HTML

Boldogok a sajtkészítők

- Következő! … Kereszthalál? - Igen. - Kimész az ajtón, balra fordulsz, fogsz egy keresztet. - Következő! ... Kereszthalál? - Igen. - Jó. Kimész az ajtón, balra fordulsz, fogsz egy keresztet. Következő!... Kereszthalál? - Ó nem. Szabadláb. - Mi? - Engem elengedtek. Azt mondták, nem csináltam semmit, szabadon élhetek valahol egy kis szigeten. - Hú! Az nagyon jópofa dolog. Hát akkor eredj! - Nem. Én csak ugrattalak. Valójában kereszthalál. - Ó, már értem! Nagyszerű! Nagyon jó, nagyon jó! Hát, kimész az ajtón... - Igen tudom. Ki az ajtón, balra fordulok, fogok egy keresztet. - Nagyon jó, kösz' szépen. Kereszthalál? - Igen. - Jó...

Friss topikok

  • Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: Itt az orvosok egyik esetben sem lehettek volna jók. Azért ez milyen már? (2021.11.08. 19:30) Lengyelországban gyilkosság történt
  • midnight coder: @MEDVE1978: Igen baloldalinak nem nevezhetõk, de liberálisnak pláne nem. (2021.07.28. 15:57) Válogasd meg a szavaidat!
  • szekertabor: A probléma lényege, amit bárki, aki járt már nudista strandon, megerősíthet: a közszemlére bocsájt... (2021.07.28. 09:52) Bimbószabadságharc
  • evilwolf: " és nem kellene a méregdrága Pegazusra költeni az adófizetők pénzét." Azért a kínai vakcina sem v... (2021.07.20. 18:33) Következetesen a lehallgatásról
  • apro_marosan_petergabor: @Homo fideszbirkusz: Helyettem ne igyekezz véleményt mondani. A megzsarolt, megritkított, folyama... (2021.06.10. 21:06) Miért nem találkozik a pápa Orbánnal?

Linkblog

Egy igaz ügy, pár bátor ember

2012.09.15. 06:01 Ratius

Másodjára aratott győzelmet a magyar civil társadalom a kormány fölött. Másodjára történt meg, hogy az elképesztő társadalmi nyomás hatására meghátrálni kényszerült a hatalom, és fejet hajtott a polgári közélet akarata, igazságérzete, derekas kiállása előtt.
Rendkívüli hét áll mögöttünk.

civil.jpg
Az első

Az ember hamar felejt. Különösen hamar felejt a közélet. Ugyan ki emlékszik már Schmitt Pálra, az elnöki pojácára, aki heteken át védte foltos mundérja becsületét, aki mögé felsorakozott a kormányzat majd minden nagyja és kicsinye, akit védelmébe vett valahány talpnyaló csak akad ebben az országban, és akinek mégis mennie kellett, mert jelenléte tűrhetetlenné lett.
A csalás, a hazugság, az alakoskodás vált akkor elviselhetetlenné. A méltó közfelháborodás, a kíméletlen gúny, és végül az egyetemi közélet bátor döntése söpörte ki hivatalából a talmi politikai giccs megtestesítőjét.
Akkor néhány hét kellett a győzelemhez. Akkor a kormány még nem sejtette, mennyire erősek vagyunk. Akkor még mi sem tudtuk, hogy van-e esélyünk a sikerre. Akkor még senki nem merte hinni, hogy a sajtó, a blogfalka, a facebook-nyilvánosság, a pub-politika, s persze a szakmai becsület meg tudja majd buktatni a köztársaság méltatlan elnökét. Ezért kellettek hetek ahhoz a bukáshoz

A második

Ma azonban öt nap alatt dűlőre vittük a dolgot. Hétfőtől péntekig minden megváltozott. A pökhendi és arrogáns kormányzati felvonulásból gyors defenzíva lett. A családon belüli erőszak kérdése pár nap alatt eldőlt. A civilek javára.
Persze ehhez a civil győzelemhez nagyon kellett az a közfelháborodás, ami Varga képviselő úr szavai kiváltottak, kellett az elszánt lendület, amivel az ügy élharcosai tovább lengették zászlóikat, kellett a nyilvánosság széles csatornáinak ezernyi hangja és grimasza, képe és szava, kíméletlen kacaja és bölcs tanácsa.
És legfőképpen kellettek hozzá a nők. Kellettek hozzá anyáink, asszonyaink, szerelmeink és lányaink, akik úgy értették meg ezt a kérdést, ahogyan mi, férfiak soha meg nem érthetjük. Megértették és kiálltak egymásért. Kiálltak a veszélyben élőkért, a megalázottakért, a kiszolgáltatottakért. Kiálltak azokért, akikért a kormány nem állt ki, akiknek létét nem veszi tudomásul, akiknek jajszavát nem hallja meg.
Köszönet érte nektek, asszonyok!

És az összes többi, mind

Köszönet érte, mert ezen a héten sokat tanultunk tőletek. Megmutattátok nekünk: legyőzhetetlen erejű a szolidaritás, elsöprő hatású az összefogás, és, ami talán ezeknél is fontosabb, mindent megváltoztat az, ha képesek vagyunk átélni, belátni és megérteni a másik helyzetét.
Mától kezdve nem mehetünk el vállunkat vonogatva az elesettek mellett. Mától kezdve nem nézhetjük tétlenül a nyomort. Mától kezdve nem tűrhetjük el az aljasságot, az agressziót, a rablást és kényszerítést.
És nem csak azért, mert mától kezdve tudnunk kell, mit jelent az együttérzés, de legfőképpen azért nem, mert ezen a héten megtanultuk azt is, hogy nem vagyunk tehetetlenek.
Amíg azt hittük, úgysem számítanak tetteink, szavaink, gesztusaink, mert semmit nem ér a magányos cselekvés, addig ez a hit felmentett a tett kényszere alól. Amíg azt hittük, hogy az efféle hősködés csak arra jó, hogy kihívja a hatalom megtorló lépéseit, addig ez a hit félrefordulásra bírt. Amíg azt hittük erőtlenek és tehetetlenek vagyunk, addig ez a hit megtartott bennünket erőtlenségünkben és tehetetlenségünkben.
De most már látjuk a valót és tudjuk, mit kell tennünk: Egy igaz ügy, pár bátor ember, és minden, minden megváltozik.

Ha tetszett a bejegyzés, ha örömmel olvasod a BASK (Boldogok a sajtkészítők) megrázóan provokatív, üdítően szellemes és elkeserítően valósághű írásait, lájkold a BASK  facebook oldalát, oszd meg barátaiddal a felszabadító, vagy éppen felháborító cikkeket, mert előfordul, hogy egyébként izgalmas posztok nem kerülhetnek ki az Index címoldalára.

163 komment · 5 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://boldogokasajtkeszitok.blog.hu/api/trackback/id/tr324778224

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Ki szavaz még ezek után a Fideszre? 2012.09.16. 08:41:21

Elég rossz volt a kormány elmúlt kéthetes mérlege, a baltás gyilkos, Orbán IMF-listája és a Varga István-féle női szerepfelfogás borzolta a kedélyeket. Mindhárom ügy elviekben alkalmas volt arra, hogy a Fidesz korábbi támogatóit is elgondolkodtassa a h...

Trackback: Felhívás keringőre 2012.09.15. 23:07:10

Amikor sorkatona voltam, kiképző parancsnokunk az összes foglalkozást azzal a rituális mondattal zárta, hogy „a gyakorlat elérte célját”. Nyilván azért, hogy ezt aztán beírhassa a jelentésébe is – pedig nemigen tanultunk meg semmi hasznosat. Az első je...

