HTML

Boldogok a sajtkészítők

- Következő! … Kereszthalál? - Igen. - Kimész az ajtón, balra fordulsz, fogsz egy keresztet. - Következő! ... Kereszthalál? - Igen. - Jó. Kimész az ajtón, balra fordulsz, fogsz egy keresztet. Következő!... Kereszthalál? - Ó nem. Szabadláb. - Mi? - Engem elengedtek. Azt mondták, nem csináltam semmit, szabadon élhetek valahol egy kis szigeten. - Hú! Az nagyon jópofa dolog. Hát akkor eredj! - Nem. Én csak ugrattalak. Valójában kereszthalál. - Ó, már értem! Nagyszerű! Nagyon jó, nagyon jó! Hát, kimész az ajtón... - Igen tudom. Ki az ajtón, balra fordulok, fogok egy keresztet. - Nagyon jó, kösz' szépen. Kereszthalál? - Igen. - Jó...

Friss topikok

  • Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: Itt az orvosok egyik esetben sem lehettek volna jók. Azért ez milyen már? (2021.11.08. 19:30) Lengyelországban gyilkosság történt
  • midnight coder: @MEDVE1978: Igen baloldalinak nem nevezhetõk, de liberálisnak pláne nem. (2021.07.28. 15:57) Válogasd meg a szavaidat!
  • szekertabor: A probléma lényege, amit bárki, aki járt már nudista strandon, megerősíthet: a közszemlére bocsájt... (2021.07.28. 09:52) Bimbószabadságharc
  • evilwolf: " és nem kellene a méregdrága Pegazusra költeni az adófizetők pénzét." Azért a kínai vakcina sem v... (2021.07.20. 18:33) Következetesen a lehallgatásról
  • apro_marosan_petergabor: @Homo fideszbirkusz: Helyettem ne igyekezz véleményt mondani. A megzsarolt, megritkított, folyama... (2021.06.10. 21:06) Miért nem találkozik a pápa Orbánnal?

Linkblog

Az Európa-kérdés

2012.10.21. 07:22 Ratius

Miközben a formálódó ellenzéki csoportok Európába kapaszkodva próbálják útját állni a kibontakozó orbáni víziónak, azonközben a kormány mindent elkövet azért, hogy lejárassa az európai intézményeket. A közelgő nemzeti ünnep ellenzéki és kormánypárti tüntetései akárhogyan is, de Európa körül forognak majd. Sajnos éppen az ellenkező irányban, mint ahogyan forogniuk kellene. Mert míg az ellenzék Európát tartja a maga utolsó mentsvárának és a felemelő európai értékek fényében képtelen meglátni az integráció borzalmas tényeit, addig a kormány pont fordítva: felismeri ugyan az integráció okozta gazdasági problémákat, de közben Európa értékeinek elutasításáról beszél. A kormányfő például az Egy a haza – Békemenet 2012 című, csütörtökön bemutatott kötetben arról is nyilatkozott, hogy érzelmileg érthető felvetés kilépni az Európai Unióból. A Milla tizenkét pontjának egyike viszont az Uniót megkérdőjelezhetetlen értéknek tartja. 
Mindkét tábor fordítva ül a lovon.

Kényszerek

EU 1.jpgAz ország jelentős része fordult el a hazai politikai elittől, azt gondolván, hogy a rendszerváltó élcsapat a maga rettenetes szubkultúrájával, aljas politikai húzásaival, gerinctelen intrikáival és szemforgató választási játszmáival, nem utolsó sorban korrupt és pénzéhes magatartásával minden bajok legfőbb oka. Anélkül, hogy vitatkozni akarnék ezzel a helytállónak tűnő megközelítéssel, érdemes egy lépéssel távolabbról is megvizsgálni ezt a szerencsétlen és valóban ellenszenves elitet. Mondjuk, a maga európai környezetében.
Nehéz ugyanis feltételezni, hogy a magyar politikai elit minden tagja velejéig romlott, gonosz és rosszakaratú volna. Én ezt nem hiszem. Gyanítom, az összes borzalmas politikus jót akar ennek az országnak a maga módján. Ha másért nem, hát azért, hogy bevonuljon a történelemkönyvekbe.
Ezzel a nyilvánvaló emberi igyekezettel szemben viszont húsz esztendeje azt tapasztaljuk, hogy egyetlen kormány sem tudja kivezetni az országot abból a nyomorúságos kerékvágásból, amibe a rendszerváltást követően belezökkentünk, s a legelszántabb igyekezet is csak oda vezet, hogy felborul, vagy kátyúba süpped a szekér, s mindannyiunknak neki kell veselkednünk, hogy kitaszajtsuk onnan. Ilyenkor jön egy újabb megszorító csomag, és mi kétségbeesve keressük a túlélés szalmaszálait.
A probléma – eltekintve a mélyebb elemzéstől – feltűnően nem belpolitikai természetű. Van valamilyen külső kényszer, ami arra hajtja a magyar gazdasági és politikai szereplőket, hogy ebbe az irányba menjenek, s nem tudnak másfelé menni, ha megfeszülnek, akkor sem.
Sokan azt állítják, hogy az ország hibás strukturális szerkezete okozza a bajokat, s ezt – politikai megfontolások miatt – egyetlen kormány sem tudja lebontani. A választási küzdelem ugyanis a jelentős érdeksérelmekkel járó konfliktusok elkerülése felé tereli a politikát. Így némi kiigazítás után marad minden a régiben, aminek következtében azonban néhány évenként újabb és újabb kiigazításokra, pontosabban megszorításokra van szükség.
Ez a magyarázat azonban már első ránézésre is hamis. Ugyan mi értelme volna annak, hogy egy kormány a nyilvánvalóan kezelhető érdekkonfliktust azon az áron kerülje el, hogy egy még nagyobb érdekkonfliktust, azaz súlyos megszorító politikát vegyen a nyakába?
Valószínűbbnek tűnik az, hogy a strukturális problémák nem politikai okokból megoldhatatlanok, hanem valami sokkal lényegesebb, sokkal meghatározóbb, sokkal végzetesebb összefüggésrendszer miatt. És, ha megnézzük, miféle viszonyrendszer az, ami elsősorban és legnagyobb mértékben meghatározza a magyar gazdaság és gazdaságpolitika működését, azonnal láthatjuk problémáink okát: úgy hívják, Európai Unió.

Tabuk

EU 2.jpgA szemünk láttára elmélyülő dél-európai válság okait kutatva, egyre többen ismerik föl azt a szomorú tényt, hogy az elhibázott európai integráció taszította a déli államokat abba a helyzetbe, amiből most nem tudnak kikecmeregni. Ez az ok-rendszer azonban analóg minden periférikus állam esetében, így sajnos Magyarországra is igaz.
Mások mellett Róna Péter Oxfordban tanító közgazdászprofesszor figyelmeztetett nem egyszer arra, hogy az európai integráció a periféria strukturális versenyhátrányát csak felerősítette, a hatékony válságkezelést viszont akadályozza. „Az EU, a maastrichti szerződés és a közös valuta feltételei megfosztották a perifériát a sikeres felzárkózáshoz szükséges gazdaságpolitikai eszközök legfontosabbjaitól – így a leértékeléstől, a gazdaság tényleges teljesítőképességéhez szabott kamat- és árfolyam-politikától, az árak és bérek közötti olló szétnyílásának megakadályozásától, az ideiglenes védővámok bevezetésétől és a nemzetgazdaság igényeire alapozott szabályozás lehetőségétől. …. Összességében tehát a szerkezet feltételrendszere nemcsak szöges ellentétben áll a periféria reálszférájának igényével, hanem, és ez a legfontosabb, kizárja a felmerülő kiigazításokhoz szükséges eszközök alkalmazását.” A hazai gazdaság a maga hibás struktúráival kapcsolódott az uniós együttműködéshez, s így a strukturális reformok útjában nem kizárólag, illetve nem elsősorban a hazai politikai érdekek állnak, hanem főképpen az európai érdekek.
Igaz, sok meghatározó közgazdász nem ért egyet Róna Péter, vagy a hozzá hasonlóan gondolkodó gazdasági szakemberek értelmezésével. És még az is lehet, hogy nekik van igazuk. De azért a megvitatandó témák közül kizárni az EU-integráció kérdéseit – pusztán azért, mert a kormány nem szereti, ha Brüsszelből diktálnak neki – nos, azt nem volna szabad.
Ha valóban ki akarjuk húzni a kátyúból az ország szekerét, akkor az EU-hoz való viszonyunkat bizonyosan újra kell értelmeznünk, csatlakozási szerződésünk számos pontját lehet érdemes újratárgyalnunk. Még akkor is, sőt akkor igazán, ha egyébként elfogadjuk, nagyra tartjuk, fontosnak tekintjük az európai értékvilágot.
Mielőtt Balavány kolléga újra rám sütné a kripto-orbánista vádat, sietve leszögezem: nem szeretnék a békemenet mellett érvelni. De azért jó, ha látjuk: a haza bajainkra megoldást kereső szándékok sűrű hálójában igen nehéz megtalálni a kiutat, ha csak egyszerű jelszavakkal, és lapos vagdalkozással próbálkozunk. Az igazság nem egyféle, s az igazság nem egy ember, párt vagy mozgalom tulajdona.

Dogmák

EU 3.jpgTény, hogy a Fidesz totalitárius törekvéseivel szemben bizonyos fokú védettséget jelent az EU intézményrendszere. Brüsszel képes arra, hogy egyes ügyekben meghátrálásra bírja az öntörvényű magyar miniszterelnököt. Az Orbán-diktatúrától rettegő, rémlátomásos baloldal egyedül az EU-ban bízhat, amikor a demokrácia maradékait védi. Ugyanakkor annak oka, hogy a magyar társadalom, a magyar politikai közélet, és a magyar gazdaság belezuhant abba a szakadékba, amelyből egyelőre nem tud kikecmeregni, nos, annak oka – némi leegyszerűsítéssel – ugyancsak az Európai Unió.
Amikor tehát az MSZP, a DK, vagy éppen a Milla, a maga ellenzéki szerepének megfelelően – és persze a liberális demokrácia védelmében – tabuként kezeli az Európai Unó és a magyar EU-integráció kérdéseit, akkor valójában éppen azt a problémakört veszi ki a megvitatható témák közül, amely elvezetett a katasztrofális gazdasági és politikai helyzethez. Amikor az ellenzék egy olyan politikus mögött felsorakozva lát esélyt a választási győzelemre, aki politikusként, és nagyvállalkozóként egyaránt az EU-integráció változatlan fenntartásában, sőt elmélyítésében érdekelt, akkor nem a megoldás felé vezeti az országot. Amikor olyan jelölt mögött kezd összeállni a közös ellenzéki platform, amely jelölt kormányzásának szűk esztendejében a pontosan olyan szolgai módon parírozott az EU-nak, mint elődei, akkor nem előre tesz lépéseket. Amikor az ellenzék a magyar jövendőt elsősorban a még fegyelmezettebb EU-megfelelésben látja, mint ahogyan azt a Bajnai-féle egyesület egyik meghatározó gazdasági szakembere, Oszkó Péter hirdeti, akkor jó eséllyel éppen a bajok elmélyítése felé halad.
Másfelől azonban amikor a kormány az EU-integráció problémájában nem fedezi föl azt a tényt, hogy a félresikerült csatlakozás a strukturális problémák fennmaradásának oka, s Európában inkább mindenféle zagyva ideológia szerint meghatározott ellenséget lát, akkor tragédia felé vezeti az országot. Amikor a miniszterelnök az Európát irányító hatvannyolcas generáció értékválságáról beszél, s nem arról, hogy az EU gazdasági ágensei úgy elégedettek a magyarországi gazdasági struktúrákkal, ahogy vannak, akkor tévútra viszi a hazai politikát. Amikor a kormány EU-kapcsolatait a kuruckodás és a dac irányítja, amikor értékpreferenciák és érzelmi motívumok határozzák meg az Európa-problémát, akkor nem a józan megoldás felé megyünk.
És végezetül, amikor a rendszerkritikus mozgalmak, a Jobbik, az LMP, a kalózok, és az összes többi alternatív csoport nem teszi világossá a különbséget az EU formális integrációjában rejlő nagyon is hátrányos feltételek és az Európához tartozás ethosza között, akkor nem kínálhat valódi megoldást.
Zárójelben hadd hívjam föl a baloldali olvasóim figyelmét arra, hogy a Jobbik éppen olyan európai értékeket képvisel, mint a kalózok, a zöldek, vagy a kommunisták. Marginális értékek ezek, de azért nagyon is európaiak.
Szerencsére nagyon kevesen lehetnek az országban azok, akik inkább „fél-ázsiainak” gondolják magukat, s nem európainak. Nagyon kevesen lehetnek azok, akik az európai kultúra értékeit ne ismernék el igazi értéknek. Nagyon kevesen lehetnek azok, akik a kortárs európaiság értékvilágát, az egyéni szabadság, a közösségi szolidaritás, a tudományos haladás, a szekularizált állam, a jóléti társadalom, az intézményesült demokrácia ellen akarnának szót emelni. De sajnos nagyon kevesen vannak ma még azok is, akik az európai értékvilágot, az Európán belüli gazdasági kapcsolatokat, úgy tartanák fontosnak, hogy közben a formális integráció egyes tényeit, vagy éppen egészét megkérdőjeleznék.
Pedig őáltaluk lesz itt kibontakozás, ha lesz valaha.

 

Ha tetszett a bejegyzés, ha örömmel olvasod a BASK (Boldogok a sajtkészítők) megrázóan provokatív, üdítően szellemes és elkeserítően valósághű írásait, lájkold a BASK  facebook oldalát, oszd meg barátaiddal a felszabadító, vagy éppen felháborító cikkeket, mert előfordul, hogy egyébként izgalmas posztok nem kerülhetnek ki az Index címoldalára.

78 komment · 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://boldogokasajtkeszitok.blog.hu/api/trackback/id/tr34860455

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Csendes évforduló: 100 éve született Solti György 2012.10.21. 20:04:36

Mintha megfeledkezett volna a magyar média arról, hogy éppen 100 évvel ezelőtt, 1912. október 12-én született minden idők egyik legismertebb és világszerte legmegbecsültebb magyarja: Solti György. Sir Georg bízvást nevezhető a zene Puskás Ferencének: a...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sir Galahad 2012.10.21. 17:27:59

Ha van annyi esze az ellenzéknek, mint egy marék lepkének, akkor nem szimbolikus kérdésekkel fog foglalkozni, hanem azzal, hogy milyen rosszak az életkörülmények. Ez utóbbi ugyanis érdekli az embereket.

czi75 2012.10.21. 17:35:49

Lépjünk ki az eu-ból. megszünik a kényszerpálya és másnap beszánthatjuk az országot.

Mi is akkor a probléma?

czi75 2012.10.21. 17:39:52

A legnagyobb problémánk, hogy egyszerűen csak GYÁVÁK a "vezetőink".

Semmilyen felelősséget se vállalnak fel.

magyar ember teli szájjal 2012.10.21. 17:42:55

Talán dolgozni kellene, de az itt sose ment.

Gerilgfx 2012.10.21. 17:44:35

szerintem is lépjünk ki. a tagságnak csak hátrányát érzem.

HomicideWatch (törölt) 2012.10.21. 17:45:06

@Sir Galahad:
És majd ígér osztogatást? Nem ezt olvastam a programban, adóemelést annál inkább.
Az életkörülmények annakmegfelelőek, aminek azok után várható volt, hogy kivonjuk a gazdaságból az évi 1000-1500 milliárdot, amit az mszp hitelből belenyomott. Jah, és a lakosságot sem zabálja a hiteleket. Ugyanis az mszp nem gazdasági teljesítménnyel akarta növelni az életszínvonalat, hanem hitellel. De ugye hitellel csak rövid távon lehet a fogyasztást növelni, most törlesztés van.

A másik hogy a 3% növekedés a 9$ hiány mellett szarul néz ki. Hát még 7% visszaesés mennyire szarul.

nem várt fordulat 2012.10.21. 17:49:11

lehet úgy csinálni, mint ha rajtunk kívül senki más nem lenne a világban, csak felesleges. én ezt másnaposan megthetem, bezárom az ajtót, kikapcsolom a telefonomat, nem vagyok elérhető, mert nincs kedvem hozzá. de egy nemzet, aki itt él európa közepén, nem. és sajnos, még mindig, és azt hiszem örökre érvényben marad az erősebb kutya a baszik elv. nekünk itt nem a spanyolviaszt kell feltalálnunk, hanem alkalmazkodni kell, és a helyzetből kihozni a legjobbat.

czi75 2012.10.21. 17:55:12

@Schindler Pistája: ez így, egy szimpla nagy butaság.

HomicideWatch (törölt) 2012.10.21. 18:06:03

Dobjuk ki az mszp-fidesz párost akkor. Az LMP vagy a Jobbik fogja irányítani az országot?

Brix 2012.10.21. 18:07:01

Persze, lépjünk ki az EU-ból, akkor rögtön modernizálódik az elavult gazdasági struktúránk és alkalmazzunk védővámokat, ahogy India teszi ,hogy megvédje világszínvonalú iparát. Nyugati befektetőkre és tőkére sincs szükség: a fejlett technológiák rendelkezésre állnak, a nemzeti bank majd nyomtat forintot, korlátlan mennyiségben. Felpörgetjük a gazdaságot az olcsó forint hitelekkel ,az állam meg egyre nagyobb szerepet fog vállalni a gazdaságban. Az állami vállalat sokkal hatékonyabb mint a magán, mivel azt politikailag megbízható igaz magyar emberek vezetik és nem a karvalytőke képviselői. Az államnak szigorúan regulázni kell a magánszektort és mindenre be kell vezetni a hatósági árat. Ha Orbán és Matolcsy uraknak sikerül az unortodox gazdaságpolitikát véghez vinni, akkor sokkal sikeresebbek, versenyképesebbek és gazdagabbak leszünk, mint a nyugati államok

unionista (törölt) 2012.10.21. 18:08:42

a lengyel gazdasági növekedés az uniós csatlakozás óta: 2004 5.3%, 2005 3.6%, 2006 6.2%, 2007 6.8%, 2008 5.1%, 2009 1.7%, 2010 3.9%, 2011 4.3%. ez súlyosan ellentmond a cikk alapállításának. annak, hogy a magyar gazdaság vesszőfutásának alapvetően külső okai vannak. teljesen nyilvánvaló, hogy a feudális elit a probléma és szövetségi politika teljes hiánya.

szövetségi itt a federal fordítása, és nem a szokásos törökgáboros koalíciós politikát jelenti. törökgábor féle politikai iskola ennek ugyanúgy része. amelyik a nyilvánvaló hazugságokat is legitimálta a médiában. amiért a közönség kedvencből közutálattá vált.

de a témánál maradva. az eu a közhiedelemmel ellentétben sohasem volt egy megbonthatlan makrogazdasági egység. közös piac kifejezés ne zavarjon meg semmit. az egy közönséges vámuniót jelentett. európa egy védelmi közösség, semmi egyéb. az euro kizárólag a globális befektetések védelmét szolgálja.

az eurozónából (tehát nem az unióból) merkel akar gazdasági közösséget létrehozni. de ez csak a látszat. erre csak azért van szükség, hogy a német bankrendszert egy valószínűsíthető görög csőd ne döntse be. az unió megvédi németországot.

ettől függetlenül középeurópai föderációra van szükség. a fiókokból elő kell venni a mitteleuropa plan legújabb verzióját. az egyetlen kérdés szerintem az, hogy magyarországot közép-európa részének tekintsék-e. vagy romániával és bulgáriával kipicsázzák a balkánra. és csak a munkaerőt vigyék el. vagy bevállalják az egész térséget az ortodox nacionalista szerbekkel. esetleg a moszlim bosnyákokkal.

ha német lennék, akkor biztosan azt mondanám, hogy ezekre a nemzetiségekre első körben nemet kell mondani. a magyaroknak meg kell adni a szuverenitást. és a németek is ezt mondják egyébként. abszolút megértik ezeket a törekvéseket. és egyet is értenek velük. ami azt jelenti, hogy a balkán (mint rendesen) pozsonynál fog kezdődni.

csehország közép-európai integrációja nem kérdés. klaus-t a nép el fogja taposni. szlovákia és szlovénia euro övezeti tag. őket valamilyen módon be kell venni a buliba. a lengyel felzárkózásnak történelmi okai vannak.

magyarok momentán nincs szükség. a balkáni leszakadás fenyeget. amihez eszköz a jobbik. amelyik természetesen nem európai.

a jobbik ideológiája kifejezetten az, hogy a civilizáció alapját a kontinensen kívül kell keresni. az oszmántörököknél, mongoltatároknál, perzsa araboknál elsősorban. csak ez nem valamilyen kelet kutatókból álló formáció. a jobbik nem kőrősi csoma sándort, vagy vámbéry ármint (jobbikosoknak mondom, hogy eredetileg hermann és zsidó) tekintik példaképüknek. hanem egy szalonnáci formáció. és a vicc az egészben, hogy ők voltak képesek megzsarolni orbán viktort. mert állítólag bizonyítani tudják a katonai elhárító múltják. azt, hogy a rendszerváltás előtt a fidesz keménymagot iii/iv beszervezte. és ezért kellett fodorékat kirakni.

szóval egy kalandfilmet is lehetne ebből írni akár. de inkább kutyakomédiát, vagy abszurd drámát.

czi75 2012.10.21. 18:09:23

@HomicideWatch: Szerinted, valaki irányítja ezt az országot?

2012.10.21. 18:17:08

@HomicideWatch: Mit szólnál egy pártoktól független kormányhoz és egy függetlenekből álló parlamenthez? A magyar jogrendszer erre is lehetőséget ad.

2012.10.21. 18:17:08

@HomicideWatch: Mit szólnál egy pártoktól független kormányhoz és egy függetlenekből álló parlamenthez? A magyar jogrendszer erre is lehetőséget ad.

HomicideWatch (törölt) 2012.10.21. 18:22:11

@Ylim:
Függetlenként nem tudnak annyi szavazatot összeszedni.

HomicideWatch (törölt) 2012.10.21. 18:23:18

@czi75:
Persze, mindig van ski irányít. Moszkva, brüsszel...

unionista (törölt) 2012.10.21. 18:24:44

@karacsi_maci:
szerintem meg pont, hogy a spanyolviaszt kell feltalálni. pont azt a föderális államrendet kellene a közjogba behozni, ami észak és nyugat európában bevett. ami lehetővé teszi az osztrák-német-svájci csatlóssá váljon. nem véletlenül kaparnak a románok. szlovákiát még elfogadják egyetlen régiónak, ahogyan szlovéniát is. de romániát fel kell osztani. persze az egykori román királyság és erdély eleve föderális. magyarországon fel kell találni a spanyolviaszt. ez is alkalmazkodás része.

nem lehet egyszerűen belesimulni az unióba. nincs európai gazdasági érdek. középeurópai van, atlanti, brit, mediterrán, skandnáv és balkáni. a balkáni népek mondják, hogy majd egyes egyedül megmutatjuk a világnak. és erre mondják azt, hogy okés.

czi75 2012.10.21. 18:25:01

@HomicideWatch: akkor, mi volt ez a 23 éves ámokfutás???

HomicideWatch (törölt) 2012.10.21. 18:26:45

Egyébként Orbán helyében hagynám, hogy mindenki kitüntesse magát 23-án, azután szépen kiírnám az előrehozott választásokat december közepére, regisztráció nélkül.

2012.10.21. 18:26:54

@Gerilgfx: Így van, lépjünk csak ki. Mi a fasznak nekünk az a pár ezermilliárd, amit minden évben hozzánk vágnak?

nemsirunk 2012.10.21. 18:30:20

Ezzel az erővel Magyarországot is fel lehetne szabdalni, hogy a leszakadt megyéknek legyen lehetőségük saját valutát bevezetni, leértékelni és adóversenyben előnyt elérni a többi magyarországi megyével szemben.
Ez ostobaság, sehová sem vezet. Ha az egyik ország kevesebb adót vet ki, megelégszik rosszabb munkakörülményekkel és munkajogokkal, akkor elvileg ugyan oda telepítik a beruházásokat (hacsak a teljes bizalomhiány miatt még ekkor sem, mint Orbánországban), de a szomszéd alá fog igérni, aztán a másik még alá, és ez az öngyilkos spirál romba dönt mindenkit.

A mai globalizált világban a folyamataink is globálisan működnek, képtelenség helyi szinten szabályozni bármit is, ezt jól látjuk nap mint nap. Egy folyamatot azon a szinten lehet legjobban szabályozni, ahol végbemegy, tehát ma már minél globálisabb szinten. Vagy megfelelő szabályozás nélkül marad a káosz.

HomicideWatch (törölt) 2012.10.21. 18:34:43

@czi75:
Ámokfutás? Kiszolgáljuk gazdáinkat. Ali nem azt megregulázzák, mint Orbánt.

unionista (törölt) 2012.10.21. 18:37:13

@Ylim:
liberális demokrácia az, hogy a közhatalom osztott. az minimálisan megoszlik a politikai pártok és a pártatlan (független) egyéni képviselet között. a kormányok pártosak, az önkormányzatok függetlenek. ennek egyébként végtelen hagyományai vannak. szabad királyi városok lették lehetővé a polgárosodást.

de az ellenreformáció miatt nem jöttek létre a tartományok. a katolikusok a várost (a piacot) még úgy ahogy elfogadták, de a térségi parlamentet keményen ellenezték. azért, mert a felvilágosult régió a római katolikus érsekségek világi konkurenciája lett volna. és mivel a reformáció kútba esett. ezért nem jött létre a duális önkormányzatiság (liberális város, és konzervatív régió). ezért van az, hogy szinte kizárólag a szoci-náci ellentét uralja a közéletet. szociális demagógia és a nemzeti populizmus viaskodik a teljhatalomért. ebben a felállásban az értelmiségnek nem osztanak lapot.

független képviselethez kétkamarás rendszer kell. felsőház állhat pártoktól független választott képviselőkből. ez az, amit elvetett a nagy tekintélyű sólyom lászló. mert akkor ez részben helyettesítette volna az alkotmánybíróságot. sólyomék jogászállamot akartak.

brlv24 2012.10.21. 18:38:13

@canahari: Hozzánk vágnának, de a felét sem tudjuk lehívni. Ötlettelenek és buták a magyar vállalkozók..

zbzbzb 2012.10.21. 18:38:37

én is gondolkodtam ezen a kérdésen, de én fordítva látom a helyzetet.
a 27 nemzetállam önmagában drága, bonyolult belső kereskedelempolitikához, különböző szabályozáshoz, versenyhátrányhoz vezet.

én pontosan tudom, mi a különbség (mert ezzel foglalkozom) akkor, ha 1 millió db teljesen azonos terméket (US) vagy 1 millió db 27 féle terméket rendelek. egyszerűen szükség van a valóban egységes piacra, és ha ez megvalósulna, akkor lehetne a perifériát felzárkóztatni (belső komparatív előnye megmaradna).
nyilván valutaleértékeléssel meg védővámmal lehet gyorsan operálni, de hosszú távon mindenképpen a nagyobb piac ad előnyt, mert a volument ez hozza meg.

kell egy olyan egységes nagy piac, mint US, Kína, India, vagy akár Oroszország.

és az innovációt kell pénzelni, ösztönözni, oktatni kell.

hosszú és fájdalmas út lesz.

aki nem tud változni/változtatni, az menthetetlenül lemarad - az egyén és az ország szintjén is.

zbzbzb 2012.10.21. 18:39:58

@brlv24: oktatás + innováció + folyamatos változás, ha jól értelek

czi75 2012.10.21. 18:41:35

@HomicideWatch: mit is akarnak?
ipar, nyersanyag nincs. a földet most viszi a beltenyészet. az emberek pedig csórók. a kínaiak olcsóbban dolgoznak. így mi marad? magyar vezet meg magyart. minek nekünk moszkva és brüsszel?

zbzbzb 2012.10.21. 18:43:35

erről beszélek:

sorkoz.blog.hu/2012/10/21/ket_cukorral_544?utm_source=ketrec&utm_medium=link&utm_content=2012_10_21&utm_campaign=index

egységes szabályozás és központi felügyelet híján ez lesz az eredmény.

így a közös valuta csak a könyvelők dolgát könnyítette meg.

brlv24 2012.10.21. 18:44:37

@zbzbzb: Igen, valahogy így:)
Oktatás, de nem elsősorban felsőoktatásra gondolok.

zbzbzb 2012.10.21. 18:46:28

@czi75: nagy tévedés, hogy a kínaiak olcsóbbak.
kékgalléros munkaerő ugyanannyiba kerül, mint otthon, a fehérgalléros drágább.
a különbség az exportcégek direkt állami támogatásában, a teljes mértékben visszaigényelhető ÁFA-ban, a mesterségesen alulértékelt RMB-ben van (többek között) na meg a gyárakhoz közel elhelyezett alapanyag termelésben.
ezek közül mi az alap infrastruktúrát sem tudjuk megteremteni miközben Kína gigantikus nyersanyag- és késztermék forgalom bonyolítására ruház be.

zbzbzb 2012.10.21. 18:48:13

@brlv24: szakoktatás kell, termelésben is, a megfelelő igényekhez igazodva.
én mindig azt mondom, egy kétkezi munkás is tud igényes, szép, hatékony, eredményes munkát végezni - ha szereti a szakmáját és büszke rá.
nem a maróssal van gond... hanem azzal, hogy azt hiszik a fehérgallérosok, hogy többek a marósnál. pedig egyik sem létezhet a másik nélkül.

czi75 2012.10.21. 18:51:44

@zbzbzb: pedig a világon szinte mindenki ott gyártja a termékeit. és az utolsó mondatoddal nem nagyon lehet vitába szállni.

unionista (törölt) 2012.10.21. 18:55:37

@nemsirunk:
összeurópai törvényhozás kell. de helyhatóságok szintjén kell rendeletet alkotni. egyébként így is tekintenek brüsszelben a kormányzókra. ők a helyhatóságok vezetői.

a probléma, hogy brüsszel a rendeletek is meg akarja alkotni. mekkora legyen a tyúkketrec. a magyar országgyűlés az uniós joggal szembehelyezkedő törvények hosszú sorát alkotta. az uniónak csak keretszabályokat kellene alkotni. amit az ország _country_ és a _county_ konkrét tartalommal megtölt. ehhez országgyűlés, és megyegyűlés kell.

ez az egységállami logika. szóval itt a közjogi hagyományokat se követik. a fidesz visszavezeti a megyét. de a megyei pártitkárokat. akiket a párt "ejtőernyősei". ez a szovjet típusú tanácsrendszer.

a magyar közjogi hagyományokból a megyegyűlés és az országgyűlés következik. ehhez jöhet az európai parlament. ezen kívül régiós és szövetségi gyűlések. és városi köztestületek. és szükség van egy államtanácsra.

az európai tradíció az, hogy nagyjából egy tucat többé-kevésbé egyenrangú közjogi formációnak irányít. jól meghatározott forrásokkal és célokkal rendelkeznek. és ezeknek a sajátos összjátékából szerveződik a közélet.

de a magyarok ilyet biztos nem akarnak. a magyar értelmiség sem. a magyarok gondolkodása a cigányokéval rokon. kell egy vezető, aki megmondja, hogy merre menjünk. mintha mindig vándorolna a nép. közben ül a seggén. és a várja a megváltót. gyurcsányt, orbánt, bajnait és a többieket.

sga 2012.10.21. 19:04:30

Lengyelország és Csehország egész jól elkaristol, mint EU-tag. Láthatóan jó pályán vannak. Sőt, jelenlegi gondjai ellenére még a sokszorosan lesajnált Szlovákia is fényévekkel előttünk jár. Általános vélekedés szerint Magyarország anno lényegesen jobb helyzetből vágott bele az integrációs folyamatba. Jó volna már egyszer szembenézni a saját hibáinkkal, és nem a körülményeket okolni mindenért.

zbzbzb 2012.10.21. 19:06:47

@czi75: most ezt tényleg nekem írtad? :) az előző hsz-emben leírtam, hogy miért gyártatja itt mindenki a termékét.
egyébként nem mindenki, elindult egy komolyabb visszaáramlás ebben az évben.
a kínaiak azt hiszik, hogy most már ők egyedül is meg tudnak oldani mindent, nem kell nekik a nyugati segítség...
:)

unionista (törölt) 2012.10.21. 19:10:37

@zbzbzb:
csakhogy az egységes belső piac nem azt jelenti, hogy ott mindenkinek egy irányba kell fejlesztenie.

merkel azért nézi ezt be, mert ő a föderációt és az uniót összekeveri. az két egymástól eltérő formáció. ezeket mestermunka összecsiszolni.

egységes belső piac kell. ez nem kérdés. de lehet, hogy nem egy szövetségi bank kell, mint amerikában. hanem minden makro régióba 1-1.

most a mediterrán térségbe rengeteg pénzt kell nyomni. mert különben a görög adósságot nem lehet elsimítani. spanyol munkanélküliséget nem lehet kezelni. ezért az kellene, hogy a mediterrain federal reserve egy rakás kötvényt kibocsát. amit megvesznek az arabok. és ezek után a földközi tenger térségét közösen fejlesztik. de ehhez a skandinávoknak nem kell csinálni semmit se.

középeurópai szövetségi fiskális és monetáris tanács kellene. középeurópai szövetségi bank és tartalékalap. ami mondjuk megfinanszírozza a kárpát-medencei vasútfejlesztést. vagy a dunai hajózási projektet. de ez nem érdeke a mediterránnak. ez nem érdeke a briteknek. mert ők egy másik makro-régió.

de ettől még egységes ágazati törvények kellenek. viszont meg kell hagyni, hogy ezektől rendeletekkel el lehessen térni. mert másképp nincs demokrácia.

tehát minden termék alapvetően lehet egységes. de lehet, hogy egyes helyekre rá kell tenni a dobozra egy matricát. mert ott ehhez ragaszkodnak a képviselők.

a probléma az, hogy ez ebből egy sokkal összetettebb közjogi rendszer jön ki, amit egy átlagos európai választó fel tud fogni. pláne az átlag magyar nincs ehhez hozzászokva. van egy főnök és az majd megmondja.

unionista (törölt) 2012.10.21. 19:11:05

@sga:
a lengyelek igen, de a csehek nem annyira.

unionista (törölt) 2012.10.21. 19:15:23

@shwarcz bácsi:
ez egy feudális restaurációs projekt. de a római katolikus teológusok is fogják a fejüket. mert látják, hogy ebből a klérus zsebét meg lehet tömni, de őket nem ez érdekli. hanem a hegemónia. és látják, hogy ez ugyanúgy befuccsol, mint a korábbi libertárius kísérlet.

czi75 2012.10.21. 19:19:43

@zbzbzb: miért is viszik el a gyártást? mert lopják a technológiát! így elviszik afrikába, indiába, dél-amerikába. a gyerekmunka csak akkor érdekes, ha kiderül. pl.: apple

Gerilgfx 2012.10.21. 19:19:48

@canahari: hozzám senki nem vágott semmilyen párezermilliárdot. talán hozzád igen?

Húsleves 2012.10.21. 19:31:55

@unionista:
"és a vicc az egészben, hogy ők voltak képesek megzsarolni orbán viktort. mert állítólag bizonyítani tudják a katonai elhárító múltják. azt, hogy a rendszerváltás előtt a fidesz keménymagot iii/iv beszervezte"

Így van! Abszolút logikus. Hát hogy tudnának már Orbán múltjára bizonyítani bármit is, amikor 80 évre le van titkosítva minden?
Sokkal hihetőbb Orbán változata:
1. provokatív szakdolgozatot írt abban a diktatúrában, amikor pofánvert a rendőr, ha angol zászlót varrtál a pólódra.
2. megpróbálták beszervezni a komenyákok, de ő hősiesen ellenállt
3. súlyos következmény: ösztöndíjjal kiment Angliába liberalizmust tanulni.

Érted ugye? Hát ezek után csodálkozhat bárki azon, ha az "áldozatok"-at úgy kell megvédeni a bestiális népítélettől, hogy 80 évre letitkosítják, hogy kiket küldött a diktatúra ösztöndíjjal külföldre büntetésből a diktatúra elleni bátor ellenállása miatt? Ugye te is érzed azt a lágy harmóniát, ahogy ezek ténydarabkák puzzleként illeszkednek egy szép, kerek, egységes, gyönyörű magyarázatba?

Ne hagyjuk magunkat megtéveszteni a nácikok által! Éljen Orbán, a bölcs és igazságos, éljen Orbán fejedelem!

kamerasmobil 2012.10.21. 19:39:12

A posztolo vagy vak volt az elmult evtizedekben vagy hazudik.

Az integracionak nincsenek "borzalmas" kovetkezmenyei. A szarul iranyitott allamnak es gazdasagnak esetleg. A deliek is alapvetoen maguknak szurtak el a dolgokat.

Az EU nelkul a beka segge alatt lennenk. A kemenyen dolgozo nemet meg holland meg egyeb nyugati adofizetok penzebol vagyonokat toltak ide az elmult evekben. Csunyan meg fogjuk erezni ennek hianyat a kovetkezo ciklusban.

Szoval a posztolo forditva ul a lovon. A strukturalis problemaink miatt nem eleg sikeres a csatlakozas es ez a logikai osszefugges egy otodikes kisdiak szamara is nyilvanvalo.

Maskeppen: a poszt szerint a versenyen elert rossz helyezesunk az oka annak hogy szar a versenyautonk. Szoval erre mondom azt hogy vagy vaknak tetszik lenni vagy ordas nagy hazugnak.

brlv24 2012.10.21. 19:42:40

@Gerilgfx: "hozzám senki nem vágott semmilyen párezermilliárdot. talán hozzád igen?"

Dehogyisnem, pl. többnyire azon utazol...:)

unionista (törölt) 2012.10.21. 19:45:40

@Húsleves:
erre nyilvános bizonyíték nincs. ez egy konspirációs elmélet, amit nem kell túl komolyan venni. akkoriban racionális lépésnek tűnt belépni fideszből a iii/iv-be. nem az oxfordi ösztöndíj miatt. az ettől független. hanem azért, mert számolni kellett egy esetleges visszarendezéssel. egy szovjet vezérkari puccsal. szóval ezt orbán akár be is vállalhatná. de ő legenda akar lenni. mint berlusconi, vagy fidel castro.

egy_mérnök 2012.10.21. 19:52:29

@Brix: Tudod, amellett, hogy baromi ironikus, amit írsz, én csak kiírtam volna, hogy "viccelek, emberek".

Ugyanis szerintem hamarosan új barátaid lesznek, akik komolyan veszik, amit írtál és nagyon egyetértenek majd veled.

piefke 2012.10.21. 19:56:04

„…az EU gazdasági ágensei úgy elégedettek a magyarországi gazdasági struktúrákkal, ahogy vannak.” – Mondd, ezt honnan szoptad?

Egyáltalán nem elégedettek a gazdasági és egyéb struktúráinkkal, mivel azok nem képesek a jelenlegi formájukban és állapotukban legalábbis a magyar társadalom erőforrás-szükségletét kielégíteni.

A helyzet egyszerű: akarunk-e úgy élni, mint az északnyugat-európaiak? Igen? Nos, akkor „úgy is kell élnünk”: mentalitásban, szervezőkészségben előrelátásban és munkakultúrában. És ha ezek megvannak, akkor ezzel implicite a „a még fegyelmezettebb EU-megfelelés” is megvan, melléktermékként.

Az „EU-megfelelés” nem cél, hanem eszköz – hiszen éppen a válság mutatta meg azt, hogy az „EU-nak (már a válság előtt jóval is) megfelelő” országokat gyakorlatilag megkímélte a válság, míg az EU-s kritériumokat „szubjektíven kezelőket” meggyötörte.

Súlyos tévedés, hogy a magyar gazdaság baja az, hogy benne vagyunk az EU-ban. Amit Rónától idézel, mint „legfontosabb gazdaságpolitikai eszközöket” – a leértékelést, a gazdaság tényleges teljesítőképességéhez szabott kamat- és árfolyam-politikát, az árak és bérek közötti olló szétnyílásának megakadályozását (ez egyébként NEM kormányzati feladat!), azok „az ideiglenes védővámok bevezetését” kivéve, mint lehetőségek, adottak a magyar kormánynak (hiszen NEM vagyunk az euró-övezet tagjai) és „a nemzetgazdaság igényeire alapozott szabályozás lehetősége” is adott – lenne, ha lenne kompetens kormányzás, amely tisztában lenne ezen igényekkel. Így, ahogy már az elején írtam, nettó hazugság az, hogy „a strukturális reformok útjában nem kizárólag, illetve nem elsősorban a hazai politikai érdekek állnak, hanem főképpen az európai érdekek.”

A strukturális reformok útjában a magyar politikai-politikusi és általános állampolgári mentalitás a legfőbb akadály – mint ahogy a hatékonyan működő piacgazdaság és versenyszféra útjában is.

brlv24 2012.10.21. 20:00:20

@unionista: "racionális lépésnek tűnt belépni fideszből a iii/iv-be"

De miért? Nem értem. Pont a rendszer ellen küzdöttek, miért tettek volna ilyet?
Ez kb. olyan mintha azt mondanád, hogy racionális lenne, ha OV belépne MSZP-be, mert 2-6 év múlva akár nyerhetnek is...érthetetlen.

Húsleves 2012.10.21. 20:00:31

@unionista:
Hát ezt mondom! Hogy lenne már bizonyíték? Hiszen a bizonyítékok le van titkosítva. Annyira le vannak titkosítva, hogy még 2/3-ad se volt elég a nyilvánosságra hozásához. Ez nyilván azt támasztja alá, hogy Orbán verziója hitelesebb! Gondolkodj: ő tudja mi van ott a tikos papírokban, mi meg nem. Hát akkor kinek lehet itt igaza?
Az meg nyilván kizárt hogy, hazudna. Egy ilyen tapasztalt ember? Na ne! Volt ő már KISZ-titkár, harcos antikommunista, trianionellenes, keresztényellenes és buzgó keresztény. Mik vagyunk mi hozzá képest? Porszemek.

Vu, de ja vu 2012.10.21. 20:03:19

A elején olvastam valakitől, hogy hagyjuk ki az MSZP-FIDESZ párost...

Nem, szerintem hagyjunk ki MINDENKIT, aki 1989 óta lehetőséget kapott, de nem élt vele (van ideje, Népbíróságon bizonygathatja, hogy De), majd legközelebb megválogatja, hogy kivel pár(t)osodik...

90 %-ban tartanám jó ötletnek, ha az eddigi kormánypártok nem indulhatnának, max. szakembereiket a második fordulóban a NÉP beválaszthatná... vagy nem!

Az ország is egy CÉG, nemde??? Van amit a dolgozók döntenek el, ban amit mások sz ő felük felett... A (CÉG) ORSZÁG ÉRDEKÉBEN!!!

Vu, de ja vu 2012.10.21. 20:05:12

@Vu, de ja vu: 'van amit mások az ő fejük felett'...

Laptop-bilentyűzet.. bocsesz:-(

Húsleves 2012.10.21. 20:05:56

@brlv24:
Ácsi! Ne ítéljünk el egy derék liberális-konzervatív-kommunista-antikummunista-trianonellenes-nagymagyarországpárti-vallásgyűlölő-keresztény embert csak azért, mert racionálisan viselkedik.

géza bá 2012.10.21. 20:07:53

@unionista: remelhetoleg hamarosan mar csak legenda lesz

brlv24 2012.10.21. 20:16:28

@Húsleves: Nem ítélek el én az ég világon el senkit sem. Csak ne beszéljünk már hülyeségeket...
Ne keverjük össze a feltételezést a ténnyel. Hagyjuk meg azt a politikusoknak..

shwarcz bácsi 2012.10.21. 20:24:44

@unionista: nem ertek ezzel egyet. a vatikan, Roma, mindig mindenek felett allt. nem ok jelentenek a politikusoknak, hanem forditva...
pontosan igy epitik ki es szilarditjak meg a hegemoniat. az orbanon es a rendszeren keresztul...
vannak erre konkret peldak az elmult ket evben, boven.

hunor76 2012.10.21. 20:27:49

A szerző az általa idézett passzust Róna Pétertől tökéletesen félreérti. Pedig nem kell közgazdász doktori ahhoz, hogy feltűnjön, hogy ez a megállapítás az eurózóna perifériájáról szól – amihez hazánk ugyebár nem tartozik. Ebből levezetni, hogy az EU tehet arról, hogy képtelenek vagyunk a magyar gazdaság strukturális hibáit orvosolni, teljességgel logikátlan. Mi fiskális mozgásterünk beszűkülését nagyrészt az euróban (meg egyéb idegen valutában) történt adósságfelhalmozásnak köszönhetjük, amit sok mindenki nyakába lehet ugyan varrni (bankok, devizahitelesek, magyar kormányok, stb), de az tuti, hogy nem Brüsszel kényszerítette ki.

Szóval, egyes, eriggy a helyedre fiam. Következő órára tessék EU-kritikából (mert van mit, az kétségtelen), jobban felkészülni…

Húsleves 2012.10.21. 20:30:34

@brlv24:
Én is ezt mondom! Semmi nem szól amellett hogy ügynök lett volna. Gondolj már bele ember: nyugodtan éled a világodat, odamegy hozzád két AVH-s, egyenként akkora mint egy-egy kétajtós szekrény, felemeli a mutatóujját, és azt mondja: "na csicseregsz fiam, vagy mész ki Angliába ösztöndíjjal liberalizmust tanulni!". Ilyen fenyegetésre azt is beköpted volna akit nem is ismersz, ugye?
Az a fontos, hogy ne hagyd magad megtéveszteni olyan dolgokkal, hogy ott volt az aláírása egy papírfecnin, amin Győri Gábor beszervezett ügynök kapcsolatlistája van. Hiszen mondta Orbán: hamisítvány! Kinek hiszel, Orbánnak, a derék liberális-konzervatív-kommunista-antikummunista-trianonellenes-nagymagyarországpárti-vallásgyűlölő-keresztény embernek, aki az élet minden területén megállta már a helyét, vagy azoknak, akik azt akarják elhitetni veled, hogy a diktatúrák ritkán szokták külföldi ösztöndíjjal büntetni az ellenségeiket?
Ne hagyd magad megvezetni, ez csak egy feltételezés! Bizonyíték nincs, hiszen letitkosították azok a derék emberek, akikről mi okunk lenne rosszat feltételezni!

ijontichy 2012.10.21. 20:43:58

@poszt: "Szép" írás. Szép látlelet arra, hogy beteg a magyar konzerv. Avagy inkább fejlődésben visszamaradott. Egy részéről nem tehet (ld: 40 év zárójel). De hogy az utóbbi 22 alatt csak eddig jutott, az bizony siralmas.:-(

pjm 2012.10.21. 20:59:46

@hunor76: Hát ez nekem is feltűnt, csak nem vagyok szakember. Sőt a logikám szerint éppen ez lenne a nagy lehetőség, hogy az eu tagság előnyeivel az euro zóna kinnségének előnyeivel élhetnénk. De a baj annyi, hogy ez nem érdeke simicskának. Pedig a hülye tudhatná, hogy a kétszer annyiból háromszor annyit lehetne lopni...

HomicideWatch (törölt) 2012.10.21. 21:00:00

@czi75:
Én is ezt kérdezem. Minek nekünk? Ők is lerabolnak a saját politikusaink mellett. Nem lehet saját politika, hiss megmondják, hogy nyugdíjcsökkentés vagy szankció.
Mert Magyarországon kőgazdagok a nyugdíjasok.

HomicideWatch (törölt) 2012.10.21. 21:05:34

@sga:
A csatlakozás óta kik is irányították az országot? Nem működött. Az irányváltást nem hagyják.
Magyarország tényleg a régió leggjobbja volt a 2000-és évek elejéig. A többit mindenki kivülről fújja, eladósítás stb....

kisQtya 2012.10.21. 21:06:37

Végre egy korrekt post.

kisQtya 2012.10.21. 21:11:12

Brüsszel éppen olyan undorító, mint Moszkva volt. De nincs kiút. Sajnos nem lehet kimaradni ebből a rohadásból, csak abban lehet bízni, hogy az EU szétmarcangolja saját magát.
Förtelmes tákolmány.....

shwarcz bácsi 2012.10.21. 21:20:03

@kisQtya: Ne izgulj.. Pàr év, és eljön nektek a keresztény unió a keresztény Európa, akkor eljön véle számotokra a megvilágosodás is..

czi75 2012.10.21. 21:23:01

@HomicideWatch: Nem hiszem, hogy csak a nyugdíjasokon kell elverni a port.
Beléptünk egy klubba (nem kötelező), és annak vannak szabályai. előnyei-hátrányai. és ha nem tartjuk be a házirendet ... nincs min csodálkozni. és hogy sikerült szétlopni az országot, az nem a külföldi hibája. hanem, a hazai korrupt politikusé!!! ők teremtik meg a törvényi feltételeket, ők utasítják az ellenőrző szerveket, stb.

Gerilgfx 2012.10.21. 21:34:55

@brlv24: nocsak. ezúton is szeretném megköszönni az európai uniónak, a saját pénzemet kerékpárútra költötte ahelyett, hogy az én általam választott kormány költhette volna el kerékpárútra, vagy esetleg ahelyett, hogy én magam költhettem volna el mondjuk ételre.

mielőtt még katartisztikus orgazmust szenvednék a helyzet európademokratikus voltától, hadd kívánjak ezeknek a csodálatos európai értékrendet fenntartó csodálatos demokratáknak mirhával, zsályával, faintos rajsággal kikövezett vibrátoros műpéniszt karácsonyra a hozzám hasonló többi rabszolga nevében, akik nagyon boldogok azért, hogy a saját pénzükből végre épített 10x-es áron egy nyugati cég egy bicikliutat számunkra. egy egész kerékpárút... ezért már megérte csatlakozni... 2004 előtt arról álmodtam minden nap, hogy egyszer majd jön egy globális szuperhatalom, és lehet majd nekünk is egy saját kerékpárutunk. könnyeimmel küszködök, hogy ezt végre sikerült elérni, és csak pár százezer arabot kellett kiírtani, néhány másik milliót pedig betelepíteni a kontinensre. köszönöm, európai unió. mostmár végre én is teljes értékű európai állampolgár lehetek, akinek felnyílt a szeme az európai értékek iránt. ennyi pozitívum mellett soha többé nem kérdőjelezem meg az uniót. máris más emberré változtam!

ijontichy 2012.10.21. 21:37:34

@piefke: Korrekt. Talán annyit még hozzá, hogy a magyar polelit (kormányok) nem igazán tettek azért (a jelenlegi meg tán még tudtosan ellene is dolgozik), hogy növekedjen az a polgári réteg, amely úgymond "napi szintű egzisztenciális létében" nem, vagy csak kevéssé függ az államtól. Más szóval: az Alpok tetején farmját művelő Hansi bőven citoyenebb a budapesti Hegyvidék polgárainak zöménél :-(

unionista (törölt) 2012.10.21. 21:48:37

@brlv24:
itt egy rövid részlet a késő kádár korról.
www.youtube.com/watch?v=sfrFmLK3M2k
ez egy kulcs mozzanata a rendszerváltásnak. ezek után alakul meg az szdsz és a fidesz. az mdf hamarabb értesül a szovjet csapatkivonásról. szűrös viszi a hírt, pozsgay megy lakitelekre. ahol a iii/iii és a hazafias népfront gyűlt össze. a népfront utolsó vezetői stumf és mikola elvtársak. martonyi, matolcsy még mszmp-be is belépnek. orbán az mszmp pártintézetében dolgozik. vagy kövér lászló.

amikor világossá válik, hogy az oroszok kimennek, akkor ezek a csoportok rendszerváltást akarnak. de előtte a cpg lázadt nagyon. néhány punk zenekar. a tankcsapdás lukács laciék az aurora előzenekaraként. orbán viktor 88 után jelenik meg a színen. 25 évesen. ekkor magyarországon már mc donalds van és forma 1. van sky channel, super channel, és music television. itt egy mítoszteremtés folyik. mintha orbán viktor verte volna ki az oroszokat a nagy imre beszéddel. erről szó nincs.

na most persze az nem igaz, hogy ebben az egészben nem volt kockázat. de valójában nem a rendőrségtől kellett félni. az egy hülyeség. oké, pofán vertek egyeseket. a kockázat az volt, hogy a szovjet katonai vezérkar leváltja gorbacsovot, visszarendeződést hirdet. akkor az egész glasznoszty, peresztrojka, csapatkivonásnak vége van. a rendszerváltó "hősökkel" mi lesz. erre az esetre gondolva egyesek beléphettek katonai elhárítónak. azért, hogy legyen valamilyen kapocs moszkvával. a csapatkivonást is szűrösék tudták meg először. egy esetleges visszarendeződésről is időben értesülni kell. a lázadó krassó györgy volt. aki leszarta ezt az egészet. úgy volt vele ha lelövik, akkor lelőtték. annyi. de a többség inkább kirakat emberek volt. és akkor léptek a színre, amikor minden eldőlt.

a ruszkik azért nem mentek ki hamarabb, mert nem volt hová menniük. 87 őszétől a kivonulás logisztikai kérdés. csak mindenkinek ott volt azért, hogy mi van ha mégse.

szerinted a fidesz miért nem akarja nyilvánosság elé tárni az ügynök aktákat. mindenki úgy tett, hogy nagyon szeretné. de csak azért, mert mindenki tudta, hogy az szdsz iii/i-es hírszerző, az mszp iii/ii-es kémelhárító, az mdf (és csatlósai) iii/iii-as belső elhárító, és könnyen lehet, hogy a fidesz egy része a rendszerváltás környékén a iii/iv-es katonai elhárító csapatba lett beszervezve. persze az utóbbit nem tudja bizonyítani senki. de egyesek mégis csak.

szerintem egyébként nem ez a probléma orbánnal. ezt abszolút meg lehet érteni. csak farmeres szakállas rendszerváltó mítoszt rombolja le. amiből valami igaz. de nem pont úgy, ahogyan ma beállítják.

Measurer 2012.10.21. 21:48:54

@czi75: igy van. Az EU meghirdetett területi politikája szerint az elmaradott térségek fejlesztési alapból kaptak lehetőséget versenyképességük javítására.
Nálunk pl. Bp közlekedési-körny védelmi versenyképességet javította jelentősen a csepeli szennyvíztisztitó és a 4-es metró vmint a dunai tömegközl bevezetése, vagy a szabadtéri műjégpálya, mig a turisztikai fejlesztése eredményeként a vidék felhagyva a drága állattartással csodálatos uszodákat üzemeltet: Bátonyterenye, Makó stb. Sporttámogatási szisztémánk szintén a (sport)verseny képességünket növeli. Gondolom a hasonszőrű orszkban is ez a helyzet.
en.wikipedia.org/wiki/European_Union_Regional_policy

unionista (törölt) 2012.10.21. 22:02:03

@HomicideWatch:
komolyan nem értem, hogy ez paródia vagy micsoda. szerinted az eu előírja, hogy magyarországon nyugdíjat kell csökkenteni?

eddig komolyan abban a hitben éltem, hogy a fideszesek csak érdekből állnak ott, ahol. és egyébként nem birkák. pontosan tudják, hogy a kormányuk mindenkinek a pofájába hazudik. és a plakátokat nem veszi be senki.

unionista (törölt) 2012.10.21. 22:03:23

@Gerilgfx:
egyszerű a dolog. ki kell lépni. és akkor kiderül, hogy ez az überfasza elit az unió nélkül mire képes.

Gerilgfx 2012.10.21. 22:06:44

@unionista: nyugi. ők is sorra kerülnek.

czi75 2012.10.21. 22:10:05

@unionista:
Lovon járnánk, rovásírással kommunikálnánk, bankok eldózerolnák a hitelesek lakásait (köztük a sajátomat), ülnénk az esti tűznél, és szidnánk mindenki mást (bár ezt, most is sportértékűen csináluk)
a környező országokban ISMÉT kiírnák: MAGYAR, NE LOPJ!

unionista (törölt) 2012.10.21. 22:10:28

@piefke:
abban van igazság, hogy ez az elit könnyebben megújult volna ha nincsenek uniós támogatások. az eu csak tolja a pénzt. de az érdekli, hogy elég cégük legyen nyertes. és ezen túl pont nem érdekli őket a korrupció. nem volt érdekes a strabag, és ezért nem lehet érdekes a közgép se. a négyes metróhoz asszisztáltak. ugyanez kicsiben a debreceni kettes villamos. a példáknak hosszú a sora. ez egy balfék formáció. persze ezzel együtt az elsődleges ok a hazai feudális elit.

Globetrotter2014 2012.10.22. 06:29:44

áááácsi, a déle európai válság oka sokkel kevésébé az EU tagság, mint az EU túl elnéző politikája vezetett.

A Görögöket az eredeti stabilitási és növekedési paktum alapján már rég meg lehetett volna fogni, mielőtt az ő válságuk és a 2009 es turbulenciák összeérnek...
süti beállítások módosítása