HTML

Boldogok a sajtkészítők

- Következő! … Kereszthalál? - Igen. - Kimész az ajtón, balra fordulsz, fogsz egy keresztet. - Következő! ... Kereszthalál? - Igen. - Jó. Kimész az ajtón, balra fordulsz, fogsz egy keresztet. Következő!... Kereszthalál? - Ó nem. Szabadláb. - Mi? - Engem elengedtek. Azt mondták, nem csináltam semmit, szabadon élhetek valahol egy kis szigeten. - Hú! Az nagyon jópofa dolog. Hát akkor eredj! - Nem. Én csak ugrattalak. Valójában kereszthalál. - Ó, már értem! Nagyszerű! Nagyon jó, nagyon jó! Hát, kimész az ajtón... - Igen tudom. Ki az ajtón, balra fordulok, fogok egy keresztet. - Nagyon jó, kösz' szépen. Kereszthalál? - Igen. - Jó...

Friss topikok

  • Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: Itt az orvosok egyik esetben sem lehettek volna jók. Azért ez milyen már? (2021.11.08. 19:30) Lengyelországban gyilkosság történt
  • midnight coder: @MEDVE1978: Igen baloldalinak nem nevezhetõk, de liberálisnak pláne nem. (2021.07.28. 15:57) Válogasd meg a szavaidat!
  • szekertabor: A probléma lényege, amit bárki, aki járt már nudista strandon, megerősíthet: a közszemlére bocsájt... (2021.07.28. 09:52) Bimbószabadságharc
  • evilwolf: " és nem kellene a méregdrága Pegazusra költeni az adófizetők pénzét." Azért a kínai vakcina sem v... (2021.07.20. 18:33) Következetesen a lehallgatásról
  • apro_marosan_petergabor: @Homo fideszbirkusz: Helyettem ne igyekezz véleményt mondani. A megzsarolt, megritkított, folyama... (2021.06.10. 21:06) Miért nem találkozik a pápa Orbánnal?

Linkblog

Fel a fejetlenséggel!

2011.11.18. 13:55 Ratius

 

Az Index információi szerint „a szerdai kormányülésen még egyetlen szó sem esett arról, hogy változás lesz a magyar kormány IMF-fel kapcsolatos álláspontjában, a részletes tájékoztatás azóta is várat magára… Az Orbán-kormány tagjai nem kaptak tájékoztatást az IMF-hez való visszatérésről Matolcsy György csütörtök délutáni bejelentése előtt…”

Így készül a jogszabály
matolcsy.bmpTermészetesen megdöbbentő, ha a kormánytagok nincsenek tisztában a kormány soron következő lépéseivel, de az még elképesztőbb, hogy maguk a döntések bejelentői sem tudják, mit fognak tenni és mondani holnap. Az Orbán-kormány az improvizáció veszélyes húrjain játszik.
El kell mondanom egy kis személyes élményt. Egyik ismerősöm a Nemzetgazdasági Minisztériumban dolgozik. Valami fogalmazó, vagy micsoda. Az a dolga, hogy a leérkező brief alapján megírja a készülő törvény szövegét.  Ugye, ez valamiféle szakszöveg, mindenféle furcsa szófordulattal, tehát kell, hozzá a szakember, aki korrekt módon meg tudja azt fogalmazni. Na, igen, de kell hozzá más is. Elvileg ugyanis van az én ismerősömnek egy főnöke, akinek egyebek mellett az a feladata, hogy az elkészült szakszöveget összeboronálja az egyéb ide vágó szabályokkal és rendelkezésekkel. Gondolom, elég nagy tudású pali lehet, mert egy-egy törvénynek ezernyi helyen lehet hivatkozása, s ezernyi helyre mutathat következménye, így végül is az egész corpus jurist ismernie kell annak, aki értelmesen akar belenyúlkálni. Ezt követően megy aztán a szöveg a kormány és az országgyűlés elé, majd idővel vissza az ismerősömhöz, illetve a kontrollszemélyhez, hogy azután átírva, átszerkesztve, szépen elszunyókáljon a nagy, országos jogszabálygyűjtemény végtelenül unalmas lapjain.
Úgy látszik azonban, hogy ezt az letisztult, bürokratikus utat végtelenül unalmasnak találja a mi kormányunk, s érdekesebb, izgalmasabb, merészebb, hogy úgy mondjam, nem ortodox utakat keres. Történt ugyanis, hogy az emlegetett felettes kontroll-figura a közelmúltban kilépett a minisztériumból, és egyelőre nincs is utódja. Most tehát az van, hogy az én ismerősöm megírja a vázlatát, és azt délután a miniszter bejelenti.

Egy árulkodó papírlap
orban beszed.jpgHogy az aktuális jogszabály valamilyen nagyobb összefüggésrendszer keretébe illeszkedne, hogy valamiféle kiérlelt gazdaságpolitika részeként jelenne meg a törvények között, vagy, ha az nem is, de legalább egy nyúlfarknyi hatástanulmány megelőzné az fogadását, arról szó sincs. A kormányt olyannyira elsodorták az események, hogy sem ideje, sem lehetősége nincs efféle óvatoskodásra. Improvizáció és hazárdjáték mindaz, ami manapság Magyarországon történik.
Ugye emlékszik még mindenki a miniszterelnök összefirkált beszédére? Nem olyan papírlap volt az, amelyen egy, két szó helyett betoldott egy-két másik kifejezést az előadó, mert retorikai szempontból hatásosabbnak gondolta emezt, mint amazt. Nem. Arról a papírlapról egész bekezdéseket húztak ki. A bejelenteni tervezett intézkedések egy részéről ugyanis kiderült, nem lehet bejelenteni. Kiderült, de nem a tervezgetés időszakában, nem a minisztériumok hagyományos munkájának következtében, hanem valami furcsa hanyagság következtében, az utolsó pillanatban, akkor, amikor már a piszkozat átírására sem volt idő. 

Akkor inkább az IMF!
Gondolom, az IMF visszahívása is éppen ilyen alapos tervezés előzte meg. Valahogy így képzelem:
- Te, Gyuri! Ezek mindjárt leminősítenek minket…
- A nagyobbik baj az, miniszterelnök úr, hogy a tegnapi kötvénykibocsájtás is borzalmasan sikerült.
- Azt akarod mondani, hogy nem finanszírozható a piacról az államadósság?
- Hát, finanszírozható, csak nagyon, nagyon drágán…
- Az baj?
- Hmm… Talán jobb lenne valami más megoldás után nézni…
- Még valami különadó?
- Hát akkor végképp nem veszik a kötvényeket. Tudod, Viktor, ezek a dolgok azért némileg összefüggnek…
- Igen, ezt már mondta más is. De, hát akkor mit tehetünk, hogy vegyék?
- Talán, ha volna mögötte, vagyis mögöttünk, vagyis Magyarország mögött valami olyan erő, amelyik helytáll értünk…
- A kínaiak!
- Őőőő, izé… A megoldás holnapra kell. Mire a kínaiakat megpuhítjuk, az hónapokig is eltarthat…
- Hát, csak van valami olyan állam, vagy szervezet, amelyik ilyenkor oda áll az országok mögé!
- Nos, hááát… Hogy őszinte legyek, erre találták ki a valutaalapot…
- Te hülye vagy, Gyuri? Másfél éve arról pofázok, hogy szabadságharcot vívunk ellenük!
- Hát, a másik lehetőség az, amit Vonáék mondanak.
- Te tényleg megőrültél? Ha fölmondjuk az államadósság visszafizetését, engem kibeleznek Brüsszelben!
- Az így is megeshet. De, ha nem Brüsszelben, akkor Budapesten…
- Akkor inkább az IMF.
- Jó. Bejelentem.
- Te, Gyuri! Fel a fejjel! És ne felejts el nekik is szólni!
És befejezésül még egy gondolatot hadd tegyek hozzá ehhez az ügyhöz: Én nagyon jól tudom – mert a politikaelméleti szakkönyvek megírják –, hogy az állami vezetők, szerte a világon kilencven napos ciklusokban gondolkoznak. Pontosabban nem gondolkoznak kilencven napnál hosszabb időtávban, mert úgy vélik, fölösleges idő- és energia-befektetés a három hónapon túli tervezés. Egy negyed év alatt olyan borzasztóan sokat változhat a világ, olyan elképesztően sokat felejt a közvélemény, olyan kiszámíthatatlan események történhetnek, amelyek eleve szükségtelenné és értelmetlenné teszik a hosszabb távú tervezést. És én azt is megértem, hogy válsághelyzetben ez az idő szükségszerűen lerövidül. De azért az, hogy kilencen nap helyett a kilenc óra jelenti a hosszú távú előrelátást, nos, az némi fejetlenségről árulkodik.

 

 A Boldogok a sajtkészítők immár a Facebookon is megjelent.
Érdemes bejelölni, mert előfordul, hogy egyébként izgalmas posztok
nem kerülhetnek ki az Index címoldalára.

 

268 komment · 3 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://boldogokasajtkeszitok.blog.hu/api/trackback/id/tr233394033

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Térdre kényszerítettük az IMF-et! 2011.11.19. 10:17:46

Örömmel jelentjük: nem lesz itt semmiféle lemondás. De sőt! Győzelmi ünnepeknek megülése közelg – fanfárok, ökörsütés, ünnepi bajvívás! Habár tegnap óta jószerint a teljes magyar sajtó, illetve annak – még – Pártunk és Kormányunk álta...

Trackback: Megmagyarázzák ezt is 2011.11.19. 09:08:18

Karinthy után. Lassan, tűnődve....

Trackback: És mi lesz az ára? 2011.11.19. 08:18:42

Visszajön az IMF. Nem örülök. Azért nem, mert nem hiszek abban, hogy ők képesek jó irányba kormányozni a gyorsnaszádot. Le fognak köpni a földre, és az jó nagy csula lesz

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kela-bá 2011.11.19. 14:33:18

@2llkedő: Nem, nem reklám !
Szakemberek szerint ez az ilyen negativ "szellemi táplálék" ami lejön a bloggok nagyrészéből megbetegiti azokat akik gyűlölködnek.

Emellett ráadásul "nyugati" táplálékkal tovább veszélyeztetik saját egészségüket A statisztikák szerint milyen sok gyermek cukros, rákos, ételmi fogyatékos,allergiás vagy éppen hiperaktiv,.A felnőtt fiatalok nagyrésze sem egészsége, sokan túl korán meghalnak szivproblémákban, vagy szenvednek különféle nyavalyákban. Szedik a sok gyógyszert ha kell ha nem ...
No ezért mondom én, hogy a politikát bizzuk a politikusokra, és az egymást szapulása helyett mindenki inkább magára, legfőképp az egészségére figyeljen, mert szerintem az a legfontosabb !
További szép napot !

Times New Roman 2011.11.19. 14:36:27

Armageddont!!! Gyűlölöm a demokráciát, és a sok kis aluliskolázottt, tudatlan, de arcoskodó megmondóember senkiházi idiótát, aki itt veri magát, blogokban, osztja a semmit, és okoskodik:). Röviden.:) Mondjuk a politikai elit is ide tartozik, de mivel ők nem kommentelnek, itt szembesülök a szánalmas legaljával:)

kvasztics47 2011.11.19. 14:40:39

@no successful: Nem vagy te egy barom állat? A gondolkodásod (ami nincs) erre vall.

kvasztics47 2011.11.19. 14:42:34

@Born to be wild: Te aztán egy igazi barom állat vagy!

Times New Roman 2011.11.19. 14:43:44

@kvasztics47: tekintve, hogy az igavonó barom egész életében dolgozik, és valódi értéket termel, köszönöm szépen, bóknak veszem:) Valóban dolgos példány vagyok. Lúúúzer:)

Times New Roman 2011.11.19. 14:45:18

Még ahhoz sincs elég eszed, hogy az embert megsértsd:) Akkor miről beszálünk...? Hogy lesz így gazdasági Nobell-díjad?:) Te hangya:)

kvasztics47 2011.11.19. 14:52:14

@kela-bá: "No ezért mondom én, hogy a politikát bizzuk a politikusokra" No kela ez aztán az aztán-aztán! Bízzun az ítélkezést a hóhérra, akit teljesítményben fizetünk. Ne szóljunk bele, hogy feudalizmus, vagy kannibalizmus legyen e a politikánk. Aztán, ha megint tehéntrágyával kell fűteni, meg a jibbágyot robotra kötelezni, deresre húzás alternatívájaként, akkor mejd csdákocc, hogy még is csak jobb mosógépben mosni, mint az árokparton. Nem csodálom, hogy, csak azok nem mennek nyugatra a demokratikus államokba akik kénytelenek itt maradni. Osztán a nyögdíjjadat, meg keresd meg magad.

Times New Roman 2011.11.19. 15:09:08

Ti tényleg nem unjátok ezt az okoskodó szájtépést?? Itt őrjöngtök nap mint nap, persze tenni semmit sem tesztek, anyámasszony nyivákoló katonái:)

kela-bá 2011.11.19. 15:18:55

@kvasztics47:
Köszönöm a válaszodat, valószinűleg neked is igazad van.
Én azt mondtam: a politikát bizzuk a politikusokra. Tehát a politikát, és ne magunkat, mert a saját sorsunk saját magunk kezében van, persze igaz, hogy a "játékteret" nem mindig a mi döntésünk határozza meg.

Örömmel olvasnám, ha lenne valami jó emberi javaslatod a jövőt illetően !

Addig is olvasd Szend Gábort, Dr Hummelt, vagy Dr. Légrády Pétert.
További szép napot !

bigfater · http://bigfater.blog.hu 2011.11.19. 15:20:36

@Born to be wild: ...nem csak itt...vess csak egy pillantást a tükörbe. :)

Times New Roman 2011.11.19. 15:24:43

@bigfater: Viccesnek érezted magad, azért a szmájli, vagy csak meg kellett volna sértődnöm?:) Szólj ha észre kell vennem, hogy éppen gyenge pontomon gyaksz, hehe:)

Kerek négyszög 2011.11.19. 15:26:32

Bokros - Bajnai - Oszkó

Megpróbálták egyenesbe hozni ezt az országot, és a történelmi távlat egyre erősebben igazolja tetteiket. Nincs senki más, aki hasznit hozott volna ennek az országnak. Senki!

Az már más kérdés, hogy ők nem ígértek ingyen ebédet, így hát a gyűlölet árad feléjük a mai napig is.

Aki viszont megígérte, hatalmas győzelmeket aratott a drága jólétre ácsingózó jónép között. Ők most teszik tönkre gyermekeink, unokáink jövőjét.

A magyar társadalom trükkös csalók áldozata lett, de mint ilyen esetben mondani szokás, magának köszönheti a bajt.

Az ingyenebéd varázsát 20 éve kergető ország ezt érdemli.

Times New Roman 2011.11.19. 15:27:23

Na, lökjétek a sódert, kezdek unatkozni:) Hol vannak a középszerű, felszínes, de bután magabiztos helyzetértékeléseitek és az azok mellé aplikált, de pont oda nem vágó, belinkelt gazdasági grafikonok?:)

bigfater · http://bigfater.blog.hu 2011.11.19. 15:37:46

@Born to be wild: Csak elvettem vele a sértő élt.
Gondoltam, ha a smink rendben, akkor még igazad is lehet.

no successful 2011.11.19. 15:41:19

@kvasztics47:
"Nem vagy te egy barom állat? A gondolkodásod (ami nincs) erre vall. "

Na ezek vagytok ti b.meg amikor kifogytok az érvekből jön a baromállatozás.
Bár őszintén szólva nem tom melyik hozzászólásomat honorálod így, esetleg tán Gyurcsány fan vagy ?

Pipas 2011.11.19. 15:44:32

@légycsapó: Nem tudom honnan veszed, hogy a Fidesz ingyen ebédet ígért, de nekem úgy tűnik, hogy ki kellene már törnöd az MSzP propagandából mielőtt teljesen elveszíted a valósággal a kapcsolatot. ;)

És hogy a Tanú c. filmből ferdített idézettel kifejezzem mit gondolok erről a témáról:

"A k* anyád, ez neked ingyenebéd?!"

2llkedő 2011.11.19. 15:51:13

@Pipas: "hogy Fideszes miniszterelnök mikor ültette be a miniszterelnöki székbe a haverját"

Igazad van. Igaz, hogy Vityenkán kívül még nem volt más miniszterelnök, de még jelölt se a fideszben. De arra emlékszen, hogy egy lompos, loncsos, piszén pisze kölyök úgy lett sportminiszter, hogy előbb gyorstalpalón gyorsan le kellett tennie az államvizsgát. Meg emlékszem olyanra is, hogy a rokon gyerek, akinek a tojáshéj ott lóg a fenekén lett a BKV vezérigazgatója mindenféle gyakorlat nélkül. A kőbányákról ne is beszéljünk. Felépíteni egy teljesen felesleges gátat Kolontárra, persze rokoni szálakkal az kell.

kela-bá 2011.11.19. 15:54:52

@Ma Baker: Kösz az infót.Szivatón vagyun, de nem csak mi...További szép napot !

2llkedő 2011.11.19. 15:55:10

"Arra viszont kíváncsi lennék, hogy mit történne, ha én is adnék 120 millert az unokatestvéreimnek és utána azt mondanám, hogy ajándékozás illetéket nem fizetek, mert nem ajándékba adtam, hanem támogattam őket."

Nézd meg Vityenka vagyonnyilatkozatát. Hány helyen találsz olyat, hogy xy alapítvány részére 50 évig ingyen bérbeadva a föld. Kérdem én, hogy mit csinálnak a földön 50 évig? gondolom nem libákat nevelnek. Gondolom nem Vityenka fog rá építeni bármit is, hanem az alapítvány. Onnantól kezdve megnő maga a föld értéke. És mi lesz 50 év múlva a felépült dolgokkal?

2llkedő 2011.11.19. 15:57:52

@messi-asz:

"ÚJRA a VAS és a A CÉL orr saga leszünk.... bruhhahhahha.... 1 dézsa vű..."

Újra nyitják a 20 éve bezárt ózdi szénbányát.

Pipas 2011.11.19. 16:00:36

@2llkedő: Én meg éppen lesz*rom, hogy ki a BKV vezér. De figyelj, hogy értsd az álláspontom:

Az egész Fidesz gazember, a sportminiszternek gyorsan kellett leállamvizsgáznia.

Az MSzP szintén gazember, ott a lebukó/megbukó miniszterelnök (aki egyébként *nyilván* a demokrácia lovagja) *kijelöli*, hogy ki legyen *utána* a miniszterelnök.

Az MSzP tehát nyert, ők a nagyobb gazemberek.

Kerek négyszög 2011.11.19. 16:01:28

"Ha az IMF vissza, akkor én el..." (Orbán Viktor)

Na lássuk, Gyurcsány, vagy Orbán a becsületesebb.

Mindkettőnek mennie kellet, lássuk Orbánnak van -e annyi becsülete mint Gyurcsánynak.

Most kiderül az igazság!

Jaj de szeretem a döntési kényszer elé állított politikusokat. Most aztán nincs lehetőség elkenni a dolgokat.

Orbán Úr! Ugye nem igazolja Gyurcsány nagyobb becsületét!!

(Ismét: "HA AZ IMF VISSZA, ÉN EL... / Orbán Viktor)

2llkedő 2011.11.19. 16:03:37

@Pipas: "Suttogó popaganda? Te, b+, *dokumentumfilmet* csináltak a gazemberségeiről. Suttogó propaganda?"

Milyen dokumentumfilmet, és milyen gazemberségeiről?

Kerek négyszög 2011.11.19. 16:04:34

@Pipas:

"Az MSzP tehát nyert, ők a nagyobb gazemberek."

Egy baj van. A demikratikus országok (és a hazai demokraták) pont az ellenkezőjét igazolják.

A hazai elvakult trollok meg a múlt hét végétől teljesen súlytalanná váltak, lényegtelen mit böfögnek!

Hajrá demokrácia! Hajrá IMF!

Pipas 2011.11.19. 16:04:37

@2llkedő: Baromira megváltozott a szén ára. Nyilván Kína miatt, ma már megéri olyan helyen is kitermelést folytatni, ahol 20 éve nem volt rentábilissá tehető a kitermelés.

Sajnos a pécsi bányászatot is bezárták akkoriban, most állítólag nagyon jól jönne. Pécsi vagyok, nagyon lepattant a város az elmúlt években, lecsúszott régió lett. Tényleg jól jönne valami ipar... :-(

2llkedő 2011.11.19. 16:06:24

@Pipas: És ezekhez hozzácsapod Bajnait, mert együtt sörözött a Gyurcsánnyal. Gratulálok!

2llkedő 2011.11.19. 16:10:41

@légycsapó: "Ismét: "HA AZ IMF VISSZA, ÉN EL... / Orbán Viktor)"

Ez nem bizonyított, hogy mondta volna.

Pipas 2011.11.19. 16:12:37

@2llkedő: "Milyen dokumentumfilmet, és milyen gazemberségeiről? "

www.youtube.com/watch?v=whGD1LxP3VE

@légycsapó: Te, figyelj, amit beszéltünk az lepergett rólad mi? Elintézed azzal, hogy "A demikratikus országok (és a hazai demokraták) pont az ellenkezőjét igazolják."

"A hazai elvakult trollok meg a múlt hét végétől teljesen súlytalanná váltak, lényegtelen mit böfögnek!"

Hát azért én szeretném ha magyarországon nem a külföldi demikráciák mondanák meg, hogy megengedhető e, hogy egy miniszter a bukása után a haverját ültesse be a székbe.

Egyébként ha úgy látod, hogy a trollok súlytalanná válnak, akkor minek erőlködsz a szerecsenmosdatással? Te miért "böfögsz" tovább? ;)

Pipas 2011.11.19. 16:14:04

@légycsapó: Hol mondta ezt Orrbán Viktor? Mert én úgy tudom, hogy ez a népszabadság meg nem nevezett forrásból származó "híre".

Pipas 2011.11.19. 16:17:47

@2llkedő: "És ezekhez hozzácsapod Bajnait, mert együtt sörözött a Gyurcsánnyal. Gratulálok! "

Nem, nem azért mert együtt sörözött, olvass utána, a két személy (sőt a két család) sorsa évtizedeken keresztül összefonódott. Gyurcsány szállította a politikai hatalmat, a Bajnai család pedig a pénzt.

Mit gondolsz hogyan lett a panelben felnőtt Gyurcsány Feriből tehetős "üzletember", hogy lett a Bajnai előbb miniszter, majd miniszterelnök?

2llkedő 2011.11.19. 16:18:02

@Pipas: El kezdtem nézni ezt a "dokumentumfilm"-nek nevezett valamit. Az elejét tudtam megnézni, de semmi dokumentumot nem véltem benne felfedezni. Csak feltételezéseket.

2llkedő 2011.11.19. 16:23:32

@Pipas: "Mit gondolsz hogyan lett a panelben felnőtt Gyurcsány Feriből tehetős "üzletember","

Lehet másokat is előkeresgélni, hogy ki hogy lett...

Volt a rendszerváltozgatás, amikor aki közel volt a túzhöz, azok hozzájutottak dolgokhoz. Aztán hogy azt hogyan hasznosította, az más kérdés. Akik nem tudtak élni a lehetőséggel, azok most mutogatnak Gyurcsányra. De Demján, Csányi Széles stb. hasonlóan kezdte. Akiknek meg nem jött össze, azoknak a neve nem maradt fenn. Olyan, mint amikor azt mondják, hogy a rómaiak, meg a görögök, milyen építők voltak, nézzük meg mennyi ideig fennmaradtak, amit építettek. Igen , fennmaradtak. Mert amik összedőltek azokat nem tudjuk megnézni.

Pipas 2011.11.19. 16:23:39

@2llkedő: Nem kell elhinned, gondolom nem is fogod. Nem is az volt a célom, hanem, hogy (1) vedd észre, hogy nem "suttogó propaganda" hanem nyílt vádakról van szó és (2) ha már olyan sokat nyilatkozol a Bajnairól, akkor nem ártana, ha legalább ezt a filmet ismernéd.

Egyébként a filmben egy csomó hétköznapi ember nyilatkozik, attól dokumentumfilm. Mondhatod, hogy mind hazudik vagy mondhatod, hogy Bajnai hazudik.

Nagyjából e kettő közt választhatsz... ;)

Pipas 2011.11.19. 16:29:16

@2llkedő: "Lehet másokat is előkeresgélni, hogy ki hogy lett..."

Ne értetlenkedjé má! Persze, hogy lehet, vannak tolvajok, csalók, hazugok. Sőt, gyilkosok is. Sőt, lehet, hogy semmi törvénysértő nem történt (na mondjuk erre azért nem vennék mérget). ;)

De basszus a Bajnai család anyagilag finanszírozta Gyurcsány üzleti karrierjének beindítását, tehát nem csak egyszerűen "söröztek". Mi a fenét változtat ezen, hogy "lehet másokat is előkeresgélni"?

2llkedő 2011.11.19. 16:31:57

@Pipas: Jól írtad, vádaskodásról van szó. Ha ennyire igazak az állítások, akkor fel kell jelenteni, és bíróság elé kell állítani. Azért azt nem kell elfelejteni, hogy elég sok pert megnyert már Bajnai rágalmazásokkal kapcsolatban.

Az offshore cégekkel kapcsolatos dolgok is az írígység miatt van. Mindenkinek lehetősége van, hogy megtegye. Nem tiltja a törvény. És az, hogy a másik oldalon, vagy a harmadikon nem derült, nem került felszínre vannak más offshore cégetulajdonosok.

Pipas 2011.11.19. 16:40:16

@2llkedő: Persze, de nyilvánvalóan te is tudod, hogy nem minden bűnös bűnhődik mert nem minden bűnt sikerül bebizonyítani.

Nyilvánvaló te is ismersz olyan politikust vagy közéleti személyt, akinek a bűnösségében biztos vagy és aki soha nem bűnhődött, soha nem "kapták el". Ugye?

Ráadásul a dokumentumfilm egész mondanivalója az, hogy "nem etikus, de törvényes".

"Az offshore cégekkel kapcsolatos dolgok is az írígység miatt van. Mindenkinek lehetősége van, hogy megtegye. "

Marhaság. A lakosság 99% százalékának nincs lehetősége, esélye sem ahhoz, hogy gazdag vállalkozóvá váljon és *nem* csak azoknak, akiknek n incs kedvük. Biztos te is észrevetted. ;)

Akinek nincs tőkéje (úgy anyagi mint kapcsolati), az lehet bármilyen tehetséges, esélye sincs.

Hülye aki elolvassa! 2011.11.19. 16:51:17

@kíváncsivagyok: "Húzd már ki a feled Matolcsy seggéből........Te akkor is dicsérni fogod, ha anyádat keféli ?!"
Bazd meg te a jó kurva anyádat a ravatalon!

vitek 2011.11.19. 17:09:04

@Pipas: "Mondhatod, hogy mind hazudik vagy mondhatod, hogy Bajnai hazudik. "

Számos bírósági ítélet született arról, hogy nem Bajnai hazudik, hanem az őt rágalmazók.

vitek 2011.11.19. 17:10:27

@Pipas:

"Lapunk 2007. február 10-i számában A nemzet példaképe – a Gyurcsány-kormány közelebbről című cikkben
– valótlanul állítottuk, hogy a felperes Bajnai Gordon a KISZ reformágából a rendszerváltáskor a Wallis Rt. első embere lett, a valóságban Bajnai Gordon 1999. december 30-án lett a Wallis Rt. vezérigazgatója;
– valótlanul állítottuk, hogy 1999-ben a Bajnai Gordon vezette Wallis Rt. a Hajdú-Bét Rt. Baromfifeldolgozó többségi tulajdonosa lett, a valóságban a Wallis csoport 1999. március 25-i tulajdonszerzésekor Bajnai Gordon még nem dolgozott a Wallis Rt-nél;
– valótlanul állítottuk, hogy a céget nem fejlesztették, csak a pénzt vették ki belőle, valamint ugyancsak
– valótlanul állítottuk, hogy 2003-ban Bajnai Gordont bízták volna meg a cég felszámolásával."

forrás:
mno.hu/migr_1834/helyreigazitas-422201

vitek 2011.11.19. 17:11:28

@Pipas: "2010. január 20-i „Pesty László Bajnai Gordonról: Ő emberek haláláért felel” című közleményünkben valótlanul híreszteltük, hogy Bajnai Gordon a HAJDÚ-BÉT Rt. kapcsán emberek haláláért lenne felelős.”"

mno.hu/belfold/helyreigazitas-225902

vitek 2011.11.19. 17:12:59

@Pipas: "A Fővárosi Ítélőtábla csütörtöki ítéletében megerősítette: Bajnai Gordon nem egy ismeretlen tulajdonosi körű off-shore cég igazgatója volt, és Bajnai Gordon igazolhatóan befizette 2003. és 2006. között a társaságból származó osztalék után a magyarországi osztalékadót "

fn.hir24.hu/itthon/2009/11/27/bajnai_ujabb_pert_nyert

2llkedő 2011.11.19. 17:16:51

@Pipas:
"Marhaság. A lakosság 99% százalékának nincs lehetősége, esélye sem ahhoz, hogy gazdag vállalkozóvá váljon és *nem* csak azoknak, "

Nem gazdag vállalkozásról van szó, hanem az offshore-ról.

De egyikből sincs kizárva senki.

vitek 2011.11.19. 17:18:14

@Pipas: nem folytatom a sort, ha igazán érdekelne magad is rákereshetnél a részletekre. De te nem tudod megkülönböztetni a propagandát a dokumentumfilmtől, és téged nem zavar, hogy olyanoknak hiszel, akikről a bíróság kimondta hogy hazudnak. Nem látod, hogy ez egy gyalázatos, hazug lejáratókampány része, és miután száz állításról kiderült, hogy hazugság, te képes vagy elhinni egy százegyediket. Azoknak hiszel, akik folyton a szemedbe hazudnak, és még csak számon se kéred őket a már kiderült hazugságokért. Innentől kezdve nincs miről beszélgetnünk, téged a tények nyilvánvalóan nem érdekelnek.

2llkedő 2011.11.19. 17:21:20

@Pipas:

"Ráadásul a dokumentumfilm egész mondanivalója az, hogy "nem etikus, de törvényes"."

A törvények alapján élünk. A törvények szabályoznak, a törvények büntetnek.
Törvény leírja, hogy egy csődbe ment cégnél kit milyen sorrendben kell kifizetni. Mondhatja a vezérigazgató, hogy az én erkölcsöm alapján nem a bankokat fizetjük ki, hanem a beszállítókat. A törvény pedig fogja magát és lecsukja, mert törvényellenesen cselekedett.

Pipas 2011.11.19. 17:23:21

@vitek: Nos igen, magyarországon nem nagyon született elmarasztaló ítélet a politikai elit ellen. Pedig azt azért tudjuk, hogy bűnök azért történtek.

Köszörülgethetjük az elménket, hogy akkor ki is a bűnös és ki nem az. Egy biztos, rengeteg családot kisemmiztek, többen meghaltak, de a bűnösöket soha nem találták meg. :-(

Te azt mondod, hogy Bajnai nem bűnö, én ebben nem vagyok annyira biztos, de tisztelem a véleményedet és a jóhiszeműségedet. Viszont engem egy ilyen bíróság által kierőszakolt helyreigazítás nem győz meg. :-(

2llkedő 2011.11.19. 17:23:33

@vitek: Ők sohasem hazudnak! Kimondták, hogy hazudnak? Nem. Feri kimondta, hogy hazudott, tehát ő hazudott, hazudik, és hazudni fog. Ebből következik, hogy csak az hazudik, aki bevallja, hogy hazudik.

Pipas 2011.11.19. 17:24:33

@2llkedő: "A törvények alapján élünk."

Igen, de ha valami lehet "nem etikus, de törvényes", akkor bizony a törvények nem jók.

Pipas 2011.11.19. 17:26:23

@2llkedő: "Ebből következik, hogy csak az hazudik, aki bevallja, hogy hazudik. "

Nem bevallotta, lebukot. Fontosnak tartom ezt a különbséget.

"Ebből következik, hogy csak az hazudik, aki bevallja, hogy hazudik. "

Nem, persze, hogy nem következik. Mint ahogyan az sem, hogy mindenki, aki nem vallja be, hogy hazudik, az hazudik.

2llkedő 2011.11.19. 17:30:19

@Pipas: Az, hogy mi jó, mi nem, sokmindentől függ. Péel kinek jó, kinek rossz?

Az én jogaimat mások jogai korlátozzák. A jogokról lehet mondani, hogy rossz, akkor meg kell változtatni. De ha ez a jog a nemzetközi jogba illeszkedik, akkor valszeg nekünk kell a hozzáállásunkon változtatni.

Pipas 2011.11.19. 17:34:19

@vitek: Nagyon tévedsz, amikor azt mondod, hogy "hiszek" bármit is.

Megnéztem a dokumentumfilmet, elolvastam pár weblapot, ennyi. Nem tűnik hihetetlennek, de nem én nyilvánvalóan nem *tudom*, hogy pontosan mi történt. Hivő nem vagyok, hinni nem szoktam.

A bűnösséget nem sikerült bizonyítani, de én ettől természetesen én azt nem hiszem, hogy Bajnai nem bűnös.

Te elhiszed, hogy ártatlan. Én nem tudom, hogy ártatlan -e. Másképp gondolkodunk.

2llkedő 2011.11.19. 17:36:52

@Pipas: "Nem bevallotta, lebukot."
Akiknek szólt, azoknak bevallotta. Az, hogy kiszivárgott egy más kérdés.

Megjegyzem nem oly rég éppen egy nagy fideszpárti mondta, hogy ha esetleg miniszterelnök csere lenne, akkor az új miniszterelnöknek úgy kellene vezetni, hogy figyelembe kell vennie, hogy közeleg 2014. Tehát ha újra nyerni akarnak, akkor bizony hazudni kell. És én ezt nem hánynám a szemére a fidesznek sem, mint ahogyan Ferinek sem. Ez egy természetes, érthető lépés.

"Mint ahogyan az sem, hogy mindenki, aki nem vallja be, hogy hazudik, az hazudik."

Viszont a hazug embert hamarabb utol érik, mint a sánta kjutyát.

A fidesz a 8 éves hazugságait sorban bizonyítja.

Pipas 2011.11.19. 17:38:04

@2llkedő: Ha az erkölcstelen viselkedés lehet "törvényes", akkor a törvény nem erkölcsös.

Akkor gáz van, meg kell változtatni a törvényeket. Ennyi.

2llkedő 2011.11.19. 17:38:48

@Pipas: "én azt nem hiszem, hogy Bajnai nem bűnös. "

Miben bűnös? Mi a vádad? Vagy csak egyszerűen törvénybe kell iktatni, hogy bűnös? És ha véletlenül mégse lenne az, akkor az első pont lép életbe?

2llkedő 2011.11.19. 17:40:59

@Pipas: Milyen erkölcs alapján? Keresztény, katolikus, zsidó, szoci, náci, vagy milyen alapján? Vagy elővesszük a római jogot, az EU jogot, az emberi jogokat, és az alapján alkotunk jogot.

Pipas 2011.11.19. 17:48:24

@2llkedő: Nem vádolom, azt mondtam, hogy "Én nem tudom, hogy ártatlan -e."

Nem is hiszem, hogy ártatlan, de az semmit nem jelent, hiszen semmit sem szoktam "hinni", nem vagyok hívő ember. Vagy tudom, vagy nem tudom.

Ahogy ebben a dokumentumfilmben felszólaltak az nekem hitelesnek tűnt, de persze ez nem jelenti azt, hogy igaz is. Az, hogy a bíróságon nem sikerült bizonyítani a bűnösségét és így az ártatlanság vélelme alapján azt kell feltételeznünk, hogy nem bűnös, az nyilván nem bizonyítja, hogy ártatlan. Az ártatlanságot persze nem kell bizonyítani, nem is nagyon lehet.

Tehát nem tudom, hogy bűnös -e. Valószínűleg nem is fogom megtudni soha.

2llkedő 2011.11.19. 17:53:14

@Pipas: Ismét kérdezem, szerinted miben bűnös?

És ismételten javaslom elolvasásra amit betettem. Aztán ha van érdemi mondanivalód azon kívül, hogy szerinted bűnös, akkor a konkrét dolgokat megvitathatjuk. Felnyálazhatjuk a törvényeket, jogszabáluokat, és kideríthetjük, hogy hogyan cselekedhetett volna másként.

Pipas 2011.11.19. 17:53:58

@2llkedő: "Milyen erkölcs alapján?"

Csíkos b+, csíkos erkölcs.

Azt kérdezd, aki azt mondta, hogy "amit tettünk az lehet, hogy nem volt erkölcsös, de törvényes volt". Kérdezd meg tőlik, nem én találtam ki.

Ha megnézed a dokumentumfilmet (és nem csak beszélsz róla), akkor látod, hogy amit ott elmondanak az nem erkölcsös és nem lenne szabad törvényesnek lennie sem. Függetlenül attól, hogy igaz -e vagy nem.

2llkedő 2011.11.19. 17:55:03

@Pipas:

"én azt nem hiszem, hogy Bajnai nem bűnös. "

"hiszen semmit sem szoktam "hinni", nem vagyok hívő ember. "

Nincs itt valami ellentmondás?

2llkedő 2011.11.19. 17:57:14

@Pipas:

Figyu! Már máshol is megkérdeztem, most Tőled is megkárdezem:

Ugyebár a legrövidebb út az egyenes. Akkor a repülő miért nem egyenesen megy New Yorkba?

Várom válaszod!

Pipas 2011.11.19. 18:00:54

@2llkedő: "Akiknek szólt, azoknak bevallotta."

Azok a bűntársai voltak. Az nem bevallás, azok tudtak róla. Végig azt mondja, hogy "mi".

"A fidesz a 8 éves hazugságait sorban bizonyítja. "

Konkrétan mire gondolsz? Mert igen, nyilván a Fidesznek is van vaj a fején bőven, mint ahogyan az is, hogy hazugság és hazugság közt azért van különbség, a költségvetés meghamisítása például egy súlyos hazugság, amíg a "megvédtük a nyugdíjakat" egy sima f*szság ami nem téveszt meg senkit.

Pipas 2011.11.19. 18:01:56

@2llkedő: Gömbi főkörön megy, azért nem egyenesen, mert akkor baromi nagy alagutat kellene fúrni. :-)

Pipas 2011.11.19. 18:03:38

@2llkedő:

"én azt nem hiszem, hogy Bajnai nem bűnös. "

"hiszen semmit sem szoktam "hinni", nem vagyok hívő ember. "

Nincs itt valami ellentmondás?

Hogyan lenne, olvasd el még egyszer. Mindkét mondatban az van, hogy "nem hiszem", mi lenne az ellentmondás?

2llkedő 2011.11.19. 18:17:48

@Pipas: "amíg a "megvédtük a nyugdíjakat" egy sima f*szság ami nem téveszt meg senkit."

Milyen igazad van! Ez tényleg nem téveszt meg senkit, mert mindenki tudja, hogy hazugság.

A költségvetés meghamisítása is egy olyan dolog, hogy ha van egy számhalmaz, aból a statisztika bármit ki tud hozni, attól függően, hogy mi a cél.

Pipas 2011.11.19. 18:21:09

@2llkedő: "Milyen igazad van! Ez tényleg nem téveszt meg senkit, mert mindenki tudja, hogy hazugság."

Persze, hogy az.

"A költségvetés meghamisítása is egy olyan dolog, hogy ha van egy számhalmaz, aból a statisztika bármit ki tud hozni, attól függően, hogy mi a cél. "

Ó nem, ebben tévedsz. A költségvetés nem statisztika és ha statisztika is lenne a törvények pontosan előírják hogyan kell kiszámolni, a törvények megsértése nélkül nem lehet "bármit kihozni".

Olyan ez, mintha azzal védekeznél az adócsalás vádja ellen, hogy "ez csak egy számhalmaz, abből statisztikával azt lehet kihozni, amit csak akarok".

2llkedő 2011.11.19. 18:24:40

@Pipas: "Gömbi főkörön megy, azért nem egyenesen, mert akkor baromi nagy alagutat kellene fúrni."

Végre egy helyes válasz! Viszont itt lent az egyszerű zember úgy látja, hogy egyenesen megy. Akkor melyik az igaz? Ugyan ez vonatkozik az erkölcsre és a törvényekre is. Az, hogy a kisember erkölcstelennek látja, nem biztos, hogy nagyban is az, mert nagyban más kötöttségek vannak, amiről a kisember nem tud. De attól még létezik.

Azok az emberek a saját féjdalmuk alapján ítélkeztek.

Az, hogy öngyilkosok lettek emberek, nagyon sajnálatos. Részvétem a családoknak. Viszont az öngyilkos elmenekül a probléma elöl. Ő saját maga letudta a dolgokat. Azzal nem törődve, hogy ezzel mekkora fájdalmat okoz másoknak, és arra se gondol, hogy az ő problémáját nem vitte magával a sírba, hanem továbbpasszolta a szeretteinek.

2llkedő 2011.11.19. 18:26:46

@Pipas: Nem hiszed, hogy nem bűnös, azaz hiszed, hogy bűnös.

Akkor végre válaszolj már, hogy szerinted miben bűnös? Ebben... meg ebben.... meg ebben...

A pontok helyére írd be a válaszod.

2llkedő 2011.11.19. 18:32:27

@Pipas: "a törvények pontosan előírják hogyan kell kiszámolni, a törvények megsértése nélkül nem lehet "bármit kihozni"."

Előírják. Úgy látszik, hogy nem ismered a könyvelést. Azt, hogy mit hova könyvelsz sokban megváltoztatja a helyzetet.
Jut is eszembe! Te tudod, hogy miben csaltak a költségvetésben? Vagy csak abból indulsz ki, hogy Feri ezt mondta? És azt ismered-e, hogy a régészbrigád csontvázjelentésében (ami egy példányban Vityenka fiókjában porosodik) mi szerepel? Mert ha jól tudom, közérdekű adat, amit nyilvánosságra kéne hozni.

Pipas 2011.11.19. 18:36:29

@2llkedő: Igen, egyetértek. Ráadásul az ilyen "tönkretette, öngyilkos lett, tehát megölte" eléggé sántít, mert (1) ki tudja, hogy amúgy nem lett -e volna öngyilkos (2) az öngyilkossághoz valószínűleg valamilyen "lelki" probléma is kell, nem elég az anyagi csőd.

De persze ez nem bizonyítja sem azt, hogy ebben az esetben Bajnai vagy bárki a cégtől erkölcsösen viselkedett volna sem pedig azt, hogy erkölcstelenül.

2llkedő 2011.11.19. 18:39:11

@Pipas: elolvastad már amit belinkeltem?

Ha nem, akkor ismét:
www.zetapress.hu/bunugy/3865

Pipas 2011.11.19. 18:41:17

@2llkedő: Én nem tudom, hogy pontosan mit csaltak, valóben Gyurcsány elmondásából tudom.

"És azt ismered-e, hogy a régészbrigád csontvázjelentésében (ami egy példányban Vityenka fiókjában porosodik) mi szerepel? Mert ha jól tudom, közérdekű adat, amit nyilvánosságra kéne hozni. "

Áh, semeddig sem tart titkosítani, abban mi magyarok jók vagyunk. :-) Komoly nagy halak soha nem buknak meg igazán. Ez szomorú.

Pipas 2011.11.19. 18:44:02

@2llkedő: Nem olvastam, de valószínűleg el fogom. Most nincs hozzá humorom.

2llkedő 2011.11.19. 18:55:55

@Pipas: Akkor majd ha elolvastad, és képes vagy arra, hogy megfogalmazd, miben is bűnös Bajnai, akkor folytassuk a beszélgetést.

Pipas 2011.11.19. 19:00:09

@2llkedő: Egyetértek, de még egyszer mondom, hogy én nem állítottam, hogy bűnös. Nem is állíthatom, hiszen nem tudhatom.

Az egész onnan indult, hogy azt mondtam nem "suttogó propagandáról" van szó, hanem teljesen nyíltan vádolták meg egy egy dokumentumfilmben.

2llkedő 2011.11.19. 19:14:10

@Pipas: "nem állítottam, hogy bűnös."

Csak annyit állítottál, hogy nem hiszed, hogy nem bűnös.

Valahogy el kéne döntened, hogy most akkor melyik felé hajlasz. Valaminek ki kellett hogy alakuljon benned. A "suttogó propaganda" része a "dokumentumfilm is.

"Áh, semeddig sem tart titkosítani, abban mi magyarok jók vagyunk"

Ez ugye azt jelenti, hogy hazudtak, amikor azt állították, hogy valójában 7%-os hiányt örököltek, és az ingyenes pálinkafőzéssel tudták ezt rendbe szedni?

Pipas 2011.11.19. 19:32:34

@2llkedő: "Csak annyit állítottál, hogy nem hiszed, hogy nem bűnös."

A "nem hiszem" -en nem azt értettem, hogy "azt hiszem, hogy nem", hanem azt, hogy "nincs ilyen hiedelmem". Nem hiszek semmit. Valamit tudok, vagy nem tudok, ha nem tudok valamit, akkor nem állok neki "hinni" dolgokat.

"Valahogy el kéne döntened, hogy most akkor melyik felé hajlasz."

Nem kell, miért kellene.

"Ez ugye azt jelenti, hogy hazudtak, amikor azt állították, hogy valójában 7%-os hiányt örököltek, és az ingyenes pálinkafőzéssel tudták ezt rendbe szedni? "

Nem gondolnám, hogy "azt jelentené" a titkolózásnak ezer más oka is lehet. Alapból minden kormány a sötétben tartja a lakosságot, nálunk még nincs "valódi" demokrácia.

Azt gondolom, hogy a legvalószínűbb, hogy mindkét oldalnak van vaj a fején rendesen és a háttérben komoly összefonódások vannak. Szeretni nem szeretik egymást a Fidesz és az MSzP pártkatonái, de attól még kiharcolhatják egymás hallgatását.

2llkedő 2011.11.19. 19:42:56

@Pipas: "Nem gondolnám, hogy "azt jelentené" a titkolózásnak ezer más oka is lehet. Alapból minden kormány a sötétben tartja a lakosságot, nálunk még nincs "valódi" demokrácia. "

Ugye-ugye a hazugságnak is vannak fokozatai. Kis hazugság, nagy hazugság, csekály hazugság. Azt se tudjuk, hogy amikor Feri azt mondta, hogy hazudtunk reggel, délben, meg este, akkor az melyikbe tartozik, de a fidesz ezt már a legdurvábbként könyvelte el, és hirdette.

Titkolózás az is, ha a kőccségvetésben nem egészen úgy írunk be bizonyos adatokat, mint ahogyan ténylegesen vannak, mert ugye annak is ezer oka lehet. És nem feltétlenül az, hogy a lakosságot, vagy az ellenfelet becsapják, hanem éppen az ország érdekében, hogy gazdaság működőképes maradjon. És itt eljutottunk a blog témájához.

2llkedő 2011.11.19. 19:46:06

@Pipas: "Szeretni nem szeretik egymást a Fidesz és az MSzP pártkatonái, "

Éppen ezért nem vehető egy kalap alá Bajnait is. Ő nem pártkatona.

komplikato 2011.11.19. 19:49:18

@Pipas: Én szeretném ha úgy lenne a törvénykezés, ahogyan Ön írta, de tudomásom szerint nem nagyon fordult elő ilyen a törvénykezés hosszú történetében. Iszlám törvénykezés pl. cáfolhatná ezt, ha nem arra használnák fel, hogy akit éppen kipécéztek az lecsukják vagy kivégezzék mondvacsinált okokkal.

Mióta "valaki" behozta fogalomba az "erkölcstelen" fizetést, már ez a szó is le lett járatva. Ki dönti el mitől erkölcstelen valakinek a fizetése? Erkölcsös, hogy az igazgatóm 9 évi fizumat viszi haza havonta? Ha én lennék az igazgató, akkor erkölcsös lenne?

Pipas 2011.11.19. 19:53:55

@2llkedő: "Éppen ezért nem vehető egy kalap alá Bajnait is. Ő nem pártkatona."

Hát ez a "pártkatona" definíciójától függ, de én azt hiszem, hogy az.

"mert ugye annak is ezer oka lehet. És nem feltétlenül az, hogy a lakosságot, vagy az ellenfelet becsapják, hanem éppen az ország érdekében, hogy gazdaság működőképes maradjon. "

Megmagyarázni meg lehet, hogy "miért" tették, de ez nem lényeges a számomra. A fontos szerintem az, hogy végülis becsapták a lakosságot és az "ellenfelet", az egész világot.

Pipas 2011.11.19. 20:06:34

@Kompli: Úgy értettem, hogy ha a Hajdú-Bét tényleg megcsinálta azt, amit a dokumentumfilmben beszélnek, akkor az erkölcstelen. Ők ugye nem kevesebbet állítanak mint hogy a libetenyésztők vagyonát előre megfontolt szándékkal kicsalták és ellopták. Ez azért elég egyértelműen erkölcstelen (ha tényleg megtették).

"Mióta "valaki" behozta fogalomba az "erkölcstelen" fizetést, már ez a szó is le lett járatva."

Azért az "erkölcs" fogalmat nem olyan könnyű lejáratni és az is igaz, hogy évezredek óta folyik az "erkölcs" és "erkölcstelen" fogalmakkal való visszaélés.

És valójában tényleg van olyan, hogy "erkölcstelen fizetés".

"Erkölcsös, hogy az igazgatóm 9 évi fizumat viszi haza havonta?"

Ezt nem lehet ennyi infóból eldönteni, lehet, hogy erkölcsös, lehet, hogy erkölcstelen. De mondok egy másik példát: egyik tanszékvezető csinálta azt, hogy a tanszéki dolgozóknak rendelkezésre álló jutalmat teljes egészében magának utalta ki és azt mondta, hogy senki sem érdemel pénzt, mert mindenki csak azt csinálta, amit amúgy is megcsinált volna a fizetéséért. Ez a fizetés, amit felvett szerinted erkölcsös? Szerintem erkölcstelen volt a tett és így a fizetés is.

Persze az, hogy "erkölcstelenségi" adót vetünk ki, az azért elég furcsa, hogy úgy mondjam "unortodox". :-)

2llkedő 2011.11.19. 20:07:23

@Pipas: "Hát ez a "pártkatona" definíciójától függ, de én azt hiszem, hogy az. "

Látod megint beskatulyázod a hited alapján. Nem hiszed, de az.

"A fontos szerintem az, hogy végülis becsapták a lakosságot és az "ellenfelet", az egész világot."

Ismered azt a mondást, hogy mondj igazat, betörik a fejed. Mennyivel lett volna jobb, ha nem csapják be az ellenfelet, és ténylegesen becsődöl az ország.? Nem lehet mindig igazat mondani, Van amikor például időhúzás miatt szükséges. Kártyában ezt blöffnek nevezik.

2llkedő 2011.11.19. 20:10:48

@Pipas: "Úgy értettem, hogy ha a Hajdú-Bét tényleg megcsinálta azt, amit a dokumentumfilmben beszélnek, akkor az erkölcstelen. Ők ugye nem kevesebbet állítanak mint hogy a libetenyésztők vagyonát előre megfontolt szándékkal kicsalták és ellopták. Ez azért elég egyértelműen erkölcstelen (ha tényleg megtették)."

Azt mondd meg, hogy szerinted megtették, vagy nem tették meg. SZERINTED. Úgy látom, ettől a kályhától nem vagy képes elmozdilni. Ez a kiindulási pont és kész. Innentől kezdve bárki bármit mond, az hazugság. A bírőság is le lett fizetve stb. Meg tudnád végre mondani, hogy az egésszel mit is akarsz kihozni?

2llkedő 2011.11.19. 20:14:40

@Pipas: "Ezt nem lehet ennyi infóból eldönteni,"

Látod, a fidesz mégis úgy mond véleményt, és úgy irányítja a birka népet, hogy nem mond el minden infót (feltehetően még ők se ismerik mindet) a saját érdekeinek megfelelően. Vagyis hazudnak a népnek, a zembereknek.

Pipas 2011.11.19. 20:27:15

@2llkedő: "Látod megint beskatulyázod a hited alapján. Nem hiszed, de az. "

Itt a hited nem úgy értem, hogy bizonyíték nélkül elfogadom valóságnak, úgy értem, hogy az én "pártkatona" definícióm szerint az. Azt gondolom, hogy aki részt vesz a magyar politikai elit hatalmi ténykedésében az besározódik vagy kihullik onnan. Ezt a besározódást, a különféle hatalmi kompromisszumok rendszerét nevezem én úgy, hogy "pártkatona".

Mondhatod, hogy ez "beskatulyázás", de az csak egy negatív hangulatú szó a világ dolgainak osztályozására, ami az elme működésének alapvető funkciója.

"Mennyivel lett volna jobb, ha nem csapják be az ellenfelet, és ténylegesen becsődöl az ország.?"

Nem tudom, hogy mennyivel lett volna jobb. Lehet rosszabb lett volna. És akkor? Ha csődbe vitték volna az országot, akkor azt mondjuk, hogy "lehetett volna háború is", ha meg háború lett volna, akkor azt mondjuk, hogy "lehetett atomháború is"?

És az is igaz, hogy a "trükkök százai" idejében nem volt gazdasági válság, ha csőd veszélye volt, akkor az a kormány hibája kellett, hogy legyen. És ráadásul úgy tudom, hogy a trükkökre azért volt szükség, hogy megnyerhessék a választásokat.

Választásokat nyerni pénzügyi trükkökkel, na az viszont már súlyos. Különösen annak, aki azóta is a demokrácia lovagjaként tetszeleg, nem gondolod?

Pipas 2011.11.19. 20:34:32

@2llkedő: "Látod, a fidesz mégis úgy mond véleményt, és úgy irányítja a birka népet, hogy nem mond el minden infót (feltehetően még ők se ismerik mindet) a saját érdekeinek megfelelően. Vagyis hazudnak a népnek, a zembereknek."

Azt már megfigyeltem, hogy Gyurcsány hírhedt beszéde óta a "hazugzás" szó jelentése alaposan kitágult. Gyurcsány azt mondta, hogy folyamatosan hazudtak, majd amikor ez kiderült, akkor minden, amit a Fidesz mondott egyből hazugság lett.

Hazugság lett a be nem tartott ígéret, hazugság lett, ha valaki megváltoztatja a véleményét, hazugság lett, ha a megváltozott helyzet új stratégiát igényelt, hazugság lett ha valaki nem mond el mindent, sőt hazugság lett az is, ha bizonyos dolgoknak valaki a számára kedvezőbb oldalát hangsúlyozta.

Azért szerintem a "nem mond el minden infót" meg a "hazugság" nem egészen ugyanaz. Nem gondolod?

2llkedő 2011.11.19. 20:52:22

@Pipas: "Ezt a besározódást, a különféle hatalmi kompromisszumok rendszerét nevezem én úgy, hogy "pártkatona"."

Mindenki pártkatona lesz ilyen értelemben, mivel valamelyik párt támogatását kell hogy élvezze. Ha nem élvezné egyikét se, akkor nem lehetne miniszterelnök, mivel a parlament választja a miniszterelnököt.

"És ráadásul úgy tudom, hogy a trükkökre azért volt szükség, hogy megnyerhessék a választásokat."

Te sem én sem ismerem a "trükkök százait". Ezért nem is tudhatjuk, mit is értett alatta, de ezzel meg is lett bélyegezve.

És mint korábban leírtam, egy fideszes aktivista is leírta, hogy bizony ha a következő válaztásokig egy másik miniszterelnök vezetné az országot, akkor úgy kellene cselekedni, hogy megnyerjék. Azaz burkoltan elmondta, hogy be kellene vetni a "trükkök százait". Igaz, hogy ezt nem így neveznék, hanem valahogy máshogy, de azok lennének.

"Választásokat nyerni pénzügyi trükkökkel,"

A gazdasági életben szükséges a trükközés, különben eltapossák a többiek. És ez vonatkozik a választásokra is.

"Azért szerintem a "nem mond el minden infót" meg a "hazugság" nem egészen ugyanaz. Nem gondolod?"

Ezt mondd el Szíjj Ártónak, Vityenkának, Lézer Jancsikának, Kósácskának, Tompikának.
Ők vezettk be. Most csak válaszul viszakapják.

De az, ha ellenzékben mást mondanak, mint amit kormányon csinálnak, az azt jelenti, hogy vagy nem értenek hozzá, vagy hazudnak. Ellenzékben azért, hogy lejárassák az ellenfelet.

Pipas 2011.11.19. 21:03:53

@2llkedő: Szerintem elfogult vagy. Persze ez csak az én véleményem, de hát mi más lenne.

"Mindenki pártkatona lesz ilyen értelemben"

Én nem. :-) És még páran azok közül, akiket megválasztottak képviselőnek (nem lista) és ott ülnek. Mondjuk nem is jutnak az igazi hatalom közelébe az biztos.

"Te sem én sem ismerem a "trükkök százait". Ezért nem is tudhatjuk, mit is értett alatta, de ezzel meg is lett bélyegezve. "

Ha én azt mondanám, hogy az adóelszámolásomban trükkök százait vetettem be, akkor én is meg lennék bélyegezve.És nagyjából azért lehet tudni, hogy milyen jellegű trükkökről van szó:

(1) nem csináltak semmit
(2) túlköltekeztek (nem külső ok volt)
(3) oszonyatosan túl volt az ország a keretein
(4) jöttek a választások égés lett volna beismerni az ország anyagi helyzetét
(5) kozmetikázták a pénzügyi kimutatásokat

Ennyit nagyjából tudunk, ha jól tájékozódtam.

Tényleg gondolod, hogy a technikai részletek lényegesen változtatnak a helyzeten? Szerinem nem igazán.

Pipas 2011.11.19. 21:09:24

Elvétték a 2 milliárdos lottó nyereményt és nem én vagyok a nyertes. Ez sokkal jobban is alakulhatott volna... :-\

2llkedő 2011.11.19. 21:43:12

"Ha én azt mondanám, hogy az adóelszámolásomban trükkök százait vetettem be, akkor én is meg lennék bélyegezve."

Adóelszámolásodban nem lehetne trükkök százait megtenni. Nehéz lenne a kb száz tételnél.
Mivel a trükkök százait nem ismerjük, lehet olyan nyomatékosítás, mint anno a 23 millió román. És amiket felsoroltál az is hasonlóan.

"(1) nem csináltak semmit"

Akkor mitől működött mégis az ország?

"(2) túlköltekeztek (nem külső ok volt)"

Volt egy száznapos program, amit a fidesz is megszavazott. Pluszban a lakásvásárlási hitelek is akkor kezdték el a hatásukat.

"4) jöttek a választások égés lett volna beismerni az ország anyagi helyzetét"

Aki választást akar nyerni, az szerinted bevallja?

Pipas 2011.11.19. 21:58:52

@2llkedő: "Adóelszámolásodban nem lehetne trükkök százait megtenni. Nehéz lenne a kb száz tételnél."

Azért gondolom értetted mit akartam mondani.

"(1) nem csináltak semmit"
"Akkor mitől működött mégis az ország?"

Nem az ujjamból szoptam ki, Fecó mondta én pedig simán elképzelhetőnek tartom.

"(2) túlköltekeztek (nem külső ok volt)"
"Volt egy száznapos program, amit a fidesz is megszavazott. Pluszban a lakásvásárlási hitelek is akkor kezdték el a hatásukat."

Megmagyarázni meg lehet, hogy hát az ellenzék (is) ludas, de persze a kormány a felelős, nem?

"Aki választást akar nyerni, az szerinted bevallja?"

Hát most erre mit mondjak? Szerinted ha valaki vezet egy részvénytársaságot és meghamisítja a könyvelést, akkor a "hatalmon akartam maradni" az elfogadható indok? Nem hiszem, hogy a bíróság elfogadná enyhítő körülményként.

És akkor most mi van? Válasszuk meg megint ugyanezeket az embereket? Amikor azt mondják, hogy számukra a demokrácia a legfontosabb, akkor higgyük el? Bízzuk rájuk ismét az ország gazdaságát? Tárgyaljanak ők a világgal a nevükben, nyujtsanak be ők pénzügyi beszámolókat az EU felé?

Megbuktak, de azért a parlamentben ülnek? Hogyan lehet ez?

No mindegy, lassan megyek hunyni.

Pipas 2011.11.19. 21:59:50

nevükben -> nevünkben

2llkedő 2011.11.19. 22:15:05

@Pipas: "És akkor most mi van? Válasszuk meg megint ugyanezeket az embereket? Amikor azt mondják, hogy számukra a demokrácia a legfontosabb, akkor higgyük el? Bízzuk rájuk ismét az ország gazdaságát? Tárgyaljanak ők a világgal a nevükben, nyujtsanak be ők pénzügyi beszámolókat az EU felé?"

Attól, hogy a mostaniak nem mondták, és még nem derült ki róluk a turpisság, nem jelenti, hogy ők nem sárosak. Én pedig rőluk tudom elképzelni, hogy fülig sárosak.

No jó éjt!

2llkedő 2011.11.20. 07:13:40

@Pipas:
Sajátfózésű adómentes pálinkás jóreggeltet!

A jelenlegi "trükkök százairól":

"""""Az első csatát megnyertük, mondta Matolcsy, sikerült ugyanis 3 százalék alá csökkenteni a hiányt 2004 óta először, erre pedig rajtunk kívül csak egy EU-tag volt képes, de ami ennél is fontosabb, ez megszorítások nélkül sikerült.""""""-mondá Eltolcsi mester.

Ezzel szemköpszt:

vallalkozoi.negyed.hu/vnegyed/20111115-nem-fizetik-ki-a-beszallitokat-az-allami-intezmenyek-ev-vegeig.html

Kérdezem én, ha a ki nem fizetett alvállalkozók közül öngyilkosok lesznek, akkor Eltolcsi gyilkos?

2llkedő 2011.11.20. 07:19:29

@Pipas:
Egy kis reggeli mese:

"""Volt egyszer egy vak leány, aki gyűlölte magát amiatt, hogy vak. Mindenkit gyűlölt, kivéve a kedvesét.
A fiú mindig vele volt.
A lány egyszer azt mondta a barátjának: - Ha láthatnám a világot, hozzád mennék feleségül.

Egy napon valaki hozott neki egy szempárt.
Amikor levették lány szeméről a kötést, láthatta az egész világot, beleértve a barátját is.

A fiú megkérdezte: - Most, hogy látod a világot, hozzám jössz feleségül?
A leány a fiúra nézett, és látta, hogy vak. A lehunyt szemhéjak látványa szinte sokkolta. Erre nem számított.
Az a gondolat, hogy az élete hátralévő részében ezt kell nézze,
arra a döntésre vezette, hogy visszautasítsa a fiút.
A fiú csendesen könnyezett, majd pár nap múlva írt néhány sort:
- Vigyázz jól a szemeidre, mert mielőtt a tieid lettek, előtte az enyémek voltak!

Valahogy így működik az emberi agy, amikor megváltozik a helyzetünk.
Csak kevesen emlékeznek arra, milyen volt az életük azelőtt;
és ki az, aki mindig mellettük volt a nehéz időkben is...""""""

Elnézést, de ma nem nagyon fogok tudni válaszolni. Úgyhogy a borult szmogos időtől eltekintve szép vidám, kellemes vasárnapot!

2llkedő 2011.11.20. 08:10:38

@Pipas: Még annyit a mai "trükkök százaihoz", hogy ugye az a híresztelés, hogy mennyit csökkent az adósságunk. Igen, egy bázisszámhoz képest. A bázisszámot pedig mi határozzuk meg, hogy mikor, mihez is hasonlítunk. A tényleges adósság pedig az, amit jelen pillanatban fizetni kell. Ha az árfolyam elszáll, akkor bizony qrva sokat kell visszafizetni, tök mindegy mennyi a bázisszám.
A devizaadósokat se nyugtatja meg, hogy a bázishoz képest csökkent az adósságuk.
Hát ennyit a trükkök százairól. Mindenki alkalmazza, csak más nevet adnak neki.

Most már ténnyeg pá!

kovego 2011.11.21. 09:12:10

@igényes: egyetértünk!

csak szerettem volna felhívni a figyelmet, hogy milyen szerencsétlenek vagyunk, hogy az utóbbi 6-8 év miniszter elnökeiről ugyanaz elmondható!

kovego 2011.11.21. 09:16:10

@zsebatya: nem is a kodifikációra gondoltam, hanem arra, hogy így véletlenül se marad ki egy hivatkozás sem.

pl.: 98-ban egyéni vállalkozó akartam lenni. az önkormányzat elküldött a bankba, hogy nyissak számlát, mert csak úgy tud adószámot adni. a bankban kérdezték, hogy mi az adószámom, mert csak úgy tudnak bankszámlát nyitni. mondtam, hogy most küldtek az önoritól, hogy addig nem adnak, amíg nincs bankszámlám....

tuti, hogy valaki egy szabályt módosított, és egy hivatkozását elfelejtették módosítani.
süti beállítások módosítása