HTML

Boldogok a sajtkészítők

- Következő! … Kereszthalál? - Igen. - Kimész az ajtón, balra fordulsz, fogsz egy keresztet. - Következő! ... Kereszthalál? - Igen. - Jó. Kimész az ajtón, balra fordulsz, fogsz egy keresztet. Következő!... Kereszthalál? - Ó nem. Szabadláb. - Mi? - Engem elengedtek. Azt mondták, nem csináltam semmit, szabadon élhetek valahol egy kis szigeten. - Hú! Az nagyon jópofa dolog. Hát akkor eredj! - Nem. Én csak ugrattalak. Valójában kereszthalál. - Ó, már értem! Nagyszerű! Nagyon jó, nagyon jó! Hát, kimész az ajtón... - Igen tudom. Ki az ajtón, balra fordulok, fogok egy keresztet. - Nagyon jó, kösz' szépen. Kereszthalál? - Igen. - Jó...

Friss topikok

  • Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: Itt az orvosok egyik esetben sem lehettek volna jók. Azért ez milyen már? (2021.11.08. 19:30) Lengyelországban gyilkosság történt
  • midnight coder: @MEDVE1978: Igen baloldalinak nem nevezhetõk, de liberálisnak pláne nem. (2021.07.28. 15:57) Válogasd meg a szavaidat!
  • szekertabor: A probléma lényege, amit bárki, aki járt már nudista strandon, megerősíthet: a közszemlére bocsájt... (2021.07.28. 09:52) Bimbószabadságharc
  • evilwolf: " és nem kellene a méregdrága Pegazusra költeni az adófizetők pénzét." Azért a kínai vakcina sem v... (2021.07.20. 18:33) Következetesen a lehallgatásról
  • apro_marosan_petergabor: @Homo fideszbirkusz: Helyettem ne igyekezz véleményt mondani. A megzsarolt, megritkított, folyama... (2021.06.10. 21:06) Miért nem találkozik a pápa Orbánnal?

Linkblog

Eközben Görögországban…

2012.06.15. 10:09 Ratius

A hazai médiában sajnos alig olvasni valamit arról, mi zajlik ezekben a napokban Görögországban. Elvont elemzéseket, körülményes latolgatásokat közölnek az újságok, amelyeket jobbára külföldi forrásokból vesznek át, de olyasféle kezdeményezéssel én nem találkoztam, hogy valamelyik szerkesztő leült volna a telefonhoz és fölhívta volna Jorgoszt és megkérdezte volna tőle: te mi van veletek? Én megtettem.

Menekül a pénz

görögben 1.jpgGörög ismerőseim egyike – kis kerámia-manufaktúra tulajdonosa – a következőket mondta el: – Az emberek, ha tehetik, semmit nem vásárolnak, nem adnak ki egy petákot sem, mert arra számítanak, hogy a drachma visszavezetése és azonnali leértékelése után a most félretett euró nagyjából kétszer annyit fog érni. Azaz bármilyen csekély összeget tudnak most félretenni, az holnapra megduplázódik. A bankok előtt hosszú sorok kígyóznak, mindenki veszi ki a pénzt, hogy otthon a párnacihában őrizgesse. A bankautomaták már régen kiürültek, és nem is tölti fel azokat senki. Nincs mivel.
A vállalkozókat mindez kétféleképpen érinti. Egyrészt ők is mentik a pénzüket, másrészt alig akad megrendelésük, mert a pénzmentés miatt most csak a legszükségesebb beszerzéseket bonyolítják a cégek. Barátom szerint: – Gyakorlatilag leállt a gazdaság. A vállalkozások, üzletek túlnyomó része bezárt, és mindenki nagyon tart attól, hogy belátható időn belül nem is indul újra.
Azért persze akad néhány üzlet, ami nyitva tart. – Az élelmiszerboltokban tolonganak az emberek és mázsaszám vásárolják a tartós élelmiszereket. Konzervek, liszt, cukor, minden fogy, amit félre lehet tenni, amit akkor is meg lehet majd enni, amikor leáll az egész ország. Mert a görögök most attól tartanak, a legrosszabb még hátra van.

Ha nincs áram

görögben 2.jpegA megtakarítási szándék miatt ugyanis a közüzemi számlákat senki nem fizeti be. Mindenki abban bízik, hogy a drachma visszavezetése után, még a várható büntetéssel együtt is, olcsóbban fogják rendezni közműtartozásaikat, mint most. Csakhogy így a közműcégeknek semmi bevétele nincs. – Ez azért óriási gond – magyarázta barátom – mert Görögországban az áramot többnyire gázüzemű erőművekben állítják elő, s ha a szolgáltatónak nincs bevétele, akkor nem tud gázt vásárolni, és így természetesen termelni sem tud. Most tehát mindeni attól tart, hogy napokon belül leáll az egész országban az áramszolgáltatás.
És a legaggasztóbb az, hogy a holnaptól való félelem azokon is úrrá lett, akik nem a megtakarítási szándék miatt kerülték eddig a boltokat, hanem egyszerűen azért, mert nincs miből vásárolniuk. Most ők is aktívabban lettek: – Minden reggel arra ébredünk, hogy tucatnyi üzletet fosztottak ki az éjjel. Akinek nincs miből vásárolnia, az is tudja, hogy túl kell élnie a holnapot, és szerez magának, ahogy tud. A rendőrség, úgy tűnik, nem sokat tehet, mert a fosztogatók bandákban járnak, és elég szervezettnek tűnnek. Mellesleg a rendőrség sem tudja, mit kellene csinálnia. Ott is csak emberek dolgoznak, akik ugyanúgy félnek a holnaptól, mint a többiek.
Ugye akadnak még páran, akik emlékeznek az Egyesült Államok és Kanada egy részét érintő 2003-as hatalmas áramszünetre. Bár a New York nagyobbik hányada csupán egyetlen napra borult sötétbe augusztus 14. és 15. között, az áramkimaradás az USA északkeleti részén és Kanadában jelentős területeken négy napon át tartott, sőt a metropolison belül is voltak ilyen zárványok. A sötétbe borult helyeken gyakorlatilag egyetlen éjszaka alatt kiürült az összes üzlet. Sokan attól félnek, hogy, ha tényleg lekapcsolják az áramot, akkor a görög nagyvárosokban elszabadul a pokol.
Ilyen körülmények között sem a turistákra nem lehet számítani, sem az exportra termelő vállalkozások nem tudnak működni. – Hülye vagy? Hogyan termeljek áram nélkül? És ami a legrosszabb: ha néhány hónapig nem tudom kiszolgálni a külföldi vevőimet, akkor találnak helyettem más beszállítót. Percek alatt elveszíthetik a görög cégek a piacaikat.

A végeken

görögben 3.jpgVidéken és a szigetvilágban más a helyzet. Görögország jelentős területein élénk a kisüzemi mezőgazdaság, és még a külföldiek által látogatott helyek nagy részén is inkább afféle melléküzemág a turisták kiszolgálása. A parasztok pedig különösebben nem aggódnak: – Minden vidéki családban van valaki, legalább egy nagypapa, aki még mindig őrzi a hagyományos gazdálkodási rendet. Legelnek a kecskék, kapirgálnak a tyúkok, virágzik a veteményes… A gazdák többsége csak a vállát vonogatja. Azt mondják, majd előszedik a petróleumlámpát a padlásról, aztán megy minden tovább, mint ahogy kétezer évig ment. Azt hiszem, igazuk van.
Barátom szerint a görögök többsége lélekben már fölkészült Európa elhagyására. Úgy tűnik, tudják, mi vár rájuk és belenyugodtak a változással járó megrázkódtatások elviselésébe. – Nem vagyok valami nagy közgazdász, meg politikai szakértő – magyarázta ismerősöm –, de itt most mindenki elemzéseket olvas, holnapot latolgat. A többség, az általam érzékelt többség, úgy látja, ma már nem a görögökön múlik, hogy kilépünk vagy sem. Mi mennénk. Nekem az a benyomásom, mintha az EU ragaszkodna foggal-körömmel ahhoz, hogy maradjunk. Fenyegető elemzéseket írnak, mélységesen sötét jövőt jósolnak nekünk. De itt sokan úgy gondolják, ezek a szólamok csak az alkudozás részei. A hazai sajtó, különösen a baloldali újságok, ugyanis azt is megírják, hogy lehet saját útja Görögországnak. Olyan, mint Argentínáé. De hát ki tudja…
Ki tudja?

 

Ha tetszett a bejegyzés, ha örömmel olvasod a BASK (Boldogok a sajtkészítők) megrázóan provokatív, üdítően szellemes és elkeserítően valósághű írásait, lájkold a BASK  facebook oldalát, oszd meg barátaiddal a felszabadító, vagy éppen felháborító cikkeket, mert előfordul, hogy egyébként izgalmas posztok nem kerülhetnek ki az Index címoldalára. 

434 komment · 4 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://boldogokasajtkeszitok.blog.hu/api/trackback/id/tr334589879

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Nem kedvenc zászló – Χρυσή Αυγή (Arany Hajnal; Görögország) 2012.06.15. 14:28:51

Egy frissen a görög parlamentbe került párt zászlajáról van szó. Azt hiszem, a zászlók terén kevésbé járatos olvasóim is könnyedén dekódolják a szimbolikába rejtett neonáci szimpátiát... :-(  

Trackback: Matolcsy ölni tudott volna, amikor Quest a katasztrofális magyar helyzetről kérdezte 2012.06.15. 13:12:22

A lassított felvételen jól látszik, milyen indulatok feszülnek benne, miközben fogalmazza Richard Quest zátonyra futó magyar gazdaságról feltett kérdésére a “tündérmesés” választ. Nem vagyok pszichiáter, de nagyjából így képzelem el annak a...

Trackback: Védelmi pénzt szed az önkormányzatoktól a Heti Válasz? 2012.06.15. 13:10:19

A Heti Válasz egy kisebb összegért – éves szinten néhány millió forintnyi közpénzért – vállalja, hogy cserébe nem ír rosszat a pénz átutalójáról – írja a Magyar Narancs. A “kisebb összeget” a Heti Válasz Pest-Budai Látkép ...

Trackback: Védelmi pénzt szed az önkormányzatoktól a Heti Válasz? 2012.06.15. 13:10:19

A Heti Válasz egy kisebb összegért – éves szinten néhány millió forintnyi közpénzért – vállalja, hogy cserébe nem ír rosszat a pénz átutalójáról – írja a Magyar Narancs. A “kisebb összeget” a Heti Válasz Pest-Budai Látkép ...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

VT Man 2012.06.15. 19:36:07

@krüger:
"Maga a CDS egy agyrém. És nagyon káros."

Abszolút egyetértek.

Ráadásul minél inkább megy fel a CDS, annál jobban mennek fel a kamatok, és annál hamarabb megy csődbe egy ország. Spirál...

Másrészt aki CDS-t vesz, az gyakorlatilag nem vállal kockázatot, hanem 100% biztos befektetésben bízik.
Olyan pedig nincs.

nicknev1 2012.06.15. 19:38:22

Nem véletlenül nem írnak itthon a görög helyzetről. Félnek attól, hogy még több ember veszi ki itt is a pénzét a bankokból.
Remélem a görögög mennek az EU-ból és azt is, hogy nagyon hamar rendeződik a helyzetük.

trey82 2012.06.15. 19:44:01

Gorogorszag hazudott a koltsegvetesi helyzeterol igy kerult be az eurozonaba.

Remelem hasonloan szepen fognak tavozni minel elobb, micsoda egy cigany nepseg... a pofajuk akkora mint egy haz mikozben nem termelnek semmi ertekeset, kellemes helyre szulettek ez az egyetlen gazdasagilag hasznalhato asset-juk...

Hagyni kell mindenkit csodbe menni, ez az volna az optimalis es a legkisebb veszteseggel jaro opcio... raadasul megtanulnak hogy mik a kovetkezmenyei ha idiotak

Ló Béla 2012.06.15. 19:45:12

Múlt héten voltam Görögországban. Boltban vásároltam, autót használtam, automatából vettem pénzt ki. Mindig így hazudik az Index?

VT Man 2012.06.15. 19:49:17

@tortoise2:
"nemetorszagrol meg annyit, hogy most ratjuk a sor hogy segitsenek"

Segítsenek? Kin? Egy csaló országon, aki hazudott és folyamatosan lenyúlta a pénzt?

Egy nagy frászt!

A görög tanárokat meg sajnálom, hogy a havi 3000 euro (kb. 1,5 millió Ft) helyett most csak a felét fogják kapni (kb. 700 ezer Ft). De ez van.

VT Man 2012.06.15. 19:51:47

@No_Fidesz_No_Problem:
"Szerinted ha valaki napi 8 óra MUNKÁÉRT csak a nettó minimálbér háromnegyedét kapja, és a nettó létminimum felét kapja, akkor az mi, ha nem KÉNYSZER-munka? "

Már bocs, de az árokszél-kapargatás nem MUNKA.

Munkának látszó valami. Úgy is van fizetve.

8 óra pöcsvakarásért nem jár 8 óra rendes munka pénze.

Ettől még lehetne emelni a 47 ezer közmunkapénzt,. de akkor a minimálbér legyen 90-100 ezer Forint. Ugyanis azt én jobban becsülöm, aki a gyárban szop reggel 4 vagy 5 órától délutánig, vagy esetleg éjjel.

Csiken Disztroly · http://youtu.be/ipFHAAR8H-A 2012.06.15. 19:52:55

@MEDVE1978: Az a baj, hogy a mai rendszer bátorítja azt a fajta viselkedést, amikor csak az a lényeg, hogy ma mit zsebelek be, de hogy holnap a tevékenységem esetleg milyen károkat okoz, az már nem számít. Ez nem annyira a kapitalizmus elválaszthatatlan sajátja, ilyet bármilyen rendszerben lehet csinálni.

Ahol én látom a probléma gyökerét, az a korlátolt felelősség - azaz ha van egy cégem, amelyik csinál egy globális katasztrófát, max a részvényeim értékét bukom, a profitot valószínűleg osztalék formájában már bezsebeltem, a károk helyreállítását meg a köz fizeti ki. Az is igaz, az ilyen jellegű károkat korlátlan felelősség esetén sem lehetne leverni a tulajdonosokon, mert a pénz nagy részét már kijátszották a hatóságok hatőkörén kívülre / eltapsolták. Az lenne talán az igazságos, ha az ilyen felelőtlen, tudatos károkozókat adósrabszolgaságra ítélnék mindaddig, amíg a kárt meg nem térítik, de ekkor is a köz fizet végül, mivel egy kőfejtő bérével számolva évezredekig tartana, amire megfizetik a milliárdos károkat.

@krüger: Ha ustawka néven a szervezett, bizonyos szabályok szerint lefolytatott tömegverekedésekre gondolsz, ez már 80-as években is nagyon népszerű volt a holland és angol szurkolók körében. Kiváló sport egyébként.

nicknev1 2012.06.15. 19:53:07

@trey82: a mi politikusaink nem hazudtak és mi rettentő sok értéket termelünk. Igaz?
Szerinted mi nem mentünk csődbe? Ez már a vég. Mi is repülünk az EU-ból jó esetben, ha pedig nem akkor hamarosan kiürül az ország.
A görögöknek legalább van eszük. Nem fizetnek adót, számlákat. Nem hagyják magukat, nem úgy mint itt a sok mamlasz.

Ló Béla 2012.06.15. 19:58:05

@Ló Béla: Múlt héten voltam Görögországban. Boltban vásároltam, autót használtam, automatából vettem pénzt ki. Mindig így hazudik az Index?

AbuBakr 2012.06.15. 19:59:32

@Ló Béla: így hát, folyamatosan
ne hidd el, azt se amit kérdeznek

tortoise2 2012.06.15. 20:02:16

@VT Man: tanar ismerosom konkrettan van is, meghozza egyetemen. 800-1000 euro kb a fizetese. es ismet hozzatennem, hogy vedd figyelembe az ottani arakat.

tortoise2 2012.06.15. 20:05:09

@VT Man: Segítsenek? Kin? Egy csaló országon, aki hazudott és folyamatosan lenyúlta a pénzt?

mer ok mik voltak annak idejen? ket haboru vesztesei, es tobb milio ember gyilkosai

fran7 2012.06.15. 20:17:28

@Ló Béla: Nem a cikk azt írja, hogy nem fizetik az áramszámlát, sokan. S mi lesz, ha az áramszolgáltató kénytelen lesz lekapcsolni egész kerületekben a szolgáltatást. Másrészt az automatákból és máshonnan vesznek fel olyan mennyiségű pénzt, amihez képest a Postabankos sztori kismiska. Valamint a készpénzforgalom csökken kivéve a boltok tartós élelmiszerek eladását. Ezek általában nem egy jól prosperáló gazdaság képét mutatják.

Sírköves Slomó 2012.06.15. 20:29:42

@tortoise2: Nem hangzik soknak, itthon sokkal olcsóbb árak mellet kb. ezt kapja egy egyetemi tanár. De nagyon változó, tudományos fokozattól, óraszámtól, pótlékoktól, tanszékvezetőséktől függően sokkal több is lehet.

Kaptabakta 2012.06.15. 20:30:39

@s: Nekem már nincs EURO-m. Van helyett Norvég korona. Ha a görögök kibuknak az EURO is szépen fog veszteni az értékéből (ahogy folyamatosan teszi) az USD-vel szemben. A forinttal szemben persze nem ez lesz a helyzet de egy EURUSD paritás esetén ugyanúgy veszít az értékéből

46,52% 2012.06.15. 21:02:21

A görögöknek volt egy fasza 10-15 évük, míg nekünk az 5ft-os Tesco zsömle jutott.

Most -ha van egy kis eszük- hagyják a picsába az eurót, és lesz néhány neccesebb évük.

5 év múlva vajon kinek az állampapírját fogják venni, a mi szarunkat, vagy a nullás görögökét?

A görögök a legnagyobb királyok, van vér a pucájukban, és hamarosan bemondják az államcsődöt.

◄ ♥♥♥ Niki ♥ cica ♥♥♥ ► 2012.06.15. 21:06:58

@Kaptabakta: Miért nem mondod be mindjárt a híradóban, te igen marha?!?

Sírköves Slomó 2012.06.15. 21:07:03

@46,52%: Nem irigylem őket. Magasról nagyobbat esik a zember. Ráadásul pont olyan hülyék mint a magyarok, a többletjövedelem nem lett okosan befektetve, csak elfogyasztották. A rosssz életszínvonalat nehezen szokja meg a zember, a javulást meg alig érzékeli (lásd. 2000 körül a keletnémetek voltak a világ egyik legpesszimistább, legnyafogósabb népe - azért mi is mindig benne vagyunk a top 10ben - 10 olyan év után, amikor olyan reálbéremelkedés volt, mint a történelemben kb. soha.

46,52% 2012.06.15. 21:26:39

@Elli Vízel - The Ultimate Survivor: Felélték a kölcsönt? A lehető legjobban tették. Görögországban mindenkinek normális háza van, nem putriban lakik a lakosság fele, mint nálunk.

Milyen okos befektetésbe kellett volna rakniuk a pénzt? Izlandi bankba, argentín/portugál/spanyol állampapírba ?

A görög egy kommunista mentalitású nép, nem fognak audit meg mercedest fejleszteni soha a büdös életben.

Élni szeretnek, a kölcsönöket pedig erre fordították, és igazuk volt.

kvadrillio 2012.06.15. 21:31:30

Görögország CSODÁLATOS !!!!! :)

A SPE KULÁNSOK MEG ÖRÜLNEK A VÁLSÁGUKNAK, MERT ÍGY BAGÓÉRT FELVÁSÁROLHATJÁK AZ ÉRTÉKPAPÍRJAIKAT !!!!! .... örülnek a válságuknak, mert így bagóért felvásárolhatják az értékpapírjaikat

OTT DÖGÖLJÖN MEG MIND , AHOL VAN !

Sírköves Slomó 2012.06.15. 21:36:03

@46,52%: Ja, persze, a házaikra majd akkor is fizetni kell a rezsit, amikor ezt más már nem szponzorálja.

A ház is életreszóló pénzügyi forrás, bár sokan eszköznek hiszik.

Sírköves Slomó 2012.06.15. 21:36:49

@Elli Vízel - The Ultimate Survivor: bár sokan eszköznek hiszik

- és eszköz is, csak az államé és a banké...:)

Viktus 2012.06.15. 21:58:46

Senki sem menti meg Görögországot
Egy év alatt megduplázódott azoknak a görögöknek a száma, akik németül tanulnak. A fiatalok elhúznak.

www.origo.hu/nagyvilag/20120615-nemetorszagba-keszulo-gorog-fiatalok-a-valsagrol-es-a-nemetekrol.html

Göröglány 2012.06.15. 22:17:47

Ennyi marhaság amit a magyar médiában és a hozzászólásokban lehet olvasni már fáj. A kedves újságíró miért nem hívja Jorgosz helyett a GÖRÖGORSZÁGBAN ÉLŐ MAGYAROK valemelyikét???? Nem is kéne sokat keresgélni a neten vagy a facebookon hogy egy halommal találjunk. Méghogy Jorgosz mondta.. eszement hülye média..

neoteny · http://word.blog.hu 2012.06.15. 22:52:20

@krüger:

"Egyébként ehhez hasonló programok léteznek [...] Kanadában"

Olyanról még nem hallottam hogy közmunkát kellene végezni a segélyért Kanadában.

Olyan van, hogy segélyt csak akkor kap a munkaképes ember ha részt vesz munkakeresést segítő programokban ill. azok után aktívan (és dokumentáltan) munkát keres. Ha nem, megszüntetik a segély folyósítását, ill. újra kell kérvényeznie a segélyt (ami 3-5 hét segély nélküli időszakhoz vezet).

király vagyok 2012.06.16. 00:03:54

görögbe gecijo minden jo nyaralni ottan

windex 2012.06.16. 00:42:57

@Anthrax: ajánlom neked a bor filozófiáját hamvastól, azon belül is a pl puritán szorongók ábrázolását. amúgy meg nézőpont kérdése, talán az a normális, amit te lustának nevezel (ld puritánok), és ez a "szorgalmasnak" nevezett teljesítménykényszeres életkikapcsoló hajtás a nem normális. különben a spanyolok sem a sziesztába roppannak bele :-)

No_Fidesz_No_Problem 2012.06.16. 00:47:04

@VT Man:

"Már bocs, de az árokszél-kapargatás nem MUNKA."

*

Már bocs, de te egy fogalmatlan hülye vagy.

Az árokszél "kapargatása" a település csapadékvíz-elvezetésének a része. Ha az árkok nincsenek rendben tartva, az első felhőszakadásnál befolyik a cspadékvíz a kertekbe meg a pincékbe.

Mindig ennyire ostoba vagy?

komplikato 2012.06.16. 01:27:50

@krüger: "Egyébként ehhez hasonló programok léteznek az USA-ban, Ausztráliában, Kanadában és Hollandiában is, ott mégsem "kényszermunkázik" senki, ebből is látszik, mekkora kamu az egész."

Ez pont akkora csúsztatás mint amikor Mekmester arra hivatkozik, hogy USA-ban is van pl. telekom adó. mennyi az ottani minimál- és átlagbér? És mennyi az adó? Ja az nem számít. Legalább akkora baromság, mint amikor Magyarországnak példaként kéne követnie Izlandot vagy Argentínát. Előbbinek mennyi lakosa van? Utóbbinak mennyi nyersanyaga és lakosa van? Az amcsiknál ilyen arányban fizetnék a "közmunkát" 2 perc alatt felgyújtanák a picsába a Fehérházat. Amikor mindenhol megszaladtak az olajárak és náluk csak picit ment fel, majdnem parasztlázadás tört ki ...

Narcissus 2012.06.16. 01:33:53

A nevetségességnek is vannak határai. A cikk írója valószínűleg karriert remélhet rémtörténetek kreálásában, de az itt megjelenő írás akkor teljesen eltévesztette a helyét és nagy hiba hogy egy ilyen "kacsa" egyáltalán megjelenhet egy komoly hírújságban!
Ez a "Jorgosz" valamilyen beteg fantázia szüleménye lehet, mert semmi köze a valós helyzethez annak amit itt leír... Görögországban élek folyamatosan már sok éve .
Semmiféle sorok nem kígyóznak itt, sem a bankok sem a boltok előtt!!! S mivel párom itteni bank igazgatója, azt biztosan tudom hogy rendesen és folyamatosan történik a bankautomaták feltöltése, meg a ki és befizetések. Az igaz hogy van most egy nyugtalanság a klímában, és tényleg voltak olyanok is akik félelmükben kivették a bankból a kis megtakarított pénzüket, pont a pánikkeltésben érdekelt és felelőtlen újságírók hatására, pedig erre egyenlőre valós ok nincs... Amit pedig az élelmiszerboltokban való tolongásról és a "tonnaszámra felvásárolt konzervekről" ír, ez aztán a röhögnivaló kitalálmány, semmi ilyen nem történik! Teljesen normálisan vásárolgatják az emberek a napi szükségleteiknek megfelelő dolgokat. Takarékosan, hiszen tényleg csökkentve lettek a fizetések, de a megszokott normál ütemben folyik minden, sőt a kávéházakban, éttermekben is. Tényleg zártak be vállalkozások és néhány üzlet, de nem a túlnyomó többség !!!
Ne is beszéljünk az "üzletfosztogatásokról" ami NEM LÉTEZIK, mi egyetlen esetről sem hallottunk és bandák sincsenek az utcákon !
Görögországban még mindig nagyon sok külföldi dolgozik, annak ellenére hogy a munkanélküliség hányadosa magasabb lett az állampolgárok között.
Fényévekre van a cikkíró által felvázolt nyomorúságos kép a valóságtól, mert nem vette a fáradtságot hogy rendesen utánanézzen a témának amiről írni merészkedett...Vagy kétes érdekeket szolgál ilyen irománnyal...
Az áramszolgáltatásról pedig -természetesen- hibás állításokat közöl, nem azért nem fizetik ki a számlákat mert várják a drachmát meg mert nem tudják kifizetni az egyszerű fogysztásaikat, hanem mert az előző állami vezetés az áram számlához kapcsolt egy rendkívüli ingatlan adót, amivel együtt tényleg váratlanul magas számlákat kaptak a háztartások, és ami adó jogosultságával szemben viszont kételyek vannak. A krízis sújtotta vállalkozások között ugyan tényleg lehetnek olyanok is akik nem tudták fedezni az áramszámláikat.
Az áramszolgáltató pedig lignit égetésével önállóan termeli az áramot Görögországban és nem lesz sötétségbe borulás, legfeljebb a cikkíró fejében...Ott viszont úgy néz ki tényleg sötétség uralkodik.
Aztán pedig: beleolvastam pár kommentbe itt, legtöbben persze kiakadtak e cikk
-és a hasonlók- tartalmán, de olyanok is vannak akik a hatása alá kerültek...
Az átlagember nem költött el és nem nyúlt le semmilyen közpénzt Görögországban, voltak politikai botrányok, amikbe viszont németek is szépen bele vannak "mártva" pl. Siemens botrány...
Görögország az elsők közül esett a krízis áldozatául, de nem a krízis okozója -ez persze nem mossa tisztára a botránykeltőket- azért nem kellene ilyen könnyen bekapni a keltett propagandák csaliját.
- Amúgy pedig nem éppen segítségről lenne szó a németek részéről, (ahogy néhányan itt kommentelték), hanem -s ez hiteles, bizonyított tény- Németország tartozik kb. 200 milliárd euróval Görögországnak (kamatokkal együtt) a II.világháborúban felvett kényszerkölcsönért, amiből egy fillért sem törlesztett azóta sem, miközben vígan erősítgeti gazdaságát ( no így könnyű...) és ezt a németek nagyon jól tudják. Erről csatolok ide egy linket, ahol Albrecht Ritschl
(német gazdaságtörténelmi professzor) beszél erről, analizálja és elismeri, s aki tud németül utánanézhet az eredeti interjúban:

dikaiopolis.gr/2011/06/23/germania-perikoph-xreous/

-ÉS ITT A CIKK AZON RÉSZLETE AMI A TÉMÁT ANALIZÁLJA NÉMETÜL:
SPIEGEL ONLINE: Deutschland sollte sich also mehr zurückhalten?
Ritschl: Deutschland hat im 20. Jahrhundert zwei Weltkriege begonnen, den zweiten davon als Vernichtungs- und Ausrottungskrieg geführt – und anschließend haben die Feinde die Reparationszahlungen ganz oder in beträchtlichem Umfang erlassen. Dass die Bundesrepublik ihre wirtschaftliche Blüte der Gnade anderer Völker verdankt, hat auch in Griechenland niemand vergessen.
SPIEGEL ONLINE: Wie meinen Sie das?
Ritschl:Die Griechen kennen die feindlichen Artikel aus deutschen Medien sehr gut. Wenn die Stimmung im Land umschlägt, alte Forderungen nach Reparationszahlungen laut und auch von anderen europäischen Staaten erhoben werden und Deutschland diese je einlösen muss, werden wir alle bis aufs Hemd ausgezogen. Da könnten wir im Vergleich dankbar sein, Griechenland auf unsere Kosten luxuszusanieren. Wenn wir hier der Stimmungsmache folgen und den dicken Emil geben, der die Zigarre pafft und nicht zahlen will, dann werden irgendwann die alten Rechnungen wieder präsentiert.

neoteny · http://word.blog.hu 2012.06.16. 02:59:12

@windex:

"amúgy meg nézőpont kérdése, talán az a normális, amit te lustának nevezel (ld puritánok), és ez a "szorgalmasnak" nevezett teljesítménykényszeres életkikapcsoló hajtás a nem normális."

Hogyne; csak nem minden életstílushoz jár ugyanaz az életszínvonal.

bkkzol 2012.06.16. 03:26:33

Szerintem két oldala van ennek is. A fedezetnélküli költekezés( 13.havi nyugdíj,fizetés, jutalmak ha nem késik el a munkahelyről....). Adóelkerülési sport.
A másik oldaról meg nem reklámozzák, hogy mi is volt az eddigi "segélycsomag" Görögországnak. Azokat a német, francia (magán) bankokat fizették ki akiknek nem volt elég a 2-3% nyugati állampapír kamat és 6-7%-os Görög államapírt vettek. Tehát az EU-s adófizetők kifizették a bankokat ,mert ugye ők megtehetik, hogy kockázat nélkül üzletelejenek. 1 eurót nem látott ebből Görögország. Egy gombnyomással átírtak százmilliókat az EU bankból a magánbankoknak. Ja, hogy véletlenül azok ülnek (illetve bábjaik) az EU parlamentben akik a magánbankokban?! A Barosso meg először huzzon haza és rendezkedjen otthon! Azt hiszem van mit.

neoteny · http://word.blog.hu 2012.06.16. 03:31:46

@Narcissus:

Mivel én nem tudok németül, kénytelen vagyok az interjú angol nyelvű változatára hivatkozni:

www.spiegel.de/international/germany/economic-historian-germany-was-biggest-debt-transgressor-of-20th-century-a-769703.html

Ritschl: [...] Germany even had a period of non-payment in 1990.

SPIEGEL ONLINE: Really? A default?

Ritschl: Yes, then-Chancellor Helmut Kohl refused at the time to implement changes to the London Agreement on German External Debts of 1953. Under the terms of the agreement, in the event of a reunification, the issue of German reparations payments from World War II would be newly regulated. The only demand made was that a small remaining sum be paid, but we're talking about minimal sums here. With the exception of compensation paid out to forced laborers, Germany did not pay any reparations after 1990 -- and neither did it pay off the loans and occupation costs it pressed out of the countries it had occupied during World War II. Not to the Greeks, either.

----

Itt a jó professzor egy "kis maradék összeg kifizetéséről" beszél, "de egészen minimális összegről beszélünk".

Mindkettő nem lehetséges: minimális összeg is, meg 200 milliárd euró csak a görögöknek. Vagy az egyik, vagy a másik.

neoteny · http://word.blog.hu 2012.06.16. 04:07:37

@bkkzol:

"1 eurót nem látott ebből Görögország."

Akkor sem amikor az állami kötvényeit eladta?

röhögő 2012.06.16. 05:46:43

@46,52%: "5 év múlva vajon kinek az állampapírját fogják venni, a mi szarunkat, vagy a nullás görögökét?"
- Hülye vagy bazz és tájékozatlan. A 2000-es argentín államcsőd után Argentína még ma sem tud államkötvényt kibocsájtani. Argentínában csak úgy tudsz importálni, ha előbb megkeresed ennek export ellentételét, mert a devizát az állam nem engedi ki az országból. Argentína még ma sem állt talpra.

röhögő 2012.06.16. 05:51:52

@canahari: Csak hogy az EU vezető országainak fejlődésében a bevett országok piacainak megnyitása vastagon benne van, amit ezen új tagok termelő kapacitásának leépülésével járt.

röhögő 2012.06.16. 06:04:55

@bkkzol: "1 eurót nem látott ebből Görögország. " - Az ország most is deficites. Arra honnan van a pénz?

közlekedési bűnöző (törölt) 2012.06.16. 07:41:56

@ZX:

"Minddenki azt hiszi, kurva sok órát kell dolgozni azt dől a lé, csak épp hatékonyságról senki nem hallott. A németek 35 óra alatt többet termelnek, mint mi egy hónap alatt. "

Ezt azért gondold át szerintem.
Embertani szempontból a német is csak annyit és úgy képes dolgozni nagyjából, mint a magyar. Mi okozhatja tehát a különbséget? A termelő eszközök és a szervezettség. Namost az Audi győri gyárában mindkettő németországi szinten vagy annak közelében van, a fizetések meg enyhén szólva nem németországiak.... A hatékonyság a németeknél abban jelentkezik, hogy itt viszonylag olcsón gyártatja az autóit. Persze más gyártók is és más országokban is.

Blogger Géza 2012.06.16. 08:23:26

@No_Fidesz_No_Problem: ": 1) Jó kérdés, Mária, hány? Mert én konkrétan egyről sem tudok. Persze biztos volt cég, amelyik beszüntette tevékenységét, mint ahogy az előtte lévő 20 évben is volt. De hogy itt tömeges kivonulás lenne... Mese habbal.

2) Szerencsére kb 50 ezerrel több embernek van most munkája, mint 2 éve.

3) Éppen ezért nem hiszem, hogy az adóhatóság (nem holmi csürhe) számára megoldhatatlan feladat lenne fogyasztási adók beszedése, időarányosan jobban is állunk ezen téren, mint tavaly:

"A fogyasztáshoz kapcsolt adók idei magasabb teljesülése a fenti folyamatok tükrében nagyon jól jön a költségvetésnek. Összességében az egész éves előirányzat 33,6%-a teljesült április végéig a tavalyi 32,3% után. Ezen belül az éves áfabevételi előirányzat 35,1%-a folyt be a tavalyi 34% után, a jövedéki adó teljesülése is javult a tavalyi 27,9%-ról 29,3%-ra. "

www.portfolio.hu/gazdasag/igy_johet_ossze_matolcsyeknak_a_peldatlan_siker.168651-3.html

Blogger Géza 2012.06.16. 08:25:44

@Narcissus: Azért vicces emberek ezek a görögök, most, 60 év után kitalálják, hogy tartozik nekik Németország? Szerintem mi is keressünk valami bizánci adósságlevelet egy múzeumban, és kérjük a pénzt kamatos kamattal...

rohadjmegARCgeci 2012.06.16. 08:26:01

A kínaiakat mikor basszák már ki az unióból.
Lenne egy rakat munkahely ha eltünnének a pecsába.,

rohadjmegARCgeci 2012.06.16. 08:33:46

Magyarország fényévekkel rosszabbul áll,mint Görögország.

KenSentMe 2012.06.16. 08:43:18

@közlekedési bűnöző: Embertani szempontból van, aki 5 óra alatt se tudja lefutni a Maratont, van, aki három óra alatt, van, aki két és fél óra alatt, sőt, van néhány ember, aki két óra öt perc alatti időt is el tud érni.. tetszik vagy nem, ember és ember között óriási különbségek vannak az élet minden területén, legyen szó bármiről, ez az, amit az embertanból először megtanulunk.

Nem mondom, hogy egy szalagmunka esetén ez ennyire kijön, de olyan munkák esetén, amik mondjuk szakmák, képzettséget, eszet, stb. igényelnek, ott azért rendesen meglátszik, hogy valaki egész életében odatette magát rendesen, vagy csak ímmel-ámmal dolgozott, és baszott fejlődni .. egy 50 év körüli kiváló német munkás meg különösen ijesztő ezt látni, mármint hogy mennyivel aktívabb, ügyesebb, gyorsabb, jobb, mint a magyar párja.

Azon lehetne vitatkozni, hogy az alulfizetettség hozzájárul-e a magyar munkaerő elsilányulásához, de attól a jelenség még valós.

whale 2012.06.16. 08:44:54

@46,52%: Te tényleg azt gondolod, hogy "bemondani az államcsődöt", annyi mint ultiban a betli? És te is ugyanúgy szavazhatsz, mint én???? Picsába a demokráciával, diktatúrát akarok!!!

Blogger Géza 2012.06.16. 08:56:16

@Dr. Furia: Még szerencse, hogy ezt egyetlen értelmes ember sem látja így. Azért ott kb duplája a munkanélküliség annak, ami nálunk van, hogy csak egy dolgot említsek...

hvg.hu/gazdasag/20120614_gorog_munkanelkuliseg

apanna 2012.06.16. 09:54:32

@igazságos: Német és francia érdekeltség van a bankokban, ezért sem hagyták veszni őket.

Amúgy mindentől függetlenül, erről nem csak a Görögök tehetnek. Az EU is szétesőben van, és nincs rá gyógyszer.
a most beharangozott közös politika nem ad majd megoldást, csupán még nagyobb káosz lesz, amikor az EU övezeti országok kezéből kiveszik az irányítást.

Mi is csupán a közös gazdasági érdek miatt léptünk be, szó sem volt közös hadseregről, vagy közös politikai irányításról.
Arról nem is beszélve, hogy az EP ben is csak azok a politikusok ülnek, akiket az országok odaültettek.
Ne felejtsük, hogy a közös érdek egyik törvénye, hogy csak annyit termelünk,amennyi a belső keresletre elég az eu-n belül. Afrikába már nem is szállítunk az éhezőknek, de pár éve onnan kellett burgonyát behozni, mert az eu ban elfogyott a rossz termés miatt.

Ez nem a helyes út......

trabant 2012.06.16. 10:08:19

@VRbagoly:
"eszet, stb. igényelnek"
Mi az, hogy "eszet"? Ilyen szó nincs a magyar nyelvben. Ne terjessz valótlanságokat.
Meszet vagy észt igényelnek? Melyikre gondolál?
Ész, észt ésszel, ész nélkül stb.ilyen szavak vannak.
Az északi észteket pedig többnyire többes számban ismerjük. Vagy így: észt parlament stb.

apanna 2012.06.16. 10:10:48

@közlekedési bűnöző: A nyugati államok jólétét mi termeltük ki a nyomott árainkkal, béreinkkel, a magas banki terhekkel.
Mert hiába a TESCO reklám, hogy 75% magyar árú, ha nyomott áron szinte haszon nélkül eladom neki, majd várok heteket az utalásra, miközben ő többszörös áron értékesíti a hasznot meg hazaviszi, a kiskapuknak köszönhetően.

Mos tszarban vannak, mert nincs pénzünk.

Igen, mi fizettük az ő jólétüket. Hisz, egy német munkás, hogy termelhette ki a fizetését, ugyan azzal a munkával, mint egy magyar, aki csak 80 ezer forintot visz haza? Erre még a járulékok magas elvonása sem válasz. Az sem, hogy magyar lusta, mert nem igaz.
Nem mosogat jobban eg szigetországbeli, hogy 4x es fizetést kapjon a munkájáért.
Nem fűt kevesebbet egy ír, mégis elenyésző a villanyszámlája, hisz azzal fűt mert olcsó.
Nálunk meg a rezsi elviszi a fizetés nagy részét.
Megvették a szolgáltatásainkat is, Hornék meg törvényben garantálták, a kieső haszon megfizetését.

Más egy olyan országban a gazdasági élet, ahol télen max csak kedvtelésből fűtesz, mint nálunk, ahol létfontosságú az energia, hogy ne fagyjunk meg. Ez kerül sokba..

is 2012.06.16. 10:13:10

@krüger: Nem tudom, csak azt, hogy Orbáncsótány (csak miattad, de nemértem, hogy bírsz ilyen hülye szóhasználatot alkalmazni, modd cssk, észnél vagy?) alatt dőlt el, hogy három autógyárat is inkább Szlovákiába visznek, míg mi kurvára örültünk a korlátlan lakáshitelnek, meg a dupla minimálbérnek. Szlovákia ebből a három autógyárból ment el melletünk 10 év alatt.

na és ez egy tény, amit én mondok, nem szóbeszéd.

apanna 2012.06.16. 10:17:26

"Elmebetegek irányítják világunkat, elmebeteg célokkal. És az egészben az a legelmebetegebb, hogy aki erről beszél azt azonnal elmebeteggé nyilvánítják."
John Lennon

közlekedési bűnöző (törölt) 2012.06.16. 10:17:59

@VRbagoly: A német nemzetben % arányban valószínűleg ugyanakkora azoknak az az aránya, akik nem, 5 óra alatt vagy 7 óra alatt tudja lefutni a maratont, mint a magyarban.

Egy 50 év körüli német munkás pedig pont annyira motivált, mint egy magyar. Szarik rá és várja a nyugdíjat. Tudom, láttam az építőiparban Ausztriában. A különbség csak a nyugdíj és persze a fizetés mértékében van.

Van motivált és törekvő magyar munkaerő és német is, véleményem szerint ugyanolyan arányban. Nem ez okozza az életszínvonalbeli különbségeket, ezt ne próbáld megmagyarázni nekem!

is 2012.06.16. 10:29:29

@46,52%: a mi szarunkat. legalább 20 évig nem vesz senki görög állampapírt, bármennyi kamatért is adják (erről ugye nem beszélsz). hiszen ki is venne egy olyan országtól állampapírt, ahol csak megvonják a vállukat, hogy akkor én ezt most nem fizetem vissza?

neoteny · http://word.blog.hu 2012.06.16. 10:30:49

@apanna:

"A nyugati államok jólétét mi termeltük ki a nyomott árainkkal, béreinkkel, a magas banki terhekkel."

A szocializmusban mindezek nem voltak; akkor hogyan lehetséges hogy nem temettük el a kapitalizmust?

apanna 2012.06.16. 10:32:12

@közlekedési bűnöző:
Ausztriának az ERSTE bank, ami 95% ban állami tulajdon biztosítja a szociális juttatásokat.

apanna 2012.06.16. 10:39:47

@neoteny: Mert az ember vágyik arra amit nem kaphat meg. És ez a szabadság volt.
Aztán rájött, hogy nem is olyan jó az a neoliberális szabadság. A rendszerváltáskor azért volt az szdsz nek olyan hatalmas a támogatottsága. Most meg vágyna valamiféle megállapodott életre. Ne gondolj nagy dolgokra. Megélhetés, biztonság, nyugalom. Ne azon kelljen rágni magát még egy egygyermekes szülőnek is, hogy miből vegyen a gyereknek egy pár cipőt, vagy hogy fizesse be az osztálypénzt.

Ez emberek többségének nincsenek nagy igényei, csupán a létbiztonság elérése. Ha ez meg van, akkor kezd gondolkodni a következő szinten.

És ahogy az osztrák ERSTE is mutatja, az állam nem rossz gazda. Ha a kinevezett igazgató is az ország érdekeit és nem a magáét, haverokét tartja szem előtt.

neoteny · http://word.blog.hu 2012.06.16. 10:42:59

@apanna:

Ez nem válasz arra a kérdésre hogy:

Ha a magyar termeli meg a nyugati államok jólétét, hogyan lehetséges hogy a szocialista rendszer nem temette el a kapitalistát?

Sírköves Slomó 2012.06.16. 10:48:18

@neoteny: 1. Múlt: A legfejlettebb országok kihasználták a világ 9/10-ét évszázadokon keresztül, és a saját lakosság egy részét is. Ez volt az eredeti tőkefelhalmozás, amiből kimaradtunk.

2. A rendszerváltás előtt is megvoltak a gyarmataik, mi is ide sorolódtunk be félgyarmati státusban.

apanna 2012.06.16. 10:49:06

@neoteny: Mert egyik sem az igazi. Azért.

Balint Gyuri bacsi 2012.06.16. 11:10:56

@ZX:
"Minddenki azt hiszi, kurva sok órát kell dolgozni azt dől a lé, csak épp hatékonyságról senki nem hallott. A németek 35 óra alatt többet termelnek, mint mi egy hónap alatt."

Ez nem egy demagog butasag. Megnyugtatlak, hogy mindenki hallott a hatekonysagrol es nem azert kevesebb a fizetes.

neoteny · http://word.blog.hu 2012.06.16. 11:13:46

@Elli Vízel - The Ultimate Survivor:

A svájciak pl. kit zsákmányoltak ki?

"mi is ide sorolódtunk be félgyarmati státusban"

Hogyan történt ez a "besodródás"? Senki nem szállta meg Mo-t (sőt az oroszok is kimentek).

apanna 2012.06.16. 11:16:38

@neoteny: Én még nem világosodtam meg, de haladok. Hát te?

neoteny · http://word.blog.hu 2012.06.16. 11:16:43

@Balint Gyuri bacsi:

"mindenki hallott a hatekonysagrol es nem azert kevesebb a fizetes"

Hanem miért?

Balint Gyuri bacsi 2012.06.16. 11:18:10

@neoteny:
Joval kozelebb allt a valosagos ertekteremto viszonyokhoz mint a kizsakmanyolo kapitalista. A kapitalista az amelyik abbol huz hasznot, hogy felfalja a szegenyebb orszagokat es amig lehet a veret szivja. Aztan amikor mar nincs mit elvenni keres maganak masik aldozatot.Minel tobb aldozata van egyszerre annal nagyobb a lufi. Most Bulgaria, Szerbia es Horvatorszag van soron. Ha addig ossze nem omlik az egesz koceraj.

neoteny · http://word.blog.hu 2012.06.16. 11:19:00

@apanna:

Én már megvilágosodtam; olyan helyen élek és dolgozom ahol képes vagyok annyi értéket termelni amiért átlagon felül megfizetnek és a magyar átlagnál kevésbé adóztatnak.

neoteny · http://word.blog.hu 2012.06.16. 11:20:19

@Balint Gyuri bacsi:

"Joval kozelebb allt a valosagos ertekteremto viszonyokhoz mint a kizsakmanyolo kapitalista."

Akkor miért nem tartották meg azt a rendszert az emberek?

Sírköves Slomó 2012.06.16. 11:25:10

@neoteny: Svájcnak más volt az útja, sokszor volt pénzmenekítő paradicsoma a gazdag szomszédos államoknak. Monaco sem véletlenül nem Csád és Líbia között gazdagodott meg. Egyébként nem tudtam hogy Svájc tényező a nyugati kapitalizmusban. Nézd meg a kicsit hasonló adottságú Szlovéniát, belőle sem lett Svájc. Azért mert nem a Szlovénoké Svájc, hanem fordítva.

Azért sorolódtunk oda ahová, mert a rendszerváltáskor az ipar, mg. nem volt olyan hatékony mint tőlünk nyugatra. A keletieknek (orosz) nem volt miből beruházni, a szomszédok hasonló cipőben jártak. Igy a nyugatiak szerezték meg a piacokat és a feldolgozóipart.

Qqriq 2012.06.16. 11:28:31

@VT Man:

off (tudom, nem görög téma, de nem bírom az ilyen fikázást)

"Már bocs, de az árokszél-kapargatás nem MUNKA.

Munkának látszó valami. Úgy is van fizetve."

Próbáld ki hétfőn. Jó idő lesz hozzá.

Aztán ha egy kicsit több a csapadék megy a rinyálás a belvíz miatt, mert az a szemét kormány/önkormányzat nem takaríttatja ki a vízelvezető csatorna rendszert.

on

Qqriq 2012.06.16. 11:32:45

@Elli Vízel - The Ultimate Survivor:

"Azért sorolódtunk oda ahová, mert a rendszerváltáskor az ipar, mg. nem volt olyan hatékony mint tőlünk nyugatra. A keletieknek (orosz) nem volt miből beruházni, a szomszédok hasonló cipőben jártak. Igy a nyugatiak szerezték meg a piacokat és a feldolgozóipart. "

Úgy van.

És mi a kiút? Az utolsó oltsa el a lámpát?

neoteny · http://word.blog.hu 2012.06.16. 11:34:41

@Elli Vízel - The Ultimate Survivor:

"Egyébként nem tudtam hogy Svájc tényező a nyugati kapitalizmusban."

Miért, nem nyugati? vagy nem kapitalista?

A szempont az, hogy Svájc egy jó példa arra hogy nem minden nyugati kapitalista állam jóléte származott gyarmatosításból.

----

"a rendszerváltáskor az ipar, mg. nem volt olyan hatékony mint tőlünk nyugatra"

... de a fogyasztók igényei voltak olyanok mint a nyugatiaké. Valóban, ha a polgár fogyasztóként nyugati színvonalon kíván (importból) élni de termelőként nem képes a nyugati szinten (exportra) előállítani, előbb-utóbb bajba kerül.

Sírköves Slomó 2012.06.16. 11:57:22

@neoteny: A szempont az, hogy Svájc egy jó példa arra hogy nem minden nyugati kapitalista állam jóléte származott gyarmatosításból.

- Hogy a p*csába ne? Svájc jóléte a szomszédos kapitalista gyarmatosító országok jólétének a függvénye. A bankipar és a finommechanika előtt Svájcban gyakorlatilag csak pár tehénpásztor élt igen kis népsürüséggel. A bankok és az óragyárak pedig a szomszédos, Európában leggazdagabb É-Itália és Németorsz. off-shore-ja volt.

neoteny · http://word.blog.hu 2012.06.16. 12:02:22

@Elli Vízel - The Ultimate Survivor:

"A bankok és az óragyárak pedig a szomszédos, Európában leggazdagabb É-Itália és Németorsz. off-shore-ja volt."

Akkor ki gyarmatosított kit? A svájciak az észak-olaszokat és a németeket, vagy fordítva? És ha fordítva, hogyan lehetséges hogy a svájci polgár járt jól ebből?

Sírköves Slomó 2012.06.16. 12:15:48

@neoteny: de a fogyasztók igényei voltak olyanok mint a nyugatiaké. Valóban, ha a polgár fogyasztóként nyugati színvonalon kíván (importból) élni de termelőként nem képes a nyugati szinten (exportra) előállítani, előbb-utóbb bajba kerül. -Ez így van.

Sírköves Slomó 2012.06.16. 12:19:26

@neoteny: Szerintem nem akarod érteni.

Svájc nem gyamatosított.

Olyan mintha lenne egy gazdag falu, ami abból gazdagodott meg hogy kirabolta a szomszéd falvakat. Kivéve a kocsmárost, mert ő nem fosztogatott. Ő csak a rablók pénzén éldegél.

neoteny · http://word.blog.hu 2012.06.16. 12:26:18

@Elli Vízel - The Ultimate Survivor:

Először is, a kereskedés nem rablás. Másodszor: a gyarmatok megszűntek már 50-70 éve. Harmadszor: Németország és Olaszország minimális gyarmatokkal rendelkezett (az I. ill. II. vh. részben arról szólt hogy szerettek volna nagyobb gyarmatokat szerezni, ami nem jött össze nekik).

Úgy beállítani a dolgokat hogy a nyugat a mai napig a gyarmatosításai során beszerzett javakból él, marxista propaganda.

Sírköves Slomó 2012.06.16. 12:33:22

@neoteny: Először is, a kereskedés nem rablás. Másodszor: a gyarmatok megszűntek már 50-70 éve. Harmadszor: Németország és Olaszország minimális gyarmatokkal rendelkezett (az I. ill. II. vh. részben arról szólt hogy szerettek volna nagyobb gyarmatokat szerezni, ami nem jött össze nekik).

1.Igy van, nem isállítom Svájcról hogy rabolt.
2.Nem is vátozott a világ status quoja azóta. Ki mennyit lopott, stipi-stopi.
3.Igy van, egyik sem volt világhatalom. Viszont ami volt világhatalom, mind gyarmatosított: Róma, Spanyolorsz., Franciaorsz., Anglia, USA

neoteny · http://word.blog.hu 2012.06.16. 12:37:06

@Elli Vízel - The Ultimate Survivor:

"2.Nem is vátozott a világ status quoja azóta. Ki mennyit lopott, stipi-stopi."

Aha, azért nem nő a termelés és az életszínvonal sem Kínában, sem Indiában.

Az USA kit gyarmatosított?

Sírköves Slomó 2012.06.16. 12:43:02

@neoteny: Az USA kit gyarmatosított?

Viccelsz? Pl. az USA-t...:) D-Amerika felét, Európa felét finom eszközökkel(háború utáni hitelek).

Ők is úgy voltak, mint Róma. Aki nekik barbár volt, azt durván gyarmatosították(D-Am, Irak), aki félbarbár, azt finoman(Kanada, Eu részben, Japán területén is van katonai támaszpont)

neoteny · http://word.blog.hu 2012.06.16. 12:52:06

@Elli Vízel - The Ultimate Survivor:

Kanadát hogyan gyarmatosította az USA?

Azzal tisztában vagy hogy Kanada az USA legnagyobb olajszállítója, és az USA piaci árat fizet azért az olajért? Vagy hogy Quebec dollármilliárdokért szállít elektromos energiát az USA-ba, szintén piaci árakon? Vagy hogy Ontario autóipara szorosan integrálódik az amerikaival, és ez milyen bevételeket jelent Ontario (ill. polgárai) számára?

Én Kanadában élek és a cég amelyiknek dolgozom, egy USA-beli cégnek szállítja a termékeket. Ez kereskedelem vagy "gyarmatosítás"?

Sírköves Slomó 2012.06.16. 12:56:56

@neoteny: Befosok, eddig azt gondoltam Svájcban élsz...:DD Na fejezzük be.

2012.06.16. 13:02:01

ha a görögök csődben vannak akkor mi négyszer nagyobb csődben vagyunk 20 éve, a görögök a csőd után is vagy kétszer, háromszor több pénzt fognak keresni mint a magyar emberek, és mivel kisebbek az adók is és sok minden olcsóbb is ezért továbbra is vagy háromszor annyi megtakarított pénzük lesz és vagy háromszor annyit tudnak vásárolgatni

szóval a hozzászólók 99,9% nagyon el van tévedve, csak annyi képesek visszafújni amit a média az agyukba programozott

Sírköves Slomó 2012.06.16. 13:10:47

@Barát Csaba: és sok minden olcsóbb is ezért továbbra is vagy háromszor annyi megtakarított pénzük lesz

...hehehe, igen nagyon olcsó az élet arra.

windex 2012.06.16. 13:17:55

@neoteny: részemről többre értékelem az általad alacsonyabb életszínvonalként azonosított életet, azt hiszem. szerintem jól élni kell tudni - ami nem a javak felhalmozását jelenti - úgyhogy valószínűnek tartom, hogy az általam élt élet színvonala téged nem elégítene ki, de ez viszont is igaz lehet, engem sem az, ami téged tesz elégedetté. persze, hogy mellyik görög melyik úton jár, hogy tudhatnám innét - ahogy te se tudod, hát ezért gáz egy országot minden lakójával együtt sommásan elítélni. a megfogalmazott véleményed több ponton is bukik: egyrészt nem minden görög dologtalan és lusta, ahogy sugallmazod, másrészt nem minden görög tör az általad ideálisnak tartott életszínvonalra - és az ez alatti nívón is mégis jobb életet él, mint te :-) - tovább ezen halmazok közt átfedés is van. a differenciálatlan vélemény általánosító gondolkodást jelent, és az nem ad tiszta képet a gondolkodónak :-)

neoteny · http://word.blog.hu 2012.06.16. 13:24:27

@windex:

Hé, ha a görögöknek nincs gondjuk azzal hogy senki sem fog hitelezni nekik, egészségükre! :)

bkkzol 2012.06.16. 13:27:00

@neoteny: a " segitsegbol nem latott semmit" az nem segitseg egy orszagnak ha a nemet, francia maganbankokat kifizetik a nemet, francia adofizetok. Ez csak feszultseget gerlyeszt nem gazadasagi novekedest.

windex 2012.06.16. 13:32:05

@Elli Vízel - The Ultimate Survivor: vagyis a "gyarmatosítók" pénzéből, tehát mégiscsak a "gyarmatosításból" él - még ha közvetve is. csak úgy, hogy még oda se megy. kényelmes, kellemes, kézmosós! :-)

neoteny · http://word.blog.hu 2012.06.16. 13:33:29

@bkkzol:

Az adósság-leírás nem segítség? Az hogy nem kell visszafizetni a hitel egy részét az nem segítség?

Igen furcsán látod te a világot...

windex 2012.06.16. 13:38:31

@neoteny: másról beszélünk :-) te átcsaptál államra, én emberekről beszéltem - mert azt kritizáltad differenciálatlanul - továbbá az attitűdödről. hogy jön ide a hitelezés? persze, az is meg fog oldódni. országok nem halnak meg :-) és persze az összeomlásokat emelkedés követi, ugye, ez azért ismerős? szóval majd meglátjuk, mi lesz... :-)

neoteny · http://word.blog.hu 2012.06.16. 13:38:51

@windex:

Akkor a magyarok miért nem élnek abból amikor gyarmatosították a szlovákokat, románokat, szerbeket, horvátokat, szlovénokat az Osztrák-Magyar monarchia idején?

Vagy miért nem élnek a németekből, olaszokból, angolokból etc. mint a svájciak?

windex 2012.06.16. 13:44:22

@Elli Vízel - The Ultimate Survivor: ha te kereskedő vagy, az lehet, hogy nem rablás - legalábbis a te részedről :-) - de hogy mi megy a világban kereskedés címén, hát, elég naivnak kell lenni, hogy arra azt mondd, nem rablás. azaz igaz, nem rablás, hanem kizsigerelés, kifosztás, gyilkosság. a politikusok szabad kezet adtak a nagyvállalatoknak, amik - természetesen - profitmaximalizációra törekednek. a világ meg elhiszi nekik, hogy ez jó. és hagyja. rablás ez a javából :-)

neoteny · http://word.blog.hu 2012.06.16. 13:53:22

@windex:

Miért, az államot nem emberek alkotják?

Hogy hogyan jön ide a hitelezés? Miért, nem az a gondja Görögországnak hogy nem képes visszafizetni az állami hiteleit? Nem az a gond hogy az állam képtelen finanszírozni a bürokráciát és a jóléti társadalmat? Nem az a gond hogy az emberek fizetései csökkentek 30%-al?

"országok nem halnak meg"

De emberek igen.

"szóval majd meglátjuk, mi lesz..."

Választás lesz holnap, aztán majd kiderül hogy az euróval vergődnek tovább vagy a drachmával élik a nekik tetsző életstílust.

neoteny · http://word.blog.hu 2012.06.16. 13:57:13

@windex:

Miért kereskedsz a nagyvállalattal, ha az csak kizsigerel/kifoszt/meggyilkol? Termelj búzát a kiskertedben, süss kenyeret magadnak, cseréld el a felét szalonnáért és borért a piacon és élj vidáman.

mekk-elek 2012.06.16. 16:18:32

@smartdrive: Szerintetek mi történne ha az adósság fejében az IMF elkezdené tulajdonba venni a Görög inézményeket amelyek fedezetként vannak felajánlva a segítségért / úgy tudom ez nálunk is így van!!!!

Ellenálnának! Mik lehetnek az eszközök

tortoise2 2012.06.17. 00:06:00

@Barát Csaba: kedves csaba, te vagy eltevedve, a gorogok mar most nem keresnek 2-3x tobbet mint mi, sott..... es nem igazan tudom elkepzelni hogy mi lehet ott olcsobb mint itt mert atlagolva az arak minimum 2x magasabbak mint itt. es hidd el a mediat en leszarom a legmagasabb szintrol ahonnan csak lehet.

mokkaczuka 2012.06.17. 00:54:12

@s: Így van. Én is már hónapok óta mondom mindenkinek, ki a pénzzel az országból, összeomlás lesz, szegény anyám 80 éves, sajnos nem hallgat rám, mikor mondom, tegye mindenét CHF-be és irány egy bécsújhelyi bank.

röhögő 2012.06.17. 16:53:53

@krüger: Tudjuk, ezért gúnyolódunk azon a hülyén.

TrueY · http://qltura.blog.hu 2012.06.18. 12:53:35

@online távmunkás: "Most, amikor már úgy tűnik más választása, azt mondja, hogy ők szeretnének kilépni, az ő ötletük volt. Korábban valószínűleg kicsit más volt a véleménye, de gyorsan magáévá tette az álláspontot :)"

Argentinában csúnya idők jöttek! De ez már a görögöknél is elkezdődött. utcai fosztogatások, bandák uralma. Brrr...

Alf (törölt) 2012.06.18. 17:02:26

Görögorszagot epp el akarjak foglalkni. Renmenykedjunk, hogy a bankok altali tamadas utan nem lesz tankokkal vivott haboru is.
süti beállítások módosítása