Trackback: Felhívás keringőre 2012.09.15. 23:07:03

Amikor sorkatona voltam, kiképző parancsnokunk az összes foglalkozást azzal a rituális mondattal zárta, hogy „a gyakorlat elérte célját”. Nyilván azért, hogy ezt aztán beírhassa a jelentésébe is – pedig nemigen tanultunk meg semmi hasznosat. Az első je...

Trackback: Felhívás keringőre 2012.09.15. 23:06:21

Amikor sorkatona voltam, kiképző parancsnokunk az összes foglalkozást azzal a rituális mondattal zárta, hogy „a gyakorlat elérte célját”. Nyilván azért, hogy ezt aztán beírhassa a jelentésébe is – pedig nemigen tanultunk meg semmi hasznosat. Az első je...

Trackback: Tudod, kislányom, csak azért verlek, mert szeretlek! 2012.09.15. 17:34:20

Az elmúlt napokban rengeteget hallhattunk a családon belüli erőszakról. Olvashattunk, beszélhettünk a méltatlan „vitáról“, amely a Parlamentben zajlott. Megtapasztalhattuk mindazt a dühöt, haragot, amit a téma felszínre hozott az emberekből. Pro és kon...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hunor Levente 2012.09.15. 18:51:15

@karacsi_maci: Az egész mondattal nem értek egyet, és például egy ember életét többre tartom egy állaténál.

zorki 2012.09.15. 18:53:34

@Ad Dio:
Csak volt szilárd elhatározása, Selmeczi meg Rogán mondta, csak nem hazudtak.
Az más kérdés, hogy Tóni másnapra meggondolta magát:)))

kváziasszonyok gyöngye 2012.09.15. 18:55:22

@Gerilgfx: "a csládon belüli erőszakot 70%-ban nők követik el.
i1202.photobucket.com/albums/bb377/JamesCCole/women_aggressors.png"

ez az ábra nem azt illusztrálja, amit állítasz. azokban a kapcsolatokban, amiket a kutató valamilyen kritérium alapján erőszakosnak ítélt, kiválasztotta valamilyen kritérium alapján azokat, amelyeket nem kölcsönösnek ítélt és ebben a két szubjektív szűrőn áttolt adathalmazban sikerült összehalásznia a női többséget. ez nem azonos a "családon belüli erőszakkal".

Ráadásul (tudtommal) a törvény nem tesz különbséget az alapján, hogy milyen nemű az áldozat, úgyhogy ezen rugózni nem túl produktív.

agatsu 2012.09.15. 18:55:37

@Szélmalomharcos: ja értem, ha nincs meg fletó szakdogája, akkor smittpali is csalhat... mi ez a pavlovi reflex? ha valaki a fideszt kritizálja az csak komcsi mszps, ja bocs dk-s lehet? pont arról szól ez a poszt, hogy a hülye pártok nélkül ért el pár civil (értsd politikától mentes) szervezet eredményt, mert a közfelháborodás miatt hátráltak meg, nem az lmp miatt...

Balta oszt jónapot 2012.09.15. 18:57:16

@himpellér: Ha már a büdös bolsiknál jársz, ne állj meg félúton:

Matolcsy György - MSZMP tag
Martonyi János - MSZMP tag, kommunista kormánytag
Pintér Sándor - MSZMP titkár
Stumpf István - MSZMP tag, Hazafias Népfront alelnök
Járai Zsigmond - MSZMP tag, kommunista kormánytag
Mikola István - Hazafias Népfront, elnök
Varga Mihály - KISZ titkár
Deutsch Tamás - KISZ titkár
Orbán Viktor - Gimnáziumi-egyetemi KISZ titkár
Kövér László - KISZ-titkár, a Forradalmi Munkás-Paraszt Kormány és Magyar Szocialista Munkáspárt Központi Bizottsága alá tartozó Társadalompolitikai Intézet munkatársa

Külön említésd érdemel a ma már Keresztény-Demokrata Hoffmann Rózsa aki még MSZMP tag korában első írásait a '80-as évek elején fordítóként tette közzé a Szovjet Irodalom című szakfolyóirat hasábjain, ezáltal a magyar olvasók számára is elérhetővé vált pl. Jurij Guszev írása a "A szocialista forradalom korának irodalma" tárgyában.

Amúgy egyetértek, takarodjon minden rohadt bolsi!

Ad Dio 2012.09.15. 19:00:53

@zorki: Nem volt nekik. Mondtak valamit, mert kérdezték őket és baromira megszokták hogy ilyenkor komoly arccal issssszonyat határozottan válaszolnak "valamit".

Ami mögött jelen esetben nem volt erő. Jött egy kis ellenszél (párton belül és kívül), és hamar alakult is a dolog. Mert nem volt fontos.

Egyébként a politikának így kellene működnie.

agatsu 2012.09.15. 19:05:25

családi erőszak: egy családban élők közötti aggresszió, a törvényben nincs megszabva, hogy csak a férfi lehet az aggresszor. Szóval, mindazoknak, akiket zavar ez a feminsta duma: srácok ,ha ver a csajotok ti is mehettek majd feljelenteni, nem kell beszarni!

KayaIbrahim 2012.09.15. 19:10:19

@ottomoll: A kurva anyád!
Neked még ez is kevés, hogy abbahagyd a seggnyalást?

Amida 2012.09.15. 19:10:49

@karacsi_maci:
Tévedsz a család meghatározásában. Két ember is alkothat családot, akár lehet gyerekük, akár nem.
Idézek: (kicsit hosszú lesz)
---------------
Emberi Jogok Egyetemes Nyilatkozata 16. cikk (3): "A család a társadalom termé­szetes és alapvető egysége, és joga van a társadalom, valamint az állam védelmére."

A klasszikus magyar magánjog szerint:

- „A család a házastársaknak és a rokonoknak a tárgyi jog által elismert köteléke."

- „A családi köteléket jogi tények alapítják, a házasság megkötése és a leszármazás. A család tagjai így mindazok, akiket a törvényes leszármazások szakadatlan láncolata fűz egymáshoz.” (Almási Antal)

- „A család alapja a házasság. A házasság az a természetes intézmény, amely férfi és nő komplementer (egymást kiegészítő) bensőséges életközössége … és tipikus környezete az élet továbbadásának” (Lábady Tamás)

Tudományos meghatározás: A család egymással együttműködésben, szeretetben, szolidaritásban álló, egymásra utalt és egymásért felelős személyeknek tartós személyi és vagyoni közössége; amelynek alapja jogilag törvényes párkapcsolat (házasság), vérségi kötelék vagy jogi aktus (örökbefogadás).

Katolikus egyház: „A család nem pusztán jogi, szociális és gazdasági egység, hanem sokkal inkább a szeretet és szolidaritás közössége, amely egyedül alkalmas arra, hogy tanítson és átadjon olyan kulturális, etikai, szociális szellemi és vallási értékeket, amelyek nélkülözhetetlenek saját tagjainak és a társadalomnak jólétéhez és fejlődéséhez”

Hatályos törvényeink nem határozzák meg a család fogalmát.
------------------
Tehát ha a gyermektelen házaspár esetében anyu vagy apu rendszeresen bántalmazza a másikat, az bizony családon belüli erőszak.

zorki 2012.09.15. 19:13:20

@Ad Dio:
Nem győztél meg.
Az elmúlt hetek buktái után látták be, hogy valszeg üdítő lehetne egy ilyen ügyben a meghátrálás, főként ha "kedves hölgyeknek engedünk" feliratú papírba csomagolhatják.
Ügyes húzás volt, ennyi.
(Ha annyira megrázta volna a FIDESZ hölgyeket a kijelentés, akkor Selmeczi nem ad ki nyilatkozatot Tónival közösen.)
Szerintem valaki belátta, hogy balfaszok voltak, és ezúttal ügyesen hátráltak ki.

antonov 2012.09.15. 19:16:11

Ez is csak szimpla figyelemelterelés orbánék részéről..lehet csámcsogni az ügyön. A baltás gyilkosról akarják ezzel elterelni a figyelmet, ami külföldön és belfölfdön is nagyobb gáz. Amíg ezek a majmok kormányon maradnak egymást érik majd a kisebb-nagyobb ügyek, mert ezek politikai analfabéták ezen kívül pedig csak a zsebük érdekli már őket. 2 év múlva elsöpri őket a választás, s addig igyekeznek jól megtömni a saját zsebüket.

tamatomi 2012.09.15. 19:21:13

@Wl: Egy elfuserált giolyóstollat már választottatok , szégyent is hozott rátok, égő volt.

Mondanivalóddal nem kivánok érdemben foglalkozni, de inkább játszzál Grétsy Lászlót , minthogy az általatok szétbombázott igazságszolgáltatásra hivatkozzál a " nem volt taggyűlés óta ".. Hogy y biróság nem mondta ki: a biróság sok mindent nem mond ki , de attól még a bűn az az marad, független biróságról az orbáni időszak óta ne beszéljünk.

Vaszilics Fedor Emánuel 2012.09.15. 19:34:32

Hogy Varga kijelentései ostobák és vállalhatatlanok, azt egy percig sem vitatom, de jogászként és magánemberként is úgy vélem: először született szakmai döntés, most pedig politikai.
Nem véletlen hogy Bárándy Gergely az MSZP jogi kabinettjének vezetője, akit Fidesz szimpátiával aligha lehetne megvádolni, és akinek a szakmai felkészültségét senki sem vitathatja, szintén ellenzi a külön büntetőjogi tényállást.
Mindez természetesen nem azt jelenti hogy nyugodtan lehet verni a feleséget/férjet. Ezt a BTK eddig is büntetni rendelte, ezért nincs szükség külön tényállásra. Tessék érvényt szerezni a törvénynek! Ha meg nem tudnak az nem jogalkotói, hanem jogalkalmazói probléma. De ha a törvényalkotást kiveszik a szakemberek kezéből, és a pillanatnyi közhangulatnak próbálnak vele megfelelni, az nagyon rossz út.

tamatomi 2012.09.15. 19:35:14

@apanna: pl. adjunk meg nekik minden jogot az önvédelemhez. Ha szeretne az erőszaktevő belefutni mondjuk egy késbe , adjuk meg a jogot a megtámadottnak , mert a támadó általában az erősebb nem képviselője.
Ha minden eszközzel megvédhetné magát a nő , mindjárt nem lenne olyan k*rva nagy legény néhány kétlábu férfiállat. Persze ewz okozhat visszaélést , de az hogy nem vesznek róla tudomást az nem járja. A Fideszes madár milyen hülyeségeket hordott már össze, szégyenkezés nélkül, persze mindezt az éjszaka leple alatt.
Ugyan mi köze a bántalmazásnak , a gyerekek számához ?!

Ad Dio 2012.09.15. 19:43:54

@zorki:

"Nem győztél meg."

Nem baj. Elmondtam a véleményemet. Régen baj lenne ha mindenáron meg kellene győznünk egymást. Egyébként egy kicsit másképp súlyozva, de egyetértek a mondanivalóddal.

dr kíváncsivagyok 2012.09.15. 19:56:53

...és miért nem lehet ugyanilyen elánnal kiállni a regisztráció , a közgépezés , a demokrácia leépítése , az Európából való kivezetés,stb , stb...miatt ?!

Gáborom 2012.09.15. 20:09:59

"elképesztő társadalmi nyomás"

muhaha

volt egy bunkó fideszes, erre ti a hatalom arroganciájáról beszéltek.
ne röhögtessetek már.

valóban nem kell szó nélkül elmenni a családon belüli erőszak kérdése mellett, és ezt nemcsak a nőket ért erőszakos cselekedetekre értem, hanem a gyereket és adott esetben a kedves férjeket ért atrocitásokra is.

amúgy meg nem a kormány ellenében kell nyerni valami apró csatácskát, hanem a választásokat kéne megnyerni.
de ez nem nem fog összejönni ,félművelt, hiszéken,y hisztis és értékrendjét tekintve is erős kihívásokkal küzdő társasággal.
a fészbúkon szerveződött flesmobok állati urbánusan és így trendien hangzó dolgok, de jelentőségük és értelmük a nullával egyenlő.
ebből még nem lesz felelős kormányzás, még olyan felelőtlen sem, amit az egykori eszdéesz hozott össze a zombi emeszpével.

még jó ,hogy lehet blogolni, ott legalább elhiheti minden firkász,hogy fontos, mert sokan olvashatják, ami épp eszébe jutott.

a baj az,hogy sokan el is hiszik ezt a sok féligazságnak is kevés rettenetet.

mindettől még a fidesz lehet akármilyen borzalmas is.

Wl 2012.09.15. 20:19:37

@tamatomi: "szégyent is hozott rátok, égő volt."
Remélem Te azért nem a helyesírása miatt gondolod szégyennek. SP legalább képes volt értelmes mondatokat alkotni :)

"játszzál Grétsy Lászlót"
Ez nem nyelvtannáciskodás. Nem elírásról, vagy nyelvtani hibákról van szó, momentán nem nem lehet dekódolni, hogy mit akartál mondani. Egyébként meg örülök, hogy meg akarod szabni, hogy mihez szóljak hozzá. Te biztosan nagy demokrata lehetsz :)

"Hogy y biróság nem mondta ki: a biróság sok mindent nem mond ki , de attól még a bűn az az marad"
Hallottuk mi már ennek az ellenkezőjét is. Például becsődölt cégek, vagy szakdolgozatok kapcsán...

kifordított nagyanyó 2012.09.15. 20:37:23

@Gerilgfx: Bazd meg te nem a Gondolkodni próbáló birca vagy?Ugyanazt a szöveget nyomod mint ő.
Mondjuk az asszony a férjével,meg én gyerekkoromban megéltük a családon belüli erőszakot.
Bár lehet,hogy csak érzékenyek voltunk.
A sok fideszbirka meg próbálja megint mosdatni ezt az aljas bandát.

Egyedi nicket kell megadnod · http://irkalmanyok.blog.hu 2012.09.15. 20:39:08

Rkhaylitsha 0 bejegyzést írt és 8 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

kifordított nagyanyó 2012.09.15. 20:40:13

@Gerilgfx: Elég hülye statisztika szerintem.

RozsaNiki · http://nikkiblog.blog.hu 2012.09.15. 20:47:13

@Gerilgfx:
"azt a petíciót pedig 120ezren aláírták, 9 millióan pedig nem.+

De csak mert nem kértek meg rá 9 millió embert. (A kisgyerekekről nem is beszélve, ők hogy írják alá?) Ha tudok róla, én is aláírom; és nyilván nem én vagyok az egyetlen.

Exminden 2012.09.15. 20:49:09

@Martian: Lex Simek Kitty, ez jó :-)
Természetesen elítélem az önbíráskodást stb stb, de ha csb erőszak áldozatának nincs hová segítségért fordulnia, sehol nem veszik komolyan, még segítséget kérni is fél, nem is tudja, hová fordulhatna védelemért, akkor megeshet, hogy elszakad a cérna...és ha pl. 10 évig vernek, terrorizálnak, aztán egyszercsak jajj, ráesett a balta a terrorizáló nyakára, az szerintem jogos önvédelem.
Na ezért kellene a csbe-t kiemelten kezelni, hogy a bántalmazottnak ne csak ez a két lehetősége legyen: halott lesz, vagy gyilkos...

apanna 2012.09.15. 20:49:33

@karacsi_maci: "amikor egyszer csak 4 srác megjelent mögöttem, akik hasonló szándékkal indultak el. "

Így kell ezt csinálni. Én is ezt tenném.

P.Freddy 2012.09.15. 20:53:32

@dr kíváncsivagyok: Azért, mert minden FIDESZES képviselő meg van kenve vastagon harminc millió forinttal. És ezért az anyjukat is eladnák, mert ha nem állnak be OV szarcsíkjába, akkor ezt a lóvét vissza kell fizetniük. És ilyen körülmények között lehetetlen bármilyen kiállást érvényesíteni, amit SZEMÉLYESEN nem éreznek meg ezek a patkányok. Mármint a megvett, szaralak, patkány FIDESZES képviselők.

Márpedig Simincskáék, Orbánék mérhetetlen aljassága, közpénzlopása k@rvára nem érinti meg személyesen a férgeket, ezért hiába minden, úgyis azt a gombot nyomják amit nyomni kell, mert különben veszélyben a zsebükbe tömött júdáspénz.

És ezekre szavaz őszinte hittel másfélmillió magyar ember. Meg megy felvonulni Bayernek, a rohadéknak. Áááá....

Cifu78 2012.09.15. 20:54:57

@Gerilgfx: Akkor a te logikád szerint 2010-ben 2,7 millió ember a Fidesz-KDNP-re szavazott, 7,3 millió viszont nem.

Nem kenyerem a politizálás, kiábrándultam én már minden magyar politikusból, mindegyik egyformán hazug és csaló, legyen fideszes, mszp-s, jobbikos vagy akármilyen más zászló alatt.

De ettől még a roppant butaságot sem szenvedhetem, amit te itt előadsz...

christophe 2012.09.15. 20:57:43

@ottomoll: Baszki,minisztèriumok ilyenkor nincsenek zàrva,vagy elolèptetèsre szàmitasz,vagy Te vagy az Tomi,unatkozol Brusszelben?

dr Smittpálelnökúr 2012.09.15. 20:59:13

@padisah: Neked nem jutott még pina, ugye? Figyu, ha túl sokat maszturbálsz elcsökevényesedik az agyad.

nem várt fordulat 2012.09.15. 21:00:44

@Hunor Levente: nem mondtam az ellenkezőjét. ha te ezt tudtad kiolvasni belőle, az a te bizonyítványod. én csak azt mondtam, hogy ha valaki olyat bánt, aki védtelen, arra bepöccenek. két férfi (ha tudod mit jelent ez a szó) lerendezik ezt egymás közt, vagy így, vagy úgy. de ha valaki egy tízszer kevesebb macskát bánt, azért felállok.

próbáld el újra és újra elolvasni amit írtam, majd egy "mea culpa"-val megelégszem.

nem várt fordulat 2012.09.15. 21:02:15

@Amida: leszarom, mi van a törvény könyvében. a család az, ahol van apu - anyu és a gyerekek. ha ott tartunk, hogy a jognak kell meghatároznia mi az a család, akkor rég bajban vagyunk.

P.Freddy 2012.09.15. 21:02:58

@christophe: Vagy Szabó Márk a Nézőpontból, otthoni szorgalmi feladatként, álnéven, mert mégse lehet mindenhol Macisajt..:)

kifordított nagyanyó 2012.09.15. 21:03:01

@padisah: Az utolsó bekezdés jó.A többit hagyjuk.
@P.Freddy: Megértelek.Ezektől én is ki vagyok akadva.

nem várt fordulat 2012.09.15. 21:03:55

@apanna: nem tudom, ez cinikus volt -e vagy őszinte, én az utóbbit olvastam ki belőle, de amikor emeltem a kezem, még nem tudtam, hogy jönnek.

mohaa 2012.09.15. 21:05:08

@Vaszilics Fedor Emánuel: Tökéletesen egyetértek! Varga egy ősbunkó, ócska barom. A másik oldalon viszont én szintén csak szélsőséges nézeteket valló személyeket látok.
Kíváncsian várom a törvény pontos szövegezését, mert félek, hogy ez az egész tényleg csak arról szól, hogy bemondásra lehessen lejáratni a férfiakat.
Mielőtt ebből a két bekezdésből valami önjelölt pszichomókus kielemezne, elmondom, hogy elítélem az erőszakot és nőt, gyereket soha nem ütnék meg! Férfit is csak vissza!

dr. Trebitsch 2012.09.15. 21:05:42

@Vaszilics Fedor Emánuel: Így van. De nálunk ez így szokás, ha az állami szervek nem képesek betartatni a törvényt, akkor hoznak feleslegesen egy újat... emlékszem ennek szép példája volt a West balkános eset. Az érvényes szabályok szerint 300-an lehettek volna ott, és este 10-ig lehettek volna nyitva. A valóságban 3000-nél többen voltak, és este 11 után történt a baj. mit tettek? Nem a törvény betartatásáért felelős rendőröket és önkormányzatot cseszgették, hanem hoztak egy szigorúbb törvényt. Nálunk ez olyan, mintha egy falun keresztül állandóan 200 km/h sebességgel mennek egy csomóan keresztül, de nem úgy oldják meg a problémát, hogy gyakran mérnek, és jól megbüntetik ezeket, hanem hoznak egy szabályt, hogy ezentúl nem 50 km/h a max sebesség, hanem 20 km/h... és nem értik, hogy miért nem javul cseppet sem a helyzet:)

Táskás Tóni 2012.09.15. 21:07:10

@himpellér: ..meg a rohadék fidesz bolsik és besúgók gyülekezete sem, osztjónapot.

Táskás Tóni 2012.09.15. 21:11:53

Ezerszámra hozta ez a tripla bóvli ügynökbanda a szemetebbnél szemetebb intézkedéseket és törvényeket. Lopnak, csalnak, hazudnak. Két engedményükre inkább szégyenkezni kellene , mint örülni. Már régen el kellett volna zavarni a kurva faszba őket.

Sham (törölt) 2012.09.15. 21:25:46

@Rkhaylitsha: te gyökér állat... Tüntess orbi apádért, mert lepi el a szar.

Táskás Tóni 2012.09.15. 21:29:05

Ezerszámra hozta ez a tripla bóvli ügynökbanda a szemetebbnél szemetebb intézkedéseket és törvényeket. Lopnak, csalnak, hazudnak. Két engedményükre inkább szégyenkezni kellene , mint örülni. Már régen el kellett volna zavarni a kurva faszba őket.

azbesztos 2012.09.15. 21:37:33

A Fidesz "saját hatalma megőrzése érdekében már önkényesen megváltoztatta a választási szabályokat", most pedig "korlátozni akarja a választók alapvető jogait is" -kabálja Mesterházy. Nem igaz! Nem a FIDESZ változtatta meg a változtatja meg a pválasztási szabályokat, hanem a Parlament több, mint kétharmados többsége. Hogy ez jelentéktelen kisebbséget képviselőknem nem testzik az egy dolog. Tetszenének többen lenni, olyan politikát folytatni, hogy a szavazók Önöket küldjék többségben az Országgyűlésbe! Nem az állampolgárok alapvető jogait sérti a regisztárció, hanem éppen azt szolgálja. Mindenki szavazhat, de hogy ne lehessen szavazó toborzással, választási lakcímbejelentésekkel csalást elkövetni, ez társadalmi érdek és a demokrácia alapja. Gyurcsány akciója és a maszop pártoló nyilatkozata megerősíti, hogy mindezidáig csaltak és hamis szavazatokkal, manipulációkkal nyerte választásokat. Ez türhetetlen. A FIDESZ-t a választók felhatalmazták, sőt kötelezik arra, hogy a regisztrációt bevezesse.

Gerilgfx 2012.09.15. 21:41:54

@kváziasszonyok gyöngye: természetesen nyíltan nincs leírva a törvényben, de elnézve a szélsőséges feminista szervezetek kampányolását, amely kisírta ezt a törvényt, úgyis pontosan tudja mindenki, hogy ez a törvény is csak egy olyan törvény, amelyet a bíróságok majd a férfiak ellen diszkriminatívan fognak alkalmazni.

Gerilgfx 2012.09.15. 21:45:21

@kifordított nagyanyó: nem, nem vagyok maxval, és nem is ismerem, csak a kommentjeit szoktam olvasgatni. igen, tudok róla, hogy ő is hasonló véleményen van ebben a kérdésben, és amiket írt, nagyjából egyet is értek vele ezzel a kérdéssel kapcsolatban, de elnézve az ő tevékenységét, teljesen más jellegű politikai kérdésekben már egyáltalán nem értünk egyet. azt azért nem mondom, hogy elhatárolódom tőle, de szinte már majdnem.

Gerilgfx 2012.09.15. 21:47:24

@kváziasszonyok gyöngye: ez az illusztráció részletesen kifejtve illusztrálja a helyzetet, nem vagyok híve annak, hogy ilyen statisztikákat linkelgessek, de a feministák is ezt csinálják, szóval tessék, itt van

Gerilgfx 2012.09.15. 21:52:39

@Jenyei: nem értem, mit szeretnél. én nem képviselek semmilyen mozgalmat, nem tudok semmit senkinek a nevében tálalni. ha valakiknek a közös álláspontjára vagy kíváncsi, akkor az eredeti forrásnál tájékozódj, én csak a magam nevében beszélhetek.

vagy azt hiszed, hogy van ilyen MACSÓANTIFEMINISTAPHÖJJ szakkör, ahová elmegyünk, és épp megbeszéljük a világuralmi terveinket, majd rituálisan nőket korbácsolunk közben, aztán szűz lányokat áldozunk, és megisszuk a vérüket?

na jó, bevallom, minden február harmincadikán rituálisan nőket áldozunk éjfélkor, és megisszuk a vérüket, ezáltal elraboljuk a szexuális energiáikat. aztán megbeszélem a többi macsóval a világuralmi terveinket, amiket aztán interneten keresztül megosztunk, majd a háttérből irányítva a szálakat a maszkulinitásunkkal rodhatszjuk a világot. valójban a mi bábunk orbán viktor is.

dobzse.laci 2012.09.15. 22:12:37

@torró:
"És nem biztos hogy az Orbán tud minden emberének a viselt dolgairól."

Az a biztos, hogy mindegyikről tud valamit, különben nem ment volna át a csuti castingon.
Azt a hibát nem követi el, hogy csak úgy szavazgassanak, meg átücsörögjenek bárhová.
A sok takonygerincűnek fogva van a töke keményen.

téglagyár 2012.09.15. 22:20:40

Az ellenseg arca:
erlauer3.nolblog.hu/files/rmisi.jpg

VESSZEN AZ SZDSZ VESSZEN ROZSA MIHALY!!!!!

Minden magyarnak tennie kell ellene, nehogy ujra hatalomra keruljon ez az ember, es mindennek vege legyen! MINDEN MAGYAR KOTELESSEGE EZ!!!

VESSZEN ROZSA MIHALY!!!

Itali 2012.09.15. 22:45:04

Őrült beszéd, és nincs benne logika íráshoz: egy tiszta pillanatban született írás

Szélmalomharcos 2012.09.15. 23:05:28

@agatsu:
Smiccpali belebukott a plágiumba, megtörtént a katarzis, csak kevesen kaptak emiatt zokogógörcsöt. Ez igaz - a poszt állításával szemben - a kormányoldalra is

Gyurcsány nagy valószínűséggel (legyen mondjuk 99% és akkor még óvatos voltam) nyersen plagizált, ám továbbra is az egyik legjelentősebb formálója a hazai közéletnek. Ékes tanúságaként, hogy Magyarországon következmények nélkül lehet lopni, csalni, plagizálni. Mert az egyéb dolgaihoz képest ez már igazán nem sokat számít

Akiket civil társadalomként aposztrofál a poszt, azok nagy részben az ő szimpatizánsai, vagy legalábbis együtt menetelnek majd vele október 23-án. Ennyit ér a civil társadalom becsülete a mai Magyarországon

azbesztos 2012.09.15. 23:25:30

@Dr. Gy. Dr. Fűegér: Milyen negatív gazdasági csökkenésről hadoválsz itt , büdös bolsi? 2010 ben hála a z eftársaknak a külföldi beruházások Magyarországon 600 millió Eurót tettek ki összesen. Idén már eddig 3 milliárd Euró külföldi tőke beruházás volt. Nem is szólva, hogy a magán nyugdíjpénztárasok kirablásának megszüntetésének, a jelzáloghitelesek megmentésélnek eredményeként nincsenek tömeges kilakoltatások, nem lepik el hajléktalanok az országot?
Nyasgem bolsik, sohasem jöttök vissza!

Hunor Levente 2012.09.15. 23:55:13

@karacsi_maci: Dehogy olvasom újra a süket agresszív dumád. Állat bántásáért is embert ölnél, illetve ilyen borzasztó emberellenes a filozófiád. Ez volt az írásodban. Olyan vagy, mint egy elvakult környezetvédő, akinek a környezet védelme fontosabb az embernél.
Egyébként macskákat manapság is ásnak el élve, hiába "állsz fel". Az állatkínzásnak pedig megvan a törvényi büntetése, a te eszméd ehhez képest nagyon szélsőséges.

Táskás Tóni 2012.09.16. 00:12:55

@azbesztos: Rogán melyik szomszédja veri a nejét a Pasa parkban. A Varga Mihály vagy a Puskás , Rogán Tóni fidesz-celeb V. kerületi helyettese?

Táskás Tóni 2012.09.16. 00:15:07

@Szélmalomharcos: Igazad van Mo-on lehet lopni és csalni és hazudni. Baltásék csinálják is ezerrel.

kváziasszonyok gyöngye 2012.09.16. 00:22:46

@Gerilgfx: akkor konkrétabban: amit belinkeltél, nem azt illusztrálja, hogy a családon belüli erőszak elkövetői 70%-ban nők.

1. eleve nem is a családon belüli erőszakról szól, csak a párkapcsolatokról.

2. nem tudjuk, milyen kritérium alapján különítette el ezekből az erőszakos kapcsolatokat. nem tudjuk, számolta-e azt, amikor az egyik fél 10 év alatt csak kétszer csapott oda és a másik ebből meg a szóbeli eligazításból "tudta a helyét" vagy csak azt, ahol egy általa megszabott határt átlépett a fizikai inzultosok száma és rendszeressége.

3. Nem tudjuk, hogyan (és miért) különítette el ezekből az egyoldalú és a kölcsönös agressziót. Kölcsönös agresszió, ha az egyik fél leveri a másik veséjét, az meg leköpi?

Nem azt mondom, hogy egy ilyen adat nem mondhat semmi fontosat, hanem azt, hogy nem azt mondja, amit te állítasz. Pl. az kiderül belőle, hogy a vizsgált párkapcsolatokban - az erőszakosságra és a kölcsönösségre a kutató által felálított kritériumokat figyelembe véve - a kizárólagos agresszorok aránya a nők körében nem érte el a 9%-ot.

tundrazuzmo (törölt) 2012.09.16. 00:23:49

A nők márpedig menjenek szülni! 4-5 gyereket is!

Ha akarnak.

A kormány (és a Fideszes megmondóemberek) dolga az, hogy ehhez kedvet csináljon. Hogy a nők akarjanak szülni.

Oszt jónapot.

tundrazuzmo (törölt) 2012.09.16. 00:27:37

Oppardon, elfelejtettem a kötelező liberálbolsevik baltázást! Ám legyen:

A baltáskormány elbaltázta! Fúúúúúj.
Mi van még? Ja, igen. Libajnai, Gyurcsótány haza.
Az LMP-s füvesfiúk takarodjanak.
A náci Jobbik csomagoljon!

Kellően politikailag inkorrekt voltam?

tundrazuzmo (törölt) 2012.09.16. 00:29:16

Tusványoson tusfürdővel való fellépést javasoltak a családon belüli erősszag ellen! Tessék hallgatni bölcs vezéreinkre!

kváziasszonyok gyöngye 2012.09.16. 00:45:27

@Gerilgfx: + egyet ki is hagytam, hogy ez csak a 18-28 év közöttiekről szól.

Egy részletet bemutatni, nagyon más, mint részletesen bemutatni.

csillagház 2012.09.16. 01:27:55

El sem tudja képzelni az a Fideszes bunkó, hányan gyűlölték meg a kijelentései miatt. Olyan nők, akiket eddig hidegen hagyott a politika, most megszervezték a tiltakozást a neten! Varga "úr" összetévesztette a műmellű celebmacákat azokkal, akik otthon szenvedik el naponta a családon belűli erőszakot. Azokkal, akik becsületesen dolgoznak és egyik párthoz sem tartoznak. Igen, a magyar lányok--asszonyok alaposan orrbavágták a kormánypártot. Igen, a civil összefogás meghátrálásra kényszerítette a macsó gazembereket. De az is igaz, hogy alighanem a képviselő urakat otthon alaposan fejbe vághatták a saját női családtagjaik. És Orbán is észbe kapott, hány millió szavazatot vesztettek el ezzel a minősíthetetlen viselkedéssel. Csak így tovább, magyar nők! Én nektek szurkolok.

csillagház 2012.09.16. 01:34:48

Aznap,amikor bunkó Varga ágált a nők ellen, címlapsztori volt a Borsban: XY mocskos gyilkos kibelezte és feldarabolta a feleségét! A másik megölte a 10 éves kislányát, a másik a kisfiát, a feleségét... Aki ezek után is VÉDI ezt kormányt, ezt a parlamentet, az szemellentzős hithű Orbán-párti.

Pussy Riot (törölt) 2012.09.16. 07:36:24

Kellett a cirkusz ami elfedi Gyurcsány Ferenc éhségsztrájkját.
Varga elvitte a balhét, az istenadta nép megkapta a cirkuszt, és úgy érzi elért valamit amit úgyis megkapott volna.

Ügyes.

Hogy hány pénzéhes feleség fogja kisemmizni öregecskedő férjét, rafinált ügyvédek segítségével?
Kit érdekel!

Ad Dio 2012.09.16. 07:47:29

@csillagház: A Borsban. Értem. Az egy elismert hírújság ugye? Tele Pulitzer-díjas tényfeltáróval?

Na mindegy a dolog súlyából nem von le. A családon belüli erőszak létezik, eddig is bűncselekmény volt, eddig is büntethető volt, csak nem volt külön büntetőjogi kategóriája. Most hogy lesz, szerencsére megoldódik a kérdés.

Ja, és egyetértek: a családon belüli erőszakról a Fidesz tehet és eszembe sem jut őket védeni. Viszont a szavazatomat a jelen állás alapján megint megkapják, mert az ellenzéknek ennyire futja mint amit itt látok: megünnepel egy meg sem harcolt csata győzelmét, majd ebben a kétes dicsfényben fürdeti magát egy hétig.

amit még megtehetsz 2012.09.16. 07:55:07

@himpellér: :DDD
Mé' Pozsgay oszt micsoda? Ő is visszajött! Meg a kisztitkárok is!

töreki 2012.09.16. 07:57:25

Nem az össz népi civil felháborodás hanem a zsidó lumpen elemek előtt hajolt meg a kormány! A kettő köszönő viszonyban sincs egymással! Az igazi nők nem is szólnak hozzá ehhez az aljas népirtó, népbutító maga mutogató ribancok által tett műfelháborodásnak akik a gazdáiktól kaptak egy kis velős csontot, hogy legyen min rágódniuk! Csak amikor öregségükre nem lesz aki rájuk nyissa az ajtót, esetleg tisztába tegye őket akkor fognak majd esetleg vissza gondolni a mostani erkölcstelen viselkedésükre már amelyik egyáltalán ezt feléri ésszel! Most nagyon kellemesnek tűnik ez a felelőtlen megnyilvánulás, hogy semmi nem számít csak az, hogy meglegyen a napi drog adagja meg az élvezete és nem érdekli a jövő, pedig nagyon hamarelmúlnakazokazévekamígszemetvetnekrájukaférfiak!

Karl Ferdinand von Buol-Schauenstein (törölt) 2012.09.16. 07:59:20

Vajon azokat a rafinált eszközöket amit a nők alkalmaznak fizikai hátrányuk kompenzálandó, milyen módon szankcionálja az új jogaszabály?

Pedró27 2012.09.16. 08:30:53

@Jenyei: "Gondolom akkor van nem-feminista tálalás is, ezt neveztem macsónak, erre lennék kíváncsi"

Magyarán ami nem feminista, az macsó. Tényleg így gondolod?

dr yetee 69 2012.09.16. 08:31:45

@azbesztos: Csak,hogy ne hüjén halj meg, elmondanám, hogy pénzen vett szavazattal egyelőre egy ifj. Benkő Tibor nevű helyi politikus bukott le, aki Papcsák Ferencnek vásárolta volna a voksokat.

Más senki.

dr yetee 69 2012.09.16. 08:33:35

@azbesztos: Nettó államadósság:
2010 április 30: 18,104 Mrd Ft.
2011 május 31: 20,218 Mrd Ft. (+8%)

Ezen felül elköltöttek 180Mrd (+0,7%) nyugdíjárulékot (a 2040-es költségvetésből), amit nem utaltak el az MNYP-knek, valamint 480Mrd-ot (+1,8%) a MOL pakettre, ami a nettó adósságot szintén növeli (igaz, a vagyont is), mert azt a pénzt már nem tudjuk visszaadni az IMF-nek. Eközben 1,7%-al nőtt a GDP.
Azaz a GDP nagyjából 9%-ával romlott a ténylegesen visszafizetendő, előteremtendő adósságunk 13 hónap alatt, 2010 áprilisa óta. Az MNYP pénzek (1345 Mrd Ft, 5%) bejelentett bevonásával sem csökken az adósságunk a kormányváltáskori szint alá, sőt éppen eléri a 2011 elejit. Felmerül hát a kérdés ki is adósítja el az országot, mert hát mi is az az évi 1,5% az elmúlt év 9%-ához képest?

Hazudni csak pontosan,szépen....

apanna 2012.09.16. 09:13:30

@karacsi_maci: Én is ezt tettem volna. És jó olvasni, hogy vannak még akik nem közömbösek.

álomás 2012.09.16. 09:37:27

@himpellér: nyocévező békemenetes! Irány azeriföld ássad a csatornát.

Éhes_ló 2012.09.16. 09:58:57

Buktával a napot.
Majd a végén kiderül győzelem-e ez vagy megnyertnek tűnő csata.

neoteny · http://word.blog.hu 2012.09.16. 10:07:30

@kváziasszonyok gyöngye:

"azokban a kapcsolatokban, amiket a kutató valamilyen kritérium alapján erőszakosnak ítélt, kiválasztotta valamilyen kritérium alapján azokat, amelyeket nem kölcsönösnek ítélt és ebben a két szubjektív szűrőn áttolt adathalmazban"

Az adatok egy 2001-es CDC (Centers for Disease Control and Prevention) felmérésből származtak, szóval a "szubjektív szűrő" lehetett a kérdéseket összeállítóké, lehetett a kérdezőbiztosoké, de nem "a kutatóé".

"sikerült összehalásznia a női többséget. ez nem azonos a "családon belüli erőszakkal"."

Ez igaz; fiatalok párkapcsolatairól szólt, ami nyilvánvalóan egy alhalmaza a "család" fogalmának. De az észak-amerikai társadalomtudományok minden, bármilyen párkapcsolaton belüli erőszakot "intimate violence" kategóriába sorolja, már csak azért is mert a család (family) igencsak képlékeny fogalom: kellenek gyerekek hozzá, vagy elég ha két felnőtt egy fedél alatt él? Kell hogy házasságot kötöttek legyenek, vagy elég ha élettársi kapcsolatban élnek? Kell hogy _jogi_ élettársi kapcsolatban éljenek (általában egy év együttélés után) vagy elég a közös lakhely ténye? Kell hogy közös lakhelyük legyen vagy elég ha rendszeres (formailag kizárólagos) szexuális kapcsolatban vannak?

Amida 2012.09.16. 10:20:45

@karacsi_maci:
Miért vagy ilyen kirekesztő és főleg ingerült?
És tudod, a jognak az élet és a társadalom minden jelenségét és egységét meg kell határoznia, azért, hogy a törvényeket be lehessen tartani és tartatni. Bajban nem ettől vagyunk. Bajban azért vagyunk, mert nagyon sokan gondolkodnak hozzád hasonlóan kirekesztően, szűklátókörűen, akik csakis a saját véleményüket képesek elfogadni, követendő normaként tekinteni rá - ha neked a saját világszemléleted a norma, a másiknak szintén a sajátja, ki tesz igazságot? Kié szerint kellene cselekedni?
Ha egy párnak akármelyikük miatt nem lehet gyermeke, az nem család? Ott apu nyugodtan verheti meg anyut kedve szerint?

dr. Balta$ár 2012.09.16. 10:21:09

jövőre ennél nagyobbat fog szólni a tabak törvény hatása...

kváziasszonyok gyöngye 2012.09.16. 10:27:08

@neoteny: szerintem kisebb jelentősége van annak, hogy kié a szűrő, mint annak, hogy használták és az eredmények nem általánosíthatóak azokra az esetekre, amik nem kerültek be a mintavételbe. én kb. ennyit állítok.

kváziasszonyok gyöngye 2012.09.16. 10:28:44

@Karl Ferdinand von Buol-Schauenstein: "Vajon azokat a rafinált eszközöket amit a nők alkalmaznak fizikai hátrányuk kompenzálandó, milyen módon szankcionálja az új jogaszabály?"

akkor, amikor a férfiak által alkalmazott, nem fizikai eszközöket.

neoteny · http://word.blog.hu 2012.09.16. 10:35:51

@kváziasszonyok gyöngye:

Előbb még szubjektív szűrőkről írtál; most pedig arról hogy a mintavételezés alapjául szolgáló népesség nem reprezentáns. Ez két különböző állítás.

neoteny · http://word.blog.hu 2012.09.16. 10:41:57

@kváziasszonyok gyöngye:

A kérdés nem az volt hogy "mikor", hanem "hogyan". De maradjunk a "mikor" kérdésnél: ha kinevetem a feleségemet, és erre ő hozzámvág egy kis fadobozt ami lyukat üt a bőrömön a kulcscsontom felett, akkor ő a hunyó mert ő tett rajtam fizikai inzultust, én csak "lelki bántalmazásban" részesítettem a (ki)nevetésemmek?

Szűtté mamá? Szűjjé! 2012.09.16. 11:50:00

@azbesztos: Szakadna rád az ég...

Gondoltam, hogy a sok szutykos narancsdroid gyűlik majd erre a címre. "Hát itten báncsák a fideszt, meg a viktorot Röfff, ki az akólból...!"

neoteny · http://word.blog.hu 2012.09.16. 12:37:33

@Exminden:

www.fact.on.ca/newpaper/oc981111.htm

A feleség fejbelőtte alvó férjét; a tárgyaláson azt állította hogy a férje huzamosan bántalmazta. Semmilyen tanú (szomszédok, ismerősök stb.) vagy bizonyíték (látlelet, gyógyult sebek stb.) nem volt arra hogy bántalmazás érte volna. Az esküdtszék emberölésben (tehát nem gyilkosságban) találta bűnösnek: a bíró két éves háziőrizetre ítélte, megjegyezve azt hogy a nő társadalomra nem veszélyes, ezért szükségtelen az hogy letöltendő börtönbüntetéssel védje a társadalmat tőle.

A halott embernél nincs jobb bűnbak; nem tanúskodik.

Pussy Riot (törölt) 2012.09.16. 12:50:10

@kváziasszonyok gyöngye:

Nézd el nekem ha nem fogalmaztam egyértelműen, de nem azt kérdeztem mikor, hanem, hogy hogyan szankcionálja a törvény, hiszen a lelki, verbális erőszak is erőszak,
engem nagyon zavarna ha a férfiakra nézve diszkriminatívra sikeredne.

Megjegyzem mi védi meg a gyengéket? (Nem a nőkről, nem a gyerekekről beszélek, hanem a gyengékről, hol van az leírva, hogy egy nő nem bántalmazhatja az élettársát, és akkor még nem beszéltem a bejegyzett meleg élettársi kapcsolatról)

padisah 2012.09.16. 13:13:30

@Pussy Riot: biztos lehetsz benne hogy pontosan erre fogják használni, ez eleve arra született ötlet, hogy diszkriminatívín mindig a férfiakkal szemben lépjenek fel, teljesen függetlenül attól hogy a kapcsolat konfliktusait egyébként ki generálja

ez egy ideális gumiszabály lesz, amit mindig lehet a bíróságon ugy csavarni, hogy azzal a pár férfitagját teljesen indokolatlanul is elítéljék, ennek tudatában meg a párok férfitagjainak meg majd a nagy kuss lesz a neve minden kapcsolatban, mert ha csak annyit mond hogy "bazmeg nem viszem le a szemetet, vidd le te" már jön is a családon belüli erőszak vádja, amiért automatikusn el is ítélik, mert elég a nő bemondása

az egész sztori úgy torz ahogy van, már legalább 70 éve létezik a válás intézménya, a nem házasokat az égvilágon senki és semmi nem kötelezi arra hogy bennemaradjanak egy bántalmazó kapcsolatban, és arra sem hogy belekezdjenek

ebből fakadóan az egész ügy bűzlik, ha egy nőt valóban bántalmaznak a kapcsolatában, akkor lépjen ki belőle, ki tartja vissza?

ha ehhez kell a hatóság segítsége, mert az ex zaklatja, arra talán lehet büntetőjogi kategóriát felállítani, de annak sincs értelme, csak jogalkalmazói, vagy rendészeti oldalról értékelhető védelmet kell biztosítani a potenciális sértettnek, ezek a törvények már eddig is léteztek, be kell őket tartani

a bántalmazás, az hogy valaki megver valakit, az családon kívül is bűncselekmény, megvannak a keretei hogy hogyan jár érte büntetés, azt kell alkalmazni

kváziasszonyok gyöngye 2012.09.16. 13:47:01

@neoteny: néhány ilyen - szükségképpen - szubjektív szűrőn átpasszírozott minta nem lesz reprezentatív sem, ebből a szempontból ez mindegy, mint hogy a lényeg szempontjából valójában az is mindegy, hogy melyik országban mely szempontok szerint összerakott felmérésben melyik nem gyakorol többet egy adott fajta agressziót és azt hogyan tudják úgy vizualizálni, mintha.
Vargán és a hozzá hasonlókon kívül nem sokan egyszerűsitik a CSBE problémáját a nők problémájára.

kváziasszonyok gyöngye 2012.09.16. 13:52:56

@Pussy Riot: most nem tudom, kinek válaszoljak, Pussy Riot és neoteny pontosítja Karl Ferdinand von Buol-Schauenstein kérdését, mintha ez mind3 egy lenne. nekem mindegy, de könnyebb lenne követni, ha egy szálon belül nem cserélgetnéd a nevet.

ha nem az a valódi kérdés, hogy "mikor", hanem az hogy "hogyan", akkor nem azzal kezdődik a válasz, hogy "akkor", hanem azzal, hogy "úgy".

a nem fizikai erőszak ügyében éppúgy nincs helye a nemi megkülönböztetésnek, mint a fizikaiban. nem a férfierőszakkal vagy a női erőszakkal van a baj, hanem az erőszakkal.

neoteny · http://word.blog.hu 2012.09.16. 14:04:06

@kváziasszonyok gyöngye:

"néhány ilyen - szükségképpen - szubjektív szűrőn átpasszírozott minta nem lesz reprezentatív sem, ebből a szempontból ez mindegy, mint hogy a lényeg szempontjából valójában az is mindegy, hogy melyik országban mely szempontok szerint összerakott felmérésben melyik nem gyakorol többet egy adott fajta agressziót és azt hogyan tudják úgy vizualizálni, mintha."

Ez megnyugtató: akkor a NaNE "tények és tévhitek" kiskátéja amelyik azt állítja hogy a bántalmazások 95%-át férfiak követik el nők ellen, hogy ötből egy nőt "ver" a férje/fiúja, hogy a nemi erőszakok hamis vádja 2% körül jár szintén "a lényeg szempontjából valójában mindegy".

neoteny · http://word.blog.hu 2012.09.16. 14:08:09

@kváziasszonyok gyöngye:

"mintha ez mind3 egy lenne. nekem mindegy, de könnyebb lenne követni, ha egy szálon belül nem cserélgetnéd a nevet"

www.youtube.com/watch?v=_WJ6FbcWYRU

"paranoia will destroy ya..." :)

kváziasszonyok gyöngye 2012.09.16. 14:26:35

@neoteny: engem semmilyen formában nem fenyeget, ha a három nickből 3 mögött van ugyanaz az egy ember, az sem, ha csak kettő mögött. nekem az is tökmindegy, ha húsz igazoltan különböző ember mondja is ugyanazt, csak technikailag nehezebb kezelni a válaszokat. ha lehet, egyszerűsítsünk, ha nem lehet, ne. de ha a paranoia jelentését nem is ismered, azért a "mintha" meglehetne.

kváziasszonyok gyöngye 2012.09.16. 14:29:41

valamit jól következtettél: igen, úgy gondolom, hogy a lényeg szempontjából mindegy, hogy a NANE kisokosában hány % a női és a férfi bántalmazók aránya. valószínűleg ők is elégedettetek lennének vele, ha senki nem bántaná a neki kiszolgáltatottakat. nem találkoztam még olyan kampánnyal, hogy de a nők hadd erőszakoskodjanak.

neoteny · http://word.blog.hu 2012.09.16. 14:46:50

@kváziasszonyok gyöngye:

Te feltételezted hogy valaki egy szálon belül cserélgeti a neveket; ez eléggé klasszikus demontrációja a paranoid gondolatnak.

neoteny · http://word.blog.hu 2012.09.16. 14:59:13

@kváziasszonyok gyöngye:

"igen, úgy gondolom, hogy a lényeg szempontjából mindegy, hogy a NANE kisokosában hány % a női és a férfi bántalmazók aránya"

Ha a NaNE "csak" arra vágyik hogy senki se bántsa a neki kiszolgáltatottakat, akkor teljesen fölösleges részükről az hogy "tényszerű" statisztikákkal propagandizálják a közvéleményt. Ha mégis megteszik, akkor számukra nem mindegy "a lényeg szempontjából".

"nem találkoztam még olyan kampánnyal, hogy de a nők hadd erőszakoskodjanak."

Amikor a nők erőszakoskodásait minimalizálják, azt állítják hogy gyakorlatilag nem is létezik, ill. az egyedi eseteket jogos önvédelemnek aposztrofálják, támogatják a nők erőszakoskodásait.

Pussy Riot (törölt) 2012.09.16. 15:59:38

@kváziasszonyok gyöngye:
Figyelmetlen voltam.
Nézd el neki(!) ha nem fogalmazott(!) egyértelműen.

Egyetlen blogbejegyzést sem találtam amelyek a kapcsolaton belüli férfiakat ért erőszakról értekezne.

kváziasszonyok gyöngye 2012.09.16. 18:05:31

@neoteny: nézd, én elhiszem, hogy egyetlen mondatból is képes vagy diagnosztizálni (szólj, mikor nézed a képernyőt, hogy jókor tudjam rátenni a tenyerem a gyógyuláshoz), de az történt, hogy Pussy Riot a Karl Ferdinand von Buol-Schauensteinnek írt válaszomra reagálta a derült égből, hogy "Nézd el nekem ha nem fogalmaztam egyértelműen".
Én elhiszem, hogy figyelmetlenségből írta így, én sem főállásban kommentelek itt és én is figyelmetlen voltam, amikor "mikor"-t láttam ott, ahol nem az van. És innen értheted, hogy téged miért kevertelek bele.
A te betegségedet hogy hívják?

kváziasszonyok gyöngye 2012.09.16. 18:11:24

@Pussy Riot: Nekem meg az a fura, hogy a "de a nők is ám!" csak akkor jön elő, amikor azt kell vele puhítani, hogy a férfiak bántják a nőket.

A női erőszakot nem lehet kivonni a férfierőszakból hogy kevesebb maradjon. Az erőszak nem lesz kisebb probléma attól, hogy a nők is csinálják (meg a gyerekek is). Egy "nővédő" szervezet honlapján én nem csodálkozom a nővédő szemléleten.
Ismétlem: Most Varga volt az, aki abból indult ki, hogy a CSBE a nők problémája, mások (pl. "a nők") nem állítják ezt.

neoteny · http://word.blog.hu 2012.09.16. 20:31:50

@kváziasszonyok gyöngye:

"A női erőszakot nem lehet kivonni a férfierőszakból hogy kevesebb maradjon."

Ha Anna és Béla egymástól függetlenül elsikkasztanak ugyanattól a cégtől 100 millió forintot, a cég vesztesége szempontjából valóban mindegy hogy Anna 5 milliót sikkasztott és Béla 95-öt, vagy mindketten 50-50 milliót. A sikkasztók meg- ill. elítélése szempontjából viszont igen is lényeges hogy melyik mennyit nyúlt le,

"Egy "nővédő" szervezet honlapján én nem csodálkozom a nővédő szemléleten."

Anna támogatóinak honlapján sem meglepő ha arról megy a propaganda "tények és tévhitek" címszó alatt hogy Béla felelős a sikkasztás 95%-áért.

padisah 2012.09.17. 10:16:44

index.hu/belfold/2012/09/17/liberalis_kurva_tiplizzel/

na ez pont egy olyan eset, ahol a cikket elolvasva az a legvalószínűbb hogy a magát tök ártatlannak beállító piás hp. addig manipulált a hazugságaival, amíg a bevádolt csávót mindenféle bizonyítás nélkül kirúgták a munkahelyéről

ezt fogja a hőn áhított törvényetek a sokszorosára fokozni

mindezt a cikk végén név nélkül nyilatkozó két tanú állítására alapozom

Nap Pali 2013.03.18. 09:05:34

a lengyel elftársak megtanulták a NER t

"Lassanként az elektromos ellátás is megszűnt, ennek következtében sem a világítás, sem pedig a fűtés nem működött. Az utasok hat órát várakozva, hajnali 2-ig fagyoskodtak a sötét, jéghideg kocsikban, hiába várva az érdemi információkat."

hvg.hu/itthon/20130317_MAV_Bekemenet_vonat?
süti beállítások módosítása