Alkotmányos ellenforradalom
2010.12.02. 10:33 Ratius
170 komment · 3 trackback
A bejegyzés trackback címe:
Trackbackek, pingbackek:
Trackback: Selmeczi és a szamár-kór 2010.12.03. 07:25:08
Trackback: A mocsok az mocsok 2010.12.03. 00:06:03
Trackback: Országos politikai operettbál 2010.12.02. 21:17:41
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
stratez 2010.12.03. 01:58:18
Devil 2010.12.03. 02:00:16
Te figyu nem veszed észre hogy a lovad rég megdöglött, le kellene szállnod róla lassan?
Devil 2010.12.03. 02:10:13
De ne kényszerítsd rá másokra az elveidet. Persze nektek már az is kényszerű korlát ha nem engedik meg nektek hogy másokat kényszererítsetek, másokon uralkodhassatok.
Egyszerűen tartd tiszteletben a magánélet határait. És nem csak te, az Alkotmány is tegye ezt.
gitáros 2010.12.03. 02:19:16
Kicsim, ha te útirányt javasolsz nekem az országomból, én is javasolnék egyet neked: anyádba, barátom.
Devil 2010.12.03. 02:20:37
Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2010.12.03. 02:24:18
Vigyázz, mert én is gonosz konzervatív katkó értékeket vallok, ez már maga a klerikálreakció.:)
Devil 2010.12.03. 02:28:50
Devil 2010.12.03. 02:39:35
Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2010.12.03. 03:23:37
Besza-behu, hogy az ember mit meg nem tud a történelemről.:D Krisztus előtt 380-ban kereszténység mint államvallás, LOL!
Kalmár 2010.12.03. 06:02:41
mad-max világotok volt.
Nekünk nem tetszett.
Most ez jön. Lehet vinnyogni.
Nyugi bírjátok, ki nem fog fájni....
Kalmár 2010.12.03. 06:15:10
Arról hallottál már, hogy mit jelent az "i.e." a dátumok előtt?
Segítek, időszámitásunk ELŐTT.
Azt már remélni sem merem, hogy ezt a kezdeted kötni tudnád egy nevezetes eseményhez.
Nem-nem, ez nem a kerék felfedézése.
Hogy? Gyurcsány? Nem, azt hiszem hozzá sem kötődik.
Jézus Krisztus találd már el!!
mavo · http://polmavo.blog.hu 2010.12.03. 06:22:13
"anarchiából, dekadenciából még nem épült működő állam. vigyázó szemetek a késői rómára vessétek. "
ami ... upsz ... keresztény volt.
funfun 2010.12.03. 07:15:08
le a német N24 adó, valamint a szintén német
adó Phönix abban a 21 részes sorozatában ami
a következő címet viselte: "Tévúton a katolikus
egyház?"
bebe, elérhető ez a sorozat valahol, nem tudod? Szívesen megnézném.
Egyébként nagyon igazad van. Én hívő római katolikus vagyok, de felfordul sokszor a gyomrom attól, amit a klérus (a főapaság és a papság) művel. Igenis hanyatlik a hitélet, igenis elfordulnak az emberek az egyháztól, és erről a szolgáló papság tehet. A klérusnak először is példát kellene mutatnia, erkölcsi útmutatást saját életükkel, cselekedeteikkel. Amíg a napi politikának megfelelve, normatíváért, állami támogatásért hajtanak, elveszítik a királyi papságot, a híveket. És sajnos ma Magyarországon a katolikus egyház lefekszik a hatalomnak, pénzért. Mint egy prostituált. Ha a papság tenné a dolgát, hirdetné Krisztus evangéliumát, sokkal jobb lenne az egész egyháznak, a híveknek és a papságnak.
Ajánlom tanulmányozásra az evangéliumok azon részeit, amelyekben Jézus politizált. Ja, hogy nincs ilyen? De érdekes... Amikor az adófizetésről kérdezték, a kérdés mögött természetesen a zsidóknak Rómához való viszonyáról szerették volna a véleményét hallani. Nem mondta, hogy elnyomó uralomnak nem jár adó, nem mondta, hogy a zsinagógába kell vinni a pénzt. Azt mondta, adja meg mindenki a világi hatalomnak, ami neki jár, és Istennek, ami neki jár. Mi jár Istennek? Hát nem egyházi adó, és nem normatíva.
fakopács 2010.12.03. 07:20:24
A manyup ügyben pár napig még voltak értelmes gondolatai is, de mára visszatért teljesen a hivatalos fidesz propagandához. Biztos a belső ellenőrzés a fejére kopácsolt, hogy csak semmi önállóság. :-))
fakopács 2010.12.03. 07:22:45
fakopács 2010.12.03. 07:23:17
csoko20 2010.12.03. 07:31:17
Bár, mint "KERESZTÉNY" képviselő, nem tudom, hogy akarja majd kimagyarázni Rómában ezt az ópusztaszeri alkotmányosdit.
A pogány honfoglaló magyarok hagyományit kell követni? Még azt hiszil megint indulunk fosztogatni :)
Zssssss 2010.12.03. 07:40:12
na__most__akkor 2010.12.03. 07:51:29
"a 150 milliárd az HUF: fele az 1%-ból, fele a Horn-féle Vatikáni szerződésből adódik"
Itt valami nem stimmel. Az utolsó statisztikában az ÖSSZES egyházra valami 14 mrd volt az 1%.
(Meg akartam nézni a pontos adatot, de az APEH portál következetesen lerohad egy másfélmegás pdf letöltésétől...)
igényes 2010.12.03. 07:55:44
Az alkotmányt, ha elfogadnák a FIDESZ kormánynak abban a pillanatban le kell mondania.
igényes 2010.12.03. 07:57:23
thazta 2010.12.03. 08:23:20
The_Goat 2010.12.03. 08:24:48
Pedig hisznek istenben.
