Te tényleg azt hiszed, hogy lesz nyugdíjad?
2010.11.30. 12:52 Ratius
213 komment · 6 trackback
A bejegyzés trackback címe:
Trackbackek, pingbackek:
Trackback: Országos politikai operettbál 2010.11.30. 22:51:58
Trackback: 24%-os jövedelemadó növekedés és a közösségen kívüliek közössége 2010.11.30. 20:30:22
Trackback: Adalékok a nyugdíjvitához 2010.11.30. 19:53:58
Trackback: Öngondoskodás államilag 2010.11.30. 17:55:53
Trackback: A nyugdíjkérdés végleges megoldása 2010.11.30. 17:36:44
Trackback: MNYP: menni vagy maradni? 2010.11.30. 17:26:52
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
_Szom Ki-Van · http://csollima.blog.hu/ 2010.11.30. 19:23:00
2010.11.30. 19:24:23
És ebből derítsd ki, hogy mellett vagy ellene vagyok annak, amit a Fidesz most csinál.
Biry- 2010.11.30. 19:24:34
Azért legyünk már tisztában azzal, hogy EMBEREK vagyunk és nem a PÉNZ körül forog a világ! (egyszerűen nem szólhat erről az élet 1.0 nevű játék)
És igenis: ha valaki az életéből 60 évet már lehúzott, ennek kétharmadát munkában töltötte, legyen már meg a joga ahhoz, amiért idedobták erre a földnek nevezett szemétdombra!!! TALÁN nem a pénz volt az! Ezen már elgondolkodtál???
Miért akarod, hogy haláláig dolgozzon mindenki?
Aki nagyon unatkozik, az hidd el: most is talál magának - akár munkát is jelentő - elfoglaltságot nyugdíjas éveire...
A rendszer abból a szempontból korrekt, hogy amíg dolgozol befizetsz és amikor eljutsz a nyugdíjazásig, akkor ebből visszakapsz valamennyit!
Bizonyám, valamennyit!!! Merthogy az emberek többsége azelőtt távozik ebből a világból, mielőtt visszakapná a pénzt, amit 40 év alatt befizetett! (szerintem)
ERGO: aki tisztességesen dolgozott 40 évig, de 65 évesen távozik, az egy zsák pénzt hagyott bent a rendszerben...
A rendszer egyetlen helyen bukik meg tisztelt kollégák: az ország jelentős része minimálbéres luxusautós barom, egy másik része segélyen élő munkanélküli, egy harmadik csoport pedig (hozzáteszem arányaiban igen kis súllyal) DOLGOZIK!
Így valóban nem lehet fenntartani a rendszert!
De talán a "dolgozz halálodig", vagy a "nyugdíjkorhatár elérésekor azonnali halálbüntetés" jelszavaival nem kellene dobálózni!!!???
Spermahajder 2010.11.30. 19:28:27
Pierre73 2010.11.30. 19:33:06
mentanyuszi 2010.11.30. 19:47:14
És ha továbbgondolnánk, kb vmi olyanhoz jutunk, hogy "mindenki képességei szerint, és mindenkinek szükségletei szerint". De félek, hogy ez sokaknak ismerősen fog hangzani, és a mai kurzusban nem igazán népszerű. Pedig ott sem az elvekkel volt baj, "csak" a megvalósítással.
Szóval, szerintem igenis lehetne cél, hogy mindenki saját igénye és állapota szerint menjen nyugdíjba... de ez nem holnap lesz.
Még egy gondolat: ugye, elfogadjuk, hogy a kismama, amikor otthon van, akkor munkát végez? Ha mást nem, akkor a nagymama-nagypapa végzi a munkát otthon, amikor unokázik, kertet gondoz, házat javít. Kinek dolgozik? A családnak! Ki tartsa el? A család!... de legalábbis részben. Igen. A mikrokörnyezet szorosabb összetartása, egymásrautaltsága sok szempontból jó lenne. (Erről korábban egyszer olvastam egy jó cikket, sajnálom, hogy nem tudom jobban idézni.)
