HTML

Boldogok a sajtkészítők

- Következő! … Kereszthalál? - Igen. - Kimész az ajtón, balra fordulsz, fogsz egy keresztet. - Következő! ... Kereszthalál? - Igen. - Jó. Kimész az ajtón, balra fordulsz, fogsz egy keresztet. Következő!... Kereszthalál? - Ó nem. Szabadláb. - Mi? - Engem elengedtek. Azt mondták, nem csináltam semmit, szabadon élhetek valahol egy kis szigeten. - Hú! Az nagyon jópofa dolog. Hát akkor eredj! - Nem. Én csak ugrattalak. Valójában kereszthalál. - Ó, már értem! Nagyszerű! Nagyon jó, nagyon jó! Hát, kimész az ajtón... - Igen tudom. Ki az ajtón, balra fordulok, fogok egy keresztet. - Nagyon jó, kösz' szépen. Kereszthalál? - Igen. - Jó...

Friss topikok

  • Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: Itt az orvosok egyik esetben sem lehettek volna jók. Azért ez milyen már? (2021.11.08. 19:30) Lengyelországban gyilkosság történt
  • midnight coder: @MEDVE1978: Igen baloldalinak nem nevezhetõk, de liberálisnak pláne nem. (2021.07.28. 15:57) Válogasd meg a szavaidat!
  • szekertabor: A probléma lényege, amit bárki, aki járt már nudista strandon, megerősíthet: a közszemlére bocsájt... (2021.07.28. 09:52) Bimbószabadságharc
  • evilwolf: " és nem kellene a méregdrága Pegazusra költeni az adófizetők pénzét." Azért a kínai vakcina sem v... (2021.07.20. 18:33) Következetesen a lehallgatásról
  • apro_marosan_petergabor: @Homo fideszbirkusz: Helyettem ne igyekezz véleményt mondani. A megzsarolt, megritkított, folyama... (2021.06.10. 21:06) Miért nem találkozik a pápa Orbánnal?

Linkblog

Vitatkozzunk-e Somogyi Zoltánnal?

2012.03.19. 15:41 Ratius

Egyáltalán nem akartam hozzászólni a „Vitatkozzunk-e a Jobbikkal?” vitához, de most, hogy Somogyi Zoltán politológus, a Jobbik marginalizálásának élharcosa, rám hivatkozva csípte nyakon a nemzeti radikálisok veszedelmes kettős beszédét, kénytelen vagyok nyilvánosan felkérni Somogyi urat: ne tegyen ilyet többé. Hivatkozása ugyanis nem csupán téves, de veszélyes is. Veszélyes, mert olvasói azt fogják róla gondolni, hogy nem tud olvasni. Esetleg azt, hogy tud olvasni, de nem szeret, ezért inkább ír, mégpedig olyasmiről, amit nem olvasott el.  Netalántán – és ezt fogom most bővebben kifejteni – tud olvasni, ám a fejében hömpölygő zavaros dogmafoszlányok olyan nyomasztó erővel bukkannak elő a mainstream őskáosz híg velejéből, hogy globalizációs hittételek idegrohamszerű rángógörcse idején ellenállhatatlan kényszert érez a sajátjával nem egyező vélemények démonizálására.

A Jobbik-hiszti

Somogyi úr, akiről azért érdemes tudni, hogy a Political Capital alapítója és a hanyatló MDF, pontosabban Bokros Lajos kampányfőnöke  volt, azzal indította útjára a Jobbik körüli hisztériát, hogy február 17-én a Corvinus Egyetem Tárcatükör című sorozatával kapcsolatban az alábbi kérdést tette föl barátainak a Facebook-on:  „Melyik európai uniós, nem posztszocialista országban tudjátok elképzelni, hogy a) egy demokratikus kormány belügyminisztere a szélsőjobboldal vezérével nyilvánosan vitatkozzon b) az egyik legjobb állami egyetemen, amelyet c) az ország legismertebb politikai elemzője vezényel, mosolyogva?”  A kérdésre természetesen válaszok is érkeztek, és érkeznek mind a mai napig, egyre komolyabb médiumokat és egyre komolyabb közszereplőket megmozgatva.
Most Somogyi Zoltán ismét összefoglalta álláspontját. A Hetek című hetilapban március elején (itt) a következőket írta, „én a gyakorlatban is jól levezethető, szigorú megközelítésben látom a szélsőségekkel szembeni harc esetleges sikerét”, majd előállt egy meglehetősen laza, rendkívül rosszul levezetett, féligazságoktól, és ferdítésektől hemzsegő, és gyakorlati haszonnal nem bíró eszmefuttatással. 
Hogy a Jobbikkal nem ülhet egy asztalhoz valamirevaló demokrata azt a következőkkel bizonyítja: „Irán folyamatosan tagadja, hogy tömegpusztító fegyver előállítását szervezi, miközben az ehhez értő nyugati katonák és tudósok már helyrajzilag is meg tudják mondani, hogy hol készül a fegyver. A Jobbik folyamatosan tagadja a nyilvánosság azon felületén, amelyet még nem ural, hogy rasszista lenne, miközben a hozzáértő vagy csak a politikára valamennyire figyelő választók pontosan tudják, hogy az. Nem kell messzire menni, hiszen a legutóbbi, Torkig vagyok a holokauszttal címlappal induló Barikádban („A holokauszt-mítosz nem más, mint a globalizált hatalom önigazoló propagandája."), ahol Vona tagadja, hogy pártja rasszista volna, interjút közölnek egy bloggerrel, aki elmondja, hogy „A holokauszt története az elmúlt húsz évben burjánzott el igazán... Rengeteg zsidót meggyilkoltak, de sem terv, sem szándék nem állt mögötte... A zsidók meggyilkolása nem szándékosság, hanem spontán folyamatok eredménye (sic!)". Látszik, tudjuk: a Jobbik azzal folytat kettős beszédet, hogy kifelé mást mond, mint amit a sajátjainak üzen..”
Majd röviden vitatkozva vitapartnereivel, eljut a felemelően magasztos konklúzióhoz: szükség van normatív egyet¬értésre „a parlamentáris demokrácia és/vagy a nemzeten belüli kisebbségekkel, osztályokkal szemben uszítók megítélésével kapcsolatban. Leginkább abban az esetben, ha a Jobbik maga büszkén hirdeti, hogy nem demokrata. Ahhoz ugyanis, hogy a demokráciának tisztelete legyen, ott ethoszának is lennie kell. Ethosz pedig csak azzal teremthető, ha a demokraták együtt és hitelesen jelölik ki, mit ildomos és mit nem ildomos tenni demokráciában.” Azaz a Jobbik esélye azzal csökkenthető, ha a véleményformálók elérik, hogy „a Jobbik egyértelműen normán kívüli pártként jelenjen meg, azaz a demokraták közössége, annak minden oldala egyértelműen lépjen fel vele szemben, mert az civilizációs gátat jelent. A Jobbik előtt viszont ma Magyarországon nincs civilizációs gát…” 
 


És a valóság

Sorait olvasva nekem az a furcsa érzésem támadt, hogy Somogyi úr előtt éppen annyira nincs „civilizációs gát” mint a Jobbik előtt. A nyilvánvalóan hamis premisszákból kiinduló okfejtés a leglaposabb kávéházi vitastílus fordulataival érvel: de, hiszen mindenki tudja!
Nos, nem! Nem tudja mindeni. 
Viszont van, aki tudja: Somogyi Zoltán hazudik!
Hazudik, amikor azt állítja, hogy az Irán elleni háborús uszítás tényszerű alapokon áll. Nem mintha ennek lenne különösebb jelentősége, de az érveléstechnika leleplezése érdekében nem árt, ha rámutatok arra, hogy az iráni atomtervekkel kapcsolatos spekulációk egyelőre nem állnak szilárdabb alapon, mint az iraki tömegpusztító fegyverekkel kapcsolatos – ma már beismerten hamis – hírszerzési jelentések.  
Ennél fontosabb, hogy Somogyi úr hazudik, amikor rasszizmusnak bélyegzi, a holokauszt olyan értelmezését, ami eltér a hagyományos közemlékezettől. Somogyi úr bizonyára nem tudja, hogy „az 1980-1990-es években nagyon komoly történészvita bontakozott ki abban a tekintetben, hogy vajon a holokauszt „intencionalista” vagy „funkcionalista” megközelítése áll-e közelebb a valóban megtörtént eseményekhez. Azaz, hogy a zsidóság megsemmisítése egy világos szándék, intenció nyomán következett-e be, vagy pedig a szörnyű népirtás szinte önmagától történt meg, spontán és improvizált módon, kifejezett szándék és különösebb terv nélkül.” (Az idézet a Torkig vagyok a holokauszttal! című kötetből származik.)
Hogy mi magyarázza a népirtást, azon természetesen lehet vitatkozni, de, hogy egyik magyarázat sem vízválasztó a rasszizmus kérdésében, az biztos. Mint ahogy abban is száz százalékig biztos vagyok, hogy a Torkig vagyok a Holokauszttal! című könyv semmiféle rasszista, antiszemita, holokauszttagadó, holokauszt-relativizáló állítást nem tartalmaz. Tudom, mert én írtam.
Ámde most már itt az ideje, hogy a lényegről, a Jobbik feltételezett rasszizmusáról is ejtsek pár szót. Meggyőződésem ugyanis, hogy Somogyi úr, bár talán maga sincs tisztában vele, mert indulatai eltompítják józan ítélőképességét, de kettős mércét alkalmaz. A Jobbik ugyanis nem rasszista párt. Programjában, vezetőinek megnyilatkozásaiban nincs rasszista elem, még akkor sincs, ha véleményvezéreinek szavai olykor kétértelműek. Tény viszont, hogy a Jobbik tudatosan rájátszik hívei egy részének rasszista érzelmeire. De azért jó világosan megkülönböztetni a tagok, hívek, szavazók attitűdjét a párt programjától. Annál is inkább célszerű e különbséget megtenni, mert a szavazók alantas érzéseit valamennyi párt kihasználja. A szavakban büszkén antirasszista baloldali pártok mögött csaknem ugyanannyi antiszemita, rasszista polgár áll, mint a jobboldali pártok mögött, s bizony a baloldal is kijátssza a rasszista kártyát, amikor a suttogó propaganda Orbán cigány származásáról duruzsol otromba vicceket, vagy Deutsch Tamás díszzsidóságán élcelődik. 
És, hogy némiképp humorosabb legyen ez az írás, ide másolok egy látványos diagramot arról, hogy a Jobbik és például az MSZP hívei között rasszizmus tekintetében igen csekély a különbség. Egyébként alig hihető, hogy e kutatási adatat ne került volna Somogyi Zoltán kezébe.

 

Az érvek mögött

És akkor végezetül, hadd ejtsek pár szót a miértről. Vajon miért tartja Somogyi úr olyan mérhetetlenül fontosnak azt, hogy a Jobbik a közbeszéd bávatag perifériájára szoruljon? Nos, én azt hiszem, – bár kétségtelenül nem látok bele más emberek fejébe – hogy személyes, Jobbikellenes keresztes hadjárata során Somogyi Zoltán elsősorban kampányfőnöki hivatását gyakorolja.
A Jobbikkal nem az a baja Bokros Lajos kampánymenedzserének, hogy rasszista, hanem az, hogy rendszerellenes. Ráadásul szemérmetlenül sikeresen rendszerellenes.
Lássuk csak, mit is ír Somogyi úr Vona Gáborról! Vona „élesen meglátva az űrt azokban a problémákban, amelyekről a demokraták sokszor szemérmesen nem beszélnek, politikai szervezetet alapított, és beszélni kezdett róluk. Miután a demokraták a megoldást nem találva próbálták ezeket a témákat a nyilvánosságtól távol tartani, a gondok definiálását átengedték a Jobbiknak. Vona hamar rá is jött arra, hogy megoldást ő nem tud adni, de már a problémák minél egyszerűbb definiálása is politikai tőkét jelenthet. Annak a helyzetnek a következményét, hogy Magyarországon, ahogy Indiában is, kialakult egy kasztokon kívüli, úgynevezett érinthetetlen, magát megvédeni nem tudó csoport, amelyet a kíméletlen társadalmi helyzet és sorstörténet kizárt a munkavégzésből, miáltal sokan törvényen kívüli életvitelbe kényszerülnek, egyszerű cigánybűnözésként definiálta. Azt az első ránézésre igazságtalan helyzetet pedig, hogy egy modern társadalom egyenlőtlen, a „holokausztbizniszben" érdekeltek globális összeesküvésének.”
Hogy Vona, vagy a Jobbik válaszai helytállóak-e, azt nem kell itt megvitatnunk, de hogy vannak válaszaik azokra a kérdésekre, amiket a hagyományos pártrendszer még csak érinteni sem tud, az kétségtelen. Ráadásul ezek a válaszok nem is annyira bárgyúak, mint amilyennek Somogyi igyekszik beállítani azokat. És nekem nagyon az a gyanúm, hogy ez lesz a baj. A Jobbik-tagok rasszizmusának ugyanis éppúgy nincs komolyabb következménye, mint az MSZP-tagok rasszizmusának. Ám a Jobbik rendszerellenes, újszerű problémákat meglátó, a mainstream felfogástól eltérő politikájának nagyon is súlyos következményei lehetnek. Hogy mást ne mondjak, lehet például következménye egy olyan közgondolkodás, amelyben a Somogyi Zoltánhoz hasonló politológusok már nem tudnak érvényes igazságokat mondani.
De hát ezt a rendszert nehéz védeni. A rendszerkritika ellen borzasztó nehéz érvelni. Egyszerűbb feladat, ha a Jobbikot sikerül elhallgattatni, kiutálni a közéletből, marginalitásba kényszeríteni.
Akkor ugyanis rendszerkritikus szavait sem kell meghallani.
 

 

A Boldogok a sajtkészítők immár a Facebookon is megjelent.
Érdemes bejelölni, mert előfordul, hogy egyébként izgalmas posztok
nem kerülhetnek ki az Index címoldalára. 

128 komment · 3 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://boldogokasajtkeszitok.blog.hu/api/trackback/id/tr914326025

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Vitatkozzunk-e Somogyi Zoltánnal? 2012.03.20. 12:27:01

Somogyi úr hazudik, amikor rasszizmusnak bélyegzi, a holokauszt olyan értelmezését, ami eltér a hagyományos közemlékezettől.

Trackback: Cégblog, szakmaiság és politika 2012.03.20. 07:41:16

Általános szabályként szoktuk megfogalmazni, hogy egy cég a kommunikációja során tartózkodjék a politikai állásfoglalásoktól, a pártokkal, mozgalmakkal kapcsolatosan pedig az egyenlő távolság, még bölcsebb hozzáállással pedig az egyenlő közelség elvét ...

Trackback: Paranoid jelképhisztéria 2012.03.19. 21:03:46

Látens fasizmus a fogkrémben és a villanyoszlopokon is? A holokauszttagadás büntethetősége ügyében elfogadott törvény őrültségét és a vele kapcsolatos vívódásokat jól szemlélteti Lanndie írótársam engedelmével ide feltett írása. Hiszen nem Simicska óta...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dbeata 2012.03.19. 21:20:40

Valaki felhomályosítana, mi ez az Irán imádat a Jobbikosoknál? Meg Oroszország imádat? (csak nem hogy mindkettő gazdag energiahordozóban?
Ez a két ország volna a minta, a példakép, a hanyatló Nyugat ellenében?

Amúgy tényleg nem használ semmit a kirekesztés, de legalább árt és összezárja a kirekesztetteket. A Jobbik saját bőrén tapasztalhatja meg azt, hogy mi a kirekesztés. De azért nem sajnálom őket, egy percig sem. Főleg mióta láttam a március 15-i teljesítményüket.
Ugyanakkor tisztelem bennük azt, hogy fel merik nyíltan vállalni a konfrontációt, és szabadon beszélnek társadalmi problémákról, és nem olyan álszent módon, ahogy a többiek (tisztelet a kivételnek). De aki azt mondja és hiszi is, hogy egyes népcsoportok miatt vagyunk bajban, az nekem nem kóser.

Netuddki. 2012.03.19. 21:22:27

@rohejorszaga: Hát az én gyerekem olyan osztályba jár ahol vannak roma gyerekek is. Sajnos olyan NEM roma gyerekkel barátkozik akivel jobb lenne ha nem tenné. Ez nem kitaláció és a gyerekem se roma. Ja és semmiféle rasszizmus nincs benne, egyszerűen AZ a gyerek olyan.

De sajnos tudok olyan színtiszta magyar gyerekről is akiért már nem először kellett bemenni a rendőrségre. Mindezt már 14-15 éves korára elérte. A rassz nem jelent semmit. Te ezt már tudhatnád. Te "világlátott" Te... XD

trolololol · http://basszas.blog.hu/ 2012.03.19. 21:23:36

@asz0089: "Ez a kérdés pontosan arról szól, hogy az, akinek felteszik a kérdést, azt feltételezi az ÖSSZES romáról, arabról, kínairól stb"

lol, persze :)
természetesen a "rasszista" emberek nem azt tételezik fel, hogy MINDEN cigány alávaló, hanem hogy a cigányok közt nagyobb az alávalók aránya, mint a fehérek közt.

Ezt saját tapasztalat, környezet tapasztalata, börtönstatisztikák egyaránt alátámasztják

mivel az alávaló és nem alávaló embereket nem lehet megkülönböztetni, a cigányt és a nemcigányt viszont igen, és mivel a cigányok közt nagyobb az alávalók aránya, ezért logikus és kockázatkerülő magatartás minden cigányt elkerülni

ennyi a "rasszizmus", konkrétan inkább logikának, kockázatelemzésnek hívják

biztosítók is alkalmazzák, pl. mikor a dohányzó, túlsúlyos embernek többet kell fizetnie az életbiztosításért, pedig egyáltalán nem hal meg MINDEN kövér dohányos előbb, mint sovány nemdohányos

na ugyanígy megy, csak cigánnyal, remélem most már érthető a "rasszizmus" :)

HK417 · http://dokkmunkas.blog.hu/ 2012.03.19. 21:24:22

„Melyik európai uniós, nem posztszocialista országban tudjátok elképzelni, hogy a) egy demokratikus kormány belügyminisztere a szélsőjobboldal vezérével nyilvánosan vitatkozzon "--Dánia? jó lesz?

trolololol · http://basszas.blog.hu/ 2012.03.19. 21:25:53

@kovi1970: "A rassz nem jelent semmit"

Meg a dohányosok is élhetnek száz évig. Tehát akkor a dohányzás sem jelent egészségügyi kockázatot.

rohejorszaga · http://rohejorszaga.blog.hu 2012.03.19. 21:27:07

@kovi1970: xD

Azért is szállok veled vitába, mert akkor lennék rasszista, ha a bőre színével, vagy a származásával lenne bajom. Azt hiszem, hogy te pontosan tudod, hogy pont lesz*rom, kinek milyen színű a bőre, és már akkor sem nézem meg, hogy a kezem olyan lett-e, amikor négerrel kezet fogok... :))
Viccet félretéve: tényleg nem a származása és a bőre színe érdekel valakinek, hanem a viselkedése. Igazad van abban, hogy nem minden roma olyan, és abban is, hogy a magyarok között is vannak, akiktől távol kellene maradni...

Akit viszont egyszer megrázott az áram, az félni fog a vezetékektől.

Netuddki. 2012.03.19. 21:27:20

@dr.dbeata: "csak nem hogy mindkettő gazdag energiahordozóban?"

Nem. XD

"Ugyanakkor tisztelem bennük azt, hogy fel merik nyíltan vállalni a konfrontációt,"

Akár egy focidrukker. Nem bátrak ők, vakmerők. Annyira azért mégsem, hogy egyedül, este sétálgassanak gárdaegyenruhában Gyöngyöspata romák lakta részében. Már ha érted mire gondolok...

insert random 2012.03.19. 21:31:13

Van némi különbség aközött, hogy egy párt szavazói előítéletesek és a tagjai rájátszanak erre, illetve aközött, hogy egy párt számos, konkrétan nemzetiszocialista nézeteket valló frakció- vagy párttaggal (Toroczkay László, Lipusz Zsolt, Zagyva Gy. Gy. stb.) rendelkezik. Nem tudok továbbá olyan másik pártról Magyarországon, amely hivatalos orgánumaiban Hitlert étetik (N1 TV), illetve arról értekeznek, hogy mennyire jó szellemi alapnak Szálasi. És akkor a kurucinfóval való kapcsolatról még nem is beszéltünk, gondolom azt sem tartja a tisztelt szerző rasszistának, végül is csak majmoknak nevezik a négereket stb.
De egy ilyen rendkívüli érzékeny címválasztás ("Torkig vagyok a holokauszttal!", én meg "Leszarom Rácz András anyjának halálát", b+) után nem is várhatunk árnyaltabb véleményt.

Netuddki. 2012.03.19. 21:32:13

@rohejorszaga: Nézd, az úttörőtáborban ;) egy roma gyerek rosszindulata miatt nem kaptam kitüntetést. Ettől függetlenül nem utálom a romákat. Ez van, nem vagyunk egyformák.
Amúgy értem mire célzol. Ha a gyerek romákkal barátkozik akkor még előfordulhat, hogy majd a Putrinka utcába kéne menni gyerekzsúrra... ;)

asz0089 2012.03.19. 21:35:30

@trolololol: Sajnos itthon a legtöbben azt tételezik fel, hogy 'cigány, cigány, kijön a vér belőle.'
A kérdés pedig továbbra is ugyanarra irányul. Ha szerinted van tisztességes a romák között, akkor mi bajod van azzal, hogy a gyermeked romával barátkozik? A kérdés erre vonatkozik.
Mondjuk hazahoz egy roma kisskacot játszani a fiad és látod, hogy tök jól érzik magukat, minden okés, akkor gondolom nem küldöd el, CSAK mert roma.
A lényeg viszont változatlan. Rossz a szociális háló, rossz az oktatás, a hátrányos helyzetben lévők, akár roma, akár nem roma, egyszerűen nem jutnak megfelelő lehetőséghez. Ezt mint az ország legrosszabb helyzetű megyéjében élő ember, tanusíthatom. És a büntetés sem old meg semmit és az újabb és újabb generációk termelik ki a bajt, a munkanélküliséget. Sz-Sz-B, Borsod megyékre (elsősorban erre a kettőre) már csak az elgettósodás és a végső elszegényedés vár.

Netuddki. 2012.03.19. 21:36:50

Amúgy megmondom én mi a rasszizmus! Az összes volt cuculista országba a csomag szállítási díja duplaannyi mint a többibe. Az EU-n belül is vazze!

nyekk 2012.03.19. 21:37:59

@kovi1970:
más a bátorság, más a hülyeség
a jobbikosok inkább bátrak, meg okosak, te meg inkább hülye vagy. (Legalább is annak alapján, amit írkálsz) Ha érted kérlek alásan amit mondok

rohejorszaga · http://rohejorszaga.blog.hu 2012.03.19. 21:39:09

@kovi1970: na, azért sznob se vagyok :) De szerintem rasszista sem...

Volt egy érdekes élmény Phuketen 2009-ben... az apály-dagály miatt késett a hajó, és olyan 11 óra körül dekkoltunk egy ázsiai kikötőben a barátnőmmel, Timivel. Hát, mondanom sem kell, a csaj nem volt túl nyugodt.
Egyszercsak megjelent két rosszarcú thai csávó, és Timi rémülten mondta, hogy "te, ezek felénk jönnek"
És tényleg felénk jöttek. Tényleg elég rosszarcúak voltak. Megkérdezték, hogy nem vagyunk-e éhesek, mert szívesen adnak a Farang nevű gyümölcsből, amit épp ettek.
Krap. :-)

Blogger Géza 2012.03.19. 21:41:15

@ősbölény: Kíváncsivá tettél... Ez lenne az a jegyzőkönyv?

www.bibl.u-szeged.hu/bibl/mil/ww2/doksi/ng2586g.html

Mert én ebben végig kivándoroltatásról olvasok. Ha úgy teszik, örvend a jegyzőkönyv annak, milyen sok zsidó került ki a Birodalomból, kvázi "megmenekült a holokauszt elől." Utána pedig a keleti megszállt területekre telepítést, munkára fogást. Nem olvasok sem vagonról, sem gázkamráról, sem haláltáborról, sem megsemmisítőtáborról, sem Cyklon B-ről. Hol ebben a legendás tervezettség?

nyekk 2012.03.19. 21:41:57

@rohejorszaga: Krisztus meg megtanította a bénát járni
(állítólag. Mondják, de nem biztos, hogy igaz...De jól hangzik. Már akinek...)

rohejorszaga · http://rohejorszaga.blog.hu 2012.03.19. 21:42:59

@nyekk: Hát, én csak azt hiszem el, amit a két szememmel láttam. Krisztust még nem. Persze nem zárom ki a dolgot, de azért meglepődnék, ha....:)

Netuddki. 2012.03.19. 21:43:14

@trolololol: Hát ezt most jól levezetted. Ugyanis a rasszizmus valahol ott kezdődik amikor a rasszisták tudományosan is megpróbálják alátámasztani az érveiket. És ezt a legteljesebb meggyőződéssel teszik. Tudod volt egy osztrák szobafestő...

insert random 2012.03.19. 21:45:03

@Blogger Géza: Itt még azért nem sok minden dőlt el tudtommal. Inkább nézd meg ezt:
rationalwiki.org/wiki/Himmler_on_the_execution_of_Jews

KopaszMercis 2012.03.19. 21:47:29

@nyekk:
A jobbikosok az a brigad, akik arra buszken verik a melluket, hogy szanalomban valahol az MSZP es Justin Bieber koze esnek (facebook likeok szama kampany)?

Es szerinted ok az okosok? Hat ecsem nincsen vmi magasan a merced...

Scagnetti 2012.03.19. 22:04:10

Ez az a Somogyi, aki két éve jó ötletnek tartotta az MDF és az SZDSZ összeházasítását? Ugyanazokat a hülyeségeket hajtogatja, ami már az SZDSZ-nek sem jött be. Ez és a hozzá hasonlók el ne kezdjenek küzdeni a Jobbik ellen, mert akkor tényleg Vona lesz a következő miniszterelnök!

Az idézett felmérés egy cseppet sem meglepő. Aki ismer több pártból is szavazókat, és szóba is áll velük (tehát Csintalan vagy Bolgár hallgatói kizárva), az pontosan tudja, hogy pl. a cigánytéma tipikusan az, ahol teljes az egyetértés a különböző pártok szimpatizánsai között. Jellemzően utálják a cigányokat.

Scaramella va alla guerra · http://www.youtube.com/watch?v=q1TIv7Rd3kk 2012.03.19. 22:09:06

Holokauszt témában csak megjeegyzem, hogy az EU a kommunisták által elkövetett gazságokat kevésbé tartja elítélendőnek, mint a nemzeti szocialisták által elkövetetteket.
Merthogy a kommunisták osztályalapon gyilkolták és fosztották ki az embereket, a nemzeti szocialisták meg faji alapon.
Tehát az EU szerint az osztályalapon történő gyilkolászás kevésbé elitélendő.

asz0089 2012.03.19. 22:12:36

@Scagnetti: De mit kellene tenni, hallgatni a témában? Behódolni és bőszeni elkezdeni cigányozni? Hidd el, egy ÉS-ben vagy Népszabadságban is sok vita lezajlik erről. Lehet utálni a romákat, nyilván van is rá ok, de ettől a probléma nem fog megolódni. Mondom újra, le lehet csukni bárkit, de szabadul és csak priusza lesz. Munkahelye az nem. Nézzétek meg az állami otthonban lévők sorsát is, akik javarészt romák.
(nol.hu/belfold/20110924-magyar_lanyok_minden_sarkon) Olvasásra ajánlott.
Az oktatásba kellene fektetni és sok-sok pénzt szánni rá és valóban hinni a szociális munkások, szociológusok eszméiben. A hejőkeresztúri iskoláról is ajánlok olvasni, vagy Sajókazáról is. Kicsiben sok minden elindul, csak hinni kellene benni.

ősbölény 2012.03.19. 22:22:57

@Blogger Géza:
„A zsidókat a végleges megoldás folyamán keleten megfelelő vezetéssel és alkalmas módon munkára kell fogni. Nagy munkáscsapatokban, nemek szerint szétválasztva, útépítés közben vezetik a munkaképes zsidókat ezekre a területekre és eközben nagy részük természetes fogyás útján kétségtelenül ki fog esni. A végül esetleg megmaradó töredékállományt, minthogy ez esetben kétségtelenül a legellenállóképesebb részről van szó, megfelelően kell kezelni, mert ez természetes kiválasztódást mutatva, szabadon bocsátása esetén egy új zsidóság magjának tekinthető (lásd a történelem tapasztalatát).”
Igen, az a dokumentum, amelyet belinkeltél. Nem olvastad? Vagy csak forráselemzési problémáid vannak? Nem tudod mit jelent az a kitétel, hogy "megfelelően kezelni"? Vagy úgy gondolod, hogy Chelmnóban, Belzecben, Sobiborban, Treblinkán, Majdaneken és Auschwitzban csak félreértették a parancsot? Úgyanúgy értették félre min a hat megsemmisítő táborban?

Kormányváltás, önáltatás. Volt, lesz. (törölt) 2012.03.19. 22:28:33

Piszkos egy ember ez a Ratius. Erkölcsileg, persze.

Persécuté Persécuteur 2012.03.19. 22:55:17

@ősbölény:

"Hogy a holokauszt megtervezett esemény volt-e vagy sem, ezen lehet vitatkozni, mert a nyelv mindenre képes. A tény viszont az, hogy megmaradtak a wannseei konferencia jegyzőkönyvei"

A történészi vita nem is az 1942-45 között történtekkel kapcsolatos, wert Wannsee után ez sima ügy. A vita arról szól, hogy Wannseeig hogyan jutottak el. Az egyik szélső nézet szerint Hitlernek már a 20-as évektől vágya volt a zsidók kiirtása, az ellentétes nézet szerint a "végső megoldás" csak 1942-re kristályosodott ki.

vauvauvau 2012.03.19. 23:42:25

Szerintem Vonáékat le kéne tartóztatni, nyilas-társaival együtt.
A magyar emberek miért hagyják, hogy ilyen férgek rágják?

Guilelmus 2012.03.20. 00:05:06

Elhallgatááás? Régi mocskos zsidó taktika...-:)

Guilelmus 2012.03.20. 00:09:44

@vauvauvau: Szerintem meg a hozzád hasonló zsidóbérenceket kéne letartóztatni, kissssfiaaaam!-:)

Amundsen73 2012.03.20. 00:20:51

Azért az nem gusztustalan, hogy az áldozatok leszármazottainak leszármazottai és azok leszármazottai folyamatosan kéregetik a lóvét? Ennyi erővel mi magyarok a habsburgoktól a törököktől és megannyi néptől akik ki artak "írtani" pénzt kellene követelnünk.
Ezt az undorító halottbizniszt be kell fejezni. Itt nem az a kérdés, hogy mennyire volt genya Hitler és mit akart, hanem az, hogy államok fizetnek kurv@ sok pénzt ennek az "emléknek" mindennap. ELÉG.. Nekünk is van sok szerettünk aki odaveszett. Őértük szarik a kedves EU, ruszki stb, fizetni. A MÁV perlése az uccsó takonycsepp ebben.... Pénzéhes alja emberek.....
Ami pedig a "kemencés" sztorit illeti nagyon jó lenne ha végre egy hozzáértő gázszakértő leírná annak a Ciklon-B-nek a működési elvét. Mert még mindig a "hosszú" kígyózó sorok élnek az emberek fejében amelyek a pincékbe vezetnek... Itt fingja sincs senkinek mennyi idő volna egy szellőzetlen pincéből 50-80 halottat kivinni, elégetni. Még ma is lángolna a kazán. Tessék elolvasni mennyi ideig kell égetni 1 db testet! Oda meg állítólag 30 percenként mentek "írtani"...?.. Ezek a németek meg UFO-k voltak akik jól bírták a gázt szagolni, mert ugye masz nélkül! vitték azt a sok halottat....
A legmocskosabb dolog, ha a hazugságba beleszőnek jópár igaz szálat aztán az idő múlásával mincs ember aki kiderítené mi volt igaz és hamis.
A jobbik ezt a témát feszegeti tehát: fasiszta...
Benntlakásos iskolákat szeretne a nyomorgó romagyerekeknek: ergó...rasszista
Ne legyen a gyerek segílykealap....megint rasszista.
8 osztályhoz kötnék a szavazáshoz való jogot.....ergo kirekesztő.
Önnfentartó börtönök........ ergo, megint kirekesztő.
sorolhatnám...
Én remélem egyszer lesz lehetőségük megmutatni, hogy ez a sok "rettegés" mondvacsinált hisztéria azok részéről, akik a mostani haldokló posványban nagyon jól érzik magukat...

flugi_ · http://fundi.blog.hu/ 2012.03.20. 00:47:23

Szerintem a posztnak komoly hibája, hogy elvszerűen megkülönbözteti a párt (hivatalos) programját a párt szavazóit mozgósító motivációs faktoroktól, mint különböző, egymással nem interferáló dolgokat. Ez nem így van.

Hogy mennyire nem így van, ahhoz példaként érdemes vetni egy pillantást arra a tényre, hogy a Jobbik kénytelen volt bevinni egy Zagyva kategóriájú figurát a parlamentbe.

A folyamat ugyanis az, hogy a pártjuk megnőtt annyira, hogy az egykori "szegény nem túl okos de szimpatizánsnak meg aktivistának jó lesz" kategóriát a döntéshozó szintre kellett felemelni.

A témához: a párt elzárása a vitától ambivalens dolog. Egyfelől ártalmas, mert a vita, a párbeszéd már csak azért is fontos, hogy a demokraták felismerjék azt, hogy a Jobbik nemigen tiszteli a demokratikus értékeket. Ugyanakkor érthető a vitától való elzárkózás akkor, ha a teljes kontextusban felismerjük azt, hogy a Jobbik nem vitázik korrektül, hanem minden ilyen lehetőséget propagandacélra használ fel, elsüti a szlogenjeit, és nagyjából ezzel a saját célját elérve elkerüli az egyenes beszédet. Kiváló példa erre Vona reakciója arra a kérdésre, hogy mit gondol a neonácik megemlékezéséről. Világos a helyzet, ugyanis a Jobbiknak vannak szimpatizánsai, akik elítélik a neonácikat és hisznek a nem-rasszista Jobbikban, mások meg szimpatizálnak a neonácikkal és a Jobbikot a politikai szárnyának tartják - a pártnak meg szüksége van mindkét táborra.

Nem azért nem lehet megfogni a Jobbikot, mert rendszerkritikus, hanem mert nincs álláspontja, csak témái.

EG0 2012.03.20. 01:20:46

Azért az szerintem különbség, hogy 3 megkérdezett Jobbikosból 2 azt mondaná, hogy kerüld fiam a zsidókat, amíg MSZP/LMP szimpatizánsoknál csak egyikük mondaná ezt. (kerekítve)

Ratius, érdekelne egy őszinte cikk tőled, hogy a zsidók ilyen szintű össztársadalmi el nem fogadásának mi a jogos(!) alapja, és hogy a Jobbik szimpatizánsok nyíltan antiszemita megnyilatkozásai ezt a jogos alapot veszik-e célba, vagy valami egészen más jelenségre építenek?

A fenti ábrával és gondolatmeneteddel kapcsolatban nehezen tudok olyan családi beszélgetést elképzelni, hogy
"drága fiam, inkább ne barátkozz Kohnnal az osztályban, mert tudod neki a nagyapját meggyilkolták a 40-es években, és ezért őt úgy nevelik, hogy össze kell tartania a Grünnel, meg az Egybesűlt Álmokban a nagyapja sorsát használták fel a lelkiismeretük megnyugtatására nagyhatalmi törekvéseik elérés kapcsán, szóval inkább kerüld el." Ugye?

Az arab és kínai barátkozós kérdést én betudom az ismeretlentől való félelemnek, hiszen nem élnek évszázadok óta köztünk.
Ezt írod: " vannak válaszaik azokra a kérdésekre, amiket a hagyományos pártrendszer még csak érinteni sem tud, az kétségtelen. Ráadásul ezek a válaszok nem is annyira bárgyúak"
Mondjuk a roma stratégia kapcsán, a korábbi programok életképtelenségével kapcsolatban ezt a mondatodat értem. Úgy látom, hogy egy igen határozott, nem csak motiváción de kényszeren is alapuló integrációt favorizálnak, ami még a bal oldali szavazók jelentős részének is tetszik.
Mi a helyzet a zsidókérdéssel? Milyen válaszaik vannak arra, hogy a saját választóik 58%-a se ellenezze a gyerekeik barátkozását?

Bal 2012.03.20. 01:48:32

Nem vitatható, hogy a Jobbik a fajtémát a leginkább előtérben tartó párt Magyarországon. Azt állítani, hogy a Jobbik nem rasszista, azzal ekvivalens, hogy ma Magyarországon nincs rasszista párt. Így ha akarunk valami értelmet adni a 'rasszista párt' kifejezésnek, akkor minimum a Jobbikot annak kell neveznünk. De mindenféle akadémikus okoskodás nélkül is rasszistának nevezhető egy párt, ha az (objektíven definiálható) rasszista szavazók túlnyomó többsége rájuk szavaz, és politikusaik rendszeresen faji alapú témákra építik fel mondandójukat.

Az nem menti őket, hogy pillanatnyilag nem állnak ki nyíltan azzal, hogy minden cigányt/zsidót meg kéne ölni. A német nácik sem ezzel kezdték, és nyilván a XXI. századi neonácik sem mondják szóról szóra vissza a klasszikus náci vagy szociáldarwinista dogmákat, ahogy a mai marxisták sem pontosan azt mondják, mint száz éve.

Ez viszont nem jelenti azt, hogy a maiak szelídebbek lennének, vagy demokratikus fékek nélkül a saját belső logikájuk nem vezetné az általuk irányított társadalmat ugyanabba a katasztrófába, mint tette azt alig hetven éve.

Ezt felismerve, a Jobbikkal egyetlen módon szabad beszélgetni: öt perc alatt be kell tudni mutatni a választópolgárnak, hogy miért nem beszélünk velük, aztán távozni.

Bal 2012.03.20. 01:53:40

A lényeg ez:

A JobbikRÓL igenis kell beszélni, sokat, minél többet. Sőt, minden politikusnak kötelessége, hogy minél többet beszéljen róluk, hogy figyelmeztessen az őrültségeikre, a várható következményekre, ha megkerülhetetlen politikai erővé válnának.

De ez nem azonos azzal, mint a JobbikKAL beszélni.

szancsurrr · http://egyensulyt.blog.hu/ 2012.03.20. 02:14:41

Nagyon korrekt írás, gratulálok hozzá. A kommenteket inkább nem is olvastam el, gyanítom, hogy csak felhúztam volna magam rajtuk, így meg örülhetek, hogy az index címlapra egy normálisan gondolkozó ember blogbejegyzése került ki :)

val 2012.03.20. 03:03:53

Nocsak, milyen ismeros...

Eszembe jut az alabbi cikk 2009-bol:

kuruc.info/r/6/42789/

"Elhallgatni, ahogy csak lehet - a Jobbik elleni stratégiáról egyeztettek a cionista sajtó képviselői"

-Hírszerző: Nem lehet lehetőséget adni, hogy kifejtsék véleményüket
-Ha szóhoz jutnak, 60%-ot is kaphatnak
-Meg sem kell kérdezni őket
-"Főleg, hogy van kuruc.info"
-Vitának sem szabad teret engedni
-TV2: Sokan néznék, mégsem adják
-Blikk: A Jobbikkal semmiképp sem
-"Ha megkérdezel valakit, azt jelenti, kíváncsi vagy rá"
-"Nincs kompromisszum, mikor írjuk le, hogy az elkövető roma volt"
-A hírérték alapján
-Német(országi) mintára hallgat el a Teller-levél hamisító Népszabadság

val 2012.03.20. 03:08:59

@borboleta: "így meg örülhetek, hogy az index címlapra egy normálisan gondolkozó ember blogbejegyzése került ki :)"

Ez csak valami bug lehet (vagy az Anonymous felnyomta).
Hidd el, reggel 7-re nyoma sem lesz.

sedi 2012.03.20. 03:31:47

@Scaramella va alla guerra: "Merthogy a kommunisták osztályalapon gyilkolták és fosztották ki az embereket, a nemzeti szocialisták meg faji alapon.
Tehát az EU szerint az osztályalapon történő gyilkolászás kevésbé elitélendő. "

Én ezen nem lennék meglepődve. Barroso is egy maoistából lett EU fővezér. ( vörös Dannyt és társait inkább hagyjuk most :))

www.youtube.com/watch?v=VmMzhXqFb9s

dbeata 2012.03.20. 05:34:22

@kovi1970: Na ja. De hadd ventilláljanak kedvükre! Ha elfojtják indulataikat, annál rosszabb (ld. kuruc.info esete, olaj a tűzre).
A nagyobbik bajnak azt gondolom, hogy semmiféle stratégiájuk nincs a gazdaságra. Csak az, hogy lépjünk ki az unióból. Egy ködös messzi országra támaszkodni, és a szomszédokkal összerúgni a port pedig lehet, de nem túl szerencsés dolog (kicsiben sem). Bízom benne, hogy az emberek leginkább békében szeretnének élni.
Én is előítéletes vagyok a romákkal szemben. Az én problémám nem az lenne, ha a roma gyerek átjön játszani, hanem az, hogy mi lesz, ha áthozza a tesókat is, vagy a pereputtyot egyszer. Sajnálom, így érzek.

oh no 2012.03.20. 05:56:51

elegánsan tekergő mondatok, neonfényes logikai huszárvágások között számos ügyes csúsztatás fedezhető fel a posztban, és végső soron az egész mögött valami nagyon zavaros szándék fejeződik ki. Ahogy ez a blog korábbi bejegyzéseitől sem volt idegen. Almát hasonlítgatunk körtéhez, közvéleménykutatásra, történészi vitára hivatkozunk, ezektől aztán minden rögtön stabil alapokon nyugszik.
"Nehogy már a Jobbik egy kicsivel is rasszistább legyen a többi pártnál! Hiszen az összes rasszista!" (Jó kis gondolatmenet, kár, hogy máskor meg az a nyögés tárgya, hogy folyton lerasszistázzák a magyart.)
Hosszabb elemzésre érdemes volna ez az egész, az aláhümmögő kommentelők megnyilvánulásaival egyetemben. Bár elég szar, hogy itt tartunk, hogy ilyen tendenciákat kell elemezgetni.

Con Storm · http://pszichohistoria.uw.hu/ 2012.03.20. 06:07:15

Érdekes az írás... annál is inkább, mert a magyarok hosszú évek óta (160) elvannak nyomva, a körülöttük levő náci, a magyarok emberi mivoltát semmibe vevő népek miatt!

Holokauszt... természetesen amit tanultunk a terrordiktatúra alatt és után, miért lenne igaz?! Természetesen nem igaz!

De mi nem igaz?! Nem igaz, hogy a II. Vh. előtt és közben magyar parlamentek voltak! Magyart nem lehetett törvényhatósági helyre választani, pl a 13 aradi vértanú sem magyar volt... Innen bukik az egész.. az 1901-es hágai magánjogi konferencián megtörtént megállapodások 1939-ig nem voltak a magyar törvényekbe ültetve, a 3 generációs törvény, hog egy csoport tagja csak a teljes mértékben asszimilálódott unoka lehet, egy csoporton nem uralkodhat egy tőle idegen vele versengő csoport, (település, iskola, vallási, etnikai, állami) mert különben társadalmi veszültségek jönnek létre, elnyomás kémkedés kizsákmányolás, ami háborúkhoz vezet... erre 1936-ban lett Genf felől felszólítva az akkori magyartgyűlölő és irtó kormáynok...

De mondok egy példát, az 1939-es gazdasági és esélyegyenlőségi törvényből, ahol a magyart meg sememlítik mint jogalany...

"Zsidó csak az összes választók közül választás, továbbá a vallásfelekezetek képviselete jogcímén lehet a törvényhatósági bizottság tagja"

Ez mit jelent, és miért hoznak meg egy ilyen törvényt? Valószínűleg, mert választás nélkül is bekerülhettek előtte... és most is kétfelől... polgárokként és a rabbik... De nincs odaírva, hogy meg kell nyerniük a választást, vagy a vallásfelekezetek felöl választás nélkül járnak nekik a helyek...

El kell olvasni ezeket a törvényeket... és kiviláglik minden... közbeszerzésekből való részesedésük nem halladhatja meg a 40%-ot... meg ilyenek.. 192 ezren voltak az országban... a népességarányuk a 2%-ot sem érte el..

És hogy ez diszkrimináció... nem az.. a nemzetközi törvények szerint nem járt volna a magyar etnikum felől nekik semmi sem... mert akkor már volt saját államuk, és mint ilyen, saját autonóm közigazgatási rendszert kellett volna kiépíteniük... itthon is..

De ez a mai napig igaz... Még az ENSZ törvények is kimondják, hogy két csoportnak joga van egyesülni és különválni... De ez Magyarországon nem így van... itt nem érvényesül a nemzeti önrendelkezés joga..

Valaki mutassa meg azt a népszavazást, ahol Izraelhez tartozó, Magyarországra betelepülő izraelitaközösséggel mi egyesültünk... nincs ilyen.. ennélfogva mindegyik amelyikközigazgatási feladatot lát el a két állam közti szerződés hiányában kémkedést, szuverenitás megsértését, gazdasági bűncselekményeket hajt végre... és nekünk magyaroknak sincsközünk az ő jövedelmükből származó adókra...

A Jobbikotlenácizni, amikor nincs szabad és független Magyar haza?! Szolganép? Nincsennek képviselve az érdekeik, mert nincsen szabad és független parlamentjük?!

Ember, a magyarnak az alapvető emberi jogai nem érvényesülnek, ezért muszáj nekik eltűrni, a holokausztvádat, holott ők lettek kiirtva a gettó területéről, egy egész elit városrészről pesten. és az izraeliták az ingyen lakásokba költöztetve... az ő csendőrségük lett felszámolva, kivégezve, Bakiék puccskísérleteként emlegetve... anélkül, hogy bármiféle bűnt követtek el...

A jobbikosok nácik?! Egy olyan országban ahol nincs nemzetközileg előírt jogrend?!

töreki 2012.03.20. 06:44:34

Te ugyanolyan hülye vagy mint a somogyi barátod! Éhes disznó makkal álmodik és közben éhen döglik! Az ilyen csótányok mint ti erősítik napról.napra a Jobbikot, hogy jó uton járnak mivel a mindennapi események őket igazolják. Nincs az égvilágon semmilyen kettős játék a megnyilvánulásaikban, ugyanazt mondják mindenfelé. A nagy hibát Vona követte el, hogy leült egy többszörös gyilkos (olajügyeket vizsgáló rendőrök gyilkosa) tolvaj lakhely áruló , egyenruhás bűnöző horda, maffia főnökével beszélni! Ha valakire rá lehet fogni azt, hogy szélsőség akkor az a cigány tenyésztő sintér-pintér! Már nem sokáig fog üzemelni mivel már a rendőrök is egyre jobban megutálják és rövidesen eljön az ideje amikor a fogdmegjei fogják kitörni a nyakát és nem csak képletesen! Csak nyitott szemekkel kell járni és lehet látni az elégedetlenség növekedését mindennap! Igaz ehhez le kell venni a holokamú biznisz szemfedőt!

töreki 2012.03.20. 06:50:15

@vauvauvau: Miért nem arra keresed a választ, hogy miért utálnak benneteket mindenhol a földön? ha megadod rá az őszinte választ akkor rá jössz arra, hogy ki a rasszista szélsőség a fajtád!

Egy igaz ember 2012.03.20. 07:19:13

Ha csak egyetlen embert hurcoltak el és pusztítottak el, akkor is bűn. Bár tudom, hogy szövetségeseink voltak a II. világháborúban, azt kell mondanom, a büntetést megérdemelték. De az, amit ma csinálnak a holocaust körül, undorító. Ha megnézzük a Képes Történelem sorozat II. világháborúról szóló kiadását, akkor az a szó, hogy holocaust, nem is szerepel. A kárpótlást már nem is az érintettek kapják, hanem az utódaik.
Kinek fizetnek azért, mert a kommunisták meghurcolták az apját vagy a nagyapját, esetleg más rokonait? Ukrajna egyes részein, ahol 1945 után vették el az emberek tulajdonát, hurcolták meg őket, az egykori lengyel és magyar területeken, ott bizony senki semmilyen kárpótlást nem kap, sőt minen évben megünnepeltetik velük "felszabadulásuk" évfordulóját.
A Jobbikban meg egyébként rengeteg rasszista van, akárcsak az MSZP-ben, a Fideszben és a többi pártban. Ha Somogyi annyira karanténba szeretne zárni egy pártot, nem vette észre, hogy őt az MDF-el együtt a választók zárták karanténba? A szavazók több mint 97 (!) százaléka nem szavazott az MDF-re és Bokrosra. Ha Somogyit egy orvoshoz hasonlíthatnám, akkor azt kell mondanom, hullahegyeket hagyott maga után és teljesen alkalmatlan a hivatására.

Demszky 2012.03.20. 07:23:00

Minél jobban erőlködtök, annál összetartóbbak és erősebbek leszünk. A Jobbikra igény van, ha nem tetszik, menjetek a picsába. Sem elhallgattatni, sem meggátolni nem tudjátok a Jobbik térnyerését. Inkább az indítékon gondolkozzatok el, de igen mélyen. Szóval mi is az oka, hogy a Jobbikra szavazunk?

Romboljuk le a modern világot... (törölt) · http://www.youtube.com/watch?v=9vq63q45qfk 2012.03.20. 07:27:17

én ebben a gondolatban látom az egész lényegét, miszerint :
"Ám a Jobbik rendszerellenes, újszerű problémákat meglátó, a mainstream felfogástól eltérő politikájának nagyon is súlyos következményei lehetnek. Hogy mást ne mondjak, lehet például következménye egy olyan közgondolkodás, amelyben a Somogyi Zoltánhoz hasonló politológusok már nem tudnak érvényes igazságokat mondani. "
azért tetszett ez a gondolat, mert előrevetít egy olyan lehetőséget, amely pontosan azt fejezi ki, hogy a létező társadalmi, politikai berendezkedések közül talán mégsem ez a jelenlegi liberálisdemokrata solution a legjobb.
Legalábbis ebben a formájában. Ez egy nagyon fontos észrevétel és rendkívül érzékeny ponton érinti a jelenlegi felállást, amelyet immáron szinte dogmává tettek a világhódító Fukuyama Nobel díjazásával, hiszen ez számukra olyan hízelgő volt, hogy egy filozófus ilyen szépeket írt róluk.

svega 2012.03.20. 07:28:22

@vauvauvau: A liberális pártok azt mondják: romák, kaptok annyi segélyt, hogy az éhhalál szélén megmaradjatok, cserébe kussoljatok a lakhelyeteken, ne sokat halljunk rólatok.
A Jobbik azt mondja: a romák is okai a saját nyomorúságos helyzetüknek, tanuljanak, dolgozzonak, ápolják a környezetüket, foglalkozzanak a saját helyzetükkel, és akkor kitörhethek a nyomorból. Ettől ijesztő és náci?

mtam78 2012.03.20. 07:38:04

A szerző ott téved nagyot, hogy a Jobbikot rendszerkritikaként értékeli. Ez a párt nem rendszerkritika - az feltételezi a rendszer megjobbításának a szándékát - hanem saját bevallásuk alapján is azon kívül álló, antidemokratikus párt. Mint ilyen, nincs helye a magyar közéletben. Egy hasonlattal élve: ha valaki meg akar fojtani este az utcán, akkor nem arról fogok érdeklődni, hogy milyen nyomorúságos élete volt, hányszor verte kisgyerekként az apja, miken ment át tinédzserként, miért volt börtönben, stb. - hanem minden erőmmel azon leszek, hogy kiszabadítsam magamat. A Jobbikkal nem vitatkozni kell, mert nem javítani akar bennünket, a társadalmi helyzetet, hanem minden más hangot eltiporva egyeduralomra tör.

Minek engedjük egyáltalán az ilyet szóhoz jutni?!

Plumper_ 2012.03.20. 08:09:48

A Jobbikot megjelenése pillanatában be kellett volna tiltani. A párizsi béke is kötelezi erre Magyarországot, hogy nyilas szellemiségű képződmény nem működhet az országban.
A neonáci, az SS-t és Hitlert is éltető kurucinfó a Jobbik háttérlapja.
Ezek után no comment.

Egy igaz ember 2012.03.20. 08:20:17

@Plumper_: Egy békeszerződés annyit ér, amennyit betartanak belőle. A párizsi béke a győztesek diktátuma felénk és a veszteseknek nem hiszem, hogy szeretniük kellene, legfeljebb a magadfajta vazallusoknak. Én, és velem együtt nagyon sokan ebben az országban akár annak is örülnének, ha az 1867-es kiegyezés lenne hatályban, az akkori területi formákkal.

31/48 2012.03.20. 08:21:08

@rohejorszaga: ott a pont. Amúgy pont ez a grafikon mutatja, hogy sokkal mélyebbek az ország problémái, mintsem rá lehetne kenni az egészet a politikai elitre. Alapvetően elbaltázott az a helyzet, ahol a diszkrimináció a racionális döntés. Mivel itthon nincsenek néger utcai gangek (ne is legyenek), így az idegenekkel való fenntartások nagy része egy nem idegen néppel kapcsolatos rossz tapasztalatból eredeztethető.

Egyszer már végigjártuk ezt anno a kunokkal. Az összeférhetetlenséget, az állami preferenciát, és a kiemelt státuszt, ami végül népfelkeléshez és etnikai tisztogatáshoz vezetett. Az ha a cigányságot ajnározzuk, kiemelt programokkal védjük őket a magyarságtól, mikor legtöbbször ők az agresszorok nem megoldás, és csak eszkalálja a konfliktust.

Bafana 2012.03.20. 08:22:23

@Plumper_: Milyen párizsi békéről beszélsz? Szerinted érvényben van még? Hol van Csehszlovákia? Szovjetúnió? Jugoszlávia? Amúgy meg az is benne van abban a "békében", hogy egyik fél sem változtathatja meg önkényesen a határvonalakat. A magyar-csehszlovák határ a Duna folyó. Erre a szlovákok önkényesen, egyoldalúan elterelték. Vagyis ők rúgtág föl. Erre hülyeség hivatkoznod!

31/48 2012.03.20. 08:23:55

@Plumper_: téged meg az UNESCO normatívák szerint taníttatni kellett volna, hogy ne legyél ilyen hülye. Sok fronton vagyunk úgy tűnik elmaradásban.

csárli hárper 2012.03.20. 08:28:20

ugyan már gyerekek, a jobbik csak egy kamupárt, érdek rasszisták, erre van igény a stadionokban szocializálódott közönségének, nincs foci a pályán hát törjünk-zúzzunk, anyázzunk, cigányozzunk, zsidózzunk, ezt a jobbikos "vezérek" felismerték és hát lássuk be szépen meg élnek belőle, amíg van lószar veréb is van...

Kalmár 2012.03.20. 08:28:34

Igen tanulságos a fenti táblázat. Különösen azoknak érdemes böngészni, akik Orbánt kishitlerezték..... a szocik tábora elutasítóbb a kissebségekkel. Nocsak!
Az is meglepő, hogy a másságot, a kissebségeket a zászlajára tűző LMP sem tud drasztikusan jobb adatokat produkálni. Talán csak a zsidók viszonylatában, de ez azt hiszem a támogatók vallásának arányát mutatja maximum.
A cigányokat ők is 2/3 os arányban elutasítják!
Szóval el lehet csendesedni a tisztelt liberális tábornak, mert aki csak a maga fajtájával toleráns, az ne járkáljon táblákkal tüntetni a rasszizmus ellen.
A jobbik pedig, bár sajnos túl agresszív, de olyan kérdéseket feszeget, amiket a szőnyeg alá söprünk 50 éve. Az ilyen elhallgatásnak a következménye a lakosság kétharmados ellenérzése pl a cigányokkal. Ezt értük el a strucc politikával. Aki szerint ne áljunk szóba az ilyen kérdést feszegetőkkel, az is felelős a jelenlegi mély gyűlöletért.

Plumper_ 2012.03.20. 08:29:15

@Egy igaz ember: "győztesek" és "vesztesek".
a "vesztes" a náci németország és csatlósai voltak 1945-ben. akkor te oda tartozol és kár a szóért.

@31/48: igen, pl. amíg a magyarok nem értik meg ,hogy 1944-45 káros és rettenetes volt, addig átkozott marad ez az ország.

31/48 2012.03.20. 08:40:15

@kovi1970: ezért is hülyeség ez a felmérés szerintem. Pár elvakult emberen kívül nem hinném, hogy bárki is megtiltaná a gyerekének, hogy Romeoval vagy Ahmeddel barátkozzon _csak_ azért, mert az illető innen vagy onnan származik. Természetes azonban, hogy valaki érdeklődik afelől, milyenek a gyereke barátainak a családi háttere. Már ha tényleg komolyabb barátságról van szó és nem csak osztálytársak akik kétszer beszélnek egy héten. És persze ha az illető nagyon roma cigány a hagyományos kulturális keretek között akkor bizony nem engedem a gyerekemet a közelükbe. Ellenben ha cigány származású, de civilizált, európai módon élő család akkor nem érdekel, hogy genetikailag kik is ők. Az oroszokkal/ukránokkal sincs semmi bajom, de nehogy már maffiózócsemeték között szocializálódjon a gyerek. Ugyanez az arabokkal, bár nem tiltanám el a gyereket egy szalafita/vahhabita baráttól sem, de biztosan alaposan elbeszélgetnék vele az élet és vallás dolgairól.

Egy igaz ember 2012.03.20. 08:40:51

@Plumper_: akkor ezek szerint te nem magyar vagy, mivel Magyarország is ezek közé a csatlósok közé tartozott. Azaz az akkor élő nagyszüleim is az országgal együtt szégyenpadra kerültek, de sajnos a győztesek ezzel nem érték be. Kirabolták, megnyomorították őket, majd a bérenceiket ültették a nyakukra évtizedekre. Éppúgy, mint korábban az osztrákok vagy a törökök.
Ha viszont a párizsi békeszerződés nyertese vagy, akkor már érthető, miért osztod itt az észt a győztesek arroganciájával.

Ha meg már itt tartunk: mikor dicsőitette a Jobbik Szálasit vagy Hitlert? Olvasd te GYŐZTES a nyertes országodban történteket:
atv.hu/kulfold/20120320_hajtovadaszatot_inditottak_a_zsidogyilkos_utan_franciaorszagban

Na ez a nácizmus egy rasszista országban.

Anselmo 2012.03.20. 08:43:46

A Jobbik csak kihasználja más pártok defektjeit. Azok a pártok pedig, ahelyett hogy a saját portájukon sepregetnének, inkább a Jobbikot fikázzák.

31/48 2012.03.20. 08:47:31

@Plumper_: segítek: '45 a nyilasoknak se tetszett. Persze, hogy jobb lett volna kiugrani, mint elveszteni a háborút. Ennek viszont nem tudom mi köze van a kurucinfóhoz, vagy a Jobbikhoz.

Szerintem te kevered a Jobbikot a suttogó mozgalommal. Szerencsére azonban ez (még) valamennyire szabad ország, és nem az Igazság és Rend önjelölt bajnokai mondják meg ki mit mondhat és gondolhat és mit nem. Sokan jönnek azzal, hogy korlátozni kell a demokráciát, mert a Jobbik is azt tenné. Ez olyan, mintha bemasíroznék azzal a rendőrségre, hogy lelőttem a szomszédomat, mert halálosan megfenyegetett az előző napon.
Ennyit a magyar "demokratákról".

Plumper_ 2012.03.20. 08:50:55

@Egy igaz ember: a te eseted, amikor a sz@r húzza le a wc-t. szerinted az a magyar, aki a nácik oldalán állt. te vagy a hazaáruló, nyakig.

@31/48: a demokrácia nem azt jelenti, hogy mindent lehet. demokráciában nem lehet olyan, ami megszünteti a demokráciát. sokan ezt félreértelmezik.

Con Storm · http://pszichohistoria.uw.hu/ 2012.03.20. 08:55:17

@Plumper_: ha 1849-től izraelita rezsim volt Magyarországon, még 1939 után is... mi köze van a magyar embereknek az okkori rémtettekhez?

Egy kérdés... biztos tudod rá a választ...

A dohányutcai gettó Pesten volt, elit városnegyed... hova lett onnan az a 110 ezer magyar, akinek a házaikba, üzleteikbe be lettek költöztetve a vidékről "feldeportált" izraeliták?

Csak mert pár koponyáját megtalálták egy hídelem kiemelésekor a Dunából..

Gondolom ez azt jelenti, hogy a nyilasok... magyargyűlölő nácik voltak... szerinted nem?

Con Storm · http://pszichohistoria.uw.hu/ 2012.03.20. 09:04:01

@Plumper_: egy demokráciában az embernek joga van megválogatnia a barátait... elidegeníthetetlen jog...

és több ember általlétrehozott versenycsoportok, szabadon versenyezhetnek... egymástól való függetlenségüket biztosítva...

Ezek a csoportoknak joguk van megválogatni kik a barátaik, és kiknek az értékrendjét nem fogadják el...

Ez is a demokrácia alapja... az ENSZ alapokmányban egyetemes Nemzeti Önrendelkezés jogaként van feltüntetve...

Szerinted abban az országban, ahol két iskolának egy igazgatója lehet... ahol csak úgy ellehetetlenítették a Xénia Lázt, feloszlattak csoportokat, mint a Magyar Gárda... és a Magyarországon élő etnikumok nem döntöttek arról népszavazás útján, hogy autonóm közösségek lesznek vagy egyesülnek, vagy ahol kisebb településeket a megkérdezésük nélkül összevonnak, vagy ahol a csoportoknak nem kötelező használniuk a csoport megkülönböztető emblémákat és nemzeti zászlóikat... ott jogállam van?! Demokrácia?! Gazdasági verseny?!

Öcsém.. még a közszféra munkahelyei sincsennek szabadon meghirdetve.. pedig ez alapfeltétel.. nem hogy a közbeszerzés

Itt sosem volt demokrácia.. 1526 óta...

asz0089 2012.03.20. 09:04:37

@Kalmár: Az, hogy a szocik elutasítóbbak vagy közelre annyira elutasítóak, mint más párt szavazói, egyáltalán nem meglepő.
Hiszen szavazóik öregek. Kb. 2/3-uk 55 év feletti. És kár lenne azt hinni, hogy ők ettől toleránsabbak. A régebbi korokban szocializálódott, egy sor kérdéssel és problémával nem is találkozó 60+-os korosztály.
Gyurcsány Ferenc szimpatizánsai is csak Gyurcsányt, mint jelenséget imádják, ahogy OV-t is egyébként. Bár utóbbinak a mondanivalójával is jobban tudnak egyetérteni, mert populistább. Lényeg a lényeg, hogy maga GYF is csak a karakterével viszi el az öregeket, de ez nem jelenti azt, hogy az öregek ettől még rohannának vele a melegfelvonulásra vagy hisznek az alapvető liberális értékekben. Ez a büdös nagy helyzet.

bucbuc 2012.03.20. 09:05:53

@fourgee: Nyugi, nekem zsidó, LMP-re szavazó barátom gyűlöli a c.igányokat.
Na nem azért mert így született, hanem a kb 25 évnyi tapasztalat...

Egyébként meg szeretném látni, hogy a borsodi c.igányokkal ki az aki egy óvodába/iskolába szeretné járatni a gyermekeit. Tudva, hogy ott minden lesz csak normalitás és fejlődés nem, hála az eddigi liberálisok fáradhatatlan tevékenységének.

bucbuc 2012.03.20. 09:10:56

@kovi1970: "Felhívnám a figyelmedet arra nüansznyi különbségre ami a között van, hogy "nem örülne ha roma gyerekkel barátkozna a gyereke" és a között, hogy "az alföldre küldené a roma gyereket átnevelő táborba"."

Lakatos Attila borsodi cigányvajda véleményét írtad le? Vagy a törekvő cigányokét?

Szerintük ugyanis sehogy máshogy nem lehet hatni ezekre a gyermekekre, csak ha kiszakítják környezetükből őket. Nem erőszakosan, nem "átnevelő tábor"-ként, ahogy te torzítod a dolgot. Hanem egy bentlakásos kollégiumként, ahol lenne esélyük kiszakadni a mocsárból és tanulni valamit.

Con Storm · http://pszichohistoria.uw.hu/ 2012.03.20. 09:11:12

@bucbuc: mh.. ezért nincs demokrácia.. a nemzeti önrendelkezésnek jogot kell biztosítania a szeparálódásra is.. a különválásra... ha nem tudják elfogadni egy másik csoport értékeit... vagy az nem tud asszimilálódni... mert nem akar... de ebben az országban nincs szabad jogod arról, hogy dönts a sorsodról, megválogasd kik a barátaid...

Pedig ez... nemzetközileg elfogadott alapjog... aztán meg jönnek a lázongások, hogy a te gyereked le... az enyémet.. oszt ásó kapa nagyharang...fut az egyik a másiknak..

Azok pedig akik mégis megpróbálnak élni azzal a szabadságjoggal, hogy önrendelkezést gyakoroljanak, megbünteti egy illegitim terror elnyomó rendszer kamubírója szegregáció miatt!

bucbuc 2012.03.20. 09:14:44

@kovi1970: Azt is tudod miért indultak ezek a dolgok a zsidók ellen?
Vagy ennek elfelejtettél utánanézni?

Amit most mondasz vissza, az a győztesek propagandája.

www.youtube.com/watch?v=k_BPPvzUpD4

Parancsolj, egy szelete annak, amit nem szabad tudni. A győztesek írják a történelemkönyveket.

bucbuc 2012.03.20. 09:19:59

@Meridian74: Ez is a propaganda része.
A németek démonizálása. Akinél a tőke és a média, az irányít.

Plumper_ 2012.03.20. 09:23:36

@Con Storm:
a tudatlanságodat - most nem elemzem végig a dolgokat - a gonoszságod szolgálatába állítod.
te elmebeteg vagy.

bucbuc 2012.03.20. 09:26:11

@kovi1970: Majd ha olyan osztályokkal is találkozol, ahol nem 1-2 normálisabb c.igány család íratja a gyerekét, megtudod miről beszélnek.

Sajnos az a fajta vagy, aki azt hiszi tudja miről van szó, pedig csak a finom krémet látja a szartortán.

Mikor én gyerek voltam egy borsodi faluban ez volt a helyzet, most ha visszamegyek, szörnyű állapotok vannak a többségében c.igány osztályokkal.

Úgyhogy ne félj, majd hozzád is elér ez. Picit később, de elér.

insert random 2012.03.20. 09:51:53

@Egy igaz ember: "Ha meg már itt tartunk: mikor dicsőitette a Jobbik Szálasit vagy Hitlert?"

Hitler dicsőítése:
nepszava.com/2011/04/magyarorszag/a-jobbik-teveje-megemlekezett-hitler-szulinapjarol.html

Jobbikos képviselő hungarista megemlékezésen, nyilas karszalagban:
www.youtube.com/watch?v=tHTHyso9i24

Lipusz Zsolt, a Jobbik nyíregyházi alelnöke, kurucinfó-szerkesztő Szálasiról egy nyilas portálon:
www.jovonk.info/2010/10/18/ii-vilaghaboru-valodi-okai

Magyar Gárda és HVIM (a Jobbik szövetségese) delegáltjai Szálasi-emlékművet avatnak:
kuruc.info/r/6/75815/

Örülök, hogy segíthettem.

gazell16 2012.03.20. 09:54:34

Sziasztok
Nagyon meglepődtem hogy a kényes téma ellenére kulturált hozzaszolásokat olvastam. Ezennel gratulálok a bloggereknek, minda 4 oldalról.
megcáfoltatok a mai politikai csatározást
A poszt korrekt és tárgyilagos.
A grafikon megdööbentő pedig keves dologn döbbenek meg, valoszínű a mintavétel hibádzik mert nehezen hihető de ha nem akkor meg ébresztő lehet az álszenteknek

és egy fogalomtisztazas: a náci szo jelentése nem egyéb mint a nemzeti röviditése. Valaki akinek fontosak a közösségi, nemzeti éredekek is a saját kis ego világán kivül azt nemzeti érzelműnek nevezik, rövden nácinak.Nyelvtani+erkölcsi szempontból ez egy pozitiv. De pejorativ ertelemben hasznaljak ma a tudatlanok akik gondolom a nemzeti szocialistaval keverik.
Igy vagyok a "paraszt" jelzovel is. szamomra pozitiv a toltete, de Bp-en ez a lenézés kategoria
Vaj miert negativ egy foldet muvelo, csendes, erkolcsileg, csaladilag, nemzetileg stb rendben levo ember?

Köszönöm ha elolvastátok

Egy igaz ember 2012.03.20. 09:54:57

@Plumper_: nagy kérdés, hogy ki a hazaáruló. Az aki a hazáját védi egy idegen hatalomtól, vagy aki lepaktál az idegen hatalommal, mert nem tetszik neki a hazájának a rendszere. Ha így nézzük, a királyaink jó része hazaáruló volt. Aki győz, annak lesz igaza.
Az viszont semmiképen nem hazafi, aki egy vesztes országban a győztesek által ránk kényszerített békét magasztalja és annak feltételeit kéri számon honfitársainkon. A múltban megtörtént, embereket pusztító rendszereknek remélhetően egyszer és mindenkorra vége.
Viszont vannak új ártalmak: munkából kirúgás, adóhatóság bevetése, karaktergyilkolás a sajtó által. Ezek éppúgy tönkreteszik egy ember életét. És az általad annyira magasztalt "demokráciákban" ezek mindennapos események.

insert random 2012.03.20. 10:03:44

@gazell16: Valójában a náci szó alatt rajtad kívül mindenki a nemzetiszocialistát érti. A nácik szerint viszont a náci szó pejoratív, ők magukra tényleg a nemzetiszocialistát használják (lásd még: afro-amerikai és társai. A PC bizony jobbszélen is működik.)

Plumper_ 2012.03.20. 10:04:57

@Egy igaz ember: egyet értek veled!
csak ne kergessünk olyan dolgokat, amik nem valósak. a baj ezzel van! amikor hazugságokat aggatnak ártatlan emberekre, akik erre idegesen reagálnak, a ráaggató pedig szintén ideges lesz, mindez valótlanságok miatt.

Egy igaz ember 2012.03.20. 10:12:45

@insert random:
Lássuk csak:

1. Hitler dicsőitése: Az Amerikai Népszava cikke hiányolta a holocaust megemlítését és kifogásolta, hogy politikusként és nem tömeggyilkosként emlegették. Amúgy képzeld, 1939-ben még Béke Nobel-díjra is jelölték, ez utólag azért nagy égés, nem?
Ezek szerint ugyanannár a kornál maradva, pl. Churchill említésénél (aki ráadásul Béke Nobel-díjat kapott!) mindig meg kellene említeni, hányszázer (több millió) ember haláláért felelős Európában és Ázsiában és véreskezű tömeggyilkosként aposztrofálni minden egyes híradásban?
És hány olyan párt van a parlamentben, amelyek tagjai Horthyt, Nagy Imrét (Rákosi miniszterét), Kádárt éltetik és vesznek részt a megemlékezéseiken évről évre?
Sőt továbbmegyek: hány olyan ember van MOST a parlamentben, aki az előző diktatúra hű kiszolgálója volt? Olyan is, aki még 1988. november 4-én hálát rebegett az Ifjú Gárda Budapesti vezetőjeként a nagy Szovjetúniónak, hogy leverték az ellenforradalmat? Most pedig október 23-ára emlékezik?
A nácik, nyilaskeresztesek megbűnhődtek, a vöröscsillagosok azonban uralkodnak felettünk és osztják az észt abból a demokráciából, amelyet ők maguk is oly kevéssé ismernek. És ehhez a Nyugat, amely Sztálinnak is díszkardot küldött, lelkesen tapsol és védi őket.

insert random 2012.03.20. 10:13:25

@Egy igaz ember: Szigorú értelemben véve végülis szinte senkit nem nevezhetünk hazaárulónak. Senki sem kollaborál úgy megszállókkal úgy, hogy "Na most jól tönkreteszem Magyarországot ok nélkül, csak azért, mert gonosz vagyok, MUHAHAHA!"
Nyilván Rákosi, Szálasi, Kádár stb. is meg voltak róla győződve, hogy amit tesznek, az jó az országnak, vagy legalábbis meggyőzték magukat róla, hogy nemcsak a hatalomvágyukat élik ki. Ennek ellenére csak kinyírtak idegen fegyverekkel többezer magyart.
Mondjuk ez Szent Istvánra is igaz, de ő tényleg fel tudott építeni valami maradandót, míg a többiek rendszere nagyon hamar összeomlott. Szóval szerintem itt is az eredmények számítanak.

gazell16 2012.03.20. 10:14:48

@insert random:
Akkor baj van
Mert en tenyeket kozoltem , nem kulonbozo csoportok sajat ertelmzesuket egy szora
Alapjaiban nem ertetted amit irtam, de nem akarok egy iylen szep blogon vitazni . Foleg ha az oszinteseg hianyzik

gazell16 2012.03.20. 10:16:10

Par kopaszon kivul nem ismertem magat nemzetszocialistanak vallo embert, de igazabol ok nem tudtak miaz a nemzetszocializmus
csak nemzeti embereket ismerek lassan es mind aztmondja, ha ez az ara akkor legyek naci de akkor is fontos nekem a nemzetem. Pont
kerlek ne kamuzz kamukkal kamusoknak

insert random 2012.03.20. 10:32:40

@Egy igaz ember: Tereled a szót a kommunistázással, ráadásul magadat rúgod vele seggbe. Pont arra mutatsz rá, hogy a Jobbik képmutató, amikor a kommunista múlthoz való hozzáállás miatt kritizálja a többi pártot (amúgy jogosan), hiszen ők ugyanígy vannak a náci múlttal.
Tényleg nincs vele semmi problémád, hogy egy tömeggyilkosról úgy emlékeznek meg, mint egy hősről? Ráadásul az szűrhető le a híradóból, hogy Hitler egy "boszorkányüldözés" áldozata lesz, olyasmivel vádolják, amit soha nem tett. Ez nemcsak elhallgatás, hanem szimpla hazugság.

"Kommunisták még itt vannak" stb.
Terelés, red herring, nem erről beszélgetünk.

"1939-ben még Béke Nobel-díjra is jelölték"
A hangsúly azon van, hogy 1939-ben. Talán már hallottál róla, hogy 1939 szeptemberében tört ki egy II. világháború nevű apró konfliktus. Akkor sem érdemelte meg, de az igazi disznóságokat még nem követték el. (Megjegyzem, George Busht is jelölték Béke Nobel-díjra a két háborúja után. Az a díj mindig is egy vicc volt, nem csoda, hogy a svéd akadémia átengedte a norvégoknak.)

"pl. Churchill említésénél (aki ráadásul Béke Nobel-díjat kapott!) mindig meg kellene említeni, hányszázer (több millió) ember haláláért felelős Európában és Ázsiában és véreskezű tömeggyilkosként aposztrofálni minden egyes híradásban? "
Igen, ezt kéne.

Churchillre, Nagy Imrére stb. visszatérve. Amikor őket heroizálják, az általában tudatlanságra vezethető vissza, mert nagyon kevesen tudják, hogy azért volt némi vaj a fejükön. Hitler ellenben az egyik legismertebb tömeggyilkos a történelemből, sőt őt elsősorban ilyen erről ismerjük, a többiekkel ellentétben. Amikor a Jobbik ilyen híradót csinál, nyilvánvalóan hallott már Hitler bűneiről, azokat mégis elhallgatja, nyilván, hogy a nácizmust elfogadhatóbb színben mutassa be, közösséget vállalhasson vele. Szerinted ez tényleg elfogadható?

insert random 2012.03.20. 10:39:08

@Egy igaz ember: Egyébként tendenciát vélek ebben felfedezni: a jobbik-szimpatizánsok mindig tagadják, hogy a pártjuknak bármiféle köze lenne a nácizmushoz, nyilasokhoz. Amikor az orruk alá dugom az ellenpéldákat, elkezdik magyarázni, hogy tulajdnoképpen nem is annyira gáz (no pun intended) nácinak lenni, igazából nem is voltak azok olyan rosszak, vagy a többi ideológia követői ugyanolyan rosszak voltak stb.
Nem lenne gerincesebb felvállalni: igen, mi felnézünk a nácikra, jobb lett volna, ha ők nyerik a háborút, a nácizmus ideológiájából ma is meríthetünk.

==T== 2012.03.20. 10:39:54

Hű de jó írás. Gratulálok!

insert random 2012.03.20. 10:48:49

@insert random: Kis pontosítás: Churchill irodalmi nobel-díjat kapott, nem békedíjat.

Scagnetti 2012.03.20. 11:46:35

@asz0089: Ahogy az az oldal beszélt az ügyről, az csak olaj volt a tűzre. Ha csendben maradnak, azzal is jobban járt volna cigány is, magyar is. Arról már nem is beszélve, hogy a dilettáns politikájukkal (pl a segélyezés erőltetésével) olyan pályára állították őket, ahonnan ma már nincs visszaút. Egy húsz éve nem dolgozó, nem tanuló, segélyből élő ember már nem vezethető vissza a munkába, de valószínűleg a gyerekei sem, ha már elmúltak 12-13 évesek.

Ezek után kissé undorítónak tartom, ha ugyanezen nagyokosok a cigányozás miatt finnyáskodnak, miközben ők is vastagon benne voltak abban, hogy kitermelődött egy olyan társadalmi csoport , amely nem ismer se törvényt, se kultúrát. Persze nem nekik kell őket elviselni, hanem annak, aki mellettük él. És ha ki meri nyitni a száját, még ő a rasszista szemét.

A Jobbik ezeknek köszönheti a parlamenti helyét, és nevetséges, hogy ezek sírnak a leghangosabban miattuk.

szancsurrr · http://egyensulyt.blog.hu/ 2012.03.20. 12:34:12

@val: Igen, én is meg voltam lepődve, hogy ekkora hiba csúszott a mátrixba:) Ma már tényleg nyoma sincs... Külföldön élek és itteni idő szerint este 9 körül volt kint, az otthoni hajnal 1. Nem tudom, mikor tették ki, de a hajnal 1 tényleg nem nevezhető főműsoridőnek.

Egy igaz ember 2012.03.20. 12:42:19

@insert random:
"Amikor a Jobbik ilyen híradót csinál, nyilvánvalóan hallott már Hitler bűneiről, azokat mégis elhallgatja, nyilván, hogy a nácizmust elfogadhatóbb színben mutassa be, közösséget vállalhasson vele."
Ha szalonképes akarsz lenni, akkor Hitler csak őrült, tömeggyilkos, idióta, stb. lehet. Ha csak egy pozitív szót szólsz bármilyen más tettéről, már kirekeszted magad az "elitből". Miért baj az, ha valaki túllép ezeken a szlogeneken?
Pár száz, de akár már néhány évtized múlva is lehet, hogy az emlegetett híradás formájában fogunk róla olvasni. Olvastál te mostanában a tömeggyilkos Hmelnyickijről, Timur Lenkről vagy Dzsingisz Kánról? Tele van szobraikkal Ukrajna, Ázsia és Mongólia.

Egy vesztesre meg nem lehet felnézni, de egyes erőfeszítéseit, pl. hogy megpróbálta visszacsatolni a szlávokhoz csatolt, elnyomott nemzetvéreit, az ipari fejlődést, stb. azt el lehet ismerni és ezek bizony példaértékűek, főleg egy amerikai számára, akinek a kormánya mindent elkövet az állampolgáraiért külföldön és hagyja őket elpusztulni odahaza.

insert random 2012.03.20. 13:13:10

@Egy igaz ember: Ennyi erővel azt is mondhattad volna, hogy inkább emeljük ki azt Hitlerről, hogy szép festményeket készített. Valahogy ez a holocaust után nem tud sokakat érdekelni.
Fenntartom: az első dolog, ami sz embernek eszébe jut Hitlerről, az többmillió hulla. Ezt nem lehet kihagyni, ahogy az N1 tette, pláne sugallni, hogy amivel vádolják, az nem igaz. Mit szólnál hozzá, ha Rákosi születésnapján (eleve születésnapját csak annak ünnepeljük, akit kedvelünk) megjelenne egy ilyen híradás:
"Ma száz éve született Rákosi Mátyás magyar államfő. Uralma alatt kijavították a háborús károkat, növekedett az ipar, csökkentették a hagyományos társadalmi osztályok közötti különbségeket." stb. Pedig nem állítottam hazugságot, csak kihagytam néhány "apróságot" (többezer ember megkínzását és meggyilkolását).
Igen, Hitlert csak tömeggyilkosnak lehet nevezni, ugyanis az volt. Tisztázzuk végre, akkor szerinted a náci Németország nem követett el népirtást, eltaláltam?
Ha felütöttél volna egy történelemkönyvet, látnád, hogy igenis szólnak arról is, hogy emelkedett a náci hatalomátvétel után a németországi jólét, fejlődött az ipar stb. Csak aztán hozzáteszik, hogy ennek a vége egy népirtás lett és egy romokban heverő Németország lett. "Valamiért" ezt a jobbikos híradó kihagyta.

insert random 2012.03.20. 13:16:13

@Egy igaz ember: Az ipari fejlődéssel kapcsolatban ezt a könyvet érdemes elolvasni: www.amazon.com/Wages-Destruction-Making-Breaking-Economy/dp/0713995661

Kiderül belőle, hogy a "náci gazdasági csoda" egy légvár volt, kölcsönökre épült, alapja a hadiipar volt és ha 1939-ben nem indítanak háborút, fenntarthatatlan lett volna a német gazdaság.

asz0089 2012.03.20. 18:09:52

@Scagnetti: Az a baj, hogy megy az összemosás. A Népszabadság vagy ÉS nem egyenlő az MSZP-SZDSZ kormánnyal, tudom, hogy divat mondani, de ettől nem lesz igaz.
" Egy húsz éve nem dolgozó, nem tanuló, segélyből élő ember már nem vezethető vissza a munkába, de valószínűleg a gyerekei sem, ha már elmúltak 12-13 évesek." Még mindig nem látok megoldási javaslatokat. Értem, cigányozhatunk tovább és mehet a BTK szigorítás. Biztosan a sajókazaiak vagy a hejőkeresztúriak csak úgy a semmiből léptek akkorákat, biztos ott is volt munka, hát nem volt. Mégis segítettek közösségek, pedagógusok, szakemberek felkarolni a környéket.

Scagnetti 2012.03.20. 21:35:08

@asz0089: "A Népszabadság vagy ÉS nem egyenlő az MSZP-SZDSZ kormánnyal, tudom, hogy divat mondani, de ettől nem lesz igaz."

Nem egyenlő, csak pont ugyanazt a sehova sem vezető szöveget nyomta mind, most meg csodálkoznak és fintorognak, hogy a Jobbik létrejött. Közben meg ők is segítettek ebben. És egy újság ugyanúgy lehet felelős sokmindenért, ahogy a politikusok.

"Még mindig nem látok megoldási javaslatokat."

Nem is mondtam, hogy adni fogok. Szerintem ebben az országban ezt a problémát megoldani nem lehet. Ahhoz maga az ország is túl rosszul áll. Mellesleg működőképes megoldást ezektől sem lehetett még hallani. Persze a Jobbiktól sem.

De nem megoldási javaslatokról volt szó, hanem a Jobbikról, szóval maradjunk is ennél!

"Értem, cigányozhatunk tovább és mehet a BTK szigorítás. "

Nem szoktam cigányozni. A BTK-t meg addig mindenképp szigorítani kell, amíg egyéb megoldás nincs. Mert az sem állapot, hogy embereket odavetünk a bűnözőknek, csak mert azokkal semmit sem tudunk csinálni. Mert így lesz az egyszeri szavazóból jobbikos.

"Biztosan a sajókazaiak vagy a hejőkeresztúriak csak úgy a semmiből léptek akkorákat, biztos ott is volt munka, hát nem volt. Mégis segítettek közösségek, pedagógusok, szakemberek felkarolni a környéket."

Jó, ha ilyen is van. Csak az a baj, hogy százból egy.

asz0089 2012.03.21. 08:57:59

@Scagnetti: De nem nyomták ugyanazt a szöveget. Egy sor szakember folyamatosan bírálta a kormányt, vagy éppen számolt annak rossz döntéseiről, de igazad van, nyilván valamennyire elfogultak. De akkor mit mondjon egy Magyar Hírlap vagy Magyar Nemzet, Demokrata, állami pénzből gründolt Heti Válasz? Vagy most már olyan pártújságok, mint a Barikád. Nem véletlen nem a Népszavát vagy a 168 Órát hoztam fel, de lépjünk túl ezen. Valószínűleg nem voltál törzsolvasója a két fentebbi lapnak.
Igazad van, nagyon nehéz megoldani és ezért is mondom, hogy az az 1-2 példa, ami elindult. Ami tényleg csak 1-2, azt kellene folytatni. Hallgatni kellene a szakmára és igen, itt kellene áldozni pénzeket, mert az én szememben bármilyen pénzt megér, hogy ma az 5 év feletti romák ne kezdjenek elkallódni. Ez mindenkinek megéri, mindenkinek hasznot hoz. Csak végre az életben oda kellene figyelni a szociológusokra, szociális munkásokra. De hát helyette most már megy a közmunkázás, segélyek csökkentése, álláskeresési járadék gyakorlatilag eltörlése. Ezek nem oldanak meg semmit, sőt, rontják a helyzetet.
A BTK szigorítás, azaz maga a börtön semmit nem ér. Ott sincsenek kötelezve a rabok, hogy tanuljanak(,bár most már elvileg kötelező dolgozni). Ami ugyancsak ezerszer jobban megérné, mintha csak fejik a tehenet. Ha szakmát tanulnának, esetleg leérettségiznének és az állam nyomon követné és akármilyen lehetőséggel segítené az embereket. Leül valaki 5 évet, kijön, hazamegy a semmibe. Se pénz, se munka, csak a priusz. Kinek jó ez? Hidd el, hogy senkinek.

oh no 2012.03.21. 15:24:21

Ahogy korábban írtam, fényes logika ezzel érvelni: "Nehogy már a Jobbik egy kicsivel is rasszistább legyen a többi pártnál! Hiszen az összes rasszista! - Jó kis gondolatmenet, kár, hogy máskor meg az a nyögés tárgya, hogy folyton lerasszistázzák a magyart."

Közkeletű vélekedés ugyanis, hogy a magyarok nem antiszemitábbak másoknál. Nos, tessék egy felmérés, ami szerint ez a védekezés nem megalapozott:

index.hu/belfold/2012/03/21/kiakasztottak_az_antiszemitizmusmetert_a_magyar_valaszadok/

Blogger Géza 2012.03.21. 19:51:15

@ősbölény: Az idézett dokumentum arról szól, hogy a zsidókat a Német Birodalomból (ideértve a főkormányzóságot is) keletre kell szállítani, és ott munkára fogni. A fenti 6 település (azt hiszem, mindegyike) a főkormányzóság területén volt, és semmiképp sem attól keletre. "A főkormányzóság területéről el kell távolítani a zsidókat, amilyen gyorsan csak lehetséges," tehát nem oda, hanem onnan akarták elszállítani a zsidókat a jegyzőkönyv alapján. Érdekes módon nekem a szaporodás megakadályozását gátló kezeléséről az ivartalanítás jutott eszembe, ami valóban elterjedt volt a huszadik század derekán nem csak Németországban, de sok helyütt a világban a nem kívánatos népesség szaporodásának magakadályozása érdekében.

Úgyhogy továbbra sem érzem alátámasztottnak azt az állításodat, hogy "megmaradtak a wannseei konferencia jegyzőkönyvei, amely konferencián a holokauszt logisztikájáról hozták meg a döntéseket (hány vagon kell, mi a legcélszerűbb módja a zsidók elpusztításának, stb.) " különös tekintettel arra, hogy ott semmiféle vasút nem képviseltette magát, szó sem volt vagonokról, sem a többi dologról, amit már említettem.

Nekem inkább az alábbi tűnik valósnak:

"Így 1992 elején a
legnevesebb izraeli holokauszt kutató, J. Bauer elutasította a Wannseei
gyûlés jelentõségét, amelyet aligha lehet konferenciának nevezni.
Gyerekesnek nevezte azt az állítást, hogy ott határozták el a zsidók
megsemmisítését,"

www.vho.org/aaargh/fran/livres6/Wannseemag.pdf

bagir 2012.03.26. 15:06:51

@kovi1970: Ismerős a panel "Az én gyerekem, párom, apám stb olyan szentéletű roma....."

Kelemen Csaba 2012.04.13. 11:54:14

A jegyzőkönyv hitelességéről azért vannak viták, mind a mai napig. Nem annyira bizonyított, hogy az alapján elítéljenek bűnösöket?
süti beállítások módosítása