HTML

Boldogok a sajtkészítők

- Következő! … Kereszthalál? - Igen. - Kimész az ajtón, balra fordulsz, fogsz egy keresztet. - Következő! ... Kereszthalál? - Igen. - Jó. Kimész az ajtón, balra fordulsz, fogsz egy keresztet. Következő!... Kereszthalál? - Ó nem. Szabadláb. - Mi? - Engem elengedtek. Azt mondták, nem csináltam semmit, szabadon élhetek valahol egy kis szigeten. - Hú! Az nagyon jópofa dolog. Hát akkor eredj! - Nem. Én csak ugrattalak. Valójában kereszthalál. - Ó, már értem! Nagyszerű! Nagyon jó, nagyon jó! Hát, kimész az ajtón... - Igen tudom. Ki az ajtón, balra fordulok, fogok egy keresztet. - Nagyon jó, kösz' szépen. Kereszthalál? - Igen. - Jó...

Friss topikok

  • Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: Itt az orvosok egyik esetben sem lehettek volna jók. Azért ez milyen már? (2021.11.08. 19:30) Lengyelországban gyilkosság történt
  • midnight coder: @MEDVE1978: Igen baloldalinak nem nevezhetõk, de liberálisnak pláne nem. (2021.07.28. 15:57) Válogasd meg a szavaidat!
  • szekertabor: A probléma lényege, amit bárki, aki járt már nudista strandon, megerősíthet: a közszemlére bocsájt... (2021.07.28. 09:52) Bimbószabadságharc
  • evilwolf: " és nem kellene a méregdrága Pegazusra költeni az adófizetők pénzét." Azért a kínai vakcina sem v... (2021.07.20. 18:33) Következetesen a lehallgatásról
  • apro_marosan_petergabor: @Homo fideszbirkusz: Helyettem ne igyekezz véleményt mondani. A megzsarolt, megritkított, folyama... (2021.06.10. 21:06) Miért nem találkozik a pápa Orbánnal?

Linkblog

Kontraprodukció

2011.11.14. 13:33 Ratius

A szépreményű Jobbiknak, a legnagyobb ellenzéki párt szerepében tetszelgő hazai szélsőjobbnak sikerült teljes hat és fél százalékos eredményt elérnie a Budapest II. kerületi időközi választáson. Ezzel a produkcióval gyakorlatilag minden várakozást alulmúlt a párt, messze elmaradt a közvélemény-kutatásokban tükröződő adatoktól. Anélkül, hogy messzemenő következtetésekre vetemednék egy helyi jelenségből, azért azt talán megkockáztathatom: úgy tűnik, kezd leereszteni a nemzeti színű lufi.

 
Közkép
 
A Jobbik megítélésében – bár programja számos kérdésre választ kínáló, sokrétű elképzelés –mégsem a megfontolásra érdemes elemek dominálnak, hanem az a közvélekedés, amely a párt rasszizmusát állítja középpontba. Sajnos a Jobbik vezetői, tagjai mindent meg is tesznek azért, hogy ez az antiszemita, cigányellenes közkép fennmaradjon. A Jobbik politikusai minden héten elmondanak egy nyílt vagy burkolt rasszista kijelentést, a Jobbikhoz közelálló sajtó hemzseg a rasszista uszítástól, a Jobbik híveinek Facebook bejegyzései elképzelhetetlenek fasisztoid megnyilvánulások nélkül. A program fontosabb elemeiről a közbeszédben alig kerül szó. S úgy tűnik, elég baj ez a Jobbiknak, hiszen az efféle fajvédelemmel, talán indulatokat gerjeszteni lehet, de választást nyerni, az ország vezetésére való alkalmasságot bizonyítani nem.
 
 
Téves következtetés
 
A valóban jelen lévő, s a Jobbik által is helyesen felismert problémák: a társadalom szétszakadása, a szegények és gazdagok közötti távolság növekedése, a multinacionális nagyvállalatok, a nemzetközi pénzrendszer működésének visszásságai, a hagyományok, azaz a közösségeket összetartó szálak fellazulása nem megoldható rasszista alapon.
A zsidózás, cigányozás kontraproduktív tevékenység. Semmi nem következik belőle. Legalábbis semmi olyan, ami előbbre vihetné egy ország, egy közösség ügyét. Mert lehet, hogy a globális tőke urai között sok zsidó van, de ez indifferens, ennek nincs jelentősége, mert a multinacionális tőke irányítóinak faji, vallási, nemzeti, kulturális hovatartozása semmilyen módon nem befolyásolja e tőke működését. A nagyvállalatok elsősorban részvényeseiknek felelősek, akik természetesen mind nagyobb osztalékot akarnak. S ennek érdekében jutalmazzák vagy büntetik a menedzsmentet. Hogy valaki nagyobb osztalékot akar, hogy valaki meg akar felelni a főnökei elvárásának, az nem fajspecifikus.
Ugyanez igaz a cigányságra is. A mélyszegénység reménytelensége független a nyomorban élők identitásától. A nyomornegyedek népe az egész világon ugyanúgy él. Ugyanúgy ahogyan nálunk a cigánytelepek lakói. A szegénység – s mindaz, ami abból következik, a társadalmi intézményektől való elfordulás, a rövidtávú megoldáskeresés, a törvényi, közösségi szabályok elutasítása és a többi nyomor-magatartásforma – független az etnikai hovatartozástól.
 
 
És, akkor mi van?
 
Mi van akkor, ha nem mélyszegénységről, hanem cigánybűnözésről beszélünk? Mi van akkor, ha nem multinacionális tőkéről, hanem zsidó világ-összeesküvésről fantáziálunk? Közelebb jutunk ezáltal a megoldáshoz? Le lehet vonni ezekből a szavakból, gondolatokból, okfejtésekből bármiféle értelmes cselekvési tervet? Nem mindegy, hogy a kizsákmányoló, s egyebek mellett mélyszegénységet generáló multinacionális tőke menedzsmentje, tulajdonosa zsidó, vagy nem zsidó? Nem mindegy, hogy a mélyszegénységbe zuhanó alkoholistává, tolvajjá züllő proletár cigány, vagy nem cigány?
A megoldás, ha van, nem a faji, vallási, etnikai hovatartozással áll összefüggésben, hanem valami egészen mással.  
S úgy tűnik, ezt a másságot lassan azok is kezdik megérteni, akik amúgy hajlamosak arra, hogy rasszista előítéleteik elragadják őket.
 
A Boldogok a sajtkészítők immár a Facebookon is megjelent.
Érdemes bejelölni, mert előfordul, hogy egyébként izgalmas posztok
nem kerülhetnek ki az Index címoldalára. 

180 komment · 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://boldogokasajtkeszitok.blog.hu/api/trackback/id/tr673381983

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Sose lesz más a politika – időközi választás a II. kerületben 2011.11.14. 14:09:13

Ez ugyanaz a politika, amely előtte is volt és amely ezentúl is lesz. Vagy talán ők is úgy gondolkodnak, hogy az LMP az most már LMP lesz, feloldás nélkül, csak így magában nyerve értelmet, ahogy a Fidesz is már csak Fidesz. Ki emlékszik már arra, hogy...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Martian (törölt) 2011.11.15. 00:07:52

@Muster Mark: ha Hitler győzött volna, most valahol az Uráltól délre robotolhatna a munkaképes magyar népesség, germán infrastruktúrát építve... a Führer még annyi ideig sem tudott népe prófétája lenni, mint Mózes, a másik soviniszta népvezér.

