HTML

Boldogok a sajtkészítők

- Következő! … Kereszthalál? - Igen. - Kimész az ajtón, balra fordulsz, fogsz egy keresztet. - Következő! ... Kereszthalál? - Igen. - Jó. Kimész az ajtón, balra fordulsz, fogsz egy keresztet. Következő!... Kereszthalál? - Ó nem. Szabadláb. - Mi? - Engem elengedtek. Azt mondták, nem csináltam semmit, szabadon élhetek valahol egy kis szigeten. - Hú! Az nagyon jópofa dolog. Hát akkor eredj! - Nem. Én csak ugrattalak. Valójában kereszthalál. - Ó, már értem! Nagyszerű! Nagyon jó, nagyon jó! Hát, kimész az ajtón... - Igen tudom. Ki az ajtón, balra fordulok, fogok egy keresztet. - Nagyon jó, kösz' szépen. Kereszthalál? - Igen. - Jó...

Friss topikok

  • Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: Itt az orvosok egyik esetben sem lehettek volna jók. Azért ez milyen már? (2021.11.08. 19:30) Lengyelországban gyilkosság történt
  • midnight coder: @MEDVE1978: Igen baloldalinak nem nevezhetõk, de liberálisnak pláne nem. (2021.07.28. 15:57) Válogasd meg a szavaidat!
  • szekertabor: A probléma lényege, amit bárki, aki járt már nudista strandon, megerősíthet: a közszemlére bocsájt... (2021.07.28. 09:52) Bimbószabadságharc
  • evilwolf: " és nem kellene a méregdrága Pegazusra költeni az adófizetők pénzét." Azért a kínai vakcina sem v... (2021.07.20. 18:33) Következetesen a lehallgatásról
  • apro_marosan_petergabor: @Homo fideszbirkusz: Helyettem ne igyekezz véleményt mondani. A megzsarolt, megritkított, folyama... (2021.06.10. 21:06) Miért nem találkozik a pápa Orbánnal?

Linkblog

Szabadság-szobor kicsit másképp

2011.03.07. 11:36 Ratius

 

Egy katolikus alapítvány kezdeményezte, hogy ,,a megújulás és a múlt lezárása jegyében" távolítsák el a budapesti Gellért-hegyről a Szabadság-szobrot, és a helyére Nagyboldogasszony szobrát állítsák. Bakk István, a Bakk Endre Kanonok Alapítvány elnöke levelében úgy fogalmazott: „az új alkotmány elkészítésével párhuzamosan, amely a Szent Koronát helyezi a középpontba, helyre kell állítani Mária országa tekintélyét is", ezért kezdeményezi a szoborcserét.
Eddig a kis színes hír, és most következzen néhány futó gondolat.
 
A Gellért-hegyen álló Szabadság-szobor elsősorban azt fejezi ki, hogy a kor, amely létrehozta méltó módon meg akart emlékezni legfontosabbnak tartott élményéről, arról, hogy végre befejeződött a világháború. Függetlenül egyébként attól, hogy a háború után mi következett, a szobor elsősorban a béke szobra. Ebben az ételemben minden józan ember számára fontos jelkép.
A szobor amúgy szerintem sem túl tetszetős, el tudnék képzelni helyette valami mást a Gellért-hegy ormán. Azt azonban semmiképp sem szeretném, ha a béke pálmaágas nőalakja helyett Szűz Mária mosolyogna onnan fentről Budapestre. Nem mondom, ha a harmincas években került volna egy szép Mária-szobor a hegytetőre, akkor büszkén pislantgatnék időnként a csúcsra, magamban azt dünnyögve: Lám, Mária országát vigyázza az ő nagyasszonya.
 
De hát annak idején nem építettek Mária szobrot a Gellért-hegyre, ma pedig meglehetősen anakronisztikus lenne a megvalósítás.  Szűz Mária? Amikor az ország többsége nem keresztény, nem katolikus… Vagy lényegre törőbben fogalmazva: Mária szobor, akkor, amikor az ország lakóinak többsége nem a Mária-kultusz közelében keresi legnagyobb lelki élményét, amikor a vallásos élmények viszonylag kevesek szívét dobogtatják meg? Ez nem életszerű elképzelés.
És, ha már az ország legfontosabb, legreprezentatívabb pontján nem akarjuk az előttünk járó nemzedék békeemlékművét látni, akkor – múltba révedő, klerikális kurzusprojekt helyett – azt kellene kitalálni, mi a ma élő nemzedék legfontosabb élménye, s azt szoborba önteni!
Márpedig, ha a huszadik század szülötteinek nem a béke a legfontosabb élménye, akkor igencsak el kell gondolkoznunk azon, hogy mi változtatta meg életünket az elmúlt emberöltő során, olyan gyökeres mértékben, hogy érdemes legyen annak emlékművét a Szabadság-szobor helyére állítani.
A kétharmados fülke-forradalom? Ezt egyelőre a legjobb szándékkal sem állíthatjuk.
A rendszerváltás? Nem hinném, hogy polgártársaink többsége ezt nagy változásnak találná.
Akkor mi? Vajon mi?
 
Nos, szerintem a huszadik század legfontosabb társadalmi változása nálunk, és az egész fejlett világban nem volt más, mint a szexuális forradalom. Én azt javaslom, a szabad szerelem diadalát örökítsük meg a Gellért-hegytetején. Egy ilyen szobor rövid idő alatt világhírű emlékművé válhatna.
A Kelen-hegyről amúgy is az a monda járja évszázadok óta, hogy a megfelelő időkben ott gyűlnek össze a boszorkányok a maguk extatikus orgiáira… Budapest amúgy is az európai pornóipar fővárosa… A magyar nők amúgy is legendás szépségűek…
Ja, és politikusaink amúgy is mindent elkúrnak…
 

268 komment · 2 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://boldogokasajtkeszitok.blog.hu/api/trackback/id/tr472717908

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Szabadság-szobor kicsit másképp 2011.03.07. 17:42:16

Egy katolikus alapítvány kezdeményezte, hogy ,,a megújulás és a múlt lezárása jegyében" távolítsák el a budapesti Gellért-hegyről a Szabadság-szobrot, és a helyére Nagyboldogasszony szobrát állítsák. Bakk István, a Bakk Endre Kanonok Alapítvány elnök…

Trackback: Tíz katolikus kerestetik 2011.03.07. 13:04:27

Van-e egyáltalán hazánkban, nem 10.000, nem 1.000, nem  is 100, hanem mondjuk 10 valóban katolikus magyar ember, aki a katekizmusban és sok más helyen lefektetett katolikus egyház tanításait elfogadja, betartja és aszerint is él? Elém mer-e eze...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

don07 2011.03.07. 12:03:41

Szerencsére ez még nem igaz:

"Amikor az ország többsége nem keresztény, nem katolikus…"

Honnan szedted ezt a baromságot?

Before · http://azbeszt.blog.hu 2011.03.07. 12:07:44

Máriaországa, szentkorona a középpontban... Hát, tényleg a "szabad szerelem szobra" kell ide. Basszákmeg!

aeidennis 2011.03.07. 12:08:07

@don07: Az előző népszavazás szerint az. A következőt még meg kéne várni...

Mike36 2011.03.07. 12:08:46

szerintem meg a digitális forradalom a legfontosabb
ezért legyen szobra a PC-nek és a netnek

kamarawood 2011.03.07. 12:09:18

Baromság. Hülyék ezek mind! Református vagyok, hála Istennek! :)

spontan · http://erdekessegek.info 2011.03.07. 12:09:30

Orbán református, ezért ő sem támogatna ilyesmit, mert, ha jól tudom, a reformátusoknál nincs szentkultusz.

kej 2011.03.07. 12:09:33

@don07: arra gondolt, hogy hiába van megkeresztelve az ember fia, attól még nem lesz keresztény, sem katolikus. ez ugyanis nem egyenlő azzal, hogy - jó esetben - elmegy az éjféli misére, és a családja iránt érzett szeretetből és tiszteletből részt vesz a halottak üdvéért tartott misén. így valahogy.

csoko20 2011.03.07. 12:10:46

1.Reformátusként elítélek minden pápista Mária-kultuszt, pláne ha közpénzen csinálják.

2. A máriapócsi könnyező Madonna kutya fasza lesz ahhoz képest, amennyit a gellért-hegyi sírna a főváros láttán....

spontan · http://erdekessegek.info 2011.03.07. 12:11:25

Egyébként szerintem egy Lájk gomb szobrot kellene odatenni, felfelé mutató hüvelykujjal, hogy a külföldiek lájkolhassák az országot. :D

ROZ 2011.03.07. 12:15:26

Bocs, de nem értem a felvetést: miféle "Gellért-hegyre"???

Hiszen én úgy tudom, hogy a (most még) Gellért-hegyet hamarosan elkezdik átalakítnai és abból faragják majd ki Orbán fáraó piramisát!

Dr. simonmondja. · http://off.blog.hirszerzo.hu/ 2011.03.07. 12:17:30

Miért ne lehetne Mária szobor a Gellérthegyen ?

Nevezzük a máról Máriának a Szabadság szobrot, és kész.
Mária hozsannázik a mirtuszággal

Vagy valaki szerint valahogy máshogy néz ki Mária ?
Egy kucorgó kendős asszony rongyokban ?
Nem lenne szép szobor.

Így, ahogy van, legyen Mária a neve és kész.

csoko20 2011.03.07. 12:18:08

@ROZ: Így még perverzebb a dolog: Orbán a Szűzanya alá akar befeküdni?!

csillámpóni 2011.03.07. 12:19:58

És szegény Jeff Koonsnak mi köze a dologhoz? Azért Cicciolina nem Geronazzo Mária, ha már a Máriáknál tartunk. Ennyi erővel lehetne a képen Dr Máriás.
Viszont a szobor megújítása csakugyan időszerű, én, tekintettel a Rácz-sikló építésére, egy Rácz Gigi, Rácz Béci szoborcsoportra voksolok (ld. Voksán Virág) azzal a kitétellel, hogy a Rácz-sikló végállomása lehetne egy gigantikus Rácz-csikó.

Gyáli úr 2011.03.07. 12:21:46

Szerintem jó ötlet a Mária szobor, remélem egyszer lesz rá pénz, és felépül!

csillámpóni 2011.03.07. 12:21:55

ué. Rácz-csikló. Hülye klaviatúra. Kibaszom. Bár a "Rácz-csikó" tk. freudi elszólás, gondoljunk csak a fiziognómiára.

NickT 2011.03.07. 12:22:29

@don07: az ország lakosságának kb 10-15%-a gyakorló katolikus. hogy ebből hányan vannak akik hisznek is azt nem tom. de, hogy a 85% nem gyakorló katolikus, ez tény.

Kretusz 2011.03.07. 12:27:34

bálványimádó idióták...

F173 2011.03.07. 12:29:27

Úgy is minden külföldi arról beszél, hogy megszűnt M-gon a sajtószabadság és viktatúra van! Ebben a helyzetben már csak jelképesen is le kellene rombolni a Szabadság-szobrot, hogy mindenki lássa, nincs itt szabadság!

ügyfélszolgálatos 2011.03.07. 12:31:19

Én mint a kereszteletlen pogány egy arany borjút követelek a hegyre!!!

charlottesweb · http://www.charlottesweb.hu 2011.03.07. 12:31:52

Majd ha hiszek Istenben, szívesen látom Máriát a Gellért-hegyen. Addig jó nekem a Szabadság-szobor is.

igényes 2011.03.07. 12:33:04

@simonmondja.: Holnap Dunaújvárost, vagy Paksot bontják le. Legalább a Metrot nem tömjék be. Érdekes, most akkor a Budapest és Magyarország sem szabadult fel? Mindek örültek a magyarok 1945-ben?

A Gellért-hegyi Szabadság-szobor Budapest egyik jelképe, felemelt kezében pálmafaágat tartó nő alak, Kisfaludi Strobl Zsigmond 1947-ben elkészült alkotása. Az eredeti, több kisebb szobrot is magábafoglaló kompozíció hivatalos elnevezése Felszabadulási emlékmű volt; a német hadsereget Budapestről kiverő szovjet hadsereg haditettének emlékére állították. A kommunista rezsim bukása és a szovjet „felszabadítás” átértékelése után a szoboregyüttest jelentősen átalakították és a szovjetekre való utalásokat eltávolították.

A Szabadság-szobor főalakja, amelynek modellje Thuránszkyné Gaál Erzsébet

driopios 2011.03.07. 12:34:05

Egy felfelé mutató hatalmas mutatóujj, a talapzatán egyetlen szó: Vigyázz!!!

LobMayer (törölt) 2011.03.07. 12:34:42

Nem a kor akart megemlékezni a háború végéről, hanem a Vörös Hadsereg. Kis ízelítő Kisfaludi-Strobl (a Szabadság-szobor készítője) visszaemlékezéseiből (45-ben járunk): "Pár nap múlva, Szviridov tábornok, Puskin követ, Nikolajcsuk ezredes és mások társaságában megjelent nálam Vorosilov marsall. Kedves közvetlensége meglepett, és különösen szakértelme és szeretete a műteremben látott szobrok iránt. (...) Rövid időn belül Vörös János honvédelmi miniszter hívatott tárgyalásra. Közölte, hogy a felszabadító szovjet hősök emlékére egy hősi emlékművet kellene készítenem. A szobor felállításának helyéül Buda két terét jelölték ki. A megbízást 1945. szeptember 1-én kaptam a Magyar Kormánytól.” (Kisfaludi Strobl Zsigmond: Emberek és szobrok. 1969, 167-168.)

csoko20 2011.03.07. 12:35:14

3Móz. 26,1

"Ne csináljatok magatoknak bálványisteneket. Se faragott képet, se szent oszlopot ne állítsatok magatoknak, kőszobrokat se helyezzetek el országotokban, hogy leboruljatok azok előtt. Mert én, az ÚR, vagyok a ti Istenetek."

Ezt legalább a keresztényeknbek illene tudni.....

ReggieHammond 2011.03.07. 12:36:18

@don07: onnét hogyha ez így lenne, akkor nem kéne tízmilliárdokat bedobni a közösből papuramék zsebébe hanem a hívek összehordanák "mint a legyek". Továbbá ha az ország döntő többsége a keresztény elvek szerint élne akkor kb pintér sanyira se lenne igen szükség hitoktatásra a sulikban még kevésbé. Attól mert valakit 2 hónaposan lefröcskölt pár csepp poshadt vízzel egy farsangijelmezes ürge (aki 12 év múlva legszívesebben seggbekukit játszana vele) még nem lesz keresztény.

Squid 2011.03.07. 12:38:00

Imádom amikor a KDNP csipetcsapat betömjénezik valamilyen sekrestye mélyében + misebor és ilyen okosságokat találnak ki. Alig várom már az új alkotmányt, hogy sírva röhöghessek a "szent korona tanon" meg a "mária országán" és a többi nyugdíjas & mélymagyar túrbószittya hülyítő cuccon benne.

csillámpóni 2011.03.07. 12:38:10

@Kretusz: ez egyébként pontosan így van. Aki Allah-hoz - mint egy tőle különböző lényhez - imádkozik, az bálványimádó.Ti. egy végletekig vitt szufi transz- és szuprafilozófiai szubjektív metidealizmus jegyében a Legfőbb Azonosság: "Allah Én vagyok".
De azért a biztonság kedvéért a Citadellán állhatna egy Osszáma Bin Laden-szobor, így a jövőben esetleg sem terjeszti ki senki a dzsihád bombázós részét a Gellérthegyre.

igényes 2011.03.07. 12:39:08

@charlottesweb: Az anarchia kezd kialakulni. Van itt szabad pálinkafőzés, stadion osztogatás, testőrnek 13 milliárdos cég, lézerblokkolók, Sándor-palota ingyenes használatának joga sporttársaknak, pedofilok tevékenységének engedélyezése stb.

fourgee 2011.03.07. 12:39:26

Azért elég fasza ez a Gellért-hegy, ott van a Citadella, amit Haynau építtetett a pestiek megfélemlítésére, mellette meg ott áll az oroszok által emeltetett, a leigázásunkra emlékeztető szobor.

Már csak az IMF-nek kellene valami szobrot raknia oda, teljes lenne a kép :))

Gábris szomszéd 2011.03.07. 12:40:14

Sokal inkább - oda is - egy új holokauszt emlékmű kellene. Megnézném, hogy ballib média akkor is ugyanígy gúnyolódna és ajvékolna -e ?? ;)

igényes 2011.03.07. 12:41:05

Berlinben nem bontják! Vajon miért?

csillámpóni 2011.03.07. 12:42:57

@fourgee: volt török hódoltság is, de mert a sejkek a Banglioniban aligha örülnének egy Atatürknek, én javasom mégis "A" Sejk szobrát (persze egy ilyen Christo-módra letakart változatra gondolok, és csak semmi emberábrázolás!).

Kuruttya 2011.03.07. 12:44:25

@don07: Magyarországon az emberek 56%-a nem hisz semmilyen istenben. A maradék 44%-ból sem mindenki keresztény. És abból a maradékból pedig elenéysző azoknak a száma, akik gyakorolják is a vallásukat bármilyen formában, tehát érdekelné őket egy ilyen szobor.

Ma Magyarországon a keresztények már kisebbségben vannak.

csillámpóni 2011.03.07. 12:45:04

Vagy jó, hagyjuk ezt a szufi-szálat. Úgyis lesz Satyababa-szobor (vagy Osho?) a víztározónál, nyomjuk azt föl a Citadellára méretarányosítva. Senkinek (de SENKINEK!) nincs olyan frankó mikrofonfeje mint Satyababának. És mind a kettőnek, mert most azt hiszem épp kettő van. Na, én a soványabbra gondolok, aki órákat osztogat és hamut hint.

okostojgli (törölt) 2011.03.07. 12:45:50

Ki kellene herélni azt a buzit amelyik feltalálta a vallást.

IGe · http://vilagnezet.blog.hu/ 2011.03.07. 12:47:57

A Gellért hegyi szabadságszobor lebontása és átépítése helyett, vagy mellette a Gellért püspök szobor és feszületek lebontását javasoljuk. Számunkra ezek is vallási és politikai önkényuralom és elnyomás jelképei. Szerintünk ezeknek az adott egyház magánterületén, vagy szoborparkokban van a helye.

Árpád Rendjének Jogalapja Tradicionális Egyház

Nelson Muntz (törölt) 2011.03.07. 12:48:12

az ismeretlen katona sirja helyett pedig az ismeretlen pedofil pap emlekmuvet kellene felallitani(sic).

fourgee 2011.03.07. 12:48:30

@csoko20: "Ezt legalább a keresztényeknbek illene tudni....."

De te Mózes könyvéből idéztél, a keresztények meg az Újszövetséget veszik alapul. Ha komolyan vennénk a zsidók könyvét, akkor disznóhús sem lehetne Magyarországon... (ez utóbbinak én örülnék is).

Ha idézel valamit, azt illene tudni hogy honnan és kinek :)))

Krujs 2011.03.07. 12:48:46

Én a lova mögé bújt Imre szobrot daráltatnám be.

veterán 58 2011.03.07. 12:49:53

Már kezdünk a ló túloldalára átesni.
Pihent agyú emberek okoskodásai.
De ,hogy munkahely legyen az nem jut eszébe egynek sem.
Van itt, szentkorona, cigi gond, kistermelő, multi, szt tisztek, anyázás, káosz.De ezek nem mulasztják el az emberek gondját.

fourgee 2011.03.07. 12:50:00

@csillámpóni: Igazat mondasz, de szerintem azon is el kellene gondolkodnunk hogy elfér-e ott egy tatár csatajelenet szoborcsoport. Na még az lenne az igazi :))))

Squid 2011.03.07. 12:50:12

@fourgee: Én selmeci szenátorasszonyt látnám szívesen ahogy kiflicsücsökkel a szájában magasra emeli a megmentett nyugdíjkasszát.

Mellette Matolcsy töprengő arccal nézne a jövőbe és kutatná a freestyle közgazdaságtan ködbevesző útját, ez utóbbi azért lenne jó, mert mindkét szemével máshová néz ami összezavarná az idelátogató IMF és Hitelminősítő cégek képviselőit.

Az ad hoc lakoon csoportot OV minimum 2x magasabb szobra keretezné be, amint felolvassa beszédét kb 40 magyar zászló előtt, keletre vetett tekintettel, miközben Szijjártó a lábánál megrészegülten néz fel és issza a vezír szavait.

Nelson Muntz (törölt) 2011.03.07. 12:50:22

@fourgee: ha Jezusnak jo volt az Oszovetsegbol idezni, akkor egy magat keresztenynek vallonak sem kell emiatt problemazni.

fourgee 2011.03.07. 12:51:23

@okostojgli: "Ki kellene herélni azt a buzit amelyik feltalálta a vallást."
Vigyázz, mert ez így eléggé antiszemita szöveg :)

Karnamantra 2011.03.07. 12:51:28

Papíron is csak 60%-unk római katolikus, az többségnek többség, de ott van 40%, aki NEM AZ!!

Annak a 60%-nak is EGY RÉSZE (mindent összevetve 10-15%!!) vallja magát hívő, templomba járó, vallásos katolikusnak. A többi csak papír, ami a csecsemő első hónapjaiban keletkezett!

Nagyon abba kellene már hagyni ezt a Máriázást, kereszténykedést, mert akkor itt valóban tisztogatás folyik, a jóérzésű emberek ugyanis el fognak menekülni az országból diszkriminizációs alapon, a többi BIRKA meg itt marad magában és béget! Beee!

Akkor talán jó lesz végre? EZEN MÚLIK, tényleg??

csillámpóni 2011.03.07. 12:51:50

@fourgee: ööö...nem szívesen szólok debilis emberek vitájába, de... ööö... nem, inkább tényleg nem.

IGe · http://vilagnezet.blog.hu/ 2011.03.07. 12:52:02

@simonmondja.: Akkor már inkább legyen Hófehérke szobor! Az is segített a törpéknek, meghalt, majd feltámadt:-)

LordRadi · http://fine-art-photography.deviantart.com/ 2011.03.07. 12:53:42

@fourgee: Nemnem, a Biblia Ó- és Újszövetségből áll, és mint ilyen a keresztények szent könyve....

kubatov_kommunista 2011.03.07. 12:54:04

Szerintem mindent gyúrjunk egybe:

"Szűz Máriának hátulról tegyen be OVI"

Ez a szobor kifejezné az a magyar népfeelinget, hogy már megint hágnak minket politikusaink.
Mária országa mi lennénk - minket testesítene meg.
OVI is megkapná az örök dicsőséget amire oly áhítozik (na jó 10-100 év) sokkal többet úgysem kapna.

Amúgy nem lehetne inkább infrastruktúrát építeni?
Tudom, tudom - unalmas téma, most agyakat kell mosni, de nem lehetne azt csinálni hogy egy agymosás egy villamos...?

Gretsch2006 (törölt) 2011.03.07. 12:54:26

"Egy katolikus alapítvány kezdeményezte,"
Melyik alapítvány? Neve? Címe?

csakmeraze 2011.03.07. 12:54:39

Mivel a Gellért-hegyen jelenleg a világ legnagyobb sörnyitója látható, ezért az egyetlen vallási jelkép helyette a világ legnagyobb dugóhúzója lehet, az kellhet úgyanis a miseborhoz/úrvacsorához/ki-hogy-nevezi...
Ki hallott már mise-sörről :-D

csillámpóni 2011.03.07. 12:54:50

@fourgee: vagy menjünk még vissza az időben, és... na mindegy, a lényeg, hogy a "Sörnyitó" valahogy maradjon. Az kell. Ha csak nem állandóan Millert vedel az ember.

Baltaarcú Apu 2011.03.07. 12:55:21

Elég szomorú, hogy van, akiket még a jelző nélküli Szabadság is zavar. Aktívan az ország lakosságának kb. 17%-a gyakorolja a hitét (nem csak hívőnek mondja magát, hanem templomba jár, betartja (?) hite parancsait), a szabadság kicsit több ember ügye, bár aktívan az sem sok embert foglalkoztat. Azt írta egy okos ember, hogy a szabadság olyan, mint a levegő: akkor hiányzik igazán, amikor nincs.

IGe · http://vilagnezet.blog.hu/ 2011.03.07. 12:56:59

@Karnamantra: A 2001-es népszámlálás adatai szerint 5,3 millió 52% római katolikus, 1,623 millió 16% református, 304 ezer 3% evangélikus, 12-13 0,13% ezer izraelita, 396 ezer más, 1,4-1,5 14%-20% millió felekezet nélküli, 17 ezer baptista, 270 ezer görög katolikus, 112 ezer a más felekezethez tartozó, 1 millió ember 9,9% nem válaszolt a kérdésre vallását illetően.

A népszámlálási adatok kritikája: Hazánkban nagyon sok publikáció, politikai, a weben és a közéletben folyó vita kérdőjelezi meg a népszámlálási adatok valódiságát, hiszen a bizonyíthatóan jellemző esetekben a megkeresztelkedésre és nem a vallási hovatartozásra vonatkoznak. Sokak álláspontja szerint egy csecsemőkori, bizonyos szertartáson - a keresztelésen - való részvétel nem jelenthet vallási hovatartozást, mint ahogyan a kisdobossá, vagy a KISZ-taggá avatás sem tekinthető az ateizmus jelének. Továbbá a népszámlálási statisztika keveri a vallási és az egyházi hovatartozás kérdéskörét. Egy adott egyháznak nem lehet az a tagja, aki a maga módján vallásos és nem követi egyik egyház tanításait sem. A hazai vallási megoszlásról készült több egymástól független felmérés is, ezek adatai egymással egybeesnek, de a népszámláláséval nem. Tehát erősen vitatható, és sokak szerint bizonyított is, hogy a népszámlálási adatok nem hitelesek. Mindenképpen szükséges megemlíteni a többi felmérés adatait is, amelyek alapján a katolikusok hazai száma 7-8% közé esik.

Baltaarcú Apu 2011.03.07. 12:57:24

Egyébként meg Szűzanyánk helyett csak vmi ideiglenes baszt tennék oda, hisz ennél jobb hely nincs egy Orbán-szobornak.

I_Isti 2011.03.07. 12:58:43

Szerintem tök jó ötlet! Egy olyan szobrot kéne fölállítani a szabadság szobor helyén, amiben szűz Mária (nem sokkal több, mint 14 éves éppen) egy jót smárol a férjével, Józseffel -mondjuk az esküvúőjükön -, akinek a ruházatán látszik a kóser zsidókhoz illendően hordott cziczit*, a kipa, meg a tefillin (imaszíjak)...
Persze az esküvőn már valszeg gömbölyödött a hasa Máriának, ezért ezt se ártana ábrázolni.

*nem tom magyarul hogy kellene írni, valszeg cicit, a vallásos zsidók számára Mózes által előírt bojtok a köntös peremén, Jézus is hordta, valszeg az apukája is - még ha csak mostohafater volt is tényleg.

IGe · http://vilagnezet.blog.hu/ 2011.03.07. 12:59:17

1%-os felajánlások alapján vetített egyházi megoszlások
Az 1%-os adófelajánlás a népszámlálás után a legnagyobb mintavételű közvélemény kutatás, amelynek persze szintén vannak pontatlanságai. Nyugdíjasokat, fiatalkorúakat, nem adózó munkaképeseket nem méri, illetve a "megkérdezettek" jelentős száma nem nyilatkozik. Viszont így is 4,4-4,5 millió állampolgár véleményét tükrözi. Egyéb közvélemény kutatásoknál általában ezer, elvétve maximum tízezer fő szokott lenni a megkérdezettek száma. Tehát az 1%-os felajánlások felmérése nagyságrendekkel pontosabb lehet. 3-4 év óta teljesen azonosak ezek az adatok és szinte hajszálra megegyeznek más felmérésekkel is, tehát a valóság (értsd: az egyházaknak tett felajánlók száma) jó közelítésének mondhatóak.

2002 év Egyházak részesedése a személyi jövedelemadó egy százalékából. Számítások az APEH adataira támaszkodva: Az SZJA bevallásra kötelezettek száma az APEH szerint : 4.5 millió fő. Összes egyházaknak felajánlást tevő hívő számaránya az ország lakosságára arányosan vetítve:11,97 %

Katolikus : 7,44 %
Református : 2,47 %
Evangélikus : 0,74 %
Hit Gyülekezet : 0,22 %
MAZSIHISZ : 0,13 %

IGe · http://vilagnezet.blog.hu/ 2011.03.07. 13:00:24

Új Ember Katolikus Hetilap 2000. december24-31.LVI. évf. 52-53. (2735-36.)

Egyre nagyobb hittel…

Beszélgetés Orbán Viktorral ünnepről, magyarságról, kereszténységről

"...Hogyan gondolkodjunk a keresztény Magyarországról, történelmi egyházakról ma, amikor a statisztikák szerint jó, ha az emberek tizenöt százaléka vallásos?

fourgee 2011.03.07. 13:01:01

@Nelson Muntz: Jézus nem tudott az Újszövetségből idézni, mivel az akkor nem létezett. :))) Nem tudom mit fikázzátok ezzel a keresztényeket, akárhogy erőlködtök, nekik az Újszövetség lesz az alap, ahogy a zsidók sem a Tórát veszik alapul (mielőtt ezért valaki letámadna, mindenki ezt mondta nekem), hanem a Talmudot. Vagy ott vannak a muszlimok, ők sem a Tórát használják, hanem a Koránt.

Csak ebben az országban divat zsidózni, keresztényezni, arabterroristázni... :(

Secnir 2011.03.07. 13:01:32

@ügyfélszolgálatos:
én, mint az Ateista Anyaszentegyház Megnemmondó Püspöke le szeretném döntetni a Szabadság-szobrot, és a helyére egy csodaszarvast kérek aranyból. A hozzávaló aranyat a Katolikus Egyház dobná össze.
Van olyan kollégám, aki egy telefonfülkét állíttatna a szobor helyébe, egy beleszorult fideszes szavazóval, Címe: 2/3
Van, aki egy lefelé fordított nyitott bőrpénztárcát szeretne állíttatni
Van, aki szerint magát Viktort kellene megmintázni, guánóból. Rászállnánal a madarak, leszarnák, és évről-évre nagyobb lenne.
Én javasolnám még a szélfútta hajú Selmeczi Gabriellát, bal kezében egy kiflicsücsökkel, jobb kezében egy karddal, amivel épp a nyugdíjunkat védi. Persze a jobb hóna alá egy Nokiásdoboz, hogy jól lehessen látni, menniyre meri kinyújtani a kardot tartó kezet...
Esetleg még a Matolcsynéra támaszkodó Matolcsyt, amivel a két vigyázó szemével egyszerre tekint Nyugatra és Keletre. Kezében egy söralátéttel, amibe az volna vésve: Nem nyert!
Jobbikosok figyelem! álljatok őrt Tatabányánál a Turul-madárnál! A katolikus szntegyház hamarosan elkezdi a kényszerkeresztélést, ami a bálványdöntéssel jár együtt...

Publius Decius Mus 2011.03.07. 13:01:33

A Mária szobor nem rossz ötlet, viszont nem is jó. Azért nem kellene ennyit köpködni, inkább egy kicsit tanulmányozni a saját múltunkat.

Ettől függetlenül nem támogatom és talán Pali sem fogja, mert a mostani szoborkompozícióval nincs semmi baj amióta leszedték róla a fenyegető orosz katonát.

Baltaarcú Apu 2011.03.07. 13:01:57

Vagy lehetne ott Darnyi Tamás szobra, amint épp ugrani készül a Dunába, és a jobbos média meg terjeszthetné a mondást, hogy mikor is bukik meg Orbán Viktor? Amikor a Darnyi-szobor a Dunába ugrik.

Karnamantra 2011.03.07. 13:03:14

@IGe: Emlékezetből írtam, és fölfele kerekítettem, nehogy valami rosszat mondjak.

ReggieHammond 2011.03.07. 13:04:44

@I_Isti: LOLLL. Én azért valami istenf@szára utaló motívumot odacsempésznék. Hátha mégsem József volt...

lutria 2011.03.07. 13:04:49

Remélem a kezdeményező alapítvány már letétbe helyezte azt a pár milliócskát amibe a mostani szobor bontása és az új építése kerülne.
Ja,hogy közpénzből kellene felállítani?

Link Elek 2011.03.07. 13:05:21

máglyára a pápistákkal!

Publius Decius Mus 2011.03.07. 13:06:08

@IGe: Még az 1 % sem lehet túl pontos. Nem csak azért mert pont az idős emberek maradnak ki belőle, akik ugye jellemzőbben vallásosak, hanem pl én is ferdítem. Egyáltalán nem vagyok vallásos, de a református egyház társadalmi szerepvállalását tisztelem, ezért adok nekik. Pont ez a kezdeményezésük viszont hülyeség.

csakmeraze 2011.03.07. 13:06:19

@csoko20: És akkor nem beszéltünk arról, hogy
1: Mária nem szüzen halt meg, Jézusnak voltak testvérei (Mt 13,55)
2: Pláne nem ír a fáma (sorry, a Biblia) a mennybemenetelről

ReggieHammond 2011.03.07. 13:09:25

@fourgee: már ne haragudj de ha a keresztények nem veszik figyelembe az ószövetség könyveit, akkor semjén zsolti barátunk milyen alapon harcol a vasárnapi munkavégzés tilalma ellen ??? Mert ha jól tudom ez a hetedik napon megpihenünk cucc erősen a Genezis könyvéből van.

A Hannibal Lektűr-attitűd · http://hannibal.blog.hu/ 2011.03.07. 13:11:17

Mária Turullal és Hátrafelé nyilazó Sámánnal

Izo 2011.03.07. 13:11:34

Ria, ria, szűzmária

Gulogulo 2011.03.07. 13:12:13

Vagy egy óriási lóhímtagot, e felirat rajta több nyelven: EZT NEKTEK!

Karnamantra 2011.03.07. 13:12:50

@Publius Decius Mus: Csak azt nem értem, miért kellene egy már létező szobor HELYÉRE?? Kit zavar az a nyomorult? Sztálin talán?

Nelson Muntz (törölt) 2011.03.07. 13:13:03

@fourgee: ha Jezusnak jo volt az Oszovetsegbol idezni, akkor egy magat keresztenynek vallonak sem kell emiatt problemazni.

manes 2011.03.07. 13:13:25

Legyen ott egy Bakács szobor aki egy rúd téliszalámit emelget.

csoko20 2011.03.07. 13:13:30

@fourgee: Ha a Tízparancsolat is zsidó találmány, akkor miért van kinn minden katolikus honlapon???

Miért énekelik misén a Zsoltárokat???

Te, kis Luther Marci!!! :D

Secnir 2011.03.07. 13:13:59

@fourgee:
"a keresztények meg az Újszövetséget veszik alapul. Ha komolyan vennénk a zsidók könyvét, akkor disznóhús sem lehetne Magyarországon... (ez utóbbinak én örülnék is).

Ha idézel valamit, azt illene tudni hogy honnan és kinek :)))"

én ateista vagyok, de olvastam a Bibliát, pusztán azért, hogy egy picit műveltebb legyek, mint a korosztályom.
Biblia. Ószövetség. Mózes könyvével kezdődik. A világ teremtéséről szól, Ádám és Éva, a kiűzetés, Özönvíz.
khm. használják az ószövetséget a keresztények, igencsak.
ÁMDE!
Azonban!
DETEHÁT!
egyszerűen "elfelejtenek" belőle részeket. Ami kínos nekik. vagy nem illik a világképükbe.

ne szaladjunk bele most hitvitákba, de szerintem ha a bibliát vesszük alapul, Jézust, stb., akkor csak az lehet jó, és igaz keresztyény, aki zsidóként születik, majd a hitet felismerve kikeresztelkedik. (ebből ered, hogy Jézus, mint pályelhagyó zsidó tevékenykedett), aki különben is nem Jézus, hanem Immanuel.
de az most egy más kérdés.

IGe · http://vilagnezet.blog.hu/ 2011.03.07. 13:14:29

@fourgee:
Ott van egy böszme nagy ókori kivégzőeszköz a száló felé, az Erzsébet híddal szemben, meg Gellért püspök hitkomisszár szobra.

don07 2011.03.07. 13:15:35

Kedves Uraim!

Az, hogy valaki nem jár templomba, mert a jelenlegi katolikus főpapság és úgy cakumpakk az egész katolikus egyház képmutató, judeo-kereszténységet hirdető (pfejj) semmirekellőkből áll, az nem azt jelenti, hogy ne hinne Istenben.
Nagyon sokáig az tartotta életben a Magyarságot (nagybetűvel), hogy hitt valamiben. Hitt Istenben, hitt a Hazában...
Nézzétek meg mi van ma, mikor a vallás (hála a kommunistáknak és a zsidóknak), mint az alapvető erkölcsi értékrend meghatározója olyan állapotban van amilyenben. Züllés, erkölcstelenség....lassan szodoma és gomorra........

Gulogulo 2011.03.07. 13:17:17

A röhej az, hogy az anyakultuszt nem a keresztények nyomatták. Igazából csak kerestek a kereszténységben egy alakot akire ráhúzhatták. Úgyhogy a boldogasszony nem Mária, hanem Emese!

IGe · http://vilagnezet.blog.hu/ 2011.03.07. 13:18:55

@Publius Decius Mus:

Ebben a régebbi írásomban eléggé sok statisztika van egymás mellé téve és jellemzően 10% alatti a hazai katolikusok száma:

Világnézeti megoszlás Magyarországon
vilagnezet.blog.hu/2007/04/23/vilagnezeti_megoszlas_magyarorszagon

Gulogulo 2011.03.07. 13:19:23

@don07: Én nem akarom a zsidókat védeni, de ez egy nagy marhaság volt ami leírtál. Náluk fontosabb a hit mint nálunk. Hogy vannak köztük olyanok akik le akarják silányítani a gojokat, az nem vallási kérdés.

www.Bisex.hu · http://www.bisex.hu/aff/99e46a59d4f8188eda373d36ecd8cc3a 2011.03.07. 13:20:53

A parlament tetejére kellene egy kivilágított keresztet tenni.

ReggieHammond 2011.03.07. 13:21:54

@don07: mondjuk a laza szalonzsidózásodat figyelmen kívül hagyom mert szabin vagyok és leszarom.

Viszont itt pont arról van szó, hogy egy katolikus szervezet az intézményesített egyházra és annak elveire/tanaira/hittételeire és leginkább támogatottságára hívatkozva böfög fel ilyen szarcsimbókokat. A többség meg a kommentekben pont azt mondja, hogy ennek a fajta "katolicizmusnak" ma magyarországon van vagy 10% támogatottsága.

Azt meg korántsem hiszem, hogy bármiféle hit tartotta volna fent ezt az országot.

ReggieHammond 2011.03.07. 13:23:42

@Gulogulo: na igen erről nem is beszélve. akkor legyen a willendorfi vénusz szobra a hegyen !! :) :)

Gulogulo 2011.03.07. 13:24:02

Ja én meg szex és piromániás vagyok! Én azt szeretném, hogy egy lángoló suna legyen! :-)))

Gulogulo 2011.03.07. 13:25:20

@ReggieHammond: De akkori ábrázolása, amikor először teherbe ejtették. Mert akkor valószínűleg jól állt neki az afrofonás! :-))

Maisie MacKenzie 2011.03.07. 13:26:53

"el tudnék képzelni helyette valami mást a Gellért-hegy ormán."

Én nem. Azt vagy rögtön '89-ben kellett volna népharagszerűen ledönteni, vagy hagyni a mostani deszovjetesített formájában.

Mária szobor meg egy eléggé katolikus cucc, Magyarország annyira nem katolikus hagyományú már. Reformáció, felvilágosodás, polgárosodás, ezek inkább a klérussal szemben mentek végbe.

Balogh Ádám Software 2011.03.07. 13:27:34

Szó sincs itt kereszténységről. A Nagyboldogasszony egy ősi magyar pogány istenség: www.hetek.hu/hit_es_ertekek/199908/a_maria_kultusz_eredete.

Squid 2011.03.07. 13:28:51

@Izo: "Ria, ria, szűzmária"

Napkommentje! :D

Maisie MacKenzie 2011.03.07. 13:32:00

@csoko20:

"A máriapócsi könnyező Madonna kutya fasza lesz ahhoz képest, amennyit a gellért-hegyi sírna a főváros láttán...."

Pedig Orbán-Tarlós Budapest immáron a Nemzet Fővárosa! :-)

Ria, ria, Szűz Mária!

Maisie MacKenzie 2011.03.07. 13:33:02

@Balogh Ádám Software:

Pogány sámánista meg még katolikusnál is kevesebb van Magyarországon!

Fatal Error! System Halted! 2011.03.07. 13:36:06

@don07: (hála a kommunistáknak és a zsidóknak)

Nem tudtam, hogy mi hiányzik. Tényleg, az amcsik, németek, vagy épp spanyolok nem nevezhetôk épp erkölcsös népnek, pedig ott nem voltak komcsik...ja persze a zsidók, minden világos.

Isten a tanúm, hogy ateista vagyok.

Muad\\\'Dib 2011.03.07. 13:36:37

Csak illet volna legalább a wikipediát olvasgatni, ezelőtt a cikk előtt. Mivelhogy elsődlegesen az európai államiságunk születésekor lett Mária védelmébe ajánlva az ország, ennek az egésznek pont a mai értelemben vett vallásossághoz van a legkevesebb köze. Persze nem elvárás, hogy ezt felfogják az emberek, mert ahhoz a minimális műveltségi szintet el kellene érni...

nomad · http://szkaresz.blog.hu/ 2011.03.07. 13:36:55

Fehér lovat, cserélhető lovassal :)

csoko20 2011.03.07. 13:38:38

@Maisie MacKenzie: Épp ezért! :)

Ja, az még meg van, hogy Semjén Zsolti a Szűz Máriás, Istenes alkotmányt Ópusztaszeren akarta megszavaztatni?! A pogány magyarok kultikus helyén?!

Én értem, hogy a Vatikán szemet huny a pogány hagyományok befogadásán mondjuk az Andokban, Amazóniában vagy Borneón, de itt!!!!!!!!!!! :-)

fourgee 2011.03.07. 13:39:28

@ReggieHammond: "már ne haragudj de ha a keresztények nem veszik figyelembe az ószövetség könyveit, akkor semjén zsolti barátunk milyen alapon harcol a vasárnapi munkavégzés tilalma ellen ??? Mert ha jól tudom ez a hetedik napon megpihenünk cucc erősen a Genezis könyvéből van."

A hetedik nap az szombat, vagyis shabbat. Péntek naplementétől szombat naplementéig. Ha a keresztények pontosan követnék az "ószövetséget", akkor szombat lenne a pihenőnap.

Én úgy tudom hogy a zsidók a Talmudot követik, pedig ők írták a Tórát is, amiben a 7. nap benne van.

Két ismerősömet kérdeztem, akik jártak katolikus hittanra, ők azt mondták hogy ott kizárólag az Újszövetséggel foglalkoztak.

Gulogulo 2011.03.07. 13:40:07

@csoko20: Ugyan! Nekünk azt is megengedte, hogy a sámánokat bevigyük a buliba Pálosok címszó alatt!

Gulogulo 2011.03.07. 13:42:26

@fourgee: Miket hordtok itt össze? A teremtéstörténet, a szabadulás a bolyongás az ígéret földje Jerikó, Királyok könyve stb a hittan része! Másrészt bizony bizony a szent nap amikor a teremtő pihent az szombat!

lOc (a pasztafáriánus) 2011.03.07. 13:43:16

Kezdeményezem a Repülő SpagettiSzörny országa elnevezést és egy milánói makaróni-szobrot a Gellért-hegyre! RAmen!

TiZ 2011.03.07. 13:44:04

A mai elvárásoknak megfelelően én inkább Hatgyerekes Gizi szobrát látnám szívesen a hegytetőn, erőt, keménységet adva hazánk ifjú nemzedékének fogyó népünk feltámasztásában.

csoko20 2011.03.07. 13:44:30

@fourgee: "Két ismerősömet kérdeztem, akik jártak katolikus hittanra..."

Meggyőztél:)))))))

fourgee 2011.03.07. 13:44:58

@Secnir: "szerintem ha a bibliát vesszük alapul, Jézust, stb., akkor csak az lehet jó, és igaz keresztyény, aki zsidóként születik, majd a hitet felismerve kikeresztelkedik. "

Én is olvastam a Tórát is meg az Újszövetséget is, nekem az "rakódott le" hogy az jó keresztény, aki Jézus tanításait követi, az azokban lévő erkölcsi rend szerint él. Most vagy nekem jött át valami rosszul, vagy az elmúlt 2000 évben a különböző egyházak értettek félre valamit. :)

Gulogulo 2011.03.07. 13:45:20

@TiZ: Vagy orbán viktor lovasszobrát, amint megment bennünket...a... Mitől is?

I_Isti 2011.03.07. 13:46:46

@Muad\\\'Dib: Viszont, ha továbbolvastad volna, akkor ennek a történetnek a forrása egy úgynevezett legenda, ami sokkal később keletkezett, vagyis _nem_ történelmi tény...

TiZ 2011.03.07. 13:46:56

Esetleg egy lovat, orbán szobrán.

ReggieHammond 2011.03.07. 13:47:24

@fourgee: Nekem meg van egy nagyon kedves barátnőm aki járt katolikus hittanra, két külön helyre is és elcsavarta mindkét papnövendék fejét. Az egyik majdnem kiugrott felszentelés előtt, a másik meg is tette Ő most a férje. Na ennyit a hittanórákról.

Azt meg ugye te sem gondolod komolyan, hogy ami az izraelitáknál a szombat az nem azonos a keresztények vasárnapjával.....

Akkor meg kérdezt meg az ismerőseidet hogy hol olvasták / tanították hogy a világot az Ő istenük teremtette...

De Secnirrel értek egyet " egyszerűen "elfelejtenek" belőle részeket. Ami kínos nekik. vagy nem illik a világképükbe." sőt ezt megteszik az újszövetséggel , meg a tízparancsolattal is. Tudod pl ne paráználkodj főképp ne 10enévesekkel...

dtomika 2011.03.07. 13:51:40

Elvis szobrot a Gellért hegyre és Tarlós avassa fel

:-))))))))))), vagy amit "GULOGULO" javasol orbán viktor

lovasszobrát, amint megment bennünket.

ifjonc 2011.03.07. 13:53:11

Én pl. katolikus vagyok. Az ilyen híreken azonban csak átsiklik a tekintetem. Józan érzelmű, gondolkodású ember nem veszi komolyan az ilyen híreszteléseket. Teljesen világos, hogy irreális, röhejes elképzelés. Nem ildomos ilyen kicsinyes felvetésekkel ellentéteket, tiltakozást generálni, provokálni a nem vallásos népességet. Ez a legkevésbé érdeke egy hívőnek. Én sohasem próbáltam ráerőltetni a vallásom senkire sem. A földön két lábon járó, szabadon, felvilágosultan gondolkodó embernek érzem magam. A társadalom vallási dogmákat feszegető kérdéseit (pl.: melegek jogai, abortusz, eutanázia stb.) képes vagyok objektíven vizsgálni. Meghallgatom, megértem és javarészt empatikusan elfogadom az érintettek(pl.: melegek) álláspontját, véleményét, érzéseit. Szomorú, hogy néhány fellegekben járó, bigott ember kellemetlen helyzetbe hozza saját felekezetét meggondolatlan kijelentéseivel, terveivel. Még szomorúbb, hogy a bejegyzés írója ezt kihasználva hamisan igyekszik a katolikusokat egy-egy politikai tömörüléssel összemosni. Közben valamennyi katolikust sértő ötletelésbe kezd (ti. a Mária-szobor alternatívája lehetne pornó-szobor is.....mert az vélhetően kevesebb embert botránkoztatna meg). A kommentekről nem is beszélve, amik szerint ha valaki (pl. én) katolikus akkor egyben fideszes-kdnp-s, mélymagyar, pedofil. Ha tudnák mennyire távol vannak az igazságtól. Mindenesetre szégyellhetnék magukat!

Le_Penseur 2011.03.07. 13:53:21

@Gretsch2006:
Egy katolikus alapítvány kezdeményezte Schmitt Pál köztársasági elnöknél, hogy "a megújulás és a múlt lezárása jegyében" távolítsák el a budapesti Gellért-hegyről a Szabadság-szobrot, és a helyére Nagyboldogasszony szobrát állítsák - olvasható a Népszavában.
A lap hétfői számában azt írja, Bakk István, a Bakk Endre Kanonok Alapítvány elnöke nem csak az államfőt, hanem a magyar püspöki kart is megkereste a javaslattal. Az alapítványi elnök a köztársasági elnöknek írt levelében a Népszava szerint úgy fogalmazott: "az új alkotmány elkészítésével párhuzamosan, amely a Szent Koronát helyezi a középpontba, helyre kell állítani Mária országa tekintélyét is", ezért kezdeményezi a szoborcserét.

Publius Decius Mus 2011.03.07. 13:57:35

Legyen Heller Ágnes bronzból, ahogy bejelenti Strasszburgban, hogy 2006-ban Budapesten nem lőttek senkit, nem kínoztak meg senkit és a Fidesz sem tiltakozott az események miatt soha.

Muad\\\'Dib 2011.03.07. 13:57:56

@I_Isti:
Na most ezt nem értem. Meglehetősen sok ország történelme tartalmaz legendákat, többségében megbecsülik, reklámozzák, stb. Akkor ezzel mi is a baj?

Tomato Tomi 2011.03.07. 13:59:13

Chuck Norrist oda, lóháton.

Gulogulo 2011.03.07. 14:00:19

@Publius Decius Mus: Szerintem szoborcsoport! Az a pillanat, amikor a fideszben megvilágosodott, hogy az eddig garázdáknak mondott fogvatartottak szabadságharcosokká váltak. Körben angyalok repkednek stb...

csakmeraze 2011.03.07. 14:00:33

@Muad\\\'Dib: Arra gondolsz, amikor István (eredetileg Vajk) külföldi segítséggel kiirtotta az ellent, erőszakkal "rendet" tett, leuralta az országot majd felajánlotta azt Szűz Máriának, aki nem is volt szűz? Beh szép hagyomány...

ReggieHammond 2011.03.07. 14:00:57

@fourgee: ja igen és még valami: érdekes amikor a melegek házasságáról / jogairól van szó egyből sikerül megtalálni a genezis könyvét mert ugye Isten Ádámot & Évát teremtett, nem Ádámot & Ádámot, Évát & Évát. Sőt ha nagyon szemtelen akarok lenni igazából mást nem is tehetnek, mert Jézus barátunkról ez ügyben sokmindent nem tudunk meg sőt ennyi erővel meleg is lehetne, mert arra kínosan ügyel az egyház, hogy Mária Magdolna mint nő nenagyon jusson szerephez...

ReggieHammond 2011.03.07. 14:02:24

@Muad\\\'Dib: Talán az hogy ezzel a legendával az ország nagyobbik része nem azonosul ???

Gulogulo 2011.03.07. 14:02:45

@ReggieHammond: Nekem az ia gyanus amikor valaki szerzetesnek megy!

fourgee 2011.03.07. 14:05:05

@ReggieHammond: "Na ennyit a hittanórákról."

Akkor most ez azt jelenti, hogy minden hittanórán elcsavarják a papnövendékek fejét, mert te megmondtad? :)))

"Azt meg ugye te sem gondolod komolyan, hogy ami az izraelitáknál a szombat az nem azonos a keresztények vasárnapjával....."
Hol mondtam ilyet? Hol mondtam ilyet? Segítek, sehol. :) Arra próbáltam meg rávilágítani, ha annyira komolyan vennék a keresztények a Tórát, akkor a "vasárnap szombaton lenne".

"Akkor meg kérdezt meg az ismerőseidet hogy hol olvasták / tanították hogy a világot az Ő istenük teremtette..."

Úgy tudom hogy Isten az nincsen kisajátítva, "mindenkié", míg a Teremtő az kizárólag a zsidók istene. Az a két ismerősöm akikkel elbeszélgettem, azok egyébként ezekkel a dolgokkal nem foglalkoznak :))

Egy olyan ismerősöm volt akivel ezekről a dolgokról tök jól el lehetett beszélgetni. Keresztényként született, teológiát tanult és egy zsidó csajjal jött össze. A főnökünk persze "nagyon örült", amikor egy csomó ilyen kérdésbe belementünk munka helyett :)))

s.d.i. 2011.03.07. 14:11:26

Kérem, én azt szeretném, ha a szobor helyén a Bölcs Tollas Fallosz a semmi ágán kucorogna,makkját szégyenlősen a szárnyai alá rejtve. Fölötte a Nagy Égi Vagina laposan pislákolna reánk, némi reménnyel töltve el a magyarok szivét. (A "semmi ágán" használata miatt bocsánatot kérek József Attilától).

Balogh Ádám Software 2011.03.07. 14:13:31

@csakmeraze: Soha nem tért át a keresztény hitre teljes szívéből, csakis politikai okokból. Halála előtt ismét a pogány hite jött elő, ezért ajánlotta fel az országot az egyik legfőbb pogány istenségnek, a Nagyboldogasszonynak, akit az katolikus egyház Máriával mos össze.

Secnir 2011.03.07. 14:13:40

@fourgee:
" az jó keresztény, aki Jézus tanításait követi, az azokban lévő erkölcsi rend szerint él. Most vagy nekem jött át valami rosszul, vagy az elmúlt 2000 évben a különböző egyházak értettek félre valamit. :)"

stop
álljunk meg egy szóra (ahogy azt Luther mondta).
Jézus Isten szavait tolmácsolta. Az, hogy mit mondott Isten, azt már Jézus élete _előtt_ is mondta, Mózes, a próféták stb. által.
ergo: Jézus tanításai azok a régi zsidó próféták tanításai _ugyanattól az istentől_
:D
na én ilyenekkel szoktam megfogni a becsöngető Jehova tanúkat.

@ReggieHammond:
"Tudod pl ne paráználkodj főképp ne 10enévesekkel..."

nana. én is paráználkodtam tizenévesekkel tizenévesként. :D
de az tényleg gáz, hogy a katolikus egyháznak kiközvetített milliárdok, a papi pedofília, az egyházi pénzek milliós szintű kisíbolása, az egyházi pénzekből homi szeretőknek juttatott milliók _mellett_ a legnagyobb problémája a keresztyényeknek a Szabadság-szobor...

Maisie MacKenzie 2011.03.07. 14:14:02

@fourgee:

"ők azt mondták hogy ott kizárólag az Újszövetséggel foglalkoztak"

Eléggé gyorstalpaló lehet. :-(

fourgee 2011.03.07. 14:14:05

@ReggieHammond: "Jézus barátunkról ez ügyben sokmindent nem tudunk meg sőt ennyi erővel meleg is lehetne, mert arra kínosan ügyel az egyház"

Tedd hozzá, hogy "a római katolikus egyház", így pontosabb, mivel 1001 féle egyház van és keresztény egyházakból is van több. Hogy lehetett-e homoszexuális, erről azok tudnának véleményt mondani, akik ismerik azt a kort, az akkori izraeli közösséget.

Nekem aztán írhatod "az egyház" véleményét a homoszexuálisok házasodásáról, sem vallásos, sem homoszexuális, sem házas nem vagyok. :)))
A homoszexuálisok házasságának meg nem a keresztény emberek az akadályai (akármit is idéznek a Tórából), hanem az a tény hogy házasság egy férfi és egy nő között jöhet létre. Ezért kell egy, a házassággal egyenértékű hivatalos élettársi kapcsolat lehetőségét biztosítani számukra. Hogy örökölhessenek, az özvegységi nyugdíjat megkaphassák (már ha lesz még nyugdíj), stb.

Gulogulo 2011.03.07. 14:14:59

@Balogh Ádám Software: Hány ilyen van ma kishazánkban!

fourgee 2011.03.07. 14:17:17

@Secnir: "na én ilyenekkel szoktam megfogni a becsöngető Jehova tanúkat."

A Jehova tanúkat azzal lehet megfogni, hogy a Bibliának csak bizonyos részeit ismerik, és minden szituációra elő tudják kapni a megfelelő részt.

Engem az utcán állítottak meg, pár mondat után otthagytak, pedig mondtam hogy várjanak, még akarok beszélni velük :))))

Gulogulo 2011.03.07. 14:17:20

@fourgee: A homárok a középkorban testvériségben éltek, már a fiúk. A lányok apácának mentek, vagy társalkodó nőt foglakoztattak, stb.

manes 2011.03.07. 14:17:22

"Egy katolikus alapítvány " Na,már az a szó,hogy "alapitvány" már rosszat sejtet.....Pénzlenyúlás,stb.

Muad\\\'Dib 2011.03.07. 14:17:42

@ReggieHammond:
Miről beszélsz? Ezek szerint a skandinávok azonosulnak a viking legendákkal, azért büszkék rá a mai napig? Nem is értem miket írtok. Egyes országok büszkék a múltjukra/legendáikra. Nálunk ez nem divat, hanem a nyomorult megfelelési kényszer az aktuális trendnek. Komolyan olyan szánalmas ez az egész, hogy lassan kezdem azt gondolni, nem is kár érte...

Gulogulo 2011.03.07. 14:19:17

@fourgee: Én kérdezek tőlük párat. Aztán olyankor megigérik, hogy megkérdezik a pásztorukat, pár nap múlva visszajönnek, és egy pillanat alatt rombolom le amit addig építgettek, aztán elmennek igérve, hogy még majd jönnek, de nem szoktak újra jönni.

Gulogulo 2011.03.07. 14:20:06

@manes: Ne gondold! Egy alapítványnak sokkal szogrúbb az elszámolása, mint egy egyháznak.

fourgee 2011.03.07. 14:20:11

@Secnir: "de az tényleg gáz, hogy a katolikus egyháznak kiközvetített milliárdok, a papi pedofília, az egyházi pénzek milliós szintű kisíbolása, az egyházi pénzekből homi szeretőknek juttatott milliók _mellett_ a legnagyobb problémája a keresztyényeknek a Szabadság-szobor..."

Egy reformátusnak vagy egy görög-katolikusnak miért kellene azzal foglalkoznia, hogy a római katolikus egyház mit csinál? Azt írtad, hogy "a legnagyobb problémája a keresztyényeknek". Márpedig jópár féle keresztény létezik.

fourgee 2011.03.07. 14:21:08

@Gulogulo: Én úgy tudtam hogy Jézus nem a középkorban élt, hanem előtte. Lehet hogy rossz történelemkönyvem volt :)

Muad\\\'Dib 2011.03.07. 14:21:38

@csakmeraze:
Nem kell egyetérteni Istvánnal. Viszont annyit azért kérnék, hogy sorold fel azon államokat, népeket melyek megmaradtak Európában az őseik hitét fenntartva, és ellenálltak a kereszténységnek. Tudom, nem sokat jelent, hogy magyarul gagyogtok, de ha már így alakult, akkor legalább azt nem kéne szidni tele pofával, akinek ez köszönhető...

manes 2011.03.07. 14:22:10

@Gulogulo: Lehet de mégis mennyi csaló alapitvány van.Nem azt mondom,hogy ezek is ilyenek lennének de hát a sok rossz példa....

ReggieHammond 2011.03.07. 14:23:14

@fourgee: nyílvánvalóan a római katolikus anyaszentegyházra gondoltam de a pontosság kedvéért ezentúl mindig jelezni fogom hogy nem a Jézus Krisztus 1011.-ik eljövetelét váró gyülekezetre gondolok.

Viszont érdekes az érvelésed (aminek mondanivalójával amúgy egyetértek) miszerint pl a melegházasság ellenzése nem a "keresztény emberek" az akadályai. Ugyanakkor folymatosan ugynezekre a keresztény emberekre való hívatkozással (TI: hogy keresztény magyarország vagyunk stbstb) próbálnak meg lassan már az alkotmányba is becsempészni istent, koronát, de hogy ne nagyon térjünk el a tárgytól, szobrot a Gellért-hegyre. Na most akkor hogy is van ez ???

Gulogulo 2011.03.07. 14:24:02

@fourgee: Nem is azt mondtam, hogy Jézus korában! :-)
Egyébként akkoriban a szerzetesség volt a menő a homároknak, mert a falusi közösségből kinézték, ha csak meg nem házasodott, és seggbekukit csak az érintettek tudták. A lányok meg vagy szolgálólányokat tartottak, vagy szolgálólányok voltak...

Gulogulo 2011.03.07. 14:25:05

@ReggieHammond: A korona az egész jó, mert rohadtul hasonlít egy sámánfejfedőre!

Gulogulo 2011.03.07. 14:25:46

@manes: Minek csinálnál csaláshoz alapítványt, ha van egyházad, amivel sokkal könnyebb csalni?

mákostészta 2011.03.07. 14:26:04

"a kor, amely létrehozta"
Ki a faszt érdekel? Számít ez?
"hogy végre befejeződött a világháború elsősorban a béke szobra."
Mégis "szabadság-szobor" a címe.
"minden józan ember számára fontos jelkép"
Ezt te mondod, a balos + az ultralib biboldó haverjaiddal, vagy tényleg a józan emberek? Mert amúgy ki nem szarja le, hogy te miben hiszel, mennyire vagy vallásos és jó-e neked felpillantani egy Mária-szoborra?
"Amikor az ország többsége nem keresztény"
Kinevetteted magad!
"múltba révedő, klerikális kurzusprojekt""
Egy Mária-szobor nem az, ugy sejted? Ugye sejted, hogy Máriának köze van a békéhez?
"mi változtatta meg életünket?"
Az a felismerés, hogy a liberalizmuson túl csak a szélsőliberalizmus van, amit itt a te jiddis brigádod terrorja próbált megvalósítani. Nektek köszönhető, h ma már az is Máriához imádkozik, aki eddig azt sem tudta, mi a katolicizmus.
Te szar tetű! Akár minden mondatodat gyalázhatnám, mert provokátornak is szar vagy.
Vegyetek egy ilyen kúrós viasszobrot - multisexuálisat, bocsesz! - és rejszoljatok rá az anarchoszindikalista, meg ultraliberális házibuiaitokon!
Hülye gyökér

ReggieHammond 2011.03.07. 14:26:42

@Gulogulo: "Sámán, Sámán nebassámán" by MANCS

ReggieHammond 2011.03.07. 14:28:02

@mákostészta: már kezdett hiányérzetem lenni.

Gulogulo 2011.03.07. 14:28:22

@mákostészta: Izmusok meg népek meg mindenféle hit! Ujujj! Persze a te hited az igazi!

Gulogulo 2011.03.07. 14:28:51

@ReggieHammond: És ha a lányok azt szeretnék? .-))

Ianas 2011.03.07. 14:29:32

@Gulogulo: Sauron pont úgy nézett ki a Gyűrűk Ura filmben. Szerintem mindjárt 3 legyet üthetnénk egycsapásra.

ReggieHammond 2011.03.07. 14:31:05

@mákostészta: Tudod, szoborra recskázni nem bűntett, 12 éves kisfiúkra igen....

vernarancs 2011.03.07. 14:31:08

En nem szeretnek semmilyen vallasi ikont ott latni.

Gulogulo 2011.03.07. 14:32:02

@Ianas: Hogy nézett ki? Mert szerintem randán, és akkor még lováról nem is beszéltem!

Vagy Sauront szeretnéd szobornak? Akkor a nazgulok is legyen ott...:-))

ReggieHammond 2011.03.07. 14:32:28

@Gulogulo: Talán alapíthatnának valami jókis célegyházat :) :) :)

I_Isti 2011.03.07. 14:33:25

@Muad\\\'Dib: "legalább azt nem kéne szidni tele pofával, akinek ez köszönhető"
Miért is nem?
például az addig szabad, ámde szegény magyarokból jobbágyok lettek, akik annyira már nem szabadok ugyan, de legalább ugyanolyan szegények.

vernarancs 2011.03.07. 14:33:48

mákostészta 2011.03.07. 14:26:04

Ennyi kozhelyet. Nektek ezt valami gyulesen tanitjak?

Kandabula 2011.03.07. 14:36:21

Ha jól tudom, a Szabadság szobor eredetileg a lezuhant pilóta Horthy-fiú emlékére készült és egy propellert tartott a női alak a feje fölött. Ebből lett később az olajágat tartó Szabadság szobor.A további elmélkedést a kedves javaslattevőkre bízom.

Gulogulo 2011.03.07. 14:37:54

@Kandabula: No! Akkor ez olyan ökomenikus lett!

Gulogulo 2011.03.07. 14:38:45

@ReggieHammond: Nekem van már ilyen egyházam.

Secnir 2011.03.07. 14:38:53

@ReggieHammond:
"nyílvánvalóan a római katolikus anyaszentegyházra gondoltam de a pontosság kedvéért ezentúl mindig jelezni fogom"

a pontosság kedvéért:
Római Katolikus Atyaszentegyház
nem véletlen, hogy hárman vannak: az Atya, (ölében) a fiú(cska) és a Szentlélek (nézi őket).
nem véletlen, hogy nem sok női pápát vagy püspököt ismertem (aki nő volt, az is ellenpápa volt)...

Secnir 2011.03.07. 14:41:37

@mákostészta:
ugye nem vezetés közben írod? ha igen, állj félre, mert ha megszondáztatnak öreg...

@Gulogulo:
nekem is van egyházam.
Otthon. A telkemen. Egy ház. benne a fiúval. Ha hazamegyek lesz atya is, és ha csülkös kaja van, akkor lesz bőven szentlélek is.

gaffel 2011.03.07. 14:41:38

legyen "facebook" szobor

lájk

ReggieHammond 2011.03.07. 14:42:06

@Gulogulo: akkor szeretnék csatlakozni !!! :)

ReggieHammond 2011.03.07. 14:45:13

@Secnir: jó, még nem jött nekik a tányéroson az MTV "Celebrate Diversity" kampánya :) :) :)

Rókakígyó 2011.03.07. 14:45:26

A javaslat azért jó, mert költséghatékonyan lehet kivitelezni: a meglévő szobor felfelé mutató karjait le kell vágni, maga előtt zárni és a kisdedet belekasírozni aszfaltbetonból.

Én azt mondanám, hogy szedjék össze rá a pénzt a hívektől, oszt hadd szóljon.

mákostészta 2011.03.07. 14:46:49

@ReggieHammond: Biztos a biboldózásra gondolsz. OK, genyaság, de most felbasz ez a szar írás. tudod, hogy van ez. Ilyenkor első reakció visszaütni. Általában nem ezt a stílust kellene nyomatni ezerrel, mee ez csak rossz vért szül.

manes 2011.03.07. 14:47:03

A lengyeleknél lett egy hatalmas Jézus szobor. Akkor itt lenne az anyja?

metalheart · http://rocknmetal.blog.hu/ 2011.03.07. 14:50:28

zsidó mária helyett igazmagyar koppány kéne.

ReggieHammond 2011.03.07. 14:50:29

@Muad\\\'Dib: Persze. Én is szeretnék büszke lenni arra ha Magyarországon nem lehetne politikai (de semmilyen) tőkét kovácsolni, homofóbiából, antiszemitizmusból, rassszizmusból, klerikális reakcióból és társaiból. DE lehet. Szóval hanyagolom nagyívben a mire vagyok büszke mint magyar témát.

andrewboy 2011.03.07. 14:52:35

hűűű ez aztán komoly vita!

ha még megjegyezném, h a Mária kultusz a germán pogány Freja kultusz megfelelője, aki viszont egyértelműen a szerelem és a termékenység istennője, akkor a két megközelítés még össze is békíthető!
Hűűűűha! Szűz-Mária, Freja és a szabad szerelem! mindjár megköveznek!

ReggieHammond 2011.03.07. 14:53:09

@mákostészta: leginkább arra. de mert felbasz nem kell echte baromságokat írni mert a saját mércéd szerint is ugyanolyan leszel mint a cikkíró (és most hanyagoljuk hogy egyet értek-e vele vagy sem) de azért látom, rájöttél erre magadtól is.

ReggieHammond 2011.03.07. 14:55:54

@andrewboy: nemcsak Freja. Az ősszes ősi vallásban megvolt a termékenység megtestesítője mily meglepő módon, női alakban. Édesmindegy hogy japán, peru, belsőázsia, vagy európa közepe.
És ebben tényleg az a legszebb hogy utána előállnak ezzel az Original Mária Franchise-al.....

nyekk 2011.03.07. 15:00:18

Legyen ott egy hatalmas absztrakt nonfiguratív szobor, és akkor mindenki azt magyaráz bele, ami neki jólesik.
Mellesleg aki annyira nem tud mit kezdeni magával, hogy szobrok, utcanevek cserélgetésével szórakozik, azt úgy rúgnám valagba, hogy kirepülne a protija.
Off: láttátok a Kecskeméti utcában az ELTE előtt azt az ocsmány szobornak csúfolt fekete kőből készült valamit, amiről midíg azt hiszem, hogy valaki ott halt meg, már benne van a hullazsákban, csak még nem szállították el?

Secnir 2011.03.07. 15:00:19

ja, a Koppány-szobor menő lenne.
egyszerre nézne a négy égtáj felé. ja.

nemecsek ernő áruló 2011.03.07. 15:07:14

Nos igen. Látszik, hogy a keresztényi erkölcs megakadt ott, hogy csakis rombolni lehet, építeni nem. Nem lepődtem meg.

A magukat keresztényként (főleg római katolikusként) definiáló embereknél intoleránsabb, sötétebb, visszamaradott gyökereket még nem hordott a hátán a föld. Ez a hír csak megerősítette ezt a meggyőződésemet. @mákostészta: te meg rátettél egy lapáttal. Fogadd meleg gratulációmat hozzá.

Egyébként fogadni mernék, fogalmad sincs, mit jelent az "anarchoszindikalista" kifejezés, csak hallottad a Gyalog Galoppban, oszt' jól hangzott. :D

Balogh Ádám Software 2011.03.07. 15:08:19

@ReggieHammond: Minden vallás minden női istenalakját belegyúrták abba a szerencsétlen Máriába, aki csak egy földi halandó volt. A Biblia nem tesz róla említést, hogy bármiféle isteni hatalma lenne, még arról sem, hogy a mennybe ment volna. Mégis, a katolikusok közül többen imádkoznak hozzá, mint Jézushoz vagy magához az Atyához. Pedig csak ki kellene nyitni a Bibliát...

Gulogulo 2011.03.07. 15:09:30

@ReggieHammond: Komolyan mondtam, tényleg van egy egyházam.

Balogh Ádám Software 2011.03.07. 15:09:50

@Gerzsonka: Kéretik a keresztényeket és a katolikusokat _nem_ összemosni. Keresztény az, aki Jézus tanítása és a Biblia szerint él. Katolikus meg az, aki misére jár Mária-szobrokhoz imádkozni.

Leonard Zelig 2011.03.07. 15:10:11

Egy termékenységi szalaiannamária szobrot javasolnék a helyébe, ha már

Gulogulo 2011.03.07. 15:11:29

@Balogh Ádám Software: Tévedés! Mária Jézus anyja nem meghalt, hanem elragadtatott.

igényes 2011.03.07. 15:13:01

Képzeljétek el egy SzT tiszt VV-007 indított egy kis vitát, csak a baj, hogy nem engedi tovább a kommenteket.

Véleményvezér egy "Szigorúan titkos" hivatásos ....

"VV SZT-tisztek: tűnjenek el a közéletből!
Lehet, hogy nincs olyan Btk-s tényállás, ami alapján felelősségre vonathatóak, de erkölcsileg minden emberi norma alapján bűnösök."

Gulogulo 2011.03.07. 15:14:01

@igényes: Olyan mint Hofi! Szellemi kuktaszelep.

Gulogulo 2011.03.07. 15:14:50

@igényes: Olyan mint Hofi! Szellemi kuktaszelep.

Signoflifes 2011.03.07. 15:15:39

Aki a vallás erkölcsteremtő képességeiről papol, az marhaságokat beszél. A szocializmusban voltak legjobbak az erkölcsi viszonyok (kevés válás, minimális bűnözés, nemzeti és népi kultúra). Az egyház nem más, mint szellemi elnyomó eszköz, amelynek az a célja, hogy a dolgozókat féken tartsa, nehogy felkeljenek uraik ellen. Ilyen egyszerű.

Nacionalista diktatúra van kialakulóban (a saját nemzetük felett is akarnak uralkodni) és a jelenlegi hatalom készen áll, hogy sokaknak nem fog tetszeni, ezért ez a nagy kulturális ellenforradalom. A Szabadság szobor pedig állni fog. És nem csak a világháború és a náci-nyilas megszállás végét jelenti, hanem ezer évnyi Horthy fasizmus, klerikális, feudális elnyomás végét is.

ügyfélszolgálatos 2011.03.07. 15:17:00

@mákostészta: Anarchoszindikalista? WHAHAHAHA mekkora gyökér vagy te öcsém...

Gulogulo 2011.03.07. 15:18:31

@ügyfélszolgálatos: Beztsos sokat nézi a gyaloggaloppot! :-))

Maisie MacKenzie 2011.03.07. 15:20:38

@Signoflifes:

"hanem ezer évnyi Horthy fasizmus"

:-)

mákostészta 2011.03.07. 15:20:43

@Gulogulo: Én a hitemről egy árva szót sem szóltam

Signoflifes 2011.03.07. 15:22:13

Elég volt abból, hogy a szellemi elnyomó hatalom ránk akarja erőltetni a vallást. A papok akarnak prédikálni? Biológiailag lehetetlen a szaporodási ösztönt féken tartani, tehát mindegyikük álszent. Ezért a sok gyermekmolesztálás. Az anyagi és politikai visszaélésekről nem is beszélve. Krisztus sosem beszélt egyházról, egyházi javakról, egyházi földekről, a nagy csinnadrattáról.

Megértem, ha valakinek valami támasz kell, és kell valami isteni hit, de mi jogon nyilvánítja ki magát a katolikus egyház isten szócsövének? Miért az övé isten véleménye? Az egyház teljesen ellentétes a Bibliával is.

Szerintem mindenki higgyen a valóságban és az igazságban. Mert az szent, amit létezik. Az igazság a szent, a valóság a szent. A föld, a levegő, a víz, az élet, a természet.

ReggieHammond 2011.03.07. 15:23:45

@Gulogulo: ja igen hamár Gyalogg-Galopp: erről a szentkoronaf@szságról is ez jut eszembe: "..azért mert egy olcsó nőcske a a vizirevűből hozzádvágott egy rozsdás kardot..." :) :)

Gulogulo 2011.03.07. 15:25:35

@mákostészta: Csak arról beszéltél! Szépen szétosztottad a világot alávalókra meg bareszekre. Isteni szerencse, hogy te a bareszekhez tartozol!

Signoflifes 2011.03.07. 15:25:56

@Maisie MacKenzie:
a Horthy fasizmus után volt egy vessző, tehát az ezer év azokra egybe vonatkozik.

Gulogulo 2011.03.07. 15:26:28

@ReggieHammond: Na ezt a kardos sztorit is tőlünk lopták! :-))

mákostészta 2011.03.07. 15:28:35

@Secnir: levetted, OK, nem vezetek :)

csakmeraze 2011.03.07. 15:30:36

@Muad\\\'Dib: Ágáltam én a kereszténység ellen? Nem. Teli pofával szídtam Istvánt? Nem. Gagyogok? Nem. Biztosan nekem címezted?

igényes 2011.03.07. 15:31:06

@Gulogulo: Nem értem a Véleményvezér-007 ügynököt. Elindít egy témát az Indexen, majd hozászól 10 fedőnéven, gyűjti az információkat, de nem engedi meg a hozzászólások megjelenését. Szinte naponta képes egy 100 oldalas jelentés összeollózására megbízói részére.

mákostészta 2011.03.07. 15:33:23

@ReggieHammond: OK. De nem írtam echte baromságokat, legfeljebb 1-2 baromságot. Ilyenkor ez van. Na, jó megyek pihizni.

közlekedő edény 2011.03.07. 15:35:20

Szimpatizálok a hasonló kezdeményezésekkel, de jelen esetben nem.
1. A béke-szobor üzenetét kár elfelejteni
2. Mária sem akarná egy ország fővárosának hegyén többtonnás szoborként osztani az észt
3. A béke-szobor tetszetős
4. Ami jó, arra kár ilyen-olyan címen pénzt eldobálni a változtatás miatt, így is szarban vagyunk

Gulogulo 2011.03.07. 15:36:55

@igényes: Nem áll föl neki! Valamivel el kell ba.. az időt! :-))

SZDSZPistike 2011.03.07. 15:37:56

Szerintem bontsák le a kigyúrt nőt, és rakjunk fel a helyére egy Dávid-csillagot! Judapest új jelképe lehetne

csakmeraze 2011.03.07. 15:42:37

@Muad\\\'Dib: És még egy olvasata: lehet Mátyás királyunkat is fényezni, valóban szép örökséget hagyott ránk. De milyen áron? Hányan nyögték és szenvedték ezt meg? Ha őket megkérdezhetnénk, árnyaltabb lenne a kép.
Ugyanígy: a keresztény állam megalapítása vérfürdővel? Mint a későbbi keresztesháborúk? Meggyőző.
Nem a célt vitatom, hanem az eszközt.

Gulogulo 2011.03.07. 15:43:01

@SZDSZPistike: Mielőtt messzemenő következtetéseket vonnál le, a Dávid csillagot már ezered évekkel ezelőtt kitalálták. Akkoriban a hármashalom, kőszimmetrikus megjelenítése a kettős hármasság volt. Olyan jelentéssel, hogy három hegy, azaz a hegyek összessége, azaz a világ, a világ ura. Azért mert egyes népek szeretnek jelképeket lopikálni, az nem jelenti hogy a jelkép rossz! Amúgy a pálmaágas cunci maradhat. Ott van már egy keresztény jelkép a digó pap.

Gulogulo 2011.03.07. 15:46:51

@csakmeraze: Mielőtt odalennétek Szent István tetteiért, azért jó tudni, hogy az itt élő hun és egyéb szkíta népek, egyistenhívők voltak a táltosaik vezetésével, aztán jött Árpád, és erőszakkal sámánhitre téritett akit tudott, közben Koppány és Sarolt nemzetsége a kereszténységet terjeszetette, de Bizánchoz húztak. Majd jött István és szintén a kereszténységet nyomatta, de Attila nyomdokaiba lépett és Rómát támogatta. Végül is nem véletlen, hogy idegesek voltak néhányan...

igényes 2011.03.07. 15:47:33

Most gondolkodtam el azon, vajon miért születt meg az írás, rajz, festmény, szobor, ff fotó, ff film, színes fotó, színes film, miért lett posta, Internet, 3 D.

Egy fejlődést tapasztalhatunk.

Most, hogy az 1947-ben egy művész által készített alkotást eltávolítani szeretnék, ám legyen, de akkor a Nagyboldogasszony hiteles változata lenne kivánatos, a boldogságunk miatt.

Nem tudom miért is lett boldog egy kikényszerített eseményt követően?

Egy szűz Dávid házából Mária a zsidóság egyik nagy tiszteletben álló nemesi családjának leánya volt. Lk 1,27.32-ből következik, hogy Dávid király törzséből származott. A szöveg így hangzik: Isten elküldte Gábor angyalt Názáretbe ,,egy szűzhöz, aki egy József nevű férfi jegyese volt, Dávid házából, s a szüzet Máriának hívták''. A kijelentés kétségtelenül Máriára vonatkozik. De ki származik Dávid házából: Mária vagy József? A szöveg fogalmazása --ahogyan ránk maradt -- nem szerencsés, mert e kérdés nyitva maradt. Ez azért feltűnő, mert a gyermekségtörténetet (Lk 1,5--2,52) nagyon egyszerűen és világosan fogalmazták, s a néhány homályos helyet későbbi adatok alapján ki lehet deríteni. A gyermekségtörténet ugyanis már korábban írásba lett foglalva, és Lukács röviddel közzététele előtt felvette evangéliumába.

Gulogulo 2011.03.07. 15:49:49

@igényes: Mindkettő! Like Sissi von Possenhoffen és Ferenc József von Habesburg.

mákostészta 2011.03.07. 15:51:10

@Gerzsonka: Nem tudhatod. Lehet, h jártam bulikba, meg egy tök jó illegális bögrecsárdába. Lehet, h olvastam a PICSÁt, meg egyéb fanzinokat. Lehet, h rájöttem, h egy faszok. Mert nem minden merci kapott kromofágot. Vagy nem faszok, de csak egy zárt körnek szól, amibe én nem tartozhatok bele igazán soha. Akkor meg nekem nem fog tetszeni igazán. Ez elég egyszerű.
Az is lehet, h nem is szindikalista, mert már olyan régen volt :)
Szarok rá. Ez a post szar. Lehet, h én is, de én cs kommentelek.

Krumpli 2011.03.07. 15:52:03

"Remek ötlet", de ki finanszírozná?

Ianas 2011.03.07. 15:52:08

@Gulogulo: Szerintem ez kimeríti az elvárásokat: louisep.com/pix/the-eye-of-sauron.jpg

A szobor címe lehetne: "Az érett Sauron" alcím: "A mindent látó lángoló pina". Szerintem ez minden igényt kielégít.

csoko20 2011.03.07. 15:53:33

Mielőtt gyorsan kivonulna a klérus daruskocsikkal, egy-két laikus kérdés 2011 tavaszán:

1. Mennyibe fog ez kerülni?

2. Ki fogja ezt kifizetni?

3. Ki fogja ezt fenntartani?

4. Nem találhatnánk jobb helyett a fenti összegnek? /árvák, rokkantak, vakok stb./
Nyilván ezen jócselekedetek nem lennének 4 emeletnyi kifejezései a felebaráti szeretetnek, de akkor is....

Gulogulo 2011.03.07. 15:54:16

@Ianas: Jaaa! Ez nagyon jó! (én arra a jelenetre gondoltam amikor a kard összetörik)

Gulogulo 2011.03.07. 15:56:27

Legyen Emese (katolikusuk Mária), de akkor legyen étterem a fejében!

igényes 2011.03.07. 15:59:47

A Gellérthegyen lévő Szabadság-szobor nekem a magyar nép győzelmét jelenti a nélkülözés felett. Az országot szétrombolták az angol, amerikai bombák, földünket magyar és szovjet vér borította. Mindez persze valakiknak a jóvoltából.

Megjegyzem: "A római hadvezérek is pálmaág alatt vonultak át, győztes csatáik után. A pálma virágát a győzelem előjeleként értelmezhetjük, míg a pálma magvait, például a datolyát, a győzelem csirájaként üdvözölhetjük."

A Gellérthegyen jelenleg nem egy gúzsbakötött szobor van!

Éppen azért van a szobor, hogy az ország túlélt valamit, és becsülni illene.

A jelenlegi Orbán kormányban vajon hány szegény legyilkolt csendőr, nyílas, leszármazott van, esetleg a papság áldozatai részéről van-e valaki?

Secnir 2011.03.07. 16:10:12

@igényes:
"De ki származik Dávid házából: Mária vagy József?"

József.
egyértelmű. le is van vezetve.
Máté, 1,1-25

"16. Jákób nemzé Józsefet, férjét Máriának, a kitől született Jézus, a ki Krisztusnak neveztetik.
17. Az összes nemzetség tehát Ábrahámtól Dávidig tizennégy nemzetség, és Dávidtól a babilóni fogságravitelig tizennégy nemzetség, és a babilóni fogságraviteltől Krisztusig tizennégy nemzetség.
18. A Jézus Krisztus születése pedig így vala: Mária, az ő anyja, eljegyeztetvén Józsefnek, mielőtt egybekeltek volna, viselősnek találtaték a Szent Lélektől."

tehát József levezethető Dávidtól ÁMDE Jézus az Mária és az Úr gyermeke. József csak mostohapapa. Nevelőszülő b+.

plb 2011.03.07. 16:13:05

A Tízparancsolat szövege a 2Mózes 20:1-14 szerint:
Ne készíts magadnak szobrot, sem semmiféle (kép)mást...

Mária szobor a Gellért-hegy ormán?
Ez bálványimádás lenne.

Gulogulo 2011.03.07. 16:16:56

@plb: Ennél rosszabb a helyzet!

Ne készíts magadnak faragott képet vagy bármely alakot arról, ami az égben fönt, a földön alant és a vízben a föld alatt van.

Ergo a földön lévőkről sem lehet képet szobrot készíteni.

Mike36 2011.03.07. 16:17:39

mondom, digitális forradalomnak állítsunk szobrot!
kit érdekel a sok hülye vallás
mára mind maradi, begyöpösödött
ami TÉNYLEG hatással volt ránk az elmúlt évtizedekben az nem Mária hanem a Zinternet

Szobrot neki!

Balogh Ádám Software 2011.03.07. 16:20:07

@Gulogulo: Az Illés volt, nem Mária. Legalábbis a Biblia szerint.

Secnir 2011.03.07. 16:20:58

@igényes:
sőt, szaladjunk tovább.
Jézus csak egy féltestvér volt ugyebár. Mi lett a testvéreivel, akik Mária méhének gyümölcsei - Józseftől?

Máté ev.

"51. Monda nékik Jézus: Megértettétek-é mindezeket? Mondának néki: Megértettük Uram.
52. Ő pedig monda nékik: Annakokáért minden írástudó, a ki a mennyeknek országa felől megtaníttatott, hasonlatos az olyan gazdához, a ki ót és újat hoz elő az ő éléstárából.
53. És lőn, a mikor elvégzé Jézus ezeket a példázatokat, elméne onnan.
54. És hazájába érve, tanítja vala őket az ő zsinagógájukban, annyira, hogy álmélkodnak és ezt mondják vala: Honnét van ebben ez a bölcseség és az erők?
55. Nem ez-é amaz ácsmesternek fia? Nem az ő anyját hívják-é Máriának, és az ő testvéreit Jakabnak, Józsénak, Simonnak és Júdásnak?
56. És az ő nőtestvérei is nem mind minálunk vannak-é? Honnét vannak tehát ennél mindezek?
57. És megbotránkoznak vala ő benne. Jézus pedig monda nékik: Nincsen próféta tisztesség nélkül, hanem csak az ő hazájában és házában.
58. Nem is tőn ott sok csodát, az ő hitetlenségök miatt."

KergeCsirke 2011.03.07. 16:23:22

@ifjonc: Katolikus és "szabadon, felvilágosultan gondolkodó" ember NINCS. Aki katolikusnak vallja magát, annak be kellene tartania a katolikus hitvilágra jellemző dogmákat, így pedig az ember NEM lehet felvilágosultan és szabadon gondolkodó. Ha pedig nem tartod be a szabályrendszert, akkor NEM vagy valódi katolikus.

világoszöld 2011.03.07. 16:26:28

Egy kicsit a tényekről / remélem azért nem mindenkit zavarnak/ A Szabadságszobor mellett van a Citadella, amit Hajnau építtetett a szabadságharc leverése után, börtönnek ill. erődítménynek. Aztán van egy Szabadságszobrunk, melynek elkészítésére először Horthy Miklós adott megbizást Kisfaludy Str. nak, ebből nem lett semmi, a háboru után felépült a felszabadulás emlékére. Spec, anyukám halaskofának hívta, meg a nép is / na ezt jól kifogtuk célozva a szovjet megszállásra/ de ez már történelem, a mienk, akárhogy is van, és a Citadella a szoborral hozzátartozik a főváros látképéhez, miért ne vehetnénk úgy , hogy ez a "mi" szabadságszobrunk, mint a new yorkiaké a sajátjuk, lehetne ez a " magyar szabadság" jelképe, a szovjet katonaszobrot már régen lebontották. Szóval nem kellene hozzányulni, ez jelkép lett, és senki nem kutatja a keletkezése okát.

Dr. No 2011.03.07. 16:30:40

Ha már bontás, akkor ne Máriának állítsunk szobrot, hanem mindjárt rögtön Tomás de Torquemadának, a talapzaton világító neonfelirattal: Bűneid zsoldja a halál!

Gulogulo 2011.03.07. 16:30:51

@Balogh Ádám Software:

Halála után Mária fölvitetett a mennybe, anélkül hogy teste romlást látott volna. 1950-ben hirdette ki ennek dogmáját XII. Pius pápa. Ünnepe Nagyboldogasszony napja, augusztus 15-e.

A teljes elragadtatás az, amikor valaki nem lát halált, a fizikai testének nem kell meghalni, hanem még halála előtt Isten testestől magához veszi az illetőt. Ilyenkor nem csupán földrajzi helyváltoztatás történik, vagy szellemi elragadtatás, hanem végleges elragadtatás, ami után nem találják meg többé azt, aki ebben részesült. Ez történt Énokkal (I. Mózes 5:24; Zsidó 11:5), majd később Illés egy ilyen elragadtatásban is részesült

Gulogulo 2011.03.07. 16:32:13

@Dr. No: Mellé közepes térdeplő alaknak diego landa...

Balogh Ádám Software 2011.03.07. 16:34:40

@Gulogulo: Dogma, pápa, ráadásul a XX. század közepén. Mi a hiteles forrás? A Biblia biztos nem. A Nagboldogasszonnyal kapcsolatban meg olvasd el, amit linkeltem korábban: www.hetek.hu/hit_es_ertekek/199908/a_maria_kultusz_eredete

Valamint ezt is: hu.wikipedia.org/wiki/%C5%90smagyar_vall%C3%A1s

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2011.03.07. 16:34:43

Én, mint megkeresztelt ateista élnék egy eretnek gondolattal. Ha már le akarják bontani (aminek szerintem semmi értelme), akkor helyére inkább Szt. Gellért szobra kellene, elvégre róla nevezték el a hegyet (,ami egyébként domb, csak szeretünk nagyzolni).

regress 2011.03.07. 16:36:03

secnir,akkor ezek szerint mária félrelépett a házasság előtt?ilyennek szobor?nemá.

regress 2011.03.07. 16:40:19

kerge csirke,igazat szóltál.csak arra nem jöttem még rá,hogy a papok hol olvasták, hogy ennyire szeretni kell a gyerekeket?

világoszöld 2011.03.07. 16:42:20

@Lord_Valdez: Van a Gellért -hegyen egy szép Szent Gellért szobor, ha Pest felől jövünk az Erzsébet hídon, akkor jól lehet látni, különösen este szép alatta egy megvilágított szőkőkúttal.

durcás 2011.03.07. 16:52:19

@mákostészta: Te biztosan egy jólelkű, a tizparancsolatot betartó, gyakran gyónó igazi hívő vagy.... :((

W Joe 2011.03.07. 17:08:36

"a megújulás és a múlt lezárása jegyében" - A szabadság már nem aktuális, le kell zárni a múltat?
Helyette menjünk vissza a középkorba a szentképekkel meg a szentkoronával?

-JzK- 2011.03.07. 17:10:21

Javaslom, ismerjétek fel magatokban a modoros egyházellenest: modoros.blog.hu/2010/08/17/az_egyhazellenes

Mivel elhangzottak itt a katolikusokat bálványimádozó, a tízparancsolat szövegét kiragósan-félremagyarázó nézetek is, ezzel kapcsolatban adok mindenkinek két linket:
depositum.hu/balvanyimadok.html
depositum.hu/szobrok.html

bőrmók 2011.03.07. 17:14:12

Jobb lenne, ha ez a tolvajbanda nem pofázna bele abba, mi van a Gellért-hegyen. Örüljenek neki, hogy nem egy gyerek, pórázzal a nyakában.

aeidennis 2011.03.07. 17:14:13

Tudtátok, hogy a "Gellért-hegy" eredetileg Szent Gellért-hegy volt? Ugyanúgy a Margit-sziget is Szent Margit Sziget volt még az ateista kommunizmus előtt.

Publius Decius Mus 2011.03.07. 17:25:25

Legyen Dávid Ibolya bronzból, kezében CD lemezekkel. Ha valaki leköpi 100 HUF bírságot fizet. Önfenntartó.

NickNickNick · http://nemzetiagyhalal.blog.hu/ 2011.03.07. 17:41:52

egy urban legend szerint az eredeti tervben a szobor még propellert tartott, a repülőbalesetben elhunyt Horthy István emlékére szánták. ez talán elég vérmagyar szándék nekik hogy befejezzék a hülyeséget. képzeljék oda a propellert oszt jóvan.

mellesleg, ez megint egy idióta gumicsont, hogy ne a gazdaságról beszéljenek a "zemberek". egymás után dobják be az ilyeneket, csak nehogy a lényeg kiderüljön, hogy megszorítási csomag van, az.

okostojgli (törölt) 2011.03.07. 17:54:24

@fourgee:
Nebaszki, Gandhi és Mohamed zsidó volt?

kubatov_kommunista 2011.03.07. 17:55:53

@aeidennis: tudtad, hogy minden ember ateistának születik?! Nem? akkor most mondom. az a 'default' érték.
utána van aki kábítószerként házvallásos lesz.

világoszöld 2011.03.07. 17:58:52

@aeidennis: A szent Gellért-hegy mégazelőtt Kelen-hegy volt, a Szent Margit Sziget meg Nyúlak szigete. De amelyik szobor engem zavar, az a cca 10 éves Szent István szobor, ami a Gellérthegy lábánál , a sziklakápolna előtt áll, t.i. a szoborból a város felől csak a ló fara látszik, egyedül a kápolna előtt látni magát Szent Istvánt. Ha már csinálnak egy szobrot, illesztették volna a városképbe, mert így borzasztó. Ha ilyen szobrot akarnak a Szabadság-szobor helyére is, akkor köszönjük, nem kérjük.

Rigor Mortis 2011.03.07. 18:12:30

Én Vata szobrát tenném oda, amikor lerugdossa a csuhást, oda, ahová való. 1:1.

ifjonc 2011.03.07. 18:21:07

@KergeCsirke: Nem értem miért zárná ki egymást a kettő! Attól, hogy katolikus vagyok még megérthetem ha pl. egy meleg pár házasodni szeretne és így szeretné szorosabbra fűzni a kapcsolatát. Sajnálom őket, hogy erre semmilyen formában nincs lehetőségük(legkevésbé katolikus szertartás szerint, ami egyébként érthető). Ettől én még betartom a "dogmákat", hiszen nem én akarok melegházasságot kötni. Hasonlóképp: ha egy fiatal leányanya elveteti a gyermekét, mert kilátástalan helyzetbe kerül, átérezhetem a helyzetét, megérthetem milyen folyamatok vezettek döntéséhez. Felfoghatom, elemezhetem a kóros társadalmi hátteret. Természetesen ha bármilyen módon segíthetném, hogy másképp dönthessen: mindent elkövetnék. Ennek hiányában nem fogom bírálni,minősíteni, megvetni stb, bár nem tartom helyesnek tettét. Ha én kerülnék hasonló helyzetbe, semmiképp sem vetetném el a gyermeket (ezzel az ún. dogma ismét betartva részemről). Hasonlóan közismert dilemma az eutanázia kérdése. Ha súlyos beteg lennék, valószínűleg nem választanám a kegyes halált (habár nem voltam ilyen helyzetben sosem, így véleményem nem szubjektív). Ha valaki így vetne véget szenvedéseinek csak gyászolni tudnám! Elítélni, megvetni tettéért semmiképp sem. A katolikus hit manapság nem azt jelenti, hogy másokat ostorozunk, megvetünk, elítélünk mert nem úgy cselekszik ahogy mi tennénk. Semmilyen dogma nem írja elő, hogy a másképp gondolkodókat, cselekvőket gyűlölni, kirekeszteni, saját véleményünkről erőszakosan meggyőzni kellene. Az az inkvizíció kora volt! Aki így viselkedik (pl. homofób) az saját magát minősíti nem a katolikus hitet. Sajnos utóbbiak kapnak médiavisszhangot, szerepelnek a TV-ben stb. Sokan (mint pl. Te is) csak azt hiszik el, azt tartják valóságosnak amit a manipulatív média eléjük tár. Aki az Egyházon belül van tudja és érzi, hogy az igazi érték az elfogadás, empátia, egymás megbecsülése az ellentétek keresése helyett. Ezek a csöndes hívők vannak döntő többségben, csak rájuk senki sem kíváncsi, mert nem lehet fogást találni rajtuk. Az, hogy én magam megtartom a szabályokat és a hitemet rám tartozik elsősorban. Ettől nem fogom gyűlölni pl. a melegeket, vagy megvetni az abortuszon átesett anyákat. Ha tudsz olyan példát, ellentmondást említeni amivel megcáfolhatod az érvelésem írd meg nyugodtan.

etiennehungary 2011.03.07. 18:28:31

Miénk a világ legnagyobb sörnyitója...

Bambulka 2011.03.07. 18:49:58

Azok akiknek ez eszébe jutott miért laknak Budapesten ?

Gempacsöki boborján 2011.03.07. 19:07:29

Gondolom kurva sok pénzünk van csak úgy szobrokat cserégetni mert valami barom kifingotta a pofáján,hogy emez már unalmas.

iovianus 2011.03.07. 19:12:07

Mi lenne ha a rendszerváltó nemzedék egyszer, csak egyszer alkotna valami olyat, amit más még nem csinált meg, és nem lopna? Hozzanak létre egy új Mária szobrot, tegyék ahová akarják, akár a hegytetőre, de ennek nem kell együtt járnia a másik szobor ledöntésével.

Ideológiai alapok helyett egy szép szobrot kívánunk, akár Máriáról, akár a Gellért-hegy tetejére, de 60év emlékét-akármilyen is volt ne dobják csak úgy ki.

cattus1 2011.03.07. 19:16:06

Minden napra be kell dobni valami szimbolikus marhaságot, amin elrágódhatunk, addig se foglalkozunk a gazdasággal, ami az istennek se akar beindulni.

Dagadt Botsáska 2011.03.07. 19:32:26

Ha valami, a kort igazán kifejező emlékmű kellene odakerüljön, akkor az az "Anonim Webtroll" szobra lenne...

Secnir 2011.03.07. 19:42:45

@Dr. No:
Torqumadára én is adok eg szavazatot...

cattus1 2011.03.07. 19:45:55

Ha már rendszerváltás, lehetne esetleg az ismeretlen fülkeforradalmár szobra.

kaqkkfioka 2011.03.08. 07:00:19

Talán jelzés értékű, hogy a !!!!!!!Szabadság szobrot!!!!!!!!! le akarják cserélni.

2011.04.22. 21:11:04

@ifjonc:

Az a gond inkább, kedves ifjonc, hogy Jézus szellemisége dinamikusabb és radikálisabb volt a tanítás tekintetében. Részint teljesen igazad van, az dobja rá az első követ, aki önmagát ugyanazzal a mércével méri; Jézus sem tette meg (még), pedig megtehette volna.

Azonban másrészt teljesen el kell utasítanom:

1, A felolvadás, és a duális jó - rossz szempontok egybekeveredése az életben.

2, A közösségek liberalizálása, és atomizálása. Az államiságunk katolikus, ezek mellé társulhat vallási türelemben az ország történelmébe beleolvadt klasszikus protestáns felekezetek. A katolikus béke nem a világ békéje.

3, Elítélni valóban nem. Azonban megítélni a dolgokat, hogy rosszak-e vagy jók-e és inteni (!) erre az embereket, az kell. Nyilván felnőtt embert nem lehet pisztolyra szorítani, hogy higgyen. De pl. a társadalom fiatal rétegét, hogy a keresztény hitre oktassuk, az kötelező és nem opcionális jellegű.

4, Az Egyház dinamikus szellemiségének 2000 éves folytonosságát csak úgy elvetni a szabad elvek szerint kissé ellentmondásos. Nem a sötét Sándor pápára gondolt KergeCsirke, hanem arra, hogy a Mária-szobrot, a katolikus államiság jelképét, amely minden magyar emberben kivétel nélkül valamilyen szinten élnie kell, egy olyan plurális, latyakos társadalomra lecserélni, ahol az Egyház nem tud mit tenni magával, mint meghasonulni, meghasonulni és újabb alkalommal meghasonulni... egy katolikusnak - legyen bármilyen politikai/vallásfilozófiai állásfoglalású - elfogadni lehetetlenség.

"Minden önmagában meghasonlott ország elpusztul és ház házra omlik. "
(Lk, 11, 17)
süti beállítások módosítása