Akkor most mi az ami erkölcsös?
Ez megint csak egy példa arra hogy a vallási dogmatizmust ráerőltessék másokra.
Igaza van Hitchens-nek, a vallás mindent megfertőz.
hátsó szándék 2010.12.03. 08:35:15
Most úgy néz ki, ez fordítva már nem teljesül, vagyis ebben szép, erkölcsös, Istennek tetsző berendezkedésben nem lehetnék nyugodtan pl. buzi, szingli, dialektikus materialista stb., mert az jogszabályba ütközik. Holott soha senkinek nem ártottam ezekkel.
Merthogy lassan azt is alkotmányba foglalják, hogy hányszor szabad, ad absurdum, hányszor kell(!) megdöngetnem az asszonyt egy héten.
Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2010.12.03. 08:43:28
Az adócsalás egyértelműen árt másoknak, akik fizetik az adót, de nem kapnak megfelelő szolgáltatást(lásd pl. oktatás, rendőrség, stb.) utána.
És nem, nem feladata a nem ártáson túl semmilyen erkölcsöt sem betartatnia az emberekkel az államnak. Amit be kell tartatnia, azokat törvényeknek nevezik, de azokat is közvetve az állampolgárok alkotják.
csabakirályfi 2010.12.03. 08:43:31
Én úgy látom, amikor ez a jó erkölcs megvalósul, akkor a jó erkölcs a modern ember számára nagyjából annyit jelent, hogy vastagon tesz mindenki másra. Csak a "jó erkölcsü" ÉN létezik.
2010.12.03. 08:45:26
"A haza védelme, a gyermeknevelés, a jogrendnek való megfelelés csak akkor jó, ha látja, érezheti, tudhatja, hogy valódi közösségi érdek, azaz a közösség előbbre jutásával neki, aki a közösség tagja, szintén hasznára van. "
Na látod. A magamfajta konzervatív marhák akkor is nevelnek gyereket, ha emiatt kilóg a seggük a gatyából, és akkor is megvédenék a hazájukat, ha nem származik belőle kimutatható, pénzre váltható hasznuk.
De elismerem, hogy kihalóban levő állatfajta vagyok.
Majd itt maradtok ti, 8 millió elemi részecske egy zavaros levesben. Nehogy véletlenül közös értékeket találjatok, mert még megsérül a szent egó...
Fogjátok még istent emlegetni, hidd el, hazátok már rég nem lesz, családja meg lesz másnak, arra alkalmasabb embernek.
De akkor már késő.
Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2010.12.03. 08:45:34
Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2010.12.03. 08:48:03
Az idézetet a posztíró írta. Szerintem nincs modern erkölcs, hanem csak egy van, és az pont az, hogy ne árts másoknak, magasabb szintje pedig segíteni másokat. A többi csak blabla. És attól, hogy az emberek nem erkölcsösek, vagyis ártanak egymásnak, még létezik az erkölcs, ahogy a rendes család is létezik, attól hogy a Béla megcsalja a Marcsát, a Józsi meg elvált.
Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2010.12.03. 08:51:20
(Elnézést azoktól a konzervatívoktól, akik a konzervativizmus azon ágát képviselik, amely szerint más élete szent, és nem szólnának bele.)
Sola Scriptura 2010.12.03. 08:51:37
www.mindennapi.hu/cikk/blogok/miert-jobb-szeretni-a-felebaratot-mint-megenni-/2010-11-22/468
KG2000 2010.12.03. 08:52:18
hátsó szándék 2010.12.03. 08:55:22
Szerintem pl. nem erkölcsös félrekefélni, de most akkor hogyan korlátozzuk a félrekefélők állampolgári jogait az erkölcsük védelmében?
Veszélyes ez így, nagyon veszélyes.
Seregbontó 2010.12.03. 09:03:50
Sola Scriptura 2010.12.03. 09:04:14
Antikvitás 2010.12.03. 09:04:21
Valaki szóvátette, igaza volt. Csak 3,0159 milliárd volt a kat. egyház 1%. A másik fele azért összejön, a baj csak az, hogy ez csak a hivatalos adat. Az egyháztól se adó, se más nem csöpög a kasszába.
A perselypénzről meg szemérmesen hallgatunk, és adómorálról meg hitről zagyválunk.
igényes 2010.12.03. 09:05:54
Antikvitás 2010.12.03. 09:08:00
Sparhelt · www.sparhelt.hu 2010.12.03. 09:09:43
Sola Scriptura 2010.12.03. 09:14:05
Antikvitás 2010.12.03. 09:16:31
Erkölcsre hivatkozni ma, amikor az erkölcs felkent pásztorai válogatás nélkül térdepeltetik maguk elé a ministráns gyerekeket, akik nem igen mernek csodálkozni, ha ostya helyett mást kapnak. Biztosra veszik, hogy ez Istennek tetsző cselekedet!
És mi csak a jéghegy csúcsát ismerhetjük, hiszen felsőbb helyeken védik a fajtalankodókat. (ha minden kiderülne, már összeomlott volna az egyház és csak a bigottak járnának a templomba. )
Aki semmiről nem tud, az boldog, mert tudatlan...És már le is vezettük az új médiatörvény áldását! A birkákat könnyebb terelni, mint a tépelődő gondolkodókat!
igényes 2010.12.03. 09:18:08
Mit hozott a KDNP a magyar népnek azon kívűl, hogy szerényen csak milliókat vesznek fel.
scriptosaurus 2010.12.03. 09:26:28
Antikvitás 2010.12.03. 09:26:50
Akkor egy borostás, nyakkendőtlen fideszes képviselő ezt szóvátette, pedig akkor igencsak válságban voltunk. A képviselő neve: Orbán Viktor. (1992.10.27, a déli órákban mondta a beszédét, mint frakcióvezető)
Így változik a világ!
Törvényi mederbe a Horn-adminisztráció terelte az ügyet az un. Vatikáni szerződéssel, ami az egyik nagy hibája volt az akkori szociknak. Keresték az egyház kegyeit. Megkapták 2002-ben, mikor nyíltan prédikáltak ellenük előszőr a templomokban!
Sola Scriptura 2010.12.03. 09:33:48
hátsó szándék 2010.12.03. 09:36:09
Bocsánat, ha rosszul idézek: "honeste vivere, alterum non laedere, suum cuique tribuere", vagyis becsületesen élni, másokat nem bántani, mindenkinek megadni, ami jár neki. Ha ezt mindenki betartaná, nem is kéne több. Itt húzódik a határ, aki ennél többet "teljesít", tisztelet és becsület neki. Aki viszont ennél kevesebbet, azt szankcióval sújtja a jogrend. (Ha működik.) Többet ne követeljen meg az állam.
Isten, haza, család, erkölcs, szép dolgok, nekem is fontosak, de nem hiszem, hogy ezeket törvénybe kell foglalni, mert mindenkinek mást jelentenek és túlságosan általános fogalmak. Aki nem érzi és nem tiszteli ezeket neveltetésénél meg meggyőződésénél fogva, nem attól fogja, hogy megírja a Magyar Közlöny.
Sola Scriptura 2010.12.03. 09:41:26
Az utolsó bekezdéseddel egyébként egyetértek, bár szerintem jelenleg senki nem akarja ezeket törvénybe foglalni, hacsak nem olyan preambulum-szintű képmutatásként, mint amit a Trianon-emléktörvény kapcsán voltak képesek jogszabályba fényeskedni.
hátsó szándék 2010.12.03. 09:58:25
Tehát létezik közös értelmezési tartomány, vagyis hogy a helyet át kell adni.
Viszont ha törvényileg előírják, hogy át kell adnod, az már túlzás. És attól tartok, efelé a túlzás felé hat ez a tervezet.
Egyébként azért gondolom, hogy a minimumszint magasságáról is szól ez a vita, mert olyan fogalmakat fognak jogszabályi szinten megjeleníteni, ami eddig "csak" erkölcsi kategória volt. Isten - ennél szubjektívebb fogalmat nem is tudnék elképzelni, és ezért nem szeretnék paragrafusjelet látni előtte, mert az bizony nagyon is objektív.
igényes 2010.12.03. 10:06:15
Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2010.12.03. 10:15:55
Kintről nézve a vallásos emberek erkölcse is szubjektív, ahhoz meg végképp nincs joguk, hogy ezeket a törvényeket megpróbálják ráerőltetni az ateistákra. Szerintem éppen az ateista ember tudja az erkölcsöt általánosan tekinteni, hiszen pl. nem azért nem árt a másik embernek, mert Isten azt parancsolja, hanem belső motivációból nem teszi meg. Én inkább ezt nevezem erkölcsnek, mint az istenfélést.
szemet 2010.12.03. 10:19:39
- A keresztény tanítás szerint az emberben van valami eredendően rossz, bűnös. Így aztán persze, hogy szükség van valami KÜLSŐ és abszolút jóra amihez viszonyulhat.
- A nem hívők szerint az erkölcs forrása az ember, sőt szerintük Istent is az ember alkotta. Ez alapján amikor egy hívő azt mondja, hogy végső soron Istentől eredezteti a jó fogalmát, valójában ő véleménye is emberi forrásból keletkezett csak ezt NEM VESZI észre, nem hiszi el. Ha viszont a "jó" vagy a "jó lehetősége" emberi eredetű, és akkor ezt az ember Isten segítsége nélkül is megtalálhatja: magában vagy másokban ha nyitott szemmel jár-kel...
Ez alapján a nem hívők számára az első nézőpont nem forrásában, hanem csak annyiban különbözik, hogy azt az erkölcsöt nem vetjük alá további vizsgálatnak mert abszolútnak, megkérdőjelezhetetlennek tartjuk.
hátsó szándék 2010.12.03. 10:23:42
Szerintem mind a kettő erkölcs, és a vallás is belső motiváció -ebből is látszik mennyire szubjektív ez a fogalom. A végeredmény szempontjából viszont mindegy, melyiket minek tekintjük, a lényeg, hogy érvényesüljön és pozitív legyen a többi ember számára.
Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2010.12.03. 10:24:48
Na ez az amit sosem értek meg. Szerintem Orbán ugyanolyan képmutató volt liberális korszakában, mint most, csak éppen más elvekkel kívánt akkoriban szavazatot szerezni. Érdekes, hogy aki hú de nagy liberális, az szinte mind azzal érvel, hogy Viktor megváltozott. Pedig mint ember, nem változott, csak az általa hirdetett nézeteket cserélgeti, de azokat folyamatosan, a pillanatnyi érdekei szerint.
@hátsó szándék:
Ez a helyátadós dolog is érdekes. Ugye illik az időseket előre engedni, illik az időseknek átadni a helyet. Na de amikor az idős néni azzal kezdi, hogy előretolakodik, vagy beszólásokkal kikényszeríti, hogy átadja valaki a helyét, akkor az már nem hely átadás, és ezek után senki sem fogja örömmel átadni a helyét. Valahogy így van ez az állami erkölcscsőszséggel is. Az nem erkölcs, amit kényszer szül, ennek bentről kéne jönnie, bár ezt a vallásos emberek többsége úgysem értené meg, főleg azok nem, akiknél a vallásosság lényege, hogy kifelé hirdetik mekkora nagy hívő emberek.
Sola Scriptura 2010.12.03. 10:25:48
Mert a keresztény levezetés ez esetben úgy néz ki, hogy Isten van és örök -> Istennek kijelentett parancsolatai vannak és azok nem változnak -> az erkölcs Isten parancsolatából van levezetve -> az erkölcs nem változó és OBJEKTÍV.
A nemkeresztény levezetés pedig ennél sokkal egyszerűbb: Isten nincs -> Az erkölcs változó és SZUBJEKTÍV.
A két levezetésben nincs közös alap, nincs közös viszonyítási pont, következésképp a meghatározásban sincs közös. Más kérdés, hogy következményeiben lehetnek közös pontok. Ezt valahogy úgy képzelem el, hogy a keresztény erkölcs egy statikus, azaz egy helyben álló halmaz, a nemkeresztény pedig egy körülötte folyamatosan mozgó, ami szinte mindig beleér a keresztény erkölcsbe, hol jobban, hol kevésbé, és többnyire mindig máshol, de alapvetően az egy dinamikus erkölcs, míg a keresztény statikus. Jó példa erre akár az emberölés (ami évszázadokig nem számított túlzottan nagy erkölcsi bűnnek, míg mostanában igen) vagy a pornográfia (ami meg épp fordított utat járt be). A világi erkölcs alapján történő megítélés mindkét esetben dinamikus volt, míg a keresztény erkölcs szerinti statikus. Mindkettőt elítéli.
A hívő számára Isten nemhogy nem szubjektív, hanem gyakorlatilag az EGYETLEN objektív viszonyítási pont. Más kérdés, hogy a megismerés folytán létrejött vagy létre nem jött egyéni istenkép valóban szubjektív, de az is többnyire csak azért, mert nagyon sokan nem hajlandók vagy nem képesek Istent megismerni, inkább csak úgy "elképzelik" maguknak. Ez olyan, mintha a középkori utcaseprő azt mondaná a csillagásznak, hogy a Föld nap körüli pályája szubjektív (hiszen ő a napot látja a Föld körül keringeni és nincs oka vagy késztetése rá, hogy jobban megismerje a tényleges helyzetet), holott csupán a megismerés hiánya vagy torzulása vezet az objektív tényből a szubjektív képzethez.
Isten neve előtt egyébként ma is láthatsz már paragrafusjelet: 2010 évi XLV. tv. preambuluma.
Sola Scriptura 2010.12.03. 10:32:01
Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2010.12.03. 10:36:26
Mondok egy példát miért nem nevezem a vallási erkölcsöt erkölcsnek. Ábrahám és Izsák története a Bibliából. Én azt gondolom, Ábrahámnak semmiféle felsőbb hatalom utasítására sem szabadott volna megpróbálnia ártania a gyerekének. Bárki akivel erről beszélgettem, ha ateista volt, azt mondta, hogy ezzel egyetért. Viszont a vallásos emberek Kantra hivatkoznak, aki szerint az erkölcs nem választható szét a vallástól, ezért Ábrahám, mivel Isten parancsát követte, erkölcsösen járt el, nem számít hogy akár meg is ölte volna a gyerekét, mert azzal is csak Isten iránti lojalitását bizonyítja. Ezzel szemben én eleve úgy gondolom, az emberi élet jóval fontosabb a lojalitás bizonyításánál. Tehát szerintem Ábrahám az általános erkölcsbe ütköző dolgot követett el, mert hajlandó lett volna ártani a fiának a vallása nevében.
Ezért szerintem nem csak hogy ne lenne szétválasztható a vallási és az általános erkölcs, hanem a vallásit nem is nevezem erkölcsnek. Már csak azért sem, mert igenis tiltakozok az erkölcs relativizálása ellen, általános pedig csak úgy lehet az erkölcs, ha vallásfüggetlen. De amúgy nyilvánvaló is, hogy van általános erkölcs, lásd a lopás, gyilkosság, nemi erőszak például minden kultúrában bűnnek számít, jó igaz csak csoporton belül, de nehogy valaki azt higgye, hogy a középkori mongol harcos ha legyilkolta az ellenség civil lakosságát, akkor csak azért, mert a törvényeik ezt megengedték, nem lehetett lelkiismeret furdalása, amennyiben érző ember volt.
hátsó szándék 2010.12.03. 10:36:32
Ha viszont kijön a rendőr, és 10E Ft-ra megbüntet, mert nem adtad át a helyed, az más kérdés. Kényszerről van itt szó, bizony, ahogy mondod, és arról, hogy ami belső kényszer kéne, hogy legyen (lelkiismeret), azt ne vigyük már át a külső kényszer területére (pénzbírság).
Sola Scriptura 2010.12.03. 10:37:37
A valódi hívő nem fennen hirdeti és másokra erőszakolja, hanem megéli "hívőségét". Ne Semjén Zsoltokon keresztül nézd a hitet, hanem mondjuk Böjte Csabákon keresztül.
Sola Scriptura 2010.12.03. 10:44:37
Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2010.12.03. 10:44:59
Én csak arról beszéltem, hogy ha kényszerítenek, vagy csak megpróbálnak kényszeríteni(lásd nénis példa) az általuk helyesnek vélt viselkedésre, akkor mivel nem saját döntésemen alapul, ezért elképzelhető hogy magas ívben teszek ezekre az erkölcsi értékekre.
@Sola Scriptura:
Igen, pontosan így van, nekem semmi bajom a hitüket komolyan megélőkre, mellesleg ők a saját hittársaikra sem akarják rákényszeríteni az erkölcsöt, csak az utat mutatják nekik. Viszont belőlük van sajnos kevesebb, Semjén Zsoltokkal sajnos az életben is találkoztam sokszor, Böjte Csabákkal csak jóval ritkábban.
(Mellesleg olyan papot is utóbbi kategóriába sorolok, akiről köztudott, hogy szeretőt tart, viszont ezzel szemben minden másban pozitív a tevékenysége és a hozzáállása is, szerintem ha eltörölnék a papi nőtlenséget, felesége lenne.)
hátsó szándék 2010.12.03. 10:47:24
Bocsánat, szerintem ez nem jó példa. A Föld pályája ugyanis fizikai tény, amit 500 éve nehéz volt mérésekkel bizonyítani, a tudomány mostanra viszont körzővel-vonalzóval bebizonyította, hogy ekkora a pálya, ennyi ideig tart a keringés. Pont, se több se kevesebb, és ez megfellebbezhetetlen.
A fenti példával nekem azt sugallod, hogy Isten is körzővel-vonalzóval leírható, csak még nem jutottunk el a fejlődés ezen szintjére.
Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2010.12.03. 10:48:48
De akkor ilyen alapon nincs az embernek egyéni felelőssége, mert ha megfordítom a dolgot, ha meg akarok ölni egy embert, de Isten azt gondolja annak az embernek még időre van szüksége az életéből, akkor megakadályozza a gyilkosságot. Ha mégis sikerül megölnöm, akkor Isten nem akarta megakadályozni.
A másik, hogy ezzel a magyarázatoddal a gyilkosság fogalmát relativizálod vallásos érveléssel. Mellesleg Izsák nem Ábrahám fő műve volt, hanem egy önálló ember, mégis a történet azt hangsúlyozza ki, hogy mennyire fontos birtoka volt Ábrahámnak a fia, hiszen a felesége igen öregen szülte.
Sola Scriptura 2010.12.03. 10:49:47
Sola Scriptura 2010.12.03. 10:52:02
Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2010.12.03. 10:57:34
Tudom, én is épp ezt mondom, hogy marhaság.
hátsó szándék 2010.12.03. 10:58:19
De azon túl, hogy kényszer hatására magasról teszek majd ezen értékekre, én még tovább is megyek.
Pl. rosszallóan tekintettem eddig a félrelépőkre, de mihelyt a törvény fogja előírni, hogy félrelépni bűn, rögtön ki fogok állni a félrelépés jogáért. Komolyan.
Más kérdés viszont, hogy én magam nem lépek félre.
Eddig pl. nem érdekelt, hogy a melegek házasodhatnak-e vagy sem, de most, hogy kategorikusan tilos lesz, rögtön támogatni fogom.
Plusz elborzaszt az abortusznak a gondolata is, de ha törvény fogja tiltani, rögtön felveszek egy "my body, my choice" pólót.
Egyszerűen azért, mert bosszant és felháborít, ha korlátozottan cselekvőképes gyereknek tekint az állam, és ilyen szinten beleszól a magánéletbe.
Sola Scriptura 2010.12.03. 10:58:54
Ábrahámnál pedig ne felejtsd el, hogy Izsákot nemcsak hogy idősen szülte Sára, hanem Isten ígéretének megfelelően. Ábrahám tehát - joggal - úgy hitte, hogy Izsákot Istentől kapta. Ha pedig "Az ÚR adta, az ÚR vette el. Áldott legyen az ÚR neve!" (Jób 1,21).
Sola Scriptura 2010.12.03. 11:01:02
hátsó szándék 2010.12.03. 11:11:05
De ez egy olyan döntés, amit mindenkinek magának kell meghozni, nyilván bizonyos szabályozási keretek között, de azért mégis egyénileg. És nem az államnak.
Fenti hozzászólással egyébként arra akartam rámutatni, hogy az ilyen irányú szabályozás nálam pl. kontraproduktív lesz. Egyszerűen mert nem összeegyeztethető a meggyőződésemmel, hogy ezeket a területeket az állam szabályozza.
Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2010.12.03. 11:13:24
Ez így ellentmondás. Ugyanis ha:
"Vagyis Isten előre "belekalkulálja" az ő üdvtervébe az emberek gonoszságát is, de ez az embert nem menti a felelősség alól"
Akkor Ábrahám igenis bűnt követett el, hiszen ő nem kalkulálhatta be, hogy Isten úgyis megmenti Izsákot, hiszen az már nem az ő egyéni felelőssége. Tehát se az a tény, hogy Isten megmentette végül Izsákot, se az a tény, hogy Isten adta Izsákot, nem mentheti fel Ábrahámot a felelősség alól.
"Ábrahámnál pedig ne felejtsd el, hogy Izsákot nemcsak hogy idősen szülte Sára, hanem Isten ígéretének megfelelően. Ábrahám tehát - joggal - úgy hitte, hogy Izsákot Istentől kapta. Ha pedig "Az ÚR adta, az ÚR vette el. Áldott legyen az ÚR neve!" (Jób 1,21). "
De egy hívő ember szemében az egész világot Isten teremtette, ezért joggal következtethet ebből arra, hogy a saját gyerekét is Isten adta, hiszen Isten tudta nélkül nem történhet semmi. Akkor ha az Úr Kovács Bélának azt mondja, hogy ölje meg Kovács Pistikét, akkor Béla akkor jár erkölcsösen ha megteszi? Ráadásul ha a történetet kintről nézed, Ábrahám csak egy bigott vallásos ember, aki képes lett volna Istennek feláldozni a saját fiát.
Sola Scriptura 2010.12.03. 11:17:37
Egy közeli rokonom első gyerekét el akarta vettetni. Úgy érezte, fiatal még a gyerekvállaláshoz. Lebeszéltük róla. Ma boldog családjuk van, két csodaszép gyerekkel. Mi meg sosem mondtuk el és sosem fogjuk elmondani a pici lánynak, hogy hány átbeszélgetett éjszakába került az élete. Az abortusz gyilkosság. Egy másik ember haláláról dönt, aki ezt választja. Nem a saját testéről.
Sola Scriptura 2010.12.03. 11:23:51
Az Úr pedig ma már nem mond ilyet Kovács Béláknak, mert a kijelentések Jézussal és az apostolokkal lezárultak. És mivel a kijelentés írásba is foglaltatott, ma amit Istenről megtudhatunk, az benne van a Bibliában (plusz a katolikusok szerint a Szenthagyomány szóban hagyományozott részében). Márpedig ott felszólításként ilyen nincs. És megismétlem aláhúzva: Ábrahám megpróbálása nem Izsák megöléséről szólt, hanem Ábrahám hitéről.
Ha szerinted kívülről nézve Ábrahám csak egy bigott vallásos ember, aki képes lett volna Istennek feláldozni a saját fiát, akkor erre is csak a Bibliával tudok válaszolni: "Mert a keresztről szóló beszéd bolondság ugyan azoknak, akik elvesznek, de nekünk, akik üdvözülünk, Istennek ereje" (1Kor 1,18).
hátsó szándék 2010.12.03. 11:30:17
Hiszen nyilván védeni kell a magzatot, természetesen, de azért lehetnek olyan élethelyzetek, amikor esetleg jobb elvetetni. Én nem vagyok az abortusz híve, de ellenzem a teljes és feltétlen tiltását.
Milyen érdekes, hogy minden erkölcsi vita végül az abortusz, az eutanázia vagy a halálbüntetés témájánál köt ki.
Sola Scriptura 2010.12.03. 11:39:45
A "súlyos válsághelyzet"-ről pedig tudjuk, mennyire rugalmas. Súlyos válsághelyzet, ha a diszkóban megesett a kiscsaj.
bebe tv 2010.12.03. 15:08:57
adókra, mivel sok esetben jobban érdekelnek a fil-
meknél az ismeretterjesztő műsoraik.
A 21 részes sorozatból hetente adtak le 1 részt. Gondolom a nevezett német tv adóknál archiválva vannak ezek a műsorok. Magánszemély hogyan
tudja tőlük megkapni az már kicsit problematiku-
sabb,
bebe tv 2010.12.03. 15:18:45
a történet igaz.
bebe tv 2010.12.03. 15:44:21
Kimondhatom, hogy 1990-ig határozottan kiálltam
és védelmembe vettem az egyházat. Amikor azonban
látnom kellett, hogy hirtelenjében mekkora nagy hívők
lettek olyan emberek akik előtte pont az ellenkező-
je miatt töltöttek be vezető pozíciókat, úgy döntöttem ezeket látni sem akarom az egyházunkban. Németországban egyéb szempon-
tok mellett a rengeteg kilépőt főképp az az irritálta, hogy egy emberöltő alatt tőlük több 10
ezer márkát vontak le mint egyházadót, és ezért mindössze megkeresztelték, első áldozó lehetett, megbérmálták, megeskették és és igényt formál-
hatott a családja egyházi temetésre. Ez a szolgál-
tatás nem volt arányban a befizetett összeggel.
Miközben ők a 90 -es évek vége felé 2000-
2500 márkát vittek haza netto, amiből családot
kellett fenntartani, addig a Mainz-i püspök
18.000 márka nyugdíjat kapott, pedig se kutyá-
ja se macskája nem volt. Sajnos ezek tények. Jó
lenne, ha az országunk lakosságának java része
beszélne elég jól egy idegen nyelvet, mert ezáltal
olyan információkhoz jutna hozzá, ami nagyban
hozzá tudna járulni egy normálisabb világszem-
lélet kialakulásához. Tudom ez sokáig még nem
lesz, mert ahol még mindig 30-40 % között mo-
zog az írni-olvasni tudó analfabéták aránya, ott
az emberek tömegei jobban manipulálhatóak.
bebe tv 2010.12.03. 15:53:11
félig üres. Mindenesetre ama bizonyos svájci milliár-
dos Schmidt úr így látja/látta.
bebe tv 2010.12.03. 16:00:08
számítás.
bebe tv 2010.12.03. 16:21:47
vagy a No.1 asszony. Mit ne mondjak, gatula.
Tényleg követendő erényekkel rendelkezik az
iszlám.
Világuralom. Mór és török próbálgatások. Fegyverrel nem jött be, hát megpróbáljuk békés úton mint vendégmunkás.
Antikvitás 2010.12.03. 16:48:57
"Az érseki hivatal által felkért ügyvédnő, Marion Westphal átnézte a főegyházmegye 1945 és 2009 között készült aktáit. Mint jelentésében rámutat, az iratrendezők roppant hiányosak, azokból nyilvánvalóan eltüntettek számos lapot, így akarva eltitkolni az érsekség illetékességi területén történt szexuális bűnügyeket.
Mint Westphal elmondta, az érseki hivatal teljesen szabad kezet adott neki a vizsgálathoz, és semmilyen feltételt nem támasztott. Az ügyvédnő mintegy 13 200 aktát nézett át, ezek közül 365-ben bukkant olyan utalásokra, amelyek valamilyen szexuális bűncselekményre (megrontás, nemi erőszak) vonatkoztak. Ezek az ügyek 159 papot, 15 szerpapot (diakónust), 96 egyházi alkalmazottként dolgozó hitoktatót és hat lelkipásztori munkatársat érintettek. Közülük csak nagyon kevésnek az ügye jutott el a büntetőjogi felelősségre vonásig, aminek az okát Westphal egyértelműen a főegyházmegye "módszeres eltussolási stratégiájában" látja"
(forrás: hirszerzo.hu)
Antikvitás 2010.12.03. 16:50:34
Antikvitás 2010.12.03. 16:52:32
@Antikvitás: A világ nem változik, csak közben Viktor rájött, hogy a képmutatás kifizetődőbb mint a tisztesség és egyenesség.
Van amiben egyetértünk, arra azért felhívnám figyelmedet, hogy ebben nagy segítségére vannak az egyházak! (az öt történelmi, az biztosan, bár a katolikus kiemelkedik!)
Sola Scriptura 2010.12.03. 23:25:26
Sola Scriptura 2010.12.03. 23:29:03
rath.dinen 2010.12.04. 00:04:28
Ez egy betegség, nem isteni sugallat. Ilyet védeni a legbutább fanatikus elvakultság.
Elítéled az abortuszt egy alaktalan sejtcsomó elveszejtése miatt, de helyesled, hogy egy nyilvánvalóan elmebeteg, hangokat halló apa majdnem megöli a gyerekét a legborzasztóbb módon? Ha nem lenne az agyad szektás üzemmódra állítva, látnád, milyen szörnyűséges hatalma van a hitnek, mennyire képes az undorító és beteg dolgokat relativizálni. Bezzeg ha nem a Bibliában szerepelne a sztori, hanem az újságban olvasnád, te is visszataszítónak tartanád, ha egy ember le akarná ölni a kiskorú gyermekét!
Érved lényege, hogy Isten a legfelsőbb hatalom, ezért bármit megparancsolhat - de pont ebben rejlik a veszélyessége! Aki felmutatja a kis joker-kártyáját, rajta isten nevével, az bármilyen erkölcstelen, embertelen dologra rávehet?
Nekem két gyerekem van, de inkább vállalnék tíz abortuszt, mint hogy egyszer csak arra térjek magamhoz, hogy az egyiküket megkötöztem és éppen késsel a kezemben hajlok fölé, hogy megöljem, mert a fejemben azt mondták a hangok....
Nagyon-nagyon veszélyes dolog a hit, ha egy ilyen ocsmány, tragikus, barbár, beteg sztorit be tud nyeletni :-(((
rath.dinen 2010.12.04. 00:09:02
És azon alapul, hogy hosszú távon az individualizmus nem nyerő stratégia. Magának az egyénnek sem jó. Erre nagyon hamar rájön az ember, amint kinő az ifjúkori ki ha én nem időszakából.
Az egyén egyedül nem tud erős lenni, nem tud túlélni. Ezekre a csoport képes. A egyén egy erős csoportban tud boldogulni - ha kiközösítik, vége. És az a csoport él túl és lesz erős, ahol a tagok segítik egymást, kiszűrik a potyázókat stb.
A legalapvetőbb erkölcsi szabályokat le lehet vezetni az evlúciós előnyökből.
Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2010.12.04. 03:49:24
Félreértesz: nem szeretném, hogy iszlám világ váljon Európából, éppen az a célom, hogy fennmaradjon a kultúránk.
bebe tv 2010.12.04. 10:31:37
tem nem csal, a keresztény egyházak sem ültek
régebben tétlenül, és nyakra főre küldték a hit-
téritőiket az újonnan felfedezett és gyarmatosított földrészekre.
Azonban ismert az is, hogy egyre nagyobb gondot okoz a nyugat-európai befogadó országoknak a moszlimok csekély integrációs hajlama. Amikor Merkel kancellár asszony kirohanásaira maga a török miniszterelnök Erdogan is kénytelen volt honfitársai figyelmét arra felhívni, hogy alapvető feltételnek kéne lenni, hogy a befogadó ország nyelvét beszéljék. A keresztény egyházak bekapcsolódása ebbe a vitába egy ismételt
vallásháborúhoz vezetne. Lásd Észak-Írország és
Skócia, ahol pedig két keresztény egyház, a katolikus és a protestáns egyház tűz össze nap mint nap. Ahol a két legnevesebb futballklub
a Celtic Glasgow és a Glasgow Rangers közül az
egyik a katolikusok csapata, a másik pedig a protestánsoké. Mindez egy olyan országban amely
történelmében mély nyomokat hagyott a klánok közötti viaskodás. Ennek nyomai nálunk is felfedezhetőek. Köztudott, hogy az MTK zsidó klub volt. Mit hallasz ma egy FTC-MTK vagy Újpest-MTK meccsen? Kőkemény zsidózást, amit a politika is sajnos magáévá tett, mert ez voksokat hoz. A jelenkori kultúránk fennmaradásához és formálásához az egyházak gyakorlatilag semmit sem tudtak és tudnak hozzá tenni. Mi magunk az
általad felvetett aggályaid ellenében mit tudunk tenni? A legtöbbet azzal, hogy igyekszünk erkölcsösek maradni és ragaszkodni a modern világ eszméihez. Ha ezeket az eszméket a többség magáévá teszi, mindennapjaiban úgy is él és cselekszik, kevés esélye van egy tőlünk fényévnyi távolságokra lévő tan terjedésének.
Sola Scriptura 2010.12.04. 10:54:17
Ábrahámhoz viszont még személyesen szólt. Legalábbis nem olvastam sehol a Bibliában, hogy Ábrahámhoz valami fejében levő hang szólt volna, ott bizony egyértelműen Istenről beszél az Írás. Furcsa is lett volna, ha a fejében levő hang azt mondja neki hogy 90 éves meddő feleséggel, 99 évesen még gyereke születik, aztán hopp, mégiscsak. Az nem a fejében levő hang volt, hanem az, aki valóra is váltja amit ígért.
Az pedig, hogy bárki, aki felmutatja az Isten-kártyát, bármire rávehet, az csupán abból a szempontból igaz, hogy bármire rávehet, amire egyértelmű parancs van a Szentírásban (például hogy szeressem felebarátomat, hogy ne paráználkodjak, stb.). A "Sola Scriptura" reformátori elv épp azt jelenti, hogy minden hittételt a Szentírás mér meg, és ami azzal ellentétes, az nem Istentől való. Viszont ahhoz, hogy azt tegyem, amire parancsom van, nem is kell felmutatnia senkinek semmiféle Isten-kártyát. De most ne gyere nekem mindenféle zsidóknak adott ceremoniális törvényekkel, mert azoknak Krisztus áldozata egyszer s mindenkorra véget vetett (vagyis ne idézz úgy a Bibliából, hogy nem tudod a parancs hatályát, érvényét, csak úgy beböfögöd hogy ez is benne van a Bibliában. Persze. Benne van, csak épp már nem érvényes).
Az az "alaktalan sejtcsomó", amiről beszélsz, az egy ember. Pici ember, de ember. Márpedig azt megölni gyilkosság. Az Ábrahám-féle áldozatot persze érthető, hogy ellenpéldaként ide hozod, hiszen nem érted, MIÉRT nem szabad ölni. Mert nem tudod honnan levezetni a miértet. Olyan nincs, hogy azért mert csak. Azért nem szabad ölni, mert életet csak Isten adhat, és csak ő vehet el. Vagyis ha emberi elhatározásból megölsz valakit (ilyen az abortusz, a gyilkosság és az aktív eutanázia is), megsérted vele Istennek ezt a jogát. Csakhogy Ábrahámnak maga Isten mondta, hogy áldozza fel a fiát, nem Ábrahám maga találta ezt ki. Mint már leírtam, megtehette volna Isten maga is. Egy gyors szívinfarktus, stroke, villámcsapás, osz'jónapot. De nem Izsák halála kellett Istennek, hanem Ábrahám hite. Ezt próbáld megérteni; bár elismerem, világi logikával ölég nehéz.
Erkölcs pedig létezik Isten nélkül, sehol nem írtam hogy ne létezne, azt írtam, hogy az olyan erkölcs ami nem Isten akaratából származik, az változó és relatív, míg az Isten akaratából levezetett változatlan.
Elsőre könnyűnek tűnhet úgy érvelni, hogy vitapartnered gondolkodása és a keresztyén hit bármilyen alapvető ismerete nélkül leszektásozod vitapartnered, de most arra kérlek, inkább gondolkodj helyette. Én évek óta ezt teszem :)
rath.dinen 2010.12.04. 14:08:50
Persze, hogy nem az van a Bibliban, hogy a hangok mondták a fejében, minden skizó szentül meg van győződve arról, hogy tényleg isten szól hozzá!
Az meg, hogy mennyi idős volt valójában Sára, így utólag nehezen eldönthető, elég hosszú életet éltek ahhoz, hogy feltételezhessük, valami mértékegységi hiba csúszott az egész sztoriba (hiszen hiába éltek olyan sokáig a bibliai pátriárkák, a leszármazottjaikkal nem nagyon beszélnek egy sztoriban se, csak a fiaikkal - pedig egy többszáz éves pátriárka biztos beleszólt volna az unokái, dédunokái, ükunokái életébe is. Sárával is mindig ki akartak kezdeni, titkolni kellett, hogy feleség, annyira nem lehetett rossz bőrben :-).
De ha már Sára. Ő volt az, aki kihordta, feltételezhetően nem fiatalon a gyereket. Vajúdott vele. Megszülte. Szoptatta. Nevelte. Erre amikor a méhének egyetlen gyümölcsét kell feláldozni, a neve még csak említésre se kerül! Még annyit se kap, hogy köszi, inkubátorka, szép volt, most kinyírjuk a srácot!
Ha jól emlékszem, maga Jézus mondta, hogy a fát a gyümölcséről lehet felismerni. Nézd meg, milyen gyümölcsök vannak a Bibliában, és borzadj. Nekem nem kell a hozzájuk tartozó fa, köszönöm.
Sola Scriptura 2010.12.04. 19:07:28
Amit Sáráról írsz, na az a feltételezés. Miből gondolod, hogy Mózes (aki leírta) hazudott? És mivel tudod ezt igazolni? Mert ha nem tudod, akkor fogadjuk el, hogy Sára 90 éves volt. Az hogy sok férfinak tetszett, az még jóval előbb, fiatal korában volt, nem pedig akkor, amikor Izsákot megígérte Ábrahámnak az Úr.
A gyümölcs-fa hasonlatot meg majd egyszer elmagyarázom Neked. Mert azt csak hit által lehet megérteni, ugyanis a hitről és a hitnek szól. De tudod mit: nekem egyelőre elég meggyőző az a gyümölcs is, ami az én lelkemben terem. Mert nem vaktában beszélek: engem megmentett az Úr Krisztus és új életet adott. Nem hablaty, amit leírok, hanem tapasztalat. Lelki tapasztalat, de tapasztalat. És ugyan gyenge a hitem, de a megváltóm nagyon erős.
Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2010.12.05. 06:15:24
Az egyházak lehetnének európai identitásőrző intézmények - már betöltöttek ilyen funkciót Róma bukásakor, lásd például a jogrendszert -, ha ki tudnának már végre lábalni a válságukból. (Itt főleg a katolikus és az anglikán egyházra gondolok, de az evangélikusoknál is van épp elég probléma.) Még mielőtt valaki engem is megtalálna a "minden egyház gonosz, halál a kereszténységre" tételekkel, közlöm, hogy nincs kedvem erről vitatkozni, mert úgyis parttalan.
Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2010.12.05. 06:22:35
Csak annyit szeretnék írni, hogy örülök, hogy vannak még olyan emberek, mint te, pedig nem is vagyok protestáns.:)
Az utolsó 100 komment: