HTML

Boldogok a sajtkészítők

- Következő! … Kereszthalál? - Igen. - Kimész az ajtón, balra fordulsz, fogsz egy keresztet. - Következő! ... Kereszthalál? - Igen. - Jó. Kimész az ajtón, balra fordulsz, fogsz egy keresztet. Következő!... Kereszthalál? - Ó nem. Szabadláb. - Mi? - Engem elengedtek. Azt mondták, nem csináltam semmit, szabadon élhetek valahol egy kis szigeten. - Hú! Az nagyon jópofa dolog. Hát akkor eredj! - Nem. Én csak ugrattalak. Valójában kereszthalál. - Ó, már értem! Nagyszerű! Nagyon jó, nagyon jó! Hát, kimész az ajtón... - Igen tudom. Ki az ajtón, balra fordulok, fogok egy keresztet. - Nagyon jó, kösz' szépen. Kereszthalál? - Igen. - Jó...

Friss topikok

  • Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: Itt az orvosok egyik esetben sem lehettek volna jók. Azért ez milyen már? (2021.11.08. 19:30) Lengyelországban gyilkosság történt
  • midnight coder: @MEDVE1978: Igen baloldalinak nem nevezhetõk, de liberálisnak pláne nem. (2021.07.28. 15:57) Válogasd meg a szavaidat!
  • szekertabor: A probléma lényege, amit bárki, aki járt már nudista strandon, megerősíthet: a közszemlére bocsájt... (2021.07.28. 09:52) Bimbószabadságharc
  • evilwolf: " és nem kellene a méregdrága Pegazusra költeni az adófizetők pénzét." Azért a kínai vakcina sem v... (2021.07.20. 18:33) Következetesen a lehallgatásról
  • apro_marosan_petergabor: @Homo fideszbirkusz: Helyettem ne igyekezz véleményt mondani. A megzsarolt, megritkított, folyama... (2021.06.10. 21:06) Miért nem találkozik a pápa Orbánnal?

Linkblog

Most titeket elvakít a gyűlölet

2012.10.17. 09:38 Ratius

Most titeket elvakít a gyűlölet. A gyűlölet, amit a rendszerpártok korbácsolnak, hogy haragotok, félelmeitek és szorongásaitok áradásának medrét azután ők jelölhessék ki. Leváltani Orbánt? Mindenáron? Azon az áron is, hogy gyűlöletetek kétségbeesését kihasználva ismét ellephessenek titeket a szocialista elit meztelen csigái, kalmárjai és egyéb csúszómászói? Leváltani Orbánt Mindenáron? Akár azon az áron, hogy utat adtok neki a visszatérésre?
Mert, ha nem tudnátok, most elmondom nektek: az általatok hisztérikusan követelt ellenzéki összefogás rövid életű lenne. Rövid életű és kudarcos kísérlet. Olyan sikertelen, hogy 2016-ban már azért üvöltenétek, hogy jöjjön végre vissza a „diktátor”, és vakarja le bőrötökről szocialista piócáitokat!

Félrevezetés

most 1.jpgHát nem azért kapott 2010-ben kétharmados felhatalmazást a Fidesz, hogy megszabadítson bennünket a szocialista elit vérszívóitól? Hát nem azért szavazott az ország döntő többsége Orbánra, mert arra számított, hogy az erőskezű és erős felhatalmazással bíró vezető majd véget vet a rendszerváltás húsz esztendeje alatt kibontakozott kufár-demokráciának és kliens-gazdaságnak? Hát nem azért emelt az ország maga fölé egy csaknem teljhatalmú vezetőt, mert úgy látta, hogy más módon nem tud megszabadulni a politikára telepedett pojácáktól és gazemberektől?
Hát nem abban bíztok még ma is, hogy lehet olyan országot teremteni, itt a Duna-völgyében, amelyben a szabadság és a jólét kéz a kézben jár, amelyben a politika nem megfojtja, hanem szolgálja a polgári közéletet, amelyben a gazdasági érdek nem erősebb a közösségi érdeknél? Hát csalódásotok Orbánban arra bír benneteket, hogy térdre essetek korábbi uraitok előtt?
Hát az orbáni ókonzervatív berendezkedés nem rémiszt el titeket a szocialisták ókonzervatív eszméitől? Hát valóban azt hiszitek, hogy a rendszerváltó elit által üvöltve harsogott bal-jobb, bal-jobb lépéskényszerét kell betartanotok? Hát valóban úgy képzelitek, hogy a bal után a jobbnak kell jönnie, s utána megint balnak?
Inkább táncoljatok! Bukfencezzetek! Hányjatok cigánykereket! Csak ezt a siralmas szellemi masírozást hagyjátok végre abba!

Hazugság

most 2.jpgTudom én jól, hogy most föl vagytok háborodva. Tudom, hogy tehetetlenül ostobának, pöffeszkedően arrogánsnak látjátok a konzervatív kormányt. Tudom, úgy érzitek, a hatalom úrhatnámsága, s bárgyú sóvárgása a pénz és a siker iránt, az lökött benneteket olyan mélyre, amilyen mélyen talán még nem voltatok soha. Tudom, hogy tehetetlennek, kifosztottnak és megraboltnak érzitek magatokat. Tudom, hogy kétségbeesetten keresitek az utat, amely kivezet benneteket a válságból, a süppedésből, az elnyomorodásból.
De ti vajon tudjátok-e, hogy a kormány, amit most sietve váltanátok le, s az ellenzék, amellyel most sietve kezet fognátok közösen taszított benneteket abba a kiszolgáltatottságba, amelyet most már tűrhetetlennek véltek? Azt vajon tudjátok-e, hogy a rendszerpártok közösen építettétek körétek azt a Patyomkin-falut, amelynek a kivezető útjaira saját őrségüket állították? Azt vajon hajlandóak vagytok-e észrevenni, hogy csak díszletek és papírmasé falak korlátozzák szabadságotokat? Azt vajon látjátok-e, hogy az őrök, akik rátok vigyáznak, és utatok két végpontja között, a balra és jobbra küldözgetnek benneteket fakardokkal és játékpuskákkal vannak csak felszerelve? Azt hajlandóak vagytok-e észrevenni, hogy a papundekli börtönfalak egy taszajtásra leomlanak, s őreitek egy mérges hang után elszaladnak?
Hogy nem hisztek nekem? Hogy inkább hisztek az őröknek, akiktől féltek? Hogy inkább azoknak hisztek, akik azzal rémisztgetnek, hogy a falakon kívül veszélyek várnak rátok?
Talán meg kellene egyszer próbálnotok! Talán szembe kellene nézni egyszer azokkal a veszélyekkel!
Mert lehet, hogy nincsenek!

Erőszak

most 3.jpgMost titeket elvakít a gyűlölet. Most ti csak azt nézitek, hogyan szabadulhatnátok meg ettől a kétharmados hatalomtól, ami mindent és mindenkit maga alá gyűrni próbál. Most azt hiszitek, az a másik, mégiscsak jobb volt: ő szelídebben erőszakolta meg Hungáriát. Mert a megerőszakolósdi az egyetlen játszma, amiben elképzelni tudjátok az ország és a hatalom viszonyát.
De nektek nem az erőszaktevők között kell válogatnotok! Nektek a játszmát kell megváltoztatnotok! Nektek az ország és a hatalom kapcsolatát, a nép és az elit viszonyát, a politika és a demokrácia összefüggéseit kell újraértelmeznetek.
Most titeket elvakít a rettegés. Mert ez az újraértelmezés létetek alapját kezdi ki. És el sem tudjátok képzelni, hogy lehetne másképp is, mint úgy, hogy földre löknek és meggyaláznak.
Most ti el sem tudjátok képzelni, hogy van olyan kapcsolat vezetők és vezetettek között, ami nem az erőszakra, a megaláztatásra és az eltiprásra épül. Most belőletek a harag, a félelem és a gyűlölet beszél.
De én most a fületekbe súgom: ne féljetek!
Mert csak rajtatok múlik sorsotok.
Mert csak rajtatok múlik, hogy hisztek-e a farkaskiáltóknak, a félelem vámszedőinek, az ilyen-olyan politikai játszmák kifundálóinak, a hatalomra törekvő percemberkék csábító szavának, a patkányfogó fuvolások megigéző dalának, az egységet és összefogást hirdető hisztériakampányának.
Csak rajtatok múlik az, hogy egyenes gerinccel és bátor kiállással nemet tudtok-e mondani az újabb és újabb megaláztatásra.
Tudnotok kell: azok, akik nagy elszántsággal bal-, s jobbfelől fölétek lendültek: impotensek.
Lehet, hogy ma még el kell viselnetek a hatalom durva röfögését magatok felett, de meg kell hallanotok lihegésében a kifulladó tüdő sípolását, meg kell éreznetek a szívének kimerülését, meg kell látnotok szemében az egyre bizonyosabb kudarctól való félelem kétségbeesését.
Hamarosan magától összeomlik.
S nektek inkább azon kellene gondolkoznotok, hogyan másszatok majd ki hullája alól!

Ha tetszett a bejegyzés, ha örömmel olvasod a BASK (Boldogok a sajtkészítők) megrázóan provokatív, üdítően szellemes és elkeserítően valósághű írásait, lájkold a BASK  facebook oldalát, oszd meg barátaiddal a felszabadító, vagy éppen felháborító cikkeket, mert előfordul, hogy egyébként izgalmas posztok nem kerülhetnek ki az Index címoldalára.

80 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://boldogokasajtkeszitok.blog.hu/api/trackback/id/tr864853627

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Malachi 2012.10.17. 11:29:20

az ilyen kinyilatkoztatásokkal ráérnétek azután, hogy legalább valami halvány fogalmatok lesz majd arról, ki, és hogyan tervezi ezt a nagy "leváltást".

az utóbbi napok legfeleslegesebb írása. mellé még iszonyúan túlzó, harsány és hangulatkeltő.

kosher gázkamra 2012.10.17. 11:36:45

Pedig jó írás, csak te nem érted. :)

Malachi 2012.10.17. 11:46:44

@kosher gázkamra: világos ez, már vagy 10 éve, mindenkinek. ez az írás viszont azzal riogat, hogy megint visszajönnek a szocikomcsik és eljön a végromlás. dehogy jönnek vissza. úgy, ahogy eddig voltak, már semmiképp.

Malachi 2012.10.17. 11:48:38

@kosher gázkamra: amúgy itt van ugyanez pepitában, 5 éve fellelhető a neten.

el lett itt már minden mondva, meg az ellenkezője is. túlvagyunk ezen.

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2012.10.17. 11:57:56

Az írás felettébb érdekes, és bizonyos szempontból tetszetős is, ugyanakkor egy dolog nagyon hiányzik belőle: az alternatíva.
Mert az egész mondanivaló már-már közhelyesnek számít, hiszen tudjuk, hogy nem egyik vagy másik rendszerváltó párt vagy ezek szellemi örökségének hordozója képében fog eljönni a megváltás. Ugyanakkor az még mindig nem látszik, hogy kinek a képében. Sokkal nagyobbat durrantana egy olyan bejegyzés, amely erre a kérdésre választ tudna adni.

kosher gázkamra 2012.10.17. 11:58:16

@Malachi: Ebben az országban bármi megtörténhet. A politikai emlékezet kb. 2 évig tart, nem tovább. Ezért jöhetett vissza pufajka gyula aztán torgyánibolyaorbán majd megint a komancsok és most újra a viktor. Felkészül a libás... Pedig lehetne másképp is, csak még kevesen gondolják így.

vegyesfehér 2012.10.17. 12:20:18

Lájkolom, bár valóban elmondta már a Beleznay. Csak most már tömegeknek kellene megérteni végre.

Flúgatlan 2012.10.17. 12:24:58

OK.

De hol az az erő, aki el tudná vezetni valahogy ezt az országot és független a mai vezető pártoktól? Ha látnék ilyet, és látnám, hogy nemcsak médiadurrogatásban nagyok, akkor szívesen szavaznék rájuk.

Kormányváltás, önáltatás. Volt, lesz. (törölt) 2012.10.17. 12:26:30

@Malachi:

Éppen hasonló észrevételt készültem tenni, szóval nagyon kösz!

És nem mintha a Sajtkészítő ezt nem ismerné. Csak hát – úgy látszik – van DrPélda akit követni lehet.

Semmi baj nem lenne, jól írta meg szépe tömören ugyanazt a gondolatot, tényleg, csak tette volna oda már ő a linket, a fenébe. Végülis jól teszi, hogy terjeszti, ha ezek szerint némileg kisajátítva is. A fontos az, hogy terjedjen. Az ország sorsa az ami fontos. Az, hogy hallják már meg ezt a népek innen vagy onnan, de hallják és fogják föl. A bőrükről van szó.

pástétom 2012.10.17. 12:36:07

Téged egyenesen elborít a gyűlölet, posztoló.

Intizar 2012.10.17. 12:36:42

Hogy tudnának "visszajönni" a szocik a hatalomba, mikor alig léteznek már? Nem hasonlítható össze egy ellenzéki összefogásban elvileg vállalható szerepük azzal, amit jelentős pártként betölthettek!

Intizar 2012.10.17. 12:37:39

Egyébként pedig igen. Kezdem annyira utálni Orbánt, akire pedig szavaztam is valamikor, hogy már Horn Gyulust is lassan jobban kedvelem.

pjm 2012.10.17. 12:37:48

@Malachi: Ha visszajönnek a szocik, nem lesz 2/3aduk és konstruktív lesz az ellenzék, akkor jobb lehet. Ha visszajönnek, lesz 2/3uk az sem akkora baj, mert a szocik csúszómászói nyocc év alatt nem tettek akkora kárt, mint a Kedves Vezető simicskái. Ha nyernek a szocik semmiképpen nem lesz már az, ami volt, mert ezeket az állammonopolista törvényeket nem lesz érdekük megszüntetni, mert az az uralkodó pártnak kedvez. Ha nem nyernek a szocik, akkor maradnak ezek és felbátorodva elviszik anyukátok nyugdíjától kezdve a gyerekeitek iskolájáig mindent. Lesz stadion és újra repül majd a H-turul. És fogkeféből egy golyócskával még élvezetesebb lesz...

phaidros 2012.10.17. 12:38:48

Nagyjából minden 7. ember rájött már erre. (Akik tervezik hogy elmennek).

Kormányváltás, önáltatás. Volt, lesz. (törölt) 2012.10.17. 12:39:58

@Flúgatlan:

Nem azzal változtathatsz csak a sorsodon, hogy elmész szépen leszavazni, mert azt mondták neked, azzal lehet. Ez a csabda most és itt. Pont azzal nem lehet. Légy te magad az alternatíva, és ha kevésnek érzed magad, mint egyedül bizonyára mindenki, akkor fogj össze ezekkel a többiekkel. találd meg a módját! A valódi, titeket érintő problémákról beszélgess velük, nem arról, hogy a jobb-e a jobb, vagy a bal és ez a személy, vagy az. És akkor majd kialakul. Ha ebben nem bízol, ha ebben nem bíztok, nem lesz semmi. Marad ami 1989 óta van, ilyen vagy olyan színben. Csak itt van a kiút. A sült galamb nem tud röpülni, ezért nem száll a szádba.

Kormányváltás, önáltatás. Volt, lesz. (törölt) 2012.10.17. 12:42:59

@phaidros:

Úgy érted, el az országból? Igen, úgy nézem úgy. Hát ez így lesújtó. Ha csak arra futja. Nem mintha kifogásolni lehetne, csak éppen nem öröm. Üdv egyébként.

Kormányváltás, önáltatás. Volt, lesz. (törölt) 2012.10.17. 12:44:38

@Intizar:

Ne tedd! Gondolj arra, hogy ezek csak ugyannak a lényegnek a különböző címkéi. Ne fogadj el hamis alternatívát!

Intizar 2012.10.17. 12:46:56

@ByA: Azt hittem, nyilvánvaló, hogy ezzel a költői túlzással mindössze elkeseredésem szélsőséges voltát próbáltam érzékeltetni.

phaidros 2012.10.17. 12:47:13

@ByA: Nincs 25 felesleges évünk, hogy elpazaroljuk, pláne a gyermekeimét végképp nem pazarolnám. Egy idő után uncsi, hogy Te mindent belenyomva haladsz előre egy hátrafelé tolató buszban. Tudok örülni annak, hogy már az első ajtó közel van, de én itt leszállnék...

Kormányváltás, önáltatás. Volt, lesz. (törölt) 2012.10.17. 12:50:06

@Intizar:

Ja, buta voltam? Bocs.

De sajnos önmagában nem hihetetlen, mert eddig is tömegek gondolkoztak pontosan úgy és személyre lebontva az ember ennyiből nem tudhatja.

Kormányváltás, önáltatás. Volt, lesz. (törölt) 2012.10.17. 12:53:39

@phaidros:

Tökéletes kép!

És értem, persze. Kifogásolni nem is lehet (milyen alapon?), csak sajnálni, ami nyilván fönnáll a 7.-ek részéről is.

Írhatnál valamit a Meghetedelt Ország címmel! (Lehetedelt?)

Kormányváltás, önáltatás. Volt, lesz. (törölt) 2012.10.17. 12:57:26

@phaidros:

És, hát, hogy uncsi, azt sajnálom. Tudsz jobbat? A közöny jobb? Más lehetőség még van? Talán, mint ahogy lehet 10. dimenzió is, de az én korlátaim csak a háromban-négyben mozgást enegedik.

Úttalan utakon 2012.10.17. 12:59:27

@phaidros: Tévedsz, én nem tervezek elmenni, de én is így látom a dolgokat. És igen, én is hiányolom a jelenlegi garnitúrától független alternatívát, aki képes és hajlandó lenne tényleg másként politizálni. De ilyen nincs. Viszont azt a szívességet sem teszem meg nekik, hogy lemondok a választójogomról csak azért, mert tornáztatnak érte. Elsők közt fogok regisztrálni. Aztán legföljebb egy üres szavazólapot dobok be az urnába.

phaidros 2012.10.17. 13:01:34

@ByA: :D

Nem, közöny az nincs semmiképp. Inkább az eredményesség a fontosabb.

Ha azt az energiát, amit a globális dolgok megváltoztatásra fordítok (bármiféle várható eredmény nélkül), a saját ügyeimre fordítva saját és közvetlen környezetem életére jobban oda tudok hatni. Ezt lehet önzésnek nevezni, de gondolj bele, mi lenne, ha mindenki így gondolkodna? Szerintem kevesebb politikus és több GDP. :)

spinat 2012.10.17. 13:02:12

a sajtkészítök 3 éve is ilyen hevesen figyelmeztettek, hogy mi lesz ha Orbán visszajön?

phaidros 2012.10.17. 13:03:22

@Úttalan utakon: nem írtam Neked hogy elmész. :o

De egyébként szerintem egy dolgot nem láttok tisztán Ti sem, beleértve a cikkírót is:

a népet kéne leváltani. És ez az , amiért ezt a részét feladtam. Ez a szar helyzet, ami itt van, az a magyar nép maga, ez az, mindösszesen, amire a magyar nép képes. Ez van, én ezt elfogadtam. Csak részt venni nem akarok benne.

phaidros 2012.10.17. 13:03:56

@spinat: na tessék, itt vagy Te mint jó példa erre az egészre, meg a poszt mondanivalójára.

MACISAJT 2012.10.17. 13:11:15

@Malachi: ("ez az írás viszont azzal riogat, hogy megint visszajönnek a szocikomcsik és eljön a végromlás. dehogy jönnek vissza. úgy, ahogy eddig voltak, már semmiképp. ")

Nos, tisztázzuk:ha visszajönnének, akkor semmiképpen sem másként mint eddig voltak.Hisz ez a lényük.
Mindegy hogy minek festik magukat, hogy apró antal, vagy unokájának férje, vagy annak gazdasági minisztere az aktuális fedőnév-a lényeg ugyanaz.(ahogy az szdsz esetében is).
És ha visszajönnek-akkor az tényleg a végromlás.
Pontosan ahogyan 2002-ben is történt.

Ronin2010 2012.10.17. 13:17:18

Ha ez az írás igaz lenne, a passzívak aránya nem 50 % körül alakulna. Ez az arány mutatja a jelenlegi politikai elit elleni tiltakozást. Nem arra mutat, hogy jobb-bal váltást keresgélnek a szavazók.

Benece 2012.10.17. 13:26:45

a saját börtönünkbe élünk...és az erő mindenkiben magában van benne...
senkise regisztráljon ...senki se szavazzon és a papírmasé díszletek összedőlnek...hogy helyette mi lesz…enné csak jobb lehet....ne féljetek....

Kormányváltás, önáltatás. Volt, lesz. (törölt) 2012.10.17. 13:27:14

@phaidros:

Lehetetlen nem megérteni. Lehetetlen időnként (gyakran) nem ugyanígy érezni. És mégis.

Lehet lehülyézni, meg akármi, de meggyőződésem, hogy a magyar nép nem ilyen. Akkor sem, ha pillanatnyilag nagyjából minden arra mutat, hogy ilyen. Nem tudsz erre nézve olyan meggyőzőt mondani amit ne látnék és ne ugyanúgy. És mégis. És, ha uncsi is.

Láttad Bunueltől az Öldöklő angyalt? Emlékszel az alap helyzetre, hogy nem tudnak kimenni a lakásból, és nem érhető, miért? És egyszercsak azután ki tudnak. Ilyen a helyzet. Valami bénult pszichotikus állapot tartja kelepcében a magyar népet. Lehet ebbe bele is pusztulni, igen. Amíg az nem történt meg addig kötelesség annak, aki az összefüggéseket látja, hinni abban, hogy a (lelki) béklyó lehullhat. A kérdés tömegpszichológiai, akár -pszichiátriai. Lemondani a fölocsúdás lehetőségéről annnyi mint csatlakozni pusztításhoz. Ne gondold, hogy nem értem meg, ha valaki kikészül abba ami folyik. De nem választhat aki képes mást, mint, hogy ezzel szembehelyezkedik, emlékszik arra, hogy alkotott már ez a nép nem egyszer, nem is olyan régen nagyot, hogy ha a politikától etekintünk, az önsorsrontástól, akkor igenis, mg így is, félholtan is tud vonzó dolgokat fölmutatni. Hit kérdése elsősorban az egész. Meg kell találni újra a közösségi önmagunkba vetett hitet. És én úgy gondolom, egyszer csak nem vártan, meglepően ott lesz. Ezek a dolgok nem kiszámíthatóak.

Hogy nem látszik még a túlsó part? Lehet. „Ne engedd el fiam a tutaj szélét akkor sem, akármilyen nehéz már kapaszkodni, mert belefulladsz!” Azt meg később is lehet, miért kellene már most?

Malachi 2012.10.17. 13:28:24

@MACISAJT: MSZP=Fidesz. ennyit próbálj megemészteni. minden komcsizós, apróantalos érved duplán száll vissza a Fideszfiúk fejére. egy alom, más módszerek.

Volner Peter (törölt) 2012.10.17. 13:32:36

Köszönöm, hogy leírtad helyettem.
Az üzenetet viszont továbbra sem értik a falak közt tévelygők.
Az izlandi út a jövő.
A nem szavazás nem közöny.
A helyi közösségek erősítése alternatíva az állam helyett, akir magára kell hagyni, ki kell éheztetni, mint egy únt parazitát.

Kormányváltás, önáltatás. Volt, lesz. (törölt) 2012.10.17. 13:33:53

@phaidros:

Erre nézve szerintem mesterséges az alternatíva. Ez mindent összevéve nem vagy-vagy kérdése, hanem is-isé.

phaidros 2012.10.17. 13:36:47

@ByA:

értem mire gondolsz, de ez attól tartok, "csak" hit. Nekem az már talán nincs, ahhoz túl sokat beszélgettem másokkal, hogy lássam az akadályt, ami viszont tényleg olyan, mint ahogy leírtad, a béklyó, és végülis igazad lehet, mert tényleg ez az egyetlen akadály. Akár le is kerülhet egyszer varázsütésre.

Egy dolgot tudok elképzelni - hogy valóban nem vagyunk ilyenek - hanem egyszerűen nem szólunk, aztán majd egyszercsak borítjuk a bilit. Volt már párszor rá példa a történelemben.

phaidros 2012.10.17. 13:38:39

@ByA: nem teljesen. Én tényleg aktívan részt vettem dolgokban, és a szabadidőm sajnos csak és-és alapon fogy. :( Most megy csak a családomra és a tanulásra, valamint a nyelvgyakorlásra.

phaidros 2012.10.17. 13:40:04

@ByA: egyébként, tényleg alkotott ez a nép bármit is? A rendszerváltásunk is egyre inkább úgy tűnik, felülről vezérelt és előre leosztott volt. 56-ban sem vett mindenki részt.

Volner Peter (törölt) 2012.10.17. 13:41:54

@Intizar: Ó igen, választhatsz, vazelinnal vagy anélkül kapd a farkat a hátsódba.
Én nem akarok ilyen választást.
Miért is kellene az ő játékszabályaik szerint játszani, ami csak a pórnép ellen van?
Ha "demokratikus" játékszabályok szerint nem lehet őket eltüntetni, értem ezalatt a jobb és baloldal parazitáit egyaránt, akkor ki kell éheztetni őket.
Erős helyi közösségeket kell teremteni, amelyek nagyrészt képesek önellátásra. Ezek a közösségek már megtagadhatják egy emberként az adófizetést, saját védelmi erőt állíthatnak fel az állami erőszakszervezetek ellen.
Ez az út, ha az izlandi mintájú leváltás nem működik.
És ehhez tartozik a gyáva népnek nincs hazája is.
Aki fél és nem fog össze, az megy a vágóhídra.

phaidros 2012.10.17. 13:41:56

@phaidros: akarom mondani, vagy-vagy :)

Malachi 2012.10.17. 13:50:38

@Volner Peter: tudsz erre példát mondani a nagyvilágból? hol történt már ilyen, hol működött, hol próbálták ki egyáltalán?

mert addig csak scifi az egész, nekünk meg most kellene megoldás.

Kormányváltás, önáltatás. Volt, lesz. (törölt) 2012.10.17. 13:51:49

@phaidros:

„Egyre inkább úgy tűnik?” A nap understatementje, ha írhatom ezt hazafiatlanul angolul!

Nyilván. De 1956 a nép műve volt, ezt nem érdemes úgy nézni, hogy hányan voltak aktív résztvevők. Egy értelemben soha sehol nem az mindenki, egy másikban mindig mindenki az. És az nagy volt, akárki volt ott, a közszellem volt ott, az a közszellem, ami most bénultan kérdezi magától a pincében, hogy ő van-e? De nem akarom a magunkba lelket verést azzal folytani, hogy sorolom a régi eredményeket. Azt elég axiomatikusan, belülről érezni, tudni, elfogadni, hogy voltak. Az is csapda, ha az ember ebbe belemerül és a sámán dobokkal, Szíriusszal mifenével keres vigaszt. Nem vagyunk rosszabbak másoknál és kész. Nem érdemlünk rosszabbat mint mások és kész. Szükségtelen ezeket bizonyítani, bizonygatni.

Kormányváltás, önáltatás. Volt, lesz. (törölt) 2012.10.17. 13:56:53

@phaidros:

Sebaj! Egyébként sem másoknak mondtam, mint mondjuk önvizsgálat eredményeképp. Amellett akkor is lehet az is-is ha időben nem állandóan az. Senki nem tud állandó jelleggel többfelé figyelni, de más más időkben ugyanaz tud. Hogyne lenne ezer mindenféle kötelesség, tennivaló.

Kormányváltás, önáltatás. Volt, lesz. (törölt) 2012.10.17. 13:58:02

@phaidros:

TUDTAM, hogy alapvetően nem gondolunk mást! Remek. Erről van szó.

Volner Peter (törölt) 2012.10.17. 13:59:01

@Malachi: A történelem folyamatosan változik, régi problémákra új megoldások születnek.
Még száz éve is elképzelhetetlen lett volna a mai adóteher akár fele is.
Néhány száz éve ennél kevesebbért égett volna a parlament és lógtak volna a politikusok.
Mostanában ez már nem divat.
Ha nem fizetsz adót, nincs bevétele a politikusoknak, amit ellophatna és hamarosan beköszönt a káosz. Erre készülve, erős közösségekkel újraépíthető az élet.
A ma politikusait gazdaságilag lehet megfogni, s mivel tönkretették a katonaságot, a tek magánhadserege elég alacsony ütőerőt képvisel, ha már faluszinten kellene beavatkozni, lőfegyveres emberek ellen.
Mit gondolsz miért retteg betegesen a magyar elit a fegyveres állampolgár képétől? Nincs ellene erejük, azért.
Kérdés, hogy maradt-e még elég bátor ember, aki odaáll a másik mellé és vállalja a konfliktust?

phaidros 2012.10.17. 14:01:36

@ByA: nézd, én ezen már sokat gondolkodtam.

Onnantól, hogy eldöntöttem racionálisan, menni kell, már valahogy a megfelelő lelkiállapotot is fokozni kell. Ez lehet mesterséges is, lehet hogy én is ebbe a csapdába esem, de hibának nem érzem, mert a döntést nem ez alapozza meg.

Igen, lehetne itt is tenni, csak már nem akarok, mert nem hiszek benne, hogy lenne értelme.

De lehet, hogy ez a megoldás is egyébként, mármint a távozás. Mert ha egyszer ez a tömeg, ami most elmegy, visszajön, akkor hoz magával valamit, ebben biztos vagyok. Legfőképp abban, hogy ezt a provinciális szemetet, amit itt beadnak nekünk, nem fogja akkor már megenni, mert tudja, hisz tapasztalta, hogy lehetne más is az egész.

Volner Peter (törölt) 2012.10.17. 14:02:25

Egyébként ha most kell megoldás, ne menj el szavazni. Nem menjen el senki.
Ez az első lépés.
Ha ez megtörténik, az emberek elkezdhetnek hinni a saját erejükben, hogy ők döntenek és övék az erő, a kontroll.
Hiszem, hogy egyszer megtörténhet ez. Ha nem, az csak azt jelenti gyáva szarokkal voltam körülvéve, akik még arra sem képesek, hogy távolmaradjanak az elit játszóterétől és részt vegyenek a megalázó szavazási cirkuszban.

Kormányváltás, önáltatás. Volt, lesz. (törölt) 2012.10.17. 14:04:20

@Malachi:

Miért akarsz előre garanciát?

Ha másfelé keresel példát, kereshetsz akár abban is, hogy soha sehol senkinek ezt nem kínálták és mégis megtalálták népek a módját, hogy a helyes úton menjenek előre. Esetenként volt, hogy mi is.

A részleteket tekintve fölösleges más példák másolásával kísérletezni. Az egyes helyzetek különbözőek lehetnek és azok is. Ugyanez áll a kiutakra. Azért vagyunk emberek, nem gépek, hogy intuitíven találjuk meg a saját utunkat, ne csak egy jóváhagyott programot kövessünk. A válasz bennünk van.

spinat 2012.10.17. 14:09:29

@phaidros: nem értem mire gondolsz. Lehet bennem van a hiba, de nekem az jött le az egészböl, hogy a szerzö sír, hogy a sok hülye már megint a szocikat akarja visszahozni. Ebben benne van, hogy szerinte a szocik helyett a fidesznek kéne maradnia. Viszont aki már 2002 elött is gondolkodott, az érezte 3 éve, ha itt teljhatalmat kap, akkor itt gátlástalanul szétlopnak mindent, még pofátlanabbul mint a szocik. Bár szerintem arra senki nem gondolt, hogy a gazdaságirányításban ennyire impotensek lesznek.

Nem, nem jó, ha a szocik visszajönnek, de Orbánékat sürgösen le kéne váltani.

Úttalan utakon 2012.10.17. 14:10:44

@phaidros: Azt írtad, hogy minden hetedik ember jött rá erre, akik el akarnak menni. Én meg azt állítottam, hogy van olyan ember, aki nem akar épp elmenni, de ugyanígy látja a dolgokat.
Ami nem jelenti azt, hogy magyarázkodnia kell azoknak, akik elmennek, mert én megértem őket és támogatom. Nekem megvannak a magam személyes okai, ami miatt nem gondolkodok a kivándorláson, és ezek között az okok között nincs benne a politikai kultúra és az emberek mentalitása, ha csak ezen múlna, nyilván már én sem lennék itthon.

phaidros 2012.10.17. 14:18:10

@spinat:

Arról szól az egész, hogy csapdában vagyunk. Az, hogy az Orbán most rossz, az oké, de azért kapott 2/3-ot, mert a szocikból elég volt. Most a szocik kapnak megint lehetőséget, akkor cseber-veder.

