HTML

Boldogok a sajtkészítők

- Következő! … Kereszthalál? - Igen. - Kimész az ajtón, balra fordulsz, fogsz egy keresztet. - Következő! ... Kereszthalál? - Igen. - Jó. Kimész az ajtón, balra fordulsz, fogsz egy keresztet. Következő!... Kereszthalál? - Ó nem. Szabadláb. - Mi? - Engem elengedtek. Azt mondták, nem csináltam semmit, szabadon élhetek valahol egy kis szigeten. - Hú! Az nagyon jópofa dolog. Hát akkor eredj! - Nem. Én csak ugrattalak. Valójában kereszthalál. - Ó, már értem! Nagyszerű! Nagyon jó, nagyon jó! Hát, kimész az ajtón... - Igen tudom. Ki az ajtón, balra fordulok, fogok egy keresztet. - Nagyon jó, kösz' szépen. Kereszthalál? - Igen. - Jó...

Friss topikok

  • Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: Itt az orvosok egyik esetben sem lehettek volna jók. Azért ez milyen már? (2021.11.08. 19:30) Lengyelországban gyilkosság történt
  • midnight coder: @MEDVE1978: Igen baloldalinak nem nevezhetõk, de liberálisnak pláne nem. (2021.07.28. 15:57) Válogasd meg a szavaidat!
  • szekertabor: A probléma lényege, amit bárki, aki járt már nudista strandon, megerősíthet: a közszemlére bocsájt... (2021.07.28. 09:52) Bimbószabadságharc
  • evilwolf: " és nem kellene a méregdrága Pegazusra költeni az adófizetők pénzét." Azért a kínai vakcina sem v... (2021.07.20. 18:33) Következetesen a lehallgatásról
  • apro_marosan_petergabor: @Homo fideszbirkusz: Helyettem ne igyekezz véleményt mondani. A megzsarolt, megritkított, folyama... (2021.06.10. 21:06) Miért nem találkozik a pápa Orbánnal?

Linkblog

A Gerendás-jelenség

2013.04.06. 14:32 Ratius

Nehéz felismerni a valóságot. Akkor is nehéz, ha az képünkbe vigyorog, ha kupán csap bennünket göcsörtös bunkójával, ha elgáncsol, földre taszít, ránk tapos és hintázva üldögél hátunkon egy kicsit. Álmaink, fantáziáink, a világról alkotott mesés hiedelmeink, képzelt mennyországaink és képzelt poklaink újra és újra átértelmezik létünket, s ebben a magunk képére formált álvilágban nehéz helyet találni a valóságnak.
Gerendás Péter elkeseredett szavai, s a búcsúlevélre érkezett mindenféle válaszok megdöbbentő képet rajzolnak a hazai értelmiség állapotáról. Alig akad ebben az országban olyan tollforgató, klaviatúrakoptató, közlésmániás szellem, aki Gerendás keserű sorsában valami olyasmit fedezne föl, ami közel áll a valósághoz. Alig akad, aki a maga törzsi-mágikus formuláinak ismételgetése helyett megpróbálni valamit észrevenni abból az egyszerű tényből, hogy Gerendás, és az összes hozzá hasonló alkotó fölött eljárt, vagyis inkább elrohant az idő.

Peti és a gitárja

blogger 0.jpgNem, félreértés ne essék: nem arról beszélek, hogy Gerendás művészete korszerűtlen, értéktelen, vagy hamis. Nem arról van szó, hogy az alkotás – bármilyen is legyen, bárkihez is szóljon – fölöslegessé vált, nem arról beszélek, hogy a Gerendáshoz hasonló művészek, előadók rosszul teszik, amit tesznek. Pusztán arról, hogy az a létforma, amiben a közelmúltig hihettek, amiben a közelmúltig megpróbálták értelmezni és elhelyezni önmagukat, nos, az alkotói létezésnek ez a formája végképp szétesett.
Mindegy, hogy hová költözik Gerendás, mindegy, hogy milyen trükkökkel, milyen elszántsággal, milyen marketingfogásokkal próbálja eladni művészetét, mindegy, hogy kiket, s miket vádol, mindegy, milyen szubkultúrához kötődik, s mindegy, milyen törzseket hibáztat sorsáért, az a sors független mindezektől.
Azt a sorsot a világ gyökeres megváltozása okozza, s e változás fel nem ismerése tartja fenn. A valóság ma már nem olyan, mint ötven esztendővel ezelőtt volt, amikor a tízesztendős Gerendás Petike okkal gondolhatta azt, hogy gitárjával meghódítja a világot. A világ ma már nem kér ebből a hódításból, nem teszi lehetővé az ilyen hódítók diadalmenetét, mi több – miképpen azt Gerendás nyomorúságos életpályája tükrözi – egyenesen bünteti a tollal, gitárral, ecsettel, vagy bármi mással érkező konkvisztádorokat.

Alkotók és fogyasztók

blogger 2.jpgVéget ért az alkotók egy-két évszázados kegyelmi időszaka, amikor alkotásukért megélhetést kaphattak cserébe. Az ipari forradalommal kezdődött alkotói aranykor a közösségi hálózatok végtelen fejlődésével lezárult. Megszűnt az az egyensúly, amely a technikai lehetőségeket és a széleskörű fogyasztói igényeket úgy tudta harmóniába hozni, hogy az alkotó tekintélyes honoráriumhoz juthatott. A populáris könyvkiadással kezdődött szerzői, kiadói aranyidő az e-könyvek villámgyors elterjedésével hamarosan befejeződik. Rövidebb ideig tartott, később kezdődött, s mára véget is ért a zenészek és lemezkiadók virágkora, s éppen napjainkban gurgulázza világgá haláltusájának hörgéseit a színészek és filmstúdiók iparága.
Látjuk, a szemünk előtt zajlik ennek a nyilvánvalóan bukásra ítélt alkotói-kiadói üzletágnak a sorvadása. Szereplőinek utóvédharcai, az internet szabadságát korlátozó mindenféle ravasz ármánykodásai ideig-óráig lesznek képes ellenállni a valóság nyomásának. A közösségi hálózatok szabadságáért illetve korlátozásáért folyó éles vita, késhegyre menő küzdelem persze emberi tragédiákon robog keresztül.
Mozgalmak, kalózpártok harcolnak azért, hogy megőrizzék, továbbfejlesszék a tartalmak hozzáférésének lehetőségét, miközben a közelmúlt hagyományaihoz ragaszkodó érdekcsoportok mindent megtesznek azért, hogy ellenőrzésük alatt tartsák a különféle tartalmakat. Szerzők és kiadók állnak az egyik oldalon, ők úgy vélik, munkájukért jövedelemhez kell, jussanak. A kultúrjavak fogyasztói állnak a másik oldalon, akik pedig – bár nem tagadják e jövedelem-igények jogosságát – mégsem hiszik, hogy az internet szabadságának korlátozása elvezethetne e megérdemelt jusshoz.

Anonymus

blogger 3.jpgCsakhogy valójában olyan kérdés körül zajlik ez a csata, amelyet lényegében eldöntött a technikai haladás, s amely a világról vallott véleményünket át kell, hogy formálja. A kérdés ugyanis nem az, hogy mennyire legyen szabad az internet, hanem az, hogy vajon az alkotó és az alkotás mennyire kell, hogy összekapcsolódjon. Hiába küzd az új szellem ellen lap-, könyv- és lemezkiadó, szerzői jogi társaság, szerző és alkotó, hiába kiáltja égre panaszait az éhkoppot nyelő művész: mindez egyre lényegtelenebb.
Ma már nem számít a szerző honoráriuma, gyermekeinek száma, megélhetése, művéhez való joga, s létének bármi más eleme. Kizárólag műve érdekes. Nem fontos Nyírő nyilas elkötelezettsége, mert csupán Úz Bence számít. Nem fontos Faludy nemi szabadossága, mert pusztán Villon-átköltése lényeges. És nem fontos Gerendás Péter keserve, zsidósága, baloldali elkötelezettsége, antifasizmusa, vagy egyáltalán bármiféle volta, pusztán alkotásai, művei, előadási fontosak.
A holnap kultúrtörténete a művekről fog szólni, nem az alkotókról. S hogy kik írták a nagy műveket, az pusztán lábjegyzetben lesz olvasható, hogy a tudálékoskodók is kapjanak valami csemegét.
A XIX. század személy-centrikus szemléletének véget vetett a posztmodern felhasználói kultúra szabad szökellése, szabad alkotása és szabad hozzáférés-igénye.
A ma alkotója, mint a blogger, névtelen. A semmiből bukkan föl, és csak művében él. Éppen úgy, ahogyan középkori, kora-újkori elődei. Mindegy kit takar a P. dictus magister P-je, a Gesta Hungarorum szerzője éppúgy névtelen, mint az interneten szabadon cikázó alkotások milliónyi teremtője.
Az alkotásból megélni, az előadásból eltartani egy családot, a műremekből egzisztenciát építeni ma már nem lehet. Keserű emberi tragédiákon keresztül zötykölődik vissza az alkotó lét oda, ahonnan vétetett: a szabadidős tevékenységek, és a mindenre elszánt, ám üres zsebű fantaszták világába.
Az alkotás ma ismét egy hobbi. Petrarca, Goethe, Kazinczy a maguk korának bloggerei voltak. Megélhetést adó munkájuk mellett teremtettek csodákat. A holnap gitárpengető Petikéi már nem is fognak arról álmodozni, hogy megélhetnek abból a szent hivatásból, amit képviselni akarnak.
De azért képviselni fogják… amikor idejük engedi.

Ha tetszett a bejegyzés, ha örömmel olvasod a BASK (Boldogok a sajtkészítők) megrázóan provokatív, üdítően szellemes és elkeserítően valósághű írásait, lájkold a BASK  facebook oldalát, oszd meg barátaiddal a felszabadító, vagy éppen felháborító cikkeket, mert előfordul, hogy egyébként izgalmas posztok nem kerülhetnek ki az Index címoldalára.

 

 

 

444 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://boldogokasajtkeszitok.blog.hu/api/trackback/id/tr795204064

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2013.04.08. 20:34:57

@pocaklakó minimanó: köszi!:) No mondtam ügyes ember, még tavaly is, nyugdíjasként is abból élt, amihez ért és értett vagy 50 éven át. :)

Amit nem értek, hogy hova lettek Gerendás zenésztársai? Ők mit szóljanak akkor az egészhez, ha a vezető sem tud megélni? Mi a van ő szürke eminenciásaival?

2013.04.08. 20:38:02

@rug82: ezt a "nagykabetom" kecskerímet kitől oroztad? Elég fájdalmas...Boros Lajos csinált ilyeneket a polbeat időszakában, amíg Erdős Péter fel nem fedezte magának a Hungaratonhoz.

Mareth Ravenlock 2013.04.08. 20:39:05

@pocaklakó minimanó:

"A zenész, színész, festő, író, satöbbi ugyanolyan szakma, mint a vízvezeték-szerelő, főkönyvelő, traktoros, PR-os satöbbi."

És talán a vízvezeték-szerelő vagy a traktoros dolgozik ingyen? Akkor a művésznek miért kellene? A művészembernek - legyen az zenész, író vagy festő, vagy akármi más - nem adnak a boltban kenyeret a két szép szeméért.

pocaklakó minimanó 2013.04.08. 20:40:19

@netnepper:

"Akár még igazad is lehetne, ...ha nem számítjuk azt a csekélyke kis 2.5-3-ezer évet, ami azóta viszont lecsorgott a Dunán."

A történelem megismétli önmagát...

"Közben azért egy kicsit mintha megváltoztak volna az ismeretekhez való jutás elemi feltételei."

Csoda, hogy ennyire gátlódna a művelődés.

"Főleg ha van rá igénye. Na. pontosan ezt az igényt igyekeznek manapság lehetőleg minimalizálni."

Ezt most úgy mondod, mintha a gyermekkori társadalmi szocializáció nem elsősorban a családban, hanem valahol a focipálya szélén a szétszórt szotyihéjak között zajlana.

Tessék, művelni a csemetéket otthon!

pocaklakó minimanó 2013.04.08. 20:41:07

@rug82:

"Azért tán egy PR-os ribit nem kéne egy magasan kvalifikált szerelőhöz hasonlítani!"

A PR-osok között is van egy rakás jól képzett szakember és a szerelők között is vannak kontárok.

pocaklakó minimanó 2013.04.08. 20:41:41

@netnepper:

"Talán nem bejövős?"

Talán nélkül eltaláltad.

rug82 2013.04.08. 20:42:03

@Letícia: Fogalmam sincs, a net tele van az ilyen baromságokkal - ezen "költői, művészi" idézettel csupán gerendás "művészetének" színvonalára próbáltam utalni - bár ez túlmutat az ő képességein... :-)

pocaklakó minimanó 2013.04.08. 20:42:34

@Letícia:

"Amit nem értek, hogy hova lettek Gerendás zenésztársai? Ők mit szóljanak akkor az egészhez, ha a vezető sem tud megélni? Mi a van ő szürke eminenciásaival?"

Tényleg!

Ui.: Nem is tudtam, hogy voltak társai. Azt hittem, szólóban nyomja.

rug82 2013.04.08. 20:43:23

@pocaklakó minimanó: Lehet - de a legképzettebb PR-os ribanc sem ér fel a legkontárabb szerelő bokájáig sem!

2013.04.08. 20:43:54

@Mareth Ravenlock: csak míg a vízvezeték szerelőt azért fizeted, hogy ne legyen pl. csőtörésed, ami objektív, eredményt mutat, addig egy művész produktuma szubjektív, a befogadótól függő megítélésben van. Mert ha nem így volna, ha valaki annyira termékeny zenész, mint gerendás, akkor már jól élne! de mivel nem mennyiségre megy ez a piac, hanem befogadó függő, így ezért van most bajban.

Nekem egyébként nem egy precíz pasi benyomását kelti, hanem olyan duci szomszéd fiú a szomszédból ábrándos szemekkel, szóval nem bíznék rá hasznos melót. :) Mondjuk ha faiparit végzett, asztalosként hülyére kereshetné magát.

pocaklakó minimanó 2013.04.08. 20:45:48

@Letícia:

"Elérkezett végre a várt új esztendő
Kívánom, hogy hozzon sok jót a jövendő
Kövér, tiszta búzát arasson a kasza,
És minden magyarnak jól álljon a
- nyakkendője."

Meg efféle nyomasekbobóságok.

rug82 2013.04.08. 20:47:03

@Letícia: "Mondjuk ha faiparit végzett, asztalosként hülyére kereshetné magát. "

Na igen... De asztalosként le kellene tennie valamit az asztalra (bocs a képzavarért!) ott nem lehetne csak a dumából megélnie!

pocaklakó minimanó 2013.04.08. 20:47:21

@Mareth Ravenlock:

"És talán a vízvezeték-szerelő vagy a traktoros dolgozik ingyen?"

És talán a vízvezeték-szerelő vagy a traktoros fenyegetőzik azzal, hogy a fasizálódás miatt kimenekül az országból, ha bedőlt a vízvezeték-szerelői ipar és a téesz? És követeli, hogy neki járjon a szerelés és a szántás?

pocaklakó minimanó 2013.04.08. 20:48:09

@Mareth Ravenlock:

"És talán a vízvezeték-szerelő vagy a traktoros dolgozik ingyen?"

És talán a vízvezeték-szerelő vagy a traktoros fenyegetőzik azzal, hogy a fasizálódás miatt kimenekül az országból, ha bedőlt a vízvezeték-szerelői ipar és a téesz? És követeli, hogy neki járjon a szerelés és a szántás?

pocaklakó minimanó 2013.04.08. 20:49:45

@Mareth Ravenlock:

"A művészembernek - legyen az zenész, író vagy festő, vagy akármi más - nem adnak a boltban kenyeret a két szép szeméért."

A traktorosnak sem adnak hitelbe, ha a téesz bedőlése miatt nem szánthat és boronálhat és emiatt nincs pénze.

És akkor keres más foglalkozást.

De azt hiszem, hogy Gerendás menekülési ösztöne jó példát mutat nekik is.

pocaklakó minimanó 2013.04.08. 20:50:29

@rug82:

"Lehet - de a legképzettebb PR-os ribanc sem ér fel a legkontárabb szerelő bokájáig sem!"

Beg to differ.

rug82 2013.04.08. 20:50:58

@pocaklakó minimanó: A vízvezeték-szerelőről nem a vallási klánja állítja, hogy ő igenis jó vízvezeték-szerelő! A vízvezeték-szerelőt a munkája után fizetik, a gerendás féle megélhetési ripacsokat pedig a Te és az én adómból - ha tetszik ez nekünk, ha nem....

Mareth Ravenlock 2013.04.08. 20:51:04

@pocaklakó minimanó:
Nem. Az a vízvezeték-szerelő és traktoros már régen elhagyta az országot, ha volt erre lehetősége. Ahhoz, hogy összekalapálj két lécet még csak alapfokon sem kell tudni az adott ország nyelvét. De isten bocsássa meg, hogy egy magyar nyelven író/alkotó művész a saját hazájában akar boldogulni.

rug82 2013.04.08. 20:54:10

@pocaklakó minimanó: I would be, but i can't! (You know: The experience! :-))

2013.04.08. 20:55:10

@rug82: nem hinném, hogy az állam szponzorálja,, hisz ez a baj! Nincs állami menázs, magától függ csak.

pocaklakó minimanó 2013.04.08. 20:55:24

@Letícia:

"Mondjuk ha faiparit végzett, asztalosként hülyére kereshetné magát."

Apropó faipar! Harrison Ford MŰVÉSZÚR GIGASZTÁR karrierje elején nem volt túl sikeres, mert ugyan játszott pár kisebb szerepet filmekben és a tévében, de a piac nem árazta be őt túl jóra, ezért, hogy eltartsa az asszonyt meg a két csemetét, kitanulta az ácsszakmát. A Doorsnak dolgozott színpadi melósként, híres színészek kecójában építgetett ezt meg azt és ennek köszönhette, hogy pár év "sanyar" után Lucas bevette őt a Csillagok háborújába.

A többi meg már (film)történelem.

rug82 2013.04.08. 20:55:40

@Mareth Ravenlock: Most akkor művészekről, vagy gerendás féle megélhetési ripacsokról beszélünk??

pocaklakó minimanó 2013.04.08. 20:57:55

@Mareth Ravenlock:

"Az a vízvezeték-szerelő és traktoros már régen elhagyta az országot, ha volt erre lehetősége."

Ha.

De "há"-ra nem alapozunk érvet.

"Ahhoz, hogy összekalapálj két lécet még csak alapfokon sem kell tudni az adott ország nyelvét."

a) A kontárok külföldön sem élnek meg.
b) Megnéznélek, léckalapálás közben.

"De isten bocsássa meg, hogy egy magyar nyelven író/alkotó művész a saját hazájában akar boldogulni."

Senki nem gátolja őt a boldogulásban, mindössze elvárható, hogy ne támasszon olyan igényeket, amelyeket nem érdemelt ki és ne várjon olyan dolgokat, amelyekért nem dolgozott meg.

rug82 2013.04.08. 20:59:00

@pocaklakó minimanó: Beszélhetnénk Charles Bronsonról is - bányász volt, bármikor visszatérhetett volna hozzá, ha nem fut be karriert színészként - de az ilyen gerendás féle takonynak nincs más választása; mindenhez hülye, csak az ingyenéléshez nem!!!!

vega4 2013.04.08. 21:01:26

Pekingi ősz,
Orosz tél,
Magyar nyár,
Prágai tavasz.

Senki nem emlékszik a múltra már Édes.
Senki nem tudja, hogy miért volt az jó.
Senkit nem érdekel,
Mert itt mindenki,
Itt mindenki sportoló.

( Vígh Mihály )

Mareth Ravenlock 2013.04.08. 21:02:13

@pocaklakó minimanó:

"És akkor keres más foglalkozást."

Egy dolgot sokan elfelejtenek. Művészembernek lenni egy külön "állatfajtát jelent". Sokan ezek közül az emberek közül évtizedeket töltenek azzal, hogy képezzék magukat azon az egy területen, amiben alkotnak, sőt ez egy életfogytig tartó tanulási folyamat. Ha ezek a művészemberek elveszítik a lehetőséget az alkotásra vagy valami teljesen más életvitelbe - és itt nem anyagiakra gondolok - kényszerítik őket, az hatalmas lelki törést okozhat náluk. Itt nem arról van szó, hogy akkor ácsból átképzem magam péknek és megy az élet tovább. Nyilvánvalóan a változás a legtöbb embernek nehézséget okoz, de egy ilyen mértékű egy amúgy is érzékenyebb lelkű művésznél valóságos tragédiával ér fel.

Mareth Ravenlock 2013.04.08. 21:03:22

@pocaklakó minimanó:
Megnézhetsz léckalapálás közben, mert szoktam.

Mareth Ravenlock 2013.04.08. 21:05:13

@rug82:
Én művészekről beszélek. Az, hogy Gerendás közéjük tartozik-e azt nem az én tisztem megítélni, mivel nem ismerem a munkásságát, sem pedig emberileg nem volt még hozzá közöm.

pocaklakó minimanó 2013.04.08. 21:07:19

@Mareth Ravenlock:

"Megnézhetsz léckalapálás közben, mert szoktam."

Az jó. És - úgyis aktuálissá válik nemsokára - tudsz egyenes csapolásokat asztalba épített felsőmaróval?

Ha igen, jelentkezz! :)

rug82 2013.04.08. 21:11:20

@Mareth Ravenlock: Nem akarlak így estefelé mazoista dolgokra kényszeríteni, de javasolnám, nézd meg ennek a gerendás féle pondrónak bármelyik nyavalygását és egyből dönteni tudsz, vajon művész-e?

pocaklakó minimanó 2013.04.08. 21:12:08

@Mareth Ravenlock:

"Egy dolgot sokan elfelejtenek. Művészembernek lenni egy külön »állatfajtát jelent.«"

Pont arról beszélek, hogy: NEM JELENT. Ez csak a divatos kamuszöveg a művészetről. A Művészetről. Sőt! A MŰVÉSZETRŐL.

"Sokan ezek közül az emberek közül évtizedeket töltenek azzal, hogy képezzék magukat azon az egy területen, amiben alkotnak, sőt ez egy életfogytig tartó tanulási folyamat."

Akárcsak a traktorosé. És még sorolhatnám.

"Ha ezek a művészemberek elveszítik a lehetőséget az alkotásra vagy valami teljesen más életvitelbe - és itt nem anyagiakra gondolok - kényszerítik őket, az hatalmas lelki törést okozhat náluk."

Ó, vazze! Ne gyere már ezzel a kenetteljes lelki töréssel. Egészen eddig komolyan vettelek, de így nagyon nehéz lesz.

Ha beleveszed az álságos pszicho-szöveget is, csak röhögni fogok. :)

"Nyilvánvalóan a változás a legtöbb embernek nehézséget okoz, de egy ilyen mértékű egy amúgy is érzékenyebb lelkű művésznél valóságos tragédiával ér fel."

Kellett nekem szólnom...

Eszem az érzékeny lelkét.

Ui.: Ha esetleg kevésbé klisés szöveget tudnál írni a life-long learningbe temetkezett érzékeny lelkű művészemberek szívszaggató szenvedéseiről, akkor megköszönném.

pocaklakó minimanó 2013.04.08. 21:15:16

@Mareth Ravenlock:

"Nyilvánvalóan a változás a legtöbb embernek nehézséget okoz, de egy ilyen mértékű egy amúgy is érzékenyebb lelkű művésznél valóságos tragédiával ér fel."

William Shakespeare, aki vélhetőleg nem volt afféle érzékeny lelkű művész, aki élethossziglan csiszolta művészi tudását (hanem emellett még uzsorás és egyéb is volt), tömören összefoglalta az egészet A vihar utolsó jelenetében Prospero szájába adva a lényeget eképpen: "Gentle breath of yours my sails / Must fill, or else my project fails, / Which was to please..."

pocaklakó minimanó 2013.04.08. 21:16:16

@rug82:

Ez alap. Az értő szíveket megindítom, az érző szíveket nem. :)

Mareth Ravenlock 2013.04.08. 21:17:20

@pocaklakó minimanó:

"Ha beleveszed az álságos pszicho-szöveget is, csak röhögni fogok. :)"

Röhögj nyugodtan, szíved joga. engem különösebben nem izgat.
Viszont úgy vélem van létjogosultságom ilyen "álságos pszicho-szöveget" nyomatni, mert tapasztalatból beszélek. Zenész vagyok és ismerőseim/barátaim nagy része is művész. Neked viszont szemmel láthatólag semmilyen fogalmad nincs ezekről az emberekről.

2013.04.08. 21:17:44

@pocaklakó minimanó: hát erről van szó! :)

No, ha Gerendás erre jár, nagyon sok okos életvezetési ötletet is talál. Ingyé' van, ezt már nem terheli neki költség! :)

Részemről ennyi volt, szép további estét, mindenkinek minden jót!

:)

rug82 2013.04.08. 21:17:56

@Mareth Ravenlock:

A "művész" - hiszen ő is "önkifejezei, megvalósítja" magát!

nagyonciki.blogspot.hu/2011/06/picsanrugas.html

Jelen esetben egy tartalmas seggberúgás okozott érzékeny lelkében hatalmas törést, mely valóságos tragédiával ért fel....:-))

pocaklakó minimanó 2013.04.08. 21:23:31

@Mareth Ravenlock:

"Viszont úgy vélem van létjogosultságom ilyen "álságos pszicho-szöveget" nyomatni, mert tapasztalatból beszélek. Zenész vagyok és ismerőseim/barátaim nagy része is művész. Neked viszont szemmel láthatólag semmilyen fogalmad nincs ezekről az emberekről."

Ez a szöveg azért kamu, mert nem tesz mást, mint a régóta nyomatott klisés érzékeny-művész-aki-a-démonaival-küzd-hogy-a-világ-elé-tárja-a-művészetet attitűdöt megerősíti.

Túlmisztifikál és túljátssza a szerepet.

Nem emlékszem pontosan, hogy Saly Noémi vagy Erki Edit kávéházakról szóló könyvében olvastam arról, hogy amikor valamelyik ifjú és szépreményű művész bebocsáttatást nyert a nagyok közé, akkor azt hitte, hogy a kávéházi parnasszuson majd emelkedett beszédeket fog hallani, de csak az előleg és a honorárium volt a téma.

Értem én, hogy jó dolog az önfényezés, de sajnos nem veszem be ezeket a művész-vagyok-érzékeny-a-lelkem-ezért-külön-elbánás-jár-nekem típusú izéket.

Ez már régen is nevetséges volt. Ma meg pláne az.

pocaklakó minimanó 2013.04.08. 21:26:31

@Mareth Ravenlock:

"Zenész vagyok és ismerőseim/barátaim nagy része is művész."

Ki jogosított fel arra, hogy annak nevezd magad és ki jogosította fel a barátaidat erre?

Én meg univerzális zseni vagyok. De ezerrel.

Tehát jár nekem valami alapítványi pénz, máskülönben összeroskad az érzékeny lelkem.

Ahogy egy másik művész (és potenciális köztársasági elnök) mondta: Virítsd a lóvét! :)

www.youtube.com/watch?v=6fTRzk_KP_8

Mareth Ravenlock 2013.04.08. 21:26:39

@pocaklakó minimanó:

Szép dolog az olvasás, de tudni kellene különbséget tenni fikció és a valóság között.
És még mindig nem sikerül megérteni a lényeget. Nem különleges elbánást szeretnénk. Munkalehetőséget, mint minden "normális" ember.

Mareth Ravenlock 2013.04.08. 21:30:21

@pocaklakó minimanó:

Engem például három különféle zenei képesítésem jogosít fel arra, hogy zenésznek nevezzem magam. Az ismerőseimet úgy szintén. Továbbá a szakmai tapasztalatom és a szakmában való "hírnevem", amivel rendszeresen keresnek meg munka-ajánlatokkal, ezek jogosítanak fel erre. Egyéb kérdés?

rug82 2013.04.08. 21:30:22

@pocaklakó minimanó: Moldova György írta (Nem biztos, hogy pontosan idézem, de a lényege ez): "Szóba került az írói hitvallás -vagyis hogy ki mennyit keres")

rug82 2013.04.08. 21:31:49

@Mareth Ravenlock: van. Hogyan hívnak? (Ha ennyire tudós vagy (leszámítva persze a "hejesírásodatt"), akkor gondolom jól jön a reklám!!!)

pocaklakó minimanó 2013.04.08. 21:33:35

@Mareth Ravenlock:

"Nem különleges elbánást szeretnénk. Munkalehetőséget, mint minden "normális" ember."

Ez nem igaz. Úgy akartok munkát, ahogy az nektek tetszik. Erről írtam korábban, hogy a traktoros sem azért kapar, hogy neki csak traktoros melója legyen, ha tönkrement a téesz.

Vagy megteremted magadnak azt, hogy az embereknek igénye legyen az általad nyújtott produktumra és akkor megélsz belőle, vagy pedig másba kezdesz bele.

Amit te szeretnél, nem más, mint az, hogy te eldöntöd, mit szeretnél tenni az életben és elvárod, hogy a társadalom igazodjon ehhez az igényhez.

Van egy rossz hírem: N-E-M F-O-G.

Ha emiatt külföldre menekülnél te is gerendáspéteri módra, akkor is van egy rossz hírem: O-T-T S-E-M F-O-G.

pocaklakó minimanó 2013.04.08. 21:34:20

@Mareth Ravenlock:

"Egyéb kérdés?"

Persze. Van.

MIÉRT NINCS RÁD IGÉNY?

pocaklakó minimanó 2013.04.08. 21:34:55

@rug82:

Tömör kis bon mot a vén komcsitól. :)

játccótér 2013.04.08. 21:36:44

@rug82: szerintem ő Gerendás Péter. Ahogy elolvastam a posztokat, és elég higgadt, ami inkább jellemző rá, mint az elkeseredettség.

vega4 2013.04.08. 21:38:03

"Olyan már mint egy menekülttábor,
Mindenki itt van aki nem elég bátor.
Európa kiadó.
Európa kiadó."

Mareth Ravenlock 2013.04.08. 21:40:50

@rug82:
1. Nyugodtan javítsd ki a helyesírásomat, sőt, kérlek hívd fel a figyelmemet arra, hogy mit írtam rosszul, mert személy szerint allergiás vagyok a helyesírási hibákra.
2. Csalódást kell, hogy okozzak. A nevem nem itthoni, hanem külföldön dolgozó körökben ismert. Jó pár éve még meg lehetett itthon élni zenész kisiparosként (is) - én annak tartom magam -, de sajnos ez az időszak is elmúlt és sok ismerősömhöz hasonlóan én is kizárólag külföldi munkára kényszerültem. De még ha ismert ember is lennék, változtatna valamit a mondanivalómon? Nem hinném. Azok, akik évtizedek óta vannak a szakmában és ez a fő megélhetési forrásuk, ugyanezt mondják.

rug82 2013.04.08. 21:42:37

@vega4: Szerintem ez Jónás Tamás - Európa pedig már elkelt....

Mareth Ravenlock 2013.04.08. 21:43:08

@pocaklakó minimanó:

Nem csak rám nincs itthon igény, hanem borzasztóan tehetséges emberekre is, akik szinte mindannyian külföldön dolgoznak. Ahogy korábban írtam az itthoni munkalehetőségek drasztikus zuhanása is hozzásegítette ehhez a szakmát.

pocaklakó minimanó 2013.04.08. 21:44:28

Éppen most nézem a jutyúbon Paul Simon és Art Garfunkel Central Parkban adott koncertjét és feltűnt, hogy Paul Simon mennyire hasonlít Gerendásra. Vagy fordítva. :)

Mármint kinézetre. És más méretben. :)

pocaklakó minimanó 2013.04.08. 21:47:19

@Mareth Ravenlock:

"Azok, akik évtizedek óta vannak a szakmában és ez a fő megélhetési forrásuk, ugyanezt mondják."

Ez a része érthető, de folyton arról volt szó, hogy az embernek váltania kell. Nem erről ment a mantra? Meg nem arról, hogy majd a piac eldönti?

rug82 2013.04.08. 21:49:13

@Mareth Ravenlock:

Kérése(i)d teljesítve:

1 - "úgy szintén", "munka-ajánlatokkal"

2 - Gondolom "külföldön dolgozó körökben" is utána lehet nézni a nevednek, amely ott igen ismert - úgyhogy várom!

3 - Sokat számítana, mivel ha Gipsz Jakab állítja azt, hogy szar a filmgyártás, annak más visszhangja van, mintha Coppola teszi ugyanezt...

pocaklakó minimanó 2013.04.08. 21:50:54

@Mareth Ravenlock:

"Nem csak rám nincs itthon igény, hanem borzasztóan tehetséges emberekre is, akik szinte mindannyian külföldön dolgoznak."

Ezt is megértem, de továbbra sem látom, hogy miért kell együtt járnia a te hivatásodnak azzal, hogy ezt bárhol a világon úgy díjazzák, ahogy azt te szeretnéd.

Nem látom az összefüggést (leszámítva a hivatkozott, bár kissé nevetséges művészi érzékenységet), hogy egy művészeti ág kultiválása miképp kell kapcsolódjon ahhoz, hogy az ágat művelő tehetséges ember bárhol ebből éljen meg bármilyen körülmények között.

Gondolod, hogy ha olyan országba költözöl, ahol jelenleg jobb a helyzet, akkor ott végig így fog maradni? Gondolod, hogy nem ezeket a dolgokat fogják azonnal anyagilag rövid pórázra, mihelyst beüt a nehezebb gazdasági helyzet?

pocaklakó minimanó 2013.04.08. 21:52:37

@Mareth Ravenlock:

"Ahogy korábban írtam az itthoni munkalehetőségek drasztikus zuhanása is hozzásegítette ehhez a szakmát."

Így voltak ezzel a bányászok is, mégsem láttuk, hogy híres vájárok fenyegetőztek volna, hogy nekik azonnal biztosítsanak bányákat, hiszen ők a fejtésre tették fel az életüket és ezt tökéletesítették a hosszú munkáséveik során.

Kellett volna valamiféle Sztárvájár Show.

rug82 2013.04.08. 21:54:29

@pocaklakó minimanó: A vájárok túlnyomó többsége (úgy ~100%) katolikus és református volt... Mennyi is ez az arány a "művészek" között??

vega4 2013.04.08. 21:55:10

@rug82:
Ja. Akkor nem Menyhárt Jenő.

pocaklakó minimanó 2013.04.08. 21:57:00

@rug82:

"Mennyi is ez az arány a "művészek" között??"

Nem tartom számon ezeket, mert szerintem lényegtelen a dolog.

Mareth Ravenlock 2013.04.08. 21:57:14

@rug82:

1. Köszönöm
2. Nem fogom elárulni a nevemet, mert senkinek semmi köze hozzá. Ha nem hiszi el, amit mondok, az ő baja. Nekem nincs okom arra, hogy valótlanságot állítsak.

rug82 2013.04.08. 22:00:25

@vega4: Az első fekáig néztem - de amit addig láttam, az a XIII. kerületi, Lehel tértől a vasúti pályák alatt vezető alagút kisérteties másolata volt! :-)

rug82 2013.04.08. 22:02:10

@Mareth Ravenlock: Akkor ennyi volt... rólad és "művész" társaidról gondoskodjanak a hollók ("Csecsebogyó") és ne az emberek.

Mareth Ravenlock 2013.04.08. 22:02:56

@pocaklakó minimanó:
"Ez a része érthető, de folyton arról volt szó, hogy az embernek váltania kell. Nem erről ment a mantra?"

De erről van szó. SAJNOS. Pár éve miért lehetett itthon is megélni? Pár éve miért volt nekem is munkám, most meg miért nincs? Azóta csak tapasztaltabb lettem, ahogyan sok mások is, nem hogy rosszabb. És azok az emberek is, akik több tíz éve vannak a szakmában kénytelenek azt feladni a megélhetés érdekében. Ahogyan én is ezt fogom tenni és feladni a külföldi munkát is, mert itthon akarok élni.
De azt nem kívánom senkinek, hogy azt megélje, hogy az ismerősei nagy része végleg külföldre költözzön, a másik felének arcán pedig naponta azt nézni hogyan keserednek meg és törnek össze. Bár ez egyre inkább "megadatik" bárkinek, aki kis hazánkban él.

Mareth Ravenlock 2013.04.08. 22:03:30

@rug82:

Hasonló jókat kívánok én is neked az életben!

Mareth Ravenlock 2013.04.08. 22:05:11

@pocaklakó minimanó:

Talán mert nincsenek híres vájárok. Ha lennének, ők sem hallgatnának.

pocaklakó minimanó 2013.04.08. 22:05:28

@Mareth Ravenlock:

"Nekem nincs okom arra, hogy valótlanságot állítsak."

Gondolom, ez a művészi érzékenységre és egyéb lelkizős szövegekre NEM vonatkozik.

Mareth Ravenlock 2013.04.08. 22:07:02

@pocaklakó minimanó:

Köszönöm az őszinte bizalmat. Részemről itt fejeztem be a beszélgetést.

vega4 2013.04.08. 22:07:22

@rug82: Not my business!
Én csak pillanatokat tartózkodtam abban a városban amiről írsz. Hányingerem lenne tőle.

Jenőnek szép kis akcentusa van. Osztálytársam 30 éve él Kanadában, de amikor beszélünk telefonon akkor semmilyen akcentusa nincs, pedig 30 éve beszél angolul az ő környezetében. Ennyit erről.

rug82 2013.04.08. 22:08:22

@Mareth Ravenlock: Ha nem tudnék megélni a szakmámból, váltanék. Ha nem menne - mert hülye vagyok mindenhez, csak az ingyenéléshez nem - akkor telesírnám a nagy pofámmal a netet, hogy mennyire élhetetlen itt az élet!

pocaklakó minimanó 2013.04.08. 22:09:20

@Mareth Ravenlock:

"Pár éve miért lehetett itthon is megélni? Pár éve miért volt nekem is munkám, most meg miért nincs?"

Ezt kérdezik sokan. És ezt kérdezték 1993-ban is.

Vagy...

25-74 éves korosztály
2002: 4,8%
2010: 10,0%

"És azok az emberek is, akik több tíz éve vannak a szakmában kénytelenek azt feladni a megélhetés érdekében."

Nem vagy egyesül ezzel - és nem is magyarázod, hogy művészként miért járna az neked, ami másnak nem.

nomad · http://szkaresz.blog.hu/ 2013.04.08. 22:10:08

Régi lemez, de youtu.be/0ArMpGeWtWA
Esetleg megkérdezné valaki azokat a bányamérnököket, akinek a saját munkahelyüket kellett bezárniuk, mit érezhettek - youtu.be/tTc5VFBaDJQ

pocaklakó minimanó 2013.04.08. 22:10:49

@Mareth Ravenlock:

"Részemről itt fejeztem be a beszélgetést."

Mert nem vagyok annyira szociálisan érzékeny és nem látom be, hogy egy művésznek (egy MŰVÉSZNEK) alapból járnia kell olyasmi dolgoknak, amit a pórnép, a proletártömeg nem kaphat meg?

vega4 2013.04.08. 22:11:08

@rug82: Félixet szereted? Szerintem sokkal nagyobb művész mint akiről ezen a blogon szó van. A citerás nagyon jó szerzemény.

pocaklakó minimanó 2013.04.08. 22:11:46

@Mareth Ravenlock:

"Talán mert nincsenek híres vájárok."

Hogyne lennének. Csak te nem ismered őket. Miképpen a vájárok sem ismerik Gerendás Pétert. És téged sem.

rug82 2013.04.08. 22:11:50

@vega4: Az intelligens embernek nem 30, de 50 év után sincs akcentusa - az ember nem felejti, nem felejtheti el az anyanyelvét (nagyobb városokban vannak csoportok, ahová beépülvén talán még gyarapíthatja is a szókincsét!)

pocaklakó minimanó 2013.04.08. 22:14:24

A szociálisan legérzékenyebb attitűd egy másik területről és korábbról, amikor egy piaci érzékenységű pártnak még tere volt kis hazánkban...

"Mihályi Péter: Az oktatással kapcsolatban sincs a racionalizációnak alternatívája. Ne zárjuk be az iskolákat a kistelepüléseken? Az orvosi rendelőket is be kell zárni, a postát is. A biztosítók és a bankok már elvonultak onnan. A társadalmi dinamizmus a városiasodásból vagy a járásokká alakulásból áll. Az állam feladata, hogy arra ösztönözze az embereket, mozduljanak el onnét, ahol vannak. Ha falun maradnak, a gyermekeik helyzetét rontják, mert a kistelepüléseken nem lesz rendes egészségügy, rendes közlekedés. Aki a kistelepülések érdekeit védi, valójában az ott élők és azok gyermekei ellen beszél.
Lányi András: A hatvanas években óriási erővel folyt a kistelepülések felszámolása, hatalmas embertömeget hajszoltak a városokba, akiket egy gazdaságtalanul működő ipar fel tudott szívni. Ma senki nem tudna megfelelő munkát kínálni a számukra, ellenben jó megoldást jelentene a mezőgazdasági tevékenység, amelyre a kistelepüléseken igenis volna lehetőség, a városokban pedig felvevőpiac – ha az elhibázott agrárpolitika nem a hatalmas latifundiumoknak, feldolgozóipari monopóliumoknak, bevásárlóközpont-láncolatoknak kedvezne, hanem a fenntartható vidékfejlesztésnek adna esélyt és hitelt. A kistérségekben gondolkozó Európában a kistelepülés, hála a közlekedési feltételek és a kommunikáció javulásának, nagyon is életképes. Kivéve, ha minden közszolgáltatást elviszünk onnan. Bizonyított, hogy az a falu, ahol az iskolát bezárják, megszűnik – ugyanis a szülőkorú felnőtt lakosság tíz éven belül elköltözik.
Mihályi Péter: Költözzön el.
Magyar Nemzet: Szűnjön meg a falu?
Mihályi Péter: Persze. Középkori hagyomány, miért kéne fenntartani? Egész Nyugat-Európában nincs falu. A magyar települések többsége háromszáz fősnél kisebb, életképtelen."

rug82 2013.04.08. 22:17:05

@vega4: Most viccelsz? Én azokat a hegedűseket szeretem, akik tudnak bánni a hangszerrel - az utolsó ilyen Jascha Heifetz volt... Ha lesz jobb, őt fogom hallgatni - de ez a cigányprímás a cipőfűzőjét nem kötheti meg!!!

vega4 2013.04.08. 22:23:48

@rug82:
Most viccelsz? Paganini volt a legutolsó hegedűművész.
Félix amikor kidugja a nyelvét akkor jól csinálja. Tud citerázni is.

hetyke81 2013.04.08. 22:25:05

@fehérfarkas:

Te most azt írtad le amit én... Miért írtam volna hülyeséget, ha Te magad is leírtad, csak más szavakkal? :S

Negyvenértelmiségi (törölt) 2013.04.08. 23:06:33

A művész valóban külön állatfaj. Néhány szempontból hasonlít a traktorosra, de sok dologban nem.

Nem kell korán kelnie, nem kell napi x órát lenyomnia, és nemigen lehet napi vagy havi fixért alkalmazni. A munkáját nemigen lehet ellenőrizni, ld. "tessék remekműveket írni".

Néha fél óra munkával összejön a nagy dobás, máskor 10 év alatt sem, akár ugyanannál az embernél. Néha a jónak gondolt munkára a kutya sem lesz kíváncsi, amit meg csak helykitöltőnek tett fel a lemezre, azért meg megvesznek az emberek.

Ezt aláírom.

És nagy szükség van a művészetekre, nekem is. Én is csinálok ezt-azt, amit akár művészetnek is lehet nevezni.

De a világ változik, ami tegnap nyilvánvaló és jó volt, az ma lehet, hogy baromság.

Régen csak a kiváltságosoknak volt lehetőségük magasabb szinten művészkedni, ma meg megfogod egy havi fizetésed, megveszed belőle a hangszert, zenélsz egyet, feltolod a netre, és máris milliárdok hallgathatják.

Az állami csöcs a kultúra ellensége.

Hallom, sírnak a _független_ színházak, hogy nem kapnak állami csöcsöt, kétszáz millert. Ezek mitől is függetlenek, úgy egyébként?

Háborúban hallgatnak a múzsák, lehet. De jólétben még inkább.

A legtöbb jó zenekarnak az első pár albuma az igazi, aztán befutnak velük, és egy nagy szar lesz, amit csinálnak utána. Megfigyelhető, hogy a fasza rétegzenét játszó bandáknak sokkal több jó albuma van, mint a fasza populáris zenét játszóknak.

Egy igazi művész az szvsz vagy a mecénásából él (nem az államból, hanem aki a sajátját adja!), vagy a barátai nyakán él, vagy munka mellett művészkedik, vagy a teste vegetál, míg a szelleme szárnyal.

A megélhetési művészeket nem tartom semmire.

Egy művész nekem ne sírjon a pénztelenségről, hanem írjon róla verset.

rug82 2013.04.09. 05:22:38

@vega4: Belehallgattam - végig nem, mert kora reggel éhgyomorra nem mertem vállalni a hányással járó kellemetlenségeket - hát valahol lagzilajcsi és a "ZS" kategóriás bárzenész szintjén mozog mindkettő. Ha ezt zenének nevezik egyesek, akkor az abakusz számítógép, az egér pedig nagy elefánt! Egyszerűek, mint a faék - Hofi jut erről a kettősről eszembe:

"- A zenekar neve?
- Egyhúron Pendülünk
- A zenekar vezetője: Feri. Mutatkozz be kedves Feri!
- Feri..."

rug82 2013.04.09. 05:28:41

@vega4: Ha zenét akarsz hallgatni, hozzáértő előadásban, akkor javaslom pl. ezt:

mp3skull.com/mp3/caprice_24_paganini_heifetz.html

vagy ezt:

www.youtube.com/watch?v=gpS_u5RvMpM

Fényévekkel magasodnak az általad említett emberkék fölé!!!!

Forever Kiss 2013.04.09. 08:32:21

Zseniális írás és zseniális meglátás: Igen, ismét öröm lesz művészeti alkotásokkal foglalkozni, mivel azok nem a nehéz körülmények miatt, hanem azok ellenére fognak napvilágot látni. Hogy közben éhenhal az alkotó vagy dúsgazdag időmilliomos senkit nem fog érdekelni.

Legelő Őse · http://legeloose.blog.hu/ 2013.04.09. 08:57:05

@Forever Kiss: Csakhogy például a képzőművészek, vagy a zenészek ezt tanulják az iskolában. Alsó, és felső iskolában is. Ez lesz a szakmájuk.
Nem mellesleg eddig azért fogyasztottál kultúrát mert érezted a háttérben hogy mi van az alkotóval? Szerintem nem.
Szerintem tévedés a poszt. Az, hogy a kelet-európai világban még nem annyira elterjedt hogy fizessenek a tartalomért, nem jelenti azt, hogy nem ez a jövő. Az öcsém aki Angliában él, kint kamaszként megveszi a dalokat a mobilján. Ha hazajön, a copycont letölti a youtubról. Ez ilyen.... Erről Gerendás tehet?

Ezténírtam 2013.04.09. 15:00:56

Mivel szerintem senki nem írta le a lényeget (a posztoló sem), ezért kénytelen leszek én leírni :D

Szerintem egyáltalán nem új keletű az a probléma, ami a magyar művészeket érinti és ilyen probléma egyáltalán nincs pl. az USA-ban.

Nálunk 90 előtt a művészek azért kaptak mindenféle állami apanázsokat meg díjakat, hogy ne uszítsanak a hatalom ellen és ez a berögződés a mai napig megmaradt, erősítve azzal, hogy lássuk be, hogy az ország legalább fele ellenzi a demokráciát, mint rendszert és a mindenkori kormány legitimációja alacsony (a FIDESZ-é is, azért nem mernek ők sem semmi komolyat csinálni, csak szöszölnek). A művész pedig (főleg a filmes, zenész,író) tényleg tud uszítani, ha akar. Mivel most nem Gerendás haverjai vannak hatalmon, biztos kevés felkérést kap városi fesztiválokra és falunapokra, ez a baja.

És hogy pl. az USA-ban ez miért nincs így? Mert ott az állam soha nem tartotta el a művészek túlnyomó többségét és mindig az tudott sikeres lenni, aki meg tudta szólítani az embereket. Egyáltalán nem élnek ma sem rosszabbul, mint régen, csak most már kicsit eltolódott a munkájuk (amúgy nagyon helyesen) a fellépések felé. A filmekről meg szintén ne beszéljünk, mert mióta van letöltés, a mozik is sokkal jobban mennek furcsa módon.

pocaklakó minimanó 2013.04.09. 21:27:56

@Legelő Őse:

"Csakhogy például a képzőművészek, vagy a zenészek ezt tanulják az iskolában. Alsó, és felső iskolában is. Ez lesz a szakmájuk."

Tehát akkor ha képzőművészetit (MKE) végeztél pl. festő tanszéki diplomával, akkor pl. a sanyarú életkörülmények között élve egy óvoda belső tereinek a kifestése Micimackóval, Malackával és Tigrissel már zsenánt dolog?

Sok az eszkimó és kevés a fóka és sok az igazságtalanság - de ez mindenütt így van.

fantomasyoyo · http://mennyapokolba.blogspot.com 2013.04.10. 06:59:56

Epilógus, avagy a copyright-galaxis haláltánca:
index.hu/bloghu/langologitarok/2013/04/09/ezekkel_a_dalokkal_keresik_a_vilagon_a_legtobbet
A képzelőerőmmel lehet a baj, de nem megy látni azt a jövőt, amiben már nem készülnek milliárd dolláros bevételeket produkáló popkornmozik, nem lesznek lédigagák, monstre olimpiai megnyitók. Lehet, hogy dudva veri fel a nagy filmsúdiókat, de csak azért, mert sokkal olcsóbb forgatni Budapesten, ugyan bezárnak a Virgin Megastore-ok, megszűnik a cd- és dvd-forgalmazás, de a lemezeladás megszűnő bevételét kielégítő módon pótolja, hogy mondjuk egy valamire való magyar tini éves szinten uszkve 50-100 lemezre valót buliz el élőkoncertes partykon, fesztiválokon. És hát azért a jogtiszta-fizetős letöltögetésből - ha istenem, szívszorítóan kevés is, de - csepereg a promócióknak, forgalmazóknak.
Az, hogy Sting napi 2000 dezsőt szakít langy szerzeményével, hogy Paul kénytelen évi 15 milával beérni a Yesterday-ért egy hajdani felelőtlenségéért, nyilván egyenesen a döglődés, a haláltánc. Hogy a "Santa Claus is coming to town" típusú csengőhangokért is még mindig szépen cseng a kassza, arról eszembe jut egy régi mendemonda: valaki bogarat tett Galambos Erzsi fülébe, hogy a MÁV-szignált (tí-rürirű-türirű) férje, Petrovics Emil írta, és minden elhangzás után 15 fillér jogdíjat kap. Szegény nő pedig lázasan elkezdte számolni, hogy vajon hány vasútállomáson, óránként hányszor csendül is fel, és az mennyi zsé, amiről ő nem tud.
Szóval valóban, paradigmaváltás közben vagyunk, a szerzői jogi dőzsölés titanicja nekiszaladt a torrent jéghegyének, de azért elég nagyfokú naivitás azt képzelni, hogy a mentőcsónakokkal partot érők lúzer gerendások. Sokkal inkább gerendaiak.

fantomasyoyo · http://mennyapokolba.blogspot.com 2013.04.10. 07:11:46

És hadd ismételjem újra és újra: költők, írók, festőművészek, zeneszerzők, filmrendezők EDDIG SEM éltek meg jelentős számban abból, hogy költők, festők, stb. Tehát a paradigmaváltás a "magas művészetet" nem nagyon érinti. A biznisz a popkultúrát, a szórakoztatóipart írja át új forgatókönyv szerint.

Egyedi nicket kell megadnod · http://irkalmanyok.blog.hu 2013.04.24. 06:35:42

@rug82: A magasan kvalifikált szerelőt a magasan kvalifikált PR-os-hoz kell hasonlítani, a PR-os ribit meg az átlag szerelőhöz, aki a helyszínen már egy tizessel többet kér, mint amennyit a telefonba mondott, a végén még neki áll ffeljebb ha az ember számlát kér és akkor még rá akarja pakolni az adót, egyébkét meg szerul végezte el a javítást.

vega4 2013.05.11. 11:02:27

@rug82:
Nos belehallgattam az említett 2 zeneszámba.
Az elsőt 1.25-ig bírtam alvás nélkül.
A másodikról Brezsnyev elvtárs halála jutott eszembe.
Ti. akkor lett volna valami jó zene a rádióban, amit meg akartam hallgatni, de elmaradt, mert meghalt a cselszövő és a rádióban ilyen gyászzenék mentek.

vega4 2013.05.11. 13:24:24

Úgy láttam tényleg boldogok a sajtkészítők, mert Mircz Nárcisz is feladta a díszhalazást a a sajtkészítésért.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2013.11.26. 17:58:02

figyelj ide, én nem tudom olvasni a blogodat, ha sorkizárttá teszed a szöveget
süti beállítások módosítása