HTML

Boldogok a sajtkészítők

- Következő! … Kereszthalál? - Igen. - Kimész az ajtón, balra fordulsz, fogsz egy keresztet. - Következő! ... Kereszthalál? - Igen. - Jó. Kimész az ajtón, balra fordulsz, fogsz egy keresztet. Következő!... Kereszthalál? - Ó nem. Szabadláb. - Mi? - Engem elengedtek. Azt mondták, nem csináltam semmit, szabadon élhetek valahol egy kis szigeten. - Hú! Az nagyon jópofa dolog. Hát akkor eredj! - Nem. Én csak ugrattalak. Valójában kereszthalál. - Ó, már értem! Nagyszerű! Nagyon jó, nagyon jó! Hát, kimész az ajtón... - Igen tudom. Ki az ajtón, balra fordulok, fogok egy keresztet. - Nagyon jó, kösz' szépen. Kereszthalál? - Igen. - Jó...

Friss topikok

  • Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: Itt az orvosok egyik esetben sem lehettek volna jók. Azért ez milyen már? (2021.11.08. 19:30) Lengyelországban gyilkosság történt
  • midnight coder: @MEDVE1978: Igen baloldalinak nem nevezhetõk, de liberálisnak pláne nem. (2021.07.28. 15:57) Válogasd meg a szavaidat!
  • szekertabor: A probléma lényege, amit bárki, aki járt már nudista strandon, megerősíthet: a közszemlére bocsájt... (2021.07.28. 09:52) Bimbószabadságharc
  • evilwolf: " és nem kellene a méregdrága Pegazusra költeni az adófizetők pénzét." Azért a kínai vakcina sem v... (2021.07.20. 18:33) Következetesen a lehallgatásról
  • apro_marosan_petergabor: @Homo fideszbirkusz: Helyettem ne igyekezz véleményt mondani. A megzsarolt, megritkított, folyama... (2021.06.10. 21:06) Miért nem találkozik a pápa Orbánnal?

Linkblog

Gordon, Milla, SZDSZ

2012.10.12. 16:42 Ratius

Tisztelt Tamás Gáspár Miklós!

Én önt igen-igen tisztelem. Bár gondolatai jelentős részével nem értek egyet, írásainak kérlelhetetlen logikája, szellemi horizontjának tisztasága, szövegeinek rejtett humora és bölcs derűje – az egyetértés és egyet-nem értés tengelyén túl is – lenyűgöz engem. Nem mindig fontos az, hogy önnek igaza van, vagy nincs. Sőt, valójában ennek alig van jelentősége. Ami a lehetséges igazságon túl van, az gyakran sokkal fontosabb. Szerb Antal irodalomtörténete egy irodalomtörténész szemében bizonyára nem számít értékes munkának. Ámde Szerb Antal irodalomtörténete a magyar irodalom parádés feldolgozása, örök élmény, páratlan tanulság, függetlenül egyébként tartalmától, látásmódjától, függetlenül igazságaitól és tévedéseitől. Valami hasonlót gondolok az Ön munkásságáról is. Általában nem hiszek az ön igazságaiban, de mindig megbabonáz az a törekvése, hogy gondolatait a műveltség, a tudás, a szövegírói bravúr legszélesebb teljességével próbálja átadni olvasóinak, még akkor is, ha ez a néha a szöveg rovására megy.

tgm.jpg

Önismétlő hibáink

Nem tudhatom, hogyan élte meg az SZDSZ-ben viselt szerepének átalakulását, hogyan tűrte, amint meghatározó szereplőből díszletté zsugorodott, hogyan dolgozta föl azt a szomorú folyamatot, amelynek során az ön által is alapított, vezetett és képviselt Szabad Demokraták Szövetsége, izgalmas szabadelvű értékcsoportból a hazai komprádor-burzsoázia legagresszívebb mozgalmává lett. De bárhogyan is viselte, úgy tűnik számomra, hogy a közelgő október 23-i ünnepen ön ismét hajlandó lesz felvállalni azt a hálátlan szerepet, amit már egyszer elfogadott. Én pontosan tudom, hogy az ember mennyire nehezen látja meg az önismétlő tetteket, amelyek miatt minduntalan elköveti saját hibáit. Éppen ezért vagyok bátor önt figyelmeztetni tervezett szerepének rendkívüli súlyára. Önt ugyanis ismét az a veszély fenyegeti, hogy olyanokat hitelesít szavaival, gesztusaival, tetteivel, akikkel talán nem is akar közösséget vállalni.
Engedje meg, hogy október 23-ra tervezett felszólalásával kapcsolatban megismételjem egy előbbi mondatomat: Ami a lehetséges igazságon túl van, az gyakran sokkal fontosabb.
Ön talán túlságosan távolról, egyetemes perspektívából szemléli a magyar közélet mikrokozmoszát, így eshetett, hogy elkerülte a figyelmét pár apró, de annál fontosabb részlet. Olyan részletek, amelyek az elmúlt hónapok során váltak láthatóvá, s amelyek ismét túlmutatnak azon a kérdésen, hogy a Millának a maga törekvéseiben vajon igaza van vagy nincs, ámde amelyek sokkal fontosabbak ennél az igazságnál.

Reinkarnáció

Ez a fontosabb dolog ugyanis nem más, mint az a tény, hogy az elmúlt hónapokban, sőt az elmúlt napokban megszületett az SZDSZ reinkarnációja. Úgy hívják Egymillióan a magyar sajtószabadságért.
A Milla kezdeti, meglehetősen bizonytalan, identitáskereső és sokoldalúan nyitott szárnypróbálgatásai után mára egyértelművé lett, hová sorolja önmagát ez a szerveződés.
Nem pusztán arról van szó, hogy a Milla kommunikációjában, értékpreferenciáiban követi az SZDSZ hagyományait, de sajnos arról is, hogy demokrácia-felfogása, közéleti szerepvállalása, politikai helyezkedése mind-mind az SZDSZ nyomvonalán halad. Az a baloldali-liberális értelmiség, amely annak idején az SZDSZ-ben lelt otthonra, mára –a maga szubkultúrájának minden elemével együtt – megérkezett a Millába, s egyértelműen dominálja az új szervezetet. A Milla szinte szóról szóra követi az SZDSZ politikáját, gondolkodásmódját, létformáit.
Az új szervezet bár rendszeresen kiáll a homofóbia, a nők hátrányos megkülönböztetése, a rasszizmus különféle formái ellen, Facebook-oldalán mégis teret adott a rasszista, cigányozó kommentároknak Orbán Viktor egy Kőszegen készült fotója kapcsán. Az a kettős beszéd, amit annak idején az SZDSZ képviselt, s amely a suttogó propaganda szintjén nagyon is tudatosan használta föl a rasszista közbeszédet politikai ellenfeleivel szemben, íme, visszaköszön a Millából.
A csoport eredeti célkitűzését, a sajtószabadság védelmét is amolyan szabad demokratásan értelmezte a Milla, amikor a liberális eszmekör számára nem tolerálható véleményekről volt szó. A szervezet a „civil érdekérvényesítés nagyszerű példájának” nevezte, mikor elérte, hogy a közmédia ne ismételje Pesty László cigányokról forgatott filmjét. A nemzeti problémákkal kapcsolatos SZDSZ-es érzéketlenség brutális hitvallásaként a Milla Trianon évfordulóján a brit gyarmatbirodalom széteséséhez hasonlította a történelmi Magyarország feldarabolását.
De az értékvilág azonosságán túl a szubkultúrában jelenlévő tragikus demokráciakép, a bizantiánus intrikák sora, az elitpolitizálás megannyi tünete mind- mind a valamikori SZDSZ-t hozza vissza. Nagyon nehéz nem észrevenni a párhuzamot Dopeman, a Milla alternatív köztársasági elnöke, és Kuncze Gábor SZDSZ-es karrierje között. Mindketten alkalmasak voltak arra, hogy egy eddig meg nem szólított csoport szimpátiáját hozzák el a pártnak. Az underground Doppeman éppúgy, mint a derék magyar ember küllemű Kuncze.
És ugyan miféle lényegi különbség fedezhető föl az SZDSZ által lelkesen támogatott Gyurcsány Ferenc, Kóka János, és Bajnai Gordon között? Segítek: semmi. Mégpedig azért nem, mert ők ugyanannak az alomnak a kölkei: a rendszerváltás igazi hiénái, vérbeli nagytőkések, egymásnak rég kipróbált harcos- és üzlettársai.

Civil faló

Én sokáig igen nagy bizakodással tekintettem a Millára. Úgy tetszett, a hazai civil közélet újul meg általa. Ám ahogyan az SZDSZ-kultúra hétről hétre uralkodóvá vált, úgy kopott le a Milláról a civil jelleg, s úgy erősödött föl az egyes témákat tabusító, más témákat kidomborító klasszikus, belvárosi értelmiségi szubkultúra. Ez a csoport elkezdte nem tűrni a kritikát, s horribile dictu, elkezdte nem tűrni a rendszerkritikát. A Milla meghatározó alakjai azok lettek, akik gondolkodás nélkül képesek előbüfögni a nemzetközi mainstream minden rögeszméjét, s akik számára az Orbán-kormány elsősorban azért kibírhatatlan, mert szembe fordult a hegemon gondolkodásmódokkal, kultúr-közhelyekkel, és tőkés érdekekkel, egyszóval a rendszerrel. A szervezet, amelynek „nem tetszik a rendszer”, a rendszer legelkötelezettebb híve lett.
Azzal pedig, hogy Bajnai Gordonnak a Milla ad lehetőséget arra, hogy kibontsa politikai zászlaját, nos, azzal kiderült, hogy itt szó sincs civil mozgalomról, új pólusról, nyitottságról, toleranciáról, demokratikus, alulról jövő elvekről. Viszont szó van restaurációról, szó van arról, hogy a szociálliberális elit, s a vele egyívású hazai komprádor-burzsoázia a Milla trójai lovával próbálja meg visszaszerezni a hatalmat, amit Orbán kicsavart a kezéből.
Úgy tűnik, azok a százezrek, akik az SZDSZ széthullásával politikai otthon nélkül maradtak, most végre megtalálhatják azt a szervezetet, amelyik képviselni tudja mindazt, amiben ők hisznek, amit igaznak és helyesnek tartanak. Beállhatnak a Milla ernyője alá mindazok, akik mostanáig ilyen-olyan civil szervezetekben, pártkezdeményekben táplálták a szabad demokrata gondolat parazsát, beállhatnak ide azok, akik eleddig egyéni karrierjük részeként hirdették a globalizáció üdvét, a neoliberális eszmék értékét, s beállhatnak azok, akik eddig azt hitték, hogy a DK-ból, vagy az LMP-ből faraghatnak új SZDSZ-t.
Sokaknak lesz ott helyük.
De önnek? Önnek, akinek köpenyéből kibújt itt minden rendszerkritikus mozgalom, önnek valóban ott a helye?

Ha tetszett a bejegyzés, ha örömmel olvasod a BASK (Boldogok a sajtkészítők) megrázóan provokatív, üdítően szellemes és elkeserítően valósághű írásait, lájkold a BASK  facebook oldalát, oszd meg barátaiddal a felszabadító, vagy éppen felháborító cikkeket, mert előfordul, hogy egyébként izgalmas posztok nem kerülhetnek ki az Index címoldalára.

327 komment · 3 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://boldogokasajtkeszitok.blog.hu/api/trackback/id/tr984835119

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Mandiner blogajánló 2012.10.13. 14:24:02

Ezt a posztot ajánlottuk a Mandiner blogajánlójában.

Trackback: 47 busznyi erdélyi gyerek lesz az élő kordon Orbán előtt október 23-án? 2012.10.13. 12:12:46

Kétezer határon túli magyar középiskolás utazhat Magyarországra az október 23-ai ünnepségekre – írja az erdely.ma portál. Ez kísérőkkel együtt 47 autóbusznyi tömeget, és számításaim szerint 9.400.000 forint támogatást jelent, mivel a buszozók bus...

Trackback: Az internacionálét éneklő Bajnai lesz a Milla kampányarca? 2012.10.13. 12:09:52

Na és mit fog énekelni a Milla színpadán? Értem, hogy a Milla végképp el akarja törölni a múltat, de talán nem kellene a szó eredeti értelmében updatelni az aktust. Emlékszel még Bajnai Internacionálés videójára? * * A kínos coming outra 2009 áprilisáb...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

veracity 2012.10.13. 13:16:51

@Legelő Őse: Te valami nagy Fideszes lehetsz! Mi, a millások, éppen hogy a minimálbéren élő gyermektelen munkások pártja szeretnénk lenni! Mert tudjuk, hogy rájuk lehet építeni a gazdasági válságból kivezető hidak pillérjeit!

Nem tűrhetjük, az Európai Központi Bank szakembereinek megállapításaival öszhangban, hogy ez a legértékesebb társadalmi réteg bármiben is hátrányt szenvedjen, adóterheik növelése elfogadhatatlan számunkra. A millások és Bajnai tudják, mit kell tenni!

Te meg menj vissza a Fidesz pártközpontba és kérj tanácsot a Kubatovtól, ha össze vagy zavarodva a világpolitiaki változásokat illetően!

behin 2012.10.13. 13:34:59

Ez egy zavaros, rosszindulatú írás, aminek a mondandója, hogy az SZDSZ olyan sok fejű fenevad, akit mindig le kell győzni, mert különben a rossz újra tort ül a tetemünkön. Ezzel szemben az igazság az, hogy az SZDSZ egy ügyetlen, végóráiban szétesett, bizonyos fokig elzüllött pártként végezte. Ez persze nem jelenti azt, hogy nem lett volna a rendszerváltás fényes csillaga. Politikusainak, szavazóinak talán a legtöbb köze volt ahhoz, ami az elmúlt 22 évben jónak mondható. Sajnos a Milla rendezvényen ennek még nyomát nem látom. TGM meg TGM, ami egy nagy igazság.

Legelő Őse · http://legeloose.blog.hu/ 2012.10.13. 13:38:31

@Lepényhal: bocs - de ugye nem kell nekem megvédenem a millát? Pusztán azért mert reagáltam a posztban fellelhető hiányosságokra, és próbálom értelmezni a jelenlegi kormánypártot védők érveit?
A milla nem egy párt, nincs benne pártfegyelem. Civilek voltak eddig. sok fiatal és nem fiatal, nem egy egységes világképpel. Főleg az tartotta/tartja össze őket, hogy a jelenlegi kormány mit tesz - vagy mit nem tesz. Nekem sem tetszik sok dolog, és nincs közöm a millához, de nagyon örülök hogy civil mozgalmak ennyi ember képesek mozgósítani.
ettől függetlenül az általad felsoroltak azért megmosolyogtatóak. Az egyik esetben egy valóban fontos téma egyoldalú tálalásáról van szó, nem a sajtószabadságról, a másik esetben egy nyilvánvalóan sérült embert, és a kint lévő tüntetőket mentették meg attól hogy odáig jussunk, a "madárfejű lajcsikán kő röhögnyi?" Nem volt elegáns, sőt béna.
Az hogy valaki a facebookon mit posztol, vagy mit tesz ki, maradjunk annyiban, hogy nem jellemzi a teljes millát. Lehet hogy egy részét igen. Ahogyan a fideszben is biztosan vannak akik rasszisták. És vannak akik nem... nem akarlak emlékeztetni mindenféle náci egyenruhákra... - csak mert az legalább olyan szinte lenne, mint ezek amiket te idehoztál...

Végezetül hogy tiszta legyen, én még nem tudom mit gondoljak a milláról. (eddigi teljesítménye alapján egy nagy gondolat, sok bénázással) Számomra ez ki fog derülni 23.-a után, Ugyanez a véleményem Bajnairól is. Nem tudom mit fog mondani. Ezek után lesz véleményem. Addig csak várakozom. A jelenlegi kormányról van véleményem - hiszen az elmúlt időszakban sokszor hallottam hogy mit mondtak, tesznek. És az nagyon nem tetszik.

Legelő Őse · http://legeloose.blog.hu/ 2012.10.13. 13:40:37

@behin: egyetértek. Kár hogy én sosem tudom ilyen röviden megfogalmazni...

gigabursch 2012.10.13. 13:44:43

Csek szeretném jelezni, hogy az a két szó, hogy szdsz és a kultúra egymással nem emlegethető egy lapon. Makó és jeruzsálem hozzá képest szomszédos jelenség...

Yeto 2012.10.13. 13:49:34

Szép dolog vágyakozni a hazai civil életre, még szebb beszélni róla, a legszebb lenne tenni érte.

Lepényhal 2012.10.13. 13:58:02

@Legelő Őse:
Pont azért foglaltam neked össze a lényeget, mert ha már itt mosolygásról beszélsz, akkor tényleg megmosolyogtató, hogy ha a hozzád hasonló egynruhát lát, akkor rögtön a rasszizmus jut az eszébe, de ha valakit nyíltan cigányoznak, akkor nem.
Az a helyzet barátom, hogy lehet madárfejű lajcsikázni, de azért nehogy már felmentsd azokat a faszkalapokat, akik szerveztek egy alternatív köztársasági elnök választást hogy jól megmutassák ki a tökös legény a gáton, aztén miután jól beégtek az egésszel, megmutatták a demokrácia iránti mély elkötelezettségüket azzal, hogy egyszerűen leszarták a saját emberek döntését. Az meg csak hab a tortán, hogy az a rapper barom is elég gázos akit helyette kihoztak.

Úgyhogy szerintem a saját szintedet vedd górcső alá mielőtt a szokásos "egyenruhás" mantráddal "érvelsz", mert ahhoz nem sok ész kell.
Ész ahhoz kellene faszikám, hogy azokat a dolgokat lásd meg, amiket nem tesznek a kirakatba, de ott van a sorok között, mint például ezek a cikkek:
ciganyvadaszat-per.blog.hu/2012/08/20/egy_jelentes_jelentese
nol.hu/lap/mo/20120822-biztos__hogy_csak_negyen_voltak_
Tudod-e miről szólnak ezek? Hát arról, hogy pont azok gyilkoltatták a cigányokat, akik hozzád hasonlóan egyenruhás rasszista meg fasiszta veszélyt látnak és kiabálnak mindenfelé.
Magyarul a retkes SZDSZ, akit nem szeretnénk se Milla se bármilyen más formákban reinkarnálódva újra látni.

Legelő Őse · http://legeloose.blog.hu/ 2012.10.13. 14:02:17

@gigabursch: tényleg távol álljon tőlem a szdsz védelme, de idézhetek tőled?

"Lehet itt sokmindent mondani, de nekem megvan a különbejáratú véleményem a baszatlan-agyatlan-szingli picsákról, akiknek a tábora tömegesen kimeríti az emancipuncik seregét. 35 évesek, aztán nincs családjuk, de már több fasz járt a valagukban, mint ahány agysejt volt a fejükben."

aztán így folytatod:
"A nő legnagyobb értéke a gyermekáldás biztosítása. Mindenféle olyan szöveg ami ezel ellentétes - ÉLETELLENES!

Nyilván sokan fel fognak háborodni a hozzászólásomon, de nagy ívben teszek rá, és arra is hogy páran hogyan fognak engem minősíteni."

a folytatás még cifrább - de egyben biztos vagyok. ezzel a felfogással tényleg megértem hogy az szdsz egyetlen időszakában sem fedeztél fel értékeket. Az mszp-vel közös időszakban - melyben engem elvesztettek - is volt bennük annyi hogy az ilyen gondolatokat nem engedték szabadjára a társadalomban. a jó hír, hogy ennyi még a fideszben is van. Még akkor is, ha ezt náluk csak a felháborodás mértéke váltotta ki. De visszatérve a kultúrára - pontosan mit is akartál írni a témában?

veracity 2012.10.13. 14:07:36

Többre is értékelhetnétek, hogy Bajnai Gordon a Harvard Libatenyésztési Tanszékének professzori állását kész feladni a magyar társadalom gazdasági bajainak orvoslása céljából!

Áj, háj, liba máj,
Majd meggyógyul, ha nem fáj!

gigabursch 2012.10.13. 14:15:14

@Legelő Őse:
Így van. Az szdsz egyetlen pillanatában sem fedeztem fel értéket. Csak értékrombolást.

Minden, ami náluk értékként került tálalásra - az ellentétes volt magával az élettel. S az agymosásuk terméke beérett. Sajnálatos módon túl sok emberhez jutottak el, akik az élet helyett a lassú kihalást választják, mert jogukban áll kihalni...

Amúgy köszönöm, hogy idéztél. No nem az idézés miatt, hanem amiatt, hogy ezek szerint mégis igaz, hogy szó elszáll - írás megmarad...

Engedelmeddel:
Én nem foglak idézgetni...

Legelő Őse · http://legeloose.blog.hu/ 2012.10.13. 14:18:48

@Lepényhal: a két linkkel kapcsolatban - elolvastad az alattuk lévő kommenteket is? Hogy őszinte legyek, én már az anyag alapján sem arra a következtetésre jutottam mint te. Sőt.
Amúgy pedig - nem tudom honnan veszed "faszikám" hogy a hozzászólásod első felében leírtak valóban egyeznek azzal hogy én milyen vagyok. De valóban utálom az egyenruhákat. Ugyanakkro mikor hazafelé tartottam egyik nap, az Andrássyn sétálgatva, azt vettem észre hogy egy nagy tömeg hallgat valami beszédet. Ennek a tömegnek a szélén bizony mindenféle egyenruhás alakok hangos torokból skandálták hogy "mocskos zsidók"! Te ilyen országban akarsz élni? Mindeközben a a romákkal kapcsolatos probléma valóban hatalmas méreteket ölt, mind a bűnözés, mind pedig a mélyszegénységgel kapcsolatban. De a jobbiknak sikerült elérnie, hogy a gyűlöleten kívül semmi sem történik ebben sem - ők tematizálják ezt a terepet. Te pedig egy darabjaira széthullott, erodálódott volt pártot szapulsz itt. Mindezt pedig rajtam kéred számon. Mi a bajod??

Lepényhal 2012.10.13. 14:36:29

@Legelő Őse:
Az előbb írtam le linkekkel alátámasztva, hogy nem a Jobbikban kell keresni a cigány-magyar konfliktust, hanem abban az "erodálódott volt párt"-ban, amely csak látszólag erodálódott, de nagyon is jól látszik, hogy rátelepednek civilekre, a Milla gyakorlatilag SZDSZ lett. Egyébként a cikkíróval ellentétben szerintem már a kezdeteknél is látszott, hogy egyáltalán nem alulról szerveződött, hanem felülről szervezett "civil" mozgalomról van szó. Az egy más kérdés, hogy akik eleinte felültek nekik és a tömegbázisukat adták, azok valóban civilek voltak.

Amit te rasszizmusnak nevezel az egy jelenség, egy tükör, a torz társadalom tükörképe. Ez sem alulról jövő dolog, nagyon is tudatos uszítás eredménye. Ez teljesen egyértelmű azokból a linkekből amiket az előbb belinkeltem. Teljesen nyilvánvaló, hogy az okozói azok, akik éjjel nappal rasszizmus ellen ajvékolnak, és fű alatt gondoskodnak róla, hogy legyen is. Ezt többek között úgy érték el, hogy fű alatt ártatlan, jól megválogatott, éppenhogy nem a szereotípiákat erősító, hanem normális életvitelű cigányokat gyilkoltattak. Információkkal látták el a gyilkosokat, még a sofőrt is ők adták. Alig lóg ki a lóláb, nem? És ez nyilvánvalóan csak a felszín, hiszen a TASZ által felkért szakértő számtalanszor utalt rá, hogy a munkáját akadályozták, rengeteg dologhoz nem fért hozzá.

Hát tudod vagyunk egy páran, akik már régen nem dőlünk be ezeknek a mocskos tetves gyilkosoknak, akár SZDSZ-nek hívják magukat, akár liberálisoknak, akár jogvédőknek, akár Millának. Onnan lehet 100%-osan felismerni ezeket a retkeket, hogy miközben teli torokból ordítoznak a cigányokért, a zsidókért és a bűnözőkért, ami ugye végletekig kifinomult lelket feltételezne, paradox módon tökéletesen érzéketlenek a magyarok problémái iránt. Sőt, nemhogy érzéketlenek, előszeretettel nevezik a magyarokat kollektíven rasszistáknak, fasisztáknak, megfeledkezve arról az apróságról, hogy alapvetően a kirekesztés, az általánosítás ellen küzdőknek állítják be magukat.

Adalberto Gellenzeeri 2012.10.13. 14:43:37

Bajnai fellépése egy új remény. Egyenlőre még csak remény,de végre gy jónak tűnő út hogy lerázzuk a fidesz őrült országvesztő igáját. Menjetek el a boltokba ti parázó kommentelők és nézzétek meg az árakat, utána vessétek össze a jövedelmekkel. Ettől Bajnai jobb lehet csak.

szgy 2012.10.13. 14:44:22

én TGM-től csak egy cikket olvastam, még akkor amikor a Népszabadságot kiplakátolták a metró aluljáróban. abból az derült ki hogy egy komplett elmebeteg, akkoriban az volt rá a megfelelő hasonlat hogy "inkább ezerszer Csurka". olyan elborult agyú fikázós baromságokat hordott össze hogy nem hittem a szememnek hogy ezt egy ismert napilapban ki merik nyomtatni.

Legelő Őse · http://legeloose.blog.hu/ 2012.10.13. 15:10:59

@Lepényhal: ne haragudj de ez már egy olyan terület /világnézet ahová én nem tudok veled elmenni...

dióskert (törölt) 2012.10.13. 15:12:11

milla = szdsz, az nem lehet ugye, hogy van még ebben az országban olyan ember aki ezeket viszont szeretné látni?

Hümmögő 2012.10.13. 15:13:04

@3dom'f'speech: indulatos és ostoba emberekkel nem óhajtok vitatkozni, mert felesleges. menthetetlenek.

dióskert (törölt) 2012.10.13. 15:16:01

Jó a cikk! Kell, hogy az amnéziában szenvedők emlékezzenek. Kár, hogy itt az indexen kevés ilyennel lehet találkozni.

Lepényhal 2012.10.13. 15:29:56

@Legelő Őse:
Nem leptél meg, a hozzád hasonló rettegőktől általában borítékolható az ilyen rendkívül értelmes válasz arra, amikor konkrét tényekkel szembesítik a számukra lelki szükségletként mindig jelenlevő "fasisztaveszély" helyett.
Nem világnézeti kiruccanásról, vagy bármi hasonló absztrakcióról van itt szó barátom, hanem konkrét emberekről, meggyilkolt áldozatokról. Hiába próbálod kikerülni és szőnyeg alá söpörni, újra leírom neked: akiket te ajnározol, és akik helyett másokra mutogatsz, azok embereket gyilkoltak, hogy embercsoportokat uszítsanak egymás ellen.
Senki sem várja tőled hogy bárkit kövess, inkább mélyen kussolni kellene amikor nem tudsz értelmeset mondani.

vargánya 2012.10.13. 15:31:29

@Kiskertész:
"Ez két a mondat pedig "A Milla meghatározó alakjai azok lettek, akik gondolkodás nélkül képesek előbüfögni a nemzetközi mainstream minden rögeszméjét, s akik számára az Orbán-kormány elsősorban azért kibírhatatlan, mert szembe fordult a hegemon gondolkodásmódokkal, kultúr-közhelyekkel, és tőkés érdekekkel, egyszóval a rendszerrel. A szervezet, amelynek „nem tetszik a rendszer”, a rendszer legelkötelezettebb híve lett. "

...kifejezetten igazságtalan hamis és - taszító."

Nem fejtenéd ki bővebben, hogy miért is? Csak tán nem azért, mert magadra ismertél?

sárospataki 2012.10.13. 15:48:39

@Kiskertész: pont nem a liberális értékrend teszi azzá, azt kamáznám én is, hanem az szdsz-es tempók. Az szdsz-izmus az a liberalizmus doktríner, felsőbbrendűsködő, maoista alapokból építkező, belvárosi klikkesedő változata. A liberalizmusnak van nemzeti, konzervatív és zöld verziója is, nekünk sajnos a vörös jutott. Az LMP megpróbálkozott az konzervatív-zölddel, szemmel láthatóan nem értették meg.

sárospataki 2012.10.13. 15:51:57

@Legelő Őse: nem találkoztál?
mandiner.blog.hu/2012/06/04/egymilloan_a_magyar_gyarmatszabadsagert
Ez a legmocsadékabb, legundorítóbb, bornírtabb tempó, Bauer Tamás (szdsz) büszke lehet szellemi örökségére.

Egyébként akinek a nemzeti gondolkodásról az antiszemitizmus jut az eszébe, az igazi, velejéig fertőzött szdsz-ista. Gondold át az álláspontodat.

vargánya 2012.10.13. 15:55:17

@szorokin: Tetszik! De a libsiknek nem fog tetszeni. Nem értik.

vargánya 2012.10.13. 16:06:42

@sárospataki lány: "Gondold át az álláspontodat." Reménytelen. Nem képesek az önálló, azaz valóban SZABAD gondolkodásra. Az eddigi hozzászólásaik ezt ékesen bizonyították és igazolták a poszt azon megállapítását miszerint "gondolkodás nélkül képesek előbüfögni a nemzetközi mainstream minden rögeszméjét". Mindketten tudjuk, hogy ennek az - alapvetően intoleráns - eszmeiségnek, magatartásnak, vitakultúrának semmi köze a klasszikus liberalizmushoz. Olvassatok bele Marx vagy Lenin kritikai írásaiba, döbbenetes a hasonlóság!

Balt 2012.10.13. 16:13:54

@Adalberto Gellenzeeri: "Menjetek el a boltokba ti parázó
kommentelők és nézzétek meg az árakat, utána vessétek össze a jövedelmekkel."

Érdekes, hogy máskor a paternalista, elszabaduló közüzemi díjaknak akár visszavétellel is kordában tartó Orbánt kárhoztatjátok. Félek, ebben a versenyben az ingatlanadós bajnaista "kisebb lakásba lehet költözni" mentalitás alul fog maradni... :)

vargánya 2012.10.13. 16:23:37

@Legelő Őse: "... volt bennük annyi hogy az ilyen gondolatokat nem engedték szabadjára a társadalomban." Na most azért ez egy igen szép Freud-i elszólás volt. Egy liberális párt, amely nem enged SZABAD-jára. No comment - mondhatnám - , de azért csak nem állom meg, hogy hozzátegyem (csatlakozva más hozzászólókhoz): ez az igazi lénye, egyfajta hétköznapi bolsevizmus.

Legelő Őse · http://legeloose.blog.hu/ 2012.10.13. 16:24:04

@Lepényhal: a személyeskedés nem az a terep - sem pedig az összeesküvés elméletek világa, ahová követni tudnálak. Talán így érthetőbb. Nem ajnározok senkit, és nem mutogatok másokra. Akik nyíltan vállalják hogy antiszemiták, rasszisták, fajgyűlölők azokra nem kell mutogatni. Én sem beszéltem elvont dolgokról.
Amiért gyökeresen mást gondolunk a világról - emiatt kellene mélyen kussolnom? Részemről lezártam ezt a vitát, mert tényleg annyira távol vagyunk egymástól, hogy értelmezhetetlenné válik.

sárospataki 2012.10.13. 16:36:14

@vargánya: nem hiszem, hogy a korlátos gondolkodás pártpreferencia-függő. A hülyeség eloszlása ugyanolyan minden pártban. A baj, az igazi baj máshol van.

vargánya 2012.10.13. 16:43:48

@sárospataki lány: Fejtsd ki bővebben! Érdekelne.

Lepényhal 2012.10.13. 16:48:57

@Legelő Őse:
Összeesküvés elmélet, mi? Hát ezért hány már mindenki a hozzád hasonlóktól, mert nem zavarnak benneteket a tények, a bizonyítékok, vastag bőrrel nyomjátok a hazugságaitokat, nektek a-priori igazatok van oszt jónapot. Írd be a TASZ blogjára vagy a cigányvadászatper blogra, hogy ez az egész összeesküvés elmélet.
Az előbb pontosan leírtam, hogy nem világnézeti kérdésről van itt szó, hanem konkrét gyilkosságokról, de azért csak nyomod tovább, mintha nem lett volna egyértelmű. Ezeket a gyilkosságokat ugyanazok rendelték meg, akik kiamputálták az agyadat, a célja pedig az, hogy megkapd a lelki kenyeredet, a rasszizmusnak beállított, mesterségesen szított frusztrációt. Persze tudom, ezzel nehéz szembenézni, mert a gyilkosságok célja pontosan az, hogy a hozzád hasonló agymosott zombik mormogják hogy faaaasiiiiisztááááák faaaasiiiiisztááááák ráááászistááák ráááászistááák...

Legelő Őse · http://legeloose.blog.hu/ 2012.10.13. 16:50:07

@vargánya: te nem érted mit jelent a liberalizmus szerintem. Ezen túl - az hogy a jelenlegi parlamenti erőkben nincs még nyomokban sem az az igény hogy megfogalmazzanak társadalmi minimumokat. Arra próbáltam kilyukadni hogy az szdsz sokáig próbálkozott ezzel. Az egy más kérdés hogy a 2000-es évek fordulójától teljes őrület kezdődött, az alapítók nem véletlenül szálltak ki sorozatosan. Nekem is borsózott a hátam tőlük.

@sárospataki lány: ha elolvastad a hozzászólásomat, bizonyára észrevetted, hogy pont én vagyok az, akinek nem tetszik ha valaki összekeveri a nemzeti gondolkodást a gyűlölködéssel.
Továbbra sem értem, hogy miért rajtam kéred számon a milla aktivitásait. A véleményem kifejtettem többször is - hogy ez a poszt már a címében is manipulatív, majd TGM-nek üzen. Ezután reagáltam arra az ömlesztett sok hozzászólásra, melyben a millát párhuzamba állítják az szdsz-el. Szerintem ez nem igaz. Szerintem az sem igaz, amit feljebb írtak, hogy antiszemiták, demokráciaellenesek stb. Ezeket is próbáltam megindokolni. De ez mind azt jelentené hogy én vagyok a felelős a tetteikért?? Nekem sem tetszik sok esetben ahogyan kommunikálnak. Az általad említett trianoni kommunikáció egyenesen rettenet, és megdöbbentően gáz. De nehéz lenne azt mondani hogy a milla majd a parlamentben Bajnaival ezt fogja képviselni, és közben az szdsz régi programját valósítja meg mert ezt tudjuk mind, rettenetes csúsztatás. Ha még a gyurcsányt is idekevernék, az lenne a BOSS összeállítás minden kormánypárti számára: a kommunistaliberálisszdszbolsigyurcsánylibásbajnai mindezt egy helyen, egy időben - ez lenne maga a milla?
Én azt írtam feljebb is, hogy nem tudom hogy mi igazából a milla. Meg fogom őket hallgatni. És a Bajnait is.

vargánya 2012.10.13. 16:57:05

@Filhipposz: "Kedves Sajtkészítő!

Kicsoda Ön? Pár írását már olvastam, és mindig kitűnt az Index-blogok alantas, uszító és egyben unalmas sártömegéből. Ezt az írást is köszönöm, és további sok sikert!"
Csatlakozom, a korábbiak is tetszettek.

Legelő Őse · http://legeloose.blog.hu/ 2012.10.13. 17:02:50

@Lepényhal: milyen tények, milyen bizonyítékok? Kik rendelték meg? Pontosan - akkor írd ide, vagy linkeld ide. Kik rendelték meg, kik mosták kis az agyam? Milyen összefüggések ezek? Amikor azt állítom valamiről hogy összeesküvés elmélet, az nem jelenti azt hogy nem lehet igaz, hanem azt jelenti, hogy jelenleg nem több ennél, mert jelenleg nem tudunk róla többet. Hol állítottam hogy csak nekem lehet igazam? A véleményemet írom le, és megpróbálom érvekkel alátámasztani. Te azt írod, hogy az ilyenektől mint én mindenhol hánynak. Érdekes a mércéd.

A rasszizmusról: én a saját fülemmel hallom, és a szememmel látom hogy milyen egyenruhában masíroznak azok, akik azt kiabálják hogy "mocskos zsidók", "mocskos cigányok" stb. Ez a valóság, ezek a tények. Menj fel a kurucinfóra, és nézelődj, én vagyok agy mosott, vagy azok az emberek tényleg ordas eszméket vallanak? Most komolyan.
Nem tartom magam agymosott zombinak, és nem mormogom magam elé hogy fasiszták, de akik azok, azokról miért nem lehet kimondani hogy azok? Ezt nem értem...

angyalföldi partizán 2012.10.13. 17:10:26

retteg a burzsoá a Gordontól,mert ő egy nagyon szép és nagyon okos ember.itt a kocsmában mi mind rá szavazunk. én ismerek többszázezer embert és azok is rá teszik az ikszet.na,polgárok,melósok kezdjetek vakarózni ,mert mi kocsmalakók,herék,lilaködösök mind a mi Gordonunkra szavazunk.szépen átpasszoljátok a lóvét a szomja..., éhezőknek.

vargánya 2012.10.13. 17:13:46

@énisszeretlek:"A saját szűk ideológiájuk mentén irkálják a helyzetjelentéseiket,..."
"Mi lenne, ha rájönnének, a hon polgárai küszködő állatként élik mindennapjaikat, és nem utazgatnak külhonba, bicikliznek egyik rendezvényről a másikra, drága hobbijuk igézetében, filozofálgatva egyensúlyi helyzetekről.
De nem fognak, mert tiltja a vallásuk. Látni az arcukon, ha valaki megkérdőjelezi a dogmáikat, már rosszul is vannak. Semmilyen színes társaságról nincs itt szó, ez egy gettó. Igazi piaci fundamentalisták, emberjogi felütéssel".

Telitalálat! Nem is tudtak rá semmit böffenteni.

Legelő Őse · http://legeloose.blog.hu/ 2012.10.13. 17:33:25

@vargánya: kedves ez a böffentés szó. Nem mellesleg persze hogy nem lehet erre mit mondani, mert ki nem látja hogy a milla mint civil szervezet pár fiatal, és egy tilos rádiós kezdeményezése, amit mindössze az fújt ekkorára, hogy nem tetszik nekik a rendszer. Tévedés azt hinni hogy csak kerékpáros liberális fiatalokból áll. Akiknek "tiltja a vallásuk. Látni az arcukon, ha valaki megkérdőjelezi a dogmáikat, már rosszul is vannak".. ezek aztán az érvek..
Nem mellékesen az elején elég sok jobbikos szimpatizánssal. Ők persze hamar észbe kaptak, amikor olvasták, mi a kommunikáció. Mi ez ha nem színes forgatag? Egy nagy gyűjtő terület. Aztán elkezdett formálódni. Ezen a héten alakultak mozgalomból egyesületté. Ide jutottak. Én kíváncsi vagyok, mert az elmúlt egy évben finoman szólva sem túlzottan éreztem szimpatikusnak a megszólalásaikat.

Legelő Őse · http://legeloose.blog.hu/ 2012.10.13. 17:34:43

@Legelő Őse: "hogy nem tetszik nekik a rendszer." értsd hogy volt egy csomó ember még akinek nem tetszett. Nem az ideológiájuk. Mert volt olyan? Meg lehetett azt ismerni? Csak a szlogent. Nem tetszik a rendszer + sajtószabadság. Ennyi.

Lepényhal 2012.10.13. 17:40:13

@Legelő Őse:
"milyen tények, milyen bizonyítékok? Kik rendelték meg? Pontosan - akkor írd ide, vagy linkeld ide."
Ezt már inkább nem is kommentelem, az előbb is belinkeltem.
ciganyvadaszat-per.blog.hu/2012/08/20/egy_jelentes_jelentese
nol.hu/lap/mo/20120822-biztos__hogy_csak_negyen_voltak_
A linkelt írásokból az is kiderül, hogy a TASZ ezek alapján pénzért fogja perelni a magyar államot az áldozatok hozzátartozói nevében.

Azt is leírtam egyértelműen, de leírom neked negyvenedjére is, hogy amiből te annyit látsz csak, hogy valakik mocskos zsidóznak és mocskos cigányoznak, az csak a felszín, amit pontosan azok gerjesztenek, akik látványosan küzdenek ellene.
Nem kell a kuricinfora menni, hogy ilyeneket olvassak, jelen van ez szép számmal az index által nyomott kultúrblogokon is. Ahogy az ellenkezője is. Jól érezhetően jelen van a Kertész Ákos bácsi látványos coming outja óta már nem csak leplezetten jelenlevő magyargyűlölő tábor is, akik genetikai alattvalózzák, fasisztázzák a magyarokat. Előszeretettel hivatkoznak második világháborús bűnökre, felülemelkedve azon az apróságon, hogy azokat a megszállt Magyarországról elhurcolt zsidókon a megszálló németek követték el. Ez is egy tény, amin nem változtat, hogy a zsidótörvényeket korábban a magyarok hozták, mert az azért mégsem egy kategória családok tömeges lemészárlásával. Ezeknek a magyargyűlölő rasszistáknak a többségét is megvezették és hergelték az SZDSZ-es tetvek. Főleg azokat könnyű hergelni, akiknél van a családban olyan, akinek rokonai érintettek a deportálásokban.
Abszolút jól látszik a mesterségesen gerjesztett állapot.

Legelő Őse · http://legeloose.blog.hu/ 2012.10.13. 17:46:19

@Lepényhal: mind a két linket elolvastam már korábban. Még akkor is ha te ezt máshol is rendszeresen belinkeled. Ide másolok egy komment részletet:
"..amikor száz gyanúsan viselkedő emberből az EGYIK tényleg elkövet valami durva dolgot, utólag könnyen hibának lehet tekinteni azt, hogy miért nem vonták szorosabb megfigyelés alá, hiszen gyanúsan viselkedett.

egy pártatlan vizsgálat arra is rámutat, hogy
1. milyen különös körülmények indokolták volna, hogy a többi, gyanúsan viselkedő ember közül pont ezt az egyet kellett volna szorosabban figyelni
2. hol van az a hiányosság az NBH eljárásaiban, amely miatt ez elmaradt
3. milyen módon kellen az NBH eljárásait módosítani ahhoz, hogy hasonló hiba a jövőben ne fordulhasson elő."

Szerintem ez elég jól mutatja miről is van szó. Sajnos ezzel értek egyet.
Kertész Ákosnak elgurult a gyógyszere, de ő egy öreg csákó, kit érdekel, rettenetes butaságokat beszél. Szerencsére nem is lakik itthon. Olvasni ilyen butaságokat, de ő nincs bent a parlamentben...
Én nem vagyok magyarellenes, sőt! De nagyon zavar hogy milyen módon terjed a gyűlölködés. Milyen lett a közbeszéd stb.

MolnarErik · http://heraldika.blog.hu/ 2012.10.13. 17:50:54

Érdekes, eddig az LMP volt az SZDSZ.

Tóth Ágas 2012.10.13. 17:55:18

jó írás, gyakorlatilag mindennel egyetértek. visítani fognak, mert ilyenkor fáj a szólásszabadság.

Lepényhal 2012.10.13. 18:23:11

@Legelő Őse:
"egy pártatlan vizsgálat arra is rámutat, hogy
1. milyen különös körülmények indokolták volna, hogy a többi, gyanúsan viselkedő ember közül pont ezt az egyet kellett volna szorosabban figyelni"

Bazmeg, te szoktál gondolkodni? Ott volt a beépített emberük a gyilkosságoknál. Akkor szerinted logikus kérdés, hogy honnan a faszból sejthették volna, hogy kit kell "szorosabban figyelni"?
Mindenesetre ez az általad linkelt ócska szar próbálkozás újra csak azt bizonyítja, hogy nem tudtok a mocskos SZDSZ dolgaival szembenézni.
Ami pedig a többi hülyeséget illeti, amivel az a barom mentegetni próbálta az NBH-t: a pártatlan vizsgálatnak nem az volt a célja hogy az NBH szervezeti működését vizsgálja, hanem hogy tisztázza azt a szégyenletes dolgot, hogy Magyarország kormányának titkosszolgálata valóban bűnrészes volt-e a romagyilkosságokban. A kommentelőnek nyilván az volt a célja, hogy eljárási hibáknak és rosszul szabályozott működésnek próbálja beállítani a tetves SZDSZ mutyiját. Ja, persze, biztos valamiféle rossz működési szabályzat az oka, hogy a gyilkosok mindig jólinformáltak voltak és nemzetbiztonsági sofőrrel megtámogatva gyilkolászták a cigányokat, és a nemzetbiztonság még a rendőrséget is hátráltatta a felderítésben.

A másik: ha Kertész Ákos egyértelműen rasszista kirohanásait elintézed annyival, hogy az öregnek elgurult a gyógyszere, akkor különösen érthetetlen, hogy ez az empátiád vajon miért nem működik a másik irányban. Mondhatnád, hogy azoknak is elgurult a gyógyszere, de nem azt mondod, hanem rasszistázol meg fasisztázol.

vargánya 2012.10.13. 18:24:22

@Legelő Őse: Azt írod: "a milla mint civil szervezet pár fiatal, és egy tilos rádiós kezdeményezése, amit mindössze az fújt ekkorára, hogy nem tetszik nekik a rendszer". Ne érts félre, nem kötekedni akarok, de melyik RENDSZER nem tetszik nekik? A 23 éve a "rendszerváltással" Mo.-on létrejött sajátos vadkapitalista társadalmi rendszer, vagy csak annak politikai alrendszere a "parlamenti demokrácia" (amelynek az Orbán-korszak csak egy epizódja), vagy a mindkettőt meghatározó megarendszer, a GLOBALIZÁCIÓ rendszere?
Nekem egyik sem tetszik. De most nehogy azzal gyere nekem, hogy akkor mondjak jobbat helyette! Mert ilyenkor ezzel szoktak jönni, mintha nem utasíthatnék el valamit, csak akkor, ha tudok helyette jobbat. Dehogyis nem! Lennének persze ötleteim, vannak elképzeléseim, de nem gondolom azt, hogy a "szebb jövőt" nekem (egyedül) kellene kitalálnom. Hogy is mondta Bástya elvtárs?: "Szerénység elvtársak, szerénység! Ha van valami amit szeretek magamban, a a szerénység".
A milla most még valóban "szines forgatag"-nak látszik, de az is jól érzékelhető, hogy új hangadói egyre inkább a RENDSZER védelmében próbálják csatasorba állítani a hatalmon lévő "rend"-bontókkal szemben. A sok jóhiszemű idióta meg vallásos hevülettel követi a régi-új megmondóembereket, nemigen sejtve, hogy valójában milyen globális hatalmi érdekeket szolgálnak.

szorokin · http://quauaua.tumblr.com 2012.10.13. 23:11:58

@énisszeretlek: ott a pont. pontos kép/helyzetjelentés :)

+1

Nemetsek Tibor 2012.10.14. 01:20:50

@sárospataki lány: nem, még mindig nem fogod. Köpsz a libsikre, de attól még nem mind "vörös". Nem számítottam arra, hogy pánikszerűen hadiválsz, valami érvre sokkalinkább. Ez aliberálkommer madzlag béna.

Nemetsek Tibor 2012.10.14. 03:35:51

@vargánya: blablázol. A kirmelt mondatok a szimpla személyeskedő lábszagú kategóriába estek. Te is ezen a szálon húzod magad: libsi=arrgogàns. Nem tehet senki a kisebbrendüségi komplexusodròl. Próbálj beszélgetni.

Szúrófény 2012.10.14. 04:31:24

@Gondolkodni Próbáló Birca:

A gasztronómia csodája:

A Sivár-pusztai sajt-ó

A kelet magyarországi sajto(t) német tejből eresztik. Ti. a német megvette a tehenet. Így mi tehe(n)etetlenül vagyunk. A magyar füvet (le)le-gelő német tehén tejéből készített sivár pusztai sajt ó különlegesen pikáns illatú lágy sajt. Mondhatnám a világon és a hazugságban egyedülálló!
A demokrácia híreit Moszkvából, a diktatúra híreit Párizsból, a szicíliai maffia híreit Rómából, a szociliai maffia híreit Tévedésből jelentik. Hírmagyarázóik kar inti módjára magyarázzák a bizonyítványt, küldve nekünk a lóleányka álmát. Kommentárt csak az ellenzék tevékenysége érdemel, vastagon kormozva.
A mindenhonnan küldött munkatársak hűségesen tudósítanak a maguk előítéleteiről. Soha nem jönnek zavarba, mindig lekésnek. Fontos dolgokra csak Angliában bukkannak, ott nem ismerik a kilogrammot. De Angliát sem szeretik, mert jobb oldali a kormánya még a gépkocsinak is! Ők annyira (párt) semlegesek, hogy semmiről nem mernek írni, amiről még más el nem mondta a (z irányadó) véleményét. Titkon baloldaliak, annyira, hogy mindig ballábbal kelnek fel, és nem szeretik a jobb sorsra érdemes embereket sem.
Belföldi híreket csak az MTI-től, és közlekedésit közölnek. A karambolnál soha nem beszélnek a kormányzás hibáiról. Arról, hogy ketten próbálnak kormányozni, a féket folyton rángatják.
A sivár-pusztai sajtot hagyományosan, lefölözött, savanyú tejből készítik. Beoltják marhabendőből készített hamis oltóval. Kicsapják belőle az Írót. A megmaradt túrót „csavaros”-sajtóval sajtolják, mint az olvasót az állam adóval.

Putyilov gyári melós 2012.10.14. 11:12:32

Már nem azért a két kerek forintér elvtársaim a zÚrban, de ez a post úgy bűzlik, mint a Pálpusztai :O)))

Mikor voltak Orbán elvtársnak tőke ellenes lépései?
Ja, hogy pofázott róla, fujj-fuuj multizott miközben egytől se vonta meg az adómentességét?
Sőt, százmilliárdokkal támogatja a kormánya őket és Orbán személyesen nyalja fényesre a seggüket!
Még hogy Orbán rendszerkritkus, ez az évszázad vicce :O)))

Az lenne a rasszizmus, ha Orbánt annak nevezik, ami?
Szerintem az a rasszista, aki szégyelli a Vezére cigány származását és letagadja!
Orbán cigány, elég megnézni a fiatalkori képeit, megkérdezni a gyerekkori ismerőseit..
AZ A RASSZISTA AKI EZT TAGADJA, MERT A CIGÁNY SZÁRMAZÁST SZÉGYELLI, BŰNNEK TEKINTI!

Felszólítja a posztíró, hogy TGM ne menjen oda, ahova akar, miközben többször is leírja, hogy semmivel nem ért egyet, amit TGM vall.

Büdös ám ez elvtársak, mint a rohadó sajt, amelyet megemésztetek és szétfostak a sajtkukacok!

Putyilov gyári melós 2012.10.14. 11:20:42

@Putyilov gyári melós:

Amúgy elképzelem az USAt, hogy Barack Obama ugyanúgy csak hormonkezelés után, kifehérített bőrrel lép politikai pályára, mint a titkosszolgálatok és az MSZMP által befuttatott hormonkezelt Orbán.

Már másnap attól lett volna tele az amerikai SZABAD sajtó, hogy CSALÓ, SZÉLÁMOS, aki becsapja az embereket.
És nem lett volna olyan jogvédő, aki rasszizmust kiállt, az IGAZSÁG leírásáért!

Úgyhogy elmegy ám rasszista posztíró az agit-propos elvtársai pitsájába sajtcsimbóknak :O)))

Putyilov gyári melós 2012.10.14. 12:20:42

@vargánya:
""Szerénység elvtársak, szerénység! Ha van valami amit szeretek magamban, a a szerénység".

Ott a helyed a Békemenetben, jómunkásemberlvtársam, a népen élősködő, jól fizetett Fidesz nómenklatúra Bástya elvtársi mögött, a jól fizetett magyargyűlölő sztálinisták táblái alatt!
"Bizonyítsuk be, hogy van kitartásunk, inkább vállaljuk az átmeneti szegénységet, mint az örökös rabigát"

ismeretlen galaxis 2012.10.14. 19:27:42

@sárospataki lány: Hol az igazi baj szerinted? Engem is érdekelne, hogy értetted! A libásokat kb úgy "szeretem" mint te! És nem hiszek abban, hogy ez amit itt látok valami tiszta kezdeményezés lenne!

ismeretlen galaxis 2012.10.14. 19:31:48

Bajnai sohasem lesz ennek az országnak /népnek miniszterelnöke, soha!! Ő legfeljebb csak amerikai pénzen (tudjuk kikén) ránk aggatott helytartó lehet, de reményeim szerint ez sem lesz sohasem, mert bízom benne, hogy nem lehet a magyar ennyire feledékeny!

szaffiii (törölt) 2012.10.14. 19:42:09

Megyek a békemenetre, remélem sokan leszünk!

sárospataki 2012.10.15. 00:54:03

@Kiskertész: háde pont azt mondtam, hogy nem minden liberális vörös, de a(z új) magyar liberalizmus reflexei azok azok. Te olvasol egyáltalán, vagy csak írsz?

sárospataki 2012.10.15. 01:03:55

@ismeretlen galaxis: hú, lassan indítok egy blogot, és leírom bőven, szépen megfogalmazva azokat a dolgokat, amelyeknek nem elég egy hozzászólás. Dióhéjban annyit akartam mondani, hogy mindenhol arányaiban ugyanannyi a hülye, csak másképpen, szerencsétlen, a liberális gondolatkörben hívő emberek elhiszik, hogy az egyéni szabadságjogok a legfontosabbak, holott ez meglehetősen kérdőjeles álláspont, sőt, azt propagálják, hogy erre vezet a fejlődés útja. A hit kétféle lehet, tudás (sophia) és bizalom, feltétlen hit (pistis). A pistis táptalaja a hiány, a bizonyosság hiánya és a hit iránti vágy, amely az ember egyik legfontosabb tulajdonsága, és az átlag liberális elhiszi, hogy az egyéni szabadságjogok a legfontosabbak, holott bizonyítéka nincs rá. Ezt pedig igen könnyű meglovagolni, és meg is teszik. Hogy miért nem jó, az méghosszabb, majd lesz blog, ígérem :-)

Nemetsek Tibor 2012.10.15. 09:44:55

@sárospataki lány: no, megkértem valakit, hogy olvassa fel nekem a válaszod, és újra azt is, hogy kire szavaznál. A fiktív definíciód ilyen módon aligha vitaképes, de próbáljuk. Most hagyjuk azt, hogy mi a konzervatív az lmp-ben (netán a multikra vonatkozó álláspontjuk?) nem is a belvárosiasozás érdekelne, mert azt rettentően unom, stb. hanem kezdjük azon, amin felcsesztem magam - a maoistánál. A mila nézetei mióta maoisták? Rólad alappal feltételezem, hogy tudod mit jelent ez.

Nemetsek Tibor 2012.10.15. 10:36:43

@sárospataki lány: a problémám alapvetően azzal van, hogy esélyt sem adsz a "liberálisoknak", hanem rögvest rájuk húzod a vizes-lepedőt. Azt gondolod, hogy mindegyik pusztán az egyéni szabadságjogokat isteníti - hát én ezekkel foglalkozom már hosszú évek óta és messze nem gondolom, hogy ez mindennek az alfája és omegája (nem is beszélve arról, hogy a maoista/vörös hozzáállással ez eleve inkompatibilis). Tudom felfogni a közösség és a gazdaság szerepét, még valami fogalmam a kulturális környezettel kapcsolatban is van. Netán az egyházak hallatán sem köpök rögvest. És képzeld, még az országomat is szeretem és büszke is vagyok a magyarságomra. És ha azt gondolod, hogy egyedül vagyok, az akkora tévedés mint ide lacháza.

A bajom azzal, amit te sulykolsz/állítasz az pontosan az, amit a poszt is nyomat: liberális=szdszes(meg tolvaj is)=arrogáns=belvárosi (ostoba/partikuláris). Szerintem ez mélyen inkorrekt dolog és persze akkor és arra írsz, amikor és amire van kedved (és félre ne érts, tőlem úgy szavazol, ahogy akarsz, sőt közöm sincs hozzá), de azért belevörösözni/maoistázni csak úgy a külföldi internetbe, no az nem gondoltam volna, hogy tőled olvasom.

ismeretlen galaxis 2012.10.15. 11:04:40

@sárospataki lány: Köszi. Te pont az vagy, akinek érdemes lenne blogot írni, hajrá! Van mondanivalód, stílusod és nagy szüksége van a hazának szerintem a "hangodra"! Ne hagyd ki, én drukkolok Neked :-) szia!

sárospataki 2012.10.15. 11:12:48

@Kiskertész: bázzeg, ne idegesíts fel. Azt írtam, olvasd el, hogy az szdsz maoista, a milla pedig odakacsint a (liberlizmusnak hazudott) maoizmuson felnőtt társaságnak azzal, hogy ugyanúgy reagál le bizonyos kérdéseket, tehát. Mégegyszer, olvasd el, mit írtam:

"Vannak toposzok, ahol a mila próbál újnak, középre húzónak látszó kommunikációt erőltetni, ez szól a külvilágnak, az ingadozóknak, és vannak tipikus maoista-szdsz-libertáriánus toposzok, amelyeket pont ugyanúgy használnak, mint a magyar nemzeti gondolkodást mélységesen megvető szdsz - az ő törzsszavazóival kacsintanak össze ilyenkor."

Az elempé konzervatív liberalizmusa a legeklatánsabban a baloldaltól való távolságtartással mérhető le, illetve a tipikus szocialista toposzok kerülése is árulkodó. Ráadásul ők meg Sólyom László ugyanarról a tőről (védegylet) fakadnak, ugye.

Mivel én még LMP kampányban is részt vettem (nem árulom el, hogyan), látom, hogy a szimpatizánsook is vaslamiféle szalonképesített eszdészt láttak benne. Persze nem az lett.

És nem jószántamból szavazok a fideszre, elhiheted.

sárospataki 2012.10.15. 11:31:18

@Kiskertész: nem, nem ez a kapcsolati lánc, megint nem olvasol figyelmesen. A magyar liberalizmust einstandolta az szdsz, még valamikor 1988 környékén, ahogyan a nemzeti gondolkodást az emdéef. Azok az emberek akik fogékonyak voltak a liberalizmusra, csomagban kaptak egy óriási adag maoizmust is, hiszen az eszdéeszes törzsgárda jellemzően pártfunkci- és ávósok gyereke volt, akik majdnem büntetlenül játszhattak forradalmasdit - játszottak is, méghozzá olyasmit, mint a hatvannyolcasok, akik eleve kvázi-maoisták voltak. Azért használom a maoizmust, még ha nem is teljesen illik ide, mert ez volt az egyedüli olyan vörös ideológia, amelyik a komolyan gondolta a teljes kulturális és gondolati átnevelést, megalkuvásoktól mentes és kívülről úgy tűnt, mint a megvalósult szocializmust (kívűlről sok minden tűnt szebbnek, ez nem meglepő). Mivel minden hivatalos rendszertől balra volt, forradalmi volt, kiválóan vonzotta a fiatalokat.

Zárójel bezárva: a magyar liberalizmus tehát legalább 20-22 évig neghatározóan ilyen volt. Nem lehet most azt mondani, hogy püpü nemjárja, innentől teljesen más lesz a magyar liberalizmus (pedig igény volna rá). Nyilván (?) a mila kikacsint azok felé is, akiknek a gondolati inerciájuk magas, vagy mondjuk végtelen (gyk. nem tudnak váltani). Nem mosom össze, de úgy látszik, ez a métely itt fog még tenyészni egy ideig, nem rántotta magával az szdsz a faszba. És a legdurvább, hogy, mint mondtam, komoly igény van ezekre a gondolatokra, különösen a nemzetpolitika környékén.

ismeretlen galaxis 2012.10.15. 11:31:26

@Kiskertész: Nézd, én egyáltalán nem hiszek ebben a millában és az a véleményem, hogy egy nagy átverés az egész.És az a kérdésem, hogy ti, "nagy tudású" humanista és toleráns liberálisok, hol voltatok az elmúlt években és mit csináltatok addig amíg a pártotok az szdsz azt csinálta amit? Akkor miért nem hallottam a jobbító törekvéseitekről, miért nem? Reményei szerint, itt évtizedekig a hatalom közelébe sem fértek, még amerikai pénzen sem, sőt azon főleg nem!

ismeretlen galaxis 2012.10.15. 11:34:17

ismeretlen galaxis: reményeim

sárospataki 2012.10.15. 11:46:20

@Kiskertész: ja, és az egyéni szabadságjogok az kamu, lózung, hordozóanyag. A baloldali, liberális értelmiség a legdurvábban kollektivista brancs, próbálj (próbáltál volna) Budapesten a művészeti életben boldogulni anélkül, hogy beletartoznál, nyehehe. Maradt volna nevetséges hülyékkel tarkított periféria, szerencsére ez átalakulóban van, alakul a konzervatív értelmiségi _brancs_ (remélem, lesz átfedés).

Szóval a szabadságjogok, a demokrácia féltése és az európai értelemben vett értelmiség mind olyan einstandolt fogalmak, amelyek mentén össze lehet rántani a brancsot. Az okokat hagyjuk, mert hosszú.

Nemetsek Tibor 2012.10.15. 12:06:24

@sárospataki lány: Megteszem azt a szívességet, hogy a jelzőidet figyelmen kívül hagyom.

1. Az első kommetedben a trianonos posztod kritizálod, meg sem említve, hogy aki ezt írta, az elnézést kért. Meg tudod találni azt is. Ennek a háttere, hogy nyilván nem értett egyet ezzel az összes mila szervező és a poszt szerzője is belátta a hibát.

Egyébként még ez a milás poszt sem zárta ki a magyar nemzeti gondolkodást, Trianonról sem kell mindenkinek ugyanúgy gondolkodni. Még tévedni is lehet, hibázni is, és beismerni a hibát, még az is lehet. Már elnézést, de klasszikus „nemzetárulós” retorika ez, rímel a belvárosiazásra, amit később is használsz.

2. A most idézett posztodban pedig pont azt csinálod, amit én igazságtalannak tartok. De akkor idézd az egészet: ugyanis még azt is írod, hogy „az első nem érdekel”, azt csak erőltetni próbálja, csak a külvilágnak szól.

Amíg a középre-húzás stb. a posztod alapján kommunikációs trükk, addig a maoista-nemzetgyűlölő-arrogáns szdsz vonal neked – én így értem – valójában a mila foga fehérje.

Annak a lehetőségét sem érinted, hogy a milában megfér a liberális (ami nem egyenlő az szdsz-essel, nem is beszélve arról, hogy azt még a sajtkészítő sem vitatja, hogy az is változott), megfér a baloldali és a nemzeti is. Van 12 érték, ami ezt igyekszik összefoglalni.

Nem azt direktben, hogy minden liberális vörös, maoista stb (én még mindig bizonytalan vagyok a liberális maoista jelentésében…), de azt igen, hogy a mila ilyen, arra kacsint, azt a retorikát használja stb.. Én ezt olvastam ki abból, amit írtál, de lehet, hogy nem tudok olvasni.

3. Az LMP konzervatív liberalizmusához annyit, hogy a kommunikációját a multi (és néhol globalizáció) ellenesség ugyanúgy jellemzi szerintem. Ez egy álláspont, most nem ezt akarom vitatni, támadni, vagy védeni (van, amiben igazat adok neki, van, ami olyan hippi, hogy kiver tőle a víz), de számomra elég világos – és nekem üti a „konzervatív” teóriát. Hogy ki mit gondol a miláról az lmp-n belül, arról nekem is van pár forrásom, de ez nem is verseny: elég köztudott az is, hogy erősen megosztott az lmp ebben a kérdésben (ami borzasztó nagy kár, pont a „maoista”, vagy rákosista szalámitaktika működik rajtuk) – megjegyzem az is tanulságos, hogy a milát lmp fiókszervezetnek is tartják.

4. ...legalább 3 mila szervezőt tudok mondani, aki személyesen sokat tett és nem lózung szinten az emberi jogokért. Ha megnézed kik nyilatkoztak a mila nevében, akkor te magad is találsz majd neveket is - akik NEM voltak szdsz tagok. Érted te ezt? Fogod az összes bajod az szdsz-el (és joggal lehet ezer), aztán az egészet ráhúzod a milára.

Te egyszerűen nem adsz esélyt annak, hogy valaki úgy legyen liberális, hogy egyben ne legyen szdsz-es, illetve ne ezt a vonalat folytassa. Erre nincs mit mondanom.

Ez olyan fair, mintha azt mondanám egy majdani konzervatív pártra (jesszusom, de kéne olyan is), hogy fidesznyik, vagy náci.

Szavazni pedig arra szavazol, akire lelkiismereted szerint neked a leghelyesebb, kissé ledöbbentem, amit írtál, de nem akarok ebbe belemenni, ez a te dolgod.

Nemetsek Tibor 2012.10.15. 12:08:53

@ismeretlen galaxis: én speciel dolgoztam, ügyvédként, kvázi a "gáton" - te mit csináltál? Kommenteltél? :)

A reményeid a tied, nem akarom és fogom elvenni - higyj, bízz, utálkozz, ahogy neked kellemes.

Nemetsek Tibor 2012.10.15. 12:10:06

@sárospataki lány: ja igen: neked kamu, lózung stb. az egyéni szabadságjog. Neked az - ez nem jelenti azt, hogy az is, hogy valóban az is. Kár kinyilatkoztatni.

Legelő Őse · http://legeloose.blog.hu/ 2012.10.15. 12:34:14

@Lepényhal: tényleg - nem érzed hogy nincs hozzáadott értéke annak hogy személyeskedsz?
1. hol olvastad azt hogy az NBH-nak ott volt a beépített embere a gyilkosságoknál?
2. Kertészt mint egyetlen személyt hogyan lehet összehasonlítani egy jelenleg is parlamentben lévő párttal és a hozzá kapcsolódó nyíltan rasszista szervezetekkel? Most komolyan arról próbálsz meggyőzni engem, hogy nincs ilyesmi hazánkban?

sárospataki 2012.10.15. 13:26:31

@Kiskertész: nem nekem kamu, nekik. Te tényleg nem tudsz olvasni, vagy átmegyünk polidilibe? Mert akkor én lépek.

Nemetsek Tibor 2012.10.15. 13:39:20

@sárospataki lány: akkor pontosítok, mert valóban kétféleképpen (persze ki hogyan akarja érteni) volt érthető, amit írtam, és készséggel elnézést is kérek: szerinted kamu hivatkozási alap vlt. Neked = számodra azt jelenti, hogy stb.. Ha így világos: számodra tehát egy kamu kifogás volt ez mindössze (örökkön örökké? mindenkinek?) - és ha a mila odakacsintgatása miatt a szadesz klón milának ma is az.

Léphetsz tőlem, ahogy érzed, nekem is van jobb dolgom mint ezzel baszakodni. De ha maradsz, és válaszolsz (nincs mindenáron igényem rá, de nem véletlenül írtam neked) akkor befejezhetnéd a "tanujjámán óvasni" leckéztetést a kedvemért. Ha persze kreténnek tartsz, akkor ne is írj, az tök rendben van "bázzeg".

sárospataki 2012.10.15. 13:47:50

@Kiskertész: bocs, kicsit dolgoznom kell, de a mégegyszer kérlek, olvasd azt, amit írtam, és nem azt, amit szeretnél hallani. Megpróbálom leírni röviden.

A milla sajnos valamilyen okból kénytelen gesztusokat tenni a volt szdsz törzsgárda felé. Ez nem azt jelenti, hogy ők szdsz-esek, vagy minden liberális szdsz-es, hanem azt, hogy a mila beemelt olyan topikokat, amelegy normális országban elképzelhetetlenek, vagy nagyon a periférián mozognak (például a nemzetpolitika területén voltak ilyen kérdések). Ez nem a foguk fehérje, de olyan hiba, amely számomra szalonképtelenné teszik. Ezen témák olyanok, mint gyurcsány ferenc, vona gábor (van még pár marha, de legyenek ők a példa), úriember nem közösködik velük.

Annyit emlegeted ezt, hogy kire szavazok, továbbá meg vagy döbbenve, így kénytelen vagyok megkérdezni: ismerjük egymást irl?

sárospataki 2012.10.15. 14:04:19

@Kiskertész: ja, és hidd el, már egy majdnem vállalható konzervatív-liberális párt is vinné a szavazatomat, de eddig ilyennel nem találkoztam, sajnos. Pedig én megpróbáltam, de ahol megjelenik pl. Bauer Tamás, annak annyi.

szorokin · http://quauaua.tumblr.com 2012.10.15. 14:06:16

bajnairól, az igaz, szeplőtelen emberrű:
atlatszo.hu/2012/10/15/kis-oligarchatarozo-bajnai-gordon/

mindenkinek ajánlom szeretettel :)

Nemetsek Tibor 2012.10.15. 14:06:34

@sárospataki lány: szerintem nem ismerjük egymást, arra reagáltam, amit te tartottál fontosnak leírni, én pedig megdöbbentem rajta stb. - mindegy miért és részemről ejtem a témát.

Amit én kiolvastam a hozzászólásodból, és hogy ennek mi az oka, azt már leírtam fent több pontban és fenntartom - de ha félreértettelek, azt sajnálom, bár azt nem állítanám, hogy ezt akarom látni :)

Egy példát írtál, a rossz emlékű trianonos posztot (nem a mila egyetlen hibája), amiről Bodó Balázs aztán ezt írta: "néhány keresetlen szóval sikerült sokakat megbántanom. Előre bocsátom, nem ez volt a célom. Kérem őket, ne legyenek megbántva." Őszintén szólva továbbra sem tudom, hogy milyen gesztusokat és pontosan miért tett a mila a volt szadesz törzsgárdának - és hogy megy ez? Csak próbálnám elképzelni a folyamatot ahogy az ilyen igény megjelenik és a mila kielégíti. Horn Gábor küldd egy sms-t? Na mindegy.

...de mindezzel együtt azt is elfogadom, hogy neked a mila szalonképtelen. Dolgozzunk, jaja.

Nemetsek Tibor 2012.10.15. 14:08:27

@sárospataki lány: tudok ezzel egyetérteni. Bauer Tamás volt ennél sokkal jobb formában, de annak már jó ideje vége - elég nagy baj, ha valaki nem érti, hogy mikor és miért ne. Az meg egyenesen tragédia, bár kicsit más, ha valaki 2, de max három ciklusnál többet ül a parlamentben.

Nemetsek Tibor 2012.10.15. 14:09:43

@szorokin: mongnak nagy tisztelője vagyok :) bár azt nem értem, hogy miért az "álcázott"-jelző használja... keményen fel van adva a feladat, kíváncsian várom, hogy mit fog reagál rá az érintett.

sárospataki 2012.10.15. 14:11:31

@Kiskertész: nyilván vannak, akik komolyan gondolják, a többségnek viszont csak ürügy. Náci kártya-analógia: hu.wikipedia.org/wiki/N%C3%A1ci_k%C3%A1rtya És nem csak analógia, hanem.

Nemetsek Tibor 2012.10.15. 14:20:22

@sárospataki lány: érdekes, nekem pont az volt egyáltalán vállalható a szadeszben, hogy legalább szabadságjogi és jogállami intézményekkel kapcsolatos területeken valamit azért letett az asztalra - még akkor is, ha kezdetben sokkal inkább hittem nekik, és ahogy csinálták, az sem volt mindig okos, vagy ügyes, sőt egyre kevésbé.

Ismertek azok az okok is, amiért ez a párt később elvesztette a hitelét és hogy hagyták ott meghatározó arcai. Nem tudom értelmezni csak úgy a "többséget", bocs.

De az szdsz már történelem. Ami érdekes volt ebben a posztban, ahogy ez a milával össze lett kapcsolva.

sárospataki 2012.10.15. 14:24:48

@Kiskertész: nem, Horn Gábor nem küld smst, de a milla szeretné, hogy azok az emberek, akik régebben a szadesszel szimpatizáltak, most vele szimpatizáljanak. Vagy. Tökéletesen egyetért ezekkel a gondolatokkal, mert azokon szocializálódott, és ezek a gondolatok időről időre emmanálódnak. Bodó Balázs munkásságát nézve sajnos ez utóbbi. Ettől még a milla nem szdsz, de Bodó Balázs nem tudja levetkőzni a múltját, azt a közeget, amelyet ideológiailag az szdsz határozott meg nagyon sokáig: Bauer Tamás pont egy évvel előtte azt publikálta, hogy trianon előtt ötmillió ember nem élt a nemzetisége szerinti országban, utána meg csak három, tehát trianon jó és helyes volt. Illetve, BB részéről a bocsánatkérés szimpatikus, de trianon ilyen cinikus, ellenséges megközelítése sajnos még az ötvenes évekbol datálódik, és most nem akarok Romsics Ignácot játszani.

Nemetsek Tibor 2012.10.15. 14:32:35

@sárospataki lány: hát, én nem tudok Bodó helyében írni erre semmit, gyanítom - mert ismerem - hogy ha egyet nem is kell vele érteni (ebben sem, de mást is írt, mondjuk oroszlánrésze van a minimum+ programban stb.), de azért annál messze jóval értelmesebb, hogy legyen önálló álláspontja. Még ha hibázik is.

Nem érzek ilyen megfelelési kényszert, átfedést igen, de csak annyiban, hogy vannak liberális értékek között átfedések. De számomra ez még nem jelenti azt, hogy a magát nem túl ízlésesen kipurcantó párttal (akinek nem minden tagja/feltétlenül a többsége volt gáz) így egy kalap kellene/lehetne söpörni a milát, ahol finoman szólva sem mindenki liberális egyébként, de nem is mindenki belvárosi, de nem is mindenki értelmiségi stb.

BT - nc, azon túl, hogy hajjbazzeg. Kíváncsi vagyok mikor sikerül Trianont helyre tenni igazán.

sárospataki 2012.10.15. 14:33:28

@Kiskertész: Nekem az volt a legfurcsább, amikor pl. szdsz-es miniszterek arról nyilatkoztak, hogy küzdeni kell adott területen valamiért (pl. cigányok felzárkóztatása, stb.), ahelyett, hogy egyszerűen megtették volna a megfelelő hivatali lépéseket, hogy az adott dolog legalább meginduljon. De nem, ők inkább írtak egy cikket (mondjuk) az ÉS-be az adott téma fontosságáról, annak viszonyáról az európai társintézményekkel és a finanszírozási lehetőségekről; ennek következtében széles körben elterjedt az a nézet, hogy ez igen, ez az ember ért hozzá, milyen szerencse, hogy ő van a bársonyszékben. Ha érted a problémát. Persze később átmentek sima harácsolásba, de az megint más kérdés, előbb-utóbb minden politikus eljut oda.

Nemetsek Tibor 2012.10.15. 14:36:04

@sárospataki lány: érdemben a cigányokkal kapcsolatban nem sok pozitív változás volt, ezért ez ma a legdurvább kérdések egyike. Pozitív példa egy sincs? Olyan, amit írsz, mintha semmit sem tettek volna soha.

sárospataki 2012.10.15. 14:36:58

@Kiskertész: de azt csak mostanában találták ki :-)

sárospataki 2012.10.15. 14:39:58

@Kiskertész: ez csak egy példa volt, csillagozd ki, bármi jó oda.

Pozitív? Talán a PANKKK, de azt is megpróbálták támogatással megoldani, holott szabályozni kellett volna. A támogatás a kontraszelekció és korrupció melegágya.

Nemetsek Tibor 2012.10.15. 14:45:58

@sárospataki lány: Hát, azt te jobban vágod.

Én emberjogi területen tudok, pl. elterelés a kábszeres ügyekben (félmegoldás), reg. élettársi közösség (bár már az kései, és az is félmegoldás), köt hadkötelezettség eltörlése stb. - de ezekben a kérdésekben én "szélsőséges" vagyok :) halvány mentségemre legyen mondva, hogy legalább tudom magamról.

ismeretlen galaxis 2012.10.15. 15:20:50

@Kiskertész: Ügyvédes válasz volt, az értelmiségi pálya gőgös föle szólalt meg, Ezért "szeret" benneteket annyira a társadalom. (vannak kivételek is) Néha azért mi is dolgozunk tudod egy keveset, de csak,hogy kifizessük valamiből a tarifáitokat.
Bocs a személyeskedésért, komolyan vettem a biztatást.

Nemetsek Tibor 2012.10.15. 15:32:54

@ismeretlen galaxis: nem tudtam, hogy 1. nem vagyok a társadalom tagja, vagy 2. amit csinálok nem munka, vagy 3. bárkit kényszerítek arra, hogy hozzám forduljon :)

...hát igen, a viccet félretéve a szadeszkártya mellett van ügyvédkártya is, erős verseny lenne, hogy melyik a legutáltabb szakma/hivatás.

Nem sértődtem meg, az előző kommentbe is direkt írtam ":)"-t. De nem értelek.

A konkrét kérdésed az volt, hogy én mit tettem (ja: ezért egy ügyfél sem fizetett nekem egy kanyit sem, köszönöm szépen a tarifás kérdést, a nyolckerben lakom stb., de neked az "amerikai pénz" sem fogadható el) és én leírtam, plusz visszakérdeztem, erre a választ kikerülöd azután, hogy leírod, hogy ne kerüljünk (kik?) a hatalom közelébe se.

Nem akartam gőgös leni, szerintem nem is voltam, de elnézést, ha megsértettelek szándékomon kívül.

ismeretlen galaxis 2012.10.15. 16:33:55

Én sem akartalak megbántani.

A politikához nem értek és egyre jobban utálom is, bár tudom, hogy szükség van rá. Sl. gondolatai rímelnek a bennem lévő érzésekkel és megerősítenek abban. Egyszerűen igaza van. Ez az újnak mondott liberális kezdeményezés, nem a jó értelemben vett feltámadást hozza, dehogyis!

Szerintem te érted, hogy kikre gondoltam, akiket nagyon nem szeretnék látnia a hatalomban.

A fidesz eddigi ténykedései nekem semmi jót nem hoztak, de amíg nincsen egy jobb alternatíva, addig őket szabad csak támogatnom.

És a választ te kerülted ki igazából, mert továbbra sem tudom, hogy a jóakaratú liberálisok hol voltak az elmúlt években.

Nemetsek Tibor 2012.10.15. 17:18:18

@ismeretlen galaxis: helo, hát sajnálom, ha így gondolkodsz a politikáról - illetve sokkal jobban örülnék, ha inkább részt vennél benne. Ha sokkal több értelmes és gerinces ember venne részt benne. De a legtöbben - nem alap nélkül - undorodnak.

Természetesen a fentiek után azt sem kommentálom, hogy te kire szavazol :) én rájuk jelenlegi állapotukban biztosan nem fogok, mindenesetre érteni vélem, hogy kiket nem akarsz újra látni - hiszen már, nem véletlenül, meg is buktak - a hatalomban és egyet tudok érteni veled, jó eséllyel.

Jóakaratú liberálisnak - ha neked a milla egy része nem az - nevezhetünk pl. olyan szervezeteket is, amit sárospataki lány is nevezett, pl. lmp és védegylet. Emellett van több jogvédő civil szervezet, ami nekem, az én fogalmaim szerint jóakaratú és ha nem is pártpolitikai értelemben, de bizonyos szempontból akár liberális is: pl. TASZ, EKINT, Magyar Helsinki Bizottság, Háttér stb. A lista biztosan nem teljes, de nem tudok most nagyon alapos elemzést írni erről.

És tudatában vagyok, hogy most ki tudod játszani a jogvédő kártyát, de nagyon remélem nem teszed meg (félre ne érts, nem gondolom, hogy egyet kell velem ebben értened).

ismeretlen galaxis 2012.10.15. 18:01:56

@sárospataki lány: Írd meg azt is a blogodban (ha lesz), hogy lehet szerinted a fiataloknak felnyitni a szemét az igazságra? A tudáson és bizalmon alapuló teljes hitre? Érdekelne!

TamasGM 2012.10.15. 22:06:45

"Nem tudhatom, hogyan élte meg az SZDSZ-ben viselt szerepének átalakulását, hogyan tűrte, amint meghatározó szereplőből díszletté zsugorodott, hogyan dolgozta föl azt a szomorú folyamatot, amelynek során az ön által is alapított, vezetett és képviselt Szabad Demokraták Szövetsége, izgalmas szabadelvű értékcsoportból a hazai komprádor-burzsoázia legagresszívebb mozgalmává lett." Úgy, hogy kiléptem. Úgy, hogy teljesen átalakult a gondolkodásom.
Az apró részletek közé tartozik, hogy értelmiségiek nem laknak a Belvárosban (határolja a József Attila u. - Kiskörút - Duna) egyáltalán, én egyetlenegyet se ismerek.
A Milla, amely ilyen meg olyan (az SZDSZ-re a legcsekélyebb mértékben sem emlékeztet: az SZDSZ annak idején a demokratikus utópia és szabadságmámor pártja volt, a földalatti demokratikus ellenzék örököse, majd - mint annyi minden - tönkrement és bepiszkolódott), személyes közöm nincs hozzá, egyszerűen tiltakozásokat szervez, ezen túl nincs saját, erős politikai karaktere. Ha lesz, majd meglátjuk.
Én ma radikális antikapitalista vagyok - nehéz, hosszú út volt az illúziókból kibonyolódni - , és más irányzatok képviselői mellett majd elmondom a véleményemet egy demonstráción, amelyet (legalábbis eddig) önzetlen, fizetés nélküli, ágrólszakadt önkéntesek szerveznek. (Ez azért nem rossz jel, nem?) Lesz ott mindenféle ember. Miért föltételezi, hogy mindenki ugyanazt mondja? Ugyanazt gondolja? Dehogy. Borzalmas helyzetre kell itt együtt nemet mondani. Ennyi. hatalmi szervezkedésekben nem veszek részt, egyik variáns se tölt el nagy örömmel. (Lásd cikkemet a köv. pénteki, okt. 19-i ÉLET ÉS IRODALOMban.) A saját függetlenségemtől se vagyok boldog. Szívesen lennék olyan közösség tagja, amelyet szeretek, s amelyben szabad vagyok. De hát nem vagyok se az első, se az utolsó azok sorában, akik ülnek az íróasztaluknál, és próbálnak írás és beszéd révén valamit tenni - a tévedés kockázatával. Mert a magányban épp úgy lehet tévedni, mint tömegek sodrában. isten áldja, köszönöm a barátságos szavakat. TGM

Mpatikus Eszetlenellenes 2012.10.16. 00:21:20

A sajtkészitők most tényleg boldogok...

A Milla nevü képződmény egy tünet, tök mindegy konkrétan hányan is vannak egy tüntetésen jelenleg, ahogy a "trompf-békemenetelők" is, ugyanis egy gondolkodási mintát reprezentálnak.
Ez, véleményem szerint abban fogható meg, hogy a TUDATOS választói attitüdöt szeretnék megerősiteni a társadalom egyre szélesebb rétegeiben.
Ettől jelenleg leginkább a fideszt és az mszpt veri ki a viz.
A fidesz köszöni, még jól van, szorgalmasan "betonoz", de a mai állandóan változó és túlinformált társadalmi közegben lehet, hogy ez a bazinagy MONOLIT fog a saját nyakára esni, s töri el azt. Az erőszakos világmegváltó üzenet süt belőlük. Ez viszont nagyon sokaknak nem jön be..., (főleg a fiataloknak és a nőknek a közvélemény kutászai szerint...)
Az mszp meg úgy gondolja VAN, VOLT és LESZ, s ez PONT ELÉG. Szánalmasak.

Mindkét nagy tömb érdekelt az együgyü és szimplán tematizálható VÁLASZTÓ (...inkább hivő...?) fenotipusának megörzésében. Ez a tuti, ezen tömeg kiszolgálása pofonegyszerü bármelyik oldal PR-csapatának. Katasztrófa, de ha tényleg összenő ami összetartozik, akkor fidesz-mszp nagykoalició lenne a valódi realitás abban az esetben, ha ez a MÉTELY jobban elterjedne. (...természetesen szigorúan csak a HAZA ÉRDEKÉBEN...:-)

A választók tudatosodása össztársadalmi érdek LENNE, szomorú, hogy sok pénzért össztüz zudúl arra a kezdeményezésre, ami csupán hangsúlyoz pár (jobb perceiben) mindenki által belátott tényt, s csak pár ominózust úgymint:

Az "elmúlthuszév" el lett barmolva.

Akik felelősek benne, büntetlenül szajkózhatják, hogy "sajnos nem értettünk hozzá, de majd legközelebb...", s arcátlanul és pimaszul újrakezdik, folytatják, miközben véresre keresik magukat, s zártkörü tivornyáikon ISTENEKHEZ hasonlatosnak érezve magukat jókat röhögnek...

A választónak tudatosan kell meghatározni a számára valódi értékeket, és ehhez kell olyan pártot keresni, aki ŐT (az Ő elképzelését) képviseli, nem pedig egy gombnyomogató idióta kell jópénzért, aki ha bejutott máris magasról tesz rá, de hajrázik párthúségben... STB.

Juhász Péter számomra egy idealista, szimpatikus amit csinál, nem olyan cinikus mint a hatalmat mit önálló fétistárgyat imádó Orbán,Gyurcsány és felsorolható lenne majdnem az összes "rendszerváló" alak, tisztelet a kivételeknek.

Csak új emberek térhez jutásával változhatnak meg megkövesedett félfeudális struktúráink, s ezt a zsigereiben érzi elég sok, s egyre több (közel 52%.-nyi) ZEMBER. Maga ez a folyamat a lényeges, s ha nem 2014-ben, hanem csak később fordul a kocka, hát nabumm. Egy ezeréves oszágnak van pár plusz évre ideje, nem?
Az élet pont elég hosszú, hogy mindenki szégyenkezhessen amiatt a gyalázat miatt, amit "rendszerválás " cimen az mszmp háttérszervezeteinek organizálása közepette, "fiataldemokrata" (ez mekkora vicc már napjainkban...:-)) HŐSEINK és őskommunista MENTORAIK véghezvittek.

sárospataki 2012.10.16. 09:27:17

@TamasGM: hopp, személyesen? :-)

Engem érdekelne ez a teljes átalakulás, én ilyesmit nem látok. Teljes átalakulás akkor lett volna, ha Ön mondjuk hitet tesz a metafizikai tradícióra alapuló istenkirályság mellett, és belép - tegyük fel - a Kard, Kereszt, Korona spirituális megalapozottságú beavatási rendbe. A marxizmus és a liberalizmus ugyanannak a gondolatkörnek a különböző projekciói, mondjuk olyan 15 fokkal elforgatott kameraállásból. A másik kérdésem pedig az, hogy miért szólal fel ön Orbán Viktor vezette kormány ellen, hiszen ő egy, ha nem is marxista, de eléggé felismerhetően antikapitalista politizálást folytat, sőt, ezt szemmel láthatóan nem csak a gazdasági kényszer miatt teszi ezt, ideológiailag is megalapozza azt. Válaszait köszönöm.

Putyilov gyári melós 2012.10.16. 14:58:45

Asszem a posztírónak is válaszol TGM!

TGM: Gyertek el mind!
nol.hu/velemeny/tgm__gyertek_el_mind_

Én a magam részéről csak annyit tennék hozzá, hogy IDEJE, HOGY ELVÁLJON A SZARTÓL A MÁJ!

A posztíró mehet akár Orbán elvtárs Békemenetére is, kell oda ember golyófogónak, valszeg kevés a cirka 40 busznyi erdélyi kölök, akiket ezért és bértapsolónak hozat a Párt!

Putyilov gyári melós 2012.10.16. 15:08:25

És zárszónak a posztíró Bálványát, Orbán Viktor szavait ajánlom!

"Orbán Úr!
Emlékeztetnénk Önt a saját szavaira:
"A népnek joga van elkergetnie a kormányt, ha az a népakarat ellenében kormányoz vagy az emberek létérdekeit veszélyezteti!"
Milyen igaza volt Önnek ebben!

Nem az embereknek kell félnie a kormánytól, hanem a kormánynak az emberektől!"

A Népnek Joga Van Elkergetni a Kormányt
youtu.be/B7zn84AelNA

dióskert (törölt) 2012.10.23. 20:57:47

Gordonka nagyon akadozott, mintha magyarul is elfelejtett volna ilyen rövid idő alatt. Hitte volna valaki, hogy Mindszenty József és Szent István király nevével fog itt "munkába" állni? Hát ez aztán tényleg a megújulás csúcsa!

ismeretlen galaxis 2012.10.24. 09:09:55

Az amerikás messiásotok erre nem alkalmas, ne erőltessétek már. Az ő asztala a biznisz, no és a lopás. De, hogy emberekhez szóljon, ez még a M.-nek is jobban ment, pedig ő is gyengécske volt! És ne akarjátok már újra átverni a fél világot ezzel a középszöveggel, pá!
süti beállítások módosítása