Leooo 2011.11.15. 00:22:41

@Muster Mark: Wenn schon-denn schon, tessen pontosabban visszaadni a német eredeti szöveg zamatát, meg egy kicsit jobban az értelmét is:
"Denn wenn ich schon einmal sehe, daß ein Gegner das Gewehr allmählich anlegt, dann werde ich nicht warten, bis er abschießt, sondern dann bin ich entschlossen, lieber selber vorher abzuziehen."
Tehát:
Ha már látom, hogy az ellenfél lassacskán rám emeli a fegyvert, nem fogok addig várni, amíg lő is, inkább azt megelőzően lelövöm én...

Mojzes Pál (törölt) · http://mpgondolatok.blogspot.hu/ 2011.11.15. 00:40:53

"A nyomornegyedek népe az egész világon ugyanúgy él. Ugyanúgy ahogyan nálunk a cigánytelepek lakói. "

Csak nem mindegy , hogy mennyi pénzből...

Egy Dél-Amerikai, Afrikai, Indiai nyomornegyed lakói hol kapnak _alanyi jogon_ annyi juttatást, mint itt Kelet-Európában a cigány putrik népe?

Cucukáim, ma Magyarországon négy gyerek= 64000 forint, ez majd' 280 USD, körülbelül 2-3 ezer forinttal több mint egy minimálbéres állás nettó munkabére! És ez csak egy(!) pénzbeli juttatás eredménye(családi pótlék), hol van még az ingyenes oktatás, étkezés, utazási kedvezmény stb. ?Az úgy van, nem?Összefújja szél.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2011.11.15. 00:58:10

@Jankove:

Mivel az 56 szavazatszámláló bizottság egyikének elnöke voltam - és leszek 2 hét múlva -, elmondhatom, hogy majdnem %-ra pontosan megegyeztek az arányok a lepukkant Margit körút menti kisutcák lakossága és a leggazdagabb rózsadombi területek esetében is. Természetesen aki nem él itt, annak ugyanúgy fogalma sincs arról, hogy cigány zsebesek "dolgoznak" a 11-es buszon, vagy hogy rendszeresen rabolnak ki/ütnek le embereket a Széna téren vagy a Szilágyi Erzsébet fasor II. kerületi részén is, mint ahogy azt hiszi, hogy az egész kerület maga a Rózsadomb, tehát itt semmilyen probléma nem is lehet, például, hogy némely részeken életveszélyesen kátyúsak az utak. (Ráadásul a kerület nem is fedi le teljesen a 2. választókerületet, de ez már tényleg részletkérdés.) Annyit még hozzátennék, hogy a kerület valóban hagyományosan polgári gondolkodású - ami szintén nem anyagi helyzet vagy lakóhely szerint oszlik meg -, és a nemzeti radikális érzelműeket is inkább felszippantja a Fidesz. (Tavaly még az MSZP-s jelölt is evangélikus lelkész volt.) Csak kivételes esetekben szokott nálunk veszíteni a Fidesz, mint pl. 2002-ben az önkormányzati választásokon, amikor olyan rettenetes volt a fideszes polgármester, hogy inkább megválasztották (az akkor még ismeretlen) Horváth Csabát. Tegnap pedig az a helyzet állt elő, hogy Láng Zsolt - aki egyébként polgármester és területi listáról bekerült országgyűlési képviselő is - úgy nyerte meg az első fordulót, hogy valójában még a fideszesek sem tudják, hogy ki fog beülni a helyére. (Az LMP-sek legalább megmondták, hogy Hanzély Ákos lenne az.)

vauvauvau 2011.11.15. 01:04:34

Csalt a szavazatszámláló bizottság!
Zárjuk le a hiddat! Gyertek, szabadcságot Mesterházynak!

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2011.11.15. 01:06:07

@Muster Mark:

Ki az a hülye, aki az általa igaznak vélt dolgokkal pont, hogy szembehelyezkedne?:D Pont ez a probléma, te lehet, hogy azt hiszed, hogy igazad van, de ettől még az nem lesz automatikusan igazság.:P A bigott katolikus, antiszemita dédapám például csöppet felülírta a nézetrendszerét '44-ben, amikor két zsidó lányt bújtatott az életét kockáztatva, akik soha, semmit nem vétettek a világnak.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2011.11.15. 01:12:17

@Demszky:

A jobbikosok cirka harmada kiábrándult MSZP-s.:) De persze a jobbikos mindig is jobbikos volt.:)

fischer10 2011.11.15. 04:52:52

Ez a semmitmondó poszt egy nagy nagy nulla

töreki 2011.11.15. 06:53:52

@zum trucc:
Azokról beszélsz akik féltve őrzik a "piros" párttagsági könyvüket is, és ha kell akkor azt lobogtassák?

töreki 2011.11.15. 06:57:44

@Mj:
Kislány biztos vagy te abban, hogy dédapád katolikus volt? Olyan mint lékay, erdő és a többi?

zum trucc 2011.11.15. 07:22:48

@Mj: Érdekes, miként szavaztak a Margit-körutiak (szerinted), az ugyanis másik választókerület, ott nem volt most pótválasztás. A többi stimmel.
Évtizedek óta járok 11-sel. Se cigány, se egyéb zsebtolvaj, Széna-tér és Sz. E. fasor is százszor-ezerszer megvolt...és semmi. Még hallomásból sem.
@töreki:nyilván szellemesnek szántad a hozzászólásod, de hát ilyenre sikerült. Sajnáljuk.

gyakorlo72 2011.11.15. 07:31:32

Vicces és magáért beszél, ahogy ez a strucc a végén már őrjöngve kisfaszúzik. :)

Ja, gratulálok az igazán nagy faszához, és örülnék, ha mindannyiunk épülésére egy-két posztban ki is rakná illusztrációnak.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.11.15. 07:43:07

@MMs drazsé:

"a kerület polgáraként nem tudnék behúzni oda egy x-et, amelyik párt mögött olyan személyek állnak, mint Szíjjártó"

A fidesz eredményét Láng Zsoltnak köszönheti. Láng nem egy rossz polgármester.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.11.15. 07:47:14

@Mj:

"hogy majdnem %-ra pontosan megegyeztek az arányok a lepukkant Margit körút menti kisutcák lakossága és a leggazdagabb rózsadombi területek esetében is. "

Ezen elcsodálkoztam.

Mellesleg lepukkant kis utca a nénikéd.

Azúrkék égbolt (törölt) 2011.11.15. 08:11:23

@zum trucc: Olyan tömeggyilkosságokra gondolsz, amiket a náci elvbarátaid a mai napig folytatnak cionista elvtársaik teljes nemzetközi támogatásával Palesztinában?

www.slide.com/r/GLgVpm7Pyz85fMnTf0ZiLvAqvwuVdR3g?previous_view=TICKER&previous_action=TICKER_ITEM_CLICK&ciid=3170534137694326062

2011.11.15. 08:17:27

@misc: pesten általában aliberális sz*rt eszik meg... na az az, amiből az ország 4/5-e biztosan nem kér.

töreki 2011.11.15. 08:18:54

@zum trucc:
A tényeket lehet sajnálni, de attól még igazak!

2011.11.15. 08:21:47

@lamb79: van 20% is, az általad felvázolt 3. Én pl. az ismerőseim körében szétnézve vidéken legalább 40%-os támogatottságról tudok beszámolni. Pedig minden fajta ember van a megkérdezettek között, nem csak elvakult, hithű jobbosok. Pest az, ami állandóan lehúzza a kiemelkedő eredményeiket. De már csak ideig, óráig. A demográfiai bomba robbanása után duplázódni fog a Jobbikra leadott szavazatok száma.

tomwar 2011.11.15. 08:22:40

@Muster Mark: "És Hitlernek márpedig igaza volt! "

Megis miben? Hogy a nemet nep nem erdemli meg a tulelest? Kar, hogy nem irtottak ki magukat egy kollektiv ongyilkossag kereteben. Milyen jo is lenne ma nekunk!

guderian 2011.11.15. 08:24:23

Fekete fehérben gondolkozik mindenki én meg sehova nem tudok tartozni. Ha II. kerületben élnék Fideszre szavaznék. Biztos vagyok benne, hogy a kerület nem nyer, ha szembe megy az országos politikával. Meggyőződésem, hogy egy többségében zsidókból álló 6000 fős nemzetközi klikk tartja a kezében a világ vagyonának 80 %-át és Magyarországon számos zsidó kiszolgálójuk akad, akik a rablóprivatizációt anno végig vitték.Az is meggyőződésem, hogy Magyarország tele van dolgos, normális zsidókkal is, akik közül nem egy a barátom. (és harcolnék, ha vinnék őket, ahogy nagyapám is bújtatta/védte őket) Az is meggyőződésem, hogy a jobbik támogatottsága úgy fog nőni, ahogy a cigány populáció létszáma az adott országrészekben.

zum trucc 2011.11.15. 08:28:36

@Azúrkék égbolt: Amúgy a tények látom nem zavarnak, bedőlsz az ócska Al-Kaida+Hamasz+Hezbollah propagandának.
A Közel-keleten sajátos a szereposztás: a muzulmánok miatt nem lehet békét kötni, de amikor a vétlen fél védekezik, akkor nagyon felháborodnak.
Hát, mellesleg bizonyítottad, hogy mindenre kiterjed az elfogultságod. Tömeggyilkos ott sok van, körül is vannak metélve, de törülközőt hord a fején, nem püspöki sapkát
@töreki:nyilván szellemesnek szántad ismételt hozzászólásod, de hát ilyenre sikerült. Sajnáljuk.

abaka 2011.11.15. 08:34:18

@Lorp: Nem is azt akarom mondani, hogy nincsenek valoban problemak a ciganysaggal, amiket surgosen meg kellene oldani es ez nem kis reszt magukon a ciganyokon is mulik. Csak arra probaltam utalni, hogy valahogy tul gyakran jar egyutt a ciganyellenesseg az antiszemitizmussal, ami azert erosen azt sugallja, hogy ezeknel az embereknel a gyulolkodes az elsodleges szempont, es magasrol tesznek a problemak megoldasara.

@Jankove: Hat erre azt tudom mondani, hogy vagy a te eleted csuszott nagyon felre, amiert nem kene kollektiv bunosoket keresni. Vagy pedig nem eltel meg husz eve.

@zum trucc: Miert, hasznal?

guderian 2011.11.15. 08:35:03

@zum trucc: Kedves zum trucc "de amikor a vétlen fél védekezik, akkor nagyon felháborodnak."

Amikor Izraelt létrehozták mindenki örvendezett és megszavazta kizárólag a jelenleg szomszédos államok nem. A vétlen fél az az őslakosság (Palesztinok), akik akaratuk ellenére megkapták ezt a gőgös államot a nyakukban.
Én sem szeretnék arra ébredni, hogy holnap egy hülye döntés eredményeként Budapest és a Dunántúl a Római birodalom része, mert ők már elmentek innen és a területet mások lakták be.

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2011.11.15. 08:35:30

@HUN_Sector: szerintem is pont az ország 4/5-e hülye, jól mondod :D

Táskás Tóní 2011.11.15. 08:38:46

Most akkor ez a cikk arról szól, hogy a zsidóknak nagy a faszuk?

Sátán meg a Jocó 2011.11.15. 08:43:05

Gondolom, legkevésbé a XII.kerület az a része az országnak, ahol már a földet sem érdemes megművelni, háztájit sem érdemes tartani, mert az utolsó répát, az utolsó nevelt tyúkot is lelegelik a "mélyszegínységben" élők.

A budai hegyi villákból a világ másképp fest, ugye.

zum trucc 2011.11.15. 08:45:53

@abaka: Aligha. De jólesik.
Amúgy te bölcsen szóltál.
@HUN_Sector:Ha az ismerőseid 40%-a jobbikos, akkor ideje lenni gondosabban megválasztani ismerőseidet, üzletfeleidet és barátaidat. Sokkal gondosabban.
@guderian: hát, nem vagy egy történész. Fogalmad sincs arról, mi volt ott ténylegesen. Ha igazad lenne, mellékesen mi magyarok meg mehetnénk vissza az Etelközbe.
@Táskás Tóní: Nem. Arról szól, hogy akinek gyűlölködnie kell, és ehhez önnön magánál "alsóbbrendű" népcsoportokat kell találnia, ott súlyos gondok vannak. Minor pénisz, vagy hibás életvezetés vagy egyéb pszichés hiba.
A zsidók faszáról pl. a II. kerületi hölgyeket lenne érdemes kérdezni, némelyik komoly sokaságot tesztelt az említett szegmensen belül.
De miért érdekel téged ez utóbbi téma? Szoktál férfiakról ábrándozni? És büszkén felvonulni? Lebuktál, lehet, látszatra Tóni vagy, de belül kislány.

mizie 2011.11.15. 09:04:24

"mélyszegénységet generáló multinacionális tőke"

Ezt fejtsd már ki bővebben, mert ez egy új gazdasági modell lesz és talán bekerül a tankönyvekbe...

csorsza 2011.11.15. 09:04:25

Szokásos libsi csúsztatás az egész poszt :)
Jobbik hozta ugyanazt a keveset, mint egy éve. És ennyi.

A szimpatikus LMP-s "húzóember" barátod szerepléséről mikor fogsz írni egy posztot?

töreki 2011.11.15. 09:06:35

@zum trucc:

Nem is tudtam, hogy a papagájok is zsidók! Csak ismételni tudod a hülyeségeidet az igazsággal szemben!
Válaszolj őszintén már ha ismered ennek a szónak valódi Magyar jelentését, hogy miért utálnak benneteket a föld minden pontján? ha erre megadod a valódi választ akkor azt is tudod, hogyan lehet ezt megszüntetni! Nem fasisztázni meg rasszistázni kell, hanem a kiváltó okokat megszüntetni, ilyen egyszerű és akkor nem fognak köpködni rátok!

midnight coder 2011.11.15. 09:09:52

Az azért érdekes, hogy szerte egész európában véletlenül mindenhol a cigányság az aki tömegesen él mélyszegénységben. Nem a svábok, nem a tótok, nem a pirézek. És nem csak nálunk, nem csak a románoknál, nem csak a szlovákoknál, de a franciáknál is.

midnight coder 2011.11.15. 09:17:31

@abaka: A cigányellenességnek a világon semmi köze az antiszemitizmushoz. Az utóbbi egy elvont dolog amiben vagy hisz valaki vagy nem - bár az ószövetségben elég jól le van írva hogyan viszonyulnak a zsidók mindenki máshoz - és sajnos a gyakorlat azt mutatja hogy néhányuk ma is így érez - pedig szvsz tiszta vérű zsidó ugyanúgy nincs már pár száz éve ahogy tiszta vérű magyar sem - genetikailag kb. ugyanaz a csapat itt mindenki közép-európában, akár szlovák, akár román, leginkább csak kulturális különbségek vannak.
Az átlagpolgárnak nem sok fogalma van arról hogy ki zsidó és ki nem - és igazából nem is nagyon érdekli.

A cigány ezzel szemben más kérdés - kevés olyan ember van az országban aki így vagy úgy ne lett volna már általuk elkövetett bűncselekmény áldozata, vagy legalább a családjában ne lett volna ilyen. Azaz ez a tapasztalat közvetlen, és nem holmi elvont ideológia táplálja aminek vagy híve valaki vagy nem.

zum trucc 2011.11.15. 09:21:43

@Sátán meg a Jocó: Igazad lehet, ami a 12. kerületet illeti. A villák, ott a Déli mellett...meg a Böszörményi úton az ősfák.
Amúgy itt egy másik kerületről írt eddig mindenki, meg megírtam, itt is vannak szegények, prolik, dúsgazdag természetesen módjával, a többség középosztálybéli. Szomorú, hogy ma ez is gazdagnak tűnik fel a lemaradók körében.
Te egyik kerületet sem ismered, csak a szokásos közhelyeket böfögöd vissza.
Ugye arról volt szó, miért cigányellenes valaki, amikor cigányt csak akkor lát, ha javítják a gázvezetéket. Merthogy a cigányok egy része végzi a piszkos munkát utánunk. Ezért tényleg megérdemlik az ostobák megvetését.
@töreki: nem értem, de el ne magyarázd ornitológiai kérdésedet. Biztos van olyan madaras blog, tedd fel ott.
Engem nem utálnak a Föld minden pontján. A legtöbb helyen nem is ismernek, ahol jártam, ott meg mindenütt boldogultam, te képzelődsz. Nem fasisztáztam eddig sem, ezután sem teszem, márcsak azért sem mer Mussolini hívei egyes hozzászólóknál mérsékeltebbek voltak, pedig esküszöm, okkal megtehetném.

abaka 2011.11.15. 09:35:11

@midnight coder: "A cigányellenességnek a világon semmi köze az antiszemitizmushoz."

Ezzel maximalisan egyetertek, sot nekem is ez volt az egyik kiindulopontom. Nevezetesen az, hogy bar ezeknek semmi kozuk nincs egymashoz megis milyen gyakran van az, hogy mindkettot megtalalni egy emberben, mig az aranyaiban sokkal ritkabb (errol tobbet mindjart), hogy valaki csak a ciganyokat utalja. Az meg teljesen elenyeszo Magyarorszagon, hogy valaki antiszemita, de nincs baja a ciganyokkal.

Az aranyaiban ritkabbat ugy ertem, hogy, amint te is irtad, a ciganysaggal sokkal tobb problemaja es testkozeli negativ tapasztalata van az atlag magyarnak, mint a zsidokkal. Ebbol arra szamitana az ember, hogy a ciganyellenes es/vagy antiszemitak kozott elsopro tobbsegben vannak azok, akik ciganyellenesek, de nem antiszemitak.

Engem pont az lep meg, hogy ez nincs igy.

guderian 2011.11.15. 10:06:51

@zum trucc: ezt most bebuktat, történészekkel beszéltem át ezt a kérdést.
Etelközös példa meg úgy lenne helyes, hogy Izraelnek annyi köze volt ahhoz a területhez, ahol most van, mint nekünk Etelközhöz.

Cang 2011.11.15. 10:28:04

Nem értem minek fikázzátok szegin zsidókat. Ha egy nép nem hülye, és kőkemény arroganciával és agresszióval védi magát, az fönnmarad, egész addig, amíg nem nő meg az étvágya annyira, hogy kezelhetetlen méretűvé válik a birodalom. Egy izraeli jó honpolgár meg egy kemény szélsőjobbos magyar ideológiailag igen hasonló lehet, és szükség is van mindkettőre, különben hamar a földbe gyalulják a bandát. Ha a nemzeties, "hőbörgésnek" gúgyolt nacionalista duma mellé átfogó szervezettség és ész társul, a siker sem fog elmaradni. De ha csak addig jutunk, hogy hangoztatjuk az utálatunkat, az nagy lóf@sz, szidni valakit vagy valakiket zéró IQ is elég.

zum trucc 2011.11.15. 11:49:51

@guderian: Ismeretlen posztoló bizonyítatlan állítása állítólagos szakértőkre hivatkozva. Ha meggyőző akarsz lenni, majd egyszer, mert most nem vagy az, akkor hatásosabb, érdemi érvelésre kell törekedned. Persze, az nehéz, mert mindenfélét tudni kell hozzá: történelmet. logikát, magyar nyelvet. Úgyhogy indulj, tanulj.
Rádfér.
@Cang: Hát, ahogy Móricka elképzeli. A valóság amúgy más, Izrael kiforrott, rutinos demokrácia, nap-mint nap vélemények ütközése, mindenféle nyilvánosságra hozott ügy...nehéz innen elképzelni.

guderian 2011.11.15. 12:25:43

@zum trucc: kezdesz felbosszantani, alapvető tényeket vitatsz. Mi lesz a következő, hogy a föld gömbölyű e?
Olyan alap, hogy még a wikipédián is kint van, Arab liga összes érintett felet tömöríti, senki nem akarta nyakukba a zsidó terror államot.
"
13 nem és 10 tartózkodás mellett elfogadta (köztük a későbbi miniszterelnök David Ben-Gurion is Izrael nevében), azóta sem valósult meg, mivel a nemmel szavazó Arab Liga államai az eredmény ellenére sem voltak hajlandóak elfogadni a döntést. "

zum trucc 2011.11.15. 12:37:37

@guderian: Bosszankodj csak, de tanuld meg kifejezni a gondolataidat, bármilyen egyszerűek is legyenek azok. Most még ez jelentős kihívás neked.
"Zsidó terror állam"
1. magyarul egybe írandó: terrorállam
2. Ez egy ostoba és tartalmatlan arab-neonáci propagandakifejezés, egyetlen érvényes nemzetközi dokumentumban sem szerepel természetesen.
Az arab liga Izrael ellenségeit tömöríti, nem rendelkezik viszont joghatósággal Izrael és/vagy a területe felett. Tagjai háborúk sokaságát indították a zsidó állam ellen, de minden hősködés ellenére rendszeresen, olykor egész elképesztő mértékben elkenték a nagypofájú arabok száját. 1948, 1956, 1967, 1973 stb. Úgy megverték a hatnapos háborúban Nasszert, mint névadódat Kurszknál (csak kisebbek voltak a győztes veszteségei).

guderian 2011.11.15. 12:45:07

@zum trucc: Na emiatt a stílus miatt húztátok ki a gyufát a németeknél pár évtizeddel ezelőtt.

Ha Izraelt Magyarországon hozták volna létre és Te az araboknál élnél akkor most ezt írtad volna.

