HTML

Boldogok a sajtkészítők

- Következő! … Kereszthalál? - Igen. - Kimész az ajtón, balra fordulsz, fogsz egy keresztet. - Következő! ... Kereszthalál? - Igen. - Jó. Kimész az ajtón, balra fordulsz, fogsz egy keresztet. Következő!... Kereszthalál? - Ó nem. Szabadláb. - Mi? - Engem elengedtek. Azt mondták, nem csináltam semmit, szabadon élhetek valahol egy kis szigeten. - Hú! Az nagyon jópofa dolog. Hát akkor eredj! - Nem. Én csak ugrattalak. Valójában kereszthalál. - Ó, már értem! Nagyszerű! Nagyon jó, nagyon jó! Hát, kimész az ajtón... - Igen tudom. Ki az ajtón, balra fordulok, fogok egy keresztet. - Nagyon jó, kösz' szépen. Kereszthalál? - Igen. - Jó...

Friss topikok

  • Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: Itt az orvosok egyik esetben sem lehettek volna jók. Azért ez milyen már? (2021.11.08. 19:30) Lengyelországban gyilkosság történt
  • midnight coder: @MEDVE1978: Igen baloldalinak nem nevezhetõk, de liberálisnak pláne nem. (2021.07.28. 15:57) Válogasd meg a szavaidat!
  • szekertabor: A probléma lényege, amit bárki, aki járt már nudista strandon, megerősíthet: a közszemlére bocsájt... (2021.07.28. 09:52) Bimbószabadságharc
  • evilwolf: " és nem kellene a méregdrága Pegazusra költeni az adófizetők pénzét." Azért a kínai vakcina sem v... (2021.07.20. 18:33) Következetesen a lehallgatásról
  • apro_marosan_petergabor: @Homo fideszbirkusz: Helyettem ne igyekezz véleményt mondani. A megzsarolt, megritkított, folyama... (2021.06.10. 21:06) Miért nem találkozik a pápa Orbánnal?

Linkblog

Cenzúrával a jövőbe

2010.12.20. 10:46 Ratius

A napokban – meglehetősen szürreális körülmények között – főszerkesztők, lapigazgatók, médiatulajdonosok társaságába keveredtem. A fogadáson természetesen én voltam a kakukktojás, de rövid ideig sikeresen álcáztam magam bennfentesnek, és mire kiderült volna, mennyire kilógok a társaságból, én már régen másik csoporttal beszélgetve majszoltam a libamájpástétomot. Tuskó Hopkinshoz méltó teljesítmény volt. Büszke vagyok rá.

De nem erről akartam írni, hanem arról, miről folyt a szó e fényes társaságban, meg főleg arról, mit gondolok én minderről. Na, lássuk!

 

 

Aggódó médiamogulok

 

A médiavezérek természetesen a médiatörvény miatt aggódtak. Vérmérséklet szerint szidták a kormányt, ajvékoltak a súlyos cenzúra miatt, keseregtek a kádár-kori öncenzúra rendszerének visszatértéről vizionálva, siratták a sajtószabadságot.  Némelyek azt is előadták, hogy az új szabályozás évtizedekkel veti vissza a magyar nyilvánosság lehetőségeit, egy autokratikus, kézivezérelt, ellenőrzött médiát teremt, megágyaz a diktatúrának, asztalt terít az egypártrendszernek, és így tovább.

Hozzá kell tennem, a szerkesztők, laptulajdonosok, főmunkatársak, akikkel ily kedélyesen elellenzékieskedtünk, kivétel nélkül a printmédia képviselői voltak. Olyan emberek, akiknek valóban kevés esélyük lesz arra, hogy kibújjanak a törvény hatálya alól. S amikor én az internet szabályozhatatlanságáról kezdtem eszmefuttatásba, csak a vállukat vonogatták. Látszott rajtuk, nem tetszik nekik az alternatíva.

 

 

Kacagó filozófusok

 

Pedig, akár tetszik nekik, akár nem, az internetes médiumok ott lihegnek a nyakukban, sorra szedik el olvasóikat, hirdetőiket, mi több, még az új sajtótörvény szigorán is csak röhögnek. A hagyományos, nyomtatott sajtót lassan megfojtja világháló. Rohamosan csökkennek a példányszámok, és rohamosan terjednek azok az eszközök, amelyek valóban leválthatják a papír alapú hírközlést.  Sajtótörvény ügyében is fényévnyi előnye van az online médiának. A 81 éves Heller Ágnes filozófus is úgy nyilatkozott, hogy Orbán aligha lesz képes a tájékoztatás minden formáját ellenőrzése alá vonni. – Már nem a Szovjetunió technológiája korában élünk. Lehetőség van arra, hogy egy magyar honlap külföldi szerveren keresztül működjön – fogalmazott Heller, bejelentve egyúttal, hogy csatlakozik egy internetes alternatív televízióállomáshoz, hogy így kerüljön ki a törvény hatálya alól.

 

 

Szabad polgárok

 

Aki – az én médiamoguljaimmal együtt – azt állítja, hogy a Fidesz sajtótörvénye múlt századi logikát követ, annak persze igaza van. De azt kevesen fogták föl, hogy ez a szabályozás olyan hatalmas lökést adhat a valóban szabad és gyakorlatilag korlátozhatatlan internetes médiumoknak, mint semmi építő szándék és akarat. A törvény ilyenformán a jövőbe mutat. Rákényszeríti a sajtót és az olvasót arra, hogy már most használatba vegye mindazt, amit egyébként csak évtizedek múlva venne használatba.

Magyarország, hála a Fidesz pressziójának, hamarosan az online média egyik nagyhatalma lesz.

Ami nem tesz majd jót a nyomdáknak és nem tesz jót a kiadóknak, viszont nagyon jót tesz a szabadságnak és az igazság megismerésére törekvő polgári öntudatnak.  

3 komment · 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://boldogokasajtkeszitok.blog.hu/api/trackback/id/tr302527541

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Pofádat befogod! 2010.12.21. 00:30:42

Állítólag 1500-an voltunk. Nem tudom, nem számoltam. Lehettünk volna többen is. Hisz egy olyan törvény ellen tüntettünk, ami ellen még a Magyar Hírlap is tiltakozik, márpedig ők nem a túlzott ellenzékiségükről híresek mostanában. Úgy látszik még Széles...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

EG0 2010.12.20. 11:07:35

Kit érdekel a printmédia. Majd ha a TV2, RTL és M1 helyett a számítógép elé ülnek le családok, kicserélik a tv-t monitorra, na akkor lesz esélye az internetnek tömegek véleményformálójává válnia.
(Itt elmorzsolnék egy könnyet is a valóban intelligens, független, érdekes vitaműsorokat szervező M1-ért is, amit most szépen nézhetetlen kormányszóvivő csatornává tettek. )

bee-lah 2011.01.05. 13:51:41

érdekes szemlélet... :)

B1

Vaandor 2011.01.14. 01:43:13

@EG0: Én csak egy fél könycseppet morzsolok... Az m1 azon feléért, ami tényleg képes volt intelligens, értelmes műsorokra. De ne tagadjuk, hogy mindig volt egy másik, sokkal kevésbé sajnálatra méltó fele is.

Csak ez a "fél" most színt váltott, és keresztbe lenyelte a többit.
Na ez a kár.
süti beállítások módosítása