Nem kap kellő elismerést ez a nagyszerű hölgy. Pedig tulajdonképpen hálásak lehetünk Ibolya asszonynak. Az MDF elnöke két nap alatt két súlyos problémát is megoldott tempós politikai ámokfutásával. A magyar polgárok Ibolyának köszönhetően megszabadultak az egyre kiszámíthatatlanabbul politizáló MDF-től és a második Bokros-csomag rémétől.
Köszönjük, Ibolya!
2009.03.10. 12:15 Ratius
218 komment · 1 trackback
A bejegyzés trackback címe:
Trackbackek, pingbackek:
Trackback: Konzervatórium 2009.03.10. 15:57:01
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Gerolsteiner 2009.03.10. 16:24:56
JuveKrisz 2009.03.10. 16:25:43
Tudod, én rendes becsületes állampolgárként dolgozok és adót fizetek. Mivel dolgozok nem állhatok minden percben az újságos előtt és azt nézzem mit írnak benne.
Az internet meg kicsit le van maradva.
Mellesleg azok a szennylapok amiket lehet kapni, mindig azt írják amit az emberek hallani akarnak. Olyat hogy igazat írnak még nem láttam.
Az hogyha Bokrost leszavazták az is csak annak köszönhető, mert tudják a nagyokosok, hogyha ő hatalomra kerül akkor igen lecsökken annak az esélye hogy továbbra is olyan mértékben tudjanak lopni, mint eddig.
FlybyWire 2009.03.10. 16:25:52
Nálunk meg sem történt semmilyen szinten a gazdasági reform. Miről beszélsz, kinek kellett volna csendben maradnia, és miért?
Pártügyekkel én nem foglalkozom, ahhoz nem értek, számomra tökéletesen hiteltelen MSZP és Fidesz is, szóval ha valamelyik mellett/ellen érvelsz a másik bevett fordulataival, azt én nem fogom érteni :))
Fosch marshall · http://proletarokkozt.blog.hu/ 2009.03.10. 16:26:35
FlybyWire 2009.03.10. 16:26:38
falatkenyér 2009.03.10. 16:26:45
FlybyWire 2009.03.10. 16:28:09
JuveKrisz 2009.03.10. 16:29:55
Lehet hogy megdolgoztak a nyugdíjakért, de akkor még volt lehetőség félretenni a nyugdíjas évekre, sőt akkor még az volt a tendencia, hogy a saját nyugdíjas éveik biztosítására fizetik be a járulékokat.
Csakhogy azok az emberek akiket ők választottak meg felélték azokat a tartalékokat amelyeket befizettek és most mi az aktív dolgozók fizetjük az ő nyugdíj járulékaikat, plusz a sajátunkat mint magánnyugdíj pénztár.
Nekem nem lesz már olyan aki az én nyugdíjamat fogja biztosítani.
Továbbá egy nyugdíjas már nem nevel gyereket, nem költ a közlekedésre, és rengeteg helyen élvez kedvezményt.
Ellenben én aki adót fizet mindenért fizetnem kell, gyerekeket kell nevelnem, a nyugdíjas szüleimet támogatnom kell, és az én adómból fizetik azt a 600 milliárd forintot évente a nyugdíjak kiegészítésére. Ez viszont évente emelkedik.
Például a 800.000 rokkant nyugdíjas közül szerinted mennyi lenne képes még most is dolgozni?
Legalább 600.000 !!!!
Gerolsteiner 2009.03.10. 16:30:18
"Lehet itt gazdaságélénkítésről, meg adócsökkentésről vizionálni, ha 20 év múlva az országban majd dolgozik 1 millió ember, meg az addigra 3 milliós létszámot elért kisebbség ugyanígy él"
Ha jól emlékszem, a Fidesz politkájának alapeleme a középosztály erősítése: az szülje a gyereket aki el is tudja tartani, és munkára neveli. Az adó- és járulékcsökkentés hosszú távon pont ezt szolgálja., és talán erőszakmentes megoldás lehetne. Ha egy mód van rá, én inkább ezt választanám, mint az éhséglázítást és a tömegbe kardlapozást.
HgGina 2009.03.10. 16:30:50
FlybyWire 2009.03.10. 16:32:44
A 12 gyerekes norvég már akkor is lázadozni fog, ha bármilyen apró feltételhez kötöd, hogy megkapja ugyanúgy a havi "jussát".
Akkor már egyszerűbb egy mozdulattal tényleg ésszerűre szigorítani a dolgot - családi pótlék 3 gyerekig, aztán NULLA.
Aki mégis bevállal többet, az jól gondolja át!
Roy 2009.03.10. 16:32:47
Thug 2009.03.10. 16:34:33
A munkanélkülit sem venném el, mindössze 3 hónapig járna és kész.
Rob67 2009.03.10. 16:34:39
A Politikai összefonódásokba, átfedésekbe én nem mennék bele.
Nem követem annyira figyelemmel.
Csak azt utálom, hogy mindenki úgy akar megoldást és változást, hogy közben ne változzon semmi, illetve ha mégis az csak jó irányba.
Fájni fog, de ezt meg senki sem hajlandó elfogadni.
Hogy ezt ki teszi meg nálam indiferens.
A baj csak az hogy senki sem meri megtenni, mindegyik megélhetési politikusnakl tűnik nekem.
Gerolsteiner 2009.03.10. 16:35:04
"Az hogyha Bokrost leszavazták az is csak annak köszönhető, mert tudják a nagyokosok, hogyha ő hatalomra kerül akkor igen lecsökken annak az esélye hogy továbbra is olyan mértékben tudjanak lopni, mint eddig"
Nem igazán látom az összefüggést Bokros és a lopstop között. A lopstopra a "tetszettünk volna forradalmat csinálni" lett volna jó megoldás, most már veszett fejsze nyele. Habár Orbán mondott valami olyat, hogy eljön a számonkérés pillanata, akárhogy is értette
Kreta 2009.03.10. 16:36:07
FlybyWire 2009.03.10. 16:37:00
Szóval vagyunk így páran.
Ennek fényében Ibolya húzása zseniális volt, el kell ismerni. Szerintem simán megmenti vele az MDF-et..... bőven esélyes.
greycup 2009.03.10. 16:38:05
az csak egy kiszólás volt a radikálisoknak, nehogy beforduljanak a mérsékelt beszéd miatt
nyilván semilyen számonkérés nem lesz, mert rögtön agyon kéne lőni mindenkit, aki megszavazta pl. a száz napos programot, és ebbe beleesik a full Fidesz frakció :)
Gazz 2009.03.10. 16:40:09
Az MDF jobboldali politikát folytat, és elég következetesen. Bokros elképzelései teljesen jobboldaliak.
Ja... hogy tudni kellene, mi az a jobboldali politika?
Annyit segítek, hogy Orbán Viktor neve nem szerepel a definícióban.
Maximum az elárulói között.
Thug 2009.03.10. 16:40:33
Az arányokat probáltam meg érzékeltetni, hogy mi lesz mondjuk 20 év múlva, ha a mostani szociális segélyen tengődő mindenre magasból .... nemzedék felcseperedik. Azoknak hiába fogsz adót, meg járulékot csökkenteni. Nekünk meg majd azért nem lehet, mert addigra több éhes szájat kell eltartanunk.
Kreta 2009.03.10. 16:42:01
Rob67 2009.03.10. 16:42:18
Feleni kell, ebben egyetértek. De az orbán mást nem fog csinálni 2010-ben mint egy kis cirkuszt rendez majd, vérrel, szegfűvágással.
Ez kell a népnek.
De ez nem megoldás lesz csak előadás. Amíg vér folyik addig az emberek nem a szarral foglalkoznak.
Ez nálam nem program, csak pogrom.
Szép kilátás.
Gerolsteiner 2009.03.10. 16:42:31
Amúgy a szoc. segélyek valóban alapos átalakításra szorulnak, de fogni igazán a nyugdíjon kellene.
zontyi 2009.03.10. 16:43:18
Ez fantasztikusan hangzik. Elárulod azt is, hogy miből lesz fedezet adócsökkentésre? Mert jelenleg európa szinte legnagyobb adóterhei mellett is, szinte a legnagyobb költségvetési hiányt produkáljuk, tehát ha a bevétel oldalt csökkentjük, akkor talán ezt valamiből pótolni is kell.
Persze tudom, ne a zemberektől vegyék el.
A jobboldalnak sajnos hatalmas felelőssége van abban, hogy az ostoba emberekkel elhitette, felesleges itt bármit is elvenni ahhoz, hogy kevesebbet kelljen adózni. Csak egyszer vennéd a fáradtságot, hogy elolvasod és végiggondolod bármelyik GAZDASÁGI SZAKEMBER elemzését a magyar helyzetről, akár belföldit, akár külföldit. A tudatlanság meg a csodavárás olyan luxus, amit ebben a helyzetben baromira nem engedhet meg magának ez az ország, de úgy látszik a nép itt csak a saját kárán tanul. Vagy azon se és még 100 év múlva is csak annyit tudunk kibökni, hogy "böszmegyúrcsányelkúrta", miközben senki nem gondolkozott el azon, hogy miből is állt valójában az elkúrás és annak mi lett volna az ellentéte.
Gazz 2009.03.10. 16:43:40
Rob67 2009.03.10. 16:43:53
Úgy legyen. Ez a Bokros még legalább nem lopott el semmit.
Vagy a hatalmon lévőkhöz képest keveset.
Na ez már jó kiindulópont.
greycup 2009.03.10. 16:44:29
more or less
érdemes megnézni a www.politikaiterkep.hu -n a pártok elhelyezkedését a konz/liberális * gazd. jobb/bal koordináta rendszerben
lesz sírás-rívás, meg fogak csattogtatása... :)
Bit Rot 2009.03.10. 16:46:56
"Azt nem értem, a sok észkombájn milyen konzervatív jobboldalról beszél itt a Fidesz kapcsán, amikor Viktor pénteken úgy nagyjából meghirdette a "Vissza a szocializmusba" programot."
PROGRAMOT???
Én azt hittem, hogy még most is "A Fidesznek nincs programja" lemezt kell nyomniuk a baloldaliaknak.
Már más a központi utasítás?
Bit Rot 2009.03.10. 16:47:49
"Úgy legyen. Ez a Bokros még legalább nem lopott el semmit."
Aha. Privatizáció pedig csak a mesében volt, nem a 90-es években.
Ha nem is Bokros lopott, tették azt helyette mások, a haverok...
mendson 2009.03.10. 16:48:32
FlybyWire 2009.03.10. 16:49:07
@Gerolsteiner: Most direkt csak egy dolgot ragadtam ki. A radikális reformokat lehet úgy is csinálni, hogy szépen, okosan kiválogatod a gabonából (tényleges rászorulók) a szemetet (megélhetési szaporodók, haveri alapon leszázalékoltak stb.) és azokat megmented, akik tényleg rászorulnak. Erre vannak kiváló objektív módszerek, egy ilyen amit írtam, de Thug is említ párat. A lényeg az, hogy a mostani szar szocális háló pont azoknak jó, akik nem is akarnak tenni semmit az országért. Ezen kell azonnal változtatni.
Az is butaság, hogy a 3 gyerek feletti 0 családi pótlék zavarná a népesedési politikát.... számolj picit, ha mindenkinek 3 gyerek lenne, akkor elég szépen nőne a népesség, nem? A családi pótlék csak azoknak szempont amúgy is, akik abból akarnak megélni.
JuveKrisz 2009.03.10. 16:49:39
Forradalmat? Ne röhögtess már.
Szerinted ez a megfelelő eszköz?
Kéremszépen demokrácia van. Mi választjuk meg a képviselőinket, vezetőinket. Ha megválasztottuk, együk meg amit főztünk. Nem lázongani kell. Az nem megoldás. Ne menj el szavazni. Ne válassz meg senkit.
Ha ugyanezt 5 millióan megteszik, na akkor talán észbekapnak. Csakhogy nincs Magyarországon 5 millió ember aki picit is világosan látná a dolgokat.
Gerolsteiner 2009.03.10. 16:49:51
FlybyWire 2009.03.10. 16:50:12
Azok akik akkor loptak, nélküle is loptak volna. Nehogymár ezt is összemossuk, ez nagyon gyatra retorika.
Nem beszélve arról, hogy az igazi lopás már 90 előtt megtörtént.
HgGina 2009.03.10. 16:50:59
zibolya és sleppje egy igazi baloldali opportunista csürhe.
greycup 2009.03.10. 16:51:15
sajnos koknrétumok hiányában becopy-paste-ezhetjük 100szor is, ha szeretnéd
bár szerintem Viktor a Reformszövetséggel lezajlott zárt ajtós megbeszélésen kb. azt mondta: "Uraim, az önök által megfogalmazott lépésekkel sajnos egyet kell értenem, de a jelenlegi politikai helyzetben nem tudom ezeket felvállalni" :)
ha nem így történt, és előadta ott is ugyanazt a maszlagot, amit péntek du., akkor tuti be volt füvezve :))
Alf (törölt) 2009.03.10. 16:52:04
Amit Bokros Lajos kihúzás gyanánt véghez vitt, az egy megszorító csomag.
Akinek fogalma sincs arról, hogy hogyan kell egy országot irányítani, de van bátorsága lépni, és népszerűtlen intézkedéseket hozni, az ezt teszi. Megszorít.
A megszorítás, az gyakorlatilag pénz-átcsoportosítás, az országban lévő pénzt átcsoportosítják a magánszemélyek, vállalkozások zsebéből az államháztartáséba. Nem lesz több pénz, de az államháztartás hiánya csökken, az államszervezet működése ismét olajozottan megy, és esetleg majd még egy kis osztogatásra is futja a későbbiekben.
Ha egy semmilyen előképzettséggel nem rendelkező embert odatennénk kormányozni, és megmondanánk, józsikám, azonnal csökkentsd az államháztartási hiányt, akkor azt tenné, mint Bokros Lajos. Átcsoportosítana, megszorítana, elvonna. Gyurcsány is ezt próbálná, de valahogy olyan, mintha a mátrixban épp át akarna ugrani egyik házról a másik tetejére, de maga sem hiszi, hogy sikerülhet, ezért mindig megtorpan a végén. Nem szorít meg. inkább elad, amit még tud.
Na de ez a szakértelem?
A megszorítás ma már nem elég, eladni meg már nincs mit. Nagyobb adók nem oldják meg a foglalkoztatottság, az eladósodottság, sőt a szegregáció problémáját sem.
Megszorítások után helyre lehet esetleg pofozni az államháztartást, ki lehet segíteni a bankokat, jó eséllyel lehet újabb hitelt felvenni az IMF től, de a problémák csak súlyosbodni fognak.
Szakértelem ahhoz kellene, hogy kitaláljuk, hogyan lehetne ösztönözni a vállalkozásokat, versenyképessé tenni őket az EU-n belül, rávenni őket arra, hogy tízszeres méretű apeh-rendőrség nélkül is befizessék az adókat, olyan adókat alkotni, amelyek befizethetőek.
Szakértelem ahhoz kellene, hogy megalkossunk egy tizedekkora államaparátust, amelyik gyorsabban, egyszerűbben, jóval kevésbé bürokratikusan és sokkal olcsóbban működik.
Szakértelem ahhoz kellene, hogy fasisztázó lózungok helyett felszámoljuk a korrupciót a közpénzek elosztásában, ezzel esélyt adva a roszabb összeköttetésekkel rendelkező hátrányos helyzetű, tenni akaró értelmiség felemelkedésére, amely magával hozhatná az egész cigányság felemelkedését.
Szakértelem ahhoz kellene, hogy a bankrendszer közpénzből való kisegítése helyett / után a bankrendszer irányítását a köz által választott vezetőség végezze.
A megszorításokoz ugyanakkor nem kell szakértelem, oda elég lesz Bokros Lajos is.
Konyvorszag 2009.03.10. 16:52:28
Bokros kb az egyetlen szakemeber az országban, aki hozzá is merne látni az ország rendbetételéhez, és nem csak a pofája jár.
Bár nagyjából az összes pártot utálom (mindegyik lop-csal-hazudik kivétel nélkül), erősen támogatnám, hogy Bokros kezébe kerüljön a rendbetétel, akkor is, ha sokaknak fájdalmas lenne.
Elég a sok ingyenélőből, akik vilkágéletükben kerülték a munkát és berendezkedtek a segélyből történő életre.
Aki nem dolgozik (pedig megtehetné) az ne is egyék...
FlybyWire 2009.03.10. 16:52:31
A jobboldali szociálpolitika ÉPPENHOGY a középosztályt támogatja, annak szaporodását stb. - például gyerekek iskolába járásához kötött családi pótlék, stb. Kicsit ásd bele magad a szociális háló mai helyzetébe, és a lehetséges alternatívákba szerintem.
Gerolsteiner 2009.03.10. 16:56:47
FlybyWire 2009.03.10. 16:57:31
"Szakértelem ahhoz kellene, hogy kitaláljuk, hogyan lehetne ösztönözni a vállalkozásokat, versenyképessé tenni őket az EU-n belül, rávenni őket arra, hogy tízszeres méretű apeh-rendőrség nélkül is befizessék az adókat, olyan adókat alkotni, amelyek befizethetőek"
- Bokros: radikális adócsökkentés a KKV-k és alkalmazottaknak
"Szakértelem ahhoz kellene, hogy megalkossunk egy tizedekkora államaparátust, amelyik gyorsabban, egyszerűbben, jóval kevésbé bürokratikusan és sokkal olcsóbban működik."
- Bokros: radikális államapparátus-csökkentés
"Szakértelem ahhoz kellene, hogy fasisztázó lózungok helyett felszámoljuk a korrupciót a közpénzek elosztásában, ezzel esélyt adva a roszabb összeköttetésekkel rendelkező hátrányos helyzetű, tenni akaró értelmiség felemelkedésére, amely magával hozhatná az egész cigányság felemelkedését."
A cigányság k-vára nem attól fog felemelkedni, hogy még több pénzt döntünk bele, hanem attól, hogy rá lesz kényszerítva arra, hogy ne csak szaporodjon, hanem iskoláztassa a gyerekeit, és muszáj legyen melóznia. Hogy ezt önmaguktól szépszerével megtegyék, lett volna rá pár évtizedük.
A korrupcióról írt szöveged pedig nem kommentálnám, majd ha lediplomáztál, és benne leszel a való életben, úgyis rájössz :)... azaz :(
"Szakértelem ahhoz kellene, hogy a bankrendszer közpénzből való kisegítése helyett / után a bankrendszer irányítását a köz által választott vezetőség végezze."
Jézusom, ez MI? :) Kommunizmus, jól látom? :)
Ezen még dolgozz picit, egyrészt fogalmad sincs Bokros munkásságáról és véleményéről, másrészt úgy nagyjából a való világról sem..... egyetemista, vagy közszféra, talált? :)
vidiki 2009.03.10. 16:58:10
HgGina 2009.03.10. 16:58:31
greycup 2009.03.10. 16:59:39
Alfie, sztem olvasd el a publikált programját, aztán fuss neki még egyszer, mert ez eddig kettes alá
FlybyWire 2009.03.10. 17:00:27
Rotfl, a ne szólj szám minősített esete :)
FlybyWire 2009.03.10. 17:01:29
Spéter46 2009.03.10. 17:03:14
Gazz 2009.03.10. 17:03:27
Levegő be...Levegő ki....Levegő be....Levegő ki.
:-))
Persze ha humorosnak szánt hozzászólásod helyett röviden vázolnád, hogy mi a jobboldali politizálás fő ismérve szerinted, akkor tán még vitatkozhatnánk is....
Így viszont csak szájkarate.
FlybyWire 2009.03.10. 17:03:48
Mert a nyígó, síró-rívó, lusta dög tömeg sajnos szavaz is.
Gerolsteiner 2009.03.10. 17:06:38
Ha a 3. gyerek után megvonod a gyest, az önmagában nem növeli a gyermekvállalási kedvet, csak visszafogja a kisebbségit. Tehát az majd nem szül negyediket meg ötödiket, de háromig bizony elmegy. A középosztálybeli meg nem fog ettől hármat szülni, marad az egynél, jobb esetben a kettőnél.
JuveKrisz 2009.03.10. 17:18:44
Ezzel egyet kell, hogy értsek. Csak azt nem tudom, hogy akkor min vitatkozunk :)
Szerintem sikerült "elbeszélnünk" egymás mellett, miközben valójában ugyan arra gondolunk.
Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2009.03.10. 17:22:55
Nem végigolvasva a rengeteg kommentet: Az SZDSZ mulyasága és az utóbbi idők botrányai (no meg az MDF évek óta tartó liberális irányba tolódása) után nn ebben egyáltalán nem lennék biztos...
Fonecker 2009.03.10. 17:26:07
Három hónap munkanélküli, utána katonaság?
És azok az emberek, akik évtizedekig a borsodi iparban dolgoztak- és dolgoznának ma is, ha lenne MUNKALEHETŐSÉG, DE NINCS, mert az ipar hanyatlásával munkanélküliek lettek dögöljenek éhen?
Vidéken NINCS MUNKA, NINCS LEHETŐSÉG!
Mit mondasz annak a pécsi bőrgyárosnak aki 55 évesen elvesztette a munkahelyét, és harminc éve egy munkahelyen robotolt?
Három hónap munkanélküli, aztán halj éhen, mert ilyen korúan senki sem vesz fel...
Zalabaromfi, tatabányai Sanmina-SCI, flextronics, suzuki???
Ezek az emberek mind haljanak éhen mert lusták dolgozni?
DOLGOZNÁNAK, HA LENNE HOL!!!!
JuveKrisz 2009.03.10. 17:28:30
Az elmúlt 20 évben Magyarország sikeresen bebizonyította, hogy milyen eszközökkel NEM LEHET a cigányságot beintegrálni a társadalomba.
Elég volt! Be kell fejezni azt, hogy milliárdokat ölünk az integrációba.
Ha tudnád hány milliárd ment a roma lakosság támogatására integráció gyanánt, plusz hány milliárd ment nekik szociális támogatás néven, akkor te is belátnád, hogy nem őket kell tovább támogatni.
Olyan lehetetlen helyzetbe kell őket hozni, hogy kénytelenek legyenek munkát vállalni és azt tisztességesen ellátni, mert különben éhenhalnak.
Manapság sokan ebből a fent nevezett rétegből, úgy élnek, hogy segélyből többet keresnek mint egy átlagos család, ahol kér kereső ember él.
Számold ki, hogy 6 gyerek után milyen támogatásokat kapnak.
Felveszik a beiskolázási támogatást vagy mi a szart, de a gyerek nem jár iskolába, hát kamatostul fizettetném vele vissza. Sőt ezek az emberek verik meg a tanárt, meg ezeknek a gyerekei verik meg azoknak az embereknek a gyermekeit, akiknek az adójából élnek.
Hát köszönöm, de én ezt nem akarom tovább támogatni
JuveKrisz 2009.03.10. 17:32:31
Ebben igazad van, de egyvalamit nem szabad elfelejteni.
Attól hogy pénzügyi válság van, munkahelyek még vannak.
Van jónéhány olyan szakterület, ahol például munkaerő hiány van.
Azt kellene megérteni, hogy mindenki tud magának munkát találni, csak nem ugyanott ahol eddig, nem ugyanannyiért ahol eddig, és nem ugyanazt kell csinálnia mint eddig.
Én is borsodi születésű vagyok, de a saját érdekemben elköltöztem még a megyéből is, mert máshol találtam munkát. 10 év mindenféle piszlicsáré munkahely után sikerült az eredeti szakmámban elhelyezkedni.
De soha nem sírtam azért mert nem a szakmámban dolgoztam és nem annyit kerestem, mint amennyire szükségem lett volna. De vettem a fáradtságot és kerestem munkát. Kivártam amíg találok. És elfogadtam azt amit kínáltak, nem vártam a sültgalambra.
JuveKrisz 2009.03.10. 17:38:48
Csak egy egyszerű példa.
Akár Amerikát, Angliát vagy csak Magyarországot nézzük, mindenhol léteztek eddig olyan munkakörök, amelyeket az adott ország hivatalos állampolgárai nem kívántak betölteni.
Pl amerikában ilyen a pizzafutár, vagy mosogató ember, stb.
Ugyan sok olyan példát hallunk korábbról, hogy diplomás emberke kiment mosogató fiúnak amerikába.
A mostani helyzetben ez megváltozik. Akinek eddig büdös volt a munka, vagy éppen piszkos volt a munka (kinek hogy tetszik), most azok is el fogják vállalni a legszarabb melókat is, mert szükségük van jövedelemre.
Idehaza is ez lesz. Eddig a kutya nem akart portás vagy gondnok lenni mert milyen keveset lehet keresni. Hát most szerintem egy ilyen állásra több százan is jelentkezni fognak majd.
Fonecker 2009.03.10. 17:39:00
Az emberek sorban állnak a munkanélküli központok előtt mert nincs munka, nincs mindenféle piszlicsáré munkahely.
Ahol ezreket küldenek el, ott minden betelik, és ne mond, hogy egy 45-60 év közötti ember csak úgy talál munkát, miután elküldik.
Ha borsodi vagy ismerned kell a bányászol helyzetét, Miskolc, Kazincbarcika....
Hány százalékos a munkanélküliség?
Aki munkanélküli az mind lusta is?
JuveKrisz 2009.03.10. 17:49:50
Ne aggódj, ismerem a helyzetüket.
Pl Apukámat a drótművektől küldték el anno 12 évvel ezelőtt. Akkor a jászberényi hűtőgépgyárba azért nem vették fel, mert 55 éves volt és helyette egy tapasztalatlan roma férfit vettek fel, a maga 22 évével.
Az már más kérdés hogy 1 év múlva elzavarták.
De talált munkát. Keresett és talált.
Könnyű rámondani azt hogy nincs. Sokan csak borsodban keresnek állást.
Azt meg ne mondja nekem senki, hogy nem tud elköltözni. Mindent meg lehet oldani csak akarni kell.
Ráadásul én decemberben az állítólagos nagy gazdasági válság hatására váltottam munkahelyet.
Pedig informatikusként dolgozok és bankoknak gyártunk szoftvereket. A banki szférában azonban meglehetősen érezhető a megváltozott helyzet. Sorban mondják le a megrendeléseket. De mégis meg tudtam tartani a munkahelyemet és aggódnom sem kell.
Ez a nem talál munkát, meg nincs munka nagyon is függ attól, hogy ki mennyire aktív. Az köztudott hogy a munkaügyi központ a büdös életben nem fog neked munkát találni mert nem akar. Én 3 évig voltam munkanélküli papíron, mert ugye borsodban nem divat a bejelentett munkahely, és 3 év alatt a munkaügyi központ annyit tett, hogy minden évben küldött egy papírt, hogy menjek el állásbörzére, mert ha nem megyek el, akkor ejnye-bejnye. Pedig bármit elvállaltam volna.
A központokban sorban álló embereknek sem tudnak munkát adni, pedig azok is mindent elvállalnának. A gond az, hogy miskolcon a munkaügyi központ után az idősebb emberek nagy része (tisztelet a kivételnek, akinek nem inge ne vegye magára) az a búza téren köt ki valamelyik kocsmában, a fiatalabb meg a plázákban. Ahelyett, hogy önmaga is keresne munkát. Sokan azzal, hogy bemegy a központba havonta aláíratni a kiskönyvet (nem tudom van-e még ilyen), azzal le is tudják a munkahely keresést.
Valamint javaslom menj be egy munkaügyi központba és számold meg, hogy a munkahelyet keresők hány százaléka roma és hány százaléka nem roma. Valamint azt is számold meg, hogy a nem roma közül mennyi a frissen végzett diák.
Biztos mindkét esetre igen nagy százalék fog kijönni eredménynek. A romák nem akarnak munkát, azok mennek többnyire a kocsmába, a fiatalok meg csak a szakmájukban akarnak dolgozni, és ahelyett hogy keresgélnek plázáznak.
Hidd el 3 évig én is munkaügyi központba jártam és sokat láttam meg hallottam. Nem csak úgy a vak világba beszélek.
A munkahelykereséshez a legszükségesebb az akarat. Akarni kell munkahelyet találni, és elvállalni azt amit kínálnak. Nem válogatni kell.
Én elvállaltam azt ami lehetőség adódott. Ha nem tetszett, akkor idővel odébb álltam. De miután az első munkahelyem megvolt azt tettem, hogyha szerettem volna munkahelyet váltani, akkor addig a régit nem hagytam ott amíg újat nem találtam.
Ez is egy működőképes hozzáállás.
galasa 2009.03.10. 17:51:07
Egyetlen egy ember mentheti meg az országot,mert ha ketten lennének ,már bukás lenne belőle.( Itt egy akármilyen koalició eleve halott) Egy Teacher asszony,egy Churchill kaliber,vagy olyan, mint az Észt akit felkértek,hogy jöjjön már haza rendet csinálni!Nem tudok ma olyan politikust,de még gazdasági szakembert sem nagyon,aki képes volna ennyi problémát egyszerre,nagy "halálozási ráta" nélkül megoldani.Csakis egy külföldön élő (nem zsarolható) valaki lehet...
Minden szélsőség nélkül írom le,borzalmas amit ezzel az országgal és a többségében tehetséges társadalmával művelnek!
Fonecker 2009.03.10. 18:04:29
NEM ROMA MUNKANÉLKÜLI és a riporter párbeszéde:
"R.: - Igen, igen. Pár kilométerre vagyunk Miskolctól. Ezt a helyet úgy hívják, hogy Yuko-völgy. Pár évtizeddel ezelőtt, amikor a környéken még volt munka, akkor az emberek itt nyaralókat vettek maguknak. Most javarészt a szegények laknak itt. Míg az Avasra sokan beköltöztek a lakáshoz jutást megkönnyítő Fészekrakó-programmal, legalább annyian ki is költöztek onnan. Magyarok, romák vegyesen. Honnan költözött ki, a városból?
Császár József: - Az Avasról, fent a Medgyánszkyról, a harmadik ütem. Nagy volt a rezsiköltség.
R.: - Mennyit fizetett, megkérdezhetem?
Cs.J.: - 20-on fölül volt csak a fűtés, 5000 körül volt a közös költség, akkor még plusz telefon, villany, meg ilyen dolgok.
R.: - És ön nyugdíjas?
Cs.J.: - Nem. Munkanélküli vagyok.
R.: - Mióta, megkérdezhetem?
Cs.J.: - Hát már hatodik éve. 59 vagyok, egyszerűen nem találok munkát, Hiába, hogy fényező a szakmám, mikor megkérdezik, hogy hány éves, mondom 59 leszek, köszönöm. Így jóval olcsóbban jövök ki, mint fönt.
R.: - Mennyiből úgy mégis?
Cs.J.: - Hát, ha így számolom, hogy megveszem a bérlet, a villanyszámla. Egy olyan 25 maximum, de ebben benne van minden.
R.: - 25-ből kijön egy hónapban?
Cs.J.: - Ki.
R.: - Az jó.
Cs.J.: - Tehát így átlag 25.
R.: - És akkor segélyből él gondolom. És annak az összege megkérdezhetem, hogy mennyi?
Cs.J.: - 25650."
Bereznay András (törölt) · http://www.kibulizottorszag.net/ 2009.03.10. 18:11:40
Ami az ügyet illeti persze semmi több, mint az esedékes műcirkusz. Magyarországon nincs demokratikus közélet.
Bereznay András (törölt) · http://www.kibulizottorszag.net/ 2009.03.10. 18:14:01
Igen, igen, de az országot nem egy ember mentheti meg, hanem sok. Csak ők, senki más. Úgy hívják őket: magyar nép. Köztük te.
galasa 2009.03.10. 18:23:29
Két nagy húzásunk volt az utóbbi kétszáz évben amit összefogás eredményezett: 1848 és1956.
Kurva oroszok!
Thug 2009.03.10. 18:48:50
A kisebbségtől pedig mindenfajta halmozati segélyt megvonni. 6 gyerek után mindenféle szociális segéllyel együtt beszalad nekik vagy 250-300e ft. Ráadásul amilyen körülmények között nevelik a kölykeiket, nekik a 6 kerül annyiba, mint egy magyarnak a 2.
Aztán a kölyök mit lát? Megy ez csak baszni kell. 20 év múlva meg mi leszünk a kisebbség, aztán dolgozhatunk rájuk orrvérzésig. Ami meg marad, majd szépen lerabolják az utcán.
Thug 2009.03.10. 18:54:59
Most ezzel mit csináljak? 3-4 év múlva nyugdíj, addig valahogy csak kihúzza. Nem lehet a 2,5 millió embernek eltartani mindenkit. Tudom, hogy nehéz megértened, meg elfogadni, de NEM MEGY!
6 év alatt nem talált munkát. Gondolom, mert előtte olyan jól dolgozott. Hozzá kell szoknia a magyarságnak az ÖNGONDOSKODÁSHOZ! Nem az állam nyakán kell éldegélni, mert az ide vezet. De mondhatnám azt is, hogy aki nem hajlandó dolgozni, mindent megtenni azért, hogy dolgozzon, ugyanis a civilizált társadalomnak ez az egyik ismérve, az éhen is dögölhet.
Ratius 2009.03.10. 19:02:57
Ha most hírtelen dolgozni akarna, mondjuk egymillió ember (a hét és félmillió inaktívból), vajon találna munkát?
Gondolkozz ember! Ma két és félmillió munkahely van az országban. (Ebből jó félmillió eleve a segély egy sajátos formája.) Hova mehetne dolgozni az az egymillió?
Mellesleg megjegyzem, ma Magyarországon kevesebb, mint háromszázezer ember kap különféle címeken segélyt. Nem az ő 23-30 000 forintjuk dönti romba a költségvetést.
Ugye sejted már miért butaság, amit képviselsz?
hepe 2009.03.10. 19:18:33
hepe 2009.03.10. 19:19:51
Thug 2009.03.10. 19:20:52
Tehát akkor még van 800.000 rokkantnyugdíjas. Van az általad emlegetett 300.000-es segélyes bázis (az adatot nem tudom honnan vetted...mindegy is), van mondjuk 2 millió nyugdíjas, meg mondjuk 1 millió diák. Ehhez jön a 2,5 millió aktív dolgozó.
Egyébként meg építőipar, mezőgazdaság, de akár a közmunka is szóba jöhet a segélyért cserébe. Csak mondjuk napi 6 órában. Persze sírni mindig könnyebb...Ezért tartunk itt.
Egyébként azt tudtad, hogy egész Európában nincs még egy olyan ország, ahol a költségvetés ekkora százalékát segélyekre forgatják vissza? Valahol mégis hibás lehet a rendszer, nem?
Ha az én érvelésem nem fogadod el, mond meg Te, hogy hol lehet. Mégiscsak Te vagy az okos posztíró.
Fonecker 2009.03.10. 19:36:37
Egyébként a pontos számok:
- regiszrtált munkanélküli:442,3 ezer fő
- rendszeres szociális segélyezett: 147,5 ezer fő
Nem milliós tömeg...
A segély átlagos összege 25e Ft, a maximuma: 56 e Ft.
Ezt irigyled tőlük?
Bereznay András (törölt) · http://www.kibulizottorszag.net/ 2009.03.10. 19:36:39
Mint érzést persze megértem, de akkor is helytelen következtetés. Ebből nem az derül ki, hogy a te hatásod nulla, csak az, hogy kevesen voltatok. Van erről - félig erről - egy kitűnő írás. Ha még nem láttad, tetszeni fog:
futyi.transindex.ro/?cikk=68
És a hozzájárulásod lehet lehet még különböző más is azon túl, hogy a tiltakozó tömeg részét alkotod. Nem szabad föladni, lemondani, mástól várni. Belülről nem elsősorban. Akkor sem ha az ember éppen nem tud csinálni semmit.
Kamatra cserélt szerelem 2009.03.10. 19:38:21
Fonecker 2009.03.10. 19:46:46
Fonecker 2009.03.10. 19:50:40
Végül is ez is egy megoldás, nem?
Foltos Gatya 2009.03.10. 20:04:57
Elzavarni az "elitet" az összes politikust,aki eddig szerepelt!Nem befizetni a közüzemi díjakat,tb-t,adót stb.Kikényszeríteni,az állammal kötött összes szerződés kötelező nyilvánosságát!Ne lehessen offshor cégeknek az országunkban dolgozni, vagy csak ugyanolyan közterhek mellett,mint a magyar cégeknek.Minden pártnak be kell számolnia, kik támogatták és mivel és mennyivel!Az új politikai elitnek ne legyenek előjogaik ,de még mentelmi sem!Minden volt besúgó nevét nyilvánosságra kell hozni!De a legfontosabb,hogy a lakosságnak lehessen beleszólása a dolgokba ne csak ilyen kamu 4 évenkénti választás formájában!Új Magyar állampolgárbarát törvényeket és alkotmányt!Becsületet,kevesebb politikust,kevesebb politikát,jobb életet!Éljen az új Magyar Forradalom!
flamer 2009.03.10. 20:19:04
star77 2009.03.10. 20:31:59
drP 2009.03.10. 20:33:58
VIKUNYA 2009.03.10. 20:49:29
hetvenhet 2009.03.10. 20:49:32
- A jelenlegi az elmúlt száz év legnagyobb válsága. Hatékony és erős gazdaságok is padlót fogtak tavaly október óta. Az, hogy október közepén nem volt vevő még 3 hónapos magyar diszkont kincstárjegyre sem, majdnem egy államcsőddel egyenértékű helyzetet jelölt, ha ezt nem is mondták ki.
- 350 Ft-os euró felforgatná a bankrendszert és többezer milliárdos értékrombolást végezne. A tűzzel játszunk, ha külső csomagra, egy mentőcsomagra várunk kiadáscsökkentő, hatékonyságjavító csomag helyett. Tökmindegy, hogy milyen vezetéknév tartozik hozzá.
- Az a korszak véget ért (valójában csak egy évtizedes hosszúságú tévedésből létezett), amikor külső finanszírozásból minden államnak jutott, vagy bármilyen szerkezeti problémákkal, hitel alapú mesterséges kereslettel nőhetett egy gazdaság. Nagyon komoly kiigazításokra van szükség, nem a növekedéshez, az életben maradáshoz is. Akkor is, ha te ezt nem látod, mert jobban esik gazdasági ismeretek nélkül blogot írni. A két nagy párt közül viszont egyik sem mert eddig hozzányúlni a pazarló szociális rendszerekhez és nem merte meglépni a tényleges közigazgatási reformokat. Nem merték, mert minden párt bázisa a pazarló megyerendszerből építkezik. A bürokrácia megvédte saját magát. Eddig.
Akármilyen névvel, de újabb kiigazító csomag vár ránk. És jobb most meglépni, mint Latin-Amerika, vagy Ukrajna példáját követve tartósan leszakadni, tehetetlenül sodródni évekig.
lifelike 2009.03.10. 20:54:01
akarhogy valtoznak a hirek naprol napra
en meg mindig szivesen latnam bokrost, mint reformiranyitot
o meg meri csinalni, nem a nepszeruseg hajtja hanem a tenniakaras, es talan jobban ert hozza mint a mostaniak
mindenestre a baj kurvanagy
es errol keves szo esik
nincs egy evunk, meg fel evunk se, heteink vannak vagy annyi se, es csak a pocsoles megy!!!
jarzombek 2009.03.10. 20:54:46
stanmore 2009.03.10. 21:00:48
Egyébként milyen kár ,hogy megszünt atz AVH ,mert amilyen országrontást csinál a médiumok nagy része ,az egyik éllovasa ennek az Index,pár újságírót ajánlanék a figyelmébe.Ahol ilyen páratlan pánikkeltés folyik ,hogy aszongya pl,"már meghaltunk ,csak még nem vettük észre",ott miért csodálkozunk azon ,hogy akülföld bizalma megingott? Ezek önbeteljesítő dolgok,és ezért az ilyen sápítozókat jól pofán kell csapni.
Spéter46 2009.03.10. 21:01:53
Lehet, hogy búcsúznunk kell egy szőkétől???
memo62 2009.03.10. 21:03:33
Itt a tobbseg mindenkit el akar zavarni dolgozni ( ami helyes is lenne) csak senki nem tudja, hol van ehhez elegendo munkahely.
Na most ne mondja senki, hogy a kozmunkasokat nem az adofizetok fogjak fizetni! Persze ok tisztabb lesz az orszag ez sem egy hatrany csak ez meg mindig nem igazan jelent valtozast.
Egyebkent nagyon sok rokkantnyugdijas szivsen vallalna reszmunkaidos allast, ugyan ugy a kisgyermekes anyak is, de hol van ma ilyen az orszagban?
Egyebkent pedig a masik nagy problema a feketemunka, de ha megnezzuk a mai adozasirendszereket akkor ertheto, hogy miert van ez igy, nem elvonasokkal kel elkezdeni rendet tenni az orszagban, hanem igenis tiszteseges megelhetes nyujto adozassal, ami mind a munkavallalonak mind a munkaltatonak megeri, hogy nem feketen mukodjenek. Nem hiszen hogy mindenki azert dolgozik egy vallalkozasnal feketen mert nem akar mashogy, hanem azert nem nem alkalmazak maskent hiszen ha mindenkit legalizalnanak, akkor csodbe mennenek emellett az adorendszer mellett.
guyko 2009.03.10. 21:03:46
Én vagyok hülye, vagy a 10 000 000 * 0.085 = 850 000 tényleg nem egyenlő 442 300 -al?! Mert én úgy tudom, hogy a mostani munkanélküli hányad már 8.5% körül van. Valamint az is rémlik, hogy a munkavállalók 3%-a fizeti az SZJA 30%-át. Meg attól, hogy sokan dolgoznak, még nem jelenti azt, hogy sokan tartják el az országot. Ugyanis a közalkalmazottak - bármily fontos is a munkájuk - bizony a nem közalkalmazottak adójából tudnak pénzhez jutni (aki közalkalmazott, az csak látszatadózó, makrogazdasági szempontból nettó kivevő). És a minimálbéresekről nem is beszéltem (akik még segélyeket is vesznek fel, miközben benzinzabáló áll a ház előtt). Meg a 40 évesen nyugdíjba vonulókról. Meg a "Leszázalékolt" tömegekről. Hát ennyire betegek lennénk? És Ausztriában hogy a francba' olyan egészségesek?!
Szóval hozzá kell itt nyúlni a dolgokhoz. Mindenki vállalja a közösséggel járó felelősséget is, ne csak a jóra áhítozzunk! Mert a végén már valóban nem a 13. havi bérről fogunk beszélgetni, hanem a 11. meg 12. haviról. Mert ha államcsőd lesz, akkor nem lesz ám hitel, aztán nézhetünk ki a likon! Meg akkor biza nullszaldós költségvetés lesz. Abból meg nem futja a mostani kiadásokra (most sem futja, hiszen nő az államadósságunk!).
Tudjátok, úgy él most Magyarország, mint egy adósságspirálba került háztartás. Ha nem kap újabb hitelt, akkor borul minden, aztán már száraz kenyér sem lesz a gyereknek. Ezért kell legalább a megbízhatóság képét újra kialakítani magunkról (bár utálom a hitelből élést) - és utána szépen visszafizetgetni a hiteleket, hogy ne arra menjen el a kereset!
És erre egy IMF szakértő mindenképpen jó döntés lenne. Másrészről meg nem érdekelt a következő választásokon, így legalább tenne valamit...
stanmore 2009.03.10. 21:07:21
Vén hülye.
stanmore 2009.03.10. 21:09:21
Foltos Gatya 2009.03.10. 21:10:01
Mit tudnak csinálni veled,ha 9 millió ember is kiköveteli magának a leírtakat magának!A nem fizetés csak eszköz,egy darabig!
Addig is bekaphatod, a globalista világ összes faszát!
A gyermekedet pedig egészségesen neveld,te TRENDI CSÍRA!!!
stanmore 2009.03.10. 21:14:37
pokesz70 2009.03.10. 21:16:56
Nem vagy hülye, csak rossz számokat használsz. A 8,5%-os munkanélküliséget ne a teljes lakosságra vetítsd, hanem a munkaképesekre (teljes lakosság mínusz gyerekek és nyugdíjasok)
Én is osztom Fonecker aggodalmait, egyrészt nem minden szociálisan rászorult munkakerülő léhűtő, sőt a dőntö többségük nem az. És a RSZ vagy Bokros javaslatai szociális hatásai egyes rétegeknél tényleg dermesztö lenne. A baj az, hogy ez ilyen jellegű intézkedések nélkül még több ember kerülhet még nagyobb bajba. Egyszóval én megértem a kormány hezitálását, csak sokáig már nem lehet várni. És nem kellett volna ilyen legyengült állapotba engedni a gazdaságot, bár a válság akkor sem állt volna meg a határnál, ha gazdaságilag Chuck Norris lennénk.
memo62 2009.03.10. 21:23:32
Foltos Gatya 2009.03.10. 21:38:26
Inkább maradjon a széthúzás!Politizáljatok csak és veszekedjetek melyik oldal lesz majd a faszább!Ez az egész olyan hányingeresen belterjes,nekem!
Munkás családból származom,ezért nem is értem,hogy jön ide a szélsőjobb!A viceházmester pedig:5 dl bor+5dl szóda OKOSKA!
Az utolsó 100 komment: