. 18:49:17

@Ekrü: A 23 megyei jogú városból 13 Fideszes és csak 10 az ellenzéki. Százalékra levetítve 56,52 % szemben az ellenzék 43,47%-"

Budapest lakosságát kihagytad ! A fővárosban , ès a legnagyobb lakosságú városokban ellenzèki többsèg van, Debrecen kivètel , de Debrecenben is , ahol a legmagasabb a diplomás lakosság rèszranya , egyes választói körzet, az ellenèk több szavazót tudott eddig maga mögött felsorakoztatni , mint a kormánypárt

El lehet mondani , hogy minèl fiatalabb ès magasabb iskolai vègzettsègű egy szavazópolgár , annál inkább esèlyesebb , hogy az ellezèki szövetsèget támogatja. A Fidesz tamogatottsága a kistelepülèskenen a 8 osztályt vègzetek körèben a legmagasabb jellemzően az idősebb korosztályban

A Joda visszatér 2021.05.19. 18:52:36

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: Persze, persze..Te a mesékben is hiszel? Mégis ki a faszom írta volna az önéletrajzát? A lantosa, énekmondója, vagy az anyukája?

Ménár Atya 2021.05.19. 18:54:54

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:
Ez egy gyenge, és szar érv.
Kifejteném miért :
Éljen minimálbérből gyurcsány és bandája!
De ne is kelljen adózni utána nekik ennyi kedvezményt még adnék azért.
Mi normális dolgozó emberek , tisztességes bért szeretnénk nem minimálbért!
Gondolom azért sírsz, mert megadóztatták a te minimálbéred igaz? :)
Mert a múltkor még havi 1 milla felett kerestél, amit gyurcsányék 38 %-al adóztattak oviék meg most 15%-al, de te gondolom a különbséget átutalod valami gyermekéhezést megszüntető DK-alapítványnak igaz? :D

Ménár Atya 2021.05.19. 18:56:46

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:
Tényleg, hol van Fitymatyi? ilyenkor már itt tobzódik, kinyírtad megint? :)

Boldeone Bull 2021.05.19. 18:57:16

@Galerida: Az egyik kutatási eredmèny ezt hozza ki, a másik meg azt, hogy többsègben vannak az ellenzèki összefogás szavazói, a vègeredmèny csak 2022- ben lesz ismert, viszont Orbanèk számára ez lehet a legnehezebb választás .
A közèletet most a ellenzèk tematizálhatja , hiszen mindenki az előválasztásra fog figyelni - ezt nehéz lesz bármivel felülírni ..
Jön még " Fudan - konzultáció " ès hasonló , nèpmozagató ügyek
Ezenkívül , a 29 èven aluliak ès a magasabb iskolai vègzettsègűek között az ellenzèk jócskán vezethet, ami nem vetít elő nagy jövőt a Fidesznek ...

chrisred 2021.05.19. 18:58:28

@Ekrü: Ez a bruttó összeg, amiből nem tudnál ennyi benzint venni, mert nem ezt kapod kézhez. 2010-ben a nettó minimálbér 60 236 forint volt, 2021-ben 111 321 forint. Tehát a minimálbérnek az a része nőtt a legjobban, amit az állam nyúl le.

chrisred 2021.05.19. 19:01:30

@Ménár Atya: Mintha múltkor már megegyeztünk volna, hogy a devizahitel a nemzetközi magas alapkamatok következménye volt.

s 2021.05.19. 19:02:12

A hatpárti ellenzék egy előválasztási etikai kódexet is deklarált, amely a következőket tartalmazza:

Az előválasztáson induló jelöltek tiszteletben tartják jelölttársaik emberi méltóságát, magánéletük szentségét.
Politikustársaik vallása, családi állapota, nemi identitása, szexuális orientációja nem képezheti a kampány részét.
A jelöltek a jelölttársaikkal szemben lejáratókampányt nem folytathatnak. […] A jelöltek azt is vállalják, hogy jelölttársaikkal szemben nem lépnek fel etikátlanul, mert ezzel a Fideszt segítenék.
Fontosnak tartják a demokratikus vitát, a programok és elképzelések ütköztetését.
Azt is rögzítették az összefogás pártjai, hogy az előválasztás eredményét tiszteletben tartva segítik a győztes jelöltek további munkáját a kormányváltás érdekében. Aki megsérti az etikai kódex alapelveit, azzal szemben a szövetséges pártok szankciót határozhatnak meg.

Ez éppen az, ahogyan egy normális, fidesz nélküli ország működne.
Ha másért nem, ezért kell az ellenzéknek nyerni.

Boldeone Bull 2021.05.19. 19:14:41

@s: Èppen ezèrt állnak be egyre többen a vezető èrtelmisèg közül a kormányváltás mögè, többek között Pálinkás József, Csaba László , Both Pèter, ès mègsokan mások , akik alapvetően a konzervatív- liberális èrtèkrend szerint gondolkodnak ès közèpjobbos beállítottságúak..
A Fidesz már règen nem az európai , mèrsèkelt jobboldal , hanem a XX. század legrosszabb hagyományait viszi tovább: mèrgező, önsorsrontó nacionalizust, a gyűlölködèst , az uram - bátyám ès cselèdvilágot . A hatalmukat a kistelepülèsek, kiszolgáltatott, kevèsbè tanult lakosságának populista fèlrevezetèsèvel tartják meg, az állam teljes leuralasával , Crony - kapitalizmussal , az jogállam ès demokrácia fondorlatos átalakításával ..

kárárámaispj 2021.05.19. 19:18:53

@A Joda visszatér:
"Mérő már megtalálta a megoldást. Nyilvánosságra kell hozni a szavazók listáját, és akkor helyi szinten majd látják a ballerek, hogy "fideszesek" is szavaztak,"
Nem teljesen vágom. Odamegyek, hogy Róth Aranka vagyok és szavazni szeretnék a szép magas Gerire, akkor ők honnan tudják, hogy én fideszes vagyok titokban.

és akkor őket le kell vonni. Sőt megfigyelőket kell telepíteni a szavazás helyéhez, akik majd figyelnek , hogy "kik érkeztek hívatlanul az esküvőre"."
És ránézésből megmondják, hogy ki fideszes? És ha én olyan ravasz vagyok, hogy leveszem a narancsszín Orbános pólómat?

Boldeone Bull 2021.05.19. 19:20:51

@chrisred: Így van ! A magyar minimalbèr borzalmasan alacsony, már közèp- európai viszonylatban is :ec.europa.eu/eurostat/statistics-explained/index.php?title=Minimum_wage_statistics

A Joda visszatér 2021.05.19. 19:22:09

@pincébezuhanási tudományok doktora:

Itt eshetett a fejére szegény. Még esni sem tud..

A Joda visszatér 2021.05.19. 19:23:46

@kárárámaispj: Mérő abból indul ki, hogy helyi szinten a ballib keménymag ismeri a Fidesz keménymagot. Nyilván utóbbiak lennének Orbán taktikai szavazói.

s 2021.05.19. 19:24:03

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Rendben birca, elfogadom a tétet, állom a szavam.
Még valami. A 2/3 és a sima többség között alig látható különbség van csak. A fidesz a választási szabályok sorozatos manipulálásával érte ezt el, de ez visszaüthet abban a pillanatban, amint nem övék a többség. Ehhez most már kockázatos és talán lehetetlen is volna hozzányúlni, mert a kis győzelem is hatalmas befolyást jelenthet a fidesznek, azonban az ellenzék győzelme esetén beláthatatlan következményekkel járna a fidesz számára. Úgy mondanám, a fidesz dupla vagy semmit játszik a saját maga alkotta szabályok alapján. Igazi gambler mindegyik, most már inkább kényszerből, mint bármi más okból. A megfontolt stratégia nem ez.

Boldeone Bull 2021.05.19. 19:24:34

Tulajdonkèppen, Románia utolérte Magyarországot - minimalbèr tekintetèben , ès alacsonyabb az árszínvonal:
en.m.wikipedia.org/wiki/List_of_European_Union_member_states_by_minimum_wage

kárárámaispj 2021.05.19. 19:25:43

@Buchhalter:
" komoly észérveid vannak és mosod a szezont a fazonnal.Egyik nagy marhaságod: ki beszélt amerikai felsőoktatásról?? Én uniosról beszéltem, ahol a többség államilag a tehetsége alapján szerezhet diplomát! "
Mintha itthon is lehetne, nem? Mintha bizonyos tanulmányi átlag alatt lenne fizetős, vagy rosszul tudom?

"Az OKJ jó volt az új egy faszság "
Hát persze. Bárki bármiből átment. Szereljen nálad OKJ-s villanyszerelő, meg autószerelő..

"A MÁV-os és a többi jogosan akar sztrájkolni,mert amíg a Fidesz haveri kör osztogatja a pénzeket magának 130 ezer emberről elfeledkezne."
Tudjuk, éheznek. Unalmas.

"A bérlakáshoz való hozzáállásod enyhén szólva is antiszociális.És a saját lakás amin hitel hegyek vannak a többségnek, meddig tart kiraknia bank-követeléskezelő -végrehajtó szentháromságnak?"
Tényleg sokkal jobb amikor a polgármesternek van kitéve.
"Bármi történhet! Egy rokkantság, válás ,gazdasági válság, munkahely elvesztés.Nyugaton cirka 40 % vagy még több ember él albérletben .Érdekes , nem verik magukat a földhöz. "
Mert esélyük sincs saját lakásra, te szerencsétlen. Ők nem azok akiknek olyan rohadt jó, hanem a proli réteg. Ők csak szeretnének lakást.

"Remélem egyszer úgy padlót fogsz , hogy abból sose állsz fel.Hidd el ,ezzel a szemlélettel megérdemelnéd a küszöbrágást. Igaz a sors néha lecsap az olyanokra is mint te"
Még jó, hogy pont öt sorral feljebb ugattál le, hogy milyen antiszociális vagyok. Hát te odabasztál szociális érzékkel, rendesen.

Tehát szerinted az a fasza, ha van bérlakás, ahol a szomszédod mondjuk Kolompár, és az életben nem lesz tulajdonod. Oké. Ez egy álláspont. A sok hülye meg inkább fizeti a hitelt, és a végén van egy saját akármije. Te meg lófaszt meg szép emlékeket hagysz a gyerekedre. Ennyi

s 2021.05.19. 19:26:04

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: "maxval bircaman közírónak igaza volt, jól jósolt 2020 májusában"

Maradjunk annyiban, hogy inkább 2021 májusát írok. Már csak a hitelesség kedvéért is.

s 2021.05.19. 19:29:23

@Ekrü: Pusztán a lakosság arányából nehéz következtetni bármire is. Ott van a választói aktivítás is, mint befolyásoló tényező.

kárárámaispj 2021.05.19. 19:29:27

@A Joda visszatér:
"a ballib keménymag ismeri a Fidesz keménymagot."
Hát ez is egy jó nagy faszság.
1. Szavazásokat nem a keménymagok döntik el.
2. Már miért ismerné? Én speciel a szomszédaim nevét sem tudom, nem hogy a politikai hozzáállásukat.

s 2021.05.19. 19:32:34

@Galerida: Biztos vagy olyasmiben, amiben senki - még a fidesz vezérkara - sem biztos. Optimista gyerek lehetsz. Menj, erősítsd meg lankadó hitüket.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.05.19. 19:37:01

@s:

Egyébként meg tévedsz. A kétharmadhoz 2 dolog kell EGYÜTT:
- a győztesnek 50 % körüli támogatottsága van,
- a vesztes sok %-kal van lemaradva.

Ha a 2 közül bármelyik hiányzik, akkor a győzelem nem ad kétharmadot.

chrisred 2021.05.19. 19:37:28

@kárárámaispj: "Mintha bizonyos tanulmányi átlag alatt lenne fizetős, vagy rosszul tudom?"

Rosszul. Keretszámok vannak az államilag finanszírozott helyekre. Teljesen mindegy, hányan vizsgáznak kitűnőre, a keretszám attól nem változik.

chrisred 2021.05.19. 19:39:28

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Nem, a kétharmadhoz elég +1 szavazat a meghatározott számú egyéni körzetben.

s 2021.05.19. 19:40:03

@Boldeone Bull: A többség dönt. Márpedig a fidesz a többség számára már nem megfelelő. A fidesz csapdája az, hogy egyeduralomra tört, de minden igyekezete ellenére tíz év alatt sem tudta teljesen leépíteni azt a demokráciát, ami a bukásához vezet. Továbbá nem volt eléggé demokratikus ahhoz, hogy ne akarják leváltani.
Úgy fogalamznék, hogy ők voltak a puhafaszú diktátorok. Diktátornak gyengék, demokratának szarok.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.05.19. 19:43:57

@chrisred:

Elméletileg igen, de gyakorlatilag kizárt.

Nemigen képzelhető el olyan helyzet, hogy van 2 darab 40-45 %-os párt, s az egyik aztán képes drasztikusan sokat nyerni egyéniben.

kewcheg 2021.05.19. 19:48:21

@Sir Gombóc: meg kell tennie.Orbán önmagában mindent visz, de rogánokkal, kósákkal, vejjel, mészarossal nem fog menni.még aki isteníti is Orbánt, a nevezetteket gyülöli, megveti.A fidesz kemény mag is, nemcsak az árvák.Ezek akkora koloncok Orbánnak hogy lehúzzák, megfojtják...

chrisred 2021.05.19. 19:48:38

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Dehogynem, pont ezért van előnyben az, aki kijelöli a választókörzeteket.

élveteg 2021.05.19. 19:56:12

"A kormánypártok hívei – beszélgető polgárok, konzervatív publicisták, fideszes Facebook-csevegők – nem tudják elmondani, miért érdemes Orbánt választani Karácsony ellenében."

bár én nem vagyok sem hive senkinek se publicista de még kozervatív sem De elmondom Én melós vagyok 2006 ban egy konjunktura közepén az akkori minimálbérért kellett melóznom megannyi sorstársammal egyetemben Ma ? Januárban kaptam bruttó 1 134 439 forintot ( fizetés + évi bónus ) amiből ment a számlára 755 869 forint Aztán majd a jó kurva anyátokra rakjátok a többkulcsos adót

Boldeone Bull 2021.05.19. 20:01:32

@s: Abban bízom , hogy 2\3- al nyer az ellenzèk és sikerül lassan , szisztematikusan felszámolni az Orbán - rendszert: annak közjogi aknáit felszedni, a Crony - kapitalizmust lerombolni , a fèkek ès ellensúlyok rendszerèt visszaállítani, a hatalmi ágakat szètválszatani - közvetlenül választott köztársasági elnök legyen.
Soha többet nem eshet a magyar társadalom egy párt , egy állampárt fogságába : tisztán arányos választási rendszer szükséges
Alkotmányozni kell , hogy - vègre - Plurális demokratikus : a pártok egyenlő versenyèn , a kormány elszámoltathatóságán alapuló , váltógazdálkodásos rendszer legyen
Vissza kell állítani a tudomány ès a kultúra autonómiáját , ahogy az önkormányzatoknak is vissza kell adni a valós hatalmát ,a gazdasági mozgásteret .

Boldeone Bull 2021.05.19. 20:11:54

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
A gerrymandering az játszott azèrt a Fidesznek. Mondok egy pèldat : Debrecen 3. választói körzet, ahol összehozták a nagyvárosi szavazókat , a debrecenieket egy körzetbe a környező , rendkívül elmaradott falvakkal , így a fideszes Tasó László 58% - al nyert ( aki nem egy intellektuális figura , inkább csak egy közèpszerű falusi fickó )
Ha Debrecenhez nem csaptak volna hozzá falvakat , akkor most mindhárom körzetben győzhetne az ellenzèk , egy erősen fideszes városban is ...

chrisred 2021.05.19. 20:21:23

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Ez az elemzés köszönőviszonyban sincs a mostani témával.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.05.19. 20:25:24

@chrisred:

Dehogynem. Bizonyítja, hogy szinte értelmetlen játszani a körzethatárokkal.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.05.19. 20:26:22

@Boldeone Bull:

Ha feltételezzük, hogy minden helyzetben bejött a Fidesz számítása, ez akkor is csak a körzetek 5 %-a összesen.

chrisred 2021.05.19. 20:30:03

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Semmit nem bizonyít, mert nem olyan helyzetet elemez, amikor két 50%-os párt küzd egymással.

kárárámaispj 2021.05.19. 20:43:14

@jancsi_1: Mikor mondtam olyat baszod, hogy az oltásban vírus van? Jaaa, hogy nem tudsz olvasni mert egy brendelkirva fattya vagy? Az más

Öröm látni, hogy mennyire nem bírod a stresszt, és ha elküldenek a picsába érvekkel, akkor rögtön - jó nácihoz illőn nekiállsz önteni a szart.

11 Favágó 2021.05.19. 20:43:28

@zord íjász: a 18:48-as válaszod válasz. kösz.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.05.19. 20:45:09

@chrisred:

Gerrymanderinghez politikai stabilitás kell: x község erősen ilyen irányzatú, y meg olyan irányzatú.

A magyar politikai térkép viszont az, hogy a tömegek politikai preferenciája folyamatosan változik.

kárárámaispj 2021.05.19. 20:50:45

@chrisred:
"Rosszul. Keretszámok vannak az államilag finanszírozott helyekre. Teljesen mindegy, hányan vizsgáznak kitűnőre, a keretszám attól nem változik."
És gyakran van olyan, hogy a keretszámon felül vannak a kitűnők?

Egyébként mégis hogy a picsába ne lennének keretszámok. Az tényleg a kívánt cél, hogy termeljenek az egyetemek évente számolatlanul -mittomén - levéltáros vagy tibetizmus szakon végzetteket?

kárárámaispj 2021.05.19. 20:56:25

@jancsi_1: És akkor mi a jó anyád van, ha megfertőződik 10% oltott ember? Köhög egy napig, aztán megy tovább. Idióta korcs, megyek zaklatom a kurva anyád a facebookon

A Joda visszatér 2021.05.19. 21:00:52

@kárárámaispj: Mérő arról ír,hogy 80-100 ezer keményvonalas Fidesz taktikai szavazó képes lehet átbillenteni az eredményt mondjuk Dobrev vagy Jakab felé, akiket inkább szeretne Orbán ellenfélnek.
Valamint nyilván egy előválasztáson is inkább tudatos balos törzsszavazók vennének részt.

chrisred 2021.05.19. 21:05:24

@kárárámaispj: Az ország érdeke, hogy a lehető legtöbb magasan képzett szakemberek legyen.

apro_marosan_petergabor 2021.05.19. 21:31:40

Karácsony mindenre alkalmatlan.
Még egy közért vezetését sem lehetne rá bízni.
Hazudós és gyenge képeségű. Kétségtelen, ambíciója van. Pozícióért az ördögöt is kiszolgálná. Építeni nem, csak rombolni, beakasztani tud.
Ez, mint miniszterelnök jelölt? Viccnek is gyenge. bábozója, Gyurcsány támogatja, hiszen azt csinálja, amit akar.
Épeszű ember nem kéri, mert amit a FIDESZ-KDNP 10 év alatt felépített, 1 év alaltt annulálná. IMF hitel, privatizáció, áremelések, megnövelt alapkamat, káosz, visszafejlődés - nem kell ez nekünk.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2021.05.19. 21:42:25

@apro_marosan_petergabor: Juj, de be vagytok szarva tőle! Kínodban minden marhaságot összehordasz.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.05.19. 21:44:40

@apro_marosan_petergabor:

Szerintem alkalmas Soros gazda teljhatalmú elszivárványosító alkirályának.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2021.05.19. 21:45:17

@jancsi_1: Látom nagyon odavagy tőlem. Állandóan kutakodsz utánam. De a pinduri kis agyadban nem gyúl fény, hogy azok a nickek illibsi barmok hamisításai. :-))
www.youtube.com/watch?v=mymvU1Yydvw&t=652s

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2021.05.19. 21:47:59

Olyan jó látni, hogy a sok illibsi hogy őrjöng félelmében Karácsonytól. :-))

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.05.19. 21:53:01

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:

Egész héten rettegek tőle... Éjjel is azt álmodtam, hogy éppen számolom a Zorbántól kapott millióimat, azon gondolkodva hol vegyek luxusvillát magamnak, a Krímben vagy Abháziában, mire bemászik a kéményen keresztül Kari Geri(nctelen), majd rám kiált "lopott pénzedet lefoglalom, Birca bácsi!", aztán hozzáteszi "ebből a pénzből szálló épül homokosoknak". Képzelheted, izzadtan ébredtem...

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2021.05.19. 22:00:57

Olyan jó látni, hogy a sok illibsi hogy őrjöng félelmében Karácsonytól. :-))

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2021.05.19. 22:02:14

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Persze, vágysz abba a hotelbe. :-))

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2021.05.19. 22:02:55

@jancsi_1: Remek, most ismerted be hogy te vagy Brendel Mátyás. :-))

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2021.05.19. 22:04:10

@jancsi_1: Élvezettel pucoltalak ki az ideo-logic és a magya-ur blogokból. :-))

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2021.05.19. 22:09:07

@jancsi_1: Mennyit melóztál! Éjszaka belopóztál és pár kattintással mindkét helyről kipucoltalak. :-))

A Joda visszatér 2021.05.19. 23:10:52

@jancsi_1: Mennyit ölt meg mondjuk Conte?

apro_marosan_petergabor 2021.05.20. 05:52:50

Karácsony mindenre alkalmatlan.
Angol nyelvvizsgán, Zuglóban, Budapesten a doktorin már "bizonyított"..:(
Még egy közért vezetését sem lehetne rá bízni.
Hazudós és gyenge képeségű, zavaros elme. Kétségtelen, ambíciója van.
Pozícióért az ördögöt is kiszolgálná. Építeni nem, csak rombolni, beakasztani tud.
Budapest közlekedését már kaotikussá tette (árva, üres bicikli sávok), a fejlődését megállította (lelassult, kiherélt liget projekt). Budapest üzemelését sok-sok milliárddal megdrágította (végtelen mennyiségű kommunista tanácsadó, megdrágult, belassult Lánchíd renoválás).
Ez, mint miniszterelnök jelölt? Viccnek is gyenge. bábozója, Gyurcsány támogatja teljes erővel, hiszen azt csinálja, amit akar, bár néha még a parancsokat sem érti meg...
Épeszű ember nem kéri, mert amit a FIDESZ-KDNP 10 év alatt felépített, 1 év alatt annulálná. IMF hitel, közmű privatizáció, áremelések, megnövelt alapkamat, drágább hitel, újra segélyezett lumpenek, bevándorlók özöne, mecsetek, káosz, visszafejlődés, non-stop masírozó homoszexuálisok és egyéb deviánsok, munkanélküliség, tolvaj, mihaszna bolsevikok mindenütt - nem kell ez nekünk.

konrada 2021.05.20. 07:50:52

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:
"
2010 - 270 Ft/euró
2021 - 360 Ft/euró

benzin

2010 - 300 Ft/liter
2021 - 420 Ft/liter

nettó átlagbér:

2010 - 132 825 Ft/hó
2021 - 273 300 Ft/hó

minimálbér nettó:

2010 - 57 8155 Ft/hó
2021 - 111 321 Ft/hó

Ezt még ideírom segítségül, mert gondolom azt akartad bizonygatni, hogy inflálódás mellett is lényegesen több eurót, benzint lehet vásárolni a fizetésből!;)))

(És mivel "kifelejtetted":
benzinár 2002 151 Ft/liter
átlagbér 2002 77 622 Ft/hó, azaz lényegesen kevesebb benzinre volt elég 2010-ben a nettó átlagbér.
Gondolom, "véletlenül" lemaradt a beírásod végéről, szóval köszönöm, hogy segítettem!;))

konrada 2021.05.20. 07:57:30

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:
"Karácsony a kisemberek pártján áll a harácsoló fideszmaffiával szemben. "
"Karácsony nem enged a fideszes finánctőke nyomásának. "

Hát amíg csak Birkától veszel át stílust, addig vicces, de ha neki állsz matyi szófordulatait használni, esküszöm ignorállak!

(Hopsz: ez lehet hogy felhívás volt táncra, mert ez az a fajta "fenyegetés" volt, aminek beváltása több mint kivánatos!;))

konrada 2021.05.20. 08:18:51

@konrada:
Bocs, látom már mások megválaszolták, fölöslegesen néztem utána, mert már "tudod";)

(Mentségemre: mikor láttam, hogy tele van matyizva a blog, nem akartam a végén újrakeresni.

...tényleg!: siheder koromban egy bizonyos tevékenységet "matyizásnak" neveztek. Gondolom idősebb Brendel is azért választotta fiának ezt a nevet, mert már akkor rájött, hogy jobban járt volna, ha inkább matyiz egyet, mint ...!;))

body_andras 2021.05.20. 09:30:22

@apro_marosan_petergabor: De most kitalálták hogy ő az új Vidéki Man. A Jobbik vidéken erős, Márky-Zay vidéki polgármester, nemrég Lázár is bejelentkezett gumicsizmában. Budapest Megváltója most hirtelen a Nép Gyermeke lett. Kíváncsi vagyok, mi jöhet még... Lehet a zuglói szociknak egyszer tényleg el kéne őt ásniuk, aztán ő lesz a Dark Night Rising, aki feljött a gödörből is.
Egy kis józan ésszel könnyű átlátni ezen a mesefigurán, az ő vidékisége pont annyira komoly mint Orbán HellóRöfinek.

body_andras 2021.05.20. 09:34:35

Amúgy a poszt ironikus címjéhez gratulálok, ez jut róla eszembe: youtu.be/w3RaR5zASDk?t=103

nemecsekerno_007 2021.05.20. 10:01:05

@jancsi_1: Nem unod még te parazita? Ennyire szenvedsz?

A Joda visszatér 2021.05.20. 10:13:20

@jancsi_1:

Tudsz olvasni?

2020 első negyedévének 2019 első negyedévéhez viszonyított többlethalálozását hasonlítja össze országonként. Nálunk ez 6,6%, a portugáloknál 24%.Vagyis megdőlt a hülyeségetek, hogy Magyarországon haltak meg a legtöbben covidban.
(Hacsak Portugáliában nem kezdték el gyilkolászni egymást a luzitánok.:).

chrisred 2021.05.20. 11:18:35

@A Joda visszatér: 1. 2020 első negyedévében Magyarországon és Portugálában minimális volt a covid halálozások száma.
2. Összekevered a százalékos változást a mennyiségi változással.

A Joda visszatér 2021.05.20. 11:25:11

@chrisred:

Kb. március közepétől már 200 felett volt a nyilvántartott hazai covid halottak száma. Hivatalosan február közepe táján kezdődött a harmadik hullám.

"2. Összekevered a százalékos változást a mennyiségi változással."

? A százalékos adatok mennyiségi adatokat tükröznek mindig.

chrisred 2021.05.20. 11:32:39

@A Joda visszatér: www.worldometers.info/coronavirus/country/hungary/
www.worldometers.info/coronavirus/country/portugal/

Március 31-ig a nyilvántartott covid halálozások száma Magyarországon 16, Portugáliában 160.

"A százalékos adatok mennyiségi adatokat tükröznek mindig."

Az a kérdés, hogy mekkorát. Különböző alapadat ugyanolyan százalékos változása különböző mennyiséget jelent.

A Joda visszatér 2021.05.20. 12:23:07

@chrisred: Az a helyzet, hogy az egyes országok covid halálozási statisztikái nem összehasonlíthatók, az eltérő nyilvántartási módszerek miatt.
Ennél sokkal megbízhatóbb képet ad a 2019 azonos időszakához viszonyított többlethalálozási adat. Márpedig ebben az összehasonlításban a dobogó közelében sem vagyunk. Sem 2020-2019 teljes éves összehasonlításában, sem 2021-2019 első negyedéves összehasonlításában.

chrisred 2021.05.20. 12:47:56

@A Joda visszatér: De ettől függetlenül 2020 első negyedéve sem a portugál, sem a magyar statisztikák tekintében nem mutat jelentős covid halálozást. A többlethalálozási adat valóban érdekes lehet, de nem a százalékos változás, hanem a mennyiségi mutató.

www.indexmundi.com/g/r.aspx?v=26

Magyarországon a mortalitási mutató 12,9, ennek a 20%-os növekedése 2,58 fő. Portugáliában 10,8, ennek a 20%-os növekedése 2,16 fő.

A Joda visszatér 2021.05.20. 12:56:08

@chrisred:

A százalékos adat mennyiségi változást mutat. Ha egy adott év adott időszakban mondjuk 1000 ember hal meg, egy másik év ugyanezen időszakában pedig 1007, akkor az 7%-os többlethalálozást jelent.

" De ettől függetlenül 2020 első negyedéve sem a portugál, sem a magyar statisztikák tekintében nem mutat jelentős covid halálozást."

Én 2021 első negyedévéről beszéltem.

A Joda visszatér 2021.05.20. 12:58:09

@chrisred: @A Joda visszatér:

"A százalékos adat mennyiségi változást mutat. Ha egy adott év adott időszakban mondjuk 1000 ember hal meg, egy másik év ugyanezen időszakában pedig 1007, akkor az 7%-os többlethalálozást jelent."

Nem 1000, hanem 100..

chrisred 2021.05.20. 13:01:25

@A Joda visszatér: "2020 első negyedévének 2019 első negyedévéhez viszonyított többlethalálozását hasonlítja össze országonként."

chrisred 2021.05.20. 13:03:57

@A Joda visszatér: Igen, tehát a százalékos összehasonlításnak akkor van értelme, ha azonos alapról induló adatokat vetünk össze. Például a fent linkelt grafikonon Magyarország és Észtország mortalitási rátája majdnem megegyezik (12,94 és 12,9), a kettejük esetében a százalékos változás érdemi összehasonlításra alkalmas.

A Joda visszatér 2021.05.20. 13:31:37

@chrisred: Hát akkor nem csak velem , de a cikkben szereplő KSH vezetőjével is vitatkozol.
A százalékos többlethalálozás összevetéséhez nem szükséges azonos mortalitási ráta.
Egy év adott időszakában meghalt ennyi ember, egy másik év ugyanezen időszakában meg jelentősen több, amit egy százalék adattal fejezünk ki.Ennek nyilván esetünkben a covid az öka.
Ugyanezt a többletet kiszámítjuk százalékosan egy másik országnál, és összevetjük a kettőt.

chrisred 2021.05.20. 13:50:14

@A Joda visszatér: Igen, ennek nincs értelme. Mert ha a példádat vesszük (Ha egy adott év adott időszakban mondjuk 1000 ember hal meg, egy másik év ugyanezen időszakában pedig 1007, akkor az 7%-os többlethalálozást jelent.), akkor ha egy másik országban az adott időszakban 500 ember halt meg, egy másik év ugyanezen időszakában szintén +7, vagyis összesen 507, az 14%-os többlethalálozást jelent.

chrisred 2021.05.20. 13:51:06

@chrisred: Illetve valójában 7 és 14 ezrelék.

s 2021.05.20. 14:28:12

@A Joda visszatér: "A százalékos adat mennyiségi változást mutat. Ha egy adott év adott időszakban mondjuk 1000 ember hal meg, egy másik év ugyanezen időszakában pedig 1007, akkor az 7%-os többlethalálozást jelent."

Hát, bazdmeg! Akkor a matek nem a legerősebb oldalad. Mert az 0,7% -os többlethalálozást jelent. Baszod.

s 2021.05.20. 14:29:16

@chrisred: Jól van. Megadom a kettest. Leülhetsz.

A Joda visszatér 2021.05.20. 15:04:38

@s: Talán az alatta lévő javítás sem ártott volna elolvasnod. Baszod

A Joda visszatér 2021.05.20. 15:06:57

@chrisred: A számítás alapja, hogy hányan haltak meg egy adott időszak alatt a korábbi évben. A többlethalálozás szempontjából teljesen mindegy, hogy ezer főre hány halálozás jutott egyébként.

chrisred 2021.05.20. 15:27:19

@A Joda visszatér: A járványhalálozás szempontjából mindegy, hogy amúgy hányan szoktak meghalni egyéb okokból.

s 2021.05.20. 18:22:55

@A Joda visszatér: De nem olvastam el. Baszod. És tudod miért nem? Baszod. Mert nem tartottam ott. Baszod. Nem olvasok végig egy regény halmazt, hogy megtaláljam a végén a javítást. Baszod. Látok egy faszságot, és felbaszom az agyamat. Baszod.

A Joda visszatér 2021.05.20. 20:15:37

@s: A következő két egysoros komment volt a javítás. De tényleg ne fáraszd le vele az agyad, még megárt..

A Joda visszatér 2021.05.20. 20:19:54

@chrisred: A többlethalálozás összehasonlítása szempontjából közömbös, hogy az alapul szolgáló időszak halálozási száma milyen fajlagosan.

chrisred 2021.05.21. 08:19:22

@A Joda visszatér: Igen, ezért nincs értelme a százalékos összehasonlításnak.

apro_marosan_petergabor 2021.05.22. 22:52:11

Gaz áthúzva, helyette: méh legelő.
Kb. ennyire képes ez a kitűnő, hazudós, link figura. Látszólag ártalmatlan, de mégsem az.
Baromi sokba került, konkrétan a bolsevik-libero slepjével (milliárdok), viszonta tutyimutyiságával, politikai korruptságával, beakasztásaival 10 milliárdos károkat csinált és csinál, Budapesten.

A Joda visszatér 2021.05.24. 11:51:20

@chrisred: Hogyne lenne értelme. A többlethalálozások összehasonlítása adja a legtisztább képest a járvány okozta pusztításról.
Az viszont teljesen érdektelen ,hogy a járvány előtt ezer főre vetítve mennyi volt a halálozási mutató.

chrisred 2021.05.24. 11:54:41

@A Joda visszatér: "A többlethalálozások összehasonlítása adja a legtisztább képest a járvány okozta pusztításról."

A mennyiségi mutató. Mert a százalékos csak akkor ad tiszta képet, ha ugyanarról az alapról indulnak.

"Az viszont teljesen érdektelen ,hogy a járvány előtt ezer főre vetítve mennyi volt a halálozási mutató."

Akkor mihez képest számolod a többlethalálozást?
süti beállítások módosítása