"Semmilyen dokumentumban nem szerepel, hogy a magyarokat a zsidók terrorral hajtották uralmuk alá, az Európai Unió fasiszta szervezet, de jó elkentük a szájukat ekkor meg ekkor"
zsidó náci vagy.

guderian 2011.11.15. 12:45:57

@zum trucc: UI: Mert ebben az esetben az Európai Unió lenne az Arab liga...

zum trucc 2011.11.15. 12:56:00

@guderian: Az nem stílushiba, hogy nem értek veled egyet. Márpedig kicsit sem.
Az arab szájak (végülis írhattam volna pofát is, de nekem volt gyerekszobám, igen, a II. kerületben ráadásul) elkenése történelmi tény. A tények pedig makacs dolgok.
Nem túl találó az a rövid jellemzés, amit rólam összeállítottál. Megnyugtatlak, én legalább annyira utállak téged, mint te engem.
Az Európai Unió nem az Arab Liga, nem is szavazta be a zöme a palesztin entitást az ENSz-be.
Na jó, te ráérsz, én dolgozom, nácikkal nem állok többé szóba, ne válaszolj, úgyis fogsz, de minek.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.11.15. 14:08:50

@guderian: "Az is meggyőződésem, hogy a jobbik támogatottsága úgy fog nőni, ahogy a cigány populáció létszáma az adott országrészekben. "

100%-os cigányság esetén a jobbik mindent visz?

max val, a bircaman · http://hurramilliomosleszek.co.nr/ 2011.11.15. 14:13:12

@Cang:

"Egy izraeli jó honpolgár meg egy kemény szélsőjobbos magyar ideológiailag igen hasonló lehet"

Ez egy nagyon beteg dolog, hogy az átlag magyar bunkó komolyan elhiszi, hogy Izrael az egy monolit ország, ahol minden izraeli zsidónak azonos a véleménye.

A valóság persze az ellenkezője: Izraelben szélsőjobbtól szélsőbalig minden lehetséges irányzat előfordul, s az alapkérdésekben sincs nemzeti egyetértés. Mint bárhol máshol!

max val, a bircaman · http://hurramilliomosleszek.co.nr/ 2011.11.15. 14:19:09

@guderian:

Ki őslakos és ki nem, teljesen lényegtelen. A palesztínok sem őslakosok egyébként.

Ha a palesztínok ott követték el az alaphibát, hogy az egész területet maguknak akarták, azaz nem fogadták el, hogy legyen ott egy zsidó és egy arab állam. Azóta egy részük (a mérsékeltebbek) ezt már felismerték, ma pont azért harcolnak - hogy legyen ott egy arab állam is a zsidó állam mellett -, amit már 1948-ban megkaphattak volna. A palesztínok többsége (a radikálisok) meg most sem fogadnak el semmi más, mint kizárólag arab államot.

max val, a bircaman · http://hurramilliomosleszek.co.nr/ 2011.11.15. 14:21:23

@guderian:

A világon jelenleg kb. 1200 milliárdos él. Talán a 15, maximum a 20 %-uk zsidó.

guderian 2011.11.15. 14:37:39

@max val, a bircaman: engem az sem zavarna, ha minden milliárdos zsidó lenne, ha nem az egész világ fuldokolna az uzsoracivilizációban.
Plusz szerintem annyira el vannak rejtve a tulajdonviszonyok, hogy nem lehet megmondani mi kié. Drábik szerint a vagyon 80 % a ilyen olyan módon Rockefellerek, Warburg, Rotschildok kezében van.
Enne ellenére egy átlag zsidónak ugyanolyan szar ez a helyzet itt Magyarországon, mint egy magyarnak, és én még mindig abban reménykedek, hogy képesek vagyunk egymást támogatni és összefogni. (és akkor jönnek az ilyem zum tracc félék és én is szívem szerint "kardot rántanék")

max val, a bircaman · http://hurramilliomosleszek.co.nr/ 2011.11.15. 14:51:33

@guderian:

Uzsoracivilizáció? Az mi?

Drábik? A hírhedt nyilas közgazdász? Szava szart sem ér.

guderian 2011.11.15. 15:02:20

@max val, a bircaman: Uzsoracivilizáció, hogy az államok a GDP-jüknek 80 vagy több %-át kamattörlesztésre fordítják. Persze költői kérdés volt tőled.
Én olvastam néhány könyvét, nézem a videóit semmiféle nyilas eszmét nem sikerült felfedeznem, tudnál idézni tőle vagy lineket adni, hogy én is lássam már, hogy tényleg az.

max val, a bircaman · http://hurramilliomosleszek.co.nr/ 2011.11.15. 15:08:17

@guderian:

Hitelpénz, erre alapul a modern pénzrendszer. Persze lehet "uzsoracivilizációnak" becézni, de semmi értelme.

2011.11.15. 21:22:21

@abaka: "ezeknel az embereknel a gyulolkodes az elsodleges szempont, es magasrol tesznek a problemak megoldasara." "Kollektív bűnösök" keresése? Milyen szöveg ez? Te azt hiszed, hogy pl; a cigányság problémája tegnapi találmány? Hogy lecsapjam a labdát, én már 34. életévemet taposom, de arra kristálytisztán emlékszem, hogy már 8 évesen szaladtam haza az iskolából előlük, és nem volt olyan hét hogy ne akarták volna elvenni valamimet a CIGÁNYOK. Igen. Pedig már lassan 3 évtizede volt. Tudod köztem és közted annyi a különbség, hogy nekem nem a Fókusz című bulvárműsor magyarázta el kik ők. Te pedig álszenteskedsz, hajtogatod amit látsz a tévében, álszentül igazságos próbálsz lenni, de helyzet az, hogy pont a hozzád hasonlók miatt megoldhatatlan permanensen ez a probléma, és kell szenvednie egy csomó embernek, akik amiatt élnek életveszélyben nap mint nap, mert hozzád hasonlók miatt még megnevezni sem engedik a kérdést.

2011.11.15. 21:29:20

@Mj: Szia. Lehet hogy költői túlzásokba bocsátkoztam, tisztába vagyok azzal, hogy a Második kerület nem egyenlő Rózsadomb. De azért azt is tegyük hozzá, hogy második kerület nem egyenlő Ózd külső. Szóval azt akarom ezzel mondani, hogy II. ker egy másik dimenzió, sok mindent nem éreznek az itt lakók, és sajnos nagyon randa magyar jellemvonás, hogy meg sem próbálnak belegondolni, átérezni milyen lehet egy lepukkant cigánysor mellett az élet.

2011.11.15. 22:04:09

@abaka: "Az meg teljesen elenyeszo Magyarorszagon, hogy valaki antiszemita, de nincs baja a ciganyokkal."

Nem tudom mi ebben a nagy rejtély. Aki jó helyre született, nincsenek anyagi gondjai, az úgy ánblokk torkonszarja a világot, nem kell megosztani az életterét a cigányokkal, és valószínűleg nem függ svájci frankos hitelektől, meg munkanélküliségtől sem. Ők azok a tipikus elefántcsonttornyos emberkék, akik ritkán mennek a pórnép közé, tudomást sem vesznek arról mi zajlik a világban. Ezzel szemben a pengeélen táncoló bérből fizetésből élő réteget, közelről nyaldossák a lángok, és egy kicsit több alkalmuk van rágódni a világ dolgain, és paralell módon több mindent is utálnak az életben. Semmi talány nincs ebben.

2011.11.15. 22:18:37

@max val, a bircaman: "Izraelben szélsőjobbtól szélsőbalig minden lehetséges irányzat előfordul, s az alapkérdésekben sincs nemzeti egyetértés. Mint bárhol máshol!"

Nahát. Magyarországon is valami hasonló van, aztán kollektíve büntetnek minden platformon már évszázadok óta. Szerintem kettős mérce lenne, ha Izraelnek nem jutna ebből a jó kis kollektív büntiből.

abaka 2011.11.15. 22:25:53

@Jankove: Remekul ragadsz ki felmondatokat a szovegkornyezetukbol, aztan belemagyarazol mindenfel hulyeseget, aminek az egvilagon semmi koze sincs ahhoz, amit irtam. Fel is merult bennem a kerdes, hogy kepes vagy-e hosszabb (la. 2 tagmondat) szoveg megertesere is.

Mivel csak megismetelni tudnam, amit mar leirtam (es amit eddig nem sikerult megertened), hadd ne pazaroljam erre az idomet. Ha esetleg elolvasod az egeszet, veszed a faradtsagot, hogy meg is ertsd es erdemben tudsz reagalni, akkor szivesen visszaterek a temahoz.

2011.11.15. 22:26:27

@max val, a bircaman: "Ha a palesztínok ott követték el az alaphibát, hogy az egész területet maguknak akarták, azaz nem fogadták el, hogy legyen ott egy zsidó és egy arab állam"

Láttad már az "És megint dühbe jövünk" c. sziporkázóan jó filmet? Amikor Charlie Firpo-t megszemélyesítő Bud Spencer kedélyesen sütögeti a hagymásbabját, egyszercsak odatoppan Johnny Firpo, (Terence Hill) és fogadást ajánl a babra. "Ha írás enyém az egész, ha fej megfelezzük". Nohát ez hajszálra ugyanaz a szitu.

2011.11.15. 22:30:59

@abaka: Végigolvastam az összes hozzászólásodat. Nem kellett értelmezni, nem annyire nehéz, mint amilyennek gondolod. Arra reagáltam.

2011.11.15. 22:35:29

@guderian: Ezeknek minden nyilas, és náci. Egy szelet zserbóban is hitlert látják.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2011.11.15. 22:41:51

@töreki:

Konkrétan semmi közöd hozzá, hogy a dédapám milyen katolikus volt, azon kívül, hogy római. Mellesleg az életébe került az '56-os forradalmi tevékenysége, de ez sem igazán tartozik ide.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2011.11.15. 22:47:30

@zum trucc:

"Érdekes, miként szavaztak a Margit-körutiak (szerinted), az ugyanis másik választókerület, ott nem volt most pótválasztás. A többi stimmel."

Konkrétan az első szavazókör elnöke voltam, ami mit ad Isten, a Margit körút 56-tól 64-ig terjedő részt is lefedte. Ha ennyire gyenge vagy földrajzból, a masoddikerulet.hu is segít eldönteni, vajon a Margit körút hova tartozik. Egyébként időközi választásnak szokták hívni, de ez már abszolút részletkérdés abból a szempontból, hogy fogalmad sincs, hol húzódnak a választókerület határai, pedig állításod szerint itt élsz.

"Évtizedek óta járok 11-sel. Se cigány, se egyéb zsebtolvaj, Széna-tér és Sz. E. fasor is százszor-ezerszer megvolt...és semmi. Még hallomásból sem."

Szerencsés vagy. Egyszer egy civil rendőr fogta meg az egyik dzsipót, aki a karjára terített kabát alól "ügyeskedett". A Városmajorban - ami már csak a környék, nem szigorúan a kerület - egyébként nőt is öltek már meg, én meg szálltam már föl a Mechwarton olyan villamosra, aminek a hátulja tocsogott a vérben. És nem orrvérzéstől. Ezek pedig csak kiragadott példák.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2011.11.15. 22:48:20

@Mj:

Elnézést, konkrétan az első szavazókör szavazatszámláló bizottságának voltam az elnöke, nem magának a szavazókörnek.:)

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2011.11.15. 22:49:42

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:

Ez így van, már csak az a bibi, hogy még a fideszes delegáltak sem tudják, hogy kinek fogja adni a területi képviselői mandátumát, amiről 27-ike után fog lemondani. (Várhatóan ugyanis egyéni képviselőként is bejut.)

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2011.11.15. 22:50:56

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:

Nem kell megsértődni, én is ott éltem le életem első 21 évét, és tényleg szörnyű állapotú lakások vannak ott.

zum trucc 2011.11.15. 22:55:17

@Mj: ja, én meg láttam egy kis lila kígyót sárga fejjel.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2011.11.15. 23:22:20

@Sátán meg a Jocó:

Ha rózsadombozol meg hegyi villázol, legalább ne égesd magad azzal, hogy összekevered a II. kerületet a XII-ikkel.:) Meg azt sem ártana tudatosítani magadban, hogy a II. kerület is abszolút heterogén népességet takar, akik elég gyakori időközönként ki is szokták onnan tenni a lábukat.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2011.11.15. 23:24:19

@zum trucc:

Nézd, ha ahhoz sem veszed a fáradságot, hogy egyáltalán megpróbálj konstruktív lenni, akkor nyugodtan felfüggeszthetjük ezt a beszélgetést. Bár igazából ezt már akkor meg kellett volna tenni, amikor kiderült, hogy fogalmad sincs, hova tartozik a nem túl jelentéktelen Margit körút.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2011.11.15. 23:36:57

@Jankove:

Ezzel nem nagyon tudok vitatkozni. Ahogy a nem itt élők egy része nyakra-főre rózsadombozik, úgy az itt élők egy része meg halvány fogalmakkal sem rendelkezik arról, mit jelent, ha cigányok terrorizálnak. Pedig az egyik Margit körúti társasház levélszekrényeit is kenték már össze ürülékkel, meg a mellette lévő házból is loptak már rezet a kábelből.

zum trucc 2011.11.15. 23:48:54

@Mj: Tudod, ismerlek már, és engedtessék meg nekem, hogy úgy kezeljelek, ahogy én látom jónak, és nem úgy, ahogy te.
Amúgy neked vannak szerbiai, vagy vajdasági gyökereid, ezért furcsállom azt a rasszista ízű intoleranciát, azt az eleve tudást, ki keni a szarát a levélszekrényre stb. Olyan vagy, mint egy szerb nacionalista.
Na, szóval jobban jársz, ha inkább viccre veszlek, mert nem akarok kiskorúakat bántani.
Ami meg a Margit-körutat illeti, tévedni emberi dolog, mondta a sündisznó, és leszállt a súrolókeféről. Nem ragaszkodom a válaszhoz.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2011.11.16. 00:00:48

@zum trucc:

Persze, nem nehéz a hátterem alapjait megismerni, mert sok helyen, sokat vagyok hajlandó megosztani abból, ami én vagyok.:) Egyébként pedig kezelj úgy, ahogy akarsz, maximum kontraproduktív lesz a dolog.
Itt nem eleve tudásról van szó, hanem tapasztalatról, és pontosan ez az, amit semmivel nem lehet kimagyarázni. Mert a tények valóban magukért beszélnek. Azok meg ugyebár nem lehetnek rasszisták.
Azt sem értem, hogy miért a vicc vagy a másik bántani akarása akarsz között dönteni, amikor éppen te vagy az, aki az alapvető konstruktivitásról is inkább lemond, konkrétan a semmiért. Vagy azért írsz nekem, hogy viccelődj? Ugyan már, ennél te sokkal jobb vagy.
Így van, emberi dolog, nem szégyen beismerni, előfordul. Tehát tovább is léphetünk.

zum trucc 2011.11.16. 00:20:22

@Mj:Miért ne lehetne a vicc konstruktív?
Miért ne lehetne egy rajtad csattanó, amúgy ártatlan, de legalábbis nem bántó vicc konstruktív?
Tudod, a színek adják egy festmény lényegét, de igazából az árnyalatokon dől el az, hogy igazi művészetről van-e szó. Ismered Monet-t? Les nénuphares, ismered?
Amúgy a téged felháborító vicc irodalmi utalás volt, hát, nem jött be.
Az ilyen rossz pedagógus-dumát, miszerint "ennél te sokkal jobb vagy, büdös kölök", na ezt nyugodtan hanyagold. Rossz vagyok és következetlen.
Meg utálom a rasszistákat, de téged nem akarlak ebbe a dicstelen csapatba sorolni. Hát inkább ökörködöm egy jólesőt. Mármint nekem esik jól.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2011.11.16. 00:38:22

@zum trucc:

Engem ugyan semmi nem háborított föl, egyszerűen messze alatta van az ingerküszöbömnek a dolog, de ha neked jól esik, hát tessék, beszélj továbbra is mellé.:) Amúgy ismerem Monet-t, ha ismerni vélsz, ezt te is tudhatod.:)
Az, hogy sokkal jobb vagy, pusztán arra vonatkozott, hogy tudsz te értelmes dolgokról is beszélni. Ez meg itt nem az, és ezt neked is tudnod kellene. Ami meg engem illet, kaptam én már mindenféle jelzőt cigányfajvédő judeobolseviktől nácifasiszta klerikálrasszistáig, úgyhogy az sem érint mélyen, ha úri kedved éppen úgy tartja, hogy rasszistának bélyegzel.:) Mindenesetre, aki valóban ismer, nem szokott ilyen jelzőkkel illetni.:) Na jó szórakozást, én inkább elteszem magam holnapra, addig meg kigondolhatnál valamit annak érdekében, hogy visszakanyarodj a lényeghez.:)

zum trucc 2011.11.16. 00:49:38

@Mj: Nem rólam szól ez a blog. De rólad sem. Szerintem. Eredetileg. Inkább aludj.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2011.11.16. 01:00:33

@zum trucc:

Arról van szó, hogy jelenleg nem vagy vitaképes, ami speciel ennek a blognak sem használ.

zum trucc 2011.11.16. 01:26:37

@Mj: Vagy esetleg arról van szó, hogy nincs kedvem arról vitatkozni meg komolykodni veled, márcsak azért sem, mert a vita reménytelen, hogy ki szarta össze az udvart, és miről ismerszik fel a cigányszar versus gádzsóürülék, márcsak azért sem, hogy mondjak még egy okot, mert én meg elég képszerűen "fogom" a világot, és ez aligha szép látvány.
Túl komoly vagy. Túl komolyan veszed magad.
Amúgy ennek a blognak minden használ, mert elég igénytelen amúgy a dolog, a kommentek egy része maga a sötét írástudatlanság. Erre az én színes, jó, nem igazán tárgyszerű beírásaimat kritizálod, nem azokat. Persze nem gond, akármilyen hihetetlen, én szeretem a kritikát, elgondolkodom rajta, mielőtt elvetném. Vagy éppen elfogadom, magamba szállok és szerény leszek. De hagyjuk a sci-fit.

max val, a bircaman · http://hurramilliomosleszek.co.nr/ 2011.11.16. 08:07:45

@Jankove:

Komolytalan. Semmilyen hasonló párhuzam itt nincs.

abaka 2011.11.16. 08:30:48

@Jankove: Hat nezd. Te felsoroltal egy csomo ervet arra, hogy miert utalod a ciganyokat, lamentaltal jo sokat a media altal elbutitott neptomegek szomoru kulturalis elkorcsulasanal, plusz belefuztel nemi zsidozast es ballibsizest. Meg ugy altalaban keseregtel azon, hogy mennyire borzasztoan lefele halad az orszag ertelmi szinvonala (= nem azt gondolja a tobbseg, amit te, sot teged kifejezetten lenez, lenaciz a nezeteid miatt).

Ezzel szemben en arrol beszeltem, hogy valahogy a ciganygyulolet es az antiszemitizmus (meg bar eddig nem emlitettem, de a melegek utalata is ide veheto) mindig egyutt jar. Alig van Magyarorszagon olyan ember aki vagy CSAK a ciganyokat utalja, vagy CSAK a zsidokat (vagy csak a homokat). Plusz meg volt az a felvetesem is, hogy mivel eleg kicsi a valoszinusege, hogy valakinek mind a harom csoporttal olyan nagy szamu rossz tapasztalata van, ami indokolna a kollektiv gyuloletuket, ezert jo esellyel itt a gyulolkodes cel es nem kovetkezmeny. Kulon hangsulyoztam, hogy szerintem is vannak problemak a ciganysaggal, amik mindenkepp megoldasra szorulnak (bar a szimpla gyulolkodes nem nagyon mozditja elore az ugyet).

Ha ezek utan meg mindig ugy gondolod, hogy egyrol beszelunk, akkor bar igazad van, hogy nem nehez megerteni, amit irtam, neked megis csak komoly gondot okoz.

negondolkozz!majdénmegmondom! 2011.11.16. 09:50:37

Azt mondja az fejlődésben visszamaradott, hogy utálja a rasszistákat. LOL
Édes hülyegyerekem, akkor te az egész világegyetem összes élőlényét utálod!

Na ez aztán a zsákutca, öngól, mi?!

2011.11.16. 21:29:12

@abaka: Történetesen ebben a topikban egy rossz szót nem szóltam sem a zsidókról, ballibsi kifejezést meg szinte soha nem használom, ezeket valahogy idemanifesztáltad. Dehogy megállapodjunk valahol félúton, hazudnék ha azt mondanám, hogy imádom őket. Leírtam én is konkérten pár sorral feljebb, hogy mi az oka annak, hogy egyesek hadilábon állnak az egész világgal, mások pedig leszarnak mindent. Nagyon nem mindegy hová születik az ember, milyen közegben szocializálódik, és milyen problémákkal kell élete során szembe néznie. Fenn a budai hegyekben a legnagyobb probléma, hogy odaszart a szomszéd kutya a frissen nyírt gyepre, máshol meg az, hogy bármikor átvághatják 5 forintért a torkodat, és minden életben töltött nap, ajándék. Furcsán hangzik ez, de hidd el, apokaliptikus körülmények már nemcsak filmen léteznek, hanem korunk Magyarországán is. Más kérdés, hogy sokan nem vesznek tudomást róla, mert:

a) Álszentek, és azt hiszik, a szar sosem érheti utol őket.
b) Túlságosan ostobák, és szűk látókörűek
c) sosem jártak még a lakhelyük 500 méteres körzetén kívül, minden információt kábelen kapnak. Központilag megszűrve, és feltupírozva.

A szimpla gyűlölködés valóban nem old meg semmit, ebben egyetértünk, de az a helyzet, hogy ez mamár a többséget nem érdekli. Tudod miért? Mert túlléptünk azon a ponton. Amikor sok sok évtizede elkezdtek érkezni az első vészjelzések, besöpörtük a szőnyeg alá, és ez a tevékenység 2010-ig napi rutin volt. Eredmény adott. Mintegy igazolásként, nemcsak nálunk, az egész világban megbukott a multikulti. Anglia, franciao, németo. amerika. Mind fuldoklik abban a problémában, aminek nálunk mégcsak előszelei vannak. És akkor minket náciznak.

abaka 2011.11.16. 22:41:12

@Jankove: Basszameg, irtam egy jo hosszu valaszt, erre megette a blogmotor. Kivonatolva:

Ez mar valoban erdemi reagalas, koszonet erte. Az allaspontodat tiszteletben tartom, bar gondolom nem lep meg, hogy eleg tavol all az enyemtol es nem is hiszem, hogy akar hosszu vita utan is ezek kozelednenek. En messze nem latom olyan soteten a dolgokat, mint te, pedig eleg sokfele jartam/laktam otthon is es a vilagban is.