Diktatúra Pécsett, új céget foglalt el a Fidesz! 2010.11.30. 19:51:01
A 20 éve gyesen , gyeden levő, de ez idő alatt dúsgazdaggá lett mama, beszerelt nyomkövetővel és személyi testőrökkel követi minden lépését.
EZ AZ ÁLSZENT, SUNYI, KÉPMUTATÓ MAGYAR VALÓSÁG ORBÁNÉKNÁL!
Orbán eltárs, elmenni, nem kéne már?
Spermahajder 2010.11.30. 19:51:20
ingenium rusticus /nyomokban félázsiait tartalmaz! · http://kigondoltam.blog.hu/ 2010.11.30. 19:51:47
mentanyuszi 2010.11.30. 19:59:22
SZPIITII 2010.11.30. 20:08:26
Miért lehetsz lassu? Mert idős vagy, mert beteg vagy, sérült vagy stb. Ha a csorda minden ilyen egyén megpróbálna megvédeni, akkor a csorda a létével fizetne. Ez van.
Jelenleg próbálnak mindenkit életben tartani/vegetálásába lökni, mert ez "jó" és az a gond, hogy mindenki azt hiszi, hogy ez jó, mert ezt sújkolták belé..
De ha akarsz egy életképes példát, akkor tekints vissza Spártára.. talán mégis van alapja annak amit mondok, vagy csak a túlérzékeny lelked nem viselné el, ha egy embert meg kéne ölni, holott több ezren halnak meg éhségben például? Nem azokon kellene segíteni, akik tehetnek a közösségért?
gmower (törölt) 2010.11.30. 20:11:28
mentanyuszi 2010.11.30. 20:14:59
gmower (törölt) 2010.11.30. 20:16:27
zsebninja 2010.11.30. 20:21:57
"...mi azt próbáljuk megideologizálni, hogy az öreget nyomorra ítéljük. [...] s akkor ehhöz elkezd alkalmazkodni a társadalmi közgondolkodás - eltartottak - az ELTARTOTTAK. Én tartom el őket.
Én elmondtam már, elmondom még hússzor, hogy a rendszerváltás előtti években bementem a Demográfiai Intézetbe, és megkérdeztem, hogy hogy van ez az eltartottság a valóságban. S a Demográfiai Intézetben megmutatták nekem, hogy egy magyar szakmunkás, aki eltartott volt mint tanuló, aztán eltartott lett mint nyugdíjas, de a közbülső harminc évben termelő volt... egy átlagos magyar szakmunkás annyi értéket hoz létre, hogy neki személyesen százhuszonhat évig kellene élni, hogy felélje az általa létrehozott értékeket. Már rég a föld alatt van, s a társadalom még mindig abból az értékből él, amit ő megtermelt.
Hát így eltartott ő - tetszik tudni - a valóságban. Így eltartott. Ez egy tévedés, ez egy gonosz torzítás az eltartottság ügyében. A fenét eltartott. Ő tartja el még ma is a társadalom egy jelentős részét. Ő tartja el."
(Mesterkurzus: Magára hagyott generációk)
Kivlov 2010.11.30. 20:22:42
nem kéne ilyen durván csinálni.
csak annyit kifizetni nyugdíjakra, amennyi befolyik a kasszába...
novákandris 2010.11.30. 20:27:41
Szüntessük meg a nyugdíjakat és a pénzt rakjuk az oktatásba!
mentanyuszi 2010.11.30. 20:28:53
Kivlov 2010.11.30. 20:35:40
alapvetően persze, h nem a nyugdíjakkal.
hanem azzal, hogy kvázi 1 millió ember tart el kilencet.
és mivel az eltartók körét szélesíteni kissé időigényes és a magyaros (tartsuk a béka s*gge alatt a béreket) felfogással eléggé esélytelen is, maradna az eltartottaknak adott összeg csökkentése.
csakhogy ezt meg orbánék ilyen nyugdíjkamu trükkökkel elodázzák, sajna, megint.
