Mi hiányzik ebből a szmogriadóból?
2009.01.12. 08:56 Ratius
184 komment
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
NEC 2009.01.12. 12:33:19
Morricka 2009.01.12. 12:35:42
A lényeg: "Jelentősen csökkent a fővárosban a légszennyezettség" ... "a forgalomfigyelő kamerák képei alapján úgy becsülhető, hogy nem csökkent a forgalom a szmogriadó bevezetésével, azaz körülbelül ugyanannyi gépjármű van az utakon, mint múlt hét hétfőn"
Ennyit ért ez az egész cirkusz. Azt hiszem további kommentár felesleges is.
Murányi Vénusz 2009.01.12. 12:36:42
budapestjovoje.freeblog.hu (törölt) · http://budapestjovoje.freeblog.hu/ 2009.01.12. 12:36:50
&Rush 2009.01.12. 12:38:29
köszönöm, de maradok a kocsinál
Diktaturha 2009.01.12. 12:38:31
budapestjovoje.freeblog.hu (törölt) · http://budapestjovoje.freeblog.hu/ 2009.01.12. 12:39:06
movhu 2009.01.12. 12:40:40
Szóval hülyeség, mert nem így kellene elenőrizni, hanem a szennyezés mértékének megfelelő színű plecsnit rakni minden autóra, jól látható helyre. A kitiltás pedig kezdődják alulról, azaz először a katalizátor nélküli, és így tovább.
budapestjovoje.freeblog.hu (törölt) · http://budapestjovoje.freeblog.hu/ 2009.01.12. 12:41:06
Abban viszont teljesen egyetértünk, hogy a tömegközlekedést fejleszteni kell!
Morricka 2009.01.12. 12:41:18
Gabbesz 2009.01.12. 12:42:43
1. Nincs olyan hogy valakinek KELL autóznia egy adott napon. Mehet tömegközlekedéssel, vagy hívjon taxit, vagy kérje meg egy ismerősét, akinek megfelelő rendszámú autója van.
2. Bár a járművek színvonala tényleg elég gagyi, azt állítani, hogy nincs tömegközlekedés az kicsit erős. Annyira van, hogy sok esetben még gyorsabb is, mint autóval közlekedni.
3. Értelmes kommunikáció történt. Az viszont értelmetlen, hogy nem nézel TV-t , olvasol újságot, internetet.
4. Közbizalom. Emiatt vagyok rád a legdühösebb. A magyar mentalitás díszpéldánya vagy. Ha mások nem tartanak be valamit, akkor én is hülye leszek betartani. Ezért tartunk itt ma, mert mindenki a saját önös érdekét helyezi a másik elé.
A te szavaiddal zárva:
Tulajdonképpen meg is kérdezhetném tőled: te mindig ilyen átgondolatlanul, idiótán, röhejesen ostobán posztolsz? Te tudod, hogy az általad leírtak a köz haszna helyett a köz kárára vannak? Te tényleg ekkora marha vagy?
Megkérdezhetném, de minek. Tudom a választ.
Diktaturha 2009.01.12. 12:42:50
movhu 2009.01.12. 12:42:52
Budapest belvárosában lakni tényleg frankó dolog, ugye ? Ha ennyire demagógok vagyunk, akkor én azt mondom, hogy eleve hülyeség a körúton belül engedni, hogy ott emberek lakjanak. Máris kisebb lenne a forgalom, ha ott cska irodák lennének. De ez is hülyeség, mint azt mondani, hogy miért jársz 30 km-re dolgozni.
Én életem során többször éltem meg, hogy munkahelyet váltottam, vagy a munkahelyem irodát váltott, és hirtelen 10-15 km-el arréb került. Mindig költözzek?
Morricka 2009.01.12. 12:44:07
Drága barátom, TE döntötél úgy, hogy a fővárosban laksz, MAGADAT szivatod ezzel nap mint nap. Nem kötelező itt élni! Vagy így már nem tetszik?
v.a.k.v.a.r.j.u 2009.01.12. 12:44:33
(Igen, jól kiépitett biciklis utak vannak.Nem, itt valóban nincsenek dombok...stb.stb.stb., de akkor sem hiszem el, hogy nem lehetne valahogy megoldani az otthoni bicajos közlekedést, tuti, hogy fél Budapest ráülne - persze a kötelező nyavalygás után.)
Devil 2009.01.12. 12:45:37
-Szmogriado ertelme. Ugyanis az orszagban ott is oriasi szmog van ahol nincs is jelentos forgalom, akkor miert a autosokra fogjak a szmogot?
NEC 2009.01.12. 12:45:39
en laktam, dolgoztam es tomegkozlekedtem ebben a varosban...nem szeretnem ha itt none fel a gyerekem es ez most nem is a tomegkozlekedesre es a szennyezettsegre ertem, mert ez a varos mocskos mas szempontbol is.
Sajnos olyan a szakmam es munkam melyet csak a fovarosban vegezhetek igy nincs valasztasom ha meg akarok elni.
Diktaturha 2009.01.12. 12:46:45
OmegA404 (törölt) 2009.01.12. 12:47:09
NEC 2009.01.12. 12:49:49
bar 2 gyerekkel nem tudnek bringaval bejarni es nem is mernek, nem akarom kiirtani a csaladomat egy figyelmetlen autos/BKVs miatt... tul nagy a riziko
Diktaturha 2009.01.12. 12:50:08
2009.01.12. 12:52:38
Na végre egy öntudatos környezetszennyező. Ezekben az új hipiszupi "környezetbarát" dízelautókban az a jó, hogy addig tudják az értéket hozni, amig ki nem gördülnek a gyárkapun. Nem mellesleg környezetbarátság alatt leginkább a kibocsátott CO értéket értik, nem azt a kibaszott mennyiségű dízelkormot, ami a vadonatuj euró 4-es autók csövein keresztül is dől az emberek orrába. A dízel elv évtizedek óta változatlan, a tökéletlen égés kormol, a korom pedig száll, és egészségkárosító. És ökmindegy euró hányas.
Devil 2009.01.12. 12:55:32
1- Ha taxival megy ugyanugy szennyez, sot meg jobban mert a taxi valahonnan messzebbrol jon erte, es nem a haz elol.
2-Van hogy gyorsabbm de azokban az esetekben az emberek nagy resze azt is hasznalja. Altalaban az autozik akinek "muszaj" vagy akinek a BKV annyival lassabb hogy az neki nem elfogadhato. A kulvarosok nagy resze pld. ilyen, meg a legtobb hely ahol nincs metro vagy mas kotottpalyas dolog.
3-Valoban,
4-Nem mindenki ilyen, de ez egy jo kifogas azoknak akik megszegik a szabalyt. Megodas a kameras figyelo rendszer lenne ami tud rendszamot figyelni (behajtasi dij nmiatt ugyis terveznek ilyet),
Az persze nonszensz hogy 11-kor kikialtanak valamit, mert akkor alljal le az autoddal az ut szelen, tedd ki a bevasarlast, csaladot es gyalogoljatok haza kezben 1-2 karton vizzel/tejjel? Talan elozo nap kellene bejelenteni es masnaptol lehetne ervenyes...
lbalazs 2009.01.12. 12:56:20
1) A BKV europai osszehasonlitasban is draga, ha jeggyel utazol es at kell szalnod. => Mar regen zonas jegyeknek kellene lenniuk
2) Az utcai parkolohelyek nem arra valok, hogy valaki ott tartsa az autojat ejel nappal. Lennie kell valamilyen tarolo helynek, vagy garazsnak, vagy a kulso keruletekben olcso parkolonak. => Nem szabad ingyenes utcai parkolast biztositani a belvarosban lakoknak.
3) Gondolom az iden mar tobb ilyen riado is lesz. El kell gondolkodni az eletunk atszervezesen, => nem viszem a gyereket oda iskolaba, ahova csak kocsival tudom.
v.a.k.v.a.r.j.u 2009.01.12. 12:56:41
Mondanivalóm lényege mindösszesen annyi lett volna, hogy ha hosszú távú megoldáson gondolkodunk, a bicikli egyértelműen az egyik legnyilvánvalóbb megoldás. De hát hosszú távon már régóta nem gondolkodik senki otthon, többek között ezért is jöttem el. Nem birtam nézni.
Devil 2009.01.12. 12:58:12
Vad.Korte (törölt) 2009.01.12. 12:59:58
Épp ebb[l a mondatból nyilvánvaló, hogy mi folyik itt. mindenki a másikra mutogat, hpgy ha ti nem hagyjéátok otthon, majd hülye leszek én is. Ez a rossz hozzáállás. És amíg a té cikkíró ilyeneket ír, mélyen szálljon magába!! Nálunk a szabálykövető viselkedésforma hiánya tesz minden ilyen akciót lehetetlenné.
Vad.Korte (törölt) 2009.01.12. 13:01:10
sunblind 2009.01.12. 13:02:42
Devil 2009.01.12. 13:04:10
Ha szerinted a tehenek es a dohanyosok termelik a PM10-et, javasold a kormanynak ezeket az intezkedeseket.
Nyomek 2009.01.12. 13:04:27
A Nép - Te vagy! (törölt) · http://www.kibulizottorszag.net 2009.01.12. 13:04:59
„Megkérdezhetnénk, de minek. Tudjuk a választ.”
„Megkérdezhetnénk, de minek. Tudjuk a választ.”
„Megkérdezhetnénk, de minek. Tudjuk a választ.”
„Megkérdezhetnénk, de minek. Tudjuk a választ.”...................
Ezt, EZT lenne jó hallani végre az egész társadalomtól, általános értelemben. És így. Hogy MI. Hogy mi tudjuk a választ. Mert ez a lényeg. Egyik oldalon vannak ŐK, másik oldalon Mi, azaz a nép.
Ezért: www.kibulizottorszag.net
Éljenek a boldog sajtkészítők! (Bár hízlal)
Nyomek 2009.01.12. 13:05:29
(a példák csak poénok)
&Rush 2009.01.12. 13:06:37
rossz értelmezés 2: családdal eltöltött plusz 2 óra alatt szívesen beszélgetek gyerekeimmel, arról hogy miként legyen okosabb azoknál, akik ezt a szmogriadót ilyen formában bevezették.
Morricka 2009.01.12. 13:07:11
(holnap már nem is lesz szmogriadó)
Pontosan nulla értelme volt az egésznek.
SirFrankie 2009.01.12. 13:08:04
Én sem leszek jogkövető, sajnos, legalábbis amíg a törvényi háttér nel lesz kicsit konszolidáltabb, és nem az autósok újabb kopasztása lesz a célkeresztben.
Tehát én is be fogok jönni holnap is a páros rendszámmal.
Aki megvet az javasoljon jobbat az alábbi paraméterekre:
Mogyoródi lakhely, 7:45-ös munkakezdés, két 10 éves iskolás gyerek. Munkahely budán, iskola nagyvárad tér. Majd adjon egy költségvetést is a pluszkiadásról.. (csak megjegyzem az időbeli pluszráfordítás az autó és a bkv között napi szinten legalább, ha nincs extra elfoglaltságom kb +3 óra a bkv javára.)
Tudom egyéni szocpol problem, stb, magam választottam.... Igen, boldog is vagyok ezzel a felállással, csak utálom amikor indokolatlanul szivatják a kisembereket, úgy hogy az alkotó röhög a markába....
schnee 2009.01.12. 13:11:37
Ha nem vennéd észre az alapvető probléma nem a korlátozással van, hanem annak a módjával. Pl. Az M3-ason eljöhetsz pest határáig, de ott nincs semmilyen parkoló és BKV sem. El kell jönni gyakorlatilag a Kacsópongrác útig, ahol az első P+R jellegű (mert nem teljesen az) parkoló van. Ide viszont ilyenkor nem lehet behajtani. Ez igy vicc.
NEC 2009.01.12. 13:12:20
Nyomek 2009.01.12. 13:13:45
Ja, hogy valakinek gyereke is van? És gépkocsival furikáztatjuk őket, mert úgy úrias, he???
:-)
Azt hittem, hogy csak nekem lenne ez gond. Szerencsére nem pösti vagyok, de mégy a kisvárosomban is nehézkes lenne az egyiket bőcsibe, a másikat oviba vinnem - kocsi nélkül....
movhu 2009.01.12. 13:18:08
Kicsik voltak, tehát az szóba sem kerülhetett, hogy ők BKV-val egyedül, azért ez mégiscsak BP. Autó nélkül oda sem értem volna iskola zárásig.
Szerencsére nincs ez a helyzet már, de meg tudom érteni azokat, akik most vannak ebben a cipőben.
Diktaturha 2009.01.12. 13:21:02
1. Megvettem az autómat, fizetem az adókat, hát tisztítsák meg nekem a levegőmet a pénzemért, mert én még a Tesco-ba is a pénztárnál parkolok.
2. Zöldövezetben lakom, a gyerekeimet a legjobb iskolákba járatom, hülyére dolgozom magamat mindezekért, majd 60évesen meghalok rákban, addig is a gyerekeim levegőjét telefüstölöm az ŐŐ érdekükben, miáltal majd ők se érik meg a hatvanat. De legalább kényelmesen autózgattunk.
3. Aki nem ilyen, az hülye.
0xFFFF 2009.01.12. 13:21:02
avogadro00 2009.01.12. 13:23:13
Diktaturha 2009.01.12. 13:23:59
qmatch 2009.01.12. 13:26:08
Nézzétek meg, kik kapnak mentességet: csupa széthajtott dízel jármű, a békávétól a fuvarosokig. Nem, nem azt mondom, hogy akkor nosza rajta, ne legyen tömegközlekedés - inkább ne legyen látszatrendelet....
Bár, micsoda poén lenne, ha megkérnék a páros bérletsorszámú nagyérdeműt, hogy ma oldja meg másképp, mert fele annyi büdös busz fog közlekedni... tessék inkább beülni mellém a Határ útnál a kis 1.3 benzinesembe, és beviszlek INGYEN a Kálvin térig, ha VÉGRE lesz egy ilyen IS !
budapestjovoje.freeblog.hu (törölt) · http://budapestjovoje.freeblog.hu/ 2009.01.12. 13:26:20
www.youtube.com/watch?v=8r17begefKA
Perillustris 2009.01.12. 13:29:49
Komplex megoldás és rendszer kell, de ebbe sehogyan sem fér bele az ingyenes utazás.
movhu 2009.01.12. 13:30:28
Javaslom, hogy még vidd át Kökin, úgy, hogy a hajléktalanokban bukdácsol :)
házisárkány 2009.01.12. 13:30:46
0xFFFF 2009.01.12. 13:35:20
qmatch 2009.01.12. 13:36:08
Az is igaz, hogy MÉG szeretek vezetni..... szeretnék buszt is, de nem engedik :)
luluxx 2009.01.12. 13:37:19
És látszik, hogy kevesebb az autó, és nincs is olyan büdös, mint vasárnap este.
Diktaturha 2009.01.12. 13:38:17
AZ ADÓDÉRT NEM KAPSZ TISZTA LEVEGŐT!!!
Volkov 2009.01.12. 13:39:12
Egyrészt ez a dolog nem igy működik, hogy este szólnak, hogy akkor holnap menjél gyalog.
Másrészt, a cégnél tul vagyunk egy drasztikus leépítés első felén. Igy most könnyen kint találhatja magát az ember. A család haljon éhen, vagy csak én fulladjak meg?
Felülni a BKV-ra? Enyhén szólva nem egyszerű kibuszozni ide (és nem csak a pénzről van szó - bár a szoros büdzsébe az sem fér bele, hogy két napért vegyek bérletet, vagy napi jegyeket - az üzemanyagot meg támogatja a cég), pláne megpakolva, a sokadik buszra felférni. Bár gyalog is el lehet elméletileg jutni bárová, csak kellően korán kell elindulni( régen is igy jártak az emberek - de akkor nem ilyen volt az elvárás sem).
Szóval, ha ilyen mutatványokat várnak el, nem ideiglenes jelleggel, hanem rendszeresen, a legváratlanabb időkben, akkor az ember ugy szervezi az életét, ugy vállal munkát, ennek tudatában. De ezek nem vasárnap estéről - hétfő reggel virradóra lehet egy normális családmodellnél kivitelezni.
JA, és a média is szereti azt elfelejteni, hogy nem mindenki irodában mereszti a seggét napi nyolc órát, vagy a szalag mellett robotol. Az csak duma, hogy ilyenkor nem lehet a dolgozót felelősségre vonni. Nem a sz*rt, nem dolgozol nem számlázol,kevesebb órára fizetnek, vagy a főnök szól hogy a te bajod hogy nem tudsz időre itt lenni, biztos lenne olyan a helyedre aki igen, indulj el korábban.
budapestjovoje.freeblog.hu (törölt) · http://budapestjovoje.freeblog.hu/ 2009.01.12. 13:40:22
Ford_Fairlane 2009.01.12. 13:41:30
www.idokep.hu/?oldal=legszenny
Ennyi erővel az egész országban meg lehetne tiltani a közlekedést.
budapestjovoje.freeblog.hu (törölt) · http://budapestjovoje.freeblog.hu/ 2009.01.12. 13:42:20
Lesliecius 2009.01.12. 13:44:01
- vidéken még a nagyvárosok sem bővelkednek munkalehetőségekben, sok ismerősőm 1-2 diplomával sem tudott elhelyezkedni. Ez van, vízfejű az ország, és a vízfej a főváros. És aki vidékről feljön dolgozni, hogyan is költözhetne be, ha nincs több százezres fizetése? Albérlet: ha csak nem vagy gruppen-szerető, és egyedül akarsz, normális lakásban élni, akkor sem hozod ki olcsóbban az ingázásnál. Saját lakás: igen, fel lehet venni a rengetg hitelt, és után szinte ugyanott vagy, mint az albérletnél.
- másik példa: ha valakinek pénze is van jó lakást venni, akkor is: csak azért költözzön a belvárosba, mert ott dolgozik? Ha lakást veszek, rengeteg szempont van a környéktől kezdve a gyerek lehetőségén keresztül a közlekedés elérhetőségén át a lakás millió paraméteréig, és ebből csak EGY az hogy hol dolgozik az ember, nem ez határozza meg a lakásvásárlást.
Sokmindenben igazad van, hogy sokat lehetne Bp. élhetőségén javítani (P+R, jobb tömegközlekedés), de ez adottság lesz még hosszú évtizedekig, hogy sokan sok kilométert utaznak, mert ha nem teszik, nincs munkájuk.
Diktaturha 2009.01.12. 13:48:06
Diktaturha 2009.01.12. 13:48:37
budapestjovoje.freeblog.hu (törölt) · http://budapestjovoje.freeblog.hu/ 2009.01.12. 13:48:50
fizetekmegegysort 2009.01.12. 13:51:16
1. senki nem üvöltötte le anyu fejét, ha véletlenül nem volt bent reggel 8.00-ra
2. az ovi reggel hatkor nyitott, és este nyolckor zárt
3. a BKV nem ilyen állapotban volt, anyu nem fagyott meg a buszon, nem kapott el fertőzést a csövestől, nem volt hányásszag
4. engem + tesókát nem "kötöttek ki" az ovi elé pontban du 5.00-kor, hanem megvárták a dadusnénik míg értünk jöttek a szülők
5. anyámat nem hajítottkák ki a munkahelyéről, mert 4-kor eljön, nem kapta a megjegyzéseket, hogy "hja persze a gyerekeseknek nem kell túlóráznia...", SEMMIT nem kockáztatott ezzel.
Más volt a világ. A mai elvárások igenis sok esetben megkövetelik egy gyerekes szülőtől, hogy autót tartson, mert egyszerűen LEHETETLEN úgy megszervezni az életét, hogy mindenhova eljusson + még dolgozzon is. Aki erre azt mondja, hogy a belvárosban kell élni, meg miért lakok 30 km-re a munkahelyemtől, az egyszerűen teljesen híján van minden empátiának.
Diktaturha 2009.01.12. 13:54:46
SirFrankie 2009.01.12. 13:54:56
Ha azt nézem éves átlagban az autóban 2,5 3 emberke leledzik akármelyik pillanatban. átlag 6-7l-es fogyasztással számolva bőven ráverünk a bkv-re és társaira költségileg még elég sokáig. De lehet hogy egy 3-4 fős tandembringa jobbat tenne az egészségünknek is, és persze azt -10 fokban is bártan lehet használni.... ha nem csap el egy autós/bkv/stb.
Egyébként ha megengeded ott élek és akkor amikor és ahol tudok és szeretnék ;)
De beszélhetnénk arról is hogy a közlekedési lámpák bp-en és sok más városban miért 110-es átlagra vannak beállítva a zöldhullámhoz. ;)
Ma reggel 6:30-6:45 tapasztalat, hogy 50-60km/h sebességgel nem tudtam 3 zöld lámpát kifogni Reitter felüljáró és a Keleti majd Orczy/Nagyvárad tér között. De persze az 1 perces pirosnál van értelme leállítani a járó motort, a busznak is, mert ilyenkor az is le kellene állítsa nem?.... stb....
totyatotya 2009.01.12. 13:55:37
1. az ember nem 100%ban tudja eldonteni hogy hol lakjon, dolgozzon. szamos korlat van jelen (anyagi es egyeb)
2. ugyanigy eldonthetetlen hogy hova kell jarnia rendszeresen-rendszertelenul
3. csalados ember ritkan biciklizik.
4. csalados ember jellemzoen autozik
5. egy rendeletet a kivetelek minositenek
6. levegoszennyezest csak autokon szamonkerni idiota dolog
7. paros/paratlan rendszam elvileg hasznalhato otlet
8. ingyenes tomegkozlekedes szmogriadokor alap. nemcsak autosoknak, hanem mindenkinek, mar reklambol is.
9. behajtasi dij, autok kitiltasa belvarosbol mas tema, itt csak annyi hogy infrastrukturalisan Bp-en nincsenek meg a feltetelek (varhato kivetelekrol nem is beszelve)
10. amig a nappali aruszallitas es full kamionstop mint otlet fel sem merul, addig abszolut dilettantizmus az egesz helyzetkezelesi probalkozas
a terepjarom paros rendszamu, es garazsban pihen amig tisztabb ido nem lesz. aki egyebkent meg akarja szabni hogy hol lakjak vagy hova menjek, annak a terden szivesen keresztulhajtok parszor.
budapestjovoje.freeblog.hu (törölt) · http://budapestjovoje.freeblog.hu/ 2009.01.12. 13:56:27
SirFrankie 2009.01.12. 14:00:58
joskafiser 2009.01.12. 14:01:05
budapestjovoje.freeblog.hu (törölt) · http://budapestjovoje.freeblog.hu/ 2009.01.12. 14:01:07
4. csalados ember jellemzoen autozik
Magyarországon. Nézd meg a példákat Bogotá hótszegény városától (Kolumbia fővárosa) Koppenhágáig. Családos emberek bicikliznek. Én is biciklizem kisgyerek korom óta. Városban is. És élek. Nem igaz, hogy kerékpárral közlekedni életveszély. Tapasztalatból mondom.
SirFrankie 2009.01.12. 14:02:28
Diktaturha 2009.01.12. 14:03:22
Lesliecius 2009.01.12. 14:06:34
De oké, nem ez a lényeg. Szmog lehet hogy akkor is lenne ilyen időjárásban, ha csak fele annyi autó közlekedne :) Hisz vidéken is ugyanilyen magas értékeket mértek. Tehát alapvetően nem az autók okozzák ezt a porkoncentrációt, és nem is a csapadékhiány, hisz Borsodban pl. szinte mindenhol összefüggő hó van, és ott volt a legmagasabb a porkoncentráció tegnap.
Diktaturha 2009.01.12. 14:08:49
totyatotya 2009.01.12. 14:14:52
koltozz akkor oda baszki. amig viszont itt elsz, fogadd el a realitasokat. es biciklizz ebben a szmogban te agyalagyult. Orvosnak is dicsekedj el vele.
Diktaturha 2009.01.12. 14:19:55
Bit Rot 2009.01.12. 14:23:24
"Aki megvet az javasoljon jobbat az alábbi paraméterekre:
Mogyoródi lakhely,"
Aha, fasza, kint laksz Mogyoródon, a te gyerekeid jó levegőben fognak aludni, a pesti gyerekek és felnőttek pedig dögöljenek bele a porba!
"Munkahely budán, iskola nagyvárad tér."
Csak azzal ne gyere, hogy a sok személyi jövedelem adódat átutalja Mogyoród Budapestnek, hogy ide jár a gyereked!
Mert nem utalja.
Ez a budapesti adózóknak pluszkiadás!
"Igen, boldog is vagyok ezzel a felállással, csak utálom amikor indokolatlanul szivatják a kisembereket, úgy hogy az alkotó röhög a markába...."
A lényeg, hogy te autózhass, te úgyse pesten laksz, a pestiek meg haljanak meg!
Szép hozzáállás!
joskafiser 2009.01.12. 14:26:03
on es kozveszelyes barmoknak tartom oket!
termeszetesen budapestrol van szo. mert itt nincsenek meg a feltetelei a varosi kerekparozasnak.
ellentetben beccsel, ahol ez frankon mukodik. ahol viszont nincs meg a feltetel ahhoz, h biciklizzenek az emberek, ott ne biciklizzenek mar!
bar ehhez is gondolkodas kellene. az meg ugye luxuscikk.
Bit Rot 2009.01.12. 14:26:23
"4 hónapja adtak a Heim Pálba időpontot a 1.5 éves gyerekünknek vizsgálatra, vigyük az agyonfűtött bkv buszon?"
Ahogy szokás a 4-10 ezer Forintokat az orvosok zsebébe duni (éljen a magyar egészségügy), majd most beledugsz párezret a taxis zsebébe. Ennyi.
Bit Rot 2009.01.12. 14:27:33
"on es kozveszelyes barmoknak tartom oket!
termeszetesen budapestrol van szo. mert itt nincsenek meg a feltetelei a varosi kerekparozasnak."
Ja, és minél többet mondod, hogy nincsenek meg a feltételei a kerékpározásnak, annál jobban igaz lesz?
Mert szerintem nem. Sok helyen lehet biciklizni már, biztonságosan!
Hogy nem több helyen, az pedig Demszky bűne!
totyatotya 2009.01.12. 14:42:10
"a realitások nincsenek kőbe vésve"
uh, ilyeneket tudsz meg? iszom a szavaidat.
"és elég szomorú az a helyzet, hogy egy kis bringázás miatt orvoshoz kell menni."
olvasd el legyszi mit irtam mert szovegertes ugy tunik nem szazas.
joskafiser 2009.01.12. 14:45:09
az meg nem kerekparut, h a jardara felfestek egy vonalat.
abban tokeletesen egyetertunk h demszky es diszes csapata krta el ezt a varost es tette elhetetlenne, hosszu husszu idore azaltal, h a kozlekedest nem fejlesztette.
de ettol meg biciklizni on-, koz- es eletveszelyes fszsag, tomegkozlekedni pedig annak hianya miatt nem lehet.
mindekozben kozlekedni pedig muszaj, ergo marad az auto.
Diktaturha 2009.01.12. 14:48:13
totyatotya 2009.01.12. 14:50:15
a masik felet meg siman nem ertetted meg szerintem, ennyi tortent.
ehhez kepest most lealjasozol. szerinted ettol nekem jobb velemenyem lett rolad? elertunk valamit? bravo.
Diktaturha 2009.01.12. 14:54:17
Devil 2009.01.12. 15:16:38
Raadasul sok-sok sotetzold elhiszi amit mondanak neki hogy nem azert korlatozzak az autosokar mert oket a legkonnyebb izelgatni, hanem azert mert ok szennyeznek...
Lsd Putnoki PM10, ahol aztan biztos nagyon sok am az autos!
Devil 2009.01.12. 15:23:23
"3. 4-es metró helyett a külső területek tömegközlekedését fejleszteni, új HÉV vonalakat nyitni. "
Valojaban a 4-es metrot a varoshatarig kellett volna kivinni, az M0-M3 csomoponti vegakllomassal, es oda keleltt volna jo nagy P+R parkolot tenni. Igy egybol jobb lenne a kulso kerultetek (XV., Polus Center) tomegkozlekedese es P+R parkolo is lenne ami miatt nem kellene bejonni a varosba.
Es a BKV-t ingyenesse kell tenni.
Diktaturha 2009.01.12. 15:25:43
totyatotya 2009.01.12. 15:40:11
azért kötöttem bele mind a két mondatodba, mert (és eddigi hozzászólásaid alapján meggyőződésem hogy tudod te is) azok konkrétan hülyeségek voltak. a "realitás" az olyan dolog amit máshogy "adottság"-nak neveznek. Amivel nem elkezdesz veszekedni, hanem elfogadod, hogy az a jelenlegi állapot. Egy 4 tagú családot nem fogsz tudni bringára ültetni. Gyereket nem feltétlenül (sőt általában nem) közeli oviba, suliba veszik fel, és el kell vinni adott esetben a város másik végére. Reggel hatkor. Aztán melóba. Irreális azt elvárni, hogy "de holnaptól nem". Egyszerűen nem fog menni, máshol sem menne. A másik fele a mondatnak arra vonatkozott, hogy kérdezd meg egy orvostól, hogy ilyen időben mit javasol: biciklizz vagy autózz. Szerintem erre is magadtól tudod a választ. Akkor miért erölködsz ezen a kérdésen? olyat kéne nyomni, amiben mindenki, vagy legalább a többség egyetért, nem? Tessék már támogatni az éjszakai áruszállítást, nappali kamionstoppot emberek. Megnéztem a blogodat. Miért nem teszed ezt oda ki? Ez az, ami az átlagpolgárnak legkisebb kényelmetlenségbe kerül, tulképp elosztanánk a nappali forgalmat kétfelé. nappal gyorsabban haladnánk, éjjel meg mikor kutya nincs az úton, mehetnének a kamionok.
Amúgy normális fickó vagyok.
Diktaturha 2009.01.12. 15:54:52
Én a bringás sztorit úgy értettem, hogy ilyen szmogban -nyilván egy orvos is- butaságnak tartom a bringázást, de az év nagy részében simán lehet napi szinten bringázni. De ez már tényleg túl van tárgyalva.
Minden hátsó szándék nélkül -hol nézted meg a blogomat? csak mert nekem nincs, de lehet hogy valakinek van ilyen néven. Megnézném én is.
Elhiszem.
totyatotya 2009.01.12. 16:03:08
kisebb dolgokban nyilván lehet változtatni, viszont amit fenn kétségbe vonsz, az nem "kisebb dolog". én gyalog jöttem be ma is, meg általában is. ugyanakkor tudom, hogy ez a többségtől nem várható el...
Perillustris 2009.01.12. 19:12:22
Szerinted az autózás feltételei megvannak? Szerintem nincsenek, úgyhogy ne autózzanak az emberek. Rögtön jobb lesz bicajozni is.
Az "autósok" se várták meg, kiépül az infrastruktúra.
Így jó? Megegyeztünk?
Furesz 2009.01.12. 19:49:59
Simon_81 2009.01.12. 21:30:32
nem ez látszik kifelé. Mindig ők maguk bizonyítják be az ellenkezőjét.
Egy gondolat még: egy dolgot felháborítónak tartok politikusokra, diplomatákra, köztisztviselőkre miért nem vonatkozik ez a rendszámos történet. Feléjük nem jár busz vagy nincs páros rendszámú kormányautó, nem tudnak 2-3-an utazni egy autóba a másik kocsit meg mondjuk a parkolóba hagyni. Tisztelt uraim milyen jogon várnak el bármit is, amikor önök nem mutatnak példát. /tisztelet a kivételnek/. És önök a közjogi méltóságok… szánalom… ebben az országban nagyon sok embernek csak neve van és semmi nincs mögötte. Van egy ilyen mondás és ez nagyon sok mindenre igaz ebben az országban
„Fejétől bűzlik a hal”
Utóirat:
Ha nincs ötletük, hogy mivel lehet gond, amikor egy ilyen intézkedést mellé próbálnak egy törvényt gyártani. Akkor nem árt nem milliókat kifizetni egy tanácsadó cégnek, ami mellesleg mondjuk tök véletlenül valakinek, a valakijének az ismerősével készíttetni egy tanulmányt. Hanem mondjuk elolvasni például egy ilyen bogot.
Simon_81 2009.01.12. 22:00:58
Franciaországban autópályák hossza 12000km.
Magyarországi autópályák hossza: 1000km
Franciaország vasúthálózat hossza: 29463km 2006-os adat
Magyarország vasúthálózat hossza: 7960km 2006-os adat
budapestjovoje.freeblog.hu (törölt) · http://budapestjovoje.freeblog.hu/ 2009.01.13. 08:47:14
budapestjovoje.freeblog.hu/archives/2008/11/20/Miert_nincsen_Budapesten_szmogriado/
Hát, azóta lett is szmogriadó, meg nem is.
budapestjovoje.freeblog.hu (törölt) · http://budapestjovoje.freeblog.hu/ 2009.01.13. 08:49:50
Diktaturha 2009.01.13. 10:00:50
IGe · http://vilagnezet.blog.hu/ 2009.01.13. 15:06:34
A testvéremnek egyébként hibridje van.
Az utolsó 100 komment: