HTML

Boldogok a sajtkészítők

- Következő! … Kereszthalál? - Igen. - Kimész az ajtón, balra fordulsz, fogsz egy keresztet. - Következő! ... Kereszthalál? - Igen. - Jó. Kimész az ajtón, balra fordulsz, fogsz egy keresztet. Következő!... Kereszthalál? - Ó nem. Szabadláb. - Mi? - Engem elengedtek. Azt mondták, nem csináltam semmit, szabadon élhetek valahol egy kis szigeten. - Hú! Az nagyon jópofa dolog. Hát akkor eredj! - Nem. Én csak ugrattalak. Valójában kereszthalál. - Ó, már értem! Nagyszerű! Nagyon jó, nagyon jó! Hát, kimész az ajtón... - Igen tudom. Ki az ajtón, balra fordulok, fogok egy keresztet. - Nagyon jó, kösz' szépen. Kereszthalál? - Igen. - Jó...

Friss topikok

  • Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: Itt az orvosok egyik esetben sem lehettek volna jók. Azért ez milyen már? (2021.11.08. 19:30) Lengyelországban gyilkosság történt
  • midnight coder: @MEDVE1978: Igen baloldalinak nem nevezhetõk, de liberálisnak pláne nem. (2021.07.28. 15:57) Válogasd meg a szavaidat!
  • szekertabor: A probléma lényege, amit bárki, aki járt már nudista strandon, megerősíthet: a közszemlére bocsájt... (2021.07.28. 09:52) Bimbószabadságharc
  • evilwolf: " és nem kellene a méregdrága Pegazusra költeni az adófizetők pénzét." Azért a kínai vakcina sem v... (2021.07.20. 18:33) Következetesen a lehallgatásról
  • apro_marosan_petergabor: @Homo fideszbirkusz: Helyettem ne igyekezz véleményt mondani. A megzsarolt, megritkított, folyama... (2021.06.10. 21:06) Miért nem találkozik a pápa Orbánnal?

Linkblog

Adóterror

2008.09.04. 13:32 Ratius

Tegnap ugyan nem született döntés a kormány elé kerülő elképesztően ostoba javaslatokról, de az Index híre szerint a szakértők tovább dolgoznak a gazdaság kifehérítését szolgáló intézkedéseken. Bár a legperverzebb javaslatok lekerültek a szőnyegről, a még napirenden lévő ügyek továbbra is az adóterror fokozásával fenyegetnek.
 
Ruszin Zsolt, adószakértő szerint a már jelenleg is - finoman szólva - nehezen átlátható hazai adórendszer még további csavarokat kapna, ha a kormányfő lényegi javaslatait bevezetnék. Mint a szakértő írja, a legújabb Gyurcsány-program fő csapásiránya mind az adóbürokrácia, mind a könyvelők számára temérdek pluszmunkát jelentene. 
 
A kormány, úgy tűnik, nem képes kilépni abból a szemléleti rendszerből, amely szerint a költségvetés hiányát kifizetődő rablóhadjárattal igyekszik pótolni. Amolyan középkori szemlélet ez, amelyben a gyarapodás egyetlen lehetősége a szomszéd állam elfoglalása és kifosztása volt. Most persze a szomszédok megtámadása kockázatos volna, s nincs is hozzá hadseregünk sem – gondolja a mi bornírt miniszterelnökünk - ám ha már egyszer van adóhatóságunk, rendőrségünk, miért ne lehetne az adóterror szigorításával megemelni az állami bevételeket?
Nos, elmondom, miért nem lehet:
A feketegazdaság – mint arra az egyik tegnapi hozzászóló, oly értelmesen rámutatott – nem csupán gazdasági, de szociális jelenség is. Terrormódszerekkel való felszámolása az egész társadalmat érinti, az egész társadalommal szemben jelenti a terrormódszerek alkalmazását.
 
Gondoljuk csak végig a következményeket!
Áremelkedés
A szürke-, fekete-gazdaság háttérbe szorulása egyértelmű áremelkedést jelent a lakosság számára. A számlával, adó- és járulékterhekkel együtt adott termék vagy szolgáltatás nyilvánvalóan drágább, mint a tehermentes munka vagy árucikk.
Termeléskiesés
Az áremelkedés hatására csökken a vásárlóerő, ami a vállalkozók részéről a gazdasági kapacitás kényszerű csökkentését, boltbezárásokat, csődöket, végelszámolásokat jelent.
Növekvő munkanélküliség
Részben a forgalom csökkenése miatt, részben annak ellensúlyozása, azaz költségcsökkentés  céljából a vállalkozók és vállalkozások dolgozóik elbocsátására kényszerülnek.
Tőkemenekülés-tőkehiány
A fokozódó adóterror és a csökkenő vásárlóerő miatt számos vállalkozás külföldre teszi át székhelyét, kimenti jövedelmeit az országból, illetve ha korábban fontolgatta, mostmár biztos benne, hogy be sem teszi a lábát a Kárpát-medencébe.
Kriminalizálódás
A fokozódó kormányzati nyomás elöl menekülő vállalkozások az egyetlen lehetséges út, az alvilág felé lépnek. A mezőgazdaság, az építőipar, a kiskereskedelem, a vendéglátóipar és még sok más terület bűnszövetkezetek uralma alá kerül.  (VÖ: amerikai szesztilalom)
Elszegényedés-elnyomorodás
Az adóterror hatására előálló áremelkedés, munkanélküliség, tőkehiány miatt a lakosság életlehetőségei beszűkülnek, a középosztály tovább süllyed, a szegény rétegek elviselhetetlen nyomorba jutnak.  
Rettegés, bűntudat
Az adóterror által érintett lakosság félelmei nőnek, az országban széleskörű rettegés, bizalomvesztés alakul ki, az emberek úgy tekintenek a politikai elitre, mint idegen hódítókra, a hivatalnokokra, mint ellenségekre, a szomszédra, mint lehetséges feljelentőre - mint minden terror-rezsim uralma idején.
Növekvő állami kiadások
Az előálló válság hatásait az állam a növekvő szociális kiadásokkal, növekvő rendészeti költségekkel, és ugyancsak tetemesen emelkedő állami beruházásokkal kénytelen ellensúlyozni. Ezektől remélheti azt, hogy az elszegényedés nem vezet éhséglázadásokhoz, a rend valamelyest fenntartható, és a külföldi vállalkozások talán mégis az országba csábíthatóak.
Fokozódó terror
A növekvő állami kiadások új és új bevételi források feltárását követelik meg, új szabályok, új módszerek jelennek meg a lakosság vagyonának, jövedelmének megcsapolására. Az állam kénytelen egyre mélyebben belenyúlni a polgárok zsebébe, s egyre határozottabban beleavatkozni a magánéletébe. Az esetleges ellenállást preventív terrorfenyegetéssel kénytelen megfékezni.   
 
Mindez persze nem jelenti azt, hogy a feketegazdaságra úgy kellene tekintenünk, mint valami jótéteményre. Csak annyit jelent, hogy az adóterror százszor, ezerszer rosszabb, mint a feketegazdaság. Azt jelenti, hogy a Magyarországon hatalmat gyakorló szellemtelen, gondolattalan, vagy pontosabban rövidtávú, primitív elgondolásokkal operáló kormány olyan eszközöket használ, és készül használni, amelyek nem javítanak, hanem rontanak a helyzeten.
A megoldás tehát nyilvánvalóan nem az, hogy a szürke-, fekete-gazdaságot érintetlenül hagyja a kormány, sokkal inkább az, amit az adószakértők, és a program valamennyi józan bírálója ajánl: az adózás rendszerének lényeges egyszerűsítése, az adóterhek tekintélyes csökkentése, s velük együtt az intézményi háttér, az adóbürokrácia jelentős leépítése, azaz az adóterror felszámolása lenne.

70 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://boldogokasajtkeszitok.blog.hu/api/trackback/id/tr48648106

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

INkvizítor 2008.09.04. 17:13:14

ördigi kör!

adózási egyszeregy, kétszeresére növeled az adó terheket, attól még nem lesz kétszer annyi bevételed, ez valami nagyon alap mert még én is hallottam róla.

amúgy tetszik az írás.

kukacospista 2008.09.04. 17:18:30

Szép gondolatok,de a mi kedves(?) vezetőinket pont nem fogja meghatni,hogy mi hogy fogunk élni.Nekik meglegyen,mert ugye sok pénznél jobb a több...
No meg mindenki bevan....va,mert milesz a hiteles autóval,a plazma tv-vel,hiszen mindenki erőn felül akar jól élni...csak ennyire vagyunk bárányok,itt minden multinak,ill. elég merészen nagystílüeknek mindent lehet.

HanG99 2008.09.04. 17:22:21

meggyőztél, akkor ettől kezdve tegyük szabaddá a lánykereskedelmet is, ugyanazon indoko alapján, mit felsoroltál.
van erre a célra egy jól kinéző barátnőd?

----------
viccet félretéve:
érveid egy része igaz, más része nem.
a feketegazdaság egyenlőtlenséget teremt a vállalkozások különféle típusai között, aki feketén űzi ugyanazt, amit a másik fehéren, az árelőnyre tesz szert, így a ki tudja túrni a piacról a fehéret, erre a fehér is befeketedik, és az állami adóbevétel csökken, amitől jön az adóemelés, amit megint csak a fehér vállalkozásokon lehet behajtani, ami még többet tol a befeketedés irányába.

sok fehéren dolgozót irritál, hogy feketén dolgozó ismerőse kevesebb közteher mellett magasabb színvonalon él, pedig hasonló a képzettség, munkaterhelés, stb. A feketegazdaság további térhódítása felborítja a szociális hálót, ugyanis már most is várható 3-5 év múlva azon tömegek minmálnyugdíja, akik az utóbbi 10-15 évet feketemunkával töltötte. Ez a bevétel most hiányzik az államkasszában, de amint tömegesen kell szociális segélyeket adni ezen nyugdíjas rétegnek, az további terheket ró az államra, amit csak adóemelés, további rétegek feketedése árán lehet megoldani, vagy jön helyette éhséglázadás, koldusok tömege, vagy akármi, mit nem kívánunk.

Egy fehéredés viszont a nagyobb állami bevételek részben beruházásokra, részben hiteltörlesztésre fordítás révén a vállalkozóknak visszajuttatja az adóban elvett pénz egy részét, akár a beruházással felfuttatott kereslettel, akár a hitelpiaci csökkenő állami kereslettel, azaz az állam nem szívja el a pénzeket a vállalkozók elől.

nick_007 2008.09.04. 17:24:32

Ami leginkább nem tetszett nekem az az adóamnesztia ötlete volt.

Szavazás: wita.hu/index.php?show=wita&wita=67

"Egyetért Ön a kormányfő azon ötletével, miszerint elengednék a korábban elcsalt adó megfizetését azoknak a cégeknek, akik vállalják, hogy ezentúl betartják a törvényeket?"

BandW (törölt) 2008.09.04. 17:32:53

"Adóterror" ???
Beszarás.

De a post leghülyébb mondata kétségkívül ez:
"Az esetleges ellenállást preventív terrorfenyegetéssel kénytelen megfékezni."

asdf 2008.09.04. 17:39:16

"ugyanis már most is várható 3-5 év múlva azon tömegek minmálnyugdíja, akik az utóbbi 10-15 évet feketemunkával töltötte. Ez a bevétel most hiányzik az államkasszában, de amint tömegesen kell szociális segélyeket adni ezen nyugdíjas rétegnek, az további terheket ró az államra, amit csak adóemelés, további rétegek feketedése árán lehet megoldani, vagy jön helyette éhséglázadás, koldusok tömege, vagy akármi, mit nem kívánunk."

Már bocs de ez egy teljesen hülye hozzáállás. Meg kell szüntetni az összes segélyt és nincs gond. Nehogymár bazzmeg azért vonják el az én jövedelmem 90%-át (ha nem többet) valamilyen adó formájában mert xy nem dolgozik (sőt nemhogy nem dolgozik hnem csal lop hazudik) de éhen nem hagyhatjuk veszni... Én úgy vagyok vele hogy dögöljön éhen. Én azért nem vállalhatok gyereket mert elvonják a pénzem segélyre, a segélyezett meg gyereket gyárt ész nélkül mert munka nélkül én tartom el... Eszem-faszom megáll ezzel a hozzáállás.

Szüntessék meg az összes tetves segélyt, a nyugdijt is, nyugdijt csak az kapjon aki fizetett nyugdijjárulékot. PONT. De leginkább a nyugdijjárulékot is szüntessük meg, és az igy megsporolt pénzt (ez már egy átlagkeresetünél is havi 50-60 ezer forint plusszpénz) fektesse be az illető amibe akarja. Van épp elég bank erre a célra magyarországon. És akkor nincs gond belőle, mindenki azt eszi amit főzött.
Ja és persze mivel megszüntetjük a segélyeket, nem kell annyi adót fizetni, ergó lehet csökkenteni az adókat, és máris megvan MAGÁTÓL a kifehéredés.

Ehelyett mit tervez a kormány? Adót emel és megprobálja mégjobban behajtani a mégkevesebb adóbefizetőtől...
érted többér szarabbat... és csoda hogy nem fehéredik

Mityu 2008.09.04. 17:42:06

Valahol a középutat kellene megtalálni. Fel kellene már fogni és megérteni, hogy a munkavégzésnek, vállalkozásnak, gazdasági társaságnak nem lehet célja az adózás, papírok, adatlapok céltalan és mázsaszám gyártása, gyűjtögetése.

A pult másik oldalán pedig egy valódi felelősségre vonható, ellenőrizhető és nem utolsósorban büntethető csapatot kell alkalmazni. Sorozatosan kerülnek napvilágra a milliárdos pénzkiadások, amelyekről részben vagy egészben kiderül valami turpisság.

Ha majd mindezek a gyakorlatban meg lesznek valósítva és nem a "trükkök százaival" próbálnak a háttérben manipulálni, akkor majd beszélhetünk partnerségről.

Kopasz Mercis 2008.09.04. 17:52:39

Vállalkozókat ma már kurvára nem érdekli mennyivel emelik az adót. Teljesen mindegy, már most is csal, mert különben mehetne segélyért. Adóemelés, többet fog csalni.

Lambotze 2008.09.04. 18:07:42

asdf-el értek egyet.

Semmi segély, csak fogyasztási típusú adók + némi szolid vállalati nyereségadó hogy az állam a klasszikus funkcióit el tudja látni, és MAXIMÁLIS öngondoskodás. Eü-től kedve felsőoktatáson át a nyugdíjig. Ezzel ki is csináltuk a feketegazdaságot, meg nagyjából a korrupciót is (nem lesz mit ellopni).

balage 2008.09.04. 18:18:56

HanG99:

"sok fehéren dolgozót irritál, hogy feketén dolgozó ismerőse kevesebb közteher mellett magasabb színvonalon él"

Szerintem ugyanennyi embert irritál, hogy az országgyűlési képviselők bizonylat nélkül vesznek fel költségtérítést. Egy ilyen csomag úgy tudna hiteles lenni, ha elsőként a saját portájuk körül raknának rendet törvényhozóink, és megszüntetnék ez a fajta kivételezettséget. Addig sajnos tényleg inkább tűnik terrorizálásnak, mint gazdaságfehérítésnek.

sdf 2008.09.04. 18:23:55

Lambotze:
a vállalkozók egy része most is az áfát csalja el, nem sok értelme lenne csak azt megtartani.

Amúgy én optimista vagyok a tekintetben, hogy ez az ostoba gyurcsány még idén eltakarodik a faszba, és egy szakértő kormány lesz, amely tényleg azt csinálja amit kell, ezért nem is érdekelnek az idióta adójavaslatai.

Eagle 2008.09.04. 18:30:35

Mit vagytok oda, pár forintot azért hagynak nálatok. Miért nem születtél okosabbnak, gyártanád a gyereket és mehetnél kocsmába a fárasztó éjszaka után. Nem kellene dolgoznod, mert mint az okosság mondja: ha dolgozom, nincs időm pénzt keresni....!

iksz 2008.09.04. 18:44:03

sdf nem tudja mi az áfa és hogyan működik

hulyemagyar 2008.09.04. 19:02:24

"psmith 2008.09.04. 17:52:39
Vállalkozókat ma már kurvára nem érdekli mennyivel emelik az adót. Teljesen mindegy, már most is csal, mert különben mehetne segélyért. Adóemelés, többet fog csalni."

Hát barátom, belőled sem a vállalkozóként szerzett tapasztalat beszél. Egész konkrétan faszság amit írtál.

klacus 2008.09.04. 19:06:47

Nagy probléma a mutyira való genetikai hajlam.

Az írásod erősen sarkít, és szerintem ferdít is. Azért, mert sokan nem játszanak tisztán az nem ad felmentést.

Aki egy melót feketén végeztet, hiszen itt a szolgáltató ipar a legnagyobb gond, az hosszabb távon többet bukik, hiszen semmiféle garanciális intézményt nem vehet igénybe.

A feket meló végfelhasználói árelőnye, alíg 10-15%. Ugyanis a feketézők kis tételben játszanak. Nagyobb volumenű ügyekben már nem tud érvényesűlni. Mondok egy jó személyes példát. Ha veszel egy db tetőtéri ablako a tüzépen 50 rongyért akkor azt Béla Bá berakja feketén 5 rongyért. De ha 5 ablakot veszel, akkor azt már eleve nagyobb kedvezménnyel megkaphatod, ha ügyi vagy, és az árban benne van a beszerelés. Ablak egységköltsége kb 48-ra lemegy.

Azonban az utóbbi esetben van 15 év garim első esetben semmiféle garim sincs, hiszen a beszerelés nem szakszerű. Ez egy életpélda.

A boltokban kitalálják a kötelező kártyahasználatot, és kész. A kis szolgáltatók pedíg tovább fognak mutyizni, mert nem lehet Őket megfogni. Amíg nincs ezirányban társadalmi, elutasítás addíg ez így marad. Jó hasonlat a korrupt rendőr példája. Mindenki köpköd rájuk, de egy záróvonalon való megfordulásért szívesen felajánl 5 rongyot, hogy megússza.

Én azt javasolnám, hogy minden lebuktatott fekeztéző után fizessen az Apeh fejpénzt. mondjuk egy számla ki nem állítása miatt 50 rongy jutalékot. Ha beigazolódik akkor a céget megvágják mondjuk 500.000 pénzre 10 % a bejelentőé. Ez megoldaná a dolgot, mert rengetegen ebből élnének meg. A kisvállakozók közűl kihalna a csalás és ámítás.

Gondolom sok embernek ez nem tetszik, de ez van. Ehhez nem kell baloldalinak lenni. A vállakozások nagy szerebcséje, hogy egyik oldal sem akarja megoldani ezt a problémát. Hiába dumálnak róla.

dexxter 2008.09.04. 19:09:32

"asdf" mondasz valamit. Csak ott a legnagyobb baj, hogy ha egy polgármester pl. munkához kötné a segélyek kiadását - megtörtént!- mindjárt igazságtalanságot kiáltanak: mi az, hogy dolgozni kell a pénzér'? Ki látott már ilyet? Nevetséges.

hulyemagyar 2008.09.04. 19:17:12

klacus 2008.09.04. 19:06:47

És mit szólnál ahhoz, ha olyan gazdaságpolitika lenne, ami olyan feltételeket, lehetőségeket teremt, hogy nem érné meg sem rövidtávon, sem hosszútávon a feketemunkában gondolkodni?
Ja kérem, hogy ahhoz érteni is kellene a gazdasághoz a törvényhozóknak!?
Igaz, bírságolni, kommandózni, basztatni úton-útfélen az embereket egyszerűbb. Ehhez nem kell ész.

Pista 2008.09.04. 19:18:34

Nem sokat értek a cikkből, de az a véleményem, hogy aki nem fizet adót az a következőt érdemli:

- Következő! … Kereszthalál? - Igen. - Kimész az ajtón, balra fordulsz, fogsz egy keresztet. - Következő! ... Kereszthalál? - Igen. - Jó. Kimész az ajtón, balra fordulsz, fogsz egy keresztet. Következő!... Kereszthalál?-Igen...

Így a nyugdíjkérdés is megoldódik!

rennie 2008.09.04. 19:21:07

Azért ahhoz teljesítmény kell, hogy egy, a gazdaság kifehérítését célzó intézkedésből (ami még ráadásul csak tervben van, gyakorlati intézkedés nem történt) pár lépésben eljutss a döghalál és anarchia állapotáig. Terror terror hátán, és ha még ez nem volt elég, akkor jön még egy kis TERROR. Ha már ennyire szereted ezt a szót.

Ilyen fantáziával, mint amit most megcsillogtattál menj sci-fi írónak. Egyébként meg a jó fenébe...

gravy_t 2008.09.04. 19:37:51

klacus 2008.09.04. 19:06:47
oké, van egy adócsaló vállalkozó, foglalkoztat 60 embert. a szomszédja feljelenti, apeh kiszáll, megállapít 5millió forint bírságot, jutalékot kifizeti a szomszédnak. a vállalkozó meg bezárja a boltot, mert a büntetés igen nagy érvágás neki. tehát a vállalkozó plusz a 60 ember munkanélküli lesz. mindnek van családja is. na velük akkor mit csináljon A Zállam?

ugyanez lájtosabban: a vállalkozó 20 embert meg tud tartani, mert annyinak a törvényes bérét tudja kitermelni. így is van 40 munkanélküli.

plusz mindkét esetben a termeléskiesés, ami úgymond nem tesz túl jót a gazdaságnak.

összegezve: oké, legyen nagyon szigorú ellenőrzés, kényszerítsük az embereket a törvényes útra, benne vagyok. de azt azért fogjuk fel, hogy a jelenlegi adóterhek mellett ez párszázezer új munkanélkülit fog hozni. legyen szigorú ellenőrzés, de a törvényes út az legyen élhető cserébe.

Kivlov 2008.09.04. 19:40:51

szarházi feri. takarodjon már a ....... édes anyjába.

sdf 2008.09.04. 19:41:36

iksz nem tudja mi az áfacsalás és hogyan működik

2008.09.04. 19:43:39

azze ezek olyanok mint a rák mega svédék:) megtámadja a gazda testet aztán maga is belepusztul vagy továbbáll

csaszu · http://csaszu 2008.09.04. 19:44:05

A" megélhetési bűnözés" nem olyan, mint a
" kényszer orgazmus " ?

Bambano 2008.09.04. 19:46:11

asdf, egy-két jelzőt kihagytál volna, mehetne kormányprogramnak. legalább hiteles lenne.

Az adóelkerülés értelme meg az lenne, hogy megszüntetné a csalók versenyelőnyét. Ha egy adócsaló vállalkozó, aki 60 embert foglalkoztat, azért adócsal, mert másképp nem tud a piacon maradni, és hirtelen mindenkit elkapnak az adóellenőrök, akkor ugyanúgy 60 embert fog foglalkoztatni, mert a melót meg kell csinálni valakinek, csak magasabb áron.

Eljuthatnánk végre oda, hogy kifizetjük a termékek piaci értékét, az lenne a legigazságosabb elosztás. Nem ez a kommunista módszer, hogy mindenkit támogatunk mindenben, az a pár ember, aki meg nem tud adótcsalni, mert olyan helyen dolgozik, az meg beleszakad.

Egyszer jussunk már el odáig, hogy azt büntetik valójában, aki bűnös, nem pedig azt, akit el tudnak kapni.

Bambano 2008.09.04. 19:48:47

Kivlov, Feri súg a füledbe, mikor elfogadod számla nélkül a terméket vagy szolgáltatást? Feri súg a füledbe, mikor a rendőrrel okosba oldod meg a dolgokat?

Nem akarom védeni Ferit, van sara neki is jócskán, de ez 10 millió ember problémája, nem a ferié meg a viktoré.

asdf 2008.09.04. 19:55:07

"Csak ott a legnagyobb baj, hogy ha egy polgármester pl. munkához kötné a segélyek kiadását - megtörtént!- mindjárt igazságtalanságot kiáltanak: mi az, hogy dolgozni kell a pénzér'? Ki látott már ilyet?"

Na igen. Na de ki kezd el mindjárt jajgatni? az ombudsman... Még a helyi roma lakosok is sok helyütt együttértettek a polgármesterrel, de bazzmeg odamegy a kisebbségi ombudsman meg a f@szom tudja hány cigány önkormányzati vezető amelyik az életben nem járt arra egyébként azt se tudta eddig hogy van ilyen falú és elkezd jajgatni... Mindet elhajtam valami jó kis kőfejtő táborba ott aztán kedvére jajgathatna.

Egyébként ezért nem halad az ország ötről a hatra, mert mindig olyanok akarják megmondani hogy mi legyen akiknek a leghalványabb közük sincs a témához.
Olyanok mondják meg hogy hogy lehet megélni a minimálbérből akik tagjai a milliárdosok klubjának, olyanok mondják meg hogy a mi helyes akik maguk is köztörvényes bünözök voltak (csak elévült ugyebár...) és olyanok nyilatkoznak roma kérdésben akik romát még csak a tévében láttak ott is csak a győzikét...

Kivlov 2008.09.04. 19:56:36

Bambano 2008.09.04. 19:48:47


de nagyrészt az övék.
mert a 20 éves szavazatvásárlási politikájuk juttatta ide az országot, hogy 2 millió ember (aminek töredéke legálisan keresetére bejelentett) tartja el a sok ingyenélőt és csalót. és nem a csalókat kell hibáztatni. mert ilyen adórendszer mellett az adóelkerülés a gazdaságilag racionális magatartás.

de persze a 3-4 millió "szociálisan rászorulótól" nem lehet elvenni, mert az nem szolidáris. a qrva anyátok.
addig úgysem lesz változás, mig a tisztességes (legális) munkát nem dijazzák érdeme szerint. Az milyen dolog,hogy egy 300ezres bérköltségből 130 0 melósé??? az állam dolgozik vagy a munkavállaló??? És akkor kapsz érte fos közszolgáltatást (szánalmas utak, nevetséges ügyintézés, eü... pfff).
és hiába jössz, hogy ha majd a csalók befizetik az adót, akkor...
nem. amig munkából nem lehet normális szinvonalon élni, amig a a csalás a racionális, addig érdemi változás nem lesz!

kommenter 2008.09.04. 19:57:27

Nincs az a program, ami a rafkós vállalkozókat adófizetésre bírná. Ha csökkentik az adókat, legfeljebb kevesebbet kell csalniuk. Ez van... ez a Magyar vállalkozói mentalitás. Lásd példa: ha csökken a beszerzési ár, nem csökken a kisker ár, hanem lenyelik extra profitként.

kommenter 2008.09.04. 20:03:59

Mi meg, akik megkeresnek egy szaros minimálbért, mert tőlünk szigorúan von ám az állam, eltartunk másfél millió moslék vérfertőző buckalakót.

csaszu · http://csaszu 2008.09.04. 20:08:13

Kivlov ! Ez kinek a dumája,hogy " kétmillió ember tart el 10 milliót "??? Ezért Kádár már elélvezett volna ! Az idejövő turista nem tartja el? Az autóba tankoló fekete munkás nem tartja el? A jattos orvos nem vesz házat, autót ? Abból nincs pénze az államnak és a beszállítóknak? A szomszédom múzeumi osztályvezető és mindig azt hangoztatja, hogy ők meg a tanárok tarják el az országot ! Proletárság mennybe megy !!!

asdf 2008.09.04. 20:08:29

"Nincs az a program, ami a rafkós vállalkozókat adófizetésre bírná."

Ezzel nem értek egyet. Mindösszesen három dolog szükségeltetik hozzá:
1, alacsony, racionális és értelmes adóterhek (nem ilyen mindenféle faszom különadó, meg szolidaritási adó meg lófasz a seggetekbe adó...) és egyszerü adórendszer (ha az adóbevallás nem fér rá 1 a/4-es lapra szar ha ráfér jó)
2, irracionálisan magas büntetések
3, kökemény ellenörzés és behajtás (akár gyorsitott eljárásban is)

Alapvetően ez szintiszta matematika, racionális adók vs irracionális büntetések te melyiket választanád?

Na de ez a magyar valóság, feriék nem ismerik az 1-es számot, ezért ők mindent a 2-essel kezdenek és a 3-assal folytatják, 1-es pont nem létezik, aztán csodálkoznak hogy csak nem fehéredik... vazze veszek nekik biopon whitening-et hátha attól

csaszu · http://csaszu 2008.09.04. 20:13:11

Otthon mit csinálunk, ha csökken a bevétel ? Faragunk a kiadáson . A magyar mit csinál ? Felvesz lakás -autóhitelt tíz-húsz évre, aztán néz, mint gyújtogató a vizes szalmára, hogy " Engem átvertek, nem ezt igérték !"

Kivlov 2008.09.04. 20:14:06

csaszu · csaszu 2008.09.04. 20:08:13


a tanárok??? pfff. az államtól kapják a pénzüket, adójukat levonják, de nettó mód értve egy centet sem fizetnek az államnak, ahogy a maradák 900e közszolga sem!

a túrista? ő nem tartja el, mert ha nem jön, nincs lé. ennyi. ajattos orvos vesz házat, de nem 3szor leadózott léből. ennyi.

akinek minden jövedelme szem előtt van, és mire valamit megvesz belőle, 5ször fizet adót, az tartja el az országot!

sdf 2008.09.04. 20:18:08

csaszu, csak nem mindegy hogy csak 20% áfát fizet az ember, vagy plusz 60-70% a jövedelem utáni elvonás.
Én is a 2 millióba tartozom. Szuperbruttóban kb. 800ezret fizet ki a cégem, amiből és csak 300-at kapok, 500ezer megy a semmibe. ezen kívül fizetek 20% áfát, benzin után jövedéki adót, a sprórolt pénzem után 20% kamatadót.

A végén kb. a cégem által kifizetett pénz 25-30%-áért vehetek terméket..
Ezt add össze. Kíváncsi lennék a te számaidra.

csaszu · http://csaszu 2008.09.04. 20:21:30

Turista jön, nem vitás, közalkalmazottnak nagy a pofája, eltartott. ha házat veszel, vagy autót, vagy cipőt vagy kaját, ott mindig van adó. Ha minden jövedelmet leadózol, nincs autó, lakás, szép cipő, nyaralás, stb. Ha az állam gazdag, az emberek szegények ! És fordítva ! Minden országban igaz, hogy a gazdagok jobban hozzájárulnak a közhöz, mint a szegények, mert gondold csak el, hogy ugyanoda fizeti mindenki a jövedelmét ( rezsi, kaja , benzin, ruha ), tehát mindegy, hogy mennyire jövedelemadózott pénzből teszik.

Ez a " mi kisemberek tartjuk el az országot, a nyugat meg kihasznál minket " szöveg csak azért van, mert győzőtt a proletár forradalom, és még ünnepeljük

Kivlov 2008.09.04. 20:25:07

csaszu · csaszu 2008.09.04. 20:21:30


győzött??? akkor a bérből élők jól élnének, de ez nincs igy.
Ha az állam gazdag, az emberek szegények. Svédek? Finnek?

ilyen viszonyokban igaz, ha 45 évesen nyugdijas az amber és eltartatja magát, ha a 30 éves életerős, kisebbségi segélyen él. igy tuti.
1értelmű, hogy megéri szerencsétlen dolgozónak feketézni, sót nem csak neki, hanem a munkaadónak is.

kit nem irritál, hogy azárt dolgozzon, hogy kolompárhozénak legyen pénze cigire???

csaszu · http://csaszu 2008.09.04. 20:26:20

sdf ! Ugyanez, csak fele ilyen összegekkel. Azonban én rohadék nem kértem számlát a csaló vállalkozótól a szoba festésnél, tehát a jövedelmem ennyivel nőtt, amin tudtam venni a gyereknek cipőt. A vállalkozó szintén. Ha kérek számlát, akkor nincs két pár cipő, tehát annyival kevesebb cipőmunkásra lesz szükség, akik után megint nincs bevétele az államnak, hogy ki tudjon fizetni a közalkalmazottnak 800 ezer ft-ot. Sztem már érted te is.

csaszu · http://csaszu 2008.09.04. 20:31:48

Azért a svéd gazdagokat sem rázza a röhögés, amikor adózniuk kell. A svéd szocializmust szerintem alulról szervezték, beállítottak maguknak egy sztenderdet, azt mindenki elfogadta, senki nem akar mást. Szerintem mindkét ország szarban lesz pár év mulva, én nem merném a svéd népet a magyarhoz hasonlítani, aki volt már ott, az undorodva jön haza. Ez a magyarnemzet= cigánynemzet szlogen azért hódít euban rendesen

Kivlov 2008.09.04. 20:32:39

hááát, én svédhonból nem undorodva, hanem irigykedve jöttem haza.

csaszu · http://csaszu 2008.09.04. 20:34:27

Kivlov ! A kolompár cigije meg megint tartalmaz adót, de, ha csempészett, akkor a csempész vesz autót , benzint, ruhát , gázt, villanyt stb

kommenter 2008.09.04. 20:34:40

RE asdf. Lehet, hogy nem ismersz elég vállalkozót, azért gondolod így. Akkor mondom tovább: X vállalkozó most havi egymilliót keres( vesz ki a cégéből, adót csal stb)mindezek mellett bevall brutto százötvenezret, ami után befizet kb mégennyit. Milyen adókulcs kell ahhoz, hogy ő ugyanennyi tiszta nettó egy gurigát keressen és bevallja becsületesen? Ha tegyük fel bevallja és mindent befizet, akkor az ő szolgáltatási árai minimum 60 %-kal felmennek.

csaszu · http://csaszu 2008.09.04. 20:35:58

Magyarországtól undorodunk, nem a tiszta svédektől ! Bár nem ismerik a papirzsepit!

csaszu · http://csaszu 2008.09.04. 20:35:58

Magyarországtól undorodunk, nem a tiszta svédektől ! Bár nem ismerik a papirzsepit!

csaszu · http://csaszu 2008.09.04. 20:36:05

Magyarországtól undorodunk, nem a tiszta svédektől ! Bár nem ismerik a papirzsepit!

Kivlov 2008.09.04. 20:36:06

csaszu · csaszu 2008.09.04. 20:34:27


ja, csak nem mind1, hogy 3szor leadózott pénzből veszed az autót, vagy 0-szar leadózottból! mert a 0-szor leadózottból nagyságrendekkel több autóra/cigire fussa. ez a lényeg, apuci

csaszu · http://csaszu 2008.09.04. 20:38:18

Ez már csak igazságérzet kérdése, a leadózott pénzből nem tudsz házat venni , meg autót, tehát nem kell kőműves stb.stb. nem akarom mégegyszer leírni, mert unalmas.

Kivlov 2008.09.04. 20:40:56

csaszu · csaszu 2008.09.04. 20:38:18

"nem tudsz házat venni "

jaaa, mehetek a hid alá, ez feri
vagy "el lehet menni"

a qrva anyjába

kommenter 2008.09.04. 20:44:36

Egyébként nekem egy most nem megnevezendő politikusközeli ismerősöm annyit mindott:" ha lehetőséged van elmész az országból, mert ami itt most elindult ,abból jó nem sülhet ki. Húsz éven belül itt a magyarnak annyi lesz" Miután tűzközeli hozzáértő ilyet mondott, komolyan fontolóra vettem.

sdf 2008.09.04. 20:45:42

csaszu, ne röhögtess.
Úgy érted, mindegy, hogy számla nélkül veszel-e valamit, mert az államnak úgyis bejön az a pénz más forrásból? Ez igaz, bejön. Az irreálisan magas jövedelemadókból.

csaszu · http://csaszu 2008.09.04. 20:47:29

Kivlov ! Az mindegy, hogy ki van hatalmon ! Ez mindig így volt, csak kormányon mindenki jobboldali, ellenzékben mindenki plebejus kommunista. Az mszp is ugyanolyan komcsi lenne ellenzékben, mint most a fidesz vagy a jobbik. Maon ez a népszerü. Lehet, hogy kéne egy jobboldali fordulat, de nincs olyan ember, aki fel merné vállalni, mert nincs hiteles tőkés párt. A feri jó lenne jobboldalinak, de a proliknak milliárdos, a tőkéseknek meg baloldali osztogató.

kommenter 2008.09.04. 20:47:38

Csak arra leszek kíváncsi, hogyha a termelő adófizető polgárok elhúznak innen (mert megmondatott: akinek nem tetszik el lehet menni) akkor nemzetünk "nagyjai" vajon kitől fognak lopni?

Régimódi 2008.09.04. 20:48:29

Kedves társaim a versenyszférából!
Addig kisérletezik velünk ez a frusztrált bumfordi kórmány, amíg nem reagálunk. Mer mér nem sztrájkol a vállalkozó? He?
De télleg.
Nekünk spec. a január amúgy is elég gyenge hónap, nem tudom, más hogy van vele, de:

ne dolgozzunk, ne termeljünk, ne szolgáltassunk, legyen zárva a bolt, ne javítsunk vízcsapot, ne adjunk tanácsot - mert ugye a kuncsaft se dolgozna - ne vágjunk hajat és állatot, satöbbi. Ezt a hónapot szánhatnánk a közszféra szüzességének elvételére. Meg ebben a hónapban pihenhetnénk ki azt a töbletmunkát, amit azért vállaltunk, hogy legyen miből 13 havi valamit fizetni.
Legyen január a Vállalkozók Tizenharmadik Hónapja. Mi ne azt a jogot szerezzük meg, hogy kapjunk valamit, hanem azt, hogy 1 hónapban nem adunk (Áfát). Legyünk tisztességesek: egyszerűen ne csináljunk semmi olyat, amire számlát kéne kibocsátanunk.
Aztán figyeljük, februárban vagy márciusban mit írnak az újságok.
Figyelem! Adót nem fizetni illegális. Nem dolgozni viszont teljesen legális, sőt, még kicsi píz is jár érte.
Na, milyen?

Bocs. ez arról jutott eszembe, hogy itt többen pedzik, hogy le kéne lépni valami nórmálisabb országba. Én is pedzem az asszonnyal, (aki azért jött haza Belgiumból hozzám, vállalkozóhoz, mert belém zúgott. Haha!) de mér nem lehet, hogy inkább párszázezer közszolga menjen el kűlfőldre az öntudatosabb fajtából, ahol értékükön kezelik őket, mi meg maradnánk itthon nyugton? He?

A sajtkészítőnek meg iszom minden szavát.

sdf 2008.09.04. 20:50:57

kommenter, ezt pontosan milyen folyamatokra mondta az ismerős?
(amúgy egyetértek, de én 30-50 évre tippeltem, viszont optimista vagyok és úgy gondolom még javulhat a helyzet)

csaszu · http://csaszu 2008.09.04. 20:54:28

sdf ! A jövedelemadó csak EGY adó, azon kívül van még negyven ! Hofi ezt úgy mondta, hogy " hatodik ötéves terv, vagy ötödik hatéves terv, az mindig harminc "

100 milliárddal fehérebb a gazdaság , ez igaz ! Hova tüntek a magán beruházások ? Az ingatlanok ára ( az enyém is ) zuhant, tehát a vagyonunk csökkent. Kevés ablakgyártás, téglagyártás, teherautó eladás, lakástervezés, bútorgyártás -szor annyi ember. Viszont az államnak van 100 milliárdal több pénze! Ezért imádkozunk itthon !

kommenter 2008.09.04. 20:58:08

sdf! A mai statisztikák szerint a 8 éven aluli gyerekek 50! %-a cigány. Országunk fejlettebb régióiban ez nem látványos ,nem lehet észrevenni, mert nem területileg reprezentatív szám, hanem átlag. Én borsodi vagyok, több tíz falut tudok mondani, ahol ez a szám közel 100! %. Csak ezzel politikusaink nem tudnak szembesülni, mivel ez a rózsadombról távcsővel sem látszik. Na ez az átlagos arány húsz év múlva a felnőtt lakosság etnikai arányaiban fog megmutatkozni. És akkor mi lesz velünk?

csaszu · http://csaszu 2008.09.04. 21:00:39

A hallgatóimnak úgy szoktam elmagyarázni, hogy, ha feltörik az autómat, akkor csak egy károsult van, és min. három haszonélvező. keres az, aki féláron eladja, aki féláron megveszi, újat kell vennem a boltban ( az üvegesről nem is beszélve )

Ez közgazdaság, ebbe nem keverünk igazságtudatot

csaszu · http://csaszu 2008.09.04. 21:05:19

Kommenter! A cigányok fognak dolgozni ! ( ez egy SCI-fi könyv címe )

csaszu · http://csaszu 2008.09.04. 21:07:08

Bocsánat, ha megbántottam volna egy roma polgársunkat is. Bunkó vagyok, Bugsy !

kommenter 2008.09.04. 21:09:58

Ja, amikor a holdon havazni fog.

kommenter 2008.09.04. 21:12:59

Mert amikor végképp nem lesz mit enniük,majd megeszik egymást. De dolgozni akkor sem fognak. Egész egyszerűen azért, mert a munka genetikailag nincs beléjük írva.

sdf 2008.09.04. 21:13:29

kommenter, ezzel egyetértek, pontosan így gondolom én is.
Nem lesz aki eltartsa az országot, és azokat akik meg sem tanulnak dolgozni. Ha nem lesz miből kifizetni a segélyt, valószínűleg nagyon csúnya zavargások lesznek, amelyekhez képest 2006 egy nyugdíjas teadélután volt.

kommenter 2008.09.04. 21:16:48

sdf! Pár éve a tótoknál már megvolt. Az ottani, nem az EU ombucmanjainak a seggét nyaló kormány bevette a hadsereget. Azóta olyan rend van, amilyen itt lehet, hogy sosem lesz.

sdf 2008.09.04. 21:25:51

jaja, mert ott még időben meglépték amit meg kellett: csökkentették ill. munkához kötötték a segélyeket. Ezt nálunk is be kellene vezetni, sőt a teljes megvonást, mert 1-2 évtized múlva már késő lesz.

kommenter 2008.09.04. 21:44:56

A mi dicső kormányunk nem fog ilyet tenni, sem a másik oldal, mert maga ellen uszítana egymillió segílykével megvehető szavazatot.

csaszu · http://csaszu 2008.09.04. 22:12:57

Az adófizetést is a munkához kéne kötni, nem csak a segélyt. Ha nincs kedvem dolgozni, ne fizessek adót ! Sőt ne is mehessek közterületre, ne lásson el orvos, a közvilágítást kapcsolják le, ha az utcán megyek. magyar szabadalom ! Levédettem, lekéstetek !!!!

mr.zld 2008.09.04. 22:18:43

A bajok gyökere az állami túlköltekezés. Ha eleve túl sok az elvonás, az ellenállást gerjeszt, ami több elvonásra kényszerít.

Ma családonként havi 625000 (Havonta hatszázhuszonötezer) Ft-ot költünk a közszférára. (Nem segélyekre, meg nyugdíjra, hanem a közigazgatásra.)
Mind a 4 millió családra számolva, nem csak az adófizetőkre.
Ez sok pénz, viszont a közigazgatás színvonalán nem látszik meg, tehát feltehetően igen pazarlóan bánnak az adóforintjainkkal.
Nagyon szimpatikus lenne egy olyan kormányzat, ami első lépcsőben a közkiadások hatékonyságának növelésével termtené meg az adócsökkentések fedezetét.

Ezután egy elfogadható adószint és átlátható állami költekezés mellett már elegendő erkölcsi tőkével, és társadalmi támogatottsággal szállhatna harcba a feketegazdaság ellen.

csaszu · http://csaszu 2008.09.04. 22:41:21

Mr. Zld !

Téged nem veszünk be a Proletár Forradalomba, ha ilyen dolgokat írsz , túlköltekezés, meg közféra.
Ezeket a szavakat nem ismeri Harcos Népünk !

Igazad van teljes mértékben, de itt ( sem ) hangoztasd, mert nem vagy szélsőséges.

mr.zld 2008.09.04. 23:16:55

Csaszu !

No jó igazad van el is húzok.

(Azért ahogy elnézem te sem fogsz felkerülni az élharcosok dicsőséglistájára ezekkel a logikus okfejtéseiddel. :)

9mmPara 2008.09.07. 20:37:12

Az állami bürokrácia lefaragásával az az alapvető gond, hogy ezt a faragást pont az állami bürokráciának kellene véghezvinnie. No, vajon sikerülni fog vagy inkább teljes erővel szabotálni fogják?
süti beállítások módosítása