Gempacsöki boborján 2010.11.30. 20:39:33
mentanyuszi 2010.11.30. 20:39:48
na, megyek is, hányok egyet, ahogy mostanában mindig, ha a politikára gondolok...
Gempacsöki boborján 2010.11.30. 20:41:37
Roquentin 2010.11.30. 20:42:30
Hogy kevés szánalmasabb dolog létezik, mint ha valaki komolyan képtelen kitölteni az életét, amikor már nem kényszeríti semmi arra, hogy dolgozzon?
Hogy micsoda rabszolgamentalitás ez, amelyik életfogytig tartó kényszermunkára ítélne mindenkit - feltételezem, legfőképp azért, mivel el sem tudja képzelni, hogy nyújthat annyi boldogságot a szabadság, mint egy kihajtható mobiltelefon?
Kevesebbet kéne dolgoznunk, és sokkal többet játszanunk, gondolkoznunk, beszélgetnünk, olvasnunk - nagyságrendekkel többet javítana ez szerencsétlen országunk állapotán, mint egy kamionnyi pénz.
mentanyuszi 2010.11.30. 20:46:55
és pörög a mókuskerék.
Kivlov 2010.11.30. 20:47:17
persze, annak aki most is dolgozik.
annak viszont, aki a f*szt veri egy életen át sokkal többet! és ilyenből több van, mint sztahanovistából...
gentry 2010.11.30. 20:48:17
belekotty 2010.11.30. 20:48:24
belekotty 2010.11.30. 20:50:50
Kivlov 2010.11.30. 20:51:42
oszt mit kezdesz a sok nyugdíjassal? :)
gmower (törölt) 2010.11.30. 20:52:13
Tényleg, mi történne, ha azt mondanánk, hogy holnaptól heti 3 munkanap van?
bogancs · http://nivo.blog.hu 2010.11.30. 20:53:04
Sőt! Oktatásra se költsünk! Úgyis csupa baromságot tanítanak ott, amit az életben nem fogunk használni. Költsük ezt is gazdaságélénkítésre!
Sőt! Gazdaságélénkítésre se költsünk! Csökenthetjük így a környezetszennyezést és egészséges környezetben élhetünk. Elfelejthetjük végre az anyagi javak hajszolását, és élhetünk boldogan, gondtalanul egymás örömére.
Egyáltalán! Emberek! Gyerünk vissza az őskorba! Már csak a mammutokat, a kardfogú tigrist és a barlangi megvét kellene feltámasztani valahogy, és minden meg van oldva!
Baromság!
Gempacsöki boborján 2010.11.30. 20:53:13
Utó Pista 2010.11.30. 20:54:29
Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2010.11.30. 20:55:49
Ez okozza a fejlődő világ tragédiáját, ugyanis ezen okból 10-15 gyereket csinálnak, mert gondolják annyi csak el tudja tartani őket. De ha mindenki ennyit csinál, akkor a 10-15 mind éhezni fog és egynek sem lesz pénze a szüleire.
Mellesleg Európában komoly szerepe volt a demográfiai robbanás megállításában a nyugdíj rendszernek.
mentanyuszi 2010.11.30. 20:58:12
EG0 2010.11.30. 20:59:52
Ez tetszik. A sokak által irigyelt pesti magasan kvalifikált jól keresők a belüket kidolgozzák. Aztán gyomorfekély, szívroham, alkoholizmus, pszichés betegségek, széteső családok, végkimerülés.
Miért? Hogy effektíven nap 2-3 órát dolgozó, munkahelyükön szigorúan 8:00 órát töltő közalkalmazottakat, TV előtt rohadó munkanélkülieket, média- és kommunikáció szakos fősulisokat, korkedvezményes rendőröket, kutyabaja rokkantnyugdíjasokat tartson el?
Egyetértek, szüntessük meg a nyugdíjat. Egyúttal az összes szociális, "ingyenes" (kinek?) juttatást.
Legyen "minimálbérért közmunkát" program.
Rögtön többen dolgoznának, sőt, ugyanaz a munka mennyiség jobban eloszlana.
Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2010.11.30. 21:01:06
A spártai módszerek genetikai elkorcsosulást okoztak. Ennek fő oka az volt, hogy nem voltak hajlandóak más népekkel keveredni, ők meg kevesen voltak, ezért belterjes volt a szaporodásuk. De erre simán ráerősített a módszerük, hogy egy bizonyos szempont szerint szelektálták a csecsemőket, ezzel komolyan szembeszállva a genetikai változatossággal.
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.11.30. 21:04:08
Hiába van sok ember, ha nincs munka.
Most is van xmillió munkanélküli.
Mennyivel lenne jobb a helyzet, ha lenne még kétmillió munkaképes ember?
Azoknak lenne munkája?
És ugyanez előrefelé.
Ha mindenkinek lenne három gyereke, akkor azok a LÉTÜKKEL eltartják majd a szüleiket?
Szar ez az egész.
Hazugságra épül minden demográfiai alapú érvelés.
Gempacsöki boborján 2010.11.30. 21:05:16
Ezek a demográfai dolgok hamarosan omlani fognak a világban több helyen is szerintem.
Gempacsöki boborján 2010.11.30. 21:07:27
SZPIITII 2010.11.30. 21:10:33
"Több mint egymilliárd ember szenvedett alultápláltság és éhezés miatt 2009-ben. Az éhezés fő oka nem az élelmiszerhiány, nem is a művelhető földek hiánya és még a népességrobbanás sem. Az emberiség hatoda azért alultáplált, mert egyszerűen nincs pénze enni."
www.origo.hu/tudomany/20101013-ehezes-a-vilagban-tenyek-adatok-elelmezesi-vilagnap-2010.html
"...az év elején 3 millió 31 ezren – az előző évinél 23 ezerrel kevesebben – részesültek
nyugdíjban..."
"A nyugdíjak és nyugdíjszerű ellátások forintösszege .. 3062,6 milliárd forintot tett ki"(2008)
mek.niif.hu/07400/07449/07449.pdf
Tehát egy nyugdíjasra levetítve ez kb. 1.000.000 Ft/év.
Ha egy éhezőnek 500 Forint elég naponta, akkor egy évben ez 180.000 Forint.
Tehát egy magyar nyugdíjas nyugdíjából kb. 5,5 éhezőnek tudnánk ételt adni egy éven át.
Kérdés:
Kinek adnád a pénzt, 3 millió magyar nyugdíjasnak, vagy 16,5 millió éhezőnek?
A, magyar nyugdíjas
B, éhezők
(azt is vedd figyelembe, hogy minden élet megfizethetetlen és ugyanolyan értékes)
[és azt se feledd, hogy afrikai munkaképes korú éhezőről van szó, akinek is családja van]
Természetesen a C válasz a jó, csak teszteltelek, fizessünk dupla járulékot és fizessünk mindenkinek..
pannonfunk 2010.11.30. 21:13:40
Egy fél napja azon jár az agyam, hogy ha Matolcsy nem hülyült meg teljesen, akkor csak egyetlen magyarázat van az ámokfutására, feketén-fehéren kiadja az ukázt: Ratkó-unokák, pár évetek van hátra, csináljatok gyereket, különben meg fogjátok szívni. Klasszikusokat idézve, hozzátehetjük még: nem kicsit, nagyon.
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.11.30. 21:13:43
Gempacsöki boborján 2010.11.30. 21:19:01
Gempacsöki boborján 2010.11.30. 21:21:09
Cserépke 2010.11.30. 21:31:45
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.11.30. 21:37:48
mentanyuszi 2010.11.30. 21:42:34
Asszem, ebben a pillanatban válok közellenséggé (fogyasztásra épülő társadalmunkban), amikor azt mondom, hogy nem kell mindent megvenni, amit a reklámok kínálnak (meg a divat, meg a szomszédnak is van...). Ne vedd személyesnek, csak általában mondom: annyi minden sz-ra költünk, csak mert ezt sugallják nekünk!
És épp azért kell öngondoskodni MERT nem látunk előre...
Devil 2010.11.30. 21:43:31
A teljes kép persze sokkal árnyaltabb de egyértelműen akadálya a foglalkoztatásnak a magas járulékteher.
RAMBO · http://szolo.blog.hu 2010.11.30. 21:43:55
Tényleg klassz cikk.
komissarlajos 2010.11.30. 21:44:14
A tököd borzalmas!
Te már elgondolkoztál azon, hogy azt a rengeteg pénzt, amit ma a nyugdíjasokra költünk, nem lehetne-e hasznosabban, értelmesebben felhasználni?
És, hogy én mennyi pénzt fizettem be neked, és anyádnak az életem során?
Te elgondolkoztál már azon, milyen ostoba, hazug és embertelen rendszer körül folyik most a kormány és az ellenzék csatája
És te, hogy milyen hülyeséget írsz?
komissarlajos 2010.11.30. 21:45:08
Nekem van nyugdíjam!
És jó!
tarzus 2010.11.30. 21:45:38
Számomra egyébként az is igen figyelemre méltó, hogy pl. a Bibliában szinte az összes mai, "korszerű" gazdasági, társadalmi, szociológiai megoldás csíráját megtalálod, de egyetlen szót nem találsz holmi "nyugdíjról".
errrrrrrrrr 2010.11.30. 21:48:39
60év fölött kötél? nehogy már az én pénzem vegye el a sok vén hülye, mi?
Devil 2010.11.30. 21:50:31
Devil 2010.11.30. 21:53:48
Nem kell a nyugdíjat felszámolni, csak fenntartható mértékűre csökkenteni. Ha te szülő vagy a gyereked fontosabb mint a saját kényelmed, és sokaknak nem a LED TV a kérdés hanem hogy tud-e gyereket vállalni vagy sem lsd @Cserépke:
gorcsev54 2010.11.30. 21:54:01
beavereater [AT] 2010.11.30. 22:01:38
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.11.30. 22:03:29
Amíg nem volt kombájn, egy egész falu, és egy egész idény kellett néhányszáz hektár búza learatásához.
Ma két nap.
A szántásnál ugyanez a helyzet.
Amíg nem volt CNC, esztergályosok, köszörűsök, marósok tömkelege buzizott a gyárban, ma két ember eteti a robotot.
Amíg nem volt betonszivattyú, tömkelegek hordták a maltert a rengeteg kőművesnek, akik cspkodták a falra.
Ma két ember áll a gépi vakolócső végén.
Egy kubikos napi elvárható teljesítménye 3,5 köbméter szűzföld.
Ezt kb egy perc alatt meregeti ki egy nem is túl komoly markoló.
És ezen nem segít az, hogy mekkora a teher a béreken.
Nem lehet mindenki agysebész.
2010.11.30. 22:05:16
Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2010.11.30. 22:05:54
Pedig csinált az európai ember 10-15 gyereket, 100 évvel ezelőtt még simán, igaz a gyerekek többsége nem élte meg a felnőtt kort. Attól még hogy gáz a lakosság csökkenés, még mindig nagyobb gáz lenne egy komoly demográfiai robbanás.
Cserépke 2010.11.30. 22:06:47
mentanyuszi 2010.11.30. 22:08:08
mentanyuszi 2010.11.30. 22:13:39
esetleg egy olyan világ keresése, ahol jobban díjazzák az erőfeszítést...
SZPIITII 2010.11.30. 22:14:04
Így is fel lehet fogni a dolgot. Végül is valamilyen szinten mindenki önző, a kérdés az, hogy le tudod-e győzni ezt magadban és képes vagy-e a gondolkodásra az érzelmeket félre téve.
A fontos dolgok fájnak, ez nagy igazság, szóval lehet félteni a javaidat, az életedet, de ettől még ha meg kell tenni valamit, akkor meg kell tenni. Ennyi.
Kívánok hosszú életet neked! (és természetesen elég nyugdíjat, ha még lesz egyáltalán ilyen rendszer)
Cserépke 2010.11.30. 22:14:24
errrrrrrrrr 2010.11.30. 22:20:22
hmmmm. szerinted mennyi ma az átlagnyugdíj? mennyit vennél el belőle? számokat mondj, ne mellé beszélj. a mai átlagnyugdíjasnak nem a kényelem hanem a túlélés a legfontosabb. egy rendszert kivezetni mennyi áldozattal járhat? igaz, szarni rá. hulljon a férgese. talán nem ez a legjobb megoldás, nemde?
gyerekvállalás mióta pénzkérdés? egy nő és egy férfi kell hozzá. összeteszik amijük van aztán kész is. ja, hogy nem is akarjuk mert akkor kicsit jobban kéne hajtani, az meg nem kényelmes? mibe kerül egy gyerek? kérdezd meg azokat, akik nettó 200 alatt is bevállalták. vannak páran.
de még többen vannak, akik sírnak hogy nincs pénz. vegyük el a nyugdíjasoktól. azoknak minek már? a farkuk fel sem áll, kurvázni nem tudnak.
foguk sincs, nem tudják megrágni a kaját a menő étteremben. akkor minek nekik a pénz?
mentanyuszi 2010.11.30. 22:26:47
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.11.30. 22:27:18
Azt kell végigzongorázni, hogy van-e kilátás arra, hogy változni fog a helyzet záros határidőn belül, és, hogy ezt a változást érinti-e a gyerek léte/nemléte. (mittudomén, ha nem lesz gyerek, akkor el lehet menni egy olajfúrótoronyra).
Ha nem érinti, mert a férj kinevezése, bizniszkedése hozná magával a helyzet javulását, akkor nem érdemes várni, mert a döntéstől (hogy most lesz gyerek) kezdve kb. két éven keresztül csak a "vanság" lesz (ha nem trendizel, nem kerül sokba a csecsemő, gyakorlatilag a családi pótlék fedezi a kiadásokat).
Két évet meg akkor sem látsz előre, ha azt hiszed, hogy most rendbe jöttek a dolgok...
Szóval, véleményem szerint bele kell vágni.
Tizenhét fok elég a gyereknek. Kiskorukban szeretnek meztelenül lenni.
Meg szinte csak itt Magyarországon gondolják azt a szülők, hogy jól fel kell fűteni egy kisgyerekes házat.
Angliában pl pont 17 fokot ajánlanak a gyerektartáshoz. Meg heti háromszori fürdést.
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.11.30. 22:28:59
gorcsev54 2010.11.30. 22:29:38
errrrrrrrrr 2010.11.30. 22:30:36
bármi áron.
Gyurma73 · https://plus.google.com 2010.11.30. 22:32:28
gorcsev54 2010.11.30. 22:36:03
Cserépke 2010.11.30. 22:37:12
Köszi az észrevételeket és a tapasztalatokat!
errrrrrrrrr
"Bármi áron" > Már most érzem, hogy ez valóban így lesz. Értem és páromért is megtettek mindent a szülők (és a hangsúly nem feltétlen a pénzben mérhető dolgokon volt). Így természetes nekünk is.
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.11.30. 22:38:23
mentanyuszi 2010.11.30. 22:39:45
ja, és asszem csak a hozamot teheted át. és vajon az összest, vagy csak az infláció felettit? Amúgy a nyugdíjpénztári ügyfélszolgálat nagyon készséges, de mivel korábban nem kellett nyilvántartani, azt nem tudja megmondani, mennyi a hozam infláció feletti része...
Gyurma73 · https://plus.google.com 2010.11.30. 22:42:57
Diktatúra Pécsett, új céget foglalt el a Fidesz! 2010.11.30. 22:43:45
Az ITAR-TASZSZ orosz hírügynökség tudósításában összekeverte Orbán Viktor miniszterelnököt Gyurcsány Ferenc volt kormányfővel.
www.napi.hu/default.asp?cCenter=article.asp&nID=466557&place=hirlista
Ennyire jegyzik a törpediktátor "elnök urat"!
mentanyuszi 2010.11.30. 22:47:01
mentanyuszi 2010.11.30. 22:49:00
gorcsev54 2010.11.30. 22:51:17
Csoszi* 2010.11.30. 23:04:38
Ide beírod keresőszónak, hogy nyugdíj, és már láthatod is a nyugdíjazásról szóló 1861-es országgyűlési naplókat.
Bizony.
SZPIITII 2010.11.30. 23:15:29
Havi 100.000 bruttóból 76.510 Ft a nettó kifizetett bér. A munkavállalói nyugdíjjárulék(9,5%) 9.500 Ft. A vállalkozást terhelő nyugdíjjárulék (24%) 24.000 Ft. Összesen 33.500 Ft / hó az összes nyugdíjjárulék. 40 év alatt 16 milla a befizetett nyugdíjjárulék összege.
(150.000 bruttónál, 107.215 a nettó, 50.250 Ft az összes fizetett nyugdíjjárulék és kb. 24 milla a befizetett nyugdíjjárulék összege 40 év alatt)
Szerintem jobban járnának az emberek, ha nem lennének nyugdíjas éveik, viszont addig a nyugdíjjárulék részét megkapnák. Persze lehet másként gondolni, de ha 65 évesen túlhajszoltság miatt valamiért meghalsz, akkor az a sok milla, ami téged illetne, elmegy másra..
gorcsev54 2010.11.30. 23:35:53
rajnaig 2010.11.30. 23:53:55
Már bocs, de Logikád szerint:
ha a szomszéd gyerek nem ad nekem nyugdíjat, miért fizessem az ő oktatását, vagy munkábaállását?
Miért fizessek a vállakozók futtatására adót? Ki garantálja, hogy ő alkalmazni fog engem, vagy a családomat? Ha pedig sikeres vállalkozó vagyok, akkor minek fizessek azért, hogy a kormány felfuttassa a konkurrenciát is?
Minek támogatni a gyerekvállalást úgy egyáltalán, ha nincs nyugdíj? Kevesebb gyerek=több munka az idősebbek számára. Az érzelmi töltet mindekinek a magánügye, az állam (jobb esetben) nem cukrosbácsi.
Egyáltalán minek építsek olyan államot, ami bevételt generál, amiből az állampolgár nem részesedik? Hát kim nekem az állam, hogy rabszolgát játtszak neki a nagy büdös l.f.szért cserébe?
farkamatvakarva 2010.12.01. 00:17:02
inkább ne adjanak pénzt a sokgyerekeseknek
Arcturus 2010.12.01. 09:28:03
Nem, a világ strukturálódik át. Hiába vagy jó kovács és elkalapálsz naphosszat, nem vagy versenyképes egy minden részletében kimatekolt, optimalizált folyamatok alapján gyártó, gépek százait működtető gépgyárral szemben.
Lehet persze azt mondani, hogy ez mind rossz és térjünk vissza kicsit a régi dolgok felé, de vásárlói oldalon te is olcsó termékeket akarsz. Az IKEÁban veszel inkább szőnyeget 50ezerért és nem a kézművestől 150ezerért. Nem akarsz éveket spórolni egy talicskára, egy kályhára, egy evőeszköz-készletre. Jó dolog a tévé, az internet, a dvd, a mobiltelefon, stb. Ez utóbbiak meg NEM is gyárthatók kisüzemben (ha más nem, akkor a mikroelektronika és a műanyagok biztosan nem).
Más:
"Sokan írnak róla hogy nem talélnak munkát, közben azt olvasom hogy nincs pld elég ápolónő."
Mert a fiatalok inkább egy bankban akarnak ülni, kosztümben, mint mások szarát mosni.
"arról már nem is beszélve, hogy a bérekhez képest óriásira drágák az ingatlanok"
Az a baj, hogy eladták olcsón a bérlakásokat, ahelyett, hogy egy államilag felügyelt, biztonságos bérlakáshálózat lenne, amelyben tudod, hogy mondjuk az inflációval nő a lakbér és nem tudnak csak úgy kirakni.
gorcsev54 2010.12.01. 11:15:16
Arcturus 2010.12.01. 12:03:10
A másik tényező, amit kevesen vesznek elő, az az, hogy a fejlesztés külföldön van, a multik csak a rabszolgamunkát végeztetik itthon. Na és akkor mi legyen? A helyzet adott. Magyarország kicsi ország, sok történelmi hagyatékkal, nincs multinacionalitásra igazán alkalmas vállalata. Annyit tud tenni, hogy rabszolgákat ad ide, vagy agyat a külföldi központokba.
Jó pár (többségében zöld irányultságú) véleményalkotó azt mondja, hogy kevesebbet kellene dolgozni, kevesebbet kellene hajtani, jó néhány igényből meg lejjebb adni. Akkor talán a családok is jobban egyben maradnának térben, versenyképesebb lenne a kisüzemi termelés és a helyi termékek.
Valaki már írta feljebb, nem teljesen a témához kapcsolódva (de mivel minden nagy rendszer összefügg, mégis van köze a témához), hogy az erőforrásválság majd egy kicsit konszolidálja mindezt. Nem éri majd meg mindent reptetni fel és alá a világban, nagyobb értéke lesz a helyi árunak, mert az addigra megnövekedett szállítási költségek miatt a helyi áruk versenyképessége is növekedni fog. Nem éri majd meg spanyol almát ideszállítani, meg argentín körtét. Ismét lesz értelme gyümölcsösöket telepíteni (kár, hogy azok megtérülése sok évben mérhető, nem azonnali).
Arcturus 2010.12.01. 12:09:20
Az sem véletlen, hogy Kína ennyire feltört. Ott jóval alacsonyabb életszínvonalon, jóval többet dolgoznak, mint itt, ráadásul nem nagyon sírhatnak, nincs demokrácia. Itthon senki nem akar dolgozni, mindenkinek mindenféle érdeke van, azt gondolja, hogy ez jár, meg amaz jár.
A technikailag fejlett, nyugati fogyasztói társadalom és demokrácia egy rendkívül drága dolog. A technika magasan képzett embereket igényel és sok erőforrást, a fogyasztói társadalom pazarol és olcsó árukat akar, a demokrácia pedig egy tehetetlen és nagy fogyasztású valami.
őszecske 2010.12.01. 14:19:35
Mária 2010.12.01. 16:27:32
"Sokan írnak róla hogy nem talélnak munkát, közben azt olvasom hogy nincs pld elég ápolónő. "
Nem azért nincs elég ápolónő, mert senki nem jelentkezik, hanem azért, mert a kórházak nem tudják annyi ápolónő bérét kigazdálkodni, ahány ápolónőre szükségük lenne.
Így egyrészt kevesebb ápolónő van, mint kellene, másrészt, hiába jelentkezik valaki ápolónőnek a kórházba, nem fogják felvenni.
De ez nagyjából minden szakmára igaz.
gorcsev54 2010.12.01. 17:40:07
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.12.02. 16:41:58
hoplita 2010.12.11. 11:40:40
A novella 54-es, én a heledben úgy is kezelném.
Már ha van hangyafasznyi fogalmad arról azokról az időkről....persze, tudom tanultad az iskolában.:DDD
Az utolsó 100 komment: