HTML

Boldogok a sajtkészítők

- Következő! … Kereszthalál? - Igen. - Kimész az ajtón, balra fordulsz, fogsz egy keresztet. - Következő! ... Kereszthalál? - Igen. - Jó. Kimész az ajtón, balra fordulsz, fogsz egy keresztet. Következő!... Kereszthalál? - Ó nem. Szabadláb. - Mi? - Engem elengedtek. Azt mondták, nem csináltam semmit, szabadon élhetek valahol egy kis szigeten. - Hú! Az nagyon jópofa dolog. Hát akkor eredj! - Nem. Én csak ugrattalak. Valójában kereszthalál. - Ó, már értem! Nagyszerű! Nagyon jó, nagyon jó! Hát, kimész az ajtón... - Igen tudom. Ki az ajtón, balra fordulok, fogok egy keresztet. - Nagyon jó, kösz' szépen. Kereszthalál? - Igen. - Jó...

Friss topikok

  • Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: Itt az orvosok egyik esetben sem lehettek volna jók. Azért ez milyen már? (2021.11.08. 19:30) Lengyelországban gyilkosság történt
  • midnight coder: @MEDVE1978: Igen baloldalinak nem nevezhetõk, de liberálisnak pláne nem. (2021.07.28. 15:57) Válogasd meg a szavaidat!
  • szekertabor: A probléma lényege, amit bárki, aki járt már nudista strandon, megerősíthet: a közszemlére bocsájt... (2021.07.28. 09:52) Bimbószabadságharc
  • evilwolf: " és nem kellene a méregdrága Pegazusra költeni az adófizetők pénzét." Azért a kínai vakcina sem v... (2021.07.20. 18:33) Következetesen a lehallgatásról
  • apro_marosan_petergabor: @Homo fideszbirkusz: Helyettem ne igyekezz véleményt mondani. A megzsarolt, megritkított, folyama... (2021.06.10. 21:06) Miért nem találkozik a pápa Orbánnal?

Linkblog

Csaló vagy nyomorék

2011.11.22. 09:53 Ratius

Azt írja a Nemzetgazdasági Minisztérium honlapján olvasható összefoglaló:  „Ha a rokkantság miatt a munkából kieső 700 ezer ember dolgozna, és fele olyan mértékben járulna hozzá a termeléshez, mint a többi 3,7 millió foglalkoztatott, akkor ez a magyar GDP-t közel 10 százalékkal növelné”
Ha dolgozna.
De nem dolgozik. És bármennyire elszántan is törekszik arra a kormány, hogy visszavezesse a munka világába ezeket az embereket, vagy legalább egy részüket, a megvalósításra pillanatnyilag igen kevés az esély.

12-rokkant_nyug_1.png

Százezer
A kormány által benyújtott tervezet előirányzata szerint százezer rokkantnyugdíjas fog munkába állni hamarosan. Nem azért, mert ilyen sikeresen változott meg a gazdasági környezet, nem azért, mert újabban Magyarországon minden munkáskézre szükség van, nem azért, mert a rokkantsági ellátásnál sokkal többet vihet haza az, aki munkába áll, hanem egyszerűen azért, mert a tervek szerint körülbelül ennyi embernek szűnik meg az ellátása.
Az első elemzések már világosan rámutatnak arra, hogy az elképzelés – bár a legtöbb ember igazságérzetének megfelel – azért ezer sebből vérzik. A hozzáértők szerint, a kormányzati retorika ismét hamis, hiszen a juttatások megvonása nem fogja bővíteni a dolgozók számát. Egyszerűen azért nem, mert nincs elég munkahely.
Sőt az is lehet, hogy a pillanatnyi megtakarítás hosszabb távon visszaüt. A költségvetési megtakarítás ugyanis újabb keresletcsökkenést hoz. Az ellátás nélkül maradó tömeg nem fog vásárolni, nem fog adót, áfát, fizetni, és így tovább.

Hétszázezer
De ez csak a kisebbik baj. Van ugyanis itt egy nagyon komoly probléma is. Ami a hazai rokkantnyugdíjas-rendszer múltjából következik. Elég jól feltárt folyamat, hogy miképpen vált lehetségessé az, hogy Magyarországon, a minden képzeletet felülmúló hétszázezer rokkantnyugdíjas teremjen. A szocializmus összeomlása idején a GDP drámaian visszaesett, s a gazdaságból úgy esett ki nagyjából egymillió munkahely, hogy azt azóta sem sikerült pótolni. A rokkantnyugdíj egyfajta szociális rendszer lett, a munkanélküli segély valamiféle pótléka, persze elsősorban azoknak, akiknek esélyük sem igen maradt arra, hogy az átalakuló társadalmi-gazdasági rendben megtalálják a helyüket. A rokkantnyugdíjasok és a GDP viszonya tehát éppen a fordítottja annak, mint ahogyan azt a kormányzati kommunikáció sejteti. Nem azért esett a nemzeti jövedelem, mert sokan felhagytak a munkával, hanem azért voltak kénytelenek sokan rokkantnyugdíjassá válni, mert a munkájukra többet nem tartott igényt a társadalom.

Nulla
És most jön a lényeg. Nevezetesen az, hogy ezeknek az embereknek a munkájára ma sem tart igényt a magyar rögvalóság. Az érintettek nagy része már javában ötven fölött jár, képzettségük elavult, kapcsolataik felbomlottak, s így esélyük sincs arra, hogy munkába álljanak. De a stagnáló, vagy még inkább hanyatló magyar gazdaságban még a fiatalabbak is nehezen boldogulnak. Azok is, akik most jöttek ki az iskolából, azok pedig még nehezebben, akiknek a kormányzati intézkedés megszünteti a rokkantsági ellátását. Állítom, ez utóbbiaknak semmi esélye nincs.
Ha ugyanis én vállalkozó vagyok, akkor a munkára jelentkező hajdani rokkantnyugdíjasról két dolgot feltételezek: vagy nyomorék, azaz nem teljes értékű munkaerő, vagy csaló, azaz nem teljes értékű munkaerő. De, hogy munkát nem adok neki, abban biztos lehet.

 A Boldogok a sajtkészítők immár a Facebookon is megjelent.
Érdemes bejelölni, mert előfordul, hogy egyébként izgalmas posztok
nem kerülhetnek ki az Index címoldalára.

 

244 komment · 3 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://boldogokasajtkeszitok.blog.hu/api/trackback/id/tr113402828

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Nemzetközi hitelminősítők és az IMF leminősítését fontolgatja a kormány 2011.11.23. 09:55:39

A kormányszóvivő ma reggel 7:00kor a Kossuth téren tartott sajtótájékoztatón a megjelent újságírókat nemcsak a tegnap elfogadott 2012-es adótörvénnyel kapcsolatosan tájékoztatta, hanem mindenki meglepetésére bejelentette azt is, hogy a Kormány drasztik...

Trackback: Beszélget az amerikai, az orosz és a magyar politikus, 2011.11.22. 22:21:56

Beszélget az amerikai, az orosz és a magyar politikus, a téma ki tudja jobban megtartani az államtitkot.- Én a nejemmel egy irodában dolgozok, ő nem tudja mit csinálok, nem is érdekli, én nem tudom mit csinál, de nem is érdekel.- mondja az amerikai.- A...

Trackback: Sört nyitni a gyorsnaszáddal 2011.11.22. 14:00:09

Na idefigyejjé, te Lázárjani. Nyilvánvalóan nem értesz te itten dolgokat, illetve kevered, hogy mi mire való, ezért úgy vélem, apróbb magyarázatra szorul az agyad....

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sfi 2011.11.23. 12:46:41

@Rwindx: Nem teljesen világos, hogy mire mondod, hogy szerinted nem ez alapján kellene eldönteni, hogy érdemes-e felmérni vagy sem. Az nem szerintem kérdés, hogy nem úgy kell neki fogni, hogy ennyi a keretszám és kész. Nem vitattam, hogy érdemes felülvizsgálatot csinálni. Csak azt vitatom, hogy itt látszat intézkedésen és a fűnyíró elven kívül érvényesülne bármilyen racionális szempont. Lehet bedobni a köztudatba számokat, hogy Szlovákia így meg úgy. Nem tudom, hogy abban a 35 000 főben mi van benne, vagy épp mi nincs. Nem tudom, hogy a szlovák és magyar egészségügy összehasonlításában van-e hasonló összefüggés. Nem tudom, hogy egyik vagy másik számban mennyiben van benne a baleseti rokkant, vagy épp a részleges rokkant. Azt sem tudom, hogy más források miért beszélnek 70 000 főről. Ezeket én mind nem tudom. Egyet tudok. Nem lehet előre keretet megállapítani ahhoz, hogy tényleges felülvizsgálatot folytassanak le. Ne a kerethez igazodjanak a felülvizsgálók, hanem első körben szűrjék ki a csalókat (ha vannak). Második körben a tapasztalataik alapján tegyenek javaslatot a rendszer átalakítására. Munkaügyi szakemberekkel karöltve vizsgálják meg, hogy milyen úton lehet visszavezetni a korlátozottan munkaképes embereket a munkába. Nem egyfajta bélyeggel ellátva őket a homlokukon csak visszadobni a semmibe. Aztán, ha mindez megvan, majd lehet mérleget vonni és megállapítani, hogy mennyit spóroltunk meg.

Teszt.Elek 2011.11.23. 12:49:02

@Kivlov:
"...nincs rá pénz, mert ha lenne akkor nem lenne évek óta veszteséges a nyugdíjkassza meg az államháztartás."

A nyugdíjkassza azért veszteséges, mert a rendszer úgy hibás, ahogyan van. A felosztó-kirovó rendszer lényege, hogy az aktív befizetők fizetik a nyugdíjas korúak nyugdíját. Ez akkor is neccesen tudna élhető nyugdíjat biztosítani, ha a mainál sokkal jobb arányban lennének a befizetők és a nyugdíjasok.. 2008-ban pl 3 millió nyugdíjas volt és rájuk jutott ~3.9 millió dolgozó adófizető. Látható tehát, hogy ha csak a normál bérek felét szeretnéd nyugdíjként adni, akkor is minden dolgozó bérének majdnem a 40%-át kéne elvenni és valaki másnak odaadni, minden további adóterhen FELÜL.

A fenti problémát valamelyest enyhítené a rokik visszaterelése a munkaerőpiacra, ám közel sem oldaná meg. (főleg, hogy nincs is hová visszatérjenek, nincs munkahely számukra)

Mi lenne a megoldás? Előtakarékosság, úgyis mint: öngondoskodás, más szóval: magán nyugdíjpénztárak.

Ezeknek a lényege, hogy nem más fizeti a nyugdíjadat, hanem te magad.. 40-50 év alatt minden hónapban félrerakod a fizud 20-30%-át, ami hosszútávú befektetésekkel fialtatva nyugdíjas korodra elegendő ahhoz, hogy az életedből akkor reálisan még hátralevő 20-25 éven keresztül egy tisztességes nyugdíjad legyen.

Nu de várjunk csak.. ilyen rendszer volt már itthon, ki lett kiáltva mint minden baj forrása, ami hatalmas lyukat ütött a költségvetésen, akkor hogyan is van ez?

Hát úgy, hogy ez a rendszer sajnos nem igazán kompatibilis a másikkal.. tehát ha az ember ide fizeti a fizujának a 30%-át, akkor azt nem az állam kapja, tehát tovább nő a korábban emlegetett felosztáskor keletkező hiány amit valahonnan pótolnia kéne az államnak.

Ez azonban elkerülhetetlen, ha úgy akarod az átmenetet megoldani, hogy arra ne menjenek rá tömegesen emberi sorsok.. én ugyanis megtehetem, hogy az állami sarc mellett is fizessek manyup-ot, de a magyarok többsége ehhez nem keres eleget.

Megoldásként azt találták ki, hogy nem egyből dobják át egyik rendszerből a másikba a népet, ezzel egy betömhetetlen lyukat generálva a költségvetésben, hanem fokozatosan egyre nagyobb részt és feladatot kap majd a manyup a nyugdíjrendszerben. Ezért volt a 30-60 megosztás, tehát a járulék durván harmada ment a manyupnak, a maradék az államnak.

Így idővel, mire ezek a manyupos emberek nyugdíjas korba érnek, már kevesebbet kell az államnak fizetnie, hiszen a nyugdíj egy része előtakarékosságból jön.

Ezt az arányt ráadásul idővel fokozatosan el lehet tolni a manyup felé úgy, hogy a rendszer terhelése a kezelhető szinten belül maradjon.

Ment a dolog vagy 10 évet, majd jött a fidesz és úgy döntött, hogy jó nekünk a fenntarthatatlan állami rendszer ezért egy tollvonással visszacsinálta az egész addigi szenvedést, effektive a 2000-es évek elejére visszadobja az országot, és semmissé téve azt a 10 évet, amit már beleöltünk ennek a rendszernek a felépítésébe.

Édy, aki Endre 2011.11.23. 13:10:13

@Teszt.Elek:

"Hát úgy, hogy ez a rendszer sajnos nem igazán kompatibilis a másikkal.."

Meg azzal sem egyértelműen kompatibilis - bár kétségtelenül életképesebb -, amelyet feljebb vagy szíves vázolni: "Ezeknek a lényege, hogy nem más fizeti a nyugdíjadat, hanem te magad.. 40-50 év alatt minden hónapban félrerakod a fizud 20-30%-át, ami hosszútávú befektetésekkel fialtatva nyugdíjas korodra elegendő ahhoz, hogy az életedből akkor reálisan még hátralevő 20-25 éven keresztül egy tisztességes nyugdíjad legyen."

Elvileg igen. A gyakorlatban?

sfi 2011.11.23. 13:12:24

@Rwindx: Ha beírod a gugliba a következőt: "rokkantsági nyugdíjasok száma Európai Unióban" (idéző jelek nélkül,
akkor az első találat egy tanulmányt fog adni az ONYF honlapjáról. Sajnos a linkje baromi hosszú, így azt itt mellőzném. Igaz, 2006-os adatok vannak benne, így pl. Szlovákia még nincs benne minden összehasonlításban. De az szépen látható, hogy Magyarország nagyjából a középmezőny felső részében van a rokkantsági ellátottak között az EU-ban mindenféle összehasonlításban. Toronymagasan Svédországban van a legtöbb rokkantnyugdíjas, míg a legkevesebb érdekes módon a mostanában pazarlóként nyilvántartott Görögországban van.

Édy, aki Endre 2011.11.23. 13:18:18

@sfi:

Idézet a középmezőnyről: "Magyarországon a rokkantsági nyugdíjas ellátottak aránya a teljes népességen belül 4,49%, ennél NAGYOBB érték ÖT országban, KISEBB 20 országban van."

Középmezőny. Akár.

sfi 2011.11.23. 13:26:22

@Édy, aki Endre: Olvass tovább is az összefoglalónál. A közép mezőny felső részéről beszéltem. Középen ugyanis elég sokan vannak hasonló számokkal, kis eltérések vannak közöttük. A diagramokon jól látszik, hogy nagyságrendileg a középmezőny hasonló.

Etniez 2011.11.23. 13:26:47

@Tojglius: Én egy rokkantat ismerek személyesen, ő tényleg az. Mivel senki nem alkalmazza, kénytelen volt egyéni vállalkozást nyitni, hogy ne haljon éhen. Tisztességesen befizeti az adóját, alig marad pénze. Ha őt kizavarják a munkaerő piacra, mert valaki szerint munkaképes, akkor nem fog tudni megélni...
Nagyon beszűkült a látásmódod, szerinted minden 67%-os rokkant csaló...

Édy, aki Endre 2011.11.23. 13:28:48

@sfi:

A százméteres síkfutásnál is lehet az első és az utolsó között 10 századmásodperces különbség - ami picike -, mégsem állhat fel mindenki a dobogóra.

sfi 2011.11.23. 13:35:29

@Édy, aki Endre: Persze nézőpont kérdése is. Lehet úgy is nézni, hogy a magasak között van (ha pl. a legmagasabb és legalacsonyabb érték átlagát veszem középértéknek: 3,75%), de akkor sem beszélhetünk valami kiugróan magas értékről a mi 4,49%-unk esetén. Ennyivel lehet rosszabb az egészségi állapotunk is az átlagnál.

sfi 2011.11.23. 13:38:11

@Édy, aki Endre: Jó, a dobogón sem állunk. Annak tetején a meglehetősen jó egészségügyi ellátással büszkélkedő Svédország van. Másfélszer annyi rokkanttal, mint mi (a népesség arányában).

Édy, aki Endre 2011.11.23. 13:41:09

@sfi:

Az az érdekes, hogy amikor külföldi példákat kell hozni és azokat a helyi állapotokkal összehasonlítani, akkor egyes területeken ezek használata okés, más területeken meg kerülendő.

Miért? :)

Rwindx 2011.11.23. 13:43:20

@sfi:
Megnéztem a dokumentumot. A rokkantnyugdíjasok számát nem adják meg, meg nem is a népesség számához, hanem a nyugdíjasok számához adják meg az arányukat.

Ebből adódóan ha történetesen Görögországban alacsonyan lenne a nyugdíjbavonulási korfa, azt jelentené, hogy sok lenne a nyugdíjas ezért arányaiban a kevesebb a rokkantnyugdíjas.

Ugyanez fordítva, ha Svédországban magasan van a nyugdíjbavonulási korfa, akkor az alacsonyabb nyugdíjas létszám miatt magasabb rokkantnyugdíjas arány fog kijönni.

Ez mindazzal amit tudunk/sejtünk Görögországról és Svédországról némiképpen magyarázza azokat a számokat. Nem gondolod?

Kivlov 2011.11.23. 13:43:49

@Teszt.Elek:
Az öngondoskodás akkor lenne megoldás, ha az átlagbruttó nem 220E lenne, hanem minimum a duplája...
Amíg éhbérek vannak addig elég nehéz a jelenben eltartani magamat, az utódaimat, meg a nyugikat is. nem hiányzik még ehhez az is, hogy a jövőben is tartsak el valakit.

Rwindx 2011.11.23. 13:48:01

@Teszt.Elek:
"Mi lenne a megoldás? Előtakarékosság, úgyis mint: öngondoskodás, más szóval: magán nyugdíjpénztárak.

Ezeknek a lényege, hogy nem más fizeti a nyugdíjadat, hanem te magad.. 40-50 év alatt minden hónapban félrerakod a fizud 20-30%-át, ami hosszútávú befektetésekkel fialtatva nyugdíjas korodra elegendő ahhoz, hogy az életedből akkor reálisan még hátralevő 20-25 éven keresztül egy tisztességes nyugdíjad legyen.

Nu de várjunk csak.. ilyen rendszer volt már itthon, ki lett kiáltva mint minden baj forrása, ami hatalmas lyukat ütött a költségvetésen, akkor hogyan is van ez?"

Nos az utolsó mondatod ott vérzik erősen hogy az mnyp az nem ilyen volt, hanem az önyp ilyen. Ne keverjük a szezont a fazonnal. Az önyp-k meg továbbra is működnek.

sfi 2011.11.23. 13:48:02

@Rwindx: "Megnéztem a dokumentumot. A rokkantnyugdíjasok számát nem adják meg, meg nem is a népesség számához, hanem a nyugdíjasok számához adják meg az arányukat."

Akkor nem nézted meg a dokumentumot. A teljes népességhez viszonyított adatok is benne vannak. Én azokról beszéltem.

Rwindx 2011.11.23. 13:54:48

@sfi: Attól még megnéztem a dokumentumot, de nyilván nem olvasom át töviről hegyire az egészet.
Közben megvan, 24. ábra.

Édy, aki Endre 2011.11.23. 13:54:50

@Rwindx:

"Megnéztem a dokumentumot. A rokkantnyugdíjasok számát nem adják meg, meg nem is a népesség számához, hanem a nyugdíjasok számához adják meg az arányukat."

Nem pontosan, ugyanis még azt is írják, hogy: "Magyarországon a rokkantsági nyugdíjas ellátottak aránya a teljes népességen belül 4,49%, ennél NAGYOBB érték ÖT országban, KISEBB 20 országban van."

Édy, aki Endre 2011.11.23. 13:57:00

@sfi:

Ilyenkor - más országokkal való példálózáskor - szoktak néhányan azzal (szerintük jogosan és logikusan) előhozakodni, hogy: Mit számít az nekünk, hogy másutt mi van? Mi itt élünk.

Állítólag ez nagyon frappáns szok' lenni.

Szerinted?

Valós Kilométer · http://www.valoskilometer.hu 2011.11.23. 13:59:47

@atlbilbaoo: Sajnálom, hogy rossz a szíved, de téged a fizikai munka alól mentettek fel és nem a munka alól. Én nem vagyok orvos, hogy megítéljem, mennyit bír a szív 20%-on, de aki visszaengedett az orvos volt. Szerintem úgy, ahogy kommentelni tudsz, dolgozni is tudnál, ahogy most én is teszem. Az nem lehet indok a te státuszodra, hogy más jogosulatlanul kapja, legfeljebb igazságtalanság.

Rwindx 2011.11.23. 14:03:48

@Édy, aki Endre:
Halló! a 19. ábrát néztem, nem a 24.-et!

sfi 2011.11.23. 14:06:01

@Rwindx: Oké, a lényeg, hogy megtaláltad.

Teszt.Elek 2011.11.23. 14:11:46

@Rwindx: Már megbocsáss, de:

az mnyp és az önyp között annyi a különbség, hogy az utóbbi önkéntes és a már adózott fizetésedet tolod oda (bár a befizetéseidet egy összeghatárig levonhatod az SZJA alapodból, az előbbi meg kötelező volt és a korábbi nyugdíjpénztári befizetéseid egy része ment oda.

A megtakarítás kezelésének a módja, illetve az elv ami mögötte volt pontosan ugyanaz mindkét esetben.

Nem mondom, hogy tökéletes volt a rendszer, mert voltak hibái, de legalább egy lépés volt a helyes irányba, elfelé attól, ami mindenki számára nyilvánvaló (talán csak a viktátort és a tegnaptólcsy-t kivéve), hogy tarthatatlan nem hosszú, de még közép távon is.

Az is egy ostoba propagandaszöveg amit sokat hallok, miszerint milyen antidemokratikus az a rendszer, amit kötelező választanod. Nos.. most is fizetem a nyugdíjjárulékot, csak jövőre ez már nem kötelezi semmire sem az államot az irányomban, értsd: a befizetésem egy egyszerű adóvá degradálódik, amivel úgy és azt csinál az állam és azt ad érte cserébe (vagy nem ad) amit akar.

A manyup befizetéseid egy követhető megtakarítást jelentettek, amiből egyértelműen láthattad, hogy mennyi nyugdíjra számíthatsz egy adott rendelkezésre álló felhalmozott tőkemennyiség mellett.

Most mi van? Semmi. Abban se lehetsz biztos, hogy 5 év múlva lesz még állami nyugdíj, nemhogy 30 év múlva, amikor pl én kerülnék oda, hogy igénybe vehessem azt a remek szolgáltatást, hiszen a befizetésedért cserébe semmi garancia nem jár se arra, hogy kapni fogsz, se arra, hogy mennyit fogsz kapni.

Igen, megérte kidobni a manyupokat, mert az ANNYIVAL rosszabb volt, mint ami most van, hogy csak na.

sfi 2011.11.23. 14:15:49

@Édy, aki Endre: Nem én hozakodtam elő Szlovákiával, csak erre reagáltam. Főleg, mikor rákeresve különböző források (értsd: valaki valahol mondta valami riportban) különböző értékeket adtak meg. Nem haszontalanok egyébként az összevetések, csak helyükön kell kezelni.

Egyébként számít, hogy másutt mi van. Különösen a közvetlen szomszédainkkal való összehasonlítás lehet érdekes, mert velük vagyunk igazából versenyhelyzetben. Nem Svédországgal meg Görögországgal. A szomszédainkhoz képest valamivel több az ellátottunk, de nem különösebben kirívóan. Leszámítva ebből Szlovéniát. De a csehekhez és a románokhoz kifejezetten hasonlóak vagyunk.

S még egyszer az eredeti felvetésem: nem egy keretszámhoz kell igazítani a tényeket, hanem felülvizsgálattal kiszűrni a csalókat (ha vannak), aztán megnézni mit tudunk azokkal kezdeni, akik korlátozottan munkaképesek. Aztán nem is beszélve arról, hogy mit tehetnénk az egészségüggyel, hogy kevesebb ember váljék rokkanttá.

sfi 2011.11.23. 14:20:15

@Valós Kilométer: "Sajnálom, hogy rossz a szíved, de téged a fizikai munka alól mentettek fel és nem a munka alól."

Ja. És ha egyébként súlyemelő volt egész életében, máshoz nem ért, akkor csak egyszerűen rúgjuk ki az ellátásból egyik napról a másikra.

"de aki visszaengedett az orvos volt."

Igen. Az az orvos, akinek megmondták, hogy mennyit kell kirakni az ellátásból. Ha aznap nem volt meg a kvóta, így járt.

Teszt.Elek 2011.11.23. 14:21:09

@Kivlov:
"Az öngondoskodás akkor lenne megoldás, ha az átlagbruttó nem 220E lenne, hanem minimum a duplája..."

Világ faszsága.. soha nem lesz az átlagbruttó a duplája, a te életedben biztosan nem, de a gyerekeidében se nagyon.. talán majd az unokáid megérik, ha még lesz akkor agyarország.

A jövőben magadatt kell eltartanod, tehát jobb ha már most megbarátkozol a gondolattal, mert amennyiben még több mint 20 éved van a nyugdíjas korig, akkor arra én a helyedben nem építenék, hogy majd a nyugdíjadból meg fogsz élni.. Ha most szar dolog nyugdíjasnak lenni, hát ez a jelenlegi rendszerrel idővel csak rosszabb lesz.

Siránkozhatsz jobbra, balra, hogy mennyire szar a rendszer, de a tény az tény marad: a mostani rendszernél a manyup jobban működött és legfőképp egy olyan rendszer volt, ami idővel megoldotta volna ezt a problémát.

Most borítékolom, hogy vissza fogják hozni a manyupokat és minden marad a régiben, csak éppen elcsesztünk tizenpár évet a folyamatból, így majd kezdhetjük az elejéről az egészet.

Rwindx 2011.11.23. 14:21:57

@Teszt.Elek:
"az mnyp és az önyp között annyi a különbség, hogy az utóbbi önkéntes és a már adózott fizetésedet tolod oda (bár a befizetéseidet egy összeghatárig levonhatod az SZJA alapodból, az előbbi meg kötelező volt és a korábbi nyugdíjpénztári befizetéseid egy része ment oda."

Így van. Továbbá hozzá kell tenni hogy a befizetések az aktuális nyugdíjak kifizetésére kellett költeni. Annak hiánya hitelfelvételre ösztönzi az államot. Múltkor egyik ezzel foglalkozó poszton megbecsültem (számadatok alapján) hogy a 3000mrd-s mnyp vagyon felhalmozásához kb 4000mrd-t nőtt az államadósság. Vajon ki fogja visszafizetni azt az államadósságot? Mi az adófizetők, pont ugyanazok akik "félretettek", akkor most mire is tettünk félre? És hova tűnt az a +1000 milliárd?
Na azért volt szar az a rendszer amit Bokrosék kitaláltak.
Ennél jobban nem fogok belemenni, mert már számtalanszor leírtam, de vedd úgy ez a véleményem.

Egyébként garanciát meg az mnyp-től sem kapsz, ugyanis mint kiderült több mnyp nem tudott hozamot felmutatni a 13 év alatt, mint pl Évgyűrűk (ezt azért jegyeztem meg, mert 7 évig odafizettem...), de volt több.
Garanciát ez esetben is csak attól az államtól kaptál volna akiben nem bízol hogy a tőkebefizetéseidet garantálja ha csődbe menne a pénztár.

Rwindx 2011.11.23. 14:23:52

@sfi:
Nem csak "valami riportban" mondták, tele van ezzel a net, közben találtam több adatot is a szlovák helyzetről. Most azt tudom mondani erősen ellentmondóak, így nyilván érvként részemről kiesett.

Édy, aki Endre 2011.11.23. 14:25:50

@sfi:

"...hanem felülvizsgálattal kiszűrni a csalókat (ha vannak)..."

Minek kellett a zárójeleset feltételes módban odabiggyeszteni?

Naná, hogy vannak. Rengetegen.

Az ilyen zárójelezéssel csak sumákolni lehet.

Édy, aki Endre 2011.11.23. 14:26:47

@sfi:

"És ha egyébként súlyemelő volt egész életében, máshoz nem ért..."

Istenkém, ha én ilyen légbőlkapott hülyeségekért 100 forintot kapnék darabonként, ha leírom, nem lottóznék. :)

Tojglius 2011.11.23. 14:33:13

@Etniez:
Nem azt mondtam, hogy minden 67%os rokkant csaló.... De azt igen, hogy egy tetemes részük sajnos az!

Nekem is van féllábú ismerősöm, dolgozik, szellemi munkát végez és nem panaszkodik, van fizikai dolgozó barátom akinek egy gép levitte egy ujját és valamiért nem a leszázalékolás jutott eszébe mint megoldás, hanem az, hogy olyan munkát végezzen ahol ez nem hátrány!

Ellenben láttam olyat aki 50%os VÉGLEGES rokkantságit kapott havi, a következő papírral:

Diagnózis: kóros túlsúly (dagadtdisznó)
Orvosi ok: túlzott kalóriabevitel (zabálás) (tehát nem hormonális)
Ez az "ember" havonta 120ezret kap azért, hogy otthon zabáljon a tévé előtt... akit ez nem háborít fel, azzal komoly gond van... és nem csak a dagi a gáz, hanem méggázabb a doki aki ezt 100-200ezerért "elintézte okosban"

sfi 2011.11.23. 14:34:15

@Rwindx: Nem vitattam. Én is láttam. Csak az volt a jellemzőjük, hogy riport- vagy vázlatszerű írásokban ellentmondásos számok hangzanak el.

sfi 2011.11.23. 14:37:32

@Édy, aki Endre: Hogy miért tettem zárójelbe? Azért, mert a számok és tények nélkül köztudatba dobott, az érzetekre ható dumákkal legalább annyira lehet sumákolni. Te például honnan tudod, hogy rengetegen vannak? Mert mondják, mert ez az érzet alakult ki benned? Hadd ne hagyatkozzak ilyesmire! Tények és számok, s főleg feljelentések tömegének híján hadd maradjon csak meg az ártatlanság vélelme a tömegeknek.

sfi 2011.11.23. 14:38:18

@Édy, aki Endre: Semmivel sem légből kapottabb, mint az, hogy "Naná, hogy vannak. Rengetegen.". :)

Teszt.Elek 2011.11.23. 14:41:30

@Rwindx:
Mr 7 évig oda fizettem:
1) Évgyűrűk.. aki nem egy nagy - lehetőleg multinacionális - banknál tartotta a manyup megtakarítását, az így járt. Inkább ne panaszkodjon, hogy mennyire nem volt neki hozama.. mert ha még a nagy bankokat is megviselte a gazdasági helyzet, akkor mit mondjunk a kicsikről.

Nekem úgy is volt reálhozamom a sokat ekézett OTP-nél, hogy pár éve a megtakaríátsom 35!!! százalékát elbukták. Értsd: év elején volt X forint, év végén még a befizetéseim után is volt X * 65% forint. Ennek ellenére mostanra megint pluszban voltak.

2) Államadósság: persze, jól hangzik, hogy a manyup miatt.. meg előző nyóc év is, tudjuk.. Akkor azt meséld el nekem, hogyan is van az, hogy a manyup einstand után drasztikusan csökkent egyet az államadósságunk (részben azt az adósságot foltozták be a manyup pénzekkel), majd mostanra ismét az akkori szinten (vagy felette) állunk adósságilag, tehát érdemben sikerült is visszatermelni azt az adósságot, amit ezzel voltak hivatottak megoldani.

Valahol léket kapott az a gyorsnaszád, csak nem vettük észre.

Az államadósság a szar, felelőtlen gazdaságpolitika eredménye. A nyugdíjrendszer veszteséges, de mindig is az volt, és mindig is az marad. Ezen nem tudsz változtatni, lásd a korábbi leírásom arról, hogy miként is működik a felosztó-kirovó rendszer. Amit tehetsz, hogy a veszteséges rendszert felszámolod és lecseréled egy fenntarthatóra. Ez nyilván többletköltségekkel jár, amit egy normális ország ki tudna gazdálkodni (nem könnyen, de ha egyszer kénytelenek vagyunk akkor kénytelenek vagyunk), azonban egy olyan országnak, amelyben a felelős politizálás a másik politikai oldal folyamatos ekézésében merül ki és ahol nincs egy igazán hiteles, értelmes, megbízható politikai erő.. nos egy olyan országban nem sok esély van rá.

Mégis:

Ha szerinted jobb az állami rendszer, mint a manyup volt, akkor kívánom neked, sok szeretettel, hogy azon a nyugdíjon tengődve kelljen majd öregkorodra valahogy meglenned. Vígasztaljon, hogy nem fogsz soká szenvedni, mert előbb éhen döglesz, minthogy az első télen megfagyhatnál.

Oh és végezetül: senkit nem érdekel, neked mennyire jó most.. ha te azt várod, hogy a te életed maga lesz a földi kánaán egyszer, akkor sajnálatosan el vagy tévedve. Örülj, ha a gyerekeidnek jobb lesz és ehhez bizony NEKED is fel kell majd vállanod, hogy most felülsz a szopórollerre, hogy nekik akkor ne kelljen már.

Azzal, ha így gondolkozol, nem a saját jövődet vágod el, mert az ebben az országban már a kilencvenes évek közepe óta nincs, hanem a gyerekeidét, meg az unokáidét.

Szomorú az, hogy ma magyarországon a hozzád hasonló rövidlátó, holnapnál tovább gondolkodni képtelen társadalmi réteg a többség, ők azok, akik a döntéseket hozzák.

Erről nem csak te tehetsz persze, hanem a körülmények is, ez azonban rajtam, rajtunk nem sokat segít, hogy az emberek önhibájukon kívül ostobák.

buta_lúd (törölt) 2011.11.23. 14:44:26

@Valós Kilométer: azért elég vicces, hogy a munkásságodra hivatkozol, miközben kommentelsz...ja, bocs, tudom: ebédidő meg minden

Édy, aki Endre 2011.11.23. 14:45:12

@sfi:

De. Légbőlkapottabb. A tiéd ugyanis feltételezi azt, hogy nincsenek (ld. szemantika), míg az enyém legfeljebb az arányaiban tévedhet.

Tojglius 2011.11.23. 14:48:03

@sfi: jó pap holtig tanul...

Aki AKAR az tud önellátó lenni... egy fizikai munkásnak ha tönkremegy a gerince még be tud ülni a postára boritékot szortírozni....

csak lássuk be, sokkal egyszerűbb ha ugyanannyi pénzért elég otthon ülni...

Sajnos mi lusta népség vagyunk és sajnos túlzottan megszoktuk, hogy bármekkora hülyeséget csinálunk, mindig lesz aki "megment" minket...

Valós Kilométer · http://www.valoskilometer.hu 2011.11.23. 14:48:07

@sfi: Nem egyik napról a másikra történik, mert már évek óta szó van erről, másrészt meg a felülvizsgálat sem egyik napról a másikra történik és a visszaállás sem.

Az ember többek között attól különbözik az állattól, hogy képes tanulni. A súlyemelők is és az idősebbek is.

Nem hiszem, hogy az orvosok kvóta alapján csinálják ezt. Ez abból is látszik, hogy nagyon alacsony a visszaküldések aránya. Sajnos nem találom a cikket, de az eddig adatok alapján (emlékeim szerint) 10% körüli az arány.

A 750000-ből csak 220000 embert vizsgálnak felül (ami 20000-30000 ember visszaállítását feltételezi). Így tömeges visszaállítás nem várható, inkább csak a dolgozó emberek igazságérzete javulhat.

Édy, aki Endre 2011.11.23. 14:49:01

@sfi:

Forrás: www.weborvos.hu/lapszemle/csak_gyanus_eseteket_vizsgaljak/181712/

Most te jössz azzal a forrásoddal, amelyikre hivatkozva a "ha" kezdetű szövegedet beírtad.

Ha van... Van. Tehát jöjj a magyarázattal.

Valós Kilométer · http://www.valoskilometer.hu 2011.11.23. 14:50:51

@buta_lúd: Szerintem inkább szomorú, hogy más erre nem képes. Nem ezt dolgozom, de ahogyan ezt is tudom csinálni, úgy a munkára is képes vagyok (ahogy a másik panaszkodó kommentelő is az lenne).

Édy, aki Endre 2011.11.23. 14:55:15

A heveny orbánozóknak egy részlet (kiemeléssel) az mbeinfo.hu-ról: "A politikusok sokáig elnézték, olykor bátorították, hogy azok, akik a rendszerváltozás után az ipar összeomlása miatt utcára kerültek, rokkantnyugdíjasként találjanak menedéket; az erre a sorsra jutottak serege 2006–2007-re már csaknem 800 ezresre duzzadt, és közülük 450 ezren akkor még nem érték el a nyugdíjkorhatárt. Az idő tájt Nyugat-Európában a csökkent munkaképességűek 30-40 százaléka dolgozott, Magyarországon viszont csak a tíz százalékuk – mármint legálisan. A ROKKANTOSÍTÁS FELTÉTELEIT 2007-BEN A GYURCSÁNY-KORMÁNY KEZDTE SZIGORÍTANI, azóta a helyzet annyiban változott, hogy míg a kilencvenes években tízezer főből átlagosan 59-en nyilváníttatták magukat rokkanttá, mostanában 25-en teszik ezt – összegezte Adler Judit, a GKI Gazdaságkutató Zrt. kutatásvezetője."

Tojglius 2011.11.23. 14:57:05

@sfi: Az ártatlanság vélelme ma Magyarországon sajnos inkább a csalók mentsvára mint valódi és igazságos "joga" az átlagembernek!

Az a baj, hogy itthon:
Mindenki remekül ismeri és tudja a saját jogát és a másik kötelességeit! DE
Senki se tudja a saját kötelességeit és a mások jogait...

Tojglius 2011.11.23. 14:58:54

@Valós Kilométer:
"inkább csak a dolgozó emberek igazságérzete javulhat."

ezzel a mondattal nagyon "beleláttál", mert lássuk be EZ QURVÁRA FONTOS LENNE!!!!!!!!

sfi 2011.11.23. 15:13:32

@Tojglius: Fura információid vannak. Tartok tőle, hogy az általad vázolt munkakörhöz is kell orvosi alkalmasság. De ha nem, akkor sem vagyok biztos benne, hogy gerincsérüléssel lehet ülő munkát végezni. Meg úgy általában. Nem nekünk kell kitalálni innen, hogy kinek milyen munkát lehet szerintünk végezni. Én következetesen képviseltem azt az álláspontot itt, hogy változtassanak, de azt racionálisan és emberségesen tegyék. Ne egy keretszámhoz igazodjanak! Ne a gombhoz keressenek kabátot!

sfi 2011.11.23. 15:18:46

@Édy, aki Endre: Szép is lenne, ha nekem egy feltételezést kellene bizonygatnom, míg neked egy tényállításod magad döntötted meg, miszerint "rengetegen". Bár a "rengeteg" lehet képlékeny a mennyiség kifejezésére, de azért aligha megfelelő leírása annak az aránynak, amiben a százezrekhez viszonyul a 46. :)

sfi 2011.11.23. 15:21:43

@Valós Kilométer: "Nem hiszem, hogy az orvosok kvóta alapján csinálják ezt."

Mi az, hogy nem hiszed? Meg lett határozva egy keretszám. 100 000 fő.

"A kormány által benyújtott tervezet előirányzata szerint százezer rokkantnyugdíjas fog munkába állni hamarosan. "

Édy, aki Endre 2011.11.23. 15:23:28

@sfi:

A te feltételezésed azt vonja kétségbe, hogy lenne. De mivel van, teljesen hamis a feltételezésed. Az enyém - legfeljebb - arányaiban nem smakkolhat; bár azért kétségeim vannak.

Akárhonnan nézzük, bebuktad a feltételezésedet.

Nem baj, legközelebb jobban fog menni. És ha kipakolod a fészbúkra, még lájkolni is fogom. Módjával. :)

Rwindx 2011.11.23. 15:23:34

@Teszt.Elek:
Ugyan leírtam, hogy nem szándékozok jobban belemenni, de nem értem hogy az emberek miért kibaszott listák utánajárni infóknak károgás helyett, ahogy pl te.

"1) Évgyűrűk.. aki nem egy nagy - lehetőleg multinacionális - banknál tartotta a manyup megtakarítását, az így járt."

Szóval az mnyp aggódásod csak saját zsebed körül forog, nem rendszerszinten vizsgálod a dolgot. Kár mert akkor eleve többet láthatnál.
Egyébként én a másik 5 évben meg olyannál voltam aki hozamot termelt, de nem ez a lényeg, hanem az hogy nem hivatkozhatsz arra hogy az állam nem garantál semmit, míg az mnyp igen. Az egyetlen mnyp garancia mögött is az állam állt. Így sokan azt is meg fogják szívni.

"Államadósság: persze, jól hangzik, hogy a manyup miatt.. meg előző nyóc év is, tudjuk.. "
Nyócévezhetsz, de ezzel csak degradálod a vitát és magadat, nem a 8 évről van szó, hanem a rendszerről, ami szép lassan csőd szélére sodort minket. Mielőtt ezen a szálon folytatnánk javaslom részedről a cseh bevezetést áttekinteni. Persze csak a kézremegésed és habzó szád lenyugodott, és megy a józan gondolkodás. Nézz már rá a százalékokra, és hogy mivel kompenzálják az egészet, mivel az itteni támogatóinak és bevezetőnek nem annyi eszük hogy orrhosznyira előrelássanak, velük ellentétben.

"Akkor azt meséld el nekem..."
Itt megint csak a rendszerszintű szemlélet okozza hogy nem látod. kb 1500mrd-nyi állampapírt áthúztak, ezzel csökkent. Ellenben az adósság kb fele devizában van, akkor utána vess egy pillantást az EUR árfolyamra.

"Az államadósság a szar, felelőtlen gazdaságpolitika eredménye."
Részben, de ha egy mondattal el lehetne intézni, akkor ez nem egy szakma lenne.

"lásd a korábbi leírásom arról, hogy miként is működik a felosztó-kirovó rendszer."
Tökmindegy milyen a felosztó-kirovó rendszer. A lényege hogy át kell állni. Erről beszéljél hogyan oldanád meg államcsőd nélkül, ugyanis át kell állni hogy működhessen.

"Ha szerinted jobb az állami rendszer, mint a manyup volt..."
Jóbarát, én hol írtam ilyesmit? Én az általad bálványozott mnyp-re való átállás kezelhetetlen problémáiról írtam.

A többire meg csak annyit, hogy a fentiek után te írod azt hogy szűklátókörű vagyok, mivel tudom hogy ha az egyik zsebemből átteszem a másik pénzt attól nem leszek gazdagabb, te meg ujjonganál örömödben hogy pénz került a bal zsebedbe... :)

Tele vagy jóindulattal :) Gondolom így kívántok egymásnak a családban is minden szépet.

sfi 2011.11.23. 15:26:01

@Tojglius: Rizsa. Magyarországon alig ismerik az emberek a jogaikat. S ha ismerik is, a legtöbben nem bíznak abban, hogy érvényesíteni is képesek azokat. Ez nem jelenti azt, hogy egyébként a kötelességeiket nagyon teljesítenék. A jelenség, amit ezzel a butasággal próbálnak leírni, persze létezik. De a jelenség leírására pontosabb az, hogy az emberek önzők. Magyarországon ráadásul kirívóan individualisták.

sfi 2011.11.23. 15:29:05

@Édy, aki Endre: "A te feltételezésed azt vonja kétségbe, hogy lenne. De mivel van, teljesen hamis a feltételezésed."

Ugyan! A feltételezésemmel én is kényelmesen bújhatok amögé, hogy elhanyagolható, statisztikailag irreleváns. S ezzel én még közelebb is állok az ismert tényekhez. Te buktad be a "rengeteget". Bebeeee... ;)

Édy, aki Endre 2011.11.23. 15:29:49

@sfi:

Nem. Te nem.

Sajnos bebuktad.

Bebebeee... :)

Édy, aki Endre 2011.11.23. 15:35:41

@sfi:

Az említett "rengeteg" szóra egy forrás: "2009-ben a szakértők 89 042 rokkantnyugdíjas esedékes vizsgálatát végezték el, és 11629 emberről állapították meg, hogy nem jogosultak az ellátás folytatására." (index.hu/belfold/2011/06/08/korrupcio_nelkul_nem_menne_a_rokkantnyugdij-csalas/)

Tudom, hogy arrafelé még ez a szám sem rengeteg, legföljebb enyhén sok. De ez teljesen normális, hiszen abban a közegben a "hazudtunk" meg azt fejezi ki, hogy "nem fejtettük ki az igazság minden részletét." (index.hu/belfold/2011/06/08/korrupcio_nelkul_nem_menne_a_rokkantnyugdij-csalas/)

Szóval eddig az a helyzet, hogy te feltételezgetsz (a feltételezés arra utal, hogy talán nincsenek is ilyenek), én pedig hozom a forrásokat az ellenkezőjére, de ettől függetlenül ezeket te nem nagyon kívánod elolvasni. Minek is a kognitív disszonancia, nem? :)

Kivlov 2011.11.23. 15:39:52

@Teszt.Elek:
oké, tenne félre a mai dolgozó. cserébe csökkentsék le a bruttó adóit. másképp nem megy.

Tojglius 2011.11.23. 15:42:58

@sfi:
Kicsit cizelláltabban fogalmaztam meg az önzőséget mint Te.... ennyi a difi :-D

A gombhoz kabát dologban igazad van, de sztem a lényeg inkább itt az, hogy legalább a cél jogos és világos... max az út rögös-kerülő...

mendson 2011.11.23. 15:51:41

@Rwindx: Persze, hogy mond.Én is képletesen értettem.De a lényeget látom azonnal megértetted:(

Rwindx 2011.11.23. 15:59:15

@mendson:
ok, akkor én értettem félre.

sfi 2011.11.23. 16:06:03

@Édy, aki Endre: Sajnos a link nem müx. De ha már ilyen érzékeny vagy a szemantikára, akkor értelmezd a mondatot, amit idéztél, megfelelően.

"Az említett "rengeteg" szóra egy forrás: "2009-ben a szakértők 89 042 rokkantnyugdíjas esedékes vizsgálatát végezték el, és 11629 emberről állapították meg, hogy nem jogosultak az ellátás folytatására." "

Ez nem egyelő azzal, hogy ezek csalók voltak. Könnyen lehet, hogy csak a szabályok változtak meg közben. Lehet, hogy a cikkben ez ki van fejtve, és igazad lesz. Majd megnézem, ha sikerül elolvasni. Egyelőre csak 404-es hibaüzenet jön be rajta.

sfi 2011.11.23. 16:06:54

@Édy, aki Endre: Jó, leszedtem végéről a zárójelet. :) mingyá olvasom...

Édy, aki Endre 2011.11.23. 16:07:38

@sfi:

Érdekes. A linkre kattintva nekem is hibaüzenet jön be, viszont ráguglizva ("rokkantnyugdíjas+csalás" kulcsszavak) megtalálható.

Nem értem. Na, mindegy.

sfi 2011.11.23. 16:12:07

@Édy, aki Endre: Nah szóval a teljes mondat, ugye:

"2009-ben a szakértők 89 042 rokkantnyugdíjas esedékes vizsgálatát végezték el, és 11629 emberről állapították meg, hogy nem jogosultak az ellátás folytatására. Az nem derül ki a statisztikákból, hogy ők azért nem kaphatják tovább a rokkantsági nyugdíjat, mert meggyógyultak, vagy mert esetleg kiderült, hogy eleve nem is voltak annyira betegek."

Egyébként elég baj, hogy nem derül ki. Ha ennyi volt a csaló, akkor az is legyen napnál világosabb. Egyébként, míg ez nem világos, élek azzal, hogy ezek nem csalók, mert nyilván annak következménye is lett volna. Arról pedig nem halottunk.

sfi 2011.11.23. 16:12:50

S nehogy beleköss! Nem a "teljes mondat", hanem a szövegkörnyezettel együtt. ;)

SvenH. (törölt) 2011.11.23. 16:24:25

@sfi: szoval kornyezetedben nem ismersze embert aki rokikent meg feketezett?
kiadnak nekem okosba (bunti ~20% az enyem) en meg a tini nyugger rendoroket is lebuktatnam...

SvenH. (törölt) 2011.11.23. 16:26:39

amugy en azt szorgalmazom, hogy kapjak csak el a 80+ -t is, mi az hogy ok kimaradjanak a jobol? max arra fussa hogy ujraszamoljak a nyugdijat...
de oszinten aki csalt az csalo es kesz... nem kellene diszkriminalni az embereket eletkor szerint, lehet irok is a TASZnak...

ja es keretik a visszamenoleges szolamokat mellozni mert az ha most kiszamoljak UJRA a nyugdijat akkor nem kell az elmult tizen valahany X evit visszafizetni, hanem csak a jovo honaptol kap kevesebbet...

Édy, aki Endre 2011.11.23. 16:54:27

@sfi:

A legtöbben biztos meggyógyultak. Csak így lehetett. Annyira vissza kívántak illeszkedni a munka világába.

Mást el sem tudok képzelni.

De akkor minek kellett felülvizsgálni őket? Meggyógyult, kéri, hogy mehessen vissza, oszt' jó napot.

Ezek meg "itten" vizsgálgatják orrba-szájba.

Fura népség!

Valós Kilométer · http://www.valoskilometer.hu 2011.11.23. 17:13:12

@sfi: Fentebb már belinkelték, de itt a tervezett kvótára a válasz:
"A kutató cég maximum 15-20 százalékra teszi azoknak az arányát, akiket visszaküldhetnek rehabilitációra, így szerintük csak 30-40 ezer ember esetében állapíthatják meg a rehabilitációs ellátást."
www.napi.hu/magyar_gazdasag/rokkantnyugdij_brutalisan_elszamolta_magat_a_kormany.502743.html

Én csak tippeltem a 20000-30000 főt, de elég közel jártam a kutatócéghez :)

SvenH. (törölt) 2011.11.23. 23:51:39

@Édy, aki Endre: eppen csak arra vartak hogy szoljanak neki...
mint Szijjarto gyerek hogy nem vette eszre hogy 2 milla+ a fizukaja, es hogy allandoan utalgatnak...
ok is csak lattak hogy jon a penz es addig nicnsen gond

sfi 2011.11.24. 01:29:17

@SvenH.: Nem. Te biztos ismersz, hisz már tettél feljelentést is, nem?

sfi 2011.11.24. 01:37:01

@Valós Kilométer: @Édy, aki Endre: Legtöbben úgy járhattak, mint az egyik itt kommentelő, akinek 20-25%-ot teljesít a szíve, pacemakerrrel él, soha nem fizetett le senkit azért, hogy leszázalékolják, s most kiesett a pixisből. Emberünk nem csaló, csak eszébe jutott kormányunknak, hogy spórol rajta.

sfi 2011.11.24. 01:38:06

@sfi: hopp ez félrement, mingyá' átcímezem.

sfi 2011.11.24. 01:49:28

@Valós Kilométer: Értem. Tehát a cikkből kiderül, hogy eredetileg kvóta lett volna, csak nem tartható. Kiderül továbbá, hogy éves 9 milliárdot nyerünk az egészen, miközben 40-50 milliárdot veszítünk azon, hogy nem bízik állampapírjainkban már a kutya se. Szép arányok.

SvenH. (törölt) 2011.11.24. 09:08:24

@sfi: jo kis sportot uzol abbol hogy kozismert tenyeket is ketsegbe vonsz...
menjel inkabb el egy tudomany blogra es bizonyisd be hogy a Fold az fank alaku...

Édy, aki Endre 2011.11.24. 09:23:09

@sfi:

Biztos úgy járhattak. Biztos forrásaid is lesznek rá. Nehogy még a végén én is efféle -hatna/-hetne/-na/-ne/-ná/-né megoldással éljek. :)

Várom a forrásokat.

SvenH. (törölt) 2011.11.24. 09:27:47

@Édy, aki Endre: az osszes tobbi konkret tudassal rendelkezo ember meg csak szimplan idiota....
marmint sfi szerint

pl.
anyu 2011.11.23. 11:29:13
Baleseti utókezelőben dolgoztam évekig, gyógytornászként.Volt egy metró-vezető férfi kb 35 éves, akinek eltört a kisujja. Csúnya nyilt törés volt, szennyezett, roncsolt és nem tudták teljesne rendbehozni. Valamennyi mozgás maradt benne, de merev maradt. Na ő le akarta százalékoltatni magát, persze elhajtották a francba. Viszonyt volt olyan jóember, aki a valamikori gödöllői gépgyárban dolgozott, szük helyekre szerelt be nemtudommiket és mivel 2 ujját randán elmetélte szalagfürésszel, azt a munkát tényleg nem tudta tovább végezni. Őt átképezhették volna valami olyna melóra amit ilyne kézzel is végezhet 30 évesen, ehelyett leszázalékolták. Rehabilitáció helyett volt a leszázalékolás.

Édy, aki Endre 2011.11.24. 09:36:10

@SvenH.:

Én csak azokat a forrásokat várom tőle, amelyek szerint "ha egyáltalán volt" olyan, aki csalt.

sfi 2011.11.24. 17:40:38

@Édy, aki Endre: Valóban, te nemigen használsz feltételes módot. Te kijelentő módban írsz megalapozatlanul.

sfi 2011.11.24. 17:53:10

@SvenH.: Értem. Csak a szád jár. Ahelyett, hogy léptél volna, hogy a "közismert tény" tényleg közismert legyen, de legalábbis a hatóságok előtt az legyen.

SvenH. (törölt) 2011.11.24. 18:02:45

@sfi: aha persze... tudja azt jol mindenki, ujsagok is leirjak hogy feketeznek...

amugy az elmeleted szerint ugye kutyaszart otthagyok se leteznek? ugyanazzal a primitiv logikai lancolattal akar meg ezt is levezethetned az utcan epp annak aki kerulgeti a kutyagumikat

sfi 2011.11.24. 18:47:23

@SvenH.: Újságok írnak, amit, meg az ellenkezőjét is, ha a politikai kedvencük éppen azt akarja.

A lényeg: te állítólag tudsz olyanról, aki köztörvényes bűnt követ el, de ahelyett, hogy az illetékes szerv figyelmét hívnád fel a visszaélésre, csak itt köpülöd a semmit vele.

Volt itt egy link, ahol a cikk maga is azt mondja, a tízezrek, akiket visszavezették a munka világába nem tudható, mennyi a meggyógyult, de asztaltársunk már tényként kezeli, hogy azok csalók. Ilyenek ezek a "közismert tények".

atlbilbaoo 2011.11.24. 20:37:13

@sfi: A felülvizsgálat során egy nyugdíjas katonaorvos fogadott, meg nem vizsgált, a papírjaimba belenézett, semmi perc alatt végzett, 10 év orvosi adataival. Megmérte a vérnyomásom , leült mellém és közölte, hogy mindenkit vissza kell minősítenie, ez az ukáz. Rehabilitálható a beteg, magyarul akinek fél lába van az majd visszanő. Mert a rehabilitációs határozat szerint engem is visszavezetnek az eredeti foglalkozásomhoz. Bár az elhalt szívizom nem nő ki újra, nem kifagyott őszi vetés az, hogy tavasszal másikat vetünk, de rehabilitálható vagyok. Valóban el tudnék menni, még na a közlekedés gondot is okoz néha dolgozni bizonyos munkakörbe, de ha valaki végiglapozza az álláshirdetéseket, 51 éve beteg ember nem kell sehova. Meg tudnám mutatni a levelező rendszeremet, hogy csak az elmúlt egy év során hány álláspályázatot adtam be, és a legtöbb helyen még csak válaszra sem méltattak. Senkinek nem kell az öreg diplomás rokkant!!! Volt, hogy megmondták, túlképzett vagyok, egy portás álláshoz!!
Tehát hiába akarják visszaküldeni a rokkantakat, ha nincs hova.

atlbilbaoo 2011.11.24. 20:40:30

Nem minden rokkant csaló és munkakerülő, van sok becsületes ember is köztük, csak most a csalók miatt megint a tisztességesek szívják meg.
És tényleg működik a kormány oszd meg és uralkodj elve.
Előbb a katonák rendőrök, tűzoltók lettek bűnbakok, most a rokkantnyugdíjasok, majd jönnek a rendes nyugdíjasok. Amíg valaki marad ebben az országban.

Édy, aki Endre 2011.11.25. 09:24:26

@sfi:

És forrásokkal. Ellentétben veled, aki találgat. Forrásmentesen.

sfi 2011.11.25. 09:31:17

@Édy, aki Endre: Forrásokkal, amik nem igazolnak. Sőt, inkább engem igazolnak, hisz mindeddig statisztikailag kimutathatatlan mértékű csalásokat mutattál forrásokat. Amit valójában nem is tagadtam, hogy léteznek.

Édy, aki Endre 2011.11.25. 10:08:41

@sfi:

"A nyugdíjbiztosító legfrissebb adatai szerint valójában ma Magyarországon 750 ezer rokkantnyugdíjas él, közülük a nyugdíjkorhatár alattiak száma 380 ezer.
– A rendszerváltás környékén sokan menekülési lehetőségnek tekintették a rokkantsági nyugdíjat, de az utóbbi néhány évben nem lehetett sok „trükköző” kérelem, mert szigorították a szabályokat – mondta Adler Judit, a GKI kutatásvezetője.

Szerinte „jó pár tízezren” lehetnek, akik nem lennének jogosultak az ellátásra, de a korhatár alattiaknak legfeljebb 10 százalékát lehetne visszavezetni a munkaerőpiacra.
Ennek az az oka, hogy a többség 50 évnél idősebb, alacsony képzettségű, ráadásul a munkaadók is idegenkednek a megváltozott munkaképességűek alkalmazásától."

metropol.hu

sfi 2011.11.25. 10:40:24

@Édy, aki Endre: Figyeled a szót: "szerinte". Ugyanaz ezzel a bajom, mint egy korábbi vitázó esetén Szlovákiával. Tulajdonképpen ennek nyomán kezdtem el érdeklődni a dolog iránt igazán. Szlovákiával kapcsolatban írta a komentelő, hogy ott 35 000 rokkantnyugdíjas van. Kíváncsi voltam, hogy melyik ország, mit számol bele ezekbe, gondoltam utánanézek. Kiderült, hogy a 35 000-en kívül forog még a köztudatban 70 000, meg más számok is. Mind "nagyon megbízható kutatásvezető" vagy hasonló szájából. Adlerjuditoknak és hasonszőrű kutatásvezetőknek van egy riportra legjobb esetben félórájuk. Abban kell összefoglalniuk mindazt, amit tudnak és amit nem, s ráadásul van egy fixa ideájuk, miszerint nálunk sok a rokkantnyugdíjas, mely fixa idea meg is határozza azt, hogy milyen következtetésre jussanak. A dolgot árnyalja, hogy abban valószínűleg igazuk van, hogy nálunk - az ország teherbíró képességéhez képest (!) mindenképpen - sok a rokkantnyugdíjas. Tovább árnyalja a dolgot, hogy létező jelenség volt a rokkantsági nyugdíjba menekülés a rendszerváltás környékén. Csak hogy azóta eltelt húsz év. Az ebben érintett korosztály, már kor szerint is nyugdíjas, így az a nagy tömeg, akiket szokás emlegetni, s csalónak bélyegezni, valószínűleg már kora szerint is nyugdíjas. S látod, még ez a kutatásvezető sem tud többet a mostani csalókról, minthogy "szerinte".

sfi 2011.11.25. 11:00:39

@atlbilbaoo: "Tehát hiába akarják visszaküldeni a rokkantakat, ha nincs hova."

No igen. Erről nem is beszélve. Persze a nagyokosoknak (és félművelteknek) ilyenkor a Tajgetosz szokott eszükbe jutni. Míg nem kerülnek hasonló helyzetbe, ami ellen senki sincs biztosítva.

Édy, aki Endre 2011.11.25. 13:35:36

@sfi:

Csupán annyi a különbség, hogy az a "szerinte" és az általad közölt "szerintem" között ég és föld a különbség. Legalábbis ebből a szempontból. Vagy egy hasonlattal: Pista bácsi (te) szerint a Föld lapos, míg Dr. Tudós István (GKI kutató) szerint meg geoid. Érezzük a különbséget.

Örülök, hogy segíthettem.

Ui.: Ugye a geoid ismerős?

cso zsi 2011.11.25. 14:38:17

@Édy, aki Endre: Ez ugye úgy kezdődött, hogy a "tudósok" szerint lapos, és aki azt mert állítani, hogy gömbölű, azt máglyára vetették...

Édy, aki Endre 2011.11.25. 14:49:58

@cso zsi:

Természetesen nem így kezdődött, de ezt a hiányosságot betudom annak, hogy kevéssé vagy tájékozott ezen a téren (is).

Segítsek? Bár fölöslegesnek tartom.

cso zsi 2011.11.25. 14:57:43

@Édy, aki Endre: Lécci-lécci...
Hát mégis banán alakú lenne?

Édy, aki Endre 2011.11.25. 15:00:38

@cso zsi:

"Ez ugye úgy kezdődött, hogy a "tudósok" szerint lapos, és aki azt mert állítani, hogy gömbölű, azt máglyára vetették..."

a) Nem úgy kezdődött.
b) Nem vetették máglyára.
c) Ucsityszja, ucsityszja,ucsityszja.
d) Sosem késő tájékozottságra szert tenni.
e) Nem is árt.

cso zsi 2011.11.25. 15:07:45

@Édy, aki Endre: Ennél te jobb vagy, ahogy olvasgatlak. Most viszont nem mondtál semmit.

Édy, aki Endre 2011.11.25. 15:42:25

@cso zsi:

Mert offos lenne itt.

Nyomj egy mélcímet és kiokosítalak. Egy darabig ingyér', utána majd megalkuszunk. :)

sfi 2011.11.25. 19:01:39

@Édy, aki Endre: Az ő szerintemje, amíg nem mondja meg, hogy mi alapozza meg, nem különbözik az én szerintememtől. Legfeljebb neked, aki szerint a közgazdasági és szociológiai látenciák kimutatása egzaktságát tekintve összemérhető a geofizikával.

Édy, aki Endre 2011.11.26. 11:41:02

@sfi:

Abból a szempontból feltétlenül többet ér, hogy neki van rálátása az adatokra, te pedig a hasadra ütve feltételezed, hogy "ha."

De ha nem érted, nem baj.

sfi 2011.11.26. 13:19:59

@Édy, aki Endre: Nekem viszont nincs prekoncepcióm, hogy mit hozzak ki az adatokból. Nem úgy, mint egy politikailag erősen orientált kutatóintézetnek. Így ez nekem 1 : 1. Én nem a "hasamra ütve" alkalmaztam a "ha" kitételt, hanem a nem létező adatokra. Megnyugtatlak, neki sincsenek adatai, csak feltételezései. ha lennének adatai, közölték volna, s akkor már régen rábukkanhattál volna azokra, amilyen régen keresgélsz utánuk.

Édy, aki Endre 2011.11.29. 14:07:54

@sfi:

"Nem úgy, mint egy politikailag erősen orientált kutatóintézetnek."

Csak akkor számítana bármit is, ha a másik irányba lenne orientált?

sfi 2011.11.29. 19:40:27

@Édy, aki Endre: Mert, miért? A másik irány is erről győzködte alattvalóit, mikor neki volt fontos erről győzködni.

Édy, aki Endre 2011.11.30. 10:57:22

@sfi:

És akkor az most jó volt vagy sem? És te erről hogy nyilatkoztál?

sfi 2011.11.30. 11:59:45

@Édy, aki Endre: Miután ez már egy kb. 20 éves téma, időközben igen sok változás volt. Egyfelől, mint mondtam, az elsődlegesen érintett korosztály, már kor szerint is nyugdíjas lehet. Másfelől a 20 év alatt nagyon sokat változtak (szigorodtak) a rokkantsági nyugdíjazás szabályai. Harmadrészt már többször átszűrték a rendszert. Tehát irreleváns, hogy én 20 évvel, 10 évvel ezelőtt mit mondtam. Az ma nem biztos, hogy helytálló lenne.
De igazából visszatérünk oda, ahonnan speciel én elindultam. Ne egy kitalált keretszámhoz keressenek megfelelőségi szintet, hanem azt találják ki, hogy mi az a betegség, amivel tényleg nem lehet munkát vállalni, mi az, amivel csökkentett munkaképességű valaki, s mi az, amivel még nyugodtan dolgozhat valaki. De szerintem ez már elég rég ki van találva. Lehet nyomozásokat is folytatni, de tartok tőle, hogy a végén oda fogunk kilyukadni, hogy egyszerűen a társadalom egészségi állapota és még sok minden más rosszabb, mint a nyugat-európai átlag, s ez köszön vissza a rokkantsági nyugdíjazásban is.
süti beállítások módosítása