HTML

Boldogok a sajtkészítők

- Következő! … Kereszthalál? - Igen. - Kimész az ajtón, balra fordulsz, fogsz egy keresztet. - Következő! ... Kereszthalál? - Igen. - Jó. Kimész az ajtón, balra fordulsz, fogsz egy keresztet. Következő!... Kereszthalál? - Ó nem. Szabadláb. - Mi? - Engem elengedtek. Azt mondták, nem csináltam semmit, szabadon élhetek valahol egy kis szigeten. - Hú! Az nagyon jópofa dolog. Hát akkor eredj! - Nem. Én csak ugrattalak. Valójában kereszthalál. - Ó, már értem! Nagyszerű! Nagyon jó, nagyon jó! Hát, kimész az ajtón... - Igen tudom. Ki az ajtón, balra fordulok, fogok egy keresztet. - Nagyon jó, kösz' szépen. Kereszthalál? - Igen. - Jó...

Friss topikok

  • Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: Itt az orvosok egyik esetben sem lehettek volna jók. Azért ez milyen már? (2021.11.08. 19:30) Lengyelországban gyilkosság történt
  • midnight coder: @MEDVE1978: Igen baloldalinak nem nevezhetõk, de liberálisnak pláne nem. (2021.07.28. 15:57) Válogasd meg a szavaidat!
  • szekertabor: A probléma lényege, amit bárki, aki járt már nudista strandon, megerősíthet: a közszemlére bocsájt... (2021.07.28. 09:52) Bimbószabadságharc
  • evilwolf: " és nem kellene a méregdrága Pegazusra költeni az adófizetők pénzét." Azért a kínai vakcina sem v... (2021.07.20. 18:33) Következetesen a lehallgatásról
  • apro_marosan_petergabor: @Homo fideszbirkusz: Helyettem ne igyekezz véleményt mondani. A megzsarolt, megritkított, folyama... (2021.06.10. 21:06) Miért nem találkozik a pápa Orbánnal?

Linkblog

Károkozás buszsávval

2011.06.01. 15:03 Ratius

 

A buszsáv a lehető legaljasabb hazugsága a budapesti városvezetésnek. Csaknem olyan hitvány találmány, mint a parkolási díj, vagy a dugódíj. Ám míg ez utóbbiak bizonyos nyíltsággal fosztogatják az autósokat, nem letagadva, hogy a városvezetés tehetetlenségének minden problémáját az autósokkal akarja megfizettetni, addig a buszsáv a cinikus populizmus legundorítóbb terméke.
 
A busz ugyanis semmivel sem megy tőle gyorsabban, ám elképesztően nagy dugót tud okozni. Olyan nagyot, hogy mire a busz, a dugóban araszolva el tudja érni a buszsáv kezdetét, régen elvesztette azt az időt, amit a buszsávban nyerni fog.
Egyáltalán az a forgalomlassító koncepció, amit a budapesti városvezetés évtizedek óta képvisel, pusztán az impotencia leplezésére szolgáló szégyenletes pótcselekvés. Nem azzal lehet ugyanis rendbe tenni a főváros közlekedését, hogy átbasszuk a problémát az agglomerációba: szopjanak inkább a budaörsiek, törökbálintiak, és a többiek, hanem valami egészen mással.  
Nem vagyok ugyan valami városfejlesztési szakember, de két dolog nyilvánvaló, vagy rövid guglizással kideríthető: Az egyik az, hogy Európa nagyvárosaiban ma már nincs olyan bevezető út, amelynek forgalmát lámpás csomópont állítaná meg. Egyszerűen primitív bunkóság, igazi balkáni tempó efféléket fenntartani. Az azonban, hogy Budapest szinte minden bevezető útja végén teljes lámpasor, többszörös kereszteződés állja útját a forgalomnak, ahelyett, hogy többszintű csomópont vezetné szét az autók áradatát, elsősorban arról árulkodik, hogy a városvezetés balkáni tahókból áll, akiknek semmiféle elképzelésük nincs az európai megoldásokról. Na meg arról, hogy ezek a kisstílű seggfejek azt hiszik, a probléma megoldása helyett elég, ha fehér festékkel fölfestik, hogy buszsáv, és volt, nincs probléma. Ekkora parasztok.
A másik dolog, ami kiderül némi felületes utánanézéssel, hogy az egész budapesti közlekedési káoszt összesen öt-tíz csomópont katasztrofális működése okozza. Ha ezeknek a tereknek a forgalmát sikerülne racionálisan megoldani, alul- és felüljárókkal, akkor az egész város lendületet venne. Efféle koncepció azonban nem pusztán azért nem születik, mert fővárosunk vezetői valóban ennyire ostobák, hanem főképp azért nem, mert valami beteges tömegközlekedés-fetisizmussal verte meg őket a jóisten. Azt képzelik, hogy bárki, aki megteheti, hogy autóval járjon, hajlandó lesz átülni a lepukkant buszokra, villamosokra, a részeg hajléktalanok, a zsebtolvajok és a büdös szájú ellenőrök közé. Ennyire nagy tahók.
És közben szorgalmasan festik a buszsávokat, kárt okozva ezzel minden közlekedőnek, autósnak és gyalogosnak egyaránt, agglomerációs településnek és a fővárosnak egyformán. Igen, ennyire tehetetlen, ostoba, hazug és kártékony banda ez.

5 komment · 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://boldogokasajtkeszitok.blog.hu/api/trackback/id/tr682948802

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Fontos emberek országa 2011.06.05. 21:25:40

A Buszsáv sokaknál kiverte a biztosítékot, s hogy ne legyen forradalom, végül a főpolgármester szólt le személyesen, hogy visszacsinálják. Most már nehéz lesz visszagyömöszölni azt a bizonyos szellemet a palackba az egész ország az "autóval vagy b...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gabbber 2011.06.02. 01:11:40

Teljesen egyetértek, ez a buszsáv egy katasztrófa!
on.fb.me/lFJoCb

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2011.06.02. 17:06:14

Néhány magas labdát lecsapnék...

"A busz ugyanis semmivel sem megy tőle gyorsabban..." Vannak elqrt buszsávok, ahol ez igaz, de vannak jók is, pl. Rákóczi úton teljesen egyértelmű, hogy buszsáv nélkül a buszok is a dugóban állnának.

"rövid guglizással kideríthető... hogy Európa nagyvárosaiban ma már nincs olyan bevezető út, amelynek forgalmát lámpás csomópont állítaná meg"

Lámpával "lezárt" bevezető utat bizony láttam Münchenben és Prágában is.

Azt sem hiszem, hogy azért nem építenek többszintú csomópontot, mert "nincs elképzelésük". Szerintem pénz nincs.

mcs · http://paralelart.wordpress.com/ 2011.06.03. 21:54:11

bár az indulat érthetőnek tűnik, gyakorlatilag a poszt összes állítása hamis, vagy rossz adatból hibásan levont következtetés.

még egyszer végigolvasva, helyesbítek: az összes állítás hibás.

Fekete Sámuel 2011.06.05. 15:56:57

100%-ban igaza van a bloggernek.

Pamuk 2011.12.11. 08:57:28

Csak most olvastam a bejegyzésedet, de ez tele van csúsztatással, és egy autós nézőpontjából kibontott - sehova nem vezető - logikára épít.
Süt belőle, hogy közösségi közlekedést nagyon régóta nem használtál, ez még elmegy. De hogy ne járnál nyitott szemmel élhető városokban, rácsodálkozva a gyér forgalomra, amit a közösségi közlekedés fejlesztésével /is/ értek el, az már gát.
süti beállítások módosítása