HTML

Boldogok a sajtkészítők

- Következő! … Kereszthalál? - Igen. - Kimész az ajtón, balra fordulsz, fogsz egy keresztet. - Következő! ... Kereszthalál? - Igen. - Jó. Kimész az ajtón, balra fordulsz, fogsz egy keresztet. Következő!... Kereszthalál? - Ó nem. Szabadláb. - Mi? - Engem elengedtek. Azt mondták, nem csináltam semmit, szabadon élhetek valahol egy kis szigeten. - Hú! Az nagyon jópofa dolog. Hát akkor eredj! - Nem. Én csak ugrattalak. Valójában kereszthalál. - Ó, már értem! Nagyszerű! Nagyon jó, nagyon jó! Hát, kimész az ajtón... - Igen tudom. Ki az ajtón, balra fordulok, fogok egy keresztet. - Nagyon jó, kösz' szépen. Kereszthalál? - Igen. - Jó...

Friss topikok

  • Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: Itt az orvosok egyik esetben sem lehettek volna jók. Azért ez milyen már? (2021.11.08. 19:30) Lengyelországban gyilkosság történt
  • midnight coder: @MEDVE1978: Igen baloldalinak nem nevezhetõk, de liberálisnak pláne nem. (2021.07.28. 15:57) Válogasd meg a szavaidat!
  • szekertabor: A probléma lényege, amit bárki, aki járt már nudista strandon, megerősíthet: a közszemlére bocsájt... (2021.07.28. 09:52) Bimbószabadságharc
  • evilwolf: " és nem kellene a méregdrága Pegazusra költeni az adófizetők pénzét." Azért a kínai vakcina sem v... (2021.07.20. 18:33) Következetesen a lehallgatásról
  • apro_marosan_petergabor: @Homo fideszbirkusz: Helyettem ne igyekezz véleményt mondani. A megzsarolt, megritkított, folyama... (2021.06.10. 21:06) Miért nem találkozik a pápa Orbánnal?

Linkblog

Szent István bárgyú öröksége

2012.08.20. 10:49 Ratius

A romantikus mítosz, mely szerint egy ember, esetleg egy nemzedék képes megváltoztatni az ország, a nemzet, a közösség sorsát, egyszerűen nem igaz. A nagy emberek hamis legendája vérbeli XIX. századi ostobaság, amely Magyarországon sajnos ma is meghatározza némely politikai közösség működését. Pedig Szent István királyunk csak egy hataloméhes trónbitorló volt, aki önnön legitimációja érdekében – szakítva az eddigi szimbolikus világgal – újszerű, és akkoriban korszerű jelképek sorával vette körül magát: koronával, kereszttel, megyésispánnal.

A nagy ember kicsinysége

hadúr 1.pngÁltalában még a legegyszerűbb találmányokra sem igaz a bárgyú nézet, amely valami jeles nagyság nevéhez köti az újdonság megalkotását. A valóságban a neves feltalálók, szinte kivétel nélkül csak továbbfejlesztettek egy-egy már létező eszközt, amely így alkalmassá vált valamire újra, valami másra, valami olyasmire, amire eddig nem használták. Mi több, igen sok olyan lelemény akad, amelyet párhuzamosan, vagy egy-két év különbséggel itt is-ott is megalkotnak. Még az olyan kivételesnek gondolt nagyságok sincsenek egyedül, mint Kolumbusz. Hiszen első útját követően, tőle függetlenül, hárman is kikötöttek Amerika partjainál.
Semmiféle életrevaló újdonság nem születhet meg a magányos ember elméjében. Az újat a kor hozza, az újra a kor válik éretté, az igényli, az várja, az akarja. Az alkotó csak annyit tehet, hogy megfelel erre az igényre.
Hogyan hihetünk hát komolyan Szent István államalapító tetteiben? Még Gézával, azaz az előző nemzedékkel együtt sem lehetett képes arra, hogy megváltoztassa a társadalmat, ha az nem állt volna készen a változásra, ha az nem akarta volna, ha az berzenkedett volna ellene.

Az ország urai

hadúr 2.pngAz állam kialakulása, vagy a társadalom bármiféle átalakulása lassú folyamat. Mire a magyar törzsi-nemzetségi világ feudális állammá lett, jó néhány évszázad eltelt. És igen valószínű, hogy nem is a magyarok játszották ebben a főszerepet, hanem az itt élő, már letelepedett, már lokális feudális rendszerekbe szerveződött szláv, avar, frank és mindenféle egyéb népek, csoportok, maradékok.
A honfoglaló magyarok inkább csak erre a már félig-meddig feudális társadalomra telepedtek rá, annak uraiként, és annak asszimilációs hatásaihoz lassan alkalmazkodva.
Hogy ez a folyamat István idejére vált olyannyira éretté, hogy Vajk nagyúr koronát kérhetett a pápától, nem az ő érdeme. Nem ő formálta az országot a maga képére, legjobb esetben is csak képviselni tudta az átalakuló ország valóságát.
A romantikus álmokkal, a magunk – korszerűnek vélt – képére faragott ország legendájával jó lenne mihamarabb leszámolni. Nem sikerülhet, nem sikerült soha senkinek. A romantikus álom, hogy a társadalom felülről formálható, egyszerűen hamis. És e hamisság, valahányszor az igazság próbája elé került, mindannyiszor vért, szenvedést és könnyeket hozott. S hosszabb távon sem a történelmi emlékezet főáramában, hanem a kultúrtörténet furcsa, perverz gnóm-gyűjteményében kapott csak helyet.
Az ország urainak dolga nem a forradalom, hanem az ügyes alkalmazkodás elősegítése. Ha ezt tette István, nagyra tarthatjuk. Ha ezt tenné bárki, akit a nemzet élére emel sorsa, megbecsülhetnénk. De az erőszakos nemzetvezetők, a forradalmi pátosztól fűtött váteszek, a társadalom átformálására törő próféták, vezérek és hadurak, jobb, ha nem hiszik, hogy ők a történelem urai. A história nem tűr efféle urakat a nyakán.

Változó korban

hadúr 3.pngIstván korára a magyar társadalom olyan helyzetbe jutott, hogy a politikai vezetésnek lehetősége volt arra, hogy új típusú közmegegyezést hozzon létre. Az évszázadokon keresztül formálódó feudális berendezkedés jogi és anyagi biztonságot nyújtott a társadalom széles rétegeinek. Azoknak is, akik a kalandozások során még hittek abban, hogy a rétegződő, differenciálódó közösségben a nyertesek közé kerülhetnek, s álmaik Augsburg után szertefoszlottak.
Ma azonban a magyar társadalom még nem tart itt. Az új alkotmány, mint új típusú koronázás nem zárt le semmit. Ez a közösség még nem adta föl reményeit, nem nyugodott bele abba, hogy új urainak árnyékában kelljen élnie. Ez a közösség még forrcong, remél, és küzd a jobb sorsért. Ez a társadalom még nem élte át a rendszerváltó indulatok Merseburgját. Még nem zárult le semmi, még nem ért véget semmi. Magyarország nem áll készen arra, hogy nyakába vegye a rendszerváltás győzteseinek igáját.
Mi több: azt is hiszem, hogy a járom, amelyet szorgos kezek faragnak nekünk, sem nem modern, sem nem újszerű, sem nem európai. S mert a magyar társadalom jóval korszerűbb annál, mint amilyennek a parlament gót ablakaiból tűnik, nem is lehet vállára szorítani azt a szűk és alkalmatlan igát, amelyet most eszkábálnak nekünk.

Hmm…
A teljes igazság kibontása érdekében azért ide kell írnom: Remélem.

Ha tetszett a bejegyzés, ha örömmel olvasod a BASK (Boldogok a sajtkészítők) megrázóan provokatív, üdítően szellemes és elkeserítően valósághű írásait, lájkold a BASK  facebook oldalát, oszd meg barátaiddal a felszabadító, vagy éppen felháborító cikkeket, mert előfordul, hogy egyébként izgalmas posztok nem kerülhetnek ki az Index címoldalára.

 

410 komment · 8 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://boldogokasajtkeszitok.blog.hu/api/trackback/id/tr334721152

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Mandiner blogajánló 2012.08.21. 10:30:01

Ezt a posztot ajánlottuk a Mandiner blogajánlójában.

Trackback: Ünnepnap 2012.08.21. 09:17:18

Reggel fél órával később kelt a megszokottnál. Nem a vekkeróra hangja ébresztette fel, egyszerűen csak kidobta magából az ágy. A fürdőszobai teendők után, még pizsamában kicsoszogott a konyhába és elővette a hűtőszekrényből a külön erre a napra vásárol...

Trackback: A Szent Korona rejtett időkódjával üzentek a Szíriuszról a magyaroknak 2012.08.21. 09:07:04

Messzire gurultak a gyógyszerek a Szolnok megyei Új Néplapnál :) Azt írják, hogy a Szent Koronában egy rejtett időkód van, amivel azokat az üzeneteket lehet megfejteni, amiket a Stonehenge és a Kheopsz piramis közvetít az emberiség számára. Található r...

Trackback: Bullshit-generátorral írták Áder tisztavatási beszédét 2012.08.21. 08:58:47

Száztíz mondatból állt a szónoklat, ebből öt mondat megszólítás, kilenc mondat idézet, öt mondat töltelék és kilencvenegy mondat bullshit volt. A kilencvenegy bullshit mondat összesen százhuszonhárom darab közhelyet tartalmazott. * Íme a beszéd szövege...

Trackback: Bullshit-generátorral írták Áder tisztavatási beszédét 2012.08.21. 08:57:33

Száztíz mondatból állt a szónoklat, ebből öt mondat megszólítás, kilenc mondat idézet, öt mondat töltelék és kilencvenegy mondat bullshit volt. A kilencvenegy bullshit mondat összesen százhuszonhárom darab közhelyet tartalmazott. * Íme a beszéd szövege...

Trackback: Kozmetikázzák Államunk korát 2012.08.21. 08:04:32

Sokaknak feltűnt, hogy az 1896-os Magyar Állam 1000 éves  fennállásának millenniumi ünnepétől valahogyan nem stimmel a számolás. Az eltelt 115 évet évet egyesek csak 11 évnek számolják.    A kormány szerint az Államunk olyan jó állapotban van, hog...

Trackback: Kádár vs. I. István király 2012.08.20. 23:56:01

A katolikus egyház "szent" címmel és érdemrenddel tüntette ki I.István királyt , de ha jobban belegondolunk, ez a "cím" többet jelent-e, mint mondjuk az 1956-os magyar forradalmat leverők szocialista hazáért érdemrendjei, amelyek azért végső soron ...

Trackback: Kádár vs. I. István király 2012.08.20. 23:55:56

A katolikus egyház "szent" címmel és érdemrenddel tüntette ki I.István királyt , de ha jobban belegondolunk, ez a "cím" többet jelent-e, mint mondjuk az 1956-os magyar forradalmat leverők szocialista hazáért érdemrendjei, amelyek azért végső soron ...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bogyó 2 2012.08.21. 11:34:46

@Putyilov gyári melós: Mert szervilis kormányunk tetszelegni akart a németeknek, akik meg elvárták az ilyeneket. Szemben álló szövetségi rendszerekhez tartoztunk, természetes volt, hogy hadat üzenünk, akkor is megtörtént volna, ha Amerika tartozik nekünk. Mégha a XX. században már kissé idejétmúlt ósdi lovagiaskodásnak is tűnik egy hadüzenet. A németek nem is vacakoltak ezzel a Szovjetunió esetében.
Amerikában a néger utcai cipőtisztító nem tudja hol vagyunk, de a kormányzat nagyon is tudta.Ott azért illik ilyesmit tudni, én is tudom hol van Ecuador vagy Mozambik, pedig elég ritkán járok oda, annyira, hogy sose. A repülőik is tudták merre keressenek bennünket.

Állítsuk meg a ......... 2012.08.21. 11:37:13

@Dr. NiChuck Norris sp.:

Gondoltam.:)
Olyan buta fanatikus banda csak egy van a szélsőjobb, ja meg a fidesz szopótagozata.
Jobb lenne, ha inkább te is az ezoMarit néznéd a tv-ben.

tandydini 2012.08.21. 11:37:30

Bocs, specialis relativitaselmeletre gondoltam. Az altalanossal majdnem megelozte egy David Hilbert nevu figura, de valszeg o is tole lopta az otletet.

Long R3 IGF-1 2012.08.21. 11:38:58

@Putyilov gyári melós: Azt képzelik, hogy Koppány az IMF-ről, a Tescóról és a gonosz bankárokról beszél? :))

Putyilov gyári melós 2012.08.21. 11:39:05

@tandydini:

"Ekkora marhasagot...vajon a holokausztot is a korszellem erlelte meg? Vagy a gulagot? Benne volt a levegoben? "

Pontosan így történt!
A korabeli uralkodóosztályok évtizedeken át készítették elő világszerte.
A cári ohrana kreállta pl. Cion bölcseinek jegyzőkönyvét.

Bűnbakképzés, ellenségképzés a mai politika alapja is, ezzel lehet a legjobban egybe terelni és egyben tartani egy politikai nyájat.

Doktor Kotász 2012.08.21. 11:46:22

@Long R3 IGF-1: A széljobberekben az a meglepú, hogy fejben egyeztetik a Szentistváni keresztéyhagyományogaz a bőgatyás fütyülős barackpálinkás sámándobpüffölést, holott az egyik kizárja a másikat, mint ahogyan az ezer éve meg is történt.

Putyilov gyári melós 2012.08.21. 11:46:24

@Long R3 IGF-1:

Nekem van egy turulkeresztény barátom, ő vallásos, de jobban támadja a katolikus egyházat, mint amit itt bárkitől olvashattál.
Ő a katolikusokat zsidókereszténynek hívja és azt állítja, hogy a kereszténység ősmagyar vallás és Jézus is magyar volt.
A Habsburgok és az egész világ ősszeesküdött ellenünk,hogy ezt elleplezzék és a halbőrös finngor rokonságot terjesszék.

És ő ezt nagyon komolyan így hiszi.
Külön oktatásra jár egy Szántai Lajos nevezetű emberkéhez.

Ilyeneket szokott küldözgetni:
www.magyarvagyok.com/videok/29-Oktato/44788-1-Szantai-Lajos-Nagyhet-husvet.html

Putyilov gyári melós 2012.08.21. 11:47:51

@Doktor Kotász:

A katolikus egyház mostanában kezd is ám beszarni :O)))

tandydini 2012.08.21. 11:49:08

Jaj, Putyilov, dehogy tortent igy. :) Jo a neved! :)
Vajon a korszellem nem (volt) azonos mindenhol Europaban? Miert nem lettek gulagok pl. Svajcban? Vagy Angliaban? A helyzet az, hogy a tekintelyuralmi rendszerek mind megerleltek azokat a vezetoket, akik egyszemelyi/kiscsoportos donteseket hozva megszultek a borzalmakat.
Gondolod, hogy pl. a magyar egykulcsos szja (ami a valosagban nem is egykulcsos a hulye szuperbrutto miatt) is benne volt a levegoben, mikor az osszes szarban levo europai orszag adoztatni probalja a gazdagokat? Lof...t, Vitya fejebol pattant ki valami hagymazas alombol ebredve, amiben nemzetunk hos megmentojekent latta magat...
Nem feltetelezem a rosszindulatot, de a balfaszsag sajna teny.

Pussy Riot (törölt) 2012.08.21. 11:50:25

@midnight coder:
Ószövetség
Push: Fáraó
Scott: Ivanhoe

Ez csak az első három ami eszembe jutott cáfolatul.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.08.21. 11:51:02

Na. A régi Sajtkészítő színvonal?

Az a hülye, aki azt hiszi, hogy egyik napról a másikra tette kereszténnyé a Pista az országot.
Az érdeme "mindössze" annyi, hogy elindította a folyamatot. De vegyük észre, akkoriben ez kellett, hogy ne nyírjanak ki minket a környező, összefogó keresztény népek.

Ezen sok vitatkozni való nincs. Aki szó szerint veszi, az kicsit menjen el gondolkodni.

ezanicknevem 2012.08.21. 11:51:26

@Putyilov gyári melós: "Bizony, betelepítették a kunokat, jászokat, palócokat, tirpákokat,mert a magyarság jó észe addigra ki lett pusztítva.
Történelmi tények szerint István Koppány elleni harca 40-50 ezer MAGYAR halálos áldozattal járt.
A korabeli magyarság 4-600 ezer főt tett ki.
Istvánnál arányaiban nagyobb mértékű magyarírtást azóta sem művelt senki ebben az országban!"

Jesszusom. Akár te gondolod ezt komolyan, akár szeretnéd, hogy mások elhiggyék, ez mindenképp aggasztó.

Viszont tanítani lehetne a csúsztatási technikákat, amiket alkalmazol. :D

"Történelmi tények szerint" - ja, történelmi tényekből is sokféle van. A számaidnak nem néztem utána. Ha megadnál valami forrást, biztos nem csak én lennék hálás érte.

Ebbe a 40-50 ezer halálos áldozatba (feltéve, hogy igaz) már beleszámoltad az egész XI. századot a pogánylázadásokkal, az Árpád-házon belüli trónviszályokkal együtt, igaz? Csak akkor azt már nem a (feltételezett) félmilliós magyarságra kell arányosítani, hanem az aktuális népességre.

Továbbá ha elhisszük a számaidat és a sugallt időpontot (hogy ti. ezt mind és csakis a gonosz István csinálta), ez még mindig "csak" 10%-os veszteség. Ami persze nagy (ha elhisszük), de hol van a tatárjáráshoz képest?

Ki kell ábrándítsalak. Lehet, hogy jólesik most augusztus 20. kapcsán ráakadni Istvánra, de még ez a túlzónak tűnő adat sincs sehol a mongolok pusztításaihoz képest. (A törökök többévszázados pusztításait ne is említsük, azt te úgyse fogadnád el, mondván azok az áldozatok szerinted nem voltak magyarok. Igaz? :) )

Túlzol, túlzol. Mit akarsz elérni ezzel? Mire jó ez? De tényleg.

eßemfaßom meg áll 2012.08.21. 11:53:03

Gondolom mindenkinek feltűnt, hogy a posztoló egyetlen egyszer sem szólt hozzá a kommentekhez?

tankönyvi példa a kommentgenerátor trollposztra

Da Real Knee Grow 2012.08.21. 11:53:16

@Long R3 IGF-1: De nem nézel eleget. Pl fogadjunk hogy most sem tévét nézel? UGYEHOGY?!
Hát ennyi.
Én az István a királylányban azt szerettem hogy az a poshadt Sarolt állandóan beleokoskodott mindenbe és figyelmeztetésként nem vágta le senki azt a pudvás fejét. Dehát már akkoriban sem értett senki a nőkhöz. És miért nem?
Bizony bizony (suttogva: mert nem volt tévéjük)

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2012.08.21. 11:55:37

"megrázóan provokatív, üdítően szellemes és elkeserítően valósághű"

Hát, igen, de akkor ne akarjunk tárgyilagosnak tűnni.

A történelem nem olyan, mint az a te bárgyú fejedben tűnik.
A történelemben vannak lassú folyamatok, de forradalmi változások is.
Ez utóbbiakat kiválthatja valamilyen szükségszerűség, de akár egy nagy történelmi személyiség is.
A helyzet hasonló a biológiában tapasztalt evolúció és mutáció dialektikus egységéhez.

Szent István egyébként nem volt trónbitorló, ez marhaság.
Az új jog alapján ugyanis már nem az unokabátyja volt a jogos örökös, hanem ő, mint az uralkodó elsőszülött fia. A régi - ún. száli - jog István trónra lépésekor már megszűnt. Apja, Géza, mint teljhatalmú uralkodó szakított vele.

Mielőtt kategorikus kijelentéseket tennél, ülj le a seggedre, és tanulj!

Bogyó 2 2012.08.21. 11:56:11

@Putyilov gyári melós: "Bizony, betelepítették a kunokat, jászokat, palócokat, tirpákokat,mert a magyarság jó észe addigra ki lett pusztítva."

Szerintem kevered a tatárjárást István harcaival. A kunok még évszázadokig ellenségeink voltak, szó sem volt a letelepítésükről. Több mint 200 év után, nem István alatt, hanem a tatárjárás előtt és után telepítettek be őket, de akkor is elég nagy volt a hiszti, akkor már mi voltunk a megtelepedett földművelők, ők meg a barbár lovasok, István munkája beérett. Szent László is István után több évtizeddel, a kunok elől menekült Tordánál, ugye, ahol a hasadék van. A jászokat meg talán még később hozták be.
40%-ot is elérő demográfiai katasztrófa a tatárjárás idején érte az országot nem István idejében.
Egyáltalán a népesség etnikai arányait alapvetően befolyásoló betelepítések a tatárjárás után zajlódtak először, István alatt ez nem mennyiségét tekintve volt jelentős.
Akkor inkább nyugatiak jöttek ide, de ezek István alatt indult betelepedése folyamatos volt, későbbi királyaink is szívesen látták őket. Az semmiképpen se mondható el, hogy István kiirtott 40%-nyi magyart (kb 250 ezret, s behozatott 250 ezer más népet.)

Egyáltalán a demográfiai munkákban alapvető etnikai változásról vagy népességfogyásról István idejét tekintve nem esik szó.

Dr. NiChuck Norris sp. 2012.08.21. 11:56:51

@Salemi boszorkány: Kedves Boszi, ha esetleg nem esett le mert túl meleg a varázs sapi, én általánosságban írtam és nem azt mondtam megteszem. De vannak valóban olyanok, akik nem mérlegelnek mert elöntötte agyukat a düh és gyűlölet. És szerintem az időzítés butaságára Te sem tudsz épeszű magyarázatot.
Ja. Neked kötelező min(t boszinak Salemből) az EzoTV, én nem látogatom. Nomen est omen. De kérlek - azért ne átkozz meg...)

neeskens 2012.08.21. 11:57:14

Történész végzettségűként őszintén szólva elkeserítő, amit a blog szerzője és a hozzászólások többsége itt összehord.

Utóbbi időben megfigyeltem, mintha az lenne a cél, hogy minél provokatívabb dolgokat írjunk, édesmindegy, hogy azoknak mi a valóságalapjuk, vagy mi nem.

Legalább minimális szándékot látná az ember, ott van a múlt-kor, a Historia, a Rubicon. Engel Pál, Zsoldos Attila, Kristó Gyula munkái, hogy csak 1-2 nevet említsek. Szörnyű.

Long R3 IGF-1 2012.08.21. 11:59:46

@Da Real Knee Grow: De később aztán jól megdöfte az a bánkódó Bánk. Igaz az már egy másik hárpia volt, de jól látható, hogy az Árpád vérvonal leginkább pipogya papucshősökből állt :))

Putyilov gyári melós 2012.08.21. 11:59:50

@tandydini:
"Miert nem lettek gulagok pl. Svajcban? Vagy Angliaban? "

Lenint Svájcban képezték ki.
Marx Angliában kezdte hírdetni a tanait.
Amúgy a II. VH kezdetén az USAban még az ott született japánokat is koncentrációs táborokba zárták, Angliában fokozott ellenőrzésnek vetették alá a németeket.

"Gondolod, hogy pl. a magyar egykulcsos szja (ami a valosagban nem is egykulcsos a hulye szuperbrutto miatt) is benne volt a levegoben, mikor az osszes szarban levo europai orszag adoztatni probalja a gazdagokat?"
Megint tévedsz! Ez nem Orbán saját ötlete, a térségben mindenhol így van, ahol a neliberális gazdaságpolitika az elitek szamárvezetője. Szlovákiától kezdve Albániáig.
Pl. Albániában 10% az egykulcsos adó.
Különben ha megnézed, az egykulcsos adó ott DIVAT, AHOL GYENGE AZ ÁLLAM ÉS NINCS ADÓFIZETŐI KULTÚRA, NEM PATRIÓTÁK AZ EMBEREK!

Magyarországon is csak a díszmagyarkodás megy, de a saját zseb az Tabu a Bocskaiban hivalkodó bőgatyások számára!

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2012.08.21. 12:00:41

@Kara kán:

Pontosabban:

„A szeniorátus olyan öröklési rend, amely szerint a patriarchális nagycsaládban a legidősebb, még vezetésre alkalmas férfi örökölte a hatalmat: rendszerint az elhunyt bátyja, öccse vagy unokaöccse. A sztyeppei népeknél szokásos volt, az Árpád-ház tagjai esetében leginkább a korai, 10-11. századi időszakban érvényesült, míg fel nem váltotta a primogenitúra. A szeniorátust Géza fejedelem törölte el. Első keresztény magyar királyunk így lett elsőszülött fia, I. (Szent) István.”

tandydini 2012.08.21. 12:00:43

eszemfaszom:
Bocs, nincs sarfeszesszem.
Jo meglatas. Elvileg a legtobb kommentet vonzo blog-ok kerulnek a fooldalra, es ha az elejen a letrehozo beklikkelte az "engedem rajta a reklamokat" gombot, meg keres is a figura a hulye kommentejeinken. :)))
A strategia az, hogy elinditani minel primitivebb, minel felhaboritobb blogokat, a sok ecceru, mint te meg en :))) meg raugrik es noveli a blog latogatottsagat.

ezanicknevem 2012.08.21. 12:01:33

@A poszthoz és egyes kommentekhez:

Értem én, hogy menő dolog szidni a magyar ugart. Ady is ezzel lett híres, legalábbis sokaknak csak ennyi jön le belőle.

Értem én, hogy páran úgy tüntetik fel a posztot vagy a saját észrevételeiket, mintha csupán a történelemről lenne szó, nem politikáról.

Természetesen aki elolvassa a posztot, az látja, hogy itt napi politikáról van szó. Konkrétan orbánellenességről, ami engem önmagában nem zavar, mert én sem kedvelem a miniszterelnöknek megválasztott személyt.

De.

Hálás lennék, ha ezt valami olyan formában fogalmaznák meg a tisztelt posztolók és hozzászólók, ami kevésbé rúg bele a nemzeti hagyományokba. Orbánt tőlem rugdalhatják. Ő majd megvédi magát, ha akarja. De Istvánról jó lenne kicsit több tisztelettel beszélni. Vagy egyszerűen csak mellőzni ezt a nyegle stílust.

Valójában ez az egész nem a történelemről szól, tudjuk. Egy történelmi posztot meg lehet fogalmazni elfogulatlanul, tárgyilagosan is. Ez a poszt és a hozzászólások többsége természetesen nem az. Orbánnal szemben nehéz is elfogulatlannak lenni, értem.

De ha már itt vagdalkozni akartok, és mindenképpen bele akartok ráncigálni egy ezer éve halott királyt, legalább őt említsétek egy kicsit több tisztelettel.

Bogyó 2 2012.08.21. 12:07:43

@Putyilov gyári melós: "Ó, hát azóta is ezzel menti fel magát az összes gazember politikus.
Mindig valami felsőbb, magasabb rendű érdek miatt árulnak hazát, írtják a saját népüket vagy fosztják ki."

Elmúlt 1000 év. Istvánt igazolta az idő. Ennél több nem kell. Nagy csúsztatás egy szintre hozni a tevékenységét azzal, aki csak saját hatalmat akart és kész. AZ az ember Koppány volt. Nem tudjuk, hogy lettek volna különösebb jövőre vonatkozó elképzelései, nem voltak ilyen tettei. Ha István csak hatalmat akart volna magának, ahhoz nem feltétlen kellett volna a kereszténység, meg az államszervezeti reform. Ahhoz elég lett volna a hadsereg. A német lovagok jó pénzért, birtokért papok nélkül is jöttek volna, a litvánok is egészen sokáig elhúzták Jézus nélkül. De István saját hatalmán túl többet is akart és látott, olyat ami nemcsak az ő és klánja érdekeit szolgálta. Amitől Mátyás haláláig Európa egyik legjelentősebb országa voltunk. Már azért megérte.
Ezt tagadjátok ti és Ratius, pedig az idő pont nem ezt igazolja.
Éppen ezért István megérdemli a tiszteletet, minden igyekezetetek ellenére.

Putyilov gyári melós 2012.08.21. 12:08:24

@ezanicknevem:
"ez még mindig "csak" 10%-os veszteség."

Igen, ezt hívják egy NÉP MEGTIZEDELÉSÉNEK!

Az első vagy a második világháború se végzett ekkora mértékű népírtást a magyar nép körében.

Putyilov gyári melós 2012.08.21. 12:11:44

@Kara kán:

"Szent István egyébként nem volt trónbitorló, ez marhaság.
Az új jog alapján ugyanis már nem az unokabátyja volt a jogos örökös, hanem ő, mint az uralkodó elsőszülött fia. "

Igen, akkoriban a bajor lovagok és a magyargyűlölő egyház biztosították a 2/3ot az új törvényekhez. :O)))

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.08.21. 12:14:24

@ezanicknevem: +1
Hasonlóan undorítónak tartom nemzeti ünnepekbe a politikát behúzni.
'56, 1848, államalapítás... mindegyikbe belefolytak ezek a férgek. Mi közük hozzá?

tandydini 2012.08.21. 12:16:27

Putyilov Draga, Szlovakiaban 2007 ota egykulcsos ado van, Fico most vezeti ki, mert o hallgat a korszellemre, Albania szerintem nem relevans, peldalozhatnal valami olyan orszaggal, ami finanszirozza a szarrakast, pl nemet vagy francia vagy benelux, ezeknel mind magasak az adok es tobbkulcsosak.
A gulagnal es auschwitznal a hangsuly nem azon volt, hogy embereket zarnak racsok moge, azt mar tenyleg feltalaltak eleg regen, hanem azon, hogy a foglyok kozul egy honap mulva mennyi van meg eletben es mennyit terveznek eletben tartani ujabb egy honapon belul.

A japan pelda tok igaz, csak irrelevans, koze nincs ahhoz, amit irtam. Egyreszt nem gyilkoltak oket, masreszt haboru eseten teljesen normalis reakcio, hogy a hadviselo felek a masik naciohoz kotode emberkeket osszefogdossak, igyu csokkentve a belso diverzans akciok valoszinuseget.

Marx is Angliaban latta meg a nyomort, teljesen igaz, de mi koze ennek a gulagokhoz?!?! Anglia volt a legfejlettebb iparilag, itt volt a legtobb proletar oszt kesz.

Lenint Svajcban kepeztek ki??? Ekkora faszsagot! :))) Ezt hol olvastad, a kurucinfon? :)

Egykulcsos ado vs hazafisag. Na ez egy jo nagy tema. Felszinesen belegondolva akar igaznak is elfogadhatnam a teoriadat, de itt van ellenpeldanak az USA, ahol a feher angolszasz protestansoknal nagyobb hazafiakat elkepzelni nem lehet, megis ellenallnak az adoemelesnek, ld. par honapja Obama mindenkinek a befizetestol fuggetlenul egeszsegbiztositast nyujto javaslatat meg a Supreme Court is megtorpedozta.
Ugyanis a tulzott ado a tobbseg szerint a szemelyes szabadsag korlatozasa, mert mindenkinek joga van dolgozni a sajat biztositasaert, viszont nincs joga masok penzen elvezni ugyanazt.

Egyebkent ez a legnagyobb baj a magyar tarsadalommal, ugyanolyan szar szocialista az utolso frocsogo jobboldali is, mikor arrol van szo, hogy ingatlanadot kene fizetni. Ezert talaljak ki ezek az allatok a tranzakcios adot, hogy az a maradek par multi is elhuzzon a francba az oltonyos eu-s "gyarmatositokkal" egyetemben, majd akkor atveheti az uralmat a nagy magyar HAZAFISAG.
Te kulonben mennyi adot fizetsz havonta?

Putyilov gyári melós 2012.08.21. 12:16:57

@Doktor Kotász:

Azért néha kikerülnek belső körlevelek, amelyek az újrapogányosodás veszélyei miatt verik a palávert.

Kevesebbet dob be az ember a perselybe, ha elkölti vásáron giccses műanyag ősmagyar termékekre.
A kopjafa se kereszt és ha lazul az egyházhoz való kötődés, akkor elkóborolnak a báránykák.

Baromi nagyot röhögtem,amikor Kövér elvtárs sámánokat engedett a Szent Koronához,mert ez tulajdonképpen szentséggyalázás volt :O)))

Állítsuk meg a ......... 2012.08.21. 12:17:42

Szent István nem volt trónbitorló, de csak azért nem, mert nem is volt trónja.
Még egy normális koronára sem telt.
Kapott egy összeeszkábált bizánci koronát a pápától.

Sütemény1975 2012.08.21. 12:18:04

ezek a seggfej bloggerek alig várják, hogy beleköthessenek valamibe, ami magyar. a zsindex meg alig várja, hogy kitehesse.

Putyilov gyári melós 2012.08.21. 12:19:11

@ColT:

Hehe, nálunk mindig is a politika jelölte ki a nemzeti ünnepeket és mindig politikusok fürdőztek a "dicső" elődök tetteiben.

Úgyhogy a "nemzeti ünnep" nem más, mint politika!

TrueY · http://qltura.blog.hu 2012.08.21. 12:19:54

Én azt látom, hogy még mindig ebben a törzsi szerveződésű, félfeudális országban élünk! :( Csak közben a környezet erősen megváltozott...

Zigomer Trubahin · http://ertedmar.blog.hu/ 2012.08.21. 12:20:48

Ezért nem szeretem a félművelt embereket.

Long R3 IGF-1 2012.08.21. 12:22:24

@TrueY: Már nem félfeudális. Már 2/3! :))

Putyilov gyári melós 2012.08.21. 12:24:08

@Salemi boszorkány:
Na most az a poén, hogy azt a koronát, amit szentként tisztelnek jópáran, azt István így egyben soha nem látta.

Sőt, az utolsó külső átalakításokat az 1600as években végezték rajta.
(aztán időről-időre bővítették-szűkítették az aktuális Habsburg fejére)

Ezt ismerjük mi ma.

István kardja azt hiszem Prágában van.

Parajpuding 2012.08.21. 12:24:50

Valóban. István csak azért lett szent (avatta az kat. egyház szentté), mert az ezzel jutalmazta a tűzzel-vassal-vérrel történt vallásterjesztését és az ősi hitvallás felszámolását. Cserébe eladta (hatalmas birtokokkal jutalmazta) a fél országot az őt - nyilván nem önzetlenül, hanem a beígért javadalmakért - segítő német lovagoknak, nemeseknek. Egy sz*rházi volt, nincs mit szépíteni. De volt még néhány hasonló királyunk sajnos.
Ez a szentistvánozás és a nagykirályozás (pláne az oktatásban) szánalmas.

Da Real Knee Grow 2012.08.21. 12:25:13

@Long R3 IGF-1: Há mer nem volt elég dráma, meg nem volt elég jól megírt izgalmas cselekmény meg értelmes forgatókönyv.
Ott van a Mohácsi csata például. Ahelyett hogy egy jó 45 perces véres ugrálós szaltozós harcjelenet végén holtan rogyott volna össze a II Lajos, de úgy hogy közben még jól bemutat középső ujjal annak a kebab-ujjazzó Jumurdzs...őőőő mármint Szulejmánnak..szóval ehelyett BELEFULLADT egy PATAKBA amit ráadásul Csele pataknak hívnak.
Hát de most tényleg?! Most tényleg? Patakba fulladás? Jéjzusom.

batmann 2012.08.21. 12:27:58

meddig játszunk Cenzúra?!

Te bárgyú, gyermeklelkű, udvari bolond!

Most komolyan gondolod, hogy ezt a sz*rt érdemes „lájkolni”? (ja mindent „lájkolunk” vagy esetleg „szerizünk…”? tudom legyünk „trendik”…, mert ez a divat, ne legyünk már olyan maradik …)

Szerintem az a típus vagy aki elégedetlen az életével, mert semmire sem vitte. Otthon dühöngsz, mert minden sz*r, de semmit nem teszel érte, hogy jobb legyen a sorsod. Szerintem egy komplexusokkal teli, beteg személyiség vagy akinek sürgősen orvosra lenne szüksége.

Feltételezem, hogy adót nem fizetsz. Talán még munkád sincs (ja és itt most nincs szükség arra, hogy nagy a munkanélküliség, mert az egy kamu duma).

Az a típus vagy aki nem járul hozzá az állam építéséhez csak a fotelből kritizál, miközben otthon bárgyú filmeket, rtl vagy tv2 híradót néz.

Szellemi állapotod az írásodból ránk ordít, azaz egy dühöngő, szűklátókörű, szunnyadó őrült vagy. Jaj, de kár, hogy bezárt az opni…

mokkaczuka 2012.08.21. 12:29:45

Jó lenne már egy poszt arról, mi történt valóban március 15-én, meg Kossuthról, aki meglovasította az államkincstárt, aztán haláláig abból utazgatott.

djangyu 2012.08.21. 12:29:47

@midnight coder: ja, mert addig nagyon emberszámba se vették őket.

@Bogyó 2: levezetni a kora középkort a mai politikai fogalmakkal mindig hasonló megnyilatkozásokra vezet. de azt nem veszik észre, hogy a szent jelzőt a politika aggatta rá, tehát az hogy szent, nem az életében tett vérengzésnek köszönhette, hanem a későbbi uralkodóknak, aki a reá való hivatkozással próbáltak jogot formálni a trónra :) mert ugye a katolikus dogma egyik sajátossága volt, hogy az aki embereket felnégyeltetett, ugyanúgy szent lehetett, mint pl. Assisi Szent Ferkó... nem hiába nem kapnak politikusok az ellenreformáció óta szent előtagot :D

a harmadik az, hogy akkoriban a politikai gyilkosság kategóriája a közbátorság része volt. hiába, no, az emberi élet szentsége csak a jogvédők megjelenése óta fontos. előtte a politika (nyílt) gyilkosságok sorozata volt, ezért nem volt életbiztosítás az a pálya. pedig szerintem ráférne a közgondolkodásra, hogy az ellenérdekelt felek az egymás közti érdekazonosságok helyett inkább egymás közti leszámolásokkal operáljanak... mert ha 1000 évig működött a politika úgy, gyilkosságokkal, és most meg 100 év alatt se válságba került a politikai intézményrendszer nyugaton, akkor talán érdemesebb lenne azzal operálni, ami több ideig működött. :)

Putyilov gyári melós 2012.08.21. 12:31:30

@Parajpuding:
Bajorországból, Frankhonból és a faszomsetuggya honnan özönlöttek ide a MÁSOD, HARMADSZÜLÖTT NEMESIVADÉKOK, akik otthon a törvények szerint nem jutottak földhöz,mert a föld az elsőszülöttnek járt.

Leszarták ezek a kereszténységet, nálunk is vagy amikor a Szentföldre mentek zsoldosnak.
A föld érdekelte őket, a hűbérbirtok, amit zsoldként megkaphattak.
No meg a háborúsdival járó szabadrablás, nőszerzés.
Semmivel nem voltak civilizáltabbak vagy különbek, mint a kalandozó, általában szintén zsoldos magyar csapatok a honfoglalás után.

Demszky 2012.08.21. 12:36:18

@Hefe:
1. demokratának tűnsz a szöveged alapján
2. miért kellene neked bizonygatnom akármit is?
3. nem kell feltétel nélkül bólogatni, de valami mellett ki kell állni következetesen

Long R3 IGF-1 2012.08.21. 12:39:56

@Da Real Knee Grow: Azért még szerencse, hogy nem a Szarvágy patakba akart belefulladni, mert ahhoz előbb keresztül kellett volna futni a fél országon, a gyaur kutyák meg utána (vagy azok mi voltunk?), akkor a pogány kutyák meg a gyaur kutyák után. Na, lett volna itt haddelhadd (mint, ahogy volt is, hiszen Mohács volt a mi Sztálingrádunk, csakhogy itt fordítva volt minden)...

Putyilov gyári melós 2012.08.21. 12:40:20

@djangyu:
Szerintem se ártana ha időről-időre felakasztatná a politikai garnitúra egymást.

Ma NINCS SEMMILYEN VISSZATARTÓ ERŐ, AMI VISSZAFOGOTTSÁGRA INTENÉ ŐKET.

A korrupció azért akkora mértékű,mert a politikai elit legfeljebb a TV kamerák előtt anyázza egymást, aztán közösen lopnak.

Orbán még azkat is kiengedte, akiket Bajnai alatt csuktak le.

Long R3 IGF-1 2012.08.21. 12:49:39

@Putyilov gyári melós: Nem szabad ilyen fontos dolgokat a politikusokra bízni, abból semmi jó nem sülne ki. A garnitúrák akasztgatásának történelmi feladatát a csakis a nép bölcsességével és alaposságával szabad végrehajtani! :)

Da Real Knee Grow 2012.08.21. 12:50:04

@Long R3 IGF-1: hú tényleg az mennyire cenk lett volna a Szaravágyba fulladni.
A google egyébként ha rákeresel a Szaravágyra (igen, rákerestem mert nem láttam soha semmit erről a tévében) akkor azt adja keresési tanácsnak hogy szarvágy. Sajnos ez is hozzátartozik kis országunk történelméhez.
Egyébként meg visszatérve a kebabárusokhoz, kurvára leszarják hogy mit válaszolsz arra a kérdésre hogy "hagyma csípős", kibaszottul telekúrják mindig mindkettővel, tarthatsz elé egy kurva nagy plakátot egy áthúzott hagymáról akkor is belenyomja. És ez is a történelmünk része.

Long R3 IGF-1 2012.08.21. 12:54:30

@Da Real Knee Grow: Mert erre tanítja őket Mohamed próféta, hogy a nyomorult kis gyaur kutyáknak nyomjad csak jól tele csípőssel, meg hagymával, had pusztuljanak meg saját fegyverüktől :))

Állítsuk meg a ......... 2012.08.21. 12:55:42

Árulja már el valaki, hogy mikor, kinek, és hol sikerült bebizonyítania, hogy Géjzának magyar nőtől született gyermeke volt István.
Már, ha ennyire magyarnak tartja mindenki az első királyunkat.
Onnantól meg tudjuk, hogy melyik mennyire volt az.

Da Real Knee Grow 2012.08.21. 13:00:38

@Salemi boszorkány: na nemá! Kiderül Istvánról is hogy félzsidó volt, nemtom mit csinálok.
Egyébként meg nem hiszem hogy annyira számítana hogy milyen nemzetíségű volt az anyja.
A neveltetés számít, amit ugye akkoriban nem az anya művelt. És nem volt elsődleges fontosságú a nemzetiség, az csak később a 18-19.században lett nem? Addig meg akinek több dellája volt, az volt a legjobbfej. Szerencsére mára ez sokat változott.

tovabb a jezsovi uton 2012.08.21. 13:01:14

főzzetek pörköltöt pitta jobb kezéből köcsög jobber parasztok

Putyilov gyári melós 2012.08.21. 13:01:38

@Long R3 IGF-1:

Az a baj,hogy ez a nép inkább egymást öli, ahelyett, hogy a nyakába telepedett urait.

Nálunk művészi szintre fejlesztette a politikai elit az "Oszd meg és uralkodj" elvét.

Da Real Knee Grow 2012.08.21. 13:06:21

@Long R3 IGF-1: Már a koránban is van kebabrecept? Azt hittem későbbi dolog és "Türkitmehmet a találékony" találta ki 1500-as években hogy megmérgezzék Európát, aztán néhány harapás után rájött hogy lófaszt, nincs is ennél jobb és azóta is ez kultúrájuk egyik alappilére. (kivéve ha túl sok csípős szószt nyomnak bele, mer akkor ugye szétmálik és kurvára nem jó pillérnek)
Lényeg: NEM KÉREK HAGYMACSÍPŐSET BASSZAMEG!!!

Putyilov gyári melós 2012.08.21. 13:06:39

@Da Real Knee Grow:

Az esély megvan rá, a honfoglaló törzsek éltek zsidó kabar törzsekkel is.

De István már nem tud úgy comming outolni, mint Csanádka :O))

Otovszky E. 2012.08.21. 13:11:33

@Failer: Önt miért nem moderálják ki innen?

Állítsuk meg a ......... 2012.08.21. 13:26:53

Géza Taksony fejedelemnek, s egy előkelő besenyő nőnek – valószínűleg Tonuzoba lánya – a fia volt.
A 13. századi ún. Varsói Krónika Adelhaid lengyel hercegnőt tartja Géza fejedelem feleségének, I. István király anyjának. Felmerült, hogy esetleg Adelhaid a második felesége és két lányának anyja lett volna, de ezeket a nézetet a magyar kutatás nem tette magáévá.

Olafson 2012.08.21. 13:29:45

@Putyilov gyári melós: Putyikám! Azért volt ott 1-2 önzetlen segítség:

Wikipédia: Szerencsés Imre
"... egy tervezetet készített az ország szétzilálódott pénzügyeinek rendezéséről. Mária királyné és Báthory nádor támogatása mellett sikerült megszereznie Werbőczy támogatását is, így a hatvani országgyűlésen már senki nem vádolta, sőt számítottak rá.

Hamarosan helyreállította anyagi helyzetét; 1525 végén már ő bérelte a budai, 1526-ban pedig a pozsonyi harmincadot is.

A középkor végén a törvényes zsidókamat heti 2% volt. Amennyiben az adós nem fizette meg határidőre adósságát, azután kétszeresével, majd újabb határidő elmulasztása esetén annak kétszeresével - és így tovább - tartozott. Ha II. Lajos 1525. január 1-én száz aranyat kapott kölcsön Szerencsés Imrétől, 1526. január 1-én ezernégyszáz aranyat kellett visszafizetnie. Az alkincstárnok 1526 nyarán már nem adott kölcsönt a királyának, pont rosszkor, mert a szultán hadjárata miatt se pénz, se hadsereg nem volt, ezért Lajos ezüst étkészletét zálogosította el."

kifordított nagyanyó 2012.08.21. 13:45:41

Gondolom az Angolok Erzsébet királynőre is,mint gyilkosra emlékeznek.
Idióta!

pirosfeherzoldezamagyarfold (törölt) 2012.08.21. 13:45:45

ugy tunik nem sok embernek jott at a poszt.

a szerzo nem Istvant kritizalja, hanem arrol ir, hogy a jo vezetok felismerik az ido szavat es az elere allnak a folyamatnak. nem igy a jelenlegi kormany, ami sajat lila gozos vizioit erolteti az orszagra, nem veve tudomast a korulottunk zajlo folyamatokrol.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.08.21. 13:52:58

@Da Real Knee Grow: " Addig meg akinek több dellája volt, az volt a legjobbfej. Szerencsére mára ez sokat változott."

Sajnos nem... :(

Da Real Knee Grow 2012.08.21. 13:58:04

@pirosfeherzoldezamagyarfold: én szeretem a lila gőzös víziókat!! csak mindjá elfogy az a baj.

I_Isti 2012.08.21. 13:59:48

@Putyilov gyári melós: Hogy a koronát, ami annyira szent, hogy csak na, nem látta, az még hagyján, de még az is lehet, hogy a saját jobbkeze se az volt, mint amit mostanság szentjobbként tisztelnek...
:)

Da Real Knee Grow 2012.08.21. 14:00:55

@ColT: ááááá, ezek szerint nem jött át a szarkazmusom? :) Persze hogy nem változott.
Some things never change, said the plastic surgeon.

Putyilov gyári melós 2012.08.21. 14:07:02

@Olafson:

Lófaszt!

A királyaink már az 1200as években hamisították az aranypénzeiket.

"A pénzláb fokozatos és céltudatos megrontásának, a forgalmi pénz értékcsökkentésének kétes dicsősége hazánkban I. András nevéhez fűződik. Egyik éremfaját – időrendben a másodikat – eredetileg a XI. századi törvényes nehézsúlyban verték. A forgalomba azonban nem ebben a súlyban kerültek. A leletekben talált pénzek túlnyomó része körülnyírt, csonka példány. Tömeges előfordultát s egyéb jelenségeket is figyelembe véve, minden jel arra mutat, hogy ezeket az obulusokat már a királyi pénzverdében a kibocsátás előtt, még pedig határozott céllal csonkították meg. A korábban teljes nagyságban forgalomba hozott pénzt is beváltották s azután megcsonkítva újra forgalomba hozták.

Ez az eljárás lényegében egy könnyebb pénzlábra való áttérést jelent. Célja a kincstár pénzverési hasznának szaporítása volt. A periódusonként való pénzkibocsátásnak első, primitív formában történet jelentkezése volt a pénzek körülnyírása.

A rendezett pénzverés mindenkor a jó pénz és nehéz pénzláb jegyében folyik, a pénzverés céljául a forgalom könnyebb lebonyolítását tekinti s ezzel a gazdasági fejlődést szolgálja. A XI. században Európa nyugatán és főképp Csehországban divatos rendszer viszont a pénzverési jogot, mint az uralkodói jövedelem mértéktelen gyarapításának eszközét fogja fel. A jövedelemszaporítást gyakori pénzkibocsátásokkal érik el, amikor is a régi pénzt bizonyos, illetékképpen szedett százalékos levonással váltják be. A jövedelem fokozásának céljából gyönge és kapzsi uralkodók az új pénzt a réginél könnyebb pénzláb alapján, sőt rosszabb ezüstből is verették, ami az alattvalók teljes kizsákmányolására vezetett.

* * *

I. András pénzcsonkítása e rendszernek kezdetleges, de egyszersmind nagyon erkölcstelen formája volt, mert tág teret nyitott a magánosok nyerészkedési üzelmeinek, mintegy királyi szankciót adott a pénzhamisításhoz. Kétségtelen, hogy a tágabb lelkiismeretű kalmároknak nem sok biztatás és nem is sok leleményesség kellett ahhoz, hogy a kezükbe került pénzdarabokat, a királyi kincstár példáján indulva, maguk is körülnyírják s így a népet súlyosan megkárosítsák.

A pénzláb könnyebbítésének gazdasági jelentőségét, az alattvalók szolgáltatási képességének fokozatos kihasználását leginkább jellemzi az, hogy a kincstár pénzverési haszna Szent Istvántól I. András utolsó – körülnyírt – pénzkibocsátásáig éppen nyolcszorosára emelkedett.
Salamon pénzverése, apjáéhoz hasonlóan, a céltudatos pénzrontás képét mutatja. Alatta azonban az Andrástól primitív formában megkezdett pénzújítás rendszeressé lett. Kétévenként – tízévi uralkodása alatt ötször – bocsátott ki új pénzt. A pénz minden kibocsátással értéktelenebbé lett. Első obulusai a XI. századi törvényes nehézsúlyban verettek, utolsó pénzeinek értéke 25 %-kal alacsonyabb volt ezekénél.

"
mek.niif.hu/07100/07139/html/0010/0016-383.html

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.08.21. 14:13:19

@Da Real Knee Grow: Ja jóvan...

@pirosfeherzoldezamagyarfold: Vagy ha arról szólna, amit te bele akarsz látni :)

Long R3 IGF-1 2012.08.21. 14:14:17

Összefoglalva: István nem látta a koronáját sem, a jobb keze nem is az övé volt, lehet, hogy zsidó volt és Erzsébet angol királynő ölte meg. Kifelejtettem valamit? :))

Putyilov gyári melós 2012.08.21. 14:15:43

@I_Isti:

Én úgy tudom, hogy valamelyik trónkövetelő fosztotta ki először István sírját pár évvel a halála után egy pogánylázadás alkalmával.
Akkor trancsírozhatták szét is a tetemét több darabra.
A fejét pl. szétverték, a koponyacsontjai tucatja van a világ kolostoraiban szétszórva.

Aztán össze-vissza kallódott a Szent Jobb, Merkur pl. a kicstárból lopta el, László király tőle vásárolta vissza.

Da Real Knee Grow 2012.08.21. 14:21:08

@Long R3 IGF-1:
:DDD
Felejtsük el Aug-20-at úgy ahogy van.
Ünnepeljük mi is július 4-ikét és legyünk az 51. amerikai állam. Aztán jövő márciusban híre kel, hogy Szlovákiában tömegpusztító fegyverraktárak vannak és indulhat a revízió vonat csúúúú csúúúúúú!!!

Alkibiádész77 2012.08.21. 14:22:05

Ó, igen tisztában vagyok azzal, hogy később, több évszázaddal a történtek után, számosan igyekeztek bebizonyítani, hogy a magyarok egyistenhívők voltak - így ugyanis könnyebb megmagyarázni azt, hogy miért nem maradt fenn az ősi hitvilágból semmi. István kerál piedesztálra emelése pedig sok mindenkinek az érdekében állott.
De sajna a történettudomány csak azt tekinti ténynek, amit legalább kettő, a történtekkel egykorú forrás annak állít, és nem fűzödik hozzá nyilvánvalóan hatalmi érdek.
Ha Anonymust pl. hiteles forrásnak tekintjük, a dákó román elméletet is el kellene fogadnunk, merhogy azt írta, a honfoglalók vlachokat vetettek az uralmuk alá Dél-Erdélyben.
Eddig még egyetlen nép ősvallásáról sem sikerült bebizonyítani, hogy monoteista volt (és ez még a zsidókra is igaz!), de a széljobberek szerint mi kivételek vagyunk, nyilván. Valójában nekünk adatott meg a kinyilatkoztatás, csak azok a szemét zsidók lenyúlták tőlünk. Hát persze.
De akárhogy is igyekeznek, a turulmagyar romantikát és szent királyaink kultuszát nem tudják egy nevezőre hozni.
De tényleg, ha a bevezetendő meg a korábbi vallás lényegileg azonos volt, akkor mi szükség volt a terrorra, a feldarabolásokra, csonkításokra, a homlokba égetett keresztekre?
Miért lázadt fel a tömeg még hatvan évvel később is? Miért tártak fel több évszázaddal későbbről is lovas temetkezéseket? Talán azok is a monoteista ősvallásunk nyomai lennének?

Long R3 IGF-1 2012.08.21. 14:23:50

@Da Real Knee Grow: De hiszen arról a raktárakról mindenki tud, még mi építettük Trianon előtt :))

Francekellregisztralni 2012.08.21. 14:26:14

En nem ketlem, hogy egy fecske nem csinal nyarat.
Nyilvanvalo, hogy minden "forradalom" arrol szol, hogy egy csapatnyi ember ugy gondolja jobb az o otlete es ok vannak a tobben...ezt a teoriat pedig probara teszik...valaki meg lengeti az orruk elott a zaszlot. Ha nem mennek a zaszlolengeto utan az emberek akkor bukott a dolgot. De remelem az is vilagos, hogy ha senki nem lengeti a zaszlot, akkor a nepek kurvara nem mennek semerre.

Javaslom terjeszd ezt a nezetedet egyebb tortenelmi szemelyek kapcsan is. Teszem azt Napoleon, Hitler, Lincoln. Kivancsian varom mit szolnak hozza az erintett emberek. :)

Lehet hogy szanalmas mindenfele alomkepeket kergetni, de aki meg almodni sem meri hogy szamithat egy ember es annak a gondolatai az elobb utobb abba is hagyja elobb az almodast aztan a gondolkodast. Nem hinnem, hogy ez jobban vinne elore...

Da Real Knee Grow 2012.08.21. 14:26:15

@Long R3 IGF-1: Mert gondoltunk a jövőre kérem szépen :))))

Long R3 IGF-1 2012.08.21. 14:34:18

@Da Real Knee Grow: Majd jövőre már nem gondolunk rá! :))

Putyilov gyári melós 2012.08.21. 14:46:09

@Alkibiádész77:
A hülye szociknak ha lenne egy csepp kis eszük, akkor vérvörös lobogókkal vonulnának fel Augusztus 20.án :O)))

Oszt a Jobbik meg a Fidesz nyalhatná a portugál sót, mert az első ismert magyar lobogó az vörös zászló volt, az Árpádok hadilobogója, a csíkokat Portugáliából importálták bele :O)))

Olafson 2012.08.21. 14:52:19

@Putyilov gyári melós:
"Lófaszt! A királyaink már az 1200as években hamisították az aranypénzeiket."

Lófaszt, nem lófaszt, akkor is maszatolsz! Azt sugallod, hogy királyaink 1200-tól folyamatosan hamisították az aranypénzeiket. I. Béla és Szent László, őket miért nem említed? Azt miért nem említed, hogy ezek a "pénzrontó tendenciák nyugat felől jöttek?

"I. Béla egészséges gazdasági érzékének köszönhető, hogy a magyar pénzverés, habár nagy küzdelem közepett, Szent István halála után félszázadig ellen tudott állni a nyugat felől tért hódító pénzrontó tendenciáknak."

"Szent László uralkodása utolsó éveiben kénytelen volt letérni az általa addig következetesen járt útról. Utolsó pénzeivel eltért a nehéz pénzláb rendszerétől és megalkudott a pénz értékcsökkentésének Európaszerte dívó szokásával."

"A kényes kérdést László – helyes gyakorlati érzékkel – a kincstár károsodása nélkül és a magyar pénz jó hírének megóvásával könnyebb pénzlábra való áttéréssel oldotta meg. Uralkodása utolsó éveiben kibocsátott pénzei súlyosabbak nemcsak az ő összes addig vert obulusainál, hanem Szent István obulusainál, sőt a legjobb Karoling-dénárok félsúlyánál is. Ezek a pénzek azonban már nem obulusok voltak, mint a XI. századi magyar királyok összes addigi pénzei, hanem dénárok. Átlagsúlyuk semmivel sem marad az egykorú német és cseh dénárok átlagsúlya alatt."

(forrás: lásd ugyanott mek.niif.hu/07100/07139/html/0010/0016-383.html)

Long R3 IGF-1 2012.08.21. 14:53:55

@Putyilov gyári melós: Nem értem, se csíkunk nem volt, se sarlónk és kalapácsunk, mindent úgy kellet importálni, akkor mire vagyunk úgy oda?

Long R3 IGF-1 2012.08.21. 14:58:59

@Olafson: Kár, hogy ezt egy háborús bűnös írta. Azt sem hiszem el, amit kérdez.

Olafson 2012.08.21. 15:09:31

@Long R3 IGF-1: Szólj a Zuroffnak, hátha érdekli!

Putyilov gyári melós 2012.08.21. 15:11:21

@Olafson:

Még rosszul is írtam az 1200as éveket, András alíg 20 évvel István halála után már hamisította a pénzt.

Sokba került akkor is a klientúra.

Putyilov gyári melós 2012.08.21. 15:12:45

@Karl Ferdinand von Buol-Schauenstein:

Dehogynem, mostanában egyre többet!

Trendi, divat a turanizmus!

Long R3 IGF-1 2012.08.21. 15:15:17

@Olafson: Ez már kinyiffant, nem tétel.

Olafson 2012.08.21. 15:29:34

@Putyilov gyári melós:
"Még rosszul is írtam az 1200as éveket..."

Tényleg! Megragadtad a lényeget! :)

mallac 2012.08.21. 16:03:58

@Putyilov gyári melós: A cári titkosszolgálatnak aligha volt szüksége ilyen -olyan jegyzőkönyvekre.Elfogtak tíz forradalmárt, és kiderült hogy nyolc zsidó belőle. Aztán megint elcsíptek néhányat ,és lám lám megint döntő többségük zsidó.Ezek után nem csoda ha az értésükre adták, hogy jobb lenne ha máshol keresnének új hazát. Minden, a hazája biztonságára felesküdött hivatal így tett volna.

szakállas trollbácsi (törölt) 2012.08.22. 15:07:38

Igaza van Bayer Zsoltnak, te egy beteg fasz vagy, sajtkészítő.

batmann 2012.08.23. 06:54:50

@szakállas trollbácsi: nem olvastam, de én is erre jutottam :)
"Szerintem az a típus vagy aki elégedetlen az életével, mert semmire sem vitte. Otthon dühöngsz, mert minden sz*r, de semmit nem teszel érte, hogy jobb legyen a sorsod. Szerintem egy komplexusokkal teli, beteg személyiség vagy akinek sürgősen orvosra lenne szüksége."

déjá vu39 2012.08.29. 20:02:25

@K3rnel: "A zsidókról mindenkinek a zsidók jutnak eszébe... Ez ilyen. "

Jó, jó, de honnét tudni hogy ki a zsidó?

sulcus (törölt) 2012.08.31. 15:20:04

@déjá vu39: "Jó, jó, de honnét tudni hogy ki a zsidó?"
Nagyon egyszerű,ő szídja legjobban a zsidókat, hogy ne terelődjön rá a gyanú.
Lásd :Szegedi Csanád (jobbik)
süti beállítások módosítása