HTML

Boldogok a sajtkészítők

- Következő! … Kereszthalál? - Igen. - Kimész az ajtón, balra fordulsz, fogsz egy keresztet. - Következő! ... Kereszthalál? - Igen. - Jó. Kimész az ajtón, balra fordulsz, fogsz egy keresztet. Következő!... Kereszthalál? - Ó nem. Szabadláb. - Mi? - Engem elengedtek. Azt mondták, nem csináltam semmit, szabadon élhetek valahol egy kis szigeten. - Hú! Az nagyon jópofa dolog. Hát akkor eredj! - Nem. Én csak ugrattalak. Valójában kereszthalál. - Ó, már értem! Nagyszerű! Nagyon jó, nagyon jó! Hát, kimész az ajtón... - Igen tudom. Ki az ajtón, balra fordulok, fogok egy keresztet. - Nagyon jó, kösz' szépen. Kereszthalál? - Igen. - Jó...

Friss topikok

  • Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: Itt az orvosok egyik esetben sem lehettek volna jók. Azért ez milyen már? (2021.11.08. 19:30) Lengyelországban gyilkosság történt
  • midnight coder: @MEDVE1978: Igen baloldalinak nem nevezhetõk, de liberálisnak pláne nem. (2021.07.28. 15:57) Válogasd meg a szavaidat!
  • szekertabor: A probléma lényege, amit bárki, aki járt már nudista strandon, megerősíthet: a közszemlére bocsájt... (2021.07.28. 09:52) Bimbószabadságharc
  • evilwolf: " és nem kellene a méregdrága Pegazusra költeni az adófizetők pénzét." Azért a kínai vakcina sem v... (2021.07.20. 18:33) Következetesen a lehallgatásról
  • apro_marosan_petergabor: @Homo fideszbirkusz: Helyettem ne igyekezz véleményt mondani. A megzsarolt, megritkított, folyama... (2021.06.10. 21:06) Miért nem találkozik a pápa Orbánnal?

Linkblog

Mi hiányzik ebből a szmogriadóból?

2009.01.12. 08:56 Ratius

A Budapesten elrendelt abszurd szmogriadó rövid huszonnégy órás fennállása alatt közfelháborodás és közröhej tárgya lett. A bevezetett korlátozás nem csupán életidegen, de teljességgel betarthatatlan is. Még jó, hogy megszegése nem is büntethető.
Reggeli félálmomban összegereblyéztem szétszórt gondolataimat, s most összeírom nagyjából, mi hiányzik ahhoz, hogy Budapesten értelmesen lehessen szmogriadót bevezetni.
1.       Jogszabályi háttér
Itt nem pusztán a büntethetőség kérdéséről van szó, hanem ennél sokkal fontosabb dologról, a kivételek rendszeréről, illetve a kivételes bánásmódra feljogosító igazolások megszerzésének, kibocsájtásának mikéntjéről. Hiszen az nyilvánvaló, hogy millió olyan eset van, amikor a szmogriadó ellenére is kell autóznia számos vállalkozónak, ingázónak, a nagycsaládosnak, és még ki tudja mennyi féle-fajta embernek.
2.       Tömegközlekedés
Ezt így írom, hogy a tömegközlekedés hiányzik, mert azt tapasztalom, hogy az, ami van, minden csak nem tömegközlekedés. És persze itt sem csupán a BKV normális működéséről van szó – ide értve mondjuk azt a szabályt is, hogy ezeken a napokon az autójukat otthonhagyók számára ingyenes az utazás -, hanem az elővárosi vasutak, az elkerülő utak, a P+R parkolók széles hálózatáról, amelyek egyáltalán lehetővé tennék azt, hogy az autózásra kényszerült emberek valamilyen módon közlekedhessenek.  Hiszen a mi budapesti társadalmunk minden szinten az autóhasználatra épül.  Autó nélkül egyszerűen megáll az élet.
3.       Értelmes kommunikáció
Ugye nyilvánvaló, hogy egy ilyen döntést nem lehet egyik pillanatról a másikra életbe léptetni. Jó előre fel kellene készíteni a lakosságot arra, hogy három nap múlva mi várható, és személyesen értesíteni az autósokat arról, hogy mit kell tenniük. A hivatalok általában tudnak levelet küldeni, ha valami bajuk, van, sőt e-mailban is értesít nyavajáiról az APEH. Akkor az önkormányzat miért nem tud szólni, hogy maradjak otthon?
4.       Közbizalom
Elsősorban arra gondolok, hogy mindenkinek tudnia kell, hogy a többiek betartják az új szabályt, hiszen, ekkor van értelme egyáltalán szabályról beszélni, és ekkor lehet egyáltalán hatékony a szabályozás. De ha azt tudom, hogy a lakosság kétharmada – egyébként nyilván kényszerből - fütyül a szmogriadóra, akkor én sem leszek olyan hülye, hogy betartsam.
És persze bíznom kell a szmogriadót elrendelő vezetőkben is, hogy olyan korlátozást hoztak, ami értelmes, betartható, és valóban a közösség érdekeit szolgálja. De ezek a fiúk ezen a vizsgán is megbuktak.
Tulajdonképpen meg is kérdezhetnénk a politikusainktól: ti mindent ilyen átgondolatlanul, idiótán, röhejesen ostobán csináltok? Ti tudjátok, hogy az általatok hozott döntések a köz haszna helyett a köz kárára vannak? Ti tényleg ekkora marhák vagytok?
Megkérdezhetnénk, de minek. Tudjuk a választ.

184 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://boldogokasajtkeszitok.blog.hu/api/trackback/id/tr53872252

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

NEC 2009.01.12. 12:33:19

@budapestjovoje: bakker azert kell 30km lakni mert igy jott ki, ez egy ilyen vilag.... ha majd felparcellazzak a varosligetet akkor veszek egy telket es akkor csak 300m-re fogok lakni

Morricka 2009.01.12. 12:35:42

index.hu/politika/bulvar/lvg0112/

A lényeg: "Jelentősen csökkent a fővárosban a légszennyezettség" ... "a forgalomfigyelő kamerák képei alapján úgy becsülhető, hogy nem csökkent a forgalom a szmogriadó bevezetésével, azaz körülbelül ugyanannyi gépjármű van az utakon, mint múlt hét hétfőn"

Ennyit ért ez az egész cirkusz. Azt hiszem további kommentár felesleges is.

Murányi Vénusz 2009.01.12. 12:36:42

Nem gondoljátok, hogy osztjátok a nagy SEMMIT? Meggyőződésem, hogy ez figyelemelterelés Demszky és perepuuttya részéről. Így akarják extra profithoz juttatni a BKV-t, ne kelljen a fővárosnak pótolni, vagy a költségvetésből kunyerálni. Jó kis színjáték az egészség nevében. És hogy harapnak rá a kommentelők.:)

budapestjovoje.freeblog.hu (törölt) · http://budapestjovoje.freeblog.hu/ 2009.01.12. 12:36:50

Én szmogriadó esetén nem páros-páratlan rendszámoznék, ez tényleg megvalósíthatatlan - mint ahogy az elmúlt napok meg is mutatták. Ehelyett egyszerűen a bevezető utakat mindenhol 1 sávosra csökkenteném. Csak a terelőket kellene kitenni, nem kell iksz száz rendőrt kivezényelni. És ha az M1-M7 bevezető szakaszán 1, azaz egy sávon jöhetnek csak be járművek, akkor meg is oldódott az autóforgalom csökkentése. Az így felszabadított területen pedig a megsűrített BKV járatok vinnék be az utasokat - itt viszont szigorú rendőri ellenőrzés kellene, hogy autós ne menjen be a busz sávjába. Ha bemegy, 1 évre el kell venni a jogsiját. Többet majd nem megy be.

&Rush 2009.01.12. 12:38:29

szívesen váltok tömegközlekedésre amennyiben az utazási idő összemérhető az autózással. nekem napi plusz 2 óra lenne a tömegközlekedés, amit én ezért nem tölthetnék a családommal.
köszönöm, de maradok a kocsinál

Diktaturha 2009.01.12. 12:38:31

@Bedi: te tényleg ennyire korlátolt vagy? Akkor kölcsönkér az ombudsmangtól egy megfelelő rendszámosat.... ???!!!

budapestjovoje.freeblog.hu (törölt) · http://budapestjovoje.freeblog.hu/ 2009.01.12. 12:39:06

"bakker azert kell 30km lakni mert igy jott ki, ez egy ilyen vilag..." Nem, nem ilyen a világ. TE döntöttél úgy, hogy kiköltözöl oda, és autóval jársz be. MAGADAT szivatod ezzel nap mint nap. Nem kötelező így élni.

movhu 2009.01.12. 12:40:40

A páros vagy páratlan felosztás helyett javaslom a fütyiméretet, bár ezt nehezebb ellenőrinzi :)
Szóval hülyeség, mert nem így kellene elenőrizni, hanem a szennyezés mértékének megfelelő színű plecsnit rakni minden autóra, jól látható helyre. A kitiltás pedig kezdődják alulról, azaz először a katalizátor nélküli, és így tovább.

budapestjovoje.freeblog.hu (törölt) · http://budapestjovoje.freeblog.hu/ 2009.01.12. 12:41:06

&Rush: Tehát a kényelmed minden más szempontnál előrébb helyezed. A bejutási idő fontosabb, mint a levegőminőség, az utazási költség, a légúti betegségek növekvő száma és a zöldfelületek hiánya. Sajnos ez az uralkodó mentalitás.
Abban viszont teljesen egyetértünk, hogy a tömegközlekedést fejleszteni kell!

Morricka 2009.01.12. 12:41:18

@budapestjovoje: Igen és én teged ültetnélek oda az egysávosra csökkent kocsisor végére, hogy araszolj órákig (persze ott nem lesz ám szmog, á dehogy), mondjuk úgy, hogy egyébként Győrből Debrecenbe mész, csak ugye erre vezet az út. Neked a személyidet kéne bevonni és nem csak egy évre. Az agysejtjeidet mindenesetre már sikeresen lecsökkentetted.

Gabbesz 2009.01.12. 12:42:43

Tisztelt Ratius!

1. Nincs olyan hogy valakinek KELL autóznia egy adott napon. Mehet tömegközlekedéssel, vagy hívjon taxit, vagy kérje meg egy ismerősét, akinek megfelelő rendszámú autója van.

2. Bár a járművek színvonala tényleg elég gagyi, azt állítani, hogy nincs tömegközlekedés az kicsit erős. Annyira van, hogy sok esetben még gyorsabb is, mint autóval közlekedni.

3. Értelmes kommunikáció történt. Az viszont értelmetlen, hogy nem nézel TV-t , olvasol újságot, internetet.

4. Közbizalom. Emiatt vagyok rád a legdühösebb. A magyar mentalitás díszpéldánya vagy. Ha mások nem tartanak be valamit, akkor én is hülye leszek betartani. Ezért tartunk itt ma, mert mindenki a saját önös érdekét helyezi a másik elé.

A te szavaiddal zárva:

Tulajdonképpen meg is kérdezhetném tőled: te mindig ilyen átgondolatlanul, idiótán, röhejesen ostobán posztolsz? Te tudod, hogy az általad leírtak a köz haszna helyett a köz kárára vannak? Te tényleg ekkora marha vagy?
Megkérdezhetném, de minek. Tudom a választ.

Diktaturha 2009.01.12. 12:42:50

@budapestjovoje: ez nem jó megoldás, bár értékelendő ötlet. Én betartom a korlátozást, de vannak kivédhetetlen helyzetek, amikor akkor is kocsiba ülnék, ha 2000 botütést kapnék érte, pl: a feleségem márciusban szülni fog, ha akkor lesz szmogriadó és pechem van, akkor is beviszem a kórházba. De ellehetetleníteni nem szabad a közlekedést.

movhu 2009.01.12. 12:42:52

budapestjovoje · budapestjovoje.freeblog.hu/ 2009.01.12. 12:39:06

Budapest belvárosában lakni tényleg frankó dolog, ugye ? Ha ennyire demagógok vagyunk, akkor én azt mondom, hogy eleve hülyeség a körúton belül engedni, hogy ott emberek lakjanak. Máris kisebb lenne a forgalom, ha ott cska irodák lennének. De ez is hülyeség, mint azt mondani, hogy miért jársz 30 km-re dolgozni.
Én életem során többször éltem meg, hogy munkahelyet váltottam, vagy a munkahelyem irodát váltott, és hirtelen 10-15 km-el arréb került. Mindig költözzek?

Morricka 2009.01.12. 12:44:07

@budapestjovoje: Ha annyira fontos neked a levegőminőség akkor miért laksz egy 2 milliós nagyvárosban? Ahogy te leugatod azt aki messzeri jár dolgozni, ugyanúgy téged is le lehet ugatni, hogy minek laksz itt?
Drága barátom, TE döntötél úgy, hogy a fővárosban laksz, MAGADAT szivatod ezzel nap mint nap. Nem kötelező itt élni! Vagy így már nem tetszik?

v.a.k.v.a.r.j.u 2009.01.12. 12:44:33

Barátaim az Úrban - biciklizzetek...én Amszterdamban élek és minden nap félórát oda-vissza bringázom a munkahely és a lakás között. Megmondom őszintén, akkor sem cserélném le autóra, ha fizetnének érte és a tömegközlekedés nálam nem opció. Ha egy nap nem bringázom, kifejezettem tunyának érzem magam...itt amúgy is mindenki brinyózik...otthon is inkább erre kéne ráállni. Szerintem.

(Igen, jól kiépitett biciklis utak vannak.Nem, itt valóban nincsenek dombok...stb.stb.stb., de akkor sem hiszem el, hogy nem lehetne valahogy megoldani az otthoni bicajos közlekedést, tuti, hogy fél Budapest ráülne - persze a kötelező nyavalygás után.)

Devil 2009.01.12. 12:45:37

Hianyzik megg:
-Szmogriado ertelme. Ugyanis az orszagban ott is oriasi szmog van ahol nincs is jelentos forgalom, akkor miert a autosokra fogjak a szmogot?

NEC 2009.01.12. 12:45:39

@budapestjovoje: szoval akkor mindenki ott lakjon ahol dolgozik? ez a varos el tudna tartani meg +250K embert? ez most kb +15% novekedes lenne...

en laktam, dolgoztam es tomegkozlekedtem ebben a varosban...nem szeretnem ha itt none fel a gyerekem es ez most nem is a tomegkozlekedesre es a szennyezettsegre ertem, mert ez a varos mocskos mas szempontbol is.

Sajnos olyan a szakmam es munkam melyet csak a fovarosban vegezhetek igy nincs valasztasom ha meg akarok elni.

Diktaturha 2009.01.12. 12:46:45

@Morricka: hát ez így nem igaz. Mert ha két rossz közül lehet választani, akkor sem kötelező a rosszabbik mellett dönteni. Itt csak arról van szó, hogy akarsz-e javítani a helyzeten, vagy nem? A többi csak szarpaszírozás.

OmegA404 (törölt) 2009.01.12. 12:47:09

Nekem hybrid autom van... már leszúrkorlatam az árában pár büntetésnyit előre...

NEC 2009.01.12. 12:49:49

@v.a.k.v.a.r.j.u: ha varosban laknek akkor rendben is volna ( mar lehet itt is zuhanyozni, atoltozni ), de te sem biatorbagyrol vagy bugyirol jarsz be bringaval... a legtobb szennyezest maguk a BP-iek termelik es a tranzit forgalom

bar 2 gyerekkel nem tudnek bringaval bejarni es nem is mernek, nem akarom kiirtani a csaladomat egy figyelmetlen autos/BKVs miatt... tul nagy a riziko

Diktaturha 2009.01.12. 12:50:08

@Devil: Igazad van, a tehenek is finganak eleget, lőjük le őket, zárjuk be a gyárakat, akasszuk fel a dohányosokat, mindenkit szivassunk meg, csak a mi kényelmünk maradjon meg. Így már tetszik??

2009.01.12. 12:52:38

""Euro IV.- es nagyon környezetbarát diesel autóm van.""

Na végre egy öntudatos környezetszennyező. Ezekben az új hipiszupi "környezetbarát" dízelautókban az a jó, hogy addig tudják az értéket hozni, amig ki nem gördülnek a gyárkapun. Nem mellesleg környezetbarátság alatt leginkább a kibocsátott CO értéket értik, nem azt a kibaszott mennyiségű dízelkormot, ami a vadonatuj euró 4-es autók csövein keresztül is dől az emberek orrába. A dízel elv évtizedek óta változatlan, a tökéletlen égés kormol, a korom pedig száll, és egészségkárosító. És ökmindegy euró hányas.

Devil 2009.01.12. 12:55:32

@Gabbesz:
1- Ha taxival megy ugyanugy szennyez, sot meg jobban mert a taxi valahonnan messzebbrol jon erte, es nem a haz elol.
2-Van hogy gyorsabbm de azokban az esetekben az emberek nagy resze azt is hasznalja. Altalaban az autozik akinek "muszaj" vagy akinek a BKV annyival lassabb hogy az neki nem elfogadhato. A kulvarosok nagy resze pld. ilyen, meg a legtobb hely ahol nincs metro vagy mas kotottpalyas dolog.
3-Valoban,
4-Nem mindenki ilyen, de ez egy jo kifogas azoknak akik megszegik a szabalyt. Megodas a kameras figyelo rendszer lenne ami tud rendszamot figyelni (behajtasi dij nmiatt ugyis terveznek ilyet),
Az persze nonszensz hogy 11-kor kikialtanak valamit, mert akkor alljal le az autoddal az ut szelen, tedd ki a bevasarlast, csaladot es gyalogoljatok haza kezben 1-2 karton vizzel/tejjel? Talan elozo nap kellene bejelenteni es masnaptol lehetne ervenyes...

lbalazs 2009.01.12. 12:56:20

Tobb dolog is elokerult, ami hosszuideje problema, csak most tunik fel az embereknek. Erdekes, hogy megint nem akarjak megoldani, hanem a latszatintezkedeseket hozni helyette:
1) A BKV europai osszehasonlitasban is draga, ha jeggyel utazol es at kell szalnod. => Mar regen zonas jegyeknek kellene lenniuk
2) Az utcai parkolohelyek nem arra valok, hogy valaki ott tartsa az autojat ejel nappal. Lennie kell valamilyen tarolo helynek, vagy garazsnak, vagy a kulso keruletekben olcso parkolonak. => Nem szabad ingyenes utcai parkolast biztositani a belvarosban lakoknak.
3) Gondolom az iden mar tobb ilyen riado is lesz. El kell gondolkodni az eletunk atszervezesen, => nem viszem a gyereket oda iskolaba, ahova csak kocsival tudom.

v.a.k.v.a.r.j.u 2009.01.12. 12:56:41

Nyilván nem azokról beszélek, akiknek naponta 30 kilometert kell brinyózni oda-vissza, hanem a városban élőkről. Viszont a gyerekes történethez még csak annyit, hogy a hollandok kőkeményen nyomják. Egyik gyereket előre, a másikat hátra (jobb esetben berakják a bakfiets-be -elöl van egy doboz), aztán irány előre. Megjegyzem, néha nekem is sok, amit magukkal művelnek, de az tény és való, hogy nem egy elkényeztetett népség.

Mondanivalóm lényege mindösszesen annyi lett volna, hogy ha hosszú távú megoldáson gondolkodunk, a bicikli egyértelműen az egyik legnyilvánvalóbb megoldás. De hát hosszú távon már régóta nem gondolkodik senki otthon, többek között ezért is jöttem el. Nem birtam nézni.

Devil 2009.01.12. 12:58:12

@budapestjovoje: Eleg tipizalt keped van az autosokrol, de anelkul nem fogsz tudni erdemi parbeszedet folytatni (es most sem folytatsz csak mondod a magadet) hogy ne ismerned a vitapartneredet.

Vad.Korte (törölt) 2009.01.12. 12:59:58

"De ha azt tudom, hogy a lakosság kétharmada – egyébként nyilván kényszerből - fütyül a szmogriadóra, akkor én sem leszek olyan hülye, hogy betartsam."

Épp ebb[l a mondatból nyilvánvaló, hogy mi folyik itt. mindenki a másikra mutogat, hpgy ha ti nem hagyjéátok otthon, majd hülye leszek én is. Ez a rossz hozzáállás. És amíg a té cikkíró ilyeneket ír, mélyen szálljon magába!! Nálunk a szabálykövető viselkedésforma hiánya tesz minden ilyen akciót lehetetlenné.

Vad.Korte (törölt) 2009.01.12. 13:01:10

Saját privát statisztikám, amit a Soroksárin számoltam reggel a buszból: kb. 2/3 annyi páratlan rendszám ment, mint páros. Az adat nem mérvadó, csak tájékoztató jellegű.

sunblind 2009.01.12. 13:02:42

tényleg ekkora. ... talán nem az a helyzet lényege, hogy otthon hagyom-e a kocsit, mert balfék vagyok infulenziásan a buszmegállóban állni, ami konkrétan 25 percenként jár, és onnan még kétszer kell átszállnom másikra mire egy és negyed óra alatt beérek, és közben szívom be az ólmot, amiért tulajdonképpen otthon kellett hagynom a kocsit, amire minden adót hetvenszeresen fizetek be, hogy működjön végre jól ez a kurva város? ... vagy renitenskedek? leszarom az egészet, és kocsiba ülök, hamár összeganéztam rá a lóvét? ami most még csak hagyján, de amikor majd mindezzel a negyvenezres csekket kockáztatom, akkor nyilván ez sem lesz annyira mindegy. ... én speciel mittomén hány év óta először még otthon is hagytam a kocsit ahelyett, hogy végre odamennénk a K. térre kétmillióan, és dobálnánk kővel azt a szeméthegyet, hogy huzzatok már a halál náthás fa...ra demszkistül, hivatalostúl, mindenestűl, mert ostobábbnál ostobább döntések születnek nemcsak itt, hanem mindenhol ahol ezek a szerencsétlenek, meg a családtagjaik, ismerőseik, talpnyalóik, felszopóik ülnek a hivatalokban ...

Devil 2009.01.12. 13:04:10

@Diktaturha: En nem ezt mondtam, hanem azt kerdeztem hogy megis mi termeli a szmogot ha az autok nem? Maskos isz szivesen leirom neked tobbszor ugyanazt ha ilyen szovegertesi gondjaid vannak.
Ha szerinted a tehenek es a dohanyosok termelik a PM10-et, javasold a kormanynak ezeket az intezkedeseket.

Nyomek 2009.01.12. 13:04:27

Az se lesz rossz poén, amikor 31-én jelentenek be szmogriadó, és két napig tart. Ilyenkor két napig nem mennek a páratlanok. :-)

A Nép - Te vagy! (törölt) · http://www.kibulizottorszag.net 2009.01.12. 13:04:59

„Megkérdezhetnénk, de minek. Tudjuk a választ.”

„Megkérdezhetnénk, de minek. Tudjuk a választ.”

„Megkérdezhetnénk, de minek. Tudjuk a választ.”

„Megkérdezhetnénk, de minek. Tudjuk a választ.”

„Megkérdezhetnénk, de minek. Tudjuk a választ.”...................


Ezt, EZT lenne jó hallani végre az egész társadalomtól, általános értelemben. És így. Hogy MI. Hogy mi tudjuk a választ. Mert ez a lényeg. Egyik oldalon vannak ŐK, másik oldalon Mi, azaz a nép.

Ezért: www.kibulizottorszag.net

Éljenek a boldog sajtkészítők! (Bár hízlal)

Nyomek 2009.01.12. 13:05:29

Mi van az egyedi rendszámokkal (BAZMEG, MAFFIA..stb)?

(a példák csak poénok)

&Rush 2009.01.12. 13:06:37

@budapestjovoje: rossz értelmezés 1. a tömegközlekedés tud kényelmes lenni. hány várost említsek Európában, ahol gond nélkül váltanék?
rossz értelmezés 2: családdal eltöltött plusz 2 óra alatt szívesen beszélgetek gyerekeimmel, arról hogy miként legyen okosabb azoknál, akik ezt a szmogriadót ilyen formában bevezették.

Morricka 2009.01.12. 13:07:11

@Morricka: Úgy látszik elsikkadt ez a kommentem: Felesleges tovább vitatkozni erről, hiszen bebizonyosodott, hogy nem lett kevesebb autó, ám ennek ellenére is jelentősen csökkent a légszennyezettség: index.hu/politika/bulvar/lvg0112/
(holnap már nem is lesz szmogriadó)

Pontosan nulla értelme volt az egésznek.

SirFrankie 2009.01.12. 13:08:04

Ennyi sok emberi mentalitást.... komolyan nem értem minek kell személyeskedni, mindenki emberből van... ;)
Én sem leszek jogkövető, sajnos, legalábbis amíg a törvényi háttér nel lesz kicsit konszolidáltabb, és nem az autósok újabb kopasztása lesz a célkeresztben.
Tehát én is be fogok jönni holnap is a páros rendszámmal.
Aki megvet az javasoljon jobbat az alábbi paraméterekre:
Mogyoródi lakhely, 7:45-ös munkakezdés, két 10 éves iskolás gyerek. Munkahely budán, iskola nagyvárad tér. Majd adjon egy költségvetést is a pluszkiadásról.. (csak megjegyzem az időbeli pluszráfordítás az autó és a bkv között napi szinten legalább, ha nincs extra elfoglaltságom kb +3 óra a bkv javára.)
Tudom egyéni szocpol problem, stb, magam választottam.... Igen, boldog is vagyok ezzel a felállással, csak utálom amikor indokolatlanul szivatják a kisembereket, úgy hogy az alkotó röhög a markába....

schnee 2009.01.12. 13:11:37

@budapestjovoje: Nagyon jó ötlet. Es akkor pestig hogyan lehet eljutni? Vagy parkolót is építenél?

Ha nem vennéd észre az alapvető probléma nem a korlátozással van, hanem annak a módjával. Pl. Az M3-ason eljöhetsz pest határáig, de ott nincs semmilyen parkoló és BKV sem. El kell jönni gyakorlatilag a Kacsópongrác útig, ahol az első P+R jellegű (mert nem teljesen az) parkoló van. Ide viszont ilyenkor nem lehet behajtani. Ez igy vicc.

NEC 2009.01.12. 13:12:20

@lbalazs: van mar gyereked? tudod, hogy az iskola a gyerek jovojeben valo befektetes, es ha sikeresnek ( es boldognak ami koze nem tennek egyenloseg jelet) akarod tudni a gyermekednek akkor megteszel mindent, hogy jo iskolaba jarjon.... ezert mondjak hogy mar az iskolavalasztassal indul a szegregacio..

Nyomek 2009.01.12. 13:13:45

@SirFrankie:

Ja, hogy valakinek gyereke is van? És gépkocsival furikáztatjuk őket, mert úgy úrias, he???
:-)

Azt hittem, hogy csak nekem lenne ez gond. Szerencsére nem pösti vagyok, de mégy a kisvárosomban is nehézkes lenne az egyiket bőcsibe, a másikat oviba vinnem - kocsi nélkül....

movhu 2009.01.12. 13:18:08

Én egyszer év közben költöztem. Mivel nem kívántam a gyerekeimnek, hogy ekkor váltsanak iskolát(a másikban teljesen más tankönyvek és struktúra), ezért visszahordtam őket 5-6 km-re majdnem egy tanévig. Autóval 10 perc, BKV-val mondjuk 50 perc-1 óra.
Kicsik voltak, tehát az szóba sem kerülhetett, hogy ők BKV-val egyedül, azért ez mégiscsak BP. Autó nélkül oda sem értem volna iskola zárásig.
Szerencsére nincs ez a helyzet már, de meg tudom érteni azokat, akik most vannak ebben a cipőben.

Diktaturha 2009.01.12. 13:21:02

Akkor levonnám a mai napi végkövetkeztetést:

1. Megvettem az autómat, fizetem az adókat, hát tisztítsák meg nekem a levegőmet a pénzemért, mert én még a Tesco-ba is a pénztárnál parkolok.

2. Zöldövezetben lakom, a gyerekeimet a legjobb iskolákba járatom, hülyére dolgozom magamat mindezekért, majd 60évesen meghalok rákban, addig is a gyerekeim levegőjét telefüstölöm az ŐŐ érdekükben, miáltal majd ők se érik meg a hatvanat. De legalább kényelmesen autózgattunk.

3. Aki nem ilyen, az hülye.

0xFFFF 2009.01.12. 13:21:02

Okos rendelet ez a páros és páratlan hajcihő ! Nekünk két autónk van, mert ellenkező irányba járunk dolgozni. Mit ad isten, az egyik páros a másik páratlan rendszámú. Okos rendelet miatt, ma 1,5-szer annyi benzint használtunk, mint két autóval más napokon. ...és nem fogunk sem bkv-ra költeni, sem taxira. Azért tartjuk a többszörösen megsápolt autóinkat fenn, hogy ne kelljen a büdös, mocskos, pontatlan, paraszt bkv-val érintkeznünk. Ingyen sem kell a bkv.

avogadro00 2009.01.12. 13:23:13

4 hónapja adtak a Heim Pálba időpontot a 1.5 éves gyerekünknek vizsgálatra, vigyük az agyonfűtött bkv buszon? ilyenkor azért lehetne kivételt tenni, mivel a gazdagabbak ugye van 3-4 autó, max ma nem a jaguárral megy hanem az audival :P

Diktaturha 2009.01.12. 13:23:59

@0xFFFF: meg még azért hogy te se éld meg a 60-at. meg a gyerekeid se.

qmatch 2009.01.12. 13:26:08

Na, kérem.... az a baj ezzel az "akcióval", hogy több érdeket sért, mint amennyit szolgál. Ha nem így lenne, akkor nem írogatna itt össze mindenki mindent.
Nézzétek meg, kik kapnak mentességet: csupa széthajtott dízel jármű, a békávétól a fuvarosokig. Nem, nem azt mondom, hogy akkor nosza rajta, ne legyen tömegközlekedés - inkább ne legyen látszatrendelet....
Bár, micsoda poén lenne, ha megkérnék a páros bérletsorszámú nagyérdeműt, hogy ma oldja meg másképp, mert fele annyi büdös busz fog közlekedni... tessék inkább beülni mellém a Határ útnál a kis 1.3 benzinesembe, és beviszlek INGYEN a Kálvin térig, ha VÉGRE lesz egy ilyen IS !

budapestjovoje.freeblog.hu (törölt) · http://budapestjovoje.freeblog.hu/ 2009.01.12. 13:26:20

SirFrankie: azt hiszem, hosszabb távon nem lesz jobb megoldás, mint úgy átszervezni az életedet, hogy ne kelljen a Mogyoród - Buda - Nagyvárad háromszögben élned. Ha előrenézel 5-10 évet, akkor beláthatod, hogy az üzemanyagárak emelkedni fognak, egyre drágább lesz az agglomerációs élet. Erről a témáról egyébként nemrég láttam egy érdekes dokumentumfilmet, valami kis költségvetésű amerikai gyártás. Az a címe, hogy "The end of suburbia", és az amerikai agglomerációs, külvárosi lét problémáival foglalkozik.
www.youtube.com/watch?v=8r17begefKA

Perillustris 2009.01.12. 13:29:49

"ezeken a napokon az autójukat otthonhagyók számára ingyenes az utazás"

Komplex megoldás és rendszer kell, de ebbe sehogyan sem fér bele az ingyenes utazás.

movhu 2009.01.12. 13:30:28

avogadro00 2009.01.12. 13:23:13

Javaslom, hogy még vidd át Kökin, úgy, hogy a hajléktalanokban bukdácsol :)

házisárkány 2009.01.12. 13:30:46

Alföldi kisvárosban nőttem fel, nyáron mindenhová bicajjal jártunk. Télen meg gyalog. De amikor Pestre kerültem felnőttként (nem akartam, de csak itt találtam munkát), már eszembe sem jutott biciklit venni. 1. Nincs hol tárolni. A házakban régebben léteztek babakocsi- és biciklitárolók, de ezek valahogy megszűntek, lett helyettük kisbolt meg állószoli. A liftbe nem fér be a bicaj, a hátamon meg nem akarom cipelni naponta a 7. emeletre, bocs. Ja, és a másfél szobás panelban hová gyömöszöljem be éjszakára? 2. Nincsenek kerékpárutak. Nem vagyok hajlandó percenként kockáztatni az életemet. 3. Kiskosztümben, nejlonharisnyában, körömcipőben elég érdekes lenne bicajozni. Azt pedig ne tessék elvárni, hogy a gardróbomat a munkahelyen tároljam, játszóruhában bebiciklizzek, majd ott lezuhanyozzak és átöltözzek. Ez valahogy nem életszerű. Nem is beszélve arról, amikor szakad az eső, vagy mint jelen esetben - 10 fok van. Egyébként BKV-val járok, nem kocsival, de az az igazság, hogy ha megtehetném, én is inkább vennék egy autót.

0xFFFF 2009.01.12. 13:35:20

@Diktaturha: Én még ennyit sem kívánok neked, elégedj meg a gyerekeid 10 éves korával te paraszt ! ;)

qmatch 2009.01.12. 13:36:08

@házisárkány: ... én még gyermektelenül is olcsóbban jöttem ki az autóval, mint a bérlettel. Így, hogy minden nap két kölköt is kell vinni, meg pláne!
Az is igaz, hogy MÉG szeretek vezetni..... szeretnék buszt is, de nem engedik :)

luluxx 2009.01.12. 13:37:19

Én is számoltam, szinte pontosan fele annyi páratlan rendszámot találtam, az arány feléhez közelített a Rózsadombon. Véletlen ez, vagy a gazdagokra nem vonatkozott a szmogriadó? Vagy mi van már?

És látszik, hogy kevesebb az autó, és nincs is olyan büdös, mint vasárnap este.

Diktaturha 2009.01.12. 13:38:17

@0xFFFF: ez nem kívánság volt te agyhalott, de egy ilyentől mit várjon az ember, még egy mondatot sem tud értelmezni.

AZ ADÓDÉRT NEM KAPSZ TISZTA LEVEGŐT!!!

Volkov 2009.01.12. 13:39:12

Asztmás vagyok, és ott a folt a tüdőmön, a téli időjárástól most plusszban non-stop füllgyuszi. Ma mégis a páratlan rendszámú kocsimmal jöttem dolgozni.
Egyrészt ez a dolog nem igy működik, hogy este szólnak, hogy akkor holnap menjél gyalog.
Másrészt, a cégnél tul vagyunk egy drasztikus leépítés első felén. Igy most könnyen kint találhatja magát az ember. A család haljon éhen, vagy csak én fulladjak meg?
Felülni a BKV-ra? Enyhén szólva nem egyszerű kibuszozni ide (és nem csak a pénzről van szó - bár a szoros büdzsébe az sem fér bele, hogy két napért vegyek bérletet, vagy napi jegyeket - az üzemanyagot meg támogatja a cég), pláne megpakolva, a sokadik buszra felférni. Bár gyalog is el lehet elméletileg jutni bárová, csak kellően korán kell elindulni( régen is igy jártak az emberek - de akkor nem ilyen volt az elvárás sem).
Szóval, ha ilyen mutatványokat várnak el, nem ideiglenes jelleggel, hanem rendszeresen, a legváratlanabb időkben, akkor az ember ugy szervezi az életét, ugy vállal munkát, ennek tudatában. De ezek nem vasárnap estéről - hétfő reggel virradóra lehet egy normális családmodellnél kivitelezni.
JA, és a média is szereti azt elfelejteni, hogy nem mindenki irodában mereszti a seggét napi nyolc órát, vagy a szalag mellett robotol. Az csak duma, hogy ilyenkor nem lehet a dolgozót felelősségre vonni. Nem a sz*rt, nem dolgozol nem számlázol,kevesebb órára fizetnek, vagy a főnök szól hogy a te bajod hogy nem tudsz időre itt lenni, biztos lenne olyan a helyedre aki igen, indulj el korábban.

budapestjovoje.freeblog.hu (törölt) · http://budapestjovoje.freeblog.hu/ 2009.01.12. 13:40:22

Én BKV-val járok, látom az előnyeit és a hátrányait is, és összességében ezt tartom jobbnak. Két hétig itt volt nálam Anyukám kocsija, akkor jártam autóval is munkába, meg egy-két helyre. De szar volt. A metrón ülök 20-25 percet, ez alatt olvasok. A kocsiban ideggyogyó voltam 10 perc alatt, hogy nekem jön, hogy rámdudál, hogy le van zárva stb. (Nem, nem azért, mert ilyen szarul vezetek.) A metróban nem találkozom hajléktalanokkal, ezeket már 2-3 éve nem nagyon engedik be a biztonsági orkok. Itt 9000 Ft a havibérletem, Frankfurt am Main városában (ami még fél milliós sincs az agglomerációja nélkül) meg 40 euró volt egy hetijegy tavalyelőtt. (Csak ezt Demszkyék meg ne tudják! :-) )

Ford_Fairlane 2009.01.12. 13:41:30

Annak, aki szerint otthon a "kis falujában" nyugodtan szórakozhat és szívhatja a jó levegőt:

www.idokep.hu/?oldal=legszenny

Ennyi erővel az egész országban meg lehetne tiltani a közlekedést.

budapestjovoje.freeblog.hu (törölt) · http://budapestjovoje.freeblog.hu/ 2009.01.12. 13:42:20

Diktaturha: fogd vissza magad légy szíves, beszélgetünk és vitatkozunk, de nem szidjuk egymást. Léci.

Lesliecius 2009.01.12. 13:44:01

@budapestjovoje: nem gondolhatod komolyan, amit korábban írtál, hogy nem muszáj 30 km-re lakni a munkahelytől... Csak két példa:

- vidéken még a nagyvárosok sem bővelkednek munkalehetőségekben, sok ismerősőm 1-2 diplomával sem tudott elhelyezkedni. Ez van, vízfejű az ország, és a vízfej a főváros. És aki vidékről feljön dolgozni, hogyan is költözhetne be, ha nincs több százezres fizetése? Albérlet: ha csak nem vagy gruppen-szerető, és egyedül akarsz, normális lakásban élni, akkor sem hozod ki olcsóbban az ingázásnál. Saját lakás: igen, fel lehet venni a rengetg hitelt, és után szinte ugyanott vagy, mint az albérletnél.
- másik példa: ha valakinek pénze is van jó lakást venni, akkor is: csak azért költözzön a belvárosba, mert ott dolgozik? Ha lakást veszek, rengeteg szempont van a környéktől kezdve a gyerek lehetőségén keresztül a közlekedés elérhetőségén át a lakás millió paraméteréig, és ebből csak EGY az hogy hol dolgozik az ember, nem ez határozza meg a lakásvásárlást.

Sokmindenben igazad van, hogy sokat lehetne Bp. élhetőségén javítani (P+R, jobb tömegközlekedés), de ez adottság lesz még hosszú évtizedekig, hogy sokan sok kilométert utaznak, mert ha nem teszik, nincs munkájuk.

Diktaturha 2009.01.12. 13:48:06

@budapestjovoje: Diktatúrában bizony akadnak túlkapások... :))

Diktaturha 2009.01.12. 13:48:37

@Ford_Fairlane: és meg is kéne. Egy diktatúrában.

budapestjovoje.freeblog.hu (törölt) · http://budapestjovoje.freeblog.hu/ 2009.01.12. 13:48:50

Lesliecius: Nem attól lett a leggazdagabb város Budaörs, hogy a sok szegény onnan jár be dolgozni. Igazad lehet abban, hogy a költség hasonló, csak az autózós esetben 15 év múlva is egy autóval rohangálsz, lakáshitel esetén meg van egy lakásod. Mi pénz el nem folyik üzemanyagra, szervízre, autóvásárlásra, téli-nyári gumira stb.? Szerintem ezt a pénzt sokkal, de sokkal értelmesebben is el lehet költeni. Nem azért nincs autóm, mert nem tudnék megvenni egy használt kocsit úgy 1 millió forint körül. Hanem azért, mert ez egy rossz költés lenne. (Picit messze jutottunk a szmogtól :-) )

fizetekmegegysort 2009.01.12. 13:51:16

Annó (huszonsokéve...:)) Anyukám itt a külvárosban bevitt minket Tesóval az oviba, majd bebumlizott BKVval a belvárosba,majd munka után hazahozott az oviból. Ember lett belőlünk. Autó nélkül. Hogy mi volt a különbség?
1. senki nem üvöltötte le anyu fejét, ha véletlenül nem volt bent reggel 8.00-ra
2. az ovi reggel hatkor nyitott, és este nyolckor zárt
3. a BKV nem ilyen állapotban volt, anyu nem fagyott meg a buszon, nem kapott el fertőzést a csövestől, nem volt hányásszag
4. engem + tesókát nem "kötöttek ki" az ovi elé pontban du 5.00-kor, hanem megvárták a dadusnénik míg értünk jöttek a szülők
5. anyámat nem hajítottkák ki a munkahelyéről, mert 4-kor eljön, nem kapta a megjegyzéseket, hogy "hja persze a gyerekeseknek nem kell túlóráznia...", SEMMIT nem kockáztatott ezzel.
Más volt a világ. A mai elvárások igenis sok esetben megkövetelik egy gyerekes szülőtől, hogy autót tartson, mert egyszerűen LEHETETLEN úgy megszervezni az életét, hogy mindenhova eljusson + még dolgozzon is. Aki erre azt mondja, hogy a belvárosban kell élni, meg miért lakok 30 km-re a munkahelyemtől, az egyszerűen teljesen híján van minden empátiának.

Diktaturha 2009.01.12. 13:54:46

@fizetekmegegysort: teljesen igazad van mindenben, én is kocsival fogom hordani a gyerkőcöket, amúgy is imádom az autómat, de itt most egyszeri, ideiglenes korlátozásokról van szó, amit egy évben 2-3x az emberek nagy része be tudna vállalni, ha akarna. Csakhát nem akar...

SirFrankie 2009.01.12. 13:54:56

@budapestjovoje: ok, de ha jól sejtem , ezzel kb arányosan fog emelkedni a tömegközlekedés ára is, legalábbis biztos nem fordítottan arányosan. jelenleg 4 fős család vagyunk. (Az egyik 10 éves gyerkőc a nagyobbik fiam osztálytársa akinek a szüleivel 4 éve közösen oldjuk meg a gyerkőcök hurcolását /én viszem ők hozzák őket/ ezzel is csökkentve a forgalomban levő autók számát ;) )
Ha azt nézem éves átlagban az autóban 2,5 3 emberke leledzik akármelyik pillanatban. átlag 6-7l-es fogyasztással számolva bőven ráverünk a bkv-re és társaira költségileg még elég sokáig. De lehet hogy egy 3-4 fős tandembringa jobbat tenne az egészségünknek is, és persze azt -10 fokban is bártan lehet használni.... ha nem csap el egy autós/bkv/stb.
Egyébként ha megengeded ott élek és akkor amikor és ahol tudok és szeretnék ;)
De beszélhetnénk arról is hogy a közlekedési lámpák bp-en és sok más városban miért 110-es átlagra vannak beállítva a zöldhullámhoz. ;)
Ma reggel 6:30-6:45 tapasztalat, hogy 50-60km/h sebességgel nem tudtam 3 zöld lámpát kifogni Reitter felüljáró és a Keleti majd Orczy/Nagyvárad tér között. De persze az 1 perces pirosnál van értelme leállítani a járó motort, a busznak is, mert ilyenkor az is le kellene állítsa nem?.... stb....

totyatotya 2009.01.12. 13:55:37

nehany gondolat.
1. az ember nem 100%ban tudja eldonteni hogy hol lakjon, dolgozzon. szamos korlat van jelen (anyagi es egyeb)
2. ugyanigy eldonthetetlen hogy hova kell jarnia rendszeresen-rendszertelenul
3. csalados ember ritkan biciklizik.
4. csalados ember jellemzoen autozik
5. egy rendeletet a kivetelek minositenek
6. levegoszennyezest csak autokon szamonkerni idiota dolog
7. paros/paratlan rendszam elvileg hasznalhato otlet
8. ingyenes tomegkozlekedes szmogriadokor alap. nemcsak autosoknak, hanem mindenkinek, mar reklambol is.
9. behajtasi dij, autok kitiltasa belvarosbol mas tema, itt csak annyi hogy infrastrukturalisan Bp-en nincsenek meg a feltetelek (varhato kivetelekrol nem is beszelve)
10. amig a nappali aruszallitas es full kamionstop mint otlet fel sem merul, addig abszolut dilettantizmus az egesz helyzetkezelesi probalkozas

a terepjarom paros rendszamu, es garazsban pihen amig tisztabb ido nem lesz. aki egyebkent meg akarja szabni hogy hol lakjak vagy hova menjek, annak a terden szivesen keresztulhajtok parszor.

budapestjovoje.freeblog.hu (törölt) · http://budapestjovoje.freeblog.hu/ 2009.01.12. 13:56:27

fizetekmegegysort: Ezért írtam feljebb, hogy kivétel az, aki több embert fuvaroz, aki árut szállít, vagy aki mozgássérült. De azért azt gondolom te is látod, hogy az autósok nagy többsége egyedül ül a kocsijában. És egy kézitáskánál több nemigen van nála. Na, részben ezek lustasága miatt van ennyi autó. Részben meg a szar közlekedési rendszer miatt: nincs P+R, béna a BKV, nincs körgyűrű, viszont van a belvárost átszelő sztráda stb. Szerintem.

SirFrankie 2009.01.12. 14:00:58

@fizetekmegegysort: ehhez csak csatlakozni tudok...

joskafiser 2009.01.12. 14:01:05

@totyatotya: tokeletesen egyeteretek. ritka manapsag az az ember aki gondolkozik. a poszt iro + te mar benne vagytok ebben a szuk korben.

budapestjovoje.freeblog.hu (törölt) · http://budapestjovoje.freeblog.hu/ 2009.01.12. 14:01:07

3. csalados ember ritkan biciklizik.
4. csalados ember jellemzoen autozik

Magyarországon. Nézd meg a példákat Bogotá hótszegény városától (Kolumbia fővárosa) Koppenhágáig. Családos emberek bicikliznek. Én is biciklizem kisgyerek korom óta. Városban is. És élek. Nem igaz, hogy kerékpárral közlekedni életveszély. Tapasztalatból mondom.

SirFrankie 2009.01.12. 14:02:28

@Diktaturha: khm.... volt valami indexes cikk ami szerint az elmúlt 2 évben mennyi is vagy 7-8 alkalommal lett volna ilyen volt úgy hogy két hetes intervallumban.... szóval azért óvatosan..

Lesliecius 2009.01.12. 14:06:34

@budapestjovoje: Ok, valóban off-topic, de még a budaörsi megjegyzésedre: történetesen dolgoztam ott évekig, és nem kevés bevásárlóközpont és irodaház van ott, akik ezerrel oda fizetik az iparűzési adót...
De oké, nem ez a lényeg. Szmog lehet hogy akkor is lenne ilyen időjárásban, ha csak fele annyi autó közlekedne :) Hisz vidéken is ugyanilyen magas értékeket mértek. Tehát alapvetően nem az autók okozzák ezt a porkoncentrációt, és nem is a csapadékhiány, hisz Borsodban pl. szinte mindenhol összefüggő hó van, és ott volt a legmagasabb a porkoncentráció tegnap.

Diktaturha 2009.01.12. 14:08:49

@SirFrankie: hosszútávon nyilván komolyabb megoldást kell kidolgozni, de egy biztos, ez így nem maradhat éveken keresztül, mert abból mindenkinek egyformán komoly gondjai lehetnek.

totyatotya 2009.01.12. 14:14:52

@budapestjovoje:
koltozz akkor oda baszki. amig viszont itt elsz, fogadd el a realitasokat. es biciklizz ebben a szmogban te agyalagyult. Orvosnak is dicsekedj el vele.

Diktaturha 2009.01.12. 14:19:55

@totyatotya: a realitások nincsenek kőbe vésve, és elég szomorú az a helyzet, hogy egy kis bringázás miatt orvoshoz kell menni.

Bit Rot 2009.01.12. 14:23:24

@SirFrankie:
"Aki megvet az javasoljon jobbat az alábbi paraméterekre:
Mogyoródi lakhely,"

Aha, fasza, kint laksz Mogyoródon, a te gyerekeid jó levegőben fognak aludni, a pesti gyerekek és felnőttek pedig dögöljenek bele a porba!

"Munkahely budán, iskola nagyvárad tér."

Csak azzal ne gyere, hogy a sok személyi jövedelem adódat átutalja Mogyoród Budapestnek, hogy ide jár a gyereked!
Mert nem utalja.
Ez a budapesti adózóknak pluszkiadás!

"Igen, boldog is vagyok ezzel a felállással, csak utálom amikor indokolatlanul szivatják a kisembereket, úgy hogy az alkotó röhög a markába...."

A lényeg, hogy te autózhass, te úgyse pesten laksz, a pestiek meg haljanak meg!

Szép hozzáállás!

joskafiser 2009.01.12. 14:26:03

@budapestjovoje: annak ellenere, h versenyszeruen kerekparoztam, kiver a hideg veritek ha biciklissel talalkozok az uton.
on es kozveszelyes barmoknak tartom oket!
termeszetesen budapestrol van szo. mert itt nincsenek meg a feltetelei a varosi kerekparozasnak.
ellentetben beccsel, ahol ez frankon mukodik. ahol viszont nincs meg a feltetel ahhoz, h biciklizzenek az emberek, ott ne biciklizzenek mar!

bar ehhez is gondolkodas kellene. az meg ugye luxuscikk.

Bit Rot 2009.01.12. 14:26:23

@avogadro00:
"4 hónapja adtak a Heim Pálba időpontot a 1.5 éves gyerekünknek vizsgálatra, vigyük az agyonfűtött bkv buszon?"

Ahogy szokás a 4-10 ezer Forintokat az orvosok zsebébe duni (éljen a magyar egészségügy), majd most beledugsz párezret a taxis zsebébe. Ennyi.

Bit Rot 2009.01.12. 14:27:33

@joskafiser:
"on es kozveszelyes barmoknak tartom oket!
termeszetesen budapestrol van szo. mert itt nincsenek meg a feltetelei a varosi kerekparozasnak."

Ja, és minél többet mondod, hogy nincsenek meg a feltételei a kerékpározásnak, annál jobban igaz lesz?

Mert szerintem nem. Sok helyen lehet biciklizni már, biztonságosan!

Hogy nem több helyen, az pedig Demszky bűne!

totyatotya 2009.01.12. 14:42:10

@Diktaturha:
"a realitások nincsenek kőbe vésve"

uh, ilyeneket tudsz meg? iszom a szavaidat.

"és elég szomorú az a helyzet, hogy egy kis bringázás miatt orvoshoz kell menni."

olvasd el legyszi mit irtam mert szovegertes ugy tunik nem szazas.

joskafiser 2009.01.12. 14:45:09

miert lenne annal jobban igaz? szimpla teny.
az meg nem kerekparut, h a jardara felfestek egy vonalat.

abban tokeletesen egyetertunk h demszky es diszes csapata krta el ezt a varost es tette elhetetlenne, hosszu husszu idore azaltal, h a kozlekedest nem fejlesztette.
de ettol meg biciklizni on-, koz- es eletveszelyes fszsag, tomegkozlekedni pedig annak hianya miatt nem lehet.

mindekozben kozlekedni pedig muszaj, ergo marad az auto.

Diktaturha 2009.01.12. 14:48:13

@totyatotya: hát a térden áthajtós részt leszámítva elég normálisnak tűntél, kár hogy lealjasodtál...

totyatotya 2009.01.12. 14:50:15

magyarazd mar el hogy miben aljasodtam le. vagy ha valakinek nalad kettovel tobb kereke van az automatikusan idiota? bocs de arra a mondatodra nem lehetett rohoges helyett massal reagalni. megis mit gondoltal?
a masik felet meg siman nem ertetted meg szerintem, ennyi tortent.
ehhez kepest most lealjasozol. szerinted ettol nekem jobb velemenyem lett rolad? elertunk valamit? bravo.

Diktaturha 2009.01.12. 14:54:17

@totyatotya: nem lealjasoztalak, az egy másik szó, csak annyit akartam mondani, /akkor most próbálok nem félreérthetően fogalmazni/, hogy az első hozzászólásodkor megörültem, hogy jött egy normális fickó, akivel talán értelmesen lehet vitatkozni, nem szélsőséges egyik irányba sem, erre elkezdtél belekötni minden mondatomba. Erre értettem.

Devil 2009.01.12. 15:16:38

@totyatotya: 10 - teljezen egyetertek, lehetne kamionokat vonatoztatni, mi meg folyosot nyitunk nekik a varoson keresztul. Mar a felig kesz M0-nak is otulunk. Az osszes aruszallito dizel, erre a szemelyautokat korlatozzak.
Raadasul sok-sok sotetzold elhiszi amit mondanak neki hogy nem azert korlatozzak az autosokar mert oket a legkonnyebb izelgatni, hanem azert mert ok szennyeznek...
Lsd Putnoki PM10, ahol aztan biztos nagyon sok am az autos!

Devil 2009.01.12. 15:23:23

@budapestjovoje:
"3. 4-es metró helyett a külső területek tömegközlekedését fejleszteni, új HÉV vonalakat nyitni. "
Valojaban a 4-es metrot a varoshatarig kellett volna kivinni, az M0-M3 csomoponti vegakllomassal, es oda keleltt volna jo nagy P+R parkolot tenni. Igy egybol jobb lenne a kulso kerultetek (XV., Polus Center) tomegkozlekedese es P+R parkolo is lenne ami miatt nem kellene bejonni a varosba.
Es a BKV-t ingyenesse kell tenni.

Diktaturha 2009.01.12. 15:25:43

@Devil: teljesen igazad van a kamionokat illetően, én ennyi kamiont közúton nem láttam sehol Eu-ban mint itthon. Franciaországot bejártuk 2éve, autópályán ha tizet láttam 5e km alatt, pedig kicsit jobban "dübörög" a gazdaságuk, mint a mienk, az egyéb járulékos előnyökről nem is beszélve. /Balesetek, utak minősége, zajterhelés.../

totyatotya 2009.01.12. 15:40:11

@Diktaturha:
azért kötöttem bele mind a két mondatodba, mert (és eddigi hozzászólásaid alapján meggyőződésem hogy tudod te is) azok konkrétan hülyeségek voltak. a "realitás" az olyan dolog amit máshogy "adottság"-nak neveznek. Amivel nem elkezdesz veszekedni, hanem elfogadod, hogy az a jelenlegi állapot. Egy 4 tagú családot nem fogsz tudni bringára ültetni. Gyereket nem feltétlenül (sőt általában nem) közeli oviba, suliba veszik fel, és el kell vinni adott esetben a város másik végére. Reggel hatkor. Aztán melóba. Irreális azt elvárni, hogy "de holnaptól nem". Egyszerűen nem fog menni, máshol sem menne. A másik fele a mondatnak arra vonatkozott, hogy kérdezd meg egy orvostól, hogy ilyen időben mit javasol: biciklizz vagy autózz. Szerintem erre is magadtól tudod a választ. Akkor miért erölködsz ezen a kérdésen? olyat kéne nyomni, amiben mindenki, vagy legalább a többség egyetért, nem? Tessék már támogatni az éjszakai áruszállítást, nappali kamionstoppot emberek. Megnéztem a blogodat. Miért nem teszed ezt oda ki? Ez az, ami az átlagpolgárnak legkisebb kényelmetlenségbe kerül, tulképp elosztanánk a nappali forgalmat kétfelé. nappal gyorsabban haladnánk, éjjel meg mikor kutya nincs az úton, mehetnének a kamionok.

Amúgy normális fickó vagyok.

Diktaturha 2009.01.12. 15:54:52

@totyatotya: a budapesti realitásokon igenis lehet változtatni, lehet, hogy idealistának tartasz, de én akkor is azt mondom, hogy kisebb dolgokban lehet egyik napról a másikra is változtatni. Pl: ha ennek a röhejes szmogriadónak hatására csak 20% hagyta otthon az autóját, már elértünk valamit. Én is otthon hagytam, fáztam, bűzölgő csöves mellett álltam a villamoson, meg még sok ezren mások is, azért ez eredmény szerintem. Hülyék vagyunk? Lehet. Hosszú távon nem megoldás, de talán javított valamit a helyzeten.

Én a bringás sztorit úgy értettem, hogy ilyen szmogban -nyilván egy orvos is- butaságnak tartom a bringázást, de az év nagy részében simán lehet napi szinten bringázni. De ez már tényleg túl van tárgyalva.

Minden hátsó szándék nélkül -hol nézted meg a blogomat? csak mert nekem nincs, de lehet hogy valakinek van ilyen néven. Megnézném én is.

Elhiszem.

totyatotya 2009.01.12. 16:03:08

@Diktaturha: uh bocs összekevertelek vkivel blogilag, bocs.
kisebb dolgokban nyilván lehet változtatni, viszont amit fenn kétségbe vonsz, az nem "kisebb dolog". én gyalog jöttem be ma is, meg általában is. ugyanakkor tudom, hogy ez a többségtől nem várható el...

Perillustris 2009.01.12. 19:12:22

@joskafiser: "ahol viszont nincs meg a feltetel ahhoz, h biciklizzenek az emberek, ott ne biciklizzenek mar"

Szerinted az autózás feltételei megvannak? Szerintem nincsenek, úgyhogy ne autózzanak az emberek. Rögtön jobb lesz bicajozni is.

Az "autósok" se várták meg, kiépül az infrastruktúra.

Így jó? Megegyeztünk?

Furesz 2009.01.12. 19:49:59

@budapestjovoje: Lecsokkenteni a befele vezeto savokat? Az van, hogy videken nincsen igazan munka es Pestre jar fel a fel orszag. Van arrol fogalmad, mi lenne abbol? Altalaban vallalkozok, sajat szerszammal. Hogy cugolne vegig magaval a cuccait tomegkozlekedessel? Plusz ugye nem lehet kikerulni Budapestet. At kell rajta menni sajnos. Mert ha ki lehetne kerulni, lehet, nem kellene szmogriadozni.

Simon_81 2009.01.12. 21:30:32

Vannak olyanok, akik még használnák a tömegközlekedést /mint például én is /. Ha nem lennének mocskosak a buszok, trolik stbstb. Mondjuk nem 10-20, percenként járnának, és ha kimarad egy járat, akkor nem 20-40 perc múlva jön, a következő vagy mondjuk több éjszakai járat, lenne (nem mindenki reggeltől estig dolgozik). Lehetne, mondjuk ezeken, a napokon ingyenes a tömegközlekedés../pl. Forgalmi bemutatása/..az a baj hogy ehhez nem kell nagyon sok diplomásnak lenni, hogy lássuk mi az, ami miatt nem lehet ezt a szmogriadot kivitelezni. Amúgy a döntéshozókra jellemző itt Magyarországon, hogy azon kívül, hogy hoznak egy intézkedést, egyáltalán átgondolnák, hogy megvalósítható-e ha igen akkor hogyan, és mi kell, ahhoz tenni, hogy működőképes legyen. Felkészülni előre és nem akkor gondolkozni, hogy mit is kellene tenni. Vagy ilyen felületesen azt mondani törvény lesz, és büntetni fogjuk. Elhiszem, hogy nem olyan egyszerű de könyörgöm, ezért kapnak többszázezres fizetést. A pék kenyeret süt, ahhoz ért ők meg gondolom, azért dolgoznak, ott ahol dolgoznak, mert feltételezem, hogy értenek hozzá. De sajnos
nem ez látszik kifelé. Mindig ők maguk bizonyítják be az ellenkezőjét.

Egy gondolat még: egy dolgot felháborítónak tartok politikusokra, diplomatákra, köztisztviselőkre miért nem vonatkozik ez a rendszámos történet. Feléjük nem jár busz vagy nincs páros rendszámú kormányautó, nem tudnak 2-3-an utazni egy autóba a másik kocsit meg mondjuk a parkolóba hagyni. Tisztelt uraim milyen jogon várnak el bármit is, amikor önök nem mutatnak példát. /tisztelet a kivételnek/. És önök a közjogi méltóságok… szánalom… ebben az országban nagyon sok embernek csak neve van és semmi nincs mögötte. Van egy ilyen mondás és ez nagyon sok mindenre igaz ebben az országban
„Fejétől bűzlik a hal”

Utóirat:
Ha nincs ötletük, hogy mivel lehet gond, amikor egy ilyen intézkedést mellé próbálnak egy törvényt gyártani. Akkor nem árt nem milliókat kifizetni egy tanácsadó cégnek, ami mellesleg mondjuk tök véletlenül valakinek, a valakijének az ismerősével készíttetni egy tanulmányt. Hanem mondjuk elolvasni például egy ilyen bogot.

Simon_81 2009.01.12. 22:00:58

@Diktaturha: Egyet értek például, nem kell messzire menni BÉCS körül 4 sávos körgyűrű, van és nem 80 km/h-val lehet menni rajta. 3, 5 tonna felett nem mehetsz be a "belvárosba" úgy kell elképzelni, lerakatok, vannak a körgyűrűn és onnan csak útvonalengedéllyel, lehet behajtani. A busz a legnagyobb jármű, ami a belvárosban közlekedik, és ne aggódjatok nincs kevesebb autó, mint Budapesten van. De nem nagyon volt még szmog riadó. Franciaországban meg azért nem találkozol annyi kamionnal, mivel mi azért erőteljesen tranzit ország vagyunk. Ráadásul a vasútútvonalaink egyáltalán nem bővülnek, sőt inkább csökkennek. És ha valaki még fel is rakná a kamionjait vonatra olyan drága, hogy egyáltalán nem éri meg nekik hogy feltegyék.

Franciaországban autópályák hossza 12000km.
Magyarországi autópályák hossza: 1000km

Franciaország vasúthálózat hossza: 29463km 2006-os adat
Magyarország vasúthálózat hossza: 7960km 2006-os adat

budapestjovoje.freeblog.hu (törölt) · http://budapestjovoje.freeblog.hu/ 2009.01.13. 08:47:14

A kerékpározás - légszennyezés viszonyához annyit, hogy megmérték már, hogy ki mennyit szív. A legtöbbet a dugóban araszoló autós - ő közvetlenül onnan kap levegőt (a kocsija elejéből), ahol az előtte levő kipufogója van. A kerékpáros viszont távolabb van a kipufogóktól, ráadásul sok helyen el is tud menekülni a forgalom közvetlen közeléből. (Én pl. korábban jártam Zugló és a Duna Plaza között bicajjal. Autóval a Hungária felüljáró felé kell menned, én bicajjal a Rákos-patak partján fél óra alatt otthon voltam.) Erről bővebben itt írtam:
budapestjovoje.freeblog.hu/archives/2008/11/20/Miert_nincsen_Budapesten_szmogriado/
Hát, azóta lett is szmogriadó, meg nem is.

budapestjovoje.freeblog.hu (törölt) · http://budapestjovoje.freeblog.hu/ 2009.01.13. 08:49:50

Furesz: Az egész korlátozásnak az a lényege, hogy NE üljél bele a kocsiba, hanem menjél másképpen. Te pedig azért vagy felháborodva, mert akkor nem ülhetnél kocsiba. Pont az a korlátozás célja, hogy ne üljél kocsiba!

Diktaturha 2009.01.13. 10:00:50

@budapestjovoje: de figyu tényleg van, hogy nélkülözhetetlen az autó, inkább az alternatív hajtású, minimális vagy zéró emissziós technológiákat kéne támogatni még középtávon is. Én átalakíttattam az autómat bioetanolosra, bárki megteheti, aki nem akar a magas benzinártól függeni, vagy a környezetet szennyezni. Esetleg is-is. Mondhatnám a gázosítást is, de ebben az esetben talán mégsem olyan jó megoldás, habár gázhiány esetén is járhat benzinnel az ember.

IGe · http://vilagnezet.blog.hu/ 2009.01.13. 15:06:34

Minimum hozzá kellett volna még tenni, hogy HIBRID kocsiknál nincs ilyen korlátozás. Hadd terjedjenek már el, ha más ne ezért.

A testvéremnek egyébként hibridje van.

Furesz 2009.01.13. 17:34:59

@budapestjovoje: Oke. Nem ulok es ehendoglok. Ismetelten lejott, hogy Budapest allam az allamban (legalabbis ti azt hiszitek) Hala ez Egnek, nem midenki.
süti beállítások módosítása