És hogy a csapda bennünk van. De ne haragudj, én már belefáradtam abba, hogy olyanokkal beszélgessek, akik szerint bármelyik jobb bármelyiknél. Az összes érvet ismerem pro és kontra, nekem ez már nem terepem, jobban szeretem az effektív dolgokat.

phaidros 2012.10.17. 14:19:16

@Úttalan utakon: ja értem, bocsi. Hát, egy részét a kötődéseknek nekem is tudatosan fel kell számolnom. :(

Kormányváltás, önáltatás. Volt, lesz. (törölt) 2012.10.17. 14:22:07

@spinat:

És ha megpróbálnál úgy gondolkozni, hogy a rendszer az ami leváltandó, nem ez vagy az a címkéjű társaság? Szerintem mindnyájan megegyeznénk.

Kezeket fel, aki a bal uralmát akarja az ország ellenében, kárára!

Kezeket fel, aki a jobb uralmát akarja az ország ellenében, kárára!

Senki és senki? Sejtettem. Akkor meg miről beszélünk, veszekszünk, emésztjük egymást?

Ha nem majd végre nem táborokról beszélünk, hanem konkrétumokról, hogy ennek, meg annak hogyan kellene lennie, és csak arról, akkor lesz itt akkora egyetértés, meg kiút, hogy nem is fogjuk elhinni a csodálkozástól. Ez a titok. Nem belemenni az „oldal” csapdába.

Volner Peter (törölt) 2012.10.17. 14:31:34

Egyébként ne aggódjatok, sajnos vagy szerencsére már a végjátékot éljük.
Svájcban szeptemberben a Stabilo Due katonai gyakorlaton modellezték, hogy a várható európai polgárháborúknak miként tudják útját állni a határokon, s már most októberben négy új hadosztályt állítottak hadrendbe erre a célra.
Ők már tudják azt, amit ti még nem is hisztek.
Ha lehetőség lesz, ki kell használni a káoszt és eltüntetni a parazitákat.

vargánya 2012.10.17. 14:36:36

"De nektek nem az erőszaktevők között kell válogatnotok! Nektek a játszmát kell megváltoztatnotok! Nektek az ország és a hatalom kapcsolatát, a nép és az elit viszonyát, a politika és a demokrácia összefüggéseit kell újraértelmeznetek" írja Ratius.
Ha elszigetelt ország/társadalom lennénk, ahol a játékszabályokat mi magunk alakítjuk ki magunk számára, akkor is beleütköznénk abba a problémába (én legalábbis régóta filózok ezen), amit PHAIDRIOS 13:03 körül megfogalmazott:
"...a népet kéne leváltani. És ez az , amiért ezt a részét feladtam. Ez a szar helyzet, ami itt van, az a magyar nép maga, ez az, mindösszesen, amire a magyar nép képes." Nem bontja ki mire gondol, csak tippelni tudok, hogy hasonlókra mint én. Azaz: - "szarból várat nem lehet építeni" , tartja a közmondás, másképp: mindennépnek olyan elitje van, amilyet megérdemel (eltűr) (Széchenyi!). Konkrétabban: az egymás iránti bizalom és koperációs készség hihetetlenül alacsony szintje (a térség többi országához képest is!), a gyűlölködésre való szélsőséges hajlam (amit a média "gondosan" gerjeszt, és itt már külsó tényezők is belépnek), a Kádár-korszakban felhizlalt korlátolt önzés ("ne törődj a másikkal, csak neked jó legyen!")(ami egyébként "kódolja" a korrupcióra való hajlamot) ... . Namost ennek ellenére azt mondom, hogy történhetnének csodák, ha a jobbik énünk mozdulni tudna. Ha ...
Ha el tudnánk vonatkoztatni a globalizáció hatalmi rendszerétől, mint rendszerkörnyezettől. Brüsszel és Mo., IMF és Mo. , milyen kézben van a magyarországi "tudatipar" (média) ... . Folytassam?

phaidros 2012.10.17. 14:46:12

@ByA: hát sajna annyira azért nem egyszerű, mert a "hogyan"-nál is előjönnek a különbségek, csak akkor nem ideológia, hanem érdekek mentén.

Pl. aktívak szénné adóztatása vs. nyugdíj-, utazási kedvezmény- és segélycsökkentés. Ha több az "eltartott", akkor ők győznek középtávon, amíg az utolsó aktívnak is elege nem lett.

Vagy az aktívak két csoportja, a vállalkozó és az alkalmazott, és az ő érdekellentéteik.

Csak a társadalom érdekei kellenének mint vezérelvek, de az meg elhozhat egy embertelen társadalmat is.

Én itt a fő problémát abban látom, hogy vészesen lecsökkent erőforrásmennyiségen marakodunk, és ez a fő probléma. Igazságosan nem lehet elosztani, mert az igazságosság szubjektív. Pl. csak a szegény szempontjából igazságos a gazdagot jobban adóztatni, semmilyen más mérce szerint nem igazságos, legfeljebb szükséges.

halor 2012.10.17. 14:46:35

Hej te szép Andrássy út, fényeskedjenek lámpavasaid politikusvértől...

Kormányváltás, önáltatás. Volt, lesz. (törölt) 2012.10.17. 14:55:11

@vargánya:

Tyúk és tojás kérdés. A probléma az, hogy a népet megfosztották attól a lehetőségtől, hogy demokratikus körülmények között maga alakíthassa a sorsát, becsapták, mesterségesen összezavarták és ettől került olyan állapotba amilyenben van. Kimászni ebből azért emberfelettien nehéz, mert a szándékos összezavarása, megosztása, részei egymsnak ugrasztása most is folyik, egy pillanatra sem szűnt meg. Erre aztán az a válasz, hogy miért hagyta magát eredetileg becsapni, kijátszani a nép? Ez jogos kérdés, amire korábbi történelmi traumák által alakított pszichózisok adhatnak választ. Akárhogy is van azonban, mégiscsak az a helyzet, hogy a nép ebben az egészben az áldozat. Amellett, aki az ország jövőjében gondolkozik, az csak a nép érdekeit képviselheti, nem kiszipolyozóiét, akkor is, ha a nép adott esetben hülye volt és most is hülyén viselkedik. De tényleg ne keverjük a tettest az áldozattal! És egyetlen párttól se várj semmit. Egyiktől sem. Mondom, egyiktől sem.

Ez segíthet:

www.kibulizottorszag.net

Külön neked. Linkelte már fönt is más, de hátha elkerülte a figyelmed.

Kormányváltás, önáltatás. Volt, lesz. (törölt) 2012.10.17. 15:01:03

@phaidros:

Azt nem mondtam, hogy nem jöhetnek elő érdek különbségek, de egészen más az a helyzet, amikor az ember valóságos dolgokat egyeztet, mint amikor fantom problémákban akar dönteni, azokon marakszik. Ilyesmi, amit említsz, mindenhol mindig van, de megegyezés is róluk. Ezekről érdemes beszélni, előre visznek. Amit itt mondsz és amire válaszoltál nem áll ellentétben.

phaidros 2012.10.17. 15:03:22

@ByA: igazad van, a fantom problémák azok amiket tematizálnak, pl. az iskolaköpeny, miközben az oktatásban sokkal lényegesebb változásokról nem egyeztetnek.

Kormányváltás, önáltatás. Volt, lesz. (törölt) 2012.10.17. 15:09:14

@phaidros:

Nincs is érteleme azt mondanod, hogy nem egyszerű, mert nem az kérdés egyszerű vagy nem egyszerű, hanem, hogy kívánatos-e vagy sem. Ha igen, amiről nem kétlem, hogy egyetértsz, akkor mire jó szembehelyezkedni vele? Ha jobban tetszik az oldal marakodás, szólj, de úgy tudtam nem így van. Tehát egyszerű vagy sem, FÖLTÉTEL, annak a föltétele, hogy a közbeszéd olyan irányba mozdulhasson, ami előre vihet. Csak az, és egyedül az, akár egyszerű akár bonyolult. (Utóbbi, de ez mindegy. Igen, bonyolult dolgok várnak megoldásra.)

2012.10.17. 15:10:19

Ha jól értem, nem kell semmit csinálnia a pógárnak, maradjon csak nyugton otthon, és majd magától minden megjavul???? Vagy konkrétan mi az esély a "játszma megváltoztatására" azoknak, akiknek nem osztanak lapot?
Tudjátok, egy darabig én is meséltem a lopós erdészek történetét, hogy dehogy rúgjuk ki, ez már nagy nehezen összelopta magát, az utódja csak kezdené elölről", de ez az erdész rácáfolt a dologra. Mire meg talán, de csak TALÁN kimúlna magától, azt meg már nem csak én, de talán a gyerekem sem éri meg, mert abban a nagy haláltusában egyre csak szarabb lesz a helyzet. Kezdem irigyelni azt a fuldoklót, akinek van erkölcsi tartása (és elég hülye ahhoz), hogy elkérje a pedigréjét annak a két embernek, aki a kezét nyújtja felé menteni, és végül fanyalogva ugyan, de nem fogadja el a kisebbik gazember kezét....

Kormányváltás, önáltatás. Volt, lesz. (törölt) 2012.10.17. 15:18:00

@Los Alamuszi:

Bocs, a kérdés nem így merül föl. Nem az a kérdés, hogy magától megjavul-e, ha nem vesz részt, hanem az, hogy attól maradnak fönt az általad sem kedvelt viszonyok, ha részt vesz.

A rendszer ugyanis a bárkire leadott szavazatokkal legitimélja magát. Az a rendszer amit egy banda csinál, magát többnek álítva be. Ha ezt a legitimálást a nép beszünteti, még semmi nem lesz rögtön jó, csak annyit lehet elérni vele, hogy ami van nem, folytatódhat. Ez azonban nem kis dolog. Ez a föltétele annak, hogy a heylében azután jobbat lehessen építeni. Akinek ez nem elég nagy ígéret, az érezze jól magát abban amibe úgy érzi belepusztul. Akkor ő nem akar változást és bele is fog pusztulni. Senki kívülről, fölülről, innen vagy onnan nem fogja helyettünk nekünk elintézni. A magyar népen múlik, mint ahogy eddig is múlott.

2012.10.17. 15:18:30

Egyébként mi van akkor, ha elégedetlenül a választási lehetőségekkel a "fenevad" nem kimúlik, hanem vérszemet kap? Mi van akkor, ha pont azzal lehet kordában tartani ezt meg a másik fenevadat is, ha egymással sakkban tartja őket a nép (legalább addig, míg VALÓBAN ki nem alakul egy másfajta párt, oldal?) Mert a Fidesz is úgy lett "fenevad", hogy azt hitte, az előző fenevadat sikeresen kivéreztette (lejáratta ill lejáratta magát), és gyakorlatilag BÁRMIT megtehet, mert ODA vissza már nem fognak szavazni a zemberek???
A másik kérdésem, hogy mitől fog megváltozni a játszma, honnan fog jönni, mikor, miért, miből egy új oldal, ha a rendszerváltás óta eltelt több, mint húsz évben pártokat leginkább eltűnni láttunk a süllyesztőben, mint megalakulni és utána sikerrel politizálni? (talán egyedül a Jobbik, amelyikről elmondható, hogy új pártként megkapaszkodott, az LMP hosszú távú életben maradásáról nem vagyok meggyőződve, ellenben sikeresen bebizonyították, hogy attól, hogy nem olyanok, mint ez vagy az az oldal, még simán leeshetnek 5% alá...)

2012.10.17. 15:27:45

@ByA: pont azt írtam eggyel később -még nem olvasva, amit írtál- hogy nem épp megfordítva van? Nem épp azzal alakult ki ez a mostani helyzet, hogy a szavazók jó része érdektelenné lett téve ebben az egész marakodásban?
A most hatalmon lévőknek egyszerűen nincs mitől félniük, mert sikeresen be lett bizonyítva, hogy a másik sem jobb, így sikeresen bele lett táplálva az emberekbe (tessék megnézni a "nem szavazna" százalékokat), akik azt mondják, mindegy, ki kormányoz, ugyanolyan gazember mindkettő, minek strapáljam magam, nem tehetek semmit.
De tehetsz.
Szavazz, és tartsd féken az egyik fenevadat a másikkal....

Kormányváltás, önáltatás. Volt, lesz. (törölt) 2012.10.17. 15:37:17

@Los Alamuszi:

Ne vedd rossz néven, de úgy nézem nem valami nagyon érted a lényegét annak amit mondok.

Kb. úgy hat rám amit írtál, mint egy Jókai regényben (Szabadság a hó alatt), amikor Oroszországban nyugati eszéktől fűtött, demokratizálást kereső fölkelők szózatot intéznek, ha jól emlékszek egy katonai osztaghoz, azt az „Akarjátok a köztársaságot?” kérdéssel zárva, mire egy emberként jön a válasz:
„Ha a cár is úgy akarja.”

Amit elképzesz fékentartásról az 100%-osan értelmetlen. Többszörösen az. De nem magyarázom tovább, erőm véges, bocs és érzed jól magad abban amit így magadnak csinálsz, hogy ha megengedett, hogy egy kicsit cinikus legyek.

2012.10.17. 15:41:29

@Los Alamuszi: már úgy értem, addig kell a két fenevadat egymás ellen kijátszani, ameddig nincs egy rendes választási lehetőség. Azzal ugyanis egyet értek, hogy egyszer MAJD kimúlik ez is, meg talán még a másik is, de attól azért félek, hogy ez nem az én életemben lesz, hanem majd néhány évtized múlva. De addig, ha hagyjuk az egyiket ennyire elkanászodni, mint 2010-ben tettük, akkor annak nagyon megissza az ország a levét, és kérdés, nem ássa-e le a finnyásságból hatalmon hagyott fenevad olyan mélyre, ahonnan sokkal nehezebb lesz (ha lehet egyáltalán) visszajönni... Mert szerintem ez a hetenkénti megszorítási csomag arra mutat, hogy most a hülyeség még szorgalommal is párosul, ami a legrosszabb lehetőség...

Volner Peter (törölt) 2012.10.17. 16:05:07

@Los Alamuszi: Nem tudom, hol voltál az elmúlt 20 évben.
Pont ezt tette a birkanyáj minden negyedik évben szavazgatva, ostobán reménykedve, hogy bárkit is féken tart ezzel, a helyzet pedig folyamatosan romlott.
Akik most hatalmon vannak, ugyanazt az érdekcsoportot viszik tovább, akik 30 éve is hatalmon voltak, mindegy milyen címkét aggatsz rájuk, jobboldal, baloldal, szdsz, mszp, teljesen mindegy, parlamenten kívül az egyetlen ellentét közöttük a személyes és gazdasági.
A családok, iskolatársakés céges kollegák laza hálója ez, hol egyik, hol másik bukkan fel belőle a nyilvánosság elé, de a hatalom ugyanazok kezében összpontosul.
Ezek úgy hiszik, hogy sebezhetetlenek, mert a birkák úgysem rúgják fel a társasjátékukat, hiába állnak vesztésre.
Már most sincs honnan visszajönni, zuhanópályán megy a gazdaság a talajvíz felé, de ennek csak a birkák között lesz sok vesztese.

2012.10.17. 16:10:47

@ByA: részemről minden cinizmus és gúny nélkül: legyen, sőt, bárcsak igazad lenne!
Pár hónapja még magam is azt mondtam, soha többet protest szavazást.
Addig sem szerettem, ami történt, de hittem benne, hogy közel a gödör alja, csak elérik a fiúk, amit akartak, és akkor majd nem ásnak tovább még lejjebb. De mára azt mondom, hogy tévedtem, napról napra lejjebb kerülünk, és egy jó darabig még így lesz. Ez viszont azt jelenti, hogy olyan mélyre áshatnak minket, ahonnan vagy vissza se lehet jönni, vagy fényévekig tart majd a mostani szintre kapaszkodni (lsd. Görögország... )
De értem én, hogy igazából tisztább és szebb dolog elveink szerint meghalni, mint cserébe az életért megalkudni, hiszen majd a szépunokáink szépunokáinak akár jobb is lehet.

2012.10.17. 16:20:32

@Volner Peter: itt voltam. És még egyszer: igen, nincs vita: négyévente romlott a helyzet, de teljesen féktelen akkor lett az aktuálisan megválasztott hatalom, amikor már nem kellett attól sem félnie, hogy van bárki másra szavaznia azoknak, akik még megőriztek valamit a józan eszükből.
Én tényleg csak annyit kérdezek: 2014-ben maradnak a mostaniak. Hogyan tovább? Mitől is lesz jobb? Egyszer majd talán kipukkad a kisgömböc, ha túlzabálja magát, elvégre a Kádár rendszer is megbukott... de van nekünk annyi időnk, hogy kivárjuk?

vargánya 2012.10.17. 17:02:23

@ByA: Köszönöm, ismerem, olvastam annakidején. Egyébként a többivel is egyetértek, sőt azt mondom, hogy ez a nép nem csak a közelmúlt (90-100év) áldozata, hanem bizonyos értelemben egész eddigi "kompország"-történelmének "áldozata".A felemás Európaiság, a köztes helyzetben őrlődés áldozata.
Az meg már hab a tortán (ezért emlegettem külső tényezőket), hogy - amint Te is írod - ma is folyik az "egymásnak ugrasztás", "megosztás", "szándékos összezavarás" ("eszmélnél, de eszme is csak övé jut eszedbe"). Fogadjuk el, hogy "És egyetlen párttól se várj semmit. Egyiktől sem. Mondom, egyiktől sem."OK! Megoldás? Nekem is lennének ötleteim, de nem álltak még össze koherens egésszé, talán nem is baj.

Volner Peter (törölt) 2012.10.17. 17:46:49

@Los Alamuszi:
A probléma, hogy egyetlen választás eredményeként sem láttam pozitív fejleményeket, mindegy milyen oldal nyert. Az államadósság folyton nő, a megszorítások megállás nélkül erősödnek, a szabadságjogok egyre korlátozottabbak, a gazdasági lehetőségek gyengébbek, a környezet totális kizsákmányolásáról már ne is beszéljek.
Magától nem lesz jobb a helyzet, csak ha tesznek érte az emberek, s nem a választásokkal meg a hivatalos politikai szerepvállalással.
Ennek jelét sem látom, mindenki csak a hétköznapok egyéni túlélésére hajt, nem vállal plusz terhet, hogy közösséget szervezzen, inkább beül a tévé elé és viszlát világ.
Így nem fog menni.
Ezt a helyzetet attól tartok a történelem legnagyobb emberi veszteségével járó világválság fogja megoldani még az életemben, ami nagytakarítást végez a tartalékokkal nem rendelkező populációban, Mon és mindenhol a világban.
A maradék pedig újrakezdheti, új alapokról.
Ha ez mégsem menne itt, akkor tényleg egy elátkozott pokolbugyra a Kárpát medence és kár bele bármilyen energiát fektetni.

AbsolutGeist 2012.10.17. 23:08:06

szép dolog álmodozni, "magától összedől a hatalom" de álmodozás az élet megrontója. Amúgy persze sok igazság van a posztban, ne jöjjenek vissza de most már vmi alternatíva is kéne....

Szúrófény 2013.02.18. 16:02:03

ANTALFFY Tibor: Van e jövőnk? MEK könyvtárban.

A mindenkori kormány és a mindenkori ellenzéke szemforgató módon beszél a költségvetési hiányról, a gazdaság visszaeséséről vagy éppen fellendüléséről, árbefagyasztásról, privatizálásról és persze csűrik-csavarják a mondatokat ide meg oda. Csak a pimasz valóságról nem esik egyetlen szó sem, arról, hogy sok esetben a költségvetés 90 százalékát egyszerűen ellopják. Megismétlem, 90 százalékát. Az ország népéről lerabolt adó kilencven százaléka magán zsebekbe vándorol és csak tíz százaléka fordítódik országépítésre. Nem csoda, hogy a száz éve épített Budapest ránk rohad. Nem csoda, hogy a falvak fejlődése nem egy helyben topog, hanem egyenesen visszafelé halad.
süti beállítások módosítása