A valovilag/fokusz valoban szanalmas, de semmivel sem primitivebb, mint amivel a nagyobb neptomegek a multban barmikor szorakoztattak magukat.

Valoban lehet, hogy nem te zsidoztal/ ballibsiztel, de azert ebben a threadben eleg nehez kovetni, mert volt mindkettobol boven...

Na roviden ennyi, hidd el az elozo hosszabb valtozat sokkal tagoltabb es meggyozobb volt, de en tuti be nem potyogom megegyszer... :)

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2011.11.17. 20:35:38

@zum trucc:

Elgondolkodtató, hogy hogy lehet ennyi beszélni tulajdonképp a semmiről. Bár ezt is megírta már Shakespeare, úgyhogy meghagyom neki a terepet. Tehát inkább hagylak is, te legalább magadat elszórakoztatod, ha már engem nem. (A bizonyos szint alatti kommentekre pusztán azért nem reagálok, mert minek.)

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2011.11.17. 20:43:41

@Jankove:

"sosem jártak még a lakhelyük 500 méteres körzetén kívül, minden információt kábelen kapnak"

Függetlenül attól, hogy a mondanivalód egyéb részeivel mennyire értek egyet, ez azért tudod, hogy nettó baromság. Mutass már nekem egy ilyen embert légyszi.
Másrészt, ha te számon kéred embereken, hogy fogalmuk sincs a vidéki helyzetről, és ne általánosítsanak, te se általánosíts ugyanígy. Élj a budai hegyekben, és szembesülsz az ottani, nem kutyaszar szintű problémákkal, plusz azzal, hogy onnan ki is kell ám mozdulni sokkal rosszabb környékekre is.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2011.11.17. 20:45:02

@abaka:

Ctrl c, ctrl v-t tudok ajánlani.:)

zum trucc 2011.11.17. 22:25:55

@Mj: Oh, jajj, sértődékeny a kisasszony. Tudod, mi az adekvát válasz női hisztire: szarni rá.
De ezt csak úgy elvontan mondtam, egyelőre az a gond, hogy olyan komoly vagy, mint egy tüdőgyulladás.
Amúgy köszönöm az értékelést, majd ha külső zsűrire lesz igényem, megkereslek. addig marad az előző mondatban részletezett reakció.
Fordulj be, és aludj.

2011.11.17. 22:44:35

@Mj: Nem baromság. El sem hiszed hány ember éli le úgy az életét, hogy szinte alig mozdul ki otthonról, hány embernek egyetlen szórakozása (és kizárólagos inputja) a televízió, a fiatalkorúaknak már nem is büntetés a szobafogság, ha számítógép van, akkor gyakorlatilag teljes az életük. És sajnos azt kell mondjam, a fiatal-középkorú dolgozó korosztály jórészének sem jut már sokkal több, mint a munkahely-otthon viszonylatban való ingázás. Nincs ezzel probléma, csak ezek az emberek úgy hoznak döntéseket, hogy közben nincsenek tisztában az igazsággal. Én mindig átkoztam a sorsot, hogy a családom rokonságom szétszóródott az ország különböző szegleteibe, és jóformán esküvőn vagy temetésen lehetünk már csak együtt (inkább utóbbi). De annyi öröm van az ürömben, hogy amint időm, munkám, és anyagi kereteim engedik, utazom, látogatok, és közben látom az országot is. A budai hegyektől egészen a leglepukkantabb borsodi falvakig. Úgyhogy maradjunk annyiban, hogy nálam nincs általánosítás, próbálok a tapasztalataimra alapítani. Látom zokon veszed, hogy a II. kerületet elit kategóriába sorolják. Biztosan vannak ott is gondok, én ezzel nem vitatkozom, de hidd el, egészen más dimenzióról beszélünk.

2011.11.17. 22:51:24

@abaka: "En messze nem latom olyan soteten a dolgokat, mint te"

Ne adja Isten, de majd fogod :) Tudod amiben vagyunk, nem állapot hanem folyamat. Plusz hozzáadódik egy csomó befolyásoló tényező is. Pl; az életkor. A 10 évvel fiatalabb önmagam, most biztosan jókat röhögne magamon. Akkor racionálisan gondolkodtam. Nemzeti eszmék, magyarság, haza érdekeinek figyelme. Hol érdekelt ez 20 évesen? Mameg hiszem, hogy ezen múlik az ország, és a benne élők sorsa. Ilyen bicikli ez.

abaka 2011.11.18. 08:34:06

@Jankove: Hat ne legyen igazad (mondjuk gondolom te is ennek orulnel legjobban). Egyebkent nem biztos, hogy az eltkor tehet rola, ha jol emlekszem, azt irtad 34 vagy. Ebben az esetben kb ket ev van kozottunk. Konkretan nekem a nemzeti eszmek sosem voltak mertekadoak, en inkabb olyan ertekeket reszesitek elonyben, amik nem allnak meg az orszaghatarnal. De persze nem vagyunk mind egyformak.

negondolkozz!majdénmegmondom! 2011.11.18. 14:20:43

A nemzeti értékek megállnak az országhatárnál?
Atyaisten, azért legalább egy érettségit szerezhetnél legálisan.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2011.11.18. 23:42:24

@zum trucc:

Te hülye vagy.:D És ez a legkomolyabb állításom feléd, a többit csak unalomból írtam.:P Na, személyeskedés off, szép álmokat.:)

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2011.11.18. 23:46:11

@Jankove:

Te is elismered, hogy munka vagy iskola és otthon között szoktak ingázni az emberek. Ergo szimplán nem igaz, hogy tömegek, akik iskolába vagy munkába járnak, nem mozdulnak ki a saját kis világukból, mert muszáj megtenniük. Abban eddig sem volt vita, hogy a II. kerület és mondjuk Tiszalúc között ég és föld a különbség, de ez még nem azt jelenti, hogy a II. kerületben senkinek semmiről fogalma sem lehet. (Például én is nagyon sokfelé utazom innen Vizslástól Gyimesközéplokig.)

zum trucc 2011.11.18. 23:57:18

@Mj: Neked ilyen "kéretlenül is osztályozok" komplexusod van? Értsd már meg, engem nem érdekel, mi a véleményed, nem is rólam, hanem az írásaimról, mert már sajnos rég nem vagyok kamasz, az önértékelésem azt hiszem reális, és nemigen foglalkoztat. Ez nem azt jelenti, hogy hű de sokra tartom magam, tudom a hibáimat, és, ha vannak egyáltalán, az erényeimet. Elvagyok velük.
Én azért írok, mert valamit közölni akarok. Nem önmagamról, hanem a tárgyról. Ahogy látom, bár nem írtam bonyolult dolgokat, neked gondod lehet a magyar szövegértéssel, ezért inkább lányos zavarodban a jellememet taglalod. Minek? Ki kért rá?
Na mindegy, remélem nem vagy pedagógus, mert azoknak még a fajtáját is utálom, ezzel az "én tudom mi a jó, más meg nem tudja" valamint az "értékellek 1-5 között". Nincs nálad az Ellenőrző Könyvem, vagy hogy hívják manapság.
Maradjon eldöntetlen, hülye vagyok-e, de hogy neked nem volt gyerekszobád, az tuti.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2011.11.19. 00:09:04

@zum trucc:

/me ásít.:) Amúgy mikor fejezed be ezt az értelmetlen, vaktában tapogatózó szócséplést?:P

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2011.11.19. 22:50:10

@zum trucc:

Tudod mit? Tiéd az utolsó szó, oké?:)
süti beállítások módosítása