Szabadság-szobor kicsit másképp
2011.03.07. 11:36 Ratius
268 komment · 2 trackback
A bejegyzés trackback címe:
Trackbackek, pingbackek:
Trackback: Szabadság-szobor kicsit másképp 2011.03.07. 17:42:16
Trackback: Tíz katolikus kerestetik 2011.03.07. 13:04:27
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
don07 2011.03.07. 12:03:41
"Amikor az ország többsége nem keresztény, nem katolikus…"
Honnan szedted ezt a baromságot?
Before · http://azbeszt.blog.hu 2011.03.07. 12:07:44
aeidennis 2011.03.07. 12:08:07
Mike36 2011.03.07. 12:08:46
ezért legyen szobra a PC-nek és a netnek
kamarawood 2011.03.07. 12:09:18
spontan · http://erdekessegek.info 2011.03.07. 12:09:30
kej 2011.03.07. 12:09:33
csoko20 2011.03.07. 12:10:46
2. A máriapócsi könnyező Madonna kutya fasza lesz ahhoz képest, amennyit a gellért-hegyi sírna a főváros láttán....
spontan · http://erdekessegek.info 2011.03.07. 12:11:25
ROZ 2011.03.07. 12:15:26
Hiszen én úgy tudom, hogy a (most még) Gellért-hegyet hamarosan elkezdik átalakítnai és abból faragják majd ki Orbán fáraó piramisát!
Dr. simonmondja. · http://off.blog.hirszerzo.hu/ 2011.03.07. 12:17:30
Nevezzük a máról Máriának a Szabadság szobrot, és kész.
Mária hozsannázik a mirtuszággal
Vagy valaki szerint valahogy máshogy néz ki Mária ?
Egy kucorgó kendős asszony rongyokban ?
Nem lenne szép szobor.
Így, ahogy van, legyen Mária a neve és kész.
csoko20 2011.03.07. 12:18:08
csillámpóni 2011.03.07. 12:19:58
Viszont a szobor megújítása csakugyan időszerű, én, tekintettel a Rácz-sikló építésére, egy Rácz Gigi, Rácz Béci szoborcsoportra voksolok (ld. Voksán Virág) azzal a kitétellel, hogy a Rácz-sikló végállomása lehetne egy gigantikus Rácz-csikó.
Gyáli úr 2011.03.07. 12:21:46
csillámpóni 2011.03.07. 12:21:55
NickT 2011.03.07. 12:22:29
F173 2011.03.07. 12:29:27
ügyfélszolgálatos 2011.03.07. 12:31:19
charlottesweb · http://www.charlottesweb.hu 2011.03.07. 12:31:52
igényes 2011.03.07. 12:33:04
A Gellért-hegyi Szabadság-szobor Budapest egyik jelképe, felemelt kezében pálmafaágat tartó nő alak, Kisfaludi Strobl Zsigmond 1947-ben elkészült alkotása. Az eredeti, több kisebb szobrot is magábafoglaló kompozíció hivatalos elnevezése Felszabadulási emlékmű volt; a német hadsereget Budapestről kiverő szovjet hadsereg haditettének emlékére állították. A kommunista rezsim bukása és a szovjet „felszabadítás” átértékelése után a szoboregyüttest jelentősen átalakították és a szovjetekre való utalásokat eltávolították.
A Szabadság-szobor főalakja, amelynek modellje Thuránszkyné Gaál Erzsébet
driopios 2011.03.07. 12:34:05
LobMayer (törölt) 2011.03.07. 12:34:42
csoko20 2011.03.07. 12:35:14
"Ne csináljatok magatoknak bálványisteneket. Se faragott képet, se szent oszlopot ne állítsatok magatoknak, kőszobrokat se helyezzetek el országotokban, hogy leboruljatok azok előtt. Mert én, az ÚR, vagyok a ti Istenetek."
Ezt legalább a keresztényeknbek illene tudni.....
ReggieHammond 2011.03.07. 12:36:18
Squid 2011.03.07. 12:38:00
csillámpóni 2011.03.07. 12:38:10
De azért a biztonság kedvéért a Citadellán állhatna egy Osszáma Bin Laden-szobor, így a jövőben esetleg sem terjeszti ki senki a dzsihád bombázós részét a Gellérthegyre.
igényes 2011.03.07. 12:39:08
fourgee 2011.03.07. 12:39:26
Már csak az IMF-nek kellene valami szobrot raknia oda, teljes lenne a kép :))
Gábris szomszéd 2011.03.07. 12:40:14
igényes 2011.03.07. 12:41:05
csillámpóni 2011.03.07. 12:42:57
Kuruttya 2011.03.07. 12:44:25
Ma Magyarországon a keresztények már kisebbségben vannak.
csillámpóni 2011.03.07. 12:45:04
okostojgli (törölt) 2011.03.07. 12:45:50
IGe · http://vilagnezet.blog.hu/ 2011.03.07. 12:47:57
Árpád Rendjének Jogalapja Tradicionális Egyház
Nelson Muntz (törölt) 2011.03.07. 12:48:12
fourgee 2011.03.07. 12:48:30
De te Mózes könyvéből idéztél, a keresztények meg az Újszövetséget veszik alapul. Ha komolyan vennénk a zsidók könyvét, akkor disznóhús sem lehetne Magyarországon... (ez utóbbinak én örülnék is).
Ha idézel valamit, azt illene tudni hogy honnan és kinek :)))
Krujs 2011.03.07. 12:48:46
veterán 58 2011.03.07. 12:49:53
Pihent agyú emberek okoskodásai.
De ,hogy munkahely legyen az nem jut eszébe egynek sem.
Van itt, szentkorona, cigi gond, kistermelő, multi, szt tisztek, anyázás, káosz.De ezek nem mulasztják el az emberek gondját.
fourgee 2011.03.07. 12:50:00
Squid 2011.03.07. 12:50:12
Mellette Matolcsy töprengő arccal nézne a jövőbe és kutatná a freestyle közgazdaságtan ködbevesző útját, ez utóbbi azért lenne jó, mert mindkét szemével máshová néz ami összezavarná az idelátogató IMF és Hitelminősítő cégek képviselőit.
Az ad hoc lakoon csoportot OV minimum 2x magasabb szobra keretezné be, amint felolvassa beszédét kb 40 magyar zászló előtt, keletre vetett tekintettel, miközben Szijjártó a lábánál megrészegülten néz fel és issza a vezír szavait.
LordRadi · http://fine-art-photography.deviantart.com/ 2011.03.07. 12:50:18
Nelson Muntz (törölt) 2011.03.07. 12:50:22
fourgee 2011.03.07. 12:51:23
Vigyázz, mert ez így eléggé antiszemita szöveg :)
Karnamantra 2011.03.07. 12:51:28
Annak a 60%-nak is EGY RÉSZE (mindent összevetve 10-15%!!) vallja magát hívő, templomba járó, vallásos katolikusnak. A többi csak papír, ami a csecsemő első hónapjaiban keletkezett!
Nagyon abba kellene már hagyni ezt a Máriázást, kereszténykedést, mert akkor itt valóban tisztogatás folyik, a jóérzésű emberek ugyanis el fognak menekülni az országból diszkriminizációs alapon, a többi BIRKA meg itt marad magában és béget! Beee!
Akkor talán jó lesz végre? EZEN MÚLIK, tényleg??
csillámpóni 2011.03.07. 12:51:50
IGe · http://vilagnezet.blog.hu/ 2011.03.07. 12:52:02
Dr_utcai_arcos 2011.03.07. 12:52:37
csillámpóni 2011.03.07. 12:52:59
LordRadi · http://fine-art-photography.deviantart.com/ 2011.03.07. 12:53:42
kubatov_kommunista 2011.03.07. 12:54:04
"Szűz Máriának hátulról tegyen be OVI"
Ez a szobor kifejezné az a magyar népfeelinget, hogy már megint hágnak minket politikusaink.
Mária országa mi lennénk - minket testesítene meg.
OVI is megkapná az örök dicsőséget amire oly áhítozik (na jó 10-100 év) sokkal többet úgysem kapna.
Amúgy nem lehetne inkább infrastruktúrát építeni?
Tudom, tudom - unalmas téma, most agyakat kell mosni, de nem lehetne azt csinálni hogy egy agymosás egy villamos...?
Gretsch2006 (törölt) 2011.03.07. 12:54:26
Melyik alapítvány? Neve? Címe?
csakmeraze 2011.03.07. 12:54:39
Ki hallott már mise-sörről :-D
csillámpóni 2011.03.07. 12:54:50
Baltaarcú Apu 2011.03.07. 12:55:21
IGe · http://vilagnezet.blog.hu/ 2011.03.07. 12:56:59
A népszámlálási adatok kritikája: Hazánkban nagyon sok publikáció, politikai, a weben és a közéletben folyó vita kérdőjelezi meg a népszámlálási adatok valódiságát, hiszen a bizonyíthatóan jellemző esetekben a megkeresztelkedésre és nem a vallási hovatartozásra vonatkoznak. Sokak álláspontja szerint egy csecsemőkori, bizonyos szertartáson - a keresztelésen - való részvétel nem jelenthet vallási hovatartozást, mint ahogyan a kisdobossá, vagy a KISZ-taggá avatás sem tekinthető az ateizmus jelének. Továbbá a népszámlálási statisztika keveri a vallási és az egyházi hovatartozás kérdéskörét. Egy adott egyháznak nem lehet az a tagja, aki a maga módján vallásos és nem követi egyik egyház tanításait sem. A hazai vallási megoszlásról készült több egymástól független felmérés is, ezek adatai egymással egybeesnek, de a népszámláláséval nem. Tehát erősen vitatható, és sokak szerint bizonyított is, hogy a népszámlálási adatok nem hitelesek. Mindenképpen szükséges megemlíteni a többi felmérés adatait is, amelyek alapján a katolikusok hazai száma 7-8% közé esik.
Baltaarcú Apu 2011.03.07. 12:57:24
I_Isti 2011.03.07. 12:58:43
Persze az esküvőn már valszeg gömbölyödött a hasa Máriának, ezért ezt se ártana ábrázolni.
*nem tom magyarul hogy kellene írni, valszeg cicit, a vallásos zsidók számára Mózes által előírt bojtok a köntös peremén, Jézus is hordta, valszeg az apukája is - még ha csak mostohafater volt is tényleg.
IGe · http://vilagnezet.blog.hu/ 2011.03.07. 12:59:17
Az 1%-os adófelajánlás a népszámlálás után a legnagyobb mintavételű közvélemény kutatás, amelynek persze szintén vannak pontatlanságai. Nyugdíjasokat, fiatalkorúakat, nem adózó munkaképeseket nem méri, illetve a "megkérdezettek" jelentős száma nem nyilatkozik. Viszont így is 4,4-4,5 millió állampolgár véleményét tükrözi. Egyéb közvélemény kutatásoknál általában ezer, elvétve maximum tízezer fő szokott lenni a megkérdezettek száma. Tehát az 1%-os felajánlások felmérése nagyságrendekkel pontosabb lehet. 3-4 év óta teljesen azonosak ezek az adatok és szinte hajszálra megegyeznek más felmérésekkel is, tehát a valóság (értsd: az egyházaknak tett felajánlók száma) jó közelítésének mondhatóak.
2002 év Egyházak részesedése a személyi jövedelemadó egy százalékából. Számítások az APEH adataira támaszkodva: Az SZJA bevallásra kötelezettek száma az APEH szerint : 4.5 millió fő. Összes egyházaknak felajánlást tevő hívő számaránya az ország lakosságára arányosan vetítve:11,97 %
Katolikus : 7,44 %
Református : 2,47 %
Evangélikus : 0,74 %
Hit Gyülekezet : 0,22 %
MAZSIHISZ : 0,13 %
IGe · http://vilagnezet.blog.hu/ 2011.03.07. 13:00:24
Egyre nagyobb hittel…
Beszélgetés Orbán Viktorral ünnepről, magyarságról, kereszténységről
"...Hogyan gondolkodjunk a keresztény Magyarországról, történelmi egyházakról ma, amikor a statisztikák szerint jó, ha az emberek tizenöt százaléka vallásos?
fourgee 2011.03.07. 13:01:01
Csak ebben az országban divat zsidózni, keresztényezni, arabterroristázni... :(
Secnir 2011.03.07. 13:01:32
én, mint az Ateista Anyaszentegyház Megnemmondó Püspöke le szeretném döntetni a Szabadság-szobrot, és a helyére egy csodaszarvast kérek aranyból. A hozzávaló aranyat a Katolikus Egyház dobná össze.
Van olyan kollégám, aki egy telefonfülkét állíttatna a szobor helyébe, egy beleszorult fideszes szavazóval, Címe: 2/3
Van, aki egy lefelé fordított nyitott bőrpénztárcát szeretne állíttatni
Van, aki szerint magát Viktort kellene megmintázni, guánóból. Rászállnánal a madarak, leszarnák, és évről-évre nagyobb lenne.
Én javasolnám még a szélfútta hajú Selmeczi Gabriellát, bal kezében egy kiflicsücsökkel, jobb kezében egy karddal, amivel épp a nyugdíjunkat védi. Persze a jobb hóna alá egy Nokiásdoboz, hogy jól lehessen látni, menniyre meri kinyújtani a kardot tartó kezet...
Esetleg még a Matolcsynéra támaszkodó Matolcsyt, amivel a két vigyázó szemével egyszerre tekint Nyugatra és Keletre. Kezében egy söralátéttel, amibe az volna vésve: Nem nyert!
Jobbikosok figyelem! álljatok őrt Tatabányánál a Turul-madárnál! A katolikus szntegyház hamarosan elkezdi a kényszerkeresztélést, ami a bálványdöntéssel jár együtt...
Publius Decius Mus 2011.03.07. 13:01:33
Ettől függetlenül nem támogatom és talán Pali sem fogja, mert a mostani szoborkompozícióval nincs semmi baj amióta leszedték róla a fenyegető orosz katonát.
Baltaarcú Apu 2011.03.07. 13:01:57
Karnamantra 2011.03.07. 13:03:14
ReggieHammond 2011.03.07. 13:04:44
lutria 2011.03.07. 13:04:49
Ja,hogy közpénzből kellene felállítani?
Link Elek 2011.03.07. 13:05:21
Publius Decius Mus 2011.03.07. 13:06:08
csakmeraze 2011.03.07. 13:06:19
1: Mária nem szüzen halt meg, Jézusnak voltak testvérei (Mt 13,55)
2: Pláne nem ír a fáma (sorry, a Biblia) a mennybemenetelről
ReggieHammond 2011.03.07. 13:09:25
ReggieHammond 2011.03.07. 13:10:18
A Hannibal Lektűr-attitűd · http://hannibal.blog.hu/ 2011.03.07. 13:11:17
Izo 2011.03.07. 13:11:34
Karnamantra 2011.03.07. 13:12:50
Nelson Muntz (törölt) 2011.03.07. 13:13:03
csoko20 2011.03.07. 13:13:30
Miért énekelik misén a Zsoltárokat???
Te, kis Luther Marci!!! :D
Secnir 2011.03.07. 13:13:59
"a keresztények meg az Újszövetséget veszik alapul. Ha komolyan vennénk a zsidók könyvét, akkor disznóhús sem lehetne Magyarországon... (ez utóbbinak én örülnék is).
Ha idézel valamit, azt illene tudni hogy honnan és kinek :)))"
én ateista vagyok, de olvastam a Bibliát, pusztán azért, hogy egy picit műveltebb legyek, mint a korosztályom.
Biblia. Ószövetség. Mózes könyvével kezdődik. A világ teremtéséről szól, Ádám és Éva, a kiűzetés, Özönvíz.
khm. használják az ószövetséget a keresztények, igencsak.
ÁMDE!
Azonban!
DETEHÁT!
egyszerűen "elfelejtenek" belőle részeket. Ami kínos nekik. vagy nem illik a világképükbe.
ne szaladjunk bele most hitvitákba, de szerintem ha a bibliát vesszük alapul, Jézust, stb., akkor csak az lehet jó, és igaz keresztyény, aki zsidóként születik, majd a hitet felismerve kikeresztelkedik. (ebből ered, hogy Jézus, mint pályelhagyó zsidó tevékenykedett), aki különben is nem Jézus, hanem Immanuel.
de az most egy más kérdés.
IGe · http://vilagnezet.blog.hu/ 2011.03.07. 13:14:29
Ott van egy böszme nagy ókori kivégzőeszköz a száló felé, az Erzsébet híddal szemben, meg Gellért püspök hitkomisszár szobra.
don07 2011.03.07. 13:15:35
Az, hogy valaki nem jár templomba, mert a jelenlegi katolikus főpapság és úgy cakumpakk az egész katolikus egyház képmutató, judeo-kereszténységet hirdető (pfejj) semmirekellőkből áll, az nem azt jelenti, hogy ne hinne Istenben.
Nagyon sokáig az tartotta életben a Magyarságot (nagybetűvel), hogy hitt valamiben. Hitt Istenben, hitt a Hazában...
Nézzétek meg mi van ma, mikor a vallás (hála a kommunistáknak és a zsidóknak), mint az alapvető erkölcsi értékrend meghatározója olyan állapotban van amilyenben. Züllés, erkölcstelenség....lassan szodoma és gomorra........
Gulogulo 2011.03.07. 13:17:17
IGe · http://vilagnezet.blog.hu/ 2011.03.07. 13:18:55
Ebben a régebbi írásomban eléggé sok statisztika van egymás mellé téve és jellemzően 10% alatti a hazai katolikusok száma:
Világnézeti megoszlás Magyarországon
vilagnezet.blog.hu/2007/04/23/vilagnezeti_megoszlas_magyarorszagon
Gulogulo 2011.03.07. 13:19:23
www.Bisex.hu · http://www.bisex.hu/aff/99e46a59d4f8188eda373d36ecd8cc3a 2011.03.07. 13:20:53
ReggieHammond 2011.03.07. 13:21:54
Viszont itt pont arról van szó, hogy egy katolikus szervezet az intézményesített egyházra és annak elveire/tanaira/hittételeire és leginkább támogatottságára hívatkozva böfög fel ilyen szarcsimbókokat. A többség meg a kommentekben pont azt mondja, hogy ennek a fajta "katolicizmusnak" ma magyarországon van vagy 10% támogatottsága.
Azt meg korántsem hiszem, hogy bármiféle hit tartotta volna fent ezt az országot.
ReggieHammond 2011.03.07. 13:23:42
Gulogulo 2011.03.07. 13:24:02
Gulogulo 2011.03.07. 13:25:20
Maisie MacKenzie 2011.03.07. 13:26:53
Én nem. Azt vagy rögtön '89-ben kellett volna népharagszerűen ledönteni, vagy hagyni a mostani deszovjetesített formájában.
Mária szobor meg egy eléggé katolikus cucc, Magyarország annyira nem katolikus hagyományú már. Reformáció, felvilágosodás, polgárosodás, ezek inkább a klérussal szemben mentek végbe.
Balogh Ádám Software 2011.03.07. 13:27:34
Maisie MacKenzie 2011.03.07. 13:32:00
"A máriapócsi könnyező Madonna kutya fasza lesz ahhoz képest, amennyit a gellért-hegyi sírna a főváros láttán...."
Pedig Orbán-Tarlós Budapest immáron a Nemzet Fővárosa! :-)
Ria, ria, Szűz Mária!
Fatal Error! System Halted! 2011.03.07. 13:36:06
Nem tudtam, hogy mi hiányzik. Tényleg, az amcsik, németek, vagy épp spanyolok nem nevezhetôk épp erkölcsös népnek, pedig ott nem voltak komcsik...ja persze a zsidók, minden világos.
Isten a tanúm, hogy ateista vagyok.
Muad\\\'Dib 2011.03.07. 13:36:37
nomad · http://szkaresz.blog.hu/ 2011.03.07. 13:36:55
csoko20 2011.03.07. 13:38:38
Ja, az még meg van, hogy Semjén Zsolti a Szűz Máriás, Istenes alkotmányt Ópusztaszeren akarta megszavaztatni?! A pogány magyarok kultikus helyén?!
Én értem, hogy a Vatikán szemet huny a pogány hagyományok befogadásán mondjuk az Andokban, Amazóniában vagy Borneón, de itt!!!!!!!!!!! :-)
fourgee 2011.03.07. 13:39:28
A hetedik nap az szombat, vagyis shabbat. Péntek naplementétől szombat naplementéig. Ha a keresztények pontosan követnék az "ószövetséget", akkor szombat lenne a pihenőnap.
Én úgy tudom hogy a zsidók a Talmudot követik, pedig ők írták a Tórát is, amiben a 7. nap benne van.
Két ismerősömet kérdeztem, akik jártak katolikus hittanra, ők azt mondták hogy ott kizárólag az Újszövetséggel foglalkoztak.
Gulogulo 2011.03.07. 13:40:07
Gulogulo 2011.03.07. 13:42:26
lOc (a pasztafáriánus) 2011.03.07. 13:43:16
TiZ 2011.03.07. 13:44:04
fourgee 2011.03.07. 13:44:58
Én is olvastam a Tórát is meg az Újszövetséget is, nekem az "rakódott le" hogy az jó keresztény, aki Jézus tanításait követi, az azokban lévő erkölcsi rend szerint él. Most vagy nekem jött át valami rosszul, vagy az elmúlt 2000 évben a különböző egyházak értettek félre valamit. :)
Gulogulo 2011.03.07. 13:45:20
I_Isti 2011.03.07. 13:46:46
TiZ 2011.03.07. 13:46:56
ReggieHammond 2011.03.07. 13:47:24
Azt meg ugye te sem gondolod komolyan, hogy ami az izraelitáknál a szombat az nem azonos a keresztények vasárnapjával.....
Akkor meg kérdezt meg az ismerőseidet hogy hol olvasták / tanították hogy a világot az Ő istenük teremtette...
De Secnirrel értek egyet " egyszerűen "elfelejtenek" belőle részeket. Ami kínos nekik. vagy nem illik a világképükbe." sőt ezt megteszik az újszövetséggel , meg a tízparancsolattal is. Tudod pl ne paráználkodj főképp ne 10enévesekkel...
dtomika 2011.03.07. 13:51:40
:-))))))))))), vagy amit "GULOGULO" javasol orbán viktor
lovasszobrát, amint megment bennünket.
ifjonc 2011.03.07. 13:53:11
Le_Penseur 2011.03.07. 13:53:21
Egy katolikus alapítvány kezdeményezte Schmitt Pál köztársasági elnöknél, hogy "a megújulás és a múlt lezárása jegyében" távolítsák el a budapesti Gellért-hegyről a Szabadság-szobrot, és a helyére Nagyboldogasszony szobrát állítsák - olvasható a Népszavában.
A lap hétfői számában azt írja, Bakk István, a Bakk Endre Kanonok Alapítvány elnöke nem csak az államfőt, hanem a magyar püspöki kart is megkereste a javaslattal. Az alapítványi elnök a köztársasági elnöknek írt levelében a Népszava szerint úgy fogalmazott: "az új alkotmány elkészítésével párhuzamosan, amely a Szent Koronát helyezi a középpontba, helyre kell állítani Mária országa tekintélyét is", ezért kezdeményezi a szoborcserét.
Publius Decius Mus 2011.03.07. 13:57:35
Muad\\\'Dib 2011.03.07. 13:57:56
Na most ezt nem értem. Meglehetősen sok ország történelme tartalmaz legendákat, többségében megbecsülik, reklámozzák, stb. Akkor ezzel mi is a baj?
Tomato Tomi 2011.03.07. 13:59:13
Gulogulo 2011.03.07. 14:00:19
csakmeraze 2011.03.07. 14:00:33
ReggieHammond 2011.03.07. 14:00:57
ReggieHammond 2011.03.07. 14:02:24
fourgee 2011.03.07. 14:05:05
Akkor most ez azt jelenti, hogy minden hittanórán elcsavarják a papnövendékek fejét, mert te megmondtad? :)))
"Azt meg ugye te sem gondolod komolyan, hogy ami az izraelitáknál a szombat az nem azonos a keresztények vasárnapjával....."
Hol mondtam ilyet? Hol mondtam ilyet? Segítek, sehol. :) Arra próbáltam meg rávilágítani, ha annyira komolyan vennék a keresztények a Tórát, akkor a "vasárnap szombaton lenne".
"Akkor meg kérdezt meg az ismerőseidet hogy hol olvasták / tanították hogy a világot az Ő istenük teremtette..."
Úgy tudom hogy Isten az nincsen kisajátítva, "mindenkié", míg a Teremtő az kizárólag a zsidók istene. Az a két ismerősöm akikkel elbeszélgettem, azok egyébként ezekkel a dolgokkal nem foglalkoznak :))
Egy olyan ismerősöm volt akivel ezekről a dolgokról tök jól el lehetett beszélgetni. Keresztényként született, teológiát tanult és egy zsidó csajjal jött össze. A főnökünk persze "nagyon örült", amikor egy csomó ilyen kérdésbe belementünk munka helyett :)))
s.d.i. 2011.03.07. 14:11:26
Balogh Ádám Software 2011.03.07. 14:13:31
Secnir 2011.03.07. 14:13:40
" az jó keresztény, aki Jézus tanításait követi, az azokban lévő erkölcsi rend szerint él. Most vagy nekem jött át valami rosszul, vagy az elmúlt 2000 évben a különböző egyházak értettek félre valamit. :)"
stop
álljunk meg egy szóra (ahogy azt Luther mondta).
Jézus Isten szavait tolmácsolta. Az, hogy mit mondott Isten, azt már Jézus élete _előtt_ is mondta, Mózes, a próféták stb. által.
ergo: Jézus tanításai azok a régi zsidó próféták tanításai _ugyanattól az istentől_
:D
na én ilyenekkel szoktam megfogni a becsöngető Jehova tanúkat.
@ReggieHammond:
"Tudod pl ne paráználkodj főképp ne 10enévesekkel..."
nana. én is paráználkodtam tizenévesekkel tizenévesként. :D
de az tényleg gáz, hogy a katolikus egyháznak kiközvetített milliárdok, a papi pedofília, az egyházi pénzek milliós szintű kisíbolása, az egyházi pénzekből homi szeretőknek juttatott milliók _mellett_ a legnagyobb problémája a keresztyényeknek a Szabadság-szobor...
Maisie MacKenzie 2011.03.07. 14:14:02
"ők azt mondták hogy ott kizárólag az Újszövetséggel foglalkoztak"
Eléggé gyorstalpaló lehet. :-(
fourgee 2011.03.07. 14:14:05
Tedd hozzá, hogy "a római katolikus egyház", így pontosabb, mivel 1001 féle egyház van és keresztény egyházakból is van több. Hogy lehetett-e homoszexuális, erről azok tudnának véleményt mondani, akik ismerik azt a kort, az akkori izraeli közösséget.
Nekem aztán írhatod "az egyház" véleményét a homoszexuálisok házasodásáról, sem vallásos, sem homoszexuális, sem házas nem vagyok. :)))
A homoszexuálisok házasságának meg nem a keresztény emberek az akadályai (akármit is idéznek a Tórából), hanem az a tény hogy házasság egy férfi és egy nő között jöhet létre. Ezért kell egy, a házassággal egyenértékű hivatalos élettársi kapcsolat lehetőségét biztosítani számukra. Hogy örökölhessenek, az özvegységi nyugdíjat megkaphassák (már ha lesz még nyugdíj), stb.
fourgee 2011.03.07. 14:17:17
A Jehova tanúkat azzal lehet megfogni, hogy a Bibliának csak bizonyos részeit ismerik, és minden szituációra elő tudják kapni a megfelelő részt.
Engem az utcán állítottak meg, pár mondat után otthagytak, pedig mondtam hogy várjanak, még akarok beszélni velük :))))
Gulogulo 2011.03.07. 14:17:20
manes 2011.03.07. 14:17:22
Muad\\\'Dib 2011.03.07. 14:17:42
Miről beszélsz? Ezek szerint a skandinávok azonosulnak a viking legendákkal, azért büszkék rá a mai napig? Nem is értem miket írtok. Egyes országok büszkék a múltjukra/legendáikra. Nálunk ez nem divat, hanem a nyomorult megfelelési kényszer az aktuális trendnek. Komolyan olyan szánalmas ez az egész, hogy lassan kezdem azt gondolni, nem is kár érte...
Gulogulo 2011.03.07. 14:19:17
Gulogulo 2011.03.07. 14:20:06
fourgee 2011.03.07. 14:20:11
Egy reformátusnak vagy egy görög-katolikusnak miért kellene azzal foglalkoznia, hogy a római katolikus egyház mit csinál? Azt írtad, hogy "a legnagyobb problémája a keresztyényeknek". Márpedig jópár féle keresztény létezik.
fourgee 2011.03.07. 14:21:08
Muad\\\'Dib 2011.03.07. 14:21:38
Nem kell egyetérteni Istvánnal. Viszont annyit azért kérnék, hogy sorold fel azon államokat, népeket melyek megmaradtak Európában az őseik hitét fenntartva, és ellenálltak a kereszténységnek. Tudom, nem sokat jelent, hogy magyarul gagyogtok, de ha már így alakult, akkor legalább azt nem kéne szidni tele pofával, akinek ez köszönhető...
manes 2011.03.07. 14:22:10
ReggieHammond 2011.03.07. 14:23:14
Viszont érdekes az érvelésed (aminek mondanivalójával amúgy egyetértek) miszerint pl a melegházasság ellenzése nem a "keresztény emberek" az akadályai. Ugyanakkor folymatosan ugynezekre a keresztény emberekre való hívatkozással (TI: hogy keresztény magyarország vagyunk stbstb) próbálnak meg lassan már az alkotmányba is becsempészni istent, koronát, de hogy ne nagyon térjünk el a tárgytól, szobrot a Gellért-hegyre. Na most akkor hogy is van ez ???
Gulogulo 2011.03.07. 14:24:02
Egyébként akkoriban a szerzetesség volt a menő a homároknak, mert a falusi közösségből kinézték, ha csak meg nem házasodott, és seggbekukit csak az érintettek tudták. A lányok meg vagy szolgálólányokat tartottak, vagy szolgálólányok voltak...
Gulogulo 2011.03.07. 14:25:05
Gulogulo 2011.03.07. 14:25:46
mákostészta 2011.03.07. 14:26:04
Ki a faszt érdekel? Számít ez?
"hogy végre befejeződött a világháború elsősorban a béke szobra."
Mégis "szabadság-szobor" a címe.
"minden józan ember számára fontos jelkép"
Ezt te mondod, a balos + az ultralib biboldó haverjaiddal, vagy tényleg a józan emberek? Mert amúgy ki nem szarja le, hogy te miben hiszel, mennyire vagy vallásos és jó-e neked felpillantani egy Mária-szoborra?
"Amikor az ország többsége nem keresztény"
Kinevetteted magad!
"múltba révedő, klerikális kurzusprojekt""
Egy Mária-szobor nem az, ugy sejted? Ugye sejted, hogy Máriának köze van a békéhez?
"mi változtatta meg életünket?"
Az a felismerés, hogy a liberalizmuson túl csak a szélsőliberalizmus van, amit itt a te jiddis brigádod terrorja próbált megvalósítani. Nektek köszönhető, h ma már az is Máriához imádkozik, aki eddig azt sem tudta, mi a katolicizmus.
Te szar tetű! Akár minden mondatodat gyalázhatnám, mert provokátornak is szar vagy.
Vegyetek egy ilyen kúrós viasszobrot - multisexuálisat, bocsesz! - és rejszoljatok rá az anarchoszindikalista, meg ultraliberális házibuiaitokon!
Hülye gyökér
ReggieHammond 2011.03.07. 14:26:42
ReggieHammond 2011.03.07. 14:28:02
Gulogulo 2011.03.07. 14:28:22
I_Isti 2011.03.07. 14:29:05
Ianas 2011.03.07. 14:29:32
ReggieHammond 2011.03.07. 14:31:05
Gulogulo 2011.03.07. 14:32:02
Vagy Sauront szeretnéd szobornak? Akkor a nazgulok is legyen ott...:-))
ReggieHammond 2011.03.07. 14:32:28
I_Isti 2011.03.07. 14:33:25
Miért is nem?
például az addig szabad, ámde szegény magyarokból jobbágyok lettek, akik annyira már nem szabadok ugyan, de legalább ugyanolyan szegények.
vernarancs 2011.03.07. 14:33:48
Ennyi kozhelyet. Nektek ezt valami gyulesen tanitjak?
Kandabula 2011.03.07. 14:36:21
Secnir 2011.03.07. 14:38:53
"nyílvánvalóan a római katolikus anyaszentegyházra gondoltam de a pontosság kedvéért ezentúl mindig jelezni fogom"
a pontosság kedvéért:
Római Katolikus Atyaszentegyház
nem véletlen, hogy hárman vannak: az Atya, (ölében) a fiú(cska) és a Szentlélek (nézi őket).
nem véletlen, hogy nem sok női pápát vagy püspököt ismertem (aki nő volt, az is ellenpápa volt)...
Secnir 2011.03.07. 14:41:37
ugye nem vezetés közben írod? ha igen, állj félre, mert ha megszondáztatnak öreg...
@Gulogulo:
nekem is van egyházam.
Otthon. A telkemen. Egy ház. benne a fiúval. Ha hazamegyek lesz atya is, és ha csülkös kaja van, akkor lesz bőven szentlélek is.
gaffel 2011.03.07. 14:41:38
lájk
ReggieHammond 2011.03.07. 14:42:06
ReggieHammond 2011.03.07. 14:45:13
Rókakígyó 2011.03.07. 14:45:26
Én azt mondanám, hogy szedjék össze rá a pénzt a hívektől, oszt hadd szóljon.
mákostészta 2011.03.07. 14:46:49
metalheart · http://rocknmetal.blog.hu/ 2011.03.07. 14:50:28
ReggieHammond 2011.03.07. 14:50:29
andrewboy 2011.03.07. 14:52:35
ha még megjegyezném, h a Mária kultusz a germán pogány Freja kultusz megfelelője, aki viszont egyértelműen a szerelem és a termékenység istennője, akkor a két megközelítés még össze is békíthető!
Hűűűűha! Szűz-Mária, Freja és a szabad szerelem! mindjár megköveznek!
ReggieHammond 2011.03.07. 14:53:09
ReggieHammond 2011.03.07. 14:55:54
És ebben tényleg az a legszebb hogy utána előállnak ezzel az Original Mária Franchise-al.....
nyekk 2011.03.07. 15:00:18
Mellesleg aki annyira nem tud mit kezdeni magával, hogy szobrok, utcanevek cserélgetésével szórakozik, azt úgy rúgnám valagba, hogy kirepülne a protija.
Off: láttátok a Kecskeméti utcában az ELTE előtt azt az ocsmány szobornak csúfolt fekete kőből készült valamit, amiről midíg azt hiszem, hogy valaki ott halt meg, már benne van a hullazsákban, csak még nem szállították el?
Secnir 2011.03.07. 15:00:19
egyszerre nézne a négy égtáj felé. ja.
ReggieHammond 2011.03.07. 15:05:13
nemecsek ernő áruló 2011.03.07. 15:07:14
A magukat keresztényként (főleg római katolikusként) definiáló embereknél intoleránsabb, sötétebb, visszamaradott gyökereket még nem hordott a hátán a föld. Ez a hír csak megerősítette ezt a meggyőződésemet. @mákostészta: te meg rátettél egy lapáttal. Fogadd meleg gratulációmat hozzá.
Egyébként fogadni mernék, fogalmad sincs, mit jelent az "anarchoszindikalista" kifejezés, csak hallottad a Gyalog Galoppban, oszt' jól hangzott. :D
Balogh Ádám Software 2011.03.07. 15:08:19
Balogh Ádám Software 2011.03.07. 15:09:50
Leonard Zelig 2011.03.07. 15:10:11
nemecsek ernő áruló 2011.03.07. 15:10:47
Gulogulo 2011.03.07. 15:11:29
igényes 2011.03.07. 15:13:01
Véleményvezér egy "Szigorúan titkos" hivatásos ....
"VV SZT-tisztek: tűnjenek el a közéletből!
Lehet, hogy nincs olyan Btk-s tényállás, ami alapján felelősségre vonathatóak, de erkölcsileg minden emberi norma alapján bűnösök."
Signoflifes 2011.03.07. 15:15:39
Nacionalista diktatúra van kialakulóban (a saját nemzetük felett is akarnak uralkodni) és a jelenlegi hatalom készen áll, hogy sokaknak nem fog tetszeni, ezért ez a nagy kulturális ellenforradalom. A Szabadság szobor pedig állni fog. És nem csak a világháború és a náci-nyilas megszállás végét jelenti, hanem ezer évnyi Horthy fasizmus, klerikális, feudális elnyomás végét is.
ügyfélszolgálatos 2011.03.07. 15:17:00
mákostészta 2011.03.07. 15:20:43
Signoflifes 2011.03.07. 15:22:13
Megértem, ha valakinek valami támasz kell, és kell valami isteni hit, de mi jogon nyilvánítja ki magát a katolikus egyház isten szócsövének? Miért az övé isten véleménye? Az egyház teljesen ellentétes a Bibliával is.
Szerintem mindenki higgyen a valóságban és az igazságban. Mert az szent, amit létezik. Az igazság a szent, a valóság a szent. A föld, a levegő, a víz, az élet, a természet.
ReggieHammond 2011.03.07. 15:23:45
Signoflifes 2011.03.07. 15:24:55
Kommunista
mákostészta 2011.03.07. 15:25:34
Gulogulo 2011.03.07. 15:25:35
Signoflifes 2011.03.07. 15:25:56
a Horthy fasizmus után volt egy vessző, tehát az ezer év azokra egybe vonatkozik.
mákostészta 2011.03.07. 15:26:41
mákostészta 2011.03.07. 15:28:35
csakmeraze 2011.03.07. 15:30:36
igényes 2011.03.07. 15:31:06
mákostészta 2011.03.07. 15:33:23
közlekedő edény 2011.03.07. 15:35:20
1. A béke-szobor üzenetét kár elfelejteni
2. Mária sem akarná egy ország fővárosának hegyén többtonnás szoborként osztani az észt
3. A béke-szobor tetszetős
4. Ami jó, arra kár ilyen-olyan címen pénzt eldobálni a változtatás miatt, így is szarban vagyunk
SZDSZPistike 2011.03.07. 15:37:56
csakmeraze 2011.03.07. 15:42:37
Ugyanígy: a keresztény állam megalapítása vérfürdővel? Mint a későbbi keresztesháborúk? Meggyőző.
Nem a célt vitatom, hanem az eszközt.
Gulogulo 2011.03.07. 15:43:01
Szergej55 2011.03.07. 15:43:48
Gulogulo 2011.03.07. 15:46:51
igényes 2011.03.07. 15:47:33
Egy fejlődést tapasztalhatunk.
Most, hogy az 1947-ben egy művész által készített alkotást eltávolítani szeretnék, ám legyen, de akkor a Nagyboldogasszony hiteles változata lenne kivánatos, a boldogságunk miatt.
Nem tudom miért is lett boldog egy kikényszerített eseményt követően?
Egy szűz Dávid házából Mária a zsidóság egyik nagy tiszteletben álló nemesi családjának leánya volt. Lk 1,27.32-ből következik, hogy Dávid király törzséből származott. A szöveg így hangzik: Isten elküldte Gábor angyalt Názáretbe ,,egy szűzhöz, aki egy József nevű férfi jegyese volt, Dávid házából, s a szüzet Máriának hívták''. A kijelentés kétségtelenül Máriára vonatkozik. De ki származik Dávid házából: Mária vagy József? A szöveg fogalmazása --ahogyan ránk maradt -- nem szerencsés, mert e kérdés nyitva maradt. Ez azért feltűnő, mert a gyermekségtörténetet (Lk 1,5--2,52) nagyon egyszerűen és világosan fogalmazták, s a néhány homályos helyet későbbi adatok alapján ki lehet deríteni. A gyermekségtörténet ugyanis már korábban írásba lett foglalva, és Lukács röviddel közzététele előtt felvette evangéliumába.
Gulogulo 2011.03.07. 15:49:49
mákostészta 2011.03.07. 15:51:10
Az is lehet, h nem is szindikalista, mert már olyan régen volt :)
Szarok rá. Ez a post szar. Lehet, h én is, de én cs kommentelek.
Krumpli 2011.03.07. 15:52:03
Ianas 2011.03.07. 15:52:08
A szobor címe lehetne: "Az érett Sauron" alcím: "A mindent látó lángoló pina". Szerintem ez minden igényt kielégít.
csoko20 2011.03.07. 15:53:33
1. Mennyibe fog ez kerülni?
2. Ki fogja ezt kifizetni?
3. Ki fogja ezt fenntartani?
4. Nem találhatnánk jobb helyett a fenti összegnek? /árvák, rokkantak, vakok stb./
Nyilván ezen jócselekedetek nem lennének 4 emeletnyi kifejezései a felebaráti szeretetnek, de akkor is....
Gulogulo 2011.03.07. 15:54:16
igényes 2011.03.07. 15:59:47
Megjegyzem: "A római hadvezérek is pálmaág alatt vonultak át, győztes csatáik után. A pálma virágát a győzelem előjeleként értelmezhetjük, míg a pálma magvait, például a datolyát, a győzelem csirájaként üdvözölhetjük."
A Gellérthegyen jelenleg nem egy gúzsbakötött szobor van!
Éppen azért van a szobor, hogy az ország túlélt valamit, és becsülni illene.
A jelenlegi Orbán kormányban vajon hány szegény legyilkolt csendőr, nyílas, leszármazott van, esetleg a papság áldozatai részéről van-e valaki?
Secnir 2011.03.07. 16:10:12
"De ki származik Dávid házából: Mária vagy József?"
József.
egyértelmű. le is van vezetve.
Máté, 1,1-25
"16. Jákób nemzé Józsefet, férjét Máriának, a kitől született Jézus, a ki Krisztusnak neveztetik.
17. Az összes nemzetség tehát Ábrahámtól Dávidig tizennégy nemzetség, és Dávidtól a babilóni fogságravitelig tizennégy nemzetség, és a babilóni fogságraviteltől Krisztusig tizennégy nemzetség.
18. A Jézus Krisztus születése pedig így vala: Mária, az ő anyja, eljegyeztetvén Józsefnek, mielőtt egybekeltek volna, viselősnek találtaték a Szent Lélektől."
tehát József levezethető Dávidtól ÁMDE Jézus az Mária és az Úr gyermeke. József csak mostohapapa. Nevelőszülő b+.
plb 2011.03.07. 16:13:05
Ne készíts magadnak szobrot, sem semmiféle (kép)mást...
Mária szobor a Gellért-hegy ormán?
Ez bálványimádás lenne.
Gulogulo 2011.03.07. 16:16:56
Ne készíts magadnak faragott képet vagy bármely alakot arról, ami az égben fönt, a földön alant és a vízben a föld alatt van.
Ergo a földön lévőkről sem lehet képet szobrot készíteni.
Mike36 2011.03.07. 16:17:39
kit érdekel a sok hülye vallás
mára mind maradi, begyöpösödött
ami TÉNYLEG hatással volt ránk az elmúlt évtizedekben az nem Mária hanem a Zinternet
Szobrot neki!
Balogh Ádám Software 2011.03.07. 16:20:07
Secnir 2011.03.07. 16:20:58
sőt, szaladjunk tovább.
Jézus csak egy féltestvér volt ugyebár. Mi lett a testvéreivel, akik Mária méhének gyümölcsei - Józseftől?
Máté ev.
"51. Monda nékik Jézus: Megértettétek-é mindezeket? Mondának néki: Megértettük Uram.
52. Ő pedig monda nékik: Annakokáért minden írástudó, a ki a mennyeknek országa felől megtaníttatott, hasonlatos az olyan gazdához, a ki ót és újat hoz elő az ő éléstárából.
53. És lőn, a mikor elvégzé Jézus ezeket a példázatokat, elméne onnan.
54. És hazájába érve, tanítja vala őket az ő zsinagógájukban, annyira, hogy álmélkodnak és ezt mondják vala: Honnét van ebben ez a bölcseség és az erők?
55. Nem ez-é amaz ácsmesternek fia? Nem az ő anyját hívják-é Máriának, és az ő testvéreit Jakabnak, Józsénak, Simonnak és Júdásnak?
56. És az ő nőtestvérei is nem mind minálunk vannak-é? Honnét vannak tehát ennél mindezek?
57. És megbotránkoznak vala ő benne. Jézus pedig monda nékik: Nincsen próféta tisztesség nélkül, hanem csak az ő hazájában és házában.
58. Nem is tőn ott sok csodát, az ő hitetlenségök miatt."
KergeCsirke 2011.03.07. 16:23:22
világoszöld 2011.03.07. 16:26:28
Dr. No 2011.03.07. 16:30:40
Gulogulo 2011.03.07. 16:30:51
Halála után Mária fölvitetett a mennybe, anélkül hogy teste romlást látott volna. 1950-ben hirdette ki ennek dogmáját XII. Pius pápa. Ünnepe Nagyboldogasszony napja, augusztus 15-e.
A teljes elragadtatás az, amikor valaki nem lát halált, a fizikai testének nem kell meghalni, hanem még halála előtt Isten testestől magához veszi az illetőt. Ilyenkor nem csupán földrajzi helyváltoztatás történik, vagy szellemi elragadtatás, hanem végleges elragadtatás, ami után nem találják meg többé azt, aki ebben részesült. Ez történt Énokkal (I. Mózes 5:24; Zsidó 11:5), majd később Illés egy ilyen elragadtatásban is részesült
Balogh Ádám Software 2011.03.07. 16:34:40
Valamint ezt is: hu.wikipedia.org/wiki/%C5%90smagyar_vall%C3%A1s
Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2011.03.07. 16:34:43
regress 2011.03.07. 16:36:03
regress 2011.03.07. 16:40:19
világoszöld 2011.03.07. 16:42:20
Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2011.03.07. 16:52:16
Igazad van, el is felejtettem.
durcás 2011.03.07. 16:52:19
W Joe 2011.03.07. 17:08:36
Helyette menjünk vissza a középkorba a szentképekkel meg a szentkoronával?
-JzK- 2011.03.07. 17:10:21
Mivel elhangzottak itt a katolikusokat bálványimádozó, a tízparancsolat szövegét kiragósan-félremagyarázó nézetek is, ezzel kapcsolatban adok mindenkinek két linket:
depositum.hu/balvanyimadok.html
depositum.hu/szobrok.html
bőrmók 2011.03.07. 17:14:12
aeidennis 2011.03.07. 17:14:13
Publius Decius Mus 2011.03.07. 17:25:25
NickNickNick · http://nemzetiagyhalal.blog.hu/ 2011.03.07. 17:41:52
mellesleg, ez megint egy idióta gumicsont, hogy ne a gazdaságról beszéljenek a "zemberek". egymás után dobják be az ilyeneket, csak nehogy a lényeg kiderüljön, hogy megszorítási csomag van, az.
okostojgli (törölt) 2011.03.07. 17:54:24
Nebaszki, Gandhi és Mohamed zsidó volt?
kubatov_kommunista 2011.03.07. 17:55:53
utána van aki kábítószerként házvallásos lesz.
világoszöld 2011.03.07. 17:58:52
Rigor Mortis 2011.03.07. 18:12:30
ifjonc 2011.03.07. 18:21:07
etiennehungary 2011.03.07. 18:28:31
Bambulka 2011.03.07. 18:49:58
Gempacsöki boborján 2011.03.07. 19:07:29
iovianus 2011.03.07. 19:12:07
Ideológiai alapok helyett egy szép szobrot kívánunk, akár Máriáról, akár a Gellért-hegy tetejére, de 60év emlékét-akármilyen is volt ne dobják csak úgy ki.
cattus1 2011.03.07. 19:16:06
Dagadt Botsáska 2011.03.07. 19:32:26
cattus1 2011.03.07. 19:34:25
Secnir 2011.03.07. 19:42:45
Torqumadára én is adok eg szavazatot...
cattus1 2011.03.07. 19:45:55
kaqkkfioka 2011.03.08. 07:00:19
2011.04.22. 21:11:04
Az a gond inkább, kedves ifjonc, hogy Jézus szellemisége dinamikusabb és radikálisabb volt a tanítás tekintetében. Részint teljesen igazad van, az dobja rá az első követ, aki önmagát ugyanazzal a mércével méri; Jézus sem tette meg (még), pedig megtehette volna.
Azonban másrészt teljesen el kell utasítanom:
1, A felolvadás, és a duális jó - rossz szempontok egybekeveredése az életben.
2, A közösségek liberalizálása, és atomizálása. Az államiságunk katolikus, ezek mellé társulhat vallási türelemben az ország történelmébe beleolvadt klasszikus protestáns felekezetek. A katolikus béke nem a világ békéje.
3, Elítélni valóban nem. Azonban megítélni a dolgokat, hogy rosszak-e vagy jók-e és inteni (!) erre az embereket, az kell. Nyilván felnőtt embert nem lehet pisztolyra szorítani, hogy higgyen. De pl. a társadalom fiatal rétegét, hogy a keresztény hitre oktassuk, az kötelező és nem opcionális jellegű.
4, Az Egyház dinamikus szellemiségének 2000 éves folytonosságát csak úgy elvetni a szabad elvek szerint kissé ellentmondásos. Nem a sötét Sándor pápára gondolt KergeCsirke, hanem arra, hogy a Mária-szobrot, a katolikus államiság jelképét, amely minden magyar emberben kivétel nélkül valamilyen szinten élnie kell, egy olyan plurális, latyakos társadalomra lecserélni, ahol az Egyház nem tud mit tenni magával, mint meghasonulni, meghasonulni és újabb alkalommal meghasonulni... egy katolikusnak - legyen bármilyen politikai/vallásfilozófiai állásfoglalású - elfogadni lehetetlenség.
"Minden önmagában meghasonlott ország elpusztul és ház házra omlik. "
(Lk, 11, 17)