HTML

Boldogok a sajtkészítők

- Következő! … Kereszthalál? - Igen. - Kimész az ajtón, balra fordulsz, fogsz egy keresztet. - Következő! ... Kereszthalál? - Igen. - Jó. Kimész az ajtón, balra fordulsz, fogsz egy keresztet. Következő!... Kereszthalál? - Ó nem. Szabadláb. - Mi? - Engem elengedtek. Azt mondták, nem csináltam semmit, szabadon élhetek valahol egy kis szigeten. - Hú! Az nagyon jópofa dolog. Hát akkor eredj! - Nem. Én csak ugrattalak. Valójában kereszthalál. - Ó, már értem! Nagyszerű! Nagyon jó, nagyon jó! Hát, kimész az ajtón... - Igen tudom. Ki az ajtón, balra fordulok, fogok egy keresztet. - Nagyon jó, kösz' szépen. Kereszthalál? - Igen. - Jó...

Friss topikok

  • Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: Itt az orvosok egyik esetben sem lehettek volna jók. Azért ez milyen már? (2021.11.08. 19:30) Lengyelországban gyilkosság történt
  • midnight coder: @MEDVE1978: Igen baloldalinak nem nevezhetõk, de liberálisnak pláne nem. (2021.07.28. 15:57) Válogasd meg a szavaidat!
  • szekertabor: A probléma lényege, amit bárki, aki járt már nudista strandon, megerősíthet: a közszemlére bocsájt... (2021.07.28. 09:52) Bimbószabadságharc
  • evilwolf: " és nem kellene a méregdrága Pegazusra költeni az adófizetők pénzét." Azért a kínai vakcina sem v... (2021.07.20. 18:33) Következetesen a lehallgatásról
  • apro_marosan_petergabor: @Homo fideszbirkusz: Helyettem ne igyekezz véleményt mondani. A megzsarolt, megritkított, folyama... (2021.06.10. 21:06) Miért nem találkozik a pápa Orbánnal?

Linkblog

A fülkeforradalom bukása

2011.10.26. 12:44 Ratius

 

A Fidesz tragédiája nem az, hogy rossz irányba megy, hanem az, hogy mindenhez hozzányúl. Szegény Orbán Viktor valóban azt képzeli, hogy a világ akarat és elszántság dolga, s komolyan hiszi, hogy amennyiben a tények nem felelnek meg az elképzeléseinek, hát annál rosszabb a tényeknek.  
 
Az állam
 
Miniszterelnökünk bizonyára hiányzott arról ez előadásról, amikor megtanították a többieknek, hogy egy ciklus alatt lényegében csak egy társadalmi alrendszert lehet átalakítani. Többet nem. Egyszerűen nem megy. Túl bonyolult, túlságosan összetett, de legfőképpen túl sok szálon kötődik a többi alrendszerhez egy ilyen struktúra ahhoz, hogy csak úgy átalakítgassuk. Az egészségügy, az oktatáspolitika, a nyugdíjrendszer, az adózás, a pénzpolitika és a többi nagy rendszere az állam egészének olyan irdatlanul szorosan összefügg egymással, hogy az egyik átszervezése elképesztően durva hatással van az összes többire. A kialakított új struktúra összehangolása a többi alrendszerrel, működőképessé tétele, az időközben felbukkanó hibák kijavítása, és az így előállott rendszer újbóli finomhangolása fojtogatóan nagy feladat. Még egy viszonylag egyszerű struktúrának, mondjuk az oktatásügynek is olyan szerteágazó vonzatai vannak, olyan szervesen épül bele az összes többi alrendszer működésébe, hogy gyökeres reformja valamennyi minisztériumnak, állami hivatalnak, háttérintézménynek hónapokra, sőt évekre elegendő munkát ad. Persze ezeknek az intézményeknek közben a napi rutinjuk szerint is dolgozniuk kell, mi több, abban a válsághelyzetben, amelybe országunk, sőt földrészünk süllyedt, mindenféle tűzoltó munkákkal kell fékezniük, ellensúlyozniuk a válság katasztrofális hatásait.
A Fidesz azonban – a maga forradalmi lázától vezettetve – mindenhez hozzányúlt, ami csak eszébe jutott a miniszterelnöknek, és a potensebb minisztereknek. Nekiláttak átszervezni az adórendszert, a jogrendet, a nyugdíjkasszát, az egészségbiztosítást, a szociális ellátórendszereket, az oktatást, az államigazgatást, belekontárkodtak a média világába, a munka rendjébe, hátat fordítottak az eddigi pénzforrásoknak, szembe fordultak a multinacionális tőkével, és így tovább és így tovább.
 
A társadalom
 
Félreértés ne essék: nem állítom, hogy ezekre a reformokra nincs szükség. Bizony tény, hogy a magyar állam legfontosabb struktúrái olyan korokból származnak, amely korokban egészen más feltételek mellett, egészen más körülmények között működött az ország. A rendszerváltás folyamatának egyik legnagyobb mulasztása az, hogy politikai elitünk igyekezett megúszni ezeket a változásokat, illetve a velük járó súlyos társadalmi megrázkódtatásokat. A reformnak ugyanis szükségszerűen, és mindenképpen vannak áldozatai, még akkor is, ha végeredményben a többség számára egyszerűbb, kényelmesebb, előnyösebb rendszer is fog létrejönni.
És ez a tényező a Fidesz által elindított forradalmi államalapítás legbiztosabb kerékkötője, legnagyobb akadálya, és végső soron a kormány kudarcainak legfőbb oka. Az átalakítás ugyanis a polgároktól is alkalmazkodást kíván. Mégpedig jó esetben hosszú távú alkalmazkodást. Maradván az oktatásügynél, mint példánál: lehet fizetőssé tenni a felsőoktatást, de ahhoz, hogy ez a reform sikeres legyen, egyebek mellett az is kell, hogy a családfenntartónak lehetősége nyíljon az előtakarékosságra, fel tudjon készülni cseperedő gyermekei oktatásának majdani finanszírozására, és lássa azt a jövőképet, amely szerint igenis megéri befektetnie a fiai taníttatásába.
Amikor azonban a minden a feje tetején áll, amikor a családi megtakarítások elapadnak, amikor az egyéni jövedelmek egyre kevesebbet érnek, amikor rendszernek semelyik eleme sincs ott, ahol keresné az egyszeri polgár, és nem is arra alkalmas, amit várna tőle, s amikor az egyénnek éppen úgy szembe kell néznem a válság hatásaival, mint az ország egészének, akkor nem lehet ilyen volumenű átalakításba fogni. Akkor ugyanis a Fidesz által megindított nagy ívű reformláz olyan mélységű és mélységű alkalmazkodást követel a polgároktól, amire azok sem nem képesek, sem nem hajlandóak.  
 
A mindenhatóság hiánya
 
Az átalakítás így szükségszerűen vezet a bukás felé. A kapkodva, kétségbeesve, egy világválság kellős közepén végrehajtott államreform – ma már világosan látszik – sorra-rendre képtelen helyzeteket teremt. Egyetlen elképzelés sem hozza meg a tőle várt eredményt, mert az államigazgatásban párhuzamosan meghozandó intézkedések hiányoznak, mi több a társadalom nincs fölkészülve a reformok feldolgozására.  
Ha ehhez még hozzáteszem azt is, hogy a Fidesz káderpolitikája szerint a hűség előbbre való a rátermettségnél, akkor nem is kell csodálkozni azon, hogy a mindenbe belekapó kormány semmit nem tud normálisan elintézni. Nagyon kevés olyan szakember maradt a közigazgatásban, aki lelkiismeretesen elvégezné a dolgát, még kevesebb olyan, aki rá merne kérdezni arra, hogy hol vannak a modellszámítások, a rendszerszintű elemzések, hol van a szándék, mely egységbe rendezné az összefüggő elemek egymásra mutató sokféleségét. Hiszen a „forradalmi kormány” minden efféle felvetést defetizmusnak, ellenzékiségnek, hűtlenségnek, árulásnak tekint. Amikor a rendszer nem működik, amikor a fél-reformok működésképtelen alrendszereket teremtenek, akkor a kormány újabb és újabb elképzelésekkel áll elő, hogy megfékezze a bajt, s nem veszi észre, hogy az elhárításra tett kísérlet éppen olyan levegőben lógó, értelmetlen és a rendszer egésze szempontjából értelmezhetetlen intézkedés, mint az összes többi véghez nem vitt, mert végre nem hajtható reformja.
Persze azt jól látja a kormány, hogy gyökeres átalakításra van szükség, s ezért azt is hiszik a Fidesz vezérei, hogy jó, amit csinálnak. Pedig nem jó. Mert olyasvalamibe vágtak bele, ami nem lehetséges. Pontosabban nem lehetséges egy ciklus alatt.  
Nem az a baj, hogy autoriter rendszert épít a Fidesz. Az sem jó, de végső soron tekintélyelvű demokráciában is lehet élni. A baj az, hogy rendszert épít, lehetőleg egy ciklus alatt, s ez eleve képtelenség. Az a baj, hogy képtelen megfogalmazni a maga prioritásait, képtelen belátni mindenhatóságának hiányát, s így természetesen képtelen kitartani amellett az egy-két alapvető reform mellett, amelynek megvalósítása szükséges és lehetséges is lehetne.
 
A Boldogok a sajtkészítők immár a Facebookon is megjelent.
Érdemes bejelölni, mert előfordul, hogy egyébként izgalmas posztok
nem kerülhetnek ki az Index címoldalára. 

268 komment · 6 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://boldogokasajtkeszitok.blog.hu/api/trackback/id/tr833331092

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Orbán Viktor életrajza 2011.10.26. 17:21:28

Ezzel az Europass dokumentummal hol és milyen állást pályázhatna meg egy 49 éves férfi? Úgy értem, szép dolog az, ha valaki szervezeteket, kiadókat, szerkesztőségeket alapít, meg kitüntetéseket kap neves és kevésbé ismert külföldi szervezetek elnökei...

Trackback: A kormány szarik a válságra 2011.10.26. 17:18:24

A magyar kormány tudatosan nem a közvetlen jövővel, hanem a válság utáni időszakkal van elfoglalva, nyilatkozta Szíjjártó Péter (33) a Tények Este műsorában. Egészen pontosan ezt mondta: "A válság után azok lesznek sikeresek, akik most nem a köz...

Trackback: Szíjjártó szerint az országnak nincs kormánya 2011.10.26. 17:17:31

Orbán Viktor magyar hangja azt mondta, október 23-án a kormányellenes tüntetők az ellen tüntettek, ami nincs. A kormányellenes tüntetők, a meghatározásukból adódóan ugye, a kormány ellen tüntettek. Szíjjártó Péter szerint a kormányellenes tüntetők az e...

Trackback: MSZP vs. DKP - egy barátság kezdete? 2011.10.26. 14:55:16

Most szombaton végre pont került a szocialisták hosszú ideje húzódó szenvedésére: Gyurcsány Ferenc tizedmagával kivált az MSZP-ből és új pártot alapított. Az előzményeket látva a lépés elkerülhetetlen volt, ráadául teljeséggel egyedi helyzetet teremt a...

Trackback: Videóinterjú a tüntetés szóvivőjével, Juhász Péterrel 2011.10.26. 14:52:52

Miután Juhász Péter a színpadról megkérdezte a rendezvényen résztvevő harmincezer, ja nem…százezer, ja nem… hetvenezer, szóval sok embertől, nekik tetszik-e a rendszer, mi nekünk személyesen is sikerült megérdeklődnünk a szóvivőtől, miért nem tetszik n...

Trackback: Új Munka Törvénykönyve helyett: inkább az Aranybulla felélesztését támogatná a felső 10.000 2011.10.26. 14:13:15

Átdolgozott formájában elfogadta a kormány az új Munka Törvénykönyvét, így - ahogy azt mások már megírták - komolyabb változtatások már nem várhatóak a joganyagban. Az ország leggazdagabb embereit tömörítő Magyar Nemesek Érdekvédelmi Szövetsége (MaNÉSZ...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

butus, a Magyar Köztársaság állampolgára 2011.10.26. 19:18:03

Adót mi pedig nem emelünk! Mármint a Fidesz. Most olvasom, hogy jön a közösségi közlekedési adó. Ugyanazok fizetik, mint az Iparűzésit, csak ez nem 2, hanem 1 %. "Valóban csökkenek a cégek terhei."

butus, a Magyar Köztársaság állampolgára 2011.10.26. 19:18:39

@kitiltott bögre: ..nem kellene sokáig várni, mert a mi bőrünk is rámegy!

butus, a Magyar Köztársaság állampolgára 2011.10.26. 19:20:31

@Karcolt lendület: ..pedig elég sok mindenhez hozzáffértek a "bitek éjsszakáján".

fchris82 2011.10.26. 19:29:07

@Karcolt lendület: Elnézést, teljesen jogos az észrevételed, aztán én is észrevettem, de közben kaját csináltam, úgyhogy nem volt időm megírni:
Félbemaradt a hozzászólásod elolvasása, az én részemhez tartozó pontnál :D Elnézést, hogy végig olvasatlanul reagáltam, mea culpa!

Attól még érdekelne, hogy mire írtad a "túlzó legenda" kifejezést.

torró 2011.10.26. 19:34:39

Üdv Ratius!
Valóban igaz ha túl nagy falatot akarsz betömni abból fuldoklás lehet. Felteszek egy kapott levelet ami további adalék.Ámbár tegnap is felraktam egy poszthoz,de gondoltam hátha van aki nem ismeri a problémát.
Miért nem lehet visszafizetni az államadósságot!
Az ország sorsa múlik most azon, hogy nemsokára kiderül, hogy Orbán Viktor ravasz ördög, vagy egyszerű kontár. Erre most még nem tudni a választ, mert szokás szerinti kettős beszédéből nem lehet kihámozni, hogy mit mond.

Az igaz, hogy az adósság tart minket fogva, de tudja-e Orbán, hogyan lehet szabadulni?

A fő irány most az adósság leküzdése, amivel teljes mértékben egyet is lehetne érteni, ha az nem a magyar nép sanyargatása áron, brutális megszorításokkal jönne létre. Most itt vonatkoztassunk el attól, hogy a jelenlegi Orbán-érában tilos a megszorítás szót használni politikai okokból. Mindenki fordítsa le magában, amire akarja, takarékosság, átszervezés, stb.

Kedves Olvasó! A héten meg kell ismerkedni két olyan fogalommal, amit nap, mint nap hallunk, de már elnézést valószínűleg nem értünk. Már többször kifejtettem, hogy az pénzügyi elnyomók és az általuk bábként mozgatott politikusok direkt használnak olyan nyelvezetet, melyet az átlagember nem ért meg, de mivel sokszor használják ezeket a szavakat olyan érzése lehet a hallgatónak, olvasónak, hogy mégis érti miről van szó. Sőt előfordul az a képtelen dolog is, hogy ő maga is használja ezeket a szavakat, pedig fogalma sincs a pontos jelentéséről. Az így kialakult teljes zűrzavarban pedig a háttérből mosolyogva irányítanak minket, a politikát, meg nem az észérvek csatája, hanem a hit jellemzi. Nem lényeg mit mond valaki, hanem az a lényeg hogy ki mondja.

A mindenkori politikai elitnek nem állampolgárokra, hanem bégető birkákra van szükségük. Nagyon fontos, hogy ne legyünk azok!

Így alakulnak ki a Gyurcsány fanok és a vak Orbán hívők. Már csak zúgó ütemes vastaps hiányzik. Az ilyen ambiciózus politikusok rendkívül veszélyesek, mert egy idő után elhiszik, hogy ők tévedhetetlenek és a hatalom egyszerűen jár nekik és mindenki, aki ezt el akarja venni tőlük az ellenség. A végére már oda juthat a dolog, hogy maga a nép is ellenséggé válik, ha ellene szavaz, vagy tüntet, ezért igyekszik az ilyen politikus szűkíteni a demokráciát, rátenni a kezét a sajtóra. Az ilyen politikus úgy ismerszik fel, hogy „főállású”. Esze ágában sincs civil munkát vállalni – valószínű ott semmire sem vinné -, ezért foggal-körömmel ragaszkodik a hatalomhoz és élete végéig ott képzeli el magát. Még azt is elhiszi, hogy ő valaki és jár neki AUDI 8-as 35 millióért, meg havi 1-2 millió forint nettó. Az a téves képzete lesz, hogy ő "megdolgozik" ezért, holott életében valószínű nem dolgozott még. Fel sem merül benne, hogy az ő jólétéért mennyien güriznek.

Na de vissza az e heti témához. Teljes mértékben egyetértünk Orbán Viktorral abban, hogy csökkenteni kell az államadósságot. Csakhogy…. És itt jön az a két szó, amit meg kell ma pontosan ismernünk, mert ezek nélkül csökkenthetjük az államadósságot, de csak a szakadék felé hajtunk.

Figyelem létfontosságú eltitkolt adatok jönnek! Ne olvassa tovább, ha nem akarja felidegesíteni magát!

A két kulcsszó a monetáris és a fiskális politika! Nyilván többször hallottuk, főleg a monetáris szót, ugye van a monetáris tanács és azok a jegybanki kamatokról döntenek, meg egyebek. De nézzük mit is jelentenek ezek. Deffinició: A monetáris politika egy gazdaságpolitikai tevékenység, melynek során az állam a gazdaságban lévő pénzmennyiség mértékét befolyásolja. Egy normális országban a központi bank, vagy más néven jegybank a monetáris politikáért felelős állami intézmény. A pénz mennyiségének egy gazdaságban rendkívül fontos szerepe van. Ha nincs elegendő pénz, akkor az emberek nem tudnak vásárolni semmit sem, hiába dolgoznak látástól vakulásig. Ha sok a pénz, akkor inflációs veszély alakulhat ki. Nos, sajnos el kell mondanunk, hogy mi, már sok országhoz hasonlóan nem vagyunk függetlenek ezen a téren, hiszen nem a Magyar Nemzeti Bank (MNB) határozza meg a pénz mennyiségét Magyarországon. Atyavilág, de akkor ki, hiszen mienk az MNB! Nos, ez kérem tragikus tévedés. A MNB bank nem a Magyar állam tulajdona. Az MNB – mint azt korábban megírtuk - jelenleg egyetlen felettes szerve az Európai Központi Bank.

A Magyar Nemzeti Bank! Se nem magyar, se nem nemzeti, csak bank. Ez is az átverés része!
2001. évi LVIII. törvény
a Magyar Nemzeti Bankról
Az Országgyűlés törvényt alkot a Magyar Nemzeti Bankról, annak elsődleges céljairól, alapvető feladatairól, intézményi, szervezeti, személyi, pénzügyi függetlenségéről, működéséről, figyelemmel a fejlett piacgazdaság követelményeire.

I. Fejezet
A MAGYAR NEMZETI BANK JOGÁLLÁSA, ELSŐDLEGES CÉLJA ÉS ALAPVETŐ FELADATA

1. § (1) A Magyar Nemzeti Bank (a továbbiakban: MNB) a Magyar Köztársaság központi bankja. Az MNB a Központi Bankok Európai Rendszerének tagja.
(2) Az MNB, valamint döntéshozó szerveinek tagjai e törvényben foglalt feladataik végrehajtása és kötelességeik teljesítése során függetlenek,nem kérhetnek és nem fogadhatnak el utasításokat az Európai Központi Bank kivételével a Kormánytól, az Európai Unió intézményeitől és szerveitől, tagállamainak kormányaitól vagy bármilyen más szervtől.

Mi következik mindebből? Csak annyi, hogy a Magyar Nemzeti Bank nem a maga ura. Ezért kell annyira megőrizni a függetlenségét. A MNB független a mindenkori magyar kormánytól, az MNB független a megválasztott magyar népképviselettől (mindössze beszámolási kötelezettség terheli), tehát az MNB független a magyar néptől, Öntől és tőlem is! Meghökkentő és eltitkolt adat. Zárójelben érdemes felidézni, ki volt kormányon a törvény elfogadásakor. Persze az Unióba igyekvő politikusnak semmi sem számít csak a hatalom. A sors fintora, hogy aztán a 2002-s választást elvesztve ellenzékből szűkölte végig, ahogy a szocialisták bevezetik az országot az Unióba. De a kocka el lett vetve! A jegybank független a magyar néptől. Így ezt a bizonyos monetáris politikát nem tudjuk befolyásolni. Nem tudjuk a pénzkészletet bővíteni, magyarul lemondtunk a saját pénzkibocsátás jogáról. Sokan félnek mint tűztől a pénzkibocsátástól, mondva, hogy infláció lesz. Tragikus tévedés! Nézzük meg! Mikor lesz nagyobb infláció? Ha van mondjuk 1000 forint hiány és ennek pótlására nyomtatnánk 1000 forintot, vagy ha nyomtatunk 1000 forintért államkötvényt (ennek kibocsátását engedélyezik) és eladjuk 1000 forintért? Látszólag ugyanaz történik és mégsem. A második esetben ugyanis kamatos kamatokat kell fizetni és 1000 forint helyett egy 10 éves futamidőnél már 3000 forinttal tartozunk. Hoppá! Ez egy kicsit uzsorásnak tűnik. És nem csak tűnik, hanem az is.

A MAGYAR NEMZETI BANK valódi tulajdonosa és irányítója az Európai Központi Bank. Csak innen fogadhat el utasítást 2001 óta.

És itt jön be a másik szó, amit megnézünk a héten ez pedig ugye a fiskális. Definició: A fiskális politika, más néven költségvetési politika az államháztartás bevételeivel és kiadásaival foglalkozik. Az adósság látszólag ugye itt termelődik, mert állítólag többet költünk, mint amennyit megtermelünk. Szemenszedett hazugság! A magyar nép mindig is többet termelt, mint amennyit költött. Az költségvetés elsődleges egyenlege folyamatosan többletben van (szufficites), vagyis több a bevétel, mint a kiadás. De hát akkor, hogyan lehet, hogy mindig a hiányról (deficitról) hallunk? Szerintem a deficit szót mindenki hallotta már a szufficitet lehet, hogy most olvassa először. Nos, azért van a világon MINDEN ország költségvetése mínuszban, mert a kamatokat ki kell fizetni.

És itt a csapda! Ha egy ország a fiskális (költségvetési) politikájával akarja kezelni az adósságkérdést, akkor elveszett. Vagyis, ha megszorításokkal (Fideszül átszervezéssel) akarja visszafizetni az adósságát lehetetlen feladatra vállalkozik. Ez ugyanis matematikai képtelenség. Ha mégis valmilyen csoda folytán annyi pénze lenne egy országnak, hogy visszafizetne tőkét, akkor leértékelik a valutáját, vagy vásároltatnak vele felesleges dolgokat, amibe a helyi korrput politikusok belemennek, mert el tudnak rakni egy kis pártlóvét. Így vesz egy szegény ország Grippeneket és Combino villamosokat. Az adósság meg úgy van kitalálva a monetáris politikán keresztül, hogy mindig csak annyi pénzmennyiséget engednek nyomtatni, hogy az csak a kamatok fizetésére legyen elég, de tőkét ne lehessen belőle visszafizetni. Ezzel elérik, hogy egy nemzet függetlenségét (szuverenitását) elveszik és megtörik.

Elmondom hányszor lesznek bevetve a Fidesz kormány által vásárolt, majd a szocik által utántöltösre váltott magyar Grippenek. Egyszer sem! Sem itthon, sem külföldön. Ettől még megvetették velünk dollár milliárdokért.

Sajnos az Orbán kormány is rálépett a megszorítások útjára. Amennyiben nem tudjuk visszaszerezni a saját pénzünk nyomtatásának a jogát, akkor csak Orbántól is a csak a megszorítás várható. Ha ezt nem látja be, akkor esélytelenek vagyunk.

A kérdés, hogy Orbán melyik énje mutatkozik most meg? A lánglelkű, fiatal demokrata vagy a sértődött, hataloméhes, konzervatív autokrata. Nem mindegy!

Megoldás! Jegybanki törvény módosítása. 2/3-dal lehetne. Kicsit persze furcsa lenne, hogy először odaadja a jegybankot az Uniónak, aztán meg visszaveszi. Illúziónk ne legyenek a következmény azonnali kirúgás az EU-ból és fröcsögés. A baj csak az, hogy Orbán már a sok hülyesége miatt leamortizálta magát itthon, ahelyett, hogy történelmi fordulatot hajtott volna végre, nem csinált semmit sem, abban a tévedésben volt, hogy a nemzetközi pénzügyi körök szertik őt, Gyurcsánnyal szemben. Óriásit tévedett, a nemzetközi bankárvilág azt szereti, aki fizeti a kamatokat, de tőkét nem törleszt.

butus, a Magyar Köztársaság állampolgára 2011.10.26. 19:46:52

@torró: ..és kezdjük el a nomád pásztorkodást. Az őseinknek bevált.

torró 2011.10.26. 20:01:45

butus !
Az baj, ha csak ez jött le! Egyébként lehet hogy boldogabbak voltak!

danixxx 2011.10.26. 20:01:50

Jó az írás, mely finoman fogalmazta meg, hogy ez a kormány, a mai politikusok bátrak, merészek, és lóf@szhoz sem értenek. Pontosabban ahhoz igen, hogyan lógassuk a nép szájába.

butus, a Magyar Köztársaság állampolgára 2011.10.26. 20:10:34

@torró: ...az egész világ gazdasága már annyira összefonódott, hogy sokkal bonyolultabb a dolog, mint ahogy képzeled. Ezért írtam, amit írtam.

dr kíváncsivagyok 2011.10.26. 20:16:00

Tudjátok mi lesz ?.....Alakul ( lesz ) 5- 6 szoc-lib kispárt ,....elérnek 4 5 % - ot ......és megint a fidesz szerez 2/3 - ot !!!!!! Kisebbségben.....

fingerbangs 2011.10.26. 20:28:03

a szar szocialisták 8 év alatt nem ártottak annyit az országnak, mint a nagyon hozzáértő fideszesek 1 év alatt

Netuddki. 2011.10.26. 20:32:25

"A Fidesz tragédiája nem az, hogy rossz irányba megy, hanem az, hogy mindenhez hozzányúl."

Hát pedig nagyon is rossz végéről fogták meg a dolgot.
De, hogy a Te szavaiddal éljek mindenhez amihez hozzányúlnak csak rosszabb lesz.

Ja és ez nem a fidesz tragédiája, hanem a miénk, adófizető állampolgároké. A fideszes vezérürük nagyon is jól járnak. Majd akkor lesz számukra tragédia ha jön a számonkérés...

2llkedő 2011.10.26. 20:33:21

Orbán Viktor Őfőméltosságos úr magyar hangja Szíjj Ártó Petike 2010.12.06-án ilyeneket bírt közleményezni:

"A nemzetközi tőke érdekeit és szempontjait rövid távon sértő intézkedések miatt került sor a leminősítésre. A költségvetést stabilizáló, a gazdasági növekedést elősegítő intézkedésekről azonban be fog bizonyosodni, hogy azok hosszú távon mindenki számára kedvezőek lesznek. A siker a kormányt és annak gazdaságpolitikáját fogja igazolni, és a rövid távú leminősítések hosszú távon felminősítésekké válnak majd"

hozzá kapcsolódó videjó:
"A nemzetközi tőke érdekeit és szempontjait rövid távon sértő intézkedések miatt került sor a leminősítésre. A költségvetést stabilizáló, a gazdasági növekedést elősegítő intézkedésekről azonban be fog bizonyosodni, hogy azok hosszú távon mindenki számára kedvezőek lesznek. A siker a kormányt és annak gazdaságpolitikáját fogja igazolni, és a rövid távú leminősítések hosszú távon felminősítésekké válnak majd"

2llkedő 2011.10.26. 20:39:27

Viktorunk egyszeri nagyarányú adócsökkentést ígért. A nagyarányú az viszonyítás kérdése, viszont az egyszeri és megismételhetetlenben igazat beszélt.

Kandabula 2011.10.26. 20:45:34

@kíváncsivagyok: valóban, amennyiben az LMP, meg a többi alakuló nem próbál nagypártot játszani, a következő választásnak is annyi. Viszont erősödik az általános polgári ellenállás, a külföld figyelmeztetései. Oszt majd meglátjuk. Korán van még. A folyamatok szempontjából "pozitív", hogy a Fidesz még mindig a kokiknál tart. Szívesen belehallgatnék egy európai miniszterelnöki találkozón a kultúrállamok vezetőinek összesúgásába, mikor a mienk megjelenik.

Kandabula 2011.10.26. 21:02:54

@2llkedő: az iskolában annyiszor megbuktam, hogy a végén megdicsértek. Más: az illető olyan csúnya, hogy az már szép. Megint más: a magyar foci a vereségek mentén jut a csúcsra. És még: "a rövid távú leminősítések hosszú távon felminősítésekké válnak majd" . Oszt jónapot. Kérdés?

Kandabula 2011.10.26. 21:04:30

Akkor másként fogalmazok: "a rövid távú leminősítések hosszú távon felminősítésekké válnak majd" . Oszt jónapot. Kérdés?

Kandabula 2011.10.26. 21:06:20

Köszi. Aszittem, nem ment át...

papageno 2011.10.26. 21:10:25

@torró: "Nem tudjuk a pénzkészletet bővíteni, magyarul lemondtunk a saját pénzkibocsátás jogáról. Sokan félnek mint tűztől a pénzkibocsátástól, mondva, hogy infláció lesz."
Mit értsz a pénzkészlet bővítésén, illetve a bocsátáson? Több papírpénz nyomtatást?
Egyrészt a teljes pénzforgalomban a készpénz hányad egyre csökken. Másrészt, ha több pénz kerül forgalomba annál, mint amennyi árút, szolgáltatást kínálnak érte, az egyensúly felbomlik.
Jó példa volt erre a kárpótlási jegy, ami többlet vásárlóerőként jelent meg a gazdaságban anélkül, hogy a hazai termelés bővült volna.
A kereslet kielégítése részben az import növelését, ezáltal az eladósodást növelte, továbbá felverte az árakat, aminek az évi 35 - 40% -os inflációt köszönhettük a kilencvenes években.

komplikato 2011.10.26. 21:38:04

@altimus: "magyarorszag lett a koszos seggu az eu-ban,"
Meg az ENSZ-ben is. :)

cables 2011.10.26. 21:44:58

Egyébiránt nem nagyon értem ezt a sok analizálgatást, hogy ezt csinál a FIDESZ, meg azt csinál a FIDESZ. Úgy felülről, kivülállóként, megmondóemberként. Csórikám miről téped a szád. Ebben az országban nincs alternativa. A korrupt levitézlett komcsikról kiderült, hogy lopni talán tudnak, de országot vezetni, na azt aztán nem. Egyébként is szombaton lenullázták egymást 00. A Jobbik az egy kamú bajkeverő formáció, semmi közük a magyarsághoz, fizetett provokátorok. Mi marad még: senki. Ja a liberálisok. Voltak tényleg tényleg azok is. Múltidőben. Pár százalék szavazattal megvezették a komcsikat, ők tették a legtöbb kárt az országban. Rájuk aztán soha nem fog senki szavazni. Adj Uram jó egészséget és hosszú életet Orbán Viktor miniszterelnök úrnak!

Kandabula 2011.10.26. 21:51:01

@cables: egyébként tényleg. De nem az ország élén...

Kandabula 2011.10.26. 21:51:33

Mert abba beledöglünk.

sinus67 2011.10.26. 22:06:26

Van egy társasjáték, amiben dobókockával dobott számoknak megfelelő mezőt lehet előre haladni. A cél felé haladó úton van egy-két mező, amelybe belelépve vissza kell menni meghatározott számú mezőt, esetleg a start kockába kell vissza állni.
A jelen helyzet olyasmi, mintha 7 mezőre lennénk a vissza parancsoló mezőtől, tudván, hogy amennyiben 6-ot dobnak, akkor a következő dobás csakis 1 lehet. A többség azon rimánkodna és ügyeskedne, hogy nehogy 6 legyen a dobókockán az első dobáskor. A fityisz sajnos még csalásra is képes, mert meg akarta mutatni, hogy ő bármikor tud 6-ot dobni. A bárki más számára rossz 6-ost megdobta. Most jön az 1. Utána pedig a visszaesés. A kérdés, hogy hány mezőt kell visszalépni? Remélem nem a start mező lesz az.

Kandabula 2011.10.26. 22:24:30

@sinus67: bonyolult vagy. A történet egyszerűbb. Itten pókerről van szó. A Fidesz kapott indulásként két jó lapot, oszt annyi. Azóta azzal próbálnak gazdálkodni, de hát a többi lap...

czejp (törölt) 2011.10.26. 23:11:56

Szeretett főnököm mondogatta anno: Amihez nem értünk, ahhoz ne nyúljunk. És igaza is volt.

quarz 2011.10.26. 23:12:15

Forradalmi munkás-paraszt kormány - ilyen mintha már lett volna kishazánkban. Jól emkéxem?
Ja, nem ez polgári ormány, csak sokban hasonlít az előző mondatban elmítetthez.

villamos alóli kacaj 2011.10.26. 23:16:12

O V begyújtotta az összes tüzijáték rakétát. A nép csak néz. Közben nem veszi észre, hogy a segge alatt gyújtották meg a rakétákat.

jet set 2011.10.26. 23:25:54

@altimus: Te paranoiás vagy. Mennyivel csökkent a demokrácia? Most nem vernek félholtra, ha azt kiabálod, hogy Orbán takarodj!

jet set 2011.10.26. 23:29:35

@fingerbangs: Ugye ezt te sem gondolod komolyan?

fchris82 2011.10.27. 00:16:54

@jet set: "Te paranoiás vagy. Mennyivel csökkent a demokrácia?"

Őőő, a drasztikusan megemelt szükséges ajánló szelvény gyűjtés, és a megnövelt mennyiség begyűjtésére kapott idő csökkentése - de javíts ki, ha tévedek -, nem éppen a sokszínűség és a "bárki számára viszonylag könnyen elérhető, hogy népképviseleti tag legyen" irányába mutató intézkedés. Semmi nem indokolta az intézkedést, akik itt a kampányban csúnyán lenyúlták a pénzeket, az a két nagy párt, nem a próbálkozó kicsik VAGY FÜGGETLENEK, akiket ezzel főként sújtanak.
Az, hogy pénzügyekben nem fordulhatsz az alkotmánybírósághoz, de érdekes módon, csak most, hogy ők vannak hatalmon, korábban ezzel semmi baj nem volt, az megint csak érdekes. Már eleve az, hogy szükséges volt ilyen módosítás.
Indoklás nélküli elbocsájtás? Tűzoltók eltiltása a tüntetéstől? Ja, ő végül is az életét viszi a vásárra minden szolgálatban töltött napon, harmad annyi bérért, mint egy parlamenti képviselő, de azért ő nem mondhatja, hogy "Orbán takarodj"?
Ahhoz képest, hogy az új sajtótörvény a kormány szerint védi a sajtószabadságot, ehhez képest Bodokyt, aki oknyomozó riporter, éppen az új sajtótörvény alapján akarják rávenni, hogy nevezze meg a forrását ( atlatszo.hu ) Egy demokráciában szerinted mennyire menő dolog oknyomozó riportert vegzálni, miközben nem is írt semmi valótlant?
Mi indokolja, bíróságok és ügyészség központosítását, azt pláne, hogy 9 évre (????) neveznek ki embereket, BÁRMILYEN pozícióra? A 9 év rettentően hosszú idő, és még csak elszámolási kötelezettségük sincs, ami miatt aggódniuk kellene, ha rosszul végzik a munkájukat, leváltják őket.

Apropó, bíróságok! Minden kormány, a világ bármely táján, azért küzd, hogy az emberek minél később menjenek nyugdíjba. Na, most kitalálták, hogy bár annak ellenére, hogy a bíróságok mennyire iszonytatóan túlterheltek, milyen épeszű, gazdaságilag és jogilag is indokolható - na jó, erkölcsi indokokkal is jöhetsz - érvet tudsz felhozni az ellen, hogy most kötelezően nyugdíjba küldenek egy rakás bírót?! Az megvan, hogy egyébként a bírói kinevezéseket is most akarják átteni a kormány hatáskörébe?

A sajtó törvénnyel sem az a baj - ezt sokan nem értik -, hogy a Fidesz vissza él vele, és jönnek itt azzal, hogy "mondj egy példát!" Az a baj, hogy LEHETŐSÉGET ad a visszaélésre. És ők lehet, hogy most nem fognak visszaélni vele, de mi a garancia, hogy 10 év múlva nem lesz vki, aki igen? Kb, mint ha hoznának egy szabályt, hogy dolgozatnál a tanárnak kötelessége kimenni a teremből. Ettől még nem biztos, hogy a diákok puskázni fognak és csalni, csak elég nagy a valószínűsége, hogy a visszaélés lehetőségére VKI VISSZA FOG ÉLNI! Egyébként meg mondtam példát a hibás sajtótörvényre is... :)

Ja, és a Ferihegy átnevezése után történt kirúgások, csak mert visszadobták a kormány "javaslatát"? Tökre demokratikus és szakmai volt :) Tényleg, jó látni, hogy a kontraszelekciónak vége, és végre érdemeik, nem pedig hűségük alapján kerülnek pozícióba az emberek :)

A demokrácia nem annyi, hogy 4 évente szavazhatsz, mert ennyi erővel a szocializmusban is demokrácia volt, Hofi ott is mondhatott viccet a rendszerről. Egyébként folyton a haldokló nyugat emlegetése pont tőle juttat eszembe pár viccet. Akkor is egy alternatív közgazdaságtannal próbálkozó kormány volt, akkor is szembe mentünk a józan ésszel és a nyugattal is. Lehet, hogy haldoklik, de még mindig jobb ott haldokolni, mint itt élni, legalább is a makacs számok ezt mutatják - pl export adatok szerint, vagy GDP... Egyébként azért, mert vki szóvá teszi aggályait a látottak és tapasztaltak alapján, még nem nevezném paranoiásnak. "Az okos ember megoldja a problémákat, a bölcs megelőzi őket." És ezeket a rossz törvényeket nem akkor kell módosítani, ha már bizonyíthatóan vissza éltek vele, ennyi. Mert nem csak a magyar furfangos, hanem úgy egyébként az ember.

Ppix 2011.10.27. 00:18:57

@kovi1970:
Pontosan ez az én véleményem is. Nem a Fidesz tragédiája, hogy rossz irányba megy. Az egész ország tragédiája.
Egy XIX. századi autoriter, az önálló polgári viselkedést kiírtó, mameluk pártszolgákban gondolkodó, az egyéni felelősségvállalást elutasító, központilag újraelosztó posztkommunista-nacionalista államot építenek.
Uralmuk alatt csak nőni fog a távolságunk a nyugati kultúrától

De hová tűnt Columbo felesége? 2011.10.27. 01:35:26

@Kivlov:

Aha, igen.

Én egyébként azt gondoltam tavaly (miközben nem örültem annyira), hogy a 2/3-dal a fidesz tökös lesz, és elkezd végre valami valódi reformot. Üsse kő, mit bánom én, melylik pártül a bakon, ha jó felé megy a szekér.
Szóval vártam, hogy Viktopr majd tökös lesz.

Nos, tökös lett, de nem úgy. Sőt, leginkább lopótökös lett.

Vagy van itt még valami: megvan kötve a keze, és külföldi körök rángatják madzagon.
Vagyis báb.
Hagyják hőzöngeni, cserébe azt kell tennie, amit a pénztőke (netán Soros? ) mond.

Tudom, konteo, de eszembe jutott ez is.
OV magától mégsem lehet annyira balfék, mint amilyennek látszik....vagy igen?

De hová tűnt Columbo felesége? 2011.10.27. 01:40:01

@fchris82:

Jó volt a komment (korábban írtam is), az elírás pedig nem gond, lehetett érteni, hogy nem a szeszélyes évszakokra gondolsz.

"Természetesen Antal JÓZSEF! "

Most is főztél? :-)
Mert Antall József helyesen, két "lö" betűvel.

Üdv:
Zb

De hová tűnt Columbo felesége? 2011.10.27. 01:44:05

@2llkedő:

A leváltást én is demokratikus úton gondoltam, de ez szerintem nem lesz elég.

Január 01-től új világ jön, és úgy általában alaposan be lsz 2014-re biztosítva az, hogy az Orbáni mű érinthetetlen legyen.
Sajnos, nem annyira egyszerű ez. A fékek kiiktatása állítólag rossz ómen, különösen, ha szakadék felé fut a kocsi...

******

Olvastam több kommentedet is, sok dolgot hasonlóan látunk.

Üdv:
Zb

De hová tűnt Columbo felesége? 2011.10.27. 01:57:48

@jet set:

"Te paranoiás vagy. Mennyivel csökkent a demokrácia? "

Ahhoz képest, amit erről a dologról 89-ben képzeltem, és amiből sok minden meg is valósult, azt kell írjam neked: annyival biztosan, hogy teljesen ne érezd jól magad. Apró dolgok ezek, de fontosak.

Attól, hogy most mindezt leírhatom, még nincs itt a demokrácia-kánaán; pláne, hogy állambácsi vonalkódos leveleit nemigen tudom 22 éves demokrácia-képzeletem ismeretében pozitív változásnak értelmezni.

Akinek 2/3-ja van, annak ekkora támogatottsággal pont, hogy bővítenie kellene a demokrácia-elemeket, hiszen nincs mitől tartania.

A fidesz nevéből lassan már csak a szövetség marad, mert fiatalnak már nem mondhatók, max fiatalosnak, a demokrata szót pedig pont ebben a ciklusban amortizálják fénysebességel. Szövetségük az van bőven, de ez is inkább házon belülre korlátozódik...

fchris82 2011.10.27. 02:45:12

@Zébácsi: "Most is főztél? :-)
Mert Antall József helyesen, két "lö" betűvel."

Nem, simán meg voltam győződve róla, hogy 1 db L betű, de valóban kettő.

2llkedő 2011.10.27. 05:44:17

@jet set:
"Most nem vernek félholtra, ha azt kiabálod, hogy Orbán takarodj!"

Még.

2llkedő 2011.10.27. 06:29:01

@Zébácsi:
"Sajnos, nem annyira egyszerű ez. A fékek kiiktatása állítólag rossz ómen, különösen, ha szakadék felé fut a kocsi..."

Szia!

A fékek nincsenek kiiktatva, csak azt a kocsit innen-onnan összeszedett alkatrészekből rakjuk össze. A karosszéria a Trabiból, meghajtás egy Merciből, váltó egy Totojából, a fék viszont egy kerékpárról. Ez a mi autónk.
Senki nem mondhatja azt, hogy nincsen fék. Az más kérdés, ha a merci motor gyorsításkor nem repül ki a trabi karosszériából, akkor ha szükséges, a patkófék meg tudja-é állítani?

"Olvastam több kommentedet is, sok dolgot hasonlóan látunk."

Én a szeretet pártján állok, és úgy érzem, nem csak mondom, hanem aszerint is gondolkodok, cselekszek. Sajnos azt veszem észre, hogy a szeretet kihalóban van nálunk. A templomban sem erről szólnak a misék.

Üdv: 2ll

Bruhahahahihihi 2011.10.27. 08:21:44

Az lesz szép ahogy ezek a Nemzeti Szarok fognak lógni a lámpavasakon...mert ez lesz a vége..nem lesz itt választás 2014 ben...a diktatúrát meg fogják dönteni!!!!! Hirtelen jön a nagy csapás a Nemzeti szarokra:)
..mert a Nép nagyon bedühödik ha egy forintot is elvesznek még tőlük!!!!

De hová tűnt Columbo felesége? 2011.10.27. 09:07:07

@2llkedő:

Szia!

:-)

Hoho, jól gondoltam, tényleg egy platformon vagyunk!
Viszont templomba nem járok, tiltja a vallásom...

Szép napot!
Zb

De hová tűnt Columbo felesége? 2011.10.27. 09:08:12

@fchris82:

Semmi gond, Nyomasek Bobóval is értető lett volna!

A legjobbakat!
Zb

2llkedő 2011.10.27. 09:12:06

@Zébácsi:
Templomba én is csak akkor járok, ha esküvé, vagy éppen most keresztelő, vagy hasonló van, vagy amikor maga a templom érdekel. Mivel pogány vagyok, így az én vallásom nem tiltja, hogy megismerkedjek különböző vallásokkal. Bevallom, számomra a Buddhizmus áll közelebb.

Neked is szép napot! Ma legalább süt az a nap.

Mérges 1234 2011.10.27. 09:16:51

Kapkodom a fejem, ilyen adó, olyan adó. A nagy adócsökkentések végén nem vagyok kpes meghatározni mennyi adót is fogok jővőre fizetni.

Az biztos, hogy sokkal többet, mint idén.....

Nem tudom, ti hogy vagytok vele, de én már nem tűrök el több adócsökkentést. Menni szlovákia.

Sajnos.

Nulla reform, na nem a vebalitásban azért van, és az adóprés is belendült.

Bazz, az országunk pont a énznyelő rendszerek miattfenntarthatatlan, erre az nem változik, de szedünk be töb lovetát........

Lassan elérjük a végét, csak még nem látjuk mikor.

2llkedő 2011.10.27. 09:19:38

@Doubledecker:

"""""""9. Milyen intézkedéseket javasol a Fidesz - Magyar Polgári Szövetség a probléma kezelésére és miért?

A szocialista úttal szemben, melynek alapvető jellemzői a hitelfelvétel, a szociális megszorítások és a gazdasági recesszió, a Fidesz a válságkezelés európai útját választaná. Ez olyan gazdasági növekedést ösztönző politikát jelent, mellyel ki lehet törni a negatív spirálból, és munkahelyteremtéssel, adócsökkentéssel tartóssá lehet tenni az ország felemelkedését. A Fidesz gazdaságélénkítő programcsomagja három egymással összefüggő elemre épít: szociális biztonság, pénzügyi egyensúly, gazdasági növekedés. "
fidesz.hu a gazdasági világválságról."""""

De hová tűnt Columbo felesége? 2011.10.27. 09:21:21

@2llkedő:

Amennyire tudom, a buddhizmus a legemberközelibb (természetközelibb) vallás. Nem rossz attitűd.

Üdv:
Zb

belekotty 2011.10.27. 09:25:02

@2llkedő: "A Fidesz gazdaságélénkítő programcsomagja három egymással összefüggő elemre épít: szociális biztonság, pénzügyi egyensúly, gazdasági növekedés."
- Ez a három dolog összefüggő, de általában és a jelenlegi világgazdasági helyzetben összeegyeztethetetlen.
Tehát ez a mondat demagógia. Mert vagy nincs szociális biztonság és van pénzügyi egyensúly.
Vagy nincs szociális biztonság és emiatt alacsony bérköltségek - ekkor van gazdasági növekedés.

Csak hát ez egy szép - demagóg - mondat, amit a hozzá nem értő buta ikszelők benyelnek.

ursus artos 2011.10.27. 09:30:08

@2llkedő: "Emléxel még a 300 Ft-os vizitdíjra? Ki népszvaztatta meg az eltörlését? "
A 300 forintos vizitdíj oldaná meg az eü. problémáját??? Ilyen egyszerű lenne, nosza, akkor vezessük be!
Vagy emeljük a TB-t még 1%-al, és minden jóra fordul...

mivanittkérem? 2011.10.27. 09:31:00

És mi van a Jobbikkal? A Fidesszel szemben ők erősödjenek? Cseberből vödörbe?

2llkedő 2011.10.27. 09:32:01

@ursus artos:
"A 300 forintos vizitdíj oldaná meg az eü. problémáját???"

Nem, viszont egy ilyen apró lépés is el lett gáncsolva, akkor hogy lehetett volna nagyobbat lépni?

2llkedő 2011.10.27. 09:33:21

@ursus artos:
"Vagy emeljük a TB-t még 1%-al, és minden jóra fordul..."

Az Istenek ezt választják.

ursus artos 2011.10.27. 09:37:48

@2llkedő: hogy miért maradt el a nagyobb lépés: a kifogás már megvan.
A gond a problémamegoldás elvével volt: Gyurcsány azt akarta, hogy minden fin. problémát oldjon meg a piac.
Ezzel szemben Orbánék azt mondják, hogy az eü, és az okt. rendszer gondjait az államnak kell megoldania.

Aztek68 2011.10.27. 09:38:43

@fchris82:
Neked is azt tudom írni, amit pereszkének, és nemecseknek.
Örülök, hogy anyázás nélkül el tudtad mondani a véleményedet, amit én tiszteletben tartok, és nem gondolom rólad azt, hogy azért, amiért te másképp látod a múltat, rossz ember lennél. Persze hozzáteszem, hogy velem nincs nezéz dolgod olyan értelemben, hogy jómagam nem tartozok azok közé, akiknek minden jó, amit az egyik oldal csinál, és semmi nem jó, amit a másik. Ideje lenne másoknak is (mindkét oldalról) visszatérni a celebek és a média által egyre jobban terjesztett agresszív és pocskondiázó stílusról valami kulturáltabbra.
Egyébként, szerintem azon kérdésnek a feszegetése, hogy ki ütött először, nem vezet sehova. Előre kellene nézni, mert ha túl sokat nézünk hátra, még nekimegyünk a falnak. És ha most valaki erre azt kezdi el taglalni, hogy ki néz többet hátra, az megint nem túl progresszív.:-))

2llkedő 2011.10.27. 09:46:30

@ursus artos: "hogy miért maradt el a nagyobb lépés: a kifogás már megvan."

Nem kifogás. A külső és a belső ellenzék miatt.

"Ezzel szemben Orbánék azt mondják, hogy az eü, és az okt. rendszer gondjait az államnak kell megoldania."

Vissza a Kádár rendszerhez?

2llkedő 2011.10.27. 09:47:52

@Zébácsi:

"Amennyire tudom, a buddhizmus a legemberközelibb (természetközelibb) vallás."

Csak ré kell nézni Buddhára. Mosolyog! Ezzel szemköpszt Jézus.....

troll ellenpólus · http://trollhitvallas.blog.hu/ 2011.10.27. 09:56:18

A nemzeti kormánnyal újra az országépítők kora jött el, akkor is, ha a posztoló (lelki, társadalmi és pártháttere miatt) ezt egyszerűen képtelen feldolgozni. Tudjátok, újat építeni is kell néha, elvtársak, nemcsak rombolni azt, ami van.

De hogy is van a mondás? Nyígnak a nyűvek, a karaván halad?

2llkedő 2011.10.27. 10:04:00

@troll ellenpólus: "Tudjátok, újat építeni is kell néha, elvtársak, nemcsak rombolni azt, ami van."

Egyelőre a bontási munkáknál tartunk, és a bontási törmeléken építkezünk.

ursus artos 2011.10.27. 10:31:34

@2llkedő: "Vissza a Kádár rendszerhez? "
Nem feltétlen azt jelenti.
Pusztán annyit jelent, hogy az állam intézi ezt a két területet és nem a magánszféra. Mert ez utóbbi esetében is az állam finanszírozná fejkvóta formájában, de ezek a fejkvótás finanszírozások soha, sehol sem váltották be a hozzáfűzött reményeket. Pl: felsőoktatás. A fejkvóta alapú finanszírozás azt az eredményt szolgálta, hogy a főiskolák, egyetemek minden idióta ostoba szart felvettek.

2llkedő 2011.10.27. 10:40:15

@ursus artos: Az állam nem fogja tudni megoldani. Ismerős az a szöveg, hogy közös lónak....?
Az állam az egyének gendjait, bajai nem tudja egyenként megoldani. Az államnak az a szerepe, hogy lehetőséget biztosítson, és koordináljon. A többit igenis a piacnak kell megoldani. A 300 Ft-os vizitdíjnak is éppen az volt a szerepe, hogy érzékeld azt, hogy ez nem ingyen van. A 300 Ft messze nem az, hogy fizetőssé lett téve az egészségügy. Ha elmész egy vérvételre egy fizetős helyre, akkor 6-8000 Ft -ot fizetsz egy vizsgálatárt. A 300 Ft fizetésével máris lecsökkent azoknak a száma, akik csak úgy elmentek vérvételre, mert az ingyé van.

Ha megnézed, a METRO újság ingyen van. Hányan vannak, akik az újságos csomóba bele markolnak, és tucatszám viszik az ingyen újságot, ezzel nem hagyva azoknak, akik tényleg csak egyet venének, mert el szeretnék olvasni?

fchris82 2011.10.27. 10:55:04

@Észkombájn: "Ideje lenne másoknak is (mindkét oldalról) visszatérni a celebek és a média által egyre jobban terjesztett agresszív és pocskondiázó stílusról valami kulturáltabbra.
Egyébként, szerintem azon kérdésnek a feszegetése, hogy ki ütött először, nem vezet sehova. Előre kellene nézni, mert ha túl sokat nézünk hátra, még nekimegyünk a falnak. És ha most valaki erre azt kezdi el taglalni, hogy ki néz többet hátra, az megint nem túl progresszív.:-)) "

+1

2llkedő 2011.10.27. 11:15:23

@fchris82:

"""A megbocsátás annyiból áll, hogy elengedünk egy terméketlen, segítséget nem adó gondolatsort.""""

ursus artos 2011.10.27. 12:26:13

@2llkedő: "lecsökkent azoknak a száma, akik csak úgy elmentek vérvételre, mert az ingyé van.
"
Ugyan már.... :)))

ursus artos 2011.10.27. 12:28:20

@2llkedő: "hogy érzékeld azt, hogy ez nem ingyen van."
Hiszen TB-t fizetsz.
"az újságos csomóba bele markolnak, és tucatszám viszik az ingyen újságot,"
Hova? És mit csinál vele? Miért cipelné?
(Ilyet még nem láttam.)

2llkedő 2011.10.27. 12:36:38

@ursus artos:
"(Ilyet még nem láttam.)"

Vagy nem mozdulsz ki a lakásból, vagy nem jársz olyan helyen, ahol metro újság va.

De most nemrég volt egy becsületkasszás ésványvíz autómata. Hát, mit ne mondjak, eléggé lesújtó volt az eredmény!

2llkedő 2011.10.27. 12:44:04

@ursus artos:
"Hiszen TB-t fizetsz."

Csak az nem ugyan az, mint amikor konkrétan bele nyúlsz a pénztárcádba, kiveszed belőle a pénzt, és átadod. A TB-t amit fizetsz, azt nem is látod, mert a munkáltatód fizeti be.

kerekes pereces 2011.10.27. 14:53:01

@Katzenstreu: Például a monetáris politika működött, és nem gondolkodtak adóemelésekben, nem gondolkodtak szimbolikus politizálásra elbaszott pénzeken. Olvastad te egyáltalán a konvergenciaprogramot?

Katzenstreu 2011.10.27. 17:27:34

Mikor, melyiket? A 2008 őszi, közel vagyunk az összeomláshoz hol szerepel? Melyik országban élt? Emlékszik még miként kezdődött az új kormány munkája? Az ország jó része víz alatt, még a ma annyit emlegetett nemzeti bank is minimum 5 százalék körüli hiányról makog és semmi sem működik. Amúgy legyen olyan jó és említse már meg mit ért szimbolikus politizáláson.

jet set 2011.10.27. 19:10:11

@2llkedő: Gyurcsányék megtették. Mégis ők a nagyobb demokraták? A tények nem zavarnak?

fchris82 2011.10.27. 19:11:17

@Katzenstreu: Szimbolikus politizálás:
- NER
- Kényszeres átnevezés, hogy minden intézmény nevében szerepeljen a "Nemzeti"
- Kényszeres egyéb átnevezés (repülőtér, terek, utcák, megyék, alkotmány legyen alaptörvény, Magyarország...)
- Alkotmány asztala és az alkotmány kötelező kiosztása a diákságnak
- Olyan közvélemény kutató kérdőívek küldözgetése a lakosság részére, ami semmire nem alkalmas, de legalábbis minimum karót kapna bármelyik egyetemen a készítője, ha ilyet adna le beadandóként. Ja, és azok természetesen teljesen figyelmen kívül hagyása aztán, vagy félremagyarázása.
- Értelmetlen kinevezések, és ezek USA mintára történő elnevezése - ahol talán a világon egyedüliként hívják VÉDELMI Minisztériumnak a Hadügy Minisztériumot: nyugdíjvédelmi biztos pl.
- Gazdasági válság kellős közepén alkotmánymódosítás, megelőzendő mindenféle egyéb gazdasági intézkedést, vagy legalább a piac megnyugtatását célzó intézkedéseket.
- Szakértőkkel való kommunikáció teljes hiánya
- Számok és tervek teljes hiánya, miközben "felkészültünk a kormányzásra", hangzott nem is olyan rég
- Csontvázak emlegetése, amik azóta sem kerültek elő, pedig egyszer jövő hétre ígérték. De legalább a Ft-ot bedöntötte kicsit.
- 1 kulcsos adó bevezetése, ami éppen akkor minden józan észnek ellent mondott - tehát feltételezhetjük, a látszatra kellett adniuk, nem szakmai szempontok érvényesültek.
- Állandó ellenségkép gyártás: Bankok, IMF és államadósság végletekig démonizálása és azok felelőssé tétele szinte mindenben
- Az EU a legfontosabb gazdasági és politikai partnerünk, ennek ellenére úgy kommunikálnak róluk, mint ha vmi béklyót jelentenének, és sallereket osztogatni... Jah, nyilván.
- Devizahiteles probléma felfújása, holott a nemfizetők többségében forint hitelesek! Bár tény, hogy sok önkormányzat devizahitelben adósodott el, nem biztos, hogy a kettő között van összefüggés...

Konkrét gazdasági tervek és elemzések helyett hasonlatok hangoztatása, hogy mi vagyunk a kajak, EU meg a kenu, és osztjuk nekik a tockosokat kínai gumilabdákkal. Vagy nem látják a fő problémákat, vagy nem tudnak rá javaslatokat, vagy mindkettő. Mindenesetre diagramokat, táblázatokat ÉS HATÁSTANULMÁNYOKAT kellene mutogatniuk, hogy mikor, hogyan, mennyiből és miért lesz vagy lett az, ami, mi az, amire hatással tudnak lenni, és mi az, ami külső piacok fv-e. És arról kellene cikkeket olvasnod a Magyar Nemzetben mondjuk közgazdászoktól, hogy miért is jó, amit a kormány csinál. Még ott sem éltető cikkek jelennek meg... Akkor ezen el kellene gondolkozni, hogyha sem szakmai, sem "politikia" alapon nem állnak ki mellettük.

jet set 2011.10.27. 19:12:12

@Zébácsi: Én nem érzem, hogy csökkent volna. Igazán sohasem volt itt demokrácia.
Az nem demokrácia, hogy 4 évente húzhatok egy x-et.

jet set 2011.10.27. 19:27:20

@fchris82: Miben akadályoz meg téged, hogy az ajánlószelvényedet odaadd annak, aki szimpatikus neked? Engem nem fog megakadályozni, hogy odaadjam a számomra egyetlen elfogadható pártnak (CM).
Szerintem az paranoia, hogy attól rettegsz, hogy ha nem most, akkor majd 10 év múlva vissza fog élni a médiatörvénnyel. És ha 10 év múlva sem, akkor majd 20 év múlva? Miért jó rettegni? Persze mindenhonnan ezt sulykolják, hogy félni kell. Árvíztől, atomerőműtől, sertémadárinfluezától, fidesztől, gyurcsánytól, bármitől és bárkitől. Valóban lehetne jobb törvényeket hozni, de nem a törvények jósága miatt fogják azt jobban betartani. Magyarországon amúgy is jellemző a törvényekre szarás, kiskapu keresés. Oknyomozó riportert vegzálni valóban nem kellene, de ez sem magyar sajátosság. Az Alkotmánybíróságnak Magyarországon volt a legnagyobb hatásköre. Ez most kisebb. Nem ezen kellene sírni, hanem az egész rendszer működésén. Alapkövetelmény kellene, hogy legyen, hogy minden törvényt vizsgáljon meg az Alkotmánybíróság.
Szóval nem csökkent itt a demokrácia, mert ami nem volt, az nem is csökkenhetett.

fchris82 2011.10.27. 19:31:06

@jet set: "Gyurcsányék megtették. Mégis ők a nagyobb demokraták? A tények nem zavarnak? "

1. Senki nem mondta, hogy "Na, Gyurcsány volt a tökély, most hogy nem ő van, a haza elveszett." Amit mondunk, lassan olvasd: A jelenlegi kormány láthatóan nem a demokrácia bővítésén, vagy legalább az eddigi rendszer megőrzésén munkálkodik. Attól, hogy Rákosi alatt diktatúra volt, és Észak Koreában rosszabb a helyzet, attól még jól láthatóan az intézkedések centralizálás irányába mutatnak. Pont.
2. Néhány tény:
- Jelenleg még sehol nem kellett a rendőrségnek oszlatnia, sehol nem gyújtottak fel autókat vagy csak szemeteseket és sehol nem dobáltak rendőröket felszedett kövekkel. Pedig azért most is lehetne hőzöngeni: 52 helyett 54 adó lett, az "egyszerűsítések" után, az átlagos adóteher évi 100 000 Ft-tal nőtt, a bankok olyan szépen áthárították az őket érintő adókat, hogy csak na - neked nem tűnt fel, hogy 10-150%-al nőttek a banki költségek?
- Orbán Viktor az országban az egyetlen politikus, aki 20 éve ugyanabban a pozícióban ül. 2, nyert helyzetből elbukott választás után sem gondolta úgy, hogy le kellene mondania, és ha megnézzük, melyik párt CENTRALIZÁLT, akkor az megint csak a Fidesz lesz. Annyira ész nélkül nyomják a gombokat, hogy egyszer azzal a szöveggel hátráltak ki egy ismeretlen eredetű törvény elfogadása után: "Most győzött a dohánylobbi". Érted? Ez a válasz a "ki készítette?" kérdésre...
3. Gyurcsány ÉS Bajnai is ingyen volt miniszterelnök. Pedig erre semmi és senki nem kötelezte őket. Ettől még lehet, hogy voltak hibáik, de azért lássuk be, ez jó pont. Magukon kezdték a spórolást... Tudsz ilyen embert mondani a Fideszből? Az nem ér, hogy a botrányok után Lázár János visszaadta a havi 600 ezres Audit :)
4. Azért, mert a másik oldal fekete, az egyik meg a te értelmezésed szerint csak szürke, attól még az ugyanúgy NEM FEHÉR! Márpedig a cél az. A kisebbet lopó tolvaj is tolvaj.

fchris82 2011.10.27. 19:44:25

@jet set: "Szerintem az paranoia, hogy attól rettegsz, hogy ha nem most, akkor majd 10 év múlva vissza fog élni a médiatörvénnyel."

Nem paranoia, hanem TAPASZTALAT! Mint ahogy az is látható, ha a kormánytól tesszük függővé a közmédiában történő kinevezéseket, akkor a közmédia MINDEN ESETBEN A KORMÁNYT FOGJA kiszolgálni. Ennyi. És ez már látszik. Ha a bírói, az ügyészségi, és a tanári kinevezéseket is a kormánytól tesszük függővé, akkor azok majd biztosan teljesen függetlenek lesznek, mi?

De megfordítom a kérdést: ha nem a centralizálás, minden központi irányítása a cél, akkor mégis mi indokolja ezeket az új törvényeket? Mert gazdasági szempontból nem olcsóbb. A kormány jobban tudja kinevezni a bírókat? Nem hiszem. Erősebb szakmai szempontok fognak érvényesülni? Megint csak nem hiszem. Eddig problémásak voltak a kinevezések, és ezen mindenképpen változtatni kellett? Nem tudok ilyesmiről. Viszont most pl kineveztek egy színház igazgatót, a szakma erősen ellenkezik és még csak a pályázatát sem hozzák nyilvánosságra, pedig a másik pályázó ezt megette. Ergo nem szakmai alapon született a döntés. Szóval nem paranoia - ami TÚLZOTT félelmet jelent -, hanem egyszerű logika. Nem kell jót feltételezni, hogy majd nem élnek vele vissza, mert az meg naivság. Ha vissza lehet, vissza is fognak. Ez tény, és még nem cáfolt erre rá senki. Ezért kellenek fékek és biztosítékok, hogy ne legyen visszaélés.

jet set 2011.10.27. 19:46:47

@fchris82: Ne gúnyolódj, nem áll jól neked!
"legalább az eddigi rendszer megőrzésén munkálkodik" Szóval a fidesz kormány előtti állapot az jó volt (szétvert tüntetések, stb.), azt kellene megőrizni?
Valóban emelkednek az árak. A kormány hazudik. Attól valóban nem érzem jól magam, hogy Észak-Koreában még rosszabb a helyzet. Az áremelkedés milyen összefüggésben van a demokrácia csökkenésével? Neked szimpatikus volt, hogy Gyurcsány és Bajnai ingyen dolgozott (inkább ne tették volna, de ez az én véleményem). A fidesz sem szimpatikus nekem. Ahogy írod, ők a szürkék. A feketéknél kisebb rossz, de rossz. Azon kellene munkálkodnunk, hogy 2014-ben legyen reális alternatíva. A mostani parlamenti pártok közül egyik sem nyújt alternatívát.
Mindegyik párt centralizált. Hányszor történt olyan, hogy bármelyik képviselő a frakcióval szemben szavazott volna?

Katzenstreu 2011.10.27. 19:47:12

@fchris82: A butaság magabiztossá tesz. Ha egy államot újraszerveznek, akkor az alkotmánnyal kell kezdeni. Erre kaptak felhatalmazást. Az egykulcsos adóval húzott el mellettünk 2002 után Tócia. Az nem csontváz, hogy amikor átadták az országot, semmi sem működött, nyakig eladósodott az ország? A BKV nevű szarról tetszett már hallani? Hagyó, Hunvald, Fletó, ismerős nevek?
Ön szerint ha nincs seggnyalás az már ellenségképgyártás? Amúgy mindenütt másutt szeretik a bankokat ugye? Az államadósság tényleg nem akadály, a görögök pl. mostanában hülyére röhögik magukat.
Talán emlékszik, a kreténkéket 2002 decemberében figyelmeztették, nagyon rossz feltételekkel csatlakoztunk az EU-hoz. A devizahiteleket az isteni hitelminősítők fújták fel, amikor görcsösen keresték a kockázati tényezőket. Mutasson most az euró válságot kezelő lépésekről készült hatástanulmányt, mondjuk Németországban. Másfél év alatt a fiúk elbaltáztak majd százmilliárd eurót.

De hová tűnt Columbo felesége? 2011.10.27. 22:40:50

@jet set:

Demokrácia van, csak nem működik jól, és valóban ezer sebből vérzik. Az átmenet megvolt, de nem iskerült jól, és azóta sem korrigálta senki.

Átmentés maradt, az lett végül, aminek szánták is.

"Én nem érzem, hogy csökkent volna. Igazán sohasem volt itt demokrácia.
Az nem demokrácia, hogy 4 évente húzhatok egy x-et."

Ha így van, akkor pláne!

De hová tűnt Columbo felesége? 2011.10.27. 23:21:49

@Katzenstreu:

"'A butaság magabiztossá tesz."

Mondd csak, ez igaz a fideszre is? Bár kormányzás terén állnának olyan jól a fiúk, mint magabiztosságban!

Néhány idézet, és ezekhez néhány gondolat.

"Ha egy államot újraszerveznek"

Mondja Möszjő, mit szerveztek itt újjá?
Budapest helyzete egyszerűsödött? Megszűntek az egymásnak betartó kerületek és a főváros? Letttek új régiók? A feleannyi minisztériumban meg 5-10%-kal nagyobb apparátus?

Kétségtelen, vannak döntések, de ezeket semminemű SZERVEZÉS nem előzte meg. Ami folyik: szimpla kapkodás, és ennek origojában ott van a gyalázatos, új al kotmány.

"Az egykulcsos adóval húzott el mellettünk 2002 után Tócia."

Nem nemcsak azzal, van ott azért más is, tessék tájékozódni.
Másrészt az egykulcsos hatűsa itthon eddig negatív, igencsak negatív. Hogy egy jobboldali és ismert szaktekintély közgazdászt idézzek: "Jelen helyzetben tankönyvileg lehetetlen."

"Az nem csontváz, hogy amikor átadták az országot, semmi sem működött, nyakig eladósodott az ország?"

Nem csontváz, mert az adósodottság foka ismert volt. Bajani-OSAzkó munkáját egyébként külföldön olyan szépen dícsérte Viktor is, és Matolcsy is.

Másrészt a 100 napos Medgyessy programot a fidesz is megszavazta, sőt, volt olan kijelentésük, miszerint nem baj, ha 7% feletti a ktsg. vetési hiány. De Barroso beintett, aztáén jött a manyup-nyúlás, most meg direkt ősellenség is a magas deficit - szép gondolati egyedfejlődés, nem mondom!
A csontváz az volt, mikor a fiúk rájöttek, hogy nagy a baj, mert a hiányt illetően nem kalkuláltak az irtó magas önkoris adóságállománnyal, ami bizony alaposan ront a számokon. Ciki.

"A BKV nevű szarról tetszett már hallani? Hagyó, Hunvald, Fletó, ismerős nevek?

A BKV 22 év trutyija, minden hiba benne van, ami csak lehet, másrészt egy olyan burkolt pártfinanszírozás csatattere, ami talán nemcsak az mszp-hez köthető.

Egyéábként mindhárom fent nevezett úr ellen eljárás folyik (helyes is!), de ítélet még nincs (majd ha lesz, akkor vonjunk mérleget).

Mellesleg a Hunwald ügyben fideszes érintettség is van.
Ja, és Esztergom, ha már? Meggyes Tamás neve ugye ismerősen cseng.
Csak egy kérdés: hogy lehet, hogy az elmarasztaló ÁSZ-jenetés után sem indult ellene eljárás? Érdekes, a jobb oldal felé nem toporzékol az az igazságérzet?

"Ön szerint ha nincs seggnyalás az már ellenségképgyártás? "

Ki is az a magyar politikus, aki folyamatosan harcban áll? Ki mondta, hogy a haza nem lehet ellenzékben, ki is az, aki nem hagyja, hogy Brüsszelből dirigáljanak nekünk???
Egyébként ő az, aki a 2001-es MNB törvényben idegen kézre adta a magyar jegybankot.

"Amúgy mindenütt másutt szeretik a bankokat ugye?"

Bankot nem szeretem/nem szeretem koordináták alapján választ az ember, hanem a szolgáltatásaik árai, értékarányossága alapján.
Tessék körülnézni a világban a banki költségeket illetően.
A bankokra kivetett adót pedig nem ők fizetik, mert áthárítják.

Ennyit a vélt butaságról és a vélt magabiztosságról...

2llkedő 2011.10.28. 06:12:18

@Katzenstreu:
"Talán emlékszik, a kreténkéket 2002 decemberében figyelmeztették, nagyon rossz feltételekkel csatlakoztunk az EU-hoz."

Talán valamit össze teccik kavarni.

Mikor is csatlakoztunk az EU-hoz?
Ha 2002 decemberében figyelmeztettek, akkor az ön gondolkodása szerint valamikor előtte. Kik voltak akkor kormányon? A jelenlegi kreténkék?

Katzenstreu 2011.10.28. 10:05:07

@Zébácsi: Valamiért roppant árulkodó ás egyben vicces, ha valaki a meccs első harmadában már eredményt hirdetne. Nem tárgyalják a közeljövőben az önkormányzati, a köznevelési és a többi sarkalatos törvényt? Eddig nem fogadtak el elég jogszabályt? Szegény ellenzék nem egészen így látja. Pár kérdését egyszerűen nem értem? Most Önnek hiányoznak - három t-vel! - az újabb régiók? Ön nagyon szereti néhány monomániáját ismételgetni, nem előzte meg semmilyen szervezés állítja, de ez ettől még nem igaz.
Az okos közgazdászoknak óriási előnye, hogy bármit mondhatnak és annak az ellenkezőjét is, ráadásul hetente váltakozva. Folyt. köv.

De hová tűnt Columbo felesége? 2011.10.28. 10:14:20

@Katzenstreu:

A gépelési hibákért bocsánat, előfordul sajnos.

Nem monománia, csak vélemény - akár másoké.

De igen, elfogadtak jó sok jogszabályt, azonban ezek - civil és szakmai szervezetek szerint, és ebben igazuk van - előkészítés, előzetes érdemi szakmai vita nélkül, többségében egyéni képviselői indítvány formájában lettek benyújtva, hogy ne kelljen közös vitára bocsátani azokat.
Ez nyilván a sietős jogszabályalkotás miatt történt így, ez viszont pont azt támasztja alá, hogy ezek a törvények átgondolatlanok, kibeszéletlenek.

Lásd: adóváltozások, hol van már a söralátét-axióma!

Az okos közgazdászokra néha hallgatni kellene, de legalábbis figyelmbe kellene venni mindzat, amit mondanak. Nos, sajnos ez is hiányzik.

2llkedő 2011.10.28. 17:48:42

@Zébácsi:

Üdv!

"hol van már a söralátét-axióma"

Nincs elveszve. A Guineness rekordok könyvébe akarnak bekerülni a legnagyobb söralátéttel

2ll

Katzenstreu 2011.10.29. 16:21:27

@2llkedő: 2002. decemberi koppenhágai csúcson írta alá Magyarország a példátlanul rossz csatlakozási megállapodást. Akkor viszont megyó és csapata tette tönkre az országot. Az eredmény ismert, a magyar mezőgazdaságot eredményesen felszámolták. A koppenhágai megállapodás után középtávon sincs oka aggódni sem az osztrák mezőgazdaságnak a magyar miatt, mondta a budapesti osztrák nagykövetség mezőgazdasági attaséja, noha Magyarországon a művelésre használható földterület háromszor akkora, mint Ausztriában. /Die Presse, 2002. dec 11./

Katzenstreu 2011.10.29. 16:27:32

@Zébácsi: Nahát, ki hitte volna, hogy a sok civil, 40 éves nyugdíjas rendőr nem örül, ha adóztatni szeretnék. Vagy éppen a derék egyetemisták nem kívánják megérteni, hogy egy ekkora országban nincs munkahely ennyi kommunikáció, vagy éppen könyvtár-ruhatár szakos diplomásnak. S láss csodát, ilyenkor mindig új elemet tesznek a szakszervezetekbe, melyek nyolc évnyi tetszhalál után felélednek. Mert, ne adj isten még elvárások is lesznek az iskolában, azt pedig nem szabad.

2llkedő 2011.10.29. 16:43:08

@Katzenstreu:

"2002. decemberi koppenhágai csúcson írta alá Magyarország a példátlanul rossz csatlakozási megállapodást. "

Gondolom, megyó 2002 méjus és 2002 december között hozta össze azt a példátlanul rossz megállapodást. A fidesznek semmi köze hozzá, mert 2002 május előtt még csak nem is hallottak ilyenről!

Észnél vagy?

Katzenstreu 2011.10.29. 17:01:45

@2llkedő: Ne erőlködj, ezt a haverjaid baltázták el. Csak, hogy te is értsd. A tárgyalások úgy zajlottak, hogy először az EU közölte az ő álláspontját, amire a csatlakozó országok válaszolhattak. Nos az unió 2002 márciusában közölte az álláspontját a mezőgazdaságról, amire már az új kormány válaszolt. S igen, mindenki sokkal jobb megállapodást kötött, mert megyóék legendás töketlensége mellett ott volt a kisebbségi érzésük.
"Nem is a pénzügyi vonatkozás számít...Nálunk az átlagember is tudja, hogy van valami, amiért a magyarok csak 25 százalékát kapják annak, ami a nyugatiaknak 100 százalékban jár. Meg kell tehát nyugtatni őket. Kell egy jelképes gesztus egy konkrét összeg formájában, ami nekünk hozna valamit, az EU-nak nem nagy áldozatot jelentene, de mi megnyugtathatnánk vele a lakosságot." (Balázs Péter integrációs államtitkár, MTI, december 9.)

2llkedő 2011.10.29. 17:04:02

@Katzenstreu:

Ha ettől jobban alszol, akkor legyen igazad!

Ettől az én életem nem fog megváltozni.

Katzenstreu 2011.10.29. 17:28:46

@2llkedő: Nagylelkű vagy, mint az egész maszop. Csak egész ágazatok döglöttek bele az állatságukba.

2llkedő 2011.10.29. 17:46:58

@Katzenstreu:
Remélem, most már megkönnyebbültél!

És ki nem szarja le a maszopot?

Katzenstreu 2011.10.30. 19:41:41

@2llkedő: Én úgy tudtam, hogy az elmúlt 20 évből, 12-n kormányon voltak, enyhe tartárdúlást maguk után hagyva. Emiatt aztán nem ilyen egyszerű a történet.

fchris82 2011.10.31. 12:43:54

@Katzenstreu: "Nahát, ki hitte volna, hogy a sok civil, 40 éves nyugdíjas rendőr nem örül, ha adóztatni szeretnék. Vagy éppen a derék egyetemisták nem kívánják megérteni, hogy egy ekkora országban nincs munkahely ennyi kommunikáció, vagy éppen könyvtár-ruhatár szakos diplomásnak. S láss csodát, ilyenkor mindig új elemet tesznek a szakszervezetekbe, melyek nyolc évnyi tetszhalál után felélednek. Mert, ne adj isten még elvárások is lesznek az iskolában, azt pedig nem szabad."

:) Az oktatás résszel nagyon is egyet értek. Néhány adalék:
- A Fidesz kezdte erőltetni a tömegképzést, aminek az lett az eredménye, hogy sok első éves évfolyamnak nem tudtak és tudnak termet biztosítani, amibe mindenki befér! Ami egyetemen nem gond, mert az első 2 hét után a fele be se jár előadásokra, és ezt mindenki tudja, majd maximum a második évre megfeleződik a létszám, onnantól már nincs gond. A fejemet a falba vertem, amikor Kövér azzal pallérozta a Fideszt még a 98-02-es ciklusban a tv-ben, hogy a cél, az egyetemi férőhelyek számának folyamatosan növelése, mert aztán tök jó, ha millió diplomás hazája leszünk, és ebben le fogjuk pipálni az EU-t. Úgy látszik, ő nem hallotta még a "nem a mennyiség, a minőség a lényeg".
- A felsőoktatás tandíjasítása Bokros óta terítéken van. Rengeteg indokot fel lehet hozni, hogy miért kell, és miért kellett volna már jóval korábban bevezetni. Csakhogy ezt rendszeresen a Fidesz torpedózta meg. Illetve minden olyat, ami ésszerű és gazdaságilag indokolt volt, még esetleg átgondolt is, de nem fért bele a "ne az emberek fizettessék meg" mottóba.

A fentiek tükrében nem kéne verni a mellkasod, hogy most aztán a Fidesz tök jó dolgot csinál és végre, mert a saját hülyesége miatt végül egy igencsak elbaszott koncepciót próbál bevezetni, késve. És örülök, hogy előbb-utóbb eljutott az agyukig, hülyeségeket beszéltek 16 éven át. Amire egyébként 2 lehetséges magyarázat lehet:
- túl hülyék voltak, és tényleg elhitték, amit mondtak
- látták, hogy kéne, de a politikai érdekük mentén mozogva inkább hagyták, hogy tovább süllyedjen az ország, hogy majd aztán ők tündökölhessenek megmentőként

Egyik opció sem túl előnyös. Az első évük teljesítménye alapján, amikor úgy vezették be az egykulcsos adót, hogy annak a költségvetésre, és úgy egyébként az adófizetőkre gyakorolt hatását - szociális olló mondjuk -, képtelenek voltak átlátni -, és előbb elfogadták a dolgot és csak aztán kezdtek azon gondolkozni az okozott hiány pótlásán - mint az egyszerű hitelfelvevő, aki előbb megveszi az autót hitelre, és csak aztán jut eszébe, hogy "ja, ezt a törlesztőt én nem tudom fizetni". Szóval ezek alapján, én hajlok arra, hogy simán gazdasági analfabéták. És amikor eléjük tolják a számokat, mert mások vették a fáradtságot, és kiszámolták, akkor az a válasz, hogy "senki nem fog rosszabbul járni". Ez a "strucc politika", hogy ha nem számolom ki, nem is létezik a probléma Csernobilnál is bevált. "Főnök, a számok szerint le kéne állnunk." - "Ostoba, én vagyok az üzemvezető, nyomjad csak"

Mondhatnánk, hogy a cél szentesíti az eszközt. Nem CSAK az a baj, hogy nem egyeztetnek senkivel, mert ha jönnének az eredmények és jól csinálnák, átgondolt törvényjavaslatokat nyújtanának be képviselői indítványokkal, akkor simán lehetne mondani: oké, nem egyeztetnek, de gyorsan kell csinálni, és vannak eredmények, összességében azért jól csinálják. Ellenben saját magukat kénytelenek folyamatosan korrigálni a sok átgondolatlan hülyeség miatt, és úgy, hogy rendszeresen felhívják mások a figyelmüket: "hahó, ez így szar!" Láthatóan halvány elképzelésük és tapasztalatuk sincs a gazdasági folyamatokról, mert még azzal sem voltak tisztában, hogy a külföldi befektetők olvassák a híreket, úgyhogy óvatosan kell nyilatkozni. Egy pötty vagyunk a térképen és a gazdasági folyamatokban is. Lehet kemény magyarkodni, és sallereket osztogatni, csak nem kell meglepődni, hogy a megbízhatatlan és kiszámíthatatlan országokat, cégeket és embereket kerülni fogják a többiek. Ha meg nincs kivel játszani a homokozóban, azt nem többi játszótárs fogja megszívni, főleg, ha egy 10 milliós mini piacról beszélünk. Szeretnék mindenkit emlékeztetni, hogy pl Kína próbálkozott az elzárkózással, hogy majd ő bizony önállóan, a világ nélkül is tud létezni, ÉS NEM VÁLT BE! Pedig az egy jóval nagyobb piac.

Na, szóval a hibák tükrében már igenis komoly baj, hogy nem egyeztetnek úgy igazából senkivel, de nem csak hogy nem egyeztetnek, se hatástanulmányok, se megelőző számítások, se előzetes modellezések, se utólagos vizsgálatok. Ész nélkül aláírogató köztársasági elnök lett, visszafelé törvénykeznek - jogbizonytalanság -, az egyeztetések hiányában naponta változó elképzelések - kiszámíthatatlanság -, vagy olyan lépések megtétele, amiről előre borítékolható, 2-3 év múlva az államnak - =ADÓFIZETŐK - fizetnie kell miatta a bankoknak, mint a katonatiszt:... Nos, pártpolitikai hovatartozás nélkül fel kell tenni a kegyetlen kérdést, kérdéseket:
- Effektíve a Fidesz gazdasági programja sikeres? Igen vagy nem? Ennyi.
- Felkészültek valójában a kormányzásra? Ez egy felkészült kormányzás?
- Ellenzékben valósan felmérték az ország gazdasági helyzetét, és ennek megfelelően politizáltak?
- Esetleg meglepte őket, hogy gazdasági válság van? Olyan váratlanul rájuk tört?

Ezeknek semmi köze Hagyóhoz és a többi tolvajhoz, akik egyébként a Fidesz soraiban is ott ücsörögnek, nem véletlen, hogy az ügynöklista nyilvánosságra hozatalát a Fidesz sem tűzte zászlajára a mai napig, nem kell illúziókat kergetni, ami mindkét felet érinti, összezárnak. Vagy az olajszőkítések ügye? Ez nem egy focimeccs két párt között, egy ország sorsáról van szó, és jelenleg kontraszelekcióval, jól láthatóan hűség alapján kerültek pozícióba emberek, még csak a látszatra sem adva, hogy nem. A pénzügyminiszter jól láthatóan hadilábon áll a számokkal, mert azzal még nem érvelt egyszer sem. És ez nem az a kategória, 7 év elbaszott gazdaságpolitikája után - Bajnaiék már jó irányba indultak -, hogy "jó, de várjuk ki a végét, addig csendben üljél otthon". Mire fel? Az egykulcsos adó elfogadása után 6 hónappal eszmélnek rá, hogy "Jé, amit 6 hónappal ezelőtt szajkózott még a jobboldali közgaszdászok tömege is, az tényleg nem kamu. Naháááát? :-o Akkor most olyan szocialista módszerrel mi felülről jól megmondjuk a cégeknek, hogy emeljenek bért!" Na, ha ezek után vki az MSZP-t komcsizza, az nincs tisztában a "kommunista" szó jelentésével, vagy nagyon sajátosan értelmezi, és valószínűleg fogalma sincs a piaci folyamatokról, azt se tudja, hogy mit csinál egy befektető, egyáltalán mi fán terem és mi a frászt csinál, azon kívül, hogy befektet. Az vmi gonosz űrlény féleség lehet a fejében, lefogadom, a THM jelentésével sincs tisztában.

Kandabula 2011.10.31. 20:29:24

@fchris82: egyetértek. Elkeserítő az a makacs demagógia, amivel mindezeken túl ismételgetik és újrateremelik az ostobaságot.

De hová tűnt Columbo felesége? 2011.11.02. 16:31:53

@Katzenstreu:

Értem. Kérlek, lásd fentebb @fchris82: válaszát, sok tekintetben fedi a saját véleményemet, nincs értelme ismételnem.

/Bocs, hogy csak most reagáltam, nem voltam netközelben./

Szebb napokat!

De hová tűnt Columbo felesége? 2011.11.02. 16:34:22

@2llkedő:

"A Guineness rekordok könyvébe akarnak bekerülni a legnagyobb söralátéttel."

:-).
Az a baj kérlek, hogy nemcsak ezzel kerülnek be abba a bizonyos rekord-könyvbe!
:-(.

/Bocs, hogy csak most reagáltam, nem voltam netközelben./

Szebb napokat!

Katzenstreu 2011.11.02. 18:45:18

@Zébácsi: Tényleg felesleges ezredszer megismételni az atv, vagy a népszabó hülyeségeit, ferdítéseit. (Pl. a sallerok idézgetése, összekeverve a Cohn-Benditet az EU-val.) Ugyanakkor most kezd izgalmassá válni a történet. Pl. igaza van-e a szocialista Papandreounak a népszavazási kezdeményezésében? Van-e értelme a demokráciának, vagy az antik istenkirályok idejébe megyünk vissza, ahol a piac, az elemző, a bankár a megfellebbezhetetlen tudás birtokosa? Persze nekik szabad változniuk, hiszen ma már egész mást mondanak, mint néhány évvel ezelőtt.

De hová tűnt Columbo felesége? 2011.11.03. 14:14:39

@Katzenstreu:

Ha azt gondolod, hogy személyemben egy maszop/szadesz/lmp fannal kommentelgetsz, akkor nagyot tévedsz.
Nem nézek atv (nincs min) és nem olvasok népszabit.

***

A görögöket hagyni kellene bedőlni és ki velük az eu-ból. Felőlem akár meg is népszavazhatják maguknak. Papandreu tapasztalt politikus (bben minden most él benne van), amit mpost csinál, az a háló nélküli kötéltánc fogalomkörébe tartozik. A nagytudású eu-s bankok meg szálljanak magukba, osszanak ki kevesebb osztalékot és bónuszt.

Akkor kellett volna észnél lenni, amikor a hazug adataik ellenére tagok lettek és euro-t vezettek be náluk. Őszintén mondom, szeretném tudni, kik ebben a felelősök. Börtönbe velük. Ennyi.

Katzenstreu 2011.11.03. 14:51:56

Miután csatlakozott @fchris82 álláspontjához, ami nagyjából lefedte az említett spektrumot nem volt teljesen megdöbbent ötlet. De amikor világméretekben ekkor a gáz, ilyen siralmas az örökség, akkor a fenti írás nagyjából a szokásos önhergelés szintjén mozog.
süti beállítások módosítása